abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 mei 2013 @ 14:02:06 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126855221
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:40 schreef Bienelientjee het volgende:
Het moment dat je op verzenden hebt gedrukt en ineens ziet dat je 2x hetzelfde woord in één zin hebt gebruikt. Geen immense fout, maar kreeg wel even zo'n hit yourself moment van: 8)7
Tja poep gebeurt. Zag vanmorgen dat ik vorige week een motivatie had verstuurd met in de aanhef de naam van een ander bedrijf. Ik verwacht niet uitgenodigd te worden :')
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:04:35 #177
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_126855322
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja poep gebeurt. Zag vanmorgen dat ik vorige week een motivatie had verstuurd met in de aanhef de naam van een ander bedrijf. Ik verwacht niet uitgenodigd te worden :')
Oops! 8)7

Ja, dan valt mijn typo nog wel mee :P
pi_126857724
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Is mij ook een keer gelukt inderdaad. :')

Of dat je inderdaad meerdere sollicitaties in een paar uur tijd doet en alles wel goed nakijkt, behalve het onderwerp van je email. Dat je op verzenden klikt en 'sollciatie' ziet staan :')

Ik ben trouwens op gesprek geweest bij mijn 'droombaan' nadat ik dus al was aangenomen voor een andere baan. Tijdens het gesprek kwam naar voren dat het voor mij echt niet praktisch zou zijn, dus dat gaf in ieder geval wel duidelijkheid :) Nu kan ik zaterdag aan de slag bij waar ik ben aangenomen :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 mei 2013 @ 15:02:37 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126857846
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:00 schreef fh101 het volgende:

[..]

Is mij ook een keer gelukt inderdaad. :')

Of dat je inderdaad meerdere sollicitaties in een paar uur tijd doet en alles wel goed nakijkt, behalve het onderwerp van je email. Dat je op verzenden klikt en 'sollciatie' ziet staan :')

Ik ben trouwens op gesprek geweest bij mijn 'droombaan' nadat ik dus al was aangenomen voor een andere baan. Tijdens het gesprek kwam naar voren dat het voor mij echt niet praktisch zou zijn, dus dat gaf in ieder geval wel duidelijkheid :) Nu kan ik zaterdag aan de slag bij waar ik ben aangenomen :)
Sowieso gefeliciteerd en veel succes! :)
pi_126858100
Zijn hier ook mensen die in Finance (WO) een baan zoeken? Hoe vergaat het jullie?
Ga binnenkort ermee beginnnen..
pi_126858205
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Sowieso gefeliciteerd en veel succes! :)
Dankjewel! :)
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:23:37 #182
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_126858799
Zo en weer eenupdate. Vandaag sollicitatiegesprek gehad. Het ging wel goed. Ik vond het alleen vreemd dat ze niet naar mijn verbeterpunten vroeg. Nog gee uur na het gesprek werd ik gebeld door Start ppl dat ze terugkoppeling hadden gehad en dat ik op 2e gesprek mag komen :D en dat gesprek is vrijdag al :D
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 mei 2013 @ 16:21:24 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126861712
Hoeveel open deuren kan je intrappen, jobbird

quote:
1. Degene die als eerste arriveert heeft de beste kans op succes
Sommige kansen zijn alleen beschikbaar voor de eerste concurrenten. Des te eerder je jouw sollicitatie instuurt, des te meer kans je hebt dat jouw CV gelezen wordt. Als je langzaam bent met het reageren op vacatures dan bestaat de mogelijkheid dat je al te laat bent. Zorg er dus voor dat je op de hoogte blijft van de nieuwste vacatures.

2. Probeer vacatures al vóór publicatie in handen te krijgen
Nog beter dan één van de eersten zijn die op een vacature reageert is een vacature al in handen krijgen voordat deze geplaatst is. Maak een lijstje van bedrijven waar jij in geïnteresseerd bent en waar je graag voor zou willen werken en benader deze bedrijven om te kijken of er binnenkort vacatures zullen verschijnen.

3. Maak jouw gegevens op maat
Sollicitanten worden al snel als nummers gezien wanneer bedrijven tientallen of zelfs honderden motivatiebrieven en CV’s ontvangen voor één vacature. Zodra je een vacature hebt gevonden waarbij jij perfect aan het profiel voldoet is het belangrijk om jezelf goed te profileren. Ook al wil je graag als één van de eersten solliciteren, reageer niet zo gehaast dat je geen tijd hebt om te laten zien dat jij de ideale kandidaat bent. Pas jouw CV en motivatiebrief dus aan op iedere functie waarop je solliciteert.

4. Geen reactie?
Soms voelt alsof je gegevens in een oneindig groot zwart gat belanden na het verzenden van een sollicitatie, maar er zijn toch echt mensen aan de andere kant. Als je binnen een paar dagen geen reactie hebt ontvangen, dan kun je prima een follow-up mail verzenden. In deze e-mail leg je uit dat je gereageerd hebt op een vacature bij het bedrijf, noem de betreffende functie en de datum waarop jij jouw CV en motivatiebrief hebt gestuurd, en vraag je of zij jouw CV en motivatiebrief in goede staat ontvangen hebben. Als er expliciet vermeld staat dat telefoontjes en mailtjes niet op prijs worden gesteld, doe dat dan ook niet.

Ook na een sollicitatiegesprek kun je een soortgelijke vervolg e-mail sturen. Stuur degenen met wie je het gesprek hebt gehad een mailtje om hen te bedanken voor het gesprek en benadruk jouw interesse in het bedrijf en de functie.
pi_126865236
spam

[ Bericht 99% gewijzigd door Mirjam op 22-05-2013 17:48:41 ]
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:44:16 #185
67174 Dos37
Come on Twente
pi_126865487
Ga het direct doen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_126872693
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:08 schreef Maryn. het volgende:
Zijn hier ook mensen die in Finance (WO) een baan zoeken? Hoe vergaat het jullie?
Ga binnenkort ermee beginnnen..
Ik heb Financial Economics gestudeerd, wat er in mijn geval op neer kwam dat het veel meer wiskunde/statistiek was dan de gewone Finance variant.

Mijn ervaring tot nu toe: Zorg dat je alle nevenactiviteiten die je kan doen doet, want er zijn veel te weinig vacatures voor alle mensen die Finance studeren. Zitten er veel zonder werk van mijn studie.
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:01:26 #187
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126879549
* koekjestrommel1 zoekt een zomerbaantje.

20 jaar oud, ervaring in toerisme en detailhandel, vloeiend in NL, D, en EN (echt vloeiend, niet steenkolen vloeiend..).

Zou het mogelijk zijn om wat leuks te vinden in het buitenland?
pi_126879648
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:01 schreef koekjestrommel1 het volgende:

20 jaar oud, ervaring in toerisme en detailhandel, vloeiend in NL, D, en EN (echt vloeiend, niet steenkolen vloeiend..).

Centerparcs? (en andere vakantieparking of campings)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 mei 2013 @ 22:04:23 #189
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126879730
quote:

Disneyland Parijs.
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:08:02 #190
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126879925
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:03 schreef fh101 het volgende:

[..]

Centerparcs? (en andere vakantieparking of campings)
Naar hotels en campings ben ik ook al een beetje aan het kijken, maar heb maar tot halverwege augustus en de meeste mensen zoeken iemand tot oktober.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Disneyland Parijs.
Mickey Mouse spelen trekt me niet zo. En Fransen ook niet :P.
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:14:03 #191
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_126880266
Ik heb ook 3,5 maand gezocht en niet eens een keer op gesprek geweest en toen 2 weken terug kon ik bij 2 bedrijven ineens meteen beginnen dus kon nog kiezen ook. Dus ook lijkt het niet op te schieten gewoon doorgaan en dan kan het ineens snel gaan..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:05:34 #192
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126895457
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:08 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Naar hotels en campings ben ik ook al een beetje aan het kijken, maar heb maar tot halverwege augustus en de meeste mensen zoeken iemand tot oktober.
Laat je dat vooral niet tegenhouden om te solliciteren... Vaak is dat geen harde eis en hebben ze net zo lief iemand tot augustus :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 mei 2013 @ 12:23:07 #193
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126898275
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:08 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

[..]

Mickey Mouse spelen trekt me niet zo. En Fransen ook niet :P.
Ja, want daar hebben ze natuurlijk alleen maar functies in mickey mouse pakken. In internationale hotels hebben ze niemand nodig die z'n talen spreekt.
pi_126898411
quote:
7s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:19 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Wat ga je doen?
Bedankt! Het is niet een hele boeiende functie, maar ik ben blij dat ik wat heb. Het is administratief werk voor een bedrijf. Facturen opstellen, punt van contact voor hun klanten (andere bedrijven), oplossingen zoeken als er problemen zijn etc.

Ik ben blij dat ik na 10 maanden werkloosheid iets heb. Bovendien is het in Tsjechië, een land dat ik ontzettend interessant vind en waar ik me thuis voel. Ik denk en hoop dat leven en werken in het buitenland ook gaat bijdragen aan mijn persoonlijke groei en ontwikkeling.
Copthorne 2.0
pi_126913775
Bekende van mij solliciteert voor hulpkracht bij een schoenenzaak. Ze hebben haar gezegd dat ze misschien zelfs een derde ronde gesprekken gaan inplannen als ze er nog niet uit zijn. Ik weet niet of ik moet lachen of moet huilen van deze treurigheid. w/
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:02:38 #196
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_126914986
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:29 schreef MCH het volgende:
Bekende van mij solliciteert voor hulpkracht bij een schoenenzaak. Ze hebben haar gezegd dat ze misschien zelfs een derde ronde gesprekken gaan inplannen als ze er nog niet uit zijn. Ik weet niet of ik moet lachen of moet huilen van deze treurigheid. w/
Ze heeft wel een relevante hbo opleiding he :p
-weg-
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 mei 2013 @ 19:16:10 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126915609
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:29 schreef MCH het volgende:
Ik zou echt vragen of ze gestoord zijn.

Ik stuur vandaag een sollicitatie in, wilde hem zojuist aan m'n vrouw laten zien... vacature van de site af :o
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:26:05 #198
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_126922766
Ik zie nog relatief veel vacatures voorbijkomen voor magazijnwerk waarin heftruck-certificaat wordt gevraagd. Resulteert het zelfstandigh behalen van een heftruckcertificaat ook daadwerkelijk in wat betere kansen op de (lagere) arbeidsmarkt -ook met nauwelijks ervaring qua magazijnwerk- of kan ik m'n geld net zo goed door de plee spoelen ... ?
pi_126929578
quote:
5s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:26 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik zie nog relatief veel vacatures voorbijkomen voor magazijnwerk waarin heftruck-certificaat wordt gevraagd. Resulteert het zelfstandigh behalen van een heftruckcertificaat ook daadwerkelijk in wat betere kansen op de (lagere) arbeidsmarkt -ook met nauwelijks ervaring qua magazijnwerk- of kan ik m'n geld net zo goed door de plee spoelen ... ?
beetje heftruckchauffeur die in de rondte rijd bij Vrumona bijv. verdient toch al snel 2k netto in de dagdienst.
Dus of dat echt als het afvoerputje van de arbeidsmarkt gezien moet worden...
Je moet echt wel iets kunnen
En het papiertje alleen is niet genoeg je moet wel een beetje ervaring opgedaan hebben/opdoen.
Dus koop je ook een truckje en ga je leuk thuis oefenen
pi_126930244
quote:

Ze zochten mensen om in de zomer in belgie op festivals te werken. En dan niet barwerk. Leek mij wel puik O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')