Tja, ik ben juist heel loyaal. Maar nu ik na 12 jaar op straat ben gezet als 42 jarige, mIdden in een crisis met een gezin van 5 te voeden, is loyaliteit bij mij ook een heel stuk gedaald op de eigenschappenladder.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:06 schreef Spezza19 het volgende:
Ach, helaas maken veel werkgevers gebruik van de crisis en behandelen ze je als stront.... Dus voor mij is het heel simpel, als ik ergens werk zet ik mij 100% in voor het bedrijf, maar zodra ik een beter aanbod krijg ben ik weg. Zij doen immers precies hetzelfde als zij mij kunnen vervangen met een goedkoper iemand.
Zoals dat alle bedrijven jong zijn en de functie uitdagend is in een dynamische werkomgeving?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:31 schreef Ryon het volgende:
Juist als je moeite hebt met het vinden van passend werk of überhaupt werk helpt het door een beetje te verdiepen in de theorie achter HRM. Dan kom je er ook snel achter dat veel dingen die onzinnig lijken, eigenlijk wel een duidelijke functie hebt. En doordat je weet wat er verwacht en gezocht wordt, kan je daar weer op aanpassen.
Die zijn op sterven na dood.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
En je hebt geen aanbieding gehad van je ex-werkgever?
Tegen een marktconform salaris bedoel je? Waarbij je geen 9 tot 5 mentaliteit moet hebben? Omdat ze een echte doorzetter zoeken?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:59 schreef Modus het volgende:
[..]
Zoals dat alle bedrijven jong zijn en de functie uitdagend is in een dynamische werkomgeving?
Een echte organisator dus.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het liefst met een helikopter view!
tegenwoordig ook vaak welquote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een contract voor bepaalde tijd heeft heel vaak geen opzegtermijn.
Daarom programmeer ik ook (gedeeltelijk) in het nederlands, moet ej van goede huize komen om dat te outsourcenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:09 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Of je werk kunnen weg automatiseren of outsourcen naar een goedkoper land.
mja als ze met chinezen in slechte arbeidsomstandigheden gaan werken gaat er bij mij ook een belletje rinkelen over de MVO van de werkgeverquote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, ik ben juist heel loyaal. Maar nu ik na 12 jaar op straat ben gezet als 42 jarige, mIdden in een crisis met een gezin van 5 te voeden, is loyaliteit bij mij ook een heel stuk gedaald op de eigenschappenladder.
Dat terwijl mijn functie die ik tot 6 maanden voor mijn ontslag vervulde was overgenomen door een 25 jarige Spanjaard met 2 universitaire studies, geen kinderen en dubbel inkomen... Die trouwens 2 maanden later zelf ontslag nam omdat hij incompetent was.
Prachtig staaltje loyaliteit en MVO van de werkgever zullen we maar zeggen.
Daarom zijn er nauwelijks bedrijven die aan outsourcen doen, dat gaat namelijk ten koste van werkgelegheid in eigen land. Verder wil niemand bekend staat als uitbuiter van lageloon landen want, er bestaat zoiets als een 'employer brand', dat je op die manier HEEL hard de grond in jaagtquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mja als ze met chinezen in slechte arbeidsomstandigheden gaan werken gaat er bij mij ook een belletje rinkelen over de MVO van de werkgever.
Dat doe je goedquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:27 schreef innepin het volgende:
Ik mag op gesprek!![]()
![]()
Voor het eerst in lange tijd, én voor een geweldige functie, waarvoor ik al zo'n 3200 mensen achter me heb gelatenIk ben érg, erg blij. Er zijn nu nog 3 kandidaten per functie (er zijn verschillende functies te vervullen), als het goed is.
En nu eens kijken hoe dat gaat, op één dag op sollicitatiegesprek en op vakantie
Och veel bedrijven en hun werknemers doen aan crisisontkenning.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:35 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Daarom zijn er nauwelijks bedrijven die aan outsourcen doen, dat gaat namelijk ten koste van werkgelegheid in eigen land. Verder wil niemand bekend staat als uitbuiter van lageloon landen want, er bestaat zoiets als een 'employer brand', dat je op die manier HEEL hard de grond in jaagt
Thxquote:
Werkgevers zijn verplicht (als ze een jaarcontract niet verlengen) dit tijdig aan je te melden zodat jij de tijd hebt om iets anders te zoeken.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:01 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dat is een aanname. Je kan ook het aanbod gekregen hebben om te verlengen, dat contract nog niet getekend hebben en op je laatste dag zeggen dat je niet verder gaat.
Loyaliteit komt natuurlijk van beide kanten. Idealiter geven zowel werkgever als werknemer tijdig aan of ze verlenging willen of niet. Ook al hoeft dat volgens de wet pas op de laatste dag van het lopende contract.
je leert hier dagelijks nieuwe dingen, welke wet is dat dan?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:51 schreef peleetje het volgende:
[..]
Werkgevers zijn verplicht (als ze een jaarcontract niet verlengen) dit tijdig aan je te melden zodat jij de tijd hebt om iets anders te zoeken.
Oh ja? Het is een contract voor bepaalde tijd... Je weet als werknemer wanneer ie eindigt...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:51 schreef peleetje het volgende:
[..]
Werkgevers zijn verplicht (als ze een jaarcontract niet verlengen) dit tijdig aan je te melden zodat jij de tijd hebt om iets anders te zoeken.
pertinent onjuistquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:51 schreef peleetje het volgende:
[..]
Bij de semi-overheid zit je wat dat betreft goed. Ik dan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:11 schreef Swetsenegger het volgende:
En dat alles tegen de goede secundaire voorwaarden van een mobieltje van de zaak!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |