600 euro x2=1200 euro , want ook de moeder moet mee gaan betalen!! 1200 euro, dat kan makkelijk. Vergeet ook niet dat de moeder het vruchtgebruik heeft van het kind.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:07 schreef CR-7 het volgende:
600 euro per jaar om je kind te onderhouden???
laat dit please een grap zijn
jij hebt zeker geen kinderen???quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
600 euro x2=1200 euro , want ook de moeder moet mee gaan betalen!! 1200 euro, dat kan makkelijk
schoolboeken zijn gratis, middelbare school kost bijna niets. Ja ik heb ook kinderen hier rondlopen, ik weet precies wat ze kosten.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:09 schreef CR-7 het volgende:
[..]
jij hebt zeker geen kinderen???
alleen schoolgeld en boeken zijn al rond de 3500 euro als je je kind naar een fatsoenlijke school wilt doen
als puber kunnen ze ook zelf bijdragen aan het huishouden, dan hoeft de vader hier niet voor te dokken.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:10 schreef Sjeen het volgende:
Jij beweert dat een kind verzorgen minder dan 200 euro per maand zou kosten. Mag jij even voorrekenen dan... Geef ook meteen even aan of we het hier hebben over een baby, basisschoolkind of een puber...
dat vroeg ik niet...quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
als puber kunnen ze ook zelf bijdragen aan het huishouden, dan hoeft de vader hier niet voor te dokken.
je kunt het zo duur maken als je wilt, dat geldt ook voor huisdieren. Je hoeft niet duur eten te kopen, of het kind op allerlei dure verenigingen te doen. Alimentatie gaat bij mij om basisverzorging en niet om de extra's. Het probleem dat ik heb is dat de ouder die de alimentatie ontvangt dit 99% van de tijd niet aan de kinderen besteed, maar aan zichzelf en als ze het al wel aan de kinderen besteed, is het aan luxe.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:10 schreef Sjeen het volgende:
Jij beweert dat een kind verzorgen minder dan 200 euro per maand zou kosten. Mag jij even voorrekenen dan... Geef ook meteen even aan of we het hier hebben over een baby, basisschoolkind of een puber...
Volgens mij is de gedachte dat het kind welvaartsnorm niet achteruit mag gaan.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nu is het zo dat een rechter volgens allerlei idiote (TREMA) normen en inkomen gaat kijken wat er aan kindalimentatie betaald moet worden. De bedragen die hieruit komen zijn gigantisch hoog. waardoor er enorme ruzies ontstaan en geen weldenkend mens dit vrijwillig betaalt. Deze normen zijn ongetwijfeld bedacht door een gefrustreerde heks die het liefst alle mannen tot het bot uitkleed.
Normaal gezien kost een kind maximaal 200 euro per maand en dat kan zelfs nog een stuk goedkoper. Het maakt hier helemaal niets uit of je miljonair bent, of dat je in de bijstand zit. Nu hoorde ik dat men een vast alimentatiebedrag wil van 600 euro per jaar per kind. en dat beide ouders moeten bijdragen. DUS OOK DE MOEDER!! Nu worden er alleen door de vader bedragen betaald van soms wel 600 euro per maand, of bij een hoog inkomen NOG meer, waar alleen de ferrari en gouden kettingen van de vrouw van worden betaald en totaal niet ten bate komen van het kind.
Ik hoop dat die 600 euro dan een vast bedrag is per jaar ,zodat je als vader ook een normaal leven kan leiden. Het gaat er ook om dat de inkomensafhankelijke component eruit moet!!
ook dat vroeg ik niet... Zou je me kunnen voorrekenen wat een kind verzorgen volgens jou zou moeten kosten?quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je kunt het zo duur maken als je wilt, dat geldt ook voor huisdieren. Je hoeft niet duur eten te kopen, of het kind op allerlei dure verenigingen te doen. Alimentatie gaat bij mij om basisverzorging en niet om de extra's.
gut, frustreert het je zo dat je financieel moet bijdragen aan je eigen kids? simpel was er dan nooit aan begonnen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
schoolboeken zijn gratis, middelbare school kost bijna niets. Ja ik heb ook kinderen hier rondlopen, ik weet precies wat ze kosten.
hoe weet de rechter wat ik aan het kind uitgeef. Hoe kan het dat je ineens 10x zoveel geld aan het kind moet uitgeven als je gescheiden bent. het kind wordt echt niet ineens 10x zo duur.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:14 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Volgens mij is de gedachte dat het kind welvaartsnorm niet achteruit mag gaan.
Het vruchtgebruik van het kind?quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
600 euro x2=1200 euro , want ook de moeder moet mee gaan betalen!! 1200 euro, dat kan makkelijk. Vergeet ook niet dat de moeder het vruchtgebruik heeft van het kind.
nibud heeft berekend dat een kind tot zijn 18de gemiddeld 370 euro per maand kost.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
hoe weet de rechter wat ik aan het kind uitgeef. Hoe kan het dat je ineens 10x zoveel geld aan het kind moet uitgeven als je gescheiden bent. het kind wordt echt niet ineens 10x zo duur.
100 euro eten en 100 euro overige kosten lijkt me voldoende om de basisbehoeften van te kunnen voorzien.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ook dat vroeg ik niet... Zou je me kunnen voorrekenen wat een kind verzorgen volgens jou zou moeten kosten?
Je betaald niet alleen de basisbehoeften, je betaald ook welvaartsniveau. Maar je bent gescheiden en baalt nu van de hoogte van de alimentatie?quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
100 euro eten en 100 euro overige kosten lijkt me voldoende om de basisbehoeften van te kunnen voorzien.
ik vraag niet wat jou genoeg lijkt, ik vraag een berekening...quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
100 euro eten en 100 euro overige kosten lijkt me voldoende om de basisbehoeften van te kunnen voorzien.
NIBUD zegt wel meer rare dingen, die zeggen ook dat je 200 euro per maand aan kleding uitgeeft. Ik geef nog geen 200 euro in 2 jaar uit. Het gaat om overleven , niet om luxe.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:16 schreef trigt013 het volgende:
[..]
nibud heeft berekend dat een kind tot zijn 18de gemiddeld 370 euro per maand kost.
ga uit van modaal inkomen rond de 2000 per maand dan is dat 340 per maand = 4080 per jaarquote:Cijfers van het CBS
Het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek) heeft berekend dat één kind gemiddeld 17% van het besteedbaar (gezins)inkomen kost. Twee kinderen kosten gemiddeld 26% van het inkomen, drie kinderen 33% en vier kinderen 40%. Voor de bepaling van het besteedbaar (gezins)inkomen, neemt u alle inkomstenbronnen mee, dus ook vakantiegeld, kinderbijslag en dergelijke.
het zijn gemiddelde...mannen doen het gerust met 50 euro, vrouwen hebben nog geeneens genoeg aan 500 euro. Het gaat wel om luxe want het kind mag niet de dupe worden omdat de vrouw een end terugvalt. Man heeft carriere kunnen maken en vrouw moest voor kinderen zorgen. Vrouw komt in laag betaald arbeid en kind heeft gelijk niets meer terwijl manlief feest viert.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
NIBUD zegt wel meer rare dingen, die zeggen ook dat je 200 euro per maand aan kleding uitgeeft. Ik geef nog geen 200 euro in 2 jaar uit. Het gaat om overleven , niet om luxe.
waarom moet de vader betalen voor het hoge welvaartsniveau van de moeder en vervolgens zelf moeten creperen? Zoals ik al zei, het welvaartsniveau van het kind hangt totaal niet af van het inkomen, want ik kan heel rijk zijn en toch heel weinig aan de kinderen besteden.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:17 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Je betaald niet alleen de basisbehoeften, je betaald ook welvaartsniveau. Maar je bent gescheiden en baalt nu van de hoogte van de alimentatie?
gemiddeld 1500 euro per maand en modaal 1800 euroquote:Op zaterdag 20 april 2013 09:18 schreef CR-7 het volgende:
[..]
ga uit van modaal inkomen rond de 2000 per maand dan is dat 340 per maand = 4080 per jaar
tering ik heb medelijden met jouw kinderenquote:Op zaterdag 20 april 2013 09:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
NIBUD zegt wel meer rare dingen, die zeggen ook dat je 200 euro per maand aan kleding uitgeeft. Ik geef nog geen 200 euro in 2 jaar uit. Het gaat om overleven , niet om luxe.
dan nog is het een veelvoud van die 600 euro die gesteld werdquote:Op zaterdag 20 april 2013 09:19 schreef trigt013 het volgende:
[..]
gemiddeld 1500 euro per maand en modaal 1800 euro
kind wordt niet de dupe, of de man nu veel betaalt of weinig, want het geld van de kindalimentatie wordt niet besteed aan het kind. Als ik 100 euro per maand kwijt ben aan een kind als we samen wonen, waarom moet ik ineens 1000 euro voor een kind betalen als we gescheiden zijn. dat slaat nergens op,quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:19 schreef trigt013 het volgende:
[..]
het zijn gemiddelde...mannen doen het gerust met 50 euro, vrouwen hebben nog geeneens genoeg aan 500 euro. Het gaat wel om luxe want het kind mag niet de dupe worden omdat de vrouw een end terugvalt. Man heeft carriere kunnen maken en vrouw moest voor kinderen zorgen. Vrouw komt in laag betaald arbeid en kind heeft gelijk niets meer terwijl manlief feest viert.
De kosten zitten ook in het groter gaan wonen, extra gas water en licht....duurdere vakanties vanwege school en natuurlijk ook een grotere auto omdat men dat nodig acht.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:18 schreef CR-7 het volgende:
[..]
ga uit van modaal inkomen rond de 2000 per maand dan is dat 340 per maand = 4080 per jaar
Met een salaris van 1500 euro betaald jij geen 600 euro alimentatie.....en je kan de alimentatie ook nog een aftrekken van de belasting.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:20 schreef CR-7 het volgende:
[..]
dan nog is het een veelvoud van die 600 euro die gesteld werd
Jij weet echt niet wat een kind echt kost.....krent.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
kind wordt niet de dupe, of de man nu veel betaalt of weinig, want het geld van de kindalimentatie wordt niet besteed aan het kind. Als ik 100 euro per maand kwijt ben aan een kind als we samen wonen, waarom moet ik ineens 1000 euro voor een kind betalen als we gescheiden zijn. dat slaat nergens op,
Ik dacht ook dat ie al jáááren was verdwenen.quote:
kleding kun je tweedehands kopen. Je gaat ervanuit dat alles maar nieuw moet worden aangeschaft, denk maar niet dat de vrouw dit ineens gaat doen als ze lekker op haar gat kan gaan zitten een luxeleventje kan leiden van de alimentatie en uitkeringen. Die gaat 5x per jaar naar de sechellen en rijdt een ferrari, het kind loopt nog steeds in tweedehands kleding en ik zit op een minimum, omdat al mijn geld naar die bitch gaat en haar nieuwe vriend die ook een hoog inkomen heeft.,quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:20 schreef Pvoesss het volgende:
Een kind is in de groei en heeft meerdere paren schoenen per jaar nodig.
En dan ook nog de jassen en dergelijke dat tikt echt zo erg aan..
Dan nog alle andere dingen die er bij komen. 600 euro is een belachelijk bedrag per jaar.
Leer het verschil tussen kinderalimentatie en partneralimentatiequote:Op zaterdag 20 april 2013 09:23 schreef fratsman het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk als moeder gaat samenwonen met een nieuwe vent die goed verdient? Moet je als vader zijnde dan nog steeds iedere maand dokken?
[..]
Ik dacht ook dat ie al jáááren was verdwenen.
juist dat ook!!quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:23 schreef fratsman het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk als moeder gaat samenwonen met een nieuwe vent die goed verdient? Moet je als vader zijnde dan nog steeds iedere maand dokken?
[..]
Ik dacht ook dat ie al jáááren was verdwenen.
het is juist de bedoeling dat je de kinderen hetzelfde geeft als tijdens de relatie....koppel je opvoeding los van de rancune in je relatie.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
kleding kun je tweedehands kopen. Je gaat ervanuit dat alles maar nieuw moet worden aangeschaft, denk maar niet dat de vrouw dit ineens gaat doen als ze lekker op haar gat kan gaan zitten een luxeleventje kan leiden van de alimentatie en uitkeringen. Die gaat 5x per jaar naar de sechellen en rijdt een ferrari, het kind loopt nog steeds in tweedehands kleding en ik zit op een minimum, omdat al mijn geld naar die bitch gaat.
quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:21 schreef trigt013 het volgende:
[..]
De kosten zitten ook in het groter gaan wonen, extra gas water en licht....duurdere vakanties vanwege school en natuurlijk ook een grotere auto omdat men dat nodig acht.
dat doet toch niets af aan het feit dat men die kosten nu eenmaal maakt?quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:21 schreef trigt013 het volgende:
[..]
De kosten zitten ook in het groter gaan wonen, extra gas water en licht....duurdere vakanties vanwege school en natuurlijk ook een grotere auto omdat men dat nodig acht.
Dat is 't. Ik haal 2 dingen door elkaar.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:23 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Leer het verschil tussen kinderalimentatie en partneralimentatie
Klopt, maar in ieder geval mag het kind er niet voor opdraaien.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:25 schreef CR-7 het volgende:
[..]
[..]
dat doet toch niets af aan het feit dat men die kosten nu eenmaal maakt?
zullen ook onnodige luxezaken tussenzitten maar vaak koop je samen een groter huis dus als je dan uit elkaar gaat moet je daar maar samen voor opdraaien ook
het leven is niet altijd eerlijk.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:25 schreef fratsman het volgende:
[..]
Dat is 't. Ik haal 2 dingen door elkaar.Maar ik heb er geen ervaring mee. Een stel dat ik ken (2 kinderen) ligt in scheiding, en zij rommelt al een tijdje met een kerel die een goeie functie bij een bank heeft. Vandaar.
De vrouw krijgt kinderbijslag, toch?quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:22 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Met een salaris van 1500 euro betaald jij geen 600 euro alimentatie.....en je kan de alimentatie ook nog een aftrekken van de belasting.
oke dat snap ik, maar dan kom ik op hele andere bedragen. Die bedragen zijn niet eerlijk. Als ik 100 euro per maand kwijt ben aan een kind, kan dat nooit ineens 1000 worden, de recht vindt blijkbaar van wel, omdat hij allerlei aannames doet op basis van inkomen en niet van realiteit.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:24 schreef trigt013 het volgende:
[..]
het is juist de bedoeling dat je de kinderen hetzelfde geeft als tijdens de relatie....koppel je opvoeding los van de rancune in je relatie.
Ik vind de hoogte ook oneerlijk.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:27 schreef Slapshot het volgende:
[..]
De vrouw krijgt kinderbijslag, toch?
Het zou eerlijk geregeld moeten zijn, maar dat is het niet. Ik heb mij ook altijd verbaasd over de hoeveelheid die ik moest en nog steeds moet betalen. Op de één of andere manier blijft er genoeg aan de strijkstok hangen wanneer de kinderen bijvoorbeeld niet op een sport zitten of naar muziekles gaan. Laat staan dat je kinderen twee weekenden in de maand zien niet in geld uit te drukken is...
Er is ook zoiets als co-ouderschapquote:Op zaterdag 20 april 2013 09:27 schreef Slapshot het volgende:
Laat staan dat je kinderen twee weekenden in de maand zien niet in geld uit te drukken is...
Kinderenalimentatie is wel aftrekbaar. valt onder kopje kosten voor onderhoud kind. Zij hoeft het niet te verantwoorden.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
kindalimentatie kun je trouwens ook niet eens aftrekken van de belasting, dus je houdt echt niets over om zelf van te leven. Het is toch van de gekke dat ik meer aan een vrouw zou moeten betalen die al riant leeft als dat ik zelf overhou, terwijl je weet dat het geld totaal niet nodig is en ook helemaal niet naar het kind gaat. Je zou dan in ieder geval zelf het geld moeten beheren en zij zou toestemming moeten vragen waar het geld aan besteed wordt.
Ik kan er niets over vinden. Maar 600 euro per jaar is ook onrealistisch weinig.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik hoop maar dat ik het goed heb begrepen en dat de inkomensafhankelijke component eruit gaat en dat er gewoon een vast bedrag van 600 euro per jaar afgetikt moet worden.
TS kan ook voor co-ouderschap kiezen.....hij heeft de vrijheid om dat te doen. Dan vervalt kinderalimentatie tot zekere hoogte.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:34 schreef seasushi het volgende:
ik denk dat het kind dan maar bij jou moet gaan wonen. Dan draagt je vrouw 100 euro per maand bij. Zou jij het dan ook gemakkelijk redden? op de zelfde manier die het kind gewend was voordat jullie gescheiden waren?
Dat heb je sowieso heel verkeerd begrepen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik hoop maar dat ik het goed heb begrepen en dat de inkomensafhankelijke component eruit gaat en dat er gewoon een vast bedrag van 600 euro per jaar afgetikt moet worden.
Dat wordt het leven aan mijn kant een stuk duurder...quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:32 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Kinderenalimentatie is wel aftrekbaar. valt onder kopje kosten voor onderhoud kind. Zij hoeft het niet te verantwoorden.
http://www.mijngeld.nl/scheiden/kinderalimentatie-en-de-belasting
dit vervalt in 2015
dat mag van mij, ik vind 50 euro per maand als bijdrage heel redelijk. Je moet niet vergeten dat de ouder waar het kind leeft het vruchtgebruik heeft, dat is ook wat waard, dus daarom kan de bijdrage van de ouder waar het kind woont best wat hoger zijn. De meeste vaders moeten honderden euro's per maand betalen om het kind 1 of 2x per maand te kunnen zien, als ze geluk hebben.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:34 schreef seasushi het volgende:
ik denk dat het kind dan maar bij jou moet gaan wonen. Dan draagt je vrouw 100 euro per maand bij. Zou jij het dan ook gemakkelijk redden? op de zelfde manier die het kind gewend was voordat jullie gescheiden waren?
Dat is een keuze.. rot op met je vruchtsgebruikquote:Op zaterdag 20 april 2013 09:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De meeste vaders moeten honderden euro's per maand betalen om het kind 1 of 2x per maand te kunnen zien, als ze geluk hebben.
Helemaal mooi, JIJ wil kinderen en hun moeten ervoor gaan betalen!!quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
als puber kunnen ze ook zelf bijdragen aan het huishouden, dan hoeft de vader hier niet voor te dokken.
TS kan er inderdaad wel voor kiezen, beroerde is dat er twee partijen bij betrokken zijn. Die beide moeten instemmen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:35 schreef trigt013 het volgende:
[..]
TS kan ook voor co-ouderschap kiezen.....hij heeft de vrijheid om dat te doen. Dan vervalt kinderalimentatie tot zekere hoogte.
Mijn dochter ziet haar vader elke week. 2 van de 3 weekenden.....helft van alle woensdagmiddagen, en helft van alle vakanties.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat mag van mij, ik vind 50 euro per maand als bijdrage heel redelijk. Je moet niet vergeten dat de ouder waar het kind leeft het vruchtgebruik heeft, dat is ook wat waard, dus daarom kan de bijdrage van de ouder waar het kind woont best wat hoger zijn. De meeste vaders moeten honderden euro's per maand betalen om het kind 1 of 2x per maand te kunnen zien, als ze geluk hebben.
Ik zou als moeder ook niet echt meewerkend worden zodra ik als bitch zou worden bestempeld.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:38 schreef Slapshot het volgende:
[..]
TS kan er inderdaad wel voor kiezen, beroerde is dat er twee partijen bij betrokken zijn. Die beide moeten instemmen.
waarom nou toch die inkomensafhankelijke component, dat is pure discriminatie op inkomen, alle kinderen kosten in de basis evenveel, dus er zou GEEN verschil moeten zijn met wat je verdient. Dat vind het oneerlijke aan deze regeling!!! Je craagt erom dat er slimme constructies worden bedacht om je inkomen zo laag mogelijk te houden. (bv maken van schulden, geld naar de komoren etc..)quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:36 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat heb je sowieso heel verkeerd begrepen.![]()
De voornaamste verandering is de invoering van een draagkrachttabel, waarmee eenvoudig vastgesteld kan worden hoeveel de ouders kunnen bijdragen aan de kosten van de kinderverzorging. Daarmee komt een einde aan eindeloze discussies over wat de kinderen kosten en wat de onderhoudsplichtige ouder kan missen. Nieuw is ook dat ouders met een omgangsregeling minder alimentatie betalen naarmate ze meer voor hun kinderen zorgen.
Ook de behoefte van de kinderen wordt vastgesteld aan de hand van tabellen. Door het totale gezinsinkomen vóór de scheiding daarin op te zoeken, wordt duidelijk hoeveel geld normaal gesproken aan de kinderen besteed zou moeten worden. Het kindgebonden budget – een inkomensafhankelijke overheidsbijdrage die de verzorgende ouder naast de kinderbijslag ontvangt – werd daarbij tot voor kort buiten beschouwing gelaten. Met ingang van dit jaar is dat veranderd. Dat kan tot gevolg hebben dat minder alimentatie betaald hoeft te worden.
Wat de afzonderlijke ouders na de scheiding maximaal bijdragen in de kosten, wordt berekend door ieders netto-inkomen op te zoeken in de nieuwe draagkrachttabel. De alimentatiebetalende ouder met een omgangsregeling kan in aanmerking komen voor een zogeheten zorgkorting van 15 tot maximaal 35 procent. Hij betaalt dan immers al een deel van de verzorging in natura, op de dagen dat de kinderen bij hem zijn.
http://www.rechtspraak.nl(...)Draagkrachttabel.pdf
http://www.rechtspraak.nl(...)ts/Behoeftetabel.pdf
dat ben je per maand al kwijt aan pampers.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat mag van mij, ik vind 50 euro per maand als bijdrage heel redelijk. Je moet niet vergeten dat de ouder waar het kind leeft het vruchtgebruik heeft, dat is ook wat waard, dus daarom kan de bijdrage van de ouder waar het kind woont best wat hoger zijn. De meeste vaders moeten honderden euro's per maand betalen om het kind 1 of 2x per maand te kunnen zien, als ze geluk hebben.
Nee hoor, rijke kinderen hebben duurder speelgoed dan arme kinderen die spelen met tweehands speelgoed.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
waarom nou toch die inkomensafhankelijke component, dat is pure discriminatie op inkomen, alle kinderen kosten in de basis evenveel, dus er zou GEEN verschil moeten zijn met wat je verdient. Dat vind het oneerlijke aan deze regeling!!! Je craagt erom dat er slimme constructies worden bedacht om je inkomen zo laag mogelijk te houden. (bv maken van schulden, geld naar de komoren etc..)
wij hadden uitwasbare katoenen luiers. gewoon in kokend sopje uitwassen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:41 schreef trigt013 het volgende:
[..]
dat ben je per maand al kwijt aan pampers.
Jij bent best wel een vervelende man, en ik ben nog geeneens met jou getrouwd.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
wij hadden uitwasbare katoenen luiers. gewoon in kokend sopje uitwassen.
dat slaat toch nergens op, wellicht wil ik mijn kinderen wel spartaans en minimalistisch opvoeden als levensfilosofie, dan zou hier ook rekening mee moeten worden gehouden.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:41 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee hoor, rijke kinderen hebben duurder speelgoed dan arme kinderen die spelen met tweehands speelgoed.
quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:40 schreef seasushi het volgende:
Ik snap nu waarom mijn ex zijn dochter weer wil zien.... nu er een officiele draagkrachtberekening gaat plaatsvinden. Dan kan hij het vruchtgebruik van zijn alimentatie af trekken.
Vond jou ex je gierige houding ook leuk?quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat slaat toch nergens op, wellicht wil ik mijn kinderen wel spartaans en minimalistisch opvoeden als levensfilosofie, dan zou hier ook rekening mee moeten worden gehouden.
Een keuze? Je weet er niets van joh... De enige keuze is die je hebt als man is hoe je de scheidingsovereenkomst op papier wilt hebben, die geen klap waard is. Verder is het een kwestie van slikken en aanpassen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:38 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is een keuze.. rot op met je vruchtsgebruik
TS denkt dat je een kind opvoed voor 50 euro in de maand, rechter rolt achter zijn bureau vandaan van het lachen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:47 schreef Pvoesss het volgende:
Ik weet er heel veel van... en je kan dingen gewoon bij een rechter uitvechten die mogelijkheid heb je
Ik ben het niet eens met TS, maar dit klopt helaas maar al te vaak. Vaders trekken in vrijwel alle gevallen aan het kortste eind wat de kinderen betreft.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:44 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Een keuze? Je weet er niets van joh... De enige keuze is die je hebt als man is hoe je de scheidingsovereenkomst op papier wilt hebben, die geen klap waard is. Verder is het een kwestie van slikken en aanpassen.
Dat deel is niet eerlijk, maar zijn qua geld ook super knieperig als het erop aankomt.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:48 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met TS, maar dit klopt helaas maar al te vaak. Vaders trekken in vrijwel alle gevallen aan het kortste eind wat de kinderen betreft.
Ik ken eigenlijk vooral veel mannen die heel hard riepen dat het zo zielig is dat ze maar zo weinig contact hebben.. Wel 6 van de 10 keer afzeggen omdat het niet in de planning past.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:48 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met TS, maar dit klopt helaas maar al te vaak. Vaders trekken in vrijwel alle gevallen aan het kortste eind wat de kinderen betreft.
Natuurlijk. Dan nog steeds heb je enorme kosten en wat de gevolgen voor Nederland zijn wanneer een rechter een uitspraak doet in het voordeel van de man. Dan komt alles een hellend vlak, daar begint een rechter niet aan. Kijk maar hoe moeizaam het gaat met het aanpakken van vrouwen die hun positie misbruiken...quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:47 schreef Pvoesss het volgende:
Ik weet er heel veel van... en je kan dingen gewoon bij een rechter uitvechten die mogelijkheid heb je
Mannen hebben vaak oprecht geen idee wat een kind nou eigenlijk kost. Dat wist ik ook niet voordat ik kinderen kreeg overigens, maar ik denk dat mijn partner het nog steeds niet echt weet.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:49 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dat deel is niet eerlijk, maar zijn qua geld ook super knieperig als het erop aankomt.
Wat een laffe houding ditquote:Op zaterdag 20 april 2013 09:51 schreef Slapshot het volgende:
Natuurlijk. Dan nog steeds heb je enorme kosten en wat de gevolgen voor Nederland zijn wanneer een rechter een uitspraak doet in het voordeel van de man. Dan komt alles een hellend vlak, daar begint een rechter niet aan. Kijk maar hoe moeizaam het gaat met het aanpakken van vrouwen die hun positie misbruiken...
Tuuuuurlijk, die zijn er ook! Maar er zijn zat mannen die hun kinderen wel wat vaker zouden willen zien, en over die groep heb ik hetquote:Op zaterdag 20 april 2013 09:51 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk vooral veel mannen die heel hard riepen dat het zo zielig is dat ze maar zo weinig contact hebben.. Wel 6 van de 10 keer afzeggen omdat het niet in de planning past.
er zijn van die vaders die aan het kortste eind trekken er ook genoeg die wel klagen maar het er gewoon bij laten zitten.. dat vind ik dan jammer maar een eigen keus. Wel klagen maar niet de stap naar de rechter nemen
Je praat onzin. Heb jij een idee hoe veel een stap naar de rechter kost? Je denkt volgens mij dat je even aanklopt en dat het geregeld is.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:51 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk vooral veel mannen die heel hard riepen dat het zo zielig is dat ze maar zo weinig contact hebben.. Wel 6 van de 10 keer afzeggen omdat het niet in de planning past.
er zijn van die vaders die aan het kortste eind trekken er ook genoeg die wel klagen maar het er gewoon bij laten zitten.. dat vind ik dan jammer maar een eigen keus. Wel klagen maar niet de stap naar de rechter nemen
gelukkig kosten die niks in aanschaf...quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
wij hadden uitwasbare katoenen luiers. gewoon in kokend sopje uitwassen.
Ik heb het meegemaakt... En mij betichten van een laffe houding? Je kent me niet en hebt al helemaal geen idee hoe ik heb gevochten voor mij en mijn kinderen. Nog steeds trouwens...quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:52 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Wat een laffe houding dit![]()
Bij voorbaat er van uit gaan dat een rechter niets doet dus dan maar niets doen en klagen..
Net als dat ik niet geloof dat alle vrouwen de kinderalimentatie opmaken aan gouden kettingen 5 keer per jaar naar de ceychellen en een ferrari hebben. Ik zie er daar erg weinig van voorbijrijden. Overigens hoor ik op het schoolplein ook weinig over vakanties. Ik zie alleen dat 95% vrouwen hun kind wegbrengen om vervolgens als een speer weg moeten, om te werken, om het vruchtgebruik ook draaglijk te maken door geld te gaan verdienen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:53 schreef Messina het volgende:
[..]
Tuuuuurlijk, die zijn er ook! Maar er zijn zat mannen die hun kinderen wel wat vaker zouden willen zien, en over die groep heb ik het
Ja dat heb ik.. Been there done that.. Uitspraak was in voordeel van manquote:Op zaterdag 20 april 2013 09:55 schreef Slapshot het volgende:
Je praat onzin. Heb jij een idee hoe veel een stap naar de rechter kost? Je denkt volgens mij dat je even aanklopt en dat het geregeld is.
Dus even net zo kort door de bocht als jij bent: Jij probeerde je man ook te pakken via de kinderen?quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:57 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ja dat heb ik.. Been there done that.. Uitspraak was in voordeel van man
Wow wat volwassenquote:Op zaterdag 20 april 2013 09:59 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Dus even net zo kort door de bocht als jij bent: Jij probeerde je man ook te pakken via de kinderen?
Vertel eens: Waar ging het over?
Mijn kat is nog duurderquote:Op zaterdag 20 april 2013 09:07 schreef CR-7 het volgende:
600 euro per jaar om je kind te onderhouden???
laat dit please een grap zijnKost minstens een tienvoud
Welk punt heeft hij dan.. hij wil een bizar bedrag geven en meer niet..quote:
quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:00 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Welk punt heeft hij dan.. hij wil een bizar bedrag geven en meer niet..
Waar zit zijn punt in dit alles?
^ Dit soort fratsen dus. Ik kan me niet voorstellen dat zulke hoge bedragen worden toegewezen als kinderalimentatie. Kinderen van 7 tot 10 jaar hebben heus geen iPhone en Gucci waren nodig.quote:De bedragen die hieruit komen zijn gigantisch hoog. waardoor er enorme ruzies ontstaan en geen weldenkend mens dit vrijwillig betaalt.
Yeppppquote:Op zaterdag 20 april 2013 11:16 schreef Sjeen het volgende:
Want iedere vrouw heeft als doel om haar ex uit te kleden
Dit is gewoon niet waar aangezien TS de helft van de regels negeert.quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:08 schreef Gruj0 het volgende:
Ik zeg niet dat vaders 600 per jaar aan een kind moeten betalen, maar wel dat vrouwen ook hun steentje moeten bijdragen door een vast bedrag aan "kinderalimentatie" of hoe je het ook wilt noemen moeten betalen. En daar heeft BloodHound een punt. Je kunt niet zeggen dat zeggen dat kinderen een last zijn van een man een vrouw en na een echtscheiding de financiële last enkel aan de man overlaten.
Er zullen altijd rotte appels tussen zitten. Dat geldt voor vrouwen en mannen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:24 schreef Iwanius het volgende:
Voor wie het niet gevolgd heeft, wil ik dit voorval met jullie delen hoe sommige vaders er dus onderuit proberen te komen.
Dit dus. Alimentatie wordt berekend aan de hand van onder meer de draagkracht van alimentatiegerechtigde. Wie niks te makken heeft hoeft ook bijna niks te betalen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:19 schreef Pvoesss het volgende:
hij kan wel roepen over 1000 euro te betalen maar dan zit je ook aan een netto inkomen van meer dan 4000 euro
Inderdaad. En degenen die het hardste roepen dat ze dat niet doen...quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:40 schreef Messina het volgende:
[..]
Er zullen altijd rotte appels tussen zitten. Dat geldt voor vrouwen en mannen.
Het zal ook een deel 'elkaar het licht in de ogen niet meer gunnen' zijn.
Kan het ook wat minder met die persoonlijke uitbarstingen? Dit is een serieus topic en ik zie jou de hele tijd mensen beledigen. Dat is niet de bedoeling hier. Je kunt ook normaal reageren want dat zie ik je in je andere posts ook doen.quote:
Je kinderen maar twee keer in de maand zien, is volgens mij nog altijd een keuze. Tegenwoordig is Co-ouderschap de norm, althans zo zou het moeten zijn.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:19 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Inderdaad. En degenen die het hardste roepen dat ze dat niet doen...
Geloof me, je kinderen maar twee keer in de maand zien doet dingen met je. Sommige mannen zullen geneigd zijn om zich te gaan onthouden van de enige harde (terechte) verplichting die ze hebben. Andere mannen blijven vechten tegen oneerlijke regels en wetgeving.
Toch snap ik zo'n omgangsregeling eigenlijk wel. Vader zal vaak vijf dagen in de week werken, waardoor enkel het weekend overblijft. Moeder wil ook wel eens wat leuks doen in het weekend met de kinderen. Ik denk dat dát het idee erachter is.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:19 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Inderdaad. En degenen die het hardste roepen dat ze dat niet doen...
Geloof me, je kinderen maar twee keer in de maand zien doet dingen met je. Sommige mannen zullen geneigd zijn om zich te gaan onthouden van de enige harde (terechte) verplichting die ze hebben. Andere mannen blijven vechten tegen oneerlijke regels en wetgeving.
Je zegt het zelf al, zo zou het moeten zijn.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je kinderen maar twee keer in de maand zien, is volgens mij nog altijd een keuze. Tegenwoordig is Co-ouderschap de norm, althans zo zou het moeten zijn.
Geloof mij, het zou mijn keuze zijn. Als de (ex)partner het niet wil kun je het vergeten...quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je kinderen maar twee keer in de maand zien, is volgens mij nog altijd een keuze. Tegenwoordig is Co-ouderschap de norm, althans zo zou het moeten zijn.
Kinderalimentatie is geen kijkgeld... En als je een fatsoenlijk regeling wilt, dan zul je dat moeten regelen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:26 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, zo zou het moeten zijn.
Maar zo is het niet. Ken twee mannen die hun kinderen al een paar jaar niet hebben gezien, puur omdat moeders dat zo wil. Ondertussen mogen ze wel blijven lappen.
Maar dat moet wel van twee kanten komen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kinderalimentatie is geen kijkgeld... En als je een fatsoenlijk regeling wilt, dan zul je dat moeten regelen.
Ik ben nog zo naïef dat ik ervan uit ga dat een rechter kijkt naar wat het beste voor de kinderen is en niet naar wat dramama graag wil...quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:29 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Maar dat moet wel van twee kanten komen.
Inderdaad. En daar vergissen enkele dames zich hier in. Het moet van twee kanten komen. Wanneer de vrouw geen co-ouderschap wil dan zit de man met de gebakken peren.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:29 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Maar dat moet wel van twee kanten komen.
Moeder zal vaak ook wel 5 dagen in de week moeten werken hoorquote:Op zaterdag 20 april 2013 12:26 schreef Messina het volgende:
Toch snap ik zo'n omgangsregeling eigenlijk wel. Vader zal vaak vijf dagen in de week werken, waardoor enkel het weekend overblijft. Moeder wil ook wel eens wat leuks doen in het weekend met de kinderen. Ik denk dat dát het idee erachter is.
Hoewel dat in sommige gevallen zo is dat is niet in alle gevallen zo.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:32 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Inderdaad. En daar vergissen enkele dames zich hier in. Het moet van twee kanten komen. Wanneer de vrouw geen co-ouderschap wil dan zit de man met de gebakken peren.
Ik kan er een boek over schrijven... De rechter keek in mijn geval wat de gevolgen zouden zijn qua jurisprudentie. Hij koos voor de makkelijkste weg. Nu wonen mijn kinderen 350 km. verderop en reizen ze elke maand bijna 1500 kilometer om mij te zien. Zo gaat het nu al drie jaar.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben nog zo naïef dat ik ervan uit ga dat een rechter kijkt naar wat het beste voor de kinderen is en niet naar wat dramama graag wil...
Je weet wat DE oplossing is he?quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
oke dat snap ik, maar dan kom ik op hele andere bedragen. Die bedragen zijn niet eerlijk. Als ik 100 euro per maand kwijt ben aan een kind, kan dat nooit ineens 1000 worden, de recht vindt blijkbaar van wel, omdat hij allerlei aannames doet op basis van inkomen en niet van realiteit.
Dat doet een rechter ook wel, maar als mama d'r kont tegen het krib blijft gooien ben je zo een paar jaar verder.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben nog zo naïef dat ik ervan uit ga dat een rechter kijkt naar wat het beste voor de kinderen is en niet naar wat dramama graag wil...
Andersom zijn die verhalen misschien nog wel talrijker, van moeders die wanhopig graag willen dat pa contact blijft houden met de kinderen. De kinderen die op de bank klaar zitten voor paps en paps die afbelt, als hij al dat fatsoen heeft.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:26 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, zo zou het moeten zijn.
Maar zo is het niet. Ken twee mannen die hun kinderen al een paar jaar niet hebben gezien, puur omdat moeders dat zo wil. Ondertussen mogen ze wel blijven lappen.
En toch ben jij ook niet helemaal neutraalquote:Op zaterdag 20 april 2013 12:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Andersom zijn die verhalen misschien nog wel talrijker, van moeders die wanhopig graag willen dat pa contact blijft houden met de kinderen. De kinderen die op de bank klaar zitten voor paps en paps die afbelt, als hij al dat fatsoen heeft.
O de "vaders" die een nieuwe vriendin krijgen en hun kinderen niet meer zien staan, of erger, een nieuw kind krijgen en daarom hun eigen kinderen niet meer zien staan.
Leuk om die misstanden aan te halen, maar die zijn er aan beide kanten en dat is net zo naar, het is echt niet dat vrouwen de nare wezens zijn hier, het is zo dat exen te vaak nare wezens zijn tegen elkaar.
Ik ken dan weer van dichtbij de ellende van een afwetende vader, dus daar ben ik emotioneel iets meer bij betrokken.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:52 schreef Slapshot het volgende:
[..]
En toch ben jij ook niet helemaal neutraalMaar in wezen heb je gelijk hoor.
Het is jammer dat situaties zoals deze niet zwart-wit zijn, de regels en de wetten zijn dat wel. Daar zijn welwillende ouders (vouwen en mannen) en kinderen het slachtoffer van... En wil je eventueel proberen je gelijk op papier te krijgen dan kost dat bergen met geld.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ken dan weer van dichtbij de ellende van een afwetende vader, dus daar ben ik emotioneel iets meer bij betrokken.
Maar ik besef me wel dat ik daar geen conclusie uit kan trekken die zegt dat het de vaders zijn die de naarlingen zijn, die lekker fluitend weglopen/de ex en/of kinderen een oor aannaaien enzo, dat dat andersom net zo goed gebeurd.
De kinderen van iemand anders zijn één van de voorwaarden voor jouw pensioen...quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
Het is al belachelijk dat er een subsidie is! Kinderen nemen is een keuze! Draai er dan ook lekker zelf voor op!
heb jij het topic gelezen?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:58 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja t kost alleen verdomd veel geld en dan gaan ze daar over zitten zeiken
Als ik een Porsche rijdt hoor je me toch ook niet over de wegenbelasting ..
Maar wel verwachten dat de moeder van je kinderen thuis blijft i.p.v. carriere maakt omdat het kinderdagverblijf zo duur is. Jaaaaaaaajaquote:Op zaterdag 20 april 2013 13:48 schreef Bozepiemel het volgende:
Partneralimentatie is helemaal van de gekken. Als iemand vertrekt heeft hij/zij het recht niet om ook maar iets van het inkomen van de partner af te romen.
Klopt, maar wat is daar dan zo raar aan? Feit is dat de moeder al die beginjaren met de kinderen was. Terwijl de man werkt. Er wordt weer vanuit gegaan dat tijd met je kinderen geen lusten zijn maar juist een last.quote:Op zaterdag 20 april 2013 15:43 schreef Messina het volgende:
Maar wel verwachten dat de moeder van je kinderen thuis blijft i.p.v. carriere maakt omdat het kinderdagverblijf zo duur is. Jaaaaaaaaja
Daar is niets raars aan, maar dan moet je niet net doen alsof die tijd die die vrouw daarin gestoken heeft niets waard is. Dat daar dus dan wat voor terug moet komen is niet zo vreemd.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:01 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Klopt, maar wat is daar dan zo raar aan? Feit is dat de moeder al die beginjaren met de kinderen was. Terwijl de man werkt. Er wordt weer vanuit gegaan dat tijd met je kinderen geen lusten zijn maar juist een last.
BHFH bedoelt waarschijnlijk dat je geniet van de aanwezigheid van je kinderen. Ik hoop dat dat ook bij jou het geval is?quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:08 schreef Gia het volgende:
Vraag me toch af wat nou eigenlijk 'het vruchtgebruik van het kind' is. Die van ons leveren niks op, kosten alleen klauwen vol met geld.
Ik doe dat zelfs zonder dat ik alimentatie hoef, ja maar daar gaat zij natuurlijk nooit mee accoord, want zij wl die poen voor haar auto's, sieraden en vakanties niet missen. waarom mag je alimentatie niet op een geblokkeerde rekening zetten, die dan vrij komt als het kind 21 is en er dan zelf over kan beschikken, kan die meteen een nieuw huis kopen cash (stel het kind is drie als je scheidt, je moet 1000 euro per maand betalen, 12000 per jaar x 18 is toch 218000, (zonder rente) , beter dan de sieraden en vakanties van ma en haar vriend sponsoren. Moeder steelt als het ware van het kind, doordat je als vader niet mag bepalen waar JOUW geld aan uitgegeven wordt.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Je weet wat DE oplossing is he?
Neem de zorg voor je kinderen op je, dan ben jij degene die kinderalimentatie krijgt.
Als jij 1000 euro per maand moet betalen voor één kind heb je een aardig inkomen, vriend.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Ik doe dat zelfs zonder dat ik alimentatie hoef, ja maar daar gaat zij natuurlijk nooit mee accoord, want zij wl die poen voor haar auto's, sieraden en vakanties niet missen. waarom mag je alimentatie niet op een geblokkeerde rekening zetten, die dan vrij komt als het kind 21 is en er dan zelf over kan beschikken, kan die meteen een nieuw huis kopen cash (stel het kind is drie als je scheidt, je moet 1000 euro per maand betalen, 12000 per jaar x 18 is toch 218000, (zonder rente) , beter dan de sieraden en vakanties van ma en haar vriend sponsoren. Moeder steelt als het ware van het kind, doordat je als vader niet mag bepalen waar JOUW geld aan uitgegeven wordt.
Ah nee, je hebt het over kinderalimentatie. Die moon wil ook 10K partneralimentatie. Dat vond ik toch wel belachelijkquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:54 schreef Mylene het volgende:
Emile Ratelband klaagt ook dat hij 1000 euro kinderalimentatie moet betalen aan zijn ex. Een vrouw die zich voor de rechtbank armoedig kleedt en doet alsof ze geen cent te makken heeft. Terwijl ze het met een miljonair doet en op Gucci schoenen loopt en Louis Vuitton tassen van rond de 1000 euro draagt. De rechter gaf geen gehoor aan zijn verweer dat zijn zaken minder lopen dan oorspronkelijk. Wat hij kan onderbouwen met stukken, aldus Emile. Zijn huidige vrouw Moon moest dan maar erbij gaan werken, zou zijn ex ook hebben gezegd.
Welke uitkering is dat, die niet verrekend wordt met de alimentatie, en waarbij je een Ferrari kunt rijden?quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
kleding kun je tweedehands kopen. Je gaat ervanuit dat alles maar nieuw moet worden aangeschaft, denk maar niet dat de vrouw dit ineens gaat doen als ze lekker op haar gat kan gaan zitten een luxeleventje kan leiden van de alimentatie en uitkeringen. Die gaat 5x per jaar naar de sechellen en rijdt een ferrari, het kind loopt nog steeds in tweedehands kleding en ik zit op een minimum, omdat al mijn geld naar die bitch gaat en haar nieuwe vriend die ook een hoog inkomen heeft.,
Als Pa zijn baan kwijtraakt gaat het paard ook de gehaktballen in.quote:Op zaterdag 20 april 2013 23:12 schreef Leandra het volgende:
Pension en stalling van Fleur d'r paard is ook al ¤ 240,- per maand.
Moet mama dat betalen omdat papa met z'n druk, druk, druk baan geen tijd heeft om z'n kinderen in huis te nemen, of moet Fleur haar paard wegdoen omdat papa vreemdging met Mariska van HRM?
quote:Op zaterdag 20 april 2013 23:12 schreef Leandra het volgende:
Pension en stalling van Fleur d'r paard is ook al ¤ 240,- per maand.
Moet mama dat betalen omdat papa met z'n druk, druk, druk baan geen tijd heeft om z'n kinderen in huis te nemen, of moet Fleur haar paard wegdoen omdat papa vreemdging met Mariska van HRM?
Ja, maar pa is z'n 4 x modaal baan niet kwijt, hij heeft alleen de moeder van Fleur ingeruild voor het huppeltutje van HRM.quote:Op zaterdag 20 april 2013 23:41 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als Pa zijn baan kwijtraakt gaat het paard ook de gehaktballen in.
Puur toeval, Mariska was zelfs een suggestie van m'n telefoon terwijl ik een andere naam wilde doenquote:
vreemdgaan hoeft al helemaal niet de reden van een scheiding te zijn, dit is precies wat vaak gebeurt, inspelen op de emotie door het kind erbij te betrekken. Jij suggereert dat er een verschil moet zijn in alimentatie afhankelijk van de reden van uit elkaar gaan. Dit is natuurlijk niet uitvoerbaar en daar gaat het ook niet om.quote:Op zondag 21 april 2013 08:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar pa is z'n 4 x modaal baan niet kwijt, hij heeft alleen de moeder van Fleur ingeruild voor het huppeltutje van HRM.
Moet Fleur daarom ineens kleren van de Zeeman en Euroshopper cola drinken terwijl papa met Mariska van HRM weekendjes New York en Barcelona doet?
de waarheid ligt in het midden.quote:Op zondag 21 april 2013 09:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Natuurlijk moet ook het kind als de financiën minder worden genoegen nemen met euroshopper en zeeman (niets mis mee overigens) Je suggereert dat het kind de dupe is, dat vind ik dus niet, als de basisvoorzieningen (eten+dak boven het hoofd) maar geregeld zijn en daar is echt geen torenhoge alimentatie voor nodig. De alimentatiebetaler hoeft echt niet voor de xbox en playstation te betalen van het "verwende" kind.
als de ex in dure auto's rijdt en 3x per jaar naar een tropisch eiland kan, maandelijks gaat shoppen in Londen en ik net een minimum overhou vind ik het onzinnig en oneerlijk dat ik zo'n hoge alimentatie moet betalen en niets van mijn eigen inkomen overhou.quote:Op zondag 21 april 2013 09:13 schreef trigt013 het volgende:
[..]
de waarheid ligt in het midden.
Ja je hebt gelijk dat de bedragen te hoog zijn. de prikkel verdwijnt sneller voor de moeder. Maar jij vind het enkel te hoog omdat jij je eigen geld wilt houden en je ex (of bitch zoals jij het liefdevol omschreef) niets gunt.
dan moet je herindicatie aangeven. De hoogte van de alimentatie is bepaald op grond van jullie inkomen ten tijde van de scheiding. Maar de verdeelsleutel is de verhouden tussen jou en haar inkomen op dit moment. Dus als jou inkomen omlaag is gegaan en die van haar omhoog dat moet je herindicatie aanvragen.quote:Op zondag 21 april 2013 09:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
als de ex in dure auto's rijdt en 3x per jaar naar een tropisch eiland kan en ik net een minimum overhou vind ik het onzinnig en oneerlijk dat ik zo'n hoge alimentatie moet betalen en niets van mijn eigen inkomen overhou.
ik heb hetzelfde inkomen, zij heeft een rijke vriend, zijn niet getrouwd en werkt in zijn bedrijf (hij is directeur), dus op papier verdient ze helemaal niets.quote:Op zondag 21 april 2013 09:18 schreef trigt013 het volgende:
[..]
dan moet je herindicatie aangeven. De hoogte van de alimentatie is bepaald op grond van jullie inkomen ten tijde van de scheiding. Maar de verdeelsleutel is de verhouden tussen jou en haar inkomen op dit moment. Dus als jou inkomen omlaag is gegaan en die van haar omhoog dat moet je herindicatie aanvragen.
Alles cadeau's die die vriend geeft zijn inkomen......dus de reisjes spullen......duurzaam samenleven is ook een reden om zijn inkomen mee te nemen.quote:Op zondag 21 april 2013 09:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik heb hetzelfde inkomen, zij heeft een rijke vriend en werkt in zijn bedrijf (hij is directeur), dus op papier verdient ze helemaal niets.
zo simpel is het allemaal niet met kindalimentatie, als ze niet getrouwd zijn kun je niets maken. Haar vriend hoeft in principe geen cent aan het kind uit te geven, dus ze heeft volgens de alimentatienorm niets, zo werkt het.quote:Op zondag 21 april 2013 09:23 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Alles cadeau's die die vriend geeft zijn inkomen......dus de reisjes spullen......duurzaam samenleven is ook een reden om zijn inkomen mee te nemen.
Nee, niet waar. Ze moet de waarde van de cadeau opgeven als inkomen. Anders is het zwartwerken. Ook het aantal nachten wat zij bij hem doorbrengen of hij bij haar is een indicatie voor duurzaam samenleven. Moet je even op googlen, maar wat zij doet is belastingontduiking.quote:Op zondag 21 april 2013 09:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
zo simpel is het allemaal niet, als ze niet getrouwd zijn kun je niets maken.
Het gaat om gezinsinkomen, niet persoonlijk inkomen.quote:Op zondag 21 april 2013 09:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
zo simpel is het allemaal niet met kindalimentatie, als ze niet getrouwd zijn kun je niets maken. Haar vriend hoeft in principe geen cent aan het kind uit te geven, dus ze heeft volgens de alimentatienorm niets, zo werkt het.
Poetic justice.quote:Op zondag 21 april 2013 09:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik heb hetzelfde inkomen, zij heeft een rijke vriend, zijn niet getrouwd en werkt in zijn bedrijf (hij is directeur), dus op papier verdient ze helemaal niets.
quote:Minder alimentatie betalen wegens nieuwe partner moeder?
15-06-2011 | 47 reacties
'Mijn kinderen wonen bij hun moeder en haar nieuwe vriend. Betaal ik nu minder kinderalimentatie, omdat de nieuwe partner als stiefvader gezien wordt?'
Antwoord:
Een stiefouder heeft dezelfde financiële verplichting als een eigen ouder. Het gaat hier dus om de vraag of de nieuwe partner van de moeder als stiefvader gezien kan worden. Juridisch is hier alleen sprake van indien de moeder met de stiefvader is getrouwd of een geregistreerd partnerschap is aangegaan. Is dat niet het geval, dan heeft het samenwonen tussen moeder en stiefvader voor de kinderalimentatie geen gevolgen.
Geen gezag
Naast de voorwaarde dat het moet gaan om een huwelijk of geregistreerd partnerschap, dient het kind waarvoor alimentatie wordt betaald ook tot het gezin van de stiefouder en de moeder te behoren, om als vader de kinderalimentatie te verminderen of stoppen.
Dit geldt ook als de stiefouder geen gezag over het kind uitoefent. De financiële verplichting van de stiefouder die geen gezag over het kind uitoefent, houdt overigens op als het huwelijk of geregistreerd partnerschap eindigt.
Ouderwets onderscheid?
In een recente zaak stelde een vader dat de voorwaarde van huwelijk of geregistreerd partnerschap ouderwets was. Het samenwonen tussen moeder en nieuwe partner zou voldoende moeten zijn om als vader geen kinderalimentatie meer te hoeven betalen. De rechter was het daar niet mee eens, omdat het niet aan de rechter is om wetgeving te wijzigen. Dat is een taak van de overheid.
wat dit betreft is er niets veranderd.quote:Op zondag 21 april 2013 09:59 schreef Pvoesss het volgende:
Er nieuwe regels dus aan oude meuk posten heb je weinig!!
waar de neuk haal je dat nou weer vandaan?quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Het probleem dat ik heb is dat de ouder die de alimentatie ontvangt dit 99% van de tijd niet aan de kinderen besteed, maar aan zichzelf en als ze het al wel aan de kinderen besteed, is het aan luxe.
Kinderalimentatie is bedoeld voor de kosten die gemaakt worden om kinderen op te voeden. In principe niet voor (luxe) extra's...quote:Op zondag 21 april 2013 10:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
waar de neuk haal je dat nou weer vandaan?
En alimentatie is wél voor de extra's, zodat je kind die extra dingen (voetbal, gitaarles, computercursus) kan blijven doen, al verdient de ouder waar hij bij woont veel minder dan ze met z'n tweeën deden.
het is bedoeld om je kinderen te kunnen laten doen wat ze altijd al deden. Zo wérden ze nl altijd opgevoed.quote:Op zondag 21 april 2013 11:20 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Kinderalimentatie is bedoeld voor de kosten die gemaakt worden om kinderen op te voeden. In principe niet voor (luxe) extra's...
Wie zou volgens jouw dan op moeten draaien voor het dagelijks levensonderhoud? Ga eens zoeken waar kinderalimentatie voor bedoeld is zou ik zo zeggen.quote:Op zondag 21 april 2013 11:28 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
het is bedoeld om je kinderen te kunnen laten doen wat ze altijd al deden. Zo wérden ze nl altijd opgevoed.
Dus als ze voetbalden, tennisten, paardreden en gitaarles hadden, moeten ze dat na een scheiding ook kunnen blijven doen.
Alimentatie is juist níet bedoeld om aan de basisbehoeften te kunnen voldoen, maar om aan alle bijkomende behoeften te kunnen voldoen.
quote:De kinderalimentatie is bedoeld voor de kosten die gepaard gaan met de opvoeding van kinderen.
Opvoeding in de breedste zin van het woord.quote:Op zondag 21 april 2013 11:39 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Wie zou volgens jouw dan op moeten draaien voor het dagelijks levensonderhoud? Ga eens zoeken waar kinderalimentatie voor bedoeld is zou ik zo zeggen.
Klik eens op de volgende link:
http://www.alimentatiedesk.nl/alimentatie-betalen
[..]
sterker nog, de moeder accepteert gewoon dat die vader geen alimentatie betaalt omdat hij zegt niks te hebben terwijl hij wel doodleuk elke dag naar zijn eenmanszaak gaat om geld te verdienen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:40 schreef Messina het volgende:
Er zullen altijd rotte appels tussen zitten. Dat geldt voor vrouwen en mannen.
Het zal ook een deel 'elkaar het licht in de ogen niet meer gunnen' zijn.
Hoezo zonder kinderalimentatie? Daar hebben ze recht op en is verplichting toe vanaf de ouders.quote:Op zondag 21 april 2013 11:49 schreef Timabo het volgende:
[..]
Opvoeding in de breedste zin van het woord.
Als een kind voor de scheiding dure kleding kreeg en op veel
Sporten zat, zou het kind na de scheiding, zonder kinderalimentatie, een andere opvoeding krijgen.
En dus behoort dat ook tot de opvoeding.quote:Op zondag 21 april 2013 12:16 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Hoezo zonder kinderalimentatie? Daar hebben ze recht op en is verplichting toe vanaf de ouders.
dat kun je lezen zoals je wilt, kennelijk wil jij het lezen als: ze moeten te vreten hebben en niet naakt rond hoeven lopen.quote:Op zondag 21 april 2013 11:39 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Wie zou volgens jouw dan op moeten draaien voor het dagelijks levensonderhoud? Ga eens zoeken waar kinderalimentatie voor bedoeld is zou ik zo zeggen.
Klik eens op de volgende link:
http://www.alimentatiedesk.nl/alimentatie-betalen
[..]
Dure kleding en allerlei extra's behoren tot de opvoeding? Dan verstaan jij en ik iets anders onder opvoeden. Komt nog bij dat het geld, in een veelvoud van de gevallen, aan een kind te besteden na een scheiding minder is dan er voor.quote:Op zondag 21 april 2013 12:34 schreef Timabo het volgende:
[..]
En dus behoort dat ook tot de opvoeding.
Vreten, naakt rondlopen? Huh?quote:Op zondag 21 april 2013 12:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat kun je lezen zoals je wilt, kennelijk wil jij het lezen als: ze moeten te vreten hebben en niet naakt rond hoeven lopen.
Gelukkig lezen rechters dat andersnl zoals ik het uitleg
CR 7 had het over een fatsoenlijke school!quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
schoolboeken zijn gratis, middelbare school kost bijna niets. Ja ik heb ook kinderen hier rondlopen, ik weet precies wat ze kosten.
Hoe had je dat in gedachten?quote:Op zondag 21 april 2013 14:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kinderalimentatie moet op basis zijn van écht gemaakte kosten gedeeld door 2 met een max van een bepaald bedrag. Niks standaard bedragen.
de rechter denkt er niet zo over neequote:Op zondag 21 april 2013 13:05 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Vreten, naakt rondlopen? Huh?
Misschien dat jij en ik anders over opvoeden denken. En geloof me, de rechter denkt er ook zo over. Wanneer er niet genoeg draagkracht is dan gaat jouw verhaaltje helemaal niet door.
Ja, maar dat heeft geen fuck met de alimentatie te maken.quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:26 schreef Operc het volgende:
[..]
BHFH bedoelt waarschijnlijk dat je geniet van de aanwezigheid van je kinderen. Ik hoop dat dat ook bij jou het geval is?
er zíjn wel van die moeders, maar de suggestie wekken dat elke moeder zo is, is belachelijk...quote:Op zondag 21 april 2013 14:41 schreef Leandra het volgende:
Sowieso, de suggestie dat het gros van de kinderalimentatie gebruikt zou worden voor het leuke leventje van moeder is absurd, ongeacht of je de oude of nieuwe berekening er op loslaat.
ik heb het niet perse over luxe, maar er zijn moeders die de kinderalimemtatie gebruiken om hun ngels te laten doen en dat soort dingen en hun kinderen naar school sturen in schoenen die een maat te klein zijn.quote:Op zondag 21 april 2013 15:02 schreef Leandra het volgende:
Als de kinderalimentatie dusdanig hoog is dat moeder er werkelijk een luxe leventje van kan leiden, dan houdt papa ook nog voldoende over van z'n salaris.
Misschien is mijn referentiekader wat anders, maar voor een luxe leventje heb ik toch meer nodig dan ¤ 1.000 kinderalimentatie per maand.
Na een scheiding is de draagkracht in veel gevallen sowieso lager dan voor een scheiding. Dat moet jij toch ook wel weten? Ik doe overigens niet net alsof het om de basic dingen gaat zoals jij ze beschrijft. Kinderen gaan er op alle gebieden na een scheiding op achteruit, ook in luxe.quote:Op zondag 21 april 2013 14:38 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
de rechter denkt er niet zo over nee
Waarom zou je als man anders zoveel 'teveel' moeten betalen? Omdat een rechter het leuk vindt om te pesten?
Als de draagkracht er niet is, gaat het inderdaad niet door, dan ging het in veel gevallen vóór de scheiding ook al niet door en dan werd er voor de scheiding ook al niet zoveel ondernomen door de kinderen, dus dan gaan zij er niet op achteruit.
Daar gaat het nl om, dat de kinderen er niet op achteruit gaan.
Jij doet net of het alleen gaat om de basic dingen, (vandaar mijn gechargeerde vreten en niet naakt rond hoeven lopen) eten en kleding en er verder nergens naar gekeken wordt en dát is simpelweg niet waar. Anders moest iedere persoon die níet de zorg voor de kinderen heeft precies hetzelfde betalen, ongeacht inkomen.
Ingegeven door haatgevoelens richting de ex, kan het niet anders verklaren.quote:Op zondag 21 april 2013 14:41 schreef Leandra het volgende:
Sowieso, de suggestie dat het gros van de kinderalimentatie gebruikt zou worden voor het leuke leventje van moeder is absurd, ongeacht of je de oude of nieuwe berekening er op loslaat.
Een zielig, gefrustreerd ventje, dat werkelijk overloopt van de "liefde" voor zijn kind(eren).quote:Op zondag 21 april 2013 17:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ts is gewoon een loeder dat zijn kind alleen laat en er ook nog niet voor wilt betalen
Dit dus, en terecht dat dat ook het uitgangspunt is bij het toewijzen van kinderalimentatie door de rechter - nogmaals, o.a. in aanmerking nemend de draagkracht van de alimentatieplichtige.quote:Op zondag 21 april 2013 17:40 schreef Gezond2012 het volgende:
De werkelijkheid is dat een kind erg duur is, en dat je bij gelijk inkomen 50% financieel verantwoordelijk bent. Basta. Als jij verwacht dat iemand een gelijkwaardige carrière laat liggen om voor jullie koters te zorgen dan ben je 1. gewoon dom bezig 2. mag je op de blaren zitten. De kinderen hebben recht op een gelijkwaardig leven in vergelijking met de situatie voor de scheiding.
Tsja, je eerste alinea slaat de spijker op de kop. De kinderen worden gebruikt om het op de één of andere manier de ex het leven zuur te maken. Hoe zeer ze (of hij) het ook verdient heeft, het mag niet over de rug van de kinderen. Maar ik kan mij ook voorstellen dat het enorm moeilijk is financieel naar de pijpen te gaan dansen van iemand die je al eens genaaid heeft, letterlijk en figuurlijk. Ik doe het gewoon, mijn kinderen gaan voor alles, maar ik heb er soms ook echt problemen mee gezien wat er verder allemaal heeft gespeeld en verder nog steeds speelt.quote:Op zondag 21 april 2013 17:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ingegeven door haatgevoelens richting de ex, kan het niet anders verklaren.
Je hebt nou eenmaal een hoop zielepoten die zich er maar niet bij kunnen neerleggen...
Nogmaals: kinderalimentatie is voor de KINDEREN en het is niet zonder redenen dat de hoogte daarvan afhankelijk is van - onder meer - de behoefte van de alimentatiegerechtigde EN de draagkracht van de alimentatieplichtige.
En nee, de rechter die daarover beslist, is doorgaans ècht niet gek.![]()
oneerlijk is dat een rechter ineens bepaalt hoeveel geld ik uit moet geven aan kinderen, terwijl je dat voor een scheiding zelf kan. De rechter wil ineens dat je 10x zoveel aan kinderen uitgeeft, terwijl dat geld niet eens naar de kinderen gaat. Dit is gewoon idiote staatsbemoeienis. Ik kan zelf wel bepalen hoeveel geld ik aan de kinderen geef. En dan geef ik het wel aan de kinderen zelf op een rekening waar de moeder niet bij kan.quote:Op zondag 21 april 2013 17:48 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dit dus, en terecht dat dat ook het uitgangspunt is bij het toewijzen van kinderalimentatie door de rechter - nogmaals, o.a. in aanmerking nemend de draagkracht van de alimentatieplichtige.
Ik snap ècht niet wat daar zo "oneerlijk" aan zou zijn.
nou nee niet, dus, voor kinderalimentatie telt dat niet,(wel voor bijstand en andere uitkeringen) zoek dat maar eens na. Ik heb het hier uit en te treure over gehad en zelfs overwogen prive detectives in te schakelen.quote:Op zondag 21 april 2013 09:23 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Alles cadeau's die die vriend geeft zijn inkomen......dus de reisjes spullen......duurzaam samenleven is ook een reden om zijn inkomen mee te nemen.
ik voel me echt totaal niet aangevallen hoor. Ik vind het enkel ontzettend irritant dat er áltijd mensen zijn die denken dat moeders het geld alleen aan zichzelf uitgeven en dat de kinderen daar niets van zien. Dat vind ik een kwalijke suggestie en ook een die in verreweg de meeste gevallen niet op zal gaan.quote:Op zondag 21 april 2013 16:35 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Na een scheiding is de draagkracht in veel gevallen sowieso lager dan voor een scheiding. Dat moet jij toch ook wel weten? Ik doe overigens niet net alsof het om de basic dingen gaat zoals jij ze beschrijft. Kinderen gaan er op alle gebieden na een scheiding op achteruit, ook in luxe.
Het lijkt alsof jij je aangevallen voelt. Ik kijk dan ook niet op van je reactie en de manier waarop en hoe je reageert.
ik begrijp ook serieus niet hoe jij ineens aan tien keer zoveel komt.quote:Op zondag 21 april 2013 18:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
oneerlijk is dat een rechter ineens bepaalt hoeveel geld ik uit moet geven aan kinderen, terwijl je dat voor een scheiding zelf kan. De rechter wil ineens dat je 10x zoveel aan kinderen uitgeeft, terwijl dat geld niet eens naar de kinderen gaat. Dit is gewoon idiote staatsbemoeienis. Ik kan zelf wel bepalen hoeveel geld ik aan de kinderen geef. En dan geef ik het wel aan de kinderen zelf op een rekening waar de moeder niet bij kan.
Geen excuses joh, niet nodig. Ik kan me er gedeeltelijk ook wel in vinden hoor. Persoonlijk steun ik eens in de zoveel tijd de kinderen met extra geld voor hobby's en sport aldaar. Of we gaan hier eens shoppen voor kleren of zo. Dat geeft me een bevredigender gevoel dan extra geld naar mijn ex over te maken.quote:Op zondag 21 april 2013 18:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik voel me echt totaal niet aangevallen hoor. Ik vind het enkel ontzettend irritant dat er áltijd mensen zijn die denken dat moeders het geld alleen aan zichzelf uitgeven en dat de kinderen daar niets van zien. Dat vind ik een kwalijke suggestie en ook een die in verreweg de meeste gevallen niet op zal gaan.
Als er dan gezegd wordt dat in 99% van de gevallen het geld naar moeder gaat, vind ik dat een achterlijke aanname. (Dat was jij niet, maar dat is dus gewoon storend)
Een rechter wil die achteruitgang zoveel mogelijk beperken. Ik vond het erop lijken dat je suggereert dat het alleen om de basic opvoeding gaat en niet om de extra dingen, en dat vind ik erg raar. Excuses als ik dat verkeerd begrepen heb.
10x zo veel? Goh, jij had echt een hoop voor je kinderen over, eh?quote:Op zondag 21 april 2013 18:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
oneerlijk is dat een rechter ineens bepaalt hoeveel geld ik uit moet geven aan kinderen, terwijl je dat voor een scheiding zelf kan. De rechter wil ineens dat je 10x zoveel aan kinderen uitgeeft, terwijl dat geld niet eens naar de kinderen gaat. Dit is gewoon idiote staatsbemoeienis. Ik kan zelf wel bepalen hoeveel geld ik aan de kinderen geef. En dan geef ik het wel aan de kinderen zelf op een rekening waar de moeder niet bij kan.
Dat doet mijn ex ook wel eens en dat waardeer ikquote:Op zondag 21 april 2013 18:34 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Geen excuses joh, niet nodig. Ik kan me er gedeeltelijk ook wel in vinden hoor. Persoonlijk steun ik eens in de zoveel tijd de kinderen met extra geld voor hobby's en sport aldaar. Of we gaan hier eens shoppen voor kleren of zo. Dat geeft me een bevredigender gevoel dan extra geld naar mijn ex over te maken.
Beste post van het hele topic.quote:Op zondag 21 april 2013 14:41 schreef Leandra het volgende:
quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom mag je onder de 16 nauwelijks werken. Ik vind dit absurd, ik werkte als 14 jarige ook al in een overslagbedrijf. Ik vind dat kinderen vanaf een jaar of 6 best een bijbaantje kunnen hebben zonder beperkingen. Dit is ook belangrijk omdat gezinnen zo hun inkomen kunnen verhogen. Nu zijn kinderen alleen maar een kostenpost, als je ze gewoon laat werken dan kunnen ze in ieder geval een bijdrage leveren.
Ik vind het niet meer van deze tijd dat dit soort arbeidsdiscriminatie nog bestaat en pleit ervoor dat alle leeftijdsgrenzen en beperkingen worden afgeschaft voor kinderarbeid.
Dit is wel erg zielig en gemeen om op te schrijven vindt je niet? Je kent de beste man niet eens (voor de goede orde, ik ook niet), zijn privésituatie is je ook verre van bekend, en dan toch keihard oordelen omdat je het niet eens bent met de mening van meneer; mening ja! ZIJN mening.quote:Op zondag 21 april 2013 18:09 schreef Lienekien het volgende:
Ben je echt gescheiden, BHFH? Had je vriendin eindelijk genoeg van dat schrale leven met jou?
Er zijn ook zat vrouwen die een bende hebben gemaakt van hun schoolloopbaan en al helemaal geen uitzicht hebben op een andere carriere dan de kroost op te voeden terwijl de man werkt.quote:Op zaterdag 20 april 2013 15:43 schreef Messina het volgende:
[..]
Maar wel verwachten dat de moeder van je kinderen thuis blijft i.p.v. carriere maakt omdat het kinderdagverblijf zo duur is. Jaaaaaaaaja
Dan moet die man haar eruit mieteren en met een geschiktere kandidaat kinderen maken. Damn. Ik heb daar geen medelijden mee, hoor. Ze kiezen toch zelf voor iemand die geen draagkracht heeft?quote:Er zijn ook zat vrouwen die een bende hebben gemaakt van hun schoolloopbaan en al helemaal geen uitzicht hebben op een andere carriere dan de kroost op te voeden terwijl de man werkt.
Jij kent kennelijk zijn legendarische troltopics niet!quote:Op zondag 21 april 2013 19:12 schreef Gruj0 het volgende:
Het lijkt hier wel de Bijenkorf met al die vrouwen die als kippen op de koopjes afkomen. Alleen geldt dat hier voor topic's met "kinderalimentatie" in het onderwerp.![]()
![]()
[..]
Dit is wel erg zielig en gemeen om op te schrijven vindt je niet? Je kent de beste man niet eens (voor de goede orde, ik ook niet), zijn privésituatie is je ook verre van bekend, en dan toch keihard oordelen omdat je het niet eens bent met de mening van meneer; mening ja! ZIJN mening.
[..]
Er zijn ook zat vrouwen die een bende hebben gemaakt van hun schoolloopbaan en al helemaal geen uitzicht hebben op een andere carriere dan de kroost op te voeden terwijl de man werkt.
Je hoor ze vaak zeggen dat liefde geen keuze is.quote:Op zondag 21 april 2013 19:16 schreef Gezond2012 het volgende:
[..]
Dan moet die man haar eruit mieteren en met een geschiktere kandidaat kinderen maken. Damn. Ik heb daar geen medelijden mee, hoor. Ze kiezen toch zelf voor iemand die geen draagkracht heeft?
Dat deel klopt, maar alle cadeau's van hem aan haar is HAAR toetsingsinkomen. Zijn moet de waarde van de cadeau's opgeven aan de belasting als inkomen. Doet ze dit niet is het fraude. Dus een reisje van 400 euro is een cadeau wat ze als inkomen moet opgeven (alles boven de drempel van 225 euro per jaar) Zodra deze cadeau's bij de belastingdienst bekend is word dit automatisch ook toetsingsinkomen voor de rechter die een andere verdeelsleutel moet toepassen. Het totaal van alles wat hij aan haar geeft is inkomen uit natura en moet ze bovenop haar uitkering of bijstand optellen.quote:Op zondag 21 april 2013 18:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
nou nee niet, dus, voor kinderalimentatie telt dat niet,(wel voor bijstand en andere uitkeringen) zoek dat maar eens na. Ik heb het hier uit en te treure over gehad en zelfs overwogen prive detectives in te schakelen.
\\
Op zich is het logisch dat het inkomen van haar vriend niet telt, die heeft immers niets met andermans kinderen te maken en hoeft hier ook niets aan uit te geven. De kinderen hebben niets aan gouden kettingen en shoppen in Londen, dat is dan ook geen inkomen. De kinderen blijven dan bij de nanny.
Op papirologie? Is dat Gruj0-humor?quote:Op zondag 21 april 2013 19:19 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Je hoor ze vaak zeggen dat liefde geen keuze is.
Of wil je dat we allemaal alvorens we een relatie beginnen, op papirologie alle verhoudingen gaan vastleggen?
Als je met iemand aan kinderen samen begint, is toch het minste wat je kan doen er rekening mee houden dat je financieel meer verantwoordelijk zult zijn dan je partner, simpelweg omdat diegene die draagkracht niet heeft? Dat de relatie over is neemt niet weg dat die kinderen er nog gewoon zijn. En meer op jou zullen blijven rekenen, financieel, dan op de andere ouder. Dat wist je van tevoren.quote:Op zondag 21 april 2013 19:19 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Je hoor ze vaak zeggen dat liefde geen keuze is.
Of wil je dat we allemaal alvorens we een relatie beginnen, op papirologie alle verhoudingen gaan vastleggen?
zo oneerlijk werkt dit met kinderalimentatie , alleen huwelijk, of geregistreerd partnerschap van haar zal de alimentatie verlagen. Als ik zou trouwen, of een een partnersschap zou aangaan zal ik nog meer moeten betalen, tenzij ik met een arme sloeber trouw. Wellicht is het nu het moment om naar de filipijnen te gaan.quote:Op zondag 21 april 2013 19:36 schreef Gezond2012 het volgende:
Oké, hier wordt gezegd dat bij het komen inwonen van een vriend met een goed gevulde bankrekening de draagkracht van de moeder waar de kinderen bij inwonen als NIET verhoogd wordt gezien. De vader blijft hetzelfde dokken.
Vader krijgt een vriendin met een inkomen, vader moet opeens extra alimentatie betalen omdat zijn draagkracht is verhoogd. Eeehhh wat klopt hier niet?
Pleegt die moeder fraude door te zeggen dat de nieuwe vriend er niet woont, of wordt hier met twee maten gemeten?
Ik volg zijn posts al helemaal niet meer joh...quote:Op zondag 21 april 2013 19:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij kent kennelijk zijn legendarische troltopics niet!
aangezien er meestal niet voor niets een scheiding is, is dit systeem dus een mislukking,quote:Op zondag 21 april 2013 20:21 schreef Gezond2012 het volgende:
Toch maar een privé detective, je zou bijna denken dat het je minder gaat kosten dan de alimentatie die zij dus niet nodig heeft voor de kinderen!
Dit systeem werkt ook alleen maar als de één de ander niet wil naaien.
Je vergelijking klopt niet, zowel aan de ontvangende als aan de betalende kant wordt de hoogte pas opnieuw vastgesteld als er sprake is van een huwelijk of een geregistreerd partnerschap.quote:Op zondag 21 april 2013 19:36 schreef Gezond2012 het volgende:
Oké, hier wordt gezegd dat bij het komen inwonen van een vriend met een goed gevulde bankrekening de draagkracht van de moeder waar de kinderen bij inwonen als NIET verhoogd wordt gezien. De vader blijft hetzelfde dokken.
Vader krijgt een vriendin met een inkomen, vader moet opeens extra alimentatie betalen omdat zijn draagkracht is verhoogd. Eeehhh wat klopt hier niet?
Pleegt die moeder fraude door te zeggen dat de nieuwe vriend er niet woont, of wordt hier met twee maten gemeten?
Ah, zo. Dus een verhoging zit er voor pa niet in, maar een verlaging ook niet. Maar het nadeel is dan in de situatie van BloodHoundFromHell voor pa.quote:Op zondag 21 april 2013 21:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je vergelijking klopt niet, zowel aan de ontvangende als aan de betalende kant wordt de hoogte pas opnieuw vastgesteld als er sprake is van een huwelijk of een geregistreerd partnerschap.
Dus als de betalende papa weer verkering krijgt gaat het inkomen van zijn vriendin ook onder dezelfde voorwaarden meetellen als het vriendje van mama.
Zolang moeder niet met een ander trouwt of een geregistreerd partnerschap aangaat niet.quote:Op zondag 21 april 2013 21:09 schreef Gezond2012 het volgende:
[..]
Ah, zo. Dus een verhoging zit er voor pa niet in, maar een verlaging ook niet. Maar het nadeel is dan in de situatie van BloodHoundFromHell voor pa.
Dat. Jammer dat hij het wachtwoord weer teruggevonden heeftquote:Op zondag 21 april 2013 19:07 schreef Timabo het volgende:
BHFH topic is per definitie gelijk aan onzin. Hier reageren heeft dus ook geen zin.
Als ze al door de ervaring is gegaan van getrouwd te zijn geweest met *jou* dan kan ik me zo voorstellen dat ze daar ook echt never nooit geen zin meer in zal hebben.quote:Op zondag 21 april 2013 21:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ze zal dus nooit hertrouwen, dan kost het haar heel veel doekoe. want de dag dat ze trouwt sta ik bij de rechter, dat snapt ze natuurlijk ook.
Ik weet niet wat jouw referentiekader is, maar wat is in deze "heel veel" geld?quote:Op zondag 21 april 2013 21:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ze zal dus nooit hertrouwen, dan kost het haar heel veel doekoe. want de dag dat ze trouwt sta ik bij de rechter, dat snapt ze natuurlijk ook.
Het gaat hier om kinderalimentatie he, voor kinderen die je ooit zelf gemaakt en gewild hebt. Is toch niet erg om daarvoor te moeten betalen? Zolang het in alle redelijkheid verdeeld is, vind ik dat niet meer dan logisch (en ja, ik ben een vrouw maar dan aan de betalende kant). Je wilt toch ook niet dat je kinderen het arm hebben? Je betaalt niet alleen voor kleding, ook voor voedsel en onderdak en onderwijs enz.quote:Op zondag 21 april 2013 23:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
bij de nieuwe regeling zullen ook wel weer flinke adders onder het gras zijn gemoffeld door de rode vrouwen brigade. De truc is dus gewoon om ervoor zorg te dragen dat je GEEN draagkracht hebt, dit moet geregeld zijn voordat de scheiding officieel een feit is anders mag je alsnog betalen.
2 bezwaren: 1 de bedragen zijn niet redelijk en 2 je hebt als betaler geen controle waar het aan uitgegeven wordt. Ik vind dat de gelden die de betaler betaalt op een geblokkeerde rekening moeten komen en dat de betaler bepaalt waar dit geld aan uitgegeven wordt. Alleen zo kun je zekerstellen dat het geld ten goede van de kinderen komt.quote:Op zondag 21 april 2013 23:39 schreef Kaza het volgende:
[..]
Het gaat hier om kinderalimentatie he, voor kinderen die je ooit zelf gemaakt en gewild hebt. Is toch niet erg om daarvoor te moeten betalen? Zolang het in alle redelijkheid verdeeld is, vind ik dat niet meer dan logisch (en ja, ik ben een vrouw maar dan aan de betalende kant). Je wilt toch ook niet dat je kinderen het arm hebben? Je betaalt niet alleen voor kleding, ook voor voedsel en onderdak en onderwijs enz.
Grapjas, als je als betaler wilt bepalen waar het aan wordt uitgegeven dan stort je het maar lekker op een spaarrekening voor de kinderen, maar alimentatie is voor het levensonderhoud, dus niet om te sparen.quote:Op zondag 21 april 2013 23:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
2 bezwaren: 1 de bedragen zijn niet redelijk en 2 je hebt als betaler geen controle waar het aan uitgegeven wordt. Ik vind dat de gelden die de betaler betaalt op een geblokkeerde rekening moeten komen en dat de betaler bepaalt waar dit geld aan uitgegeven wordt. Alleen zo kun je zekerstellen dat het geld ten goede van de kinderen komt.
Ik denk dat de verzorgers niet door hebben dat hij een PC gevonden heeftquote:Op zondag 21 april 2013 21:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat. Jammer dat hij het wachtwoord weer teruggevonden heeft
Het bedrag is puur uit de lucht gegrepen, NIBUD heeft wel meer absurde berekeningen op hun website staan, die mensen hebben geen feeling met de realiteit. Waar het mij verder om gaat is waarom iedereen over 1 kam geschoren moet worden, waarom mag ik niet zelf bepalen hoeveel geld ik aan de "kinderen" uitgeef, voor de scheiding bepaal je dat toch ook zelf, ik vind dat als je zelf een berekening maat dit veel realistischer is.quote:Op maandag 22 april 2013 00:00 schreef Kaza het volgende:
Ik ken ook de andere kant: 2 kinderen van een man die weigert ook maar 1 cent te betalen, en die weg ging en nooit meer contact opgenomen heeft met mij of de kinderen: zijn eigen keus dus. Ik vind het belachelijk dat je weigert voor je eigen kinderen te betalen, en er alles aan doet om geld weg te sluizen om maar niets te hoeven betalen.
Het kan nooit zo zijn dat de verzorgende ouder al het geld aan zichzelf besteedt. Lopen de kinderen dan bloot rond? Hebben ze geen dak boven hun hoofd, geen fiets onder hun kont en geen eten op hun bord? Dat moet ook ergens van betaald worden he?
tja , hij wilde waarschijnlijk een nieuw leven beginnen en een periode afsluiten, begrijpelijk, maar niet erg fraai. Die kinderen nemen later wellicht vanzelf weer contact op, zo zal hij redeneren.quote:Op maandag 22 april 2013 00:00 schreef Kaza het volgende:
Ik ken ook de andere kant: 2 kinderen van een man die weigert ook maar 1 cent te betalen, en die weg ging en nooit meer contact opgenomen heeft met mij of de kinderen: zijn eigen keus dus. Ik vind het belachelijk dat je weigert voor je eigen kinderen te betalen, en er alles aan doet om geld weg te sluizen om maar niets te hoeven betalen.
Het kan nooit zo zijn dat de verzorgende ouder al het geld aan zichzelf besteedt. Lopen de kinderen dan bloot rond? Hebben ze geen dak boven hun hoofd, geen fiets onder hun kont en geen eten op hun bord? Dat moet ook ergens van betaald worden he?
waarom neem je dat toch constant zomaar aan?quote:Op maandag 22 april 2013 08:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Het bedrag is puur uit de lucht gegrepen, NIBUD heeft wel meer absurde berekeningen op hun website staan, die mensen hebben geen feeling met de realiteit. Waar het mij verder om gaat is waarom iedereen over 1 kam geschoren moet worden, waarom mag ik niet zelf bepalen hoeveel geld ik aan de "kinderen" uitgeef, voor de scheiding bepaal je dat toch ook zelf, ik vind dat als je zelf een berekening maat dit veel realistischer is.
Natuurlijk zal de ontvangende partij er alles aan doen om zoveel mogelijk geld te cashen, dus daarom moet er gekeken worden naar de basisbehoeften en kosten van een kind, dus zonder alle luxe en poespas, want wie zegt dat het kind voor de scheiding in luxe baadde, afgezien nog van het feit dat ik noemde dat zo'n hoge bijslag door de ontvangende partij natuurlijk nooit aan de kinderen besteed wordt. Veel inkomen zegt niet automatisch dat jij meer geld aan je kinderen besteed dan iemand met een minimum inkomen, in de berekening gaat al je geld boven bijstand niveau automatisch naar de bijstand, dit is gewoon absurd.
ik geloof er geen zak van dat dat nog steeds in 99% van de gevallen zo is...quote:Op maandag 22 april 2013 08:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nog zo absurd en oneerlijk is dat de rechter in 99% van de gevallen de kinderen aan de vrouw toekent. Je zou verwachten dat dit 50-50 is in deze moderne tijden. De man moet net zoveel kans hebben de kinderen toegewezen te krijgen als de vrouw, ook dit is zo oneerlijk in de huidige regelingen. de man kan net zo goed de kinderen opvoeden en wil dit vaak ook,maar toch wordt er vaak op de automatische piloot voor gekozen dat de vrouw de kinderen krijgt en de man mag dokken. hoezo emancipatie en ouderwetse rollenpatronen!!
sinds wanneer gaat het over oostblok vrouwen?quote:Op maandag 22 april 2013 08:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
leer mij die oostblok vrouwen kennen, ze zijn bijna allemaal zo.
Nog beter: gewoon je piem0l in je broek houden en zorgen dat je geen kinderen bij elkaar nueckt als je niet in staat bent om als volwassen vent de consequenties te aanvaarden.quote:Op zondag 21 april 2013 23:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
bij de nieuwe regeling zullen ook wel weer flinke adders onder het gras zijn gemoffeld door de rode vrouwen brigade. De truc is dus gewoon om ervoor zorg te dragen dat je GEEN draagkracht hebt, dit moet geregeld zijn voordat de scheiding officieel een feit is anders mag je alsnog betalen.
Iets tussen de ¤ 50 en de ¤ 100quote:Op zondag 21 april 2013 22:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jouw referentiekader is, maar wat is in deze "heel veel" geld?
Jij wilt zelf bepalen hoeveel je aan de kinderen uitgeeft, maar je ex doet alles om zoveel mogelijk te cashen.quote:Op maandag 22 april 2013 08:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Het bedrag is puur uit de lucht gegrepen, NIBUD heeft wel meer absurde berekeningen op hun website staan, die mensen hebben geen feeling met de realiteit. Waar het mij verder om gaat is waarom iedereen over 1 kam geschoren moet worden, waarom mag ik niet zelf bepalen hoeveel geld ik aan de "kinderen" uitgeef, voor de scheiding bepaal je dat toch ook zelf, ik vind dat als je zelf een berekening maat dit veel realistischer is.
Natuurlijk zal de ontvangende partij er alles aan doen om zoveel mogelijk geld te cashen , dus daarom moet er gekeken worden naar de basisbehoeften en kosten van een kind, dus zonder alle luxe en poespas, want wie zegt dat het kind voor de scheiding in luxe baadde, afgezien nog van het feit dat ik noemde dat zo'n hoge bijslag door de ontvangende partij natuurlijk nooit aan de kinderen besteed wordt. Veel inkomen zegt niet automatisch dat jij meer geld aan je kinderen besteed dan iemand met een minimum inkomen, in de berekening gaat al je geld boven bijstand niveau automatisch naar de bijstand, dit is gewoon absurd.
Volgens mij doe ik iets fout dan...quote:Op maandag 22 april 2013 09:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
En daarvan rijdt zij een Ferrari en huurt ze een Nanny in?
Respect
Ik ben zo benieuwd hoeveel kinderen het dan om gaat, want zelfs een echte FOK!ker met ¤ 5.000 netto per maand hoeft geen ¤ 1.000 voor een kind te betalen.quote:
quote:Op zondag 21 april 2013 19:07 schreef Timabo het volgende:
BHFH topic is per definitie gelijk aan onzin. Hier reageren heeft dus ook geen zin.
Die 99% zie ik niet echt, ik ken wel veel vrouwen die erg blij zijn met dat beetje wat ze krijgen en dat wel degelijk echt voor de kinderen gebruiken, voor het normale blijven lopen van het huishouden.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ook zo leuk dat er altijd meteen door de vrouw geroepen wordt dat de kinderen de dupe zouden zijn als de alimentatie niet betaald wordt, dat terwijl in 99% van de gevallen de kindalimentatie alleen voor luxeleventje van de vrouw gebruikt , nee de kinderen zijn niet de dupe, maar jij kan deze maand een keer niet een weekendje naar Londen om te shoppen. Al het geld wordt gewoon verbrast door die vrouwen en de arme man zit aan de bedelstaf.
Als dat dan de normale dagelijkse/wekelijkse benodigdheden zijn? Prima.quote:Op zondag 21 april 2013 23:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind dat de gelden die de betaler betaalt op een geblokkeerde rekening moeten komen en dat de betaler bepaalt waar dit geld aan uitgegeven wordt. Alleen zo kun je zekerstellen dat het geld ten goede van de kinderen komt.
Dit is gewoon niet waar, het co-ouderschap is de vorm die naar voren wordt geschoven in de eerste instantie, dat is de vorm die het liefste gezien wordt, waarvan gezegd wordt dat die de beste is.quote:Op maandag 22 april 2013 08:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nog zo absurd en oneerlijk is dat de rechter in 99% van de gevallen de kinderen aan de vrouw toekent. Je zou verwachten dat dit 50-50 is in deze moderne tijden. De man moet net zoveel kans hebben de kinderen toegewezen te krijgen als de vrouw, ook dit is zo oneerlijk in de huidige regelingen. de man kan net zo goed de kinderen opvoeden en wil dit vaak ook,maar toch wordt er vaak op de automatische piloot voor gekozen dat de vrouw de kinderen krijgt en de man mag dokken. hoezo emancipatie en ouderwetse rollenpatronen!!
Jammer genoeg gaat de rechter er niet in mee...quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:56 schreef Leandra het volgende:
Daar kiest de ouder die naar de andere kant van het land verhuist dan zelf voor, en wat mij betreft betekent die keuze het opgeven van bepaalde rechten.
Toch sneu als vader wel co-ouderschap wil, maar moeder besluit te verhuizen met de kinderen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:56 schreef Leandra het volgende:
Daar kiest de ouder die naar de andere kant van het land verhuist dan zelf voor, en wat mij betreft betekent die keuze het opgeven van bepaalde rechten.
Ga lekker bij de vrekkenclub joh, zuurpruim.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
kleding kun je tweedehands kopen. Je gaat ervanuit dat alles maar nieuw moet worden aangeschaft, denk maar niet dat de vrouw dit ineens gaat doen als ze lekker op haar gat kan gaan zitten een luxeleventje kan leiden van de alimentatie en uitkeringen. Die gaat 5x per jaar naar de sechellen en rijdt een ferrari, het kind loopt nog steeds in tweedehands kleding en ik zit op een minimum, omdat al mijn geld naar die bitch gaat en haar nieuwe vriend die ook een hoog inkomen heeft.,
het is maar de vraag of co oudersschap zo goed is voor een kind, dit betekent dat het kind steeds moet verhuizen en dus niet een vaste plaats heeft, juist structuur en vastigheid is belangrijk voor kinderen. Verder zitten er nogal wat haken en ogen aan vast, je mag niet verder dan x-kilometer van elkaar wonen en de meeste vrouwen zullen dit al niet willen omdat ze dan de vette alimentatie mislopen, dat kost ze domweg teveel geld. Ik kan er bij de rechter op staan dat ik co ouderschap wil, maar de vrouw zal zeggen dat ze dat niet wil omdat ze dan geen alimentatie krijgt. Ik kan co-ouderschap niet afdwingen, als zij dit blokkeert omwille het geld gebeurt het nooit. Als de alimentatie een redelijk bedrag was, of afgeschaft werd zou dit veel eerder een oplossing zijn.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:58 schreef Leandra het volgende:
Klopt, daarom ook de "wat mij betreft" in die zin, degene die het mogelijk zijn van het co-ouderschap frustreert mag daar wat mij betreft niet voor beloond worden.
Maar op het moment dat zoiets een strijd wordt zal er idd een keuze gemaakt moeten worden.
En dan ga ik even uit van een "normale" scheiding, waarbij er geen sprake is van huiselijk geweld, verslavingen of andere ellende waaruit de een probeert te ontsnappen en daarmee het belang van het kind voorop zet.
kinderopvang moet je te eerste nooit bij een officiële instantie regelen, dat is oplichterij door de idiote subsidieregelingen die we hier hebben. (die nu gelukkig minder wordt) Al het geld dat je betaalt aan de kinderopvang en de subsidie die je krijgt is vette winst voor de kinderopvangmafia. Hier is de afgelopen jaren miljarden overheidsgeld aan verspild. Ja dan is kinderopvang duur, maar er zijn veel goedkopere manieren als je een beetje om je heen kijkt. Kinderopvang kan nooit een grote kostencomponent zijn voor alimentatie, want dan zeg ik, geef het kind maar aan mij de tijd dat jij moet werken, dan regel ik een goedkope oppas, of pas ik er zelf op.quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:07 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ga lekker bij de vrekkenclub joh, zuurpruim.
Natuurlijk zijn er vrouwen die gebruik maken van de alimentatie om zelf breed te wonen. Maar een kind is fucking duur, het kind moet een kamer, er moet gewassen, gegeten en gedouchet en gebadderd worden, eventueel BSO/dagverblijf als je wilt werken, wat kleding af en toe. Zelfs als je helemaal geen leuke of luxe dingen doet tikt het al snel aan.
Het duurst voor alleenstaande ouders is met name het feit dat werken betekent veel kinderopvang en dat is echt gruwelijk duur. En niet werken betekent een enorme val in inkomsten en weinig kansen op de arbeidsmarkt later.
Ik ben het er mee eens dat er vrouwen misbruik maken van de mogelijkheden, net zoals sommige mannen misbruik maken van het feit dat je als man makkelijk onder de zorgplicht uitkomt. Maar jouw opmerking over vruchtgebruik geeft wel weer dat je ofwel getikt bent, ofwel behoorlijk aan het trollen bent.
Dat komt niet zo vaak voor. Vaak mag moeder in 't huis blijven wonen zodat de kinderen op hun eigen school kunnen blijven.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:50 schreef Kaza het volgende:
[..]
Toch sneu als vader wel co-ouderschap wil, maar moeder besluit te verhuizen met de kinderen.
Als het een huurhuis is wel, als het een koophuis is dan is de kans klein dat moeder er mag blijven wonen als ze de hypotheek niet kan betalen.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat komt niet zo vaak voor. Vaak mag moeder in 't huis blijven wonen zodat de kinderen op hun eigen school kunnen blijven.
Als het wel het geval is, vind ik dat moeder het brengen en halen in de weekenden voor haar rekening moet nemen.
Of er kinderalimentatie betaald wordt ligt in eerste instantie niet aan het feit of er wel of geen co-ouderschap is, maar als er wel co-ouderschap is dan zal de alimentatie daarop worden aangepast.quote:Op woensdag 24 april 2013 08:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
het is maar de vraag of co oudersschap zo goed is voor een kind, dit betekent dat het kind steeds moet verhuizen en dus niet een vaste plaats heeft, juist structuur en vastigheid is belangrijk voor kinderen. Verder zitten er nogal wat haken en ogen aan vast, je mag niet verder dan x-kilometer van elkaar wonen en de meeste vrouwen zullen dit al niet willen omdat ze dan de vette alimentatie mislopen, dat kost ze domweg teveel geld. Ik kan er bij de rechter op staan dat ik co ouderschap wil, maar de vrouw zal zeggen dat ze dat niet wil omdat ze dan geen alimentatie krijgt. Ik kan co-ouderschap niet afdwingen, als zij dit blokkeert omwille het geld gebeurt het nooit. Als de alimentatie een redelijk bedrag was, of afgeschaft werd zou dit veel eerder een oplossing zijn.
Tsja, hier was het ook het geval. M'n ex verhuist naar een gat meer dan 300 km. verderop. Ik zit met de shit. De rechter gaf aan dat ik het recht aan mijn zijde had, dat zij hartstikke verkeerd zat, maar dat ik wel aan het kortste eind ging trekken... Hoezo, het belang van de kinderen gaat voorop?quote:Op woensdag 24 april 2013 11:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat komt niet zo vaak voor. Vaak mag moeder in 't huis blijven wonen zodat de kinderen op hun eigen school kunnen blijven.
Als het wel het geval is, vind ik dat moeder het brengen en halen in de weekenden voor haar rekening moet nemen.
Het huis van mijn gescheiden zus staat al 4 jaar te koop. Zij kan de hypotheek inderdaad niet alleen betalen, maar ze woont er nog steeds met haar kinderen.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:13 schreef Leandra het volgende:
Als het een huurhuis is wel, als het een koophuis is dan is de kans klein dat moeder er mag blijven wonen als ze de hypotheek niet kan betalen.
ze kunnen dan toch veel beter de verkoopprijs marktconform verlagen en de restschuld verdelen?quote:Op donderdag 25 april 2013 10:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Het huis van mijn gescheiden zus staat al 4 jaar te koop. Zij kan de hypotheek inderdaad niet alleen betalen, maar ze woont er nog steeds met haar kinderen.
Haar ex mag nog steeds meebetalen. Hij is ook degene die vreemd ging en vertrok naar een nieuwe vlam, ruim 100 km verder.
Het zal je plezier doen, dat mijn ex inderdaad in een nieuwe auto rijdt, 2 keer per jaar op vakantie gaat, en zijn dochter niet meer wil zien.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
had jij het dan redelijk gevonden als hij 425 euro had moeten betalen?? het valt me mee dat die rechter een wat schappelijker alimentatie heeft vastgesteld, die bedragen zijn echt volledige willekeur soms, het is maar net welke rechter het verzoek behandeld.150 p/m nog steeds fors, maar dat had voor hem inderdaad veel slechter uit kunnen pakken. Zoals ik al zei ben ik tegen elke inkomensafhankelijke component. Het moet niet uitmaken wat iemand verdient voor de alimentatie. dit moet een vast bedrag zijn per kind gebaseerd op de minimale levensstandaard. Verder is de alimentatie door de rechter opgelegd, dus betaling is wel af te dwingen.
jammer dat je zo reageert, het was niet de bedoeling jou te dissen, natuurlijk is de situatie zuur voor jou, maar dat heeft niets met de alimentatie te maken.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:49 schreef seasushi het volgende:
[..]
Het zal je plezier doen, dat mijn ex inderdaad in een nieuwe auto rijdt, 2 keer per jaar op vakantie gaat, en zijn dochter niet meer wil zien.
Wij hebben veel plezier in playa del achtertuin
Fijn om te horen dat het zo goed gaat met jequote:Op donderdag 25 april 2013 08:43 schreef seasushi het volgende:
Gelukkig kom ik er prima met mijn wao uitkering van 860 euro en wat toeslagen. Ga binnenkort maar weer eens een reisje naar de bahama,s boeken, en wil dit jaar een paarse ferrari
nee het heeft te maken met het feit dat jij alle vrouwen over een kam scheert alsof we allemaal golddiggers zijn. Er zullen er wel een paar tussen zitten, maar dat geldt dus idem voor mannen zoals in mijn geval. Toch weet ik dat ze lang niet allemaal het zelfde zijn.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
jammer dat je zo reageert, het was niet de bedoeling jou te dissen, natuurlijk is de situatie zuur voor jou, maar dat heeft niets met de alimentatie te maken.
En dan godverdomme zelf een kostenpost van de staat zijnquote:Op donderdag 25 april 2013 22:11 schreef seasushi het volgende:
Waar is iemands trots om financieel niet voor de kinderen te willen zorgen en alle mogelijke moeite te doen om ze maar zo min mogelijk te laten kosten.
Je weet niet wat zijn inkomen is, maar je oordeelt wel dat het niet redelijk zou zijn als hij ¤ 425 zou moeten betalen en dat die ¤ 150,= al meer dan genoeg is?quote:Op donderdag 25 april 2013 09:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
had jij het dan redelijk gevonden als hij 425 euro had moeten betalen?? het valt me mee dat die rechter een wat schappelijker alimentatie heeft vastgesteld, die bedragen zijn echt volledige willekeur soms, het is maar net welke rechter het verzoek behandeld.150 p/m nog steeds fors, maar dat had voor hem inderdaad veel slechter uit kunnen pakken. Zoals ik al zei ben ik tegen elke inkomensafhankelijke component. Het moet niet uitmaken wat iemand verdient voor de alimentatie. dit moet een vast bedrag zijn per kind gebaseerd op de minimale levensstandaard. Verder is de alimentatie door de rechter opgelegd, dus betaling is wel af te dwingen.
Ik quote dit gedeelte van je post maar eventjes in het vet, hopelijk dat het nu tot TS doordringt "hoe het werkt".quote:Op donderdag 25 april 2013 22:33 schreef Leandra het volgende:
Je mag dan wel tegen het inkomensafhankelijke component zijn, maar feit is dat niet ieder kind zoveel (of zo weinig, net hoe je het wilt bekijken) kost als een kind van een bijstandsmoeder, het is bedoeld om te zorgen dat het kind zo kan blijven leven als het deed voor de ouders gescheiden waren, en als dat betekent dat het kind een paard heeft, op hockey zit en viool speelt, dan moet het dat kunnen blijven doen, en nee.... dat gaat niet lukken van jouw "¤ 150,- is meer dan genoeg",
Verwijt je haar nou dat ze in de WAO zit?quote:Op donderdag 25 april 2013 22:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En dan godverdomme zelf een kostenpost van de staat zijn
daar ben ik het dus absoluut niet mee eens, dit is iets dat veranderd moet worden, het kind mag het ook best voelen als de tering naar de nering gezet moet worden.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik quote dit gedeelte van je post maar eventjes in het vet, hopelijk dat het nu tot TS doordringt "hoe het werkt".
Dus het kind "mag het voelen" omdat zijn ouders er een puinhoop van gemaakt hebben?quote:Op donderdag 25 april 2013 22:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
daar ben ik het dus absoluut niet mee eens, dit is iets dat veranderd moet worden, het kind mag het ook best voelen als de tering naar de nering gezet moet worden.
WTF??quote:Op donderdag 25 april 2013 22:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
daar ben ik het dus absoluut niet mee eens, dit is iets dat veranderd moet worden, het kind mag het ook best voelen als de tering naar de nering gezet moet worden.
Idd.... je moeder is een trut en als jij bij die trut wilt blijven dan zoek je het maar uit.... je eet maar droog brood.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dus het kind "mag het voelen" omdat zijn ouders er een puinhoop van gemaakt hebben?![]()
Okee. Hier houdt het wat mij betreft dus ècht op. Wat ben jij een gefrustreerde vrek, zeg.
Ik verwijt haar niet dat ze in de WAO zit, ik vind dat ze in haar positie niet iemand anders moet aanspreken op zijn trots om financieel bij te dragen, omdat de persoon die zij daarop aanspreekt moeite moet doen om zijn inkomen te vergaren en zij niet.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:36 schreef Leandra het volgende:
Verwijt je haar nou dat ze in de WAO zit?
Hypothesequote:Waarschijnlijk wil ze met liefde met je ruilen, als je anno nu nog in de WAO zit dan heb je vrij zeker ellende die jij echt niet wilt hebben.
Dus?quote:Daarbij: WAO is een werknemersverzekering, dat de staat daarbij de verzekeraar is maakt vrij weinig uit.
Jawel. Maar dan moet ik niet een ander verwijten dat hij niet trots genoeg is om mijn imboedel te vergoedenquote:Als jouw huis afbrandt hoeft je opstalverzekering ook niet uit te betalen omdat je dan een kostenpost bent?
om even duidelijk te maken wat ik bedoelde, wie zegt dat al dat geld eerder wel naar het kind ging, wellicht droeg het kind voor de scheiding ook al scapino schoenen en had het geen paard.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dus het kind "mag het voelen" omdat zijn ouders er een puinhoop van gemaakt hebben?![]()
Okee. Hier houdt het wat mij betreft dus ècht op. Wat ben jij een gefrustreerde vrek, zeg.
Wat het kind voor die tijd droeg maakt je toch niet uit? Na de scheiding vind je ¤ 150,- al genoeg.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
om even duidelijk te maken wat ik bedoelde, wie zegt dat al dat geld eerder wel naar het kind ging, wellicht droeg het kind voor de scheiding ook al scapino schoenen en had het geen paard.
De rechter gaat dit niet per situatie bekijken, maar gaat er ruchsichtlos van uit dat er bakken met geld naar het kind gaan. Geef dan maatwerk, dus niet het inkomen bepaalt de alimentatie, maar de kosten die daadwerkelijk aan het kind werden uitgegeven. Aangezien dit nogal veel werk is, zal dit niet gebeuren, dan is het eerlijker om een minimum te stellen, met een vrijwillige extra component.
Ze heeft het over de vader van haar kind, ze verwacht niet dat een willekeurige voorbijganger voor haar kind betaalt, maar dat de vader van haar kind voor zijn eigen kind betaalt.... verschilletje lijkt me.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:47 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik verwijt haar niet dat ze in de WAO zit, ik vind dat ze in haar positie niet iemand anders moet aanspreken op zijn trots om financieel bij te dragen, omdat de persoon die zij daarop aanspreekt moeite moet doen om zijn inkomen te vergaren en zij niet.
maar als fleur geen paard reed, moet er ineens wel voor betaald worden na de scheiding, dat is nogal krom, de vader is na de scheiding ineens vele malen meer geld kwijt voor het kind als voor de scheiding.quote:Op donderdag 25 april 2013 23:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat het kind voor die tijd droeg maakt je toch niet uit? Na de scheiding vind je ¤ 150,- al genoeg.
Ongeacht of Fleur voor de scheiding een Paard had, schoenen van ¤ 125,- droeg en spijkerbroeken van ¤ 100,=
Feit is simpelweg dat Fleur gewoon moet kunnen blijven paardrijden als ze dat al deed.
Huhu...een beetje voor zijn kind en een beetje voor haar, want die WAO is ook niet alles hè...en ons kind moet ook wel eens gezellig uit eten kunnenquote:Op donderdag 25 april 2013 23:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze heeft het over de vader van haar kind, ze verwacht niet dat een willekeurige voorbijganger voor haar kind betaalt, maar dat de vader van haar kind voor zijn eigen kind betaalt.... verschilletje lijkt me.
Wil hij niet, want dan blijft er onderwaarde over.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ze kunnen dan toch veel beter de verkoopprijs marktconform verlagen en de restschuld verdelen?
Oh, is Seasushi een 'collega' van me?quote:Op donderdag 25 april 2013 22:36 schreef Leandra het volgende:
Verwijt je haar nou dat ze in de WAO zit?
Ehm nee.... dat is misschien in jouw absurde voorbeeld wel zo, maar in de realiteit is het over het algemeen zo dat vader niet ineens veel meer aan zijn kind(eren) kwijt is dan voor de scheiding, het is alleen duidelijker wat de kinderen kosten omdat het bedrag in een keer betaald moet worden, en niet verdeeld wordt over allerlei (onzichtbare) posten.quote:Op donderdag 25 april 2013 23:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
maar als fleur geen paard reed, moet er ineens wel voor betaald worden na de scheiding, dat is nogal krom, de vader is na de scheiding ineens vele malen meer geld kwijt voor het kind als voor de scheiding.
Daar is partneralimentatie voor, en daar gaat het in deze niet om.quote:Op donderdag 25 april 2013 23:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Huhu...een beetje voor zijn kind en een beetje voor haar, want die WAO is ook niet alles hè...en ons kind moet ook wel eens gezellig uit eten kunnenaf en toe eens gezellig op vakantie naar het buitenland, misschien nog een nieuwe wasmachine of koelkast, want daar profiteert hij natuurlijk ook van. Mja, zo'n kind is duur
Absoluut ONWAAR. De rechter oordeelt juist op grond van alle relevante gegevens, waaronder - zoals al 1000 X gezegd - de behoefte van de alimentatiegerechtigde, de levensstandaard van betrokkenen vóór de scheiding, en, last-but-not-least, de DRAAGKRACHT van de alimentatieplichtige.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De rechter gaat dit niet per situatie bekijken, maar gaat er ruchsichtlos van uit dat er bakken met geld naar het kind gaan.
Dat is het dus, grotendeels - de trema-normen worden echt niet 'klakkeloos' gevolgd, hoor!quote:Geef dan maatwerk,
Ja natuurlijk, want gefrustreerde exen met een Scrooge-instelling (zoals jij lijkt te zijn) gaan natuurlijk fluitend een 'vrijwillige extra component' betalen.quote:dus niet het inkomen bepaalt de alimentatie, maar de kosten die daadwerkelijk aan het kind werden uitgegeven. Aangezien dit nogal veel werk is, zal dit niet gebeuren, dan is het eerlijker om een minimum te stellen, met een vrijwillige extra component.
Even los van het idee dat 150 euro wel genoeg zou zijn (quote:Op donderdag 25 april 2013 23:11 schreef Leandra het volgende:
Feit is simpelweg dat Fleur gewoon moet kunnen blijven paardrijden als ze dat al deed.
Dan ga je er vanuit dat het er niet meer vanaf kan, maar wat als het er nog steeds (makkelijk) vanaf kan?quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Even los van het idee dat 150 euro wel genoeg zou zijn (), ben ik het hier eigenlijk niet mee eens. Als een stel uit elkaar gaat betekent dit veel extra lasten (zoals 2 woningen in plaats van 1) op dezelfde inkomens. Als daardoor een dure hobby zoals een eigen paard komt te vervallen, boo-hoo.
Zijn 'mijn/onze kinderen' ook zijn biologische kinderen? Of hebben jouw kinderen nog een alimentatieplichtige vader?quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:58 schreef Kaza het volgende:
Als mijn man meer moet gaan betalen voor zijn kinderen, betekent dat automatisch dat mijn/onze kinderen het met minder zullen moeten doen. Hoe het zit met hun welvaarsniveau daar hoor je dan niemand over...
Niet "koste wat kost", maar wel in geval van voldoende draagkracht van de alimentatieplichtige. Dat is nogal een subtiel, maar substantieel verschil.quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:58 schreef Kaza het volgende:
Ik vind het wel raar dat het kind koste wat kost op hetzelfde welstandsniveau moet blijven.
Het gaat om het welstandsniveau op het moment van de scheiding, dus de mogelijkheid van een eventueel 'nieuw' kindje is daarin irrelevant. Als pa een nieuwe auto koopt - nà de scheiding, uitgesproken door de rechter, inclusief vaststelling van de alimentatieverplichting, uiteraard - komt dat volledig voor zijn eigen rekening, en doet dat niks af aan zijn alimentatieverplichting. Dat is immers volledig zijn eigen vrijwillige keuze op dat moment. Niemand dwingt die man immers om die nieuwe auto te kopen. Je kan ook genoegen nemen met een goedkoper tweedehandsje, om maar eens een optie te noemen.quote:Ik bedoel, als de ouders nog getrouwd waren en er kwam een kindje bij moet het oudste kind ook met wat minder doen.
En als pa een nieuwe auto koopt, zit de wintersportvakantie er dat jaar misschien ook niet in. Daar gaat zo'n kind niet dood van natuurlijk.
Als tweede echtgenote zijnde (dit neem ik maar even aan), is dat inderdaad 'lullig', maar het doet niks af aan de oorspronkelijke alimentatieplichtig van je man. Dit soort zaken zul je je helaas van te voren moeten bedenken voordat je een tweede huwelijk/samenlevingscontract aan gaat met een man die al alimentatieverplichtingen heeft uit een eerder huwelijk.quote:Als mijn man meer moet gaan betalen voor zijn kinderen, betekent dat automatisch dat mijn/onze kinderen het met minder zullen moeten doen. Hoe het zit met hun welvaarsniveau daar hoor je dan niemand over...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |