abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 april 2013 @ 09:21:59 #151
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125547274
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 09:18 schreef trigt013 het volgende:

[..]

dan moet je herindicatie aangeven. De hoogte van de alimentatie is bepaald op grond van jullie inkomen ten tijde van de scheiding. Maar de verdeelsleutel is de verhouden tussen jou en haar inkomen op dit moment. Dus als jou inkomen omlaag is gegaan en die van haar omhoog dat moet je herindicatie aanvragen.
ik heb hetzelfde inkomen, zij heeft een rijke vriend, zijn niet getrouwd en werkt in zijn bedrijf (hij is directeur), dus op papier verdient ze helemaal niets.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 21 april 2013 @ 09:23:00 #152
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_125547285
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 09:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ik heb hetzelfde inkomen, zij heeft een rijke vriend en werkt in zijn bedrijf (hij is directeur), dus op papier verdient ze helemaal niets.
Alles cadeau's die die vriend geeft zijn inkomen......dus de reisjes spullen......duurzaam samenleven is ook een reden om zijn inkomen mee te nemen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zondag 21 april 2013 @ 09:24:19 #153
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125547303
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 09:23 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Alles cadeau's die die vriend geeft zijn inkomen......dus de reisjes spullen......duurzaam samenleven is ook een reden om zijn inkomen mee te nemen.
zo simpel is het allemaal niet met kindalimentatie, als ze niet getrouwd zijn kun je niets maken. Haar vriend hoeft in principe geen cent aan het kind uit te geven, dus ze heeft volgens de alimentatienorm niets, zo werkt het.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 21 april 2013 @ 09:25:55 #154
34974 trigt013
pi_125547315
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 09:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

zo simpel is het allemaal niet, als ze niet getrouwd zijn kun je niets maken.
Nee, niet waar. Ze moet de waarde van de cadeau opgeven als inkomen. Anders is het zwartwerken. Ook het aantal nachten wat zij bij hem doorbrengen of hij bij haar is een indicatie voor duurzaam samenleven. Moet je even op googlen, maar wat zij doet is belastingontduiking.
  zondag 21 april 2013 @ 09:26:34 #155
34974 trigt013
pi_125547319
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 09:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

zo simpel is het allemaal niet met kindalimentatie, als ze niet getrouwd zijn kun je niets maken. Haar vriend hoeft in principe geen cent aan het kind uit te geven, dus ze heeft volgens de alimentatienorm niets, zo werkt het.
Het gaat om gezinsinkomen, niet persoonlijk inkomen.
  zondag 21 april 2013 @ 09:30:30 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125547353
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 09:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ik heb hetzelfde inkomen, zij heeft een rijke vriend, zijn niet getrouwd en werkt in zijn bedrijf (hij is directeur), dus op papier verdient ze helemaal niets.
Poetic justice. O+
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 21 april 2013 @ 09:56:12 #157
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125547617
0s.gif Op zondag 21 april 2013 09:26 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Het gaat om gezinsinkomen, niet persoonlijk inkomen.

In tegenstelling tot bij bijstand, dat geldt bij kinderalimentatie alleen bij huwlijk, of geregistreerd partnerschap, dus ze kunnen samenhokken wat ze willen, natuurlijk gaan ze niet trouwen, ofeen geregistreerd partnerschap aan! Hetzelfde geld voor mij, als ik opnieuw trouw, ,moet ik net zoveel blijven dokken voor de kinderen. Belachelijk maar waar.

quote:
Minder alimentatie betalen wegens nieuwe partner moeder?

15-06-2011 | 47 reacties

'Mijn kinderen wonen bij hun moeder en haar nieuwe vriend. Betaal ik nu minder kinderalimentatie, omdat de nieuwe partner als stiefvader gezien wordt?'

Antwoord:

Een stiefouder heeft dezelfde financiële verplichting als een eigen ouder. Het gaat hier dus om de vraag of de nieuwe partner van de moeder als stiefvader gezien kan worden. Juridisch is hier alleen sprake van indien de moeder met de stiefvader is getrouwd of een geregistreerd partnerschap is aangegaan. Is dat niet het geval, dan heeft het samenwonen tussen moeder en stiefvader voor de kinderalimentatie geen gevolgen.

Geen gezag
Naast de voorwaarde dat het moet gaan om een huwelijk of geregistreerd partnerschap, dient het kind waarvoor alimentatie wordt betaald ook tot het gezin van de stiefouder en de moeder te behoren, om als vader de kinderalimentatie te verminderen of stoppen.

Dit geldt ook als de stiefouder geen gezag over het kind uitoefent. De financiële verplichting van de stiefouder die geen gezag over het kind uitoefent, houdt overigens op als het huwelijk of geregistreerd partnerschap eindigt.

Ouderwets onderscheid?
In een recente zaak stelde een vader dat de voorwaarde van huwelijk of geregistreerd partnerschap ouderwets was. Het samenwonen tussen moeder en nieuwe partner zou voldoende moeten zijn om als vader geen kinderalimentatie meer te hoeven betalen. De rechter was het daar niet mee eens, omdat het niet aan de rechter is om wetgeving te wijzigen. Dat is een taak van de overheid.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_125547642
Er nieuwe regels dus aan oude meuk posten heb je weinig!!
  zondag 21 april 2013 @ 10:03:35 #159
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125547672
quote:
2s.gif Op zondag 21 april 2013 09:59 schreef Pvoesss het volgende:
Er nieuwe regels dus aan oude meuk posten heb je weinig!!
wat dit betreft is er niets veranderd.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_125547718
Verwarmingsgeld vragen aan je kinderen?
  zondag 21 april 2013 @ 10:25:53 #161
34974 trigt013
pi_125547847
Jawel alle cadeau's van haar vriend is inkomen in natura...net zoals betalen voor GWL en huur.....alles wat hij voor haar betaald moet zij opgeven als inkomen.

en omdat ze geen partners zijn betaald zijn ongunstig tarief.....en uitkeringsinstanties komen ook langs omdat de haar bijstand of ww onrechtmatig ontvangt.
pi_125548077
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Het probleem dat ik heb is dat de ouder die de alimentatie ontvangt dit 99% van de tijd niet aan de kinderen besteed, maar aan zichzelf en als ze het al wel aan de kinderen besteed, is het aan luxe.
waar de neuk haal je dat nou weer vandaan? :')

En alimentatie is wél voor de extra's, zodat je kind die extra dingen (voetbal, gitaarles, computercursus) kan blijven doen, al verdient de ouder waar hij bij woont veel minder dan ze met z'n tweeën deden.
compact en kleverig.
pi_125548520
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 10:54 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

waar de neuk haal je dat nou weer vandaan? :')

En alimentatie is wél voor de extra's, zodat je kind die extra dingen (voetbal, gitaarles, computercursus) kan blijven doen, al verdient de ouder waar hij bij woont veel minder dan ze met z'n tweeën deden.
Kinderalimentatie is bedoeld voor de kosten die gemaakt worden om kinderen op te voeden. In principe niet voor (luxe) extra's...
Old Tyme Hardcore!
pi_125548727
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:20 schreef Slapshot het volgende:

[..]

Kinderalimentatie is bedoeld voor de kosten die gemaakt worden om kinderen op te voeden. In principe niet voor (luxe) extra's...
het is bedoeld om je kinderen te kunnen laten doen wat ze altijd al deden. Zo wérden ze nl altijd opgevoed.

Dus als ze voetbalden, tennisten, paardreden en gitaarles hadden, moeten ze dat na een scheiding ook kunnen blijven doen.
Alimentatie is juist níet bedoeld om aan de basisbehoeften te kunnen voldoen, maar om aan alle bijkomende behoeften te kunnen voldoen.
compact en kleverig.
pi_125548951
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 11:28 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

het is bedoeld om je kinderen te kunnen laten doen wat ze altijd al deden. Zo wérden ze nl altijd opgevoed.

Dus als ze voetbalden, tennisten, paardreden en gitaarles hadden, moeten ze dat na een scheiding ook kunnen blijven doen.
Alimentatie is juist níet bedoeld om aan de basisbehoeften te kunnen voldoen, maar om aan alle bijkomende behoeften te kunnen voldoen.
Wie zou volgens jouw dan op moeten draaien voor het dagelijks levensonderhoud? Ga eens zoeken waar kinderalimentatie voor bedoeld is zou ik zo zeggen.

Klik eens op de volgende link:
http://www.alimentatiedesk.nl/alimentatie-betalen

quote:
De kinderalimentatie is bedoeld voor de kosten die gepaard gaan met de opvoeding van kinderen.
Old Tyme Hardcore!
pi_125549215
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:39 schreef Slapshot het volgende:

[..]

Wie zou volgens jouw dan op moeten draaien voor het dagelijks levensonderhoud? Ga eens zoeken waar kinderalimentatie voor bedoeld is zou ik zo zeggen.

[..]

Opvoeding in de breedste zin van het woord.

Als een kind voor de scheiding dure kleding kreeg en op veel
Sporten zat, zou het kind na de scheiding, zonder kinderalimentatie, een andere opvoeding krijgen.
pi_125549765
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 11:40 schreef Messina het volgende:

Er zullen altijd rotte appels tussen zitten. Dat geldt voor vrouwen en mannen.

Het zal ook een deel 'elkaar het licht in de ogen niet meer gunnen' zijn.
sterker nog, de moeder accepteert gewoon dat die vader geen alimentatie betaalt omdat hij zegt niks te hebben terwijl hij wel doodleuk elke dag naar zijn eenmanszaak gaat om geld te verdienen. :|W

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2013 12:09:40 ]
pi_125549946
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 11:49 schreef Timabo het volgende:

[..]

Opvoeding in de breedste zin van het woord.

Als een kind voor de scheiding dure kleding kreeg en op veel
Sporten zat, zou het kind na de scheiding, zonder kinderalimentatie, een andere opvoeding krijgen.
Hoezo zonder kinderalimentatie? Daar hebben ze recht op en is verplichting toe vanaf de ouders.
Old Tyme Hardcore!
pi_125550380
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:16 schreef Slapshot het volgende:

[..]

Hoezo zonder kinderalimentatie? Daar hebben ze recht op en is verplichting toe vanaf de ouders.
En dus behoort dat ook tot de opvoeding.
pi_125550500
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:39 schreef Slapshot het volgende:

[..]

[..]

dat kun je lezen zoals je wilt, kennelijk wil jij het lezen als: ze moeten te vreten hebben en niet naakt rond hoeven lopen.
Gelukkig lezen rechters dat anders ^O^ nl zoals ik het uitleg
compact en kleverig.
pi_125551311
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 12:34 schreef Timabo het volgende:

[..]

En dus behoort dat ook tot de opvoeding.
Dure kleding en allerlei extra's behoren tot de opvoeding? Dan verstaan jij en ik iets anders onder opvoeden. Komt nog bij dat het geld, in een veelvoud van de gevallen, aan een kind te besteden na een scheiding minder is dan er voor.
Old Tyme Hardcore!
pi_125551388
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 12:39 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat kun je lezen zoals je wilt, kennelijk wil jij het lezen als: ze moeten te vreten hebben en niet naakt rond hoeven lopen.
Gelukkig lezen rechters dat anders ^O^ nl zoals ik het uitleg
Vreten, naakt rondlopen? Huh?
Misschien dat jij en ik anders over opvoeden denken. En geloof me, de rechter denkt er ook zo over. Wanneer er niet genoeg draagkracht is dan gaat jouw verhaaltje helemaal niet door.
Old Tyme Hardcore!
pi_125553739
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

schoolboeken zijn gratis, middelbare school kost bijna niets. Ja ik heb ook kinderen hier rondlopen, ik weet precies wat ze kosten.
CR 7 had het over een fatsoenlijke school!
When life gives you lemons....make lemonade!
pi_125553875
Anyway, ik zou er niet blij van worden als mijn kinderen voor 1200 euro per kind per jaar onderhouden zouden worden, ik denk dat mijn man daar hetzelfde over denkt.
Ik zou blij zijn om 600 euro per kind per maand te mogen betalen of ontvangen voor het onderhoud en de ontwikkeling van mijn kinderen.
Of helemaal niets en gewoon niet scheiden en gewoon lekker samen voor de kinderen blijven zorgen natuurlijk :)
When life gives you lemons....make lemonade!
  zondag 21 april 2013 @ 14:26:58 #175
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_125553990
Kinderalimentatie moet op basis zijn van écht gemaakte kosten gedeeld door 2 met een max van een bepaald bedrag. Niks standaard bedragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')