abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125515707
ik denk dat het kind dan maar bij jou moet gaan wonen. Dan draagt je vrouw 100 euro per maand bij. Zou jij het dan ook gemakkelijk redden? op de zelfde manier die het kind gewend was voordat jullie gescheiden waren?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:35:51 #52
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_125515717
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:34 schreef seasushi het volgende:
ik denk dat het kind dan maar bij jou moet gaan wonen. Dan draagt je vrouw 100 euro per maand bij. Zou jij het dan ook gemakkelijk redden? op de zelfde manier die het kind gewend was voordat jullie gescheiden waren?
TS kan ook voor co-ouderschap kiezen.....hij heeft de vrijheid om dat te doen. Dan vervalt kinderalimentatie tot zekere hoogte.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_125515718
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik hoop maar dat ik het goed heb begrepen en dat de inkomensafhankelijke component eruit gaat en dat er gewoon een vast bedrag van 600 euro per jaar afgetikt moet worden.
Dat heb je sowieso heel verkeerd begrepen. :'(

De voornaamste verandering is de invoering van een draagkrachttabel, waarmee eenvoudig vastgesteld kan worden hoeveel de ouders kunnen bijdragen aan de kosten van de kinderverzorging. Daarmee komt een einde aan eindeloze discussies over wat de kinderen kosten en wat de onderhoudsplichtige ouder kan missen. Nieuw is ook dat ouders met een omgangsregeling minder alimentatie betalen naarmate ze meer voor hun kinderen zorgen.

Ook de behoefte van de kinderen wordt vastgesteld aan de hand van tabellen. Door het totale gezinsinkomen vóór de scheiding daarin op te zoeken, wordt duidelijk hoeveel geld normaal gesproken aan de kinderen besteed zou moeten worden. Het kindgebonden budget – een inkomensafhankelijke overheidsbijdrage die de verzorgende ouder naast de kinderbijslag ontvangt – werd daarbij tot voor kort buiten beschouwing gelaten. Met ingang van dit jaar is dat veranderd. Dat kan tot gevolg hebben dat minder alimentatie betaald hoeft te worden.

Wat de afzonderlijke ouders na de scheiding maximaal bijdragen in de kosten, wordt berekend door ieders netto-inkomen op te zoeken in de nieuwe draagkrachttabel. De alimentatiebetalende ouder met een omgangsregeling kan in aanmerking komen voor een zogeheten zorgkorting van 15 tot maximaal 35 procent. Hij betaalt dan immers al een deel van de verzorging in natura, op de dagen dat de kinderen bij hem zijn.

http://www.rechtspraak.nl(...)Draagkrachttabel.pdf

http://www.rechtspraak.nl(...)ts/Behoeftetabel.pdf
pi_125515726
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:32 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Kinderenalimentatie is wel aftrekbaar. valt onder kopje kosten voor onderhoud kind. Zij hoeft het niet te verantwoorden.

http://www.mijngeld.nl/scheiden/kinderalimentatie-en-de-belasting

dit vervalt in 2015
Dat wordt het leven aan mijn kant een stuk duurder... :N
Old Tyme Hardcore!
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:37:09 #55
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125515727
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:34 schreef seasushi het volgende:
dat mag van mij, ik vind 50 euro per maand als bijdrage heel redelijk. Je moet niet vergeten dat de ouder waar het kind leeft het vruchtgebruik heeft, dat is ook wat waard, dus daarom kan de bijdrage van de ouder waar het kind woont best wat hoger zijn. De meeste vaders moeten honderden euro's per maand betalen om het kind 1 of 2x per maand te kunnen zien, als ze geluk hebben.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_125515732
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De meeste vaders moeten honderden euro's per maand betalen om het kind 1 of 2x per maand te kunnen zien, als ze geluk hebben.
Dat is een keuze.. rot op met je vruchtsgebruik :')
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:38:29 #57
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_125515735
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

als puber kunnen ze ook zelf bijdragen aan het huishouden, dan hoeft de vader hier niet voor te dokken.
Helemaal mooi, JIJ wil kinderen en hun moeten ervoor gaan betalen!!

Achterlijk :r

Als je kinderen neemt betaal je alllesss voor ze minimaal tot 16 ofzo
pi_125515739
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:35 schreef trigt013 het volgende:

[..]

TS kan ook voor co-ouderschap kiezen.....hij heeft de vrijheid om dat te doen. Dan vervalt kinderalimentatie tot zekere hoogte.
TS kan er inderdaad wel voor kiezen, beroerde is dat er twee partijen bij betrokken zijn. Die beide moeten instemmen.
Old Tyme Hardcore!
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:38:46 #59
34974 trigt013
pi_125515742
quote:

[..]

dat mag van mij, ik vind 50 euro per maand als bijdrage heel redelijk. Je moet niet vergeten dat de ouder waar het kind leeft het vruchtgebruik heeft, dat is ook wat waard, dus daarom kan de bijdrage van de ouder waar het kind woont best wat hoger zijn. De meeste vaders moeten honderden euro's per maand betalen om het kind 1 of 2x per maand te kunnen zien, als ze geluk hebben.
Mijn dochter ziet haar vader elke week. 2 van de 3 weekenden.....helft van alle woensdagmiddagen, en helft van alle vakanties.
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:39:51 #60
34974 trigt013
pi_125515756
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:38 schreef Slapshot het volgende:

[..]

TS kan er inderdaad wel voor kiezen, beroerde is dat er twee partijen bij betrokken zijn. Die beide moeten instemmen.
Ik zou als moeder ook niet echt meewerkend worden zodra ik als bitch zou worden bestempeld.
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:39:53 #61
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125515757
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:36 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat heb je sowieso heel verkeerd begrepen. :'(

De voornaamste verandering is de invoering van een draagkrachttabel, waarmee eenvoudig vastgesteld kan worden hoeveel de ouders kunnen bijdragen aan de kosten van de kinderverzorging. Daarmee komt een einde aan eindeloze discussies over wat de kinderen kosten en wat de onderhoudsplichtige ouder kan missen. Nieuw is ook dat ouders met een omgangsregeling minder alimentatie betalen naarmate ze meer voor hun kinderen zorgen.

Ook de behoefte van de kinderen wordt vastgesteld aan de hand van tabellen. Door het totale gezinsinkomen vóór de scheiding daarin op te zoeken, wordt duidelijk hoeveel geld normaal gesproken aan de kinderen besteed zou moeten worden. Het kindgebonden budget – een inkomensafhankelijke overheidsbijdrage die de verzorgende ouder naast de kinderbijslag ontvangt – werd daarbij tot voor kort buiten beschouwing gelaten. Met ingang van dit jaar is dat veranderd. Dat kan tot gevolg hebben dat minder alimentatie betaald hoeft te worden.

Wat de afzonderlijke ouders na de scheiding maximaal bijdragen in de kosten, wordt berekend door ieders netto-inkomen op te zoeken in de nieuwe draagkrachttabel. De alimentatiebetalende ouder met een omgangsregeling kan in aanmerking komen voor een zogeheten zorgkorting van 15 tot maximaal 35 procent. Hij betaalt dan immers al een deel van de verzorging in natura, op de dagen dat de kinderen bij hem zijn.

http://www.rechtspraak.nl(...)Draagkrachttabel.pdf

http://www.rechtspraak.nl(...)ts/Behoeftetabel.pdf
waarom nou toch die inkomensafhankelijke component, dat is pure discriminatie op inkomen, alle kinderen kosten in de basis evenveel, dus er zou GEEN verschil moeten zijn met wat je verdient. Dat vind het oneerlijke aan deze regeling!!! Je craagt erom dat er slimme constructies worden bedacht om je inkomen zo laag mogelijk te houden. (bv maken van schulden, geld naar de komoren etc..)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_125515771
Ik snap nu waarom mijn ex zijn dochter weer wil zien.... nu er een officiele draagkrachtberekening gaat plaatsvinden. Dan kan hij het vruchtgebruik van zijn alimentatie af trekken.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:41:05 #63
34974 trigt013
pi_125515779
quote:

[..]

dat ben je per maand al kwijt aan pampers.
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:41:44 #64
34974 trigt013
pi_125515790
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

waarom nou toch die inkomensafhankelijke component, dat is pure discriminatie op inkomen, alle kinderen kosten in de basis evenveel, dus er zou GEEN verschil moeten zijn met wat je verdient. Dat vind het oneerlijke aan deze regeling!!! Je craagt erom dat er slimme constructies worden bedacht om je inkomen zo laag mogelijk te houden. (bv maken van schulden, geld naar de komoren etc..)
Nee hoor, rijke kinderen hebben duurder speelgoed dan arme kinderen die spelen met tweehands speelgoed.
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:41:52 #65
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125515793
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:41 schreef trigt013 het volgende:

[..]

dat ben je per maand al kwijt aan pampers.
wij hadden uitwasbare katoenen luiers. gewoon in kokend sopje uitwassen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:42:26 #66
34974 trigt013
pi_125515799
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

wij hadden uitwasbare katoenen luiers. gewoon in kokend sopje uitwassen.
Jij bent best wel een vervelende man, en ik ben nog geeneens met jou getrouwd.
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:42:48 #67
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125515802
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:41 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Nee hoor, rijke kinderen hebben duurder speelgoed dan arme kinderen die spelen met tweehands speelgoed.
dat slaat toch nergens op, wellicht wil ik mijn kinderen wel spartaans en minimalistisch opvoeden als levensfilosofie, dan zou hier ook rekening mee moeten worden gehouden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:43:10 #68
34974 trigt013
pi_125515805
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:40 schreef seasushi het volgende:
Ik snap nu waarom mijn ex zijn dochter weer wil zien.... nu er een officiele draagkrachtberekening gaat plaatsvinden. Dan kan hij het vruchtgebruik van zijn alimentatie af trekken.
_O-
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:43:50 #69
34974 trigt013
pi_125515815
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dat slaat toch nergens op, wellicht wil ik mijn kinderen wel spartaans en minimalistisch opvoeden als levensfilosofie, dan zou hier ook rekening mee moeten worden gehouden.
Vond jou ex je gierige houding ook leuk?
pi_125515818
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:38 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat is een keuze.. rot op met je vruchtsgebruik :')
Een keuze? Je weet er niets van joh... De enige keuze is die je hebt als man is hoe je de scheidingsovereenkomst op papier wilt hebben, die geen klap waard is. Verder is het een kwestie van slikken en aanpassen.
Old Tyme Hardcore!
pi_125515862
Ik weet er heel veel van... en je kan dingen gewoon bij een rechter uitvechten die mogelijkheid heb je :Y
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:48:27 #72
34974 trigt013
pi_125515875
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:47 schreef Pvoesss het volgende:
Ik weet er heel veel van... en je kan dingen gewoon bij een rechter uitvechten die mogelijkheid heb je :Y
TS denkt dat je een kind opvoed voor 50 euro in de maand, rechter rolt achter zijn bureau vandaan van het lachen.
pi_125515879
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:44 schreef Slapshot het volgende:

[..]

Een keuze? Je weet er niets van joh... De enige keuze is die je hebt als man is hoe je de scheidingsovereenkomst op papier wilt hebben, die geen klap waard is. Verder is het een kwestie van slikken en aanpassen.
Ik ben het niet eens met TS, maar dit klopt helaas maar al te vaak. Vaders trekken in vrijwel alle gevallen aan het kortste eind wat de kinderen betreft.
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:49:41 #74
34974 trigt013
pi_125515890
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:48 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met TS, maar dit klopt helaas maar al te vaak. Vaders trekken in vrijwel alle gevallen aan het kortste eind wat de kinderen betreft.
Dat deel is niet eerlijk, maar zijn qua geld ook super knieperig als het erop aankomt.
pi_125515912
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:48 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ken eigenlijk vooral veel mannen die heel hard riepen dat het zo zielig is dat ze maar zo weinig contact hebben.. Wel 6 van de 10 keer afzeggen omdat het niet in de planning past.
er zijn van die vaders die aan het kortste eind trekken er ook genoeg die wel klagen maar het er gewoon bij laten zitten.. dat vind ik dan jammer maar een eigen keus. Wel klagen maar niet de stap naar de rechter nemen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')