Zo is het niet bedoeld...als die jongens met autowassen 5 euro willen verdienen moet dat kunnen. Daar gaat het om.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:11 schreef Bombvis het volgende:
Lol wat? Vanaf 6 jaar? Die kinderen mogen geen jeugd hebben ofzo? Buiten spelen etc., nee arbeiten!
Nee vanaf 13 mag, maar licht werk.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:40 schreef Roellie80 het volgende:
Volgens mij gaat het er eerder om dat de mogelijkheid er moet zijn. Ik had op mijn 14e een folderwijk. DIt is tegenwoordig verboten ofniet?
En niet te veel uren.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:59 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Nee vanaf 13 mag, maar licht werk.
Dan zouden we af moeten van het jeugdloon. Betaal iedereen hetzelfde voor het werk dat gedaan moet worden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:18 schreef schaal_9 het volgende:
Kijkend naar de arbeidsparticipatie van mensen onder de 18 beginnen we al relatief jong met werken. Ik zie het al gebeuren, werken voor 1 euro per uur. We moeten kinderarbeid niet gaan stimuleren. Kinderen horen naar school te gaan!
Als je dat doet dan gaan heel veel jongeren van school af als ze 15 zijn (=spijbelen) omdat ze veel geld verdienen in hun ogen, omdat ze geen onderhoudskosten hebben.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:45 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Dan zouden we af moeten van het jeugdloon. Betaal iedereen hetzelfde voor het werk dat gedaan moet worden.
En dan gaan jongeren allerlei creatieve manieren verzinnen om toch aan geld te komen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je dat doet dan gaan heel veel jongeren van school af als ze 15 zijn (=spijbelen) omdat ze veel geld verdienen in hun ogen, omdat ze geen onderhoudskosten hebben.
Van mij mag het jeugdloon nog wel lager. Het is er ten slotte niks voor niks... Zo loont het niet om jong te gaan werken en dus school af te maken.
Dat ik hier ook nog serieus op inga.....maar vooruit!quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind het niet meer van deze tijd dat dit soort arbeidsdiscriminatie nog bestaat en pleit ervoor dat alle leeftijdsgrenzen en beperkingen worden afgeschaft voor kinderarbeid.
Dan krijg je wel hele grote verschillen met de omringende landen. Een 16-jarige vakkenvuller verdient in .be bijvoorbeeld het dubbele als hier.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je dat doet dan gaan heel veel jongeren van school af als ze 15 zijn (=spijbelen) omdat ze veel geld verdienen in hun ogen, omdat ze geen onderhoudskosten hebben.
Van mij mag het jeugdloon nog wel lager. Het is er ten slotte niks voor niks... Zo loont het niet om jong te gaan werken en dus school af te maken.
Vertel mij eens wat een kind van 6 kan doen? Tevens vind ik zo'n sugestie van de ratten besnuffeld.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom mag je onder de 16 nauwelijks werken. Ik vind dit absurd, ik werkte als 14 jarige ook al in een overslagbedrijf. Ik vind dat kinderen vanaf een jaar of 6 best een bijbaantje kunnen hebben zonder beperkingen. Dit is ook belangrijk omdat gezinnen zo hun inkomen kunnen verhogen. Nu zijn kinderen alleen maar een kostenpost, als je ze gewoon laat werken dan kunnen ze in ieder geval een bijdrage leveren.
Ik vind het niet meer van deze tijd dat dit soort arbeidsdiscriminatie nog bestaat en pleit ervoor dat alle leeftijdsgrenzen en beperkingen worden afgeschaft voor kinderarbeid.
En op je 6e? Vertel mij eens wat voor nuttigs een 6-jarige kan doen?quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:46 schreef Impossibruuu het volgende:
Euh, ik heb van mijn tiende tot mijn dertiende gewoon een krantenwijk gehad hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |