Hoe had je dat in gedachten?quote:Op zondag 21 april 2013 14:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kinderalimentatie moet op basis zijn van écht gemaakte kosten gedeeld door 2 met een max van een bepaald bedrag. Niks standaard bedragen.
de rechter denkt er niet zo over neequote:Op zondag 21 april 2013 13:05 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Vreten, naakt rondlopen? Huh?
Misschien dat jij en ik anders over opvoeden denken. En geloof me, de rechter denkt er ook zo over. Wanneer er niet genoeg draagkracht is dan gaat jouw verhaaltje helemaal niet door.
Ja, maar dat heeft geen fuck met de alimentatie te maken.quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:26 schreef Operc het volgende:
[..]
BHFH bedoelt waarschijnlijk dat je geniet van de aanwezigheid van je kinderen. Ik hoop dat dat ook bij jou het geval is?
er zíjn wel van die moeders, maar de suggestie wekken dat elke moeder zo is, is belachelijk...quote:Op zondag 21 april 2013 14:41 schreef Leandra het volgende:
Sowieso, de suggestie dat het gros van de kinderalimentatie gebruikt zou worden voor het leuke leventje van moeder is absurd, ongeacht of je de oude of nieuwe berekening er op loslaat.
ik heb het niet perse over luxe, maar er zijn moeders die de kinderalimemtatie gebruiken om hun ngels te laten doen en dat soort dingen en hun kinderen naar school sturen in schoenen die een maat te klein zijn.quote:Op zondag 21 april 2013 15:02 schreef Leandra het volgende:
Als de kinderalimentatie dusdanig hoog is dat moeder er werkelijk een luxe leventje van kan leiden, dan houdt papa ook nog voldoende over van z'n salaris.
Misschien is mijn referentiekader wat anders, maar voor een luxe leventje heb ik toch meer nodig dan ¤ 1.000 kinderalimentatie per maand.
Na een scheiding is de draagkracht in veel gevallen sowieso lager dan voor een scheiding. Dat moet jij toch ook wel weten? Ik doe overigens niet net alsof het om de basic dingen gaat zoals jij ze beschrijft. Kinderen gaan er op alle gebieden na een scheiding op achteruit, ook in luxe.quote:Op zondag 21 april 2013 14:38 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
de rechter denkt er niet zo over nee
Waarom zou je als man anders zoveel 'teveel' moeten betalen? Omdat een rechter het leuk vindt om te pesten?
Als de draagkracht er niet is, gaat het inderdaad niet door, dan ging het in veel gevallen vóór de scheiding ook al niet door en dan werd er voor de scheiding ook al niet zoveel ondernomen door de kinderen, dus dan gaan zij er niet op achteruit.
Daar gaat het nl om, dat de kinderen er niet op achteruit gaan.
Jij doet net of het alleen gaat om de basic dingen, (vandaar mijn gechargeerde vreten en niet naakt rond hoeven lopen) eten en kleding en er verder nergens naar gekeken wordt en dát is simpelweg niet waar. Anders moest iedere persoon die níet de zorg voor de kinderen heeft precies hetzelfde betalen, ongeacht inkomen.
Ingegeven door haatgevoelens richting de ex, kan het niet anders verklaren.quote:Op zondag 21 april 2013 14:41 schreef Leandra het volgende:
Sowieso, de suggestie dat het gros van de kinderalimentatie gebruikt zou worden voor het leuke leventje van moeder is absurd, ongeacht of je de oude of nieuwe berekening er op loslaat.
Een zielig, gefrustreerd ventje, dat werkelijk overloopt van de "liefde" voor zijn kind(eren).quote:Op zondag 21 april 2013 17:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ts is gewoon een loeder dat zijn kind alleen laat en er ook nog niet voor wilt betalen
Dit dus, en terecht dat dat ook het uitgangspunt is bij het toewijzen van kinderalimentatie door de rechter - nogmaals, o.a. in aanmerking nemend de draagkracht van de alimentatieplichtige.quote:Op zondag 21 april 2013 17:40 schreef Gezond2012 het volgende:
De werkelijkheid is dat een kind erg duur is, en dat je bij gelijk inkomen 50% financieel verantwoordelijk bent. Basta. Als jij verwacht dat iemand een gelijkwaardige carrière laat liggen om voor jullie koters te zorgen dan ben je 1. gewoon dom bezig 2. mag je op de blaren zitten. De kinderen hebben recht op een gelijkwaardig leven in vergelijking met de situatie voor de scheiding.
Tsja, je eerste alinea slaat de spijker op de kop. De kinderen worden gebruikt om het op de één of andere manier de ex het leven zuur te maken. Hoe zeer ze (of hij) het ook verdient heeft, het mag niet over de rug van de kinderen. Maar ik kan mij ook voorstellen dat het enorm moeilijk is financieel naar de pijpen te gaan dansen van iemand die je al eens genaaid heeft, letterlijk en figuurlijk. Ik doe het gewoon, mijn kinderen gaan voor alles, maar ik heb er soms ook echt problemen mee gezien wat er verder allemaal heeft gespeeld en verder nog steeds speelt.quote:Op zondag 21 april 2013 17:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ingegeven door haatgevoelens richting de ex, kan het niet anders verklaren.
Je hebt nou eenmaal een hoop zielepoten die zich er maar niet bij kunnen neerleggen...
Nogmaals: kinderalimentatie is voor de KINDEREN en het is niet zonder redenen dat de hoogte daarvan afhankelijk is van - onder meer - de behoefte van de alimentatiegerechtigde EN de draagkracht van de alimentatieplichtige.
En nee, de rechter die daarover beslist, is doorgaans ècht niet gek.![]()
oneerlijk is dat een rechter ineens bepaalt hoeveel geld ik uit moet geven aan kinderen, terwijl je dat voor een scheiding zelf kan. De rechter wil ineens dat je 10x zoveel aan kinderen uitgeeft, terwijl dat geld niet eens naar de kinderen gaat. Dit is gewoon idiote staatsbemoeienis. Ik kan zelf wel bepalen hoeveel geld ik aan de kinderen geef. En dan geef ik het wel aan de kinderen zelf op een rekening waar de moeder niet bij kan.quote:Op zondag 21 april 2013 17:48 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dit dus, en terecht dat dat ook het uitgangspunt is bij het toewijzen van kinderalimentatie door de rechter - nogmaals, o.a. in aanmerking nemend de draagkracht van de alimentatieplichtige.
Ik snap ècht niet wat daar zo "oneerlijk" aan zou zijn.
nou nee niet, dus, voor kinderalimentatie telt dat niet,(wel voor bijstand en andere uitkeringen) zoek dat maar eens na. Ik heb het hier uit en te treure over gehad en zelfs overwogen prive detectives in te schakelen.quote:Op zondag 21 april 2013 09:23 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Alles cadeau's die die vriend geeft zijn inkomen......dus de reisjes spullen......duurzaam samenleven is ook een reden om zijn inkomen mee te nemen.
ik voel me echt totaal niet aangevallen hoor. Ik vind het enkel ontzettend irritant dat er áltijd mensen zijn die denken dat moeders het geld alleen aan zichzelf uitgeven en dat de kinderen daar niets van zien. Dat vind ik een kwalijke suggestie en ook een die in verreweg de meeste gevallen niet op zal gaan.quote:Op zondag 21 april 2013 16:35 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Na een scheiding is de draagkracht in veel gevallen sowieso lager dan voor een scheiding. Dat moet jij toch ook wel weten? Ik doe overigens niet net alsof het om de basic dingen gaat zoals jij ze beschrijft. Kinderen gaan er op alle gebieden na een scheiding op achteruit, ook in luxe.
Het lijkt alsof jij je aangevallen voelt. Ik kijk dan ook niet op van je reactie en de manier waarop en hoe je reageert.
ik begrijp ook serieus niet hoe jij ineens aan tien keer zoveel komt.quote:Op zondag 21 april 2013 18:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
oneerlijk is dat een rechter ineens bepaalt hoeveel geld ik uit moet geven aan kinderen, terwijl je dat voor een scheiding zelf kan. De rechter wil ineens dat je 10x zoveel aan kinderen uitgeeft, terwijl dat geld niet eens naar de kinderen gaat. Dit is gewoon idiote staatsbemoeienis. Ik kan zelf wel bepalen hoeveel geld ik aan de kinderen geef. En dan geef ik het wel aan de kinderen zelf op een rekening waar de moeder niet bij kan.
Geen excuses joh, niet nodig. Ik kan me er gedeeltelijk ook wel in vinden hoor. Persoonlijk steun ik eens in de zoveel tijd de kinderen met extra geld voor hobby's en sport aldaar. Of we gaan hier eens shoppen voor kleren of zo. Dat geeft me een bevredigender gevoel dan extra geld naar mijn ex over te maken.quote:Op zondag 21 april 2013 18:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik voel me echt totaal niet aangevallen hoor. Ik vind het enkel ontzettend irritant dat er áltijd mensen zijn die denken dat moeders het geld alleen aan zichzelf uitgeven en dat de kinderen daar niets van zien. Dat vind ik een kwalijke suggestie en ook een die in verreweg de meeste gevallen niet op zal gaan.
Als er dan gezegd wordt dat in 99% van de gevallen het geld naar moeder gaat, vind ik dat een achterlijke aanname. (Dat was jij niet, maar dat is dus gewoon storend)
Een rechter wil die achteruitgang zoveel mogelijk beperken. Ik vond het erop lijken dat je suggereert dat het alleen om de basic opvoeding gaat en niet om de extra dingen, en dat vind ik erg raar. Excuses als ik dat verkeerd begrepen heb.
10x zo veel? Goh, jij had echt een hoop voor je kinderen over, eh?quote:Op zondag 21 april 2013 18:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
oneerlijk is dat een rechter ineens bepaalt hoeveel geld ik uit moet geven aan kinderen, terwijl je dat voor een scheiding zelf kan. De rechter wil ineens dat je 10x zoveel aan kinderen uitgeeft, terwijl dat geld niet eens naar de kinderen gaat. Dit is gewoon idiote staatsbemoeienis. Ik kan zelf wel bepalen hoeveel geld ik aan de kinderen geef. En dan geef ik het wel aan de kinderen zelf op een rekening waar de moeder niet bij kan.
Dat doet mijn ex ook wel eens en dat waardeer ikquote:Op zondag 21 april 2013 18:34 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Geen excuses joh, niet nodig. Ik kan me er gedeeltelijk ook wel in vinden hoor. Persoonlijk steun ik eens in de zoveel tijd de kinderen met extra geld voor hobby's en sport aldaar. Of we gaan hier eens shoppen voor kleren of zo. Dat geeft me een bevredigender gevoel dan extra geld naar mijn ex over te maken.
Beste post van het hele topic.quote:Op zondag 21 april 2013 14:41 schreef Leandra het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |