Ik heb zijn lijk niet gezien, jij? Verklaringen van aanwezige hulpverleners gelezen? Het was in een tuin.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:53 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Vandaar al dat lood in z'n rug inplaats van de andere kant.
Daar kun je dan ook weer niet over oordelen dat een ieder deze man had doodgeschoten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:12 schreef Jellereppe het volgende:
Heftig. Als hij werkelijk met een bijl op de agenten is afgegaan, niet meer dan normaal dat ze hem dan dood schoten. Iedereen had dat gedaan als hij/zij een pistool in zijn/haar handen had.
Paniek. Als een dolle man op je af komt rennen met een bijl in zijn handen, dan denk je niet meer na over het aantal schoten, maar dan schiet je tot hij op de grond ligt.quote:
Heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:16 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Daar kun je dan ook weer niet over oordelen dat een ieder deze man had doodgeschoten.
Het is een getrainde agent.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Paniek. Als een dolle man op je af komt rennen met een bijl in je handen, dan denk je niet meer na over het aantal schoten, maar dan schiet je tot hij op de grond ligt.
Helemaal niet aan gedacht, maar zelfs een getrainde agent schrikt als een man met een bijl op hem af komt rennen lijkt mij.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:18 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Het is een getrainde agent.
Fijne training krijgen die agenten danquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Paniek. Als een dolle man op je af komt rennen met een bijl in zijn handen, dan denk je niet meer na over het aantal schoten, maar dan schiet je tot hij op de grond ligt.
Als agent zou je dat dus niet mogen doen. Heb het al gezegd het is begrijpelijk toch valt het mij op dat er steeds vaker sneller word geschoten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Paniek. Als een dolle man op je af komt rennen met een bijl in zijn handen, dan denk je niet meer na over het aantal schoten, maar dan schiet je tot hij op de grond ligt.
Daar ligt het lichaam.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:17 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
Niet echt overzichtelijk, om te zien wat er gebeurt is.
Zie mijn laatste post.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Fijne training krijgen die agenten dan
Ja, maar als je schrikt hoef je niet meteen iemand vol lood te pompen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:18 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Helemaal niet aan gedacht, maar zelfs een getrainde agent schrikt als een man met een bijl op hem af komt rennen lijkt mij.
Krijgen we dit weerquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:14 schreef Mishu het volgende:
Klinkt als een stabiel type die vriendin. Zou haar niet als de schooljuf van mijn kinderen willen eigenlijk...
Poeh, ik houd mij afzijdig van deze uitspraak. Een man die op je af komt rennen met een bijl. Dat is niet mals.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:19 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ja, maar als je schrikt hoef je niet meteen iemand vol lood te pompen.
ja. die worden tegenwoordig geloof ik getraind op "gewoon schieten. tis toch crimineel, dus wat boeit het". beetje sneu voor je als je toevallig net ook daar ergens in je tuintje had gezeten en de kogels vliegen je om je oren. maar ja: je moet er wat overhebben hequote:Op dinsdag 9 april 2013 23:18 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Het is een getrainde agent.
daar worden voorbereidingen getroffen voor een fundering.... heeft waarschijnlijk niks met deze zaak te maken...quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:17 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
OF hij is met 7 kogels in zijn rug 3 schuttingen overgesprongen.quote:
Het bijlverhaal is bevestigd?quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:20 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Poeh, ik houd mij afzijdig van deze uitspraak. Een man die op je af komt rennen met een bijl. Dat is niet mals.
Juist ja, het is niet heel anders dan dat iemand een mes trekt en dat overkomt de politie ook allemaal wel eens. Daarop moet je kunnen handelen en anders had je niet door de psychologische tests mogen komen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:20 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Poeh, ik houd mij afzijdig van deze uitspraak. Een man die op je af komt rennen met een bijl. Dat is niet mals.
EN in beide gevallen zou de agent dus best wel fout zitten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:21 schreef Fer het volgende:
[..]
OF hij is met 7 kogels in zijn rug 3 schuttingen overgesprongen.
OF hij is weggevlucht de tuinen in, de agent is erachteraan gegaan en heeft daarna geschoten.
Dan nog moet je koel blijven en spreek zelf uit ervaring.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:20 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Daarom laten ze ook niet iedereen die maar wil toe bij de politie.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
trouwens, uit ervaring kan ik je zeggen dat je zoveel training kan hebben gehad als je wil, maar hoe je reageert in een situatie van reëel gevaar is niet te training, mogelijk dat je teruggrijpt op je training, maar de agent zal zeker paniek en angst gevoeld hebben
ja maar dat is niet het punt wat ik probeer over te brengenquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:23 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Daarom laten ze ook niet iedereen die maar wil toe bij de politie.
Het blijven tests. De werkelijkheid is een heel ander verhaal, maar ik snap je punt.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:22 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Juist ja, het is niet heel anders dan dat iemand een mes trekt en dat overkomt de politie ook allemaal wel eens. Daarop moet je kunnen handelen en anders had je niet door de psychologische tests mogen komen.
Excuus, dat heb ik dan gemist.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nog niet. Ik heb al in mijn eerste post gezegd 'als het waar is'.
Moment opname. Net als een APK keuring...quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het blijven tests. De werkelijkheid is een heel ander verhaal, maar ik snap je punt.
Oh, zo leer je telkens weer bij. Soms gaat het uiteraard mis zoals vandaag, maar ik vind het zeer begrijpelijk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:26 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Moment opname. Net als een APK keuring...
nou ja. voor gewoon een burger wel. daarom ben ik er ook een groot voorstander van dat gewone burgers geen vuurwapens in hun bezit hebben. van een agent die wel een vuurwapen heeft, vind ik dat je dus wel mag verwachten dat hij/zij daar verantwoord en proportioneel mee omgaat.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oh, zo leer je telkens weer bij. Soms gaat het uiteraard mis zoals vandaag, maar ik vind het zeer begrijpelijk.
Wie weet heeft de agent wel de hele week zorgen moeten hebben om zijn kind die ziek was daar door slecht geslapen. Door moeheid bijvoorbeeld kun je in situaties geheel anders reageren. Er zijn enorm veel factoren aanwezig...quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oh, zo leer je telkens weer bij. Soms gaat het uiteraard mis zoals vandaag, maar ik vind het zeer begrijpelijk.
Nou, ik kan je vertellen dat ik die dag heel hard had gerend, zeer hard zelfs als iemand met een bijl op mij af rent. Dan heeft men toch steken laten vallen bij die tests. Dat zal een onderzoek dan moeten uitwijzen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:29 schreef simmu het volgende:
[..]
nou ja. voor gewoon een burger wel. daarom ben ik er ook een groot voorstander van dat gewone burgers geen vuurwapens in hun bezit hebben. van een agent die wel een vuurwapen heeft, vind ik dat je dus wel mag verwachten dat hij/zij daar verantwoord en proportioneel mee omgaat.
En daarom ben jij dus geen agent.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nou, ik kan je vertellen dat ik die dag heel hard had gerend, zeer hard zelfs als iemand met een bijl achter op mij af rent.
Dat zal dan nog allemaal moeten blijken. Ben benieuwd. Hoewel ze het onderzoek niet zullen publiceren lijkt mij.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:29 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Wie weet heeft de agent wel de hele week zorgen moeten hebben om zijn kind die ziek was daar door slecht geslapen. Door moeheid bijvoorbeeld kun je in situaties geheel anders reageren. Er zijn enorm veel factoren aanwezig...
Daarom kunnen wij alleen maar gissen. Toch zijn 7 kogels behoorlijk veel om een persoon staande te houden.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat zal dan nog allemaal moeten blijken. Ben benieuwd. Hoewel ze het onderzoek niet zullen publiceren lijkt mij.
Wees blij zandhaas zijn kan niet iedereenquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wilde ooit de landmacht in, maar het is er nooit van gekomen.
ik ook. maar ik kan me ook wel voorstellen dat als iemand dan een vuurwapen kant en klaar voor gebruik voorhanden heb, ze dat ding dan gebruiken.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nou, ik kan je vertellen dat ik die dag heel hard had gerend, zeer hard zelfs als iemand met een bijl achter op mij af rent.
Het was maar een droom. Als ik een poging had gewaagd, dan is het uiteraard nog maar de vraag of je door die loodzware tests komt.quote:
Nou ja daarom heb ik er ook de meeste problemen mee eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:35 schreef simmu het volgende:
[..]
ik ook. maar ik kan me ook wel voorstellen dat als iemand dan een vuurwapen kant en klaar voor gebruik voorhanden heb, ze dat ding dan gebruiken.
en dat is dus niet best zo in zo'n volkswijk in de tuintjes. plenty tuimte voor ongelukken met omstanders.
Ik heb er netjes voor bedankt. Vooral voor het salaris en de voorzieningen...quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het was maar een droom. Als ik een poging had gewaagd, dan is het uiteraard nog maar de vraag of je door die loodzware tests komt.
de keerzijde van kritiek is geen kritiek. en daarmee zou een agent dus onbeperkt macht hebben over het leven van mensen. sure, criminelen, maar laten we wel wezen; macht corrumpteert. dus dan liever zo maar.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:33 schreef Dawnbreaker het volgende:
Waarom ik nooit agent zou willen zijn: Als je ooit in een situatie komt waarbij je dodelijk geweld moet gebruiken, wordt je al bijna zelf tot crimineel bestempeld
Ik zie je punt. Het enige wat we nu met redelijkheid kunnen zeggen is dat die Mike niet helemaal goed was.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:35 schreef simmu het volgende:
[..]
ik ook. maar ik kan me ook wel voorstellen dat als iemand dan een vuurwapen kant en klaar voor gebruik voorhanden heb, ze dat ding dan gebruiken.
en dat is dus niet best zo in zo'n volkswijk in de tuintjes. plenty tuimte voor ongelukken met omstanders.
Dat is echt zeer beneden maat. Vooral met die bezuinigingen op defensie is dat volgens mij verslechterd. Schandalig.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:37 schreef FAUSTI het volgende:
Ik heb er netjes voor bedankt. Vooral voor het salaris en de voorzieningen...
ben het helemaal met je eens, maar daarom zou ik toch geen agent willen zijnquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:38 schreef simmu het volgende:
[..]
de keerzijde van kritiek is geen kritiek. en daarmee zou een agent dus onbeperkt macht hebben over het leven van mensen. sure, criminelen, maar laten we wel wezen; macht corrumpteert. dus dan liever zo maar.
Schreef dit vanavond in een ander topic,quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:33 schreef Dawnbreaker het volgende:
Waarom ik nooit agent zou willen zijn: Als je ooit in een situatie komt waarbij je dodelijk geweld moet gebruiken, wordt je al bijna zelf tot crimineel bestempeld
Zal altijd zo blijven die kritiek. Vandaar dat ik weer wijselijk mijn mond dicht houd of erom heen zal blijven draaien.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:08 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Er is ook nog het verschil dat dit een openbaar forum is, uiteraard ga ik niet exact schrijven wat ik deed zoals werk want dat ligt vrij gevoelig. Mijn intenties waren niet crimineel echter werkte ik net als een werknemer bij een bedrijf. Dat men het bedrijf veroordeelt op waar het in actief is... Dat maakt het nog niet crimineel. Hebben we dat ook even gehad.
Het is toch even een job waar je misschien wel je leven door kunt kwijt raken. Of zwaar getraumatiseerd terugkeert.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:38 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is echt zeer beneden maat. Vooral met die bezuinigingen op defensie is dat volgens mij verslechterd. Schandalig.
Oh, daar stond ik even niet bij stil. Helemaal als je wordt uitgezonden naar Afghanistan of dergelijke. We zullen het maar schuiven onder jonge naïviteit. De vergoedingen die daar tegenover staan zijn al niet echt om over naar huis te schrijven.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:42 schreef FAUSTI het volgende:
Het is toch even een job waar je misschien wel je leven door kunt kwijt raken. Of zwaar getraumatiseerd terugkeert.
je werkt bij een bank?quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:42 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Schreef dit vanavond in een ander topic,
[..]
Zal altijd zo blijven die kritiek. Vandaar dat ik weer wijselijk mijn mond dicht houd of erom heen zal blijven draaien.
[..]
Het is toch even een job waar je misschien wel je leven door kunt kwijt raken. Of zwaar getraumatiseerd terugkeert.
Voor zover heeft geen enkele betrouwbare bron vermeld dat er 7 kogels zijn rug zijn ingegaan. Feiten er zijn meerdere schoten afgevuurd en de man is geraakt door een politieKOGEL.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:38 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:
Vraag blijft toch hoe gevaarlijk de situatie daadwerkelijk was; iedereen lijkt te vergeten dat alle kogels in zijn RUG zitten. Hoe gevaarlijk ben je nou als je iemand niet eens aankijkt?
Begrijp me niet verkeerd, iedereen dreigend op iemand afloopt met een wapen mag wat mij betreft gelijk 5 kogels in zijn buik vangen, maar als hij je niet eens aankijkt... lijkt het mij dat de situatie niet direct zo'n dramatisch ingrijpen vereist.
Geeft ook verder niets, echter zulke dingen die je daar ziet neem je mee naar huis. En dat kan slecht uitpakken als je eenmaal thuis komt. Ook ondersteunende diensten dus niet enkel de militair kunnen terug komen met allerlei trauma's. Het is niet niks en daar mag best een goede vergoedingen en fatsoenlijke voorzieningen tegenover staan.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oh, daar stond ik even niet bij stil. Helemaal als je wordt uitgezonden naar Afghanistan of dergelijke. We zullen het maar schuiven onder jonge naïviteit. De vergoedingen die daar tegenover staan zijn al niet echt om over naar huis te schrijven.
Wist dat die zou komen vroeg of laat. Geeft niksquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:46 schreef simmu het volgende:
[..]
je werkt bij een bank?
sorrie![]()
geintje, ik kon het ff niet laten
Ik denk dat men de komende tijd geen hogere voorzieningen tegemoet kan zien. Wat NL nodig heeft is een tekort aan personeel, dan gaan de lonen ook automatisch stijgen bij defensie en andere sectoren. Ook goed voor de jeugdwerkloosheid. Die is ook redelijk fors in NL.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:51 schreef FAUSTI het volgende:
Geeft ook verder niets, echter zulke dingen die je daar ziet neem je mee naar huis. En dat kan slecht uitpakken als je eenmaal thuis komt. Ook ondersteunende diensten dus niet enkel de militair kunnen terug komen met allerlei trauma's. Het is niet niks en daar mag best een goede vergoedingen en fatsoenlijke voorzieningen tegenover staan.
Dit geld ook voor de agent ook die heeft recht op bepaalde voorzieningen ook daar gaat het mis.
Er zijn ook nog PMC's waar je als kok bijna hetzelfde verdiend als soldaat binnen het Nederlandse leger. Voorheen stond defensie bekend als de beste werkgever die je kon krijgen echter tegenwoordig valt dat even vies tegen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik denk dat men de komende tijd geen hogere voorzieningen tegemoet kan zien. Wat NL nodig heeft is een tekort aan personeel, dan gaan de lonen ook automatisch stijgen bij defensie en andere sectoren. Ook goed voor de jeugdwerkloosheid. Die is ook redelijk fors in NL.
Pfff, schandalig. Kan er niet meer van maken als een kok in bepaalde gevallen evenveel verdiend.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:58 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Er zijn ook nog PMC's waar je als kok bijna hetzelfde verdiend als soldaat binnen het Nederlandse leger. Voorheen stond defensie bekend als de beste werkgever die je kon krijgen echter tegenwoordig valt dat even vies tegen.
Let wel op, een kok werkzaam op basis in Afghanistan. Een indicatie van wat men verdiend bij defensie is hier te vinden http://zakelijk.infonu.nl(...)ilitaire-dienst.htmlquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:58 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Pfff, schandalig. Kan er niet meer van maken als een kok in bepaalde gevallen evenveel verdiend.
Nog steeds zeer krom. Thanks voor de link. Ben best benieuwd.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:02 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Let wel op, een kok werkzaam op basis in Afghanistan. Een indicatie van wat men verdiend bij defensie is hier te vinden http://zakelijk.infonu.nl(...)ilitaire-dienst.html
Die zijn dan ook in opleiding. Dit is natuurlijk wel een basissalaris komen bij actieve dienst nog wel wat toeslagen bij uiteraard. Toch is het alleen al zonder in het veld te zijn hard werken.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:07 schreef Jellereppe het volgende:
Soldaat derde klas. Wel zeer mager. Dacht dat minimumloon al ¤ 1400 was bij een fulltime werkweek. Dan zit je gewoon veilig achter je bureau als administratieve miep.
Dat kan ik mij zeer goed voorstellen. Zodra het wat beter gaat met NL, moeten ze die salarissen bij defensie gelijk een stuk omhoog gooien als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:09 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Die zijn dan ook in opleiding. Dit is natuurlijk wel een basissalaris komen bij actieve dienst nog wel wat toeslagen bij uiteraard. Toch is het alleen al zonder in het veld te zijn hard werken.
De vraag is wanneer zal het beter gaan met Nederland met dit huidige beleid komen we nergens.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat kan ik mij zeer goed voorstellen. Zodra het wat beter gaat met NL, moeten ze die salarissen bij defensie gelijk een stuk omhoog gooien als je het mij vraagt.
Afwachten. Het zal nog wel even duren, dat zeker.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:13 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
De vraag is wanneer zal het beter gaan met Nederland met dit huidige beleid komen we nergens.
We zullen zien!quote:Op woensdag 10 april 2013 00:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Afwachten. Het zal nog wel even duren, dat zeker.
Maak mij nergens zorgen over hoor.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Positief blijven, kerel.Het leven gaat zoals het gaat.
Danke.quote:
Dat is een bijlstok.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:23 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
Een wandelstok met een ijzeren punt die als bijl kan dienen? Wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Het was geen bijl maar een wandelstok?quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
In het artikel wordt ook gesproken over een hakbijl.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:25 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Het was geen bijl maar een wandelstok?
quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Welk artikel lees jij? Niet dat in de OP?quote:Op woensdag 10 april 2013 00:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
In het artikel wordt ook gesproken over een hakbijl.
Jazeker heb ik het over het artikel in de OP.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:27 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Welk artikel lees jij? Niet dat in de OP?
quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:08 schreef Fer het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ls-in-zijn-rug.dhtml
Patricia Hoefnagel (31) kan niet geloven dat ze haar verloofde Mike (29) is verloren na een ruzie over hun honden. De Rotterdammer werd kwaad over een boete en werd door een agent doodgeschoten. 'Mike was weerloos.'
Patricia, schooljuf, is stuk van verdriet. 'De wildste verhalen gaan rond. Mike zou met een hakbijl achter de stadswachten zijn aangehold. We hebben niet eens een bijl thuis. Wat moeten we daar in vredesnaam mee?'
Haar ogen zijn rood en opgezwollen. Vanaf het balkon op de tweede etage van haar appartement aan de Fazantstraat in Rotterdam-Zuid heeft ze zondagavond urenlang naar de witte tent van de recherche staan staren. Daar, in de tuin van haar achterburen lag het levenloze lichaam van haar vriend. Zonder dat ze bij hem mocht.
Mike heeft haar die ochtend nog een ontbijtje op bed gebracht en vertrekt vrolijk naar voetbalclub TransvaliaZW. Rond etenstijd is hij weer thuis, waar zijn drie hondjes Stoondy, Bailey en Boefie hem kwispelend opwachten om uitgelaten te worden.
Knallen
'Ik stond een eitje voor Mike te bakken toen hij terugkwam. Het leek of zijn hals door iemand was opengekrabd. Hij deed de honden naar binnen en was weer weg voor ik er erg in had. Hij nam een wandelstok mee,' snikt Patricia.
Vlak daarna hoort ze knallen. 'Alsof iemand met iets hards op een autodak sloeg. Er ontstond rumoer in de straat, waarop ik naar beneden ging. Een kennis zei tegen mij: het is niet goed. Het gaat om Mike.'
Patricia, die op afstand wordt gehouden door agenten, ziet dat Mike wordt gereanimeerd en dat de hulpverleners het opgeven. Mike is dood. Huilend valt ze op straat. Zo vindt haar broer Remco haar.
'Ik mocht niet bij mijn zus, maar heb me niet laten tegenhouden,' zegt Remco. 'Ik ben onder de linten doorgerend naar mijn zus, en zag Mike liggen. Hij was zeven of acht keer geraakt.'
Feyenoordsupporter
Buurtbewoners bevestigen zeven à acht schoten te hebben gehoord. Al snel is duidelijk dat het om Mike gaat, 'de buurtbewoner met het korte lontje'. De Rotterdammer heeft een bloedhekel aan stadswachten, met wie hij geregeld in de clinch ligt om zijn loslopende honden. In de buurt staat hij bekend als fanatiek Feyenoordsupporter.
Flatbewoner Jasper (27) kent Mike vooral van zijn scheldkannonades over diens club Ajax. 'We zijn rivalen. Daarom praatten we amper tegen elkaar.'
Ruzie
Volgens getuigen is een ruzie met twee stadswachten aan de schietpartij voorafgegaan. Mike zou even na 18.00 uur op de Carnissesingel, nabij zijn huis, zijn aangesproken door twee vrouwelijke stadswachten. Hij krijgt een boete voor het niet aanlijnen van zijn hondjes. Als de stadswachten hem vastpakken, reageert hij agressief. Ze moeten van hem afblijven.
'Hij zal best boos zijn geweest. We willen ons hondje Boefie namelijk niet aanlijnen. Die heeft maar drie pootjes en loopt moeilijk,' legt Patricia uit. Een buurtbewoner schiet de stadswachten te hulp en slaat Mike op zijn gezicht. De gewonde Rotterdammer staat op en verdwijnt kwaad naar huis om terug te keren met een wandelstok; een houten exemplaar met ijzeren punt.
getuige
Dan wordt hij geconfronteerd met een met spoed opgeroepen politieagent. Getuige Nick Post (27) gelooft niet wat hij dan ziet. ,,Het was een agent in burger die riep: 'Politie, laat je wapen vallen'. Mike rende daarop weg en werd direct in zijn been geschoten,'' zegt Post.
'Waarschijnlijk was hij in paniek, want hij bleef rennen. Een waarschuwingsschot werd niet gelost, die agent schoot wel zeven keer achter elkaar alsof het een automatisch wapen was. Ik riep nog tegen die agent: 'What the fuck doe jij nou? Ben je niet goed bij je hoofd dat je je wapen in één keer leegschiet in zijn rug?'
Patricia is ontroostbaar. Ze was 8 jaar samen met Mike. Ze spaarden om te trouwen. Dat ging moeizaam, want Mike was werkeloos. Hij is verhuizer, maar door de ingestorte woningmarkt verloor hij zijn baan.
Zijn dochtertje uit een eerdere relatie was veel bij hem en Patricia thuis. Zondagavond zou het meisje weer thuiskomen. Lijkbleek kwam het meisje gistermiddag pas thuis. Oma Dora Hoefnagel ving haar trillend van emoties op. 'Mike laat zijn vriendin en kindje achter. Waarom hebben ze niet alleen in zijn benen geschoten?'
Patricia grijpt haar gouden naamkettinkje om haar hals vast. 'Van Mike gekregen. Voor hij de hondjes uitliet, zei hij nog: schatje, ik hou van je. Ik ben zo terug. Hij is nooit meer thuisgekomen.'
Hoe spreek je uit ervaring? Ben je politie agent? Of krijg je vaker bijlmoordenaars mee te maken?quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:23 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
EN in beide gevallen zou de agent dus best wel fout zitten.
[..]
Dan nog moet je koel blijven en spreek zelf uit ervaring.
'zou met ... 'quote:Op woensdag 10 april 2013 00:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Jazeker heb ik het over het artikel in de OP.
[..]
Ben jij van de recherche? En waar in de OP staat dat het ''slachtoffer'' verdacht is van moord? Of met een bijl heeft gemoord? Daarnaast gaat het je niets aan wat mijn werk is geweest.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:31 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Hoe spreek je uit ervaring? Ben je politie agent? Of krijg je vaker bijlmoordenaars mee te maken?
Nee ok maar hoe weet je dat een agent koel moet blijven? Waar staat dat in de politie training waarmee jij zelf ervaring hebt.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:35 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Ben jij van de recherche? En waar in de OP staat dat het ''slachtoffer'' verdacht is van moord? Of met een bijl heeft gemoord? Daarnaast gaat het je niets aan wat mijn werk is geweest.
Onder zulke omstandigheden behoor je altijd je hoofd koel te houden anders maak je of fouten of ben jezelf de lul nergens stel ik dat de agent in kwestie verkeerd heeft gehandeld betreft het neerschieten van slachtoffer wel over het feit dat de agent in kwestie meerdere schoten heeft afgevuurd te midden van een woonwijk.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:40 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Nee ok maar hoe weet je dat een agent koel moet blijven? Waar staat dat in de politie training waarmee jij zelf ervaring hebt.
Als de man wegrent en is daarmee al een tiental meters gevorderd, waar is dan het direct gevaar voor lijf en ledematen oftewel noodweer?quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:58 schreef Shawn het volgende:
Ooggetuige vertelt over schietpartij:
Je mag hier je honden niet los uitlaten, die man heeft drie honden, hij laat ze altijd los uit. Vervolgens heeft ie een boete gekregen van een vrouwelijke stadswacht en is haar toen aangevlogen. Mijn bovenbuurman is toen naar buiten gegaan en die heeft hem een klap gegeven. Mike ging weer naar binnen, liet zijn honden achter en kwam met een soort hakbijl naar buiten. Ik heb het gezien, ik woon op de tweede verdieping, dus je ziet het perfect! Vervolgens kwam er een man in burgerkleding met een pistool, hij riep: leg je wapen neer, politie! Mike rende weg en is hier achter in de tuin gesprongen over een paar hekken heen, toen werd ie neergeschoten. Waarom hij die tuin is ingerend? Geen flauw idee want hij kon geen kant op. Er is zeker acht keer geschoten.
- Mike had een grote mond.
- Buurvrouw: Mike was vaak boos, agressieve man, als je hem groet kreeg je ook nooit een antwoord van hem.
- Buurman: Ja, hij had een kort lontje. Hij had weleens ruzie.
Woonwijk of geen woonwijk, je schiet toch niemand neer die op een twintigtal meter afstand weg aan het rennen is?quote:Op woensdag 10 april 2013 00:43 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Onder zulke omstandigheden behoor je altijd je hoofd koel te houden anders maak je of fouten of ben jezelf de lul nergens stel ik dat de agent in kwestie verkeerd heeft gehandeld betreft het neerschieten van slachtoffer wel over het feit dat de agent in kwestie meerdere schoten heeft afgevuurd te midden van een woonwijk.
Fin.
Dat zal het onderzoek uitwijzen. Op heden zet ik enkel twijfels op de hoeveelheid schoten die agent in kwestie heeft afgevuurd. Meer niet..quote:Op woensdag 10 april 2013 00:50 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Woonwijk of geen woonwijk, je schiet toch niemand neer die op een twintigtal meter afstand weg aan het rennen is?
Heb je ook voorbeelden van dergelijke situaties waaruit blijkt dat dit regelmatig voorkomt?quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:33 schreef Dawnbreaker het volgende:
Hij had volgens de politie een slag- en steekwapen bij zich.quote:
Ik dacht dat het een televaag bericht was. Vreselijk inderdaad.quote:Op woensdag 10 april 2013 01:33 schreef KreKkeR het volgende:
Wat is dat nieuwbericht trouwens verschrikkelijk irritant geschreven. Wat boeien de namen van die honden nou. En nog meer van dat soort onzinnige nutteloze informatie waarmee ze wellicht op de emotie van de lezer proberen in te spelen. Echt misselijkmakend, die schrijfstijl
quote:Patricia grijpt haar gouden naamkettinkje om haar hals vast. 'Van Mike gekregen. Voor hij de hondjes uitliet, zei hij nog: schatje, ik hou van je. Ik ben zo terug. Hij is nooit meer thuisgekomen.'
De naam van de zogenaamde dader/slachtoffer Mike hoeft ook niet echt en is misschien zelfs een privacyschending.quote:Op woensdag 10 april 2013 01:33 schreef KreKkeR het volgende:
Wat is dat nieuwbericht trouwens verschrikkelijk irritant geschreven. Wat boeien de namen van die honden nou. En nog meer van dat soort onzinnige nutteloze informatie waarmee ze wellicht op de emotie van de lezer proberen in te spelen. Echt misselijkmakend, die schrijfstijl
Hij had natuurlijk wel een wapen vast waarmee hij net iemand had bedreigd, of hij was van plan dat te doen.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:49 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Als de man wegrent en is daarmee al een tiental meters gevorderd, waar is dan het direct gevaar voor lijf en ledematen oftewel noodweer?
Politisalarissen moeten wel omhoog vind ik.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat kan ik mij zeer goed voorstellen. Zodra het wat beter gaat met NL, moeten ze die salarissen bij defensie gelijk een stuk omhoog gooien als je het mij vraagt.
Het verschil tussen een agent en een bouwvakker is dat die laatste zelf kan beslissen hoe veilig hij zijn werk doet, de agent heeft die keuze niet.quote:Op woensdag 10 april 2013 07:22 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Politisalarissen moeten wel omhoog vind ik.
Maar om een vergelijking te trekken: in de bouw vallen meer doden dan bij politie en defensie tezamen. Maar die vangen geen gevarengeld meer.
Aanvallen van een vrouwelijke stadswacht.quote:Op woensdag 10 april 2013 01:53 schreef sturmpie het volgende:
pfff en dat allemaal om een paar loslopende hondjes
Met een wandelstok met ijzeren punt.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:09 schreef Northside het volgende:
[..]
Aanvallen van een vrouwelijke stadswacht.
Zo simpel werkt het dus nietquote:Op woensdag 10 april 2013 13:36 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Het verschil tussen een agent en een bouwvakker is dat die laatste zelf kan beslissen hoe veilig hij zijn werk doet, de agent heeft die keuze niet.
Nee, dat was nog gewoon met de blote hand. Die stok ging hij halen om (waarschijnlijk) los te gaan op de man die hem van de stadswacht had afgeslagen.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:55 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Met een wandelstok met ijzeren punt.
Nu, in vredestijd ja. Mocht het ooit nog eens echt los gaan, dan staat het aantal omgekomen bouwvakkers in geen enkele verhouding tot de omgekomen militairen.quote:Op woensdag 10 april 2013 07:22 schreef NomanIW het volgende:
Politisalarissen moeten wel omhoog vind ik.
Maar om een vergelijking te trekken: in de bouw vallen meer doden dan bij politie en defensie tezamen. Maar die vangen geen gevarengeld meer.
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:24 schreef Northside het volgende:
[..]
Nee, dat was nog gewoon met de blote hand. Die stok ging hij halen om (waarschijnlijk) los te gaan op de man die hem van de stadswacht had afgeslagen.
Je verzint het niet.quote:Patricia grijpt haar gouden naamkettinkje om haar hals vast.
Ik vergeleek het in eerste instantie meer met de type beunhaas bouwvakkers met hun eigen bedrijfjes die ik in mijn omgeving vaak tegenkom. Ik neem aan dat het bij de wat grotere bouwbedrijven wel beter geregeld is. Dus in dat geval heb je idd wel gelijk.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:14 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Zo simpel werkt het dus niet
Je hebt te maken met het werk van tientallen tot honderden verschillende mensen dat qua veiligheid op elkaar afgestemd dient te worden, om nog maar te zwijgen van de complexiteit van de organisatie met aannemers, onderaannemers, etc.
Dus nee, je individuele veiligheid is geenszins puur individuele verantwoordelijkheid.
Van keuze is ook niet altijd sprake. Vooral flexwerkers kunnen doen wat ze gevraagd wordt of voortaan thuisblijven. Nog even los van het feit dat je een aardige schat aan kennis nodig hebt om altijd te weten wat veilig of onveilig is.
En ongelukken gebeuren. Maar een betonnen plaat van 9000 kilo die naar beneden zeilt kent weinig variaties qua afloop.
Truequote:Op woensdag 10 april 2013 15:26 schreef Northside het volgende:
[..]
Nu, in vredestijd ja. Mocht het ooit nog eens echt los gaan, dan staat het aantal omgekomen bouwvakkers in geen enkele verhouding tot de omgekomen militairen.
(overigens krijgen militairen alleen uitzendtoelage (= gevarengeld) als ze op uitzending gaan)
Wegrennen met een wandelstok klinkt anders ook niet echt logischquote:Op woensdag 10 april 2013 16:06 schreef firefly3 het volgende:
Rende hij weg met een wandelstok of liep hij op een agent af met hakbijl? Lekker duidelijk weer.
Had ie een stok met een knop en een spike, dan was het Mike!quote:Op woensdag 10 april 2013 16:06 schreef firefly3 het volgende:
Rende hij weg met een wandelstok of liep hij op een agent af met hakbijl? Lekker duidelijk weer.
Is dat een hakbijl of een wandelstok? En wat is een bijlstok?quote:Op woensdag 10 april 2013 14:55 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
Met een wandelstok met ijzeren punt.
quote:Op woensdag 10 april 2013 16:08 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Had ie een stok met een knop en een spike, dan was het Mike!
quote:Op woensdag 10 april 2013 16:07 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Wegrennen met een wandelstok klinkt anders ook niet echt logisch
quote:Op woensdag 10 april 2013 16:17 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Dan beeld ik mij eerder in een mank weg joggende man met zn wandelstok constant in de lucht ipv een vlot en snel sprintende man die telkens weer met die stok tegen de grond slaat.![]()
Waarom zou de politie (in het algemeen bedoel ik) niet op een wegvluchtende man mogen schieten (teneinde hem aan te houden).quote:Op woensdag 10 april 2013 00:50 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Woonwijk of geen woonwijk, je schiet toch niemand neer die op een twintigtal meter afstand weg aan het rennen is?
oh my, dit meen je serieus?quote:Op donderdag 11 april 2013 02:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou de politie (in het algemeen bedoel ik) niet op een wegvluchtende man mogen schieten (teneinde hem aan te houden).
Moeten ze alle criminelen die weg proberen te komen dan gewoon maar laten gaan ofzo?
In het algemeen zei ik. Ik reageer dan ook op iemand die stelt: "woonwijk of geen woonwijk, je schiet toch niemand neer die op een twintigtal meter afstand weg aan het rennen is?"quote:Op donderdag 11 april 2013 08:27 schreef simmu het volgende:
[..]
oh my, dit meen je serieus?
goed; serieus antwoord dan
primair is de belangrijkste taak van een agent het beschermen van burgers. wanneer je in een woonwijk als een malle op een vluchtende man inschiet, gaat dat dus dwars tegen "beschermen van burgers" in. dan is die agent met zn kogels opeens het gevaar voor die burgers. kan je twisten over of zo'n agent al dan niet het recht heeft om op die manier iemand neer te schieten, maar dat doet er feitelijk niet eens toe
quote:Op donderdag 11 april 2013 09:42 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Je zal maar bang zijn van honden en de straat niet op kunnen,
Zo dacht Mike er ook over...quote:Op donderdag 11 april 2013 09:20 schreef El_Matador het volgende:
Een boete voor loslopende hondjes... WTF, kleinburgerlijk kutland.
Buurtbewoner deelt klap uit aan Mike WandelStok. Rent vervolgens weg. Mike komt terug met wapen(s) om zijn tegenstander te bewerken, denkt vervolgens een tokkie met een nog groter wapen te zien en rent al schreeuwende weg. Daarna wordt hij vol met lood gepompt door de agenten die denken met een doorgedraaide gewapende gek te maken te hebben. Voor zover ik kan beoordelen was Mike een bully en is eindelijk de verkeerde tegengekomen.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:51 schreef InverHouse het volgende:
Mike werd in zijn gezicht gestompt door een buurtbewoner die de stadwachten wilde helpen. Hij ging naar huis en zonder honden maar met een wandelstok kwam hij terug om verhaal te halen. De buurtbewoner was toen verdwenen. 'Toen Mike die agent in burger met getrokken vuurwapen zag staan, moet hij hebben gedacht dat dat een kennis van die buurtbewoner was. Hij moet toen in paniek zijn weggerend. Dat is het enige dat we kunnen bedenken', zegt Remco
jawel, dat klinkt als plausibel. hopen maar dat wanneer je in die wijk moet zijn je niet die verkeerde tegenkomt die zn wapen trekt als je langsloopt en je de tyfus schrikt van alle commotie en snel omdraait en wegrent. god weet wat ze dan denken. "heej, een kompaan! schieten!"quote:Op donderdag 11 april 2013 13:18 schreef Shawn het volgende:
[..]
Buurtbewoner deelt klap uit aan Mike WandelStok. Rent vervolgens weg. Mike komt terug met wapen(s) om zijn tegenstander te bewerken, denkt vervolgens een tokkie met een nog groter wapen te zien en rent al schreeuwende weg. Daarna wordt hij vol met lood gepompt door de agenten die denken met een doorgedraaide gewapende gek te maken te hebben. Voor zover ik kan beoordelen was Mike een bully en is eindelijk de verkeerde tegengekomen.
Alle tokkies doodschieten dan maar?quote:Op donderdag 11 april 2013 14:52 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
Dit was volgens mij gebeurd in Tokkie Nederland.
Dat kun je ook opmaken uit de kutschrijfstijl van het artikel.
Mike
namen van de hondjes
halskettinkje
halskettinkje vasthouden
Ach het is een tokkie minder...quote:Op donderdag 11 april 2013 14:49 schreef RAVW het volgende:
ach heb het stukje zitten lezen wat in het AD stond maar dat lijkt me een redelijk verhaal
alleen vraag ik me af waarom 3 verschillende mensen op hem staan schieten
als alle kogels in de rug zijn gekomen dan is welk woord van de politie tocht al niet meer lang houdbaar.
want ja hij kwam dreigend over .. ja dat is voor 90% van de lui die bij de politie werkt ook voor mij ...
geeft mij dat dan maar vrij brief om ze ook maar af te knallen.
Aarom niet? Doen ze in Mexico toch? Bij de vrachtwagenvol worden ze vervolgens in vuilniszakken langs de weg gedumpt met gebonden handjes en beentjes.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Alle tokkies doodschieten dan maar?
Weet je wat ze daar met uitkeringstrekkende internettrolletjes doen?quote:Op donderdag 11 april 2013 14:55 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Aarom niet? Doen ze in Mexico toch? Bij de vrachtwagenvol worden ze vervolgens in vuilniszakken langs de weg gedumpt met gebonden handjes en beentjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op donderdag 11 april 2013 14:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Weet je wat ze daar met uitkeringstrekkende internettrolletjes doen?wat zien die zuid amerikanen er tof uit, vandaar dat je er woontSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
quote:Op donderdag 11 april 2013 15:23 schreef Re het volgende:
[..]
wat zien die zuid amerikanen er tof uit, vandaar dat je er woont
Mike Stok heten en een stok gaan halenquote:Op donderdag 11 april 2013 14:52 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
Dit was volgens mij gebeurd in Tokkie Nederland.
Dat kun je ook opmaken uit de kutschrijfstijl van het artikel.
Mike
namen van de hondjes
halskettinkje
halskettinkje vasthouden
Hij kreeg het vast aan de stok met een stadswacht...quote:Op vrijdag 12 april 2013 06:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mike Stok heten en een stok gaan halen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
http://www.rijnmond.nl/ni(...)fer-bij-schietpartijquote:Op vrijdag 12 april 2013 07:27 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Ik dacht eerlijk gezegd dat het weer om antillianen ging.
Ach ja, de politie is per definitie fout toch?quote:Op donderdag 11 april 2013 14:39 schreef El_Matador het volgende:
Een agent in burger die met herkenbare agenten is die een niet vuurwapengevaarlijke vent met 3 verschillende soorten kogels doodschiet.
Om wat loslopende hondjes en de eigenaar die ontevreden is over een boete.
De tering, en nog idioten die dat hier verdedigen ook.
Wie zijn nou de échte tokkies?
Ja ik ook, maar niet dat het slachtoffer dat ook was.quote:Op vrijdag 12 april 2013 07:33 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
http://www.rijnmond.nl/ni(...)fer-bij-schietpartij
ik denk dat dit wel antilianen betreft
quote:Op vrijdag 12 april 2013 07:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ach ja, de politie is per definitie fout toch?
Jij gaat ervan uit dat hij is neergeschoten om loslopende hondjes en omdat hij het niet eens was met zijn boete. Er zal echt wel meer aan de hand zijn geweest hoor. De politie in NL schiet niet zomaar, als agent die heeft geschoten krij je een lading shit over je heen, je denkt dan echt wel 2 keer na.quote:
Dat is toch wel het meest schokkende aan het bericht.quote:Patricia, schooljuf
met of zonder al dan niet aangelijnde hondjes?quote:Op vrijdag 12 april 2013 07:37 schreef arjan1212 het volgende:
stille tocht voor mike
http://www.rijnmond.nl/ni(...)-krijgt-stille-tocht
Lijkt mij best onhygienisch ivm herpes en andere ziektes. En de vakbond die zulke praktijken niet tegenhoudt?quote:Op vrijdag 12 april 2013 08:51 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit dat hij is neergeschoten om loslopende hondjes en omdat hij het niet eens was met zijn boete. Er zal echt wel meer aan de hand zijn geweest hoor. De politie in NL schiet niet zomaar, als agent die heeft geschoten krij je een lading shit over je heen, je denkt dan echt wel 2 keer na.
Niet geraakt maar geschoten.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:31 schreef niels0 het volgende:
7 keer geraakt. Noemen we dit nog een incident?
Precies.. het ergert mij mateloos als de overledene wordt afgeschilderd als onschuldig. De politie schiet niet zo maar, zeker niet in Nederland. Dan moet er echt wel wat aan de hand geweest zijn. Waarschijnlijk heeft hij het door zijn imbeciele en agressieve gedrag aan zichzelf te danken. Ik betreur het feit dat een Feyenoorder is heengegaan, maar de kans lijkt mij heel erg groot dat het zijn eigen schuld is.quote:Op vrijdag 12 april 2013 08:51 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit dat hij is neergeschoten om loslopende hondjes en omdat hij het niet eens was met zijn boete. Er zal echt wel meer aan de hand zijn geweest hoor. De politie in NL schiet niet zomaar, als agent die heeft geschoten krij je een lading shit over je heen, je denkt dan echt wel 2 keer na.
Het kan aan mij liggen maar volgens mij spreekt dit elkaar niet tegen. Als ik dit zo lees klinkt het toch alsof ze hem zonder duidelijke reden in z'n rug hebben neergeschoten, maar dat niemand zin had ze voor een of andere agressieve klojo met een bijl die tegen een politiekogel is opgelopen de bak in te sturen.quote:Hij benadrukt dat het slachtoffer van de agenten wegrende en dat hij in zijn rug is geschoten.
Justitie ziet dat anders. "De agenten hadden niet de indruk dat meneer op de vlucht was voor hen"
Want???quote:
+ meerdere waarschuwingen en waarschuwingsschoten...quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:10 schreef Re het volgende:
een dronken agressieve buitenzinnige gast met een bijl....
Hij liep stomdronken weg met een bijl in zijn handen, terecht dat ze na waarschuwingsschoten hem hebben neergeschoten, hij had ook anderen die hij op zijn pad tegenkwam kunnen bewerken met die bijl.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen maar volgens mij spreekt dit elkaar niet tegen. Als ik dit zo lees klinkt het toch alsof ze hem zonder duidelijke reden in z'n rug hebben neergeschoten, maar dat niemand zin had ze voor een of andere agressieve klojo met een bijl die tegen een politiekogel is opgelopen de bak in te sturen.
Daarom..quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hij liep stomdronken weg met een bijl in zijn handen, terecht dat ze na waarschuwingsschoten hem hebben neergeschoten, hij had ook anderen die hij op zijn pad tegenkwam kunnen bewerken met die bijl.
Hij is "maar" door 2 kogels geraakt... de rest was waarschuwing/misquote:Op donderdag 2 mei 2013 18:30 schreef speknek het volgende:
Ja maar er zit een verschil tussen iemand van achteren neerschieten en doorzeven.
Ik ben het er overigens mee eens dat het te verwachten viel dat je overlijdt als je zoiets doet.
Ben het volledig met je eens.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:30 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Daarom..
Wordt af en toe zooooo moe van de "slachtoffer rol"...
Zullen we jou morgen dan ook maar afschieten?quote:Op donderdag 11 april 2013 14:54 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Ach het is een tokkie minder...
geen groot verlies...
Ah in dat geval heb ik niks gezegd.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:30 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Hij is "maar" door 2 kogels geraakt... de rest was waarschuwing/mis
Ah..quote:Al snel is duidelijk dat het om Mike gaat, 'de buurtbewoner met het korte lontje'. De Rotterdammer heeft een bloedhekel aan stadswachten, met wie hij geregeld in de clinch ligt om zijn loslopende honden. In de buurt staat hij bekend als fanatiek Feyenoordsupporter.
Volgens de rijksrecherche klopt dit nietquote:Op donderdag 2 mei 2013 18:38 schreef DeParo het volgende:
Iemand in z'n rug schieten die voor de politie wegrent![]()
, man man, wat een eng land is Nederland langzaam aan het worden op die manier.
Goed zo. Niet het hele topic lezen en toch je mening klaar hebben.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:38 schreef DeParo het volgende:
bron???quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:38 schreef DeParo het volgende:
Hij is in z'n rug geschoten, meer bewijs is niet meer nodig eigenlijk, ze schoten om te doden de politiek begint gevaarlijker en gevaarlijker te worden, met woorden kunnen ze het niet meer oplossen, opgeschoren en als halve macho's proberen ze het land zogenaamd veilig te houden, mensen worden opgepakt zonder juridische basis of zelfs lukraak neergeschoten, heb je commentaar moet je oppassen dat je zelf niet wordt meegenomen, en wanneer er aandacht komt voor hun optreden, dan wordt het in de doofpot gestopt om enkele maanden later, als de emoties wat bedaard zijn, te zeggen dat de politie gelijk had wat dus duidelijk niet zo is.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:41 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Volgens de rijksrecherche klopt dit niet
Proest. Overal Fanta.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hij is in z'n rug geschoten, meer bewijs is niet meer nodig eigenlijk, ze schoten om te doden de politiek begint gevaarlijker en gevaarlijker te worden, met woorden kunnen ze het niet meer oplossen, opgeschoren en als halve macho's proberen ze het land zogenaamd veilig te houden, mensen worden opgepakt zonder juridische basis of zelfs lukraak neergeschoten, heb je commentaar moet je oppassen dat je zelf niet wordt meegenomen, en wanneer er aandacht komt voor hun optreden, dan wordt het in de doofpot gestopt om enkele maanden later, als de emoties wat bedaard zijn, te zeggen dat de politie gelijk had wat dus duidelijk niet zo is.
tsja, een bloemetje plukken kost al 130 euro maar hier hebben ze gewoon hun werk gedaan, de haat zat blijkbaar diep en dan moet je maar met je poten van een bijl af blijven en gehoorzamen... 1 + 1 is 2 kogels in zijn donde r:)quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:38 schreef DeParo het volgende:
Een doorgedraaide bezopen tokkie die met een hakbijl mensen te lijf gaat.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:38 schreef DeParo het volgende:
Ik heb het gelezenquote:Op donderdag 2 mei 2013 18:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goed zo. Niet het hele topic lezen en toch je mening klaar hebben.
De media onder meer die erover hebben bericht uiteraard.quote:
Nou zijn familie gaat in beroep. we zullen zien.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hij is in z'n rug geschoten, meer bewijs is niet meer nodig eigenlijk, ze schoten om te doden de politiek begint gevaarlijker en gevaarlijker te worden, met woorden kunnen ze het niet meer oplossen, opgeschoren en als halve macho's proberen ze het land zogenaamd veilig te houden, mensen worden opgepakt zonder juridische basis of zelfs lukraak neergeschoten, heb je commentaar moet je oppassen dat je zelf niet wordt meegenomen, en wanneer er aandacht komt voor hun optreden, dan wordt het in de doofpot gestopt om enkele maanden later, als de emoties wat bedaard zijn, te zeggen dat de politie gelijk had wat dus duidelijk niet zo is.
Ik geloof overigens geen reet van dat bloemetjesverhaal. Is geen enkele bron voor behalve het AD en die namenquote:Op donderdag 2 mei 2013 18:44 schreef Re het volgende:
[..]
tsja, een bloemetje plukken kost al 130 euro maar hier hebben ze gewoon hun werk gedaan, de haat zat blijkbaar diep en dan moet je maar met je poten van een bijl af blijven en gehoorzamen... 1 + 1 is 2 kogels in zijn donde r:)
Het OM vervolgt sowieso geen agenten als ze daar niet toe gedwongen worden. In het gezicht schoppen van een geboeide arrestant, meineed plegen, als het slachtoffer niet de energie heeft om een zaak bij het hof aan te spannen dan 'mag' het.quote:Het kan aan mij liggen maar volgens mij spreekt dit elkaar niet tegen. Als ik dit zo lees klinkt het toch alsof ze hem zonder duidelijke reden in z'n rug hebben neergeschoten, maar dat niemand zin had ze voor een of andere agressieve klojo met een bijl die tegen een politiekogel is opgelopen de bak in te sturen.
die zag hem met 7 kogelgaten in zijn rug liggen dus...quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:45 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Nou zijn familie gaat in beroep. we zullen zien.
Nonsens, je schiet iemand die vlucht niet in z'n rug, en dan een smoesje ophouden dat je denkt dat hij op zoek was naar iemand anders is helemaal ridicuul te noemen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:44 schreef Re het volgende:
[..]
tsja, een bloemetje plukken kost al 130 euro maar hier hebben ze gewoon hun werk gedaan, de haat zat blijkbaar diep en dan moet je maar met je poten van een bijl af blijven en gehoorzamen... 1 + 1 is 2 kogels in zijn donde r:)
Dan heb je dus ook gelezen dat het ging om een man, die bekend stond als lichtgeraakt, onder invloed, met een wapen, die bevelen van agenten negeerde en een gevaar voor zijn omgeving vormde? En maximaal vijf waarschuwingsschoten negeerde?quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen![]()
.
Sterker nog ik houd het al die hele tijd bij.
En computerhelden die denken dat volksgerecht het enige juiste juridische systeem is?quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:44 schreef 16meter het volgende:
[..]
Een doorgedraaide bezopen tokkie die met een hakbijl mensen te lijf gaat.
Wat een verlies voor dit land.
ACAB!!111
Hij vluchttequote:Op donderdag 2 mei 2013 18:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan heb je dus ook gelezen dat het ging om een man, die bekend stond als lichtgeraakt, onder invloed, met een wapen, die bevelen van agenten negeerde en een gevaar voor zijn omgeving vormde? En maximaal vijf waarschuwingsschoten negeerde?
Als je denkt dat ik dat alleen doe op dit forum dan heb je het goed mis haha.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:48 schreef 16meter het volgende:
Computerheld, ja? Als er iemand is in dit subforum die zich dagelijks zo manifesteert, dan ben jij het wel.
Ik heb daar nog geen enkele goede bron voor gezien.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hij vluchtte![]()
......................................!
Wat maakt dat nou uit? De langste celstraf voor met een pistool zwaaien is ook niet zo hoog. Doe het in een politiebureau en goede kans dat je het niet navertelt.quote:Wat was daarvoor zijn langste celstraf?
Dag mag je vinden.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb daar nog geen enkele goede bron voor gezien.
Wat was zijn langste celstraf, waarvoor heeft hij allemaal gezeten, moord doodslag??quote:[..]
Wat maakt dat nou uit? De langste celstraf voor met een pistool zwaaien is ook niet zo hoog. Doe het in een politiebureau en goede kans dat je het niet navertelt.
Volgens de OP is hij daadwerkelijk in zijn been geschoten maar liet hij daarna nóg zijn wapen niet vallen. Ik kan er overigens geen andere bron voor vinden. En bijzonder dat je op basis van zo weinig gegevens zulke conclusies kunt trekken.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ok hij had een bijl, dat je desnoods gericht schiet op z'n benen, maar een kogel in de rug gaat veel en veel te ver. Dat lijkt me duidelijk.
wie zegt dat hij vluchtte?quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nonsens, je schiet iemand die vlucht niet in z'n rug, en dan een smoesje ophouden dat je denkt dat hij op zoek was naar iemand anders is helemaal ridicuul te noemen.
Dus dat..quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens de OP is hij daadwerkelijk in zijn been geschoten maar liet hij daarna nóg zijn wapen niet vallen. Ik kan er overigens geen andere bron voor vinden. En bijzonder dat je op basis van zo weinig gegevens zulke conclusies kunt trekken.
DeParoquote:Op donderdag 2 mei 2013 18:51 schreef DeParo het volgende:
Ok hij had een bijl, dat je desnoods gericht schiet op z'n benen,
Dat klopt, hij was al eens in z'n been geschoten, nou dan maak je mij niet wijs, ondanks dat hij tig keer niet z'n wapen laat vallen, dat je hem ook nog eens in z'n rug moet schieten dat slaat nergens op.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens de OP is hij daadwerkelijk in zijn been geschoten maar liet hij daarna nóg zijn wapen niet vallen. Ik kan er overigens geen andere bron voor vinden. En bijzonder dat je op basis van zo weinig gegevens zulke conclusies kunt trekken.
Hij rende niet naar de politie toe in ieder geval mocht je dat soms wel denken............quote:
Zo gek is dat niet. Daarom hebben de nabestaanden toegang tot een onafhankelijke rechter (het OM is niet onafhankelijk) en kunnen ze zelfs vervolging forceren.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat klopt, hij was al eens in z'n been geschoten, nou dan maak je mij niet wijs, ondanks dat hij tig keer niet z'n wapen laat vallen, dat je hem ook nog eens in z'n rug moet schieten dat slaat nergens op.
Leg dat eens uit zou ik zeggen, dat kan niet, en het OM of wie dan ook weigert gewoon een lastige zaak op zich te nemen dat het publieke imago van de politie kan schaden.
Bron?quote:Hij rende niet naar de politie toe in ieder geval mocht je dat soms wel denken............
Dat is zeer opmerkelijk, gewoon de rechtsgang proberen te voorkomen van iemand die mogelijk schuldig is, dat kan niet en zo zijn er de afgelopen tijd wel meer zaken in de doofpot gegaan. Die jongen op station Holland Spoor in Den Haag is daar een voorbeeld van en die voetballer die in Amsterdam door een agent werd neergeschoten.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet. Daarom hebben de nabestaanden toegang tot een onafhankelijke rechter (het OM is niet onafhankelijk) en kunnen ze zelfs vervolging forceren.
Onder meer dezelfde bronnen die jij hier hebt gebruikt!quote:Bron?
In Israel wordt je als Palestijn voor minder neergeschoten. Als je het dan toch over een eng land hebt...quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:38 schreef DeParo het volgende:
De man in jouw avatar gaf bevel tot het executeren van de families van soldaten die zich krijgsgevangen lieten nemenquote:Op donderdag 2 mei 2013 18:38 schreef DeParo het volgende:
En als Jood ben je leven niet zeker door Palestijnse terroristen....quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:52 schreef Northside het volgende:
[..]
In Israel wordt je als Palestijn voor minder neergeschoten. Als je het dan toch over een eng land hebt...
De beerput ook.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:19 schreef sorcees het volgende:
De doofpot blijkt een bodemloze put te zijn.
Ja dat ding noemde zijn zwager een wandelstok, het was een souvenir.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:35 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
2 Keer geraakt: 1 keer in zijn schouder, 1 keer in zijn rug.
Naast hem zijn een steekwapen en een "wandelstok" met ijzeren punt gevonden.
(zoiets?)
[ afbeelding ]
Inderdaad. Dit heeft niks te maken gehad met de hondjes uitlaten.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat ding noemde zijn zwager een wandelstok, het was een souvenir.
Gewoon een dodelijk wapen. Hij was naar binnen gelopen om dat ding te pakken en niet om ermee te wandelen.
Alle getuigen van wie ee gelezen hebben, tenzij ik er een paar gemist heb (quoten dan, ben ik weer beter op de hoogte)quote:
O en justitie zegt natuurlijk ook duidelijk dat hij wegging van de agenten.quote:Op zondag 5 mei 2013 09:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Alle getuigen van wie ee gelezen hebben, tenzij ik er een paar gemist heb (quoten dan, ben ik weer beter op de hoogte)
3 agenten geloof ik als ik het goed heb begrepen, en ja zoals het er naar uitziet rende hij weg na serieuze bedreigingen met een wapen...quote:Op zondag 5 mei 2013 09:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
O en justitie zegt natuurlijk ook duidelijk dat hij wegging van de agenten.
Hoeveel agenten waren er eigenlijk
Dit.quote:Op zondag 5 mei 2013 09:35 schreef timmmmm het volgende:
Ik kan A) niet bevatten dat je zeven/acht keer moet schieten om iemand te ontwapenen. Dat je schiet, kan ik me voorstellen. Dat die kogel om te ontwapenen verkeerd terecht komt (zoals op dat station toen), kan ik ook nog begrijpen. Maar zeven keer schieten, dan wil je niet ontwapenen.
En B) snap ik niet dat al die zeven schoten nodig zijn als iemand wegvlucht. Aarom is de situatie zo dringend dan?
quote:Op woensdag 10 april 2013 04:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hij had natuurlijk wel een wapen vast waarmee hij net iemand had bedreigd, of hij was van plan dat te doen.
Of dat een excuus is om je magazijn leeg te schieten op iemands rug, nadat hij al in zijn been was geraakt is voor mij maar zeer de vraag.
Er was ook al iets met een verdachte die zo hard in zijn kruis was getrapt dat hij dagen nauwelijks kon lopen, nadat deze al overmeesterd was en maar liefst 50x was gebeten door een politiehond.
Daarvoor een verhaal over een agent die iemand een fataal nekschot geeft..
Het lijkt wel of politiegeweld steeds gewoner wordt. We hoeven onze 'beste vriend' niet te gaan vrezen, hoop ik..
de laatste tijd? man, 10 maanden geleden ofzoquote:Op woensdag 12 februari 2014 22:06 schreef theguyver het volgende:
[..]E_O je zit te veel op BNW de laatste tijd XD
Leraren, ik heb ze altijd een apart slag mensen gevonden.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:14 schreef Mishu het volgende:
Klinkt als een stabiel type die vriendin. Zou haar niet als de schooljuf van mijn kinderen willen eigenlijk...
Ze hebben een betonbekisting gemaakt.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:17 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:21 schreef maily het volgende:
[..]
daar worden voorbereidingen getroffen voor een fundering.... heeft waarschijnlijk niks met deze zaak te maken...
dit dus.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De man in jouw avatar gaf bevel tot het executeren van de families van soldaten die zich krijgsgevangen lieten nemen
De agenten staan donderdag voor de rechter, ben benieuwd wat de uitspraak gaat zijn.quote:Agenten vervolgd voor doden vluchtende man
Twee agenten van de Rotterdamse politie staan donderdag terecht voor de rechtbank wegens het doden van een 29-jarige man. Het slachtoffer werd op 7 april 2013 in de Fazantstraat in Rotterdam neergeschoten door de politie toen hij al wegrennend aanhouding probeerde te voorkomen.
De strafzaak leidt opnieuw tot grote onrust binnen de politie. Vorige week werd een agent in Limburg tot twee jaar cel veroordeeld wegens het neerschieten van een bijrijder in een auto die wegvluchtte. In beide zaken oordeelde het OM dat vervolging van de politieagenten niet nodig was omdat de dienders volgens de regels zouden hebben gehandeld. Het hof gaf het OM - na klachten van slachtoffer of nabestaanden - evenwel opdracht alsnog tot vervolging over te gaan.
In de Rotterdamse zaak oordeelde het gerechtshof in Den Haag begin dit jaar dat het niet zonder meer vast staat dat het “ingrijpen van de agenten gerechtvaardigd” was. Het slachtoffer rende weg en werd vervolgens neergeschoten. De agenten dachten dat de verdachte zwaaide met een bijl maar dat bleek een wandelstok.
Honden liepen los
De moeilijkheden met de verdachte begonnen toen hij er door twee medewerkers van stadsbeheer op werd aangesproken dat zijn honden losliepen. Bij de aanhouding ontstond onenigheid die ertoe leidde dat de politie om assistentie werd gevraagd.
Het hof zegt te begrijpen dat de “jonge en onervaren politieagenten” de situatie bedreigend vonden. Maar gelet op alle twijfels meent het hof “dat een beoordeling van de zaak door een onafhankelijke rechter aangewezen is”. Het staat volgens het hof namelijk niet zonder meer vast dat de strafrechter “een beroep op een rechtvaardigings- of schulduitsluitingsgrond zal honoreren en zal komen tot een ontslag van rechtsvervolging”.
De vervolging van de agenten gebeurt na een beklagprocedure die de ouders en toenmalige vriendin van de 29-jarige man begonnen. Volgens hun advocaat Desiree de Jonge zullen de twee verdachte agenten donderdag in de rechtszaal afgeschermd zitten. “Om te voorkomen dat mijn cliënten ze kunnen zien. Dat zou tot pijnlijke situaties kunnen leiden als zij de agenten later op straat tegenkomen.”
En dit zijn dus volwassen mensen.quote:Flatbewoner Jasper (27) kent Mike vooral van zijn scheldkannonades over diens club Ajax. 'We zijn rivalen. Daarom praatten we amper tegen elkaar.'
Op die leeftijd al een wandelstok.. als een echte Pimp?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Die Mike toch, eerst even naar huis, lijntje coke en daarna weer terug.
Een dolle man met een bijl laat zich echt niet stoppen door een kogel in z'n arm of been.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Heeft men een drugtest uitgevoerd? Als je een wandelstok aanziet voor een bijl, dan ben je toch niet erg helder imo...quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een dolle man met een bijl laat zich echt niet stoppen door een kogel in z'n arm of been.
Met ijzeren punt... kan het me wel voorstellen. Kan eveneens dodelijk zijn trouwens.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Heeft men een drugtest uitgevoerd? Als je een wandelstok aanziet voor een bijl, dan ben je toch niet erg helder imo...
Deze wandelstok lijkt wel heel erg op een bijl.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Heeft men een drugtest uitgevoerd? Als je een wandelstok aanziet voor een bijl, dan ben je toch niet erg helder imo...
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Met ijzeren punt... kan het me wel voorstellen. Kan eveneens dodelijk zijn trouwens.
schandaligquote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:48 schreef Sylv3se het volgende:
Volgens hun advocaat Desiree de Jonge zullen de twee verdachte agenten donderdag in de rechtszaal afgeschermd zitten. “Om te voorkomen dat mijn cliënten ze kunnen zien. Dat zou tot pijnlijke situaties kunnen leiden als zij de agenten later op straat tegenkomen.”
Ik denk dat de agenten zelf wel blij zullen zijn dat ze uit het zicht van de publieke tribune zitten.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
omdat iedereen gelijk voor de wet zou moeten zijn.
ongetwijfeld, maar ik vind niet dat ze die speciale behandeling verdienen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:55 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik denk dat de agenten zelf wel blij zullen zijn dat ze uit het zicht van de publieke tribune zitten.
Zijn achternaam is ook nog eens Stokquote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Deze wandelstok lijkt wel heel erg op een bijl.
Agenten mogen wel schieten, alleen zijn daarbij gebonden aan bepaalde regels.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:16 schreef Fer het volgende:
Als ze niet meer mogen schieten, dan is de volgende stap agenten voorzien van ijzeren wapenstokken.
Neejoh, een kopje thee en een knuffelbeer. Kunnen ze die gooien naar idioten met stokken in de vorm van een bijl.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:16 schreef Fer het volgende:
Als ze niet meer mogen schieten, dan is de volgende stap agenten voorzien van ijzeren wapenstokken.
quote:Vrijspraak agenten die Mike Stok doodschoten
Twee agenten die in 2013 met dodelijke gevolgen op Rotterdammer Mike Stok hebben geschoten gaan vrijuit. Dat heeft de rechtbank in Rotterdam woensdag bepaald. De agenten hadden reden om te denken dat Stok een gevaar was voor zijn omgeving was en er was geen andere manier om hem aan te houden.
De agenten, een man en een vrouw, werden in april 2013 geconfronteerd met Stok in de Fazantstraat in Rotterdam. Hij had gedronken en had twee vrouwelijke stadswachten belaagd die hem hadden bekeurd om zijn loslopende hond. Volgens de agenten was Stok doorgedraaid en zou hij een willekeurig iemand die op zijn pad kwam iets kunnen aandoen.Toen hij ondanks waarschuwingen bleef wegrennen, schoten ze.
De nabestaanden van Stok hebben via de rechter vervolging van de agenten afgedwongen. Zij waren ervan overtuigd dat Stok niet rondliep met de bedoeling iemand iets aan te doen.
Bron: Telegraaf
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:53 schreef Slip het volgende:
agenten zijn mbo (dom) mensen met te veel verantwoordelijkheid, klaar. wat een moeilijk probleem zeg.
Zo'n lieve jongen dat hij met meerdere wapens op straat gaat staan zwaaien en dreigen.quote:De verdachte NN01 (verder te noemen: NN01), die in burger dienst deed op zijn fiets, was
de eerste politieagent die na de spoedoproep ter plaatse kwam. Terwijl hij in gesprek was
met de stadswachten, werd hij door één van hen gewaarschuwd dat [slachtoffer] achter hem
kwam aanlopen uit de richting van zijn woning. De stadswachten zagen dat [slachtoffer] een
soort bijl in zijn hand had en daarmee op hen afkwam. NN01 zag [slachtoffer] aan komen
rennen met een lange staaf met een scherpe punt in zijn hand, ‘een soort van hakbijl’.
[slachtoffer] maakte met zijn armen zwaaiende bewegingen. NN01 heeft daarop (om
18:14:11 uur) aan de meldkamer doorgegeven: “Wapen getrokken, man met wapen
Fazantstraat”. De politiewagens die onderweg waren voor de spoedassistentie, kregen het
bericht dat er een wapen was getrokken, dat de vesten moesten worden aangetrokken en dat
de BTGV (Benaderingstechniek Gevaarlijke Verdachten) moest worden toegepast
Diverse buurtbewoners zagen [slachtoffer] op zich afkomen met een voorwerp in zijn
rechterhand dat wordt omschreven als een bijl of een tomahawk. Volgens één van hen had
[slachtoffer] in zijn andere hand een mes. Omstanders zagen dat [slachtoffer] erg boos en
agressief was. Het leek alsof hij dronken was en naar iemand op zoek. NN01 is voor de
groep mensen gaan staan. [slachtoffer] stond voor hem met zijn wapen omhoog in de hand
en maakte daarmee even later zwaaiende bewegingen.
wat is daar mis mee?quote:
Dat scheelt inderdaad al een stuk.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hij was gewapend dat zal een groot verschil maken.
Rechters en advocaten (en ik) zijn natuurlijk wel slim (want wo-niveau). Toch moeten die mensen weken nadenken over de vraag of er terecht is geschoten. Terwijl de agent die afweging in een halve second moet maken.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:53 schreef Slip het volgende:
agenten zijn mbo (dom) mensen met te veel verantwoordelijkheid, klaar. wat een moeilijk probleem zeg.
Dit dus.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:31 schreef Twiitch het volgende:
Mike was zo te lezen een opgefokte tokkie, een gevaar voor zichzelf en anderen. Terechte vrijspraak.
Definitieve vrijspraak voor de agenten en daar is geen beroep tegen mogelijk.quote:
Ze mogen in Nederland veel te snel schieten! Zelfs voor een aanhouding waarbij er geen enkel gevaar is mogen ze schieten, alleen maar omdat de verdachte vlucht.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Agenten mogen wel schieten, alleen zijn daarbij gebonden aan bepaalde regels.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoog tijd dat het parlement dit eens verandert! Schieten? Enkel bij acuut ernstig gevaar. Anders niet! Bedenk dat de slechteriken ook kunnen schieten! Hoe meer triggerhappy onze agentjes zijn hoe meer triggerhappy zij zijn. Niemand wint hiermee!ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Het is heel erg typisch maar wij hebben in Nederland geen doodstraf voor wat hij deed en het is zeer de vraag of dat er sprake was van acuut ernstig gevaar. Misschien wel, misschien niet, zonder de videobeelden zullen we het niet te weten komen. Gezien de vele gevallen waarin die beelden er wel zijn en waarin er geen acuut ernstig gevaar bleek te zijn is scepsis een goede grondhouding.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:01 schreef Mani89 het volgende:
Typisch dat dit dan weer een "Mike" overkomt met zijn Feyenoordshirt en trainingsbroek.
Cassatie? Europees hof? Naast het strafrecht is zijn er ook nog andere rechtsvormen waarbinnen je schuldig kan worden bevonden. Het is dus nog niet helemaal een gesloten boek, afhankelijk van wat de nabestaanden doen. Verder trekt het volk zich weinig aan van wat de rechter vindt, zulke zaken komen allemaal in het collectieve geheugen en kleuren de mening die de mensen hebben over de politie. Het hoe en wat met deze specifieke zaak daar doe ik geen uitspraak over, het gaat er om dat er meer rechters bestaan dan die rechters die door de staat zijn benoemd om recht te spreken.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Definitieve vrijspraak voor de agenten en daar is geen beroep tegen mogelijk.
Je mist volgens mij het punt. Iedereen is het er wel over eens dat er geen acuut gevaar was, maar dat is allemaal achteraf. Op het moment zelf hadden de agenten voldoende aanleiding om te denken dat dat gevaar er wel was.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is heel erg typisch maar wij hebben in Nederland geen doodstraf voor wat hij deed en het is zeer de vraag of dat er sprake was van acuut ernstig gevaar. Misschien wel, misschien niet, zonder de videobeelden zullen we het niet te weten komen. Gezien de vele gevallen waarin die beelden er wel zijn en waarin er geen acuut ernstig gevaar bleek te zijn is scepsis een goede grondhouding.
Dit wordt altijd gezegd. Echter, die familie zal zelf ook wel tokkie zijn, dus heb ik weinig meelij.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:01 schreef Mani89 het volgende:
Typisch dat dit dan weer een "Mike" overkomt met zijn Feyenoordshirt en trainingsbroek. Als je dan ook nog met hakbijlen en messen naar politie gaat zwaaien kan ik moeilijk medelijden met hem hebben.
Wel lullig voor die familie natuurlijk.
Politie-agenten moeten in ieder geval zo goed mogelijk leren hoe je met mensen omgaat die een psychiatrische stoornis hebben. Of dat we het leuk vinden of niet, nu er flink is bezuinigd op de zorg en er allerlei drempels zijn opgeworpen leven steeds meer mensen die niet zelfstandig kunnen leven op een normale manier zonder veel problemen te veroorzaken voor zichzelf en de omgeving wel zelfstandig. De politie komt dus steeds meer in aanraking met zulke mensen. Dat hebben politie-agenten zelf ook al aangegeven: "wij hebben niet geleerd hoe we met zulke mensen moeten omgaan maar het komt wel steeds meer op ons bordje". Een terechte klacht!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 02:18 schreef mastertephon het volgende:
We moeten in Nederland gewoon allemaal wat rekening houden met mensen als Mike.
Zeg je nou dat Mike een psychiatrische stoornis had?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Politie-agenten moeten in ieder geval zo goed mogelijk leren hoe je met mensen omgaat die een psychiatrische stoornis hebben. Of dat we het leuk vinden of niet, nu er flink is bezuinigd op de zorg en er allerlei drempels zijn opgeworpen leven steeds meer mensen die niet zelfstandig kunnen leven op een normale manier zonder veel problemen te veroorzaken voor zichzelf en de omgeving wel zelfstandig. De politie komt dus steeds meer in aanraking met zulke mensen. Dat hebben politie-agenten zelf ook al aangegeven: "wij hebben niet geleerd hoe we met zulke mensen moeten omgaan maar het komt wel steeds meer op ons bordje". Een terechte klacht!
White privilege: niet hoeven rellen als er een andere blanke man omkomt bij politiegeweld.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:17 schreef Ryan3 het volgende:
Waar blijven de rellen, na de vrijspraak?
Ik dacht, gaan nog wel wat niet-blanke broeders de straat op.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
White privilege: niet hoeven rellen als er een andere blanke man omkomt bij politiegeweld.
Nee, het gaat er nu nog om of die kogels die hebben geschoten strafbaar zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit topic kan nu wel dicht. Politie is geheel terecht vrijgesproken.
Opdoeken die handel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is niets terecht aan die vrijspraak, het was echter wel te verwachten dat de ene hand van de staat de andere niet zou bestraffen. Als je iemand die van je wegrent en die ongewapend is 7 keer in zijn rug schiet dan ben je minder menselijk dan de meeste mensen die voor ernstige misdrijven in de bak zitten. Maar ja, een politie-agent bestraffen lijdt tot gezichtsverlies dus dat doen ze maar niet. Gelukkig zijn er meer rechters: het volk en de media.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Politie is geheel terecht vrijgesproken.
Droom rustig verderquote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er is niets terecht aan die vrijspraak, het was echter wel te verwachten dat de ene hand van de staat de andere niet zou bestraffen. Als je iemand die van je wegrent en die ongewapend is 7 keer in zijn rug schiet dan ben je minder menselijk dan de meeste mensen die voor ernstige misdrijven in de bak zitten. Maar ja, een politie-agent bestraffen lijdt tot gezichtsverlies dus dat doen ze maar niet.
Eens. Als het verhaal klopt. Het is wel zo dat je als je abnormaal doet je nare dingen kan verwachten.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 20:19 schreef Platina het volgende:
Ik ben het volledig eens met het oordeel van de rechter. Figuren zoals de heer Stok roepen noodlottige situaties over zichzelf af. Door het gebrek aan normen en waarden zullen het altijd dezelfde types zijn die dit overkomen.
Kunnen ze jouw niet een keer bannen? Je kraamt steeds grotere onzin uit.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er is niets terecht aan die vrijspraak, het was echter wel te verwachten dat de ene hand van de staat de andere niet zou bestraffen. Als je iemand die van je wegrent en die ongewapend is 7 keer in zijn rug schiet dan ben je minder menselijk dan de meeste mensen die voor ernstige misdrijven in de bak zitten. Maar ja, een politie-agent bestraffen lijdt tot gezichtsverlies dus dat doen ze maar niet. Gelukkig zijn er meer rechters: het volk en de media.
Dat mag jij vinden maar ook jij zal met argumenten moeten komen om iemand te overtuigen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 20:33 schreef Fer het volgende:
[..]
Kunnen ze jouw niet een keer bannen? Je kraamt steeds grotere onzin uit.
Ik wil het verhaal van de politie horen eigenlijk. Dit is gewoon een jankverhaal van het AD.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden maar ook jij zal met argumenten moeten komen om iemand te overtuigen.
Ik heb sterke argumenten hiervoor gegeven: 7 kogels in de rug bij iemand die geen wapen op een ander richtte op dat moment. Nu jij.
Zo gauw er 7 kogels in de rug zijn geschoten en de ander op dat moment niet een mes op een ander zijn/haar lichaam had staan of een vuurwapen vast had dan heb je geen verhaal meer nodig om te weten dat die persoon nooit een politieagent had mogen worden.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:42 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik wil het verhaal van de politie horen eigenlijk. Dit is gewoon een jankverhaal van het AD.
Precies. Echt heel raar dat het altijd dit soort opgefokte lui overkomt en mij nooit. Misschien ligt het aan het feit dat ik nooit dronken met tomahawks door mijn wijk ren.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:55 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Dit dus.
'Hij deed nooit iemand kwaad.' Gelul. Dit soort mensen komen meestal weg met hun asociale gedrag. Deze uitzonderlijke keer niet. Eens in de miljoen keer gerechtigheid.
Je hoort nu het verhaal van 1 kant. En dat is een emotioneel verhaal van een weduwe.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo gauw er 7 kogels in de rug zijn geschoten en de ander op dat moment niet een mes op een ander zijn/haar lichaam had staan of een vuurwapen vast had dan heb je geen verhaal meer nodig om te weten dat die persoon nooit een politieagent had mogen worden.
Onzin. Als er met die 7 kogels voorkomen kan worden dat iemand anders straks een mes in zijn lichaam heeft staan, dan heeft de politie zijn werk prima gedaan. Dat is nu dus ook onderzocht en gebleken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo gauw er 7 kogels in de rug zijn geschoten en de ander op dat moment niet een mes op een ander zijn/haar lichaam had staan of een vuurwapen vast had dan heb je geen verhaal meer nodig om te weten dat die persoon nooit een politieagent had mogen worden.
Goed, laat ze niet allemaal in de rug zijn of een flink aantal gemist zijn. 7 kogels, 1 doelwit wat slechts een stok met een scherpe punt als wapen heeft. Dan is er heel erg veel niet pluis. Ik begrijp dat je niet alleen maar talentvolle schutters kan selecteren voor de politie maar als je zoveel mist draag dan geen vuurwapen! De volgende gemiste kogel gaat misschien door jou of mij heen als wij daar toevallig in de buurt zijn.quote:
Die man duidelijk niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Goed, laat ze niet allemaal in de rug zijn of een flink aantal gemist zijn. 7 kogels, 1 doelwit wat slechts een stok met een scherpe punt als wapen heeft. Dan is er heel erg veel niet pluis.
Dat begrijp ik maar 7 kogels! En dat bij iemand die geen vuurwapen en zelfs geen mes vast heeft en die blijkbaar ook nog eens alles behalve fit was. Dat had toch echt wel opgelost kunnen worden met een paar stapjes lager in het geweldspectrum.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:46 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Je hoort nu het verhaal van 1 kant. En dat is een emotioneel verhaal van een weduwe.
Dat kan. Dat moet blijken uit onderzoek. Wel gek dat dit vaak voorkomt bij dit soort mensen. Hij had al ruzie gemaakt met stadswachten. Stond bekend als iemand met een kort lontje. Had toch gewoon een wapen in de hand. Soms.......quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar 7 kogels! En dat bij iemand die geen vuurwapen en zelfs geen mes vast heeft en die blijkbaar ook nog eens alles behalve fit was. Dat had toch echt wel opgelost kunnen worden met een paar stapjes lager in het geweldspectrum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |