Ik heb zijn lijk niet gezien, jij? Verklaringen van aanwezige hulpverleners gelezen? Het was in een tuin.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:53 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Vandaar al dat lood in z'n rug inplaats van de andere kant.
Daar kun je dan ook weer niet over oordelen dat een ieder deze man had doodgeschoten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:12 schreef Jellereppe het volgende:
Heftig. Als hij werkelijk met een bijl op de agenten is afgegaan, niet meer dan normaal dat ze hem dan dood schoten. Iedereen had dat gedaan als hij/zij een pistool in zijn/haar handen had.
Paniek. Als een dolle man op je af komt rennen met een bijl in zijn handen, dan denk je niet meer na over het aantal schoten, maar dan schiet je tot hij op de grond ligt.quote:
Heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:16 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Daar kun je dan ook weer niet over oordelen dat een ieder deze man had doodgeschoten.
Het is een getrainde agent.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Paniek. Als een dolle man op je af komt rennen met een bijl in je handen, dan denk je niet meer na over het aantal schoten, maar dan schiet je tot hij op de grond ligt.
Helemaal niet aan gedacht, maar zelfs een getrainde agent schrikt als een man met een bijl op hem af komt rennen lijkt mij.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:18 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Het is een getrainde agent.
Fijne training krijgen die agenten danquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Paniek. Als een dolle man op je af komt rennen met een bijl in zijn handen, dan denk je niet meer na over het aantal schoten, maar dan schiet je tot hij op de grond ligt.
Als agent zou je dat dus niet mogen doen. Heb het al gezegd het is begrijpelijk toch valt het mij op dat er steeds vaker sneller word geschoten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Paniek. Als een dolle man op je af komt rennen met een bijl in zijn handen, dan denk je niet meer na over het aantal schoten, maar dan schiet je tot hij op de grond ligt.
Daar ligt het lichaam.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:17 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
Niet echt overzichtelijk, om te zien wat er gebeurt is.
Zie mijn laatste post.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Fijne training krijgen die agenten dan
Ja, maar als je schrikt hoef je niet meteen iemand vol lood te pompen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:18 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Helemaal niet aan gedacht, maar zelfs een getrainde agent schrikt als een man met een bijl op hem af komt rennen lijkt mij.
Krijgen we dit weerquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:14 schreef Mishu het volgende:
Klinkt als een stabiel type die vriendin. Zou haar niet als de schooljuf van mijn kinderen willen eigenlijk...
Poeh, ik houd mij afzijdig van deze uitspraak. Een man die op je af komt rennen met een bijl. Dat is niet mals.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:19 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ja, maar als je schrikt hoef je niet meteen iemand vol lood te pompen.
ja. die worden tegenwoordig geloof ik getraind op "gewoon schieten. tis toch crimineel, dus wat boeit het". beetje sneu voor je als je toevallig net ook daar ergens in je tuintje had gezeten en de kogels vliegen je om je oren. maar ja: je moet er wat overhebben hequote:Op dinsdag 9 april 2013 23:18 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Het is een getrainde agent.
daar worden voorbereidingen getroffen voor een fundering.... heeft waarschijnlijk niks met deze zaak te maken...quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:17 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
Niet echt overzichtelijk, om te zien wat er gebeurt is.
OF hij is met 7 kogels in zijn rug 3 schuttingen overgesprongen.quote:
Het bijlverhaal is bevestigd?quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:20 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Poeh, ik houd mij afzijdig van deze uitspraak. Een man die op je af komt rennen met een bijl. Dat is niet mals.
Juist ja, het is niet heel anders dan dat iemand een mes trekt en dat overkomt de politie ook allemaal wel eens. Daarop moet je kunnen handelen en anders had je niet door de psychologische tests mogen komen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:20 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Poeh, ik houd mij afzijdig van deze uitspraak. Een man die op je af komt rennen met een bijl. Dat is niet mals.
EN in beide gevallen zou de agent dus best wel fout zitten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:21 schreef Fer het volgende:
[..]
OF hij is met 7 kogels in zijn rug 3 schuttingen overgesprongen.
OF hij is weggevlucht de tuinen in, de agent is erachteraan gegaan en heeft daarna geschoten.
Dan nog moet je koel blijven en spreek zelf uit ervaring.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:20 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Daarom laten ze ook niet iedereen die maar wil toe bij de politie.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
trouwens, uit ervaring kan ik je zeggen dat je zoveel training kan hebben gehad als je wil, maar hoe je reageert in een situatie van reëel gevaar is niet te training, mogelijk dat je teruggrijpt op je training, maar de agent zal zeker paniek en angst gevoeld hebben
ja maar dat is niet het punt wat ik probeer over te brengenquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:23 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Daarom laten ze ook niet iedereen die maar wil toe bij de politie.
Het blijven tests. De werkelijkheid is een heel ander verhaal, maar ik snap je punt.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:22 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Juist ja, het is niet heel anders dan dat iemand een mes trekt en dat overkomt de politie ook allemaal wel eens. Daarop moet je kunnen handelen en anders had je niet door de psychologische tests mogen komen.
Excuus, dat heb ik dan gemist.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nog niet. Ik heb al in mijn eerste post gezegd 'als het waar is'.
Moment opname. Net als een APK keuring...quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het blijven tests. De werkelijkheid is een heel ander verhaal, maar ik snap je punt.
Oh, zo leer je telkens weer bij. Soms gaat het uiteraard mis zoals vandaag, maar ik vind het zeer begrijpelijk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:26 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Moment opname. Net als een APK keuring...
nou ja. voor gewoon een burger wel. daarom ben ik er ook een groot voorstander van dat gewone burgers geen vuurwapens in hun bezit hebben. van een agent die wel een vuurwapen heeft, vind ik dat je dus wel mag verwachten dat hij/zij daar verantwoord en proportioneel mee omgaat.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oh, zo leer je telkens weer bij. Soms gaat het uiteraard mis zoals vandaag, maar ik vind het zeer begrijpelijk.
Wie weet heeft de agent wel de hele week zorgen moeten hebben om zijn kind die ziek was daar door slecht geslapen. Door moeheid bijvoorbeeld kun je in situaties geheel anders reageren. Er zijn enorm veel factoren aanwezig...quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oh, zo leer je telkens weer bij. Soms gaat het uiteraard mis zoals vandaag, maar ik vind het zeer begrijpelijk.
Nou, ik kan je vertellen dat ik die dag heel hard had gerend, zeer hard zelfs als iemand met een bijl op mij af rent. Dan heeft men toch steken laten vallen bij die tests. Dat zal een onderzoek dan moeten uitwijzen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:29 schreef simmu het volgende:
[..]
nou ja. voor gewoon een burger wel. daarom ben ik er ook een groot voorstander van dat gewone burgers geen vuurwapens in hun bezit hebben. van een agent die wel een vuurwapen heeft, vind ik dat je dus wel mag verwachten dat hij/zij daar verantwoord en proportioneel mee omgaat.
En daarom ben jij dus geen agent.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nou, ik kan je vertellen dat ik die dag heel hard had gerend, zeer hard zelfs als iemand met een bijl achter op mij af rent.
Dat zal dan nog allemaal moeten blijken. Ben benieuwd. Hoewel ze het onderzoek niet zullen publiceren lijkt mij.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:29 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Wie weet heeft de agent wel de hele week zorgen moeten hebben om zijn kind die ziek was daar door slecht geslapen. Door moeheid bijvoorbeeld kun je in situaties geheel anders reageren. Er zijn enorm veel factoren aanwezig...
Daarom kunnen wij alleen maar gissen. Toch zijn 7 kogels behoorlijk veel om een persoon staande te houden.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat zal dan nog allemaal moeten blijken. Ben benieuwd. Hoewel ze het onderzoek niet zullen publiceren lijkt mij.
Wees blij zandhaas zijn kan niet iedereenquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wilde ooit de landmacht in, maar het is er nooit van gekomen.
ik ook. maar ik kan me ook wel voorstellen dat als iemand dan een vuurwapen kant en klaar voor gebruik voorhanden heb, ze dat ding dan gebruiken.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nou, ik kan je vertellen dat ik die dag heel hard had gerend, zeer hard zelfs als iemand met een bijl achter op mij af rent.
Het was maar een droom. Als ik een poging had gewaagd, dan is het uiteraard nog maar de vraag of je door die loodzware tests komt.quote:
Nou ja daarom heb ik er ook de meeste problemen mee eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:35 schreef simmu het volgende:
[..]
ik ook. maar ik kan me ook wel voorstellen dat als iemand dan een vuurwapen kant en klaar voor gebruik voorhanden heb, ze dat ding dan gebruiken.
en dat is dus niet best zo in zo'n volkswijk in de tuintjes. plenty tuimte voor ongelukken met omstanders.
Ik heb er netjes voor bedankt. Vooral voor het salaris en de voorzieningen...quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het was maar een droom. Als ik een poging had gewaagd, dan is het uiteraard nog maar de vraag of je door die loodzware tests komt.
de keerzijde van kritiek is geen kritiek. en daarmee zou een agent dus onbeperkt macht hebben over het leven van mensen. sure, criminelen, maar laten we wel wezen; macht corrumpteert. dus dan liever zo maar.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:33 schreef Dawnbreaker het volgende:
Waarom ik nooit agent zou willen zijn: Als je ooit in een situatie komt waarbij je dodelijk geweld moet gebruiken, wordt je al bijna zelf tot crimineel bestempeld
Ik zie je punt. Het enige wat we nu met redelijkheid kunnen zeggen is dat die Mike niet helemaal goed was.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:35 schreef simmu het volgende:
[..]
ik ook. maar ik kan me ook wel voorstellen dat als iemand dan een vuurwapen kant en klaar voor gebruik voorhanden heb, ze dat ding dan gebruiken.
en dat is dus niet best zo in zo'n volkswijk in de tuintjes. plenty tuimte voor ongelukken met omstanders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |