abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125086570
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:18 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Jij bent ook wel een beetje een verhaal apart :*
En dat ontken ik ook nergens. Het kon als ik gewoon nu zo leef als ik doe dus zuinig aan en wat plannen schrap.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:18 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ooh wacht :') Ik dacht dat er bij m`n ouders bedoelt werd :P

Ik wil als ik op mezelf ga 500 uitgeven aan huur.
Welke stad als ik vragen mag?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:20 schreef Sekhmet het volgende:
Dat wordt dan ws toch op kamers...waar kan je voor dat bedrag tegenwoordig nog een woning voor jezelf huren (mits misschien kale huur)?
Een slecht onderhouden pand misschien in Schubbekutteveen...
pi_125086640
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:22 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

En dat ontken ik ook nergens. Het kon als ik gewoon nu zo leef als ik doe dus zuinig aan en wat plannen schrap.

[..]

Welke stad als ik vragen mag?

[..]

Een slecht onderhouden pand misschien in Schubbekutteveen...
Hilversum :)
pi_125086735
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:17 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Absoluut...
Maar is samen met vrienden koken (of huisgenoten...ik heb een studentenhuis ook maar 1 jaar volgehouden voordat ik op mijzelf ging wonen, maar het was een ervaring die ik niet had willen missen) niet veel leuker?!
Absoluut, 5 jaar lang in 3 verschillende steden en in het buitenland in studentenhuizen gewoond en echt de toptijd van m'n leven gehad. Nu ik alleen woon en weer vrijgezel ben nodig ik vaak vrienden uit maar mis dat sociale soms nog wel eens. En ik had het voor geen goud willen missen! :P
pi_125086778
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:22 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hilversum :)
Best wel een dure regio :{
pi_125086879
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:25 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Best wel een dure regio :{
Ja.. maar voor 500 ongeveer kan je wel redelijk ruim zitten..
pi_125087014
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:26 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja.. maar voor 500 ongeveer kan je wel redelijk ruim zitten..
Voor een kamer wel...
pi_125087190
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:14 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

26 en vorige week met pensioen, ook erg onverwachts moet ik zeggen en nee geen rijke pappie en mammie :P
:9~
pi_125087206
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:24 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Absoluut, 5 jaar lang in 3 verschillende steden en in het buitenland in studentenhuizen gewoond en echt de toptijd van m'n leven gehad. Nu ik alleen woon en weer vrijgezel ben nodig ik vaak vrienden uit maar mis dat sociale soms nog wel eens. En ik had het voor geen goud willen missen! :P
Daarom denk ik juist dat je beter eerder uit huis kan gaan. Naarmate je weer ouder wordt veranderd je sociale leven ook weer. Juist na je 18e is je sociale kring vaak nog op z'n grootst en moet je er meer van genieten om met vrienden samen dingen te ondernemen.
Volgens mij sla je een belangrijke fase over als je pas laat uit huis gaat...maar nogmaals, dat is mijn mening...en die verschilt nogal eens van die van anderen :7
pi_125087286
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:30 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Volgens mij sla je een belangrijke fase over als je pas laat uit huis gaat...maar nogmaals, dat is mijn mening...en die verschilt nogal eens van die van anderen :7
100% mee eens
pi_125087477
Maar ja het is wel handig om te sparen voor een huis zolang mogelijk bij de moederkloek te blijven wonen.

[ Bericht 1% gewijzigd door FAUSTI op 09-04-2013 21:35:05 (Heeft typetyfus. ) ]
pi_125087792
Maar het is ook wat waard om zelf met geld om te leren gaan. Studeren, werken etc. Weten wat je wel en niet kan uitgeven. Leren van je fouten etc. Uiteindelijk moet je het toch zelf gaan doen. Het mag dan wel handig zijn, maar het is ook wel heel erg kiezen voor de makkelijke weg als je het mij vraagt. Daar zit voor mij dus dat stuk van volwassen en verantwoordelijk worden (voor je eigen uitgaven).
pi_125087964
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:38 schreef Sekhmet het volgende:
Maar het is ook wat waard om zelf met geld om te leren gaan. Studeren, werken etc. Weten wat je wel en niet kan uitgeven. Leren van je fouten etc. Uiteindelijk moet je het toch zelf gaan doen. Het mag dan wel handig zijn, maar het is ook wel heel erg kiezen voor de makkelijke weg als je het mij vraagt. Daar zit voor mij dus dat stuk van volwassen en verantwoordelijk worden (voor je eigen uitgaven).
Hoe eerder je op je bek gaat hoe sneller je het leert. Pak het even samen in een zin :)
pi_125088163
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:41 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Hoe eerder je op je bek gaat hoe sneller je het leert. Pak het even samen in een zin :)
Precies!
En op je 20e bounce je weer wat sneller terug dan op je 30e of 40e zou ik zeggen. Juist omdat je je ouders eventueel nog als vangnet kunt gebruiken als het echt nodig is.

Maar eerst zelf proberen....
pi_125088526
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:44 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Precies!
En op je 20e bounce je weer wat sneller terug dan op je 30e of 40e zou ik zeggen. Juist omdat je je ouders eventueel nog als vangnet kunt gebruiken als het echt nodig is.

Maar eerst zelf proberen....
Dat is waar, heb zelf dan geen vangnet als ouders dus dan leer je het allemaal heel snel. En je vergeet je fouten niet zo snel... En hou ouder je word hoe moeilijker je weer opkrabbelt.

Toch eerlijk? Heb zelf veel te lang zelf zitten prutsen en heb geleerd dat het echt niet erg is als het niet lukt om even iemand anders aan de jas te trekken ;)
pi_125089176
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:48 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Dat is waar, heb zelf dan geen vangnet als ouders dus dan leer je het allemaal heel snel. En je vergeet je fouten niet zo snel... En hou ouder je word hoe moeilijker je weer opkrabbelt.

Toch eerlijk? Heb zelf veel te lang zelf zitten prutsen en heb geleerd dat het echt niet erg is als het niet lukt om even iemand anders aan de jas te trekken ;)
Situaties verschillen per persoon en wat ik zo van jou gelezen heb ben je iig hard op de goede weg en mag je er ook best trots op zijn dat je dat zelf gedaan hebt (ook al heb je soms verkeerde keuzes gemaakt).
Niet iedereen is gezegend met een vangnet en niet iedereen heeft ouders waar ze op kunnen rekenen. Maar als je die wel hebt is er volgens mij geen grotere eer voor hun dan ze te laten zien dat ze jou goed klaargestoomd hebben voor 'de grote boze wereld' en dat je zelf beslissingen kunt nemen. En dat doe je met vallen en opstaan.
  dinsdag 9 april 2013 @ 22:00:48 #66
214255 Convergence
Procrastinator
pi_125089411
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:57 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Situaties verschillen per persoon en wat ik zo van jou gelezen heb ben je iig hard op de goede weg en mag je er ook best trots op zijn dat je dat zelf gedaan hebt (ook al heb je soms verkeerde keuzes gemaakt).
Niet iedereen is gezegend met een vangnet en niet iedereen heeft ouders waar ze op kunnen rekenen. Maar als je die wel hebt is er volgens mij geen grotere eer voor hun dan ze te laten zien dat ze jou goed klaargestoomd hebben voor 'de grote boze wereld' en dat je zelf beslissingen kunt nemen. En dat doe je met vallen en opstaan.
Je leeft ook echt voor de eer van je ouders :P
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
pi_125089627
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:00 schreef Convergence het volgende:

[..]

Je leeft ook echt voor de eer van je ouders :P
Ik zeg toch ook niet dat je daar voor leeft. Volgens mij kun je als ouder zijnde wel alleen maar heel trots zijn als je weet dat jou kind zich kan redden. En op jezelf gaan wonen is daar een onderdeel van omdat je dan zelf je zaken moet gaan regelen en er niet meer van uit moet gaan dat je ouders alles maar voor je doen.
pi_125089997
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:57 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Er is ook nog het verschil dat dit een openbaar forum is, uiteraard ga ik niet exact schrijven wat ik deed zoals werk want dat ligt vrij gevoelig. Mijn intenties waren niet crimineel echter werkte ik net als een werknemer bij een bedrijf. Dat men het bedrijf veroordeelt op waar het in actief is... Dat maakt het nog niet crimineel. Hebben we dat ook even gehad.

Het is een taak van de ouder om het kind succesvol uit het nest de wereld in te trappen natuurlijk als dat lukt word een ouder trots.
  dinsdag 9 april 2013 @ 22:11:02 #69
214255 Convergence
Procrastinator
pi_125090180
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:08 schreef FAUSTI het volgende:

Het is een taak van de ouder om het kind succesvol uit het nest de wereld in te trappen natuurlijk als dat lukt word een ouder trots.
Ik zou juist denken dat je je kind gelukkig moet maken, maatschappelijk succes hoeft daar niet altijd bij te horen..
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
pi_125090323
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:11 schreef Convergence het volgende:

[..]

Ik zou juist denken dat je je kind gelukkig moet maken, maatschappelijk succes hoeft daar niet altijd bij te horen..
Dat schaar ik even onder het kopje succesvol...
pi_125091052
Ieder mens moet een paar jaar alleen gewoond hebben. Anders word je zo iemand die na 2 maanden al wil gaan samenwonen, alleen omdat je niet alleen kunt wonen. Met het risico dat het dan dus meer om het samenwonen gaat dan met wie.
pi_125091646
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:58 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Grow up.
Je bent een volwassen kerel. Leer voor jezelf te zorgen (had mi idd al eerder gemogen). Ik heb het persoonlijk nooit begrepen dat je vrijwillig bij je ouders wilt blijven na je 18e. Snap dat er soms omstandigheden zijn waardoor het niet anders kan...maar het hele "het is zo makkelijk", "zo kan ik nog mooi sparen en op mijn ouders hun zak teren" of "ik heb het zo goed thuis" vind ik zulke slappe argumenten.
Ik had het prima thuis, maar wou op mijn 18e niks liever dan de wereld verkennen zonder aan het handje vastgehouden te worden door pa en ma. Juist van op jezelf gaan wonen leer je socialer, zelfverzekerder en zelfstandiger te worden. Uit huis gaan is in mijn ogen een grote stap naar volwassenheid. 3x per week nog bij je mamma gaan eten niet :{w
Hier heb ik niks meer aan toe te voegen. (edit: blijkbaar toch wel)
22 kan qua leeftijd dan nog wel, maar 3x per week thuis blijven eten en maximaal een kilometer van het ouderlijk huis willen wonen......?

Ik kom bij het ouderlijk huis op visite als ik voor werk of vrienden toevallig in de buurt ben en das ongeveer 2 keer per maand, vind ik ruim voldoende.
pi_125093175
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:33 schreef FAUSTI het volgende:
Maar ja het is wel handig om te sparen voor een huis zolang mogelijk bij de moederkloek te blijven wonen.
Dat vind ik echt het meest waardeloze argument van alles...lekker nu, je jeugd, het moment waarop je nog lekker onbezorgt van alles kunt geniet en beleven ten behoeve stellen van later. Voor het feit dat je dan later mss een iets dikkere hypotheek kan krijgen.

Nou nee thanks, doe mij dan maar mn hele leven een iets goedkoper huurhuis ( gelukkig hoeft dat bij mij niet)

Ook altijd van die extreem, saaie en degelijke types die dat soort dingen roepen. ( uiteraard is sparen goed hoor)

Later is allang begonnen, en vandaag komt nooit meer terug!! Aldus harrie jekkers :7
pi_125093540
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:03 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat je daar voor leeft. Volgens mij kun je als ouder zijnde wel alleen maar heel trots zijn als je weet dat jou kind zich kan redden. En op jezelf gaan wonen is daar een onderdeel van omdat je dan zelf je zaken moet gaan regelen en er niet meer van uit moet gaan dat je ouders alles maar voor je doen.
Maar bij jullie is het ook nogal geforceerd (er vanuit gaande dat je buitenlands bent).

Zo ken ik ook gasten die het financieel nauwelijks redden...dan maar dealen, want vragen bij je ouders DAT DOE JE NIET! Mn pa zou zich dan wss schamen zeggen ze letterlijk. Zeker als man
pi_125093701
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:42 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Dat vind ik echt het meest waardeloze argument van alles...lekker nu, je jeugd, het moment waarop je nog lekker onbezorgt van alles kunt geniet en beleven ten behoeve stellen van later. Voor het feit dat je dan later mss een iets dikkere hypotheek kan krijgen.

Nou nee thanks, doe mij dan maar mn hele leven een iets goedkoper huurhuis ( gelukkig hoeft dat bij mij niet)

Het argument wat ik dus noemde word dus vaak aangevoerd... Nergens staat dat ik het ermee eens ben.

Ook altijd van die extreem, saaie en degelijke types die dat soort dingen roepen. ( uiteraard is sparen goed hoor)

Later is allang begonnen, en vandaag komt nooit meer terug!! Aldus harrie jekkers :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')