Politie-agenten moeten in ieder geval zo goed mogelijk leren hoe je met mensen omgaat die een psychiatrische stoornis hebben. Of dat we het leuk vinden of niet, nu er flink is bezuinigd op de zorg en er allerlei drempels zijn opgeworpen leven steeds meer mensen die niet zelfstandig kunnen leven op een normale manier zonder veel problemen te veroorzaken voor zichzelf en de omgeving wel zelfstandig. De politie komt dus steeds meer in aanraking met zulke mensen. Dat hebben politie-agenten zelf ook al aangegeven: "wij hebben niet geleerd hoe we met zulke mensen moeten omgaan maar het komt wel steeds meer op ons bordje". Een terechte klacht!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 02:18 schreef mastertephon het volgende:
We moeten in Nederland gewoon allemaal wat rekening houden met mensen als Mike.
Zeg je nou dat Mike een psychiatrische stoornis had?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Politie-agenten moeten in ieder geval zo goed mogelijk leren hoe je met mensen omgaat die een psychiatrische stoornis hebben. Of dat we het leuk vinden of niet, nu er flink is bezuinigd op de zorg en er allerlei drempels zijn opgeworpen leven steeds meer mensen die niet zelfstandig kunnen leven op een normale manier zonder veel problemen te veroorzaken voor zichzelf en de omgeving wel zelfstandig. De politie komt dus steeds meer in aanraking met zulke mensen. Dat hebben politie-agenten zelf ook al aangegeven: "wij hebben niet geleerd hoe we met zulke mensen moeten omgaan maar het komt wel steeds meer op ons bordje". Een terechte klacht!
White privilege: niet hoeven rellen als er een andere blanke man omkomt bij politiegeweld.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:17 schreef Ryan3 het volgende:
Waar blijven de rellen, na de vrijspraak?
Ik dacht, gaan nog wel wat niet-blanke broeders de straat op.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
White privilege: niet hoeven rellen als er een andere blanke man omkomt bij politiegeweld.
Nee, het gaat er nu nog om of die kogels die hebben geschoten strafbaar zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit topic kan nu wel dicht. Politie is geheel terecht vrijgesproken.
Opdoeken die handel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is niets terecht aan die vrijspraak, het was echter wel te verwachten dat de ene hand van de staat de andere niet zou bestraffen. Als je iemand die van je wegrent en die ongewapend is 7 keer in zijn rug schiet dan ben je minder menselijk dan de meeste mensen die voor ernstige misdrijven in de bak zitten. Maar ja, een politie-agent bestraffen lijdt tot gezichtsverlies dus dat doen ze maar niet. Gelukkig zijn er meer rechters: het volk en de media.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Politie is geheel terecht vrijgesproken.
Droom rustig verderquote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er is niets terecht aan die vrijspraak, het was echter wel te verwachten dat de ene hand van de staat de andere niet zou bestraffen. Als je iemand die van je wegrent en die ongewapend is 7 keer in zijn rug schiet dan ben je minder menselijk dan de meeste mensen die voor ernstige misdrijven in de bak zitten. Maar ja, een politie-agent bestraffen lijdt tot gezichtsverlies dus dat doen ze maar niet.
Eens. Als het verhaal klopt. Het is wel zo dat je als je abnormaal doet je nare dingen kan verwachten.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 20:19 schreef Platina het volgende:
Ik ben het volledig eens met het oordeel van de rechter. Figuren zoals de heer Stok roepen noodlottige situaties over zichzelf af. Door het gebrek aan normen en waarden zullen het altijd dezelfde types zijn die dit overkomen.
Kunnen ze jouw niet een keer bannen? Je kraamt steeds grotere onzin uit.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er is niets terecht aan die vrijspraak, het was echter wel te verwachten dat de ene hand van de staat de andere niet zou bestraffen. Als je iemand die van je wegrent en die ongewapend is 7 keer in zijn rug schiet dan ben je minder menselijk dan de meeste mensen die voor ernstige misdrijven in de bak zitten. Maar ja, een politie-agent bestraffen lijdt tot gezichtsverlies dus dat doen ze maar niet. Gelukkig zijn er meer rechters: het volk en de media.
Dat mag jij vinden maar ook jij zal met argumenten moeten komen om iemand te overtuigen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 20:33 schreef Fer het volgende:
[..]
Kunnen ze jouw niet een keer bannen? Je kraamt steeds grotere onzin uit.
Ik wil het verhaal van de politie horen eigenlijk. Dit is gewoon een jankverhaal van het AD.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden maar ook jij zal met argumenten moeten komen om iemand te overtuigen.
Ik heb sterke argumenten hiervoor gegeven: 7 kogels in de rug bij iemand die geen wapen op een ander richtte op dat moment. Nu jij.
Zo gauw er 7 kogels in de rug zijn geschoten en de ander op dat moment niet een mes op een ander zijn/haar lichaam had staan of een vuurwapen vast had dan heb je geen verhaal meer nodig om te weten dat die persoon nooit een politieagent had mogen worden.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:42 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik wil het verhaal van de politie horen eigenlijk. Dit is gewoon een jankverhaal van het AD.
Precies. Echt heel raar dat het altijd dit soort opgefokte lui overkomt en mij nooit. Misschien ligt het aan het feit dat ik nooit dronken met tomahawks door mijn wijk ren.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:55 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Dit dus.
'Hij deed nooit iemand kwaad.' Gelul. Dit soort mensen komen meestal weg met hun asociale gedrag. Deze uitzonderlijke keer niet. Eens in de miljoen keer gerechtigheid.
Je hoort nu het verhaal van 1 kant. En dat is een emotioneel verhaal van een weduwe.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo gauw er 7 kogels in de rug zijn geschoten en de ander op dat moment niet een mes op een ander zijn/haar lichaam had staan of een vuurwapen vast had dan heb je geen verhaal meer nodig om te weten dat die persoon nooit een politieagent had mogen worden.
Onzin. Als er met die 7 kogels voorkomen kan worden dat iemand anders straks een mes in zijn lichaam heeft staan, dan heeft de politie zijn werk prima gedaan. Dat is nu dus ook onderzocht en gebleken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo gauw er 7 kogels in de rug zijn geschoten en de ander op dat moment niet een mes op een ander zijn/haar lichaam had staan of een vuurwapen vast had dan heb je geen verhaal meer nodig om te weten dat die persoon nooit een politieagent had mogen worden.
Goed, laat ze niet allemaal in de rug zijn of een flink aantal gemist zijn. 7 kogels, 1 doelwit wat slechts een stok met een scherpe punt als wapen heeft. Dan is er heel erg veel niet pluis. Ik begrijp dat je niet alleen maar talentvolle schutters kan selecteren voor de politie maar als je zoveel mist draag dan geen vuurwapen! De volgende gemiste kogel gaat misschien door jou of mij heen als wij daar toevallig in de buurt zijn.quote:
Die man duidelijk niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Goed, laat ze niet allemaal in de rug zijn of een flink aantal gemist zijn. 7 kogels, 1 doelwit wat slechts een stok met een scherpe punt als wapen heeft. Dan is er heel erg veel niet pluis.
Dat begrijp ik maar 7 kogels! En dat bij iemand die geen vuurwapen en zelfs geen mes vast heeft en die blijkbaar ook nog eens alles behalve fit was. Dat had toch echt wel opgelost kunnen worden met een paar stapjes lager in het geweldspectrum.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:46 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Je hoort nu het verhaal van 1 kant. En dat is een emotioneel verhaal van een weduwe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |