Dat is echt zeer beneden maat. Vooral met die bezuinigingen op defensie is dat volgens mij verslechterd. Schandalig.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:37 schreef FAUSTI het volgende:
Ik heb er netjes voor bedankt. Vooral voor het salaris en de voorzieningen...
ben het helemaal met je eens, maar daarom zou ik toch geen agent willen zijnquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:38 schreef simmu het volgende:
[..]
de keerzijde van kritiek is geen kritiek. en daarmee zou een agent dus onbeperkt macht hebben over het leven van mensen. sure, criminelen, maar laten we wel wezen; macht corrumpteert. dus dan liever zo maar.
Schreef dit vanavond in een ander topic,quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:33 schreef Dawnbreaker het volgende:
Waarom ik nooit agent zou willen zijn: Als je ooit in een situatie komt waarbij je dodelijk geweld moet gebruiken, wordt je al bijna zelf tot crimineel bestempeld
Zal altijd zo blijven die kritiek. Vandaar dat ik weer wijselijk mijn mond dicht houd of erom heen zal blijven draaien.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:08 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Er is ook nog het verschil dat dit een openbaar forum is, uiteraard ga ik niet exact schrijven wat ik deed zoals werk want dat ligt vrij gevoelig. Mijn intenties waren niet crimineel echter werkte ik net als een werknemer bij een bedrijf. Dat men het bedrijf veroordeelt op waar het in actief is... Dat maakt het nog niet crimineel. Hebben we dat ook even gehad.
Het is toch even een job waar je misschien wel je leven door kunt kwijt raken. Of zwaar getraumatiseerd terugkeert.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:38 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is echt zeer beneden maat. Vooral met die bezuinigingen op defensie is dat volgens mij verslechterd. Schandalig.
Oh, daar stond ik even niet bij stil. Helemaal als je wordt uitgezonden naar Afghanistan of dergelijke. We zullen het maar schuiven onder jonge naïviteit. De vergoedingen die daar tegenover staan zijn al niet echt om over naar huis te schrijven.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:42 schreef FAUSTI het volgende:
Het is toch even een job waar je misschien wel je leven door kunt kwijt raken. Of zwaar getraumatiseerd terugkeert.
je werkt bij een bank?quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:42 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Schreef dit vanavond in een ander topic,
[..]
Zal altijd zo blijven die kritiek. Vandaar dat ik weer wijselijk mijn mond dicht houd of erom heen zal blijven draaien.
[..]
Het is toch even een job waar je misschien wel je leven door kunt kwijt raken. Of zwaar getraumatiseerd terugkeert.
Voor zover heeft geen enkele betrouwbare bron vermeld dat er 7 kogels zijn rug zijn ingegaan. Feiten er zijn meerdere schoten afgevuurd en de man is geraakt door een politieKOGEL.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:38 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:
Vraag blijft toch hoe gevaarlijk de situatie daadwerkelijk was; iedereen lijkt te vergeten dat alle kogels in zijn RUG zitten. Hoe gevaarlijk ben je nou als je iemand niet eens aankijkt?
Begrijp me niet verkeerd, iedereen dreigend op iemand afloopt met een wapen mag wat mij betreft gelijk 5 kogels in zijn buik vangen, maar als hij je niet eens aankijkt... lijkt het mij dat de situatie niet direct zo'n dramatisch ingrijpen vereist.
Geeft ook verder niets, echter zulke dingen die je daar ziet neem je mee naar huis. En dat kan slecht uitpakken als je eenmaal thuis komt. Ook ondersteunende diensten dus niet enkel de militair kunnen terug komen met allerlei trauma's. Het is niet niks en daar mag best een goede vergoedingen en fatsoenlijke voorzieningen tegenover staan.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oh, daar stond ik even niet bij stil. Helemaal als je wordt uitgezonden naar Afghanistan of dergelijke. We zullen het maar schuiven onder jonge naïviteit. De vergoedingen die daar tegenover staan zijn al niet echt om over naar huis te schrijven.
Wist dat die zou komen vroeg of laat. Geeft niksquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:46 schreef simmu het volgende:
[..]
je werkt bij een bank?
sorrie![]()
geintje, ik kon het ff niet laten
Ik denk dat men de komende tijd geen hogere voorzieningen tegemoet kan zien. Wat NL nodig heeft is een tekort aan personeel, dan gaan de lonen ook automatisch stijgen bij defensie en andere sectoren. Ook goed voor de jeugdwerkloosheid. Die is ook redelijk fors in NL.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:51 schreef FAUSTI het volgende:
Geeft ook verder niets, echter zulke dingen die je daar ziet neem je mee naar huis. En dat kan slecht uitpakken als je eenmaal thuis komt. Ook ondersteunende diensten dus niet enkel de militair kunnen terug komen met allerlei trauma's. Het is niet niks en daar mag best een goede vergoedingen en fatsoenlijke voorzieningen tegenover staan.
Dit geld ook voor de agent ook die heeft recht op bepaalde voorzieningen ook daar gaat het mis.
Er zijn ook nog PMC's waar je als kok bijna hetzelfde verdiend als soldaat binnen het Nederlandse leger. Voorheen stond defensie bekend als de beste werkgever die je kon krijgen echter tegenwoordig valt dat even vies tegen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik denk dat men de komende tijd geen hogere voorzieningen tegemoet kan zien. Wat NL nodig heeft is een tekort aan personeel, dan gaan de lonen ook automatisch stijgen bij defensie en andere sectoren. Ook goed voor de jeugdwerkloosheid. Die is ook redelijk fors in NL.
Pfff, schandalig. Kan er niet meer van maken als een kok in bepaalde gevallen evenveel verdiend.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:58 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Er zijn ook nog PMC's waar je als kok bijna hetzelfde verdiend als soldaat binnen het Nederlandse leger. Voorheen stond defensie bekend als de beste werkgever die je kon krijgen echter tegenwoordig valt dat even vies tegen.
Let wel op, een kok werkzaam op basis in Afghanistan. Een indicatie van wat men verdiend bij defensie is hier te vinden http://zakelijk.infonu.nl(...)ilitaire-dienst.htmlquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:58 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Pfff, schandalig. Kan er niet meer van maken als een kok in bepaalde gevallen evenveel verdiend.
Nog steeds zeer krom. Thanks voor de link. Ben best benieuwd.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:02 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Let wel op, een kok werkzaam op basis in Afghanistan. Een indicatie van wat men verdiend bij defensie is hier te vinden http://zakelijk.infonu.nl(...)ilitaire-dienst.html
Die zijn dan ook in opleiding. Dit is natuurlijk wel een basissalaris komen bij actieve dienst nog wel wat toeslagen bij uiteraard. Toch is het alleen al zonder in het veld te zijn hard werken.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:07 schreef Jellereppe het volgende:
Soldaat derde klas. Wel zeer mager. Dacht dat minimumloon al ¤ 1400 was bij een fulltime werkweek. Dan zit je gewoon veilig achter je bureau als administratieve miep.
Dat kan ik mij zeer goed voorstellen. Zodra het wat beter gaat met NL, moeten ze die salarissen bij defensie gelijk een stuk omhoog gooien als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:09 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Die zijn dan ook in opleiding. Dit is natuurlijk wel een basissalaris komen bij actieve dienst nog wel wat toeslagen bij uiteraard. Toch is het alleen al zonder in het veld te zijn hard werken.
De vraag is wanneer zal het beter gaan met Nederland met dit huidige beleid komen we nergens.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat kan ik mij zeer goed voorstellen. Zodra het wat beter gaat met NL, moeten ze die salarissen bij defensie gelijk een stuk omhoog gooien als je het mij vraagt.
Afwachten. Het zal nog wel even duren, dat zeker.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:13 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
De vraag is wanneer zal het beter gaan met Nederland met dit huidige beleid komen we nergens.
We zullen zien!quote:Op woensdag 10 april 2013 00:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Afwachten. Het zal nog wel even duren, dat zeker.
Maak mij nergens zorgen over hoor.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Positief blijven, kerel.Het leven gaat zoals het gaat.
Danke.quote:
Dat is een bijlstok.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:23 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
Een wandelstok met een ijzeren punt die als bijl kan dienen? Wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Het was geen bijl maar een wandelstok?quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Paniek. Als een dolle man op je af komt rennen met een bijl in zijn handen, dan denk je niet meer na over het aantal schoten, maar dan schiet je tot hij op de grond ligt.
In het artikel wordt ook gesproken over een hakbijl.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:25 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Het was geen bijl maar een wandelstok?
quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Fijne training krijgen die agenten dan
Welk artikel lees jij? Niet dat in de OP?quote:Op woensdag 10 april 2013 00:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
In het artikel wordt ook gesproken over een hakbijl.
Jazeker heb ik het over het artikel in de OP.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:27 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Welk artikel lees jij? Niet dat in de OP?
quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:08 schreef Fer het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ls-in-zijn-rug.dhtml
Patricia Hoefnagel (31) kan niet geloven dat ze haar verloofde Mike (29) is verloren na een ruzie over hun honden. De Rotterdammer werd kwaad over een boete en werd door een agent doodgeschoten. 'Mike was weerloos.'
Patricia, schooljuf, is stuk van verdriet. 'De wildste verhalen gaan rond. Mike zou met een hakbijl achter de stadswachten zijn aangehold. We hebben niet eens een bijl thuis. Wat moeten we daar in vredesnaam mee?'
Haar ogen zijn rood en opgezwollen. Vanaf het balkon op de tweede etage van haar appartement aan de Fazantstraat in Rotterdam-Zuid heeft ze zondagavond urenlang naar de witte tent van de recherche staan staren. Daar, in de tuin van haar achterburen lag het levenloze lichaam van haar vriend. Zonder dat ze bij hem mocht.
Mike heeft haar die ochtend nog een ontbijtje op bed gebracht en vertrekt vrolijk naar voetbalclub TransvaliaZW. Rond etenstijd is hij weer thuis, waar zijn drie hondjes Stoondy, Bailey en Boefie hem kwispelend opwachten om uitgelaten te worden.
Knallen
'Ik stond een eitje voor Mike te bakken toen hij terugkwam. Het leek of zijn hals door iemand was opengekrabd. Hij deed de honden naar binnen en was weer weg voor ik er erg in had. Hij nam een wandelstok mee,' snikt Patricia.
Vlak daarna hoort ze knallen. 'Alsof iemand met iets hards op een autodak sloeg. Er ontstond rumoer in de straat, waarop ik naar beneden ging. Een kennis zei tegen mij: het is niet goed. Het gaat om Mike.'
Patricia, die op afstand wordt gehouden door agenten, ziet dat Mike wordt gereanimeerd en dat de hulpverleners het opgeven. Mike is dood. Huilend valt ze op straat. Zo vindt haar broer Remco haar.
'Ik mocht niet bij mijn zus, maar heb me niet laten tegenhouden,' zegt Remco. 'Ik ben onder de linten doorgerend naar mijn zus, en zag Mike liggen. Hij was zeven of acht keer geraakt.'
Feyenoordsupporter
Buurtbewoners bevestigen zeven à acht schoten te hebben gehoord. Al snel is duidelijk dat het om Mike gaat, 'de buurtbewoner met het korte lontje'. De Rotterdammer heeft een bloedhekel aan stadswachten, met wie hij geregeld in de clinch ligt om zijn loslopende honden. In de buurt staat hij bekend als fanatiek Feyenoordsupporter.
Flatbewoner Jasper (27) kent Mike vooral van zijn scheldkannonades over diens club Ajax. 'We zijn rivalen. Daarom praatten we amper tegen elkaar.'
Ruzie
Volgens getuigen is een ruzie met twee stadswachten aan de schietpartij voorafgegaan. Mike zou even na 18.00 uur op de Carnissesingel, nabij zijn huis, zijn aangesproken door twee vrouwelijke stadswachten. Hij krijgt een boete voor het niet aanlijnen van zijn hondjes. Als de stadswachten hem vastpakken, reageert hij agressief. Ze moeten van hem afblijven.
'Hij zal best boos zijn geweest. We willen ons hondje Boefie namelijk niet aanlijnen. Die heeft maar drie pootjes en loopt moeilijk,' legt Patricia uit. Een buurtbewoner schiet de stadswachten te hulp en slaat Mike op zijn gezicht. De gewonde Rotterdammer staat op en verdwijnt kwaad naar huis om terug te keren met een wandelstok; een houten exemplaar met ijzeren punt.
getuige
Dan wordt hij geconfronteerd met een met spoed opgeroepen politieagent. Getuige Nick Post (27) gelooft niet wat hij dan ziet. ,,Het was een agent in burger die riep: 'Politie, laat je wapen vallen'. Mike rende daarop weg en werd direct in zijn been geschoten,'' zegt Post.
'Waarschijnlijk was hij in paniek, want hij bleef rennen. Een waarschuwingsschot werd niet gelost, die agent schoot wel zeven keer achter elkaar alsof het een automatisch wapen was. Ik riep nog tegen die agent: 'What the fuck doe jij nou? Ben je niet goed bij je hoofd dat je je wapen in één keer leegschiet in zijn rug?'
Patricia is ontroostbaar. Ze was 8 jaar samen met Mike. Ze spaarden om te trouwen. Dat ging moeizaam, want Mike was werkeloos. Hij is verhuizer, maar door de ingestorte woningmarkt verloor hij zijn baan.
Zijn dochtertje uit een eerdere relatie was veel bij hem en Patricia thuis. Zondagavond zou het meisje weer thuiskomen. Lijkbleek kwam het meisje gistermiddag pas thuis. Oma Dora Hoefnagel ving haar trillend van emoties op. 'Mike laat zijn vriendin en kindje achter. Waarom hebben ze niet alleen in zijn benen geschoten?'
Patricia grijpt haar gouden naamkettinkje om haar hals vast. 'Van Mike gekregen. Voor hij de hondjes uitliet, zei hij nog: schatje, ik hou van je. Ik ben zo terug. Hij is nooit meer thuisgekomen.'
Hoe spreek je uit ervaring? Ben je politie agent? Of krijg je vaker bijlmoordenaars mee te maken?quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:23 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
EN in beide gevallen zou de agent dus best wel fout zitten.
[..]
Dan nog moet je koel blijven en spreek zelf uit ervaring.
'zou met ... 'quote:Op woensdag 10 april 2013 00:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Jazeker heb ik het over het artikel in de OP.
[..]
Ben jij van de recherche? En waar in de OP staat dat het ''slachtoffer'' verdacht is van moord? Of met een bijl heeft gemoord? Daarnaast gaat het je niets aan wat mijn werk is geweest.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:31 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Hoe spreek je uit ervaring? Ben je politie agent? Of krijg je vaker bijlmoordenaars mee te maken?
Nee ok maar hoe weet je dat een agent koel moet blijven? Waar staat dat in de politie training waarmee jij zelf ervaring hebt.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:35 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Ben jij van de recherche? En waar in de OP staat dat het ''slachtoffer'' verdacht is van moord? Of met een bijl heeft gemoord? Daarnaast gaat het je niets aan wat mijn werk is geweest.
Onder zulke omstandigheden behoor je altijd je hoofd koel te houden anders maak je of fouten of ben jezelf de lul nergens stel ik dat de agent in kwestie verkeerd heeft gehandeld betreft het neerschieten van slachtoffer wel over het feit dat de agent in kwestie meerdere schoten heeft afgevuurd te midden van een woonwijk.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:40 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Nee ok maar hoe weet je dat een agent koel moet blijven? Waar staat dat in de politie training waarmee jij zelf ervaring hebt.
Als de man wegrent en is daarmee al een tiental meters gevorderd, waar is dan het direct gevaar voor lijf en ledematen oftewel noodweer?quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:58 schreef Shawn het volgende:
Ooggetuige vertelt over schietpartij:
Je mag hier je honden niet los uitlaten, die man heeft drie honden, hij laat ze altijd los uit. Vervolgens heeft ie een boete gekregen van een vrouwelijke stadswacht en is haar toen aangevlogen. Mijn bovenbuurman is toen naar buiten gegaan en die heeft hem een klap gegeven. Mike ging weer naar binnen, liet zijn honden achter en kwam met een soort hakbijl naar buiten. Ik heb het gezien, ik woon op de tweede verdieping, dus je ziet het perfect! Vervolgens kwam er een man in burgerkleding met een pistool, hij riep: leg je wapen neer, politie! Mike rende weg en is hier achter in de tuin gesprongen over een paar hekken heen, toen werd ie neergeschoten. Waarom hij die tuin is ingerend? Geen flauw idee want hij kon geen kant op. Er is zeker acht keer geschoten.
- Mike had een grote mond.
- Buurvrouw: Mike was vaak boos, agressieve man, als je hem groet kreeg je ook nooit een antwoord van hem.
- Buurman: Ja, hij had een kort lontje. Hij had weleens ruzie.
Woonwijk of geen woonwijk, je schiet toch niemand neer die op een twintigtal meter afstand weg aan het rennen is?quote:Op woensdag 10 april 2013 00:43 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Onder zulke omstandigheden behoor je altijd je hoofd koel te houden anders maak je of fouten of ben jezelf de lul nergens stel ik dat de agent in kwestie verkeerd heeft gehandeld betreft het neerschieten van slachtoffer wel over het feit dat de agent in kwestie meerdere schoten heeft afgevuurd te midden van een woonwijk.
Fin.
Dat zal het onderzoek uitwijzen. Op heden zet ik enkel twijfels op de hoeveelheid schoten die agent in kwestie heeft afgevuurd. Meer niet..quote:Op woensdag 10 april 2013 00:50 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Woonwijk of geen woonwijk, je schiet toch niemand neer die op een twintigtal meter afstand weg aan het rennen is?
Heb je ook voorbeelden van dergelijke situaties waaruit blijkt dat dit regelmatig voorkomt?quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:33 schreef Dawnbreaker het volgende:
Waarom ik nooit agent zou willen zijn: Als je ooit in een situatie komt waarbij je dodelijk geweld moet gebruiken, wordt je al bijna zelf tot crimineel bestempeld
Hij had volgens de politie een slag- en steekwapen bij zich.quote:
Ik dacht dat het een televaag bericht was. Vreselijk inderdaad.quote:Op woensdag 10 april 2013 01:33 schreef KreKkeR het volgende:
Wat is dat nieuwbericht trouwens verschrikkelijk irritant geschreven. Wat boeien de namen van die honden nou. En nog meer van dat soort onzinnige nutteloze informatie waarmee ze wellicht op de emotie van de lezer proberen in te spelen. Echt misselijkmakend, die schrijfstijl
quote:Patricia grijpt haar gouden naamkettinkje om haar hals vast. 'Van Mike gekregen. Voor hij de hondjes uitliet, zei hij nog: schatje, ik hou van je. Ik ben zo terug. Hij is nooit meer thuisgekomen.'
De naam van de zogenaamde dader/slachtoffer Mike hoeft ook niet echt en is misschien zelfs een privacyschending.quote:Op woensdag 10 april 2013 01:33 schreef KreKkeR het volgende:
Wat is dat nieuwbericht trouwens verschrikkelijk irritant geschreven. Wat boeien de namen van die honden nou. En nog meer van dat soort onzinnige nutteloze informatie waarmee ze wellicht op de emotie van de lezer proberen in te spelen. Echt misselijkmakend, die schrijfstijl
Hij had natuurlijk wel een wapen vast waarmee hij net iemand had bedreigd, of hij was van plan dat te doen.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:49 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Als de man wegrent en is daarmee al een tiental meters gevorderd, waar is dan het direct gevaar voor lijf en ledematen oftewel noodweer?
Politisalarissen moeten wel omhoog vind ik.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat kan ik mij zeer goed voorstellen. Zodra het wat beter gaat met NL, moeten ze die salarissen bij defensie gelijk een stuk omhoog gooien als je het mij vraagt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |