Het verschil tussen een agent en een bouwvakker is dat die laatste zelf kan beslissen hoe veilig hij zijn werk doet, de agent heeft die keuze niet.quote:Op woensdag 10 april 2013 07:22 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Politisalarissen moeten wel omhoog vind ik.
Maar om een vergelijking te trekken: in de bouw vallen meer doden dan bij politie en defensie tezamen. Maar die vangen geen gevarengeld meer.
Aanvallen van een vrouwelijke stadswacht.quote:Op woensdag 10 april 2013 01:53 schreef sturmpie het volgende:
pfff en dat allemaal om een paar loslopende hondjes
Met een wandelstok met ijzeren punt.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:09 schreef Northside het volgende:
[..]
Aanvallen van een vrouwelijke stadswacht.
Zo simpel werkt het dus nietquote:Op woensdag 10 april 2013 13:36 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Het verschil tussen een agent en een bouwvakker is dat die laatste zelf kan beslissen hoe veilig hij zijn werk doet, de agent heeft die keuze niet.
Nee, dat was nog gewoon met de blote hand. Die stok ging hij halen om (waarschijnlijk) los te gaan op de man die hem van de stadswacht had afgeslagen.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:55 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Met een wandelstok met ijzeren punt.
Nu, in vredestijd ja. Mocht het ooit nog eens echt los gaan, dan staat het aantal omgekomen bouwvakkers in geen enkele verhouding tot de omgekomen militairen.quote:Op woensdag 10 april 2013 07:22 schreef NomanIW het volgende:
Politisalarissen moeten wel omhoog vind ik.
Maar om een vergelijking te trekken: in de bouw vallen meer doden dan bij politie en defensie tezamen. Maar die vangen geen gevarengeld meer.
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:24 schreef Northside het volgende:
[..]
Nee, dat was nog gewoon met de blote hand. Die stok ging hij halen om (waarschijnlijk) los te gaan op de man die hem van de stadswacht had afgeslagen.
Je verzint het niet.quote:Patricia grijpt haar gouden naamkettinkje om haar hals vast.
Ik vergeleek het in eerste instantie meer met de type beunhaas bouwvakkers met hun eigen bedrijfjes die ik in mijn omgeving vaak tegenkom. Ik neem aan dat het bij de wat grotere bouwbedrijven wel beter geregeld is. Dus in dat geval heb je idd wel gelijk.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:14 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Zo simpel werkt het dus niet
Je hebt te maken met het werk van tientallen tot honderden verschillende mensen dat qua veiligheid op elkaar afgestemd dient te worden, om nog maar te zwijgen van de complexiteit van de organisatie met aannemers, onderaannemers, etc.
Dus nee, je individuele veiligheid is geenszins puur individuele verantwoordelijkheid.
Van keuze is ook niet altijd sprake. Vooral flexwerkers kunnen doen wat ze gevraagd wordt of voortaan thuisblijven. Nog even los van het feit dat je een aardige schat aan kennis nodig hebt om altijd te weten wat veilig of onveilig is.
En ongelukken gebeuren. Maar een betonnen plaat van 9000 kilo die naar beneden zeilt kent weinig variaties qua afloop.
Truequote:Op woensdag 10 april 2013 15:26 schreef Northside het volgende:
[..]
Nu, in vredestijd ja. Mocht het ooit nog eens echt los gaan, dan staat het aantal omgekomen bouwvakkers in geen enkele verhouding tot de omgekomen militairen.
(overigens krijgen militairen alleen uitzendtoelage (= gevarengeld) als ze op uitzending gaan)
Wegrennen met een wandelstok klinkt anders ook niet echt logischquote:Op woensdag 10 april 2013 16:06 schreef firefly3 het volgende:
Rende hij weg met een wandelstok of liep hij op een agent af met hakbijl? Lekker duidelijk weer.
Had ie een stok met een knop en een spike, dan was het Mike!quote:Op woensdag 10 april 2013 16:06 schreef firefly3 het volgende:
Rende hij weg met een wandelstok of liep hij op een agent af met hakbijl? Lekker duidelijk weer.
Is dat een hakbijl of een wandelstok? En wat is een bijlstok?quote:Op woensdag 10 april 2013 14:55 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
Met een wandelstok met ijzeren punt.
quote:Op woensdag 10 april 2013 16:08 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Had ie een stok met een knop en een spike, dan was het Mike!
quote:Op woensdag 10 april 2013 16:07 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Wegrennen met een wandelstok klinkt anders ook niet echt logisch
quote:Op woensdag 10 april 2013 16:17 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Dan beeld ik mij eerder in een mank weg joggende man met zn wandelstok constant in de lucht ipv een vlot en snel sprintende man die telkens weer met die stok tegen de grond slaat.![]()
Waarom zou de politie (in het algemeen bedoel ik) niet op een wegvluchtende man mogen schieten (teneinde hem aan te houden).quote:Op woensdag 10 april 2013 00:50 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Woonwijk of geen woonwijk, je schiet toch niemand neer die op een twintigtal meter afstand weg aan het rennen is?
oh my, dit meen je serieus?quote:Op donderdag 11 april 2013 02:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou de politie (in het algemeen bedoel ik) niet op een wegvluchtende man mogen schieten (teneinde hem aan te houden).
Moeten ze alle criminelen die weg proberen te komen dan gewoon maar laten gaan ofzo?
In het algemeen zei ik. Ik reageer dan ook op iemand die stelt: "woonwijk of geen woonwijk, je schiet toch niemand neer die op een twintigtal meter afstand weg aan het rennen is?"quote:Op donderdag 11 april 2013 08:27 schreef simmu het volgende:
[..]
oh my, dit meen je serieus?
goed; serieus antwoord dan
primair is de belangrijkste taak van een agent het beschermen van burgers. wanneer je in een woonwijk als een malle op een vluchtende man inschiet, gaat dat dus dwars tegen "beschermen van burgers" in. dan is die agent met zn kogels opeens het gevaar voor die burgers. kan je twisten over of zo'n agent al dan niet het recht heeft om op die manier iemand neer te schieten, maar dat doet er feitelijk niet eens toe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |