abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125110299
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 07:22 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Politisalarissen moeten wel omhoog vind ik.

Maar om een vergelijking te trekken: in de bouw vallen meer doden dan bij politie en defensie tezamen. Maar die vangen geen gevarengeld meer.
Het verschil tussen een agent en een bouwvakker is dat die laatste zelf kan beslissen hoe veilig hij zijn werk doet, de agent heeft die keuze niet.
pi_125110303
Als iemand met een stok weg rent vind ik niet dat je hem nog neer moet knallen.
pi_125111341
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 01:53 schreef sturmpie het volgende:
pfff en dat allemaal om een paar loslopende hondjes
Aanvallen van een vrouwelijke stadswacht.
Ja, ik generaliseer.
pi_125112830
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:09 schreef Northside het volgende:

[..]

Aanvallen van een vrouwelijke stadswacht.
Met een wandelstok met ijzeren punt.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_125113099
Wordt zoiets bedoeld, misschien?
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
pi_125113396
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2013 13:36 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Het verschil tussen een agent en een bouwvakker is dat die laatste zelf kan beslissen hoe veilig hij zijn werk doet, de agent heeft die keuze niet.
Zo simpel werkt het dus niet :)

Je hebt te maken met het werk van tientallen tot honderden verschillende mensen dat qua veiligheid op elkaar afgestemd dient te worden, om nog maar te zwijgen van de complexiteit van de organisatie met aannemers, onderaannemers, etc.

Dus nee, je individuele veiligheid is geenszins puur individuele verantwoordelijkheid.

Van keuze is ook niet altijd sprake. Vooral flexwerkers kunnen doen wat ze gevraagd wordt of voortaan thuisblijven. Nog even los van het feit dat je een aardige schat aan kennis nodig hebt om altijd te weten wat veilig of onveilig is.

En ongelukken gebeuren. Maar een betonnen plaat van 9000 kilo die naar beneden zeilt kent weinig variaties qua afloop.
pi_125113713
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:55 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Nee, dat was nog gewoon met de blote hand. Die stok ging hij halen om (waarschijnlijk) los te gaan op de man die hem van de stadswacht had afgeslagen.
Ja, ik generaliseer.
pi_125113779
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 07:22 schreef NomanIW het volgende:
Politisalarissen moeten wel omhoog vind ik.

Maar om een vergelijking te trekken: in de bouw vallen meer doden dan bij politie en defensie tezamen. Maar die vangen geen gevarengeld meer.
Nu, in vredestijd ja. Mocht het ooit nog eens echt los gaan, dan staat het aantal omgekomen bouwvakkers in geen enkele verhouding tot de omgekomen militairen.

(overigens krijgen militairen alleen uitzendtoelage (= gevarengeld) als ze op uitzending gaan)
Ja, ik generaliseer.
pi_125113957
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:24 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee, dat was nog gewoon met de blote hand. Die stok ging hij halen om (waarschijnlijk) los te gaan op de man die hem van de stadswacht had afgeslagen.
Je hebt gelijk.
kunst zonder trein
  woensdag 10 april 2013 @ 15:39:09 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_125114148
quote:
Patricia grijpt haar gouden naamkettinkje om haar hals vast.
Je verzint het niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_125114155
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:14 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Zo simpel werkt het dus niet :)

Je hebt te maken met het werk van tientallen tot honderden verschillende mensen dat qua veiligheid op elkaar afgestemd dient te worden, om nog maar te zwijgen van de complexiteit van de organisatie met aannemers, onderaannemers, etc.

Dus nee, je individuele veiligheid is geenszins puur individuele verantwoordelijkheid.

Van keuze is ook niet altijd sprake. Vooral flexwerkers kunnen doen wat ze gevraagd wordt of voortaan thuisblijven. Nog even los van het feit dat je een aardige schat aan kennis nodig hebt om altijd te weten wat veilig of onveilig is.

En ongelukken gebeuren. Maar een betonnen plaat van 9000 kilo die naar beneden zeilt kent weinig variaties qua afloop.
Ik vergeleek het in eerste instantie meer met de type beunhaas bouwvakkers met hun eigen bedrijfjes die ik in mijn omgeving vaak tegenkom. Ik neem aan dat het bij de wat grotere bouwbedrijven wel beter geregeld is. Dus in dat geval heb je idd wel gelijk.
pi_125114755
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:26 schreef Northside het volgende:

[..]

Nu, in vredestijd ja. Mocht het ooit nog eens echt los gaan, dan staat het aantal omgekomen bouwvakkers in geen enkele verhouding tot de omgekomen militairen.

(overigens krijgen militairen alleen uitzendtoelage (= gevarengeld) als ze op uitzending gaan)
True :)

Maar de kans op een dergelijk groot conflict is al aardig wat jaren erg klein.

Als er een echte gelijkwaardige oorlog in het verschiet lag was het een ander verhaal.

Overigens postte ik het ter consideratie en slaat het meer op de politie dan op defensie, al is het hoe dan ook offtopic, waarvoor excuses :P
pi_125115081
Rende hij weg met een wandelstok of liep hij op een agent af met hakbijl? Lekker duidelijk weer.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_125115122
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:06 schreef firefly3 het volgende:
Rende hij weg met een wandelstok of liep hij op een agent af met hakbijl? Lekker duidelijk weer.
Wegrennen met een wandelstok klinkt anders ook niet echt logisch :D
pi_125115161
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:06 schreef firefly3 het volgende:
Had ie een stok met een knop en een spike, dan was het Mike!
pi_125115174
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:55 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

Is dat een hakbijl of een wandelstok? En wat is een bijlstok?
  woensdag 10 april 2013 @ 16:16:26 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_125115478
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:08 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Had ie een stok met een knop en een spike, dan was het Mike!
_O_
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_125115538
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:07 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Wegrennen met een wandelstok klinkt anders ook niet echt logisch :D
_O-

Dan beeld ik mij eerder in een mank weg joggende man met zn wandelstok constant in de lucht ipv een vlot en snel sprintende man die telkens weer met die stok tegen de grond slaat. :D _O-
pi_125115584
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:17 schreef Uitkeringstrekker het volgende:

[..]

_O-

Dan beeld ik mij eerder in een mank weg joggende man met zn wandelstok constant in de lucht ipv een vlot en snel sprintende man die telkens weer met die stok tegen de grond slaat. :D _O-
pi_125140523
Het was zo n lieve jongen...........................
  donderdag 11 april 2013 @ 00:40:26 #121
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125140825
Jullie moesten eens weten wat een politieagent in Rotterdam-zuid allemaal moet doorstaan. Die vrouw van die Mike klinkt erg labiel en zou geen schooljuf moeten zijn. Mike zelf klinkt als het type dat eerst een paar gram coke soldaat maakt voordat hij naar Feyenoord gaat. En sowieso als je in je gezicht geslagen wordt dan vecht je terug met je vuisten en ga je niet thuis een wapen ophalen.

Hulde aan de agent
  donderdag 11 april 2013 @ 02:01:35 #122
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_125142311
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 00:50 schreef Uitkeringstrekker het volgende:

[..]

Woonwijk of geen woonwijk, je schiet toch niemand neer die op een twintigtal meter afstand weg aan het rennen is?
Waarom zou de politie (in het algemeen bedoel ik) niet op een wegvluchtende man mogen schieten (teneinde hem aan te houden).
Moeten ze alle criminelen die weg proberen te komen dan gewoon maar laten gaan ofzo?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_125143587
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 02:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom zou de politie (in het algemeen bedoel ik) niet op een wegvluchtende man mogen schieten (teneinde hem aan te houden).
Moeten ze alle criminelen die weg proberen te komen dan gewoon maar laten gaan ofzo?
oh my, dit meen je serieus?

goed; serieus antwoord dan ;)
primair is de belangrijkste taak van een agent het beschermen van burgers. wanneer je in een woonwijk als een malle op een vluchtende man inschiet, gaat dat dus dwars tegen "beschermen van burgers" in. dan is die agent met zn kogels opeens het gevaar voor die burgers. kan je twisten over of zo'n agent al dan niet het recht heeft om op die manier iemand neer te schieten, maar dat doet er feitelijk niet eens toe
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 11 april 2013 @ 08:29:42 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_125143601
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:27 schreef simmu het volgende:

[..]

oh my, dit meen je serieus?

goed; serieus antwoord dan ;)
primair is de belangrijkste taak van een agent het beschermen van burgers. wanneer je in een woonwijk als een malle op een vluchtende man inschiet, gaat dat dus dwars tegen "beschermen van burgers" in. dan is die agent met zn kogels opeens het gevaar voor die burgers. kan je twisten over of zo'n agent al dan niet het recht heeft om op die manier iemand neer te schieten, maar dat doet er feitelijk niet eens toe
In het algemeen zei ik. Ik reageer dan ook op iemand die stelt: "woonwijk of geen woonwijk, je schiet toch niemand neer die op een twintigtal meter afstand weg aan het rennen is?" ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_125144212
Een boete voor loslopende hondjes... WTF, kleinburgerlijk kutland. :r

Een "wandelstok" (was het niet toevallig toch een bijl) pakken en erop losslaan is wat overdreven, iemand daarom doodschieten nog meer, maar je zal een boete krijgen omdat je honden loslopen :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')