abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124684108
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!

Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!

Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
pi_124684150
En gisteren en vandaag niet geweest, combinatie van luiheid, schoolstress en vermoeidheid. Na dinsdag ga ik denk ik weer gewoon 3-4x per week dus dan ga ik ook beginnen met dieeten. Tijd voor de kilo's om er nu eens permanent af te gaan.
pi_124694986
Same here.

Ik begin alleen weer te geobsedeerd te worden wat betreft voeding. Ik denk er teveel over na en probeer juist zo weinig mogelijk te eten terwijl ik weet dat dit niet goed voor me is. Ik doe twee keer in de week ESE en alsnog denk ik dat ik teveel aan calorieën binnenkrijg per week. Ik word er gestoord van.
pi_124707437
Als ik het niet bij zou houden zou ik veel te weinig eten, omdat ik altijd denk dat ik veel eet. Door precies calorieën en macro's bij te houden kan ik mezelf dwingen goed te eten.
  zondag 31 maart 2013 @ 00:55:12 #5
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124707559
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:30 schreef G.R.S. het volgende:
Same here.

Ik begin alleen weer te geobsedeerd te worden wat betreft voeding. Ik denk er teveel over na en probeer juist zo weinig mogelijk te eten terwijl ik weet dat dit niet goed voor me is. Ik doe twee keer in de week ESE en alsnog denk ik dat ik teveel aan calorieën binnenkrijg per week. Ik word er gestoord van.
Onbewust incompetent --> bewust incompetent --> bewust competent --> onbewust competent

Je bent nu in fase 2.
Confidence through competence
pi_124711348
Blijft maf om te zien hoeveel suiker er in de koffie/thee beland bij mensen op een verjaardag. Wat een hoeveelheden zeg.
pi_124711750
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 00:55 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Onbewust incompetent --> bewust incompetent --> bewust competent --> onbewust competent

Je bent nu in fase 2.
Grappig dat je dit zegt. Ik ben nu ook van plan om komende weken alles bij te houden (wat Nic1 net zei). Hopelijk kan ik op die manier zo snel mogelijk doorstromen naar fase 3 en dan weer 4 :)
pi_124719811
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 10:18 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Grappig dat je dit zegt. Ik ben nu ook van plan om komende weken alles bij te houden (wat Nic1 net zei). Hopelijk kan ik op die manier zo snel mogelijk doorstromen naar fase 3 en dan weer 4 :)
Maak gewoon een simpele Excel-sheet met formules. Ik heb zelf bovenaan m'n macro's staan en onderaan een totaal van wat ik gegeten heb en wat ik nog te gaan heb. Daartussenin een ruimte om m'n voeding in te noteren en op deze manier zie ik precies hoe ik ervoor sta.
If not now, then when.
pi_124732462
quote:
14s.gif Op zondag 31 maart 2013 15:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Maak gewoon een simpele Excel-sheet met formules. Ik heb zelf bovenaan m'n macro's staan en onderaan een totaal van wat ik gegeten heb en wat ik nog te gaan heb. Daartussenin een ruimte om m'n voeding in te noteren en op deze manier zie ik precies hoe ik ervoor sta.
Bedankt voor de tip! :)
  zondag 31 maart 2013 @ 21:11:28 #10
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_124732670
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 21:07 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! :)
En als je daar te lui voor bent, zijn er ook sites die dat voor je kunnen doen. Gewoon voedsel opzoeken, invullen hoeveel je hebt gehad, en die site telt vanzelf alles wat je binnen hebt gekregen. Zelf gebruikte ik myfitnesspal.com.
pi_124761461
Ik heb even wat motivatie nodig om te cutten.
Dus mensen die het echt gedaan hebben hier, hoe beviel het? Raakte je ook spiermassa kwijt, of viel het mee en zag je er na je cut alleen maar beter uit?

Ik ben van plan te gaan voor 40/40/20 macro systeem maar heb het al een weekje uitgesteld met de gedachte "Nog even wat gains maken" :P

edit: excuses als dit beter in het Bodybuidling topic geplaatst had moeten worden
pi_124761576
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:37 schreef MrMolotov het volgende:
Dus mensen die het echt gedaan hebben hier, hoe beviel het? Raakte je ook spiermassa kwijt, of viel het mee en zag je er na je cut alleen maar beter uit?

Ik ben van plan te gaan voor 40/40/20 macro systeem maar heb het al een weekje uitgesteld met de gedachte "Nog even wat gains maken" :P
Misschien is Intermittent Fasting iets voor jou?

http://www.leangains.com/

Ik doe het zelf niet maar veel gasten hier hebben er ervaring mee en zijn volgens mij wel tevreden (Yuri is er een van).
pi_124761822
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:41 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Misschien is Intermittent Fasting iets voor jou?

http://www.leangains.com/

Ik doe het zelf niet maar veel gasten hier hebben er ervaring mee en zijn volgens mij wel tevreden (Yuri is er een van).
Ik hou het zelf liever wat conventioneler. Dacht zelf meer aan gewoon het zelfde blijven doen maar nu met een 400/500 caloric deficit.
pi_124763925
Heb weer een noobvraag :@

Ik fitness 5 keer per week. Nu kwam mijn instructrice bij me om te zeggen dat ik beter rustiger aan kan doen, omdat ik nu ipv spieren opbouw alleen maar mijn lichaam afbreek (er zou niks van me overblijven vertelde ze). Opzich zie ik het als iets goed bedoelds, maar ik ben het hier niet mee eens, omdat ik niet overdreven hard train, geen uren op een cardioapparaat sta en ik sowieso geen vet hoef te verbranden.
Ik heb ook niet altijd ontzettend spijrpijn, alleen altijd licht in mijn armen.

Is er hier iemand die aan de hand van deze beschrijving kan zeggen of ik inderdaad teveel fitness of dat ik door kan gaan? :d
  maandag 1 april 2013 @ 19:08:55 #15
63722 z80
I fink you freaky
pi_124764397
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:53 schreef vera166 het volgende:

Ik fitness 5 keer per week. Nu kwam mijn instructrice bij me om te zeggen dat ik beter rustiger aan kan doen, omdat ik nu ipv spieren opbouw alleen maar mijn lichaam afbreek (er zou niks van me overblijven vertelde ze). Opzich zie ik het als iets goed bedoelds, maar ik ben het hier niet mee eens, omdat ik niet overdreven hard train, geen uren op een cardioapparaat sta en ik sowieso geen vet hoef te verbranden.

Is er hier iemand die aan de hand van deze beschrijving kan zeggen of ik inderdaad teveel fitness of dat ik door kan gaan? :d
na een training hebben de spieren tijd nodig om te herstellen. ook als je niet zwaar traint. voor herstel na een normale/zware training wordt 48 uur aangehouden.
zeker als je net begint met trainen en nog in de groei is het aan te raden om genoeg rust te nemen.
elke dag als een cavia op een cardioapparaat op een rustig tempo kan zonder problemen. maar hier heb je dan ook weinig aan. en na een goede cardio heb je de volgende dag echt geen zin om nog een keer voluit te gaan.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 1 april 2013 @ 19:10:17 #16
55709 Stereotomy
pi_124764435
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:37 schreef MrMolotov het volgende:

edit: excuses als dit beter in het Bodybuidling topic geplaatst had moeten worden
Niet moeilijk doen, als je vet moet kwijtraken moet je vet kwijtraken.
pi_124764460
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:08 schreef z80 het volgende:

[..]

na een training hebben de spieren tijd nodig om te herstellen. ook als je niet zwaar traint. voor herstel na een normale/zware training wordt 48 uur aangehouden.
zeker als je net begint met trainen en nog in de groei is het aan te raden om genoeg rust te nemen.
elke dag als een cavia op een cardioapparaat op een rustig tempo kan zonder problemen. maar hier heb je dan ook weinig aan. en na een goede cardio heb je de volgende dag echt geen zin om nog een keer voluit te gaan.
Wat een ellende haha.. :(

Ik doe bijna geen cardio. Ik loop alleen warm en dat zie ik dus niet als cardio. Maar wel bedankt :)
pi_124765965
quote:

Zorgen dat je je voeding op orde hebt.
pi_124766000
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2013 19:53 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Zorgen dat je je voeding op orde hebt.
Ik eet prima, woon nog gewoon thuis enzo dus ik eet goed :P ontbijt middageten en avondeten.. en tussendoor gewoon wat ik wil, of dat nou chips is of fruit :)
pi_124766003
quote:

Is afhankelijk van je voeding en hoe je traint of het te veel is.
  maandag 1 april 2013 @ 19:55:58 #21
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_124766025
Ligt ook veel aan je trainschema.

5 keer per week fullbody is veel te veel maar een 5day splitschema kan prima.
pi_124766097
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:55 schreef 16meter het volgende:

[..]

Is afhankelijk van je voeding en hoe je traint of het te veel is.
Nouja ik heb niet echt een voedingsschema ofzo.
Kan hier wel een beetje neerzetten wat ik eet;

's Ochtens;
-magere yoghurt met banaan/druiven/ander fruit
-glas water + glas halfvolle melk

tussendoor eet ik gewoon wat ik tegenkom, of niks :P

Middag
-twee broodjes met iets erop
-nog meer melk
-fruit

tussendoor zelfde verhaal.. gewoon wat ik tegen kom

Avond
-altijd groente
-vaak wel vlees
-aardappels of volkoren pasta ofzo (of rijst)

Ik hou niet bij hoeveel van alles, ik weet dus geen grammen etc maar in mijn ogen is het voldoende en mijn ouders klagen ook niet :P Ik voel me ook niet zwak of wat dan ook, en heb geloof ik dus genoeg energie om te fitnessen.
pi_124766120
Je eet in ieder geval heel weinig. Waarschijnlijk te weinig.

Als je dan ook nog 5x per week traint zul je waarschijnlijk niet of nauwelijks vooruitgang boeken, of zelfs alleen maar gewicht verliezen.

Misschien iets serieuzer met je voeding omgaan.
pi_124766164
Wat een ellende :')

Bedankt iedereen.
pi_124766537
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:58 schreef 16meter het volgende:
Je eet in ieder geval heel weinig. Waarschijnlijk te weinig.

Als je dan ook nog 5x per week traint zul je waarschijnlijk niet of nauwelijks vooruitgang boeken, of zelfs alleen maar gewicht verliezen.

Misschien iets serieuzer met je voeding omgaan.
In ieder geval in de ochtend beginnen met havermout ;)
pi_124766551
Maakt niet uit op welk tijdstip je eet.
pi_124768094
Als we dan toch bezig zijn met noob-vragen :-)

Ik pak na de krachttraining altijd een half uurtje standaard (op het zelfde tempo) cardio. Ik vroeg mij af of een half uurtje interval cardio beter is ?
pi_124768281
Beter voor wat?
Wat is je doel?
pi_124768509
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 20:43 schreef 16meter het volgende:
Beter voor wat?
Wat is je doel?
Vetverbranding
pi_124769543
quote:

Doe je fullbody? Dan is 5 keer wel veel ja. Misschien kan je dan effectiever een splitschema (laten) maken en dan wél wat harder trainen.
pi_124781485
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:59 schreef vera166 het volgende:
Wat een ellende :')

Bedankt iedereen.
Probeer eens bij te houden hoeveel calorieën je binnen krijgt elke dag. Dit lijkt meer moeite dan het is, en je hebt er veel aan.
pi_124783376
Ben al een hele tijd bezig met fitness/sporten (hardlopen) met als doel om af te vallen (vetverbranding). Nu ben ik sinds een paar maanden ook meer aan het opletten op wat ik eet en heb ik een lange tijd bijgehouden wat ik op een dag eet. Ik eet per dag ongeveer tussen de 1500 en 2000 calorieën (man, 23 jaar, 1,93 en ong 89kg).

Nu merk ik langzaam vooruitgang en dus dat er gewicht vanaf gaat. Maar bij mij in de sportschool staat zo'n full body weegschaal en op de uitdraai daarvan zie ik mijn vet percentage niet drastisch dalen maar wel kleine dalingen in mijn vetmassa. Mijn spiermassa stijgt ook langzaam. Nu twijfel ik dus waar ik op moet letten bij zo'n uitdraai om te kijken of ik het wel de goede kant op ga.

Wat ik doe aan fitness;
• Warming up: cardio (cross trainer 10min)
• Spieren/kracht: verschillend, leg press, low row, abs en wat losse been/arm oefeningen
• Touwtje springen tussendoor
• Cooling down: 5 á 10 min cardio (fiets)

Ik begin iedere dag met cornflakes (special K) en melk, als lunch 4 boterhammen of een salade en tussendoor iets van appel of magere kwark. Avondeten verschilt, maar vaak witte rijst en kipfilet.

Nu zat ik er ook nog aan te denken om eiwitshakes te gaan drinken na het sporten om te voorkomen dat ik gewicht verlies van spieren ipv vet, maar weet niet zeker of dit wel rendabel is.

Hebben jullie tips/insights? Ben ik op de goede weg, of moet ik dingen anders gaan doen?
  dinsdag 2 april 2013 @ 09:53:48 #33
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124784343
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 08:49 schreef Jort227 het volgende:
Ben al een hele tijd bezig met fitness/sporten (hardlopen) met als doel om af te vallen (vetverbranding). Nu ben ik sinds een paar maanden ook meer aan het opletten op wat ik eet en heb ik een lange tijd bijgehouden wat ik op een dag eet. Ik eet per dag ongeveer tussen de 1500 en 2000 calorieën (man, 23 jaar, 1,93 en ong 89kg).

Nu merk ik langzaam vooruitgang en dus dat er gewicht vanaf gaat. Maar bij mij in de sportschool staat zo'n full body weegschaal en op de uitdraai daarvan zie ik mijn vet percentage niet drastisch dalen maar wel kleine dalingen in mijn vetmassa. Mijn spiermassa stijgt ook langzaam. Nu twijfel ik dus waar ik op moet letten bij zo'n uitdraai om te kijken of ik het wel de goede kant op ga.

Wat ik doe aan fitness;
• Spieren/kracht: verschillend, leg press, low row, abs en wat losse been/arm oefeningen

Ik begin iedere dag met cornflakes (special K) en melk, als lunch 4 boterhammen of een salade en tussendoor iets van appel of magere kwark. Avondeten verschilt, maar vaak witte rijst en kipfilet.

Nu zat ik er ook nog aan te denken om eiwitshakes te gaan drinken na het sporten om te voorkomen dat ik gewicht verlies van spieren ipv vet, maar weet niet zeker of dit wel rendabel is.

Hebben jullie tips/insights? Ben ik op de goede weg, of moet ik dingen anders gaan doen?
Je moet als eerste meer compounds in je training gooien. Wat je nu doet doet zo goed als niks voor je. Als je 3x per week traint kun je bijvoorbeeld hier het bovenste full body schema van nemen. http://www.muscleandstren(...)r-serious-gains.html

En je moet meer eten. Zo te zien kom je net aan de 12, misschien 1500 kcal per dag. Dat is veel te weinig.
pi_124784378
Zo'n weegschaal zegt niks.

Whey is weggegooid als je voeding niet goed is, wat het geval is.

En lees de OP van het BB topic.
pi_124784914
Goedemorgen, ik denk ik meld mij ook maar even :) Ik heb enkele jaren terug vrij intensief gebruik gemaakt van de sportschool en net op het punt dat ik tevreden begon te raken met de resultaten stopte ik er mee.. Dit kwam ook omdat ik 4/5 keer in de week ging en het gewoon beu raakte (en dat het teveel geld kostte :P ).. Anyway zit ik nu weer op een punt dat ik weer wil sporten voor de vetverbranding en mij ga aanmelden bij de sportschool. Ik vond spinning altijd een leuke en intensieve les, maar zag gisteravond dat dat helemaal niet de optimale workout is om vet te verbranden i.v.m. te hoge hartslag e.d. Ben ik dan toch gebonden aan de crosstrainers e.d.? Ik doe nu graag hardlopen in de buitenlucht en dat hou ik 5 tot 10 km vol, daarboven krijg ik last van blessures of duurt het mij gewoon te lang. Ik had dit graag gecombineerd met spinnen en krachttrainen op de sportschool, maar wellicht dat jullie andere tips hebben.
In ieder geval heb ik ook mijn voeding aangepast met gezonder broodbeleg, meer fruit en water en gezondere avondmaaltijden. In geval van het laatste heb ik alleen problemen met de diversiteit.. wat eten jullie zoal als avondeten? Ik barst niet van de kruiden thuis en heb dan ook maar weinig mogelijkheden.. Het liefst hou ik het simpel, makkelijk en snel en dat resulteert vaak in ongezond..
pi_124785029
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 08:49 schreef Jort227 het volgende:

Wat ik doe aan fitness;

Waarom wil je afvallen? Je lijkt mij op een goed gewicht zitten. Als je niet tevreden bent met je uiterlijk kan je er beter aan gaan werken om gespierder te worden. En dat doe je niet door zo weinig te eten, als je spieren wil opbouwen moet je meer eten. Ik zie dat je bij je avondeten het niet hebt over groenten, zie je die als bijzaak?

Die shakes moet je zeker nog niet gaan doen als je voeding nog niet op orde is, weggegooid geld is het dan. Oh en trek je niet te veel aan van die weegschaal.
Azwethinkweiz
pi_124785109
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:23 schreef Thrilled het volgende:
Goedemorgen, ik denk ik meld mij ook maar even :) Ik heb enkele jaren terug vrij intensief gebruik gemaakt van de sportschool en net op het punt dat ik tevreden begon te raken met de resultaten stopte ik er mee.. Dit kwam ook omdat ik 4/5 keer in de week ging en het gewoon beu raakte (en dat het teveel geld kostte :P ).. Anyway zit ik nu weer op een punt dat ik weer wil sporten voor de vetverbranding en mij ga aanmelden bij de sportschool. Ik vond spinning altijd een leuke en intensieve les, maar zag gisteravond dat dat helemaal niet de optimale workout is om vet te verbranden i.v.m. te hoge hartslag e.d. Ben ik dan toch gebonden aan de crosstrainers e.d.? Ik doe nu graag hardlopen in de buitenlucht en dat hou ik 5 tot 10 km vol, daarboven krijg ik last van blessures of duurt het mij gewoon te lang. Ik had dit graag gecombineerd met spinnen en krachttrainen op de sportschool, maar wellicht dat jullie andere tips hebben.
In ieder geval heb ik ook mijn voeding aangepast met gezonder broodbeleg, meer fruit en water en gezondere avondmaaltijden. In geval van het laatste heb ik alleen problemen met de diversiteit.. wat eten jullie zoal als avondeten? Ik barst niet van de kruiden thuis en heb dan ook maar weinig mogelijkheden.. Het liefst hou ik het simpel, makkelijk en snel en dat resulteert vaak in ongezond..
Avondeten kan heel gevarieerd zijn en toch gezond en snel. Koop eerst groenten en haal er dan vlees/vis/kip bij en pasta/rijst/mie/aardappelen.
Wat ik zelf erg fijn vind is om te wokken, Werkelijk alle groenten kan je er voor gebruiken en smaakt elke keer anders. Ik haal vaak aan het begin van de week bv een broccoli, wat boontjes, winterpeen, paprika, champignons en wat tauge, en gebruik dit voor 3 verschillende wokmaaltijden. Een keer er vlees bij, andere keer vis of kip. Combineren met noodels of rijst, en een ander woksausje erbij. Binnen 15 minuten klaar.
Azwethinkweiz
pi_124785466
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:30 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Waarom wil je afvallen? Je lijkt mij op een goed gewicht zitten. Als je niet tevreden bent met je uiterlijk kan je er beter aan gaan werken om gespierder te worden. En dat doe je niet door zo weinig te eten, als je spieren wil opbouwen moet je meer eten. Ik zie dat je bij je avondeten het niet hebt over groenten, zie je die als bijzaak?

Die shakes moet je zeker nog niet gaan doen als je voeding nog niet op orde is, weggegooid geld is het dan. Oh en trek je niet te veel aan van die weegschaal.
De reden dat ik wil afvallen is omdat ik - vooral rondom mijn buik - toch wel wat vet heb zitten (geen muffin tops, maar ook niet "plat"). Vandaar dat ik in mijn workout spieroefeningen combineer met cardio.

Groenten eet ik zeker ook erbij, maar ook dit is verschillend. De ene dag boontjes/erwten/broccoli, de andere dag verwerkt in een pasta oid.
De app die ik gebruikte om calorieën bij te houden (MyFitnessPal) had berekend dat mijn streefaantal calorieën rond de 1900 moest liggen dagelijks. Dit haalde ik vaak ook wel.
pi_124785614
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:52 schreef Jort227 het volgende:

[..]

De reden dat ik wil afvallen is omdat ik - vooral rondom mijn buik - toch wel wat vet heb zitten (geen muffin tops, maar ook niet "plat"). Vandaar dat ik in mijn workout spieroefeningen combineer met cardio.

Groenten eet ik zeker ook erbij, maar ook dit is verschillend. De ene dag boontjes/erwten/broccoli, de andere dag verwerkt in een pasta oid.
De app die ik gebruikte om calorieën bij te houden (MyFitnessPal) had berekend dat mijn streefaantal calorieën rond de 1900 moest liggen dagelijks. Dit haalde ik vaak ook wel.
Ik zou je calorieverbruik nog even narekenen dan want dat klopt niet. Misschien dat het je BMR (energieverbruik in absolute rust) is, maar je moet naar je TDEE (energieverbruik gebaseerd op wat je werkelijk verbruikt) kijken. Iemand van jouw lengte die regelmatig sport zou goed 2400 kcal binnen moeten krijgen en nog afvallen. Google even en check het op een paar verschillende websites.

En wat je buik betreft, minder drinken, meer sporten, maar ga je zeker niet uithongeren. Koop anders een meetlint en gebruik dat ipv de weegschaal. Sochtends, voor het eten, niet nadat je net een flinke maaltijd er bij hebt gepropt.
Azwethinkweiz
pi_124785733
1900 kcal is wel vrij extreem, ik zou inderdaad ook even je TDEE/activiteitenniveau goed instellen of nakijken.

Ik ben 1.86, 88kg en verlies gewicht als ik 3000 eet. Ben inmiddels al in ongeveer een maand van 89.5 naar 88 gegaan door elke week 100kcal te zakken. Begon op 3500, elke week 100 eraf en zit nu op 3000.

En dat is al best lastig, ga de helft van de dagen met honger naar bed :')
pi_124786503
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 01:42 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Probeer eens bij te houden hoeveel calorieën je binnen krijgt elke dag. Dit lijkt meer moeite dan het is, en je hebt er veel aan.
Doe ik elke dag, het zijn er geen 2000 maar als ik er wel 2000 eet dan ben ik de volgende dag ook meteen zwaarder en dat snap ik niet en wil ik dus ook niet :P
pi_124786547
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:37 schreef vera166 het volgende:

[..]

Doe ik elke dag, het zijn er geen 2000 maar als ik er wel 2000 eet dan ben ik de volgende dag ook meteen zwaarder en dat snap ik niet en wil ik dus ook niet :P
Probeer eerst eens wat kennis te vergaren en te bedenken wat nu eigenlijk je doelen zijn :)
Aap uit de mouw
pi_124786857
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:37 schreef vera166 het volgende:

[..]

Stop hier mee. Weeg je maximaal 1 keer per week op hetzelfde tijdstip.
Azwethinkweiz
pi_124786900
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Of weeg je elke dag en maak met een app als Libra een trendlijn en kijk naar die lijn ipv de dagelijkse metingen.
  dinsdag 2 april 2013 @ 11:52:47 #45
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_124786906
quote:

[..]

Nee weeg jezelf iedere dag bijvoorbeeld direct na het opstaan. Zo kun je makkelijk zien of je goed bezig bent.
pi_124786926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:00 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Ik zou je calorieverbruik nog even narekenen dan want dat klopt niet. Misschien dat het je BMR (energieverbruik in absolute rust) is, maar je moet naar je TDEE (energieverbruik gebaseerd op wat je werkelijk verbruikt) kijken. Iemand van jouw lengte die regelmatig sport zou goed 2400 kcal binnen moeten krijgen en nog afvallen. Google even en check het op een paar verschillende websites.

En wat je buik betreft, minder drinken, meer sporten, maar ga je zeker niet uithongeren. Koop anders een meetlint en gebruik dat ipv de weegschaal. Sochtends, voor het eten, niet nadat je net een flinke maaltijd er bij hebt gepropt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:06 schreef Sapstengel het volgende:
1900 kcal is wel vrij extreem, ik zou inderdaad ook even je TDEE/activiteitenniveau goed instellen of nakijken.

Ik ben 1.86, 88kg en verlies gewicht als ik 3000 eet. Ben inmiddels al in ongeveer een maand van 89.5 naar 88 gegaan door elke week 100kcal te zakken. Begon op 3500, elke week 100 eraf en zit nu op 3000.

En dat is al best lastig, ga de helft van de dagen met honger naar bed :')
Oke bedankt voor de tips. Dat scheelt nogal inderdaad. Ik moet zeggen dat ik niet vaak honger heb, maar ook niet echt dat ik vol zit.
Maar dit scheelt dan natuurlijk ook in wat je eet? Neem aan dat als ik iedere dag die calorieën haal door 2 zakken chips leeg te eten, ik alsnog niet afval.
Heb al veel op internet gelezen, maar je leest vaak verschillende dingen over vetverbranding, dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie. Ik merk wel dat mijn buikomvang al wel iets minder is, maar het gaat nog niet echt snel genoeg voor de effort die ik er (in mijn ogen) instop.
En doordat je dus verschillende dingen op het internet leest, weet ik ook niet of ik het juist wel goed doe met fitnessen, of dat ik eigenlijk net zo goed thuis kan blijven :P
pi_124786975
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:52 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Nee weeg jezelf iedere dag bijvoorbeeld direct na het opstaan. Zo kun je makkelijk zien of je goed bezig bent.
En als je dan vlak voor het slapen dorst had en nog 2 glazen water hebt gedronken ben je dus aangekomen? Of als je laat hebt gegeten de dag ervoor? Ik dacht dat het beter was als je er pas mee begint om je niet elke dag te wegen omdat dat zo variabel is dat je je plan om de dag gaat omgooien en zo niet een stabiel schema ontwikkeld.
Azwethinkweiz
pi_124787003
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:55 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

En als je dan vlak voor het slapen dorst had en nog 2 glazen water hebt gedronken ben je dus aangekomen? Of als je laat hebt gegeten de dag ervoor? Ik dacht dat het beter was als je er pas mee begint om je niet elke dag te wegen omdat dat zo variabel is dat je je plan om de dag gaat omgooien en zo niet een stabiel schema ontwikkeld.
Daarom gewoon een trendlijn maken. Wanneer je dat een paar weken doet zul je wel een daling zien, omdat die ene ochtend dat je zwaarder woog door 2 glazen water niet in de trend wordt meegenomen.
pi_124787043
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:56 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Daarom gewoon een trendlijn maken. Wanneer je dat een paar weken doet zul je wel een daling zien, omdat die ene ochtend dat je zwaarder woog door 2 glazen water niet in de trend wordt meegenomen.
Daarom reageerde ik ook Jahroon en niet op jou omdat ik me daar inderdaad ook wel in kan vinden. Maar dan moet je inderdaad wel naar langere tijd gaan kijken.
Azwethinkweiz
pi_124787055
Spiegel > weegschaal.

Paar keer per maand op de weegschaal voor het goede gevoel, verder niet te druk om maken.
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:01:01 #51
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_124787135
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:58 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Daarom reageerde ik ook Jahroon en niet op jou omdat ik me daar inderdaad ook wel in kan vinden. Maar dan moet je inderdaad wel naar langere tijd gaan kijken.
Ik zeg precies hetzelfde iedereen met een brein begrijpt dat je je gegevens ergens in moet beheren.
pi_124787169
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:01 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Ik zeg precies hetzelfde iedereen met een brein begrijpt dat je je gegevens ergens in moet beheren.
Heb je de post gezien waar ik op reageerde voordat je op mij reageerde?
Azwethinkweiz
pi_124787333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:53 schreef Jort227 het volgende:

[..]

[..]

Oke bedankt voor de tips. Dat scheelt nogal inderdaad. Ik moet zeggen dat ik niet vaak honger heb, maar ook niet echt dat ik vol zit.
Maar dit scheelt dan natuurlijk ook in wat je eet? Neem aan dat als ik iedere dag die calorieën haal door 2 zakken chips leeg te eten, ik alsnog niet afval.
Heb al veel op internet gelezen, maar je leest vaak verschillende dingen over vetverbranding, dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie. Ik merk wel dat mijn buikomvang al wel iets minder is, maar het gaat nog niet echt snel genoeg voor de effort die ik er (in mijn ogen) instop.
En doordat je dus verschillende dingen op het internet leest, weet ik ook niet of ik het juist wel goed doe met fitnessen, of dat ik eigenlijk net zo goed thuis kan blijven :P
Met 2 zakken chips per dag haal je je kcal wel, maar je houdt honger. Je krijgt niet te juiste voedingsstoffen binnen maar haalt je kcal uit voornamelijk koolhydraten en vetten. Geen vitaminen, weinig eiwitten.
Azwethinkweiz
pi_124789278
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:23 schreef Thrilled het volgende:
Ik vond spinning altijd een leuke en intensieve les, maar zag gisteravond dat dat helemaal niet de optimale workout is om vet te verbranden i.v.m. te hoge hartslag e.d. Ben ik dan toch gebonden aan de crosstrainers e.d.? Ik doe nu graag hardlopen in de buitenlucht en dat hou ik 5 tot 10 km vol, daarboven krijg ik last van blessures of duurt het mij gewoon te lang. Ik had dit graag gecombineerd met spinnen en krachttrainen op de sportschool, maar wellicht dat jullie andere tips hebben.
Spinning is een goede manier om vet te verbranden, vooral als je het heel leuk vind. Hoge hartslag betekend niet dat je vetverbranding laag is. Procentueel gezien wel wat minder, maar absoluut gezien zal je vet verbranden omdat je erg veel calorieën verbruikt.

Het belangrijkste is dat je iets doet dat je leuk vind, dat zal ervoor zorgen dat je het blijft doen.
pi_124789440
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:06 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Met 2 zakken chips per dag haal je je kcal wel, maar je houdt honger. Je krijgt niet te juiste voedingsstoffen binnen maar haalt je kcal uit voornamelijk koolhydraten en vetten. Geen vitaminen, weinig eiwitten.
Precies.
Zal ook die link uit de OP eens lezen over voeding. Eens kijken wat ik daar kan verbeteren. En nog maar eens op internet zoeken naar verdere tips voor een optimaal voedingspatroon icm fitness programma.
pi_124792286
quote:

[..]

Hmm ja ik weeg mezelf iedere dag meteen als ik uit bed ben. Is dat zo verkeerd dan :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:39 schreef Minotarumon het volgende:
[..]

Probeer eerst eens wat kennis te vergaren en te bedenken wat nu eigenlijk je doelen zijn :)
Mijn doel is om mijn lichaam te houden zoals dit, niet meer vet en hooguit meer kont en een gespierdere buik. En opzich zie ik vooruitgang. Maar omdat er meerdere mensen om mij heen zeggen dat ik binnenkort ga instorten dacht ik, ik vraag hier maar eens wat mensen er van denken (ookal hebben jullie me nog nooit gezien :P )
Ik kan me namleijk niet voorstellen dat wat ik doe zo verkeerd is, vooral omdat ik zelden spierpijn heb en als ik spierpijn heb die echt pijn doet, ik ook niet ga fitnessen..

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:10 schreef MarMar het volgende:

[..]

Doe je fullbody? Dan is 5 keer wel veel ja. Misschien kan je dan effectiever een splitschema (laten) maken en dan wél wat harder trainen.
Jep ik train elk lichaamsdeel, maar ik zit echt niet als een gek aan gewichten te trekken en te doen :P
pi_124792364
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:39 schreef vera166 het volgende:

Mijn doel is om mijn lichaam te houden zoals dit, niet meer vet en hooguit meer kont en een gespierdere buik. En opzich zie ik vooruitgang. Maar omdat er meerdere mensen om mij heen zeggen dat ik binnenkort ga instorten dacht ik, ik vraag hier maar eens wat mensen er van denken (ookal hebben jullie me nog nooit gezien :P )
Ik kan me namleijk niet voorstellen dat wat ik doe zo verkeerd is, vooral omdat ik zelden spierpijn heb en als ik spierpijn heb die echt pijn doet, ik ook niet ga fitnessen..
Zou gewoon een leuk full body schema maken met i.i.g. squats, leg curls en lunges. Dan krijg je die vollere kont wel.

Met apparaten lukt dat niet echt.

Upper/lower body split is trouwens ook nog een goede optie. :)
pi_124792496
Ja, lunges voor de glutes ^O^ .
pi_124792510
Als je vrij rustig traint, vraag ik me af of het sowieso niet meer oplevert om gewoon 3 keer per week te gaan en dan de gewichten juist wel wat omhoog te gooien en verder wat 16meter al zegt.
pi_124793433
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:07 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Spinning is een goede manier om vet te verbranden, vooral als je het heel leuk vind. Hoge hartslag betekend niet dat je vetverbranding laag is. Procentueel gezien wel wat minder, maar absoluut gezien zal je vet verbranden omdat je erg veel calorieën verbruikt.

Het belangrijkste is dat je iets doet dat je leuk vind, dat zal ervoor zorgen dat je het blijft doen.
Ik had mijn plan bijgesteld om dan 1 keer in de week te spinnen, 3 keer in de week hardlopen op een niet al te hoog tempo met een relatief lage hartslag en dan in de sportschool cardio + kracht (roeien + gewichten), maar dan pak ik net zo goed een extra spinningles erbij :)

Wat betreft mijn voeding, ik heb nu het volgende:

- ontbijt: 3 bruine boterhammen (met boter) met kalkoenfilet, kipfilet en leverkaas
- tussendoor: 1 sinaasappel
- lunch: 3 bruine boterhammen (met boter) met kalkoenfilet, kipfilet en leverkaas
- tussendoor: 2 kiwi's
- diner: vaak rijst/kipfilet/aardappelschijfjes/groente/stuk vlees/pasta. Soms wel gebakken in boter.

Verder drink ik nog 1,5 liter water en 2 of 3 bakken koffie (sinds vandaag zonder suiker :') ).. Zien jullie hier nog grote fouten in? Ik heb mijn eetmomenten uitgebreid namelijk en probeer veelzijdig te eten (m.u.v. het boterhambeleg :P )

Het fitnessen zal 's avonds gebeuren dus zal wel met honger naar bed gaan, m.u.v. zaterdagochtend waarna ik gewoon een gezonde lunch kan pakken om het hongergevoel te verhelpen.. Voorlopig wil ik mij alleen richten op vet-afbouw in plaats van spieropbouw..
pi_124795556
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:42 schreef 16meter het volgende:

[..]

Zou gewoon een leuk full body schema maken met i.i.g. squats, leg curls en lunges. Dan krijg je die vollere kont wel.

Met apparaten lukt dat niet echt.

Upper/lower body split is trouwens ook nog een goede optie. :)
Lunges en squats doe ik ook :) iig bedankt!!

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:47 schreef MarMar het volgende:
Als je vrij rustig traint, vraag ik me af of het sowieso niet meer oplevert om gewoon 3 keer per week te gaan en dan de gewichten juist wel wat omhoog te gooien en verder wat 16meter al zegt.
Misschien wel, maar ik wil iets te doen hebben. Ik ga momenteel niet naar school en elke dag thuis zitten vind ik echt niet wat. Binnenkort heb ik wel weer een baantje dus dan wordt het allemaal weer een beetje anders, maar dat duurt nog even en tot die tijd wil ik dus veel fitnessen :P

bedankt iedereen :D
pi_124797244
Boh, vasten verbroken met een groot bord rijst en kip. Nu heb ik keiveel zin in vlaai die we in de koelkast hebben liggen :')
pi_124799369
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:47 schreef G.R.S. het volgende:
Nu heb ik keiveel zin in vlaai die we in de koelkast hebben liggen :')
Don't you dare :(
pi_124799766
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:44 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Don't you dare :(
Geloof me maar, ik houd me heel erg in! Tegenover me ligt ook een schaal vol met chocolade paaseieren :(

Ik ga straks maar ff een shake maken.

Heeft iemand trouwens ervaring met chocolate fudge shake van BSN?
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:28:02 #65
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_124813942
was dat niet die pot waar eerder op stond "zero sugar" maar als je naar de ingrediënten keek zag je dat er toch aardig wat suiker in zat. :D (oudere variant wel)
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_124834914
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:28 schreef Curlbrah het volgende:
was dat niet die pot waar eerder op stond "zero sugar" maar als je naar de ingrediënten keek zag je dat er toch aardig wat suiker in zat. :D (oudere variant wel)
Geen idee :P

In deze pot zit maar 2 gram per scoop. Valt wel mee
  woensdag 3 april 2013 @ 14:57:44 #67
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124835301
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:47 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Geen idee :P

In deze pot zit maar 2 gram per scoop. Valt wel mee
Bijna een half klontje suiker per scoop. Dat vind ik redelijk veel.
pi_124835543
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Bijna een half klontje suiker per scoop. Dat vind ik redelijk veel.
Ach, ik drink maar een shake met anderhalve scoop na elke training (4x per week) Valt nog wel te overzien.
  woensdag 3 april 2013 @ 15:18:09 #69
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124836140
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:03 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Ach, ik drink maar een shake met anderhalve scoop na elke training (4x per week) Valt nog wel te overzien.
Dat valt mee. Het gaat uiteindelijk meer om je totale suiker intake dan alleen die paar scoops per week.
  woensdag 3 april 2013 @ 16:11:23 #70
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_124838094
ja; gaat je op de lange termijn de kop kosten.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_124840211
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:11 schreef Curlbrah het volgende:
ja; gaat je op de lange termijn de kop kosten.
Dus beter laten liggen dan?
pi_124864334
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:59 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Dus beter laten liggen dan?
nah, zolang je er in je voedingsschema rekening mee houdt.
pi_124903547
Bah, 10kg schijven die ik had besteld bij fitness-seller zijn van verkeerde type. Deze zijn 4cm groter in diameter.

Nu kan ik bv dumbbell squat en dumbbell deadlift niet fatsoenlijk doen daarmee omdat schijven in weg komen van lichaam. (Hebben jullie daar geen last van?)

Nu zit ik er dus mee in m'n maag. Retourneren komt voor eigen rekening volgens hun website, wat ik zo zie komt dat uit op 2 pakketten a 12,50. 25 euro om te retourneren. En beschik niet over auto, 40kg sleep ik niet even naar het postkantoor. Daarnaast nog niet volledig zeker dat met 4cm minder het probleem zich niet voordoet, misschien net niet, misschien net wel.

Achteraf had ik beter langere dumbbell stangen kunnen kopen met extra 5kg gewichten. Of zitten daar ook nadelen aan?
pi_124904304
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 01:31 schreef VacaLoca het volgende:
Bah, 10kg schijven die ik had besteld bij fitness-seller zijn van verkeerde type. Deze zijn 4cm groter in diameter.

Nu kan ik bv dumbbell squat en dumbbell deadlift niet fatsoenlijk doen daarmee omdat schijven in weg komen van lichaam. (Hebben jullie daar geen last van?)

Nu zit ik er dus mee in m'n maag. Retourneren komt voor eigen rekening volgens hun website, wat ik zo zie komt dat uit op 2 pakketten a 12,50. 25 euro om te retourneren. En beschik niet over auto, 40kg sleep ik niet even naar het postkantoor. Daarnaast nog niet volledig zeker dat met 4cm minder het probleem zich niet voordoet, misschien net niet, misschien net wel.

Achteraf had ik beter langere dumbbell stangen kunnen kopen met extra 5kg gewichten. Of zitten daar ook nadelen aan?
Waar je dumbbell zegt bedoel je barbell?

Hoe lang zijn je stangen nu dan? Heb je niet gewoon een standaard olympische barbell gekocht?
pi_125045918
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:47 schreef G.R.S. het volgende:
Boh, vasten verbroken met een groot bord rijst en kip. Nu heb ik keiveel zin in vlaai die we in de koelkast hebben liggen :')
Herkenbaar dit :') heel gezond en lean eten en daarna zware craving naar een zoete hap
  maandag 8 april 2013 @ 21:58:01 #76
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_125050573
Vraagje: ik wil nu wel eens serieus aan de slag gaan met krachttraining om wat meer (spier)massa aan te zetten maar ik heb altijd een probleem gehad met genoeg voeding binnen te krijgen hebben jullie hier misschien nog tips voor?

Ik vul nu sinds een tijdje de eetmeter van het voedingscentrum in volgens deze eetmeter zou mijn onderhoudsniveau op 2800-3410 kcal liggen. ik krijg nu per dag moet moeite 2400kcal binnen.
Om te groeien moet ik dus meer eten dan mijn onderhoudsniveau waar ik nog niet eens aan toe kom :')

Iemand goeie tips? en dan niet "meer eten" want dat snap ik zelf ook wel alleen weet ik niet hoe ik eet nu al vaak 2 keer avondeten of een extra bord met rijst en kip.

Ik heb ook nog een normaal leven dus ik kan niet 24/7 met voeding bezig zijn.
pi_125050751
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 21:58 schreef Drakire het volgende:
Vraagje: ik wil nu wel eens serieus aan de slag gaan met krachttraining om wat meer (spier)massa aan te zetten maar ik heb altijd een probleem gehad met genoeg voeding binnen te krijgen hebben jullie hier misschien nog tips voor?

Ik vul nu sinds een tijdje de eetmeter van het voedingscentrum in volgens deze eetmeter zou mijn onderhoudsniveau op 2800-3410 kcal liggen. ik krijg nu per dag moet moeite 2400kcal binnen.
Om te groeien moet ik dus meer eten dan mijn onderhoudsniveau waar ik nog niet eens aan toe kom :')

Iemand goeie tips? en dan niet "meer eten" want dat snap ik zelf ook wel alleen weet ik niet hoe ik eet nu al vaak 2 keer avondeten of een extra bord met rijst en kip.

Voeding Met heel heel kcals, olijfolie pindakaas pindas kaas volle melk
pi_125050927
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 22:00 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Voeding Met heel heel kcals, olijfolie pindakaas pindas kaas volle melk
Brinta/havermout in de ochtend
Aap uit de mouw
  maandag 8 april 2013 @ 22:05:04 #79
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_125051031
Noten/pinda's. Easy kcals, leuke macro's.
BEASTMODE
pi_125141219
GVD :( :( Niks frustrerender dan een periode waarin je op een of andere manier alleen maar SLAPPER wordt ondanks netjes 3x per week trainen, goed eten, rust houden en voldoende slapen.

Bah bah bah. Zelfs de woede hierover bracht nog niet genoeg adrenaline om gewichten te benchen die ik 2 weken geleden wel kon.
pi_125148028
Als je langere tijd geen vooruitgang boekt, ondanks goed trainen/eten, dan is er iets mis.
  donderdag 11 april 2013 @ 11:57:11 #82
55709 Stereotomy
pi_125148436
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 21:58 schreef Drakire het volgende:

Kies zoals hierboven al gezegd wordt, voor 'easy kcals' om je energieinname te verhogen.

Dus geen: broccoli
Maar: noten, pindakaas, (volle) melk, volle kwark, etc.

Uiteindelijk zul je hoofdzakelijk op vloeibare of vettige voedselproducten uitkomen. Die zijn doorgaans het makkelijkst in te nemen.

Bedenk trouwens dat 'moeite hebben om meer te eten' eigenlijk het omgekeerde is van 'moeite hebben om minder te eten' en dat de oplossingen gelijk zijn: zoek naar manieren of producten die voor *jou* werken om meer/minder te eten. Varieer bv. ook in hoe vaak je op een dag eet. Als bij jou 8x per dag eten beter werkt dan 2x, doe dan 8x.
pi_125148538
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:43 schreef 16meter het volgende:
Als je langere tijd geen vooruitgang boekt, ondanks goed trainen/eten, dan is er iets mis.
Gewoon even een deload doen of een ander schema/rep range doen.

En inderdaad, voor aankomen gewoon makkelijk eten. Ik had er zelf ook moeite mee, totdat ik overstapte op volle melk, havermout, pinda's etc. Halve liter melk met havermout erdoor is al snel 500kcal. Dat staat gelijk aan 3 boterhammen ofzo. En die melk drink je zo weg.
pi_125148818
Weer flink veel moeite om de 7 verdiepingen vanaf de sportschool tot beneden te bereiken.
Azwethinkweiz
pi_125151857
Nou hier mijn verhaaltje dan maar.

Na jaren met overgewicht rond te lopen besloot ik eind Juni 2012 er toch wat aan te gaan doen (1.85 en 103kg op dat moment) nooit een speciaal dieet gevolgd whatsoever eerste 2/3 maaden alleen maar cardio gedaan 2uurtjes per dag (fietsen, hardlopen, roeien, crosstrainers etc)
Daarna overgestapt op 3x per week cardio 2x per week spiermassa kweken (compound training vooral, ik hou niet zo van apparaten die je helpen) na 6 maanden woog ik 85kg met 18% vet.

Begin van dit jaar vol op de spiermassa gefocused, 3dagen per week keihard knallen met rust dagen tussendoor (cardio is inmiddels geschrapt want we voetballen weer 3x per week)

weeg inmiddels 84kg met 14,5% vet. Ben redelijk tevreden over hoe ik er nu uit zie alleen me buikje wil maar niet weg joh! dat laatste randje irriteer ik me mateloos aan!

Iemand advies over hoe ik dat laatste beetje kan aanpakken?

Ik heb overgens nooit eet schema's gemaakt/gebruikt maar gewoon met een beetje logisch nadenken gegeten.

Wordt het dan toch tijd voor een voedingsschema?
pi_125152970
Kcal tellen, minder eten en/of meer cardio. ^O^
pi_125153203
Ja ik dacht ik ben zover gekomen zonder al die methodes dan moet dat laatste stukje ook wel lukken, maar helaas.

Zal vanaf morgen is bijhouden wat en hoeveel is precies eet. Dat buikje moet en zal verdwijnen!
  donderdag 11 april 2013 @ 14:11:04 #88
55709 Stereotomy
pi_125153226
Goede instelling ^O^

Bijhouden is niet moeilijk als je het tijdje gedaan hebt. Niet opgeven in de eerste 2-3 weken!

Beetje Y_B's verhaal eigenlijk he :o , maar jij bent iets minder lang.
pi_125162710
Intetmittent fasting geen idee?
pi_125186422
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:04 schreef vault_tec het volgende:
Intetmittent fasting geen idee?
http://stormtricks.com/nl/1-beginnen-met-intermittent-fasting/

Ziet er interessant uit, wellicht een poging waard!
pi_125195470
Zelf fitness ik meestal 2x in de week en als ik de tijd heb 3x.
Nu ben ik ongeveer 1,90 lang, weeg om en nabij de 75kg en kom niet snel aan.
Zou een weight-gainer handig voor mij zijn?
pi_125195515
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:09 schreef Jongentje. het volgende:
Wat eet je zo op een dag? Normaal gezien kun je met de juiste voeding en hoeveelheid prima aan kunnen komen.
pi_125195734
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:10 schreef Questular het volgende:

[..]

Wat eet je zo op een dag? Normaal gezien kun je met de juiste voeding en hoeveelheid prima aan kunnen komen.
In de ochtend eet ik rond 11.00 uur meestal 3-4 pistoletjes, vervolgens om 13.00-14.00 uur één of twee tosti's en nog een pistoletje of boterham.
En in de avond rond 19.00 uur eet ik gevarieerd, in elk geval warm eten.
pi_125196235
Als je wilt aankomen zou ik gewoon wat meer gaan eten/drinken denk hierbij aan pindakaas,noten, volle melk, volle kwark etc. Hier zitten een hoop mensen die heel veel verstand van voeding hebben dus die zullen mij vast aanvullen/verbeteren :)
pi_125196642
Eiwit shakes knallen!
pi_125196766
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:09 schreef Jongentje. het volgende:
Weight gainers bestaan vrijwel geheel uit koolhydraten, zelfs vooral suikers. Opzich logisch, want daar kom je snel van aan. En er zijn wat combo's met eiwitten erin verwerkt.

Wat ik inderdaad zou doen is zoeken naar calorie dense voedsel, met veel kcals per hoeveelheid dus. Denk hierbij idd aan volle melk, pinda's, pindakaas. Wat ik zelf altijd deed is havermout vlokken in de blender vermalen tot poeder. Een halve kilo Euroshopper Rolled Oats kost 38 cent.

Vervolgens een halve liter volle melk pakken en daar zo'n 50 gram havermout doorheen gooien. In een shakebeker doen en opdrinken. Het vult redelijk, maar het belangrijkste is dat het circa 500kcal is. 's Ochtends nam ik altijd zo'n 'havermoutshake' en dan kun je er een uurtje later nog wel een wegwerken. Dan heb je dus al 1000kcal binnen.

Met brood red je dat veel moeilijker. Een sneetje volkoren met boter en een plakje kipfilet is grofweg 140 kcal. Dan moet je dus 8 boterhammen eten om aan de hoeveelheid van 2 bekers havermout te komen. En 8 boterhammen is belachelijk, dat eet je normaal over de hele dag, 4 ontbijt, 4 lunch. Terwijl jij nu dus met 2 bekers havermout tijdens je ontbijt al op 8 boterhammen zit.

En nog een voordeel, met 8 boterhammen krijg je een berg koolhydraten binnen, terwijl volle melk een vrij evenredige verdeling van eiwit/koolhydraten/vetten heeft. Natuurlijk gaan de koolhydraten wel omhoog door de havermout, maar je krijgt wel meer eiwit en vet binnen dan met alleen brood.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:43 schreef Tjepper078 het volgende:
Eiwit shakes knallen!
Helpt alleen als je die met volle melk doet. Een scoop whey met water heeft maar ongeveer 120 kcal, dat zet geen zoden aan de dijk. Met 400ml volle melk natuurlijk wel, dan zit je alleen door de melk al op 260kcal.
pi_125196884
Gewoon 100g havermout, 500ml volle melk, eetlepel olijfolie en 2 scheppen whey in de blender.

Allerlei soorten winsten.

Of iets minder havermout en dan een banaantje erbij.
pi_125197894
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:47 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Weight gainers bestaan vrijwel geheel uit koolhydraten, zelfs vooral suikers. Opzich logisch, want daar kom je snel van aan. En er zijn wat combo's met eiwitten erin verwerkt.

Wat ik inderdaad zou doen is zoeken naar calorie dense voedsel, met veel kcals per hoeveelheid dus. Denk hierbij idd aan volle melk, pinda's, pindakaas. Wat ik zelf altijd deed is havermout vlokken in de blender vermalen tot poeder. Een halve kilo Euroshopper Rolled Oats kost 38 cent.

Vervolgens een halve liter volle melk pakken en daar zo'n 50 gram havermout doorheen gooien. In een shakebeker doen en opdrinken. Het vult redelijk, maar het belangrijkste is dat het circa 500kcal is. 's Ochtends nam ik altijd zo'n 'havermoutshake' en dan kun je er een uurtje later nog wel een wegwerken. Dan heb je dus al 1000kcal binnen.

Met brood red je dat veel moeilijker. Een sneetje volkoren met boter en een plakje kipfilet is grofweg 140 kcal. Dan moet je dus 8 boterhammen eten om aan de hoeveelheid van 2 bekers havermout te komen. En 8 boterhammen is belachelijk, dat eet je normaal over de hele dag, 4 ontbijt, 4 lunch. Terwijl jij nu dus met 2 bekers havermout tijdens je ontbijt al op 8 boterhammen zit.

En nog een voordeel, met 8 boterhammen krijg je een berg koolhydraten binnen, terwijl volle melk een vrij evenredige verdeling van eiwit/koolhydraten/vetten heeft. Natuurlijk gaan de koolhydraten wel omhoog door de havermout, maar je krijgt wel meer eiwit en vet binnen dan met alleen brood.

[..]

Helpt alleen als je die met volle melk doet. Een scoop whey met water heeft maar ongeveer 120 kcal, dat zet geen zoden aan de dijk. Met 400ml volle melk natuurlijk wel, dan zit je alleen door de melk al op 260kcal.
Bedankt voor de uitleg!
Melk probeer ik zo weinig mogelijk te drinken, aangezien zuivel een nogal slechte werking heeft op m'n huid.
Het is niet zo dat ik helemaal geen zuivel eet/drink, maar ik probeer zo min mogelijk.
Zo'n havermoutshake, is dat ook wel een beetje te zuipen? Het hoeft wat mij betreft niet heel lekker te zijn, maar ik wil liever ook niet iets wat ik met tegenzin opdrink.
  vrijdag 12 april 2013 @ 15:36:56 #99
55709 Stereotomy
pi_125198521
je snapt dat je vrij bent om zelf smaak eraan toe te voegen :?
  vrijdag 12 april 2013 @ 16:51:48 #100
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_125201159
Zo'n figuur, heeft die nu iets gebruikt om zo te worden? Hij ziet er niet echt natuurlijk uit...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125201279
Whey shakes ik zie het al.
pi_125214723
Ik zit al 3 weken vast met 30 kilo squat. 40 kilo wilt me maar niet lukken en schijfjes van 2.5 kilo weiger ik erop te doen :')

tips?
  vrijdag 12 april 2013 @ 22:24:01 #103
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125214809
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:22 schreef G.R.S. het volgende:
Ik zit al 3 weken vast met 30 kilo squat. 40 kilo wilt me maar niet lukken en schijfjes van 2.5 kilo weiger ik erop te doen :')

tips?
Je zult niks 0,0 bereiken als je geen schijfjes van 2.5 wil gebruiken uit principe.
pi_125214861
Dan maar 2.5 kilo schijfjes gebruiken. :{w
  vrijdag 12 april 2013 @ 22:25:55 #105
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125214900
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:25 schreef G.R.S. het volgende:
Dan maar 2.5 kilo schijfjes gebruiken. :{w
Lijkt me ook ja. Gewoon opbouwen, langzaam.
  vrijdag 12 april 2013 @ 22:34:29 #106
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_125215354
Ik verhoog met 25kg schijven of anders niks.
BEASTMODE
pi_125301755
Heb het gevoel dat mn linkerborst iets achter loopt vergeleken met de rechter..
Hoe kan ik dit weer goed in evenwicht krijgen?
pi_125304033
Dumbbell BP.
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:08:55 #109
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_125359547
Fitness inmiddels 1,5 jaar maar wel met een pauze van 4 maanden vorig jaar. Ben sinds kort gestopt met roken en dit gaat mij goed af, nu wil ik weer een extra sport oppakken, wil iets van kickboksen gaan doen. Zijn er hier meer die dat doen? Ik wil 2X per week fitnessen, ga nu ongeveer 3-4X per week en wil daarnaast 2X per week gaan kickboksen. Iemand die ervaring heeft en dat wil delen?
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:13:58 #110
55709 Stereotomy
pi_125359752
quote:
11s.gif Op maandag 15 april 2013 10:02 schreef Jongentje. het volgende:
Heb het gevoel dat mn linkerborst iets achter loopt vergeleken met de rechter..
Hoe kan ik dit weer goed in evenwicht krijgen?
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:26:10 #111
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_125360204
quote:
Haha, ik zou helemaal kapot gaan van het lachen. _O-
UI Made bij VanilleKwark.
pi_125366215
quote:
Aaaawww, hij heeft schattige beentjes O+
pi_125492988

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2013 19:40:51 ]
pi_125509356
Bestaat er een schema'tje waarop staat hoeveel calorieen een man nodig heeft bij x length en y gewicht in ruststand? Nodig in de zin van y gewicht te behouden.
  zaterdag 20 april 2013 @ 00:34:08 #115
55709 Stereotomy
pi_125509686
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 00:25 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
Bestaat er een schema'tje waarop staat hoeveel calorieen een man nodig heeft bij x length en y gewicht in ruststand? Nodig in de zin van y gewicht te behouden.
http://www.1percentedge.com/ifcalc/

vergeet de metric knop niet.
pi_125521997
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 00:34 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

http://www.1percentedge.com/ifcalc/

vergeet de metric knop niet.
bedankt. Ik heb net even uitgerekend hoeveel calorieen ik per dag eet en het komt aardig overeen met het berekende getal! Wat ook niet vreemd is :P Als je elke dag tzelfde eet dan krijg je een gewicht die daar bij hoort.
pi_125648276
Ik heb een vraagje. Ik fitness al een tijd 2 keer per week en loop 3 keer in de week minstens een uur hard. Ik heb geregeld dat ik de maandag gefitnest heb en dat ik op de dinsdagavond (tijdens het hardlopen) hier last van heb. Zovaak als mogelijk probeer ik nu eerst een dag te hardlopen en dan te fitnessen, dan heb ik hier minder last van.
Toch merk ik dat ik dat mijn spieren redelijk sloom herstellen en ik blijf tijdens het hardlopen last houden van het fitness en vice versa.

Zouden Whey shakes hier wat in kunnen betekenen of eventuele andere tips?

Ik werk 40 uur per week dus moet in de avond en weekenden sporten.
pi_125660364
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:46 schreef Piethur het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik fitness al een tijd 2 keer per week en loop 3 keer in de week minstens een uur hard. Ik heb geregeld dat ik de maandag gefitnest heb en dat ik op de dinsdagavond (tijdens het hardlopen) hier last van heb. Zovaak als mogelijk probeer ik nu eerst een dag te hardlopen en dan te fitnessen, dan heb ik hier minder last van.
Toch merk ik dat ik dat mijn spieren redelijk sloom herstellen en ik blijf tijdens het hardlopen last houden van het fitness en vice versa.

Ik denk niet dat je al meteen aan de Whey shakes moet, eerst kijken of je normale voeding rond het sporten al in orde is. Daar kan je al een heel end mee komen. Zorg dat je voor het trainen een goede hoeveelheid eiwitten binnen krijgt en na het trainen wat carbs om je glycogeen aan te vullen.

Hoe hard fitness je eigenlijk?
Azwethinkweiz
  dinsdag 23 april 2013 @ 22:26:23 #119
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_125660831
quote:

Voldoende slapen scheelt ook veel, weet ik uit ervaring. Zeker 8-9 uur per nacht slapen.
pi_125745995
Topic even volgen. Doe namelijk fitness/bodybuilding
pi_125751926
quote:

Te weinig info om iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Lengte + gewicht? Hoe train je? Voeding?

Als je gains wilt maken zou ik het eerder andersom doen, 3x per week krachttraining en 2x per week hardlopen.
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:34:05 #122
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_125753628
Holy fuck, ik deed vanmorgen 'even' drie volledige pull-ups, terwijl ik een kleine maand geleden m'n schouders nog niet boven m'n ellebogen getild kreeg. :D

Dat zijn de momenten waarvoor je het doet. :Y
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:39:42 #123
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_125753844
quote:

Zorg dat je genoeg eiwitten eet. Wheyshakes zouden best kunnen helpen.
Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat als ik een wheyshake nam na mijn training, ik een stuk minder last had van spierpijn.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_125754071
Whey shakes zijn weggegooid geld als je voeding kut is.

Whey wordt hier vaak aangehaald als een soort wondermiddeltje tegen spierpijn, brenger van massieve gains etc., maar meer dan een EIWITSUPPLEMENT (supplement = AANVULLING) is het niet.

Ik durf wel te zeggen dat bij 9 van de 10 mensen hun voedingspatroon weinig voorstelt. Een gebrek aan verse groente, te weinig eiwitten, veel SIMPLE SUGARS, etc.. Pas als je je voeding op orde hebt, en het lastig vindt om aan je eiwitbehoefte te voldoen met 'echt' voedsel, dan kun je aan 'shakieszz' gaan denken.

[ Bericht 11% gewijzigd door 16meter op 26-04-2013 11:50:58 ]
pi_125754143
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:45 schreef 16meter het volgende:
Whey shakes zijn weggegooid geld als je voeding kut is.

Wordt hier vaak aangehaald als een soort wondermiddeltje tegen spierpijn etc., maar meer dan een EIWITSUPPLEMENT (supplement = AANVULLING) is het niet.

Ik durf wel te zeggen dat bij 9 van de 10 mensen de voeding weinig voorstelt. Weinig verse groente, te weining eiwitten, veel SIMPLE SUGARS, etc..
Even quoten voor deze waarheden.
pi_125754158
dank panzertje

je bent een toffe peer
pi_125754202
Wil je nu zeggen dat ik dik ben? Ben gewoon een zandloper hoor.
pi_125754584
Een proportionele peer is niets om je voor te schamen! ;)
  vrijdag 26 april 2013 @ 19:33:33 #129
63722 z80
I fink you freaky
pi_125772622
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:39 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Zorg dat je genoeg eiwitten eet. Wheyshakes zouden best kunnen helpen.
Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat als ik een wheyshake nam na mijn training, ik een stuk minder last had van spierpijn.
spierpijn komt door micro beschadigingen in de spier (waardoor na herstel de spier sterker wordt) of door de afvalstoffen die zijn opgehoopt in het spierweefsel.
tegen de eerste helpt enkel rust. de tweede kun je voorkomen door een goede cooling-down en genoeg te drinken voor, tijdens en na de training. dat laatste deed je dus blijkbaar niet. een eiwit bom heeft geen enkele invloed op de spierpijn.
  zaterdag 27 april 2013 @ 10:44:20 #130
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_125790303
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:33 schreef z80 het volgende:

[..]

spierpijn komt door micro beschadigingen in de spier (waardoor na herstel de spier sterker wordt) of door de afvalstoffen die zijn opgehoopt in het spierweefsel.
tegen de eerste helpt enkel rust. de tweede kun je voorkomen door een goede cooling-down en genoeg te drinken voor, tijdens en na de training. dat laatste deed je dus blijkbaar niet. een eiwit bom heeft geen enkele invloed op de spierpijn.
Ik drink zeker wel genoeg tijdens en na de training. Wanneer ik na de training een wheyshake dronk, voelde ik mijn spieren de dag erna bijna niet meer. Terwijl als ik dat niet deed ik wel wat spierpijn had. Dat is gewoon mijn ervaring.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_125790459
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:33 schreef z80 het volgende:

[..]

Doe eens googlen op "eiwit spierherstel" en kom dan nog eens terug.
Azwethinkweiz
pi_125790739
De 'brede' jongens hier lopen alweer in de korte broek. Het ziet er niet uit met die lucifers er onder :') En met open mond kijken als ik 110kg squat nu ik rustig aan moet doen ivm een blessure.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:23:49 #133
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125790904
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
De 'brede' jongens hier lopen alweer in de korte broek. Het ziet er niet uit met die lucifers er onder :') En met open mond kijken als ik 110kg squat nu ik rustig aan moet doen ivm een blessure.
Ziek man. 110kg squat.
pi_125791148
Gister mijn eerste KT gedaan, babylove ss schema.

Had wel moeite met bent over rows en bench press om de barbell stabiel te houden. Het leek net alsof ik aan het roeien was. :')

Vandaag melk, rijst, kwark en havermout ingeslagen en vanaf morgen beginnen met bulken.

Mijn eetschema ziet er nu zo uit:

Bij het avondeten eet ik ook sla.

Stats:
1.66
60 kg
bf 10-12%?

Is dit voldoende voor een beginner om te groeien?
pi_125791595
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:36 schreef Dimachaerus het volgende:
Gister mijn eerste KT gedaan, babylove ss schema.

Had wel moeite met bent over rows en bench press om de barbell stabiel te houden. Het leek net alsof ik aan het roeien was. :')

Vandaag melk, rijst, kwark en havermout ingeslagen en vanaf morgen beginnen met bulken.

Mijn eetschema ziet er nu zo uit:

[ afbeelding ]

Bij het avondeten eet ik ook sla.

Stats:
1.66
60 kg
bf 10-12%?

Is dit voldoende voor een beginner om te groeien?
Niet echt aan te raden om elke dag de helft van je calorieën uit volle melk te halen. Macro's kunnen wel dan wel in orde zijn, maar je micro's zijn dat dan niet. Meer variatie en een bijvoorbeeld ook fruit.
En je eet geen vlees?
pi_125791678
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:59 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Niet echt aan te raden om elke dag de helft van je calorieën uit volle melk te halen. Macro's kunnen wel dan wel in orde zijn, maar je micro's zijn dat dan niet. Meer variatie en een bijvoorbeeld ook fruit.
En je eet geen vlees?
Vlees vergeten erbij te zetten, ik ga 200gr kipfilet eten per dag. En ik eet bijna dagelijks fruit paar honderd gram fruit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 12:06:07 ]
pi_125791723
Heb melk , noten aangepast en kip toegevoegd. Zit ik nu dan niet te hoog in mijn eiwitten?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 12:05:50 ]
pi_125792526
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 12:05 schreef Dimachaerus het volgende:
Heb melk , noten aangepast en kip toegevoegd. Zit ik nu dan niet te hoog in mijn eiwitten?

[ afbeelding ]
Wel wat hoog, maar niet echt iets om je zorgen te maken. In fruit zit ook calorieën, he ;) Dus die moet je ook meenemen in je calculaties, tevens ook alles wat je drinkt, waar je in bakt, etc.
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:03:47 #139
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125952466
Hoi fitnessers! Ik ben sinds kort weer in de sportschool te vinden, en ik vroeg me af of jullie nog tips hebben voor oefeningen. Ik wil liefst zoveel mogelijk losse dumbbells, en eventueel met barbells doen. Liever niet bankdrukken want ik heb niemand om me te helpen en dingen uit te leggen/op te vangen. Daarnaast heb ik zwakke knieën en veel bovenbeenspier dus ik wil niet teveel squats en lunges doen, ik zet daar echt snel spier aan (in mn jeugd fietste ik 150 km in de week, denk dat het daarvan komt)

Achtergrond:
klein meisje, bmi van 50, voorheen wel krachttrainign gedaan, door krachttraining en een beetje cardio en gezond eten ooit 55 kilo lichter geweest dan nu. ik heb zwakke enkels en knieën, één knie met vocht erin. ik ben nadrukkelijk NIET op zoek naar voedingsadvies of opmerkingen in de lijn van "varken" "ga eens afvallen" en "OMG 50!". ik loop bij een dietist en psycholoog van een obesitascentrum daarvoor, het gaat me dus puur om tips voor oefeningen om te doen als ik in de sportschool ben.

Ik merk dat ik losse gewichten leuker vind dan die apparaten.

Wat ik nu doe:
10 minuutjes opwarmen cardio op de crosstrainer hartslag 155 :r
losse dumbbel oefeningen met weinig gewicht want slappe polsjes en armpjes

(curl met 5 kg, alternating front raises met 4kg, single triceps extension achter mijn rug met 5 kg,
bent-over row met 5 kg, alles drie sets van 10)

lever chest press 15 kg :@ , 3x10
leg curl met 25 kg, 3x10
leg extension met 25 kg, 3 x10
leg press met 100 kg, 3 x 10
2x25 waist twists met een barbell op mn schouders (vooral bij gebrek aan een broomstick overigens)
Kwak
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:09:02 #140
55709 Stereotomy
pi_125952681
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:03 schreef kwakz0r het volgende::
klein meisje, bmi van 50, voorheen wel krachttrainign gedaan, door krachttraining en een beetje cardio en gezond eten ooit 55 kilo lichter geweest dan nu.
BMI is geen typo dan, toch? :)

Welkom. Misschien kan MarMar wel uitleggen wat zij zo leuk vindt aan haar schema. Zij doet pretty much de juiste compound oefeningen (meerdere gewrichten) gesupplementeerd met isolatieoefeningen (1 gewricht) met losse gewichten in een sportschool.

Ik weet niet wat je doelen zijn, maar wil je naar een gezonder gewicht dan is dat 90% van de inspanning op eetgebied en maar 10% van de tijd op sportgebied.
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:13:31 #141
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125952888
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:09 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

BMI is geen typo dan, toch? :)

Welkom. Misschien kan MarMar wel uitleggen wat zij zo leuk vindt aan haar schema. Zij doet pretty much de juiste compound oefeningen (meerdere gewrichten) gesupplementeerd met isolatieoefeningen (1 gewricht) met losse gewichten in een sportschool.

Ik weet niet wat je doelen zijn, maar wil je naar een gezonder gewicht dan is dat 90% van de inspanning op eetgebied en maar 10% van de tijd op sportgebied.
ik ken marmar uit t slank- en dieettopic, dus ik kijk uit naar haar sportadviezen. :Y ik zoek echt een fijn schema waar ik mee aan de slag kan. uit budgettechnische redenen zit ik bij een sportschool zonder begeleiding...

en ik weet dat eten het grootste deel van het werk zal moeten zijn, ben ik ook hard mee bezig! maar nadat ik zoveel ben aangekomen heb ik sport verwaarloosd, waardoor pogingen sindsdien die alleen uit minder en gezonder eten bestonden steeds niet lukten. nu pak ik t allebei weer op, net als de eerste keer dat ik serieus afviel (en aangezien ik nu eetstoornis"vrij" ben hoop ik het daarna ook vast te kunnen houden, in tegenstelling tot vorige keer)
Kwak
pi_125953069
In ieder geval veel succes :)
pi_125953469
Ik heb geen tips voor je, maar ik wil je wel even zeggen dat ik het goed vind dat je er gewoon mee aan de slag gaat en je heel veel succes wensen!
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:36:18 #144
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125953905
Thanks allemaal! Ik lees bij het teruglezen veel over starting strength, zal ik ook doorlezen, maar heb wel wat beperkingen door mijn gewicht en gewrichten (mijn eigen gewicht optillen met een pull-up of een dip is momenteel echt nog geen optie bijvoorbeeld :P)
Kwak
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:45:44 #145
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125961892
Ik heb 5 toipics teruggelezen, en twee schema's gepakt die me nuttig lijken als ik 2 tot 3 keer per week sport (full body). Wat is het verstandigst/handigst denken jullie, die van (snakey? ik weet niet meer) of van marmar (met andere gewichten natuurlijk)?

Cardio erachteraan is iets wat ik sowieso moet toevoegen omdat ik ook wat :') vet kwijt moet.

iemand:
Shoulder press
Leg press of squat
Vertical Traction
Lower back machine
Chest press

Marmar:
Legpress 70 kg
Leg extension 25 kg
Leg curl 30 kg
Hip abduction 40 kg
Hip adduction 40 kg
chest press 25 kg
vert. traction 40 kg (rug dus)
lower back 35 kg met 1 serie extra omdat ik die niet hoger mag in gewicht
ab crunch 35 kg
rotary torso 25 kg (zijwaartse buikspieren)
total abs 45 kg
triceps pulldown 20 kg
biceps dumbbell 8 kg x 2
loopband 15 minuten, 5 kmpu, gemiddelde helling van 11%
Kwak
  donderdag 2 mei 2013 @ 00:39:19 #146
55709 Stereotomy
pi_125967054
Die bovenste is van mij denk ik. Als totale beginner heb je het meest baat bij een korte en intensieve fullbody workout, in plaats van 10 isolatieoefeningen die verder niks méér bijdragen.

Maar als ik zo vrij mag zijn, beter val je eerst af tot een wat manageable BMI van 30-35 door wat te wandelen of lage intensiteit te fietsen. Ik schat dat je rond de 50 kg vet moet afvallen daarvoor?

Beginnen met bodyweight oefeningen ipv gewichten is verstandig. Probeer maar eens zonder buiten adem 20x de trap op en af te lopen. Zoals eerder gezegd is eetpatroon, zeker voor mensen met meer vetmassa, 90% van je resultaat (eigen ervaring + medisch-wetenschappelijke achtergrond).

Ik denk dat je gewrichten (o.a. je knie zoals je zelf zegt) wat fucked up zijn momenteel, en een beetje massa minderen voordat je intensief gaat krachttrainen kan een goed idee zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Stereotomy op 02-05-2013 00:44:20 ]
pi_125968284
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:03 schreef kwakz0r het volgende:

klein meisje, bmi van 50, Blablabla
Net alsof dat kan een BMI van 50 :')
Dan zie je er echt zo uit, en dat zal wel niet toch.

SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2013 01:50:18 ]
  donderdag 2 mei 2013 @ 08:08:25 #148
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125969260
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 01:46 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Net alsof dat kan een BMI van 50 :')
Dan zie je er echt zo uit, en dat zal wel niet toch.

[ afbeelding ]

SPOILER
Joh dan geloof je me toch niet? Ik ben 1.60, met 77 kilo ben ik al obees maar kan ik maat 42-44 dragen. Getal klopt echt wel, en ik zie er inderdaad uit als een dikke trol. Gelukkig doe ik er iets aan ;)

Stereo: ik moet naast eten echt bewegen, en een van de weinige dingen die ik echt leuk vind om te doen is met gewichten trainen... ik doe cardio er wel bij, en ik eet gezond en minder, maar goed ik krijg nu toch als enige advies om trappen op een af te lopen en minder te eten - jammer, dat soort dingen doe ik al, en volgens mij is het ook voor fat chicks belangrijk om hun spieren te versterken voor een hogere rustverbranding en bovendien om gewrichten en banden te ontlasten...

Iemand nog tips voor oefeningen met gewichten of apparaten? Tips om af te vallen heb ik echt niet nodig.
Kwak
  donderdag 2 mei 2013 @ 08:13:18 #149
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125969301
Overigens ben ik al eens tot een bmi van dertig afgevallen zonder krachttraining maat met hardlopen en dieet... Toen was ik echt nog steeds heel vet, vetpercentage nog steeds 50 procent, en zo veel spier kwijtgeraakt dat ik razendsnel weer aan ben gekomen.

Daarom wil ik het nu anders doen, dat het dan in kilo s langzamer gaat maakt me niet zoveel uit. Ben in de maand april 3 kg en 4 cm op mijn buik kwijtgeraakt. Dat laatste vind ik veel belangrijker.
Kwak
pi_125969531
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:08 schreef kwakz0r het volgende:
un spieren te versterken voor een hogere rustverbranding en bovendien om gewrichten en banden te ontlasten...
Serieuze tip zou DNP zijn. Helaas voor jou is het illegaal.

ECA stack zou solaas bieden met een perfecte voeding. (dus niet meer die 02:00 uur Mars/Snikker/mcflurry die je maar al te vaak toch neemt ;) )

Als ik jou was zou ik 2 training sessies per dag doen. Cardio minimaal 1.5 uur. en 45 minuten gewichts training. Squats, lunges, dat soort dingen. Fuck slechte knieën fuck alle smoesjes.

Denk aan Zyzz KwakZ0r, denk aan Zyzz, neem je ECA stop met eten en wat je eet is Vis en biefstuk.

Als je moet overgeven, geef je jezelf voor straf een extra half uurtje Cardio.
Zo doe ik het ook, zodra mijn lichaam misselijk wordt is dat een teken dat mijn lichaam het lekker vind en meer training eist!

En als je lichaam Training wil, moet je dat hem geven en koesteren, pijn is zwakte wat je lichaam verlaat.

Succes!

Oja,
Een goede ECA kan je hier legaal kopen als je in de UK woont:
http://www.weightlossdirect.co.uk/product_details.aspx?pid=160

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2013 08:38:50 ]
  donderdag 2 mei 2013 @ 08:44:45 #151
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125969620
ZetaOS, loop eens niet te trollen tegen me :P
Kwak
pi_125969713
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:44 schreef kwakz0r het volgende:
ZetaOS, loop eens niet te trollen tegen me :P
Sorry zal er mee stoppen nu.

Maar die ECA stack zou je kunnen overwegen, het is een mild middel, en bij een bmi van 50 is het van belang dat deze zo snel mogelijk naar beneden gaat.
De nadelen van zoveel vet weegt zeker zwaarder dan de milde bijwerking van een ECA stack, ben benieuwd wat de rest van deze stelling vind.

Uiteraard met je arts bespreken, maar weet zijn antwoord wel.
En laat die DNP maar even links liggen, dat was wel een grapje.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2013 10:34:47 ]
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:26:21 #153
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125970305
Ik zou dan eerder voor 5 - 10mg oxadrolone (Anavar) kiezen. Mild en heeft enorme resultaten bij vrouwen.
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:28:37 #154
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125970359
Pillen gaat hem niet worden heren. Ik moet juist geen quick fix zoeken, maar iets wat ik voor altijd vol kan houden. Dit is en meerjarenplan.
Kwak
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:32:47 #155
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_125970446
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:28 schreef kwakz0r het volgende:
Pillen gaat hem niet worden heren. Ik moet juist geen quick fix zoeken, maar iets wat ik voor altijd vol kan houden. Dit is en meerjarenplan.
Zeker afvallen met een calorieënteller dan, en niet met WeigthWatchers o.i.d. Dat is misschien leuk in het begin, maar met die punten leer je zelf niet wat gezond is en wat niet. Dan ga je ofwel jojo'en met je gewicht, ofwel je zit voor de rest van je leven vast aan zo'n methode (die vaak niet goedkoop is).

Daarom, gebruik een van de tellers die hier al regelmatig ter sprake zijn gekomen, en houd het (vooral in het begin) zeer streng bij. Na een tijdje ga je het vanzelf kunnen inschatten, en kun je voor de rest van je leven gezond(er) eten zonder vast te zitten aan dure afvalprogramma's.
pi_125970532
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:26 schreef Snakey het volgende:
Ik zou dan eerder voor 5 - 10mg oxadrolone (Anavar) kiezen. Mild en heeft enorme resultaten bij vrouwen.
Oja, dat is waar ook, zat daar laatst nog naar te kijken voordat Youtube als die roid video`s verwijderde in de clean up.
Absoluut een goede tip! Wellicht zelfs nog beter als je ze stackt.
pi_125970565
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:28 schreef kwakz0r het volgende:
gaat hem niet worden heren. Ik moet j
Verstandig, maar je zal toch echt snel in bmi moeten dalen voordat het fataal wordt.
Een kickstart is geen slecht idee.
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:37:26 #158
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125970576
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zeker afvallen met een calorieënteller dan, en niet met WeigthWatchers o.i.d. Dat is misschien leuk in het begin, maar met die punten leer je zelf niet wat gezond is en wat niet. Dan ga je ofwel jojo'en met je gewicht, ofwel je zit voor de rest van je leven vast aan zo'n methode (die vaak niet goedkoop is).

Daarom, gebruik een van de tellers die hier al regelmatig ter sprake zijn gekomen, en houd het (vooral in het begin) zeer streng bij. Na een tijdje ga je het vanzelf kunnen inschatten, en kun je voor de rest van je leven gezond(er) eten zonder vast te zitten aan dure afvalprogramma's.
Dat doe ik dus al :P volkoren producten, magere eiwitten, gezonde vetten, veel groente, ca 1800 kcal per dag.

Ik kwam hier dus ook alleen voor fitnessoefeningen of een schema, de eetkant is all sorted!
Kwak
pi_125970719
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:37 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat doe ik dus al :P volkoren producten, magere eiwitten, gezonde vetten, veel groente, ca 1800 kcal per dag.

Ik kwam hier dus ook alleen voor fitnessoefeningen of een schema, de eetkant is all sorted!
Magere eiwitten? o|O

Zo wie zo, Wat doen volkoren producten nog in je voeding, je mag helemaal geen brood meer.

Bruin volkoren Brood=slecht voor jou (Wit brood nog slechter uiteraard)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2013 09:42:52 ]
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:46:35 #160
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125970833
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:37 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Verstandig, maar je zal toch echt snel in bmi moeten dalen voordat het fataal wordt.
Een kickstart is geen slecht idee.
Ongezond is het zeker maar ik ben dertig en val echt niet morgen dood. Bloeddruk en suiker zijn in orde, geen andere kwalen, je kan het ook overdrijven.

De bedoeling is om dit kalenderjaar ongeveer 10 kilo af te vallen minimaal, dat is voor jullie ws. ondenkbaar langzaam en weinig aangezien ik blijkbaar elk moment dood neer kan vallen maar ik luister toch liever naar mijn artsen dan naar iemand die zich geen voorstelling kan maken van mijn gewicht en situatie. ;)

Maar goed het blijft maar terugkomen op dat ik echt snel / eerst moet afvallen en hoe ik dat moet doen terwijl ik specifiek aangaf dat geen behoefte aan te hebben. Niet omdat ik de noodzaak niet zie, maar omdat ik daar al over begeleiding mee bezig ben. Maar blijkbaar fascineert het jullie dat ik zo ben ofzo :P

Ik ga aan de slag met het schema van stereo dat ik eerst citeerde aangevuld met losse biceps en triceps voor mijnslappe armpjes, en buikspieren met een flinke portie cardio er achteraan :Y

Heb jij nog tips MarMar?
Kwak
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:03:05 #161
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125971223
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:56 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Wie van ons twee overdrijft er nou, jij bent de gene die overdreven veel in haar mond gepropt heeft tot dat ze die mijlpaal van BMI 50 bereikt heeft.
En of je morgen dood neervalt, ik kan je aders van binnen niet zien, en je arts ook niet zomaar.
Suiker loert echt om de hoek, elk moment dame, elk moment.

Veder, verstandig dat jet het schema van stereo gaat volgen.

Leg nog even uit wat magere Eiwitten zijn, had je arts die aangeraden?
Leer ik ook eens wat
Ik bedoel eiwitten uit magere producten zoals kipfilet, niet uit vette producten zoals bewerkt vlees/kipnuggets/vleeswaren. De eiwitten zelf zijn natuurlijk nooit vet of mager, naar de producten die je kiest wel. Alsof je nog nooit van lean proteine gehoord hebt. Je veronderstelt van alles over mij waar ik schat obgeveer 5 procent van klopt.

Ik ga op de rest niet eens in... inderdaad iedereen is welkom hier, als je je maar laat beledigen door mensen die je niet eens kennen.

Laat die fitnessadviezen maar zitten verder. Ik pm MarMar wel en kom hier mn stats wel posten over een maandje.
Kwak
pi_125971315

beste advies wat ik je kan geven; heel veel water drinken, hoef je niet te trainen ook

[ Bericht 8% gewijzigd door Snakey op 03-05-2013 21:17:27 ]
pi_125971402
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:03 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ga op de rest niet eens in... inderdaad iedereen is welkom hier, als je je maar laat beledigen door mensen die je niet eens kennen.
Jij beledigd mij door te zeggen dat ik dingen overdrijf.

Weet je, laat die stats over een maand maar zitten, gaat je toch niet lukken.

:W Miss Mcflurry

[ Bericht % gewijzigd door Snakey op 03-05-2013 21:17:39 ]
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:21:19 #164
402324 Primeape
We wanna win, win,win
pi_125971747
Wat adviseren jullie voor cardio in de cut; Laag tempo uur cardio ( hartslagzone vetverbranding) of interval training uur lang ?
pi_125971766
HIIT
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:25:08 #166
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125971849
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:08 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Jij beledigd mij door te zeggen dat ik dingen overdrijf.

Weet je, laat die stats over een maand maar zitten, gaat je toch niet lukken.

:W Miss Mcflurry
Die challenge ga ik aan!

Nu: 130.3 kilo, buikomtrek bij navel 121 cm. 1 juni zie ik je hier terug!
Kwak
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:30:16 #167
402324 Primeape
We wanna win, win,win
pi_125971995
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:22 schreef Nic1 het volgende:
HIIT
Ik weet niet of ik het conditioneel zal volhouden met rennen :P Met basketball loopt het prima maar langdurig rennen is nooit een pluspunt geweest :)
pi_125972100
Hoe hoog je intensiteit is is natuurlijk afhankelijk van je conditie, zelfs met een slechte conditie is HIIT goed te doen.

Ligt er een beetje aan wat je doel is, je kunt ook minder eten.
pi_125972169
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:21 schreef Primeape het volgende:
Wat adviseren jullie voor cardio in de cut; Laag tempo uur cardio ( hartslagzone vetverbranding) of interval training uur lang ?
kwartiertje tot twintig minuten HIIT

en dan ook echt HIGH intensity

quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:45 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb 5 toipics teruggelezen, en twee schema's gepakt die me nuttig lijken als ik 2 tot 3 keer per week sport (full body). Wat is het verstandigst/handigst denken jullie, die van (snakey? ik weet niet meer) of van marmar (met andere gewichten natuurlijk)?

Cardio erachteraan is iets wat ik sowieso moet toevoegen omdat ik ook wat :') vet kwijt moet.

iemand:
Shoulder press
Leg press of squat
Vertical Traction
Lower back machine
Chest press

Marmar:
Legpress 70 kg
Leg extension 25 kg
Leg curl 30 kg
Hip abduction 40 kg
Hip adduction 40 kg
chest press 25 kg
vert. traction 40 kg (rug dus)
lower back 35 kg met 1 serie extra omdat ik die niet hoger mag in gewicht
ab crunch 35 kg
rotary torso 25 kg (zijwaartse buikspieren)
total abs 45 kg
triceps pulldown 20 kg
biceps dumbbell 8 kg x 2
loopband 15 minuten, 5 kmpu, gemiddelde helling van 11%
dat 'schema' van marmar slaat echt helemaal nergens op

beter iets als starting strength ipv zelf een mengelmoesje van nutteloze isolatie oefeningen maken

[ Bericht 57% gewijzigd door 16meter op 02-05-2013 10:41:23 ]
pi_125972604
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Die challenge ga ik aan!

"I'll be back!"
8-)

Succes, Kwak!
Go hard or go home
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:58:37 #171
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125972998
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:47 schreef Noek het volgende:

[..]

"I'll be back!"
8-)

Succes, Kwak!
Thanks!

Ik zal binnenkort eens een foto posten van hoe ik er uit zie toen ik nog "gewoon" obees was. Misschien helpt dat een beeld te vormen van wat een bmi van 30+ ook kan zijn. Zit nu mobiel en het lukt niet.
Kwak
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:55:25 #172
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125974828
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Die challenge ga ik aan!

Precies, laat je niet gek maken. Ik vind het heel dapper dat je alles hier zo neer zet, en er serieus mee aan de gang gaat. De serieuse tips/workout dan. :P

Succes. Ik ben benieuwd naar 1 juni. ^O^
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:55:06 #173
55709 Stereotomy
pi_125976946
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:46 schreef kwakz0r het volgende:

Ik ga aan de slag met het schema van stereo dat ik eerst citeerde aangevuld met losse biceps en triceps voor mijnslappe armpjes, en buikspieren met een flinke portie cardio er achteraan :Y

Herstel: je pakt mijn schema en gooit er zooi bij.

Ik snap nog steeds bij god niet waarom beginners zo gefocust zijn op losse isolatieoefeningen. Voordat ze ook maar 1 zware compound oefening hebben gedaan tot aan failure, waar je triceps of biceps branden van de lactaat, denken ze al losse isolatieoefeningen nodig te hebben bij hun eerste workout.

Je lijkt me nogal een koppige. Dat kan positief uitvallen (want om je levensstijl om te gooien heb je koppigheid nodig) maar ook negatief, gezien je koppig genoeg zult zijn om alleen de dingen te doen waarvan jij denkt dat het 'moet'.
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:57:57 #174
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125977042
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:55 schreef Stereotomy het volgende:

Je lijkt me nogal een koppige. Dat kan positief uitvallen (want om je levensstijl om te gooien heb je koppigheid nodig) maar ook negatief, gezien je koppig genoeg zult zijn om alleen de dingen te doen waarvan jij denkt dat het 'moet'.
Dubbeltje ---> kant.
pi_125977053
je begrijpt het verkeerd

juist lekker veel herhalingen op de crunch machine om het buikvet weg te branden, natuurlijk!!!

en wat triceps extensies om dat hangende vel strak te trekken. :)

de probleemzones moet je wel gericht aanpakken!!!
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:07:52 #176
55709 Stereotomy
pi_125977340
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:21 schreef Primeape het volgende:
Je bent niet op 'hoge intensiteit' aan het trainen als je een uur lang HIIT kunt doen. Dat is volledig buiten context geplaatst.

De studies waarop dat hele HIIT gebaseerd is hebben sprintjes van een paar minuten en dat een paar keer achter elkaar (4-20 minuten). Niet een uur lang.

Afgezien daarvan, als je per se cardio wil trainen, moet je de trainingsmethode kiezen waar je met het meeste plezier naar toe gaat.
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:11:55 #177
58789 Snakey
-||||--------||||-
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:12:24 #178
55709 Stereotomy
pi_125977516
quote:
9s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:11 schreef Snakey het volgende:
Ik heb na 30 jaar nog geen leuke manier van cardio training gevonden.
Beetje dobberen in de middelandse zee :P
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:14:23 #179
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125977620
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:12 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Beetje dobberen in de middelandse zee :P
:D

Maar nu je het zegt. Ik kan m´n kayak ondertussen wel weer uit de schuur halen. :P
  donderdag 2 mei 2013 @ 14:35:30 #180
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125980236
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:58 schreef 16meter het volgende:
je begrijpt het verkeerd

juist lekker veel herhalingen op de crunch machine om het buikvet weg te branden, natuurlijk!!!

en wat triceps extensies om dat hangende vel strak te trekken. :)

de probleemzones moet je wel gericht aanpakken!!!
Zelfs ik weet dat het niet zo werkt hoor :P zo koppig ben ik nou ook weer niet.

@Stereo: ok, dan laat ik die losse dingen zitten! Dank voor het advies.
Kwak
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:12:18 #181
55709 Stereotomy
pi_125981574
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 14:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Zelfs ik weet dat het niet zo werkt hoor :P zo koppig ben ik nou ook weer niet.

@Stereo: ok, dan laat ik die losse dingen zitten! Dank voor het advies.
Ga voor 3-4 sets en tussen de 5-12 herhalingen. De laatste herhaling van de laatste set moet, als je gewicht eenmaal opgebouwd hebt, HEEL lastig gaan.

Begin met het laagste gewicht. Gaat het goed, voeg gewicht toe. Je zult zien dat je over een paar weken absoluut niet meer kunt praten tijdens je setjes, zo zwaar hoor je te gaan.

Lichter dan dit, en je bent in feite cardio aan het doen met roze gewichtjes. Dat is geen krachttraining.

Daarom zei ik ook: als je krakkemikkige gewrichten heb momenteel, laat krachttraning eerst ff zitten totdat je wat minder zwaar weegt, en doe lichaamsgewicht oefeningen. Je weegt 130 kilo. Ik squat maximaal 90 kilo en vind dat al zwaar. Jij sleurt het de hele dag mee. In dat perspectief geef ik dat advies.
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:20:06 #182
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125981888
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:12 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ga voor 3-4 sets en tussen de 5-12 herhalingen. De laatste herhaling van de laatste set moet, als je gewicht eenmaal opgebouwd hebt, HEEL lastig gaan.

Begin met het laagste gewicht. Gaat het goed, voeg gewicht toe. Je zult zien dat je over een paar weken absoluut niet meer kunt praten tijdens je setjes, zo zwaar hoor je te gaan.

Lichter dan dit, en je bent in feite cardio aan het doen met roze gewichtjes. Dat is geen krachttraining.

Daarom zei ik ook: als je krakkemikkige gewrichten heb momenteel, laat krachttraning eerst ff zitten totdat je wat minder zwaar weegt, en doe lichaamsgewicht oefeningen. Je weegt 130 kilo. Ik squat maximaal 90 kilo en vind dat al zwaar. Jij sleurt het de hele dag mee. In dat perspectief geef ik dat advies.
ok, bedankt voor het advies. Ik ga dit proberen zo. Ik kijk goed wat aan kan zonder dingen stuk te maken. Heb momenteel maar 1 problematische knie. Zwakke enkels had ik al sinds geboorte. Squatten is daardoor lastig en hardlopen ook maar de legpress met een niry volledige RMO lijkt me een mooie opbouw richting echt squatten misschien? Wat denk je? Ik post straks wel wat ik gedaan heb.

:) bedankt voor het meedenken.
Kwak
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:23:53 #183
55709 Stereotomy
pi_125982038
Begin maar met 10 kilo leg press, met die setjes en reps. Haal je makkelijk. Volgende training, 10 kilo erbij. Volgende training, 10 kilo erbij. Kleine, continue stapjes is je doel. Niet overmoedig worden. Let op je vorm en beweging. Hele bewegingen maken. Binnen enkele weken zit je op een plateau; dán ben je echt aan het krachttrainen.

Je kunt bodyweight squats gaan oefenen. Zoals ik al zei, je weegt > 100 kilo. Daarvoor moeten de meeste mensen maanden/jaren trainen voordat ze dat soort gewichten kunnen squatten. Probeer eerst maar een perfecte body weight squat uit te voeren voordat je ook maar aan gewichten denkt.
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:25:55 #184
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125982134
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:23 schreef Stereotomy het volgende:
Begin maar met 10 kilo leg press, met die setjes en reps. Haal je makkelijk. Volgende training, 10 kilo erbij. Volgende training, 10 kilo erbij. Binnen enkele weken zit je op een plateau; dán ben je echt aan het krachttrainen.

Je kunt bodyweight squats gaan oefenen. Zoals ik al zei, je weegt > 100 kilo. Daarvoor moeten de meeste mensen maanden/jaren trainen voordat ze dat soort gewichten kunnen squatten. Probeer eerst maar een perfecte body weight squat uit te voeren voordat je ook maar aan gewichten denkt.
leg press deed ik vorige week op 100 kilo, tot knieën parallel aan plank / hoek knie onderbeen ongeveer 70 graden denk ik... Moet het dieper met minder gewicht dus liever dan dat?
Kwak
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:26:43 #185
55709 Stereotomy
pi_125982165
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

leg press deed ik vorige week op 100 kilo, tot knieën parallel aan plank. Moet het dieper met minder gewicht dus liever dan dat?
Parallel is prima. Hoeveel sets en reps deed je?
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:29:28 #186
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125982263
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Parallel is prima. Hoeveel sets en reps deed je?
Hoek was ongeveer 70 graden. Ik deed drie keer vijftien. Dat brandde wel ja. Maar ik ga nu naar binnen , ik hou je advies aan qua gewicht en reps verder wel aan. Later vanmiddag verslag van wat ik kan op die manier ( tot failure dus).
Kwak
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:30:09 #187
55709 Stereotomy
pi_125982294
De hoek die je benen moeten maken moeten ongeveer zo overeenkomen:

pi_125982373
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:30 schreef Stereotomy het volgende:
De hoek die je benen moeten maken moeten ongeveer zo overeenkomen:

[ afbeelding ]
Hm. Ik dacht dat je knieën niet voorbij je tenen mochten komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2013 15:32:52 ]
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:36:13 #189
55709 Stereotomy
pi_125982498
quote:
5s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:32 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Hm. Ik dacht dat je knieën niet voorbij je tenen mochten komen.
Dat kan alleen als je ultra klein bent. Als je wat langer bent, is het onoverkomelijk. Je gewicht moet niet op je tenen staan tijdens een squat, dat is een betere beschrijving.
pi_125983909
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:36 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dat kan alleen als je ultra klein bent. Als je wat langer bent, is het onoverkomelijk. Je gewicht moet niet op je tenen staan tijdens een squat, dat is een betere beschrijving.
Ah ok, ik had gelezen dat het niet mocht. Dit zal de squats dan aanzienlijk makkelijker maken zeg. Ik had eerst 5 kg eraan gehangen maar durfde het niet aan. Heb toen 4kg gedaan en ik had nog best wel moeite om mijn balans te bewaren. Ik kwam ook net aan tot parallel. Morgen maar gewoon die knieën voorbij mijn tenen. :D
  donderdag 2 mei 2013 @ 16:19:32 #191
55709 Stereotomy
pi_125984134
ik heb eerst een paar weken bodyweight squats gedaan, daarna met lege stang, om de vorm goed te krijgen.
  donderdag 2 mei 2013 @ 16:23:56 #192
58789 Snakey
-||||--------||||-
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:19:46 #193
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125986791
Raaaaahhhh het was lekker! Dit heb ik gedaan:

Tien minuten opwarmen op p de crosstrainer, hr 160.

Shoulder press 15 kg: 5, 5. 10 kg: 8. 15 kg: 4
Leg press 100 kg: 12, 12. 110 kg: 12.
Vertical Traction 30 kg: 12. 35 kg: 12, 12. 40 kg: 5.
Lower back machine 35 kg: 12, 40 kg: 10, 10, 10.
Chest press 15 kg: 12, 12, 12. 20 kg: 7

13 min lopen op de loopband eerst met helling, niet zo snel, wel hr 160.

ZOals je ziet heb ik wat lopen klooien met gewichten en reps. Wel steeds geëindigd met een set die ik met heeeeel veel moeite kon afronden. Leg press had misschien nog zwaarder gekund.

had absoluut geen adem om te praten tijdens sets en voelde dat de hartslag ook hoog bleef.

Wat adviseer je/jullie als startgewicht/ reps voor volgende keer? Ik ga zaterdagochtend weer.
Kwak
pi_125986881
zou squats en deadlifts doen

sterke core is belangrijk als je wat zwaarder bent

beetje leg raises erbij

planks ook wel goeie
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:25:33 #195
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125987028
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:22 schreef 16meter het volgende:
zou squats en deadlifts doen

sterke core is belangrijk als je wat zwaarder bent

beetje leg raises erbij

planks ook wel
Hoe moet een deadlift?
Planks kan ik niet, opdrukken ook niet, meeste met body resistance ben ik echt niet sterk genoeg voor nu...
Kwak
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:27:00 #196
55709 Stereotomy
pi_125987091
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:19 schreef kwakz0r het volgende:
Raaaaahhhh het was lekker! Dit heb ik gedaan:

Tien minuten opwarmen op p de crosstrainer, hr 160.

Shoulder press 15 kg: 5, 5. 10 kg: 8. 15 kg: 4
Leg press 100 kg: 12, 12. 110 kg: 12.
Vertical Traction 30 kg: 12. 35 kg: 12, 12. 40 kg: 5.
Lower back machine 35 kg: 12, 40 kg: 10, 10, 10.
Chest press 15 kg: 12, 12, 12. 20 kg: 7

13 min lopen op de loopband eerst met helling, niet zo snel, wel hr 160.

ZOals je ziet heb ik wat lopen klooien met gewichten en reps. Wel steeds geëindigd met een set die ik met heeeeel veel moeite kon afronden. Leg press had misschien nog zwaarder gekund.

had absoluut geen adem om te praten tijdens sets en voelde dat de hartslag ook hoog bleef.

Wat adviseer je/jullie als startgewicht/ reps voor volgende keer? Ik ga zaterdagochtend weer.
Niet slecht :) Met deze fullbody workout heb je eigenlijk al je spieren gepakt. Geinig om te zien ook hoe je benen veel en veel verder voorlopen dan de rest van je lichaam; komt vaker voor bij endo's (ik zelf ook).

Je uiteindelijke doel is om steeds naar hogere gewichten te gaan. Kun je een bepaalde set/rep combi makkelijk aan, verhoog dan het gewicht met 1 stap.

Tip: neem een schriftje mee naar de sportschool waar je je progressie in bij houdt. Zo hoef je nooit te gokken hoeveel reps met welke gewichten je moet doen, en kun je je concentreren op progressie.
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:46:44 #197
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125987923
Tsja, die beentjes dragen elke dag mijn logge lijf dus die moeten wel sterk zijn.

Heb t nu bijgehouden op mn telefoon, maak er thuis een excelletje van. Moet alleen even moed verzamelen me uit de auto te hijsen (moe! )
Kwak
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:04:49 #198
236125 33
the exploding psychology
pi_125988570
Ik kom hier alleen om even aan te geven hoe teringretarded ik de posts van ZetaOS vind. Kerel, ze is geen fucking bodybuilder en hoeft absoluut niet zo snel en op die manier af te vallen. Sterker nog, juist niet te snel. Ze gaf in haar eerste post al aan dat ze geen gezeik hoefde over haar bmi etc., maar dat ze graag wat tips wilde. Stacks e.d. voor iemand zoals kwakz0r zijn geen tips :').

-edit- Bovendien, die 'miss McFlurry' was echt een kutopmerking.

Veel succes kwakz0r! *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door 33 op 02-05-2013 18:11:39 ]
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:11:12 #199
55709 Stereotomy
pi_125988782
Zeta's aanmoedigingen niet begrijpen :')

Haten op McFlurries ;(
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:12:05 #200
236125 33
the exploding psychology
pi_125988803
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:11 schreef Stereotomy het volgende:
Zeta's aanmoedigingen niet begrijpen :')
Zeta's shit aanmoedigen noemen, :').
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:12:46 #201
55709 Stereotomy
pi_125988825
quote:
13s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:12 schreef 33 het volgende:

[..]

Zeta's shit aanmoedigen noemen, :').
Ik vind het altijd bijzonder inspirerend.

Ietwat ruw aan de kantjes, maar ja 10.gif
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:14:31 #202
236125 33
the exploding psychology
pi_125988885
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:12 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik vind het altijd bijzonder inspirerend.

Ietwat ruw aan de kantjes, maar ja [ afbeelding ]
Ruw aan de kantjes is geen probleem, :'). Maar het past totaal niet bij zo'n iemand, :').
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:15:23 #203
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125988912
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:14 schreef 33 het volgende:

[..]

Ruw aan de kantjes is geen probleem, :'). Maar het past totaal niet bij zo'n iemand, :').
thanks 33, ik negeer Zeta gewoon :Y ik doe iets met de tips van Stereotomy, en we zullen zien wat t resultaat gaat zijn!
Kwak
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:15:47 #204
55709 Stereotomy
pi_125988924
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:14 schreef 33 het volgende:

[..]

Kunnen de meningen over verdeeld zijn :') Ik wou bijvoorbeeld dat iemand zoals Zeta op die manier tegen me gepraat had toen ik nog een dikke fatso was. :') Had me een boel jaren ploeteren gescheeld :')
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:21:12 #205
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125989063
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:15 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Kunnen de meningen over verdeeld zijn :') Ik wou bijvoorbeeld dat iemand zoals Zeta op die manier tegen me gepraat had toen ik nog een dikke fatso was. :') Had me een boel jaren ploeteren gescheeld :')
mwah, mij stoot het meer af. maar goed, ik ben dan ook geen kerel, misschien ligt het daar aan.
Kwak
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:21:39 #206
236125 33
the exploding psychology
pi_125989073
quote:

[..]

Misschien ja, als je een bodybuilder wil(de) worden ja. Zijn opmerkingen slaan als een tang op een varken voor iemand die 'gewoon' wil afvallen i.p.v. ripped worden.

Ik kan haar ook tips geven om elke calorie te gaan te tellen en al haar macro's bij te houden in een bepaalde ratio en om 5x per week 7 sets te gaan deadliften om een powerlifter te worden. Maar dat was niet haar fucking vraag en is niet toepasbaar op haar situatie.

Ze wil gewoon (rustig) afvallen zonder (anavar) pillen en stacks. :').
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:23:01 #207
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125989109
quote:

[..]

Precies de reden waarom ik van kritiek, opmerkingen en eventueel afkraken van een foto van mezelf hou. Uiteraard vind ik het niet leuk, maar het geeft je wel de 'godverdomme' om nog harder te trainen en je doelstelling wat te versnellen.
pi_125989145
De een vind het motiveren de ander irriteren :) Je intenties zijn in ieder geval goed en je zult aan een hoop mensen hier veel hebben qua info zoals Snakey en Stereo :)
pi_125989279
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:21 schreef 33 het volgende:

Ik kan haar ook tips geven om elke calorie te gaan te tellen en al haar macro's bij te houden in een bepaalde ratio en om 5x per week 7 sets te gaan deadliften om een powerlifter te worden. Maar dat was niet haar fucking vraag en is niet toepasbaar op haar situatie.
wat een slap geouwehoer

waarom zou je geen kcal tellen als je serieus wilt afvallen?

macro's bijhouden is ook helemaal geen verkeerd idee

je klinkt als een fitnessinstructeur man, die maken mensen ook wijs dat squats en deadlifts ziek gevaarlijke oefeningen voor grote powerlifters zijn en dat ze het allemaal niet zo nauw hoeven te nemen met hun voeding

gevolg:
0,0 fanatisme
0,0 motivatie
0,0 resultaat

en dat die posts van zeta alles behalve serieus waren, dat ziet iedereen
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:32:33 #210
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125989405
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:21 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mwah, mij stoot het meer af. maar goed, ik ben dan ook geen kerel, misschien ligt het daar aan.
Je gaat er prima mee om. Je laat je niet wegjagen, je zegt je ding erover en verder negeer je het. Pcies zoals je je op FOK! zou moeten instellen. Gewoon concentreren op de mensen die je helpen en tips geven, de rest links laten liggen.
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:40:09 #211
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125989634
Thanks Snakey :)

ik had ook nog een foto beloofd, dit was ik een paar jaar geleden, mijn bmi is hier obees.
dit ter illustratie dat niet iedereen met een bmi van 31 eruit ziet zoals het plaatje in de spoiler (DAT BEN IK NIET, maar ik zie er nu denk ik ongeveer zo uit als dat plaatje, maar met iets dunnere armen en meer tiet), ik zou echt heel blij zijn als ik weer ongeveer het figuur bereik wat ik op die eerste foto heb - liever nog wat dunner, maar in eerste instantie teken ik hiervoor!

SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door kwakz0r op 02-05-2013 22:50:54 ]
Kwak
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:07:54 #212
236125 33
the exploding psychology
pi_125990658
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:28 schreef 16meter het volgende:

[..]

wat een slap geouwehoer

waarom zou je geen kcal tellen als je serieus wilt afvallen?

macro's bijhouden is ook helemaal geen verkeerd idee

je klinkt als een fitnessinstructeur man, die maken mensen ook wijs dat squats en deadlifts ziek gevaarlijke oefeningen voor grote powerlifters zijn en dat ze het allemaal niet zo nauw hoeven te nemen met hun voeding

gevolg:
0,0 fanatisme
0,0 motivatie
0,0 resultaat

en dat die posts van zeta alles behalve serieus waren, dat ziet iedereen
Slap geouwehoer? :') Ik tel zelf mijn calorieën en macro's en train al meer dan 14 jaar. Ik deadlift op dit moment 195 kg en dit komt niet in de buurt van wat ik wil, dus slap geouwehoer komt er niet bij kijken. Hetzelfde geldt voor squatten.

Ik heb niet gezegd dat ze geen calorieën moet/kan gaan tellen, ik heb alleen gezegd dat ze voor normaal afvallen niet de hele zooi hoeft te doen en nee, niet eens calorieën tellen, laat staan aan de pillen gaan.

Al die bullshit is in haar situatie compleet misplaatst. Als je moeder 10 of 20 kg wil afvallen, dan raad je haar toch ook niet om 6x per week 2x per dag naar de sportschool en aan de pillen te gaan. Ze wil gewoon wat afvallen en niet preppen voor een contest.
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:11:26 #213
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125990803
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:40 schreef kwakz0r het volgende:

ik had ook nog een foto beloofd, dit was ik een paar jaar geleden, mijn bmi is hier obees.
dit ter illustratie dat niet iedereen met een bmi van 31 eruit ziet zoals het plaatje in de spoiler (ik zie er nu denk ik ongeveer zo uit als dat plaatje, maar met iets dunnere armen en meer tiet), ik zou echt heel blij zijn als ik weer ongeveer het figuur bereik wat ik op die eerste foto heb - liever nog wat dunner, maar in eerste instantie teken ik hiervoor!

Heel veel respect voor je lef om foto's te plaatsen. ^O^

Je hebt een hoop te doen. Maar met de juiste inzet, doorzettingsvermogen en vooral de juiste voeding ben je sneller op een redelijk gewicht dan je zou denken.
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:13:01 #214
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125990865
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:11 schreef Snakey het volgende:

[..]

Heel veel respect voor je lef om foto's te plaatsen. ^O^

Je hebt een hoop te doen. Maar met de juiste inzet, doorzettingsvermogen en vooral de juiste voeding ben je sneller op een redelijk gewicht dan je zou denken.
die tweede ben ik niet zelf hoor! ik heb gegoogled :7 die eerste vind ik niet beschamend, vind het een mooie foto. Maar thanks, vandaag een goeie start gemaakt, zaterdag ga ik weer!
Kwak
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:15:13 #215
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125990961
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

die tweede ben ik niet zelf hoor! ik heb gegoogled :7 die eerste vind ik niet beschamend, vind het een mooie foto. Maar thanks, vandaag een goeie start gemaakt, zaterdag ga ik weer!
Ah okee. :P

Je kan op de dagen dat je geen gewichten doet cardio doen. Al doe je maar een korte cardio workout, alle beetjes helpen. Helpt ook je spierpijn wat te verminderen.
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:30:24 #216
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_125991602
Sowieso kcals tellen en geen punten, zegeltjes of postzegels of weet ik allemaal wat ze in LIF doen met die gekke dieeten.
BEASTMODE
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:56:50 #217
55709 Stereotomy
pi_125998695
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:21 schreef 33 het volgende:

[..]

Misschien ja, als je een bodybuilder wil(de) worden ja. Zijn opmerkingen slaan als een tang op een varken voor iemand die 'gewoon' wil afvallen i.p.v. ripped worden.

Ze wil gewoon (rustig) afvallen zonder (anavar) pillen en stacks. :').
Ik denk niet dat je gewend bent tussen de regels door te lezen, en bovendien verzin je er nu domweg zaken bij die nergens gezegd zijn.

En fyi, afvallen is hetzelfde voor iemand die naar 20, 15 of 10% bf wil gaan. Je stopt alleen op een ander moment.

Daarom slaan de opmerkingen in de trant van 'ik wil trainen maar geen bodybuilder worden' helemaal nergens op. Het pad is identiek; je stopt alleen eerder op een minder groot streeffysiek.
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:58:07 #218
55709 Stereotomy
pi_125998778
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:40 schreef kwakz0r het volgende:

dit ter illustratie dat niet iedereen met een bmi van 31 eruit ziet zoals het plaatje in de spoiler (ik zie er nu denk ik ongeveer zo uit als dat plaatje, maar met iets dunnere armen en meer tiet), ik zou echt heel blij zijn als ik weer ongeveer het figuur bereik wat ik op die eerste foto heb - liever nog wat dunner, maar in eerste instantie teken ik hiervoor!
[ afbeelding ]

SPOILER
Ha, het was problematischer geweest als je een lelijk hoofd had, want daar valt weinig aan te doen. Nu zelf nog een bijpassend lichaam maken en je hebt nog een jaartje of 10 voordat de ouderdom je voor altijd inhaalt. ;( ^O^
pi_126001577
Succes kwakz0r. :)
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:42:46 #220
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_126001740
Hallo, ik ben een jongen van 22 jaar die vanaf zijn 5e heeft gevoetbald. 3 jaar geleden mijn arm gebroken waardoor ik niet meer mag voetballen van de dokter. Er zitten ook pinnen in enzo. Heb wel een beetje hardgelopen om mijn conditie op peil te houden enzo maar wil nu graag beginnen in de sportschool. Ben wel een echte ecto 1.75m 60 kilo. Iemand tips? Ik ben bang dat ik mijn arm kan beschadigen ofzo omdat er nog pinnen inzitten.
Rossoneri siamo noi.
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:50:20 #221
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126002214
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:58 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ha, het was problematischer geweest als je een lelijk hoofd had, want daar valt weinig aan te doen. Nu zelf nog een bijpassend lichaam maken en je hebt nog een jaartje of 10 voordat de ouderdom je voor altijd inhaalt. ;( ^O^
Thanks *D
Kwak
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:55:56 #222
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126002585
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:42 schreef ForzaMilan het volgende:
Hallo, ik ben een jongen van 22 jaar die vanaf zijn 5e heeft gevoetbald. 3 jaar geleden mijn arm gebroken waardoor ik niet meer mag voetballen van de dokter. Er zitten ook pinnen in enzo. Heb wel een beetje hardgelopen om mijn conditie op peil te houden enzo maar wil nu graag beginnen in de sportschool. Ben wel een echte ecto 1.75m 60 kilo. Iemand tips? Ik ben bang dat ik mijn arm kan beschadigen ofzo omdat er nog pinnen inzitten.
Ik zou dat je arts vragen. Misschien kunnen die pinnen er ondertussen uit. Ik heb een paar schroeven in m´n heup, nergens last van.

Raar trouwens dat je niet zou mogen voetballen vanwege pinnen in je arm.
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:57:08 #223
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_126002685
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:55 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou dat je arts vragen. Misschien kunnen die pinnen er ondertussen uit. Ik heb een paar schroeven in m´n heup, nergens last van.

Raar trouwens dat je niet zou mogen voetballen vanwege pinnen in je arm.
De dokter zei dat als ik dan zou vallen op mijn arm die schroeven voor een nog ergere breuk zouden kunnen zorgen.
Rossoneri siamo noi.
  donderdag 2 mei 2013 @ 23:00:03 #224
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126002902
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:57 schreef ForzaMilan het volgende:

[..]

De dokter zei dat als ik dan zou vallen op mijn arm die schroeven voor een nog ergere breuk zouden kunnen zorgen.
Okee. Ik heb geen idee hoe ze er in zitten uiteraard. En wat krachttraining betreft, ik zou het echt je arts even vragen. Hoewel ik eigebwijs genoeg zou zijn om het gewoon te proberen. Je bent zelf degene die het het beste aanvoelt.
  donderdag 2 mei 2013 @ 23:01:41 #225
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_126003041
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 23:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Okee. Ik heb geen idee hoe ze er in zitten uiteraard. En wat krachttraining betreft, ik zou het echt je arts even vragen. Hoewel ik eigebwijs genoeg zou zijn om het gewoon te proberen. Je bent zelf degene die het het beste aanvoelt.
Oke, bedankt!
Rossoneri siamo noi.
pi_126009112
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:07 schreef 33 het volgende:

[..]

Al die bullshit is in haar situatie compleet misplaatst. Als je moeder 10 of 20 kg wil afvallen, dan raad je haar toch ook niet om 6x per week 2x per dag naar de sportschool en aan de pillen te gaan. Ze wil gewoon wat afvallen en niet preppen voor een contest.
Als mijn moeder zou zeggen dat ze wil afvallen en daarvoor naar de sportschool wil gaan, zou ik haar eenzelfde schema geven als iemand die bodybuilder wil worden. Helaas zit de sportschool vol met figuren die slecht trainen "omdat ze geen Schwarzenegger hoeven te worden". Zo ben ik zelf ook begonnen, en helaas duurde het een tijdje voordat iemand mij dit vertelde. :)
pi_126009364
Jongens, als jullie in de toekomst moeite hebben met de loopband, denk dan even terug aan het volgende:

vrijdag 3 mei 2013 @ 09:06:32 #228
236125 33
the exploding psychology
pi_126011629
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:56 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je gewend bent tussen de regels door te lezen, en bovendien verzin je er nu domweg zaken bij die nergens gezegd zijn.

En fyi, afvallen is hetzelfde voor iemand die naar 20, 15 of 10% bf wil gaan. Je stopt alleen op een ander moment.

Daarom slaan de opmerkingen in de trant van 'ik wil trainen maar geen bodybuilder worden' helemaal nergens op. Het pad is identiek; je stopt alleen eerder op een minder groot streeffysiek.
Ik verzin zaken inderdaad om te laten zien hoe misplaatst al die bs is. En ja het pad is hetzelfde, echter de manier waarop hoeft niet hetzelfde te zijn. Iemand die gewoon wil afvallen hoeft niet hetzelfde te ondergaan als iemand die aan het preppen is voor een contest. Blijkbaar is dit heel moeilijk te begrijpen.
pi_126012889
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 01:24 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Als mijn moeder zou zeggen dat ze wil afvallen en daarvoor naar de sportschool wil gaan, zou ik haar eenzelfde schema geven als iemand die bodybuilder wil worden. Helaas zit de sportschool vol met figuren die slecht trainen "omdat ze geen Schwarzenegger hoeven te worden". Zo ben ik zelf ook begonnen, en helaas duurde het een tijdje voordat iemand mij dit vertelde. :)
En toch zijn er andere manieren, mijn vriendin is 30 kilo afgevallen zonder een gewicht aan te raken. Er leiden meer wegen naar rome ;)
pi_126013326
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:09 schreef Questular het volgende:

[..]

En toch zijn er andere manieren, mijn vriendin is 30 kilo afgevallen zonder een gewicht aan te raken. Er leiden meer wegen naar rome ;)
Ja, natuurlijk hoef je niet te bewegen om af te vallen.

Je kunt ook via Afrika naar Rome gaan, of gewoon de kortste weg nemen.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 10:26:36 #231
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_126013341
Met een liposuctie kan je ook vele kilo's kwijtraken, de vraag is, wil je dat?
pi_126013381
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:25 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk hoef je niet te bewegen om af te vallen.

Je kunt ook via Afrika naar Rome gaan, of gewoon de kortste weg nemen.
Nee ik bedoel meer dat het niet persé oefeningen met gewichten hoeven te zijn.
pi_126013469
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:27 schreef Questular het volgende:

[..]

Het punt is (vandaar mijn toevoeging "en daarvoor naar de sportschool wil gaan"), dat wanneer je wel met gewichten bezig gaat er een goede manier van trainen is en een minder goede manier. En dan maakt het weinig uit of je nou als beginner op 18% bf zit, of op 10% en het al een tijdje doet.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 11:36:11 #234
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126015443
w00t, ik had vanmorgen voor het eerst een gezond gewicht. :D 83 kilo op een lengte van 1,83 meter is een BMI van net geen 25.

Ja, ik weet dat BMI niet alles zegt, maar het was een streefdoel voor me. :P
pi_126015859
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:27 schreef Questular het volgende:

[..]

Wel de meest effectieve manier + je lichaam wordt er sterker en mooier van.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:35:24 #236
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_126017549
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
w00t, ik had vanmorgen voor het eerst een gezond gewicht. :D 83 kilo op een lengte van 1,83 meter is een BMI van net geen 25.

Ja, ik weet dat BMI niet alles zegt, maar het was een streefdoel voor me. :P
Voordat ik een "gezond" gewicht krijg moet ik toch echt in het ziekenhuis komen te liggen met een infectie aan mijn darmen ofzo.

Maar props dat je je doel hebt gehaald!
Azwethinkweiz
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:25:41 #237
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126019419
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:35 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Voordat ik een "gezond" gewicht krijg moet ik toch echt in het ziekenhuis komen te liggen met een infectie aan mijn darmen ofzo.

Maar props dat je je doel hebt gehaald!
Omdat je zo dik bent of omdat je zo gespierd bent?

Overigens hoop ik uiteindelijk ook weer een te hoog BMI te krijgen, maar dan door de spieren. Helaas ben ik nog niet zo ver. :P
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:51:50 #238
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_126022593
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Omdat je zo dik bent of omdat je zo gespierd bent?

Overigens hoop ik uiteindelijk ook weer een te hoog BMI te krijgen, maar dan door de spieren. Helaas ben ik nog niet zo ver. :P
Haha beide niet, ik ben vrij lang en dacht dat ik nog best veel af zou moeten vallen wilde ik een BMI van 25 bereiken maar ik zie net dat het nog maar 5 kilo zou zijn. Maar voor mij is dat geen streven dus zie ik dat ook niet gebeuren zonder met KT te stoppen wat ik niet wil.

Ik zou best even wat meer cardio kunnen gaan doen en de BMI van 25 aan kunnen tikken om daarna weer KT te gaan doen en er toch weer boven te gaan zitten maar daar zit ook niemand op te wachten.
Azwethinkweiz
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:05:19 #239
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126023144
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:51 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Haha beide niet, ik ben vrij lang en dacht dat ik nog best veel af zou moeten vallen wilde ik een BMI van 25 bereiken maar ik zie net dat het nog maar 5 kilo zou zijn. Maar voor mij is dat geen streven dus zie ik dat ook niet gebeuren zonder met KT te stoppen wat ik niet wil.

Ik zou best even wat meer cardio kunnen gaan doen en de BMI van 25 aan kunnen tikken om daarna weer KT te gaan doen en er toch weer boven te gaan zitten maar daar zit ook niemand op te wachten.
Dan zit je dus juist boven de 25 vanwege je spieren? Dat noem ik aardig gespierd... Weet je je vetpercentage?
pi_126026862
Maandag weer eens beginnen met vasten. Ik voel me minder fit sinds ik ben gestopt met ESE :')
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:22:46 #241
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_126028587
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:38 schreef G.R.S. het volgende:
Maandag weer eens beginnen met vasten. Ik voel me minder fit sinds ik ben gestopt met ESE :')
Herkenbaar. Stuiter van de energie op het einde van m'n vast altijd.
BEASTMODE
  vrijdag 3 mei 2013 @ 19:12:28 #242
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_126032144
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan zit je dus juist boven de 25 vanwege je spieren? Dat noem ik aardig gespierd... Weet je je vetpercentage?
Nooit gemeten, maar ik denk dat het rond de 20-22% zit als ik naar plaatjes kijk, dus niet boven de 25 vanwege spieren. Maar ik ga liever mijn spieren trainen en geleidelijk vet% omlaag brengen dan alleen vet% omlaag brengen om BMI ook lager te brengen. Sowieso zegt BMI bij 196 cm niet zo veel.
Azwethinkweiz
  vrijdag 3 mei 2013 @ 20:43:40 #243
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126035925
Hoi :W Sinds een maand weer lid van een sportschool, dus kom me hier ook even melden :P Volg met name veel groepslessen (Body Pump, CxWorx, RPM, Grit Strenght) en binnenkort ook Bootcamp en HIIT (alleen in mei). Ben er helemaal weg van O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_126035953
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:22 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Herkenbaar. Stuiter van de energie op het einde van m'n vast altijd.
Ik heb dat gevoel juist niet tijdens het vasten zelf maar juist de dag na het vasten. Ik voel me dan zoveel beter. Laatste tijd voel ik me zo futloos.
pi_126036001
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 20:43 schreef Maraca het volgende:
Hoi :W Sinds een maand weer lid van een sportschool, dus kom me hier ook even melden :P Volg met name veel groepslessen (Body Pump, CxWorx, RPM, Grit Strenght) en binnenkort ook Bootcamp en HIIT (alleen in mei). Ben er helemaal weg van O+
Welkom! Wat is je doel? :)

Als je vragen hebt, stel ze gerust.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 20:52:14 #246
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126036367
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 20:45 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Welkom! Wat is je doel? :)

Als je vragen hebt, stel ze gerust.
Mijn doel is om wat af te vallen. Ben in een korte tijd 10kg aangekomen en daar wil ik 5kg vanaf (10kg is teveel, toen zat ik ook niet lekker in mijn vel wegens ondergewicht). Heb nu ook 'love handles' en die probeer ik een beetje weg te werken. Ik weet dat je niet plaatselijk vet kunt verbranden ( :'( ) maar als jullie daarvoor tips hebben, dan heel graag! Sportschool raadde mij iig cardio (crosstrainer), grit strenght en CxWorx aan. Bodypump doe ik omdat ik het gewoon erg leuk vind :P
pi_126036951
Ah ja, herkenbaar. Tijdens mijn stageperiode ben ik ook 6 kilo aangekomen. Al het extra gewicht ging naar mijn heupen :')

Hoeveel weeg je nu dan als ik vragen mag? En hoelang ben je?
  vrijdag 3 mei 2013 @ 21:07:20 #248
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126037110
Het is inderdaad begonnen, toen ik begon met werken :')

Ben 1.71 en weeg ongeveer 67kg. Denk dat 62-60kg een mooi gewicht voor mij is. Heb een lange periode 55kg gewogen, maar dan was ik sneller vermoeid, had ik het altijd koud etc. Dus dat wil ik niet meer.
pi_126042439
Maraca _O_
SPOILER
Ontopic: Dan minder je met drank en heb je een avondje verjaardag en redelijk snel Koninginnedag er achteraan en dan hakt dat er toch wel weer even in, zeker wanneer zoiets nog maar sporadisch is.

Gelukkig de woensdag uitslapen om diezelfde dag nog even wat te trainen.

En werken, laat thuis dus maar 'makkelijk ongezond' eten? Heb ook wel eens dat ik mijn pa hielp met klussen of zo en dat 2 of 3 dagen. De eerste dag een patatje ok, maar al snel zeg ik de volgende dag dat ik wel thuis eet, want het 'zullen we anders maar wat bij de snackbar halen' lag alweer op de loer.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:17:15 #250
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126043577
Ja, je moet toch iets als je niet meer kunt hardlopen? :+

SPOILER
pi_126050051
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:17 schreef Maraca het volgende:
Ja, je moet toch iets als je niet meer kunt hardlopen? :+

SPOILER
Dafuq heeft dit met fitness te maken :')
  zaterdag 4 mei 2013 @ 08:57:24 #252
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126050078
quote:
13s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 08:51 schreef Weissman het volgende:

[..]

Dafuq heeft dit met fitness te maken :')
Niks, daarom staat het ook in een spoiler :+ Maar we zullen het hierbij laten :*
  zaterdag 4 mei 2013 @ 11:45:00 #253
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126052251
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 20:52 schreef Maraca het volgende:

[..]

Mijn doel is om wat af te vallen. Ben in een korte tijd 10kg aangekomen en daar wil ik 5kg vanaf (10kg is teveel, toen zat ik ook niet lekker in mijn vel wegens ondergewicht). Heb nu ook 'love handles' en die probeer ik een beetje weg te werken. Ik weet dat je niet plaatselijk vet kunt verbranden ( :'( ) maar als jullie daarvoor tips hebben, dan heel graag! Sportschool raadde mij iig cardio (crosstrainer), grit strenght en CxWorx aan. Bodypump doe ik omdat ik het gewoon erg leuk vind :P
Wat meer bewegen inderdaad en wat beter op je eten letten. 5 kilo is niet enorm, dat kun je vrij snel kwijt zijn. Wat spieropbouw helpt ook goed, en maakt je wat getoonder waardoor je er snel wat beter uit ziet.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 12:38:59 #254
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126053459
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Wat meer bewegen inderdaad en wat beter op je eten letten. 5 kilo is niet enorm, dat kun je vrij snel kwijt zijn. Wat spieropbouw helpt ook goed, en maakt je wat getoonder waardoor je er snel wat beter uit ziet.
Vanaf woensdag volg ik een summer fit programma van mijn sportschool. Dan krijg ik ook voedingstips enzo. Denk dat het daar met name aan ligt, want sporten doe ik genoeg :+ Merk wel dat mijn lichaam er anders uit begin te zien (buikje is veel minder dan een maand geleden), maar de weegschaal werkt nog niet echt mee. Ben wel benieuwd in hoeverre mijn vetpercentage is afgenomen. Dat zal ik ook op korte termijn weten. Daarvoor heb ik wel even mijn 'personal trainer' nodig, want zijn handschrift is 3x niks :P weet dus niet wat er staat.
  maandag 6 mei 2013 @ 11:30:14 #255
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126122310
Heeft er nog iemand pointers voor een goede benchpress?
  maandag 6 mei 2013 @ 11:35:43 #256
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126122467
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Heeft er nog iemand pointers voor een goede benchpress?
Dit is een ´ah, goed om te weten´ stuk over BP.

http://forum.bodynet.nl/o(...)g-with-the-pecs.html
pi_126122842
Ja de MMC (Mind Muscle Connection) is erg belangrijk. Wat ik vaak doe is droog oefenen. Zonder gewicht gewoon terwijl je achter je bureau zit ofzo die BP beweging maken en je dan focussen op het samenknijpen van je pecs.

Sowieso is MMC erg onderschat, maar enorm belangrijk.
  maandag 6 mei 2013 @ 12:04:42 #258
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126123384
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:35 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dit is een ´ah, goed om te weten´ stuk over BP.

http://forum.bodynet.nl/o(...)g-with-the-pecs.html
Goed artikel, dat is wel een beetje wat ik ook merk: m'n delts en triceps worden wel gebruikt, maar m'n pecs helemaal niet. Ik ga het de volgende keer zeker uitproberen.

Maar daar staat dat men juist geen holle rug moet hebben, terwijl ik juist geleerd heb dat je je rug een beetje hol moet trekken?
  maandag 6 mei 2013 @ 12:08:44 #259
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126123517
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Goed artikel, dat is wel een beetje wat ik ook merk: m'n delts en triceps worden wel gebruikt, maar m'n pecs helemaal niet. Ik ga het de volgende keer zeker uitproberen.

Maar daar staat dat men juist geen holle rug moet hebben, terwijl ik juist geleerd heb dat je je rug een beetje hol moet trekken?
Mja, er zijn verschillende manieren van bench pressen. Je rug niet hol maken doe je meestal met een straight line BP. Rug plat op de bank en de bar recht naar boven. Powerlifters doen vaak een J bench press, wat inhoudt dat ze de bar van boven ~ hun hoofd naar hun middenrif laten zakken, met een behoorlijk holle rug zodat de baan van de bar korter wordt.

Anyway, wij kunnen een wat holle rug aanhouden, dat is prima.
  maandag 6 mei 2013 @ 12:09:57 #260
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126123544
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:08 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mja, er zijn verschillende manieren van bench pressen. Je rug niet hol maken doe je meestal met een straight line BP. Rug plat op de bank en de bar recht naar boven. Powerlifters doen vaak een J bench press, wat inhoudt dat ze de bar van boven ~ hun hoofd naar hun middenrif laten zakken, met een behoorlijk holle rug zodat de baan van de bar korter wordt.

Anyway, wij kunnen een wat holle rug aanhouden, dat is prima.
Oké, bedankt voor de tips! Ook namens m'n pecs. :D
  maandag 6 mei 2013 @ 12:10:15 #261
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126123559
Ow, en wat sapstengel zegt. MMC is belangrijk. Ik leer zoveel mogelijk spieren en hun werking uit m'n hoofd zodat als ik een spier train die spier daadwerkelijk 'zie', en zie werken.
  maandag 6 mei 2013 @ 12:48:48 #262
55709 Stereotomy
pi_126124818

Da's grappig. Op die foto's geeft hij juist aan wat er (imho, en ik vind niet veel gelijkgezinden) mis is met de normale bench press.

1) De hoek van zijn bovenarm met zijn lichaam is een fokking 90 graden! Rippetoe suggereert een iets mindere 45 graden.

2) Zie dat de twee gedeeltes die het meest hun werk doen nu de anterior deltoid en de clavicular head van de pecs is. Het grootste gedeelte van je pecs, van de sternocoastal head, doet weinig.

imho (nogmaals, mijn eigen ervaring) heb je een klein beetje decline nodig in je bench press (bijvoorbeeld door te archen (!) ) waardoor je de anterior deltoid wat uitschakelt en vol op de sternocoastal en clavicular kop van de pecs gaat zitten.

Probeer het zelf maar, nu je achter de computer zit. Voel aan je pecs, en beweeg in een fly beweging. Eerst met een hoek van 90 graden, recht naar voren/het scherm wijzend, en dan eens 'decline' (wijzend naar de vloer). Veel meer activatie over de hele pecs als je naar de vloer wijst tijdens je fly.

[ Bericht 8% gewijzigd door Stereotomy op 06-05-2013 12:56:02 ]
  maandag 6 mei 2013 @ 12:59:07 #263
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126125176
Ik heb dat dus niet. Ik kan m'n pecs in een flat bench beter aanspannen. Gekker nog, als ik 'flat bench' dumbbell presses doe zet ik m'n bankje in een kleine incline om m'n hele borst beter te activeren. :P

Ik denk (hoop) dat die 90 graden armen zijn om eea uit te leggen. Ik ga ook meer naar de 45 graden toe. Ook en vooral om druk bij mijn schouders weg te halen. Ik heb een jaar met geblesseerde schouders rondgelopen doordat mijn hoek te groot was.
  maandag 6 mei 2013 @ 13:07:30 #264
55709 Stereotomy
pi_126125474
Hm, bizar. Ik lees in studies dat soms ook in een flat bench de hele pecs even goed wordt aangespannen als in een decline bench. Andere studies (plakkers op een andere plek) zeggen dan weer dat decline in z'n geheel beter is. Voor mijzelf geldt in ieder geval het laatste zeker.

Een lichte decline in je fly, zoals je zou doen als je je vriendin een knuffel O+ geeft en optilt, geeft bij mij de meeste activatie in de pecs.
pi_126140942
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Echt? Het is voor mij ongeveer onmogelijk om 5 kilo aan te komen of af te vallen. Ik weeg al 70kg sinds mijn 17, geloof ik :P
pi_126141109
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:24 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Echt? Het is voor mij ongeveer onmogelijk om 5 kilo aan te komen of af te vallen. Ik weeg al 70kg sinds mijn 17, geloof ik :P
Ik ga mijn voor/na foto's hier niet eens meer posten. Als je meer eet dan je verbruikt dan kom je aan, period. Voeg pakken volle melk toe aan je dagelijks eetpatroon tot je wekelijks iets van een halve kg aankomt.

quote:
11s.gif Op maandag 6 mei 2013 13:07 schreef Stereotomy het volgende:
Hm, bizar. Ik lees in studies dat soms ook in een flat bench de hele pecs even goed wordt aangespannen als in een decline bench. Andere studies (plakkers op een andere plek) zeggen dan weer dat decline in z'n geheel beter is. Voor mijzelf geldt in ieder geval het laatste zeker.

Een lichte decline in je fly, zoals je zou doen als je je vriendin een knuffel O+ geeft en optilt, geeft bij mij de meeste activatie in de pecs.
Hoe lang is jouw vriendin dan? :D
  maandag 6 mei 2013 @ 20:15:53 #267
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126143441
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:24 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Nee dat is niet onmogelijk voor je. Als je het al geprobeerd heb heb je het niet goed gedaan. Wat panzer hierboven zegt, voeg een paar pakken volle melk toe aan je dagelijkse intake en het zit er zo aan.
  maandag 6 mei 2013 @ 20:17:15 #268
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126143515
Mocht het zelfs met de melk niet lukken, geef me dan een belletje. Ik heb hier nog een paar kilo waar ik graag vanaf wil. Mag je gratis af komen halen.
pi_126143620
quote:

Maar minder in de bovenste borstspier toch? Zal volgende week eens de flyes decline proberen, voel de pecs nu ook al lekker flat. Heb nu 2 flat 1 incline en geen decline oefeningen.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_126143869
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mocht het zelfs met de melk niet lukken, geef me dan een belletje. Ik heb hier nog een paar kilo waar ik graag vanaf wil. Mag je gratis af komen halen.
zelfde idee, schrap wat uit je dieet en het is er voor de ramadan af.
  maandag 6 mei 2013 @ 20:29:22 #271
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126144160
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:23 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

zelfde idee, schrap wat uit je dieet en het is er voor de ramadan af.
Als ik nog meer schrap, raak ik dadelijk ondervoed. :o

Ik heb m'n dieet al aangepast om die laatste kilo's kwijt te raken. ;)
pi_126144694
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:15 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nee dat is niet onmogelijk voor je. Als je het al geprobeerd heb heb je het niet goed gedaan. Wat panzer hierboven zegt, voeg een paar pakken volle melk toe aan je dagelijkse intake en het zit er zo aan.
Echt goede pogingen heb ik niet gedaan nee. Ben wel van plan weer wat vaker de sportschool te pakken en wat aan te komen, maar ik moet nog aan wat geld zien te komen :P
  maandag 6 mei 2013 @ 20:45:13 #273
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126145005
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:39 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Echt goede pogingen heb ik niet gedaan nee. Ben wel van plan weer wat vaker de sportschool te pakken en wat aan te komen, maar ik moet nog aan wat geld zien te komen :P
Scooby zweert erbij dat je geen sportschool nodig hebt, dus misschien heb je hier wat aan.

http://scoobysworkshop.com/
  maandag 6 mei 2013 @ 21:23:14 #274
63722 z80
I fink you freaky
pi_126147421
quote:

ik heb het gevoel dat een flat bench (armen hoek 90 graden) ik meer gebruik maak van de schouder spieren en minder de borst terwijl decline bench wel duidelijk de borstspieren het werk moeten doen.
  maandag 6 mei 2013 @ 22:04:00 #275
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126150246
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:39 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Deze moet je hebben,voor als je het nog niet gevonden had. http://scoobysworkshop.com/home-workout-plans/
pi_126156455
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Scooby zweert erbij dat je geen sportschool nodig hebt, dus misschien heb je hier wat aan.

http://scoobysworkshop.com/
Chill, thanks. Ik vind het ook altijd wel makkelijk, thuis trainen.
pi_126156690
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als ik nog meer schrap, raak ik dadelijk ondervoed. :o

Ik heb m'n dieet al aangepast om die laatste kilo's kwijt te raken. ;)
Of je verhoogd je verbruik door meer te doen/bewegen/sporten.
pi_126156864
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:04 schreef Snakey het volgende:

[..]

Deze moet je hebben,voor als je het nog niet gevonden had. http://scoobysworkshop.com/home-workout-plans/
6x per dag eten, jezus christus, dat gaat sowieso niet lukken :P Ik eet 2 tot 3 keer per dag.
Maargoed, ik train nog helemaal niet dus dat is nog niet aan de orde
Wat zou je dan bijvoorbeeld op je werk moeten eten?
Ik heb soms hele dagen geen college, daar kan je ook geen eten kopen (behalve 1x per dag in de grote pauze) of klaarmaken.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 00:08:06 #279
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_126157252
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:58 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

6x per dag eten, jezus christus, dat gaat sowieso niet lukken :P Ik eet 2 tot 3 keer per dag.
Maargoed, ik train nog helemaal niet dus dat is nog niet aan de orde
Wat zou je dan bijvoorbeeld op je werk moeten eten?
Ik heb soms hele dagen geen college, daar kan je ook geen eten kopen (behalve 1x per dag in de grote pauze) of klaarmaken.
Het maakt niet veel uit of je nou 1,2,3 of 10 maaltijden per dag eet. Zolang je maar de calorieën binnenkrijgt. Het metabolisme omhoog gooien doe je niet door vaker te eten. Die is gelijk aan het aan wat je eet (eiwitten, vetten en koolhydraten).

Het is belangrijker om aan je calorieën te komen dan veel maaltijden te nuttigen. Tenzij je niet genoeg eet, misschien is het op dat moment makkelijker om vaker te gaan eten. Aangezien je meer honger zal krijgen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 09:15:45 #280
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126162007
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:54 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Of je verhoogd je verbruik door meer te doen/bewegen/sporten.
Of je doet allebei. Ik weet hoe ik dat gewicht kwijt moet raken hoor. ;)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:22:09 #281
402517 Dactylus
I just watch...
pi_126190146
Ben inmiddels 4 maanden bezig. Ik ga officieel met mijn broer eens in de week, maar ga inmiddels steeds meer mijn eigen gang. We doen toch niet de zelfde dingen, dus wat dat aangaat pak ik niet elke week de zelfde dag. Het word overigens wel taai, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat ik laatste paar keer mezelf serieuzer uitdaag.
... and I hope it's not bothering you.
pi_126204487
Is ook al in Gym gepost, maar denk dat deze hier ook op zijn plaats is.
pi_126212453
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 05:20 schreef ZetaOS het volgende:
Is ook al in Gym gepost, maar denk dat deze hier ook op zijn plaats is.
Ja dag, haar vriend is een feeder en zij is zo dom om er in mee te gaan :') Doe nou niet alsof alle dikke vrouwen zo'n eetpatroon hebben hoor.
pi_126212639
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:27 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Ja dag, haar vriend is een feeder en zij is zo dom om er in mee te gaan :') Doe nou niet alsof alle dikke vrouwen zo'n eetpatroon hebben hoor.
Tuurlijk wel. Ging eergisteren een Cola light halen mij Mcdonalds, zag toch echt div dikke meisjes en vrouwen met dienbladen vol "voer" weglopen bij de kassa.

Elk pondje komt door het mondje Franknfurter.
pi_126212760
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:31 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Ging eergisteren een Cola light halen mij Mcdonalds, zag toch echt div dikke meisjes en vrouwen met dienbladen vol "voer" weglopen bij de kassa.

Elk pondje komt door het mondje Franknfurter.
Elk pondje gaat inderdaad door het mondje, maar nu doe je net alsof er alleen maar dikke vrouwen zijn die dit eetpatroon hebben. Er zijn ook dikke vrouwen die steeds net boven hun onderhoud zitten omdat ze bijvoorbeeld het geld niet hebben voor fatsoenlijk eten (vet en slecht eten is vaak goedkoper, 30 cent voor een zak chips tegenover 3 euro voor een gezonde lunch bijvoorbeeld), het gewoon niet weten of omdat ze emotie-eters zijn. Niet iedereen die te dik is is ook een allesverslindend zwijn.
pi_126212878
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:34 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Elk pondje gaat inderdaad door het mondje, maar nu doe je net alsof er alleen maar dikke vrouwen zijn die dit eetpatroon hebben. Er zijn ook dikke vrouwen die steeds net boven hun onderhoud zitten omdat ze bijvoorbeeld het geld niet hebben voor fatsoenlijk eten (vet en slecht eten is vaak goedkoper, 30 cent voor een zak chips tegenover 3 euro voor een gezonde lunch bijvoorbeeld), het gewoon niet weten of omdat ze emotie-eters zijn. Niet iedereen die te dik is is ook een allesverslindend zwijn.
:')
pi_126212912
Ja volwassen :') Ga jij nou maar weer buitenspelen als je niets anders kunt dan dikke vrouwen bashen in dit topic.
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:13:56 #288
55709 Stereotomy
pi_126214123
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:34 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Dit is de een na grootste onzin over 'arm zijn' die ik ooit gehoord hebt op Fok.

De grootste onzin was een troela die beweerde te moeten roken omdat roken hongergevoel wegneemt en ze geen geld had voor voedsel. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Maar dit bovenstaande van jou komt ook aardig in de buurt, moet ik zeggen.
pi_126214753
Als dat toch is wat ik zie bij een hoop vrouwen. Het is niet voor iedereen makkelijk om zelf een gezonde maaltijd samen te stellen met weinig geld. Daarom zijn er ook zoveel arme mensen te dik en ongezond. Ik zeg niet dat ik daar moeite mee heb, ik kan makkelijk voor een laag bedrag een goed maal in elkaar zetten, maar niet iedereen kan dat en men weet vaak ook niet hoe.
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:32:45 #290
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_126214827
Ja stereo wat praat je onzin seg! Een appel op het werk hier kost 50cent en een kroket of frikandel 40cent.!!!
BEASTMODE
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:40:36 #291
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_126215105
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:32 schreef Awesome_ het volgende:
Ja stereo wat praat je onzin seg! Een appel op het werk hier kost 50cent en een kroket of frikandel 40cent.!!!
Voor een euro heb je ook een goed brood. Je kunt echt wel goede voedingswaarden kopen voor weinig. het is niet dat je gedwongen bent aan een zak chips of een kroket als lunch, jezus. :')
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:41:42 #292
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_126215143
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:40 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Voor een euro heb je ook een goed brood. Je kunt echt wel goede voedingswaarden kopen voor weinig. het is niet dat je gedwongen bent aan een zak chips of een kroket als lunch, jezus. :') Als het echt zo is lever je wat in op andere luxe dingen (zoals TV of andere onmisbare producten). Het is maar hoeveel je er voor overhebt.
Oeps per ongeluk quote ipv edit knop :7
pi_126215192
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:13 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dit is de een na grootste onzin over 'arm zijn' die ik ooit gehoord hebt op Fok.

De grootste onzin was een troela die beweerde te moeten roken omdat roken hongergevoel wegneemt en ze geen geld had voor voedsel. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Maar dit bovenstaande van jou komt ook aardig in de buurt, moet ik zeggen.
Ze gaan het niet begrijpen :+
pi_126215220
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:32 schreef Awesome_ het volgende:
Dus jou werk kantine is de maatstaaf waar we nu mee meten!?
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:58:08 #295
55709 Stereotomy
pi_126215768
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:30 schreef Franknfurter het volgende:
Als dat toch is wat ik zie bij een hoop vrouwen. Het is niet voor iedereen makkelijk om zelf een gezonde maaltijd samen te stellen met weinig geld. Daarom zijn er ook zoveel arme mensen te dik en ongezond. Ik zeg niet dat ik daar moeite mee heb, ik kan makkelijk voor een laag bedrag een goed maal in elkaar zetten, maar niet iedereen kan dat en men weet vaak ook niet hoe.
niet weten hoe is wat anders dan wat je eerst zei.

daaraan wil ik toevoegen dat het veel wilskracht vergt om op te houden met eten als je voedsel aan het eten bent die ervoor ontworpen is om je te blijven laten eten (chips, cruesli, croissants). De hoeveelheid energie die dit soort producten leveren met de hoeveelheden die je *wilt* eten, staat tot geen verhouding tot wat je lichaam daadwerkelijk nodig heeft.

nog even wat je hierboven zei: de zak chips kun je ook in 7x leeg eten ipv 1x. Dat vergt wilskracht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 08-05-2013 14:13:49 ]
pi_126216054
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:13:13 #297
55709 Stereotomy
pi_126216324
:9
pi_126216370
Lekker hoor, maar neem het niet, moet naar de 9%
pi_126216435
Dus in het BB topic wordt continu gezeikt dat alles ontopic moet blijven en dit topic mag gewoon vol onzin gezet worden?
pi_126216447
Je hebt gelijk, zand er over.
pi_126216456
1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')