SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
Onbewust incompetent --> bewust incompetent --> bewust competent --> onbewust competentquote:Op zaterdag 30 maart 2013 20:30 schreef G.R.S. het volgende:
Same here.
Ik begin alleen weer te geobsedeerd te worden wat betreft voeding. Ik denk er teveel over na en probeer juist zo weinig mogelijk te eten terwijl ik weet dat dit niet goed voor me is. Ik doe twee keer in de week ESE en alsnog denk ik dat ik teveel aan calorieën binnenkrijg per week. Ik word er gestoord van.
Grappig dat je dit zegt. Ik ben nu ook van plan om komende weken alles bij te houden (wat Nic1 net zei). Hopelijk kan ik op die manier zo snel mogelijk doorstromen naar fase 3 en dan weer 4quote:Op zondag 31 maart 2013 00:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Onbewust incompetent --> bewust incompetent --> bewust competent --> onbewust competent
Je bent nu in fase 2.
Maak gewoon een simpele Excel-sheet met formules. Ik heb zelf bovenaan m'n macro's staan en onderaan een totaal van wat ik gegeten heb en wat ik nog te gaan heb. Daartussenin een ruimte om m'n voeding in te noteren en op deze manier zie ik precies hoe ik ervoor sta.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:18 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Grappig dat je dit zegt. Ik ben nu ook van plan om komende weken alles bij te houden (wat Nic1 net zei). Hopelijk kan ik op die manier zo snel mogelijk doorstromen naar fase 3 en dan weer 4
Bedankt voor de tip!quote:Op zondag 31 maart 2013 15:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Maak gewoon een simpele Excel-sheet met formules. Ik heb zelf bovenaan m'n macro's staan en onderaan een totaal van wat ik gegeten heb en wat ik nog te gaan heb. Daartussenin een ruimte om m'n voeding in te noteren en op deze manier zie ik precies hoe ik ervoor sta.
En als je daar te lui voor bent, zijn er ook sites die dat voor je kunnen doen. Gewoon voedsel opzoeken, invullen hoeveel je hebt gehad, en die site telt vanzelf alles wat je binnen hebt gekregen. Zelf gebruikte ik myfitnesspal.com.quote:
Misschien is Intermittent Fasting iets voor jou?quote:Op maandag 1 april 2013 17:37 schreef MrMolotov het volgende:
Ik heb even wat motivatie nodig om te cutten.
Dus mensen die het echt gedaan hebben hier, hoe beviel het? Raakte je ook spiermassa kwijt, of viel het mee en zag je er na je cut alleen maar beter uit?
Ik ben van plan te gaan voor 40/40/20 macro systeem maar heb het al een weekje uitgesteld met de gedachte "Nog even wat gains maken"
Ik hou het zelf liever wat conventioneler. Dacht zelf meer aan gewoon het zelfde blijven doen maar nu met een 400/500 caloric deficit.quote:Op maandag 1 april 2013 17:41 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Misschien is Intermittent Fasting iets voor jou?
http://www.leangains.com/
Ik doe het zelf niet maar veel gasten hier hebben er ervaring mee en zijn volgens mij wel tevreden (Yuri is er een van).
na een training hebben de spieren tijd nodig om te herstellen. ook als je niet zwaar traint. voor herstel na een normale/zware training wordt 48 uur aangehouden.quote:Op maandag 1 april 2013 18:53 schreef vera166 het volgende:
Heb weer een noobvraag
Ik fitness 5 keer per week. Nu kwam mijn instructrice bij me om te zeggen dat ik beter rustiger aan kan doen, omdat ik nu ipv spieren opbouw alleen maar mijn lichaam afbreek (er zou niks van me overblijven vertelde ze). Opzich zie ik het als iets goed bedoelds, maar ik ben het hier niet mee eens, omdat ik niet overdreven hard train, geen uren op een cardioapparaat sta en ik sowieso geen vet hoef te verbranden.
Ik heb ook niet altijd ontzettend spijrpijn, alleen altijd licht in mijn armen.
Is er hier iemand die aan de hand van deze beschrijving kan zeggen of ik inderdaad teveel fitness of dat ik door kan gaan? :d
Niet moeilijk doen, als je vet moet kwijtraken moet je vet kwijtraken.quote:Op maandag 1 april 2013 17:37 schreef MrMolotov het volgende:
Ik heb even wat motivatie nodig om te cutten.
Dus mensen die het echt gedaan hebben hier, hoe beviel het? Raakte je ook spiermassa kwijt, of viel het mee en zag je er na je cut alleen maar beter uit?
Ik ben van plan te gaan voor 40/40/20 macro systeem maar heb het al een weekje uitgesteld met de gedachte "Nog even wat gains maken"
edit: excuses als dit beter in het Bodybuidling topic geplaatst had moeten worden
Wat een ellende haha..quote:Op maandag 1 april 2013 19:08 schreef z80 het volgende:
[..]
na een training hebben de spieren tijd nodig om te herstellen. ook als je niet zwaar traint. voor herstel na een normale/zware training wordt 48 uur aangehouden.
zeker als je net begint met trainen en nog in de groei is het aan te raden om genoeg rust te nemen.
elke dag als een cavia op een cardioapparaat op een rustig tempo kan zonder problemen. maar hier heb je dan ook weinig aan. en na een goede cardio heb je de volgende dag echt geen zin om nog een keer voluit te gaan.
Zorgen dat je je voeding op orde hebt.quote:Op maandag 1 april 2013 18:53 schreef vera166 het volgende:
Heb weer een noobvraag
Ik fitness 5 keer per week. Nu kwam mijn instructrice bij me om te zeggen dat ik beter rustiger aan kan doen, omdat ik nu ipv spieren opbouw alleen maar mijn lichaam afbreek (er zou niks van me overblijven vertelde ze). Opzich zie ik het als iets goed bedoelds, maar ik ben het hier niet mee eens, omdat ik niet overdreven hard train, geen uren op een cardioapparaat sta en ik sowieso geen vet hoef te verbranden.
Is er hier iemand die aan de hand van deze beschrijving kan zeggen of ik inderdaad teveel fitness of dat ik door kan gaan? :d
Ik eet prima, woon nog gewoon thuis enzo dus ik eet goedquote:Op maandag 1 april 2013 19:53 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Zorgen dat je je voeding op orde hebt.
Is afhankelijk van je voeding en hoe je traint of het te veel is.quote:Op maandag 1 april 2013 18:53 schreef vera166 het volgende:
Heb weer een noobvraag
Nouja ik heb niet echt een voedingsschema ofzo.quote:Op maandag 1 april 2013 19:55 schreef 16meter het volgende:
[..]
Is afhankelijk van je voeding en hoe je traint of het te veel is.
In ieder geval in de ochtend beginnen met havermoutquote:Op maandag 1 april 2013 19:58 schreef 16meter het volgende:
Je eet in ieder geval heel weinig. Waarschijnlijk te weinig.
Als je dan ook nog 5x per week traint zul je waarschijnlijk niet of nauwelijks vooruitgang boeken, of zelfs alleen maar gewicht verliezen.
Misschien iets serieuzer met je voeding omgaan.
Doe je fullbody? Dan is 5 keer wel veel ja. Misschien kan je dan effectiever een splitschema (laten) maken en dan wél wat harder trainen.quote:Op maandag 1 april 2013 18:53 schreef vera166 het volgende:
Heb weer een noobvraag
Probeer eens bij te houden hoeveel calorieën je binnen krijgt elke dag. Dit lijkt meer moeite dan het is, en je hebt er veel aan.quote:
Je moet als eerste meer compounds in je training gooien. Wat je nu doet doet zo goed als niks voor je. Als je 3x per week traint kun je bijvoorbeeld hier het bovenste full body schema van nemen. http://www.muscleandstren(...)r-serious-gains.htmlquote:Op dinsdag 2 april 2013 08:49 schreef Jort227 het volgende:
Ben al een hele tijd bezig met fitness/sporten (hardlopen) met als doel om af te vallen (vetverbranding). Nu ben ik sinds een paar maanden ook meer aan het opletten op wat ik eet en heb ik een lange tijd bijgehouden wat ik op een dag eet. Ik eet per dag ongeveer tussen de 1500 en 2000 calorieën (man, 23 jaar, 1,93 en ong 89kg).
Nu merk ik langzaam vooruitgang en dus dat er gewicht vanaf gaat. Maar bij mij in de sportschool staat zo'n full body weegschaal en op de uitdraai daarvan zie ik mijn vet percentage niet drastisch dalen maar wel kleine dalingen in mijn vetmassa. Mijn spiermassa stijgt ook langzaam. Nu twijfel ik dus waar ik op moet letten bij zo'n uitdraai om te kijken of ik het wel de goede kant op ga.
Wat ik doe aan fitness;
• Warming up: cardio (cross trainer 10min)
• Spieren/kracht: verschillend, leg press, low row, abs en wat losse been/arm oefeningen
• Touwtje springen tussendoor
• Cooling down: 5 á 10 min cardio (fiets)
Ik begin iedere dag met cornflakes (special K) en melk, als lunch 4 boterhammen of een salade en tussendoor iets van appel of magere kwark. Avondeten verschilt, maar vaak witte rijst en kipfilet.
Nu zat ik er ook nog aan te denken om eiwitshakes te gaan drinken na het sporten om te voorkomen dat ik gewicht verlies van spieren ipv vet, maar weet niet zeker of dit wel rendabel is.
Hebben jullie tips/insights? Ben ik op de goede weg, of moet ik dingen anders gaan doen?
Waarom wil je afvallen? Je lijkt mij op een goed gewicht zitten. Als je niet tevreden bent met je uiterlijk kan je er beter aan gaan werken om gespierder te worden. En dat doe je niet door zo weinig te eten, als je spieren wil opbouwen moet je meer eten. Ik zie dat je bij je avondeten het niet hebt over groenten, zie je die als bijzaak?quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:49 schreef Jort227 het volgende:
Ben al een hele tijd bezig met fitness/sporten (hardlopen) met als doel om af te vallen (vetverbranding). Nu ben ik sinds een paar maanden ook meer aan het opletten op wat ik eet en heb ik een lange tijd bijgehouden wat ik op een dag eet. Ik eet per dag ongeveer tussen de 1500 en 2000 calorieën (man, 23 jaar, 1,93 en ong 89kg).
Nu merk ik langzaam vooruitgang en dus dat er gewicht vanaf gaat. Maar bij mij in de sportschool staat zo'n full body weegschaal en op de uitdraai daarvan zie ik mijn vet percentage niet drastisch dalen maar wel kleine dalingen in mijn vetmassa. Mijn spiermassa stijgt ook langzaam. Nu twijfel ik dus waar ik op moet letten bij zo'n uitdraai om te kijken of ik het wel de goede kant op ga.
Wat ik doe aan fitness;
• Warming up: cardio (cross trainer 10min)
• Spieren/kracht: verschillend, leg press, low row, abs en wat losse been/arm oefeningen
• Touwtje springen tussendoor
• Cooling down: 5 á 10 min cardio (fiets)
Ik begin iedere dag met cornflakes (special K) en melk, als lunch 4 boterhammen of een salade en tussendoor iets van appel of magere kwark. Avondeten verschilt, maar vaak witte rijst en kipfilet.
Nu zat ik er ook nog aan te denken om eiwitshakes te gaan drinken na het sporten om te voorkomen dat ik gewicht verlies van spieren ipv vet, maar weet niet zeker of dit wel rendabel is.
Hebben jullie tips/insights? Ben ik op de goede weg, of moet ik dingen anders gaan doen?
Avondeten kan heel gevarieerd zijn en toch gezond en snel. Koop eerst groenten en haal er dan vlees/vis/kip bij en pasta/rijst/mie/aardappelen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:23 schreef Thrilled het volgende:
Goedemorgen, ik denk ik meld mij ook maar evenIk heb enkele jaren terug vrij intensief gebruik gemaakt van de sportschool en net op het punt dat ik tevreden begon te raken met de resultaten stopte ik er mee.. Dit kwam ook omdat ik 4/5 keer in de week ging en het gewoon beu raakte (en dat het teveel geld kostte
).. Anyway zit ik nu weer op een punt dat ik weer wil sporten voor de vetverbranding en mij ga aanmelden bij de sportschool. Ik vond spinning altijd een leuke en intensieve les, maar zag gisteravond dat dat helemaal niet de optimale workout is om vet te verbranden i.v.m. te hoge hartslag e.d. Ben ik dan toch gebonden aan de crosstrainers e.d.? Ik doe nu graag hardlopen in de buitenlucht en dat hou ik 5 tot 10 km vol, daarboven krijg ik last van blessures of duurt het mij gewoon te lang. Ik had dit graag gecombineerd met spinnen en krachttrainen op de sportschool, maar wellicht dat jullie andere tips hebben.
In ieder geval heb ik ook mijn voeding aangepast met gezonder broodbeleg, meer fruit en water en gezondere avondmaaltijden. In geval van het laatste heb ik alleen problemen met de diversiteit.. wat eten jullie zoal als avondeten? Ik barst niet van de kruiden thuis en heb dan ook maar weinig mogelijkheden.. Het liefst hou ik het simpel, makkelijk en snel en dat resulteert vaak in ongezond..
De reden dat ik wil afvallen is omdat ik - vooral rondom mijn buik - toch wel wat vet heb zitten (geen muffin tops, maar ook niet "plat"). Vandaar dat ik in mijn workout spieroefeningen combineer met cardio.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:30 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Waarom wil je afvallen? Je lijkt mij op een goed gewicht zitten. Als je niet tevreden bent met je uiterlijk kan je er beter aan gaan werken om gespierder te worden. En dat doe je niet door zo weinig te eten, als je spieren wil opbouwen moet je meer eten. Ik zie dat je bij je avondeten het niet hebt over groenten, zie je die als bijzaak?
Die shakes moet je zeker nog niet gaan doen als je voeding nog niet op orde is, weggegooid geld is het dan. Oh en trek je niet te veel aan van die weegschaal.
Ik zou je calorieverbruik nog even narekenen dan want dat klopt niet. Misschien dat het je BMR (energieverbruik in absolute rust) is, maar je moet naar je TDEE (energieverbruik gebaseerd op wat je werkelijk verbruikt) kijken. Iemand van jouw lengte die regelmatig sport zou goed 2400 kcal binnen moeten krijgen en nog afvallen. Google even en check het op een paar verschillende websites.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:52 schreef Jort227 het volgende:
[..]
De reden dat ik wil afvallen is omdat ik - vooral rondom mijn buik - toch wel wat vet heb zitten (geen muffin tops, maar ook niet "plat"). Vandaar dat ik in mijn workout spieroefeningen combineer met cardio.
Groenten eet ik zeker ook erbij, maar ook dit is verschillend. De ene dag boontjes/erwten/broccoli, de andere dag verwerkt in een pasta oid.
De app die ik gebruikte om calorieën bij te houden (MyFitnessPal) had berekend dat mijn streefaantal calorieën rond de 1900 moest liggen dagelijks. Dit haalde ik vaak ook wel.
Doe ik elke dag, het zijn er geen 2000 maar als ik er wel 2000 eet dan ben ik de volgende dag ook meteen zwaarder en dat snap ik niet en wil ik dus ook nietquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:42 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Probeer eens bij te houden hoeveel calorieën je binnen krijgt elke dag. Dit lijkt meer moeite dan het is, en je hebt er veel aan.
Probeer eerst eens wat kennis te vergaren en te bedenken wat nu eigenlijk je doelen zijnquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:37 schreef vera166 het volgende:
[..]
Doe ik elke dag, het zijn er geen 2000 maar als ik er wel 2000 eet dan ben ik de volgende dag ook meteen zwaarder en dat snap ik niet en wil ik dus ook niet
Stop hier mee. Weeg je maximaal 1 keer per week op hetzelfde tijdstip.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:37 schreef vera166 het volgende:
[..]
Doe ik elke dag, het zijn er geen 2000 maar als ik er wel 2000 eet dan ben ik de volgende dag ook meteen zwaarder en dat snap ik niet en wil ik dus ook niet
Of weeg je elke dag en maak met een app als Libra een trendlijn en kijk naar die lijn ipv de dagelijkse metingen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Stop hier mee. Weeg je maximaal 1 keer per week op hetzelfde tijdstip.
Nee weeg jezelf iedere dag bijvoorbeeld direct na het opstaan. Zo kun je makkelijk zien of je goed bezig bent.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:00 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Ik zou je calorieverbruik nog even narekenen dan want dat klopt niet. Misschien dat het je BMR (energieverbruik in absolute rust) is, maar je moet naar je TDEE (energieverbruik gebaseerd op wat je werkelijk verbruikt) kijken. Iemand van jouw lengte die regelmatig sport zou goed 2400 kcal binnen moeten krijgen en nog afvallen. Google even en check het op een paar verschillende websites.
En wat je buik betreft, minder drinken, meer sporten, maar ga je zeker niet uithongeren. Koop anders een meetlint en gebruik dat ipv de weegschaal. Sochtends, voor het eten, niet nadat je net een flinke maaltijd er bij hebt gepropt.
Oke bedankt voor de tips. Dat scheelt nogal inderdaad. Ik moet zeggen dat ik niet vaak honger heb, maar ook niet echt dat ik vol zit.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:06 schreef Sapstengel het volgende:
1900 kcal is wel vrij extreem, ik zou inderdaad ook even je TDEE/activiteitenniveau goed instellen of nakijken.
Ik ben 1.86, 88kg en verlies gewicht als ik 3000 eet. Ben inmiddels al in ongeveer een maand van 89.5 naar 88 gegaan door elke week 100kcal te zakken. Begon op 3500, elke week 100 eraf en zit nu op 3000.
En dat is al best lastig, ga de helft van de dagen met honger naar bed
En als je dan vlak voor het slapen dorst had en nog 2 glazen water hebt gedronken ben je dus aangekomen? Of als je laat hebt gegeten de dag ervoor? Ik dacht dat het beter was als je er pas mee begint om je niet elke dag te wegen omdat dat zo variabel is dat je je plan om de dag gaat omgooien en zo niet een stabiel schema ontwikkeld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:52 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Nee weeg jezelf iedere dag bijvoorbeeld direct na het opstaan. Zo kun je makkelijk zien of je goed bezig bent.
Daarom gewoon een trendlijn maken. Wanneer je dat een paar weken doet zul je wel een daling zien, omdat die ene ochtend dat je zwaarder woog door 2 glazen water niet in de trend wordt meegenomen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:55 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
En als je dan vlak voor het slapen dorst had en nog 2 glazen water hebt gedronken ben je dus aangekomen? Of als je laat hebt gegeten de dag ervoor? Ik dacht dat het beter was als je er pas mee begint om je niet elke dag te wegen omdat dat zo variabel is dat je je plan om de dag gaat omgooien en zo niet een stabiel schema ontwikkeld.
Daarom reageerde ik ook Jahroon en niet op jou omdat ik me daar inderdaad ook wel in kan vinden. Maar dan moet je inderdaad wel naar langere tijd gaan kijken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Daarom gewoon een trendlijn maken. Wanneer je dat een paar weken doet zul je wel een daling zien, omdat die ene ochtend dat je zwaarder woog door 2 glazen water niet in de trend wordt meegenomen.
Ik zeg precies hetzelfde iedereen met een brein begrijpt dat je je gegevens ergens in moet beheren.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:58 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Daarom reageerde ik ook Jahroon en niet op jou omdat ik me daar inderdaad ook wel in kan vinden. Maar dan moet je inderdaad wel naar langere tijd gaan kijken.
Heb je de post gezien waar ik op reageerde voordat je op mij reageerde?quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:01 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ik zeg precies hetzelfde iedereen met een brein begrijpt dat je je gegevens ergens in moet beheren.
Met 2 zakken chips per dag haal je je kcal wel, maar je houdt honger. Je krijgt niet te juiste voedingsstoffen binnen maar haalt je kcal uit voornamelijk koolhydraten en vetten. Geen vitaminen, weinig eiwitten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:53 schreef Jort227 het volgende:
[..]
[..]
Oke bedankt voor de tips. Dat scheelt nogal inderdaad. Ik moet zeggen dat ik niet vaak honger heb, maar ook niet echt dat ik vol zit.
Maar dit scheelt dan natuurlijk ook in wat je eet? Neem aan dat als ik iedere dag die calorieën haal door 2 zakken chips leeg te eten, ik alsnog niet afval.
Heb al veel op internet gelezen, maar je leest vaak verschillende dingen over vetverbranding, dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie. Ik merk wel dat mijn buikomvang al wel iets minder is, maar het gaat nog niet echt snel genoeg voor de effort die ik er (in mijn ogen) instop.
En doordat je dus verschillende dingen op het internet leest, weet ik ook niet of ik het juist wel goed doe met fitnessen, of dat ik eigenlijk net zo goed thuis kan blijven
Spinning is een goede manier om vet te verbranden, vooral als je het heel leuk vind. Hoge hartslag betekend niet dat je vetverbranding laag is. Procentueel gezien wel wat minder, maar absoluut gezien zal je vet verbranden omdat je erg veel calorieën verbruikt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:23 schreef Thrilled het volgende:
Ik vond spinning altijd een leuke en intensieve les, maar zag gisteravond dat dat helemaal niet de optimale workout is om vet te verbranden i.v.m. te hoge hartslag e.d. Ben ik dan toch gebonden aan de crosstrainers e.d.? Ik doe nu graag hardlopen in de buitenlucht en dat hou ik 5 tot 10 km vol, daarboven krijg ik last van blessures of duurt het mij gewoon te lang. Ik had dit graag gecombineerd met spinnen en krachttrainen op de sportschool, maar wellicht dat jullie andere tips hebben.
Precies.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:06 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Met 2 zakken chips per dag haal je je kcal wel, maar je houdt honger. Je krijgt niet te juiste voedingsstoffen binnen maar haalt je kcal uit voornamelijk koolhydraten en vetten. Geen vitaminen, weinig eiwitten.
Hmm ja ik weeg mezelf iedere dag meteen als ik uit bed ben. Is dat zo verkeerd danquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Mijn doel is om mijn lichaam te houden zoals dit, niet meer vet en hooguit meer kont en een gespierdere buik. En opzich zie ik vooruitgang. Maar omdat er meerdere mensen om mij heen zeggen dat ik binnenkort ga instorten dacht ik, ik vraag hier maar eens wat mensen er van denken (ookal hebben jullie me nog nooit gezienquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:39 schreef Minotarumon het volgende:
[..]
Probeer eerst eens wat kennis te vergaren en te bedenken wat nu eigenlijk je doelen zijn
Jep ik train elk lichaamsdeel, maar ik zit echt niet als een gek aan gewichten te trekken en te doenquote:Op maandag 1 april 2013 21:10 schreef MarMar het volgende:
[..]
Doe je fullbody? Dan is 5 keer wel veel ja. Misschien kan je dan effectiever een splitschema (laten) maken en dan wél wat harder trainen.
Zou gewoon een leuk full body schema maken met i.i.g. squats, leg curls en lunges. Dan krijg je die vollere kont wel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:39 schreef vera166 het volgende:
Mijn doel is om mijn lichaam te houden zoals dit, niet meer vet en hooguit meer kont en een gespierdere buik. En opzich zie ik vooruitgang. Maar omdat er meerdere mensen om mij heen zeggen dat ik binnenkort ga instorten dacht ik, ik vraag hier maar eens wat mensen er van denken (ookal hebben jullie me nog nooit gezien)
Ik kan me namleijk niet voorstellen dat wat ik doe zo verkeerd is, vooral omdat ik zelden spierpijn heb en als ik spierpijn heb die echt pijn doet, ik ook niet ga fitnessen..
Ik had mijn plan bijgesteld om dan 1 keer in de week te spinnen, 3 keer in de week hardlopen op een niet al te hoog tempo met een relatief lage hartslag en dan in de sportschool cardio + kracht (roeien + gewichten), maar dan pak ik net zo goed een extra spinningles erbijquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:07 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Spinning is een goede manier om vet te verbranden, vooral als je het heel leuk vind. Hoge hartslag betekend niet dat je vetverbranding laag is. Procentueel gezien wel wat minder, maar absoluut gezien zal je vet verbranden omdat je erg veel calorieën verbruikt.
Het belangrijkste is dat je iets doet dat je leuk vind, dat zal ervoor zorgen dat je het blijft doen.
Lunges en squats doe ik ookquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:42 schreef 16meter het volgende:
[..]
Zou gewoon een leuk full body schema maken met i.i.g. squats, leg curls en lunges. Dan krijg je die vollere kont wel.
Met apparaten lukt dat niet echt.
Upper/lower body split is trouwens ook nog een goede optie.
Misschien wel, maar ik wil iets te doen hebben. Ik ga momenteel niet naar school en elke dag thuis zitten vind ik echt niet wat. Binnenkort heb ik wel weer een baantje dus dan wordt het allemaal weer een beetje anders, maar dat duurt nog even en tot die tijd wil ik dus veel fitnessenquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:47 schreef MarMar het volgende:
Als je vrij rustig traint, vraag ik me af of het sowieso niet meer oplevert om gewoon 3 keer per week te gaan en dan de gewichten juist wel wat omhoog te gooien en verder wat 16meter al zegt.
Don't you darequote:Op dinsdag 2 april 2013 16:47 schreef G.R.S. het volgende:
Nu heb ik keiveel zin in vlaai die we in de koelkast hebben liggen
Geen ideequote:Op dinsdag 2 april 2013 22:28 schreef Curlbrah het volgende:
was dat niet die pot waar eerder op stond "zero sugar" maar als je naar de ingrediënten keek zag je dat er toch aardig wat suiker in zat.(oudere variant wel)
Bijna een half klontje suiker per scoop. Dat vind ik redelijk veel.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:47 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Geen idee![]()
In deze pot zit maar 2 gram per scoop. Valt wel mee
Ach, ik drink maar een shake met anderhalve scoop na elke training (4x per week) Valt nog wel te overzien.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:57 schreef Snakey het volgende:
[..]
Bijna een half klontje suiker per scoop. Dat vind ik redelijk veel.
Dat valt mee. Het gaat uiteindelijk meer om je totale suiker intake dan alleen die paar scoops per week.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:03 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Ach, ik drink maar een shake met anderhalve scoop na elke training (4x per week) Valt nog wel te overzien.
Dus beter laten liggen dan?quote:Op woensdag 3 april 2013 16:11 schreef Curlbrah het volgende:
ja; gaat je op de lange termijn de kop kosten.
Waar je dumbbell zegt bedoel je barbell?quote:Op vrijdag 5 april 2013 01:31 schreef VacaLoca het volgende:
Bah, 10kg schijven die ik had besteld bij fitness-seller zijn van verkeerde type. Deze zijn 4cm groter in diameter.
Nu kan ik bv dumbbell squat en dumbbell deadlift niet fatsoenlijk doen daarmee omdat schijven in weg komen van lichaam. (Hebben jullie daar geen last van?)
Nu zit ik er dus mee in m'n maag. Retourneren komt voor eigen rekening volgens hun website, wat ik zo zie komt dat uit op 2 pakketten a 12,50. 25 euro om te retourneren. En beschik niet over auto, 40kg sleep ik niet even naar het postkantoor. Daarnaast nog niet volledig zeker dat met 4cm minder het probleem zich niet voordoet, misschien net niet, misschien net wel.
Achteraf had ik beter langere dumbbell stangen kunnen kopen met extra 5kg gewichten. Of zitten daar ook nadelen aan?
Herkenbaar ditquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:47 schreef G.R.S. het volgende:
Boh, vasten verbroken met een groot bord rijst en kip. Nu heb ik keiveel zin in vlaai die we in de koelkast hebben liggen
Voeding Met heel heel kcals, olijfolie pindakaas pindas kaas volle melkquote:Op maandag 8 april 2013 21:58 schreef Drakire het volgende:
Vraagje: ik wil nu wel eens serieus aan de slag gaan met krachttraining om wat meer (spier)massa aan te zetten maar ik heb altijd een probleem gehad met genoeg voeding binnen te krijgen hebben jullie hier misschien nog tips voor?
Ik vul nu sinds een tijdje de eetmeter van het voedingscentrum in volgens deze eetmeter zou mijn onderhoudsniveau op 2800-3410 kcal liggen. ik krijg nu per dag moet moeite 2400kcal binnen.
Om te groeien moet ik dus meer eten dan mijn onderhoudsniveau waar ik nog niet eens aan toe kom
Iemand goeie tips? en dan niet "meer eten" want dat snap ik zelf ook wel alleen weet ik niet hoe ik eet nu al vaak 2 keer avondeten of een extra bord met rijst en kip.
Ik heb ook nog een normaal leven dus ik kan niet 24/7 met voeding bezig zijn.
Brinta/havermout in de ochtendquote:Op maandag 8 april 2013 22:00 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Voeding Met heel heel kcals, olijfolie pindakaas pindas kaas volle melk
Kies zoals hierboven al gezegd wordt, voor 'easy kcals' om je energieinname te verhogen.quote:Op maandag 8 april 2013 21:58 schreef Drakire het volgende:
Vraagje: ik wil nu wel eens serieus aan de slag gaan met krachttraining om wat meer (spier)massa aan te zetten maar ik heb altijd een probleem gehad met genoeg voeding binnen te krijgen hebben jullie hier misschien nog tips voor?
Ik vul nu sinds een tijdje de eetmeter van het voedingscentrum in volgens deze eetmeter zou mijn onderhoudsniveau op 2800-3410 kcal liggen. ik krijg nu per dag moet moeite 2400kcal binnen.
Om te groeien moet ik dus meer eten dan mijn onderhoudsniveau waar ik nog niet eens aan toe kom
Iemand goeie tips? en dan niet "meer eten" want dat snap ik zelf ook wel alleen weet ik niet hoe ik eet nu al vaak 2 keer avondeten of een extra bord met rijst en kip.
Ik heb ook nog een normaal leven dus ik kan niet 24/7 met voeding bezig zijn.
Gewoon even een deload doen of een ander schema/rep range doen.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:43 schreef 16meter het volgende:
Als je langere tijd geen vooruitgang boekt, ondanks goed trainen/eten, dan is er iets mis.
http://stormtricks.com/nl/1-beginnen-met-intermittent-fasting/quote:
Wat eet je zo op een dag? Normaal gezien kun je met de juiste voeding en hoeveelheid prima aan kunnen komen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:09 schreef Jongentje. het volgende:
Zelf fitness ik meestal 2x in de week en als ik de tijd heb 3x.
Nu ben ik ongeveer 1,90 lang, weeg om en nabij de 75kg en kom niet snel aan.
Zou een weight-gainer handig voor mij zijn?
In de ochtend eet ik rond 11.00 uur meestal 3-4 pistoletjes, vervolgens om 13.00-14.00 uur één of twee tosti's en nog een pistoletje of boterham.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:10 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat eet je zo op een dag? Normaal gezien kun je met de juiste voeding en hoeveelheid prima aan kunnen komen.
Weight gainers bestaan vrijwel geheel uit koolhydraten, zelfs vooral suikers. Opzich logisch, want daar kom je snel van aan. En er zijn wat combo's met eiwitten erin verwerkt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:09 schreef Jongentje. het volgende:
Zelf fitness ik meestal 2x in de week en als ik de tijd heb 3x.
Nu ben ik ongeveer 1,90 lang, weeg om en nabij de 75kg en kom niet snel aan.
Zou een weight-gainer handig voor mij zijn?
Helpt alleen als je die met volle melk doet. Een scoop whey met water heeft maar ongeveer 120 kcal, dat zet geen zoden aan de dijk. Met 400ml volle melk natuurlijk wel, dan zit je alleen door de melk al op 260kcal.quote:
Bedankt voor de uitleg!quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:47 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Weight gainers bestaan vrijwel geheel uit koolhydraten, zelfs vooral suikers. Opzich logisch, want daar kom je snel van aan. En er zijn wat combo's met eiwitten erin verwerkt.
Wat ik inderdaad zou doen is zoeken naar calorie dense voedsel, met veel kcals per hoeveelheid dus. Denk hierbij idd aan volle melk, pinda's, pindakaas. Wat ik zelf altijd deed is havermout vlokken in de blender vermalen tot poeder. Een halve kilo Euroshopper Rolled Oats kost 38 cent.
Vervolgens een halve liter volle melk pakken en daar zo'n 50 gram havermout doorheen gooien. In een shakebeker doen en opdrinken. Het vult redelijk, maar het belangrijkste is dat het circa 500kcal is. 's Ochtends nam ik altijd zo'n 'havermoutshake' en dan kun je er een uurtje later nog wel een wegwerken. Dan heb je dus al 1000kcal binnen.
Met brood red je dat veel moeilijker. Een sneetje volkoren met boter en een plakje kipfilet is grofweg 140 kcal. Dan moet je dus 8 boterhammen eten om aan de hoeveelheid van 2 bekers havermout te komen. En 8 boterhammen is belachelijk, dat eet je normaal over de hele dag, 4 ontbijt, 4 lunch. Terwijl jij nu dus met 2 bekers havermout tijdens je ontbijt al op 8 boterhammen zit.
En nog een voordeel, met 8 boterhammen krijg je een berg koolhydraten binnen, terwijl volle melk een vrij evenredige verdeling van eiwit/koolhydraten/vetten heeft. Natuurlijk gaan de koolhydraten wel omhoog door de havermout, maar je krijgt wel meer eiwit en vet binnen dan met alleen brood.
[..]
Helpt alleen als je die met volle melk doet. Een scoop whey met water heeft maar ongeveer 120 kcal, dat zet geen zoden aan de dijk. Met 400ml volle melk natuurlijk wel, dan zit je alleen door de melk al op 260kcal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |