abonnement Unibet Coolblue
pi_124766551
Maakt niet uit op welk tijdstip je eet.
pi_124768094
Als we dan toch bezig zijn met noob-vragen :-)

Ik pak na de krachttraining altijd een half uurtje standaard (op het zelfde tempo) cardio. Ik vroeg mij af of een half uurtje interval cardio beter is ?
pi_124768281
Beter voor wat?
Wat is je doel?
pi_124768509
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 20:43 schreef 16meter het volgende:
Beter voor wat?
Wat is je doel?
Vetverbranding
pi_124769543
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:53 schreef vera166 het volgende:
Heb weer een noobvraag :@

Ik fitness 5 keer per week. Nu kwam mijn instructrice bij me om te zeggen dat ik beter rustiger aan kan doen, omdat ik nu ipv spieren opbouw alleen maar mijn lichaam afbreek (er zou niks van me overblijven vertelde ze). Opzich zie ik het als iets goed bedoelds, maar ik ben het hier niet mee eens, omdat ik niet overdreven hard train, geen uren op een cardioapparaat sta en ik sowieso geen vet hoef te verbranden.
Ik heb ook niet altijd ontzettend spijrpijn, alleen altijd licht in mijn armen.

Is er hier iemand die aan de hand van deze beschrijving kan zeggen of ik inderdaad teveel fitness of dat ik door kan gaan? :d
Doe je fullbody? Dan is 5 keer wel veel ja. Misschien kan je dan effectiever een splitschema (laten) maken en dan wél wat harder trainen.
pi_124781485
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:59 schreef vera166 het volgende:
Wat een ellende :')

Bedankt iedereen.
Probeer eens bij te houden hoeveel calorieën je binnen krijgt elke dag. Dit lijkt meer moeite dan het is, en je hebt er veel aan.
pi_124783376
Ben al een hele tijd bezig met fitness/sporten (hardlopen) met als doel om af te vallen (vetverbranding). Nu ben ik sinds een paar maanden ook meer aan het opletten op wat ik eet en heb ik een lange tijd bijgehouden wat ik op een dag eet. Ik eet per dag ongeveer tussen de 1500 en 2000 calorieën (man, 23 jaar, 1,93 en ong 89kg).

Nu merk ik langzaam vooruitgang en dus dat er gewicht vanaf gaat. Maar bij mij in de sportschool staat zo'n full body weegschaal en op de uitdraai daarvan zie ik mijn vet percentage niet drastisch dalen maar wel kleine dalingen in mijn vetmassa. Mijn spiermassa stijgt ook langzaam. Nu twijfel ik dus waar ik op moet letten bij zo'n uitdraai om te kijken of ik het wel de goede kant op ga.

Wat ik doe aan fitness;
• Warming up: cardio (cross trainer 10min)
• Spieren/kracht: verschillend, leg press, low row, abs en wat losse been/arm oefeningen
• Touwtje springen tussendoor
• Cooling down: 5 á 10 min cardio (fiets)

Ik begin iedere dag met cornflakes (special K) en melk, als lunch 4 boterhammen of een salade en tussendoor iets van appel of magere kwark. Avondeten verschilt, maar vaak witte rijst en kipfilet.

Nu zat ik er ook nog aan te denken om eiwitshakes te gaan drinken na het sporten om te voorkomen dat ik gewicht verlies van spieren ipv vet, maar weet niet zeker of dit wel rendabel is.

Hebben jullie tips/insights? Ben ik op de goede weg, of moet ik dingen anders gaan doen?
  dinsdag 2 april 2013 @ 09:53:48 #33
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124784343
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 08:49 schreef Jort227 het volgende:
Ben al een hele tijd bezig met fitness/sporten (hardlopen) met als doel om af te vallen (vetverbranding). Nu ben ik sinds een paar maanden ook meer aan het opletten op wat ik eet en heb ik een lange tijd bijgehouden wat ik op een dag eet. Ik eet per dag ongeveer tussen de 1500 en 2000 calorieën (man, 23 jaar, 1,93 en ong 89kg).

Nu merk ik langzaam vooruitgang en dus dat er gewicht vanaf gaat. Maar bij mij in de sportschool staat zo'n full body weegschaal en op de uitdraai daarvan zie ik mijn vet percentage niet drastisch dalen maar wel kleine dalingen in mijn vetmassa. Mijn spiermassa stijgt ook langzaam. Nu twijfel ik dus waar ik op moet letten bij zo'n uitdraai om te kijken of ik het wel de goede kant op ga.

Wat ik doe aan fitness;
• Warming up: cardio (cross trainer 10min)
• Spieren/kracht: verschillend, leg press, low row, abs en wat losse been/arm oefeningen
• Touwtje springen tussendoor
• Cooling down: 5 á 10 min cardio (fiets)

Ik begin iedere dag met cornflakes (special K) en melk, als lunch 4 boterhammen of een salade en tussendoor iets van appel of magere kwark. Avondeten verschilt, maar vaak witte rijst en kipfilet.

Nu zat ik er ook nog aan te denken om eiwitshakes te gaan drinken na het sporten om te voorkomen dat ik gewicht verlies van spieren ipv vet, maar weet niet zeker of dit wel rendabel is.

Hebben jullie tips/insights? Ben ik op de goede weg, of moet ik dingen anders gaan doen?
Je moet als eerste meer compounds in je training gooien. Wat je nu doet doet zo goed als niks voor je. Als je 3x per week traint kun je bijvoorbeeld hier het bovenste full body schema van nemen. http://www.muscleandstren(...)r-serious-gains.html

En je moet meer eten. Zo te zien kom je net aan de 12, misschien 1500 kcal per dag. Dat is veel te weinig.
pi_124784378
Zo'n weegschaal zegt niks.

Whey is weggegooid als je voeding niet goed is, wat het geval is.

En lees de OP van het BB topic.
pi_124784914
Goedemorgen, ik denk ik meld mij ook maar even :) Ik heb enkele jaren terug vrij intensief gebruik gemaakt van de sportschool en net op het punt dat ik tevreden begon te raken met de resultaten stopte ik er mee.. Dit kwam ook omdat ik 4/5 keer in de week ging en het gewoon beu raakte (en dat het teveel geld kostte :P ).. Anyway zit ik nu weer op een punt dat ik weer wil sporten voor de vetverbranding en mij ga aanmelden bij de sportschool. Ik vond spinning altijd een leuke en intensieve les, maar zag gisteravond dat dat helemaal niet de optimale workout is om vet te verbranden i.v.m. te hoge hartslag e.d. Ben ik dan toch gebonden aan de crosstrainers e.d.? Ik doe nu graag hardlopen in de buitenlucht en dat hou ik 5 tot 10 km vol, daarboven krijg ik last van blessures of duurt het mij gewoon te lang. Ik had dit graag gecombineerd met spinnen en krachttrainen op de sportschool, maar wellicht dat jullie andere tips hebben.
In ieder geval heb ik ook mijn voeding aangepast met gezonder broodbeleg, meer fruit en water en gezondere avondmaaltijden. In geval van het laatste heb ik alleen problemen met de diversiteit.. wat eten jullie zoal als avondeten? Ik barst niet van de kruiden thuis en heb dan ook maar weinig mogelijkheden.. Het liefst hou ik het simpel, makkelijk en snel en dat resulteert vaak in ongezond..
pi_124785029
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 08:49 schreef Jort227 het volgende:
Ben al een hele tijd bezig met fitness/sporten (hardlopen) met als doel om af te vallen (vetverbranding). Nu ben ik sinds een paar maanden ook meer aan het opletten op wat ik eet en heb ik een lange tijd bijgehouden wat ik op een dag eet. Ik eet per dag ongeveer tussen de 1500 en 2000 calorieën (man, 23 jaar, 1,93 en ong 89kg).

Nu merk ik langzaam vooruitgang en dus dat er gewicht vanaf gaat. Maar bij mij in de sportschool staat zo'n full body weegschaal en op de uitdraai daarvan zie ik mijn vet percentage niet drastisch dalen maar wel kleine dalingen in mijn vetmassa. Mijn spiermassa stijgt ook langzaam. Nu twijfel ik dus waar ik op moet letten bij zo'n uitdraai om te kijken of ik het wel de goede kant op ga.

Wat ik doe aan fitness;
• Warming up: cardio (cross trainer 10min)
• Spieren/kracht: verschillend, leg press, low row, abs en wat losse been/arm oefeningen
• Touwtje springen tussendoor
• Cooling down: 5 á 10 min cardio (fiets)

Ik begin iedere dag met cornflakes (special K) en melk, als lunch 4 boterhammen of een salade en tussendoor iets van appel of magere kwark. Avondeten verschilt, maar vaak witte rijst en kipfilet.

Nu zat ik er ook nog aan te denken om eiwitshakes te gaan drinken na het sporten om te voorkomen dat ik gewicht verlies van spieren ipv vet, maar weet niet zeker of dit wel rendabel is.

Hebben jullie tips/insights? Ben ik op de goede weg, of moet ik dingen anders gaan doen?
Waarom wil je afvallen? Je lijkt mij op een goed gewicht zitten. Als je niet tevreden bent met je uiterlijk kan je er beter aan gaan werken om gespierder te worden. En dat doe je niet door zo weinig te eten, als je spieren wil opbouwen moet je meer eten. Ik zie dat je bij je avondeten het niet hebt over groenten, zie je die als bijzaak?

Die shakes moet je zeker nog niet gaan doen als je voeding nog niet op orde is, weggegooid geld is het dan. Oh en trek je niet te veel aan van die weegschaal.
Azwethinkweiz
pi_124785109
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:23 schreef Thrilled het volgende:
Goedemorgen, ik denk ik meld mij ook maar even :) Ik heb enkele jaren terug vrij intensief gebruik gemaakt van de sportschool en net op het punt dat ik tevreden begon te raken met de resultaten stopte ik er mee.. Dit kwam ook omdat ik 4/5 keer in de week ging en het gewoon beu raakte (en dat het teveel geld kostte :P ).. Anyway zit ik nu weer op een punt dat ik weer wil sporten voor de vetverbranding en mij ga aanmelden bij de sportschool. Ik vond spinning altijd een leuke en intensieve les, maar zag gisteravond dat dat helemaal niet de optimale workout is om vet te verbranden i.v.m. te hoge hartslag e.d. Ben ik dan toch gebonden aan de crosstrainers e.d.? Ik doe nu graag hardlopen in de buitenlucht en dat hou ik 5 tot 10 km vol, daarboven krijg ik last van blessures of duurt het mij gewoon te lang. Ik had dit graag gecombineerd met spinnen en krachttrainen op de sportschool, maar wellicht dat jullie andere tips hebben.
In ieder geval heb ik ook mijn voeding aangepast met gezonder broodbeleg, meer fruit en water en gezondere avondmaaltijden. In geval van het laatste heb ik alleen problemen met de diversiteit.. wat eten jullie zoal als avondeten? Ik barst niet van de kruiden thuis en heb dan ook maar weinig mogelijkheden.. Het liefst hou ik het simpel, makkelijk en snel en dat resulteert vaak in ongezond..
Avondeten kan heel gevarieerd zijn en toch gezond en snel. Koop eerst groenten en haal er dan vlees/vis/kip bij en pasta/rijst/mie/aardappelen.
Wat ik zelf erg fijn vind is om te wokken, Werkelijk alle groenten kan je er voor gebruiken en smaakt elke keer anders. Ik haal vaak aan het begin van de week bv een broccoli, wat boontjes, winterpeen, paprika, champignons en wat tauge, en gebruik dit voor 3 verschillende wokmaaltijden. Een keer er vlees bij, andere keer vis of kip. Combineren met noodels of rijst, en een ander woksausje erbij. Binnen 15 minuten klaar.
Azwethinkweiz
pi_124785466
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:30 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Waarom wil je afvallen? Je lijkt mij op een goed gewicht zitten. Als je niet tevreden bent met je uiterlijk kan je er beter aan gaan werken om gespierder te worden. En dat doe je niet door zo weinig te eten, als je spieren wil opbouwen moet je meer eten. Ik zie dat je bij je avondeten het niet hebt over groenten, zie je die als bijzaak?

Die shakes moet je zeker nog niet gaan doen als je voeding nog niet op orde is, weggegooid geld is het dan. Oh en trek je niet te veel aan van die weegschaal.
De reden dat ik wil afvallen is omdat ik - vooral rondom mijn buik - toch wel wat vet heb zitten (geen muffin tops, maar ook niet "plat"). Vandaar dat ik in mijn workout spieroefeningen combineer met cardio.

Groenten eet ik zeker ook erbij, maar ook dit is verschillend. De ene dag boontjes/erwten/broccoli, de andere dag verwerkt in een pasta oid.
De app die ik gebruikte om calorieën bij te houden (MyFitnessPal) had berekend dat mijn streefaantal calorieën rond de 1900 moest liggen dagelijks. Dit haalde ik vaak ook wel.
pi_124785614
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:52 schreef Jort227 het volgende:

[..]

De reden dat ik wil afvallen is omdat ik - vooral rondom mijn buik - toch wel wat vet heb zitten (geen muffin tops, maar ook niet "plat"). Vandaar dat ik in mijn workout spieroefeningen combineer met cardio.

Groenten eet ik zeker ook erbij, maar ook dit is verschillend. De ene dag boontjes/erwten/broccoli, de andere dag verwerkt in een pasta oid.
De app die ik gebruikte om calorieën bij te houden (MyFitnessPal) had berekend dat mijn streefaantal calorieën rond de 1900 moest liggen dagelijks. Dit haalde ik vaak ook wel.
Ik zou je calorieverbruik nog even narekenen dan want dat klopt niet. Misschien dat het je BMR (energieverbruik in absolute rust) is, maar je moet naar je TDEE (energieverbruik gebaseerd op wat je werkelijk verbruikt) kijken. Iemand van jouw lengte die regelmatig sport zou goed 2400 kcal binnen moeten krijgen en nog afvallen. Google even en check het op een paar verschillende websites.

En wat je buik betreft, minder drinken, meer sporten, maar ga je zeker niet uithongeren. Koop anders een meetlint en gebruik dat ipv de weegschaal. Sochtends, voor het eten, niet nadat je net een flinke maaltijd er bij hebt gepropt.
Azwethinkweiz
pi_124785733
1900 kcal is wel vrij extreem, ik zou inderdaad ook even je TDEE/activiteitenniveau goed instellen of nakijken.

Ik ben 1.86, 88kg en verlies gewicht als ik 3000 eet. Ben inmiddels al in ongeveer een maand van 89.5 naar 88 gegaan door elke week 100kcal te zakken. Begon op 3500, elke week 100 eraf en zit nu op 3000.

En dat is al best lastig, ga de helft van de dagen met honger naar bed :')
pi_124786503
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 01:42 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Probeer eens bij te houden hoeveel calorieën je binnen krijgt elke dag. Dit lijkt meer moeite dan het is, en je hebt er veel aan.
Doe ik elke dag, het zijn er geen 2000 maar als ik er wel 2000 eet dan ben ik de volgende dag ook meteen zwaarder en dat snap ik niet en wil ik dus ook niet :P
pi_124786547
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:37 schreef vera166 het volgende:

[..]

Doe ik elke dag, het zijn er geen 2000 maar als ik er wel 2000 eet dan ben ik de volgende dag ook meteen zwaarder en dat snap ik niet en wil ik dus ook niet :P
Probeer eerst eens wat kennis te vergaren en te bedenken wat nu eigenlijk je doelen zijn :)
Aap uit de mouw
pi_124786857
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:37 schreef vera166 het volgende:

[..]

Doe ik elke dag, het zijn er geen 2000 maar als ik er wel 2000 eet dan ben ik de volgende dag ook meteen zwaarder en dat snap ik niet en wil ik dus ook niet :P
Stop hier mee. Weeg je maximaal 1 keer per week op hetzelfde tijdstip.
Azwethinkweiz
pi_124786900
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Stop hier mee. Weeg je maximaal 1 keer per week op hetzelfde tijdstip.
Of weeg je elke dag en maak met een app als Libra een trendlijn en kijk naar die lijn ipv de dagelijkse metingen.
  dinsdag 2 april 2013 @ 11:52:47 #45
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_124786906
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Stop hier mee. Weeg je maximaal 1 keer per week op hetzelfde tijdstip.
Nee weeg jezelf iedere dag bijvoorbeeld direct na het opstaan. Zo kun je makkelijk zien of je goed bezig bent.
pi_124786926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:00 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Ik zou je calorieverbruik nog even narekenen dan want dat klopt niet. Misschien dat het je BMR (energieverbruik in absolute rust) is, maar je moet naar je TDEE (energieverbruik gebaseerd op wat je werkelijk verbruikt) kijken. Iemand van jouw lengte die regelmatig sport zou goed 2400 kcal binnen moeten krijgen en nog afvallen. Google even en check het op een paar verschillende websites.

En wat je buik betreft, minder drinken, meer sporten, maar ga je zeker niet uithongeren. Koop anders een meetlint en gebruik dat ipv de weegschaal. Sochtends, voor het eten, niet nadat je net een flinke maaltijd er bij hebt gepropt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:06 schreef Sapstengel het volgende:
1900 kcal is wel vrij extreem, ik zou inderdaad ook even je TDEE/activiteitenniveau goed instellen of nakijken.

Ik ben 1.86, 88kg en verlies gewicht als ik 3000 eet. Ben inmiddels al in ongeveer een maand van 89.5 naar 88 gegaan door elke week 100kcal te zakken. Begon op 3500, elke week 100 eraf en zit nu op 3000.

En dat is al best lastig, ga de helft van de dagen met honger naar bed :')
Oke bedankt voor de tips. Dat scheelt nogal inderdaad. Ik moet zeggen dat ik niet vaak honger heb, maar ook niet echt dat ik vol zit.
Maar dit scheelt dan natuurlijk ook in wat je eet? Neem aan dat als ik iedere dag die calorieën haal door 2 zakken chips leeg te eten, ik alsnog niet afval.
Heb al veel op internet gelezen, maar je leest vaak verschillende dingen over vetverbranding, dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie. Ik merk wel dat mijn buikomvang al wel iets minder is, maar het gaat nog niet echt snel genoeg voor de effort die ik er (in mijn ogen) instop.
En doordat je dus verschillende dingen op het internet leest, weet ik ook niet of ik het juist wel goed doe met fitnessen, of dat ik eigenlijk net zo goed thuis kan blijven :P
pi_124786975
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:52 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Nee weeg jezelf iedere dag bijvoorbeeld direct na het opstaan. Zo kun je makkelijk zien of je goed bezig bent.
En als je dan vlak voor het slapen dorst had en nog 2 glazen water hebt gedronken ben je dus aangekomen? Of als je laat hebt gegeten de dag ervoor? Ik dacht dat het beter was als je er pas mee begint om je niet elke dag te wegen omdat dat zo variabel is dat je je plan om de dag gaat omgooien en zo niet een stabiel schema ontwikkeld.
Azwethinkweiz
pi_124787003
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:55 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

En als je dan vlak voor het slapen dorst had en nog 2 glazen water hebt gedronken ben je dus aangekomen? Of als je laat hebt gegeten de dag ervoor? Ik dacht dat het beter was als je er pas mee begint om je niet elke dag te wegen omdat dat zo variabel is dat je je plan om de dag gaat omgooien en zo niet een stabiel schema ontwikkeld.
Daarom gewoon een trendlijn maken. Wanneer je dat een paar weken doet zul je wel een daling zien, omdat die ene ochtend dat je zwaarder woog door 2 glazen water niet in de trend wordt meegenomen.
pi_124787043
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:56 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Daarom gewoon een trendlijn maken. Wanneer je dat een paar weken doet zul je wel een daling zien, omdat die ene ochtend dat je zwaarder woog door 2 glazen water niet in de trend wordt meegenomen.
Daarom reageerde ik ook Jahroon en niet op jou omdat ik me daar inderdaad ook wel in kan vinden. Maar dan moet je inderdaad wel naar langere tijd gaan kijken.
Azwethinkweiz
pi_124787055
Spiegel > weegschaal.

Paar keer per maand op de weegschaal voor het goede gevoel, verder niet te druk om maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')