SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
Onbewust incompetent --> bewust incompetent --> bewust competent --> onbewust competentquote:Op zaterdag 30 maart 2013 20:30 schreef G.R.S. het volgende:
Same here.
Ik begin alleen weer te geobsedeerd te worden wat betreft voeding. Ik denk er teveel over na en probeer juist zo weinig mogelijk te eten terwijl ik weet dat dit niet goed voor me is. Ik doe twee keer in de week ESE en alsnog denk ik dat ik teveel aan calorieën binnenkrijg per week. Ik word er gestoord van.
Grappig dat je dit zegt. Ik ben nu ook van plan om komende weken alles bij te houden (wat Nic1 net zei). Hopelijk kan ik op die manier zo snel mogelijk doorstromen naar fase 3 en dan weer 4quote:Op zondag 31 maart 2013 00:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Onbewust incompetent --> bewust incompetent --> bewust competent --> onbewust competent
Je bent nu in fase 2.
Maak gewoon een simpele Excel-sheet met formules. Ik heb zelf bovenaan m'n macro's staan en onderaan een totaal van wat ik gegeten heb en wat ik nog te gaan heb. Daartussenin een ruimte om m'n voeding in te noteren en op deze manier zie ik precies hoe ik ervoor sta.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:18 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Grappig dat je dit zegt. Ik ben nu ook van plan om komende weken alles bij te houden (wat Nic1 net zei). Hopelijk kan ik op die manier zo snel mogelijk doorstromen naar fase 3 en dan weer 4
Bedankt voor de tip!quote:Op zondag 31 maart 2013 15:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Maak gewoon een simpele Excel-sheet met formules. Ik heb zelf bovenaan m'n macro's staan en onderaan een totaal van wat ik gegeten heb en wat ik nog te gaan heb. Daartussenin een ruimte om m'n voeding in te noteren en op deze manier zie ik precies hoe ik ervoor sta.
En als je daar te lui voor bent, zijn er ook sites die dat voor je kunnen doen. Gewoon voedsel opzoeken, invullen hoeveel je hebt gehad, en die site telt vanzelf alles wat je binnen hebt gekregen. Zelf gebruikte ik myfitnesspal.com.quote:
Misschien is Intermittent Fasting iets voor jou?quote:Op maandag 1 april 2013 17:37 schreef MrMolotov het volgende:
Ik heb even wat motivatie nodig om te cutten.
Dus mensen die het echt gedaan hebben hier, hoe beviel het? Raakte je ook spiermassa kwijt, of viel het mee en zag je er na je cut alleen maar beter uit?
Ik ben van plan te gaan voor 40/40/20 macro systeem maar heb het al een weekje uitgesteld met de gedachte "Nog even wat gains maken"
Ik hou het zelf liever wat conventioneler. Dacht zelf meer aan gewoon het zelfde blijven doen maar nu met een 400/500 caloric deficit.quote:Op maandag 1 april 2013 17:41 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Misschien is Intermittent Fasting iets voor jou?
http://www.leangains.com/
Ik doe het zelf niet maar veel gasten hier hebben er ervaring mee en zijn volgens mij wel tevreden (Yuri is er een van).
na een training hebben de spieren tijd nodig om te herstellen. ook als je niet zwaar traint. voor herstel na een normale/zware training wordt 48 uur aangehouden.quote:Op maandag 1 april 2013 18:53 schreef vera166 het volgende:
Heb weer een noobvraag
Ik fitness 5 keer per week. Nu kwam mijn instructrice bij me om te zeggen dat ik beter rustiger aan kan doen, omdat ik nu ipv spieren opbouw alleen maar mijn lichaam afbreek (er zou niks van me overblijven vertelde ze). Opzich zie ik het als iets goed bedoelds, maar ik ben het hier niet mee eens, omdat ik niet overdreven hard train, geen uren op een cardioapparaat sta en ik sowieso geen vet hoef te verbranden.
Ik heb ook niet altijd ontzettend spijrpijn, alleen altijd licht in mijn armen.
Is er hier iemand die aan de hand van deze beschrijving kan zeggen of ik inderdaad teveel fitness of dat ik door kan gaan? :d
Niet moeilijk doen, als je vet moet kwijtraken moet je vet kwijtraken.quote:Op maandag 1 april 2013 17:37 schreef MrMolotov het volgende:
Ik heb even wat motivatie nodig om te cutten.
Dus mensen die het echt gedaan hebben hier, hoe beviel het? Raakte je ook spiermassa kwijt, of viel het mee en zag je er na je cut alleen maar beter uit?
Ik ben van plan te gaan voor 40/40/20 macro systeem maar heb het al een weekje uitgesteld met de gedachte "Nog even wat gains maken"
edit: excuses als dit beter in het Bodybuidling topic geplaatst had moeten worden
Wat een ellende haha..quote:Op maandag 1 april 2013 19:08 schreef z80 het volgende:
[..]
na een training hebben de spieren tijd nodig om te herstellen. ook als je niet zwaar traint. voor herstel na een normale/zware training wordt 48 uur aangehouden.
zeker als je net begint met trainen en nog in de groei is het aan te raden om genoeg rust te nemen.
elke dag als een cavia op een cardioapparaat op een rustig tempo kan zonder problemen. maar hier heb je dan ook weinig aan. en na een goede cardio heb je de volgende dag echt geen zin om nog een keer voluit te gaan.
Zorgen dat je je voeding op orde hebt.quote:Op maandag 1 april 2013 18:53 schreef vera166 het volgende:
Heb weer een noobvraag
Ik fitness 5 keer per week. Nu kwam mijn instructrice bij me om te zeggen dat ik beter rustiger aan kan doen, omdat ik nu ipv spieren opbouw alleen maar mijn lichaam afbreek (er zou niks van me overblijven vertelde ze). Opzich zie ik het als iets goed bedoelds, maar ik ben het hier niet mee eens, omdat ik niet overdreven hard train, geen uren op een cardioapparaat sta en ik sowieso geen vet hoef te verbranden.
Is er hier iemand die aan de hand van deze beschrijving kan zeggen of ik inderdaad teveel fitness of dat ik door kan gaan? :d
Ik eet prima, woon nog gewoon thuis enzo dus ik eet goedquote:Op maandag 1 april 2013 19:53 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Zorgen dat je je voeding op orde hebt.
Is afhankelijk van je voeding en hoe je traint of het te veel is.quote:Op maandag 1 april 2013 18:53 schreef vera166 het volgende:
Heb weer een noobvraag
Nouja ik heb niet echt een voedingsschema ofzo.quote:Op maandag 1 april 2013 19:55 schreef 16meter het volgende:
[..]
Is afhankelijk van je voeding en hoe je traint of het te veel is.
In ieder geval in de ochtend beginnen met havermoutquote:Op maandag 1 april 2013 19:58 schreef 16meter het volgende:
Je eet in ieder geval heel weinig. Waarschijnlijk te weinig.
Als je dan ook nog 5x per week traint zul je waarschijnlijk niet of nauwelijks vooruitgang boeken, of zelfs alleen maar gewicht verliezen.
Misschien iets serieuzer met je voeding omgaan.
Doe je fullbody? Dan is 5 keer wel veel ja. Misschien kan je dan effectiever een splitschema (laten) maken en dan wél wat harder trainen.quote:Op maandag 1 april 2013 18:53 schreef vera166 het volgende:
Heb weer een noobvraag
Probeer eens bij te houden hoeveel calorieën je binnen krijgt elke dag. Dit lijkt meer moeite dan het is, en je hebt er veel aan.quote:
Je moet als eerste meer compounds in je training gooien. Wat je nu doet doet zo goed als niks voor je. Als je 3x per week traint kun je bijvoorbeeld hier het bovenste full body schema van nemen. http://www.muscleandstren(...)r-serious-gains.htmlquote:Op dinsdag 2 april 2013 08:49 schreef Jort227 het volgende:
Ben al een hele tijd bezig met fitness/sporten (hardlopen) met als doel om af te vallen (vetverbranding). Nu ben ik sinds een paar maanden ook meer aan het opletten op wat ik eet en heb ik een lange tijd bijgehouden wat ik op een dag eet. Ik eet per dag ongeveer tussen de 1500 en 2000 calorieën (man, 23 jaar, 1,93 en ong 89kg).
Nu merk ik langzaam vooruitgang en dus dat er gewicht vanaf gaat. Maar bij mij in de sportschool staat zo'n full body weegschaal en op de uitdraai daarvan zie ik mijn vet percentage niet drastisch dalen maar wel kleine dalingen in mijn vetmassa. Mijn spiermassa stijgt ook langzaam. Nu twijfel ik dus waar ik op moet letten bij zo'n uitdraai om te kijken of ik het wel de goede kant op ga.
Wat ik doe aan fitness;
• Warming up: cardio (cross trainer 10min)
• Spieren/kracht: verschillend, leg press, low row, abs en wat losse been/arm oefeningen
• Touwtje springen tussendoor
• Cooling down: 5 á 10 min cardio (fiets)
Ik begin iedere dag met cornflakes (special K) en melk, als lunch 4 boterhammen of een salade en tussendoor iets van appel of magere kwark. Avondeten verschilt, maar vaak witte rijst en kipfilet.
Nu zat ik er ook nog aan te denken om eiwitshakes te gaan drinken na het sporten om te voorkomen dat ik gewicht verlies van spieren ipv vet, maar weet niet zeker of dit wel rendabel is.
Hebben jullie tips/insights? Ben ik op de goede weg, of moet ik dingen anders gaan doen?
Waarom wil je afvallen? Je lijkt mij op een goed gewicht zitten. Als je niet tevreden bent met je uiterlijk kan je er beter aan gaan werken om gespierder te worden. En dat doe je niet door zo weinig te eten, als je spieren wil opbouwen moet je meer eten. Ik zie dat je bij je avondeten het niet hebt over groenten, zie je die als bijzaak?quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:49 schreef Jort227 het volgende:
Ben al een hele tijd bezig met fitness/sporten (hardlopen) met als doel om af te vallen (vetverbranding). Nu ben ik sinds een paar maanden ook meer aan het opletten op wat ik eet en heb ik een lange tijd bijgehouden wat ik op een dag eet. Ik eet per dag ongeveer tussen de 1500 en 2000 calorieën (man, 23 jaar, 1,93 en ong 89kg).
Nu merk ik langzaam vooruitgang en dus dat er gewicht vanaf gaat. Maar bij mij in de sportschool staat zo'n full body weegschaal en op de uitdraai daarvan zie ik mijn vet percentage niet drastisch dalen maar wel kleine dalingen in mijn vetmassa. Mijn spiermassa stijgt ook langzaam. Nu twijfel ik dus waar ik op moet letten bij zo'n uitdraai om te kijken of ik het wel de goede kant op ga.
Wat ik doe aan fitness;
• Warming up: cardio (cross trainer 10min)
• Spieren/kracht: verschillend, leg press, low row, abs en wat losse been/arm oefeningen
• Touwtje springen tussendoor
• Cooling down: 5 á 10 min cardio (fiets)
Ik begin iedere dag met cornflakes (special K) en melk, als lunch 4 boterhammen of een salade en tussendoor iets van appel of magere kwark. Avondeten verschilt, maar vaak witte rijst en kipfilet.
Nu zat ik er ook nog aan te denken om eiwitshakes te gaan drinken na het sporten om te voorkomen dat ik gewicht verlies van spieren ipv vet, maar weet niet zeker of dit wel rendabel is.
Hebben jullie tips/insights? Ben ik op de goede weg, of moet ik dingen anders gaan doen?
Avondeten kan heel gevarieerd zijn en toch gezond en snel. Koop eerst groenten en haal er dan vlees/vis/kip bij en pasta/rijst/mie/aardappelen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:23 schreef Thrilled het volgende:
Goedemorgen, ik denk ik meld mij ook maar evenIk heb enkele jaren terug vrij intensief gebruik gemaakt van de sportschool en net op het punt dat ik tevreden begon te raken met de resultaten stopte ik er mee.. Dit kwam ook omdat ik 4/5 keer in de week ging en het gewoon beu raakte (en dat het teveel geld kostte
).. Anyway zit ik nu weer op een punt dat ik weer wil sporten voor de vetverbranding en mij ga aanmelden bij de sportschool. Ik vond spinning altijd een leuke en intensieve les, maar zag gisteravond dat dat helemaal niet de optimale workout is om vet te verbranden i.v.m. te hoge hartslag e.d. Ben ik dan toch gebonden aan de crosstrainers e.d.? Ik doe nu graag hardlopen in de buitenlucht en dat hou ik 5 tot 10 km vol, daarboven krijg ik last van blessures of duurt het mij gewoon te lang. Ik had dit graag gecombineerd met spinnen en krachttrainen op de sportschool, maar wellicht dat jullie andere tips hebben.
In ieder geval heb ik ook mijn voeding aangepast met gezonder broodbeleg, meer fruit en water en gezondere avondmaaltijden. In geval van het laatste heb ik alleen problemen met de diversiteit.. wat eten jullie zoal als avondeten? Ik barst niet van de kruiden thuis en heb dan ook maar weinig mogelijkheden.. Het liefst hou ik het simpel, makkelijk en snel en dat resulteert vaak in ongezond..
De reden dat ik wil afvallen is omdat ik - vooral rondom mijn buik - toch wel wat vet heb zitten (geen muffin tops, maar ook niet "plat"). Vandaar dat ik in mijn workout spieroefeningen combineer met cardio.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:30 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Waarom wil je afvallen? Je lijkt mij op een goed gewicht zitten. Als je niet tevreden bent met je uiterlijk kan je er beter aan gaan werken om gespierder te worden. En dat doe je niet door zo weinig te eten, als je spieren wil opbouwen moet je meer eten. Ik zie dat je bij je avondeten het niet hebt over groenten, zie je die als bijzaak?
Die shakes moet je zeker nog niet gaan doen als je voeding nog niet op orde is, weggegooid geld is het dan. Oh en trek je niet te veel aan van die weegschaal.
Ik zou je calorieverbruik nog even narekenen dan want dat klopt niet. Misschien dat het je BMR (energieverbruik in absolute rust) is, maar je moet naar je TDEE (energieverbruik gebaseerd op wat je werkelijk verbruikt) kijken. Iemand van jouw lengte die regelmatig sport zou goed 2400 kcal binnen moeten krijgen en nog afvallen. Google even en check het op een paar verschillende websites.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:52 schreef Jort227 het volgende:
[..]
De reden dat ik wil afvallen is omdat ik - vooral rondom mijn buik - toch wel wat vet heb zitten (geen muffin tops, maar ook niet "plat"). Vandaar dat ik in mijn workout spieroefeningen combineer met cardio.
Groenten eet ik zeker ook erbij, maar ook dit is verschillend. De ene dag boontjes/erwten/broccoli, de andere dag verwerkt in een pasta oid.
De app die ik gebruikte om calorieën bij te houden (MyFitnessPal) had berekend dat mijn streefaantal calorieën rond de 1900 moest liggen dagelijks. Dit haalde ik vaak ook wel.
Doe ik elke dag, het zijn er geen 2000 maar als ik er wel 2000 eet dan ben ik de volgende dag ook meteen zwaarder en dat snap ik niet en wil ik dus ook nietquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:42 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Probeer eens bij te houden hoeveel calorieën je binnen krijgt elke dag. Dit lijkt meer moeite dan het is, en je hebt er veel aan.
Probeer eerst eens wat kennis te vergaren en te bedenken wat nu eigenlijk je doelen zijnquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:37 schreef vera166 het volgende:
[..]
Doe ik elke dag, het zijn er geen 2000 maar als ik er wel 2000 eet dan ben ik de volgende dag ook meteen zwaarder en dat snap ik niet en wil ik dus ook niet
Stop hier mee. Weeg je maximaal 1 keer per week op hetzelfde tijdstip.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:37 schreef vera166 het volgende:
[..]
Doe ik elke dag, het zijn er geen 2000 maar als ik er wel 2000 eet dan ben ik de volgende dag ook meteen zwaarder en dat snap ik niet en wil ik dus ook niet
Of weeg je elke dag en maak met een app als Libra een trendlijn en kijk naar die lijn ipv de dagelijkse metingen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Stop hier mee. Weeg je maximaal 1 keer per week op hetzelfde tijdstip.
Nee weeg jezelf iedere dag bijvoorbeeld direct na het opstaan. Zo kun je makkelijk zien of je goed bezig bent.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:00 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Ik zou je calorieverbruik nog even narekenen dan want dat klopt niet. Misschien dat het je BMR (energieverbruik in absolute rust) is, maar je moet naar je TDEE (energieverbruik gebaseerd op wat je werkelijk verbruikt) kijken. Iemand van jouw lengte die regelmatig sport zou goed 2400 kcal binnen moeten krijgen en nog afvallen. Google even en check het op een paar verschillende websites.
En wat je buik betreft, minder drinken, meer sporten, maar ga je zeker niet uithongeren. Koop anders een meetlint en gebruik dat ipv de weegschaal. Sochtends, voor het eten, niet nadat je net een flinke maaltijd er bij hebt gepropt.
Oke bedankt voor de tips. Dat scheelt nogal inderdaad. Ik moet zeggen dat ik niet vaak honger heb, maar ook niet echt dat ik vol zit.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:06 schreef Sapstengel het volgende:
1900 kcal is wel vrij extreem, ik zou inderdaad ook even je TDEE/activiteitenniveau goed instellen of nakijken.
Ik ben 1.86, 88kg en verlies gewicht als ik 3000 eet. Ben inmiddels al in ongeveer een maand van 89.5 naar 88 gegaan door elke week 100kcal te zakken. Begon op 3500, elke week 100 eraf en zit nu op 3000.
En dat is al best lastig, ga de helft van de dagen met honger naar bed
En als je dan vlak voor het slapen dorst had en nog 2 glazen water hebt gedronken ben je dus aangekomen? Of als je laat hebt gegeten de dag ervoor? Ik dacht dat het beter was als je er pas mee begint om je niet elke dag te wegen omdat dat zo variabel is dat je je plan om de dag gaat omgooien en zo niet een stabiel schema ontwikkeld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:52 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Nee weeg jezelf iedere dag bijvoorbeeld direct na het opstaan. Zo kun je makkelijk zien of je goed bezig bent.
Daarom gewoon een trendlijn maken. Wanneer je dat een paar weken doet zul je wel een daling zien, omdat die ene ochtend dat je zwaarder woog door 2 glazen water niet in de trend wordt meegenomen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:55 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
En als je dan vlak voor het slapen dorst had en nog 2 glazen water hebt gedronken ben je dus aangekomen? Of als je laat hebt gegeten de dag ervoor? Ik dacht dat het beter was als je er pas mee begint om je niet elke dag te wegen omdat dat zo variabel is dat je je plan om de dag gaat omgooien en zo niet een stabiel schema ontwikkeld.
Daarom reageerde ik ook Jahroon en niet op jou omdat ik me daar inderdaad ook wel in kan vinden. Maar dan moet je inderdaad wel naar langere tijd gaan kijken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Daarom gewoon een trendlijn maken. Wanneer je dat een paar weken doet zul je wel een daling zien, omdat die ene ochtend dat je zwaarder woog door 2 glazen water niet in de trend wordt meegenomen.
Ik zeg precies hetzelfde iedereen met een brein begrijpt dat je je gegevens ergens in moet beheren.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:58 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Daarom reageerde ik ook Jahroon en niet op jou omdat ik me daar inderdaad ook wel in kan vinden. Maar dan moet je inderdaad wel naar langere tijd gaan kijken.
Heb je de post gezien waar ik op reageerde voordat je op mij reageerde?quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:01 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ik zeg precies hetzelfde iedereen met een brein begrijpt dat je je gegevens ergens in moet beheren.
Met 2 zakken chips per dag haal je je kcal wel, maar je houdt honger. Je krijgt niet te juiste voedingsstoffen binnen maar haalt je kcal uit voornamelijk koolhydraten en vetten. Geen vitaminen, weinig eiwitten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:53 schreef Jort227 het volgende:
[..]
[..]
Oke bedankt voor de tips. Dat scheelt nogal inderdaad. Ik moet zeggen dat ik niet vaak honger heb, maar ook niet echt dat ik vol zit.
Maar dit scheelt dan natuurlijk ook in wat je eet? Neem aan dat als ik iedere dag die calorieën haal door 2 zakken chips leeg te eten, ik alsnog niet afval.
Heb al veel op internet gelezen, maar je leest vaak verschillende dingen over vetverbranding, dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie. Ik merk wel dat mijn buikomvang al wel iets minder is, maar het gaat nog niet echt snel genoeg voor de effort die ik er (in mijn ogen) instop.
En doordat je dus verschillende dingen op het internet leest, weet ik ook niet of ik het juist wel goed doe met fitnessen, of dat ik eigenlijk net zo goed thuis kan blijven
Spinning is een goede manier om vet te verbranden, vooral als je het heel leuk vind. Hoge hartslag betekend niet dat je vetverbranding laag is. Procentueel gezien wel wat minder, maar absoluut gezien zal je vet verbranden omdat je erg veel calorieën verbruikt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:23 schreef Thrilled het volgende:
Ik vond spinning altijd een leuke en intensieve les, maar zag gisteravond dat dat helemaal niet de optimale workout is om vet te verbranden i.v.m. te hoge hartslag e.d. Ben ik dan toch gebonden aan de crosstrainers e.d.? Ik doe nu graag hardlopen in de buitenlucht en dat hou ik 5 tot 10 km vol, daarboven krijg ik last van blessures of duurt het mij gewoon te lang. Ik had dit graag gecombineerd met spinnen en krachttrainen op de sportschool, maar wellicht dat jullie andere tips hebben.
Precies.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:06 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Met 2 zakken chips per dag haal je je kcal wel, maar je houdt honger. Je krijgt niet te juiste voedingsstoffen binnen maar haalt je kcal uit voornamelijk koolhydraten en vetten. Geen vitaminen, weinig eiwitten.
Hmm ja ik weeg mezelf iedere dag meteen als ik uit bed ben. Is dat zo verkeerd danquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Mijn doel is om mijn lichaam te houden zoals dit, niet meer vet en hooguit meer kont en een gespierdere buik. En opzich zie ik vooruitgang. Maar omdat er meerdere mensen om mij heen zeggen dat ik binnenkort ga instorten dacht ik, ik vraag hier maar eens wat mensen er van denken (ookal hebben jullie me nog nooit gezienquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:39 schreef Minotarumon het volgende:
[..]
Probeer eerst eens wat kennis te vergaren en te bedenken wat nu eigenlijk je doelen zijn
Jep ik train elk lichaamsdeel, maar ik zit echt niet als een gek aan gewichten te trekken en te doenquote:Op maandag 1 april 2013 21:10 schreef MarMar het volgende:
[..]
Doe je fullbody? Dan is 5 keer wel veel ja. Misschien kan je dan effectiever een splitschema (laten) maken en dan wél wat harder trainen.
Zou gewoon een leuk full body schema maken met i.i.g. squats, leg curls en lunges. Dan krijg je die vollere kont wel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:39 schreef vera166 het volgende:
Mijn doel is om mijn lichaam te houden zoals dit, niet meer vet en hooguit meer kont en een gespierdere buik. En opzich zie ik vooruitgang. Maar omdat er meerdere mensen om mij heen zeggen dat ik binnenkort ga instorten dacht ik, ik vraag hier maar eens wat mensen er van denken (ookal hebben jullie me nog nooit gezien)
Ik kan me namleijk niet voorstellen dat wat ik doe zo verkeerd is, vooral omdat ik zelden spierpijn heb en als ik spierpijn heb die echt pijn doet, ik ook niet ga fitnessen..
Ik had mijn plan bijgesteld om dan 1 keer in de week te spinnen, 3 keer in de week hardlopen op een niet al te hoog tempo met een relatief lage hartslag en dan in de sportschool cardio + kracht (roeien + gewichten), maar dan pak ik net zo goed een extra spinningles erbijquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:07 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Spinning is een goede manier om vet te verbranden, vooral als je het heel leuk vind. Hoge hartslag betekend niet dat je vetverbranding laag is. Procentueel gezien wel wat minder, maar absoluut gezien zal je vet verbranden omdat je erg veel calorieën verbruikt.
Het belangrijkste is dat je iets doet dat je leuk vind, dat zal ervoor zorgen dat je het blijft doen.
Lunges en squats doe ik ookquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:42 schreef 16meter het volgende:
[..]
Zou gewoon een leuk full body schema maken met i.i.g. squats, leg curls en lunges. Dan krijg je die vollere kont wel.
Met apparaten lukt dat niet echt.
Upper/lower body split is trouwens ook nog een goede optie.
Misschien wel, maar ik wil iets te doen hebben. Ik ga momenteel niet naar school en elke dag thuis zitten vind ik echt niet wat. Binnenkort heb ik wel weer een baantje dus dan wordt het allemaal weer een beetje anders, maar dat duurt nog even en tot die tijd wil ik dus veel fitnessenquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:47 schreef MarMar het volgende:
Als je vrij rustig traint, vraag ik me af of het sowieso niet meer oplevert om gewoon 3 keer per week te gaan en dan de gewichten juist wel wat omhoog te gooien en verder wat 16meter al zegt.
Don't you darequote:Op dinsdag 2 april 2013 16:47 schreef G.R.S. het volgende:
Nu heb ik keiveel zin in vlaai die we in de koelkast hebben liggen
Geen ideequote:Op dinsdag 2 april 2013 22:28 schreef Curlbrah het volgende:
was dat niet die pot waar eerder op stond "zero sugar" maar als je naar de ingrediënten keek zag je dat er toch aardig wat suiker in zat.(oudere variant wel)
Bijna een half klontje suiker per scoop. Dat vind ik redelijk veel.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:47 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Geen idee![]()
In deze pot zit maar 2 gram per scoop. Valt wel mee
Ach, ik drink maar een shake met anderhalve scoop na elke training (4x per week) Valt nog wel te overzien.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:57 schreef Snakey het volgende:
[..]
Bijna een half klontje suiker per scoop. Dat vind ik redelijk veel.
Dat valt mee. Het gaat uiteindelijk meer om je totale suiker intake dan alleen die paar scoops per week.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:03 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Ach, ik drink maar een shake met anderhalve scoop na elke training (4x per week) Valt nog wel te overzien.
Dus beter laten liggen dan?quote:Op woensdag 3 april 2013 16:11 schreef Curlbrah het volgende:
ja; gaat je op de lange termijn de kop kosten.
Waar je dumbbell zegt bedoel je barbell?quote:Op vrijdag 5 april 2013 01:31 schreef VacaLoca het volgende:
Bah, 10kg schijven die ik had besteld bij fitness-seller zijn van verkeerde type. Deze zijn 4cm groter in diameter.
Nu kan ik bv dumbbell squat en dumbbell deadlift niet fatsoenlijk doen daarmee omdat schijven in weg komen van lichaam. (Hebben jullie daar geen last van?)
Nu zit ik er dus mee in m'n maag. Retourneren komt voor eigen rekening volgens hun website, wat ik zo zie komt dat uit op 2 pakketten a 12,50. 25 euro om te retourneren. En beschik niet over auto, 40kg sleep ik niet even naar het postkantoor. Daarnaast nog niet volledig zeker dat met 4cm minder het probleem zich niet voordoet, misschien net niet, misschien net wel.
Achteraf had ik beter langere dumbbell stangen kunnen kopen met extra 5kg gewichten. Of zitten daar ook nadelen aan?
Herkenbaar ditquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:47 schreef G.R.S. het volgende:
Boh, vasten verbroken met een groot bord rijst en kip. Nu heb ik keiveel zin in vlaai die we in de koelkast hebben liggen
Voeding Met heel heel kcals, olijfolie pindakaas pindas kaas volle melkquote:Op maandag 8 april 2013 21:58 schreef Drakire het volgende:
Vraagje: ik wil nu wel eens serieus aan de slag gaan met krachttraining om wat meer (spier)massa aan te zetten maar ik heb altijd een probleem gehad met genoeg voeding binnen te krijgen hebben jullie hier misschien nog tips voor?
Ik vul nu sinds een tijdje de eetmeter van het voedingscentrum in volgens deze eetmeter zou mijn onderhoudsniveau op 2800-3410 kcal liggen. ik krijg nu per dag moet moeite 2400kcal binnen.
Om te groeien moet ik dus meer eten dan mijn onderhoudsniveau waar ik nog niet eens aan toe kom
Iemand goeie tips? en dan niet "meer eten" want dat snap ik zelf ook wel alleen weet ik niet hoe ik eet nu al vaak 2 keer avondeten of een extra bord met rijst en kip.
Ik heb ook nog een normaal leven dus ik kan niet 24/7 met voeding bezig zijn.
Brinta/havermout in de ochtendquote:Op maandag 8 april 2013 22:00 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Voeding Met heel heel kcals, olijfolie pindakaas pindas kaas volle melk
Kies zoals hierboven al gezegd wordt, voor 'easy kcals' om je energieinname te verhogen.quote:Op maandag 8 april 2013 21:58 schreef Drakire het volgende:
Vraagje: ik wil nu wel eens serieus aan de slag gaan met krachttraining om wat meer (spier)massa aan te zetten maar ik heb altijd een probleem gehad met genoeg voeding binnen te krijgen hebben jullie hier misschien nog tips voor?
Ik vul nu sinds een tijdje de eetmeter van het voedingscentrum in volgens deze eetmeter zou mijn onderhoudsniveau op 2800-3410 kcal liggen. ik krijg nu per dag moet moeite 2400kcal binnen.
Om te groeien moet ik dus meer eten dan mijn onderhoudsniveau waar ik nog niet eens aan toe kom
Iemand goeie tips? en dan niet "meer eten" want dat snap ik zelf ook wel alleen weet ik niet hoe ik eet nu al vaak 2 keer avondeten of een extra bord met rijst en kip.
Ik heb ook nog een normaal leven dus ik kan niet 24/7 met voeding bezig zijn.
Gewoon even een deload doen of een ander schema/rep range doen.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:43 schreef 16meter het volgende:
Als je langere tijd geen vooruitgang boekt, ondanks goed trainen/eten, dan is er iets mis.
http://stormtricks.com/nl/1-beginnen-met-intermittent-fasting/quote:
Wat eet je zo op een dag? Normaal gezien kun je met de juiste voeding en hoeveelheid prima aan kunnen komen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:09 schreef Jongentje. het volgende:
Zelf fitness ik meestal 2x in de week en als ik de tijd heb 3x.
Nu ben ik ongeveer 1,90 lang, weeg om en nabij de 75kg en kom niet snel aan.
Zou een weight-gainer handig voor mij zijn?
In de ochtend eet ik rond 11.00 uur meestal 3-4 pistoletjes, vervolgens om 13.00-14.00 uur één of twee tosti's en nog een pistoletje of boterham.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:10 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat eet je zo op een dag? Normaal gezien kun je met de juiste voeding en hoeveelheid prima aan kunnen komen.
Weight gainers bestaan vrijwel geheel uit koolhydraten, zelfs vooral suikers. Opzich logisch, want daar kom je snel van aan. En er zijn wat combo's met eiwitten erin verwerkt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:09 schreef Jongentje. het volgende:
Zelf fitness ik meestal 2x in de week en als ik de tijd heb 3x.
Nu ben ik ongeveer 1,90 lang, weeg om en nabij de 75kg en kom niet snel aan.
Zou een weight-gainer handig voor mij zijn?
Helpt alleen als je die met volle melk doet. Een scoop whey met water heeft maar ongeveer 120 kcal, dat zet geen zoden aan de dijk. Met 400ml volle melk natuurlijk wel, dan zit je alleen door de melk al op 260kcal.quote:
Bedankt voor de uitleg!quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:47 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Weight gainers bestaan vrijwel geheel uit koolhydraten, zelfs vooral suikers. Opzich logisch, want daar kom je snel van aan. En er zijn wat combo's met eiwitten erin verwerkt.
Wat ik inderdaad zou doen is zoeken naar calorie dense voedsel, met veel kcals per hoeveelheid dus. Denk hierbij idd aan volle melk, pinda's, pindakaas. Wat ik zelf altijd deed is havermout vlokken in de blender vermalen tot poeder. Een halve kilo Euroshopper Rolled Oats kost 38 cent.
Vervolgens een halve liter volle melk pakken en daar zo'n 50 gram havermout doorheen gooien. In een shakebeker doen en opdrinken. Het vult redelijk, maar het belangrijkste is dat het circa 500kcal is. 's Ochtends nam ik altijd zo'n 'havermoutshake' en dan kun je er een uurtje later nog wel een wegwerken. Dan heb je dus al 1000kcal binnen.
Met brood red je dat veel moeilijker. Een sneetje volkoren met boter en een plakje kipfilet is grofweg 140 kcal. Dan moet je dus 8 boterhammen eten om aan de hoeveelheid van 2 bekers havermout te komen. En 8 boterhammen is belachelijk, dat eet je normaal over de hele dag, 4 ontbijt, 4 lunch. Terwijl jij nu dus met 2 bekers havermout tijdens je ontbijt al op 8 boterhammen zit.
En nog een voordeel, met 8 boterhammen krijg je een berg koolhydraten binnen, terwijl volle melk een vrij evenredige verdeling van eiwit/koolhydraten/vetten heeft. Natuurlijk gaan de koolhydraten wel omhoog door de havermout, maar je krijgt wel meer eiwit en vet binnen dan met alleen brood.
[..]
Helpt alleen als je die met volle melk doet. Een scoop whey met water heeft maar ongeveer 120 kcal, dat zet geen zoden aan de dijk. Met 400ml volle melk natuurlijk wel, dan zit je alleen door de melk al op 260kcal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zult niks 0,0 bereiken als je geen schijfjes van 2.5 wil gebruiken uit principe.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:22 schreef G.R.S. het volgende:
Ik zit al 3 weken vast met 30 kilo squat. 40 kilo wilt me maar niet lukken en schijfjes van 2.5 kilo weiger ik erop te doen![]()
tips?
quote:Op maandag 15 april 2013 10:02 schreef Jongentje. het volgende:
Heb het gevoel dat mn linkerborst iets achter loopt vergeleken met de rechter..
Hoe kan ik dit weer goed in evenwicht krijgen?
http://www.1percentedge.com/ifcalc/quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:25 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
Bestaat er een schema'tje waarop staat hoeveel calorieen een man nodig heeft bij x length en y gewicht in ruststand? Nodig in de zin van y gewicht te behouden.
bedankt. Ik heb net even uitgerekend hoeveel calorieen ik per dag eet en het komt aardig overeen met het berekende getal! Wat ook niet vreemd isquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://www.1percentedge.com/ifcalc/
vergeet de metric knop niet.
Ik denk niet dat je al meteen aan de Whey shakes moet, eerst kijken of je normale voeding rond het sporten al in orde is. Daar kan je al een heel end mee komen. Zorg dat je voor het trainen een goede hoeveelheid eiwitten binnen krijgt en na het trainen wat carbs om je glycogeen aan te vullen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:46 schreef Piethur het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik fitness al een tijd 2 keer per week en loop 3 keer in de week minstens een uur hard. Ik heb geregeld dat ik de maandag gefitnest heb en dat ik op de dinsdagavond (tijdens het hardlopen) hier last van heb. Zovaak als mogelijk probeer ik nu eerst een dag te hardlopen en dan te fitnessen, dan heb ik hier minder last van.
Toch merk ik dat ik dat mijn spieren redelijk sloom herstellen en ik blijf tijdens het hardlopen last houden van het fitness en vice versa.
Zouden Whey shakes hier wat in kunnen betekenen of eventuele andere tips?
Ik werk 40 uur per week dus moet in de avond en weekenden sporten.
Voldoende slapen scheelt ook veel, weet ik uit ervaring. Zeker 8-9 uur per nacht slapen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:46 schreef Piethur het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik fitness al een tijd 2 keer per week en loop 3 keer in de week minstens een uur hard. Ik heb geregeld dat ik de maandag gefitnest heb en dat ik op de dinsdagavond (tijdens het hardlopen) hier last van heb. Zovaak als mogelijk probeer ik nu eerst een dag te hardlopen en dan te fitnessen, dan heb ik hier minder last van.
Toch merk ik dat ik dat mijn spieren redelijk sloom herstellen en ik blijf tijdens het hardlopen last houden van het fitness en vice versa.
Te weinig info om iets zinnigs over te kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:46 schreef Piethur het volgende:
Zorg dat je genoeg eiwitten eet. Wheyshakes zouden best kunnen helpen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:46 schreef Piethur het volgende:
Even quoten voor deze waarheden.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:45 schreef 16meter het volgende:
Whey shakes zijn weggegooid geld als je voeding kut is.
Wordt hier vaak aangehaald als een soort wondermiddeltje tegen spierpijn etc., maar meer dan een EIWITSUPPLEMENT (supplement = AANVULLING) is het niet.
Ik durf wel te zeggen dat bij 9 van de 10 mensen de voeding weinig voorstelt. Weinig verse groente, te weining eiwitten, veel SIMPLE SUGARS, etc..
spierpijn komt door micro beschadigingen in de spier (waardoor na herstel de spier sterker wordt) of door de afvalstoffen die zijn opgehoopt in het spierweefsel.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:39 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Zorg dat je genoeg eiwitten eet. Wheyshakes zouden best kunnen helpen.
Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat als ik een wheyshake nam na mijn training, ik een stuk minder last had van spierpijn.
Ik drink zeker wel genoeg tijdens en na de training. Wanneer ik na de training een wheyshake dronk, voelde ik mijn spieren de dag erna bijna niet meer. Terwijl als ik dat niet deed ik wel wat spierpijn had. Dat is gewoon mijn ervaring.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:33 schreef z80 het volgende:
[..]
spierpijn komt door micro beschadigingen in de spier (waardoor na herstel de spier sterker wordt) of door de afvalstoffen die zijn opgehoopt in het spierweefsel.
tegen de eerste helpt enkel rust. de tweede kun je voorkomen door een goede cooling-down en genoeg te drinken voor, tijdens en na de training. dat laatste deed je dus blijkbaar niet. een eiwit bom heeft geen enkele invloed op de spierpijn.
Doe eens googlen op "eiwit spierherstel" en kom dan nog eens terug.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:33 schreef z80 het volgende:
[..]
spierpijn komt door micro beschadigingen in de spier (waardoor na herstel de spier sterker wordt) of door de afvalstoffen die zijn opgehoopt in het spierweefsel.
tegen de eerste helpt enkel rust. de tweede kun je voorkomen door een goede cooling-down en genoeg te drinken voor, tijdens en na de training. dat laatste deed je dus blijkbaar niet. een eiwit bom heeft geen enkele invloed op de spierpijn.
Ziek man. 110kg squat.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
De 'brede' jongens hier lopen alweer in de korte broek. Het ziet er niet uit met die lucifers er onderEn met open mond kijken als ik 110kg squat nu ik rustig aan moet doen ivm een blessure.
Niet echt aan te raden om elke dag de helft van je calorieën uit volle melk te halen. Macro's kunnen wel dan wel in orde zijn, maar je micro's zijn dat dan niet. Meer variatie en een bijvoorbeeld ook fruit.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:36 schreef Dimachaerus het volgende:
Gister mijn eerste KT gedaan, babylove ss schema.
Had wel moeite met bent over rows en bench press om de barbell stabiel te houden. Het leek net alsof ik aan het roeien was.![]()
Vandaag melk, rijst, kwark en havermout ingeslagen en vanaf morgen beginnen met bulken.
Mijn eetschema ziet er nu zo uit:
[ afbeelding ]
Bij het avondeten eet ik ook sla.
Stats:
1.66
60 kg
bf 10-12%?
Is dit voldoende voor een beginner om te groeien?
Vlees vergeten erbij te zetten, ik ga 200gr kipfilet eten per dag. En ik eet bijna dagelijks fruit paar honderd gram fruit.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:59 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Niet echt aan te raden om elke dag de helft van je calorieën uit volle melk te halen. Macro's kunnen wel dan wel in orde zijn, maar je micro's zijn dat dan niet. Meer variatie en een bijvoorbeeld ook fruit.
En je eet geen vlees?
Wel wat hoog, maar niet echt iets om je zorgen te maken. In fruit zit ook calorieën, hequote:Op zaterdag 27 april 2013 12:05 schreef Dimachaerus het volgende:
Heb melk , noten aangepast en kip toegevoegd. Zit ik nu dan niet te hoog in mijn eiwitten?
[ afbeelding ]
BMI is geen typo dan, toch?quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:03 schreef kwakz0r het volgende::
klein meisje, bmi van 50, voorheen wel krachttrainign gedaan, door krachttraining en een beetje cardio en gezond eten ooit 55 kilo lichter geweest dan nu.
ik ken marmar uit t slank- en dieettopic, dus ik kijk uit naar haar sportadviezen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
BMI is geen typo dan, toch?
Welkom. Misschien kan MarMar wel uitleggen wat zij zo leuk vindt aan haar schema. Zij doet pretty much de juiste compound oefeningen (meerdere gewrichten) gesupplementeerd met isolatieoefeningen (1 gewricht) met losse gewichten in een sportschool.
Ik weet niet wat je doelen zijn, maar wil je naar een gezonder gewicht dan is dat 90% van de inspanning op eetgebied en maar 10% van de tijd op sportgebied.
Net alsof dat kan een BMI van 50quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2013 01:50:18 ]
quote:Op donderdag 2 mei 2013 01:46 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Net alsof dat kan een BMI van 50![]()
Dan zie je er echt zo uit, en dat zal wel niet toch.
[ afbeelding ]Joh dan geloof je me toch niet? Ik ben 1.60, met 77 kilo ben ik al obees maar kan ik maat 42-44 dragen. Getal klopt echt wel, en ik zie er inderdaad uit als een dikke trol. Gelukkig doe ik er iets aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Stereo: ik moet naast eten echt bewegen, en een van de weinige dingen die ik echt leuk vind om te doen is met gewichten trainen... ik doe cardio er wel bij, en ik eet gezond en minder, maar goed ik krijg nu toch als enige advies om trappen op een af te lopen en minder te eten - jammer, dat soort dingen doe ik al, en volgens mij is het ook voor fat chicks belangrijk om hun spieren te versterken voor een hogere rustverbranding en bovendien om gewrichten en banden te ontlasten...
Iemand nog tips voor oefeningen met gewichten of apparaten? Tips om af te vallen heb ik echt niet nodig.Kwak
Serieuze tip zou DNP zijn. Helaas voor jou is het illegaal.quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:08 schreef kwakz0r het volgende:
un spieren te versterken voor een hogere rustverbranding en bovendien om gewrichten en banden te ontlasten...
Sorry zal er mee stoppen nu.quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:44 schreef kwakz0r het volgende:
ZetaOS, loop eens niet te trollen tegen me
Zeker afvallen met een calorieënteller dan, en niet met WeigthWatchers o.i.d. Dat is misschien leuk in het begin, maar met die punten leer je zelf niet wat gezond is en wat niet. Dan ga je ofwel jojo'en met je gewicht, ofwel je zit voor de rest van je leven vast aan zo'n methode (die vaak niet goedkoop is).quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:28 schreef kwakz0r het volgende:
Pillen gaat hem niet worden heren. Ik moet juist geen quick fix zoeken, maar iets wat ik voor altijd vol kan houden. Dit is en meerjarenplan.
Oja, dat is waar ook, zat daar laatst nog naar te kijken voordat Youtube als die roid video`s verwijderde in de clean up.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:26 schreef Snakey het volgende:
Ik zou dan eerder voor 5 - 10mg oxadrolone (Anavar) kiezen. Mild en heeft enorme resultaten bij vrouwen.
Verstandig, maar je zal toch echt snel in bmi moeten dalen voordat het fataal wordt.quote:
Dat doe ik dus alquote:Op donderdag 2 mei 2013 09:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zeker afvallen met een calorieënteller dan, en niet met WeigthWatchers o.i.d. Dat is misschien leuk in het begin, maar met die punten leer je zelf niet wat gezond is en wat niet. Dan ga je ofwel jojo'en met je gewicht, ofwel je zit voor de rest van je leven vast aan zo'n methode (die vaak niet goedkoop is).
Daarom, gebruik een van de tellers die hier al regelmatig ter sprake zijn gekomen, en houd het (vooral in het begin) zeer streng bij. Na een tijdje ga je het vanzelf kunnen inschatten, en kun je voor de rest van je leven gezond(er) eten zonder vast te zitten aan dure afvalprogramma's.
Magere eiwitten?quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat doe ik dus alvolkoren producten, magere eiwitten, gezonde vetten, veel groente, ca 1800 kcal per dag.
Ik kwam hier dus ook alleen voor fitnessoefeningen of een schema, de eetkant is all sorted!
Ongezond is het zeker maar ik ben dertig en val echt niet morgen dood. Bloeddruk en suiker zijn in orde, geen andere kwalen, je kan het ook overdrijven.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:37 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Verstandig, maar je zal toch echt snel in bmi moeten dalen voordat het fataal wordt.
Een kickstart is geen slecht idee.
Ik bedoel eiwitten uit magere producten zoals kipfilet, niet uit vette producten zoals bewerkt vlees/kipnuggets/vleeswaren. De eiwitten zelf zijn natuurlijk nooit vet of mager, naar de producten die je kiest wel. Alsof je nog nooit van lean proteine gehoord hebt. Je veronderstelt van alles over mij waar ik schat obgeveer 5 procent van klopt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:56 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Wie van ons twee overdrijft er nou, jij bent de gene die overdreven veel in haar mond gepropt heeft tot dat ze die mijlpaal van BMI 50 bereikt heeft.
En of je morgen dood neervalt, ik kan je aders van binnen niet zien, en je arts ook niet zomaar.
Suiker loert echt om de hoek, elk moment dame, elk moment.
Veder, verstandig dat jet het schema van stereo gaat volgen.
Leg nog even uit wat magere Eiwitten zijn, had je arts die aangeraden?
Leer ik ook eens wat
Jij beledigd mij door te zeggen dat ik dingen overdrijf.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:03 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ga op de rest niet eens in... inderdaad iedereen is welkom hier, als je je maar laat beledigen door mensen die je niet eens kennen.
Die challenge ga ik aan!quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:08 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Jij beledigd mij door te zeggen dat ik dingen overdrijf.
Weet je, laat die stats over een maand maar zitten, gaat je toch niet lukken.
Miss Mcflurry
Ik weet niet of ik het conditioneel zal volhouden met rennenquote:
kwartiertje tot twintig minuten HIITquote:Op donderdag 2 mei 2013 10:21 schreef Primeape het volgende:
Wat adviseren jullie voor cardio in de cut; Laag tempo uur cardio ( hartslagzone vetverbranding) of interval training uur lang ?
dat 'schema' van marmar slaat echt helemaal nergens opquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:45 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb 5 toipics teruggelezen, en twee schema's gepakt die me nuttig lijken als ik 2 tot 3 keer per week sport (full body). Wat is het verstandigst/handigst denken jullie, die van (snakey? ik weet niet meer) of van marmar (met andere gewichten natuurlijk)?
Cardio erachteraan is iets wat ik sowieso moet toevoegen omdat ik ook watvet kwijt moet.
iemand:
Shoulder press
Leg press of squat
Vertical Traction
Lower back machine
Chest press
Marmar:
Legpress 70 kg
Leg extension 25 kg
Leg curl 30 kg
Hip abduction 40 kg
Hip adduction 40 kg
chest press 25 kg
vert. traction 40 kg (rug dus)
lower back 35 kg met 1 serie extra omdat ik die niet hoger mag in gewicht
ab crunch 35 kg
rotary torso 25 kg (zijwaartse buikspieren)
total abs 45 kg
triceps pulldown 20 kg
biceps dumbbell 8 kg x 2
loopband 15 minuten, 5 kmpu, gemiddelde helling van 11%
"I'll be back!"quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Die challenge ga ik aan!
Nu: 130.3 kilo, buikomtrek bij navel 121 cm. 1 juni zie ik je hier terug!
Thanks!quote:
Precies, laat je niet gek maken. Ik vind het heel dapper dat je alles hier zo neer zet, en er serieus mee aan de gang gaat. De serieuse tips/workout dan.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Die challenge ga ik aan!
Nu: 130.3 kilo, buikomtrek bij navel 121 cm. 1 juni zie ik je hier terug!
Herstel: je pakt mijn schema en gooit er zooi bij.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:46 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ga aan de slag met het schema van stereo dat ik eerst citeerde aangevuld met losse biceps en triceps voor mijnslappe armpjes, en buikspieren met een flinke portie cardio er achteraan
Dubbeltje ---> kant.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:55 schreef Stereotomy het volgende:
Je lijkt me nogal een koppige. Dat kan positief uitvallen (want om je levensstijl om te gooien heb je koppigheid nodig) maar ook negatief, gezien je koppig genoeg zult zijn om alleen de dingen te doen waarvan jij denkt dat het 'moet'.
Je bent niet op 'hoge intensiteit' aan het trainen als je een uur lang HIIT kunt doen. Dat is volledig buiten context geplaatst.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:21 schreef Primeape het volgende:
Wat adviseren jullie voor cardio in de cut; Laag tempo uur cardio ( hartslagzone vetverbranding) of interval training uur lang ?
Beetje dobberen in de middelandse zeequote:Op donderdag 2 mei 2013 13:11 schreef Snakey het volgende:
Ik heb na 30 jaar nog geen leuke manier van cardio training gevonden.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Beetje dobberen in de middelandse zee
Zelfs ik weet dat het niet zo werkt hoorquote:Op donderdag 2 mei 2013 12:58 schreef 16meter het volgende:
je begrijpt het verkeerd
juist lekker veel herhalingen op de crunch machine om het buikvet weg te branden, natuurlijk!!!
en wat triceps extensies om dat hangende vel strak te trekken.
de probleemzones moet je wel gericht aanpakken!!!
Ga voor 3-4 sets en tussen de 5-12 herhalingen. De laatste herhaling van de laatste set moet, als je gewicht eenmaal opgebouwd hebt, HEEL lastig gaan.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Zelfs ik weet dat het niet zo werkt hoorzo koppig ben ik nou ook weer niet.
@Stereo: ok, dan laat ik die losse dingen zitten! Dank voor het advies.
ok, bedankt voor het advies. Ik ga dit proberen zo. Ik kijk goed wat aan kan zonder dingen stuk te maken. Heb momenteel maar 1 problematische knie. Zwakke enkels had ik al sinds geboorte. Squatten is daardoor lastig en hardlopen ook maar de legpress met een niry volledige RMO lijkt me een mooie opbouw richting echt squatten misschien? Wat denk je? Ik post straks wel wat ik gedaan heb.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ga voor 3-4 sets en tussen de 5-12 herhalingen. De laatste herhaling van de laatste set moet, als je gewicht eenmaal opgebouwd hebt, HEEL lastig gaan.
Begin met het laagste gewicht. Gaat het goed, voeg gewicht toe. Je zult zien dat je over een paar weken absoluut niet meer kunt praten tijdens je setjes, zo zwaar hoor je te gaan.
Lichter dan dit, en je bent in feite cardio aan het doen met roze gewichtjes. Dat is geen krachttraining.
Daarom zei ik ook: als je krakkemikkige gewrichten heb momenteel, laat krachttraning eerst ff zitten totdat je wat minder zwaar weegt, en doe lichaamsgewicht oefeningen. Je weegt 130 kilo. Ik squat maximaal 90 kilo en vind dat al zwaar. Jij sleurt het de hele dag mee. In dat perspectief geef ik dat advies.
leg press deed ik vorige week op 100 kilo, tot knieën parallel aan plank / hoek knie onderbeen ongeveer 70 graden denk ik... Moet het dieper met minder gewicht dus liever dan dat?quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:23 schreef Stereotomy het volgende:
Begin maar met 10 kilo leg press, met die setjes en reps. Haal je makkelijk. Volgende training, 10 kilo erbij. Volgende training, 10 kilo erbij. Binnen enkele weken zit je op een plateau; dán ben je echt aan het krachttrainen.
Je kunt bodyweight squats gaan oefenen. Zoals ik al zei, je weegt > 100 kilo. Daarvoor moeten de meeste mensen maanden/jaren trainen voordat ze dat soort gewichten kunnen squatten. Probeer eerst maar een perfecte body weight squat uit te voeren voordat je ook maar aan gewichten denkt.
Parallel is prima. Hoeveel sets en reps deed je?quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
leg press deed ik vorige week op 100 kilo, tot knieën parallel aan plank. Moet het dieper met minder gewicht dus liever dan dat?
Hoek was ongeveer 70 graden. Ik deed drie keer vijftien. Dat brandde wel ja. Maar ik ga nu naar binnen , ik hou je advies aan qua gewicht en reps verder wel aan. Later vanmiddag verslag van wat ik kan op die manier ( tot failure dus).quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Parallel is prima. Hoeveel sets en reps deed je?
Hm. Ik dacht dat je knieën niet voorbij je tenen mochten komen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:30 schreef Stereotomy het volgende:
De hoek die je benen moeten maken moeten ongeveer zo overeenkomen:
[ afbeelding ]
Dat kan alleen als je ultra klein bent. Als je wat langer bent, is het onoverkomelijk. Je gewicht moet niet op je tenen staan tijdens een squat, dat is een betere beschrijving.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:32 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Hm. Ik dacht dat je knieën niet voorbij je tenen mochten komen.
Ah ok, ik had gelezen dat het niet mocht. Dit zal de squats dan aanzienlijk makkelijker maken zeg. Ik had eerst 5 kg eraan gehangen maar durfde het niet aan. Heb toen 4kg gedaan en ik had nog best wel moeite om mijn balans te bewaren. Ik kwam ook net aan tot parallel. Morgen maar gewoon die knieën voorbij mijn tenen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:36 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat kan alleen als je ultra klein bent. Als je wat langer bent, is het onoverkomelijk. Je gewicht moet niet op je tenen staan tijdens een squat, dat is een betere beschrijving.
Hoe moet een deadlift?quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:22 schreef 16meter het volgende:
zou squats en deadlifts doen
sterke core is belangrijk als je wat zwaarder bent
beetje leg raises erbij
planks ook wel
Niet slechtquote:Op donderdag 2 mei 2013 17:19 schreef kwakz0r het volgende:
Raaaaahhhh het was lekker! Dit heb ik gedaan:
Tien minuten opwarmen op p de crosstrainer, hr 160.
Shoulder press 15 kg: 5, 5. 10 kg: 8. 15 kg: 4
Leg press 100 kg: 12, 12. 110 kg: 12.
Vertical Traction 30 kg: 12. 35 kg: 12, 12. 40 kg: 5.
Lower back machine 35 kg: 12, 40 kg: 10, 10, 10.
Chest press 15 kg: 12, 12, 12. 20 kg: 7
13 min lopen op de loopband eerst met helling, niet zo snel, wel hr 160.
ZOals je ziet heb ik wat lopen klooien met gewichten en reps. Wel steeds geëindigd met een set die ik met heeeeel veel moeite kon afronden. Leg press had misschien nog zwaarder gekund.
had absoluut geen adem om te praten tijdens sets en voelde dat de hartslag ook hoog bleef.
Wat adviseer je/jullie als startgewicht/ reps voor volgende keer? Ik ga zaterdagochtend weer.
Ik vind het altijd bijzonder inspirerend.quote:
Ruw aan de kantjes is geen probleem,quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik vind het altijd bijzonder inspirerend.
Ietwat ruw aan de kantjes, maar ja [ afbeelding ]
thanks 33, ik negeer Zeta gewoonquote:Op donderdag 2 mei 2013 18:14 schreef 33 het volgende:
[..]
Ruw aan de kantjes is geen probleem,. Maar het past totaal niet bij zo'n iemand,
.
Kunnen de meningen over verdeeld zijnquote:Op donderdag 2 mei 2013 18:14 schreef 33 het volgende:
[..]
Ruw aan de kantjes is geen probleem,. Maar het past totaal niet bij zo'n iemand,
.
mwah, mij stoot het meer af. maar goed, ik ben dan ook geen kerel, misschien ligt het daar aan.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Kunnen de meningen over verdeeld zijnIk wou bijvoorbeeld dat iemand zoals Zeta op die manier tegen me gepraat had toen ik nog een dikke fatso was.
Had me een boel jaren ploeteren gescheeld
Misschien ja, als je een bodybuilder wil(de) worden ja. Zijn opmerkingen slaan als een tang op een varken voor iemand die 'gewoon' wil afvallen i.p.v. ripped worden.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Kunnen de meningen over verdeeld zijnIk wou bijvoorbeeld dat iemand zoals Zeta op die manier tegen me gepraat had toen ik nog een dikke fatso was.
Precies de reden waarom ik van kritiek, opmerkingen en eventueel afkraken van een foto van mezelf hou. Uiteraard vind ik het niet leuk, maar het geeft je wel de 'godverdomme' om nog harder te trainen en je doelstelling wat te versnellen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
wat een slap geouwehoerquote:Op donderdag 2 mei 2013 18:21 schreef 33 het volgende:
Ik kan haar ook tips geven om elke calorie te gaan te tellen en al haar macro's bij te houden in een bepaalde ratio en om 5x per week 7 sets te gaan deadliften om een powerlifter te worden. Maar dat was niet haar fucking vraag en is niet toepasbaar op haar situatie.
Je gaat er prima mee om. Je laat je niet wegjagen, je zegt je ding erover en verder negeer je het. Pcies zoals je je op FOK! zou moeten instellen. Gewoon concentreren op de mensen die je helpen en tips geven, de rest links laten liggen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mwah, mij stoot het meer af. maar goed, ik ben dan ook geen kerel, misschien ligt het daar aan.
[ Bericht 4% gewijzigd door kwakz0r op 02-05-2013 22:50:54 ]Kwak
Slap geouwehoer?quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:28 schreef 16meter het volgende:
[..]
wat een slap geouwehoer
waarom zou je geen kcal tellen als je serieus wilt afvallen?
macro's bijhouden is ook helemaal geen verkeerd idee
je klinkt als een fitnessinstructeur man, die maken mensen ook wijs dat squats en deadlifts ziek gevaarlijke oefeningen voor grote powerlifters zijn en dat ze het allemaal niet zo nauw hoeven te nemen met hun voeding
gevolg:
0,0 fanatisme
0,0 motivatie
0,0 resultaat
en dat die posts van zeta alles behalve serieus waren, dat ziet iedereen
Heel veel respect voor je lef om foto's te plaatsen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:40 schreef kwakz0r het volgende:
Thanks Snakey
ik had ook nog een foto beloofd, dit was ik een paar jaar geleden, mijn bmi is hier obees.
dit ter illustratie dat niet iedereen met een bmi van 31 eruit ziet zoals het plaatje in de spoiler (ik zie er nu denk ik ongeveer zo uit als dat plaatje, maar met iets dunnere armen en meer tiet), ik zou echt heel blij zijn als ik weer ongeveer het figuur bereik wat ik op die eerste foto heb - liever nog wat dunner, maar in eerste instantie teken ik hiervoor!
die tweede ben ik niet zelf hoor! ik heb gegoogledquote:Op donderdag 2 mei 2013 19:11 schreef Snakey het volgende:
[..]
Heel veel respect voor je lef om foto's te plaatsen.![]()
Je hebt een hoop te doen. Maar met de juiste inzet, doorzettingsvermogen en vooral de juiste voeding ben je sneller op een redelijk gewicht dan je zou denken.
Ah okee.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
die tweede ben ik niet zelf hoor! ik heb gegoogleddie eerste vind ik niet beschamend, vind het een mooie foto. Maar thanks, vandaag een goeie start gemaakt, zaterdag ga ik weer!
Ik denk niet dat je gewend bent tussen de regels door te lezen, en bovendien verzin je er nu domweg zaken bij die nergens gezegd zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:21 schreef 33 het volgende:
[..]
Misschien ja, als je een bodybuilder wil(de) worden ja. Zijn opmerkingen slaan als een tang op een varken voor iemand die 'gewoon' wil afvallen i.p.v. ripped worden.
Ik kan haar ook tips geven om elke calorie te gaan te tellen en al haar macro's bij te houden in een bepaalde ratio en om 5x per week 7 sets te gaan deadliften om een powerlifter te worden. Maar dat was niet haar fucking vraag en is niet toepasbaar op haar situatie.
Ze wil gewoon (rustig) afvallen zonder (anavar) pillen en stacks..
quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:40 schreef kwakz0r het volgende:
Thanks Snakey
ik had ook nog een foto beloofd, dit was ik een paar jaar geleden, mijn bmi is hier obees.
dit ter illustratie dat niet iedereen met een bmi van 31 eruit ziet zoals het plaatje in de spoiler (ik zie er nu denk ik ongeveer zo uit als dat plaatje, maar met iets dunnere armen en meer tiet), ik zou echt heel blij zijn als ik weer ongeveer het figuur bereik wat ik op die eerste foto heb - liever nog wat dunner, maar in eerste instantie teken ik hiervoor!
[ afbeelding ]Ha, het was problematischer geweest als je een lelijk hoofd had, want daar valt weinig aan te doen. Nu zelf nog een bijpassend lichaam maken en je hebt nog een jaartje of 10 voordat de ouderdom je voor altijd inhaalt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Confidence through competence
Thanksquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ha, het was problematischer geweest als je een lelijk hoofd had, want daar valt weinig aan te doen. Nu zelf nog een bijpassend lichaam maken en je hebt nog een jaartje of 10 voordat de ouderdom je voor altijd inhaalt.![]()
Ik zou dat je arts vragen. Misschien kunnen die pinnen er ondertussen uit. Ik heb een paar schroeven in m´n heup, nergens last van.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:42 schreef ForzaMilan het volgende:
Hallo, ik ben een jongen van 22 jaar die vanaf zijn 5e heeft gevoetbald. 3 jaar geleden mijn arm gebroken waardoor ik niet meer mag voetballen van de dokter. Er zitten ook pinnen in enzo. Heb wel een beetje hardgelopen om mijn conditie op peil te houden enzo maar wil nu graag beginnen in de sportschool. Ben wel een echte ecto 1.75m 60 kilo. Iemand tips? Ik ben bang dat ik mijn arm kan beschadigen ofzo omdat er nog pinnen inzitten.
De dokter zei dat als ik dan zou vallen op mijn arm die schroeven voor een nog ergere breuk zouden kunnen zorgen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:55 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zou dat je arts vragen. Misschien kunnen die pinnen er ondertussen uit. Ik heb een paar schroeven in m´n heup, nergens last van.
Raar trouwens dat je niet zou mogen voetballen vanwege pinnen in je arm.
Okee. Ik heb geen idee hoe ze er in zitten uiteraard. En wat krachttraining betreft, ik zou het echt je arts even vragen. Hoewel ik eigebwijs genoeg zou zijn om het gewoon te proberen. Je bent zelf degene die het het beste aanvoelt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:57 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
De dokter zei dat als ik dan zou vallen op mijn arm die schroeven voor een nog ergere breuk zouden kunnen zorgen.
Oke, bedankt!quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Okee. Ik heb geen idee hoe ze er in zitten uiteraard. En wat krachttraining betreft, ik zou het echt je arts even vragen. Hoewel ik eigebwijs genoeg zou zijn om het gewoon te proberen. Je bent zelf degene die het het beste aanvoelt.
Als mijn moeder zou zeggen dat ze wil afvallen en daarvoor naar de sportschool wil gaan, zou ik haar eenzelfde schema geven als iemand die bodybuilder wil worden. Helaas zit de sportschool vol met figuren die slecht trainen "omdat ze geen Schwarzenegger hoeven te worden". Zo ben ik zelf ook begonnen, en helaas duurde het een tijdje voordat iemand mij dit vertelde.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:07 schreef 33 het volgende:
[..]
Al die bullshit is in haar situatie compleet misplaatst. Als je moeder 10 of 20 kg wil afvallen, dan raad je haar toch ook niet om 6x per week 2x per dag naar de sportschool en aan de pillen te gaan. Ze wil gewoon wat afvallen en niet preppen voor een contest.
Ik verzin zaken inderdaad om te laten zien hoe misplaatst al die bs is. En ja het pad is hetzelfde, echter de manier waarop hoeft niet hetzelfde te zijn. Iemand die gewoon wil afvallen hoeft niet hetzelfde te ondergaan als iemand die aan het preppen is voor een contest. Blijkbaar is dit heel moeilijk te begrijpen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je gewend bent tussen de regels door te lezen, en bovendien verzin je er nu domweg zaken bij die nergens gezegd zijn.
En fyi, afvallen is hetzelfde voor iemand die naar 20, 15 of 10% bf wil gaan. Je stopt alleen op een ander moment.
Daarom slaan de opmerkingen in de trant van 'ik wil trainen maar geen bodybuilder worden' helemaal nergens op. Het pad is identiek; je stopt alleen eerder op een minder groot streeffysiek.
En toch zijn er andere manieren, mijn vriendin is 30 kilo afgevallen zonder een gewicht aan te raken. Er leiden meer wegen naar romequote:Op vrijdag 3 mei 2013 01:24 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Als mijn moeder zou zeggen dat ze wil afvallen en daarvoor naar de sportschool wil gaan, zou ik haar eenzelfde schema geven als iemand die bodybuilder wil worden. Helaas zit de sportschool vol met figuren die slecht trainen "omdat ze geen Schwarzenegger hoeven te worden". Zo ben ik zelf ook begonnen, en helaas duurde het een tijdje voordat iemand mij dit vertelde.
Ja, natuurlijk hoef je niet te bewegen om af te vallen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:09 schreef Questular het volgende:
[..]
En toch zijn er andere manieren, mijn vriendin is 30 kilo afgevallen zonder een gewicht aan te raken. Er leiden meer wegen naar rome
Nee ik bedoel meer dat het niet persé oefeningen met gewichten hoeven te zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:25 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk hoef je niet te bewegen om af te vallen.
Je kunt ook via Afrika naar Rome gaan, of gewoon de kortste weg nemen.
Het punt is (vandaar mijn toevoeging "en daarvoor naar de sportschool wil gaan"), dat wanneer je wel met gewichten bezig gaat er een goede manier van trainen is en een minder goede manier. En dan maakt het weinig uit of je nou als beginner op 18% bf zit, of op 10% en het al een tijdje doet.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:27 schreef Questular het volgende:
[..]
Nee ik bedoel meer dat het niet persé oefeningen met gewichten hoeven te zijn.
Wel de meest effectieve manier + je lichaam wordt er sterker en mooier van.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:27 schreef Questular het volgende:
[..]
Nee ik bedoel meer dat het niet persé oefeningen met gewichten hoeven te zijn.
Voordat ik een "gezond" gewicht krijg moet ik toch echt in het ziekenhuis komen te liggen met een infectie aan mijn darmen ofzo.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
w00t, ik had vanmorgen voor het eerst een gezond gewicht.83 kilo op een lengte van 1,83 meter is een BMI van net geen 25.
Ja, ik weet dat BMI niet alles zegt, maar het was een streefdoel voor me.
Omdat je zo dik bent of omdat je zo gespierd bent?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:35 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Voordat ik een "gezond" gewicht krijg moet ik toch echt in het ziekenhuis komen te liggen met een infectie aan mijn darmen ofzo.
Maar props dat je je doel hebt gehaald!
Haha beide niet, ik ben vrij lang en dacht dat ik nog best veel af zou moeten vallen wilde ik een BMI van 25 bereiken maar ik zie net dat het nog maar 5 kilo zou zijn. Maar voor mij is dat geen streven dus zie ik dat ook niet gebeuren zonder met KT te stoppen wat ik niet wil.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omdat je zo dik bent of omdat je zo gespierd bent?
Overigens hoop ik uiteindelijk ook weer een te hoog BMI te krijgen, maar dan door de spieren. Helaas ben ik nog niet zo ver.
Dan zit je dus juist boven de 25 vanwege je spieren? Dat noem ik aardig gespierd... Weet je je vetpercentage?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:51 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Haha beide niet, ik ben vrij lang en dacht dat ik nog best veel af zou moeten vallen wilde ik een BMI van 25 bereiken maar ik zie net dat het nog maar 5 kilo zou zijn. Maar voor mij is dat geen streven dus zie ik dat ook niet gebeuren zonder met KT te stoppen wat ik niet wil.
Ik zou best even wat meer cardio kunnen gaan doen en de BMI van 25 aan kunnen tikken om daarna weer KT te gaan doen en er toch weer boven te gaan zitten maar daar zit ook niemand op te wachten.
Herkenbaar. Stuiter van de energie op het einde van m'n vast altijd.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:38 schreef G.R.S. het volgende:
Maandag weer eens beginnen met vasten. Ik voel me minder fit sinds ik ben gestopt met ESE
Nooit gemeten, maar ik denk dat het rond de 20-22% zit als ik naar plaatjes kijk, dus niet boven de 25 vanwege spieren. Maar ik ga liever mijn spieren trainen en geleidelijk vet% omlaag brengen dan alleen vet% omlaag brengen om BMI ook lager te brengen. Sowieso zegt BMI bij 196 cm niet zo veel.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dan zit je dus juist boven de 25 vanwege je spieren? Dat noem ik aardig gespierd... Weet je je vetpercentage?
Ik heb dat gevoel juist niet tijdens het vasten zelf maar juist de dag na het vasten. Ik voel me dan zoveel beter. Laatste tijd voel ik me zo futloos.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:22 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Herkenbaar. Stuiter van de energie op het einde van m'n vast altijd.
Welkom! Wat is je doel?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:43 schreef Maraca het volgende:
HoiSinds een maand weer lid van een sportschool, dus kom me hier ook even melden
Volg met name veel groepslessen (Body Pump, CxWorx, RPM, Grit Strenght) en binnenkort ook Bootcamp en HIIT (alleen in mei). Ben er helemaal weg van
Mijn doel is om wat af te vallen. Ben in een korte tijd 10kg aangekomen en daar wil ik 5kg vanaf (10kg is teveel, toen zat ik ook niet lekker in mijn vel wegens ondergewicht). Heb nu ook 'love handles' en die probeer ik een beetje weg te werken. Ik weet dat je niet plaatselijk vet kunt verbranden (quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:45 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Welkom! Wat is je doel?
Als je vragen hebt, stel ze gerust.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ontopic: Dan minder je met drank en heb je een avondje verjaardag en redelijk snel Koninginnedag er achteraan en dan hakt dat er toch wel weer even in, zeker wanneer zoiets nog maar sporadisch is.
Gelukkig de woensdag uitslapen om diezelfde dag nog even wat te trainen.
En werken, laat thuis dus maar 'makkelijk ongezond' eten? Heb ook wel eens dat ik mijn pa hielp met klussen of zo en dat 2 of 3 dagen. De eerste dag een patatje ok, maar al snel zeg ik de volgende dag dat ik wel thuis eet, want het 'zullen we anders maar wat bij de snackbar halen' lag alweer op de loer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:17 schreef Maraca het volgende:
Ja, je moet toch iets als je niet meer kunt hardlopen?Dafuq heeft dit met fitness te makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niks, daarom staat het ook in een spoilerquote:
Wat meer bewegen inderdaad en wat beter op je eten letten. 5 kilo is niet enorm, dat kun je vrij snel kwijt zijn. Wat spieropbouw helpt ook goed, en maakt je wat getoonder waardoor je er snel wat beter uit ziet.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:52 schreef Maraca het volgende:
[..]
Mijn doel is om wat af te vallen. Ben in een korte tijd 10kg aangekomen en daar wil ik 5kg vanaf (10kg is teveel, toen zat ik ook niet lekker in mijn vel wegens ondergewicht). Heb nu ook 'love handles' en die probeer ik een beetje weg te werken. Ik weet dat je niet plaatselijk vet kunt verbranden () maar als jullie daarvoor tips hebben, dan heel graag! Sportschool raadde mij iig cardio (crosstrainer), grit strenght en CxWorx aan. Bodypump doe ik omdat ik het gewoon erg leuk vind
Vanaf woensdag volg ik een summer fit programma van mijn sportschool. Dan krijg ik ook voedingstips enzo. Denk dat het daar met name aan ligt, want sporten doe ik genoegquote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:45 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat meer bewegen inderdaad en wat beter op je eten letten. 5 kilo is niet enorm, dat kun je vrij snel kwijt zijn. Wat spieropbouw helpt ook goed, en maakt je wat getoonder waardoor je er snel wat beter uit ziet.
Dit is een ´ah, goed om te weten´ stuk over BP.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Heeft er nog iemand pointers voor een goede benchpress?
Goed artikel, dat is wel een beetje wat ik ook merk: m'n delts en triceps worden wel gebruikt, maar m'n pecs helemaal niet. Ik ga het de volgende keer zeker uitproberen.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:35 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dit is een ´ah, goed om te weten´ stuk over BP.
http://forum.bodynet.nl/o(...)g-with-the-pecs.html
Mja, er zijn verschillende manieren van bench pressen. Je rug niet hol maken doe je meestal met een straight line BP. Rug plat op de bank en de bar recht naar boven. Powerlifters doen vaak een J bench press, wat inhoudt dat ze de bar van boven ~ hun hoofd naar hun middenrif laten zakken, met een behoorlijk holle rug zodat de baan van de bar korter wordt.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Goed artikel, dat is wel een beetje wat ik ook merk: m'n delts en triceps worden wel gebruikt, maar m'n pecs helemaal niet. Ik ga het de volgende keer zeker uitproberen.
Maar daar staat dat men juist geen holle rug moet hebben, terwijl ik juist geleerd heb dat je je rug een beetje hol moet trekken?
Oké, bedankt voor de tips! Ook namens m'n pecs.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mja, er zijn verschillende manieren van bench pressen. Je rug niet hol maken doe je meestal met een straight line BP. Rug plat op de bank en de bar recht naar boven. Powerlifters doen vaak een J bench press, wat inhoudt dat ze de bar van boven ~ hun hoofd naar hun middenrif laten zakken, met een behoorlijk holle rug zodat de baan van de bar korter wordt.
Anyway, wij kunnen een wat holle rug aanhouden, dat is prima.
Echt? Het is voor mij ongeveer onmogelijk om 5 kilo aan te komen of af te vallen. Ik weeg al 70kg sinds mijn 17, geloof ikquote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:45 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat meer bewegen inderdaad en wat beter op je eten letten. 5 kilo is niet enorm, dat kun je vrij snel kwijt zijn. Wat spieropbouw helpt ook goed, en maakt je wat getoonder waardoor je er snel wat beter uit ziet.
Ik ga mijn voor/na foto's hier niet eens meer posten. Als je meer eet dan je verbruikt dan kom je aan, period. Voeg pakken volle melk toe aan je dagelijks eetpatroon tot je wekelijks iets van een halve kg aankomt.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:24 schreef kutkloon7 het volgende:
[..]
Echt? Het is voor mij ongeveer onmogelijk om 5 kilo aan te komen of af te vallen. Ik weeg al 70kg sinds mijn 17, geloof ik
Hoe lang is jouw vriendin dan?quote:Op maandag 6 mei 2013 13:07 schreef Stereotomy het volgende:
Hm, bizar. Ik lees in studies dat soms ook in een flat bench de hele pecs even goed wordt aangespannen als in een decline bench. Andere studies (plakkers op een andere plek) zeggen dan weer dat decline in z'n geheel beter is. Voor mijzelf geldt in ieder geval het laatste zeker.
Een lichte decline in je fly, zoals je zou doen als je je vriendin een knuffelgeeft en optilt, geeft bij mij de meeste activatie in de pecs.
Nee dat is niet onmogelijk voor je. Als je het al geprobeerd heb heb je het niet goed gedaan. Wat panzer hierboven zegt, voeg een paar pakken volle melk toe aan je dagelijkse intake en het zit er zo aan.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:24 schreef kutkloon7 het volgende:
[..]
Echt? Het is voor mij ongeveer onmogelijk om 5 kilo aan te komen of af te vallen. Ik weeg al 70kg sinds mijn 17, geloof ik
Maar minder in de bovenste borstspier toch? Zal volgende week eens de flyes decline proberen, voel de pecs nu ook al lekker flat. Heb nu 2 flat 1 incline en geen decline oefeningen.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:07 schreef Stereotomy het volgende:
Hm, bizar. Ik lees in studies dat soms ook in een flat bench de hele pecs even goed wordt aangespannen als in een decline bench. Andere studies (plakkers op een andere plek) zeggen dan weer dat decline in z'n geheel beter is. Voor mijzelf geldt in ieder geval het laatste zeker.
Een lichte decline in je fly, zoals je zou doen als je je vriendin een knuffelgeeft en optilt, geeft bij mij de meeste activatie in de pecs.
zelfde idee, schrap wat uit je dieet en het is er voor de ramadan af.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mocht het zelfs met de melk niet lukken, geef me dan een belletje. Ik heb hier nog een paar kilo waar ik graag vanaf wil. Mag je gratis af komen halen.
Als ik nog meer schrap, raak ik dadelijk ondervoed.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:23 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
zelfde idee, schrap wat uit je dieet en het is er voor de ramadan af.
Echt goede pogingen heb ik niet gedaan nee. Ben wel van plan weer wat vaker de sportschool te pakken en wat aan te komen, maar ik moet nog aan wat geld zien te komenquote:Op maandag 6 mei 2013 20:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nee dat is niet onmogelijk voor je. Als je het al geprobeerd heb heb je het niet goed gedaan. Wat panzer hierboven zegt, voeg een paar pakken volle melk toe aan je dagelijkse intake en het zit er zo aan.
Scooby zweert erbij dat je geen sportschool nodig hebt, dus misschien heb je hier wat aan.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:39 schreef kutkloon7 het volgende:
[..]
Echt goede pogingen heb ik niet gedaan nee. Ben wel van plan weer wat vaker de sportschool te pakken en wat aan te komen, maar ik moet nog aan wat geld zien te komen
ik heb het gevoel dat een flat bench (armen hoek 90 graden) ik meer gebruik maak van de schouder spieren en minder de borst terwijl decline bench wel duidelijk de borstspieren het werk moeten doen.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:07 schreef Stereotomy het volgende:
Deze moet je hebben,voor als je het nog niet gevonden had. http://scoobysworkshop.com/home-workout-plans/quote:Op maandag 6 mei 2013 20:39 schreef kutkloon7 het volgende:
[..]
Echt goede pogingen heb ik niet gedaan nee. Ben wel van plan weer wat vaker de sportschool te pakken en wat aan te komen, maar ik moet nog aan wat geld zien te komen
Chill, thanks. Ik vind het ook altijd wel makkelijk, thuis trainen.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:45 schreef Snakey het volgende:
[..]
Scooby zweert erbij dat je geen sportschool nodig hebt, dus misschien heb je hier wat aan.
http://scoobysworkshop.com/
Of je verhoogd je verbruik door meer te doen/bewegen/sporten.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als ik nog meer schrap, raak ik dadelijk ondervoed.
Ik heb m'n dieet al aangepast om die laatste kilo's kwijt te raken.
6x per dag eten, jezus christus, dat gaat sowieso niet lukkenquote:Op maandag 6 mei 2013 22:04 schreef Snakey het volgende:
[..]
Deze moet je hebben,voor als je het nog niet gevonden had. http://scoobysworkshop.com/home-workout-plans/
Het maakt niet veel uit of je nou 1,2,3 of 10 maaltijden per dag eet. Zolang je maar de calorieën binnenkrijgt. Het metabolisme omhoog gooien doe je niet door vaker te eten. Die is gelijk aan het aan wat je eet (eiwitten, vetten en koolhydraten).quote:Op maandag 6 mei 2013 23:58 schreef kutkloon7 het volgende:
[..]
6x per dag eten, jezus christus, dat gaat sowieso niet lukkenIk eet 2 tot 3 keer per dag.
Maargoed, ik train nog helemaal niet dus dat is nog niet aan de orde
Wat zou je dan bijvoorbeeld op je werk moeten eten?
Ik heb soms hele dagen geen college, daar kan je ook geen eten kopen (behalve 1x per dag in de grote pauze) of klaarmaken.
Of je doet allebei. Ik weet hoe ik dat gewicht kwijt moet raken hoor.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:54 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Of je verhoogd je verbruik door meer te doen/bewegen/sporten.
Ja dag, haar vriend is een feeder en zij is zo dom om er in mee te gaanquote:Op woensdag 8 mei 2013 05:20 schreef ZetaOS het volgende:
Is ook al in Gym gepost, maar denk dat deze hier ook op zijn plaats is.
Tuurlijk wel. Ging eergisteren een Cola light halen mij Mcdonalds, zag toch echt div dikke meisjes en vrouwen met dienbladen vol "voer" weglopen bij de kassa.quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:27 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Ja dag, haar vriend is een feeder en zij is zo dom om er in mee te gaanDoe nou niet alsof alle dikke vrouwen zo'n eetpatroon hebben hoor.
Elk pondje gaat inderdaad door het mondje, maar nu doe je net alsof er alleen maar dikke vrouwen zijn die dit eetpatroon hebben. Er zijn ook dikke vrouwen die steeds net boven hun onderhoud zitten omdat ze bijvoorbeeld het geld niet hebben voor fatsoenlijk eten (vet en slecht eten is vaak goedkoper, 30 cent voor een zak chips tegenover 3 euro voor een gezonde lunch bijvoorbeeld), het gewoon niet weten of omdat ze emotie-eters zijn. Niet iedereen die te dik is is ook een allesverslindend zwijn.quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:31 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Ging eergisteren een Cola light halen mij Mcdonalds, zag toch echt div dikke meisjes en vrouwen met dienbladen vol "voer" weglopen bij de kassa.
Elk pondje komt door het mondje Franknfurter.
quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:34 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Elk pondje gaat inderdaad door het mondje, maar nu doe je net alsof er alleen maar dikke vrouwen zijn die dit eetpatroon hebben. Er zijn ook dikke vrouwen die steeds net boven hun onderhoud zitten omdat ze bijvoorbeeld het geld niet hebben voor fatsoenlijk eten (vet en slecht eten is vaak goedkoper, 30 cent voor een zak chips tegenover 3 euro voor een gezonde lunch bijvoorbeeld), het gewoon niet weten of omdat ze emotie-eters zijn. Niet iedereen die te dik is is ook een allesverslindend zwijn.
Dit is de een na grootste onzin over 'arm zijn' die ik ooit gehoord hebt op Fok.quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:34 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Elk pondje gaat inderdaad door het mondje, maar nu doe je net alsof er alleen maar dikke vrouwen zijn die dit eetpatroon hebben. Er zijn ook dikke vrouwen die steeds net boven hun onderhoud zitten omdat ze bijvoorbeeld het geld niet hebben voor fatsoenlijk eten (vet en slecht eten is vaak goedkoper, 30 cent voor een zak chips tegenover 3 euro voor een gezonde lunch bijvoorbeeld), het gewoon niet weten of omdat ze emotie-eters zijn. Niet iedereen die te dik is is ook een allesverslindend zwijn.
Voor een euro heb je ook een goed brood. Je kunt echt wel goede voedingswaarden kopen voor weinig. het is niet dat je gedwongen bent aan een zak chips of een kroket als lunch, jezus.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:32 schreef Awesome_ het volgende:
Ja stereo wat praat je onzin seg! Een appel op het werk hier kost 50cent en een kroket of frikandel 40cent.!!!
Oeps per ongeluk quote ipv edit knopquote:Op woensdag 8 mei 2013 13:40 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Voor een euro heb je ook een goed brood. Je kunt echt wel goede voedingswaarden kopen voor weinig. het is niet dat je gedwongen bent aan een zak chips of een kroket als lunch, jezus.Als het echt zo is lever je wat in op andere luxe dingen (zoals TV of andere onmisbare producten). Het is maar hoeveel je er voor overhebt.
Ze gaan het niet begrijpenquote:Op woensdag 8 mei 2013 13:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dit is de een na grootste onzin over 'arm zijn' die ik ooit gehoord hebt op Fok.
De grootste onzin was een troela die beweerde te moeten roken omdat roken hongergevoel wegneemt en ze geen geld had voor voedsel.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar dit bovenstaande van jou komt ook aardig in de buurt, moet ik zeggen.
Dus jou werk kantine is de maatstaaf waar we nu mee meten!?quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:32 schreef Awesome_ het volgende:
Ja stereo wat praat je onzin seg! Een appel op het werk hier kost 50cent en een kroket of frikandel 40cent.!!!
niet weten hoe is wat anders dan wat je eerst zei.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:30 schreef Franknfurter het volgende:
Als dat toch is wat ik zie bij een hoop vrouwen. Het is niet voor iedereen makkelijk om zelf een gezonde maaltijd samen te stellen met weinig geld. Daarom zijn er ook zoveel arme mensen te dik en ongezond. Ik zeg niet dat ik daar moeite mee heb, ik kan makkelijk voor een laag bedrag een goed maal in elkaar zetten, maar niet iedereen kan dat en men weet vaak ook niet hoe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |