abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 februari 2013 @ 18:03:32 #2
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_123038369
OPEN JE OGEN, STEM WILDERS!!!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 18 februari 2013 @ 18:04:20 #3
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_123038395
Tot je iets doet tegen de koningin, dan kan het opeens wel
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_123038414
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:03 schreef Geelman het volgende:
Houd je smoel, gebruik je verstand! (...en ook onderkast).
People assume too much.
pi_123038436
Met Wilders zouden er wel meer strenge straffen komen :o
  maandag 18 februari 2013 @ 18:05:48 #6
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_123038457
ALLEMAAL DE SCHULD VAN LAFFE PVDA'ERS!!!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 18 februari 2013 @ 18:06:57 #7
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_123038499
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:04 schreef very het volgende:

[..]

Houd je smoel, gebruik je verstand! (...en ook onderkast).
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_123038500
Ja, want in Amerika werkt het systeem natuurlijk veel beter, met die lange straffen. Gevangenis werkt niet. Gewoon martelen die handel.
pi_123038561
quote:
Stem extreem rechts.
  maandag 18 februari 2013 @ 18:09:26 #10
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_123038573
En toch straffen we veel zwaarder dan de rest van Europa. En is het nu veiliger denk je?

Wordt toch wakker, er is nauwelijks verband tussen de hoogte van de straffen, criminaliteit en hoe veilig we ons voelen op straat. Dat is al jaren bekend ondertussen.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_123038589
Oja, uit nieuwsberichten van falende journalisten die zelf ook amper kaas gegeten hebben van rechtspraak zulke conclusies trekken.
Who motivates the motivator?
pi_123038592
Inb4 links D66-tuig dat met gefabriceerde gegevens de discussie zullen proberen te kapen.

Te laat.
  maandag 18 februari 2013 @ 18:10:29 #13
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_123038600
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:09 schreef KwisatzHaderach het volgende:
En toch straffen we veel zwaarder dan de rest van Europa. En is het nu veiliger denk je?

Wordt toch wakker, er is nauwelijks verband tussen de hoogte van de straffen, criminaliteit en hoe veilig we ons voelen op straat. Dat is al jaren bekend ondertussen.
Populistische dingen roepen is nu eenmaal hip.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_123038633
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:06 schreef NietJouwVrouw het volgende:
Ja, want in Amerika werkt het systeem natuurlijk veel beter, met die lange straffen. Gevangenis werkt niet. Gewoon martelen die handel.
Ja, want dat is natuurlijk wat ik zeg :')
Al vind ik de straffen daar vaak wel beter in verhouding tot de misdaad. Vaak...lang niet altijd.

Daarbij zijn dit soort achterlijk lage straffen gewoon een keiharde middelvinger naar de slachtoffers.
Moet je voorstellen dat het jouw partner was, die eventjes door een dronken idioot wordt doodgereden. Na 3 weekjes taakstraf is ie er gewoon vanaf. WTF
People assume too much.
pi_123038663
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:09 schreef KwisatzHaderach het volgende:
En toch straffen we veel zwaarder dan de rest van Europa.
Daar geloof ik dus echt geen fuck van.
Ik lees dit soort berichten bijna dagelijks. Kan me niet voorstellen dat het in andere landen nog erger is gesteld.
People assume too much.
  maandag 18 februari 2013 @ 18:12:48 #16
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_123038669
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_123038681
Daarom beter lijfstraffen.
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_123038735
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:12 schreef very het volgende:

[..]

Ik lees dit soort berichten bijna dagelijks. Kan me niet voorstellen dat het in andere landen nog erger is gesteld.
idd dat geloof ik ook niet. Verdubbel, zo niet vervierdubbel de straffen in nl of laat criminelen in eigen land gestraft worden.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  maandag 18 februari 2013 @ 18:15:45 #19
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_123038753
quote:

[..]

Och ja, af en toe een nieuwsberichtje geeft natuurlijk een goed beeld van onze rechtspraak. Verdiep je er eens in en schrik van onze kortzichtigheid.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  maandag 18 februari 2013 @ 18:17:19 #20
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_123038798
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:15 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Och ja, af en toe een nieuwsberichtje geeft natuurlijk een goed beeld van onze rechtspraak. Verdiep je er eens in en schrik van onze kortzichtigheid.
^O^

Mensen die nog nooit een wetbundel hebben opengeslagen kunnen opeens beoordelen of een straf lang genoeg is?!
pi_123038826
quote:

[..]

Zoek eens wat feiten op zou ik zeggen. Het is echt zo.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_123038899
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:17 schreef Geelman het volgende:

[..]

^O^

Mensen die nog nooit een wetbundel hebben opengeslagen kunnen opeens beoordelen of een straf lang genoeg is?!
Komt het wel op neer eigenlijk. Weer typisch zo'n geval van beste stuurlui staan aan wal.
Who motivates the motivator?
  maandag 18 februari 2013 @ 18:23:21 #23
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_123038974
doodstraf godverdomme
Gr gr. de KLB Keizer
pi_123038995
Af en toe? Uhuh :')
People assume too much.
pi_123039051
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:24 schreef very het volgende:
Af en toe? Uhuh :')
:|W
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  maandag 18 februari 2013 @ 18:36:08 #26
396325 BellaGoth
Bekend van The Sims.
pi_123039384
Laten we Dutroux vrijlaten, de arme man is onbegrepen en verdient een tweede kans!
pi_123039410
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:36 schreef BellaGoth het volgende:
Laten we Dutroux vrijlaten, de arme man is onbegrepen en verdient een tweede kans!
Moet jij niet naar de supermarkt?
  maandag 18 februari 2013 @ 18:40:19 #28
396325 BellaGoth
Bekend van The Sims.
pi_123039540
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:36 schreef TrapsAndDelts het volgende:

[..]

Net geweest, duh.
pi_123039611
quote:
Gewoon martelen die handel.
Dit ja een nekschot mogen ze geven. ^O^
Ура для россии
pi_123039632
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:25 schreef Zapato het volgende:

[..]

:|W
Ik noem bijna dagelijks niet "af en toe"
People assume too much.
pi_123039641
Tokkies topic
Ga weg
pi_123039753
Rehabilitatie neger.
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_123040120
quote:
Ook dit moet je met een grote korrel zout nemen. Het systeem van vervroegde vrijlating is in de vs heel anders dan hier. Daardoor lijken de straffen (nog meer dan in NL) hoger dan ze in werkelijkheid zijn.

Verder adviseer ik ts om eens een kijkje in de wondere wereld van het recht te nemen, en te stoppen met dit populistische geneuzel.
pi_123042016
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:42 schreef very het volgende:

[..]

Ik noem bijna dagelijks niet "af en toe"
Speciaal voor jou dan maar: http://www.nrc.nl/rechten(...)-binnen-west-europa/

Nederland kent volgens de onderzoeksbundel Criminaliteit en Rechtshandhaving 2009 “een streng strafklimaat in vergelijking met andere West- en Noordeuropese landen.” Zo blijkt de kans om in de cel te komen in Nederland relatief hoog, in het bijzonder voor minderjarigen.
pi_123042088
Eens met klacht, mag allemaal veel en veel strenger. Afgelopen jaren ook veel zinloos geweld op straat. Mensen die kwaad willen die weten "ach, even schoffelen en ik ben weer een vrij man". Word tijd dat justitie weer serieus wordt genomen.

Op dit moment worden in Nederland voornamelijk de mensen die even te hard rijden hard aangepakt verder is het slappe hap.
pi_123052796
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef Zapato het volgende:

[..]

Nederland kent volgens de onderzoeksbundel Criminaliteit en Rechtshandhaving 2009 “een streng strafklimaat in vergelijking met andere West- en Noordeuropese landen.” Zo blijkt de kans om in de cel te komen in Nederland relatief hoog, in het bijzonder voor minderjarigen.
Ik ken het artikel inderdaad. Toch vraag ik me af of dit echt onderbouwd kan worden door iemand hier.
In mijn omgeving ken ik mensen die uit de probleemwijken komen, omgaan met niet zo frisse mensen en ik hoor de verhalen dus ook direct. Criminelen lachen hier letterlijk om het rechtssysteem. Misschien is het zo dat hier misschien vaker mensen vast worden gezet, maar dan is het vaak maar voor erg kort. En de gevangenis in NL is nou ook niet bepaald een strafkamp. De criminelen hier boeit het amper. Daarbij krijg ik heel vaak het idee dat de relatief kleine hobbycrimineel vaak de lul is, terwijl de echte klootzakken erg makkelijk de dans ontspringen.

Daarbij wijs ik ook nog maar eens naar de OP. Dit is niet het resultaat van dagen lang nieuwsberichten sparen, dit heb ik in 2 minuten bij elkaar gevonden. En dit zijn echt geen uitzonderingen. Jullie roepen wel dat het populistisch is, maar kom maar eens met tegenbewijzen dan. En dan niet een link naar een artikel waarvan niemand eigenlijk precies weet hoe het tot stand is gekomen. Ik zie, lees en hoor mij een beetje te vaak dit soort uitspraken, en ik ben het zat!

En dan nog deze vraag:
Als jij de partner was van degene die door die dronken scootereikel werd doodgereden, en je hoorde dat hij na 3 weken "werken" (ik heb ook taakstraf gedaan vroeger...stelt geen ene fuck voor) weer zijn straf erop heeft zitten....hoe zou je daar mee om gaan?

Dit soort dingen werkt gewoon alleen maar het eigen rechter willen spelen in de hand, en dat vind ik persoonlijk uitermate begrijpelijk. Ik heb geen idee wat ik zou doen na zo'n uitspraak, maar ik zou het niet accepteren.

Ik zou letterlijk liever 120 uur taakstraf krijgen dan een boete van 1000 euro.
En dat voor iets wat in sommige andere landen wordt bestempeld als moord met voorbedachte rade :')

[ Bericht 5% gewijzigd door very op 18-02-2013 22:46:38 ]
People assume too much.
pi_123053300
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:36 schreef TrapsAndDelts het volgende:

[..]

Nee, ze moet haar klas managen :') .
pi_123053731
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 22:40 schreef very het volgende:

[..]

Ik ken het artikel inderdaad. Toch vraag ik me af of dit echt onderbouwd kan worden door iemand hier.
In mijn omgeving ken ik mensen die uit de probleemwijken komen, omgaan met niet zo frisse mensen en ik hoor de verhalen dus ook direct. Criminelen lachen hier letterlijk om het rechtssysteem. Misschien is het zo dat hier misschien vaker mensen vast worden gezet, maar dan is het vaak maar voor erg kort. En de gevangenis in NL is nou ook niet bepaald een strafkamp. De criminelen hier boeit het amper. Daarbij krijg ik heel vaak het idee dat de relatief kleine hobbycrimineel vaak de lul is, terwijl de echte klootzakken erg makkelijk de dans ontspringen.

Daarbij wijs ik ook nog maar eens naar de OP. Dit is niet het resultaat van dagen lang nieuwsberichten sparen, dit heb ik in 2 minuten bij elkaar gevonden. En dit zijn echt geen uitzonderingen. Jullie roepen wel dat het populistisch is, maar kom maar eens met tegenbewijzen dan. En dan niet een link naar een artikel waarvan niemand eigenlijk precies weet hoe het tot stand is gekomen. Ik zie, lees en hoor mij een beetje te vaak dit soort uitspraken, en ik ben het zat!

En dan nog deze vraag:
Als jij de partner was van degene die door die dronken scootereikel werd doodgereden, en je hoorde dat hij na 3 weken "werken" (ik heb ook taakstraf gedaan vroeger...stelt geen ene fuck voor) weer zijn straf erop heeft zitten....hoe zou je daar mee om gaan?

Dit soort dingen werkt gewoon alleen maar het eigen rechter willen spelen in de hand, en dat vind ik persoonlijk uitermate begrijpelijk. Ik heb geen idee wat ik zou doen na zo'n uitspraak, maar ik zou het niet accepteren.

Ik zou letterlijk liever 120 uur taakstraf krijgen dan een boete van 1000 euro.
En dat voor iets wat in sommige andere landen wordt bestempeld als moord met voorbedachte rade :')

Je hebt er in ieder geval over nagedacht. En wat jij beschrijft, herkent iedereen wel. Geldt ook voor mij, ik heb iets soortgelijks van heel dichtbij meegemaakt. Gelukkig niet met iemand die voor mij zelf ontzettend dierbaar was, maar wel voor heel veel mensen in mijn omgeving.

Die daders zijn er op het eerste gezicht ook te makkelijk vanaf gekomen, zeker als je getuige bent geweest van het gebeurde.

Probleem met dit soort zaken is dat er altijd veel haken en ogen aanzitten. Los van de vraag in hoeverre je mensen verantwoordelijk kan stellen in dit soort gevallen waarbij er geen intentie was, maar wel mongoloïde gedrag waarvan iedereen met verstand kan begrijpen dat je dat niet moet doen, zitten rechters natuurlijk met bewijslast. Volgens mij loopt een hoop van dit type zaken daarop vast. En ook al voelt de rechter dat de straf licht is, als je het niet kan bewijzen, dan mag je niet veroordelen.

En hoe onrechtvaardig dat soms ook voelt - en geloof me, I know - toch denk ik dat ik een rechtssysteem prefereer dat te vaak schuldigen te licht bestraft dan onschuldigen te makkelijk heel zwaar straft. Zeker als je bedenkt dat uit alle onderzoeken blijkt dat simpelweg langer en zwaarder straffen geen minderend effect heeft op criminaliteit.
pi_123053755
quote:
Inderdaad. Weg met dat softe gedoe, misdadigers dienen gewoon stokslagen te krijgen op het dorpsplein.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 19 februari 2013 @ 00:58:56 #40
394711 A.Jensen
I never asked for this..
pi_123058785
Het trieste van dit allemaal is dat dit niet eens nieuws meer is ;(
pi_123058844

[ Bericht 100% gewijzigd door Polacco op 19-02-2013 01:04:25 (Laat maar. ) ]
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_123059878
Hogere straffen zijn nauwelijks effectief. Of je nou 6 maanden moet zitten of 26, je leven gaat toch naar de klote, zonder baan en vrienden. Rechtsconform gedrag kan wel bevorderd worden door de pakkans te verhogen. Maar zelfs in een Orwelliaanse politiestaat zal criminaliteit blijven bestaan. Persoonlijke belangen, ideologieën, gewoontes en groepsnormen bepalen naast wettelijke regels menselijk handelen en kunnen soms meer gewicht in de schaal leggen. We moeten erkennen dat de staat niet almachtig is en accepteren dat soms shit happens.

Op grond van voornoemde overwegingen verwerp ik de klacht en veroordeel ik appellant tot de kosten van het geding. *hamertik*
pi_123059880
rechtse kknazi's hier
Arie is net weg en die nigger belt me op
pi_123059899
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 02:43 schreef hezdunnah het volgende:
rechtse kknazi's hier
pi_123059903
nikx swa
Arie is net weg en die nigger belt me op
pi_123060835
Ik vind de straffen veel te hoog. Je bent gewoon bang om iets verkeerd te doen.
Geen dank voor mijn genade.
pi_123060849
quote:
7s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:10 schreef Confetti het volgende:
links D66
:')
  dinsdag 19 februari 2013 @ 08:58:56 #48
396325 BellaGoth
Bekend van The Sims.
pi_123061491
Straffen doe je niet om een crimineel iets te leren maar om de maatschappij veiliger te maken. iedereen die hier zegt dat het toch geen effect heeft, kijkt alleen naar het feit dat het niet preventief werkt. Hoe zou het ook, mensen als Dutroux zijn zo gestoord, dat ze de kans toch wel wagen. Keer op keer. En daarom moeten zulke gekken levenslang vast zitten. Zodat ze niet OPNIEUW kunnen toeslaan. Van mij mag iemand die op zijn 15e spullen uit een auto heeft gejat best een tweede kans krijgen, maar bij moord heb je in mijn ogen je recht op vrijheid en plezier verspeeld.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:02:31 #49
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_123061540
Door dit soort topics ben ik altijd blij dat we een objectief rechtssysteem hebben dat niet gevoelig is voor onderbuik. Anders zouden er nog steeds precies dezelfde toestanden plaatsvinden als in 1672 bijv. toen de gebroeders de Witt gelyncht werden op het stadsplein.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:04:54 #50
396325 BellaGoth
Bekend van The Sims.
pi_123061574
Waarom verdient iemand als Dutroux volgens jou niet de doodstraf? Als het al 100% bewezen is dat hij het gedaan heeft?
pi_123061637
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
Door dit soort topics ben ik altijd blij dat we een objectief rechtssysteem hebben dat niet gevoelig is voor onderbuik. Anders zouden er nog steeds precies dezelfde toestanden plaatsvinden als in 1672 bijv. toen de gebroeders de Witt gelyncht werden op het stadsplein.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_123062426
quote:
Ik ben benieuwd hoe blij je met dat objectieve rechtssysteem zou zijn als jouw naam Dhr. Wolffensperger zou zijn :')

Dit heeft niks met een onderbuik gevoel te maken, of denk jij oprecht dat de rechter in de genoemde zaken echt recht heeft gedaan? Bewijslast was het probleem niet, want dader is aangehouden en heeft teveel gedronken. Hoeveel meer bewijs is er nodig. En nee...het was vast niet zijn bedoeling iemand dood te rijden, maar omdat hij zich niet aan de regels hield, deed hij dat toch. Mijn onderbuik zegt die gast helemaal de tering in meppen, de rest van zijn leven laten betalen en minimaal een jaar de bak in. Maar mijn objectieve kijk hierop is dan niet maar 3 weekjes werken met 30% inzet bij een keuken in een of ander bejaardentehuis.
People assume too much.
pi_123062545
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 22:40 schreef very het volgende:

Jullie roepen wel dat het populistisch is, maar kom maar eens met tegenbewijzen dan. En dan niet een link naar een artikel waarvan niemand eigenlijk precies weet hoe het tot stand is gekomen
Dat is toch een beetje het probleem van de hele discussie. Er is nauwelijks wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de effecten van strafmaat. Aangezien de wetten en straffen gelijk zijn voor iedereen kun je ook vrij moeilijk een experiment opzetten waarbij de ene groep een lage straf krijgt, de andere een hoge straf en dat je dan na 10 jaar kijkt wat de gevolgen zijn geweest.

Op die manier blijven we maar een beetje om de hete brij heen draaien en onze onderbuik gevoelens volgen.
pi_123062750
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:51 schreef zovty het volgende:

[..]

Dat is toch een beetje het probleem van de hele discussie. Er is nauwelijks wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de effecten van strafmaat. Aangezien de wetten en straffen gelijk zijn voor iedereen kun je ook vrij moeilijk een experiment opzetten waarbij de ene groep een lage straf krijgt, de andere een hoge straf en dat je dan na 10 jaar kijkt wat de gevolgen zijn geweest.

Op die manier blijven we maar een beetje om de hete brij heen draaien en onze onderbuik gevoelens volgen.
Ik wordt een beetje moe van het gebruik van de zgn "onderbuik gevoelens".
Het mag duidelijk zijn dat de strafmaat bij de voorbeelden in de OP gewoon duidelijk te laag zijn.
Dat is geen onderbuikgevoel, dat is gewoon zo klaar als een klontje. Iemand die iemand anders de dood injaagt omdat hij zich niet aan de regels kan houden verdient meer straf dan 3 weken schoffelen. Waar of niet?
People assume too much.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:04:10 #55
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123062820
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:00 schreef very het volgende:

[..]

Het mag duidelijk zijn dat de strafmaat bij de voorbeelden in de OP gewoon duidelijk te laag zijn.
Dat is geen onderbuikgevoel, dat is gewoon zo klaar als een klontje. Iemand die iemand anders de dood injaagt omdat hij zich niet aan de regels kan houden verdient meer straf dan 3 weken schoffelen. Waar of niet?
Natuurlijk maar dat zijn linkse hippies die daarover huilen.

Het is begrijpelijk dat je bij het stelen van een brood niet je hand erafgehakt wordt, maar gewapende overval en zo mogen van mij echt 15 jaar optieften in een klein hokje zonder daglicht

En mensen die echt moorden plegen zou ik graag snel geëxecuteerd zien, gewoon weg, geen drama van maken maar gewoon doei, je hoort niet thuis op deze wereld.

Maar nee ipv daarvan krijgen ze 8 jaar fucking dure zorg en weet ik veel wat
Mijn nieuwe ondertitel
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:37:14 #56
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_123063606
quote:

[..]

Aan de ene kant moet ik je wel gelijk geven, maar aan de andere kant ook weer niet. Stel dat iemand 15 km per uur te hard rijd, een voetganger/fietser schept, en dat hij komt te overlijden. Had je dan hetzelfde geoordeeld?

Ik heb net het aantal strafzaken in 2010 opgezocht, en als je bedenkt dat er toen 300 uitspraken gedaan zijn, blijft het percentage (volgens jou te lage straffen) toch gering. Helemaal als je er rekening mee houdt, dat de rechter alleen bewezen feiten af mag straffen.

Ook heb ik een grafiekje toegevoegd, waarin duidelijk staat dat de straffen door de jaren heen toch gestegen zijn.

http://www.rechtspraak.nl(...)2021%2002%202011.pdf
"Wanneer de ezel honger heeft, kunnen stokslagen hem niet schelen."
pi_123063842
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:37 schreef pokerstars het volgende:

[..]

Aan de ene kant moet ik je wel gelijk geven, maar aan de andere kant ook weer niet. Stel dat iemand 15 km per uur te hard rijd, een voetganger/fietser schept, en dat hij komt te overlijden. Had je dan hetzelfde geoordeeld?
Ja...dan had ik inderdaad hetzelfde geoordeeld. Blijkbaar was je dus niet verantwoordelijk bezig en heeft het grote gevolgen gehad.

quote:
Ik heb net het aantal strafzaken in 2010 opgezocht, en als je bedenkt dat er toen 300 uitspraken gedaan zijn, blijft het percentage (volgens jou te lage straffen) toch gering. Helemaal als je er rekening mee houdt, dat de rechter alleen bewezen feiten af mag straffen.

Ook heb ik een grafiekje toegevoegd, waarin duidelijk staat dat de straffen door de jaren heen toch gestegen zijn.

http://www.rechtspraak.nl(...)2021%2002%202011.pdf
Die bekijk ik later even.
People assume too much.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:53:46 #58
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_123064177
pi_123064377
danku danku
People assume too much.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:59:03 #60
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_123064402
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:45 schreef very het volgende:

[..]

Ja...dan had ik inderdaad hetzelfde geoordeeld. Blijkbaar was je dus niet verantwoordelijk bezig en heeft het grote gevolgen gehad.

[..]

Die bekijk ik later even.
Ja de gevolgen zijn inderdaad groot, maar als je je bedenkt dat een ieder wel eens te hard rijd, dit ook jou zou kunnen overkomen. Even afgeleid of noem het maar op.

Desalniettemin vind ik dat als bijpassende straf in dit soort zaken, de rijbevoegdheid wel levenslang afgenomen zou mogen worden.
Men heeft namelijk bewezen zeer onverantwoordelijk te zijn. ( dan spreek ik over de voorbeelden uit de op).
pi_123064444
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:59 schreef pokerstars het volgende:

[..]

Ja de gevolgen zijn inderdaad groot, maar als je je bedenkt dat een ieder wel eens te hard rijd, dit ook jou zou kunnen overkomen. Even afgeleid of noem het maar op.

Desalniettemin vind ik dat als bijpassende straf in dit soort zaken, de rijbevoegdheid wel levenslang afgenomen zou mogen worden.
Men heeft namelijk bewezen zeer onverantwoordelijk te zijn. ( dan spreek ik over de voorbeelden uit de op).
Op zijn minst inderdaad.
People assume too much.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:19:43 #62
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123065183
Kom je dit tegen :')

quote:
Een man uit Oisterwijk is vandaag veroordeeld tot 120 uur taakstraf en drie maanden voorwaardelijke gevangenisstraf voor het in beschonken toestand doodrijden van een vrouw.

De man reed in mei vorig jaar op een snorfiets over een fietspad. Daarbij reed hij een vrouw, die aan de linker kant van het fietspad liep, van achter aan. Zij overleed als gevolg van de aanrijding. Dat meldt het Brabants Dagblad.

De rechtbank achtte de man schuldig aan het ongeval. Hij reed veel te ver links op het fietspad. Daarnaast nam de rechter het hem bijzonder kwalijk dat hij met te veel drank op achter het stuur was gaan zitten.
Dronken iemand doodrijden, 2 weekjes schoffelen en je bent het vergeten

Nederland :')
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123065277
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:19 schreef sinepedraap het volgende:
Kom je dit tegen :')

[..]

Dronken iemand doodrijden, 2 weekjes schoffelen en je bent het vergeten

Nederland :')
Inderdaad. Gewoon te belachelijk voor woorden.

quote:
Daarnaast nam de rechter het hem bijzonder kwalijk dat hij met te veel drank op achter het stuur was gaan zitten.
Dat blijkt wel uit de strafmaat inderdaad, hoe kwalijk hem dat werd genomen :')
People assume too much.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:22:59 #64
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123065300
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:22 schreef very het volgende:

[..]

[..]

Dat blijkt wel uit de strafmaat inderdaad, hoe kwalijk hem dat werd genomen :')
Stel je bent de man van die vrouw die doodgereden is, en je hoort dat die dronken kutmongool 120 uur taakstraf krijgt en verder niks, ik zou hem dan denk ik na die 2 weken zelf gewoon vermoorden :') Kan er anders geen vrede mee hebben denk ik
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123065628
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:22 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Stel je bent de man van die vrouw die doodgereden is, en je hoort dat die dronken kutmongool 120 uur taakstraf krijgt en verder niks, ik zou hem dan denk ik na die 2 weken zelf gewoon vermoorden :') Kan er anders geen vrede mee hebben denk ik
Ik heb geen idee wat ik zou doen. maar ik zou het er niet bij kunnen laten zitten.
People assume too much.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:35:47 #66
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123065751
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:32 schreef very het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat ik zou doen. maar ik zou het er niet bij kunnen laten zitten.
Precies, ongelooflijk gewoon zoiets en als zoiets mij zou overkomen zou ik idd het recht in eigen hand nemen, moet ook wel want 120 uur taakstraf dat krijg je ook al als je baldadig bent. Ik had 40 uur omdat ik in een dronken bui een verkeersbord gesloopt had, en iemand dronken doodrijden en families in ellende achterlaten is dan maar 120 uur? Die verhoudingen maken mij misselijk
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123065822
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:35 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Precies, ongelooflijk gewoon zoiets en als zoiets mij zou overkomen zou ik idd het recht in eigen hand nemen, moet ook wel want 120 uur taakstraf dat krijg je ook al als je baldadig bent. Ik had 40 uur omdat ik in een dronken bui een verkeersbord gesloopt had, en iemand dronken doodrijden en families in ellende achterlaten is dan maar 120 uur? Die verhoudingen maken mij misselijk
Dat is dus precies mijn klacht :)
People assume too much.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:38:28 #68
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123065861
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:37 schreef very het volgende:

[..]

Dat is dus precies mijn klacht :)
Ik hoop echt dat die dronken mongool snel zelf weg is of dat iemand daarvoor zorgt, mij zal je niet horen klagen :P
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123065989
quote:

[..]

Niet met je eens. Het ging om een ongeluk, domme domme pech.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:43:03 #70
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123066004
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:42 schreef zovty het volgende:

[..]

Niet met je eens. Het ging om een ongeluk, domme domme pech.
Dronken rijden is geen ongeluk dat is een misdrijf

Als je ontoerekeningsvatbaar bent moet je dus opgesloten zitten.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123066020
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:43 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Klopt, daarom ook 3 weken taakstraf.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:44:22 #72
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123066041
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:43 schreef zovty het volgende:

[..]

Klopt, daarom ook 3 weken taakstraf.
Helaas maar zo kort ja, arme familie van het slachtoffer ;(
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123066097
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:44 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Helaas maar zo kort ja, arme familie van het slachtoffer ;(
Ja.
En ook arme familie van de dader. En eigenlijk ook wel arme dader. Ik krijg niet de indruk dat hij het express heeft gedaan. Volgens mij is het niet meer dan een enorm dramatisch ongeluk.

In het korte stukje kan de journalist niet hele menselijke drama kwijt wat ongetwijfeld achter dit voorval schuilgaat.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:47:30 #74
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123066124
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:46 schreef zovty het volgende:

[..]

Ja.
En ook arme familie van de dader. En eigenlijk ook wel arme dader. Ik krijg niet de indruk dat hij het express heeft gedaan. Volgens mij is het niet meer dan een enorm dramatisch ongeluk.

In het korte stukje kan de journalist niet hele menselijke drama kwijt wat ongetwijfeld achter dit voorval schuilgaat.
Iedereen die dronken in een auto stapt kan de tering krijgen en mag doodrotten.

Dat is niet een fout. Zoiets bestaat niet.

Hoe kan je per ongeluk autorijden?
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123066128
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:43 schreef sinepedraap het volgende:
Wel op een snorfiets hè.

Dronken fietsen mag officieel ook niet, maar dat doen we allemaal. Ook daarbij kan je iemand ongelukkig raken die vervolgens overlijdt. Wat dan?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:47:55 #76
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123066144
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:47 schreef Saysem het volgende:

[..]

Wel op een snorfiets hè.

Dronken fietsen mag officieel ook niet, maar dat doen we allemaal. Ook daarbij kan je iemand ongelukkig raken die vervolgens overlijdt. Wat dan?
DRONKEN RIJDEN MAG NIET
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123066194
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:43 schreef Nikmans het volgende:
Tokkies topic
Ik vind deze reacties nog simpeler dan de mensen die roepen om hogere celstraffen.
pi_123066197
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:47 schreef sinepedraap het volgende:
DRONKEN RIJDEN MAG NIET
Gelukkig is het rechtssysteem zo eenvoudig als MAG WEL / MAG NIET :')
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:50:42 #79
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123066236
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:49 schreef Saysem het volgende:

[..]

Gelukkig is het rechtssysteem zo eenvoudig als MAG WEL / MAG NIET :')
Het is gewoon zo ongelooflijk achterlijk. Iedereen weet dat je niet verzekerd bent en een misdrijf begaat zodra je dronken een voertuig bestuurt.

Mensen die dit toch doen die zijn gewoon zo stom, je hoopt alleen maar dat zij de pijn hebben die die onschuldige slachtoffers nu hebben, anders leren ze het helaas niet.

Ik vind het ook geen excuus. Ja sorry dat ik reed meneer de agent ik was dronken.

Ooh nee dan hoef je er niet op te letten
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123066415
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:50 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Het is gewoon zo ongelooflijk achterlijk. Iedereen weet dat je niet verzekerd bent en een misdrijf begaat zodra je dronken een voertuig bestuurt.

Mensen die dit toch doen die zijn gewoon...
...dronken.
pi_123066425
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:46 schreef zovty het volgende:

[..]

Ja.

Tuurlijk doet hij het niet expres. Maar hij doet het wel, met alle gevolgen van dien!
En dan kan het dus een noodlottig ongeluk zijn, als hij niet dronken was gaan rijden dan had het ongeluk waarschijnlijk niet gebeurt. Dus hij hoort dan niet enkel straf te krijgen voor rijden onder invloed, maar ook voor de schade die hij daardoor heeft berokkend.

Voorbeeld:
OM eist 3 en 4 jaar gevangenisstraf in zaak explosief aan flitspaal
In deze zaak werd toch ook niet enkel een straf uitgedeeld voor illegaal vuurwerk afsteken?
People assume too much.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:56:45 #82
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123066432
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:56 schreef zovty het volgende:

[..]

...dronken.
Dus als je dronken bent heb je een soort van vrijkaartje om overal mee weg te komen?

Het is ook onzin. Ook al heb ik 30 biertjes op ik bestuur nooit een voertuig.
Mijn nieuwe ondertitel
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:58:24 #83
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123066495
Alcoholcontrole? Hoef ik niet aan mee te werken ik ben dronken dus ja dan hou ik me niet aan de regels
Mijn nieuwe ondertitel
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:59:51 #84
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123066546
Zou wel echt makkelijk zijn als je dronken bent dat je een excuus hebt om overal mee weg te komen _O_

Ik ga het volgende keer in bezwaarschriften proberen :D

Dat je dan een soort van strafvermindering krijgt, terwijl je eigenlijk strafverhoging zou moeten krijgen, dat zou pas logisch zijn.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123066778
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:56 schreef very het volgende:
Voorbeeld:
OM eist 3 en 4 jaar gevangenisstraf in zaak explosief aan flitspaal
In deze zaak werd toch ook niet enkel een straf uitgedeeld voor illegaal vuurwerk afsteken?
Wat een vergelijking :')

Daar was toch de hele intentie om schade aan te richten. Bij rijden onder invloed in principe niet, al ben je verantwoordelijk voor het verhoogde risico op schade.
pi_123066852
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:56 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Dus als je dronken bent heb je een soort van vrijkaartje om overal mee weg te komen?
Nee, dat zeg ik niet.

Maar sommige mensen zijn hartstikke slim en intelligent, maar als ze dronken zijn.... geen land mee te bezeilen.
pi_123066880
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:05 schreef Saysem het volgende:

[..]

Wat een vergelijking :')

Daar was toch de hele intentie om schade aan te richten. Bij rijden onder invloed in principe niet, al ben je verantwoordelijk voor het verhoogde risico op schade.
De bedoeling was om schade aan te richten aan een flitspaal, niet aan een persoon.
En 4 jaar voor het kapotmaken van een flitspaal is ook niet echt in verhouding, of wel?
People assume too much.
pi_123066951
Dat vind ik ook veel ja, maar dat is een andere discussie.
pi_123066959
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:08 schreef very het volgende:

[..]

De bedoeling was om schade aan te richten aan een flitspaal, niet aan een persoon.
En 4 jaar voor het kapotmaken van een flitspaal is ook niet echt in verhouding, of wel?
Dus eigenlijk is je klacht: te hoge straffen in NL?
pi_123067003
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:10 schreef Saysem het volgende:
Dat vind ik ook veel ja, maar dat is een andere discussie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:10 schreef zovty het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is je klacht: te hoge straffen in NL?
Nee...dit is een voorbeeld dat de verhoudingen zoek zijn. En dat is onderdeel van de klacht.
People assume too much.
pi_123067069
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:11 schreef very het volgende:

[..]

[..]

Nee...dit is een voorbeeld dat de verhoudingen zoek zijn. En dat is onderdeel van de klacht.
Het grote verschil zit m in de opzet. Eerste geval, ongeluk, tweede geval opzettelijk, met uitgebreide voorbereiding, samenwerking met anderen, en tijd genoeg om er vanaf te zien.
Eerste geval lijkt me gevolg van jeugdige overmoed als gevolg van alcohol, tweede geval is iemand die ernstige problemen heeft met onze rechtstaat.
pi_123067211
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:13 schreef zovty het volgende:

[..]

Het grote verschil zit m in de opzet. Eerste geval, ongeluk, tweede geval opzettelijk, met uitgebreide voorbereiding, samenwerking met anderen, en tijd genoeg om er vanaf te zien.

Hij is ook opzettelijk gaan rijden met teveel alcohol op, en had ook vast genoeg tijd om er vanaf te zien.

quote:
Eerste geval lijkt me gevolg van jeugdige overmoed, tweede geval is iemand die ernstige problemen heeft met onze rechtstaat.
Ik vind het persoonlijk beter te verantwoorden dat je een flitspaal kapot wilt maken dan dat je willens en wetens dronken achter het stuur stapt.
People assume too much.
pi_123067247
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:17 schreef very het volgende:

[..]

Hij is ook opzettelijk gaan rijden met teveel alcohol op, en had ook vast genoeg tijd om er vanaf te zien.
Dat is wat alcohol metj e doet he, dat vertroebelt je beoordelings vermogen.
pi_123067289
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:18 schreef zovty het volgende:

[..]

Dat is wat alcohol metj e doet he, dat vertroebelt je beoordelings vermogen.
Ja...wat is je punt?
Hij was op een punt ook nog nuchter.
People assume too much.
pi_123067344
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:17 schreef very het volgende:
Ik vind het persoonlijk beter te verantwoorden dat je een flitspaal kapot wilt maken dan dat je willens en wetens dronken achter het stuur stapt.
Nogmaals: op een snorfiets stapt.

Het mag nog steeds niet, maar het is niet te vergelijken met een auto. Als je op een snorfiets iemand dood rijdt is het ook wel botte pech.
pi_123067439
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:21 schreef Saysem het volgende:

[..]

Nogmaals: op een snorfiets stapt.

Het mag nog steeds niet, maar het is niet te vergelijken met een auto. Als je op een snorfiets iemand dood rijdt is het ook wel botte pech.
Een snorfiets heeft geen stuur?

daarbij zijn andere voorbeelden uit de OP wel gemoeid met een dronken automobilist.
People assume too much.
pi_123078627
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:49 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Ik vind deze reacties nog simpeler dan de mensen die roepen om hogere celstraffen.
Het was dan ook een onderbuikreactie
Ga weg
pi_123080028
een verhaal heb alttijd 2 kanten de waarheid is altijd multiintrepetabel
pi_123080156
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:27 schreef Gulmez het volgende:
een verhaal heb alttijd 2 kanten de waarheid is altijd multiintrepetabel
Krijg je het al fatsoenlijk uitgesproken, knulletje?
pi_123080319
Ach. dronken op de fiets mag ook niet.
pi_123080682
quote:
pi_123083648
Is in BE niet anders helaas.
pi_123084750
Very (TS) heeft zijn huiswerk slecht gemaakt. Bijna nergens zijn de straffen zo hoog als in Nederland.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_123084885
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Very (TS) heeft zijn huiswerk slecht gemaakt. Bijna nergens zijn de straffen zo hoog als in Nederland.
Bram heeft het topic niet aandachtig gelezen:
KLB / te lage straffen in NL

quote:
People assume too much.
pi_123089171
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:24 schreef very het volgende:

[..]

Bram heeft het topic niet aandachtig gelezen
Niet echt aangezien het om onderbuikgevoelens gaat maar aangezien ik in tegenstelling tot velen hier een beetje het nieuws volg weet ik dat Nederland een van landen is waar de straffen het zwaarst zijn: zowel de maximaal oplebare straf als de straf die in de praktijk wordt opgelegd. In POL werd de afgelopen dagen nog een link geplaatst waaruit dit blijkt. Aangezien ik iets verder kijk dan dat mijn neus lang is kan ik bedenken dat het niet zo zeer gaat om de zwaarte van de 'gemiddelde' straf maar om het feit dat naar de zin van burgers sommige misdrijven niet zwaar genoeg worden bestraft, hier staat tegenover dat andere misdrijven best zwaar worden bestraft.

Als jij serieuze bronnen die melding maken van peerreviewed onderzoeken niet gelooft dan moet je maar überhaupt niet discussiëren aangezien het dan niet mogelijk is om zinvol te discussiëren.
#NoDAPL
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:47:05 #106
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123089270
Vind de lage pakkans een veel groter issue dan dat de straffen hoger zouden moeten zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_123089483
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind de lage pakkans een veel groter issue dan dat de straffen hoger zouden moeten zijn.
Inderdaad!
Bovendien mogen ook bepaalde overtredingen harder en andere overtredingen minder hard worden aangepakt. Zo erger ik mij bijv. , net als veel andere burgers, dood aan het vele zwerfafval. Gisteren of eergisteren werd bijv. een half opgegeten boterham in aluminimfolie op de straat gepleurd. Los van het feit dat het rommelig oogt, het afval lang blijft liggen, het in de natuur terecht komt en zwerfafval meer zwerfafval aantrekt (net als dat mensen op een vervallen ogende muur eerder grafity spuiten) kan het ook nog eens flink wat ongedierte en hiermee ziektes aantrekken. Die boterham is een voorbeeld, elke week komt er wel nieuw zwerfafval bij en nooit 1 stuk per keer. Ik vermoed dat een schooltje met probleemkinderen (veel onaangepaste kinderen daar, zeg maar het tegenovergestelde van wat je op een gymnasium ziet) de bron hiervan is.
#NoDAPL
pi_123089604
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet echt aangezien het om onderbuikgevoelens gaat maar aangezien ik in tegenstelling tot velen hier een beetje het nieuws volg weet ik dat Nederland een van landen is waar de straffen het zwaarst zijn: zowel de maximaal oplebare straf als de straf die in de praktijk wordt opgelegd. In POL werd de afgelopen dagen nog een link geplaatst waaruit dit blijkt. Aangezien ik iets verder kijk dan dat mijn neus lang is kan ik bedenken dat het niet zo zeer gaat om de zwaarte van de 'gemiddelde' straf maar om het feit dat naar de zin van burgers sommige misdrijven niet zwaar genoeg worden bestraft, hier staat tegenover dat andere misdrijven best zwaar worden bestraft.

Als jij serieuze bronnen die melding maken van peerreviewed onderzoeken niet gelooft dan moet je maar überhaupt niet discussiëren aangezien het dan niet mogelijk is om zinvol te discussiëren.
Bram heeft wederom niet echt aandachtig gelezen

quote:
People assume too much.
pi_123090022
quote:

[..]

Om je even een indicatie van een ander land te geven.
In Belgie was een paar dagen geleden aan de orde of Marc Dutroux, (bekend van het gijzelen, opsluiten, verkrachten en mishandelen, van ten minste 6 meisjes, waarvan 4, ten gevolge van, zijn overleden) na ong. 15 jaar gevangenisstraf weer op vrije voeten kon komen.

In Nederland zou zoiets niets eens ter discussie staan. Hier had hij voor dit soort praktijken levenslang gekregen. En ja dat is letterlijk levenslang..
pi_123091178
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:00 schreef ebke het volgende:

[..]

Om je even een indicatie van een ander land te geven.
In Belgie was een paar dagen geleden aan de orde of Marc Dutroux, (bekend van het gijzelen, opsluiten, verkrachten en mishandelen, van ten minste 6 meisjes, waarvan 4, ten gevolge van, zijn overleden) na ong. 15 jaar gevangenisstraf weer op vrije voeten kon komen.

In Nederland zou zoiets niets eens ter discussie staan. Hier had hij voor dit soort praktijken levenslang gekregen. En ja dat is letterlijk levenslang..
Ik kan me nog een uitspraak herinneren waarbij een Nederlandse vader zijn dochtertje als fapvoer aanbood aan die hard pedo's op het tor-netwerk, en daar 240 uur taakstraf voor kreeg.

Of een andere zaak waarbij een grootvader zijn kleindochter jarenlang heeft misbruikt die er ook vanaf kwam met een bijzonder lage straf. Deze kan ik zo snel even niet vinden helaas.
People assume too much.
pi_123092165
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:17 schreef very het volgende:

[..]

Ik kan me nog een uitspraak herinneren waarbij een Nederlandse vader zijn dochtertje als fapvoer aanbood aan die hard pedo's op het tor-netwerk, en daar 240 uur taakstraf voor kreeg.

Of een andere zaak waarbij een grootvader zijn kleindochter jarenlang heeft misbruikt die er ook vanaf kwam met een bijzonder lage straf. Deze kan ik zo snel even niet vinden helaas.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)k-kleindochter.dhtml

Bedoel je deze? Vind jij 6 jaar cel een "bijzonder lage straf"?
pi_123092438
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:33 schreef Polacco het volgende:

[..]

Voor het 9 jaar lang misbruiken van je eigen kleindochter...best wel ja
People assume too much.
pi_123093385
We spreken jou nog eens wanneer jij zelf 6 jaar lang hebt gezeten. :)
#NoDAPL
  dinsdag 19 februari 2013 @ 21:55:45 #114
45206 Pietverdriet
pi_123093544
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hij zit al langer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_123093947
quote:
We spreken jou nog wel wanneer je vader je dochter 9 jaar lang heeft misbruikt :)
People assume too much.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:04:02 #116
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_123094096
quote:
Hoewel ik voor een objectief rechtssysteem ben - reden al eerder aangegeven in dit topic - en ik zeker de kracht van het ontnemen van de vrijheid niet onderschat (het is vreselijk, al is het een relatief luxe gevangenis de Nederlandse gevangenis) vind ik dat links georiënteerde mensen hier altijd te snel mee aankomen. Die vinden soms een straf van 6 jaar meer dan voldoende voor een ernstig vergrijp want het is zo zwaar. Dat vind ik een even kwalijke zaak als mensen die met onderbuikgevoel op middeleeuwse of vroegmoderne toestanden willen teruggrijpen.
pi_123094226
Waarom? Als blijkt dat langer straffen toch geen zin heeft maar wel veel geld kost, waarom zou je dan pleiten voor langer straffen?
#NoDAPL
pi_123094376
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:01 schreef very het volgende:

[..]

We spreken jou nog wel wanneer je vader je dochter 9 jaar lang heeft misbruikt :)
Daarom hebben wij gekozen voor een systeem waarin een, in theorie, onafhankelijke rechter de straf bepaalt en niet het slachtoffer. Daarom hebben wij er tot kort geleden voor gekozen om in de rechtbank het slachtoffer niet aan het woord te laten tenzij hij zichzelf verdedigt wat voor zware misdrijven niet is toegestaan.
#NoDAPL
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:09:46 #119
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_123094500
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom? Als blijkt dat langer straffen toch geen zin heeft maar wel veel geld kost, waarom zou je dan pleiten voor langer straffen?
Sowieso voor de slachtoffers of nabestaanden. Een persoon die iemand verkracht (en daar dus heel haar leven of sowieso enkele tientallen jaren last van heeft) kun je niet met 6 jaar laten gaan. Daarbij vind ik dat gevangenisstraffen effectiever moeten, dus gevangenen inzetten waar nodig zonder de arbeidsmarkt te schaden maar wel dat ze minder kosten dan ze nu kosten.
En nog belangrijker; de 'zorg' na de gevangenisstraf moet veel langer en veel beter.
pi_123094544
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Omdat rechtvaardigingsgevoel. Doel van het strafrecht is primair nog altijd leed toevoegen aan de dader.
pi_123094741
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:09 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Sowieso voor de slachtoffers of nabestaanden.
Dat vind ik een wat mager argument gezien de kosten hiervan en het feit dat een zwaardere straf niet het leed van die persoon vermindert (ooit van opluchting na wraak gehoord?).

quote:
Daarbij vind ik dat gevangenisstraffen effectiever moeten, dus gevangenen inzetten waar nodig zonder de arbeidsmarkt te schaden maar wel dat ze minder kosten dan ze nu kosten.
En nog belangrijker; de 'zorg' na de gevangenisstraf moet veel langer en veel beter.
Mijn mening hierover ken jij waarschijnlijk. Mijn prioriteit is rehabilitatie:
- lange werkdagen in de gevangenis met een combinatie van scholing en werk
- met het werk mede de scholing betalen

Zeker niet leuker maar wel effectiever en beter voor de verdachte op de lange termijn.

Uiteraard is nazorg erg belangrijk.
#NoDAPL
pi_123094949
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:10 schreef Polacco het volgende:
Doel van het strafrecht is primair nog altijd leed toevoegen aan de dader.
Nee hoor, dat is in het Nederlandse strafrecht slechts een van de even belangrijk bevonden doelen, niet het primaire doel. Een voornaam motief van dat doel is om te voorkomen dat mensen zelf voor rechter en beul gaan spelen, dat doel wordt met de huidige strafmaat i.h.a. prima bereikt. Ik ben het er trouwens welmee eens dat de straf voor doodslag wegens dronken rijden hoger moet zijn. Sowieso moet de straf voor het dronken rijden veel hoger zijn, ongeacht wat de consequenties zijn. Zo soft ben ik nu ook weer niet. ;)
#NoDAPL
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:20:25 #123
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_123095219
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat vind ik een wat mager argument gezien de kosten hiervan en het feit dat een zwaardere straf niet het leed van die persoon vermindert (ooit van opluchting na wraak gehoord?).

Dit is iets waar jij zeker een punt hebt maar waar ik ethisch een probleem mee heb. Je kunt het gewoon niet verkopen om iemand die een ander verkracht na 6 jaar weer van vrijheid te laten genieten terwijl het slachtoffer er jaren, zo niet het hele leven last van heb. En inderdaad, wraak lucht achteraf nooit op - onderzoeken naar gedaan - maar desondanks vind ik dat de straf synchroon moet lopen aan het vergrijp.

quote:
Mijn mening hierover ken jij waarschijnlijk. Mijn prioriteit is rehabilitatie:
- lange werkdagen in de gevangenis met een combinatie van scholing en werk
- met het werk mede de scholing betalen

Zeker niet leuker maar wel effectiever en beter voor de verdachte op de lange termijn.

Uiteraard is nazorg erg belangrijk.
Eens, hoewel dat ook in de papieren loopt. Goede nazorg is arbeidsintensief en daarom duur.
pi_123095339
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is in het Nederlandse strafrecht slechts een van de even belangrijk bevonden doelen, niet het primaire doel. Een voornaam motief van dat doel is om te voorkomen dat mensen zelf voor rechter en beul gaan spelen, dat doel wordt met de huidige strafmaat i.h.a. prima bereikt. Ik ben het er trouwens welmee eens dat de straf voor doodslag wegens dronken rijden hoger moet zijn. Sowieso moet de straf voor het dronken rijden veel hoger zijn, ongeacht wat de consequenties zijn. Zo soft ben ik nu ook weer niet. ;)
Nee, strafrecht dient uiteraard meerdere doelen maar het blijft het expliciete toevoegen van leed aan de dader. Het is niet voor niets het "ultimum remedium". Alleen als echt niet anders kan hoort het strafrecht te worden toegepast.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:23:20 #125
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_123095420
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:09 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Sowieso voor de slachtoffers of nabestaanden. Een persoon die iemand verkracht (en daar dus heel haar leven of sowieso enkele tientallen jaren last van heeft) kun je niet met 6 jaar laten gaan. Daarbij vind ik dat gevangenisstraffen effectiever moeten, dus gevangenen inzetten waar nodig zonder de arbeidsmarkt te schaden maar wel dat ze minder kosten dan ze nu kosten.
Muah dan ben je weer mee aan het betalen aan je eigen veroordeling. Zal niet zo snel gebeuren toch? En hoe zou je dat willen doen zonder de markt te raken? De gevangen zouden dan simpel werk moeten verrichten, en dat zijn dan toch weer minder banen op de markt? Zie ik liever al die wajongers doen eerlijk gezegd.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:24:06 #126
45206 Pietverdriet
pi_123095462
Is dat hele resocialiseren en opleiden niet illusie voor de meeste criminelen, en heb je gewoon een criminele klasse van mensen?
Van mijn oud klasgenoten die in de bak terechtkwamen was het op school al duidelijk dat ze niet deugden en dat nooit zouden doen.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:29:07 #127
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_123095822
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:23 schreef pokerstars het volgende:

[..]

Muah dan ben je weer mee aan het betalen aan je eigen veroordeling. Zal niet zo snel gebeuren toch? En hoe zou je dat willen doen zonder de markt te raken? De gevangen zouden dan simpel werk moeten verrichten, en dat zijn dan toch weer minder banen op de markt? Zie ik liever al die wajongers doen eerlijk gezegd.
Ja, dat is dus wel een probleem. Ik vraag me trouwens af of er takken zijn waar veel laagopgeleiden of mensen zonder speciale scholing nodig zijn en waar gevangenen zouden kunnen worden ingezet. Cijfers heb ik niet bij de hand. Ik heb wat dat betreft altijd een beetje dat beeld van de VS in mijn hoofd met van die gevangenen die in een rijtje aan de weg werken of de boel opruimen maar dat is misschien in het drukke Nederland wat minder een succes.
pi_123095840
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:23 schreef pokerstars het volgende:

[..]

Muah dan ben je weer mee aan het betalen aan je eigen veroordeling. Zal niet zo snel gebeuren toch? En hoe zou je dat willen doen zonder de markt te raken? De gevangen zouden dan simpel werk moeten verrichten, en dat zijn dan toch weer minder banen op de markt?
Het is een cheap shot maar voor mijn deur ligt er aardig wat zwerfafval (parkeerplaats, struiken). Er is van alles te bedenken waar nood aan is maar waar we nu niet het geld voor over hebben. Het doel niet vergelding zijn, het doel moet zijn dat de mensen beter uit de gevangenis komen dan dat ze er in gaan. Werk in combinatie met scholing is zeer effectief, ook omdat ze een sterk gestructureerd ritme nodig hebben en omdat ze bezig moeten blijven.

quote:
Zie ik liever al die wajongers doen eerlijk gezegd.
Die mensen lijden al erg onder hun handicap en dat zonder dat er sprake is van straffen, laten we hen dit niet aandoen. Bovendien is dit niet voor iedereen met een Wajong-uitkering een optie, vaak volgen die ook een opleiding. De rest doe ik hier even niet uit de doeken aangezien het teveel offtopic is, open er maar een draad voor als je er meer over wil weten of zoek in een oude draad.
#NoDAPL
pi_123096089
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Is dat hele resocialiseren en opleiden niet illusie voor de meeste criminelen, en heb je gewoon een criminele klasse van mensen?
Op dit moment wordt er nog weinig werk gemaakt van resocialisatie. Pas als een land het aandurf om met een ambitieus programma te komen kunnen we dat beoordelen. Ik denk aan 5-6 uur per dag scholing en 5-6 uur per dag werken.

Dat resocialisatie zeker mogelijk is is gebleken in Noorwegen waar ze met succes mensen die voor zware misdrijven schuldig zijn bevonden op een eiland werden gedropt. Ze waren daar gewoon vrij (overdag) en ze kregen verantwoordelijkheden. Het is zelfs mogelijk om vandaar overdag naar een universiteit te gaan (op en neer). De rehabilitatie en resocialisatie waren ongekend goed in vergelijking met andere systemen.

Lees dit zeer lezenswaardige artikel maar eens: http://www.dailymail.co.u(...)iment--catch-UK.html
Geen linkse retoriek, gewoon de feiten.

quote:
Van mijn oud klasgenoten die in de bak terechtkwamen was het op school al duidelijk dat ze niet deugden en dat nooit zouden doen.
Dat wil niet zeggen dat die 'slechtheid' aangeboren is. Hoeveel baby's en peuters ken jij die slecht zijn?
#NoDAPL
pi_123096278
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:29 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik heb wat dat betreft altijd een beetje dat beeld van de VS in mijn hoofd met van die gevangenen die in een rijtje aan de weg werken of de boel opruimen maar dat is misschien in het drukke Nederland wat minder een succes.
Ik denk dat de meeste mensen dat beeld hebben. Werk genoeg als je het wil.
#NoDAPL
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:41:20 #131
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_123096678
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen dat beeld hebben. Werk genoeg als je het wil.
Klopt maar ook dat is weer een afweging.
De kosten van het vervoer, beveiliging en andere (onvoorziene) kosten, weegt dat op tegen het arbeid dat verricht wordt, of kost dat uiteindelijk nog meer? Ik denk dat dat er ook nog om gaat spannen eerlijk gezegd.

Daarnaast zie ik in het kleine overvolle Nederland het niet zo voor me dat ergens op een rijtje een stel gedetineerden aan het werk zijn. Ik denk dat we daarvoor toch te veel op elkaars lip zitten en dat dus op een fiasco uitloopt.

Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een lastige situatie. Dan zie ik gevangen nog liever vrijwilligerswerk vanuit de gevangenis zelf doen of iets dergelijks.
pi_123097119
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:41 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Klopt maar ook dat is weer een afweging.
De kosten van het vervoer, beveiliging en andere (onvoorziene) kosten, weegt dat op tegen het arbeid dat verricht wordt, of kost dat uiteindelijk nog meer? Ik denk dat dat er ook nog om gaat spannen eerlijk gezegd.
Ik kan ermee leven als het een beperkte kostenpost is indien dat leidt tot meer rehabilitatie en
resocialisatie (wat kosten bespaart ;)).

quote:
Daarnaast zie ik in het kleine overvolle Nederland het niet zo voor me dat ergens op een rijtje een stel gedetineerden aan het werk zijn. Ik denk dat we daarvoor toch te veel op elkaars lip zitten en dat dus op een fiasco uitloopt.
Op zich is er best veel ruimte in delen van Nederland maar dat willen wij liever niet. Het hoeft ook niet, het kan ook binnen de gevangenismuren. Van mijn part worden er zelfs werkruimtes gebouwd buiten de gevangenis (kunnen ze meer doen dan spulletjes inpakken) waarin gevangenen werken, zolang ze maar afgesloten zijn van buiten kan je veel gedetineerden daar prima laten werken. De gedetineerden die zich goed gedragen kan je zelfs laten werken met zware machines.

Dat noorse experiment zie ik ook wel zitten. Zou dat kunnen op een van onze eilandjes? Ik weet niet of dat al die eilandjes bewoond worden (ik kom niet uit het noorden van Nederland en bij mijn aardrijkskundelesjes hebben de leraren het hier nooit over gehad ;)).
#NoDAPL
pi_123097236
Wel hele hoge verkeersboetes als er soms niet direct gevaar is (denk aan rijden op een plusstrook).
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_123098227
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:20 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dit is iets waar jij zeker een punt hebt maar waar ik ethisch een probleem mee heb. Je kunt het gewoon niet verkopen om iemand die een ander verkracht na 6 jaar weer van vrijheid te laten genieten terwijl het slachtoffer er jaren, zo niet het hele leven last van heb.
Altijd dat gezanik over dat slachtoffer. De straf is er niet primair op gericht om het slachtoffer tegemoet te komen. De Officier van Justitie staat er ook niet namens het slachtoffer maar namens de Nederlandse samenleving.

als het slachtoffer meent dat ie persoonlijk een appeltje heeft te schillen met de verdachte, dan geldt daarvoor in beginsel de civiele procedure.

Ik weet dat de tendens is om in het strafrecht de rol van het slachtoffer al maar uit te breiden, maar dat is een kwalijke, ondoordachte zaak.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_123098582
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:50 schreef StarmanFR het volgende:
Wel hele hoge verkeersboetes als er soms niet direct gevaar is (denk aan rijden op een plusstrook).
Maar soft ingrijpen voor het onder invloed rijden, bumperkleven, linksplakken, het niet (correct) gebruiken van de richtingsaanwijzers en ander zeer gevaarlijk gedrag.
#NoDAPL
pi_123098702
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Maar soft ingrijpen voor het onder invloed rijden, bumperkleven, linksplakken, het niet (correct) gebruiken van de richtingsaanwijzers en ander zeer gevaarlijk gedrag.
Conclusie: de overheid is vooral geobserveerd door de snelheid. Tja, dat is nu eenmaal het makkelijkste te controleren en levert het snelste en meeste geld op.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_123098763
geobserveerd?
Het zou kunnen dat het meespeelt dat de snelheid zo gemakkelijk te meten is en dat het dus een leuke som geld oplevert. De vraag is hoe erg dat is aangezien je die boetes gemakkelijk kan mijden. ;)
#NoDAPL
pi_123098768
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:09 schreef Argento het volgende:
Altijd dat gezanik over dat slachtoffer. De straf is er niet primair op gericht om het slachtoffer tegemoet te komen.
Maar vergelding is wel de basis van het strafrecht. Hoe hard je ook schreeuwt dat het niet zo is.
pi_123098857
Vergelding of het voorkomen van eigen rechter spelen?
#NoDAPL
pi_123098959
dit topic :')

tokkies met een mening :')
pi_123099582
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:20 schreef Confetti het volgende:

[..]

Maar vergelding is wel de basis van het strafrecht. Hoe hard je ook schreeuwt dat het niet zo is.
vergelding ten opzichte van de samenleving ja.

het heeft niet zoveel zin om de straf af te meten aan het leed van het slachtoffer. De straf wordt wel (onder meer) afgemeten aan de mate waarin de rechtsorde is geschokt (en dat staat weer in verband met de ernst van het feit).
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_123099763
Ja, maar wat is het eigenlijke doel? Vergelding of voorkomen van eigen rechter spelen? Uiteindelijk zorgt die vergelding ervoor dat mensen niet zelf voor rechter en beul spelen dus mag je dan niet stellen dat dat laatste het doel is en niet de vergelding?
#NoDAPL
  woensdag 20 februari 2013 @ 00:15:04 #143
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_123101570
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:29 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ja, dat is dus wel een probleem. Ik vraag me trouwens af of er takken zijn waar veel laagopgeleiden of mensen zonder speciale scholing nodig zijn en waar gevangenen zouden kunnen worden ingezet. Cijfers heb ik niet bij de hand. Ik heb wat dat betreft altijd een beetje dat beeld van de VS in mijn hoofd met van die gevangenen die in een rijtje aan de weg werken of de boel opruimen maar dat is misschien in het drukke Nederland wat minder een succes.
Dat zal dan veelal in fabrieken plaats kunnen vinden. Vooral met oog op de beveiliging van de gevangen. Om ze als het ware 'buiten' te laten werken, lijkt mij een slecht plan. word waarschijnlijk een onoverzichtelijke moeilijke operatie. Vooral als je de gevangen ook nog eens productief wil laten zijn.
  woensdag 20 februari 2013 @ 00:29:05 #144
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_123102040
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is een cheap shot maar voor mijn deur ligt er aardig wat zwerfafval (parkeerplaats, struiken). Er is van alles te bedenken waar nood aan is maar waar we nu niet het geld voor over hebben. Het doel niet vergelding zijn, het doel moet zijn dat de mensen beter uit de gevangenis komen dan dat ze er in gaan. Werk in combinatie met scholing is zeer effectief, ook omdat ze een sterk gestructureerd ritme nodig hebben en omdat ze bezig moeten blijven.

[..]

Die mensen lijden al erg onder hun handicap en dat zonder dat er sprake is van straffen, laten we hen dit niet aandoen. Bovendien is dit niet voor iedereen met een Wajong-uitkering een optie, vaak volgen die ook een opleiding. De rest doe ik hier even niet uit de doeken aangezien het teveel offtopic is, open er maar een draad voor als je er meer over wil weten of zoek in een oude draad.
Persoonlijk zou ik liever zien dat ze dan verplichte scholing krijgen. Kennis verijkt iedereen. Ik denk dat als je mensen verplicht aan het werk zet, ze met extra rancune terug kijken naar de straf. En ik ben bang dat je dan het tegenovergestelde gaat bereiken van wat je oorspronkelijke doel was. De gevangene zal waarschijnlijk beter zijn best doen om niet gepakt te worden, en zal een grotere hekel krijgen aan het rechtsysteem en de maatschappij.

Als je de gevangene verplicht een studie te volgen, en het vervolgens ook daadwerkelijk mogelijk maakt dat ze een fatsoenlijke reintegratie krijgen ( grotere kansen op baan door het niet openbaar maken van het strafblad) er zeker enkele gevangen zijn die daardoor weer mee kunnen spelen in de maatschappij.
Maar goed, realistisch is bovenstaand natuurlijk niet.

En wat betref die wajongers, ik krijg zo vaak het gevoel dat er veel tussen zitten die meer kunnen dan ze nu doen. Kijk ik begrijp dat er een groep tussen zit, die zichzelf niet of zeer gering nuttig kan maken voor de maatschappij. Maar om ze dan zo goed als volledige vrijstelling te geven van alles, tja daar kan ik dan met men gedachte niet bij. Vooral als je bedenkt wat een wajonger wel niet overhoudt in de maand. Dat is verdomme meer dan het minimumloon. Gratis woning ( weliswaar begeleid ), en een fixe maandelijkse uitkering. En er zullen heus meer voordelen zijn voor deze groep mensen.
pi_123102093
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:29 schreef pokerstars het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik liever zien dat ze dan verplichte scholing krijgen.
Ik heb juist expliciet gepleit voor scholing, in meer dan 1 reactie!
Ik heb als voorbeeld genomen 6 uur per dag werken en 6 uur per dag scholing.
#NoDAPL
pi_123102297
De straffen in Nederland zijn niet in verhouding, iemand vermoorden = 120 uur tuintjes schoffelen en een tweet plaatsen met daarin een bewerkte foto van een agent levert de overheid 500 Euro op.
  woensdag 20 februari 2013 @ 00:39:32 #147
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_123102367
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb juist expliciet gepleit voor scholing, in meer dan 1 reactie!
Ik heb als voorbeeld genomen 6 uur per dag werken en 6 uur per dag scholing.
Klopt, maar ik ben tegen het verplichte werk door bovenstaand genoemde redenen. Ik val je ook niet aan, maar geef alleen mijn kijk op het verhaal..
pi_123102405
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, maar wat is het eigenlijke doel? Vergelding of voorkomen van eigen rechter spelen? Uiteindelijk zorgt die vergelding ervoor dat mensen niet zelf voor rechter en beul spelen dus mag je dan niet stellen dat dat laatste het doel is en niet de vergelding?
Strafrecht is het opzettelijk leedtoebrengen aan een ander door middel van straf, indien deze persoon zich schuldig heeft gemaakt aan een strafbaar feit. Hoe je dit kan rechtvaardigen bestaan verschillende theorieën over.

De vergeldingstheorie gaat uit van de gedachte dat de overheid wraak moet nemen op degene die onrecht pleegde.

Daarnaast gaat van het strafrecht ook een zekere preventieve werking uit en vindt de straf rechtvaardiging in dit preventieve doel. We noemen dit de zogenoemde preventietheorie.

Hier kun je het uitgebreider nalezen

[ Bericht 0% gewijzigd door Polacco op 20-02-2013 00:52:15 ]
  woensdag 20 februari 2013 @ 00:44:56 #149
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_123102478
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:37 schreef Xenzo het volgende:
De straffen in Nederland zijn niet in verhouding, iemand vermoorden = 120 uur tuintjes schoffelen en een tweet plaatsen met daarin een bewerkte foto van een agent levert de overheid 500 Euro op.
Ik denk alleen niet dat het als moord gezien word :p. En dat de overheid te hoge boetes geeft, dat wisten we al jaren toch? Overigens zijn het compleet andere zaken, en word er bij het uitdelen van die taakstraf (te) zwaar meegerekend dat de betreffende dader zijn leven ook verder moet kunnen leven denk ik.

Ken trouwens ook iemand die na een x aantal keer in de gevangenis belande voor snelheidsovertredingen en het rijden zonder rijbewijs ( dat afgepakt was door de overtredingen). Mocht uiteindelijk toch een maand brommen.
  woensdag 20 februari 2013 @ 00:47:17 #150
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_123102534
quote:
Hahahah Horatio, miami beach :p
Wat krijgen we nou ?
pi_123102708
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:47 schreef pokerstars het volgende:

[..]

Hahahah Horatio, miami beach :p
Wat krijgen we nou ?
Ja, met het verzinnen van een leuk verhaaltje bij de casuspositie zijn ze nooit zo heel sterk.
pi_123102748
quote:
Heb je ook een voorbeeld dat iemand 120 uur schoffelen kreeg voor een moord?
  woensdag 20 februari 2013 @ 01:13:09 #153
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_123103042
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:56 schreef Polacco het volgende:

[..]

Ja, met het verzinnen van een leuk verhaaltje bij de casuspositie zijn ze nooit zo heel sterk.
Nee oke, verder wel interessante info.
pi_123103066
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:29 schreef pokerstars het volgende:
En wat betref die wajongers, ik krijg zo vaak het gevoel dat er veel tussen zitten die meer kunnen dan ze nu doen. Kijk ik begrijp dat er een groep tussen zit, die zichzelf niet of zeer gering nuttig kan maken voor de maatschappij. Maar om ze dan zo goed als volledige vrijstelling te geven van alles, tja daar kan ik dan met men gedachte niet bij. Vooral als je bedenkt wat een wajonger wel niet overhoudt in de maand. Dat is verdomme meer dan het minimumloon. Gratis woning ( weliswaar begeleid ), en een fixe maandelijkse uitkering. En er zullen heus meer voordelen zijn voor deze groep mensen.
Jij kent de feiten niet.
Het minimumloon is 300-400 Euro meer per maand. De verhouding tussen een Wajonguitkering en het minimumloon is vast, de Wajonguitkering is immers een bepaald percentage van het minimumloon. Van die Wajonguitkering gaat belasting en loonheffing af. Raar maar waar. Netto houden ze iets meer dan 900 Euro over, dat is dus iets boven het bijstandsniveau met een extra uitkering omdat je langdurig in de bijstand zit.

Gratis woning?
1. Jij gaat ervan uit dat ze begeleid wonen, sommigen wel en sommigen niet. Dat begeleid wonen wordt afgeschaft wegens de bezuinigingen op organisaties zoals de GGZ.
2. Die jongeren betalen gewoon voor die woningen, hoeveel hangt van hun inkomen af, bij een Wajong-uitkering is dat minstens 400 Euro per maand.
#NoDAPL
  woensdag 20 februari 2013 @ 01:49:42 #155
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_123103522
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 01:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gratis woning?
1. Jij gaat ervan uit dat ze begeleid wonen, sommigen wel en sommigen niet. Dat begeleid wonen wordt afgeschaft wegens de bezuinigingen op organisaties zoals de GGZ.
2. Die jongeren betalen gewoon voor die woningen, hoeveel hangt van hun inkomen af, bij een Wajong-uitkering is dat minstens 400 Euro per maand.
Je zegt dat ze minimaal 400 euro per maand aan eigen bijdrage afstaan, toch lees ik andere verhalen op het internet. Ik zal het morgen even navragen, maar het lijkt mij vrij sterk dat dit minimaal 400 euro is.
en waarom zou je in vredesnaam minimaal 400 euro afdragen, als je daarvoor ook onbegeleid kan gaan wonen. is dit inclusief of exclusief gas water en licht etc?

Overigens dwalen we af van wat ik eerder zei, en dat is dat er wajongers bijzitten die zich nuttig zouden moeten maken voor de maatschappij. Ik gun ze best het een en ander aan voordeel, maar dan ook alleen als ze het verdiend hebben, ofwel als ze zich gewoonweg niet nuttig kunnen maken. En er zijn ook wajongers die dit wel doen, ik heb namelijk een neefje die enkele dagen per week vrijwillig helpt in een tweedehands winkel. Hij heeft ook wajong, en op die manier kan ik er ook prima mee leven.
Ik ken ook een andere jonge, heel vroeger bij in de klas gezeten. Hij heeft onder andere DIS en is zo crimineel als wat. Buitenom zijn criminele activiteiten ontvangt hij dus ook nog eens een wajong uitkering. En daar kan ik mij behoorlijk aan storen.
pi_123104559
quote:
En ik maar denken dat Mohammed B levenslang had gekregen, maar ik begrijp uit jouw woorden dat hij na 120 uur schoffelen al weer vrij rond liep?
pi_123104922
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 07:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En ik maar denken dat Mohammed B levenslang had gekregen, maar ik begrijp uit jouw woorden dat hij na 120 uur schoffelen al weer vrij rond liep?
En noem nu nog eens wat meer voorbeelden, dan deze ene
People assume too much.
  woensdag 20 februari 2013 @ 08:34:38 #158
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123105087
quote:
wtf? 500 euro voor een photoshop? Heeft die agent geen gevoel voor humor of zo? Nu wil ik hem juist fotoshoppen :D
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123107054
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:20 schreef very het volgende:

[..]

Lees dit maar eens door

Vul maar in bij rechtsgebied "straf" en zoeken maar.
pi_123108547
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:20 schreef very het volgende:

[..]

Waarom? 1 tegenvoorbeeld is voldoende om een onnozele stelling te ontkrachten.
pi_123111771
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom? 1 tegenvoorbeeld is voldoende om een onnozele stelling te ontkrachten.
Hij noemde ook 1 voorbeeld van een onnozele verhouding.
Ik noem in mijn OP 5 voorbeelden van stuitende uitspraken.
People assume too much.
pi_123112396
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:12 schreef very het volgende:

[..]

Hij noemde ook 1 voorbeeld van een onnozele verhouding.
Ik noem in mijn OP 5 voorbeelden van stuitende uitspraken.
1 voorbeeld is voldoende om een stelling te ontkrachten.
1000 voorbeelden zijn onvoldoende om een stelling te onderbouwen.
pi_123112462
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

1 voorbeeld is voldoende om een stelling te ontkrachten.
1000 voorbeelden zijn onvoldoende om een stelling te onderbouwen.
gooz... :')
People assume too much.
pi_123112527
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:31 schreef very het volgende:

[..]

gooz... :')
Wat snap je er niet aan?
Ik kan je 10 miljoen foto's laten zien van rode auto's en toch hoef jij vervolgens maar 1 foto van een blauwe auto te laten zien om de stelling "Alle auto's zijn rood" onderuit te halen.
pi_123112605
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan?
Ik kan je 10 miljoen foto's laten zien van rode auto's en toch hoef jij vervolgens maar 1 foto van een blauwe auto te laten zien om de stelling "Alle auto's zijn rood" onderuit te halen.
De bewering was ook niet gelijk aan jouw voorbeeld.
Mijn klacht is niet dat ALLE straffen ondermaats zijn, maar dat het te vaak voorkomt dat ze ondermaats en uit verhouding zijn.
People assume too much.
pi_123112686
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:35 schreef very het volgende:

[..]

De bewering was ook niet gelijk aan jouw voorbeeld.
Mijn klacht is niet dat ALLE straffen ondermaats zijn, maar dat het te vaak voorkomt dat ze ondermaats en uit verhouding zijn.
En reageerde ik op jouw openingspost of reageerde ik op de stelling van iemand anders?
pi_123112751
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En reageerde ik op jouw openingspost of reageerde ik op de stelling van iemand anders?
Moet iedereen een disclaimer bij zijn post zetten met een tekst als "uitzonderingen daargelaten"?
People assume too much.
pi_123112806
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:39 schreef very het volgende:

[..]

Moet iedereen een disclaimer bij zijn post zetten met een tekst als "uitzonderingen daargelaten"?
Nee hoor, even nadenken voor je onzin neerplempt op een internetforum is vaak al voldoende.
pi_123112916
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee hoor, even nadenken voor je onzin neerplempt op een internetforum is vaak al voldoende.
Het is geen onzin. Zijn stelling is een treffend voorbeeld van de wanverhouding.
En dat hij het moord noemt kan misschien als onzin bestempeld worden, maar in sommige landen wordt dit wel degelijk als moord beschouwd.
People assume too much.
pi_123112973
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:43 schreef very het volgende:

[..]

Het is geen onzin. Zijn stelling is een treffend voorbeeld van de wanverhouding.
En dat hij het moord noemt kan misschien als onzin bestempeld worden, maar in sommige landen wordt dit wel degelijk als moord beschouwd.
"In sommige landen" is het strafbaar als vrouwen in een auto rijden. Non-argument dus.
pi_123113002
quote:
pi_123114907
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

"In sommige landen" is het strafbaar als vrouwen in een auto rijden. Non-argument dus.
Pfff...vermoeiend much?
People assume too much.
pi_123119107
Very, heb jij al gezocht op die website rechtspraak.nl? Of durf je niet omdat je bang bent dat blijkt dat je stelling niet klopt? :)
#NoDAPL
pi_123124303
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Very, heb jij al gezocht op die website rechtspraak.nl? Of durf je niet omdat je bang bent dat blijkt dat je stelling niet klopt? :)
Ik vind die straffen in de OP (en vele andere uitspraken) veel te laag, en daar veranderd niemand wat aan.
People assume too much.
pi_123125692
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:43 schreef very het volgende:

[..]

weet je wat onzin is? Je een mening over de strafmaat aanmeten aan de hand van een summier nieuwsberichtje. Helaas vinden veel mensen van zichzelf dat ze op basis van heel weinig informatie toch tot een heel valide mening kunnen komen. Ik vind dat niet.
pi_123125976
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:57 schreef Argento het volgende:

[..]

weet je wat onzin is? Je een mening over de strafmaat aanmeten aan de hand van een summier nieuwsberichtje. Helaas vinden veel mensen van zichzelf dat ze op basis van heel weinig informatie toch tot een heel valide mening kunnen komen. Ik vind dat niet.
Dat mag jij vinden.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:17 schreef very het volgende:

Ik vind die straffen in de OP (en vele andere uitspraken) veel te laag, en daar veranderd niemand wat aan.

People assume too much.
pi_123134342
quote:

[..]

Het enige wat wel zo is, is dat NL een van de weinige landen is in Europa waar levenslang ook echt levenslang is.
pi_123134422
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:53 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Het enige wat wel zo is, is dat NL een van de weinige landen is in Europa waar levenslang ook echt levenslang is.
Dat is waar inderdaad.
People assume too much.
pi_123134523
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef Zapato het volgende:

[..]

Er is wel een verschil, want ik weet dat Frankrijk een behoorlijk streng en sober gevangenisregime kent, dat heb ik gezien in films. Duidelijk veel strenger dan in NL. Gevangenisregime in Frankrijk gaat meer richting Amerika.
pi_123135548
quote:

[..]

Had best hoger mogen zijn hoor
quote:

[..]

Mag best wel hoger zijn. De opa misbruikte het meisje vanaf dat ze 6 was! In de USA was het zeker niet bij 6 jaar gevangenisstraf gebleven. Alhoewel ze daar wel af en toe doordraaien met de hoogte van straffen. Maar voor pedoseksualiteit en dat soort dingen, kan naar mijn inziens de straf niet hoog genoeg zijn.
pi_123137595
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 21:11 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Had best hoger mogen zijn hoor

[..]

Mag best wel hoger zijn. De opa misbruikte het meisje vanaf dat ze 6 was! In de USA was het zeker niet bij 6 jaar gevangenisstraf gebleven. Alhoewel ze daar wel af en toe doordraaien met de hoogte van straffen. Maar voor pedoseksualiteit en dat soort dingen, kan naar mijn inziens de straf niet hoog genoeg zijn.
Of het hoger had moeten zijn kun je over twisten. Bij 6 jaar cel vind ik het raar om dat een "bijzonder lage straf" te noemen.
pi_123138158
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 21:43 schreef Polacco het volgende:

[..]

Of het hoger had moeten zijn kun je over twisten. Bij 6 jaar cel vind ik het raar om dat een "bijzonder lage straf" te noemen.
Nee, bijzonder laag is het inderdaad nou ook weer niet. Ik heb erger gezien.
pi_123624733
Weer een mooie:
Geweldpleger krijgt waarschuwing

quote:
Hij kreeg alleen een voorwaardelijke straf omdat de rechter er rekening mee hield dat de jongen recentelijk al twee keer veroordeeld is.
8)7 8)7 8)7

WTF...hardleers, dus gematst :')
People assume too much.
  maandag 4 maart 2013 @ 22:59:29 #184
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_123642239
Het is een feit dat de straffen in Nederland internationaal gezien hoog zijn, zowel de maximaal op te leggen straffen als de daadwerkelijk opgelegde straffen.
In België daarentegen, daar is het strafbaar als je je auto niet afsluit. :)
Nederlanders verkeren in de veronderstelling dat de straffen hier laag zijn omdat de straffen in de USA zwaarder zijn. Om dezelfde reden verkeren Nederlanders in de waan dat het collegegeld in Nederland niet hoog zou zijn aangezien dat in de USA nog veel hoger is. Ze hebben niet in de gaten dat beiden erg hoog zijn in Nederland in vergelijking met verreweg de meeste welvarende landen.
#NoDAPL
pi_123645803
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is een feit dat de straffen in Nederland internationaal gezien hoog zijn, zowel de maximaal op te leggen straffen als de daadwerkelijk opgelegde straffen.
In België daarentegen, daar is het strafbaar als je je auto niet afsluit. :)
Nederlanders verkeren in de veronderstelling dat de straffen hier laag zijn omdat de straffen in de USA zwaarder zijn. Om dezelfde reden verkeren Nederlanders in de waan dat het collegegeld in Nederland niet hoog zou zijn aangezien dat in de USA nog veel hoger is. Ze hebben niet in de gaten dat beiden erg hoog zijn in Nederland in vergelijking met verreweg de meeste welvarende landen.
blablabla

Vind je de voorbeelden die ik geef jouw stelling onderbouwen of tegenspreken?
En laten we nou niet doen alsof dit uitzonderingen zijn :')

[ Bericht 0% gewijzigd door very op 05-03-2013 00:37:14 ]
People assume too much.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 00:11:42 #186
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_123645880
Het is hier eerder in de draad al voldoende uitgebreid onderbouwd dat Nederland hoge straffen geeft in vergelijking met andere landen. Probeer iets verder te kijken dan dat je neus lang is.
#NoDAPL
pi_123646036
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:56 schreef very het volgende:
Weer een mooie:

[..]

8)7 8)7 8)7

WTF...hardleers, dus gematst :')
rechtse propaganda !!!!1
..///
pi_123646353
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 00:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is hier eerder in de draad al voldoende uitgebreid onderbouwd dat Nederland hoge straffen geeft in vergelijking met andere landen. Probeer iets verder te kijken dan dat je neus lang is.
Ga dan nog maar eens goed lezen, want vooralsnog heb ik hier alleen maar gelezen over het bestaan van een rapport dat deze bewering ondersteund, maar daadwerkelijke voorbeelden moet ik nog voorbij zien komen. Maar voel je gerust geroepen; kijk maar eens hoeveel voorbeelden je kunt vinden van te lage straffen en daarna hoeveel van straffen die gepast of zelfs hoog lijken. Kijk maar eens hoe lang jouw neus is. Ik ben benieuwd.

Voorbeeld: Als ik met mijn mijn nette gedrag en bij mijn volle verstand een keer iemand even flink in elkaar zou rossen, en iemand anders met een "moeilijke achtergrond" doet precies hetzelfde, dan durf ik te wedden dat ik harder de lul ben. De klootzakken hier hebben als voordeel dat het klootzakken zijn, en worden om die reden milder behandeld. Want ach...die hebben het zo moeilijk en dus kan je het ze minder aanrekenen. Serieus, dit is ECHT hoe ze in het NL's recht beargumenteren. Mensen die zich normaal gesproken wel altijd aan de regels houden, die worden hard aangepakt.

Het enige waar NL echt goed in blijkt te zijn is het financieel uitkleden van de onbedoelde verkeersovertreder. De politie lijkt tegenwoordig wel als primaire taak te hebben het naar binnen harken van geld. En bronnen binnen de politie bevestigen dit. Twee kennissen van mij zijn er weg gegaan omdat dit niet was waarom ze bij de politie gegaan zijn.

Iemand die dronken een vrouw dood rijdt op zijn scooter krijgt 120 uur taakstraf.
Als ik 's nachts 50km te hard rij op een lege A4, dan ben ik mijn rijbewijs kwijt en moet ik bijna duizend euro betalen.
Ik ga liever 120 uur taakstraf doen eigenlijk. Snap je waar het jeukt?

[ Bericht 2% gewijzigd door very op 05-03-2013 00:36:17 ]
People assume too much.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 00:31:34 #189
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123646473
Straffen, niet strenger straffen.

Dus geen 3% veroordelingpercentage voor verkrachting, mishandeling moord ed, dat is namelijk de norm is heel europa; laat dat geen argument zijn voor ons om DUS maar niet te straffen :{

[ Bericht 81% gewijzigd door Life2.0 op 05-03-2013 00:38:18 ]
pi_123646508
Ik weet niet hoor. Wie rijdt er nou niet keihard 's anachts
We're slowly approaching inevitable death.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 00:41:29 #191
397906 HRF_Makkum
Look deep into nature and then
pi_123646692
Kom op mensen. De criminelen in Nederland zijn niet eens zo crimineel. De straffen in andere landen liggen een stuk hoger, vanwege het feit dat er grote misdaden worden uitgevoerd.
look deep into nature and then you will understand everything better (A. Einstein)
pi_123646761
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 00:41 schreef HRF_Makkum het volgende:
Kom op mensen. De criminelen in Nederland zijn niet eens zo crimineel. De straffen in andere landen liggen een stuk hoger, vanwege het feit dat er grote misdaden worden uitgevoerd.
Uhuh
People assume too much.
pi_123646808
Het probleem ihier is onvoldoende genoegdoening voor het slachtoffer?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 00:47:03 #194
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_123646835
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 00:27 schreef very het volgende:

[..]

Ga dan nog maar eens goed lezen, want vooralsnog heb ik hier alleen maar gelezen over het bestaan van een rapport dat deze bewering ondersteund, maar daadwerkelijke voorbeelden moet ik nog voorbij zien komen. Maar voel je gerust geroepen; kijk maar eens hoeveel voorbeelden je kunt vinden van te lage straffen en daarna hoeveel van straffen die gepast of zelfs hoog lijken. Kijk maar eens hoe lang jouw neus is. Ik ben benieuwd.

Voorbeeld: Als ik met mijn mijn nette gedrag en bij mijn volle verstand een keer iemand even flink in elkaar zou rossen, en iemand anders met een "moeilijke achtergrond" doet precies hetzelfde, dan durf ik te wedden dat ik harder de lul ben. De klootzakken hier hebben als voordeel dat het klootzakken zijn, en worden om die reden milder behandeld. Want ach...die hebben het zo moeilijk en dus kan je het ze minder aanrekenen. Serieus, dit is ECHT hoe ze in het NL's recht beargumenteren. Mensen die zich normaal gesproken wel altijd aan de regels houden, die worden hard aangepakt.

Het enige waar NL echt goed in blijkt te zijn is het financieel uitkleden van de onbedoelde verkeersovertreder. De politie lijkt tegenwoordig wel als primaire taak te hebben het naar binnen harken van geld. En bronnen binnen de politie bevestigen dit. Twee kennissen van mij zijn er weg gegaan omdat dit niet was waarom ze bij de politie gegaan zijn.

Iemand die dronken een vrouw dood rijdt op zijn scooter krijgt 120 uur taakstraf.
Als ik 's nachts 50km te hard rij op een lege A4, dan ben ik mijn rijbewijs kwijt en moet ik bijna duizend euro betalen.
So true!! Vooral dat laatste!
  dinsdag 5 maart 2013 @ 00:47:17 #195
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123646843
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 00:45 schreef dustbrain het volgende:
En de geweldige behandelsnelheid van 3 jaar voor een vechtpartijtje op vrijdagavond, zodat niemand nog weer wie nou wie sloeg, wie waar stond en of jan of piet er die dag bij was _O_ :')
pi_123651000
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 00:45 schreef dustbrain het volgende:
Deels, omdat dit soort uitspraken het eigen rechter willen spelen in de hand speelt.
En dan zal je ook zien dat de mensen die dit dus dan ook daadwerkelijk doen harder gestraft worden dan de klootzakken.

Maar ook is het onvoldoende straf voor de dader. Criminelen nemen hier de straffen voor lief, ze lachen er om. Dat is een teken dat de straffen dus te laag zijn. Bijvoorbeeld Marokkanen; die doen hier een stuk gekker dan in hun thuisland, puur omdat ze hier amper aangepakt worden.
People assume too much.
pi_123653853
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:36 schreef BellaGoth het volgende:
Precies.
Gewoon aankondigen dat hij aanstaande maandag aan de noordzijde van het station in Antwerpen wordt afgezet.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:41:37 #198
338880 haan33
Studerende Boy
pi_123653970
Wat een onderbuikgezwets weer :'). Nederland heeft 1 van de hoogste straffen van de wereld man :'). Wij zijn 1 van de weinige landen waar 'levenslang' ook levenslang is.
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
pi_123654039
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:41 schreef haan33 het volgende:
Wat een onderbuikgezwets weer :'). Nederland heeft 1 van de hoogste straffen van de wereld man :'). Wij zijn 1 van de weinige landen waar 'levenslang' ook levenslang is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 00:09 schreef very het volgende:

blablabla

Vind je de voorbeelden die ik geef jouw stelling onderbouwen of tegenspreken?
En laten we nou niet doen alsof dit uitzonderingen zijn :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 00:27 schreef very het volgende:

[..]

Vooralsnog heb ik hier alleen maar gelezen over het bestaan van een rapport dat deze bewering ondersteund, maar daadwerkelijke voorbeelden moet ik nog voorbij zien komen. Maar voel je gerust geroepen; kijk maar eens hoeveel voorbeelden je kunt vinden van te lage straffen en daarna hoeveel van straffen die gepast of zelfs hoog lijken. Kijk maar eens hoe lang jouw neus is. Ik ben benieuwd.

People assume too much.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:46:02 #200
338880 haan33
Studerende Boy
pi_123654117
Die "voorbeelden" zijn selectief gekozen nieuwsberichten. Vergelijk het maar met euromunten. Van de 2000 zijn er 5 vies. Door alleen deze 5 te laten zien en dan zeggen dat 'euromunten' vies zijn komt achterlijke, dom en infantiel over. Asjeblieft verwijder je FOK!account en verkas naar NUjij, daar zit meer van dat ongenuanceerd tuig.
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:48:49 #201
338880 haan33
Studerende Boy
pi_123654204
Het heeft niets te maken met de hoogte van de straf, maar de effectiviteit van de straf, leer dat godverdomme nou eens.
'The Don Mega'
pi_123654246
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:46 schreef haan33 het volgende:
Die "voorbeelden" zijn selectief gekozen nieuwsberichten. Vergelijk het maar met euromunten. Van de 2000 zijn er 5 vies. Door alleen deze 5 te laten zien en dan zeggen dat 'euromunten' vies zijn komt achterlijke, dom en infantiel over. Asjeblieft verwijder je FOK!account en verkas naar NUjij, daar zit meer van dat ongenuanceerd tuig.
Oooooh, het zijn maar een paar voorbeelden natuurlijk :')
Kijk zelf maar eens hoeveel voorbeelden je kunt vinden van te lage straffen en daarna hoeveel van straffen die gepast of zelfs hoog lijken. Ik ben benieuwd.

En onderbuikgevoel? Niks onderbuik gevoel! Ik ben dat woord spuugzat overigens, want het is geen onderbuik gevoel, het is gewoon een realistische kijk op het vaak falende rechtssysteem.
Jij weet ook wel dat dit soort berichten geen uitzondering zijn. Het is dagelijkse kost. Ik zal anders vanaf vandaag elk toepasselijk nieuwsbericht wel even posten...kunnen we dan concluderen dat het meer is dan een "paar voorbeelden".

Verder staat het je vrij mij achterlijk, dom en infantiel te noemen, maar ik den eerder dat het andersom is, gezien je woordkeuze en (non)argumenten.

[ Bericht 4% gewijzigd door very op 05-03-2013 13:52:32 ]
People assume too much.
pi_123654310
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:48 schreef haan33 het volgende:
Het heeft niets te maken met de hoogte van de straf, maar de effectiviteit van de straf, leer dat godverdomme nou eens.
Doe jij eens even rustig aub. Ik praat toch ook normaal met jou?

OT:
Ja...de effectiviteit van de straf idd :')

quote:
Hij kreeg alleen een voorwaardelijke straf omdat de rechter er rekening mee hield dat de jongen recentelijk al twee keer veroordeeld is.
Kijk eens hoe effectief die twee eerdere veroordelingen waren. En dan een derde keer het bij een waarschuwing laten, want de arme jongen is recentelijk al twee keer veroordeeld :N :( 8)7

De effectiviteit is er niet. Men lacht hier om de straffen en neemt ze voor lief.

[ Bericht 3% gewijzigd door very op 05-03-2013 12:25:29 ]
People assume too much.
pi_123655801
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:35:55 #205
329389 Muscle.N3rd
Walk With A Dip
pi_123657737
Correctie, veel te lage straffen. Facebook moord, pa verliest dochter en verliest zelf ook bijna het leven. Straf voor de moordenaar en aanvaller, slechts 2 jaar en jeugd tbs. Ik begreep dat dit laatste niet verlengd kan worden als bij volwassenen en deze jongen dus na maximaal 6 jaar weer buiten staat.

Het strafrecht boek is totaal verziekt. Ik ben absoluut geen fan van Iran, erger nog, maar in dergelijk gevallen zou ik graag zien dat dergelijk lui, als de facebook moordenaar, ook opgehangen worden in een park in de vroege morgen. Net zoals de Iraniers die een oude man neerstaken en overvielen op straat. Daar zou ik nou extra vroeg voor opstaan ook.

Daarnaast hebben Nederlandse rechters allemaal een eigen persoonlijke agenda. Een oude heren club die zichzelf in stand wilt houden. Zie de rechters die gewraakt zijn door Mozko in het Wilders process. Voor iedereen begrijpelijk dat deze destijds gewraakt werden, maar de heren gedragen zich ongelooflijk butthurt en Mozko moet, als degene die hen op hun fouten wees, daarvoor boeten.

Het bericht dat de huisbewoner die een inbreker neerstak toch niet steafrechterlijk vervolgd wordt geeft me een heel heel klein beetje hoop dat justitie toch nog gerechtigheid kent. Al begonnen die stokoude rechters wel weer te mekkeren dat dit niet aanbevolen wordt en kan leiden tot gevaarlijke situaties... Desalniettemin ben ik nog altijd eigen rechter in mijn eigen huis.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:39:45 #206
329389 Muscle.N3rd
Walk With A Dip
pi_123657852
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:46 schreef haan33 het volgende:
Is 1 te lage straf voor een geweldsdeliquent, erger nog, een moordenaar niet al te veel? Deze slachtoffers zijn collateral damage in jouw woorden dus?

Nu hoop ik hartelijk dat wanneer jij met een belager oid te maken krijgt en bijkans invalide wordt geslagen dan wel neergestoken, de inbreker na voorarrest met een taakstraf lachend de wereld weer instapt. Immers maak jij als statestiek slecht uit van een minieme minderheid welke niet als basis kan dienen voor wet- en regelgeving.

Omdat iemand de excessen opnoemt hem dom en achterlijk noemen? Vertel eens wat jij van de Diana pil vindt? Deze moet ook afgeschaft worden omdat slecht een handvol vrouwen problemen hebben ervaren terwijl deze nog niet eens bewezen toegeschreven kunnen worden aan deze pil?

[ Bericht 3% gewijzigd door Muscle.N3rd op 05-03-2013 13:47:28 ]
pi_123658264
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:05 schreef Geelman het volgende:
D66
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_123659952
Kijk eens:

http://www.volkskrant.nl/(...)gt-28-jaar-cel.dhtml

Wat een lage straf he?
pi_123660112
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:05 schreef Geelman het volgende:
VVD :7
pi_123660161
quote:
Ah, kijk eens aan. Een PvdA'er in zijn natuurlijke habitat. :')
pi_123660326
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:41 schreef Polacco het volgende:
Kijk eens:

Wat een lage straf he?
Nee...dit is geen lage straf, dit is gewoon een straf zoals het hoort.
Maar dit soort berichten hoor ik m.i. te weinig.
People assume too much.
pi_123660341
quote:
Kijk eens:

Wat een lage straf he?
Maar die schoot ook op een agent dan krijg je al 10 jaar meer.

Mariusz T. komt ook vrij...
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:59:04 #213
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123660579
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:41 schreef haan33 het volgende:
Bron?

Europa heeft straffen om te lachen.
pi_123660772
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:59 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Bron?

Europa heeft straffen om te lachen.
Dit is de bron: http://www.nrc.nl/rechten(...)-binnen-west-europa/

Maar toch...niemand weet hoe dit zit, hoe dit getoetst wordt etc etc.
Wie weet zijn de hoge straffen voor verkeersovertredingen ook opgenomen in dit onderzoek.
People assume too much.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:22:54 #215
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123661514
quote:
Kijk eens:

Wat een lage straf he?
quote:
even later politieman Dick Haveman met diens eigen dienstwapen doodschoot.
En ja, dat MAG niet :')
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:27:03 #216
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123661654
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:03 schreef very het volgende:

[..]

Dit is de bron: http://www.nrc.nl/rechten(...)-binnen-west-europa/

Maar toch...niemand weet hoe dit zit, hoe dit getoetst wordt etc etc.
Wie weet zijn de hoge straffen voor verkeersovertredingen ook opgenomen in dit onderzoek.
Na al mijn werkervaring kan ik mij geen enkele van de door dat artikel genoemde stellingen vinden _O-

Maar stel dat zij net wat onderzoeken hebben kunnen vinden die schrijven over bijvoorbeeld de strafmaat voor moord, dan nog is dat geen argument omdat 1) moord vrijwel nooit opgelegd wordt 2) alles lager dan moord 'ermee weg komt'
Nu volg ik -vanuit het buitenland- was eens nieuws uit europa, en dan (itt hier) over de extreem lage pakkansen, en daar draait het om!
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:56:41 #217
338880 haan33
Studerende Boy
pi_123662894
Typisch :') een gevange kost zo'n 5000 euro per jaar? En na 30 jaar is dat 150.000. Ja laten we iedereen 30 jaar de cel in laten gaan, lekker weggegooid geld :')
'The Don Mega'
  dinsdag 5 maart 2013 @ 16:00:26 #218
338880 haan33
Studerende Boy
pi_123663035
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:47 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Ah, kijk eens aan. Een PvdA'er in zijn natuurlijke habitat. :')
Dit betuigt niet bepaald van een hoge intelligentie :'). Dus jij hebt liever een hoge dan een effectieve straf?
'The Don Mega'
pi_123663308
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:56 schreef haan33 het volgende:
Typisch :') een gevange kost zo'n 5000 euro per jaar? En na 30 jaar is dat 150.000. Ja laten we iedereen 30 jaar de cel in laten gaan, lekker weggegooid geld :')
Geld zou niet in de weg moeten staan van rechtsspraak :{w

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 16:00 schreef haan33 het volgende:

[..]

Dit betuigt niet bepaald van een hoge intelligentie :')
En iemand achterlijk, dom en infantiel noemen vanwege een mening natuurlijk wel :')

[ Bericht 5% gewijzigd door very op 05-03-2013 16:40:16 ]
People assume too much.
pi_123663543
In het kader te lage straffen; twee jaar lang ontucht plegen met een klein kind, die bezwangeren en vervolgens maar 4 jaar de bak in (wat daar van over blijft althans).

Vier jaar cel voor bezwangeren stiefkleindochter

[ Bericht 18% gewijzigd door very op 05-03-2013 16:17:49 ]
People assume too much.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 16:13:02 #221
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123663621
quote:
En kosten van:
Opsporing na de straafoverval?
Behandeling ziekenhuis voor kneuzing en hoofdwond?
Kosten verzekering gestolen spullen?
Kosten rechtbank om tokkie te veroordelen?

En dan bespaar je alle mogelijke schade voor 30 jaar

ik zeg doen *O*
pi_123664739
quote:

[..]

Dit betuigt niet bepaald van een hoge intelligentie :'). Dus jij hebt liever een hoge dan een effectieve straf?
Effectieve straf, je bedoelt van die verplichte koffie-uurtjes die gedetineerde met hun psycholoog moeten ondergaan en re-integratie enzo? Laat me niet lachen, de doodstraf dat is een effectieve straf!
pi_123664885
quote:

[..]

Dit betuigt niet bepaald van een hoge intelligentie.
De ironie :')
People assume too much.
pi_123668837
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:52 schreef Nober het volgende:

[..]

Maar die schoot ook op een agent dan krijg je al 10 jaar meer.

Mariusz T. komt ook vrij...
[ afbeelding ]
Het leven van een agent is minder waard wil je zeggen? En wat is de relevantie met Mariusz T.?
pi_123671966
quote:
Het is bij moord vooral genoegdoening aan het slachtoffer en veiligheid van de maatschappij waarborgen. Vrijheidsstraffen werken namelijk over het algemeen aavrechts wat 'effectiviteit' betreft, dus beetje een vreemde stelling man.
  woensdag 6 maart 2013 @ 16:17:49 #226
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_123706006
quote:
De ironie :')
Hij heeft echter wel gelijk. Incidenten zeggen niets over gemiddeldes en die gemiddeldes zijn in kaart gebracht, dus die gemiddeldes ontkennen is onnozel.
18 jaar voor het vermoorden van twee mensen met verzachtende omstandigheden is internationaal gezien geen kattepis hoor. Ook een incident maar ja, als we hier toch over incidenten beginnen...
#NoDAPL
pi_123782782
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hij heeft echter wel gelijk. Incidenten zeggen niets over gemiddeldes en die gemiddeldes zijn in kaart gebracht, dus die gemiddeldes ontkennen is onnozel.
18 jaar voor het vermoorden van twee mensen met verzachtende omstandigheden is internationaal gezien geen kattepis hoor. Ook een incident maar ja, als we hier toch over incidenten beginnen...
Hij heeft helemaal geen gelijk. De straffen zijn blijkbaar niet erg effectief (voorbeeld).

Nog steeds heb ik hooguit 2 voorbeelden in dit topic voorbij zien komen van een redelijke straf. En ja kan roepen dat die minder vaak in de media komen, maar elke keer als er een "beladen zaak" in het nieuws komt, dan is de rechts uitspraak die je later hoort bijna altijd schokkend laag. En dus kan je niet meer spreken van incidenten, maar van een trend. En hoe hard men ook roept dat we zo hard straffen in vergelijking met de rest, ik zie het niet! Niemand ziet het! Alleen het rapport ziet het, maar nogmaals: niemand hier weet hoe dat onderzoek is gedaan, wat er afgewogen is en hoe dingen tot stand zijn gekomen.
People assume too much.
pi_123784153
Zucht... zomaar wat uitspraken van rechtspraak.nl

http://zoeken.rechtspraak(...)12&vrije_tekst=moord

http://zoeken.rechtspraak(...)19&vrije_tekst=moord

http://zoeken.rechtspraak(...)56&vrije_tekst=moord

http://zoeken.rechtspraak(...)40&vrije_tekst=moord

http://zoeken.rechtspraak(...)99&vrije_tekst=moord

Je kan niet spreken van een trend als je drie voorbeelden bekijkt. Je zou alle voorbeelden moeten bekijken en pas dan zou je er een redelijk oordeel over kunnen geven.
pi_123784425
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:50 schreef Polacco het volgende:
Zucht... zomaar wat uitspraken van rechtspraak.nl

http://zoeken.rechtspraak(...)12&vrije_tekst=moord

http://zoeken.rechtspraak(...)19&vrije_tekst=moord

http://zoeken.rechtspraak(...)56&vrije_tekst=moord

http://zoeken.rechtspraak(...)40&vrije_tekst=moord

http://zoeken.rechtspraak(...)99&vrije_tekst=moord

Je kan niet spreken van een trend als je drie voorbeelden bekijkt. Je zou alle voorbeelden moeten bekijken en pas dan zou je er een redelijk oordeel over kunnen geven.
Als jij gemiddeld 10 jaar voor bijzonder grove moord een lange straf vind, dan zijn we uitgepraat inderdaad.
People assume too much.
pi_123784512
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:57 schreef very het volgende:

[..]

Als jij gemiddeld 10 jaar voor bijzonder grove moord een lange straf vind, dan zijn we uitgepraat inderdaad.
Waar zeg ik dat ik dat een lange straf vind?
pi_123784609
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:59 schreef Polacco het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik dat een lange straf vind?
Je gebruikt het als bewijslast om mijn standpunt dat straffen te laag zijn naar beneden te halen, dus dat was dan zeg maar een 1 + 1tje :')
People assume too much.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 18:51:52 #232
329389 Muscle.N3rd
Walk With A Dip
pi_123800764
Het argument dat het niet om de hoogte maar om de effectiviteit gaat vind ik zo'n dooddoener. Evenmeer dat je redeneert vanuit het oogpunt van de dader (betreffende de personen die tegen TS's klacht zijn en dit argument voordroegen). Hoe zit het met de effectiviteit voor de slachtoffers, de maatschappij, preventiewerking? Voor deze laatste kunnen straffen niet hoog genoeg zijn. Zie Aziatische landen waar enorm hoge straffen staan voor hard drugs. Hard drugs is daar een veel kleiner probleem in vergelijking met Nederland bijvoorbeeld.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 18:56:09 #233
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_123800903
Straffen te laag .... 11km te hard op de snelweg is wel ¤84,-
pi_123802686
de meeste moordenaars moorden toch maar 1x
pi_123812701
quote:
Die was me nog ontgaan ook.
Goed voorbeeld weer. Zo'n rechter zou ik wel eens willen spreken, want ik kan er echt niet bij.
People assume too much.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 23:07:25 #237
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123812919
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:51 schreef Muscle.N3rd het volgende:
Het argument dat het niet om de hoogte maar om de effectiviteit gaat vind ik zo'n dooddoener. Evenmeer dat je redeneert vanuit het oogpunt van de dader (betreffende de personen die tegen TS's klacht zijn en dit argument voordroegen). Hoe zit het met de effectiviteit voor de slachtoffers, de maatschappij, preventiewerking? Voor deze laatste kunnen straffen niet hoog genoeg zijn. Zie Aziatische landen waar enorm hoge straffen staan voor hard drugs. Hard drugs is daar een veel kleiner probleem in vergelijking met Nederland bijvoorbeeld.
welk harddrug probleem hebben we dan, welke verboden is?
  zaterdag 9 maart 2013 @ 02:43:50 #238
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_123818422
quote:
5000 Euro per jaar? Niet in Nederland hoor, hier kost een gevangen ongeveer 200 Euro per dag, dat is dus ongeveer 73050 Euro per jaar. Het is niet enkel om humanitaire redenen (ook belangrijk!) dat veel welvarende landen streven naar rehabilitatie. Moet je nagaan hoe efficiënt het is om kinderen en jongeren die dreigen te ontsporen op het rechte pad te krijgen: wat meer investeren in opleiding en begeleiding dus. :)
#NoDAPL
  zaterdag 9 maart 2013 @ 02:44:25 #239
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_123818429
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:27 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Na al mijn werkervaring kan ik mij geen enkele van de door dat artikel genoemde stellingen vinden _O-
Als jij het autoriteitsargument gebruikt licht dan ook even toe wat jouw werkervaring is. ;)
#NoDAPL
pi_124047494
quote:
We betalen ons niet alleen scheel aan gevangenissen en TBS-klinieken, neen, we betalen ook voor de bureaucratie van de klachtenafhandeling. Boeven klagen wat af, als ze na het plegen van een misdrijf in een verwarmde cel zitten met driemaal daags een, aan eventuele dieetwensen aangepaste, maaltijd, recreatiemogelijkheden en bezoekuurtjes. Natuurlijk willen we geen jungletoestanden in onze bajessen, gaat er echt een bewaker helemaal Shawshank-style los dan is het prettig als dat ergens gemeld wordt. Dan kunnen we die cipier overplaatsen naar de pedo-afdeling en zo houden we de boel beschaafd. Maar verder. Hou. Je. Bek. Om überhaupt in de gevangenis te komen in dit land van voorwaardelijke taakstrafjes moet men minstens vijf kleuters verkrachten en vermoorden om daarna dronken achter het stuur te gaan zitten en op de vlucht een bus weeskindjes doodrijden. Gehandicapte weeskindjes. Met puppies op schoot. Afijn, wij komen even pro-actief met een oplossing voor dit probleem. Een gevangene die een klacht indient die ongegrond blijkt, gaat een maandje in de isoleer op water en brood. Het geld dat hiermee bespaard wordt, wordt vanuit de uitkering van de faalklager verdubbeld en overgemaakt naar het dichtstbijzijnde bejaardentehuis. Daderknuffelen is namelijk niet wat een land beschaafd maakt, een proportionele klachtenregeling voor tuigboeven wél. Klagen staat vrij, heren, dames ook.
http://www.geenstijl.nl/m(...)klagende_gevang.html

Amen!
People assume too much.
pi_124106471
quote:
3 jaar misbruik => 2,5 jaar cel :o 8)7
..///
pi_124106513
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:26 schreef wipes66 het volgende:

[..]

3 jaar misbruik => 2,5 jaar cel :o 8)7
Tja...en dan deze:
Leraar jaar de cel in voor maken kinderporno
12 kinderen slachtoffer maken van kinderporno > 1 jaar cel 8)7 8)7
People assume too much.
pi_124106631
Sowieso...iemand wordt tegenwoordig wel erg snel verminderd toerekeningsvatbaar verklaard zeg :N
Als je pedo bent vertoon je afwijkend seksueel gedrag, dus ben je verminderd toerekeningsvatbaar? WTF 8)7
People assume too much.
pi_124107818
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:29 schreef very het volgende:
Sowieso...iemand wordt tegenwoordig wel erg snel verminderd toerekeningsvatbaar verklaard zeg :N
Als je pedo bent vertoon je afwijkend seksueel gedrag, dus ben je verminderd toerekeningsvatbaar? WTF 8)7
Misschien moet je je eens inlezen omtrent de materie van de forensische psychiatrie.
pi_124120058
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:52 schreef Polacco het volgende:

[..]

Misschien moet je je eens inlezen omtrent de materie van de forensische psychiatrie.
Ga weg man. Zo iemand weet donders goed dat wat ie doet, fout is.
People assume too much.
pi_124120223
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 01:35 schreef very het volgende:

[..]

Ga weg man. Zo iemand weet donders goed dat wat ie doet, fout is.
Dat is maar de vraag.
pi_124120250
quote:
een jongen van 18 heeft verkering met een meisje van 12 ??? wtf?
pi_124531682
Elf jaar cel voor fatale roofoverval op bejaarde

11 jaar (op papier). Het kan erger, maar nog steeds (veel) te laag voor tuig als dit.

:N
People assume too much.
pi_124532232
Poll: We zouden in Nederland de doodstraf moeten herinvoeren.
Ja graag!
Nee
Overweegbaar/ Misschien
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:48:35 #251
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_124532278
Je overdrijft schromelijk, Very. Als hij van die 11 jaar 8 jaar zit dan is hij best hard gestraft. Het verbaast me dat jij niet een veel overtuigender incident hebt aangegrepen (Eindhoven).
#NoDAPL
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:50:05 #252
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_124532331
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:47 schreef wenfer2 het volgende:
Poll: We zouden in Nederland de doodstraf moeten herinvoeren.
Ja graag!
Nee
Overweegbaar/ Misschien
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Jij maakt hier een nogal grote bias-fout: een uitroepteken achter ja gevolgd door graag vs. enkel nee.
#NoDAPL
pi_124532365
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij maakt hier een nogal grote bias-fout: een uitroepteken achter ja gevolgd door graag vs. enkel nee.
Is bewust gedaan.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:51:51 #254
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_124532385
Daar was ik al bang voor. ;)
#NoDAPL
pi_124533566
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je overdrijft schromelijk, Very. Als hij van die 11 jaar 8 jaar zit dan is hij best hard gestraft. Het verbaast me dat jij niet een veel overtuigender incident hebt aangegrepen (Eindhoven).
Nou, poe poe...8 jaar voor roofmoord :')
People assume too much.
pi_124533687
En die in eindhoven heb ik blijkbaar gemist (link?)
People assume too much.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 18:30:22 #257
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_124533795
8 jaar zitten is lang, ja. Of dat jij het nu leuk vindt of niet, langer straffen heeft op een gegeven moment alleen maar nadelen, voor zowel het individu als voor de maatschappij (lagere kans op rehabilitatie wegens moeilijke resocialisatie, veel kosten).

3 van de 5 die alweer vrij zijn, 1 die ofwel al vrij is ofwel waarschijnlijk binnenkort vrijkomt omdat hij minderjarig is. Eindresultaat: 1 die nog vastzit na die gruwelijke mishandeling.
Het is en blijft incidentenargumentatie maar als je dan toch incidenten neemt dan lijkt dit mij een uitstekend incident. ;)
#NoDAPL
pi_124547754
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
8 jaar zitten is lang, ja. Of dat jij het nu leuk vindt of niet, langer straffen heeft op een gegeven moment alleen maar nadelen, voor zowel het individu als voor de maatschappij (lagere kans op rehabilitatie wegens moeilijke resocialisatie, veel kosten).

3 van de 5 die alweer vrij zijn, 1 die ofwel al vrij is ofwel waarschijnlijk binnenkort vrijkomt omdat hij minderjarig is. Eindresultaat: 1 die nog vastzit na die gruwelijke mishandeling.
Het is en blijft incidentenargumentatie maar als je dan toch incidenten neemt dan lijkt dit mij een uitstekend incident. ;)
Het zijn toch geen incidenten meer als ELKE soortgelijke zaak die in het nieuws komt op zo'n manier eindigt?
People assume too much.
pi_124554436
Slechts een zeer klein deel van de zaken komt in het nieuws en daarbij treedt dus al een flinke bias op. Het is bovendien de vraag of dat het wel waar is wat jij stelt, jij vindt 8 jaar netto kort, de meeste mensen vinden het lang genoeg, ook voor een roofmoord.
#NoDAPL
pi_124557211
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 01:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Slechts een zeer klein deel van de zaken komt in het nieuws en daarbij treedt dus al een flinke bias op. Het is bovendien de vraag of dat het wel waar is wat jij stelt, jij vindt 8 jaar netto kort, de meeste mensen vinden het lang genoeg, ook voor een roofmoord.
Bijna alle zaken die groot in het nieuws komen (dus nog voordat er een uitspraak is van de rechter) eindigt vaak met een te lage straf. Misschien heeft dit te maken met de media aandacht, maar juist daardoor is het algemeen beeld wat men heeft dat de straffe laag zijn. Tel daarbij op de jaarcijfers en de gemiddelde afhandeling van een aangifte, en het (al dan niet) vertekende beeld is geschetst. En DAT werkt het gevoel van eigen rechter willen spelen in de hand.
People assume too much.
  woensdag 27 maart 2013 @ 15:01:55 #261
329389 Muscle.N3rd
Walk With A Dip
pi_124567324
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:33 schreef very het volgende:
Elf jaar cel voor fatale roofoverval op bejaarde

11 jaar (op papier). Het kan erger, maar nog steeds (veel) te laag voor tuig als dit.

:N
Die kerel kwam toch ook net uit de bak? Dat hoertje komt er ook bijzonder makkelijk af.

Het strafrecht is totaal uit zijn proportie. Rete hoge boetes voor kleine verkeersvergrijpen, en extreme lichte straffen voor moord en dergelijke. Ik ben aan het hopen dat slachtoffers eens een wraak moord plegen en de beleidsmakers dan toch eindelijk eens wakker worden. Dit slaat nergens meer op.

Rehabilitatie/ opvoedingcursessen dienen ook totaal hun functie niet. Keer op keer gaat een oud-gevangene weer in de fout. Nu is de situatie in de US verre van ideaal, maar laat ze ook maar eens meubels maken en dergelijke inde gevangenis. Scheelt de belasting betaler weer een paar centen voor deze nutteloze zakken huid van de samenleving.

[ Bericht 6% gewijzigd door Muscle.N3rd op 27-03-2013 15:09:22 ]
pi_124568535
quote:
Bijna alle zaken die groot in het nieuws komen (dus nog voordat er een uitspraak is van de rechter) eindigt vaak met een te lage straf.
Wat jij laag vindt vindt een ander hoog dus hier kan ik weinig mee. Het is echter wel zo dat de straf vaak lager uitvalt op het moment dat de verdachte veel in het nieuws is geweest, veel rechters oordelen dan dat de verdachte hierdoor ook al gestraft is, hij kan zich immers gedurende een lange periode nergens in Nederland meer vertonen zonder dat mensen in no time weten dat hij de (hoofd)verdachte was in een bepaalde zaak. De meningen verschillen hoe erg die straf is dat je in de media kwam en in welke mate je dat aan jezelf te wijten hebt als dat gebeurt.

Persoonlijk vind ik dat de verdachten van de mishandeling in Eindhoven erg goed wegkomen. Dit is echter wel een beslissing van het Belgische gerecht, niet van het Nederlandse gerecht. Ik ben benieuwd hoe het afloopt met die andere mishandeling in N-B die iets later prominent in het nieuws kwam. Een slap on the wrist is te weinig als je met 8 man 1 iemand aanvalt, eender wat de aanleiding is. Ik heb begrepen dat voor de daders de aanleiding was dat die jongen hen ergens op aansprak, dat zij een grote bek hadden en die jongen vervolgens een opmerking maakte die heel misschien racistisch is (opmerking over het (Marokkaanse?) accent). Wat de aanleiding ook is, het doet er weinig toe.
Ook de mensen die er bij stonden (die een onderdeel van die groep waren) en die niets deden zijn schuldig (ik gebruik nu even niet de juridische definitie) aan de mishandeling. Ze hoeven minder zwaar gestraft te worden en ze kunnen niet worden gestraft voor mishandeling maar ze kunnen wel worden gestraft voor wat andere zaken en dat moet dan ook gebeuren. Ze hadden op zijn minst hun groepsgenoten tot de orde kunnen roepen. Bij kinderen moet je wat meer aan de toekomst denken (ervoor zorgen dat ze normaal kunnen werken wanneer ze uit de bak komen en minder snel iets op het strafblad zetten gezien de arbeidskansen) maar als je met die leeftijd (bijna meerderjarig) zo samenspant tegen een weerloos slachtoffer dan vraag ik me af of dat je hen nog als kinderen moet zien. Het is niet dat ze niet zelf bewust hiervoor hebben gekozen en dat het louter aan de opvoeding te wijten is.
#NoDAPL
pi_124569154
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 15:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat jij laag vindt vindt een ander hoog dus hier kan ik weinig mee.
Ik hou hier voor het gemak weer even de OP aan. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat hoge straffen vinden.
People assume too much.
pi_124569281
Met incidenten kan je geen trend aantonen. Als jij wil aantonen dat de straffen laag zouden zijn, wat gemiddeld gezien niet zo is (dat is wel aangetoond ;)), dan zal jij per misdrijf de gemiddelde straf moeten uitzoeken voor zowel Nederland als de meeste andere landen. Onbegonnen werk natuurlijk tenzij je ervoor betaald wordt om hier veel tijd aan te besteden dus is het alternatief dat jij zoekt naar onderzoek van anderen. Nu, dat onderzoek is er, jij hebt eerder in de draad en in vorige draden al een verwijzing gekregen naar dat onderzoek. Ik raad je aan om dat onderzoek eens te lezen en dan pas met een conclusie te komen.
#NoDAPL
pi_124569671
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Met incidenten kan je geen trend aantonen. Als jij wil aantonen dat de straffen laag zouden zijn, wat gemiddeld gezien niet zo is (dat is wel aangetoond ;)), dan zal jij per misdrijf de gemiddelde straf moeten uitzoeken voor zowel Nederland als de meeste andere landen. Onbegonnen werk natuurlijk tenzij je ervoor betaald wordt om hier veel tijd aan te besteden dus is het alternatief dat jij zoekt naar onderzoek van anderen. Nu, dat onderzoek is er, jij hebt eerder in de draad en in vorige draden al een verwijzing gekregen naar dat onderzoek. Ik raad je aan om dat onderzoek eens te lezen en dan pas met een conclusie te komen.
Daar ga je weer met het woord incidenten. Als ik bijna dagelijks een nieuw voorbeeld voorbij zie komen die mijn mening alleen maar sterker maakt, dan heb ik het niet meer over incidenten, maar lijkt het structureel te zijn.
People assume too much.
pi_124569718
Volg eens een cursus statistiek, misschien dat je het dan wel gaat begrijpen.
#NoDAPL
pi_124569799
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Volg eens een cursus statistiek, misschien dat je het dan wel gaat begrijpen.
Zucht...

Laat ook maar. Volgens mij ontgaat het complete punt wat ik wil maken je blijkbaar...
People assume too much.
pi_124569842
Jouw punt is volstrekt duidelijk. Jij ziet in de media van 1 op de miljoen rechtszaken hoe het afloopt en dan nog zonder de details te kennen en de juridische kwesties te begrijpen en jij trekt hieruit een conclusie over die overige 999 999 rechtszaken. Daarmee maak jij geen sterk punt. Jij toont hiermee enkel aan dat jij geen inzicht hebt in statistieken.
#NoDAPL
pi_124571088
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jouw punt is volstrekt duidelijk.
quote:
Jij ziet in de media van 1 op de miljoen rechtszaken hoe het afloopt en dan nog zonder de details te kennen en de juridische kwesties te begrijpen en jij trekt hieruit een conclusie over die overige 999 999 rechtszaken. Daarmee maak jij geen sterk punt. Jij toont hiermee enkel aan dat jij geen inzicht hebt in statistieken.
Je mist het punt dus compleet...

Lees deze post nog maar een keer.

[ Bericht 4% gewijzigd door very op 27-03-2013 17:04:28 ]
People assume too much.
  woensdag 27 maart 2013 @ 19:00:53 #270
329389 Muscle.N3rd
Walk With A Dip
pi_124576125
"1 op de 1.000.000 rechtszaken"

...

Deze 1.000.000 betreft natuurlijk ook alleen maar zaken als zware mishandeling, dood door schuld, en moord. En jij verwijst een ander naar een cursus statistiek? Lachwekkend zeg.
pi_124585197
Autistenalarm. Niet alles letterlijk nemen.
#NoDAPL
pi_124585672
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:41 schreef very het volgende:

[..]

[..]

Je mist het punt dus compleet...

Lees deze post nog maar een keer.
Die reactie heb ik al gelezen. Samenvatting:
- jij beweert dat artikel te kennen (het zal eerder zo zijn dat jij ervan gehoord hebt dan dat jij het volledig hebt gelezen, kennen is dan veel gezegd)
- jij stelt dat jij dat artikel niet kan rijmen met incidenten die jij constateert: die paar rechtszaken waarvan jij de uitkomst kent, die paar mensen die jij hierover spreekt. Voor de autisten onder ons: interpreteer "paar" niet letterlijk, het is gerelateerd aan het feit dat dit een zeer kleine sample is van het geheel en dus is dat weinig betrouwbaar
- onderbuikgevoelens (ZE MOETEN ZWAARDER WORDEN GESTRAFT!!!!

Als je de uitslag van een onderzoek niet kan rijmen met incidenten die jij vaststelt dan zijn er twee opties:
- gewoon aannemen dat het klopt, het onderzoek is immers verricht door mensen die veel verstand van de materie hebben en het artikel is gelezen door tig andere mensen die er verstand van hebben en die er waarschijnlijk nog meer verstand van hebben (zo gaat dat in de wetenschappelijke wereld).
- niet aannemen dat het klopt, het onderzoek volledig lezen, uitpluizen waar de onderzoekers mogelijk fouten hebben gemaakt (verkeerde data, onvolledige data, modelleerfout, verkeerde aanname...) en op basis hiervan zelf onderzoek doen.
Maar ja, roepen met onderbuikgevoelens is natuurlijk veel gemakkelijker.
#NoDAPL
pi_124591397
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die reactie heb ik al gelezen. Samenvatting:
- jij beweert dat artikel te kennen (het zal eerder zo zijn dat jij ervan gehoord hebt dan dat jij het volledig hebt gelezen, kennen is dan veel gezegd)
- jij stelt dat jij dat artikel niet kan rijmen met incidenten die jij constateert: die paar rechtszaken waarvan jij de uitkomst kent, die paar mensen die jij hierover spreekt. Voor de autisten onder ons: interpreteer "paar" niet letterlijk, het is gerelateerd aan het feit dat dit een zeer kleine sample is van het geheel en dus is dat weinig betrouwbaar
- onderbuikgevoelens (ZE MOETEN ZWAARDER WORDEN GESTRAFT!!!!

Als je de uitslag van een onderzoek niet kan rijmen met incidenten die jij vaststelt dan zijn er twee opties:
- gewoon aannemen dat het klopt, het onderzoek is immers verricht door mensen die veel verstand van de materie hebben en het artikel is gelezen door tig andere mensen die er verstand van hebben en die er waarschijnlijk nog meer verstand van hebben (zo gaat dat in de wetenschappelijke wereld).
- niet aannemen dat het klopt, het onderzoek volledig lezen, uitpluizen waar de onderzoekers mogelijk fouten hebben gemaakt (verkeerde data, onvolledige data, modelleerfout, verkeerde aanname...) en op basis hiervan zelf onderzoek doen.
Maar ja, roepen met onderbuikgevoelens is natuurlijk veel gemakkelijker.
Je mist het punt nog steeds.
People assume too much.
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:13:26 #275
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_125189359
Vertel er dan ook even bij dat de dader een 15-jarig kind is, geen meerderjarige. Het is internationaal gebruikelijk dat kinderen minder zwaar gestraft worden.
#NoDAPL
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:14:43 #276
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_125189396
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:29 schreef very het volgende:

[..]

Je mist het punt nog steeds.
Oh nee hoor, het is kristal helder. Jij verheft incidenten tot de regel. Statistiek volgens Very. :')
#NoDAPL
pi_125190507
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vertel er dan ook even bij dat de dader een 15-jarig kind is, geen meerderjarige. Het is internationaal gebruikelijk dat kinderen minder zwaar gestraft worden.
Waarom moet ik dat er bij vertellen als dat duidelijk in het artikel staat waar ik naar link :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oh nee hoor, het is kristal helder. Jij verheft incidenten tot de regel. Statistiek volgens Very. :')
Je mist het punt nog steeds. Geeft niet, maar blijf dan lekker weg met je domme geneuzel.
People assume too much.
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:49:52 #278
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_125190551
Bitchfight bitchfight !!
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:50:25 #279
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_125190571
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:48 schreef very het volgende:

[..]

Waarom moet ik dat er bij vertellen als dat duidelijk in het artikel staat waar ik naar link :')
Jij hebt nog nooit gehoord van fair and balanced?

quote:
Je mist het punt nog steeds. Geeft niet, maar blijf dan lekker weg met je domme geneuzel.
Grappig dat uitgerekend jij, iemand die niets van statistiek begrijpt en op basis van incidenten algemene conclusies trekt, een ander beschuldigt van dom geneuzel. :')
Je zou om minder denken dat jij een trol bent. :)

Ik zal een laatste poging wagen om het jou aan het verstand te brengen. Er is al onderzoek verricht naar hoe zwaar of licht Nederland straft. De uitkomst van dat onderzoek was duidelijk: Nederland straft zwaar in vergelijking met de meeste landen.
Ben jij het hier niet mee eens? Dan zal jij de fouten in dat onderzoek moeten aantonen. Tot die tijd gaan wij maar uit van het onderzoek wat wel door deskundige mensen is verricht, namelijk mensen die hiervoor geleerd hebben en die ofwel bezig waren met promotie-onderzoek of reeds gepromoveerd waren en wiens onderzoek gecontroleerd is door andere mensen die ervoor geleerd hebben en die gepromoveerd zijn.
#NoDAPL
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:51:33 #280
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_125190602
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Grappig dat uitgerekend jij, iemand die niets van statistiek begrijpt en op basis van incidenten algemene conclusies trekt, een ander beschuldigt van dom geneuzel. :')
Een punt voor jou meneer.
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:54:14 #281
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_125190694
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:51 schreef pokerstars het volgende:

[..]

Een punt voor jou meneer.
Ik moet jou teleurstellen, het gevecht zal niet lang duren. Ik ben er namelijk alweer klaar mee.
#NoDAPL
pi_125190815
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hier ga ik niet eens op in...

quote:
Gast..nou ben ik je zat. Lees deze post, let op wat de achterliggende boodschap daar is. Ik zal het je even vertellen, want gezien je postgeschiedenis in dit topic is dat nodig: het gevoel van eigen rechter willen spelen komt steeds vaker naar boven. Of dat nou door de berichtgeving komt of door de daadwerkelijke strafmaatregelen, het feit DAT het gebeurt wijst erop dat er iets structureel mis is. Misschien moeten zaken die groot in de media komen juist niet lager uitvallen dan andere zaken, om zo de beeldvorming van de burger niet vals te beïnvloeden.
Dat er statistieken zijn die (volgens een door de overheid zelf opgesteld rapport) laten zien dat NL helemaal niet zo mals is, strookt totaal niet met de steeds groter wordende opvatting dat het rechtssysteem in NL juist zuigt! En ik weet niet waar jij vandaan komt, maar in mijn buurt is het inderdaad goed aantoonbaar dat de klootzakken totaal niet onder de indruk zijn van ons rechtssysteem, en daar handelen ze dan ook naar.

Dus misschien snap je het punt nu, wellicht ook niet. Hoe dan ook. dit is de laatste keer dat ik op jou reageer als je weer om het punt wat ik probeer te maken heen draait en roept dat ik niks weet van statistieken.
People assume too much.
pi_125191012
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Al was het kind 12. Als je in staat bent zoiets te doen, dan ben je wat mij betreft volwassen genoeg:
quote:
De jongens zouden van plan zijn geweest de mobiele telefoons van het meisje te stelen. Mogelijk wilden ze haar ook misbruiken, maar dat is niet gebeurd. Het meisje moest vervolgens dood om de diefstal te verhullen. Ze werd met vele messteken om het leven gebracht.
Is niet echt iets wat past bij iemand van 15, of wel?
Dat je als 15 jarige minder hard wordt gestraft voor diefstal, of pesten of misschien mishandeling, terecht. Maar voor misbruik en grove moord vind ik niet dat je daar al te veel rekening mee moet houden.

quote:
Ik zal een laatste poging wagen om het jou aan het verstand te brengen. Er is al onderzoek verricht naar hoe zwaar of licht Nederland straft. De uitkomst van dat onderzoek was duidelijk: Nederland straft zwaar in vergelijking met de meeste landen.
Ben jij het hier niet mee eens? Dan zal jij de fouten in dat onderzoek moeten aantonen. Tot die tijd gaan wij maar uit van het onderzoek wat wel door deskundige mensen is verricht, namelijk mensen die hiervoor geleerd hebben en die ofwel bezig waren met promotie-onderzoek of reeds gepromoveerd waren en wiens onderzoek gecontroleerd is door andere mensen die ervoor geleerd hebben en die gepromoveerd zijn.
Als jij de vader was van dit meisje, had jij genoegen genomen met deze strafeis tegen de moordenaar van je dochter? Ik had het van mijn leven niet kunnen verkroppen dat zo'n figuur na een (half?) jaar alweer vrolijk de straat op mag. En DAT is wat ik bedoel met de drang om eigen rechter te willen spelen in de hand werken. Of denk je dat je jezelf als vader van dit kind kunt troosten met het feit dat NL volgens de "statistieken" op zich best aardige straffen uitdeelt?

[ Bericht 2% gewijzigd door very op 12-04-2013 12:15:40 ]
People assume too much.
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:13:21 #284
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_125191307
TS snapt niks van recht.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:16:36 #285
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_125191428
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:58 schreef very het volgende:

[..]

Hier ga ik niet eens op in...

[..]

Gast..nou ben ik je zat. Lees deze post, let op wat de achterliggende boodschap daar is. Ik zal het je even vertellen, want gezien je postgeschiedenis in dit topic is dat nodig: het gevoel van eigen rechter willen spelen komt steeds vaker naar boven. Of dat nou door de berichtgeving komt of door de daadwerkelijke strafmaatregelen, het feit DAT het gebeurt wijst erop dat er iets structureel mis is. Misschien moeten zaken die groot in de media komen juist niet lager uitvallen dan andere zaken, om zo de beeldvorming van de burger niet vals te beïnvloeden.
Dat er statistieken zijn die (volgens een door de overheid zelf opgesteld rapport) laten zien dat NL helemaal niet zo mals is, strookt totaal niet met de steeds groter wordende opvatting dat het rechtssysteem in NL juist zuigt! En ik weet niet waar jij vandaan komt, maar in mijn buurt is het inderdaad goed aantoonbaar dat de klootzakken totaal niet onder de indruk zijn van ons rechtssysteem, en daar handelen ze dan ook naar.

Dus misschien snap je het punt nu, wellicht ook niet. Hoe dan ook. dit is de laatste keer dat ik op jou reageer als je weer om het punt wat ik probeer te maken heen draait en roept dat ik niks weet van statistieken.
Dus als ik je goed begrijp, stel jij dat er iets mis is met het rechtsysteem omdat een groeiend aantal burgers dat vind. Mensen die van recht geen kaas hebben gegeten, en zich totaal laten beinvloeden door de media. Aangezien dat voor het overgrote deel, de enige bron is waarvan zij informatie verschaffen. En ga nu niet roepen dat het door de daadwerkelijke strafmaat hoogte komt, want daar zul je jezelf eerst in moeten verdiepen.

En hoe is het volgens jou aantoonbaar dat die crimineeltjes in jou buurt lachen om het rechtssysteem? Misschien zijn ze allen wel zo dom, dat ze altijd die achterlijke smile op hun face hebben.
Maar even serieus, jij zegt dat als bijvoorbeeld een crimineel uit jouw buurt iemand dood schiet, hij vervolgens lachend een x aantal jaartjes de cel in gaat?
pi_125191430
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:13 schreef padlarf het volgende:
TS snapt niks van recht.
Ik snap inderdaad vaak maar weinig van het "recht" wat er in NL gesproken wordt ja.
People assume too much.
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:17:56 #287
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_125191484
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:16 schreef very het volgende:

[..]

Ik snap inderdaad vaak maar weinig van het "recht" wat er in NL gesproken wordt ja.
TS snapt het verschil tussen recht en rechtvaardigheid niet
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:18:09 #288
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_125191493
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:05 schreef very het volgende:

[..]

Al was het kind 12. Als je in staat bent zoiets te doen, dan ben je wat mij betreft volwassen
Dit soort uitspraken zijn toch niet serieus te nemen ofwel.
pi_125191529
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:16 schreef pokerstars het volgende:
Maar even serieus, jij zegt dat als bijvoorbeeld een crimineel uit jouw buurt iemand dood schiet, hij vervolgens lachend een x aantal jaartjes de cel in gaat?
Dat is inderdaad letterlijk wat ik zeg.
En dit is ook echt zo. Geloof het of niet.
Ze weten dat de cel toch niet zo erg is hier, ze doen er "leuke contacten" op en staan binnen een paar jaar weer op straat en hebben zo nog even wat extra street-credit verworven. Win-win situatie voor die lui.

[ Bericht 1% gewijzigd door very op 12-04-2013 12:25:01 ]
People assume too much.
pi_125191552
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:17 schreef padlarf het volgende:

[..]

TS snapt het verschil tussen recht en rechtvaardigheid niet
Nee, dat snap ik inderdaad niet.
Ik vind dat rechtspraak rechtvaardig moet zijn.
People assume too much.
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:20:11 #291
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_125191573
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:19 schreef very het volgende:

[..]

Ik vind dat rechtspraak rechtvaardig moet zijn.
Ja, maar dat is dus niet zo. Dat kan ook niet. Laat verder maar aan de intelligente mensen over, oke? :*
Ok stelletje hokboeren
pi_125191579
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:18 schreef pokerstars het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken zijn toch niet serieus te nemen ofwel.
Ja wel. Want blijkbaar is er iets behoorlijk mis als je op jonge leeftijd jezelf al schuldig maakt aan zulke gruwelijke feiten.
People assume too much.
pi_125191584
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:20 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus niet zo. Dat kan ook niet.
Waarom kan dat niet?
People assume too much.
  Eindredactie Games vrijdag 12 april 2013 @ 12:22:59 #294
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_125191681
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:19 schreef very het volgende:

[..]

.
Resumé van dit topic
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_125191705
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:20 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus niet zo. Dat kan ook niet. Laat verder maar aan de intelligente mensen over, oke? :*
Dat ik me over sommige dingen kan opwinden betekent niet dat ik niet intelligent bent. Het lijkt misschien niet zo, maar ik denk er heus niet zo zwartwit over na als dat ik hier overkom. Maar emoties omschrijven op een forum waar de helft van de comments bedoeld zijn om te trollen (zie post hierboven), en de andere helft mijn standpunten niet goed interpreteren (al dan niet door mijn eigen tekortkoming in de verwoording hiervan) is lastig.

In een 1 op 1 gesprek zou ik waarschijnlijk op veel meer ja-knikken kunnen rekenen, maar het is niet anders.
People assume too much.
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:25:56 #296
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_125191800
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:23 schreef very het volgende:

[..]

Dat ik me over sommige dingen kan opwinden betekent niet dat ik niet intelligent bent. Het lijkt misschien niet zo, maar ik denk er heus niet zo zwartwit over na als dat ik hier overkom. Maar emoties omschrijven op een forum waar de helft van de comments bedoeld zijn om te trollen (zie post hierboven), en de andere helft mijn standpunten niet goed interpreteren (al dan niet door mijn eigen tekortkoming in de verwoording hiervan) is lastig.

In een 1 op 1 gesprek zou ik waarschijnlijk op veel meer ja-knikken kunnen rekenen, maar het is niet anders.

Akkoord, dat ik suggereerde dat je dom zou zijn was inderdaad onnodig.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:27:59 #297
45206 Pietverdriet
pi_125191877
TS en de meeste mensen die hier reageren snappen het probleem niet.
Wil je criminaliteit aanpakken moet de pakkans omhoog
Risico voor de crimineel is laag, de strafmaat is niet zo van belang, maar de kans dat je gepakt wordt is laag.
R=SxP
Risico is Straf maal Pakkans.
Als de pakkans erg hoog is, zeg, 90% van de woninginbraken wordt opgelost en de crimineel succesvol vervolgd, zal het aantal woning inbraken sterk dalen, ten eerste omdat het niet loont, ten tweede omdat de inbrekers vast zitten.
TS schijnt vooral wraak te willen op de crimineel, maar waarom denkt hij verder niet over na. De mensen die daar op reageren ook niet.
Het issue is criminaliteit, die wil je zo laag mogelijk hebben. Als de pakkans erg hoog is daalt de criminaliteit, omdat het niet loont en omdat de criminelen vast zitten.
Als voor het smokkelen van drugs de pakkans 90% is, houd dat in dat de kostprijs van drugs bij iedere smokkel vertienvoudigd. Voor de handel geld dan het zelfde, hoe hoger de pakkans, hoe hoger de kostprijs. Het loont zich op een bepaald moment niet meer omdat de kostprijs te hoog wordt. Dan heb ik het nog niet over de marges
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:30:04 #298
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_125191972
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:20 schreef very het volgende:

[..]

Ja wel. Want blijkbaar is er iets behoorlijk mis als je op jonge leeftijd jezelf al schuldig maakt aan zulke gruwelijke feiten.
Ik reageer even achterstevoren. Ja er is inderdaad iets behoorlijk mis als je op die leeftijd zo een grove fout maakt. MAAR, er is een groot verschil tussen hoe je een kind iets leert en hoe je dit bij een volwassene doet. Het heeft namelijk geen enkele zin om een kind zolang op te sluiten. Hij krijgt teveel verkeerde contacten en invloeden. En daarbij ook nog eens een grote hekel aan de maatschappij. Aangezien we dat niet willen, krijgt zo een kind een korte celstaf en een zeer lang begeleidings traject. Denk maar niet dat zo een joch binnen 8 maanden alweer thuis op de bank zit.
pi_125192014
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Risico voor de crimineel is laag, de strafmaat is niet zo van belang, maar de kans dat je gepakt wordt is laag.
R=SxP
Als de pakkans erg hoog is, zeg, 90% van de woninginbraken wordt opgelost en de crimineel succesvol vervolgd, zal het aantal woning inbraken sterk dalen, ten eerste omdat het niet loont, ten tweede omdat de inbrekers vast zitten.
TS schijnt vooral wraak te willen op de crimineel, maar waarom denkt hij verder niet over na. De mensen die daar op reageren ook niet.
Het issue is criminaliteit, die wil je zo laag mogelijk hebben. Als de pakkans erg hoog is daalt de criminaliteit, omdat het niet loont en omdat de criminelen vast zitten.
Als voor het smokkelen van drugs de pakkans 90% is, houd dat in dat de kostprijs van drugs bij iedere smokkel vertienvoudigd. Voor de handel geld dan het zelfde, hoe hoger de pakkans, hoe hoger de kostprijs. Het loont zich op een bepaald moment niet meer omdat de kostprijs te hoog wordt. Dan heb ik het nog niet over de marges
Sterke post, maar dat ik vooral wraak wil voor de dader is onwaar, ik wil gerechtigheid voor de nabestaanden. Kortom: ik wil niet dat mensen steeds vaker de drang krijgen om voor eigen rechter te spelen, en dat is wel de tendens die niet alleen bij mij heerst.
People assume too much.
pi_125192084
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:30 schreef pokerstars het volgende:

[..]

Ik reageer even achterstevoren. Ja er is inderdaad iets behoorlijk mis als je op die leeftijd zo een grove fout maakt. MAAR, er is een groot verschil tussen hoe je een kind iets leert en hoe je dit bij een volwassene doet. Het heeft namelijk geen enkele zin om een kind zolang op te sluiten. Hij krijgt teveel verkeerde contacten en invloeden. En daarbij ook nog eens een grote hekel aan de maatschappij. Aangezien we dat niet willen, krijgt zo een kind een korte celstaf en een zeer lang begeleidings traject. Denk maar niet dat zo een joch binnen 8 maanden alweer thuis op de bank zit.
quote:
Tegen een 15-jarige jongen die wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van een 17-jarig meisje in Rotterdam is donderdag acht maanden jeugddetentie geëist. Het Openbaar Ministerie wil ook dat de jongen drie maanden voorwaardelijke jeugddetentie krijgt, maar eiste geen jeugd-tbs.
People assume too much.
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:33:30 #301
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_125192125
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:
R=SxP
Jij krijgt van mij de captain obvious prijs. Noem een land ter wereld waar de pakkans op woninginbraak 90 procent is. Ik en met mij iedereen die hier gereageerd heeft, begrijpt ook wel dat als 9 van de 10 criminelen gepakt worden, het feestje snel voorbij is. Maar aangezien dit niet haalbaar is, gaat dit gewoonweg niet op. We hebben het materiaal en de mankracht gewoon niet, om op ieder vlak alle zaken op te lossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')