abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147486095
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

"Minstens"! Het kan ook zomaar 20-30 jaar TBS worden of zelfs levenslang.
Plus dat TBS geen straf is, al wordt het wel vaak misbruikt als straf. Hij heeft niet voor niets TBS gekregen, iets om over na te denken.
Je zegt het zelf al: TBS is geen straf. Als gevolg daarvan is de strafcomponent voor deze dubbele moord slechts 6 jaar. Dat iemand effectief langer vastzit, verandert daar niks aan. De straf is maar 6 jaar en dat is schrikbarend weinig.
pi_147486123
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat het veel geld kost.
Als geld een bezwaar gaat zijn bij dit soort zaken dan is het einde zoek natuurlijk
People assume too much.
pi_147486135
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al: TBS is geen straf. Als gevolg daarvan is de strafcomponent voor deze dubbele moord slechts 6 jaar. Dat iemand effectief langer vastzit, verandert daar niks aan. De straf is maar 6 jaar en dat is schrikbarend weinig.
Omdat hij ziek is en daardoor verminderd toerekeningsvatbaar is.
Dat het formeel geen straf is maakt het niet minder onprettig, de kans is groot dat hij liever 16 jaar gevangenisstraf zou hebben gekregen dan 6 jaar + onbepaald aantal jaren TBS.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147486171
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:32 schreef very het volgende:

[..]

Als geld een bezwaar gaat zijn bij dit soort zaken dan is het einde zoek natuurlijk
Het is nu eenmaal de realiteit. Mensen opsluiten en/of behandelen kost erg veel geld.
#NoDAPL
pi_147486296
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat hij ziek is en daardoor verminderd toerekeningsvatbaar is.
Dat het formeel geen straf is maakt het niet minder onprettig, de kans is groot dat hij liever 16 jaar gevangenisstraf zou hebben gekregen dan 6 jaar + onbepaald aantal jaren TBS.
Ze kunnen me de pot op met mensen "ziek" verklaren en te lage straffen opleggen. Zo staat er vandaag op PowNed ook dit bericht: http://www.powned.tv/nieu(...)tbs_voor_patric.html

Ook een dubbele moord, maar dan 25 jaar en tbs. Zo hoort het. ^O^
pi_147486320
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ze kunnen me de pot op met mensen "ziek" verklaren en te lage straffen opleggen. Zo staat er vandaag op PowNed ook dit bericht: http://www.powned.tv/nieu(...)tbs_voor_patric.html

Ook een dubbele moord, maar dan 25 jaar en tbs. Zo hoort het. ^O^
Dat is nu TBS misbruiken als extra straf. Erg duur voor de maatschappij en zinloos. Zo iemand moet je niet een paar jaar opsluiten maar langer dan 10 jaar schijnt geen nuttig effect te hebben. Je kan dan beter 10 jaar + TBS geven.
#NoDAPL
pi_147486405
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is nu eenmaal de realiteit. Mensen opsluiten en/of behandelen kost erg veel geld.
Klopt, maar dat betekent niet dat je daar dan maar op moet bezuinigen.
Maar sowieso bezuinigd dit kabinet op alle verkeerde dingen (zorg en onderwijs), dus dan kan veiligheid er ook nog wel bij.
People assume too much.
pi_147486493
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is nu TBS misbruiken als extra straf. Erg duur voor de maatschappij en zinloos. Zo iemand moet je niet een paar jaar opsluiten maar langer dan 10 jaar schijnt geen nuttig effect te hebben. Je kan dan beter 10 jaar + TBS geven.
Ik wil een ander systeem. Gewoon een stevige straf voor het plegen van moorden. En dan meteen bij aanvang met TBS beginnen als dat is opgelegd. Als dat dan geweldig aanslaat en iemand gedraagt zich uitstekend als gedetineerde, dan kun je eventueel in een later stadium de straf wat beperken.

O ja, in mijn ideale wereld bestaat er ook niet zoiets als automatische strafvermindering: 15 jaar cel is 15 jaar cel en geen 10 jaar.
pi_147486585
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik wil een ander systeem. Gewoon een stevige straf voor het plegen van moorden. En dan meteen bij aanvang met TBS beginnen als dat is opgelegd. Als dat dan geweldig aanslaat en iemand gedraagt zich uitstekend als gedetineerde, dan kun je eventueel in een later stadium de straf wat beperken.
Dat ben ik met je eens, het is effectiever om direct met TBS te beginnen.

quote:
O ja, in mijn ideale wereld bestaat er ook niet zoiets als automatische strafvermindering: 15 jaar cel is 15 jaar cel en geen 10 jaar.
Je moet het eerder zien als strafvermeerdering bij slecht gedrag. Die zogenaamde strafvermindering dient als middel om na het uitzitten van de straf nog controle over de voormalige gedetineerde te hebben zodat je allerlei regels en begeleiding en zo kan opleggen.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')