abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 februari 2013 @ 18:03:32 #2
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_123038369
OPEN JE OGEN, STEM WILDERS!!!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 18 februari 2013 @ 18:04:20 #3
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_123038395
Tot je iets doet tegen de koningin, dan kan het opeens wel
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_123038414
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:03 schreef Geelman het volgende:
Houd je smoel, gebruik je verstand! (...en ook onderkast).
People assume too much.
pi_123038436
Met Wilders zouden er wel meer strenge straffen komen :o
  maandag 18 februari 2013 @ 18:05:48 #6
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_123038457
ALLEMAAL DE SCHULD VAN LAFFE PVDA'ERS!!!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 18 februari 2013 @ 18:06:57 #7
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_123038499
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:04 schreef very het volgende:

[..]

Houd je smoel, gebruik je verstand! (...en ook onderkast).
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_123038500
Ja, want in Amerika werkt het systeem natuurlijk veel beter, met die lange straffen. Gevangenis werkt niet. Gewoon martelen die handel.
pi_123038561
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:03 schreef Geelman het volgende:
Stem extreem rechts.
  maandag 18 februari 2013 @ 18:09:26 #10
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_123038573
En toch straffen we veel zwaarder dan de rest van Europa. En is het nu veiliger denk je?

Wordt toch wakker, er is nauwelijks verband tussen de hoogte van de straffen, criminaliteit en hoe veilig we ons voelen op straat. Dat is al jaren bekend ondertussen.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_123038589
Oja, uit nieuwsberichten van falende journalisten die zelf ook amper kaas gegeten hebben van rechtspraak zulke conclusies trekken.
Who motivates the motivator?
pi_123038592
Inb4 links D66-tuig dat met gefabriceerde gegevens de discussie zullen proberen te kapen.

Te laat.
  maandag 18 februari 2013 @ 18:10:29 #13
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_123038600
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:09 schreef KwisatzHaderach het volgende:
En toch straffen we veel zwaarder dan de rest van Europa. En is het nu veiliger denk je?

Wordt toch wakker, er is nauwelijks verband tussen de hoogte van de straffen, criminaliteit en hoe veilig we ons voelen op straat. Dat is al jaren bekend ondertussen.
Populistische dingen roepen is nu eenmaal hip.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_123038633
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:06 schreef NietJouwVrouw het volgende:
Ja, want in Amerika werkt het systeem natuurlijk veel beter, met die lange straffen. Gevangenis werkt niet. Gewoon martelen die handel.
Ja, want dat is natuurlijk wat ik zeg :')
Al vind ik de straffen daar vaak wel beter in verhouding tot de misdaad. Vaak...lang niet altijd.

Daarbij zijn dit soort achterlijk lage straffen gewoon een keiharde middelvinger naar de slachtoffers.
Moet je voorstellen dat het jouw partner was, die eventjes door een dronken idioot wordt doodgereden. Na 3 weekjes taakstraf is ie er gewoon vanaf. WTF
People assume too much.
pi_123038663
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:09 schreef KwisatzHaderach het volgende:
En toch straffen we veel zwaarder dan de rest van Europa.
Daar geloof ik dus echt geen fuck van.
Ik lees dit soort berichten bijna dagelijks. Kan me niet voorstellen dat het in andere landen nog erger is gesteld.
People assume too much.
  maandag 18 februari 2013 @ 18:12:48 #16
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_123038669
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_123038681
Daarom beter lijfstraffen.
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_123038735
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:12 schreef very het volgende:

[..]

Ik lees dit soort berichten bijna dagelijks. Kan me niet voorstellen dat het in andere landen nog erger is gesteld.
idd dat geloof ik ook niet. Verdubbel, zo niet vervierdubbel de straffen in nl of laat criminelen in eigen land gestraft worden.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  maandag 18 februari 2013 @ 18:15:45 #19
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_123038753
quote:

[..]

Och ja, af en toe een nieuwsberichtje geeft natuurlijk een goed beeld van onze rechtspraak. Verdiep je er eens in en schrik van onze kortzichtigheid.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  maandag 18 februari 2013 @ 18:17:19 #20
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_123038798
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:15 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Och ja, af en toe een nieuwsberichtje geeft natuurlijk een goed beeld van onze rechtspraak. Verdiep je er eens in en schrik van onze kortzichtigheid.
^O^

Mensen die nog nooit een wetbundel hebben opengeslagen kunnen opeens beoordelen of een straf lang genoeg is?!
pi_123038826
quote:

[..]

Zoek eens wat feiten op zou ik zeggen. Het is echt zo.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_123038899
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:17 schreef Geelman het volgende:

[..]

^O^

Mensen die nog nooit een wetbundel hebben opengeslagen kunnen opeens beoordelen of een straf lang genoeg is?!
Komt het wel op neer eigenlijk. Weer typisch zo'n geval van beste stuurlui staan aan wal.
Who motivates the motivator?
  maandag 18 februari 2013 @ 18:23:21 #23
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_123038974
doodstraf godverdomme
Gr gr. de KLB Keizer
pi_123038995
Af en toe? Uhuh :')
People assume too much.
pi_123039051
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:24 schreef very het volgende:
Af en toe? Uhuh :')
:|W
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  maandag 18 februari 2013 @ 18:36:08 #26
396325 BellaGoth
Bekend van The Sims.
pi_123039384
Laten we Dutroux vrijlaten, de arme man is onbegrepen en verdient een tweede kans!
pi_123039410
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:36 schreef BellaGoth het volgende:
Laten we Dutroux vrijlaten, de arme man is onbegrepen en verdient een tweede kans!
Moet jij niet naar de supermarkt?
  maandag 18 februari 2013 @ 18:40:19 #28
396325 BellaGoth
Bekend van The Sims.
pi_123039540
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:36 schreef TrapsAndDelts het volgende:

[..]

Net geweest, duh.
pi_123039611
quote:
Gewoon martelen die handel.
Dit ja een nekschot mogen ze geven. ^O^
Ура для россии
pi_123039632
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:25 schreef Zapato het volgende:

[..]

:|W
Ik noem bijna dagelijks niet "af en toe"
People assume too much.
pi_123039641
Tokkies topic
Ga weg
pi_123039753
Rehabilitatie neger.
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_123040120
quote:
Ook dit moet je met een grote korrel zout nemen. Het systeem van vervroegde vrijlating is in de vs heel anders dan hier. Daardoor lijken de straffen (nog meer dan in NL) hoger dan ze in werkelijkheid zijn.

Verder adviseer ik ts om eens een kijkje in de wondere wereld van het recht te nemen, en te stoppen met dit populistische geneuzel.
pi_123042016
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:42 schreef very het volgende:

[..]

Ik noem bijna dagelijks niet "af en toe"
Speciaal voor jou dan maar: http://www.nrc.nl/rechten(...)-binnen-west-europa/

Nederland kent volgens de onderzoeksbundel Criminaliteit en Rechtshandhaving 2009 “een streng strafklimaat in vergelijking met andere West- en Noordeuropese landen.” Zo blijkt de kans om in de cel te komen in Nederland relatief hoog, in het bijzonder voor minderjarigen.
pi_123042088
Eens met klacht, mag allemaal veel en veel strenger. Afgelopen jaren ook veel zinloos geweld op straat. Mensen die kwaad willen die weten "ach, even schoffelen en ik ben weer een vrij man". Word tijd dat justitie weer serieus wordt genomen.

Op dit moment worden in Nederland voornamelijk de mensen die even te hard rijden hard aangepakt verder is het slappe hap.
pi_123052796
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef Zapato het volgende:

[..]

Speciaal voor jou dan maar: http://www.nrc.nl/rechten(...)-binnen-west-europa/

Nederland kent volgens de onderzoeksbundel Criminaliteit en Rechtshandhaving 2009 “een streng strafklimaat in vergelijking met andere West- en Noordeuropese landen.” Zo blijkt de kans om in de cel te komen in Nederland relatief hoog, in het bijzonder voor minderjarigen.
Ik ken het artikel inderdaad. Toch vraag ik me af of dit echt onderbouwd kan worden door iemand hier.
In mijn omgeving ken ik mensen die uit de probleemwijken komen, omgaan met niet zo frisse mensen en ik hoor de verhalen dus ook direct. Criminelen lachen hier letterlijk om het rechtssysteem. Misschien is het zo dat hier misschien vaker mensen vast worden gezet, maar dan is het vaak maar voor erg kort. En de gevangenis in NL is nou ook niet bepaald een strafkamp. De criminelen hier boeit het amper. Daarbij krijg ik heel vaak het idee dat de relatief kleine hobbycrimineel vaak de lul is, terwijl de echte klootzakken erg makkelijk de dans ontspringen.

Daarbij wijs ik ook nog maar eens naar de OP. Dit is niet het resultaat van dagen lang nieuwsberichten sparen, dit heb ik in 2 minuten bij elkaar gevonden. En dit zijn echt geen uitzonderingen. Jullie roepen wel dat het populistisch is, maar kom maar eens met tegenbewijzen dan. En dan niet een link naar een artikel waarvan niemand eigenlijk precies weet hoe het tot stand is gekomen. Ik zie, lees en hoor mij een beetje te vaak dit soort uitspraken, en ik ben het zat!

En dan nog deze vraag:
Als jij de partner was van degene die door die dronken scootereikel werd doodgereden, en je hoorde dat hij na 3 weken "werken" (ik heb ook taakstraf gedaan vroeger...stelt geen ene fuck voor) weer zijn straf erop heeft zitten....hoe zou je daar mee om gaan?

Dit soort dingen werkt gewoon alleen maar het eigen rechter willen spelen in de hand, en dat vind ik persoonlijk uitermate begrijpelijk. Ik heb geen idee wat ik zou doen na zo'n uitspraak, maar ik zou het niet accepteren.

Ik zou letterlijk liever 120 uur taakstraf krijgen dan een boete van 1000 euro.
En dat voor iets wat in sommige andere landen wordt bestempeld als moord met voorbedachte rade :')

[ Bericht 5% gewijzigd door very op 18-02-2013 22:46:38 ]
People assume too much.
pi_123053300
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:36 schreef TrapsAndDelts het volgende:

[..]

Nee, ze moet haar klas managen :') .
pi_123053731
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 22:40 schreef very het volgende:

[..]

Ik ken het artikel inderdaad. Toch vraag ik me af of dit echt onderbouwd kan worden door iemand hier.
In mijn omgeving ken ik mensen die uit de probleemwijken komen, omgaan met niet zo frisse mensen en ik hoor de verhalen dus ook direct. Criminelen lachen hier letterlijk om het rechtssysteem. Misschien is het zo dat hier misschien vaker mensen vast worden gezet, maar dan is het vaak maar voor erg kort. En de gevangenis in NL is nou ook niet bepaald een strafkamp. De criminelen hier boeit het amper. Daarbij krijg ik heel vaak het idee dat de relatief kleine hobbycrimineel vaak de lul is, terwijl de echte klootzakken erg makkelijk de dans ontspringen.

Daarbij wijs ik ook nog maar eens naar de OP. Dit is niet het resultaat van dagen lang nieuwsberichten sparen, dit heb ik in 2 minuten bij elkaar gevonden. En dit zijn echt geen uitzonderingen. Jullie roepen wel dat het populistisch is, maar kom maar eens met tegenbewijzen dan. En dan niet een link naar een artikel waarvan niemand eigenlijk precies weet hoe het tot stand is gekomen. Ik zie, lees en hoor mij een beetje te vaak dit soort uitspraken, en ik ben het zat!

En dan nog deze vraag:
Als jij de partner was van degene die door die dronken scootereikel werd doodgereden, en je hoorde dat hij na 3 weken "werken" (ik heb ook taakstraf gedaan vroeger...stelt geen ene fuck voor) weer zijn straf erop heeft zitten....hoe zou je daar mee om gaan?

Dit soort dingen werkt gewoon alleen maar het eigen rechter willen spelen in de hand, en dat vind ik persoonlijk uitermate begrijpelijk. Ik heb geen idee wat ik zou doen na zo'n uitspraak, maar ik zou het niet accepteren.

Ik zou letterlijk liever 120 uur taakstraf krijgen dan een boete van 1000 euro.
En dat voor iets wat in sommige andere landen wordt bestempeld als moord met voorbedachte rade :')

Je hebt er in ieder geval over nagedacht. En wat jij beschrijft, herkent iedereen wel. Geldt ook voor mij, ik heb iets soortgelijks van heel dichtbij meegemaakt. Gelukkig niet met iemand die voor mij zelf ontzettend dierbaar was, maar wel voor heel veel mensen in mijn omgeving.

Die daders zijn er op het eerste gezicht ook te makkelijk vanaf gekomen, zeker als je getuige bent geweest van het gebeurde.

Probleem met dit soort zaken is dat er altijd veel haken en ogen aanzitten. Los van de vraag in hoeverre je mensen verantwoordelijk kan stellen in dit soort gevallen waarbij er geen intentie was, maar wel mongoloïde gedrag waarvan iedereen met verstand kan begrijpen dat je dat niet moet doen, zitten rechters natuurlijk met bewijslast. Volgens mij loopt een hoop van dit type zaken daarop vast. En ook al voelt de rechter dat de straf licht is, als je het niet kan bewijzen, dan mag je niet veroordelen.

En hoe onrechtvaardig dat soms ook voelt - en geloof me, I know - toch denk ik dat ik een rechtssysteem prefereer dat te vaak schuldigen te licht bestraft dan onschuldigen te makkelijk heel zwaar straft. Zeker als je bedenkt dat uit alle onderzoeken blijkt dat simpelweg langer en zwaarder straffen geen minderend effect heeft op criminaliteit.
pi_123053755
quote:
Inderdaad. Weg met dat softe gedoe, misdadigers dienen gewoon stokslagen te krijgen op het dorpsplein.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 19 februari 2013 @ 00:58:56 #40
394711 A.Jensen
I never asked for this..
pi_123058785
Het trieste van dit allemaal is dat dit niet eens nieuws meer is ;(
pi_123058844

[ Bericht 100% gewijzigd door Polacco op 19-02-2013 01:04:25 (Laat maar. ) ]
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_123059878
Hogere straffen zijn nauwelijks effectief. Of je nou 6 maanden moet zitten of 26, je leven gaat toch naar de klote, zonder baan en vrienden. Rechtsconform gedrag kan wel bevorderd worden door de pakkans te verhogen. Maar zelfs in een Orwelliaanse politiestaat zal criminaliteit blijven bestaan. Persoonlijke belangen, ideologieën, gewoontes en groepsnormen bepalen naast wettelijke regels menselijk handelen en kunnen soms meer gewicht in de schaal leggen. We moeten erkennen dat de staat niet almachtig is en accepteren dat soms shit happens.

Op grond van voornoemde overwegingen verwerp ik de klacht en veroordeel ik appellant tot de kosten van het geding. *hamertik*
pi_123059880
rechtse kknazi's hier
Arie is net weg en die nigger belt me op
pi_123059899
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 02:43 schreef hezdunnah het volgende:
rechtse kknazi's hier
pi_123059903
nikx swa
Arie is net weg en die nigger belt me op
pi_123060835
Ik vind de straffen veel te hoog. Je bent gewoon bang om iets verkeerd te doen.
Geen dank voor mijn genade.
pi_123060849
quote:
7s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:10 schreef Confetti het volgende:
links D66
:')
  dinsdag 19 februari 2013 @ 08:58:56 #48
396325 BellaGoth
Bekend van The Sims.
pi_123061491
Straffen doe je niet om een crimineel iets te leren maar om de maatschappij veiliger te maken. iedereen die hier zegt dat het toch geen effect heeft, kijkt alleen naar het feit dat het niet preventief werkt. Hoe zou het ook, mensen als Dutroux zijn zo gestoord, dat ze de kans toch wel wagen. Keer op keer. En daarom moeten zulke gekken levenslang vast zitten. Zodat ze niet OPNIEUW kunnen toeslaan. Van mij mag iemand die op zijn 15e spullen uit een auto heeft gejat best een tweede kans krijgen, maar bij moord heb je in mijn ogen je recht op vrijheid en plezier verspeeld.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:02:31 #49
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_123061540
Door dit soort topics ben ik altijd blij dat we een objectief rechtssysteem hebben dat niet gevoelig is voor onderbuik. Anders zouden er nog steeds precies dezelfde toestanden plaatsvinden als in 1672 bijv. toen de gebroeders de Witt gelyncht werden op het stadsplein.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:04:54 #50
396325 BellaGoth
Bekend van The Sims.
pi_123061574
Waarom verdient iemand als Dutroux volgens jou niet de doodstraf? Als het al 100% bewezen is dat hij het gedaan heeft?
pi_123061637
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
Door dit soort topics ben ik altijd blij dat we een objectief rechtssysteem hebben dat niet gevoelig is voor onderbuik. Anders zouden er nog steeds precies dezelfde toestanden plaatsvinden als in 1672 bijv. toen de gebroeders de Witt gelyncht werden op het stadsplein.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_123062426
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik ben benieuwd hoe blij je met dat objectieve rechtssysteem zou zijn als jouw naam Dhr. Wolffensperger zou zijn :')

Dit heeft niks met een onderbuik gevoel te maken, of denk jij oprecht dat de rechter in de genoemde zaken echt recht heeft gedaan? Bewijslast was het probleem niet, want dader is aangehouden en heeft teveel gedronken. Hoeveel meer bewijs is er nodig. En nee...het was vast niet zijn bedoeling iemand dood te rijden, maar omdat hij zich niet aan de regels hield, deed hij dat toch. Mijn onderbuik zegt die gast helemaal de tering in meppen, de rest van zijn leven laten betalen en minimaal een jaar de bak in. Maar mijn objectieve kijk hierop is dan niet maar 3 weekjes werken met 30% inzet bij een keuken in een of ander bejaardentehuis.
People assume too much.
pi_123062545
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 22:40 schreef very het volgende:

Jullie roepen wel dat het populistisch is, maar kom maar eens met tegenbewijzen dan. En dan niet een link naar een artikel waarvan niemand eigenlijk precies weet hoe het tot stand is gekomen
Dat is toch een beetje het probleem van de hele discussie. Er is nauwelijks wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de effecten van strafmaat. Aangezien de wetten en straffen gelijk zijn voor iedereen kun je ook vrij moeilijk een experiment opzetten waarbij de ene groep een lage straf krijgt, de andere een hoge straf en dat je dan na 10 jaar kijkt wat de gevolgen zijn geweest.

Op die manier blijven we maar een beetje om de hete brij heen draaien en onze onderbuik gevoelens volgen.
pi_123062750
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:51 schreef zovty het volgende:

[..]

Dat is toch een beetje het probleem van de hele discussie. Er is nauwelijks wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de effecten van strafmaat. Aangezien de wetten en straffen gelijk zijn voor iedereen kun je ook vrij moeilijk een experiment opzetten waarbij de ene groep een lage straf krijgt, de andere een hoge straf en dat je dan na 10 jaar kijkt wat de gevolgen zijn geweest.

Op die manier blijven we maar een beetje om de hete brij heen draaien en onze onderbuik gevoelens volgen.
Ik wordt een beetje moe van het gebruik van de zgn "onderbuik gevoelens".
Het mag duidelijk zijn dat de strafmaat bij de voorbeelden in de OP gewoon duidelijk te laag zijn.
Dat is geen onderbuikgevoel, dat is gewoon zo klaar als een klontje. Iemand die iemand anders de dood injaagt omdat hij zich niet aan de regels kan houden verdient meer straf dan 3 weken schoffelen. Waar of niet?
People assume too much.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:04:10 #55
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123062820
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:00 schreef very het volgende:

[..]

Het mag duidelijk zijn dat de strafmaat bij de voorbeelden in de OP gewoon duidelijk te laag zijn.
Dat is geen onderbuikgevoel, dat is gewoon zo klaar als een klontje. Iemand die iemand anders de dood injaagt omdat hij zich niet aan de regels kan houden verdient meer straf dan 3 weken schoffelen. Waar of niet?
Natuurlijk maar dat zijn linkse hippies die daarover huilen.

Het is begrijpelijk dat je bij het stelen van een brood niet je hand erafgehakt wordt, maar gewapende overval en zo mogen van mij echt 15 jaar optieften in een klein hokje zonder daglicht

En mensen die echt moorden plegen zou ik graag snel geëxecuteerd zien, gewoon weg, geen drama van maken maar gewoon doei, je hoort niet thuis op deze wereld.

Maar nee ipv daarvan krijgen ze 8 jaar fucking dure zorg en weet ik veel wat
Mijn nieuwe ondertitel
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:37:14 #56
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_123063606
quote:

[..]

Aan de ene kant moet ik je wel gelijk geven, maar aan de andere kant ook weer niet. Stel dat iemand 15 km per uur te hard rijd, een voetganger/fietser schept, en dat hij komt te overlijden. Had je dan hetzelfde geoordeeld?

Ik heb net het aantal strafzaken in 2010 opgezocht, en als je bedenkt dat er toen 300 uitspraken gedaan zijn, blijft het percentage (volgens jou te lage straffen) toch gering. Helemaal als je er rekening mee houdt, dat de rechter alleen bewezen feiten af mag straffen.

Ook heb ik een grafiekje toegevoegd, waarin duidelijk staat dat de straffen door de jaren heen toch gestegen zijn.

http://www.rechtspraak.nl(...)2021%2002%202011.pdf
"Wanneer de ezel honger heeft, kunnen stokslagen hem niet schelen."
pi_123063842
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:37 schreef pokerstars het volgende:

[..]

Aan de ene kant moet ik je wel gelijk geven, maar aan de andere kant ook weer niet. Stel dat iemand 15 km per uur te hard rijd, een voetganger/fietser schept, en dat hij komt te overlijden. Had je dan hetzelfde geoordeeld?
Ja...dan had ik inderdaad hetzelfde geoordeeld. Blijkbaar was je dus niet verantwoordelijk bezig en heeft het grote gevolgen gehad.

quote:
Ik heb net het aantal strafzaken in 2010 opgezocht, en als je bedenkt dat er toen 300 uitspraken gedaan zijn, blijft het percentage (volgens jou te lage straffen) toch gering. Helemaal als je er rekening mee houdt, dat de rechter alleen bewezen feiten af mag straffen.

Ook heb ik een grafiekje toegevoegd, waarin duidelijk staat dat de straffen door de jaren heen toch gestegen zijn.

http://www.rechtspraak.nl(...)2021%2002%202011.pdf
Die bekijk ik later even.
People assume too much.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:53:46 #58
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_123064177
pi_123064377
danku danku
People assume too much.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:59:03 #60
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_123064402
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:45 schreef very het volgende:

[..]

Ja...dan had ik inderdaad hetzelfde geoordeeld. Blijkbaar was je dus niet verantwoordelijk bezig en heeft het grote gevolgen gehad.

[..]

Die bekijk ik later even.
Ja de gevolgen zijn inderdaad groot, maar als je je bedenkt dat een ieder wel eens te hard rijd, dit ook jou zou kunnen overkomen. Even afgeleid of noem het maar op.

Desalniettemin vind ik dat als bijpassende straf in dit soort zaken, de rijbevoegdheid wel levenslang afgenomen zou mogen worden.
Men heeft namelijk bewezen zeer onverantwoordelijk te zijn. ( dan spreek ik over de voorbeelden uit de op).
pi_123064444
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:59 schreef pokerstars het volgende:

[..]

Ja de gevolgen zijn inderdaad groot, maar als je je bedenkt dat een ieder wel eens te hard rijd, dit ook jou zou kunnen overkomen. Even afgeleid of noem het maar op.

Desalniettemin vind ik dat als bijpassende straf in dit soort zaken, de rijbevoegdheid wel levenslang afgenomen zou mogen worden.
Men heeft namelijk bewezen zeer onverantwoordelijk te zijn. ( dan spreek ik over de voorbeelden uit de op).
Op zijn minst inderdaad.
People assume too much.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:19:43 #62
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123065183
Kom je dit tegen :')

quote:
Een man uit Oisterwijk is vandaag veroordeeld tot 120 uur taakstraf en drie maanden voorwaardelijke gevangenisstraf voor het in beschonken toestand doodrijden van een vrouw.

De man reed in mei vorig jaar op een snorfiets over een fietspad. Daarbij reed hij een vrouw, die aan de linker kant van het fietspad liep, van achter aan. Zij overleed als gevolg van de aanrijding. Dat meldt het Brabants Dagblad.

De rechtbank achtte de man schuldig aan het ongeval. Hij reed veel te ver links op het fietspad. Daarnaast nam de rechter het hem bijzonder kwalijk dat hij met te veel drank op achter het stuur was gaan zitten.
Dronken iemand doodrijden, 2 weekjes schoffelen en je bent het vergeten

Nederland :')
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123065277
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:19 schreef sinepedraap het volgende:
Kom je dit tegen :')

[..]

Dronken iemand doodrijden, 2 weekjes schoffelen en je bent het vergeten

Nederland :')
Inderdaad. Gewoon te belachelijk voor woorden.

quote:
Daarnaast nam de rechter het hem bijzonder kwalijk dat hij met te veel drank op achter het stuur was gaan zitten.
Dat blijkt wel uit de strafmaat inderdaad, hoe kwalijk hem dat werd genomen :')
People assume too much.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:22:59 #64
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123065300
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:22 schreef very het volgende:

[..]

[..]

Dat blijkt wel uit de strafmaat inderdaad, hoe kwalijk hem dat werd genomen :')
Stel je bent de man van die vrouw die doodgereden is, en je hoort dat die dronken kutmongool 120 uur taakstraf krijgt en verder niks, ik zou hem dan denk ik na die 2 weken zelf gewoon vermoorden :') Kan er anders geen vrede mee hebben denk ik
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123065628
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:22 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Stel je bent de man van die vrouw die doodgereden is, en je hoort dat die dronken kutmongool 120 uur taakstraf krijgt en verder niks, ik zou hem dan denk ik na die 2 weken zelf gewoon vermoorden :') Kan er anders geen vrede mee hebben denk ik
Ik heb geen idee wat ik zou doen. maar ik zou het er niet bij kunnen laten zitten.
People assume too much.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:35:47 #66
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123065751
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:32 schreef very het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat ik zou doen. maar ik zou het er niet bij kunnen laten zitten.
Precies, ongelooflijk gewoon zoiets en als zoiets mij zou overkomen zou ik idd het recht in eigen hand nemen, moet ook wel want 120 uur taakstraf dat krijg je ook al als je baldadig bent. Ik had 40 uur omdat ik in een dronken bui een verkeersbord gesloopt had, en iemand dronken doodrijden en families in ellende achterlaten is dan maar 120 uur? Die verhoudingen maken mij misselijk
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123065822
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:35 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Precies, ongelooflijk gewoon zoiets en als zoiets mij zou overkomen zou ik idd het recht in eigen hand nemen, moet ook wel want 120 uur taakstraf dat krijg je ook al als je baldadig bent. Ik had 40 uur omdat ik in een dronken bui een verkeersbord gesloopt had, en iemand dronken doodrijden en families in ellende achterlaten is dan maar 120 uur? Die verhoudingen maken mij misselijk
Dat is dus precies mijn klacht :)
People assume too much.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:38:28 #68
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123065861
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:37 schreef very het volgende:

[..]

Dat is dus precies mijn klacht :)
Ik hoop echt dat die dronken mongool snel zelf weg is of dat iemand daarvoor zorgt, mij zal je niet horen klagen :P
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123065989
quote:

[..]

Niet met je eens. Het ging om een ongeluk, domme domme pech.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:43:03 #70
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123066004
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:42 schreef zovty het volgende:

[..]

Niet met je eens. Het ging om een ongeluk, domme domme pech.
Dronken rijden is geen ongeluk dat is een misdrijf

Als je ontoerekeningsvatbaar bent moet je dus opgesloten zitten.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123066020
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:43 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Klopt, daarom ook 3 weken taakstraf.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:44:22 #72
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123066041
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:43 schreef zovty het volgende:

[..]

Klopt, daarom ook 3 weken taakstraf.
Helaas maar zo kort ja, arme familie van het slachtoffer ;(
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123066097
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:44 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Helaas maar zo kort ja, arme familie van het slachtoffer ;(
Ja.
En ook arme familie van de dader. En eigenlijk ook wel arme dader. Ik krijg niet de indruk dat hij het express heeft gedaan. Volgens mij is het niet meer dan een enorm dramatisch ongeluk.

In het korte stukje kan de journalist niet hele menselijke drama kwijt wat ongetwijfeld achter dit voorval schuilgaat.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:47:30 #74
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123066124
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:46 schreef zovty het volgende:

[..]

Ja.
En ook arme familie van de dader. En eigenlijk ook wel arme dader. Ik krijg niet de indruk dat hij het express heeft gedaan. Volgens mij is het niet meer dan een enorm dramatisch ongeluk.

In het korte stukje kan de journalist niet hele menselijke drama kwijt wat ongetwijfeld achter dit voorval schuilgaat.
Iedereen die dronken in een auto stapt kan de tering krijgen en mag doodrotten.

Dat is niet een fout. Zoiets bestaat niet.

Hoe kan je per ongeluk autorijden?
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123066128
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:43 schreef sinepedraap het volgende:
Wel op een snorfiets hè.

Dronken fietsen mag officieel ook niet, maar dat doen we allemaal. Ook daarbij kan je iemand ongelukkig raken die vervolgens overlijdt. Wat dan?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:47:55 #76
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123066144
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:47 schreef Saysem het volgende:

[..]

Wel op een snorfiets hè.

Dronken fietsen mag officieel ook niet, maar dat doen we allemaal. Ook daarbij kan je iemand ongelukkig raken die vervolgens overlijdt. Wat dan?
DRONKEN RIJDEN MAG NIET
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123066194
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:43 schreef Nikmans het volgende:
Tokkies topic
Ik vind deze reacties nog simpeler dan de mensen die roepen om hogere celstraffen.
pi_123066197
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:47 schreef sinepedraap het volgende:
DRONKEN RIJDEN MAG NIET
Gelukkig is het rechtssysteem zo eenvoudig als MAG WEL / MAG NIET :')
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:50:42 #79
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123066236
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:49 schreef Saysem het volgende:

[..]

Gelukkig is het rechtssysteem zo eenvoudig als MAG WEL / MAG NIET :')
Het is gewoon zo ongelooflijk achterlijk. Iedereen weet dat je niet verzekerd bent en een misdrijf begaat zodra je dronken een voertuig bestuurt.

Mensen die dit toch doen die zijn gewoon zo stom, je hoopt alleen maar dat zij de pijn hebben die die onschuldige slachtoffers nu hebben, anders leren ze het helaas niet.

Ik vind het ook geen excuus. Ja sorry dat ik reed meneer de agent ik was dronken.

Ooh nee dan hoef je er niet op te letten
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123066415
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:50 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Het is gewoon zo ongelooflijk achterlijk. Iedereen weet dat je niet verzekerd bent en een misdrijf begaat zodra je dronken een voertuig bestuurt.

Mensen die dit toch doen die zijn gewoon...
...dronken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')