DRONKEN RIJDEN MAG NIETquote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:47 schreef Saysem het volgende:
[..]
Wel op een snorfiets hè.
Dronken fietsen mag officieel ook niet, maar dat doen we allemaal. Ook daarbij kan je iemand ongelukkig raken die vervolgens overlijdt. Wat dan?
Het is gewoon zo ongelooflijk achterlijk. Iedereen weet dat je niet verzekerd bent en een misdrijf begaat zodra je dronken een voertuig bestuurt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:49 schreef Saysem het volgende:
[..]
Gelukkig is het rechtssysteem zo eenvoudig als MAG WEL / MAG NIET
...dronken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:50 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Het is gewoon zo ongelooflijk achterlijk. Iedereen weet dat je niet verzekerd bent en een misdrijf begaat zodra je dronken een voertuig bestuurt.
Mensen die dit toch doen die zijn gewoon...
Tuurlijk doet hij het niet expres. Maar hij doet het wel, met alle gevolgen van dien!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:46 schreef zovty het volgende:
[..]
Ja.
En ook arme familie van de dader. En eigenlijk ook wel arme dader. Ik krijg niet de indruk dat hij het express heeft gedaan. Volgens mij is het niet meer dan een enorm dramatisch ongeluk.
In het korte stukje kan de journalist niet hele menselijke drama kwijt wat ongetwijfeld achter dit voorval schuilgaat.
Dus als je dronken bent heb je een soort van vrijkaartje om overal mee weg te komen?quote:
Wat een vergelijkingquote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:56 schreef very het volgende:
Voorbeeld:
OM eist 3 en 4 jaar gevangenisstraf in zaak explosief aan flitspaal
In deze zaak werd toch ook niet enkel een straf uitgedeeld voor illegaal vuurwerk afsteken?
Nee, dat zeg ik niet.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:56 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dus als je dronken bent heb je een soort van vrijkaartje om overal mee weg te komen?
De bedoeling was om schade aan te richten aan een flitspaal, niet aan een persoon.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:05 schreef Saysem het volgende:
[..]
Wat een vergelijking
Daar was toch de hele intentie om schade aan te richten. Bij rijden onder invloed in principe niet, al ben je verantwoordelijk voor het verhoogde risico op schade.
Dus eigenlijk is je klacht: te hoge straffen in NL?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:08 schreef very het volgende:
[..]
De bedoeling was om schade aan te richten aan een flitspaal, niet aan een persoon.
En 4 jaar voor het kapotmaken van een flitspaal is ook niet echt in verhouding, of wel?
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:10 schreef Saysem het volgende:
Dat vind ik ook veel ja, maar dat is een andere discussie.
Nee...dit is een voorbeeld dat de verhoudingen zoek zijn. En dat is onderdeel van de klacht.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:10 schreef zovty het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is je klacht: te hoge straffen in NL?
Het grote verschil zit m in de opzet. Eerste geval, ongeluk, tweede geval opzettelijk, met uitgebreide voorbereiding, samenwerking met anderen, en tijd genoeg om er vanaf te zien.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:11 schreef very het volgende:
[..]
[..]
Nee...dit is een voorbeeld dat de verhoudingen zoek zijn. En dat is onderdeel van de klacht.
Hij is ook opzettelijk gaan rijden met teveel alcohol op, en had ook vast genoeg tijd om er vanaf te zien.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:13 schreef zovty het volgende:
[..]
Het grote verschil zit m in de opzet. Eerste geval, ongeluk, tweede geval opzettelijk, met uitgebreide voorbereiding, samenwerking met anderen, en tijd genoeg om er vanaf te zien.
Ik vind het persoonlijk beter te verantwoorden dat je een flitspaal kapot wilt maken dan dat je willens en wetens dronken achter het stuur stapt.quote:Eerste geval lijkt me gevolg van jeugdige overmoed, tweede geval is iemand die ernstige problemen heeft met onze rechtstaat.
Dat is wat alcohol metj e doet he, dat vertroebelt je beoordelings vermogen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:17 schreef very het volgende:
[..]
Hij is ook opzettelijk gaan rijden met teveel alcohol op, en had ook vast genoeg tijd om er vanaf te zien.
Ja...wat is je punt?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:18 schreef zovty het volgende:
[..]
Dat is wat alcohol metj e doet he, dat vertroebelt je beoordelings vermogen.
Nogmaals: op een snorfiets stapt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:17 schreef very het volgende:
Ik vind het persoonlijk beter te verantwoorden dat je een flitspaal kapot wilt maken dan dat je willens en wetens dronken achter het stuur stapt.
Een snorfiets heeft geen stuur?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:21 schreef Saysem het volgende:
[..]
Nogmaals: op een snorfiets stapt.
Het mag nog steeds niet, maar het is niet te vergelijken met een auto. Als je op een snorfiets iemand dood rijdt is het ook wel botte pech.
Het was dan ook een onderbuikreactiequote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:49 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ik vind deze reacties nog simpeler dan de mensen die roepen om hogere celstraffen.
Krijg je het al fatsoenlijk uitgesproken, knulletje?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:27 schreef Gulmez het volgende:
een verhaal heb alttijd 2 kanten de waarheid is altijd multiintrepetabel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |