quote:Op maandag 18 februari 2013 18:04 schreef very het volgende:
[..]
Houd je smoel, gebruik je verstand! (...en ook onderkast).
Populistische dingen roepen is nu eenmaal hip.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:09 schreef KwisatzHaderach het volgende:
En toch straffen we veel zwaarder dan de rest van Europa. En is het nu veiliger denk je?
Wordt toch wakker, er is nauwelijks verband tussen de hoogte van de straffen, criminaliteit en hoe veilig we ons voelen op straat. Dat is al jaren bekend ondertussen.
Ja, want dat is natuurlijk wat ik zegquote:Op maandag 18 februari 2013 18:06 schreef NietJouwVrouw het volgende:
Ja, want in Amerika werkt het systeem natuurlijk veel beter, met die lange straffen. Gevangenis werkt niet. Gewoon martelen die handel.
Daar geloof ik dus echt geen fuck van.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:09 schreef KwisatzHaderach het volgende:
En toch straffen we veel zwaarder dan de rest van Europa.
idd dat geloof ik ook niet. Verdubbel, zo niet vervierdubbel de straffen in nl of laat criminelen in eigen land gestraft worden.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:12 schreef very het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus echt geen fuck van.
Ik lees dit soort berichten bijna dagelijks. Kan me niet voorstellen dat het in andere landen nog erger is gesteld.
Och ja, af en toe een nieuwsberichtje geeft natuurlijk een goed beeld van onze rechtspraak. Verdiep je er eens in en schrik van onze kortzichtigheid.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:12 schreef very het volgende:
[..]
Ik lees dit soort berichten bijna dagelijks. Kan me niet voorstellen dat het in andere landen nog erger is gesteld.
quote:Op maandag 18 februari 2013 18:15 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Och ja, af en toe een nieuwsberichtje geeft natuurlijk een goed beeld van onze rechtspraak. Verdiep je er eens in en schrik van onze kortzichtigheid.
Zoek eens wat feiten op zou ik zeggen. Het is echt zo.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:12 schreef very het volgende:
[..]
Komt het wel op neer eigenlijk. Weer typisch zo'n geval van beste stuurlui staan aan wal.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:17 schreef Geelman het volgende:
[..]![]()
Mensen die nog nooit een wetbundel hebben opengeslagen kunnen opeens beoordelen of een straf lang genoeg is?!
quote:
Moet jij niet naar de supermarkt?quote:Op maandag 18 februari 2013 18:36 schreef BellaGoth het volgende:
Laten we Dutroux vrijlaten, de arme man is onbegrepen en verdient een tweede kans!
Net geweest, duh.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:36 schreef TrapsAndDelts het volgende:
[..]
Moet jij niet naar de supermarkt?
Ook dit moet je met een grote korrel zout nemen. Het systeem van vervroegde vrijlating is in de vs heel anders dan hier. Daardoor lijken de straffen (nog meer dan in NL) hoger dan ze in werkelijkheid zijn.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:06 schreef NietJouwVrouw het volgende:
Ja, want in Amerika werkt het systeem natuurlijk veel beter, met die lange straffen. Gevangenis werkt niet. Gewoon martelen die handel.
Speciaal voor jou dan maar: http://www.nrc.nl/rechten(...)-binnen-west-europa/quote:Op maandag 18 februari 2013 18:42 schreef very het volgende:
[..]
Ik noem bijna dagelijks niet "af en toe"
Ik ken het artikel inderdaad. Toch vraag ik me af of dit echt onderbouwd kan worden door iemand hier.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef Zapato het volgende:
[..]
Speciaal voor jou dan maar: http://www.nrc.nl/rechten(...)-binnen-west-europa/
Nederland kent volgens de onderzoeksbundel Criminaliteit en Rechtshandhaving 2009 “een streng strafklimaat in vergelijking met andere West- en Noordeuropese landen.” Zo blijkt de kans om in de cel te komen in Nederland relatief hoog, in het bijzonder voor minderjarigen.
Nee, ze moet haar klas managenquote:Op maandag 18 februari 2013 18:36 schreef TrapsAndDelts het volgende:
[..]
Moet jij niet naar de supermarkt?
Je hebt er in ieder geval over nagedacht. En wat jij beschrijft, herkent iedereen wel. Geldt ook voor mij, ik heb iets soortgelijks van heel dichtbij meegemaakt. Gelukkig niet met iemand die voor mij zelf ontzettend dierbaar was, maar wel voor heel veel mensen in mijn omgeving.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:40 schreef very het volgende:
[..]
Ik ken het artikel inderdaad. Toch vraag ik me af of dit echt onderbouwd kan worden door iemand hier.
In mijn omgeving ken ik mensen die uit de probleemwijken komen, omgaan met niet zo frisse mensen en ik hoor de verhalen dus ook direct. Criminelen lachen hier letterlijk om het rechtssysteem. Misschien is het zo dat hier misschien vaker mensen vast worden gezet, maar dan is het vaak maar voor erg kort. En de gevangenis in NL is nou ook niet bepaald een strafkamp. De criminelen hier boeit het amper. Daarbij krijg ik heel vaak het idee dat de relatief kleine hobbycrimineel vaak de lul is, terwijl de echte klootzakken erg makkelijk de dans ontspringen.
Daarbij wijs ik ook nog maar eens naar de OP. Dit is niet het resultaat van dagen lang nieuwsberichten sparen, dit heb ik in 2 minuten bij elkaar gevonden. En dit zijn echt geen uitzonderingen. Jullie roepen wel dat het populistisch is, maar kom maar eens met tegenbewijzen dan. En dan niet een link naar een artikel waarvan niemand eigenlijk precies weet hoe het tot stand is gekomen. Ik zie, lees en hoor mij een beetje te vaak dit soort uitspraken, en ik ben het zat!
En dan nog deze vraag:
Als jij de partner was van degene die door die dronken scootereikel werd doodgereden, en je hoorde dat hij na 3 weken "werken" (ik heb ook taakstraf gedaan vroeger...stelt geen ene fuck voor) weer zijn straf erop heeft zitten....hoe zou je daar mee om gaan?
Dit soort dingen werkt gewoon alleen maar het eigen rechter willen spelen in de hand, en dat vind ik persoonlijk uitermate begrijpelijk. Ik heb geen idee wat ik zou doen na zo'n uitspraak, maar ik zou het niet accepteren.
Ik zou letterlijk liever 120 uur taakstraf krijgen dan een boete van 1000 euro.
En dat voor iets wat in sommige andere landen wordt bestempeld als moord met voorbedachte rade
Inderdaad. Weg met dat softe gedoe, misdadigers dienen gewoon stokslagen te krijgen op het dorpsplein.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:06 schreef NietJouwVrouw het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |