abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123102708
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:47 schreef pokerstars het volgende:

[..]

Hahahah Horatio, miami beach :p
Wat krijgen we nou ?
Ja, met het verzinnen van een leuk verhaaltje bij de casuspositie zijn ze nooit zo heel sterk.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_123102748
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:37 schreef Xenzo het volgende:
De straffen in Nederland zijn niet in verhouding, iemand vermoorden = 120 uur tuintjes schoffelen en een tweet plaatsen met daarin een bewerkte foto van een agent levert de overheid 500 Euro op.
Heb je ook een voorbeeld dat iemand 120 uur schoffelen kreeg voor een moord?
  woensdag 20 februari 2013 @ 01:13:09 #153
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_123103042
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:56 schreef Polacco het volgende:

[..]

Ja, met het verzinnen van een leuk verhaaltje bij de casuspositie zijn ze nooit zo heel sterk.
Nee oke, verder wel interessante info.
"Wanneer de ezel honger heeft, kunnen stokslagen hem niet schelen."
pi_123103066
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:29 schreef pokerstars het volgende:
En wat betref die wajongers, ik krijg zo vaak het gevoel dat er veel tussen zitten die meer kunnen dan ze nu doen. Kijk ik begrijp dat er een groep tussen zit, die zichzelf niet of zeer gering nuttig kan maken voor de maatschappij. Maar om ze dan zo goed als volledige vrijstelling te geven van alles, tja daar kan ik dan met men gedachte niet bij. Vooral als je bedenkt wat een wajonger wel niet overhoudt in de maand. Dat is verdomme meer dan het minimumloon. Gratis woning ( weliswaar begeleid ), en een fixe maandelijkse uitkering. En er zullen heus meer voordelen zijn voor deze groep mensen.
Jij kent de feiten niet.
Het minimumloon is 300-400 Euro meer per maand. De verhouding tussen een Wajonguitkering en het minimumloon is vast, de Wajonguitkering is immers een bepaald percentage van het minimumloon. Van die Wajonguitkering gaat belasting en loonheffing af. Raar maar waar. Netto houden ze iets meer dan 900 Euro over, dat is dus iets boven het bijstandsniveau met een extra uitkering omdat je langdurig in de bijstand zit.

Gratis woning?
1. Jij gaat ervan uit dat ze begeleid wonen, sommigen wel en sommigen niet. Dat begeleid wonen wordt afgeschaft wegens de bezuinigingen op organisaties zoals de GGZ.
2. Die jongeren betalen gewoon voor die woningen, hoeveel hangt van hun inkomen af, bij een Wajong-uitkering is dat minstens 400 Euro per maand.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 20 februari 2013 @ 01:49:42 #155
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_123103522
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 01:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gratis woning?
1. Jij gaat ervan uit dat ze begeleid wonen, sommigen wel en sommigen niet. Dat begeleid wonen wordt afgeschaft wegens de bezuinigingen op organisaties zoals de GGZ.
2. Die jongeren betalen gewoon voor die woningen, hoeveel hangt van hun inkomen af, bij een Wajong-uitkering is dat minstens 400 Euro per maand.
Je zegt dat ze minimaal 400 euro per maand aan eigen bijdrage afstaan, toch lees ik andere verhalen op het internet. Ik zal het morgen even navragen, maar het lijkt mij vrij sterk dat dit minimaal 400 euro is.
en waarom zou je in vredesnaam minimaal 400 euro afdragen, als je daarvoor ook onbegeleid kan gaan wonen. is dit inclusief of exclusief gas water en licht etc?

Overigens dwalen we af van wat ik eerder zei, en dat is dat er wajongers bijzitten die zich nuttig zouden moeten maken voor de maatschappij. Ik gun ze best het een en ander aan voordeel, maar dan ook alleen als ze het verdiend hebben, ofwel als ze zich gewoonweg niet nuttig kunnen maken. En er zijn ook wajongers die dit wel doen, ik heb namelijk een neefje die enkele dagen per week vrijwillig helpt in een tweedehands winkel. Hij heeft ook wajong, en op die manier kan ik er ook prima mee leven.
Ik ken ook een andere jonge, heel vroeger bij in de klas gezeten. Hij heeft onder andere DIS en is zo crimineel als wat. Buitenom zijn criminele activiteiten ontvangt hij dus ook nog eens een wajong uitkering. En daar kan ik mij behoorlijk aan storen.
"Wanneer de ezel honger heeft, kunnen stokslagen hem niet schelen."
pi_123104559
quote:
De straffen in Nederland zijn niet in verhouding, iemand vermoorden = 120 uur tuintjes schoffelen en een tweet plaatsen met daarin een bewerkte foto van een agent levert de overheid 500 Euro op.
En ik maar denken dat Mohammed B levenslang had gekregen, maar ik begrijp uit jouw woorden dat hij na 120 uur schoffelen al weer vrij rond liep?
pi_123104922
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 07:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En ik maar denken dat Mohammed B levenslang had gekregen, maar ik begrijp uit jouw woorden dat hij na 120 uur schoffelen al weer vrij rond liep?
En noem nu nog eens wat meer voorbeelden, dan deze ene
People assume too much.
  woensdag 20 februari 2013 @ 08:34:38 #158
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_123105087
quote:
wtf? 500 euro voor een photoshop? Heeft die agent geen gevoel voor humor of zo? Nu wil ik hem juist fotoshoppen :D
Mijn nieuwe ondertitel
pi_123107054
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:20 schreef very het volgende:

[..]

Lees dit maar eens door

Vul maar in bij rechtsgebied "straf" en zoeken maar.
pi_123108547
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:20 schreef very het volgende:

[..]

Waarom? 1 tegenvoorbeeld is voldoende om een onnozele stelling te ontkrachten.
pi_123111771
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom? 1 tegenvoorbeeld is voldoende om een onnozele stelling te ontkrachten.
Hij noemde ook 1 voorbeeld van een onnozele verhouding.
Ik noem in mijn OP 5 voorbeelden van stuitende uitspraken.
People assume too much.
pi_123112396
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:12 schreef very het volgende:

[..]

Hij noemde ook 1 voorbeeld van een onnozele verhouding.
Ik noem in mijn OP 5 voorbeelden van stuitende uitspraken.
1 voorbeeld is voldoende om een stelling te ontkrachten.
1000 voorbeelden zijn onvoldoende om een stelling te onderbouwen.
pi_123112462
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

1 voorbeeld is voldoende om een stelling te ontkrachten.
1000 voorbeelden zijn onvoldoende om een stelling te onderbouwen.
gooz... :')
People assume too much.
pi_123112527
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:31 schreef very het volgende:

[..]

gooz... :')
Wat snap je er niet aan?
Ik kan je 10 miljoen foto's laten zien van rode auto's en toch hoef jij vervolgens maar 1 foto van een blauwe auto te laten zien om de stelling "Alle auto's zijn rood" onderuit te halen.
pi_123112605
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan?
Ik kan je 10 miljoen foto's laten zien van rode auto's en toch hoef jij vervolgens maar 1 foto van een blauwe auto te laten zien om de stelling "Alle auto's zijn rood" onderuit te halen.
De bewering was ook niet gelijk aan jouw voorbeeld.
Mijn klacht is niet dat ALLE straffen ondermaats zijn, maar dat het te vaak voorkomt dat ze ondermaats en uit verhouding zijn.
People assume too much.
pi_123112686
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:35 schreef very het volgende:

[..]

De bewering was ook niet gelijk aan jouw voorbeeld.
Mijn klacht is niet dat ALLE straffen ondermaats zijn, maar dat het te vaak voorkomt dat ze ondermaats en uit verhouding zijn.
En reageerde ik op jouw openingspost of reageerde ik op de stelling van iemand anders?
pi_123112751
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En reageerde ik op jouw openingspost of reageerde ik op de stelling van iemand anders?
Moet iedereen een disclaimer bij zijn post zetten met een tekst als "uitzonderingen daargelaten"?
People assume too much.
pi_123112806
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:39 schreef very het volgende:

[..]

Moet iedereen een disclaimer bij zijn post zetten met een tekst als "uitzonderingen daargelaten"?
Nee hoor, even nadenken voor je onzin neerplempt op een internetforum is vaak al voldoende.
pi_123112916
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee hoor, even nadenken voor je onzin neerplempt op een internetforum is vaak al voldoende.
Het is geen onzin. Zijn stelling is een treffend voorbeeld van de wanverhouding.
En dat hij het moord noemt kan misschien als onzin bestempeld worden, maar in sommige landen wordt dit wel degelijk als moord beschouwd.
People assume too much.
pi_123112973
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:43 schreef very het volgende:

[..]

Het is geen onzin. Zijn stelling is een treffend voorbeeld van de wanverhouding.
En dat hij het moord noemt kan misschien als onzin bestempeld worden, maar in sommige landen wordt dit wel degelijk als moord beschouwd.
"In sommige landen" is het strafbaar als vrouwen in een auto rijden. Non-argument dus.
pi_123113002
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:03 schreef Geelman het volgende:
OPEN JE OGEN, STEM WILDERS!!!
pi_123114907
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

"In sommige landen" is het strafbaar als vrouwen in een auto rijden. Non-argument dus.
Pfff...vermoeiend much?
People assume too much.
pi_123119107
Very, heb jij al gezocht op die website rechtspraak.nl? Of durf je niet omdat je bang bent dat blijkt dat je stelling niet klopt? :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_123124303
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Very, heb jij al gezocht op die website rechtspraak.nl? Of durf je niet omdat je bang bent dat blijkt dat je stelling niet klopt? :)
Ik vind die straffen in de OP (en vele andere uitspraken) veel te laag, en daar veranderd niemand wat aan.
People assume too much.
pi_123125692
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:43 schreef very het volgende:

[..]

weet je wat onzin is? Je een mening over de strafmaat aanmeten aan de hand van een summier nieuwsberichtje. Helaas vinden veel mensen van zichzelf dat ze op basis van heel weinig informatie toch tot een heel valide mening kunnen komen. Ik vind dat niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')