abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:48:49 #201
338880 haan33
Studerende Boy
pi_123654204
Het heeft niets te maken met de hoogte van de straf, maar de effectiviteit van de straf, leer dat godverdomme nou eens.
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
pi_123654246
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:46 schreef haan33 het volgende:
Die "voorbeelden" zijn selectief gekozen nieuwsberichten. Vergelijk het maar met euromunten. Van de 2000 zijn er 5 vies. Door alleen deze 5 te laten zien en dan zeggen dat 'euromunten' vies zijn komt achterlijke, dom en infantiel over. Asjeblieft verwijder je FOK!account en verkas naar NUjij, daar zit meer van dat ongenuanceerd tuig.
Oooooh, het zijn maar een paar voorbeelden natuurlijk :')
Kijk zelf maar eens hoeveel voorbeelden je kunt vinden van te lage straffen en daarna hoeveel van straffen die gepast of zelfs hoog lijken. Ik ben benieuwd.

En onderbuikgevoel? Niks onderbuik gevoel! Ik ben dat woord spuugzat overigens, want het is geen onderbuik gevoel, het is gewoon een realistische kijk op het vaak falende rechtssysteem.
Jij weet ook wel dat dit soort berichten geen uitzondering zijn. Het is dagelijkse kost. Ik zal anders vanaf vandaag elk toepasselijk nieuwsbericht wel even posten...kunnen we dan concluderen dat het meer is dan een "paar voorbeelden".

Verder staat het je vrij mij achterlijk, dom en infantiel te noemen, maar ik den eerder dat het andersom is, gezien je woordkeuze en (non)argumenten.

[ Bericht 4% gewijzigd door very op 05-03-2013 13:52:32 ]
People assume too much.
pi_123654310
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:48 schreef haan33 het volgende:
Het heeft niets te maken met de hoogte van de straf, maar de effectiviteit van de straf, leer dat godverdomme nou eens.
Doe jij eens even rustig aub. Ik praat toch ook normaal met jou?

OT:
Ja...de effectiviteit van de straf idd :')

Geweldpleger krijgt waarschuwing
quote:
Hij kreeg alleen een voorwaardelijke straf omdat de rechter er rekening mee hield dat de jongen recentelijk al twee keer veroordeeld is.
Kijk eens hoe effectief die twee eerdere veroordelingen waren. En dan een derde keer het bij een waarschuwing laten, want de arme jongen is recentelijk al twee keer veroordeeld :N :( 8)7

De effectiviteit is er niet. Men lacht hier om de straffen en neemt ze voor lief.

[ Bericht 3% gewijzigd door very op 05-03-2013 12:25:29 ]
People assume too much.
pi_123655801
:')
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:35:55 #205
329389 Muscle.N3rd
Walk With A Dip
pi_123657737
Correctie, veel te lage straffen. Facebook moord, pa verliest dochter en verliest zelf ook bijna het leven. Straf voor de moordenaar en aanvaller, slechts 2 jaar en jeugd tbs. Ik begreep dat dit laatste niet verlengd kan worden als bij volwassenen en deze jongen dus na maximaal 6 jaar weer buiten staat.

Het strafrecht boek is totaal verziekt. Ik ben absoluut geen fan van Iran, erger nog, maar in dergelijk gevallen zou ik graag zien dat dergelijk lui, als de facebook moordenaar, ook opgehangen worden in een park in de vroege morgen. Net zoals de Iraniers die een oude man neerstaken en overvielen op straat. Daar zou ik nou extra vroeg voor opstaan ook.

Daarnaast hebben Nederlandse rechters allemaal een eigen persoonlijke agenda. Een oude heren club die zichzelf in stand wilt houden. Zie de rechters die gewraakt zijn door Mozko in het Wilders process. Voor iedereen begrijpelijk dat deze destijds gewraakt werden, maar de heren gedragen zich ongelooflijk butthurt en Mozko moet, als degene die hen op hun fouten wees, daarvoor boeten.

Het bericht dat de huisbewoner die een inbreker neerstak toch niet steafrechterlijk vervolgd wordt geeft me een heel heel klein beetje hoop dat justitie toch nog gerechtigheid kent. Al begonnen die stokoude rechters wel weer te mekkeren dat dit niet aanbevolen wordt en kan leiden tot gevaarlijke situaties... Desalniettemin ben ik nog altijd eigen rechter in mijn eigen huis.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:39:45 #206
329389 Muscle.N3rd
Walk With A Dip
pi_123657852
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:46 schreef haan33 het volgende:
Die "voorbeelden" zijn selectief gekozen nieuwsberichten. Vergelijk het maar met euromunten. Van de 2000 zijn er 5 vies. Door alleen deze 5 te laten zien en dan zeggen dat 'euromunten' vies zijn komt achterlijke, dom en infantiel over. Asjeblieft verwijder je FOK!account en verkas naar NUjij, daar zit meer van dat ongenuanceerd tuig.
Is 1 te lage straf voor een geweldsdeliquent, erger nog, een moordenaar niet al te veel? Deze slachtoffers zijn collateral damage in jouw woorden dus?

Nu hoop ik hartelijk dat wanneer jij met een belager oid te maken krijgt en bijkans invalide wordt geslagen dan wel neergestoken, de inbreker na voorarrest met een taakstraf lachend de wereld weer instapt. Immers maak jij als statestiek slecht uit van een minieme minderheid welke niet als basis kan dienen voor wet- en regelgeving.

Omdat iemand de excessen opnoemt hem dom en achterlijk noemen? Vertel eens wat jij van de Diana pil vindt? Deze moet ook afgeschaft worden omdat slecht een handvol vrouwen problemen hebben ervaren terwijl deze nog niet eens bewezen toegeschreven kunnen worden aan deze pil?

[ Bericht 3% gewijzigd door Muscle.N3rd op 05-03-2013 13:47:28 ]
pi_123658264
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:05 schreef Geelman het volgende:
ALLEMAAL DE SCHULD VAN LAFFE PVDA'ERS!!!
D66
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_123659952
Kijk eens:

http://www.volkskrant.nl/(...)gt-28-jaar-cel.dhtml

Wat een lage straf he?
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_123660112
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:05 schreef Geelman het volgende:
ALLEMAAL DE SCHULD VAN LAFFE PVDA'ERS!!!
VVD :7
pi_123660161
quote:
Ah, kijk eens aan. Een PvdA'er in zijn natuurlijke habitat. :')
pi_123660326
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:41 schreef Polacco het volgende:
Kijk eens:

Wat een lage straf he?
Nee...dit is geen lage straf, dit is gewoon een straf zoals het hoort.
Maar dit soort berichten hoor ik m.i. te weinig.
People assume too much.
pi_123660341
quote:
Kijk eens:

Wat een lage straf he?
Maar die schoot ook op een agent dan krijg je al 10 jaar meer.

Mariusz T. komt ook vrij...
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:59:04 #213
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123660579
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:41 schreef haan33 het volgende:
Wat een onderbuikgezwets weer :'). Nederland heeft 1 van de hoogste straffen van de wereld man :'). Wij zijn 1 van de weinige landen waar 'levenslang' ook levenslang is.
Bron?

Europa heeft straffen om te lachen.
pi_123660772
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:59 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Bron?

Europa heeft straffen om te lachen.
Dit is de bron: http://www.nrc.nl/rechten(...)-binnen-west-europa/

Maar toch...niemand weet hoe dit zit, hoe dit getoetst wordt etc etc.
Wie weet zijn de hoge straffen voor verkeersovertredingen ook opgenomen in dit onderzoek.
People assume too much.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:22:54 #215
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123661514
quote:
Kijk eens:

Wat een lage straf he?
quote:
even later politieman Dick Haveman met diens eigen dienstwapen doodschoot.
En ja, dat MAG niet :')
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:27:03 #216
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123661654
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:03 schreef very het volgende:

[..]

Dit is de bron: http://www.nrc.nl/rechten(...)-binnen-west-europa/

Maar toch...niemand weet hoe dit zit, hoe dit getoetst wordt etc etc.
Wie weet zijn de hoge straffen voor verkeersovertredingen ook opgenomen in dit onderzoek.
Na al mijn werkervaring kan ik mij geen enkele van de door dat artikel genoemde stellingen vinden _O-

Maar stel dat zij net wat onderzoeken hebben kunnen vinden die schrijven over bijvoorbeeld de strafmaat voor moord, dan nog is dat geen argument omdat 1) moord vrijwel nooit opgelegd wordt 2) alles lager dan moord 'ermee weg komt'
Nu volg ik -vanuit het buitenland- was eens nieuws uit europa, en dan (itt hier) over de extreem lage pakkansen, en daar draait het om!
  dinsdag 5 maart 2013 @ 15:56:41 #217
338880 haan33
Studerende Boy
pi_123662894
Typisch :') een gevange kost zo'n 5000 euro per jaar? En na 30 jaar is dat 150.000. Ja laten we iedereen 30 jaar de cel in laten gaan, lekker weggegooid geld :')
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
  dinsdag 5 maart 2013 @ 16:00:26 #218
338880 haan33
Studerende Boy
pi_123663035
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:47 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Ah, kijk eens aan. Een PvdA'er in zijn natuurlijke habitat. :')
Dit betuigt niet bepaald van een hoge intelligentie :'). Dus jij hebt liever een hoge dan een effectieve straf?
'The Don Mega'
pi_123663308
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:56 schreef haan33 het volgende:
Typisch :') een gevange kost zo'n 5000 euro per jaar? En na 30 jaar is dat 150.000. Ja laten we iedereen 30 jaar de cel in laten gaan, lekker weggegooid geld :')
Geld zou niet in de weg moeten staan van rechtsspraak :{w

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 16:00 schreef haan33 het volgende:

[..]

Dit betuigt niet bepaald van een hoge intelligentie :')
En iemand achterlijk, dom en infantiel noemen vanwege een mening natuurlijk wel :')

[ Bericht 5% gewijzigd door very op 05-03-2013 16:40:16 ]
People assume too much.
pi_123663543
In het kader te lage straffen; twee jaar lang ontucht plegen met een klein kind, die bezwangeren en vervolgens maar 4 jaar de bak in (wat daar van over blijft althans).

Vier jaar cel voor bezwangeren stiefkleindochter

[ Bericht 18% gewijzigd door very op 05-03-2013 16:17:49 ]
People assume too much.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 16:13:02 #221
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123663621
quote:
En kosten van:
Opsporing na de straafoverval?
Behandeling ziekenhuis voor kneuzing en hoofdwond?
Kosten verzekering gestolen spullen?
Kosten rechtbank om tokkie te veroordelen?

En dan bespaar je alle mogelijke schade voor 30 jaar

ik zeg doen *O*
pi_123664739
quote:

[..]

Dit betuigt niet bepaald van een hoge intelligentie :'). Dus jij hebt liever een hoge dan een effectieve straf?
Effectieve straf, je bedoelt van die verplichte koffie-uurtjes die gedetineerde met hun psycholoog moeten ondergaan en re-integratie enzo? Laat me niet lachen, de doodstraf dat is een effectieve straf!
pi_123664885
quote:

[..]

Dit betuigt niet bepaald van een hoge intelligentie.
De ironie :')
People assume too much.
pi_123668837
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:52 schreef Nober het volgende:

[..]

Maar die schoot ook op een agent dan krijg je al 10 jaar meer.

Mariusz T. komt ook vrij...
[ afbeelding ]
Het leven van een agent is minder waard wil je zeggen? En wat is de relevantie met Mariusz T.?
pi_123671966
quote:
Het is bij moord vooral genoegdoening aan het slachtoffer en veiligheid van de maatschappij waarborgen. Vrijheidsstraffen werken namelijk over het algemeen aavrechts wat 'effectiviteit' betreft, dus beetje een vreemde stelling man.
We're slowly approaching inevitable death.
  woensdag 6 maart 2013 @ 16:17:49 #226
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_123706006
quote:
De ironie :')
Hij heeft echter wel gelijk. Incidenten zeggen niets over gemiddeldes en die gemiddeldes zijn in kaart gebracht, dus die gemiddeldes ontkennen is onnozel.
18 jaar voor het vermoorden van twee mensen met verzachtende omstandigheden is internationaal gezien geen kattepis hoor. Ook een incident maar ja, als we hier toch over incidenten beginnen...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_123782782
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hij heeft echter wel gelijk. Incidenten zeggen niets over gemiddeldes en die gemiddeldes zijn in kaart gebracht, dus die gemiddeldes ontkennen is onnozel.
18 jaar voor het vermoorden van twee mensen met verzachtende omstandigheden is internationaal gezien geen kattepis hoor. Ook een incident maar ja, als we hier toch over incidenten beginnen...
Hij heeft helemaal geen gelijk. De straffen zijn blijkbaar niet erg effectief (voorbeeld).

Nog steeds heb ik hooguit 2 voorbeelden in dit topic voorbij zien komen van een redelijke straf. En ja kan roepen dat die minder vaak in de media komen, maar elke keer als er een "beladen zaak" in het nieuws komt, dan is de rechts uitspraak die je later hoort bijna altijd schokkend laag. En dus kan je niet meer spreken van incidenten, maar van een trend. En hoe hard men ook roept dat we zo hard straffen in vergelijking met de rest, ik zie het niet! Niemand ziet het! Alleen het rapport ziet het, maar nogmaals: niemand hier weet hoe dat onderzoek is gedaan, wat er afgewogen is en hoe dingen tot stand zijn gekomen.
People assume too much.
pi_123784153
Zucht... zomaar wat uitspraken van rechtspraak.nl

http://zoeken.rechtspraak(...)12&vrije_tekst=moord

http://zoeken.rechtspraak(...)19&vrije_tekst=moord

http://zoeken.rechtspraak(...)56&vrije_tekst=moord

http://zoeken.rechtspraak(...)40&vrije_tekst=moord

http://zoeken.rechtspraak(...)99&vrije_tekst=moord

Je kan niet spreken van een trend als je drie voorbeelden bekijkt. Je zou alle voorbeelden moeten bekijken en pas dan zou je er een redelijk oordeel over kunnen geven.
pi_123784425
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:50 schreef Polacco het volgende:
Zucht... zomaar wat uitspraken van rechtspraak.nl

http://zoeken.rechtspraak(...)12&vrije_tekst=moord

http://zoeken.rechtspraak(...)19&vrije_tekst=moord

http://zoeken.rechtspraak(...)56&vrije_tekst=moord

http://zoeken.rechtspraak(...)40&vrije_tekst=moord

http://zoeken.rechtspraak(...)99&vrije_tekst=moord

Je kan niet spreken van een trend als je drie voorbeelden bekijkt. Je zou alle voorbeelden moeten bekijken en pas dan zou je er een redelijk oordeel over kunnen geven.
Als jij gemiddeld 10 jaar voor bijzonder grove moord een lange straf vind, dan zijn we uitgepraat inderdaad.
People assume too much.
pi_123784512
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:57 schreef very het volgende:

[..]

Als jij gemiddeld 10 jaar voor bijzonder grove moord een lange straf vind, dan zijn we uitgepraat inderdaad.
Waar zeg ik dat ik dat een lange straf vind?
pi_123784609
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:59 schreef Polacco het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik dat een lange straf vind?
Je gebruikt het als bewijslast om mijn standpunt dat straffen te laag zijn naar beneden te halen, dus dat was dan zeg maar een 1 + 1tje :')
People assume too much.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 18:51:52 #232
329389 Muscle.N3rd
Walk With A Dip
pi_123800764
Het argument dat het niet om de hoogte maar om de effectiviteit gaat vind ik zo'n dooddoener. Evenmeer dat je redeneert vanuit het oogpunt van de dader (betreffende de personen die tegen TS's klacht zijn en dit argument voordroegen). Hoe zit het met de effectiviteit voor de slachtoffers, de maatschappij, preventiewerking? Voor deze laatste kunnen straffen niet hoog genoeg zijn. Zie Aziatische landen waar enorm hoge straffen staan voor hard drugs. Hard drugs is daar een veel kleiner probleem in vergelijking met Nederland bijvoorbeeld.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 18:56:09 #233
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_123800903
Straffen te laag .... 11km te hard op de snelweg is wel ¤84,-
pi_123802686
de meeste moordenaars moorden toch maar 1x
pi_123812701
quote:
Die was me nog ontgaan ook.
Goed voorbeeld weer. Zo'n rechter zou ik wel eens willen spreken, want ik kan er echt niet bij.
People assume too much.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 23:07:25 #237
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123812919
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:51 schreef Muscle.N3rd het volgende:
Het argument dat het niet om de hoogte maar om de effectiviteit gaat vind ik zo'n dooddoener. Evenmeer dat je redeneert vanuit het oogpunt van de dader (betreffende de personen die tegen TS's klacht zijn en dit argument voordroegen). Hoe zit het met de effectiviteit voor de slachtoffers, de maatschappij, preventiewerking? Voor deze laatste kunnen straffen niet hoog genoeg zijn. Zie Aziatische landen waar enorm hoge straffen staan voor hard drugs. Hard drugs is daar een veel kleiner probleem in vergelijking met Nederland bijvoorbeeld.
welk harddrug probleem hebben we dan, welke verboden is?
  zaterdag 9 maart 2013 @ 02:43:50 #238
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_123818422
quote:
5000 Euro per jaar? Niet in Nederland hoor, hier kost een gevangen ongeveer 200 Euro per dag, dat is dus ongeveer 73050 Euro per jaar. Het is niet enkel om humanitaire redenen (ook belangrijk!) dat veel welvarende landen streven naar rehabilitatie. Moet je nagaan hoe efficiënt het is om kinderen en jongeren die dreigen te ontsporen op het rechte pad te krijgen: wat meer investeren in opleiding en begeleiding dus. :)
#NoDAPL
  zaterdag 9 maart 2013 @ 02:44:25 #239
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_123818429
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:27 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Na al mijn werkervaring kan ik mij geen enkele van de door dat artikel genoemde stellingen vinden _O-
Als jij het autoriteitsargument gebruikt licht dan ook even toe wat jouw werkervaring is. ;)
#NoDAPL
pi_124047494
quote:
We betalen ons niet alleen scheel aan gevangenissen en TBS-klinieken, neen, we betalen ook voor de bureaucratie van de klachtenafhandeling. Boeven klagen wat af, als ze na het plegen van een misdrijf in een verwarmde cel zitten met driemaal daags een, aan eventuele dieetwensen aangepaste, maaltijd, recreatiemogelijkheden en bezoekuurtjes. Natuurlijk willen we geen jungletoestanden in onze bajessen, gaat er echt een bewaker helemaal Shawshank-style los dan is het prettig als dat ergens gemeld wordt. Dan kunnen we die cipier overplaatsen naar de pedo-afdeling en zo houden we de boel beschaafd. Maar verder. Hou. Je. Bek. Om überhaupt in de gevangenis te komen in dit land van voorwaardelijke taakstrafjes moet men minstens vijf kleuters verkrachten en vermoorden om daarna dronken achter het stuur te gaan zitten en op de vlucht een bus weeskindjes doodrijden. Gehandicapte weeskindjes. Met puppies op schoot. Afijn, wij komen even pro-actief met een oplossing voor dit probleem. Een gevangene die een klacht indient die ongegrond blijkt, gaat een maandje in de isoleer op water en brood. Het geld dat hiermee bespaard wordt, wordt vanuit de uitkering van de faalklager verdubbeld en overgemaakt naar het dichtstbijzijnde bejaardentehuis. Daderknuffelen is namelijk niet wat een land beschaafd maakt, een proportionele klachtenregeling voor tuigboeven wél. Klagen staat vrij, heren, dames ook.
http://www.geenstijl.nl/m(...)klagende_gevang.html

Amen!
People assume too much.
pi_124106471
quote:
3 jaar misbruik => 2,5 jaar cel :o 8)7
..///
pi_124106513
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:26 schreef wipes66 het volgende:

[..]

3 jaar misbruik => 2,5 jaar cel :o 8)7
Tja...en dan deze:
Leraar jaar de cel in voor maken kinderporno
12 kinderen slachtoffer maken van kinderporno > 1 jaar cel 8)7 8)7
People assume too much.
pi_124106631
Sowieso...iemand wordt tegenwoordig wel erg snel verminderd toerekeningsvatbaar verklaard zeg :N
Als je pedo bent vertoon je afwijkend seksueel gedrag, dus ben je verminderd toerekeningsvatbaar? WTF 8)7
People assume too much.
pi_124107818
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:29 schreef very het volgende:
Sowieso...iemand wordt tegenwoordig wel erg snel verminderd toerekeningsvatbaar verklaard zeg :N
Als je pedo bent vertoon je afwijkend seksueel gedrag, dus ben je verminderd toerekeningsvatbaar? WTF 8)7
Misschien moet je je eens inlezen omtrent de materie van de forensische psychiatrie.
pi_124120058
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:52 schreef Polacco het volgende:

[..]

Misschien moet je je eens inlezen omtrent de materie van de forensische psychiatrie.
Ga weg man. Zo iemand weet donders goed dat wat ie doet, fout is.
People assume too much.
pi_124120223
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 01:35 schreef very het volgende:

[..]

Ga weg man. Zo iemand weet donders goed dat wat ie doet, fout is.
Dat is maar de vraag.
pi_124120250
quote:
een jongen van 18 heeft verkering met een meisje van 12 ??? wtf?
pi_124531682
Elf jaar cel voor fatale roofoverval op bejaarde

11 jaar (op papier). Het kan erger, maar nog steeds (veel) te laag voor tuig als dit.

:N
People assume too much.
pi_124532232
Poll: We zouden in Nederland de doodstraf moeten herinvoeren.
Ja graag!
Nee
Overweegbaar/ Misschien
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:48:35 #251
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_124532278
Je overdrijft schromelijk, Very. Als hij van die 11 jaar 8 jaar zit dan is hij best hard gestraft. Het verbaast me dat jij niet een veel overtuigender incident hebt aangegrepen (Eindhoven).
#NoDAPL
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:50:05 #252
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_124532331
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:47 schreef wenfer2 het volgende:
Poll: We zouden in Nederland de doodstraf moeten herinvoeren.
Ja graag!
Nee
Overweegbaar/ Misschien
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Jij maakt hier een nogal grote bias-fout: een uitroepteken achter ja gevolgd door graag vs. enkel nee.
#NoDAPL
pi_124532365
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij maakt hier een nogal grote bias-fout: een uitroepteken achter ja gevolgd door graag vs. enkel nee.
Is bewust gedaan.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:51:51 #254
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_124532385
Daar was ik al bang voor. ;)
#NoDAPL
pi_124533566
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je overdrijft schromelijk, Very. Als hij van die 11 jaar 8 jaar zit dan is hij best hard gestraft. Het verbaast me dat jij niet een veel overtuigender incident hebt aangegrepen (Eindhoven).
Nou, poe poe...8 jaar voor roofmoord :')
People assume too much.
pi_124533687
En die in eindhoven heb ik blijkbaar gemist (link?)
People assume too much.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 18:30:22 #257
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_124533795
8 jaar zitten is lang, ja. Of dat jij het nu leuk vindt of niet, langer straffen heeft op een gegeven moment alleen maar nadelen, voor zowel het individu als voor de maatschappij (lagere kans op rehabilitatie wegens moeilijke resocialisatie, veel kosten).

3 van de 5 die alweer vrij zijn, 1 die ofwel al vrij is ofwel waarschijnlijk binnenkort vrijkomt omdat hij minderjarig is. Eindresultaat: 1 die nog vastzit na die gruwelijke mishandeling.
Het is en blijft incidentenargumentatie maar als je dan toch incidenten neemt dan lijkt dit mij een uitstekend incident. ;)
#NoDAPL
pi_124547754
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
8 jaar zitten is lang, ja. Of dat jij het nu leuk vindt of niet, langer straffen heeft op een gegeven moment alleen maar nadelen, voor zowel het individu als voor de maatschappij (lagere kans op rehabilitatie wegens moeilijke resocialisatie, veel kosten).

3 van de 5 die alweer vrij zijn, 1 die ofwel al vrij is ofwel waarschijnlijk binnenkort vrijkomt omdat hij minderjarig is. Eindresultaat: 1 die nog vastzit na die gruwelijke mishandeling.
Het is en blijft incidentenargumentatie maar als je dan toch incidenten neemt dan lijkt dit mij een uitstekend incident. ;)
Het zijn toch geen incidenten meer als ELKE soortgelijke zaak die in het nieuws komt op zo'n manier eindigt?
People assume too much.
pi_124554436
Slechts een zeer klein deel van de zaken komt in het nieuws en daarbij treedt dus al een flinke bias op. Het is bovendien de vraag of dat het wel waar is wat jij stelt, jij vindt 8 jaar netto kort, de meeste mensen vinden het lang genoeg, ook voor een roofmoord.
#NoDAPL
pi_124557211
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 01:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Slechts een zeer klein deel van de zaken komt in het nieuws en daarbij treedt dus al een flinke bias op. Het is bovendien de vraag of dat het wel waar is wat jij stelt, jij vindt 8 jaar netto kort, de meeste mensen vinden het lang genoeg, ook voor een roofmoord.
Bijna alle zaken die groot in het nieuws komen (dus nog voordat er een uitspraak is van de rechter) eindigt vaak met een te lage straf. Misschien heeft dit te maken met de media aandacht, maar juist daardoor is het algemeen beeld wat men heeft dat de straffe laag zijn. Tel daarbij op de jaarcijfers en de gemiddelde afhandeling van een aangifte, en het (al dan niet) vertekende beeld is geschetst. En DAT werkt het gevoel van eigen rechter willen spelen in de hand.
People assume too much.
  woensdag 27 maart 2013 @ 15:01:55 #261
329389 Muscle.N3rd
Walk With A Dip
pi_124567324
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:33 schreef very het volgende:
Elf jaar cel voor fatale roofoverval op bejaarde

11 jaar (op papier). Het kan erger, maar nog steeds (veel) te laag voor tuig als dit.

:N
Die kerel kwam toch ook net uit de bak? Dat hoertje komt er ook bijzonder makkelijk af.

Het strafrecht is totaal uit zijn proportie. Rete hoge boetes voor kleine verkeersvergrijpen, en extreme lichte straffen voor moord en dergelijke. Ik ben aan het hopen dat slachtoffers eens een wraak moord plegen en de beleidsmakers dan toch eindelijk eens wakker worden. Dit slaat nergens meer op.

Rehabilitatie/ opvoedingcursessen dienen ook totaal hun functie niet. Keer op keer gaat een oud-gevangene weer in de fout. Nu is de situatie in de US verre van ideaal, maar laat ze ook maar eens meubels maken en dergelijke inde gevangenis. Scheelt de belasting betaler weer een paar centen voor deze nutteloze zakken huid van de samenleving.

[ Bericht 6% gewijzigd door Muscle.N3rd op 27-03-2013 15:09:22 ]
pi_124568535
quote:
Bijna alle zaken die groot in het nieuws komen (dus nog voordat er een uitspraak is van de rechter) eindigt vaak met een te lage straf.
Wat jij laag vindt vindt een ander hoog dus hier kan ik weinig mee. Het is echter wel zo dat de straf vaak lager uitvalt op het moment dat de verdachte veel in het nieuws is geweest, veel rechters oordelen dan dat de verdachte hierdoor ook al gestraft is, hij kan zich immers gedurende een lange periode nergens in Nederland meer vertonen zonder dat mensen in no time weten dat hij de (hoofd)verdachte was in een bepaalde zaak. De meningen verschillen hoe erg die straf is dat je in de media kwam en in welke mate je dat aan jezelf te wijten hebt als dat gebeurt.

Persoonlijk vind ik dat de verdachten van de mishandeling in Eindhoven erg goed wegkomen. Dit is echter wel een beslissing van het Belgische gerecht, niet van het Nederlandse gerecht. Ik ben benieuwd hoe het afloopt met die andere mishandeling in N-B die iets later prominent in het nieuws kwam. Een slap on the wrist is te weinig als je met 8 man 1 iemand aanvalt, eender wat de aanleiding is. Ik heb begrepen dat voor de daders de aanleiding was dat die jongen hen ergens op aansprak, dat zij een grote bek hadden en die jongen vervolgens een opmerking maakte die heel misschien racistisch is (opmerking over het (Marokkaanse?) accent). Wat de aanleiding ook is, het doet er weinig toe.
Ook de mensen die er bij stonden (die een onderdeel van die groep waren) en die niets deden zijn schuldig (ik gebruik nu even niet de juridische definitie) aan de mishandeling. Ze hoeven minder zwaar gestraft te worden en ze kunnen niet worden gestraft voor mishandeling maar ze kunnen wel worden gestraft voor wat andere zaken en dat moet dan ook gebeuren. Ze hadden op zijn minst hun groepsgenoten tot de orde kunnen roepen. Bij kinderen moet je wat meer aan de toekomst denken (ervoor zorgen dat ze normaal kunnen werken wanneer ze uit de bak komen en minder snel iets op het strafblad zetten gezien de arbeidskansen) maar als je met die leeftijd (bijna meerderjarig) zo samenspant tegen een weerloos slachtoffer dan vraag ik me af of dat je hen nog als kinderen moet zien. Het is niet dat ze niet zelf bewust hiervoor hebben gekozen en dat het louter aan de opvoeding te wijten is.
#NoDAPL
pi_124569154
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 15:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat jij laag vindt vindt een ander hoog dus hier kan ik weinig mee.
Ik hou hier voor het gemak weer even de OP aan. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat hoge straffen vinden.
People assume too much.
pi_124569281
Met incidenten kan je geen trend aantonen. Als jij wil aantonen dat de straffen laag zouden zijn, wat gemiddeld gezien niet zo is (dat is wel aangetoond ;)), dan zal jij per misdrijf de gemiddelde straf moeten uitzoeken voor zowel Nederland als de meeste andere landen. Onbegonnen werk natuurlijk tenzij je ervoor betaald wordt om hier veel tijd aan te besteden dus is het alternatief dat jij zoekt naar onderzoek van anderen. Nu, dat onderzoek is er, jij hebt eerder in de draad en in vorige draden al een verwijzing gekregen naar dat onderzoek. Ik raad je aan om dat onderzoek eens te lezen en dan pas met een conclusie te komen.
#NoDAPL
pi_124569671
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Met incidenten kan je geen trend aantonen. Als jij wil aantonen dat de straffen laag zouden zijn, wat gemiddeld gezien niet zo is (dat is wel aangetoond ;)), dan zal jij per misdrijf de gemiddelde straf moeten uitzoeken voor zowel Nederland als de meeste andere landen. Onbegonnen werk natuurlijk tenzij je ervoor betaald wordt om hier veel tijd aan te besteden dus is het alternatief dat jij zoekt naar onderzoek van anderen. Nu, dat onderzoek is er, jij hebt eerder in de draad en in vorige draden al een verwijzing gekregen naar dat onderzoek. Ik raad je aan om dat onderzoek eens te lezen en dan pas met een conclusie te komen.
Daar ga je weer met het woord incidenten. Als ik bijna dagelijks een nieuw voorbeeld voorbij zie komen die mijn mening alleen maar sterker maakt, dan heb ik het niet meer over incidenten, maar lijkt het structureel te zijn.
People assume too much.
pi_124569718
Volg eens een cursus statistiek, misschien dat je het dan wel gaat begrijpen.
#NoDAPL
pi_124569799
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Volg eens een cursus statistiek, misschien dat je het dan wel gaat begrijpen.
Zucht...

Laat ook maar. Volgens mij ontgaat het complete punt wat ik wil maken je blijkbaar...
People assume too much.
pi_124569842
Jouw punt is volstrekt duidelijk. Jij ziet in de media van 1 op de miljoen rechtszaken hoe het afloopt en dan nog zonder de details te kennen en de juridische kwesties te begrijpen en jij trekt hieruit een conclusie over die overige 999 999 rechtszaken. Daarmee maak jij geen sterk punt. Jij toont hiermee enkel aan dat jij geen inzicht hebt in statistieken.
#NoDAPL
pi_124571088
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jouw punt is volstrekt duidelijk.
quote:
Jij ziet in de media van 1 op de miljoen rechtszaken hoe het afloopt en dan nog zonder de details te kennen en de juridische kwesties te begrijpen en jij trekt hieruit een conclusie over die overige 999 999 rechtszaken. Daarmee maak jij geen sterk punt. Jij toont hiermee enkel aan dat jij geen inzicht hebt in statistieken.
Je mist het punt dus compleet...

Lees deze post nog maar een keer.

[ Bericht 4% gewijzigd door very op 27-03-2013 17:04:28 ]
People assume too much.
  woensdag 27 maart 2013 @ 19:00:53 #270
329389 Muscle.N3rd
Walk With A Dip
pi_124576125
"1 op de 1.000.000 rechtszaken"

...

Deze 1.000.000 betreft natuurlijk ook alleen maar zaken als zware mishandeling, dood door schuld, en moord. En jij verwijst een ander naar een cursus statistiek? Lachwekkend zeg.
pi_124585197
Autistenalarm. Niet alles letterlijk nemen.
#NoDAPL
pi_124585672
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:41 schreef very het volgende:

[..]

[..]

Je mist het punt dus compleet...

Lees deze post nog maar een keer.
Die reactie heb ik al gelezen. Samenvatting:
- jij beweert dat artikel te kennen (het zal eerder zo zijn dat jij ervan gehoord hebt dan dat jij het volledig hebt gelezen, kennen is dan veel gezegd)
- jij stelt dat jij dat artikel niet kan rijmen met incidenten die jij constateert: die paar rechtszaken waarvan jij de uitkomst kent, die paar mensen die jij hierover spreekt. Voor de autisten onder ons: interpreteer "paar" niet letterlijk, het is gerelateerd aan het feit dat dit een zeer kleine sample is van het geheel en dus is dat weinig betrouwbaar
- onderbuikgevoelens (ZE MOETEN ZWAARDER WORDEN GESTRAFT!!!!

Als je de uitslag van een onderzoek niet kan rijmen met incidenten die jij vaststelt dan zijn er twee opties:
- gewoon aannemen dat het klopt, het onderzoek is immers verricht door mensen die veel verstand van de materie hebben en het artikel is gelezen door tig andere mensen die er verstand van hebben en die er waarschijnlijk nog meer verstand van hebben (zo gaat dat in de wetenschappelijke wereld).
- niet aannemen dat het klopt, het onderzoek volledig lezen, uitpluizen waar de onderzoekers mogelijk fouten hebben gemaakt (verkeerde data, onvolledige data, modelleerfout, verkeerde aanname...) en op basis hiervan zelf onderzoek doen.
Maar ja, roepen met onderbuikgevoelens is natuurlijk veel gemakkelijker.
#NoDAPL
pi_124591397
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die reactie heb ik al gelezen. Samenvatting:
- jij beweert dat artikel te kennen (het zal eerder zo zijn dat jij ervan gehoord hebt dan dat jij het volledig hebt gelezen, kennen is dan veel gezegd)
- jij stelt dat jij dat artikel niet kan rijmen met incidenten die jij constateert: die paar rechtszaken waarvan jij de uitkomst kent, die paar mensen die jij hierover spreekt. Voor de autisten onder ons: interpreteer "paar" niet letterlijk, het is gerelateerd aan het feit dat dit een zeer kleine sample is van het geheel en dus is dat weinig betrouwbaar
- onderbuikgevoelens (ZE MOETEN ZWAARDER WORDEN GESTRAFT!!!!

Als je de uitslag van een onderzoek niet kan rijmen met incidenten die jij vaststelt dan zijn er twee opties:
- gewoon aannemen dat het klopt, het onderzoek is immers verricht door mensen die veel verstand van de materie hebben en het artikel is gelezen door tig andere mensen die er verstand van hebben en die er waarschijnlijk nog meer verstand van hebben (zo gaat dat in de wetenschappelijke wereld).
- niet aannemen dat het klopt, het onderzoek volledig lezen, uitpluizen waar de onderzoekers mogelijk fouten hebben gemaakt (verkeerde data, onvolledige data, modelleerfout, verkeerde aanname...) en op basis hiervan zelf onderzoek doen.
Maar ja, roepen met onderbuikgevoelens is natuurlijk veel gemakkelijker.
Je mist het punt nog steeds.
People assume too much.
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:13:26 #275
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_125189359
Vertel er dan ook even bij dat de dader een 15-jarig kind is, geen meerderjarige. Het is internationaal gebruikelijk dat kinderen minder zwaar gestraft worden.
#NoDAPL
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:14:43 #276
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_125189396
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:29 schreef very het volgende:

[..]

Je mist het punt nog steeds.
Oh nee hoor, het is kristal helder. Jij verheft incidenten tot de regel. Statistiek volgens Very. :')
#NoDAPL
pi_125190507
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vertel er dan ook even bij dat de dader een 15-jarig kind is, geen meerderjarige. Het is internationaal gebruikelijk dat kinderen minder zwaar gestraft worden.
Waarom moet ik dat er bij vertellen als dat duidelijk in het artikel staat waar ik naar link :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oh nee hoor, het is kristal helder. Jij verheft incidenten tot de regel. Statistiek volgens Very. :')
Je mist het punt nog steeds. Geeft niet, maar blijf dan lekker weg met je domme geneuzel.
People assume too much.
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:49:52 #278
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_125190551
Bitchfight bitchfight !!
"Wanneer de ezel honger heeft, kunnen stokslagen hem niet schelen."
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:50:25 #279
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_125190571
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:48 schreef very het volgende:

[..]

Waarom moet ik dat er bij vertellen als dat duidelijk in het artikel staat waar ik naar link :')
Jij hebt nog nooit gehoord van fair and balanced?

quote:
Je mist het punt nog steeds. Geeft niet, maar blijf dan lekker weg met je domme geneuzel.
Grappig dat uitgerekend jij, iemand die niets van statistiek begrijpt en op basis van incidenten algemene conclusies trekt, een ander beschuldigt van dom geneuzel. :')
Je zou om minder denken dat jij een trol bent. :)

Ik zal een laatste poging wagen om het jou aan het verstand te brengen. Er is al onderzoek verricht naar hoe zwaar of licht Nederland straft. De uitkomst van dat onderzoek was duidelijk: Nederland straft zwaar in vergelijking met de meeste landen.
Ben jij het hier niet mee eens? Dan zal jij de fouten in dat onderzoek moeten aantonen. Tot die tijd gaan wij maar uit van het onderzoek wat wel door deskundige mensen is verricht, namelijk mensen die hiervoor geleerd hebben en die ofwel bezig waren met promotie-onderzoek of reeds gepromoveerd waren en wiens onderzoek gecontroleerd is door andere mensen die ervoor geleerd hebben en die gepromoveerd zijn.
#NoDAPL
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:51:33 #280
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_125190602
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Grappig dat uitgerekend jij, iemand die niets van statistiek begrijpt en op basis van incidenten algemene conclusies trekt, een ander beschuldigt van dom geneuzel. :')
Een punt voor jou meneer.
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:54:14 #281
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_125190694
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:51 schreef pokerstars het volgende:

[..]

Een punt voor jou meneer.
Ik moet jou teleurstellen, het gevecht zal niet lang duren. Ik ben er namelijk alweer klaar mee.
#NoDAPL
pi_125190815
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hier ga ik niet eens op in...

quote:
Gast..nou ben ik je zat. Lees deze post, let op wat de achterliggende boodschap daar is. Ik zal het je even vertellen, want gezien je postgeschiedenis in dit topic is dat nodig: het gevoel van eigen rechter willen spelen komt steeds vaker naar boven. Of dat nou door de berichtgeving komt of door de daadwerkelijke strafmaatregelen, het feit DAT het gebeurt wijst erop dat er iets structureel mis is. Misschien moeten zaken die groot in de media komen juist niet lager uitvallen dan andere zaken, om zo de beeldvorming van de burger niet vals te beïnvloeden.
Dat er statistieken zijn die (volgens een door de overheid zelf opgesteld rapport) laten zien dat NL helemaal niet zo mals is, strookt totaal niet met de steeds groter wordende opvatting dat het rechtssysteem in NL juist zuigt! En ik weet niet waar jij vandaan komt, maar in mijn buurt is het inderdaad goed aantoonbaar dat de klootzakken totaal niet onder de indruk zijn van ons rechtssysteem, en daar handelen ze dan ook naar.

Dus misschien snap je het punt nu, wellicht ook niet. Hoe dan ook. dit is de laatste keer dat ik op jou reageer als je weer om het punt wat ik probeer te maken heen draait en roept dat ik niks weet van statistieken.
People assume too much.
pi_125191012
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Al was het kind 12. Als je in staat bent zoiets te doen, dan ben je wat mij betreft volwassen genoeg:
quote:
De jongens zouden van plan zijn geweest de mobiele telefoons van het meisje te stelen. Mogelijk wilden ze haar ook misbruiken, maar dat is niet gebeurd. Het meisje moest vervolgens dood om de diefstal te verhullen. Ze werd met vele messteken om het leven gebracht.
Is niet echt iets wat past bij iemand van 15, of wel?
Dat je als 15 jarige minder hard wordt gestraft voor diefstal, of pesten of misschien mishandeling, terecht. Maar voor misbruik en grove moord vind ik niet dat je daar al te veel rekening mee moet houden.

quote:
Ik zal een laatste poging wagen om het jou aan het verstand te brengen. Er is al onderzoek verricht naar hoe zwaar of licht Nederland straft. De uitkomst van dat onderzoek was duidelijk: Nederland straft zwaar in vergelijking met de meeste landen.
Ben jij het hier niet mee eens? Dan zal jij de fouten in dat onderzoek moeten aantonen. Tot die tijd gaan wij maar uit van het onderzoek wat wel door deskundige mensen is verricht, namelijk mensen die hiervoor geleerd hebben en die ofwel bezig waren met promotie-onderzoek of reeds gepromoveerd waren en wiens onderzoek gecontroleerd is door andere mensen die ervoor geleerd hebben en die gepromoveerd zijn.
Als jij de vader was van dit meisje, had jij genoegen genomen met deze strafeis tegen de moordenaar van je dochter? Ik had het van mijn leven niet kunnen verkroppen dat zo'n figuur na een (half?) jaar alweer vrolijk de straat op mag. En DAT is wat ik bedoel met de drang om eigen rechter te willen spelen in de hand werken. Of denk je dat je jezelf als vader van dit kind kunt troosten met het feit dat NL volgens de "statistieken" op zich best aardige straffen uitdeelt?

[ Bericht 2% gewijzigd door very op 12-04-2013 12:15:40 ]
People assume too much.
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:13:21 #284
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_125191307
TS snapt niks van recht.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:16:36 #285
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_125191428
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:58 schreef very het volgende:

[..]

Hier ga ik niet eens op in...

[..]

Gast..nou ben ik je zat. Lees deze post, let op wat de achterliggende boodschap daar is. Ik zal het je even vertellen, want gezien je postgeschiedenis in dit topic is dat nodig: het gevoel van eigen rechter willen spelen komt steeds vaker naar boven. Of dat nou door de berichtgeving komt of door de daadwerkelijke strafmaatregelen, het feit DAT het gebeurt wijst erop dat er iets structureel mis is. Misschien moeten zaken die groot in de media komen juist niet lager uitvallen dan andere zaken, om zo de beeldvorming van de burger niet vals te beïnvloeden.
Dat er statistieken zijn die (volgens een door de overheid zelf opgesteld rapport) laten zien dat NL helemaal niet zo mals is, strookt totaal niet met de steeds groter wordende opvatting dat het rechtssysteem in NL juist zuigt! En ik weet niet waar jij vandaan komt, maar in mijn buurt is het inderdaad goed aantoonbaar dat de klootzakken totaal niet onder de indruk zijn van ons rechtssysteem, en daar handelen ze dan ook naar.

Dus misschien snap je het punt nu, wellicht ook niet. Hoe dan ook. dit is de laatste keer dat ik op jou reageer als je weer om het punt wat ik probeer te maken heen draait en roept dat ik niks weet van statistieken.
Dus als ik je goed begrijp, stel jij dat er iets mis is met het rechtsysteem omdat een groeiend aantal burgers dat vind. Mensen die van recht geen kaas hebben gegeten, en zich totaal laten beinvloeden door de media. Aangezien dat voor het overgrote deel, de enige bron is waarvan zij informatie verschaffen. En ga nu niet roepen dat het door de daadwerkelijke strafmaat hoogte komt, want daar zul je jezelf eerst in moeten verdiepen.

En hoe is het volgens jou aantoonbaar dat die crimineeltjes in jou buurt lachen om het rechtssysteem? Misschien zijn ze allen wel zo dom, dat ze altijd die achterlijke smile op hun face hebben.
Maar even serieus, jij zegt dat als bijvoorbeeld een crimineel uit jouw buurt iemand dood schiet, hij vervolgens lachend een x aantal jaartjes de cel in gaat?
pi_125191430
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:13 schreef padlarf het volgende:
TS snapt niks van recht.
Ik snap inderdaad vaak maar weinig van het "recht" wat er in NL gesproken wordt ja.
People assume too much.
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:17:56 #287
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_125191484
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:16 schreef very het volgende:

[..]

Ik snap inderdaad vaak maar weinig van het "recht" wat er in NL gesproken wordt ja.
TS snapt het verschil tussen recht en rechtvaardigheid niet
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:18:09 #288
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_125191493
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:05 schreef very het volgende:

[..]

Al was het kind 12. Als je in staat bent zoiets te doen, dan ben je wat mij betreft volwassen
Dit soort uitspraken zijn toch niet serieus te nemen ofwel.
pi_125191529
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:16 schreef pokerstars het volgende:
Maar even serieus, jij zegt dat als bijvoorbeeld een crimineel uit jouw buurt iemand dood schiet, hij vervolgens lachend een x aantal jaartjes de cel in gaat?
Dat is inderdaad letterlijk wat ik zeg.
En dit is ook echt zo. Geloof het of niet.
Ze weten dat de cel toch niet zo erg is hier, ze doen er "leuke contacten" op en staan binnen een paar jaar weer op straat en hebben zo nog even wat extra street-credit verworven. Win-win situatie voor die lui.

[ Bericht 1% gewijzigd door very op 12-04-2013 12:25:01 ]
People assume too much.
pi_125191552
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:17 schreef padlarf het volgende:

[..]

TS snapt het verschil tussen recht en rechtvaardigheid niet
Nee, dat snap ik inderdaad niet.
Ik vind dat rechtspraak rechtvaardig moet zijn.
People assume too much.
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:20:11 #291
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_125191573
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:19 schreef very het volgende:

[..]

Ik vind dat rechtspraak rechtvaardig moet zijn.
Ja, maar dat is dus niet zo. Dat kan ook niet. Laat verder maar aan de intelligente mensen over, oke? :*
Ok stelletje hokboeren
pi_125191579
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:18 schreef pokerstars het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken zijn toch niet serieus te nemen ofwel.
Ja wel. Want blijkbaar is er iets behoorlijk mis als je op jonge leeftijd jezelf al schuldig maakt aan zulke gruwelijke feiten.
People assume too much.
pi_125191584
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:20 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus niet zo. Dat kan ook niet.
Waarom kan dat niet?
People assume too much.
  Eindredactie Games vrijdag 12 april 2013 @ 12:22:59 #294
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_125191681
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:19 schreef very het volgende:

[..]

.
Resumé van dit topic
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_125191705
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:20 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus niet zo. Dat kan ook niet. Laat verder maar aan de intelligente mensen over, oke? :*
Dat ik me over sommige dingen kan opwinden betekent niet dat ik niet intelligent bent. Het lijkt misschien niet zo, maar ik denk er heus niet zo zwartwit over na als dat ik hier overkom. Maar emoties omschrijven op een forum waar de helft van de comments bedoeld zijn om te trollen (zie post hierboven), en de andere helft mijn standpunten niet goed interpreteren (al dan niet door mijn eigen tekortkoming in de verwoording hiervan) is lastig.

In een 1 op 1 gesprek zou ik waarschijnlijk op veel meer ja-knikken kunnen rekenen, maar het is niet anders.
People assume too much.
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:25:56 #296
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_125191800
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:23 schreef very het volgende:

[..]

Dat ik me over sommige dingen kan opwinden betekent niet dat ik niet intelligent bent. Het lijkt misschien niet zo, maar ik denk er heus niet zo zwartwit over na als dat ik hier overkom. Maar emoties omschrijven op een forum waar de helft van de comments bedoeld zijn om te trollen (zie post hierboven), en de andere helft mijn standpunten niet goed interpreteren (al dan niet door mijn eigen tekortkoming in de verwoording hiervan) is lastig.

In een 1 op 1 gesprek zou ik waarschijnlijk op veel meer ja-knikken kunnen rekenen, maar het is niet anders.

Akkoord, dat ik suggereerde dat je dom zou zijn was inderdaad onnodig.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:27:59 #297
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_125191877
TS en de meeste mensen die hier reageren snappen het probleem niet.
Wil je criminaliteit aanpakken moet de pakkans omhoog
Risico voor de crimineel is laag, de strafmaat is niet zo van belang, maar de kans dat je gepakt wordt is laag.
R=SxP
Risico is Straf maal Pakkans.
Als de pakkans erg hoog is, zeg, 90% van de woninginbraken wordt opgelost en de crimineel succesvol vervolgd, zal het aantal woning inbraken sterk dalen, ten eerste omdat het niet loont, ten tweede omdat de inbrekers vast zitten.
TS schijnt vooral wraak te willen op de crimineel, maar waarom denkt hij verder niet over na. De mensen die daar op reageren ook niet.
Het issue is criminaliteit, die wil je zo laag mogelijk hebben. Als de pakkans erg hoog is daalt de criminaliteit, omdat het niet loont en omdat de criminelen vast zitten.
Als voor het smokkelen van drugs de pakkans 90% is, houd dat in dat de kostprijs van drugs bij iedere smokkel vertienvoudigd. Voor de handel geld dan het zelfde, hoe hoger de pakkans, hoe hoger de kostprijs. Het loont zich op een bepaald moment niet meer omdat de kostprijs te hoog wordt. Dan heb ik het nog niet over de marges
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:30:04 #298
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_125191972
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:20 schreef very het volgende:

[..]

Ja wel. Want blijkbaar is er iets behoorlijk mis als je op jonge leeftijd jezelf al schuldig maakt aan zulke gruwelijke feiten.
Ik reageer even achterstevoren. Ja er is inderdaad iets behoorlijk mis als je op die leeftijd zo een grove fout maakt. MAAR, er is een groot verschil tussen hoe je een kind iets leert en hoe je dit bij een volwassene doet. Het heeft namelijk geen enkele zin om een kind zolang op te sluiten. Hij krijgt teveel verkeerde contacten en invloeden. En daarbij ook nog eens een grote hekel aan de maatschappij. Aangezien we dat niet willen, krijgt zo een kind een korte celstaf en een zeer lang begeleidings traject. Denk maar niet dat zo een joch binnen 8 maanden alweer thuis op de bank zit.
pi_125192014
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:
TS en de meeste mensen die hier reageren snappen het probleem niet.
Wil je criminaliteit aanpakken moet de pakkans omhoog
Risico voor de crimineel is laag, de strafmaat is niet zo van belang, maar de kans dat je gepakt wordt is laag.
R=SxP
Risico is Straf maal Pakkans.
Als de pakkans erg hoog is, zeg, 90% van de woninginbraken wordt opgelost en de crimineel succesvol vervolgd, zal het aantal woning inbraken sterk dalen, ten eerste omdat het niet loont, ten tweede omdat de inbrekers vast zitten.
TS schijnt vooral wraak te willen op de crimineel, maar waarom denkt hij verder niet over na. De mensen die daar op reageren ook niet.
Het issue is criminaliteit, die wil je zo laag mogelijk hebben. Als de pakkans erg hoog is daalt de criminaliteit, omdat het niet loont en omdat de criminelen vast zitten.
Als voor het smokkelen van drugs de pakkans 90% is, houd dat in dat de kostprijs van drugs bij iedere smokkel vertienvoudigd. Voor de handel geld dan het zelfde, hoe hoger de pakkans, hoe hoger de kostprijs. Het loont zich op een bepaald moment niet meer omdat de kostprijs te hoog wordt. Dan heb ik het nog niet over de marges
Sterke post, maar dat ik vooral wraak wil voor de dader is onwaar, ik wil gerechtigheid voor de nabestaanden. Kortom: ik wil niet dat mensen steeds vaker de drang krijgen om voor eigen rechter te spelen, en dat is wel de tendens die niet alleen bij mij heerst.
People assume too much.
pi_125192084
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:30 schreef pokerstars het volgende:

[..]

Ik reageer even achterstevoren. Ja er is inderdaad iets behoorlijk mis als je op die leeftijd zo een grove fout maakt. MAAR, er is een groot verschil tussen hoe je een kind iets leert en hoe je dit bij een volwassene doet. Het heeft namelijk geen enkele zin om een kind zolang op te sluiten. Hij krijgt teveel verkeerde contacten en invloeden. En daarbij ook nog eens een grote hekel aan de maatschappij. Aangezien we dat niet willen, krijgt zo een kind een korte celstaf en een zeer lang begeleidings traject. Denk maar niet dat zo een joch binnen 8 maanden alweer thuis op de bank zit.
quote:
Tegen een 15-jarige jongen die wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van een 17-jarig meisje in Rotterdam is donderdag acht maanden jeugddetentie geëist. Het Openbaar Ministerie wil ook dat de jongen drie maanden voorwaardelijke jeugddetentie krijgt, maar eiste geen jeugd-tbs.
People assume too much.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')