Vette plaatquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:26 schreef Crientj het volgende:
Laat ik ook eens een poging wagen met deze foto:
[ link | afbeelding ]
Northern Storm by CarinaScheiberlich, on Flickr
Mooie foto inderdaad!quote:
Het idee van lijnen moet je denk ik ook niet te letterlijk nemen, maar meer denken in lijnen qua compositie. Ooit was er in Fot een cursustopic: FOT / fotografie cursus les 1 .quote:Op maandag 4 februari 2013 22:21 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hmm, idd heeft iedereen zijn eigen invulling. Ik wil het juist niet te letterlijk nemen, zoals Stefan's foto (Want ja.. Dat is gewoon letterlijk een "lijn") maar meer in de richting zoals Schanulleke gaat, planken zijn in principe ook lijnen maar dat is toch wat meer creatief vind ik persoonlijk.
Misschien zend ik wel een andere foto in uiteindelijk.
Whehe. Ik pies gewoon wat in het rond zodat alles mijn territorium wordt!quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
He bah Schanulleke, met die mooie plaatjes wordt het steeds moeilijker om een leuk, en origineel beeld te verzinnen!
Die tweede is een stuk beter! Die eerste heeft ook echt heel veel ruis. Hoe hoog was je iso?quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:47 schreef Schanulleke het volgende:
Okay, mijn eerste uitwerking van mijn idee was wellicht íets te gemakzuchtig...
Maar goed, dit is de richting die ik op wil. Tijd om even in de stad een ander glas te zoeken, dat beter vertekend en een manier bedenken om de lijnen mooier en gelijker uit te laten komen...
[ link | afbeelding ]
Lines and glasses #1 by Gilles 1972, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Lines and glasses #2 by Gilles 1972, on Flickr
Iso lag gewoon op 100, maar ik heb in de nabewerking de korrel toegevoegd. Experimentjequote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Die tweede is een stuk beter! Die eerste heeft ook echt heel veel ruis. Hoe hoog was je iso?
ohquote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:08 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Iso lag gewoon op 100, maar ik heb in de nabewerking de korrel toegevoegd. Experimentje
Fijne compositie!quote:Op zaterdag 9 februari 2013 18:20 schreef Evi_90 het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag geschoten toen het heel even opklaarde bij Radio Kootwijk.
Niet geheel tevreden, maar goed ben nog een beginneling.
Als je niet tevreden bent weet je wat je moet veranderenquote:Op zaterdag 9 februari 2013 18:20 schreef Evi_90 het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag geschoten toen het heel even opklaarde bij Radio Kootwijk.
Niet geheel tevreden, maar goed ben nog een beginneling.
Ik was voor FOK! bij een bios met dit als plavond. Toen dacht ik hey! Lijnen! Maar weinig tijd enzo. Ga kijken of ik nog iets beters kan maken.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:54 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik vind hem niet zo spannend.
wauwquote:
Dat is helemaal waar. Maar er past geen trap in mijn kleine autootje.quote:Op zondag 10 februari 2013 01:07 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Als je niet tevreden bent weet je wat je moet veranderenen dus ook 'hoe', Beter maak je er dus nog een die wél aan je eisen voldoet
Ergens in het zuiden van Belgiëquote:
Met dit soort opmerkingen zal je ook niet snel geholpen wordenquote:Op zondag 10 februari 2013 19:07 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Jij doet ook mee om alle urbex locaties top secret te houden?
Het is bij de energiecentrale Monceau sur Sambre van Electrabel, ookwel powerplant IM.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:09 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Vet, waar ergens is dit?
ohja, en dit
[..]
Zolang je je zo opstelt zul je ook geen locaties te weten komenquote:Op zondag 10 februari 2013 19:07 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Jij doet ook mee om alle urbex locaties top secret te houden?
Eerste hit googlequote:Op maandag 11 februari 2013 09:26 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Het is bij de energiecentrale Monceau sur Sambre van Electrabel, ookwel powerplant IM.
Die had ik al gevonden maar dacht dat die powerplant een andere was? Die heeft zon heel loopdek er nog in.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:14 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Eerste hit googleNiet echt top secret te noemen..
I know.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:14 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Eerste hit googleNiet echt top secret te noemen..
* Puala geeft potje exotisch biologisch zout aanquote:Op maandag 11 februari 2013 13:42 schreef kanovinnie het volgende:
Fraai logo rechtsonder zeg... En tellen de lijnen in je kader ook mee?
Die lijnen zullen we maar niet mee tellen.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:42 schreef kanovinnie het volgende:
Fraai logo rechtsonder zeg... En tellen de lijnen in je kader ook mee?
Lijnen heb je goed gezien maakt het wel een grappige foto. Maar als ik je een tip mag geven.. als je dan persee kaders wilt gebruiken, gebruik er dan 1 en niet 3. Verder vind ik je logo nogal storend, het trekt de aandacht weg van je foto. Alleen letters zou beter zijn imho.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:41 schreef Fotografie.vink het volgende:
[ afbeelding ]
Hierbij mijn deelname. Niets spectaculairs maar toch leuk naar mijn mening(het gaat hierbij om de banden sporen).
Nee die koeltoren hoort bij Powerplant IM. Vandaar Cooling Tower IMquote:Op maandag 11 februari 2013 10:24 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Die had ik al gevonden maar dacht dat die powerplant een andere was? Die heeft zon heel loopdek er nog in.
ah okequote:Op maandag 11 februari 2013 14:00 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Nee die koeltoren hoort bij Powerplant IM. Vandaar Cooling Tower IM
Rotterdam C.S. volgens mij.quote:
Mooi gedaan. Ik moet een paar keer kijken voordat ik bedacht wat 't zou kunnen zijn. Ik weet 't nog niet eindelijk.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:13 schreef Wiebeldak het volgende:
Lang geleden maar i'm in!
[ afbeelding ]
!! Zit copyright op. Ook op de compositiequote:
quote:Op maandag 11 februari 2013 21:41 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
!! Zit copyright op. Ook op de compositie
1 foto, knurftquote:Op maandag 11 februari 2013 22:08 schreef Stefan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1 foto op je bolle hoofdquote:
Wat lul je nou man, ik post gewoon wat probeersels. ik zie Schanulleke hier ook meerdere probeersels postenquote:Op maandag 11 februari 2013 22:19 schreef kanovinnie het volgende:
Sorry hoor, maar waarom doe je uberhaupt nog mee? Het is voor jou een eerloze wedstrijd en ik vind de manier waarop je hier omgaat met mensen die sinds maanden weer eens meedoen respectloos. En nu flikker je 4 foto's in het topic zonder duidelijk aan te geven met welke je mee gaat doen.
Of ga je meedoen met die uit het vorige topic?
Die post dat erbij? Jij dondert er 4 foto's in zonder tekst en uitlegquote:Op maandag 11 februari 2013 22:21 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wat lul je nou man, ik post gewoon wat probeersels. ik zie Schanulleke hier ook meerdere probeersels posten
En op de 21 zeg ik wel welke definitief wordtquote:Op maandag 11 februari 2013 22:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Die post dat erbij? Jij dondert er 4 foto's in zonder tekst en uitleg
Ja als je t niet te druk hebt zeker.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:23 schreef Stefan het volgende:
[..]
En op de 21 zeg ik wel welke definitief wordt
Wat heb je met die eerste gedaan?quote:Op maandag 11 februari 2013 22:08 schreef Stefan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Damn....:)quote:Op maandag 11 februari 2013 22:29 schreef Stefan het volgende:
Overigens zie ik dat mijn eerste inzending niet in dit topic staat maar wel in het topic van vorige maand, dus het was al duidelijk dat ik gewoon meedeed, wel opletten he
Gemaakt in FEB voor de duidelijkheid
[ afbeelding ]
Fish eyequote:Op maandag 11 februari 2013 22:58 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Wat heb je met die eerste gedaan?
Leg eens uitquote:
quote:Op maandag 11 februari 2013 22:29 schreef Stefan het volgende:
Overigens zie ik dat mijn eerste inzending niet in dit topic staat maar wel in het topic van vorige maand, dus het was al duidelijk dat ik gewoon meedeed, wel opletten he
[ afbeelding ]
L-E-Z-E-Nquote:Op maandag 11 februari 2013 22:19 schreef kanovinnie het volgende:
Of ga je meedoen met die uit het vorige topic?
Ik verander toch mijn inzending. Ik ben hier meer tevreden over.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:13 schreef Wiebeldak het volgende:
Lang geleden maar i'm in!
http://farm9.staticflickr.com/8388/8461601830_bb9eda1862_b.jpg
quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:34 schreef Sjiep het volgende:
Aargh... Ik heb wel wat.. Nog niet helemaal over uit... Ik had wat ideetjes.. Maar weet niet...
(verder wel duidelijk toch?)
dit wordt mijn inzending trouwensquote:Op maandag 11 februari 2013 22:29 schreef Stefan het volgende:
[ afbeelding ]
Die 2equote:Op maandag 18 februari 2013 21:25 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Gister naar Burgers Zoo geweest
Kan alleen nog niet kiezen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb natuurlijk meer standpunten wat op hetzelfde neerkomt, maar vind deze toch wel geslaagd. Wat vinden jullie de beste?
Oneens, nu wordt je blik van boven naar beneden getrokken wat ik juist tof vind aan die foto.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:49 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Die 2e![]()
'k zou 'm zelf wat vierkanter maken, dus een stuk van de bovenkant af, leg je wat meer de nadruk op die lijnen ipv het onscherpe deel.
De tweede is ook voor mij de beste...quote:Op maandag 18 februari 2013 21:25 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb natuurlijk meer standpunten wat op hetzelfde neerkomt, maar vind deze toch wel geslaagd. Wat vinden jullie de beste?
Zonder twijfel de 2equote:Op maandag 18 februari 2013 21:25 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De 2e is al flink gecropt. En volgens Photoshop is deze bij de stam in het midden.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:29 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind de tweede veel mooier, al zou ik 'm zelf of op 1/3 gecropt hebben of precies in het midden. Nu is hij het allebei net niet.
Vind 'm niet zo heel gek die 1e. Alleen is het hier moeilijk om een horizon recht te zetten.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:09 schreef Sjiep het volgende:
Hmm, ik had dus een aantal foto's al klaar liggen, maar tijdens het bewerken kwam het toch helemaal niet mooi uit:
[ afbeelding ]
Het leek me wel leuk, auto's in een file, lijnen ervoor als tralies.
Dan maar een paar uit de "oude" doos
Misschien dat ik morgen nog even switch, heb er 3 waar ik wel tevreden over ben.. Maar voorlopig deze ivm eenvoud:
[ afbeelding ]
Thanks, dat vond ik ook. de horizon en de lijnen van het hek waren niet echt recht te zetten en ik was er uiteindelijk niet tevreden over. Dus dan toch maar wat anders.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:20 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
De 2e is al flink gecropt. En volgens Photoshop is deze bij de stam in het midden.
Geldt ook voor de zebra. Bij de kont is de lijn scheef, maar het grootste gedeelte staat in het midden.
Thnx in ieder geval voor jullie input. Ik hou het dan op de 2e voor mijn inzending.
[..]
Vind 'm niet zo heel gek die 1e. Alleen is het hier moeilijk om een horizon recht te zetten.
Out of the box denken is in dit geval wel gelimiteerd tot jouw inzending :pquote:Op woensdag 20 februari 2013 21:06 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Wel jammer dat er niemand out of the box denkt.
Ik ga nog ff kijken of ik wat mooiers kan maken, maar anders word dit hem
Wou ook iets doen met een opzet met een spiegel, wat poedersuiker en een creditcardquote:Op woensdag 20 februari 2013 21:06 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
GMTAquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:13 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Wou ook iets doen met een opzet met een spiegel, wat poedersuiker en een creditcard
Maar het idee nog niet echt kunnen uitwerken... dus ja...
Het is wel een andere benadering, maar ik vind het niet zo'n sterk beeld. Iets té rechttoe rechtaan wmb.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:06 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Het ging toch over lijnen?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:59 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het is wel een andere benadering, maar ik vind het niet zo'n sterk beeld. Iets té rechttoe rechtaan wmb.
Deze opties kwamen vorige maand al langs hoor, samen met de cocaine maar men vindt lijntjes blijkbaar leukerquote:Op woensdag 20 februari 2013 21:06 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Is ook wel lastiger uit te werken natuurlijk. Je zo er wel een sterk portret van kunnen maken. Met een hele trieste blik kijkend naar je kale crackertje, of een doosje bonbons met een kettingslot eromheen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
Deze opties kwamen vorige maand al langs hoor, samen met de cocaine maar men vindt lijntjes blijkbaar leuker
Ik wilde eigenlijk appels stapelen en een schaaltje met chips neer zetten en daar sip bij gaan zitten kijken. Maar er kwam een hersenschudding tussendoorquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:16 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Is ook wel lastiger uit te werken natuurlijk. Je zo er wel een sterk portret van kunnen maken. Met een hele trieste blik kijkend naar je kale crackertje, of een doosje bonbons met een kettingslot eromheen.
De eerste krijg ik hoofdpijn van. De tweede vind ik iets beter, maar waarom schuin?quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:21 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeg maar wat je hier van vind. Vind hem zelf wel sterker.
Wat zijn het? Verwarmingsbuizen?quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:21 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeg maar wat je hier van vind. Vind hem zelf wel sterker.
Maakt toch niet uit? Welke vind je mooier?quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wat zijn het? Verwarmingsbuizen?
Persoonlijk vind ik ze beide niet mooi,het komt op mij over als iets uit een Gammafolder maar twee is beter dan 1quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit? Welke vind je mooier?
Het is leuk om te raden. Douchegordijn?quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit? Welke vind je mooier?
breipennenquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:42 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het is leuk om te raden. Douchegordijn?
Is dat kindergezichtje toeval of geshopt?quote:
Leuk, beter dan die andere 2 glaquote:Op donderdag 21 februari 2013 21:42 schreef Schanulleke het volgende:
Nu zie ik dat gezichtje ook. Lollig.
Mijn nieuwe inzending:
[ link | afbeelding ]
Distorted by Gilles 1972, on Flickr
veel beter!quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:42 schreef Schanulleke het volgende:
Nu zie ik dat gezichtje ook. Lollig.
Mijn nieuwe inzending:
[ link | afbeelding ]
Distorted by Gilles 1972, on Flickr
Toeval. Kano kan niet photoshoppen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:21 schreef Stefan het volgende:
[..]
Is dat kindergezichtje toeval of geshopt?
quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Toeval. Kano kan niet photoshoppen.
Foto's moeten in deze maand gemaakt zijn en volgens mij is dat met jouw foto niet het geval.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:31 schreef freud het volgende:
Laat ik ook een keer meedoen, de bekende trap ik Parijs:
[ afbeelding ]
Het is een kwestie van stukjes blauw in het wit stempelenquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Toeval. Kano kan niet photoshoppen.
Genomen op 13 mei 2012 om een uur of tweequote:Op donderdag 21 februari 2013 22:33 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Foto's moeten in deze maand gemaakt zijn en volgens mij is dat met jouw foto niet het geval.
Super dat je toch dat lijstje hebt weten te verzamelen!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 00:54 schreef Schanulleke het volgende:
Veel inzendingen, wat leuk is. Maar het wordt dan wel een rotklus om dit lijstje te maken!
Is het niet de bedoeling dat je de nummer een 14 punten geeft?quote:
Ik heb de nummering in m'n spreadsheet omgedraaid jaquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:41 schreef Stefan het volgende:
[..]
Is het niet de bedoeling dat je de nummer een 14 punten geeft?
Thx, maar k woon anderhalf uur van Rotterdamquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:15 schreef Boy_Snakeye het volgende:
1. Andreas612 – Geluk dat je dus in Rotterdam woont, maar gewoon een hele vette compositie.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:48 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Thx, maar k woon anderhalf uur van Rotterdam
Aangepastquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:41 schreef Stefan het volgende:
[..]
Is het niet de bedoeling dat je de nummer een 14 punten geeft?
zal er even voor gaan zitten binnenkort maar de stemmen heb je nu iig alquote:Op maandag 25 februari 2013 16:24 schreef Puala het volgende:
Ben wel benieuwd naar je motivatie Stefan
Vanavond of morgenavond. Ik ben in elk geval op tijdquote:Op maandag 25 februari 2013 16:32 schreef andreas612 het volgende:
Misschien wel handig als de rest ook even stemt, aangezien het nog zo'n 2 dagen is voor het einde, en aangezien er pas 5 van de 15 geweest zijn..
SPOILER: Voorlopige uitslag in de spoiler, niet kijken als je je eigen stemming niet wilt beinvloeden!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat genoteerd!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:18 schreef Orbox het volgende:
Ik heb geen inzending gedaan maar al mijn 0 punten gaan naar -Techno- !
Heb geen kaarsen. Maar ik kan het gasfornuis wel aanzetten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:26 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Kaarsjes aan en Barry White op de achtergrond?
Zo van: als ik van jou 14 punten krijg dan mag je alles met me doen wat je wilt?quote:
Vanavond geef ik mijn scores door.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 00:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
De volgende mensen hebben nog niet hun stem uitgebracht en kunnen dit nog doen tot uiterlijk woensdagavond 27 februari 23:59.
Bij uitblijven van stemmen ken je bij verstek 14 punten toe aan iedereen (behalve jezelf natuurlijk).
d4v1d
m1st1g
Evi_90
Fotografie.Vink
Wiebeldak
Puala
kanovinnie
Komt goedquote:Op dinsdag 26 februari 2013 00:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
De volgende mensen hebben nog niet hun stem uitgebracht en kunnen dit nog doen tot uiterlijk woensdagavond 27 februari 23:59.
Bij uitblijven van stemmen ken je bij verstek 14 punten toe aan iedereen (behalve jezelf natuurlijk).
d4v1d
m1st1g
Evi_90
Fotografie.Vink
Wiebeldak
Puala
kanovinnie
Je kunt ook zelf even stemmenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:51 schreef Puala het volgende:
Ik mag niet zien wat Kano stemt en ook niet kleffen
1 laptop delen.. hij eerst en nu ikquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je kunt ook zelf even stemmen
Done!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:14 schreef Puala het volgende:
En dan nu een update van het excel sheetje?
quote:Op maandag 11 februari 2013 13:41 schreef Fotografie.vink het volgende:
[ afbeelding ]
Hierbij mijn deelname. Niets spectaculairs maar toch leuk naar mijn mening(het gaat hierbij om de banden sporen).
Heren, denken jullie eraan dat je nog tot uiterlijk morgenavond (woensdag 27 februari, 23:59 uur) kunt stemmen? Bij uitblijven van stemmen ken je bij verstek 14 punten toe aan iedereen (behalve jezelf natuurlijk).quote:Op zondag 3 februari 2013 11:12 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Gister genomen tijdens de Nikon quick start cursus in dierenpark Amersfoort, als ik geen andere foto hier nog plaats is dit mijn inzending. Jammer van de ruis, de gene die de workshop gaf zei dat de iso perse op 3200 moest
//Edit: Klein beetje ruis weg te weten halen in Lightroom![]()
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:56 schreef Schanulleke het volgende:
9 punten: Scarlet_Dragonfly - Fijn beeld. Ik zou hem ook wel in kleur willen zien.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:01 schreef andreas612 het volgende:
10. Scarlet_Dragonfly, leuke foto, mooie dof en leuke compositie, alleen een zwakke z/w omzetting imo.
quote:Op maandag 25 februari 2013 22:22 schreef Sjiep het volgende:
12. Scarlet_Dragonfly, mooie zwart wit uitvoering, goed scherp waar het scherp moet zijn!
Grappig hoe sommigen de zwart-wit omzetting mooi vinden en anderen weer juist nietquote:Op dinsdag 26 februari 2013 00:15 schreef Crientj het volgende:
8. Scarlet_dragonfly -- Prachtig om te zien, maar ik had hem liever in kleur gezien. Je hebt er eentje op Flickr staan die mij meer aanspreekt.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:05 schreef -Techno- het volgende:
12 punten: Scarlet_Dragonfly- De scherptediepte in deze foto vind ik erg geslaagd. Goed idee en leuk uitgevoerd!
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:08 schreef m1st1g het volgende:
9 scarlet_Dragonfly. Ik had de focus graag iets meer naar links gezien verder een puik idee.
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:57 schreef kanovinnie het volgende:
6. Scarlet_Dragonfly, Leuk lijnenspel, ik vind hem alleen wat te druk. En de scherptediepte had imo of kleiner, of groter moeten liggen. Er is nu 1 scherp haakje en 2 die nog een beetje op het randje zitten van scherp of niet scherp.
Scherptediepte: ook al onenigheidquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:54 schreef Evi_90 het volgende:
12. Secret_Dragonfly - Goede scherptediepte, ben benieuwd wat het is en hoe de foto er in een kleur uit ziet.
Inderdaad leuk om de reacties te lezen, ook van andere deelnemers. Je leert overal wel wat van!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wat ik het leuke aan deze wedstrijd vind is dat je soms totaal uiteenlopende reacties op je foto krijgt. Thanks all!
Voor de twijfelaars: het zijn dus de hamertjes + mechaniek binnenin een piano die de druk op een toets overbrengen op de snaar.
Ik zal er een paar even uitlichten en op reageren:
[..]
[..]
[..]
[..]
Grappig hoe sommigen de zwart-wit omzetting mooi vinden en anderen weer juist niet
Ik heb een kleuren-versie met een net wat andere crop ook op m'n flickr staan: http://www.flickr.com/photos/vloris/8470585661/
[..]
[..]
[..]
[..]
Scherptediepte: ook al onenigheid
Hier was ik zelf eigenlijk ook niet helemaal tevreden over, wat kanovinnie heel duidelijk weet over te brengen. Ik wilde eigenlijk nog een serie foto's maken om dat wat te kunnen verbeteren, maar had ik helaas geen tijd meer voor… ('studio' weer helemaal opnieuw opbouwen om m'n piano heen, weer alle kleppen van de piano af etc.: https://www.icloud.com/ph(...)72-A6DC-B534FACC37E7)
quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:23 schreef Puala het volgende:
Aangezien iedereen het zo graag wilt weten.. Het waren de poten van deze krukjes:
[ afbeelding ]
je verwacht het nietquote:Op woensdag 27 februari 2013 00:56 schreef Crientj het volgende:
Reacties lezen is zeker leuk. Voor wie wil weten wat de ondergrond is van mijn foto:
[ afbeelding ]
Rechtsonder, de carpoort na een regenbui.
Hoiquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:28 schreef Stefan het volgende:
Hahaha wat laten sommige mensen zich weer kennen, je vraagt je af of ze in het echte leven ook zo sneu zijn
![]()
Anyway, op naar een nieuw thema/
Je mag stemmen, maar dat word dan niet meegeteldquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:23 schreef NorgeT het volgende:
Hmm net te laat om mee te doen. Mag stemmen ook als niet-deelnemer?
Volgende maand doe ik mee
Graag gedaan. Had zelf wel met deze foto willen meedoenquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:37 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Thnx voor je feedback. Moet zeggen dat mijn foto al redelijk omhoog gekicked is qua kleuren, althans het groen
Ben benieuwd naar het thema voor volgende maand
He dat lijkt wel op een pla..... ow wacht het is een pauwquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:41 schreef Stefan het volgende:
Ik ga binnenkort toch maar eens naar de kinderboerderij om een pauwenfoto te maken, misschien wordt het thema wel lente
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
Dan moet je nog even goed naar de regeltjes kijken:quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:48 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Graag gedaan. Had zelf wel met deze foto willen meedoen
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:56 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
He dat lijkt wel op een pla..... ow wacht het is een pauw
Grappig hoe je hersens soms associaties leggen die er niet zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:13 schreef NorgeT het volgende:
14 -Techno-| Mooie plaat, goede dieptewerking en kleuren. Contrasten zouden wat mij betreft wat sterker mogen, maar gewoon een goed strak beeld![]()
13 - Crientje| Prima plaat, lekkere zwartwit omzetting en scherptediepte. Niet veel te zien, maar kijkt op een of andere manier prettig.![]()
12 - Scarlet_Dragonfly| Mooi beeld, goede zwartwit omzetting en juiste korrel. Patroon is fijn, al had de focus misschien wat minder centraal gekund. Gulden snede.
11 - Stefan| Mooi beeld. Rare kleuren dat wel. Maar dat komt waarschijnlijk door gare verlichting in de hal. Omzetten naar zwartwit was wellicht verstandiger geweest.
10- Schanulleke| Leuk speels beeld goed passend bij het onderwerp en netjes uitgevoerd. Bij nader inzien zie ik oneffenheden in de lijnen. Onzorgvuldig stitchwerk? Daarom wat lagere score.
9 - Andreas612| Technisch perfect uitgevoerd. Kan niet beter. Maar het is wat mij betreft wel hét cliché shot van Rotterdam. Weinig creativiteit en daarom lage score.
8 - Boy_Snakeye| Leuk idee, maar mist wat frisheid. Meer knallende kleuren!
7 - Wiebeldak| Aardige detail opname. Maar zou volgens mij beter uit de verf komen met andere zonnestand en meer knallende kleuren en contrasten.![]()
6 - Sjiep| Aardig beeld, goede uitvoering. Maar het onderwerp vind ik niet echt interessant.
5 - Evi_90| Leuke compo maar erg slechte belichting. Lucht is uitgebeten.
4 - Puala| Hier kan ik vrij weinig mee. Kan werken als achtergrondje voor iets. Maar als foto doet het mij weinig. Uitvoering wel prima overigens.
3 - kanovinnie| Een niet veelzeggend beeld. Zie wat je wilde bereiken, maar mist strakheid.
2 - Fotografie.Vink| Een snapshot. Doet mij vrij weinig. En wat een rare onscherpte onderin.
1 - m1st1g| Ik zie de lijnen wel, maar de foto is een rommeltje. Daarnaast zijn de kleuren grauw en is de lucht uitgebeten.
0 - d4v1d| Watervalletje, ok. Maar wat heeft dit met lijnen te maken? Daarnaast was het mooier om een langere of juist hele korte sluitertijd te gebruiken.
Toch altijd meer werk dan je denkt. Maar hoop dat jullie er wat aan hebben
Een stukje van het nieuwe Rotterdam CS. Meestal weet je niet waar je naar kijkt bij foto's van mijquote:Op dinsdag 26 februari 2013 00:15 schreef Crientj het volgende:
14. Schanulleke – Fijne foto, mooi gedaan met de weerkaatsing door het glas
13. Techno- - Mooie locatie, perfecte foto.
12. Andreas612 – Het geheel klopt goed, niet te lang naar kijken, veroorzaakt duizeligheid.
11. Boy_Snakeye – Erg fijne foto. Simpel, maar doeltreffend.
10. Sjiep - Prettig om naar te kijken en om naar te blijven kijken.
9. Stefan – Lijnen volgen richting de coach, prima foto.
8. Scarlet_dragonfly – Prachtig om te zien, maar ik had hem liever in kleur gezien. Je hebt er eentje op Flickr staan die mij meer aanspreekt.
7. Evi_90 – Prima foto, mooi gebouw.
6. Fotografie.vink – Ik word afgeleid door de bomen, had liever meer gezien van het wegdek.
5. Kanovinnie – Bizar vanwege de vorming van de wolken, maar weinig lijnen. Wat doet die kleerhanger/haak eigenlijk in dat hek?
4. m1st1g – Het onderwerp is duidelijk te zien, maar het is voor mij te rommelig. Teveel lijnen, ik weet niet waar ik naar moet kijken.
3. Wiebeldak - Deze foto doet vrij weinig voor me, waar zit ik naar te kijken?
2. Puala – Deze foto doet vrij weinig voor me, waar zit ik naar te kijken?
1. D4v1d – Begrijp je idee en de foto wel, maar het is m net niet. Zoals eerder aangegeven, blijf positief en leer ervan. Blijf meedoen.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:25 schreef Wiebeldak het volgende:
09 - Sjiep Als de 'horizon' recht had gestaan had je ik je flink wat meer punten gegeven want dit vind ik wel een heel fijne foto qua sfeer maar die 'horizon' erger ik mij een beetje aan.
En natuurlijk voor alle anderen:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:54 schreef Evi_90 het volgende:
3. Fotografie.Vink - De foto voelt een beetje ouderwets aan. Dat kan door het kader kader en logo komen. Deze leiden me af van de symmetrie die wel degelijk aanwezig is. Ben benieuwd hoe de foto er "kaal" uitziet.
Dat is meer "all i want for christmas"quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:57 schreef Stefan het volgende:
Ik kies voor gouden uur
[ afbeelding ]
je foto staat op zijn kop.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:57 schreef Stefan het volgende:
Ik kies voor gouden uur
[ afbeelding ]
Tijdens het gouden uurtjequote:Op donderdag 28 februari 2013 12:59 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat is meer "all i want for christmas"
als ik google op abstracte lente foto krijg ik allerlei dingen te zien die neit tot nauwelijks buiten te vinden zijn c.q. te doen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:41 schreef Puala het volgende:
Bij abstract gaan mijn gedachten gelijk van "oh dat kan ik doen, dat kan, dat kan" en bij 'het gouden uurtje' niet.
Je bent de eerste die dat ziet, heb 100 likes gehad ofzo en niemand zei er iets overquote:
Het thema is niet abstracte lente. Het thema is abstract.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:00 schreef BrandX het volgende:
[..]
als ik google op abstracte lente foto krijg ik allerlei dingen te zien die neit tot nauwelijks buiten te vinden zijn c.q. te doen.
Wat verstaan jullie onder abstracte lente fotografie dan
Met je blote reet tussen de krokusjusquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:00 schreef BrandX het volgende:
[..]
als ik google op abstracte lente foto krijg ik allerlei dingen te zien die neit tot nauwelijks buiten te vinden zijn c.q. te doen.
Wat verstaan jullie onder abstracte lente fotografie dan
ah zo!quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:01 schreef Puala het volgende:
[..]
Het thema is niet abstracte lente. Het thema is abstract.
quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
Met je blote reet tussen de krokusjus
Ik zou dit wel fijn vinden. (mocht ik ooit een keer winnenquote:Op donderdag 28 februari 2013 12:30 schreef andreas612 het volgende:
Misschien handig om de voorgaande thema's in de OP te plaatsen? kan er mee rekening gehouden worden (tenzij het niemand boeit als iets voor de 2e keer voorkomt)
Als jij een lijst heb stop ik 'm erinquote:Op donderdag 28 februari 2013 12:30 schreef andreas612 het volgende:
Misschien handig om de voorgaande thema's in de OP te plaatsen? kan er mee rekening gehouden worden (tenzij het niemand boeit als iets voor de 2e keer voorkomt)
Volgens mij is die zo zo compleet als ik 'm kan vinden!quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als jij een lijst heb stop ik 'm erin
leuk thema, heb ik nog een oudje ter inspiratie!quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:57 schreef Stefan het volgende:
Ik kies voor gouden uur
[ afbeelding ]
Tof!quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
leuk thema, heb ik nog een oudje ter inspiratie!
[ link | afbeelding ]
Amsterdam dawn by rogervandeberg, on Flickr
Handig voor mensen die geen google gebruiken:quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:11 schreef Schanulleke het volgende:
Abstract wordt vast door een ander nog wel eens gekozen. Gouden uur it is!
Dit vind ik zelf meer het blauwe uur eigenlijk.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:57 schreef Stefan het volgende:
Ik kies voor gouden uur
[ afbeelding ]
Is dat niet iets wat met name in de zomer voorkomt?quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:48 schreef Schanulleke het volgende:
Om verder te verduidelijken: het gouden uur is het laatste uur voor zonsondergang, waarin alles een gouden gloed krijgt.
Ik geloof dat het eerste uur na zonsopkomst er ook toe wordt gerekend.
Waarom?quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:12 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Is dat niet iets wat met name in de zomer voorkomt?
Wekker zetten.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:19 schreef over_hedge het volgende:
Ik kom veel te laat mijn bed uit voor het gouden uurtje
my bad, je hebt gelijkquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:43 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dit vind ik zelf meer het blauwe uur eigenlijk.
Sorry, ben te laat nu.. Was niet heel actief op fok de laatste tijd en was het ook totaal vergeten, toen ik ergens eergister of de dag ervoor een quote-alert zag Had ik geen tijd om alle foto's te gaan beoordelen en daarna gewoon vergeten.quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:05 schreef andreas612 het volgende:
Alleen d4v1d nog?
ff dm'tje gestuurd
Neequote:
Je ligt om vijf uur smiddags nog in bed?quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:19 schreef over_hedge het volgende:
Ik kom veel te laat mijn bed uit voor het gouden uurtje
Neequote:Op donderdag 28 februari 2013 18:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je ligt om vijf uur smiddags nog in bed?
Strikt genomen misschien wel, maar ik mis de gouden gloed...quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:18 schreef Stefan het volgende:
Dit is zeker the magic hour?
[ afbeelding ]
Gouden uurtje is het eerste en laatste uur zonlicht van de dag. Dan moet de zon dus al op zijn, of nog niet onder.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:25 schreef andreas612 het volgende:
Wat vinden jullie het verschil tussen blauwe kwartiertje en gouden uurtje? Voor mij is het thema nu eigenlijk gelijk aan (zichtbare) zonsondergang, en aangezien blauwe kwartiertje ook in dat laatste uur valt.
Ik heb anders een heel ander idee voor gouden uurtje, welke ik van het weekend hoop te kunnen schieten. En dan midden op de dag, en nog binnen ookquote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:25 schreef andreas612 het volgende:
Wat vinden jullie het verschil tussen blauwe kwartiertje en gouden uurtje? Voor mij is het thema nu eigenlijk gelijk aan (zichtbare) zonsondergang, en aangezien blauwe kwartiertje ook in dat laatste uur valt.
Het verschil tussen blauw en goud is doorgaans prima te zienquote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:25 schreef andreas612 het volgende:
Ah ja, nou binnenkort maar aan de slag dan maar he :pquote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:52 schreef Uncle het volgende:
[..]
Gouden uurtje is het eerste en laatste uur zonlicht van de dag. Dan moet de zon dus al op zijn, of nog niet onder.
Blauw kwartiertje is ongeveer 30/45 minuten voor zonsopgang en (vooral) 30/45 minuten na zonsondergang. Dan moet de zon dus nog niet op zijn, of al helemaal onder zijn
Volgens wikipedia is er een verchil tussen het blauwe n het gouden uurtjequote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:25 schreef andreas612 het volgende:
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:33 schreef Stefan het volgende:
Volgens mij kun je het thema zo interpreteren als je zelf wilt
Het is aan de anderen of ze in je idee meegaan
Filters gebruiken kan ookquote:
Precies'quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:38 schreef Crientj het volgende:
[..]
Is ook een optie, kan er ook nog een 1000 watt lamp op zetten.
Mwah, ligt eraanquote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:40 schreef Stefan het volgende:
[..]
Precies'
Het gaat om het eindresultaat, je foto laten afhangen van de natuur is niet nodig.
Ik heb vandaag al 16 grijze uurtjes gezienquote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:20 schreef Wiebeldak het volgende:
Vandaag heb ik 2 grijze uurtjes gezien.
Ik zag je al reageren onder die foto op fb. Wel vaag dat Cameraland nooit credits geeft.quote:
Dat doet cl idd zeldenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:22 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik zag je al reageren onder die foto op fb. Wel vaag dat Cameraland nooit credits geeft.
waarom zeg je dan dat het jouw uitzending is? En wie zegt dat je die vorige wel zelf gemaakt hebt?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:22 schreef Stefan het volgende:
Hehe
Is niet van mij, stond op facebook
Foto maken van een steen in het water
daar ga ik mijn tijd niet aan verspillen hoor. Als iemand graag met de foto van iemand anders mee wilt doen moet hij/zij dat zelf wetenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:45 schreef Stefan het volgende:
Nou, succes met het ontmaskeren van mijn inzendingen dan, ik hoor wel wanneer je het origineel hebt gevonden
ja, ik had wel ingezonden, maar geen reactie op. jammer dan.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:54 schreef Stefan het volgende:
@schanulleke
had jij nog meegedaan aan die camerland winterfotowedstrijd
die loopt nog steeeds geloof ik
lees net dat t woensdag pas gesloten is, 7000 inzendingenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:09 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
ja, ik had wel ingezonden, maar geen reactie op. jammer dan.
Nu niet meer, maar die tellen niet mee.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:23 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik heb vandaag al 16 grijze uurtjes gezien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |