Een stukje van het nieuwe Rotterdam CS. Meestal weet je niet waar je naar kijkt bij foto's van mijquote:Op dinsdag 26 februari 2013 00:15 schreef Crientj het volgende:
14. Schanulleke – Fijne foto, mooi gedaan met de weerkaatsing door het glas
13. Techno- - Mooie locatie, perfecte foto.
12. Andreas612 – Het geheel klopt goed, niet te lang naar kijken, veroorzaakt duizeligheid.
11. Boy_Snakeye – Erg fijne foto. Simpel, maar doeltreffend.
10. Sjiep - Prettig om naar te kijken en om naar te blijven kijken.
9. Stefan – Lijnen volgen richting de coach, prima foto.
8. Scarlet_dragonfly – Prachtig om te zien, maar ik had hem liever in kleur gezien. Je hebt er eentje op Flickr staan die mij meer aanspreekt.
7. Evi_90 – Prima foto, mooi gebouw.
6. Fotografie.vink – Ik word afgeleid door de bomen, had liever meer gezien van het wegdek.
5. Kanovinnie – Bizar vanwege de vorming van de wolken, maar weinig lijnen. Wat doet die kleerhanger/haak eigenlijk in dat hek?
4. m1st1g – Het onderwerp is duidelijk te zien, maar het is voor mij te rommelig. Teveel lijnen, ik weet niet waar ik naar moet kijken.
3. Wiebeldak - Deze foto doet vrij weinig voor me, waar zit ik naar te kijken?
2. Puala – Deze foto doet vrij weinig voor me, waar zit ik naar te kijken?
1. D4v1d – Begrijp je idee en de foto wel, maar het is m net niet. Zoals eerder aangegeven, blijf positief en leer ervan. Blijf meedoen.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:25 schreef Wiebeldak het volgende:
09 - Sjiep Als de 'horizon' recht had gestaan had je ik je flink wat meer punten gegeven want dit vind ik wel een heel fijne foto qua sfeer maar die 'horizon' erger ik mij een beetje aan.
En natuurlijk voor alle anderen:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:54 schreef Evi_90 het volgende:
3. Fotografie.Vink - De foto voelt een beetje ouderwets aan. Dat kan door het kader kader en logo komen. Deze leiden me af van de symmetrie die wel degelijk aanwezig is. Ben benieuwd hoe de foto er "kaal" uitziet.
Dat is meer "all i want for christmas"quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:57 schreef Stefan het volgende:
Ik kies voor gouden uur
[ afbeelding ]
je foto staat op zijn kop.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:57 schreef Stefan het volgende:
Ik kies voor gouden uur
[ afbeelding ]
Tijdens het gouden uurtjequote:Op donderdag 28 februari 2013 12:59 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat is meer "all i want for christmas"
als ik google op abstracte lente foto krijg ik allerlei dingen te zien die neit tot nauwelijks buiten te vinden zijn c.q. te doen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:41 schreef Puala het volgende:
Bij abstract gaan mijn gedachten gelijk van "oh dat kan ik doen, dat kan, dat kan" en bij 'het gouden uurtje' niet.
Je bent de eerste die dat ziet, heb 100 likes gehad ofzo en niemand zei er iets overquote:
Het thema is niet abstracte lente. Het thema is abstract.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:00 schreef BrandX het volgende:
[..]
als ik google op abstracte lente foto krijg ik allerlei dingen te zien die neit tot nauwelijks buiten te vinden zijn c.q. te doen.
Wat verstaan jullie onder abstracte lente fotografie dan
Met je blote reet tussen de krokusjusquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:00 schreef BrandX het volgende:
[..]
als ik google op abstracte lente foto krijg ik allerlei dingen te zien die neit tot nauwelijks buiten te vinden zijn c.q. te doen.
Wat verstaan jullie onder abstracte lente fotografie dan
ah zo!quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:01 schreef Puala het volgende:
[..]
Het thema is niet abstracte lente. Het thema is abstract.
quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
Met je blote reet tussen de krokusjus
Ik zou dit wel fijn vinden. (mocht ik ooit een keer winnenquote:Op donderdag 28 februari 2013 12:30 schreef andreas612 het volgende:
Misschien handig om de voorgaande thema's in de OP te plaatsen? kan er mee rekening gehouden worden (tenzij het niemand boeit als iets voor de 2e keer voorkomt)
Als jij een lijst heb stop ik 'm erinquote:Op donderdag 28 februari 2013 12:30 schreef andreas612 het volgende:
Misschien handig om de voorgaande thema's in de OP te plaatsen? kan er mee rekening gehouden worden (tenzij het niemand boeit als iets voor de 2e keer voorkomt)
Volgens mij is die zo zo compleet als ik 'm kan vinden!quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als jij een lijst heb stop ik 'm erin
leuk thema, heb ik nog een oudje ter inspiratie!quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:57 schreef Stefan het volgende:
Ik kies voor gouden uur
[ afbeelding ]
Tof!quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
leuk thema, heb ik nog een oudje ter inspiratie!
[ link | afbeelding ]
Amsterdam dawn by rogervandeberg, on Flickr
Handig voor mensen die geen google gebruiken:quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:11 schreef Schanulleke het volgende:
Abstract wordt vast door een ander nog wel eens gekozen. Gouden uur it is!
Dit vind ik zelf meer het blauwe uur eigenlijk.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:57 schreef Stefan het volgende:
Ik kies voor gouden uur
[ afbeelding ]
Is dat niet iets wat met name in de zomer voorkomt?quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:48 schreef Schanulleke het volgende:
Om verder te verduidelijken: het gouden uur is het laatste uur voor zonsondergang, waarin alles een gouden gloed krijgt.
Ik geloof dat het eerste uur na zonsopkomst er ook toe wordt gerekend.
Waarom?quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:12 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Is dat niet iets wat met name in de zomer voorkomt?
Wekker zetten.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:19 schreef over_hedge het volgende:
Ik kom veel te laat mijn bed uit voor het gouden uurtje
my bad, je hebt gelijkquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:43 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dit vind ik zelf meer het blauwe uur eigenlijk.
Sorry, ben te laat nu.. Was niet heel actief op fok de laatste tijd en was het ook totaal vergeten, toen ik ergens eergister of de dag ervoor een quote-alert zag Had ik geen tijd om alle foto's te gaan beoordelen en daarna gewoon vergeten.quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:05 schreef andreas612 het volgende:
Alleen d4v1d nog?
ff dm'tje gestuurd
Neequote:
Je ligt om vijf uur smiddags nog in bed?quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:19 schreef over_hedge het volgende:
Ik kom veel te laat mijn bed uit voor het gouden uurtje
Neequote:Op donderdag 28 februari 2013 18:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je ligt om vijf uur smiddags nog in bed?
Strikt genomen misschien wel, maar ik mis de gouden gloed...quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:18 schreef Stefan het volgende:
Dit is zeker the magic hour?
[ afbeelding ]
Gouden uurtje is het eerste en laatste uur zonlicht van de dag. Dan moet de zon dus al op zijn, of nog niet onder.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:25 schreef andreas612 het volgende:
Wat vinden jullie het verschil tussen blauwe kwartiertje en gouden uurtje? Voor mij is het thema nu eigenlijk gelijk aan (zichtbare) zonsondergang, en aangezien blauwe kwartiertje ook in dat laatste uur valt.
Ik heb anders een heel ander idee voor gouden uurtje, welke ik van het weekend hoop te kunnen schieten. En dan midden op de dag, en nog binnen ookquote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:25 schreef andreas612 het volgende:
Wat vinden jullie het verschil tussen blauwe kwartiertje en gouden uurtje? Voor mij is het thema nu eigenlijk gelijk aan (zichtbare) zonsondergang, en aangezien blauwe kwartiertje ook in dat laatste uur valt.
Het verschil tussen blauw en goud is doorgaans prima te zienquote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:25 schreef andreas612 het volgende:
Ah ja, nou binnenkort maar aan de slag dan maar he :pquote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:52 schreef Uncle het volgende:
[..]
Gouden uurtje is het eerste en laatste uur zonlicht van de dag. Dan moet de zon dus al op zijn, of nog niet onder.
Blauw kwartiertje is ongeveer 30/45 minuten voor zonsopgang en (vooral) 30/45 minuten na zonsondergang. Dan moet de zon dus nog niet op zijn, of al helemaal onder zijn
Volgens wikipedia is er een verchil tussen het blauwe n het gouden uurtjequote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:25 schreef andreas612 het volgende:
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:33 schreef Stefan het volgende:
Volgens mij kun je het thema zo interpreteren als je zelf wilt
Het is aan de anderen of ze in je idee meegaan
Filters gebruiken kan ookquote:
Precies'quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:38 schreef Crientj het volgende:
[..]
Is ook een optie, kan er ook nog een 1000 watt lamp op zetten.
Mwah, ligt eraanquote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:40 schreef Stefan het volgende:
[..]
Precies'
Het gaat om het eindresultaat, je foto laten afhangen van de natuur is niet nodig.
Ik heb vandaag al 16 grijze uurtjes gezienquote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:20 schreef Wiebeldak het volgende:
Vandaag heb ik 2 grijze uurtjes gezien.
Ik zag je al reageren onder die foto op fb. Wel vaag dat Cameraland nooit credits geeft.quote:
Dat doet cl idd zeldenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:22 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik zag je al reageren onder die foto op fb. Wel vaag dat Cameraland nooit credits geeft.
waarom zeg je dan dat het jouw uitzending is? En wie zegt dat je die vorige wel zelf gemaakt hebt?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:22 schreef Stefan het volgende:
Hehe
Is niet van mij, stond op facebook
Foto maken van een steen in het water
daar ga ik mijn tijd niet aan verspillen hoor. Als iemand graag met de foto van iemand anders mee wilt doen moet hij/zij dat zelf wetenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:45 schreef Stefan het volgende:
Nou, succes met het ontmaskeren van mijn inzendingen dan, ik hoor wel wanneer je het origineel hebt gevonden
ja, ik had wel ingezonden, maar geen reactie op. jammer dan.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:54 schreef Stefan het volgende:
@schanulleke
had jij nog meegedaan aan die camerland winterfotowedstrijd
die loopt nog steeeds geloof ik
lees net dat t woensdag pas gesloten is, 7000 inzendingenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:09 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
ja, ik had wel ingezonden, maar geen reactie op. jammer dan.
Nu niet meer, maar die tellen niet mee.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:23 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik heb vandaag al 16 grijze uurtjes gezien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |