Knotsgek? De kakkies denken dat er iets te halen valt maar flikkeren kei hard op hun lange neus. Heb je ze gezien vanmiddag? Is gewoon Heracles niveau. Al maakt PSV dat niet zoveel uit, helaas.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Alleen weinig volk. Blijkbaar spreekt Feyenoord weinig mensen wat aan.
Nee dat heeft vele factoren. Eerst het hele gezeik met de kaartverkoop. Het is ook 1 op 1 verkoop waardoor (in principe) alleen seizoenskaart houders kunnen gaan (uiteindelijk ook club card houders). Vele mensen kunnen misschien niet op en neer omdat het ene late wedstrijd is waardoor mensen niet meer naar huis kunnen. En nog veel meer.
Knotsgek? De kakkies denken dat er iets te halen valt maar flikkeren kei hard op hun lange neus. Heb je ze gezien vanmiddag? Is gewoon Heracles niveau. Al maakt PSV dat niet zoveel uit, helaas.
Maar meestal lopen bekerwedstrijden toch anders dan competite wedstrijden
RikElfrink Voor de duidelijkheid: Het contract van Stef Nijland loopt dit jaar af. Verhuur aan #Brisbane is dus een definitief afscheid bij #PSV. about 1 hour ago · reply · retweet · favorite
Op zondag 27 januari 2013 19:32 schreef Doublepain het volgende: RikElfrink Voor de duidelijkheid: Het contract van Stef Nijland loopt dit jaar af. Verhuur aan #Brisbane is dus een definitief afscheid bij #PSV. about 1 hour ago · reply · retweet · favorite
Feest!!
Het is erg zonde dat er met Nijland zo weinig gedaan is in zijn loopbaan bij PSV. Hij had wellicht een dik top talent kunnen worden.
Eindelijk weer eens een weekje genieten na de overwinning van gisteren en de resultaten van de andere clubs. Woensdag Feyenoord thuis en dan ADO. Beker is ondergeschikt aan competitie, maar beiden winnen moet mogelijk zijn.
Op zondag 27 januari 2013 20:29 schreef de_boswachter het volgende: Eindelijk weer eens een weekje genieten na de overwinning van gisteren en de resultaten van de andere clubs. Woensdag Feyenoord thuis en dan ADO. Beker is ondergeschikt aan competitie, maar beiden winnen moet mogelijk zijn.
Ons topic loopt wonderbaarlijk genoeg ineens weer een stuk minder storm na vanmiddag
Ben benieuwd woensdag, op zich wel weer een mooi meetpunt met relatief weinig druk erop. Lijkt me leuk om hiljemark wat langer aan het werk te zien.
Of PSV is de winnaar van het weekend, en er even geen basis is voor leedvermaak en plagende opmerkingen.
De punten die ik aansnij bij PSV zijn nog steeds aanwezig hoor. Een matige Wijnaldum, gigantische bedragen geïnvesteerd waarvan de vraag is of ze zichzelf ooit nog terugverdienen, etc. etc.
De punten die ik aansnij bij PSV zijn nog steeds aanwezig hoor. Een matige Wijnaldum, gigantische bedragen geïnvesteerd waarvan de vraag is of ze zichzelf ooit nog terugverdienen, etc. etc.
Maar dat wordt hier al snel als 'trollen' gezien.
Wordt hier dus ook wel gezien, maar niet graag toegegeven
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
Fulham wil hem huren, PSV wil hem alleen verkopen. Nu is ie boos dat PSV niet meewerkt voor een huurtransfer, maar hem ook niet opstelt in het eerste. Dus nu bleef ie weg van de training en heeft ie een probleem.
Fulham wil overigens alleen zijn salaris overnemen, geen huurprijs betalen.
Op maandag 28 januari 2013 00:07 schreef Buitendam het volgende: Fulham wil hem huren, PSV wil hem alleen verkopen. Nu is ie boos dat PSV niet meewerkt voor een huurtransfer, maar hem ook niet opstelt in het eerste. Dus nu bleef ie weg van de training en heeft ie een probleem.
Fulham wil overigens alleen zijn salaris overnemen, geen huurprijs betalen.
Op maandag 28 januari 2013 00:16 schreef mrstylo het volgende: Mano. En waarom niet naar Fulham laten gaan? Kan het goed doen en dan kunnen ze hem toch kopen?
Denk dat PSV een beetje baalt dat ze alleen zijn salaris willen overnemen en geen marktconforme huurprijs willen lappen. Ik snap PSV ook wel, zodra Hutchinson wegvalt heb je Manolev nog als reserve.
Denk dat PSV een beetje baalt dat ze alleen zijn salaris willen overnemen en geen marktconforme huurprijs willen lappen. Ik snap PSV ook wel, zodra Hutchinson wegvalt heb je Manolev nog als reserve.
Ze willen gewoon moneys zien. Brands die moet zijn faal natuurlijk wel doorzetten nu.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Ze willen gewoon moneys zien. Brands die moet zijn faal natuurlijk wel doorzetten nu.
Ja, dat vind ik ook wel begrijpelijk. PSV legt hem nog een paar jaar vast met de nodige tekenbonussen en zaakwaarnemercommissies, waarop Fulham hem daarna overneemt en alleen salaris dokt. Da's natuurlijk ook niet helemaal zoals het moet gaan.
Aan de andere zijde: stel je dumpt hem bij Fulham en hij speelt een paar leuke potten dan vergroot je de kans wel op een eventuele overname. Bij Jong PSV en wat invalpotjes voor Hutchinson wordt dat een moeizaam verhaal.
Een halfjaar salaris van Manolev is hooguit 4 ton voor Psv? Ik zou mijn backup voor dat bedrag ook niet laten vertrekken. Al kan ik mij Manolev zijn frustratie ook wel indenken, maar daar heeft Psv weinig mee te maken.
Een halfjaar salaris van Manolev is hooguit 4 ton voor Psv? Ik zou mijn backup voor dat bedrag ook niet laten vertrekken. Al kan ik mij Manolev zijn frustratie ook wel indenken, maar daar heeft Psv weinig mee te maken.
Volgens mij verdient hij een stuk meer. Nadat het contract werd verlengd zat er namelijk een salarisverhoging bij inbegrepen.
Ja, dat vind ik ook wel begrijpelijk. PSV legt hem nog een paar jaar vast met de nodige tekenbonussen en zaakwaarnemercommissies, waarop Fulham hem daarna overneemt en alleen salaris dokt. Da's natuurlijk ook niet helemaal zoals het moet gaan.
Aan de andere zijde: stel je dumpt hem bij Fulham en hij speelt een paar leuke potten dan vergroot je de kans wel op een eventuele overname. Bij Jong PSV en wat invalpotjes voor Hutchinson wordt dat een moeizaam verhaal.
Helemaal waar.
Maar ik denk dat ze bang zijn dat hij niet aan de bak komt bij Fulham. En dan hebben ze een half jaar geen/nauwelijks nog grip op de 'situatie Manolev'.
Inderdaad, die 4ton meer of minder maakt ook weer niet uit. Kunnen ze beter die tijd gebruiken om hem vanuit Nederland te 'promoten' bij andere clubs.
Maar ik denk dat ze bang zijn dat hij niet aan de bak komt bij Fulham. En dan hebben ze een half jaar geen/nauwelijks nog grip op de 'situatie Manolev'.
Ja, oke. Maar je kunt je er geen breuk aan vallen, denk ik. Bij Jong PSV staat ie helemaal buitenspel, dan zou ik toch gewoon de gok nemen dat ie daar ineens een paar keer heel aardig invalt en een club een vertekend beeld van de buitensporige talenten van Manolev krijgt. PSV wil anderhalf miljoen voor de kerel, dat bedrag durven alle clubs in de PL wel aan. Ook de degradatieklanten.
Ja maar wordt hij echt als een back up gezien? Een back up laat je niet bij Jong PSV spelen. Al heb je voor de rest wel gelijk.
Ja maar wordt hij echt als een back up gezien? Een back up laat je niet bij Jong PSV spelen. Al heb je voor de rest wel gelijk.
Ja wie wil er dan neerzetten? Dat Hutchinson als middenvelder keuze nummer 1 is zegt al genoeg lijkt mij. Voor de rest is het niet echt iets vreemds om je back up wedstrijd ritme te laten opdoen in het tweede elftal lijkt mij?
Ja wie wil er dan neerzetten? Dat Hutchinson als middenvelder keuze nummer 1 is zegt al genoeg lijkt mij. Voor de rest is het niet echt iets vreemds om je back up wedstrijd ritme te laten opdoen in het tweede elftal lijkt mij?
Brenet? Is een talent en veel goedkoper. Maakt nog veel fouten, maar dat doet Manolev ook.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
Brenet? Is een talent en veel goedkoper. Maakt nog veel fouten, maar dat doet Manolev ook.
Tja dan is het wel een probleem, als Manolev de speelminuten van een echt talent afpakt in het tweede elftal. Dit was ook een groot probleem bij Ajax onder Jol.
Tja dan is het wel een probleem, als Manolev de speelminuten van een echt talent afpakt in het tweede elftal. Dit was ook een groot probleem bij Ajax onder Jol.
Gebeurt precies hetzelfde bij PSV nu. Een fucking Vukovic speelt bij Jong PSV inplaats van Koch.
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
Dat ze eerst een enorme zeperd nodig hebben om daarna in vol ornaat terug te keren is eigenlijk al te beroerd voor woorden. Die 3 verliespunten tegen PEC kunnen aan het eind van de rit weer extreem kostbaar zijn geweest, een dikke overwinning op Heracles poetst dat niet weg.
Op maandag 28 januari 2013 12:53 schreef Buitendam het volgende: Dat ze eerst een enorme zeperd nodig hebben om daarna in vol ornaat terug te keren is eigenlijk al te beroerd voor woorden. Die 3 verliespunten tegen PEC kunnen aan het eind van de rit weer extreem kostbaar zijn geweest, een dikke overwinning op Heracles poetst dat niet weg.
Zo. Alle deuren zijn open en mijn voet tintelt.
Aan de andere kant, hadden ze tegen PEC gewonnen, hadden we vast wel weer punten laten liggen tegen Heracles. Zo zijn ze dan ook wel weer.
Aan de andere kant, hadden ze tegen PEC gewonnen, hadden we vast wel weer punten laten liggen tegen Heracles. Zo zijn ze dan ook wel weer.
Ja, d'r zal vast een wetenschappelijke verklaring voor zijn, maar 6 punten tegen PEC en Heracles is gewoon een brug te ver. We moeten reëel blijven, natuurlijk.
Ja, d'r zal vast een wetenschappelijke verklaring voor zijn, maar 6 punten tegen PEC en Heracles is gewoon een brug te ver. We moeten reëel blijven, natuurlijk.
Kut Wijnaldum.
Manolev ook maandag niet op training; vanmiddag gesprek met Brands
Stanislav Manolev is ook maandag niet op komen dagen bij de ochtendtraining, zo meldt Voetbal International. De rechtsback heeft in de loop van de dag een gesprek met technisch directeur Marcel Brands over zijn toekomst.
Adam Maher heeft afgelopen weekend een verhelderend gesprek met AZ gevoerd. De middenvelder, die openstaat voor een vertrek uit Alkmaar, sprak in het gezelschap van zijn zaakwaarnemer Sigi Lens met technisch directeur Earnest Stewart.
"Ik wilde duidelijkheid. En die heb ik nu", zegt Maher in het Noordhollands Dagblad. "Of dat betekent dat ik bij AZ blijf? Dat zeg ik niet. Het kan zijn dat ik blijf, maar het kan ook zijn dat ik vertrek. Dat weten we pas na 31 januari." Met name PSV is in de markt voor de Oranje-international. De vraagprijs van AZ ligt voorlopig echter te hoog voor de Eindhovenaren.
De Alkmaarse club liet afgelopen weekend opnieuw weten nog altijd geen officieel schriftelijk aanbod te hebben ontvangen van de titelkandidaat uit Noord-Brabant. "We hebben dus helemaal geen ja of nee kunnen zeggen tegen een bod van PSV", verklaart Stewart maandag aan de krant.
Brands laat het op het laatste moment aankomen. Dat kan in zijn voordeel uitpakken (hij kan namelijk voor geen reet onderhandelen en kan op deze manier dus een 'take it or leave it' bod neerknallen waar niet snel op dooronderhandeld kan worden).
Aan de andere kant is de kans groot dat als AZ dan 'nee' zegt, en er geen ruimte meer is om te spelen, ook HEEL groot, omdat ze zelf niet op tijd naar een vervanger kunnen uitkijken.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2013 13:44:54 ]
Brands laat het op het laatste moment aankomen. Dat kan in zijn voordeel uitpakken (hij kan namelijk voor geen reet onderhandelen en kan op deze manier dus een 'take it or leave it' bod neerknallen waar niet snel op dooronderhandeld kan worden).
Aan de andere kant is de kans groot dat als AZ dan 'nee' zegt, en er geen ruimte meer is om te spelen, ook HEEL groot, omdat ze zelf niet op tijd naar een vervanger kunnen uitkijken.
Je bedoelt AZ? Hebben toch Overtoom als 'vervanger' gehaald?
Je bedoelt AZ? Hebben toch Overtoom als 'vervanger' gehaald?
Klopt. Dus, met die kennis, best een slimme stap van Brands gezien hoe slecht hij elke keer in onderhandelingen over de prijs eruit komt. (Matavz uitgezonderd trouwens, maar daar zit zo mogelijk een nog grotere debiel).
O daar begrijp ik ook geen klote van, zeker aangezien ik Brands er nog voor aanzie een bod van 10 miljoen neer te pleuren in blinde paniek, ZOU AZ een eventueel bod van 7 miljoen weigeren. Maargoed....
Klopt. Dus, met die kennis, best een slimme stap van Brands gezien hoe slecht hij elke keer in onderhandelingen over de prijs eruit komt. (Matavz uitgezonderd trouwens, maar daar zit zo mogelijk een nog grotere debiel).
Het zou eens tijd worden.
Hans Nijland valt wel mee toch? Toch mooi zijn zoon voor 4 miljoen verkocht.
Hans Nijland valt wel mee toch? Toch mooi zijn zoon voor 4 miljoen verkocht.
Dat dan weer wel ja. Maar Matavz had hij wel meer uit kunnen vissen natuurlijk. zeker in een periode waar Brands met geld smeet als een Arabische sjeik.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2013 13:50:04 ]
Het zou eens tijd worden.
Ik moet eerst eens zien wat de prijs gaat worden. Op de laatste dag toch 8-9mio betalen is niet goed onderhandelen imo.
Maar die 'debiel' in Groningen, heeft wel zijn zoon bij ons weten te lozen voor 4mio
Dat dan weer wel ja. Maar Matavz had hij wel meer uit kunnen vissen natuurlijk. zeker in een periode waar Brands met geld smeet als een Arabische sjeik.
Ik betwijfel het. Matavz was volgens mij de laatste grote transfer van die zomer. Goede kans dat het budget aardig op was zodat Groningen genoegen moest nemen met 'iets te veel betaald'.
Ik moet eerst eens zien wat de prijs gaat worden. Op de laatste dag toch 8-9mio betalen is niet goed onderhandelen imo.
Maar die 'debiel' in Groningen, heeft wel zijn zoon bij ons weten te lozen voor 4mio
Ik heb inmiddels wel door dat dit soort transfers nooit op zichzelf staan. Vaak gaan ze gepaard met nog andere afspraken over toekomstige aankopen e.d.
Als hij Engelaar weet te verkopen, verdient die man een standbeeld in Eindhoven.
Daar is het nog iets te vroeg voor . Geel maakt al een minikans op een standbeeld, en daar kunnen we van zeggen dat hij het eigenlijk wel voor 90% goed gedaan heeft.
Als hij Engelaar weet te verkopen, verdient die man een standbeeld in Eindhoven.
van verkoop is geen sprake, hij mag gratis weg
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Daar is het nog iets te vroeg voor . Geel maakt al een minikans op een standbeeld, en daar kunnen we van zeggen dat hij het eigenlijk wel voor 90% goed gedaan heeft.
Geloof me, als Brands Engelaar weet te verkopen zullen er over 100 jaar nog mensen over vertellen.
Ik denk niet dat Maher (nu) nog komt, als Brands Manolev en hoe heet die lange ook alweer verkocht had dan was het wat anders geweest
Ik heb iniedergeval vernomen dat dat bod waar Verbeek het over had (2,5mio red.) nergens op sloeg. Wellicht van een aantal jaar geleden misschien. Maar PSV is begonnen met 5mio +(bonusjes etc). Maar binnen PSV zijn ze er (ook) niet allemaal over eens dat Maher nu moet komen, itt Brands en Advocaat.
Heb wel t idee dat ze steeds dichter bij elkaar komen, dus er kan nog van alles gebeuren.. Of misschien is er al iets gebeurd ( ). Maar als die 2 waren verkocht was hij er allang geweest. Dat klopt inderdaad.
Ik heb iniedergeval vernomen dat dat bod waar Verbeek het over had (2,5mio red.) nergens op sloeg. Wellicht van een aantal jaar geleden misschien. Maar PSV is begonnen met 5mio +(bonusjes etc). Maar binnen PSV zijn ze er (ook) niet allemaal over eens dat Maher nu moet komen, itt Brands en Advocaat.
Heb wel t idee dat ze steeds dichter bij elkaar komen, dus er kan nog van alles gebeuren.. Of misschien is er al iets gebeurd ( ). Maar als die 2 waren verkocht was hij er allang geweest. Dat klopt inderdaad.
Zou me niets verbazen als Sanders de poot stijf houdt ja. Had die man iets eerder moeten doen alleen, maar wat een baas is dat zeg. Die zou ik dus echt graag bij Feijenoord zien.
Het contract van de 32-jarige Engelaar loopt nog twee jaar door, maar PSV heeft met Kevin Strootman een nieuwe defensieve middenvelder binnengehaald en hoopt afscheid te kunnen nemen van de routinier. Engelaar drukt met een jaarsalaris van 1,75 miljoen euro zwaar op de begroting en PSV wil niet zoveel geld betalen aan een bankzitter.
Fuck, ik zit er dus gewoon maar 50k vanaf, en ik heb dat bedrag dus meer dan 2 jaar terug gelezen.
Zou me niets verbazen als Sanders de poot stijf houdt ja. Had die man iets eerder moeten doen alleen, maar wat een baas is dat zeg. Die zou ik dus echt graag bij Feijenoord zien.
Ik vind hem ook echt heel capabel. Ook dat hij zegt dat hij weer weggaat als PSV op de rails is, dat is gewoon uit liefde voor de club iets doen
33 jaar... ik zou nog ff een paar seizoenen cashen in een zandbak als ik hem was. Barca komt hem echt niet meer halen.
moeten die wel komen met een vergelijkbaar bod
Op maandag 28 januari 2013 14:03 schreef ValHallen het volgende: Ik vind hem ook echt heel capabel. Ook dat hij zegt dat hij weer weggaat als PSV op de rails is, dat is gewoon uit liefde voor de club iets doen
DAAROM heeft hij dus Brands op de TD positie. Dan kan hij altijd blijven werken bij PSV, helemaal gezond worden ze namelijk nooit met die gekke TD.
Had hij een capabele TD gehad, had hij na de 50-miljoendeal al weggekund. Wat een bazendeal was dat uit clubperspectief.
Zou me niet verbazen als Brands hem wel tussentijds heeft verlengd...
om de transferwaarde te behouden
Heeft de club in diepe schulden gestoken inderdaad.
nog even Van Raaij er bij noemen en dan is dat fabeltje ook weer compleet
keer 100, de grote schulden zijn onder Westerhof gemaakt. GRote schulden tegen woekertarieven qua rente
Maar daar tegenover stond dan wel weer sportief succes.
En had btw ook wel met vRaaij te maken natuurlijk.
Uiteraard. Voor hetzelfde geld had je in de finale CL gestaan. Maar net zoals bij Ajax na 1995 en Feyenoord na 2002 heb je wel een hoge prijs moeten betalen voor dat succes.
Die man heeft er een jaar gezeten maar bij PSV is 70 tot 80 miljoen verdampt, dat kan hij nooit alleen en in 1 jaar gedaan hebben, hij zal best ook zijn fouten hebben gemaakt met herfinancieringen van bestaande schulden maar om het allemaal op hem af te schuiven lijkt me op z'n minst naïef
Van origine een middenvelder die daar te slecht voor was en dus een rb werd. Kon 2 jaar geleden ook komen maar koos voor Sporting, omdat zei meer salaris gaven. Speelt daar nu voor de tweede team en is daar vierde keus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de tribune bij een zeer zwak Sporting. Ben ook wel benieuwd.
PSV heeft m een aantal jaren geleden bij een jeugdtoernooi gescout. Maar destijds heeft hij voor het 'financiële plaatje' gekozen in Lissabon. Daar heeft hij (blijkbaar) een moordende concurrentie op de RB positie en komt dus niet meer aan spelen toe. PSV is m al die jaren blijven volgen, dus ze zullen er wel wat in zien, neem ik aan.
Everton meldt akkoord met FC Twente over transfer Fer
Leroy Fer staat aan de vooravond van een transfer naar de Premier League. Everton laat op de website weten dat men inmiddels akkoord is met FC Twente over de komst van de Nederlander.
War resteert is de persoonlijke afstemming met Fer alsmede een medische keuring. Volgens Britse media zijn The Toffees bereid tien miljoen euro neer te leggen voor de middenvelder.
Die transfersom is het dubbele van wat FC Twente in de zomer van 2011 neerlegde om Fer weg te halen bij Feyenoord. De 23-jarige tweevoudig Oranje-international kwam in Enschede mede door blessureleed in anderhalf jaar tot 38 duels in de Eredivisie.
Wanneer gaat Brands zich eindelijk eens de ballen uit de broek schamen ? Ben eens benieuwd wanneer hij eindelijk eens gaat toegeven dat zijn beleid ronduit kut is. Waarschijnlijk uhm nooit.
Lens niet. Veel te wisselvallig en scoort te weinig. (en geen goed genoege voorzet)
Clubs kopen vaker op het labeltje 'potentie'. En in potentie zit er in Lens een hele goeie, er hoeft maar 1 club te zijn die het aandurft en het kan heel snel gaan.
Kijk maar naar Fer. Die heeft in Enschede echt nog niet die 10 miljoen waarde kunnen vastleggen, maar in potentie ziet Everton er een grote in..
Wanneer gaat Brands zich eindelijk eens de ballen uit de broek schamen ? Ben eens benieuwd wanneer hij eindelijk eens gaat toegeven dat zijn beleid ronduit kut is. Waarschijnlijk uhm nooit.
Daarvoor is het een te grote patser en egotripper. Denk dat er op een gegeven moment een punt komt waarop Sanders zijn conclusies zal moeten trekken en hem er uit gooit.
Daarvoor is het een te grote patser en egotripper. Denk dat er op een gegeven moment een punt komt waarop Sanders zijn conclusies zal moeten trekken en hem er uit gooit.
Moet ie snel wezen, want Sanders zit er niet heel lang meer dacht ik.
Daarvoor is het een te grote patser en egotripper. Denk dat er op een gegeven moment een punt komt waarop Sanders zijn conclusies zal moeten trekken.
Zijn nogal grote vrienden naar het schijnt. Maar hoe kun je nou ooit een beleid goedpraten waarbij je;
1: absurde bedragen betaald voor matige spelers 2: jeugd amper tot geen kans geeft. En dan wel huilen als een toptalent overstapt naar Ajax.... had ik ook gedaan als ik die jongen was. 3: qua transferinkomsten twee jaar tijd amper tot niets oplevert. 4: er amper serieuze interesse is voor spelers waar je een vermogen voor betaald hebt. Ook spelers die in het verleden zijn aangeschaft, maar waar je verlies op draait. 5: er verkeerde keuzes gemaakt worden -> Pieters kon in januari 2012 voor 7 miljoen weg
Zijn nogal grote vrienden naar het schijnt. Maar hoe kun je nou ooit een beleid goedpraten waarbij je;
1: absurde bedragen betaald voor matige spelers 2: jeugd amper tot geen kans geeft. En dan wel huilen als een toptalent overstapt naar Ajax.... had ik ook gedaan als ik die jongen was. 3: qua transferinkomsten twee jaar tijd amper tot niets oplevert. 4: er amper serieuze interesse is voor spelers waar je een vermogen voor betaald hebt. Ook spelers die in het verleden zijn aangeschaft, maar waar je verlies op draait. 5: er verkeerde keuzes gemaakt worden -> Pieters kon in januari 2012 voor 7 miljoen weg
Ook zoiets. En nu loopt hij vrij de deur uit of voor een paar kutcenten. Hoor je nooit iemand over. Trieste is dat hoe PSV ook zijn best doet om spelers te slijten, niemand geinteresseerd is in die meuk. Ik noem een Engelaar, Nijland, Manolev, Vukovic etc.
Etc.
Eens. Ik heb in dit topic ook al meermaals aangehaald het verhaal met Engelaar. Die kon twee zomers geleden na interesse vertrekken, maar Brands wilde een transfersom ontvangen waardoor de club afhaakte. Inmiddels mag hij wel transfervrij vertrekken en heeft ie 3,6 miljoen extra gekost.
Zulke dingen vallen inderdaad niet goed te praten. Ook de discutabele contractverlengingen van Marcelo, Manolev en dergelijke...
Ook zoiets. En nu loopt hij vrij de deur uit of voor een paar kutcenten. Hoor je nooit iemand over. Trieste is dat hoe PSV ook zijn best doet om spelers te slijten, nieman geinteresseerd is in die meuk. Ik noem een Engelaar, Nijland, Manolev, Vukovic etc.
Is Toivonen niet juist op momenten dat PSV kon cashen geblesseerd geweest?
Met Wijnaldum misschien niet. Maar met Strootman, Toivonen, Lens en Mertens denk ik wel.
Vergeet niet dat die contracten steeds korter worden. En dat er niet weinig betaald is voor die spelers. En dat spelers van PSV gewoon per definitie niet zoveel waard zijn. Dat is de realiteit door de staat van de Eredivisie en de matige prestaties van de clubs.
Clubs kopen vaker op het labeltje 'potentie'. En in potentie zit er in Lens een hele goeie, er hoeft maar 1 club te zijn die het aandurft en het kan heel snel gaan.
Denk ik ook. Hoewel Lens misschien niet de leeftijd er meer voor heeft. Het blijft echter een meer dan degelijke spits.
Had tussentijds al eens kunnen vertrekken, maar toen deed geloof ik Brands moeilijk over een paar grijpstuivers. Vervolgens raakt hij geblesseerd en kraait er geen hond meer naar.
Had tussentijds al eens kunnen vertrekken, maar toen deed geloof ik Brands moeilijk over een paar grijpstuivers. Vervolgens raakt hij geblesseerd en kraait er geen hond meer naar.
Het blijft een gok, en ik heb het idee dat dergelijke gokken bij clubs als Twente, Groningen en Heerenveen vaker goed uitpakken dan bij de traditionele top 3.
Het blijft een gok, en ik heb het idee dat dergelijke gokken bij clubs als Twente, Groningen en Heerenveen vaker goed uitpakken dan bij de traditionele top 3.
Bij Twente zijn het gewoon korte lijnen, Joop bepaalt, wel een dictatortje maar een club leiden kan hij wel
Ohja en die Brands maakt met zijn transferbeleid de complete binnenlandse transfermarkt kapot. Elke kutclub vraagt nu miljoenen aan PSV voor een middelmatige speler. Zou ik ook doen als er iemand aan het roer staat die overal op hapt.
Kijk maar naar Fer. Die heeft in Enschede echt nog niet die 10 miljoen waarde kunnen vastleggen, maar in potentie ziet Everton er een grote in..
Normaal geven engelse clubs niet zo (heel) veel uit aan spelers "buiten" engeland. Uitzondering daar gelaten. Wel geven ze absurde bedragen uit aan spelers in hun eigen land.
Daarom verrast me dit wel eigenlijk.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
Omdat bij die kleinere clubs veel minder druk ligt, een flop valt er ook minder op. En Twente is de laatste jaren ook wel aardig bezig met Akram, Javadov, Parker en nog meer van die exoten.
Eens. Ik heb in dit topic ook al meermaals aangehaald het verhaal met Engelaar. Die kon twee zomers geleden na interesse vertrekken, maar Brands wilde een transfersom ontvangen waardoor de club afhaakte. Inmiddels mag hij wel transfervrij vertrekken en heeft ie 3,6 miljoen extra gekost.
Zulke dingen vallen inderdaad niet goed te praten. Ook de discutabele contractverlengingen van Marcelo, Manolev en dergelijke...
Brands maakt PSV na Reker nog veel verder kapot.
Maar Engelaar deed zelf toch (juist) ook moeilijk over salaris en de club waardoor het ook niet doorging? Dit had volgens mij meer te maken met Engelaar dan met Brands.
Omdat bij die kleinere clubs veel minder druk ligt, een flop valt er ook minder op. En Twente is de laatste jaren ook wel aardig bezig met Akram, Javadov, Parker en nog meer van die exoten.
PSV zat natuurlijk in een lastig parket. Die heeft gewoon voor bijna alle aankopen gewoon te veel betaalt. De enige waar hij een mooie transfersom voor heeft betaalt is Willems.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
PSV zat natuurlijk in een lastig parket. Die heeft gewoon voor bijna alle aankopen gewoon te veel betaalt. De enige waar hij een mooie transfersom voor heeft betaalt is Willems.
17-jarige linksback van Sparta voor 8 ton zou ik normaal gezien ook gewoon te veel vinden hoor. Bertje zag er echter een international in en nu is hij het dubbele waard.
Op maandag 28 januari 2013 15:11 schreef Dj_Day-V het volgende: Mertens voor 600.000 van AGOVV naar Utrecht Strootman voor 700.000 van Sparta naar Utrecht Mertens en Strootman samen voor 13.000.000 naar PSV
Idd schandalig, maar dit gebeurt/gebeurde Ajax en Feyenoord net zo goed.
17-jarige linksback van Sparta voor 8 ton zou ik normaal gezien ook gewoon te veel vinden hoor. Bertje zag er echter een international in en nu is hij het dubbele waard.
Stond ook op veel lijstjes van buitenlandse topclubs. Was het trouwens niet 6 ton?
quote:
Op maandag 28 januari 2013 15:11 schreef Dj_Day-V het volgende: Mertens voor 600.000 van AGOVV naar Utrecht Strootman voor 700.000 van Sparta naar Utrecht Mertens en Strootman samen voor 13.000.000 naar PSV
Dat bedoel ik. In paniek te veel betaald. Maar strootman heeft natuurlijk wel stappen gezet bij utrecht die hij niet meer bij psv hoefte te maken. Dat waren dus stappen van een paar miljoen...
Stond ook op veel lijstjes van buitenlandse topclubs. Was het trouwens niet 6 ton?
[..]
Dat bedoel ik. In paniek te veel betaald. Maar strootman heeft natuurlijk wel stappen gezet bij utrecht die hij niet meer bij psv hoefte te maken. Dat waren dus stappen van een paar miljoen...
Oh zou kunnen, ik keek naar het bedrag van die eerder gemelde site.
[..]
Nee 8 ton klopt, + nog 3ton aan bonussen.
Op maandag 28 januari 2013 15:04 schreef de_boswachter het volgende: Ohja en die Brands maakt met zijn transferbeleid de complete binnenlandse transfermarkt kapot. Elke kutclub vraagt nu miljoenen aan PSV voor een middelmatige speler. Zou ik ook doen als er iemand aan het roer staat die overal op hapt.
En hij maakt PSV het lachertje van de Eredivisie. Als PSV weer geen kampioen weet te worden lacht de concurrentie zich de ballen uit de broek.
Die Sanders en die Brands jonguh.. die kenne maar 1 ding doen en dat is van die zes of zeuvuh ton die ze verdienen gewoon vier ton inleveren! Die zijn verantwoordelijk voor dit zooitje! Goffetomme.
In potentie (ja daar is het woord weer) een topper in wording. En rechtsbacks en ook linksbacks zijn natuurlijk schaars. Bedoel kan Marcelo (van real) verdedigen? Nee. Kan contrao van real verdedigen? Nee. Kan D.Alves verdedigen? Nee.
Aanvallend gaat willems nog beter worden. Heeft een goeie trap en is snel.
Bedoel v.d. Wiel kan ook niet verdedigen kijk eens waar hij nu speelt (en waar hij had kunnen spelen).
Op maandag 28 januari 2013 15:18 schreef Geo4kant het volgende: Die Sanders en die Brands jonguh.. die kenne maar 1 ding doen en dat is van die zes of zeuvuh ton die ze verdienen gewoon vier ton inleveren! Die zijn verantwoordelijk voor dit zooitje! Goffetomme.
Sanders heeft echt geweldig werk gedaan. Dat is gewoon een held.
In potentie (ja daar is het woord weer) een topper in wording. En rechtsbacks en ook linksbacks zijn natuurlijk schaars. Bedoel kan Marcelo (van real) verdedigen? Nee. Kan contrao van real verdedigen? Nee. Kan D.Alves verdedigen? Nee.
Aanvallend gaat willems nog beter worden. Heeft een goeie trap en is snel.
Bedoel v.d. Wiel kan ook niet verdedigen kijk eens waar hij nu speelt (en waar hij had kunnen spelen).
Eens. Veruit de beste aankoop die Brands heeft gedaan.
Dit waren gewoon goede spelers geworden bij Utrecht, Jupiler League spelers aantrekken is een risico en dat heeft Utrecht goed gedaan. We hebben niet weinig betaald, maar net zoals Utrecht veel winst heeft gemaakt, kunnen wij hier ook weer flink geld aan verdienen.
Dit waren gewoon goede spelers geworden bij Utrecht, Jupiler League spelers aantrekken is een risico en dat heeft Utrecht goed gedaan. We hebben niet weinig betaald, maar net zoals Utrecht veel winst heeft gemaakt, kunnen wij hier ook weer flink geld aan verdienen.
Achteraf gelul.
Maak nu een lijstje van spelers waarvan je denkt dat deze binnen tien jaar voor 10x aan een andere club (incl. PSV met Brands) verkocht kunnen worden. Dat zal niet meevallen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
Maak nu een lijstje van spelers waarvan je denkt dat deze binnen tien jaar voor 10x aan een andere club (incl. PSV met Brands) verkocht kunnen worden. Dat zal niet meevallen.
Binnen 10 jaar is te gemakkelijk - maak er 1 a 2 jaar (net als bij Mertens en Strootman) van.
Al is het natuurlijk wel zo dat PSV wel meer openheid mag hebben voor lager spelende spelers. De tijd dat PSV ver boven die lagere clubs uitstak is voorbij, en dus moet je ook op dat niveau gewoon scouten. desnoods verhuur je ze later weer door. Chadli speelde bij EVV, bij een club die zeker niet onafhankelijk van PSV is. Huntelaar speelde notabene in de eigen jeugd, deed het zeer goed bij AGOVV maar kreeg geen kans bij PSV. Dat hele idee van dat spelers zich maar moeten bewijzen is al jaren uit de tijd. PSV kan het zich niet veroorloven om dit soort spelers de kans niet te geven. De wet van de sterksten laten gelden is geen beleid.
Al is het natuurlijk wel zo dat PSV wel meer openheid mag hebben voor lager spelende spelers. De tijd dat PSV ver boven die lagere clubs uitstak is voorbij, en dus moet je ook op dat niveau gewoon scouten. desnoods verhuur je ze later weer door. Chadli speelde bij EVV, bij een club die zeker niet onafhankelijk van PSV is. Huntelaar speelde notabene in de eigen jeugd, deed het zeer goed bij AGOVV maar kreeg geen kans bij PSV. Dat hele idee van dat spelers zich maar moeten bewijzen is al jaren uit de tijd. PSV kan het zich niet veroorloven om dit soort spelers de kans niet te geven. De wet van de sterksten laten gelden is geen beleid.
Prima analyse - het moet anders. De tijden veranderen en het lijkt vaak alsof de grote clubs nog in de jaren 90 leven.
Het is ook niet zo'n probleem als je veel voor een speler betaalt als hij het waard is, Strootman zal zijn investering wel opleveren, Mertens ook nog wel
Op maandag 28 januari 2013 15:41 schreef Tarado het volgende: Het is ook niet zo'n probleem als je veel voor een speler betaalt als hij het waard is, Strootman zal zijn investering wel opleveren, Mertens ook nog wel
Ja maar dan vind ik het nog teveel geld. Het geld wat ze verdienen aan een goede verkoop van een Strootman komt gewoon neer op het goed maken van de flut transfer van Wijnaldum
10 jaar is onzin maar voor 3 jaar heb ik wel een lijst. Als ik thuis ben dan som ik het wel op.
Ja maar dan vind ik het nog teveel geld. Het geld wat ze verdienen aan een goede verkoop van een Strootman komt gewoon neer op het goed maken van de flut transfer van Wijnaldum
Wijnaldum kan je over een paar jaar echt wel weer kwijt voor een paar miljoen hoor Hij is pas 22 hè. Ik sluit zeker niet uit dat hij zich nog goed gaat ontwikkelen.
Dan komen we weer uit bij Brands die namen koopt ipv een team
Wijnaldum kan je over een paar jaar echt wel weer kwijt voor een paar miljoen hoor Hij is pas 22 hè. Ik sluit zeker niet uit dat hij zich nog goed gaat ontwikkelen.
Prima analyse - het moet anders. De tijden veranderen en het lijkt vaak alsof de grote clubs nog in de jaren 90 leven.
Idd. Voor een deel is het lastig om ervan los te komen, omdat bijv. je organisatie daar nog op ingesteld is. Dat is een voordeel dat Twente heeft, aangezien zij volledig geherstructureerd zijn na de gemeentehulp en pas in de jaren dat de Eredvisie vervallen was tot rond de nummer 10 van Europa gegroeid is als club. Die hele organisaties is dus ingesteld op lagere aankopen, kleinere selecties en competitie bedrijven tegen zwakkere clubs en lagere Europese ambities.
Echter, het scouten van spelers op lager niveau valt onder het deel dat je wèl correct kan hebben. Wanneer dat niet het geval is, is daar geen excuus voor.
quote:
Op maandag 28 januari 2013 15:41 schreef Tarado het volgende: Het is ook niet zo'n probleem als je veel voor een speler betaalt als hij het waard is, Strootman zal zijn investering wel opleveren, Mertens ook nog wel
Maximaliseren, dat ten eerste. Ten tweede is het maar de vraag of uit deze spelers winst gehaald kan worden. Iedereen doet alsof het ontzettende toppers zijn, zeker Strootman. Maar of dat waar is, is maar de vraag. Dat zien we pas als hij op een hoger niveau moet presteren. Tot nu toe vond ik geen van beiden top in lastige wedstrijden. Strootman zakt met de complete ploeg volledig door de mand en we zijn dan positief op basis van wat werklust. Dat is echter niet de norm voor het label 'top'. Mertens heeft het ook bij tijden erg lastig. Heeft zijn goede periodes, maar is wisselvallig. Verder is het sowieso niet de speler die de ploeg naar voren help op belangrijke momenten. Het aantal uitgespeelde treffers van hem, of zijn bijdrage eraan is minimaal. Mmoie afstandsschoten, mooie acties vaak. Maar tegen de sterke tegenstanders die feitelijk op gelijke voet met PSV staan, blijft het weg. Ook tegen zwakkere tegenstanders als AIK of Dnjepr waar PSV van zouden moeten kunnen winnen, blijven zij meegaan in de treurigheid.
Verder moet je niet vergeten dat die contracten korter worden, en voor een speler van een Nederlandse club alles boven de 5 miljoen, veel geld is op het moment.
Dus volgens jou gaat zijn contact 10 jaar mee? Hij moet nu over over half jaar weg, dus je kan hem geen tijd geven.
Bazoer
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Op maandag 28 januari 2013 15:51 schreef huffderobot het volgende: Zeg, als jullie nou Maher pakken, dan pakken wij Djoeresietsj. Moeten jullie wel opschieten, anders pakken we ze allebei.
Idd. Voor een deel is het lastig om ervan los te komen, omdat bijv. je organisatie daar nog op ingesteld is. Dat is een voordeel dat Twente heeft, aangezien zij volledig geherstructureerd zijn na de gemeentehulp en pas in de jaren dat de Eredvisie vervallen was tot rond de nummer 10 van Europa gegroeid is als club. Die hele organisaties is dus ingesteld op lagere aankopen, kleinere selecties en competitie bedrijven tegen zwakkere clubs en lagere Europese ambities.
Echter, het scouten van spelers op lager niveau valt onder het deel dat je wèl correct kan hebben. Wanneer dat niet het geval is, is daar geen excuus voor.
[..]
Maximaliseren, dat ten eerste. Ten tweede is het maar de vraag of uit deze spelers winst gehaald kan worden. Iedereen doet alsof het ontzettende toppers zijn, zeker Strootman. Maar of dat waar is, is maar de vraag. Dat zien we pas als hij op een hoger niveau moet presteren. Tot nu toe vond ik geen van beiden top in lastige wedstrijden. Strootman zakt met de complete ploeg volledig door de mand en we zijn dan positief op basis van wat werklust. Dat is echter niet de norm voor het label 'top'. Mertens heeft het ook bij tijden erg lastig. Heeft zijn goede periodes, maar is wisselvallig. Verder is het sowieso niet de speler die de ploeg naar voren help op belangrijke momenten. Het aantal uitgespeelde treffers van hem, of zijn bijdrage eraan is minimaal. Mmoie afstandsschoten, mooie acties vaak. Maar tegen de sterke tegenstanders die feitelijk op gelijke voet met PSV staan, blijft het weg. Ook tegen zwakkere tegenstanders als AIK of Dnjepr waar PSV van zouden moeten kunnen winnen, blijven zij meegaan in de treurigheid.
Verder moet je niet vergeten dat die contracten korter worden, en voor een speler van een Nederlandse club alles boven de 5 miljoen, veel geld is op het moment.
[..]
Strootman is wel 12-15 miljoen waard denk ik hoor, Mertens 5-7, natuurlijk is er teveel voor betaald maar er wordt niet op verloren.
Als tong in dit topic had gezeten had hij Van Nistelrooy genoemd, speelde in de achtertuin PSV en werd pas later voor 5,4 miljoen weggehaald bij Heerenveen.
Als tong in dit topic had gezeten had hij Van Nistelrooy genoemd, speelde in de achtertuin PSV en werd pas later voor 5,4 miljoen weggehaald bij Heerenveen.
Geffen (Oss) is niet bepaald de achtertuin van PSV Heel logisch dat hij naar de (goede) jeugdopleiding van FC Den Bosch is gegaan.
Strootman is wel 12-15 miljoen waard denk ik hoor, Mertens 5-7, natuurlijk is er teveel voor betaald maar er wordt niet op verloren.
Tsja, e zullen zien. Er is meer dan de kwaliteit (die m.i. helemaal niet zo hoog is als velen willen doen geloven m.i.) die de waarde bepaald. Vergeet bijv. ook Van Bommel en Afellay niet. Weinig aan verdiend. Eerder verloren aangezien ze beiden een dik salaris verdiende. Waarbij je over Afellay kan zeggen dat hij in zijn laatste periode gewoon waardeloos was door die controlerende rol die Rutten hem toebedeeld had. Rutten heeft PSV daarmee ook ontzettend veel geld gekost. Immers was een aanvallende, scorende Affelay veel meer waard geweest.
Maar goed, feitelijk zien we nu iets soortgelijks met de op rechts spelende Lens die als spits veel meer zou opbrengen, en wellicht al weg was geweest wanneer hij zich niet steeds op die positie had moeten terugvechten.
Geffen (Oss) is niet bepaald de achtertuin van PSV Heel logisch dat hij naar de (goede) jeugdopleiding van FC Den Bosch is gegaan.
Mag toch hopen dat PSV als grootste BVO van Noord-Brabant, juist in de eigen provincie alle talenten kent.
Het gaat ook om de stap van Den Bosch naar Heerenveen, die stap was overbodig en heeft PSV onnodig geld gekost op dat moment. Ze hebben het later uiteraard dubbel en dwars teruggehaald.
Op maandag 28 januari 2013 15:51 schreef huffderobot het volgende: Zeg, als jullie nou Maher pakken, dan pakken wij Djoeresietsj. Moeten jullie wel opschieten, anders pakken we ze allebei.
Hij krijgt nu 850k. Salaris kan niet veel hoger worden, want kan alleen maar 150k bij. Ik zie hem echt verlengen. Deed hij bij Feyenoord ook niet.
Hij zit nu dan ook bij de Nederlandse top. Hij stijgt niet boven het niveau van PSV uit nu, dus waarom zou hij niet verlengen? Naar een betere club gaan zit er niet echt in, hier leert hij veel en kan hij zich goed in de kijker spelen als het zijn moment is.
Mag toch hopen dat PSV als grootste BVO van Noord-Brabant, juist in de eigen provincie alle talenten kent.
De vijver waar PSV uit moet vissen zit wel vol andere vissers. Geen provincie met zoveel BVO's als Brabant. Bovendien begon Ruud pas te scoren bij Heerenveen, bij Den Bosch speelde hij meer als middenvelder. En last but not least heeft PSV minder macht in bepaalde delen van Brabant (het westen waar Willem 2 en NAC spelen en het noorden waar RKC, Den Bosch en TOP zit.
Het gaat ook om de stap van Den Bosch naar Heerenveen, die stap was overbodig en heeft PSV onnodig geld gekost op dat moment. Ze hebben het later uiteraard dubbel en dwars teruggehaald.
Dat soort dingen heb/had je bij iedere club wel, las van het weekend dat Tahamata meer dan eens bij Ajax heeft aangedrongen om Maher als jeugdspeler te halen, die is dus naar AZ gegaan
Waarom halen de buitenlandse topclubs de talenten niet bij de Nederlandse subtop op? Als zo een Ruiz bij Ajax of PSV had gespeeld had hij wellicht wat hoger gespeeld als nu bij Fulham.
Die clubs willen graag weten of zo een jongen de druk bij een topclub aan kan. Datzelfde heb je altijd bij de Nederlandse topclubs zien gebeuren. Die haalde spelers bij subtoppers weg. Alleen vragen de subtoppers inmiddels zo verschrikkelijk veel geld dat die markt helemaal verneukt is. Daar is nauwelijks doorstroming meer.
Dan heb je ook nog iemand die dat gevraagde betaald. Ik noem even geen namen omdat het Brands is.
De vijver waar PSV uit moet vissen zit wel vol andere vissers. Geen provincie met zoveel BVO's als Brabant. Bovendien begon Ruud pas te scoren bij Heerenveen, bij Den Bosch speelde hij meer als middenvelder. En last but not least heeft PSV minder macht in bepaalde delen van Brabant (het westen waar Willem 2 en NAC spelen en het noorden waar RKC, Den Bosch en TOP zit.
Willem II, RKC, RBC (rip) en Oss hebben 0,0 uitstraling. De enig serieuze concurrent in deze waren Den Bosch en NAC. Maar goed, het was slechts als voorbeeld.
Dat soort dingen heb/had je bij iedere club wel, las van het weekend dat Tahamata meer dan eens bij Ajax heeft aangedrongen om Maher als jeugdspeler te halen, die is dus naar AZ gegaan
Bij Sparta en Excelsior lopen ook altijd leuke talenten rond. Die gaan uiteindelijk in de jeugd naar Feyenoord of in geval van Excelsior op latere leeftijd.
Waarom halen de buitenlandse topclubs de talenten niet bij de Nederlandse subtop op? Als zo een Ruiz bij Ajax of PSV had gespeeld had hij wellicht wat hoger gespeeld als nu bij Fulham.
Die clubs willen graag weten of zo een jongen de druk bij een topclub aan kan. Datzelfde heb je altijd bij de Nederlandse topclubs zien gebeuren. Die haalde spelers bij subtoppers weg. Alleen vragen de subtoppers inmiddels zo verschrikkelijk veel geld dat die markt helemaal verneukt is. Daar is nauwelijks doorstroming meer.
Dan heb je ook nog iemand die dat gevraagde betaald. Ik noem even geen namen omdat het Brands is.
Willem II, RKC, RBC (rip) en Oss hebben 0,0 uitstraling. De enig serieuze concurrent in deze waren Den Bosch en NAC. Maar goed, het was slechts als voorbeeld.
Willem 2 is in de jaren 90 meermaals uitgeroepen als de club met de beste jeugdopleiding van NL.
Bij Sparta en Excelsior lopen ook altijd leuke talenten rond. Die gaan uiteindelijk in de jeugd naar Feyenoord of in geval van Excelsior op latere leeftijd.