abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221830170
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 09:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat de verdediging het ondergeschoven kindje bij PSV is, en dat ze graag betalen voor middenvelders en aanvallers, maar niet voor verdedigers en keepers.

Bij het tweede doelpunt van Twente omzeilt Weghorst buitenspel. Dat kun je de verdediging van PSV aanrekeken. Bij het derde doelpunt heeft alleen Sano door dat PSV veel te aanvallend opgesteld staat bij de corner. Als aanvallers en middenvelders verzaken bij PSV, dan ziet de verdediging er slecht uit.

Hebben we slechte verdedigers? Dest en Mauro staan beiden voor 18 miljoen in de boeken, Geertruida voor 20 en Obispo voor 4 - transfermarkt.com. Of hebben we een systeem waarin verdedigen een ondankbare taak is?
Dat laatste natuurlijk vooral. Als je vanuit een gesloten verdediging een Hiddink/Cocu systeem gaat spelen dan krijg je nog maar weinig goals tegen.

Alleen hebben we daar dan weer niet de aanvallers voor en is dit veel leuker om naar te kijken.
pi_221830359
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 09:13 schreef Lyrebird het volgende:
Als je twintig miljoen zou krijgen om je verdediging te stutten, wie zou je dan kopen, en zou die verdediging dan geen gatenkaas zijn?
De laatste vraag: nee, het probleem is het systeem.
pi_221830601
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 10:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De laatste vraag: nee, het probleem is het systeem.
Wat een kolder, sorry hoor :') We spelen oprecht in 1 van de slechtste competities van Europa, zeker verdedigend gezien. Er zijn hier lieden topscoorder geworden die vervolgens geflopt zijn in de Griekse competitie. Dan houd je als topploeg in de eerste 7 wedstrijden gewoon 7x niet de 0 en dan gaan we zeggen 'ja, dat is inherent aan het systeem'.

Houd op met me hoor. Het is niet zo dat we week in week uit tegen Real Madrid en Barcelona spelen. Dit Twente kreeg het gewoon aan de broek van fucking Qarabag :')
pi_221830797
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 08:30 schreef Solispolar het volgende:

[..]
AZ wordt door mensen van tafel geveegd omdat je bijna de hele wedstrijd met 10 man staat. Dat wil alleen niet zeggen dat je er meteen 5 om de oren moet krijgen, je kan ook met 10 man prima vanuit een gesloten defensie staan.

En ik snap best dat de speelstijl van Bosz is de essentie niet leunt op een dichte verdediging, maar dit loopt de spuigaten wel uit hoor. Vind het ook een beetje kinderachtig hoe hij telkens reageert als hij er (terecht) naar wordt gevraagd. Volgens mij boeit het ook echt niemand bij PSV. Of het nou Bosz, Brandts of Steward is; iedereen ontwijkt krampachtig de vragen over onze lekke verdediging. Tel daarbij op dat je nu de 'magic touch' van een Saibari of Tillman niet hebt en je krijgt potten zoals gisteren waar het in essentie gewoon kop of munt is. Complete chaos.
Ja en omdat het om de fruitschaal ging. Maar toch, dat is een van de weinige prijzen die je als Nederlands team kunt pakken. De minst aansprekende maar met 5-1 eraf gaan is een blamage. Die rode kaart doe je ook helemaal zelf.
pi_221832147
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:03 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Wat een kolder, sorry hoor :') We spelen oprecht in 1 van de slechtste competities van Europa, zeker verdedigend gezien. Er zijn hier lieden topscoorder geworden die vervolgens geflopt zijn in de Griekse competitie. Dan houd je als topploeg in de eerste 7 wedstrijden gewoon 7x niet de 0 en dan gaan we zeggen 'ja, dat is inherent aan het systeem'.

Houd op met me hoor. Het is niet zo dat we week in week uit tegen Real Madrid en Barcelona spelen. Dit Twente kreeg het gewoon aan de broek van fucking Qarabag :')
Het een sluit het andere toch niet uit?

Als je met een verdediging van meer dan 60 miljoen de nul niet kan houden, terwijl je tegen FC Twente speelt dat in totaal 77 miljoen waard is volgens transfermarkt, dan zit er iets verkeerd in de manier waarop je voetbal speelt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221832162
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 13:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als je met een verdediging van meer dan 60 miljoen de nul niet kan houden, terwijl je tegen FC Twente speelt dat in totaal 77 miljoen waard is volgens transfermarkt, dan zit er iets verkeerd in de manier waarop je voetbal speelt.
Het is gewoon de totaalsom van jarenlange verwaarlozing van defensieve zekerheid in je ploeg. En sure, zolang dat verbloemt wordt met resultaten is het allemaal prima natuurlijk. Maar op het moment dat je er de zure vruchten van krijgt wordt het (terecht) benoemd toch?
pi_221832240
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 13:54 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Het is gewoon de totaalsom van jarenlange verwaarlozing van defensieve zekerheid in je ploeg. En sure, zolang dat verbloemt wordt met resultaten is het allemaal prima natuurlijk. Maar op het moment dat je er de zure vruchten van krijgt wordt het (terecht) benoemd toch?
Maar als je voor meer dan 60 miljoen euro in je verdediging hebt staan, en niet kan winnen van een club die op papier zo'n vier keer minder waard is, dan kun je niet echt spreken van een verwaarlozing van de defensie. Dan heb je structureel een groter probleem. En dat mag je best benoemen. Waar ik het niet mee eens ben, is dat het allemaal aan de verdediging ligt. Het ligt aan de manier waarop het team speelt. Tegen Utrecht loopt dat lekker, maar tegen een team dat vechtvoetbal speelt heb je het nakijken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221832245
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 13:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De nul houden is wel weer het andere uiterste, maar drie goals tegen krijgen, dat is wel heel slecht. Is niet opeens dit seizoen pas een probleem natuurlijk dat er teveel wordt weggegeven.
pi_221832253
Ja, de nul houden gaat wat ver :) Beetje dramatisch.
pi_221832278
quote:
6s.gif Op maandag 21 september 2026 14:17 schreef Lyrebird het volgende:
Precies. Eerst maar eens beginnen met er iets minder dan 3 of 5 tegen te krijgen tegen een subtopper.
  Redactie Sport maandag 21 september 2026 @ 14:24:47 #211
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221832313
quote:
6s.gif Op maandag 21 september 2026 14:17 schreef Lyrebird het volgende:
Nouja dat je in 7 wedstrijden niet 7x de nul houdt is niet zo gek.

Dat je in anderhalf jaar echt een keer of vijf de nul hebt gehouden vind ik wel erg matig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221832501
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 14:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Maar als je voor meer dan 60 miljoen euro in je verdediging hebt staan, en niet kan winnen van een club die op papier zo'n vier keer minder waard is, dan kun je niet echt spreken van een verwaarlozing van de defensie. Dan heb je structureel een groter probleem. En dat mag je best benoemen. Waar ik het niet mee eens ben, is dat het allemaal aan de verdediging ligt. Het ligt aan de manier waarop het team speelt. Tegen Utrecht loopt dat lekker, maar tegen een team dat vechtvoetbal speelt heb je het nakijken.
Dat ben ik met je eens hoor. Doelpunten maken doe je met 11 spelers, verdedigen ook. Maar er is in Eindhoven gewoon een rare tendens om veel geld uit te willen geven voor aanvallend ingesteld spelers en relatief weinig voor verdedigende impulsen.

Maar goed, we gaan het zien :) Ik hoop dat ze zich een beetje kunnen herpakken. Vond het gisteren toch wel een beetje aangeschoten wild.
pi_221833794
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:03 schreef Solispolar het volgende:

[..]

En wat denk je: welke ploeg van de drie heeft de beste selectie?

Ligt het dan aan de spelers, of het systeem?
  maandag 21 september 2026 @ 19:11:34 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221833995
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 18:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En wat denk je: welke ploeg van de drie heeft de beste selectie?

Ligt het dan aan de spelers, of het systeem?
Gisteren, de 0-1 toeval, die bal valt gelukkig voor Twente, 2-2 de spelers, gewoon heel slecht verdedigd, ze laten zich met een heel simpel één tweetje in de luren leggen, de 2-3 beide, de trainer moet zorgen dat ze niet als een kip zonder kop ten aanval trekken, bij de counter 8 spelers voor de bal, maar hier zijn de spelers zelf ook bij, daar mag je ook van verwachten dat ze aan de restverdediging denken en dan nog had Dest wat ik meen @ISVV al eerder opmerkte aan de noodrem kunnen trekken.
pi_221834370
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 19:11 schreef Tarado het volgende:

[..]
Gisteren, de 0-1 toeval, die bal valt gelukkig voor Twente, 2-2 de spelers, gewoon heel slecht verdedigd, ze laten zich met een heel simpel één tweetje in de luren leggen, de 2-3 beide, de trainer moet zorgen dat ze niet als een kip zonder kop ten aanval trekken, bij de counter 8 spelers voor de bal, maar hier zijn de spelers zelf ook bij, daar mag je ook van verwachten dat ze aan de restverdediging denken en dan nog had Dest wat ik meen @:ISVV al eerder opmerkte aan de noodrem kunnen trekken.
Ik heb de wedstrijd zondag niet gezien. Ik baseer mij op de afgelopen seizoenen en nu.

Het systeem brengt gewoon niet het beste naar boven in de spelers die je hebt.
pi_221834729
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 14:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja dat je in 7 wedstrijden niet 7x de nul houdt is niet zo gek.

Dat je in anderhalf jaar echt een keer of vijf de nul hebt gehouden vind ik wel erg matig.
45 tegendoelpunten (vorig seizoen) is al te gek. Dit seizoen met 10 tegengoals na 7 wedstrijden ook alweer aardig op "schema".
pi_221834797
Met Dest, Geertruida, Flamingo, die stucadoor en Mauro moet je het in beginsel verdedigend toch beter kunnen doen dan je het nu doet. Alleen willen allemaal te graag naar voren, en is dat ook was Petertje graag wil zien. Zal nooit een echte toptrainert worden.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_221835279
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 20:59 schreef De_Pel het volgende:
Met Dest, Geertruida, Flamingo, die stucadoor en Mauro moet je het in beginsel verdedigend toch beter kunnen doen dan je het nu doet. Alleen willen allemaal te graag naar voren, en is dat ook was Petertje graag wil zien. Zal nooit een echte toptrainert worden.
Nee jouw hoofd dan. Verklaar dat maar eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')