wat?quote:Op maandag 28 januari 2013 14:31 schreef Scarface88 het volgende:
10 miljoen voor Fer? Nou dan is Djuricic dus 99% zeker al Twente speler
vBasten gaat er voor liggen.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:31 schreef Scarface88 het volgende:
10 miljoen voor Fer? Nou dan is Djuricic dus 99% zeker al Twente speler(of Maher).
Die maken lekker winst.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:33 schreef Dj_Day-V het volgende:
Oh is nog niet zeker.
En 9 miljoen trouwens.
VI.nlquote:Everton meldt akkoord met FC Twente over transfer Fer
Leroy Fer staat aan de vooravond van een transfer naar de Premier League. Everton laat op de website weten dat men inmiddels akkoord is met FC Twente over de komst van de Nederlander.
War resteert is de persoonlijke afstemming met Fer alsmede een medische keuring. Volgens Britse media zijn The Toffees bereid tien miljoen euro neer te leggen voor de middenvelder.
Die transfersom is het dubbele van wat FC Twente in de zomer van 2011 neerlegde om Fer weg te halen bij Feyenoord. De 23-jarige tweevoudig Oranje-international kwam in Enschede mede door blessureleed in anderhalf jaar tot 38 duels in de Eredivisie.
Ja. Na 1,5 jr 5 miljoen winst pakken. (ook buiten salaris natuurlijk).quote:Op maandag 28 januari 2013 14:35 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Fer was toch voor 5 miljoen gekocht?
Met Wijnaldum misschien niet. Maar met Strootman, Toivonen, Lens en Mertens denk ik wel.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:38 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ja. Na 1,5 jr 5 miljoen winst pakken. (ook buiten salaris natuurlijk).
Zie ik brands nog niet voor elkaar krijgen voor wijnaldum
Lens niet. Veel te wisselvallig en scoort te weinig. (en geen goed genoege voorzet)quote:Op maandag 28 januari 2013 14:42 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Met Wijnaldum misschien niet. Maar met Strootman, Toivonen, Lens en Mertens denk ik wel.
Wanneer gaat Brands zich eindelijk eens de ballen uit de broek schamen ?quote:Op maandag 28 januari 2013 14:38 schreef RubenSosa het volgende:
Zie ik brands nog niet voor elkaar krijgen voor wijnaldum
Clubs kopen vaker op het labeltje 'potentie'. En in potentie zit er in Lens een hele goeie, er hoeft maar 1 club te zijn die het aandurft en het kan heel snel gaan.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:44 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Lens niet. Veel te wisselvallig en scoort te weinig. (en geen goed genoege voorzet)
Daarvoor is het een te grote patser en egotripper. Denk dat er op een gegeven moment een punt komt waarop Sanders zijn conclusies zal moeten trekken en hem er uit gooit.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:48 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wanneer gaat Brands zich eindelijk eens de ballen uit de broek schamen ?
Ben eens benieuwd wanneer hij eindelijk eens gaat toegeven dat zijn beleid ronduit kut is. Waarschijnlijk uhm nooit.
Moet ie snel wezen, want Sanders zit er niet heel lang meer dacht ik.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:49 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Daarvoor is het een te grote patser en egotripper. Denk dat er op een gegeven moment een punt komt waarop Sanders zijn conclusies zal moeten trekken en hem er uit gooit.
Zijn nogal grote vrienden naar het schijnt.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:49 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Daarvoor is het een te grote patser en egotripper. Denk dat er op een gegeven moment een punt komt waarop Sanders zijn conclusies zal moeten trekken.
2014 is er een evaluatie moment met de raad van commissarissen en hij had zelf dacht ik aangegeven uiterlijk tot 2018 te blijven.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Moet ie snel wezen, want Sanders zit er niet heel lang meer dacht ik.
Toivonen naar Liverpool voor 12 miljoen oid.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zijn nogal grote vrienden naar het schijnt.
Maar hoe kun je nou ooit een beleid goedpraten waarbij je;
1: absurde bedragen betaald voor matige spelers
2: jeugd amper tot geen kans geeft. En dan wel huilen als een toptalent overstapt naar Ajax.... had ik ook gedaan als ik die jongen was.
3: qua transferinkomsten twee jaar tijd amper tot niets oplevert.
4: er amper serieuze interesse is voor spelers waar je een vermogen voor betaald hebt. Ook spelers die in het verleden zijn aangeschaft, maar waar je verlies op draait.
5: er verkeerde keuzes gemaakt worden -> Pieters kon in januari 2012 voor 7 miljoen weg
Etc.
Maar creëert wel veel kansen en (volgens mij) ook veel assist. En is ook nog international.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:44 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Lens niet. Veel te wisselvallig en scoort te weinig. (en geen goed genoege voorzet)
Ook zoiets. En nu loopt hij vrij de deur uit of voor een paar kutcenten.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:55 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Toivonen naar Liverpool voor 12 miljoen oid.
Eens. Ik heb in dit topic ook al meermaals aangehaald het verhaal met Engelaar. Die kon twee zomers geleden na interesse vertrekken, maar Brands wilde een transfersom ontvangen waardoor de club afhaakte. Inmiddels mag hij wel transfervrij vertrekken en heeft ie 3,6 miljoen extra gekost.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zijn nogal grote vrienden naar het schijnt.
Maar hoe kun je nou ooit een beleid goedpraten waarbij je;
1: absurde bedragen betaald voor matige spelers
2: jeugd amper tot geen kans geeft. En dan wel huilen als een toptalent overstapt naar Ajax.... had ik ook gedaan als ik die jongen was.
3: qua transferinkomsten twee jaar tijd amper tot niets oplevert.
4: er amper serieuze interesse is voor spelers waar je een vermogen voor betaald hebt. Ook spelers die in het verleden zijn aangeschaft, maar waar je verlies op draait.
5: er verkeerde keuzes gemaakt worden -> Pieters kon in januari 2012 voor 7 miljoen weg
Etc.
Is Toivonen niet juist op momenten dat PSV kon cashen geblesseerd geweest?quote:Op maandag 28 januari 2013 14:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ook zoiets. En nu loopt hij vrij de deur uit of voor een paar kutcenten.
Hoor je nooit iemand over. Trieste is dat hoe PSV ook zijn best doet om spelers te slijten, nieman geinteresseerd is in die meuk. Ik noem een Engelaar, Nijland, Manolev, Vukovic etc.
6.1 ? Serieus ?? Ik dacht echt voor 4 ofzo. Welke malloot heeft dat dan betaald ?quote:Op maandag 28 januari 2013 14:55 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Maar creëert wel veel kansen en (volgens mij) ook veel assist. En is ook nog international.
Voor 6,1 miljoen gekocht. Ik zie wel een engelse club ofzo hem voor een hoger bedrag kopen in de zomer.
Reker neem ik aan.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:58 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
6.1 ? Serieus ?? Ik dacht echt voor 4 ofzo. Welke malloot heeft dat dan betaald ?
Vergeet niet dat die contracten steeds korter worden. En dat er niet weinig betaald is voor die spelers. En dat spelers van PSV gewoon per definitie niet zoveel waard zijn. Dat is de realiteit door de staat van de Eredivisie en de matige prestaties van de clubs.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:42 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Met Wijnaldum misschien niet. Maar met Strootman, Toivonen, Lens en Mertens denk ik wel.
Al liggen die statistieken wel positiever wanneer je alleen zijn wedstrijden in de spits pakt.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:44 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Denk ik ook. Hoewel Lens misschien niet de leeftijd er meer voor heeft. Het blijft echter een meer dan degelijke spits.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Clubs kopen vaker op het labeltje 'potentie'. En in potentie zit er in Lens een hele goeie, er hoeft maar 1 club te zijn die het aandurft en het kan heel snel gaan.
Had tussentijds al eens kunnen vertrekken, maar toen deed geloof ik Brands moeilijk over een paar grijpstuivers. Vervolgens raakt hij geblesseerd en kraait er geen hond meer naar.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:58 schreef DonRaja het volgende:
Is Toivonen niet juist op momenten dat PSV kon cashen geblesseerd geweest?
Het blijft een gok, en ik heb het idee dat dergelijke gokken bij clubs als Twente, Groningen en Heerenveen vaker goed uitpakken dan bij de traditionele top 3.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Had tussentijds al eens kunnen vertrekken, maar toen deed geloof ik Brands moeilijk over een paar grijpstuivers. Vervolgens raakt hij geblesseerd en kraait er geen hond meer naar.
Van AZ..........quote:Op maandag 28 januari 2013 15:00 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Oh, Brands heeft hem gehaald toen hij net bij PSV kwam.
http://www.transfermarkt.(...)_default_alle_a.htmlquote:Op maandag 28 januari 2013 15:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Van AZ..........
6.1 miljoen zeg....
Bestaat er een overzicht met transferuitgaven van PSV ?
Bij Twente zijn het gewoon korte lijnen, Joop bepaalt, wel een dictatortje maar een club leiden kan hij welquote:Op maandag 28 januari 2013 15:01 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het blijft een gok, en ik heb het idee dat dergelijke gokken bij clubs als Twente, Groningen en Heerenveen vaker goed uitpakken dan bij de traditionele top 3.
Ze hebben geen 8.5 betaald voor Mertens hoor.... En ook geen 7 voor Timmeh.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:02 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
http://www.transfermarkt.(...)_default_alle_a.html
Boven kan je seizoen kiezen.
13 voor Strootman en Mertens samen. Hebben ze 8,5 en 5,5 van gemaakt.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ze hebben geen 8.5 betaald voor Mertens hoor.... En ook geen 7 voor Timmeh.
Brands heeft nog een contract tot juni 2014...quote:Op maandag 28 januari 2013 15:02 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
http://www.transfermarkt.(...)_default_alle_a.html
Boven kan je seizoen kiezen.
Normaal geven engelse clubs niet zo (heel) veel uit aan spelers "buiten" engeland. Uitzondering daar gelaten. Wel geven ze absurde bedragen uit aan spelers in hun eigen land.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Clubs kopen vaker op het labeltje 'potentie'. En in potentie zit er in Lens een hele goeie, er hoeft maar 1 club te zijn die het aandurft en het kan heel snel gaan.
Kijk maar naar Fer. Die heeft in Enschede echt nog niet die 10 miljoen waarde kunnen vastleggen, maar in potentie ziet Everton er een grote in..
Dan is dat schijnbaar wishful thinking van mij geweest......quote:Op maandag 28 januari 2013 15:06 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
13 voor Strootman en Mertens samen. Hebben ze 8,5 en 5,5 van gemaakt.
Toch wel 7 miljoen voor Matavz
Omdat bij die kleinere clubs veel minder druk ligt, een flop valt er ook minder op. En Twente is de laatste jaren ook wel aardig bezig met Akram, Javadov, Parker en nog meer van die exoten.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:01 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het blijft een gok, en ik heb het idee dat dergelijke gokken bij clubs als Twente, Groningen en Heerenveen vaker goed uitpakken dan bij de traditionele top 3.
Maar Engelaar deed zelf toch (juist) ook moeilijk over salaris en de club waardoor het ook niet doorging? Dit had volgens mij meer te maken met Engelaar dan met Brands.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:58 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Eens. Ik heb in dit topic ook al meermaals aangehaald het verhaal met Engelaar. Die kon twee zomers geleden na interesse vertrekken, maar Brands wilde een transfersom ontvangen waardoor de club afhaakte. Inmiddels mag hij wel transfervrij vertrekken en heeft ie 3,6 miljoen extra gekost.
Zulke dingen vallen inderdaad niet goed te praten. Ook de discutabele contractverlengingen van Marcelo, Manolev en dergelijke...
Brands maakt PSV na Reker nog veel verder kapot.
quote:Op maandag 28 januari 2013 15:06 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Brands heeft nog een contract tot juni 2014...
Makes sense...quote:Op maandag 28 januari 2013 15:07 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Omdat bij die kleinere clubs veel minder druk ligt, een flop valt er ook minder op. En Twente is de laatste jaren ook wel aardig bezig met Akram, Javadov, Parker en nog meer van die exoten.
PSV zat natuurlijk in een lastig parket. Die heeft gewoon voor bijna alle aankopen gewoon te veel betaalt. De enige waar hij een mooie transfersom voor heeft betaalt is Willems.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:48 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wanneer gaat Brands zich eindelijk eens de ballen uit de broek schamen ?
Ben eens benieuwd wanneer hij eindelijk eens gaat toegeven dat zijn beleid ronduit kut is. Waarschijnlijk uhm nooit.
17-jarige linksback van Sparta voor 8 ton zou ik normaal gezien ook gewoon te veel vinden hoor. Bertje zag er echter een international in en nu is hij het dubbele waard.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:08 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
PSV zat natuurlijk in een lastig parket. Die heeft gewoon voor bijna alle aankopen gewoon te veel betaalt. De enige waar hij een mooie transfersom voor heeft betaalt is Willems.
Idd schandalig, maar dit gebeurt/gebeurde Ajax en Feyenoord net zo goed.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:11 schreef Dj_Day-V het volgende:
Mertens voor 600.000 van AGOVV naar Utrecht
Strootman voor 700.000 van Sparta naar Utrecht
Mertens en Strootman samen voor 13.000.000 naar PSV
Stond ook op veel lijstjes van buitenlandse topclubs. Was het trouwens niet 6 ton?quote:Op maandag 28 januari 2013 15:12 schreef DonRaja het volgende:
[..]
17-jarige linksback van Sparta voor 8 ton zou ik normaal gezien ook gewoon te veel vinden hoor. Bertje zag er echter een international in en nu is hij het dubbele waard.
Dat bedoel ik. In paniek te veel betaald. Maar strootman heeft natuurlijk wel stappen gezet bij utrecht die hij niet meer bij psv hoefte te maken. Dat waren dus stappen van een paar miljoen...quote:Op maandag 28 januari 2013 15:11 schreef Dj_Day-V het volgende:
Oh zou kunnen, ik keek naar het bedrag van die eerder gemelde site.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:14 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Stond ook op veel lijstjes van buitenlandse topclubs. Was het trouwens niet 6 ton?
[..]
Dat bedoel ik. In paniek te veel betaald. Maar strootman heeft natuurlijk wel stappen gezet bij utrecht die hij niet meer bij psv hoefte te maken. Dat waren dus stappen van een paar miljoen...
Nee 8 ton klopt, + nog 3ton aan bonussen.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:14 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Stond ook op veel lijstjes van buitenlandse topclubs. Was het trouwens niet 6 ton?
[..]
Dat bedoel ik. In paniek te veel betaald. Maar strootman heeft natuurlijk wel stappen gezet bij utrecht die hij niet meer bij psv hoefte te maken. Dat waren dus stappen van een paar miljoen...
En hij maakt PSV het lachertje van de Eredivisie. Als PSV weer geen kampioen weet te worden lacht de concurrentie zich de ballen uit de broek.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:04 schreef de_boswachter het volgende:
Ohja en die Brands maakt met zijn transferbeleid de complete binnenlandse transfermarkt kapot. Elke kutclub vraagt nu miljoenen aan PSV voor een middelmatige speler. Zou ik ook doen als er iemand aan het roer staat die overal op hapt.
In potentie (ja daar is het woord weer) een topper in wording. En rechtsbacks en ook linksbacks zijn natuurlijk schaars. Bedoel kan Marcelo (van real) verdedigen? Nee. Kan contrao van real verdedigen? Nee. Kan D.Alves verdedigen? Nee.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:16 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Nee 8 ton klopt, + nog 3ton aan bonussen.
Sanders heeft echt geweldig werk gedaan. Dat is gewoon een held.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:18 schreef Geo4kant het volgende:
Die Sanders en die Brands jonguh.. die kenne maar 1 ding doen en dat is van die zes of zeuvuh ton die ze verdienen gewoon vier ton inleveren! Die zijn verantwoordelijk voor dit zooitje! Goffetomme.
Eens. Veruit de beste aankoop die Brands heeft gedaan.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:19 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
In potentie (ja daar is het woord weer) een topper in wording. En rechtsbacks en ook linksbacks zijn natuurlijk schaars. Bedoel kan Marcelo (van real) verdedigen? Nee. Kan contrao van real verdedigen? Nee. Kan D.Alves verdedigen? Nee.
Aanvallend gaat willems nog beter worden. Heeft een goeie trap en is snel.
Bedoel v.d. Wiel kan ook niet verdedigen kijk eens waar hij nu speelt (en waar hij had kunnen spelen).
Dit waren gewoon goede spelers geworden bij Utrecht, Jupiler League spelers aantrekken is een risico en dat heeft Utrecht goed gedaan. We hebben niet weinig betaald, maar net zoals Utrecht veel winst heeft gemaakt, kunnen wij hier ook weer flink geld aan verdienen.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:11 schreef Dj_Day-V het volgende:
Helaas niet 10x zoveel winst ben ik bangquote:Op maandag 28 januari 2013 15:27 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Dit waren gewoon goede spelers geworden bij Utrecht, Jupiler League spelers aantrekken is een risico en dat heeft Utrecht goed gedaan. We hebben niet weinig betaald, maar net zoals Utrecht veel winst heeft gemaakt, kunnen wij hier ook weer flink geld aan verdienen.
Maar wel net zoveel winst als Utrecht als het een beetje meezitquote:Op maandag 28 januari 2013 15:28 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Helaas niet 10x zoveel winst ben ik bang
Achteraf gelul.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:11 schreef Dj_Day-V het volgende:
Huntelaar en Robben bijv.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Achteraf gelul.
Maak nu een lijstje van spelers waarvan je denkt dat deze binnen tien jaar voor 10x aan een andere club (incl. PSV met Brands) verkocht kunnen worden. Dat zal niet meevallen.
Al is het natuurlijk wel zo dat PSV wel meer openheid mag hebben voor lager spelende spelers. De tijd dat PSV ver boven die lagere clubs uitstak is voorbij, en dus moet je ook op dat niveau gewoon scouten. desnoods verhuur je ze later weer door. Chadli speelde bij EVV, bij een club die zeker niet onafhankelijk van PSV is. Huntelaar speelde notabene in de eigen jeugd, deed het zeer goed bij AGOVV maar kreeg geen kans bij PSV. Dat hele idee van dat spelers zich maar moeten bewijzen is al jaren uit de tijd. PSV kan het zich niet veroorloven om dit soort spelers de kans niet te geven. De wet van de sterksten laten gelden is geen beleid.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Achteraf gelul.
Maak nu een lijstje van spelers waarvan je denkt dat deze binnen tien jaar voor 10x aan een andere club (incl. PSV met Brands) verkocht kunnen worden. Dat zal niet meevallen.
Prima analyse - het moet anders. De tijden veranderen en het lijkt vaak alsof de grote clubs nog in de jaren 90 leven.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:38 schreef Kenju het volgende:
[..]
Al is het natuurlijk wel zo dat PSV wel meer openheid mag hebben voor lager spelende spelers. De tijd dat PSV ver boven die lagere clubs uitstak is voorbij, en dus moet je ook op dat niveau gewoon scouten. desnoods verhuur je ze later weer door. Chadli speelde bij EVV, bij een club die zeker niet onafhankelijk van PSV is. Huntelaar speelde notabene in de eigen jeugd, deed het zeer goed bij AGOVV maar kreeg geen kans bij PSV. Dat hele idee van dat spelers zich maar moeten bewijzen is al jaren uit de tijd. PSV kan het zich niet veroorloven om dit soort spelers de kans niet te geven. De wet van de sterksten laten gelden is geen beleid.
Ja maar dan vind ik het nog teveel geld. Het geld wat ze verdienen aan een goede verkoop van een Strootman komt gewoon neer op het goed maken van de flut transfer van Wijnaldumquote:Op maandag 28 januari 2013 15:41 schreef Tarado het volgende:
Het is ook niet zo'n probleem als je veel voor een speler betaalt als hij het waard is, Strootman zal zijn investering wel opleveren, Mertens ook nog wel
10 jaar is onzin maar voor 3 jaar heb ik wel een lijst. Als ik thuis ben dan som ik het wel op.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Achteraf gelul.
Wijnaldum kan je over een paar jaar echt wel weer kwijt voor een paar miljoen hoorquote:Op maandag 28 januari 2013 15:42 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ja maar dan vind ik het nog teveel geld. Het geld wat ze verdienen aan een goede verkoop van een Strootman komt gewoon neer op het goed maken van de flut transfer van Wijnaldum
Dan komen we weer uit bij Brands die namen koopt ipv een teamquote:Op maandag 28 januari 2013 15:42 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ja maar dan vind ik het nog teveel geld. Het geld wat ze verdienen aan een goede verkoop van een Strootman komt gewoon neer op het goed maken van de flut transfer van Wijnaldum
Ik hoop dat je gelijk hebtquote:Op maandag 28 januari 2013 15:45 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Wijnaldum kan je over een paar jaar echt wel weer kwijt voor een paar miljoen hoorHij is pas 22 hč. Ik sluit zeker niet uit dat hij zich nog goed gaat ontwikkelen.
Idd. Voor een deel is het lastig om ervan los te komen, omdat bijv. je organisatie daar nog op ingesteld is. Dat is een voordeel dat Twente heeft, aangezien zij volledig geherstructureerd zijn na de gemeentehulp en pas in de jaren dat de Eredvisie vervallen was tot rond de nummer 10 van Europa gegroeid is als club. Die hele organisaties is dus ingesteld op lagere aankopen, kleinere selecties en competitie bedrijven tegen zwakkere clubs en lagere Europese ambities.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Prima analyse - het moet anders. De tijden veranderen en het lijkt vaak alsof de grote clubs nog in de jaren 90 leven.
Maximaliseren, dat ten eerste. Ten tweede is het maar de vraag of uit deze spelers winst gehaald kan worden. Iedereen doet alsof het ontzettende toppers zijn, zeker Strootman. Maar of dat waar is, is maar de vraag. Dat zien we pas als hij op een hoger niveau moet presteren. Tot nu toe vond ik geen van beiden top in lastige wedstrijden. Strootman zakt met de complete ploeg volledig door de mand en we zijn dan positief op basis van wat werklust. Dat is echter niet de norm voor het label 'top'. Mertens heeft het ook bij tijden erg lastig. Heeft zijn goede periodes, maar is wisselvallig. Verder is het sowieso niet de speler die de ploeg naar voren help op belangrijke momenten. Het aantal uitgespeelde treffers van hem, of zijn bijdrage eraan is minimaal.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:41 schreef Tarado het volgende:
Het is ook niet zo'n probleem als je veel voor een speler betaalt als hij het waard is, Strootman zal zijn investering wel opleveren, Mertens ook nog wel
Dus volgens jou gaat zijn contact 10 jaar mee?quote:Op maandag 28 januari 2013 15:45 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Wijnaldum kan je over een paar jaar echt wel weer kwijt voor een paar miljoen hoorHij is pas 22 hč. Ik sluit zeker niet uit dat hij zich nog goed gaat ontwikkelen.
Bazoerquote:Op maandag 28 januari 2013 15:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Achteraf gelul.
Betaal jij bij?quote:Op maandag 28 januari 2013 15:51 schreef huffderobot het volgende:
Zeg, als jullie nou Maher pakken, dan pakken wij Djoeresietsj. Moeten jullie wel opschieten, anders pakken we ze allebei.
Of Wijnaldum zijn 5 miljoen + salaris nog gaat terugverdienen... Kweenie.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:51 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dus volgens jou gaat zijn contact 10 jaar mee?
Hij moet nu over over half jaar weg, dus je kan hem geen tijd geven.
100% mee eens.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:49 schreef Kenju het volgende:
[..]
Idd. Voor een deel is het lastig om ervan los te komen, omdat bijv. je organisatie daar nog op ingesteld is. Dat is een voordeel dat Twente heeft, aangezien zij volledig geherstructureerd zijn na de gemeentehulp en pas in de jaren dat de Eredvisie vervallen was tot rond de nummer 10 van Europa gegroeid is als club. Die hele organisaties is dus ingesteld op lagere aankopen, kleinere selecties en competitie bedrijven tegen zwakkere clubs en lagere Europese ambities.
Echter, het scouten van spelers op lager niveau valt onder het deel dat je wčl correct kan hebben. Wanneer dat niet het geval is, is daar geen excuus voor.
[..]
Maximaliseren, dat ten eerste. Ten tweede is het maar de vraag of uit deze spelers winst gehaald kan worden. Iedereen doet alsof het ontzettende toppers zijn, zeker Strootman. Maar of dat waar is, is maar de vraag. Dat zien we pas als hij op een hoger niveau moet presteren. Tot nu toe vond ik geen van beiden top in lastige wedstrijden. Strootman zakt met de complete ploeg volledig door de mand en we zijn dan positief op basis van wat werklust. Dat is echter niet de norm voor het label 'top'. Mertens heeft het ook bij tijden erg lastig. Heeft zijn goede periodes, maar is wisselvallig. Verder is het sowieso niet de speler die de ploeg naar voren help op belangrijke momenten. Het aantal uitgespeelde treffers van hem, of zijn bijdrage eraan is minimaal.
Mmoie afstandsschoten, mooie acties vaak. Maar tegen de sterke tegenstanders die feitelijk op gelijke voet met PSV staan, blijft het weg. Ook tegen zwakkere tegenstanders als AIK of Dnjepr waar PSV van zouden moeten kunnen winnen, blijven zij meegaan in de treurigheid.
Verder moet je niet vergeten dat die contracten korter worden, en voor een speler van een Nederlandse club alles boven de 5 miljoen, veel geld is op het moment.
Strootman is wel 12-15 miljoen waard denk ik hoor, Mertens 5-7, natuurlijk is er teveel voor betaald maar er wordt niet op verloren.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:49 schreef Kenju het volgende:
[..]
Idd. Voor een deel is het lastig om ervan los te komen, omdat bijv. je organisatie daar nog op ingesteld is. Dat is een voordeel dat Twente heeft, aangezien zij volledig geherstructureerd zijn na de gemeentehulp en pas in de jaren dat de Eredvisie vervallen was tot rond de nummer 10 van Europa gegroeid is als club. Die hele organisaties is dus ingesteld op lagere aankopen, kleinere selecties en competitie bedrijven tegen zwakkere clubs en lagere Europese ambities.
Echter, het scouten van spelers op lager niveau valt onder het deel dat je wčl correct kan hebben. Wanneer dat niet het geval is, is daar geen excuus voor.
[..]
Maximaliseren, dat ten eerste. Ten tweede is het maar de vraag of uit deze spelers winst gehaald kan worden. Iedereen doet alsof het ontzettende toppers zijn, zeker Strootman. Maar of dat waar is, is maar de vraag. Dat zien we pas als hij op een hoger niveau moet presteren. Tot nu toe vond ik geen van beiden top in lastige wedstrijden. Strootman zakt met de complete ploeg volledig door de mand en we zijn dan positief op basis van wat werklust. Dat is echter niet de norm voor het label 'top'. Mertens heeft het ook bij tijden erg lastig. Heeft zijn goede periodes, maar is wisselvallig. Verder is het sowieso niet de speler die de ploeg naar voren help op belangrijke momenten. Het aantal uitgespeelde treffers van hem, of zijn bijdrage eraan is minimaal.
Mmoie afstandsschoten, mooie acties vaak. Maar tegen de sterke tegenstanders die feitelijk op gelijke voet met PSV staan, blijft het weg. Ook tegen zwakkere tegenstanders als AIK of Dnjepr waar PSV van zouden moeten kunnen winnen, blijven zij meegaan in de treurigheid.
Verder moet je niet vergeten dat die contracten korter worden, en voor een speler van een Nederlandse club alles boven de 5 miljoen, veel geld is op het moment.
Als tong in dit topic had gezeten had hij Van Nistelrooy genoemd, speelde in de achtertuin PSV en werd pas later voor 5,4 miljoen weggehaald bij Heerenveen.quote:
Hij moet over een half jaar weg?quote:Op maandag 28 januari 2013 15:51 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dus volgens jou gaat zijn contact 10 jaar mee?
Hij moet nu over over half jaar weg, dus je kan hem geen tijd geven.
Geffen (Oss) is niet bepaald de achtertuin van PSVquote:Op maandag 28 januari 2013 15:55 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Als tong in dit topic had gezeten had hij Van Nistelrooy genoemd, speelde in de achtertuin PSV en werd pas later voor 5,4 miljoen weggehaald bij Heerenveen.
Tsja, e zullen zien. Er is meer dan de kwaliteit (die m.i. helemaal niet zo hoog is als velen willen doen geloven m.i.) die de waarde bepaald. Vergeet bijv. ook Van Bommel en Afellay niet. Weinig aan verdiend. Eerder verloren aangezien ze beiden een dik salaris verdiende. Waarbij je over Afellay kan zeggen dat hij in zijn laatste periode gewoon waardeloos was door die controlerende rol die Rutten hem toebedeeld had. Rutten heeft PSV daarmee ook ontzettend veel geld gekost. Immers was een aanvallende, scorende Affelay veel meer waard geweest.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Strootman is wel 12-15 miljoen waard denk ik hoor, Mertens 5-7, natuurlijk is er teveel voor betaald maar er wordt niet op verloren.
Mag toch hopen dat PSV als grootste BVO van Noord-Brabant, juist in de eigen provincie alle talenten kent.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:57 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Geffen (Oss) is niet bepaald de achtertuin van PSVHeel logisch dat hij naar de (goede) jeugdopleiding van FC Den Bosch is gegaan.
Hij krijgt nu 850k. Salaris kan niet veel hoger worden, want kan alleen maar 150k bij. Ik zie hem echt verlengen. Deed hij bij Feyenoord ook niet.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:56 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Hij moet over een half jaar weg?
Zijn contract zal wel verlengd worden, denk dat hij zichzelf ook nog meer wil bewijzen.
Denk dat Twente ook voor Gudelj gaat.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:51 schreef huffderobot het volgende:
Zeg, als jullie nou Maher pakken, dan pakken wij Djoeresietsj. Moeten jullie wel opschieten, anders pakken we ze allebei.
Hij zit nu dan ook bij de Nederlandse top.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:59 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Hij krijgt nu 850k. Salaris kan niet veel hoger worden, want kan alleen maar 150k bij. Ik zie hem echt verlengen. Deed hij bij Feyenoord ook niet.
O, goeie. Die was ik vergeten.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:59 schreef El-B. het volgende:
[..]
Denk dat Twente ook voor Gudelj gaat.
De vijver waar PSV uit moet vissen zit wel vol andere vissers. Geen provincie met zoveel BVO's als Brabant. Bovendien begon Ruud pas te scoren bij Heerenveen, bij Den Bosch speelde hij meer als middenvelder. En last but not least heeft PSV minder macht in bepaalde delen van Brabant (het westen waar Willem 2 en NAC spelen en het noorden waar RKC, Den Bosch en TOP zit.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:58 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat PSV als grootste BVO van Noord-Brabant, juist in de eigen provincie alle talenten kent.
Dat soort dingen heb/had je bij iedere club wel, las van het weekend dat Tahamata meer dan eens bij Ajax heeft aangedrongen om Maher als jeugdspeler te halen, die is dus naar AZ gegaanquote:Op maandag 28 januari 2013 15:58 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat PSV als grootste BVO van Noord-Brabant, juist in de eigen provincie alle talenten kent.
Het gaat ook om de stap van Den Bosch naar Heerenveen, die stap was overbodig en heeft PSV onnodig geld gekost op dat moment. Ze hebben het later uiteraard dubbel en dwars teruggehaald.
Waarom halen de buitenlandse topclubs de talenten niet bij de Nederlandse subtop op? Als zo een Ruiz bij Ajax of PSV had gespeeld had hij wellicht wat hoger gespeeld als nu bij Fulham.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:58 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het gaat ook om de stap van Den Bosch naar Heerenveen, die stap was overbodig en heeft PSV onnodig geld gekost op dat moment. Ze hebben het later uiteraard dubbel en dwars teruggehaald.
Willem II, RKC, RBC (rip) en Oss hebben 0,0 uitstraling. De enig serieuze concurrent in deze waren Den Bosch en NAC. Maar goed, het was slechts als voorbeeld.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:03 schreef ValHallen het volgende:
[..]
De vijver waar PSV uit moet vissen zit wel vol andere vissers. Geen provincie met zoveel BVO's als Brabant. Bovendien begon Ruud pas te scoren bij Heerenveen, bij Den Bosch speelde hij meer als middenvelder. En last but not least heeft PSV minder macht in bepaalde delen van Brabant (het westen waar Willem 2 en NAC spelen en het noorden waar RKC, Den Bosch en TOP zit.
Bij Sparta en Excelsior lopen ook altijd leuke talenten rond. Die gaan uiteindelijk in de jeugd naar Feyenoord of in geval van Excelsior op latere leeftijd.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat soort dingen heb/had je bij iedere club wel, las van het weekend dat Tahamata meer dan eens bij Ajax heeft aangedrongen om Maher als jeugdspeler te halen, die is dus naar AZ gegaan
quote:Op maandag 28 januari 2013 16:04 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Waarom halen de buitenlandse topclubs de talenten niet bij de Nederlandse subtop op? Als zo een Ruiz bij Ajax of PSV had gespeeld had hij wellicht wat hoger gespeeld als nu bij Fulham.
Die clubs willen graag weten of zo een jongen de druk bij een topclub aan kan. Datzelfde heb je altijd bij de Nederlandse topclubs zien gebeuren. Die haalde spelers bij subtoppers weg. Alleen vragen de subtoppers inmiddels zo verschrikkelijk veel geld dat die markt helemaal verneukt is. Daar is nauwelijks doorstroming meer.
Dan heb je ook nog iemand die dat gevraagde betaald. Ik noem even geen namen omdat het Brands is.
Willem 2 is in de jaren 90 meermaals uitgeroepen als de club met de beste jeugdopleiding van NL.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:05 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Willem II, RKC, RBC (rip) en Oss hebben 0,0 uitstraling. De enig serieuze concurrent in deze waren Den Bosch en NAC. Maar goed, het was slechts als voorbeeld.
Really...quote:Op maandag 28 januari 2013 16:05 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Bij Sparta en Excelsior lopen ook altijd leuke talenten rond. Die gaan uiteindelijk in de jeugd naar Feyenoord of in geval van Excelsior op latere leeftijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |