SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2012 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Zou kunnen ja... Nou ja, hopelijk werkt het!! *duimtquote:Op donderdag 27 december 2012 21:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
misschien laten ze je de oefening wel doen om "je voet te provoceren" en zo te dwingen anders te gaan lopen of andere spieren te gebruiken.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:quote:Op donderdag 27 december 2012 21:15 schreef Sunnythesun het volgende:
En dat zegt dan een tegenvoeter![]()
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Jaja, je kent je plek weer hé?![]()
Lontje is hier even helemaal op. Ik snap het onderzoeksvoorstel dat ik in elkaar heb gezet voor solli morgen zélf niet meer....![]()
![]()
Weer een fijn loopje in de regen gedaan. Wat is het toch heerlijk om af en toe je Garmin aan te zetten en er de hele weg niet op te kijken. En dan na afloop heel blij verrast te zijn door je vlakke kilometertijden![]()
1. - 05:24
2. - 05.29
3. - 05:31
4. - 05:31
5. - 05:32
6. - 05:29
http://www.endomondo.com/workouts/115166332![]()
Da's wel heul vlakquote:Op donderdag 27 december 2012 21:23 schreef GlenHighland het volgende:
Weer een fijn loopje in de regen gedaan. Wat is het toch heerlijk om af en toe je Garmin aan te zetten en er de hele weg niet op te kijken. En dan na afloop heel blij verrast te zijn door je vlakke kilometertijden![]()
2. - 05.29
http://www.endomondo.com/workouts/115166332![]()
![]()
Wegleggenquote:Op donderdag 27 december 2012 21:22 schreef Quoi het volgende:
Jaja, je kent je plek weer hé?![]()
Lontje is hier even helemaal op. Ik snap het onderzoeksvoorstel dat ik in elkaar heb gezet voor solli morgen zélf niet meer....waarschijnlijk is het prima maar zit je er te veel bovenop.
![]()
Goed. Ik ga weer eens beginnen. Niet als 'goed voornemen', want ik begin voor het nieuwe jaar.
Nou heb ik ooit mijn been gebroken en is mijn enkel niet helemaal goed meer. Ik kan mijn voet eigenlijk niet goed meer afrollen. Dit jaar heb ik een shin-splint opgelopen bij het wadlopen. En ik wil dat natuurlijk voorkomen, omdat ik anders weer een paar weken op de bank moet zitten.
Hebben jullie tips?
Ik heb, zeg maar 'vintage' renschoenen: Asics TN424. Ik vind het zelf hele fijne schoenen om mee te rennen. Zijn betere schoenen aan te raden?
Ik gebruik overigens Exertime op mijn Android telefoon: https://play.google.com/s(...)sknab.exertime&hl=nl
Muziekje aan, en Exertime vertelt me wat ik moet doen. Ideaal. Komt met C25K schema's, maar je kan ze ook zelf maken.![]()
vlakke kilometertijden geven zoveel voldoening... !!quote:Op donderdag 27 december 2012 21:23 schreef GlenHighland het volgende:
2. - 05.29
http://www.endomondo.com/workouts/115166332'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wederom 2 zielen 1 gedachte.....ik denk dat dat het is. Het moet maar even klaar zijn. Thanksquote:Op donderdag 27 december 2012 21:25 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Wegleggenwaarschijnlijk is het prima maar zit je er te veel bovenop.
![]()
![]()
Hehe zit zelf midden in het schrijven van een praktijkgericht onderzoek en papers op master-niveau, dus ik ken het fenomeenquote:Op donderdag 27 december 2012 21:27 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wederom 2 zielen 1 gedachte.....ik denk dat dat het is. Het moet maar even klaar zijn. Thanks![]()
![]()
Dat is ERRUG vlak, netjes hoor.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:23 schreef GlenHighland het volgende:
2. - 05.29
http://www.endomondo.com/workouts/115166332In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Was puur voor het stukje op de loopbandquote:Op donderdag 27 december 2012 21:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zou kunnen ja... Nou ja, hopelijk werkt het!! *duimt.
![]()
Het liep ook heerlijk, gewoon op de automatische piloot, gedachten die lekker wegdwaalden, en ineens was ik thuis. Ik ga dat vaker doen, gewoon de Garmin diep in mijn mouw wegmoffelen.quote:![]()
vandaag mijn nieuwe schoenen uitproberen
wow.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
vlakke kilometertijden geven zoveel voldoening... !!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Absoluut !!quote:Op donderdag 27 december 2012 21:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
vlakke kilometertijden geven zoveel voldoening... !!
Zeker als je er niet bewust mee bezig bent en de inwendige metronoom blijkbaar goed werkt![]()
![]()
Een vraagje aan degenen die Egmond of soortgelijke wedstrijden gelopen hebben:
13 januari loop ik de 10,5km. Mijn snelste 10km tijd is 53min en normaal loop ik er zo'n 55 á 56 minuten over. Voor die extra halve kilometer tel ik er voor het gemak 2,5min bij.
Is het, gezien het strand en de duinen (waar ik geen ervaring mee heb) en alle andere horrorverhalen die ik heb gehoord realistisch om uit te gaan van een tijd net boven het uur? Of overschat ik mezelf dan echt?
En hoe bouw je zo'n loop op? Eerst een stuk door het dorp, duin over, over het strand, weer duinen en dan aan het eind nog eens een ernstige hobbel....![]()
Ik denk dat ik er maar niet teveel over na ga denken en gewoon lekker proberen te lopen![]()
![]()
Even teruggekeken: Fraai !! Ben benieuwd of ze net zo goed lopen als ze er uit zien.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
vandaag mijn nieuwe schoenen uitproberen![]()
Denk dat dit gewoon het beste advies is.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:36 schreef GlenHighland het volgende:
Ik denk dat ik er maar niet teveel over na ga denken en gewoon lekker proberen te lopenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ik vind zelf dat het lopen op het strand vaak een beetje erger wordt afgespiegelt dan het in werkelijk is, natuurlijk is het zwaar maar het is echt niet zo dat je tot een piepende stilstand komt.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:36 schreef GlenHighland het volgende:
13 januari loop ik de 10,5km. Mijn snelste 10km tijd is 53min en normaal loop ik er zo'n 55 á 56 minuten over. Voor die extra halve kilometer tel ik er voor het gemak 2,5min bij.
Is het, gezien het strand en de duinen (waar ik geen ervaring mee heb) en alle andere horrorverhalen die ik heb gehoord realistisch om uit te gaan van een tijd net boven het uur? Of overschat ik mezelf dan echt?
En hoe bouw je zo'n loop op? Eerst een stuk door het dorp, duin over, over het strand, weer duinen en dan aan het eind nog eens een ernstige hobbel....![]()
Ik denk dat ik er maar niet teveel over na ga denken en gewoon lekker proberen te lopen
Probeer je passnelheid gelijk te houden, je loopt misschien iets langzamer maar je cadance blijft gelijk., dit werkt voor mij altijd goed op zware stukken zoals heuvel-op etc.
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 27-12-2012 21:55:29 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ze zaten in ieder geval als gegoten, licht als een veertje "and snug as a rug"!quote:Op donderdag 27 december 2012 21:38 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Even teruggekeken: Fraai !! Ben benieuwd of ze net zo goed lopen als ze er uit zien.
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 27-12-2012 21:42:26 (epic fail, thanks Q) ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dus passnelheid gelijk, alleen iets kleinere stappen. Dat probeer ik inderdaad ook altijd als ik heuvelop loop, of bij harde tegenwind. Dat moet me wel lukken.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik vind zelf dat het lopen op het strand vak een beetje eger wordt afgespiegelt dan het in werkelijk is, natuurlijk is het zwaar maar het is echt niet zo dat je tot een piepende stilstand komt.
Probeer je passnelheid gelijk te houden, je loopt misschien iets langzamer maar je cadance blijft gelijk., dit werkt voor mij altijd goed op zware stukken zoals heuvel-op etc.![]()
Toen ik mijn post terug las vond ik dat eigenlijk zelf ookquote:Op donderdag 27 december 2012 21:39 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Denk dat dit gewoon het beste advies is.![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 december 2012 21:26 schreef RetepV het volgende:
Goed. Ik ga weer eens beginnen. Niet als 'goed voornemen', want ik begin voor het nieuwe jaar.
Nou heb ik ooit mijn been gebroken en is mijn enkel niet helemaal goed meer. Ik kan mijn voet eigenlijk niet goed meer afrollen. Dit jaar heb ik een shin-splint opgelopen bij het wadlopen. En ik wil dat natuurlijk voorkomen, omdat ik anders weer een paar weken op de bank moet zitten.
Hebben jullie tips?
Ik heb, zeg maar 'vintage' renschoenen: Asics TN424. Ik vind het zelf hele fijne schoenen om mee te rennen. Zijn betere schoenen aan te raden?
Ik gebruik overigens Exertime op mijn Android telefoon: https://play.google.com/s(...)sknab.exertime&hl=nl
Muziekje aan, en Exertime vertelt me wat ik moet doen. Ideaal. Komt met C25K schema's, maar je kan ze ook zelf maken.
Nummer 8 is voor jou. Welkom!
![]()
Hou er rekening mee dat het strand door de vele lopers flink omgeploegd is en dat je dus niet zo snel gaat als gedacht. Als je harde ondergrond hebt, kun je weer flink doorstomen, als de ondergrond zacht is wat kleinere pasjes en genoegen nemen met een paar langzamere kilometers. Het is niet zo'n ramp hoor, je gaat alleen iets langzamer dan je op asfalt gewend bent.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:36 schreef GlenHighland het volgende:
Ik denk dat ik er maar niet teveel over na ga denken en gewoon lekker proberen te lopen
Het strand weer af en het duin op is waarschijnlijk het zwaarste, mul zand en omhoog.Kleine pasjes, en veel je armen gebruiken om jezelf een zwieper mee te geven.
Af te raden is om te proberen om net zo snel te lopen als standaard en je te focussen op de km-tijden. Zeker met tegenwind heb je de kans dat je jezelf na 3km hebt opgeblazen hebt en dan zijn die laatste 7 nog een heul eind. Bekijk even hoe het met je is als je op de helft bent, en dan weet je of je met wind mee en over het verharde deel nog kunt versnellen of lekker rustig gaat uitlopen.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Goeie tips, dank je welquote:Op donderdag 27 december 2012 21:48 schreef Frsh het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat het strand door de vele lopers flink omgeploegd is en dat je dus niet zo snel gaat als gedacht. Als je harde ondergrond hebt, kun je weer flink doorstomen, als de ondergrond zacht is wat kleinere pasjes en genoegen nemen met een paar langzamere kilometers. Het is niet zo'n ramp hoor, je gaat alleen iets langzamer dan je op asfalt gewend bent.
Het strand weer af en het duin op is waarschijnlijk het zwaarste, mul zand en omhoog.Kleine pasjes, en veel je armen gebruiken om jezelf een zwieper mee te geven.
Af te raden is om te proberen om net zo snel te lopen als standaard en je te focussen op de km-tijden. Zeker met tegenwind heb je de kans dat je jezelf na 3km hebt opgeblazen hebt en dan zijn die laatste 7 nog een heul eind. Bekijk even hoe het met je is als je op de helft bent, en dan weet je of je met wind mee en over het verharde deel nog kunt versnellen of lekker rustig gaat uitlopen.![]()
Ik loop in een business team, direct na de wedstrijdlopers, dus ik hoop dat het strand dan nog niet helemaal omgeploegd is.
Een ding is zeker: het gaat een mooie ervaring worden![]()
![]()
Egmond is altijd een mooie loop GH, ik heb er mooie herinneringen aan.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ja, ik heb dat 2 keer geprobeerd en zelfs wandelen was zwaar. En het is al zo snel 13 januari. Ik heb vandaag wel de 50% korting bij Runnersworld Alkmaar gebruikt voor een nieuw windjack :-) ze hadden alleen wel maar heel weinig in maat S. Uiteindelijk deze gekocht:quote:Op donderdag 27 december 2012 21:48 schreef Frsh het volgende:
[..]
![]()
![]()
*boks* die heb ik ookquote:Op donderdag 27 december 2012 22:06 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat 2 keer geprobeerd en zelfs wandelen was zwaar. En het is al zo snel 13 januari. Ik heb vandaag wel de 50% korting bij Runnersworld Alkmaar gebruikt voor een nieuw windjack :-) ze hadden alleen wel maar heel weinig in maat S. Uiteindelijk deze gekocht:
[ afbeelding ]heel fijn jack!
![]()
![]()
mooi!!quote:Op donderdag 27 december 2012 22:06 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat 2 keer geprobeerd en zelfs wandelen was zwaar. En het is al zo snel 13 januari. Ik heb vandaag wel de 50% korting bij Runnersworld Alkmaar gebruikt voor een nieuw windjack :-) ze hadden alleen wel maar heel weinig in maat S. Uiteindelijk deze gekocht:
[ afbeelding ]
is het ook regenbestendig of alleen een windjack?
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 27-12-2012 22:15:51 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Het is iets waterafstotend, maar als het hard gaat wordt je uiteindelijk wel nat..quote:Op donderdag 27 december 2012 22:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
mooi!!
is het ook regenbestndig of alleen een windjack?![]()
quote:Op donderdag 27 december 2012 22:07 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
*boks* die heb ik ookheel fijn jack!
En voor mij is dat goed zat. Als ie in ieder geval maar minder zweterig is dan m'n huidige windjack.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Het is iets waterafstotend, maar als het hard gaat wordt je uiteindelijk wel nat..![]()
Helemaal niet zweterig is mijn ervaringquote:Op donderdag 27 december 2012 22:15 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
[..]
En voor mij is dat goed . Als ie in ieder geval maar minder zweterig is dan m'n huidige windjack.echt een heel fijn jack gewoon, en lekker opvallend
![]()
![]()
En hij matcht bij m'n schoenenquote:Op donderdag 27 december 2012 22:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Helemaal niet zweterig is mijn ervaringecht een heel fijn jack gewoon, en lekker opvallend
![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 december 2012 22:17 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
En hij matcht bij m'n schoenennice! Bij mij totáál niet (die zijn met licht blauw) maar dat boeit niet, zitten toch nog benen tussen
![]()
![]()
![]()
mooi jackie!!!
pakketje pakketje kom nou gewoon binnen. ik haat de perstbezorg verpest dagen.
ik wil mijn hartslagmeter!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Over hartslagmeters gesproken: heeft iemand ervaring met de Garmin 310xt?
Het lijkt mij een tof apparaat, zeker omdat het horloge naast de uitgebreide renfuncties ook voor het fietsen geschikt is.
Alleen is het uiterlijk (ja, functie gaat eigenlijk boven vorm) en feit dat het een 'oud' model is iets dat mij nog doet twijfelen.Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
daar kijken wij mannen juist naar...quote:Op donderdag 27 december 2012 22:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]nice! Bij mij totáál niet (die zijn met licht blauw) maar dat boeit niet, zitten toch nog benen tussen
![]()
precies, leidt mooi afquote:Op donderdag 27 december 2012 22:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
daar kijken wij mannen juist naar...![]()
![]()
Vandaag endomondo gejoined en m'n Garmin erop gedumpt.
Ook Fokteam aangevraagd
Volgend jaar mooie challenge!Feyenoord!!! * Barça![]()
Er zijn er volgens mij wel meer geschikt voor fietsen. Het is maar net wat je wilt uitlezen tijdens het fietsen.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:25 schreef kwoth het volgende:
Over hartslagmeters gesproken: heeft iemand ervaring met de Garmin 310xt?
Het lijkt mij een tof apparaat, zeker omdat het horloge naast de uitgebreide renfuncties ook voor het fietsen geschikt is.
Alleen is het uiterlijk (ja, functie gaat eigenlijk boven vorm) en feit dat het een 'oud' model is iets dat mij nog doet twijfelen.
Hij heeft wel altijd mooie revieuws. http://www.dcrainmaker.co(...)in-depth-review.html![]()
Na te tegenvallende trail van gister had ik toch een beetje een onvoldaan gevoel en daarom besloot ik van het mooie zomerweer gebruik te maken en naar Dolamore Park/Hokonui Hills te gaan waar in regelmatig loop.
Ik was van plan om een rondje te doen van ongeveer 10km maar kwam onderweg naar Dolamore Park een afslag tegen naar een walking track waarvan ik het bestaan wel wist maar welke ik nog nooit gedaan had.
De track valt buiten D.O.C land (Department of Conservation, de NZ'se staatsbosbeheer) maar wordt onderhouden door de Hokonui Tramping Club.
Toch maar het avontuur opgezocht, ik wist niet wat me te wachten stond, hoe lang de track was of wat de moeilijkheidsgraad was.
Qua lengte stelde het niet zo veel, een totaal van 4km voor maar de moeilijkheidsgraad en de hoogtemeters maakte de korte afstand meer dan goed.
Ik koos er voor om naar de East Peak te gaan via de Middle Track en dit is wat de website van D.O.C. over de Middle Track schrijft:..en dat heb ik geweten, op een afstand van 1.5km een hoogteverschil overbruggen van bijna 350m via een meer dan rotsig, smal pad zorgde er voor dat het soms meer klimmen en klouteren was dan rennen.quote:This route is suitable for more experienced walkers, though it is reasonably easy to follow, and is managed and maintained by the Hokonui Tramping Club. Both Richardson and Middle Tracks are steep, rough and rocky but not difficult to follow
Zwaar en technish gezien meer dan uitdagend, maar alle inspanning werd beloond met een prachtig uitzicht over een groot deel van Southland, in de verte, op 70km afstand kon ik Stewart Island zien liggen.
De afdaling was via Grant's track en dat was heerlijk dalen, Grant's track is een geleidelijke, niet al te steile afdaling over een bospad met weinig "technische obstakels" zoals rotsen, boomwortels, beekjes etc.
Volgende keer, om wat krachten te sparen misschien via Grant's track omhoog en via Middle Track of Richardson Track dalen.
Richardson Track sowieso nog niet gedaan dus er is nog veel te beleven in de nabije toekomst., en een mooi trainingsgebied voor de Trail des Fantomes.
Weersomstandigheden waren behoorlijk warm maar in de herfst misschien een mooie gelegenheid om de diverse trails met elkaar te combineren om er zo een langere loop van te maken.
http://www.endomondo.com/workouts/115231429'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Klinkt goedDat is toch echt iets wat we hier niet hebben
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
was ook heerlijk, warm maar lekker onder de schaduw van de bomen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 05:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Klinkt goedDat is toch echt iets wat we hier niet hebben
En de nieuwe schoenen...
Ik vond het gisteren trouwens nog wel behoorlijk eng met lopener was echt veel vuurwerk, en het ging ook aardig hard
gelukkig is m'n volgende loopje zaterdag overdag. Eigenlijk zou ik dan oudejaarsavond nog moeten, maar dat ga ik maar niet doen. Dat moet dan maar nieuwjaarsdag overdag.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Alleen de namen klikken al mooi.quote:Op vrijdag 28 december 2012 05:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
Na te tegenvallende trail van gister had ik toch een beetje een onvoldaan gevoel en daarom besloot ik van het mooie zomerweer gebruik te maken en naar Dolamore Park/Hokonui Hills te gaan waar in regelmatig loop.
Ik was van plan om een rondje te doen van ongeveer 10km maar kwam onderweg naar Dolamore Park een afslag tegen naar een walking track waarvan ik het bestaan wel wist maar welke ik nog nooit gedaan had.
De track valt buiten D.O.C land (Department of Conservation, de NZ'se staatsbosbeheer) maar wordt onderhouden door de Hokonui Tramping Club.
Toch maar het avontuur opgezocht, ik wist niet wat me te wachten stond, hoe lang de track was of wat de moeilijkheidsgraad was.
Qua lengte stelde het niet zo veel, een totaal van 4km voor maar de moeilijkheidsgraad en de hoogtemeters maakte de korte afstand meer dan goed.
Ik koos er voor om naar de East Peak te gaan via de Middle Track en dit is wat de website van D.O.C. over de Middle Track schrijft:
[..]
..en dat heb ik geweten, op een afstand van 1.5km een hoogteverschil overbruggen van bijna 350m via een meer dan rotsig, smal pad zorgde er voor dat het soms meer klimmen en klouteren was dan rennen.
Zwaar en technish gezien meer dan uitdagend, maar alle inspanning werd beloond met een prachtig uitzicht over een groot deel van Southland, in de verte, op 70km afstand kon ik Stewart Island zien liggen.
De afdaling was via Grant's track en dat was heerlijk dalen, Grant's track is een geleidelijke, niet al te steile afdaling over een bospad met weinig "technische obstakels" zoals rotsen, boomwortels, beekjes etc.
Volgende keer, om wat krachten te sparen misschien via Grant's track omhoog en via Middle Track of Richardson Track dalen.
Richardson Track sowieso nog niet gedaan dus er is nog veel te beleven in de nabije toekomst., en een mooi trainingsgebied voor de Trail des Fantomes.
Weersomstandigheden waren behoorlijk warm maar in de herfst misschien een mooie gelegenheid om de diverse trails met elkaar te combineren om er zo een langere loop van te maken.
http://www.endomondo.com/workouts/115231429Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zo is dat. Soort arbeidsvitaminen zeg maarquote:Op donderdag 27 december 2012 22:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
daar kijken wij mannen juist naar...![]()
![]()
Nog maar twee weken!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
korter dan geplanned of lijkt dat maar zo slacker?quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nee, zes weken, precies zoals geplanned.quote:Op vrijdag 28 december 2012 08:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
korter dan geplanned of lijkt dat maar zo slacker?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik hoop dat de pakketjesboer een beetje op tijd komt vandaag, dan kan m'n Garmin meteen aan de lader en eind van de middag uitproberen![]()
![]()
Bedankt voor de links! DC Rainmaker kende ik. Uitstekende reviews maakt die gozer!quote:Op donderdag 27 december 2012 23:47 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
En voor als je veel verdwaald.
http://www.janivanda.nl/2(...)ls-twonav-ultra-gps/
Het gps apparaat van TwoNav ziet er aardig uit. Denk niet echt iets voor mij, wel een mooie ontwikkeling!Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Als ik nou straks naar de hardloopwinkel ga, voor een loopanalyse... trek ik dan sportkleding aan of niet?
***![]()
Neuh, maar ook geen minirokje!quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:14 schreef Brighteyes het volgende:
Als ik nou straks naar de hardloopwinkel ga, voor een loopanalyse... trek ik dan sportkleding aan of niet?
Net 7km gelopen en zo op weg naar DHEn dan op naar huis! Zondag en dinsdag weer lopen
Ja doei.![]()
Nee, enige waar je rekening mee moet houden is dat je broek over je kuiten omhoog kanquote:Op vrijdag 28 december 2012 12:14 schreef Brighteyes het volgende:
En geen minirokje inderdaad![]()
![]()
Spannend! Ik heb mijzelf zojuist ingeschreven voor mijn eerste wedstrijd. Sinds mijn jeugd geen wedstrijden meer gelopen.
Ter plekke mag ik beslissen of ik 2,5 km, 5 km of 7,5 km loop. Ik ga voor de 5 km in eerste instantie, maar mocht het lekker gaan dan loop ik nog een rondje extra.
Nu al zin in!
[ Bericht 8% gewijzigd door Keteltje1 op 28-12-2012 12:42:01 ]![]()
Sinds wanneer is er zoveel "premium" op Endomondo?
* Nero22 is een goede tijd niet op Endomondo en in dit forum geweest.It's funny
But not ha-ha funny.![]()
Fijn Slacker dat je gips eraf mag.
Vind het zo knap van je rd, wat vind mevr. rechtse ervan? Of loopt ze ook?
Liep vanochtend achter een man aan, heb iets sneller gelopen daardoor maar was ook vreselijk kapot, het ging echt moeizaam en het was koud, net boven vriespunt... Ben al een koukleum.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Je oude schoenen meenemen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:14 schreef Brighteyes het volgende:
Als ik nou straks naar de hardloopwinkel ga, voor een loopanalyse... trek ik dan sportkleding aan of niet?![]()
Sinds de update...quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:41 schreef Nero22 het volgende:
* Nero22 is een goede tijd niet op Endomondo en in dit forum geweest.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ja, ik heb geen idee. Beetje jammer, want Endo was juist zo vol met statistieken. Afijn. Ik ben nog steeds tevreden met Nike+.quote:It's funny
But not ha-ha funny.![]()
IK heb premium, zitten best leuke dingen tussen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:41 schreef Nero22 het volgende:
* Nero22 is een goede tijd niet op Endomondo en in dit forum geweest.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zo, het regende flink (begon toen ik precies de deur uitstapte), maar eigenlijk was het ook wel weer lekker rennen! Iets minder koud dan de laatste keren dat ik was geweest... Vooral fijn omdat de tweede helft lekker windje mee was van m'n rondje, maar niet te gek gedaan qua tempo, dus uiteindelijk 15 kilometer op 5:20 pace en dat voelde prima aan!
Jack does it in real time...![]()
Wat goed DeeBeeNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Mja, ik ben wel redelijk ervaren qua hardlopen, dus dat is voor mij een prima trainingstempo.
Maar moet vooral regelmatiger dit soort afstanden gaan lopen (eigenlijk nog iets vaker 20 en 25 kilometer en een paar keer 30), want wil toewerken naar m'n eerste marathon in het voorjaar!
Maar eigenlijk zijn dit wel lekkere trainingen, niet al te intensief, na afloop ook het gevoel alsof je niet kapot bent, maar oh zo effectief voor je duurvermogen. Plus, je herstelt er relatief snel van, omdat de intensiteit niet zo hoog is, wat de kans op blessures wat verlaagt en ervoor zorgt dat je makkelijker 2/3 keer per week zo'n afstand kan lopen.
Wel mijn grootste verandering dit jaar, eigenlijk relatief rustig trainen, maar merk dat ik daardoor toch een prima basis ontwikkel en zonder echt snelheidstraining al aardig naar m'n PR's toekom weer.
Al blijft voor mij nu het soms ook wel een drempeltje om te gaan als het weer regent, maar vaak valt het toch wel weer mee. En wil gewoon m'n beste winter in jaren draaien, zodat ik in het voorjaar er tegen aan kan!Jack does it in real time...![]()
Mijn Garmin is binnenIk heb het plastic bandje meteen maar vervangen voor de kleinste softstrap die erbij zat, anders was hij echt veel te groot voor mijn polsjes. Hij hangt nu aan de lader en strakjes proberen
![]()
![]()
Tof! Veel speelplezier!quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:08 schreef hatsaflats het volgende:
Mijn Garmin is binnenIk heb het plastic bandje meteen maar vervangen voor de kleinste softstrap die erbij zat, anders was hij echt veel te groot voor mijn polsjes. Hij hangt nu aan de lader en strakjes proberen
Het C25K programma is eigenlijk afgelopen en vanaf maandag kan ik in het wilde weg rennen. Maar ben wel benieuwd naar de opties. De Bridge to 10k lijkt mij aan de ene kant niet fijn omdat het schema weer met wandelpauzes werkt. Aan de andere kant heeft dezelfde opbouw uit de C25K mij enorm goed gedaan.
Of is het handig om gewoon wekelijks een verhoging van 10% renminuten in te voeren?
En de laatste tijd ren ik regelmatig in het Sonsbeekpark en daar heb je enorme hoogteverschillen. Erg leuk en merk dat trailschoenen geen overbodige luxe zijn. Ik ben wel benieuwd of een dergelijke training een beetje te vergelijken valt met een intervaltraining (Vb. http://www.endomondo.com/workouts/115279136).
[ Bericht 3% gewijzigd door kwoth op 28-12-2012 15:16:57 (link) ]Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Leuk! Welke heb je?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:08 schreef hatsaflats het volgende:
En idd, wat een snelheid en afstand, Uniek!Everything which is not impossible, will eventually happen![]()
De 410. Over een half uurtje mag ik me omkleden en proberenquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:27 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Leuk! Welke heb je?
En idd, wat een snelheid en afstand, Uniek!![]()
![]()
http://www.ishetalzondag.nl/quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:48 schreef motorbloempje het volgende:
Is het al zondag? Dan mag ik weer in eigen stad en land lopen![]()
Met kerst is t mij niet gelukt om te lopen en gisteren wilde mijn benen niet, dus vandaag herkansing.
Het ging wel...tempo lag erg laag maar dat komt nog wel....
http://www.endomondo.com/workouts/115320979
Ik ben wel een beetje bang voor volgende week. Mijn laatste week met evy... En dan ineens 30minuten lopen...terwijl ik nu blij ben als die 13minuten om zijn...![]()
![]()
Dit is hem geworden:
Samen met de rechterlinkerschoen uiteraard.
Hele standaard schoen want ik loop keurig, met ietsjes meer demping 'dat lijkt me goed voor jou, als je snapt wat ik bedoel'.
Met een zooltje erin om het doorzakken van mijn voorvoet wat tegen te gaan zodat de doorbloeding naar de tenen beter blijft.
Morgen mijn eerste keer 10km nog op mijn oude schoenen en dan kan ik volgende week deze rustig in gaan lopen.
[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 28-12-2012 16:47:11 ]***![]()
Van 13 naar 30?quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:17 schreef Tyler-Girl het volgende:
Met kerst is t mij niet gelukt om te lopen en gisteren wilde mijn benen niet, dus vandaag herkansing.
Het ging wel...tempo lag erg laag maar dat komt nog wel....
http://www.endomondo.com/workouts/115320979
Ik ben wel een beetje bang voor volgende week. Mijn laatste week met evy... En dan ineens 30minuten lopen...terwijl ik nu blij ben als die 13minuten om zijn...Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Is het echt de linkerschoen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:19 schreef Brighteyes het volgende:
Dit is hem geworden:
[ afbeelding ]
Samen met de rechterschoen uiteraard.
(...)Zou zweren dat dit de rechter was haha.
Altijd relaxed, nieuwe schoenen, veel loopplezier erop!
ja volgens evy 2011 wel....eerste twee lessen van de laatste week mag je nog 2minuten wandelen in bouwen maar eigenlijk is het de bedoeling om 30minuten aan 1stuk te lopen ja...quote:![]()
quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:30 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Is het echt de linkerschoen?Zou zweren dat dit de rechter was haha.
Altijd relaxed, nieuwe schoenen, veel loopplezier erop!
Je hebt natuurlijk gelijk!![]()
***![]()
Wat is het BE?? Merk, soort, maat .. Veel verschil tussen alles wat je hebt gepast?Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zo, eindelijk weer eens dat gevoel na een loop, dat je spieren lekker voelen, licht tintelend enzo
En voor het eerst sinds bijna 2 maanden ruim 5 km aan 1 stuk gelopen zonder pijn
http://www.endomondo.com/workouts/115346860<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Asics, Gel Fortitude 6, maat heel grootquote:Op vrijdag 28 december 2012 16:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat is het BE?? Merk, soort, maat .. Veel verschil tussen alles wat je hebt gepast?(Sorry, ik ben toch soms een ijdeltuit en grote voeten bij vrouwen vind ik zo stom
).
Ik heb eerst een ander paar asics aangehad, en een paar saucony's (maar die voelden te laag aan) en een paar Brooks. Die laatste zaten op zich lekker maar waren net een half maatje te klein en groter hadden ze niet. En de Asics boden wel meer steun.
Grappig genoeg werd ik de eerste helft door een dame geholpen en de tweede helft door een heer en daar waar zij nog een beetje twijfelde en me in herenschoenen wilde stoppen, kan wel, maar door verschil in bouw is er toch ook verschil in landing zeg maar, kwam bij met deze schoen aan en die was eig. meteen goed.quote:De GEL-FORTITUDE 6 is met zijn stabiele, ondersteunende platform de perfecte schoen voor zwaargebouwde hardlopers met neutrale afwikkeling.
[...]
De GEL-FORTITUDE 6 heeft een nieuwe en lichte bovenkant. De voorvoet bevat een Bunion Window zodat je voorvoet bij elke stap ruimte heeft om comfortabel uit te spreiden.***![]()
Tof BE... Fortidude 6 heb ik ook aangehad, gereserveerd maar toch maar nog niet gedaan omdat mijn Ascics cumulus 13 het nog erg goed doen... Superschoen die 6, die zijn ook wat breder.
Hopelijk maak je er heeeeel veel mooie km op!
Qua hardloopschoen heb ik maat 41.5 terwijl normale schoenen max. 40 isNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Dit is dus 43,5.
Mijn toch al niet kleine maat 41 is geruineerd door mijn eerste zwangerschap en nu dus een 42+.
***![]()
Tja, niks aan te doen hequote:Op vrijdag 28 december 2012 17:41 schreef Brighteyes het volgende:
Dit is dus 43,5.
Mijn toch al niet kleine maat 41 is geruineerd door mijn eerste zwangerschap en nu dus een 42+.![]()
Alsof iemand daar naar kijkt...? Voor jezelf hooguit 'vervelend'Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Uhuh! Vooral bij het 'ik wil voor kerst nog even een bijpassend schoentje voor 15 euro bij Van Haren'-shoppen. Niet dus.
Maar idd, zoals ik al tegen de mevrouw in de winkel zei (ze zei iets over de kleur van de eerste paar Asics): ik koop geen goeie schoenen om mooi mee te zijn, ik koop ze om lekker te lopen.![]()
***![]()
Oja, qua prijs zou het inderdaad wel uitmaken...Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Mooie schoenen BE! En heel veel succes morgen met je 10 km!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~![]()
Zo, even m'n chagrijn door de wind en regen eruit gestampt. M'n nieuwe windjack is. Wát een verschil met de vorige. M'n Garmin is vast heel leuk, maar hij deed er vrij lang over om een GPS-fix te krijgen en toen drukte ik per ongeluk op iets verkeerds waardoor ik tijdens m'n loopje niet meer kon zien hoe hard ik liep en hoe ver ik gelopen had. Een natte Garmin met een natte bril in het donker aflezen was sowieso ook niet zo'n succes
En nu wil ik me aanmelden bij Garmin Connect, zijn ze de site aan het maintainen..
Maar wel lekker gelopen![]()
![]()
De eerste keer kan wat langer duren, daarna gaat het vaak sneller omdat ie, als je op dezelfde plek begint/eindigt, weet waar je bent omdat ie bijhoudt welke GPS satellieten in de buurt zijn. Op Aruba had ik de eerste keer ook wat haperingen en daarna, hop, flop, signaal.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:12 schreef hatsaflats het volgende:
Zo, even m'n chagrijn door de wind en regen eruit gestampt. M'n nieuwe windjack is. Wát een verschil met de vorige. M'n Garmin is vast heel leuk, maar hij deed er vrij lang over om een GPS-fix te krijgen en toen drukte ik per ongeluk op iets verkeerds waardoor ik tijdens m'n loopje niet meer kon zien hoe hard ik liep en hoe ver ik gelopen had. Een natte Garmin met een natte bril in het donker aflezen was sowieso ook niet zo'n succes
En nu wil ik me aanmelden bij Garmin Connect, zijn ze de site aan het maintainen..
Maar wel lekker gelopenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:12 schreef hatsaflats het volgende:
Maar wel lekker gelopen![]()
Tijdens het opwarmen laat ik mijn Garmin al zoeken naar satellieten.
Als je twee vingers op de ring zet, gaat het backlight aan. En gelijktijdig start en lap ingedrukt houden lockt de ring.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Coole schoenen BE! als hier weer eens een geldschip voorbij komt wil ik ook nieuwe
Sinds 14 december niet meer hardgelopenmorgen weer een rondje over de Veluwe
![]()
Na het werkgeweld wel even rustig aan doen; met kerst braken die twee treetjes die ik continue moest nemen (zo'n 16 uur achter elkaar) me aardig op. Last van wat overbelasting in m'n knie en voelde m'n oude shin splint weer lichtjes. Nu nergens meer last van, maar wel ff in de gaten houden. Morgen is maar rustig 10-12-12 ofzo lopen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Fijn Slacker dat je gips eraf mag.
Vind het zo knap van je rd, wat vind mevr. rechtse ervan? Of loopt ze ook?
Liep vanochtend achter een man aan, heb iets sneller gelopen daardoor maar was ook vreselijk kapot, het ging echt moeizaam en het was koud, net boven vriespunt... Ben al een koukleum.Mrs.RD is een antilope, maar laat me wel volkomen vrij om te doen en laten wat ik wil op loopgebied.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zal ook nooit klagen als we bijv. op zondag ergens naar toe moeten en ik "eerst nog een paar uur moet lopen voordat we gaan"
Ze ziet, na twee jaar, toch ook wel dat het niet zomaar een bevlieging was die wel weer over zou gaan.
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 28-12-2012 19:01:13 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ET, dit was zeg maar mijn kerstpakket van mijn werk, 135 euro aan vvv-bonnen.
Balen dat je al zo lang niet gelopen heb. Hopelijk gaat het een beetje lekker dit weekend. Even echt ontspannen na al dat werken!
Uniek, ik zie nu pas je loop, netjes hoor!***![]()
Volgend jaar weer verder trainen nu eerst nog even de 4de 5de 6de en 7de kerstdag vieren![]()
![]()
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]![]()
Vandaag weer lekker stukje gelopen, met een miezer regentje. Best lekker, als het niet te hard regent, maar je toch steeds wat verkoeling hebt van de druppels.
Vanavond nog even naar de sportschool, de kerstcalorieën er weer vanaf trainen.
![]()
quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
De eerste keer kan wat langer duren, daarna gaat het vaak sneller omdat ie, als je op dezelfde plek begint/eindigt, weet waar je bent omdat ie bijhoudt welke GPS satellieten in de buurt zijn. Op Aruba had ik de eerste keer ook wat haperingen en daarna, hop, flop, signaal.Het slechte weer hielp denk ik ook niet mee om een signaal te vinden, maar overmorgen gaat het vast beter. Ik had 'm nu ook al aangezet toen ik de deur uit ging, maar een GPS-fix krijgen lijkt altijd lastig rond m'n huis. Morgen ga ik rustig alles uitvogelen hoe het werkt en wat er kan enzo, daar had ik vandaag geen tijd voor. Nu wil ik vooral dat Garmin Connect weer werkt. Ik wil data!quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:35 schreef jcdragon het volgende:
[..]![]()
Tijdens het opwarmen laat ik mijn Garmin al zoeken naar satellieten.
Als je twee vingers op de ring zet, gaat het backlight aan. En gelijktijdig start en lap ingedrukt houden lockt de ring.![]()
Ooh, je kunt ook direct vanuit Endomondo de gegevens van je Garmin importerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Handig he![]()
Mss moet ik ook maar even zwanger worden dan, ik wil grotere voetenquote:Op vrijdag 28 december 2012 17:41 schreef Brighteyes het volgende:
Dit is dus 43,5.
Mijn toch al niet kleine maat 41 is geruineerd door mijn eerste zwangerschap en nu dus een 42+.
Vandaag weer gelopen, mijn doel was ongeveer 45 min. Ging wel aardig, beter dan vorige keer. Wel onregelmatige km-tijden, maar komt ook door de bochten en de auto's. Geen hoestbui onderweg![]()
http://www.endomondo.com/workouts/115362454![]()
Wil je meteen door, of wil je eerst even 5km blijven lopen tot je die lekker en comfortabel loopt?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:14 schreef kwoth het volgende:
[..]
Tof! Veel speelplezier!
Het C25K programma is eigenlijk afgelopen en vanaf maandag kan ik in het wilde weg rennen. Maar ben wel benieuwd naar de opties. De Bridge to 10k lijkt mij aan de ene kant niet fijn omdat het schema weer met wandelpauzes werkt. Aan de andere kant heeft dezelfde opbouw uit de C25K mij enorm goed gedaan.
Of is het handig om gewoon wekelijks een verhoging van 10% renminuten in te voeren?
En de laatste tijd ren ik regelmatig in het Sonsbeekpark en daar heb je enorme hoogteverschillen. Erg leuk en merk dat trailschoenen geen overbodige luxe zijn. Ik ben wel benieuwd of een dergelijke training een beetje te vergelijken valt met een intervaltraining (Vb. http://www.endomondo.com/workouts/115279136).
Als ik jou was, zou ik even een maandje 5km blijven doen, bijvoorbeeld tot de Safari-run. En dan daarna door opbouwen naar de 10km. Is dat een idee?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:54 schreef hatsaflats het volgende:
Ooh, je kunt ook direct vanuit Endomondo de gegevens van je Garmin importerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mooi rondje trouwens zo over de walen grappig om te zien waarvandaan je komt
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:18 schreef hatsaflats het volgende:
Hele nieuwe wereld, zo'n Garmin
Noh, Sunny, met je ninjaedit. Maar Alkmaar FTW!solly
En de Victorie FTW ja![]()
![]()
![]()
Leuk, veel plezier ermeequote:Op vrijdag 28 december 2012 16:19 schreef Brighteyes het volgende:
Dit is hem geworden:
[ afbeelding ]
Samen met de rechterlinkerschoen uiteraard.
Hele standaard schoen want ik loop keurig, met ietsjes meer demping 'dat lijkt me goed voor jou, als je snapt wat ik bedoel'.
Met een zooltje erin om het doorzakken van mijn voorvoet wat tegen te gaan zodat de doorbloeding naar de tenen beter blijft.
Morgen mijn eerste keer 10km nog op mijn oude schoenen en dan kan ik volgende week deze rustig in gaan lopen.![]()
![]()
Go duckquote:Op vrijdag 28 december 2012 17:06 schreef MaleDuck het volgende:
Zo, eindelijk weer eens dat gevoel na een loop, dat je spieren lekker voelen, licht tintelend enzo
En voor het eerst sinds bijna 2 maanden ruim 5 km aan 1 stuk gelopen zonder pijn
http://www.endomondo.com/workouts/115346860![]()
![]()
Ah lukt je vast wel zonder die rustminuut, gewoon rustig aan doen en kijken hoe ver je komt. Anders kun je altijd nog een minuutje wandelen doen. Je hebt me inmiddels alweer ruimschoots ingehaald iig!quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:39 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ja volgens evy 2011 wel....eerste twee lessen van de laatste week mag je nog 2minuten wandelen in bouwen maar eigenlijk is het de bedoeling om 30minuten aan 1stuk te lopen ja...
know'm sayin?
word? word.![]()
Zo eentje heb ik hier ook thuis zitten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Mrs.RD is een antilope, maar laat me wel volkomen vrij om te doen en laten wat ik wil op loopgebied.
Ze zal ook nooit klagen als we bijv. op zondag ergens naar toe moeten en ik "eerst nog een paar uur moet lopen voordat we gaan"
Ze ziet, na twee jaar, toch ook wel dat het niet zomaar een bevlieging was die wel weer over zou gaan.![]()
![]()
Jij moet gewoon gaan lopen als tregentquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:51 schreef alors het volgende:
[..]
Ah lukt je vast wel zonder die rustminuut, gewoon rustig aan doen en kijken hoe ver je komt. Anders kun je altijd nog een minuutje wandelen doen. Je hebt me inmiddels alweer ruimschoots ingehaald iig!![]()
Hahaa nee zonder gekheid, ik was vandaag nog aant denken waar je was. Druk gehad of echt alleen het weer?
En ik ga het ook gewoon proberen...ff de goede mind set vinden.![]()
Goedzoquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:49 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Jij moet gewoon gaan lopen als tregent![]()
Hahaa nee zonder gekheid, ik was vandaag nog aant denken waar je was. Druk gehad of echt alleen het weer?
En ik ga het ook gewoon proberen...ff de goede mind set vinden.![]()
Nee niet het weer, al vond ik het eigenlijk niet echt een straf om niet te lopen met het weer van de afgelopen tijd. Het zal inmiddels wel een grote blubberpoel zijn op mijn geliefde onverharde bospaadjes
Maar ik had een terugkerende pijn in mijn voet na het lopen dus heb ik even rust genomen. Ik zit er aan te denken om zondag even te proberen hoe het dan gaat.
know'm sayin?
word? word.![]()
Antilope![]()
. Duurde even voor het kwartje viel
. Mijn huisgenoot gaat in januari ook weer beginnen. Ben benieuwd hoe het gaat... (hij heeft de 5 km nog nooit gehaald).
Niet meer actief op Fok!![]()
Zonde om je tijd te verdoen aan zoeken naar mindset. Gewoon lopen. Als je klaar bent weet je waaromquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:49 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Jij moet gewoon gaan lopen als tregent![]()
En ik ga het ook gewoon proberen...ff de goede mind set vinden.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Morgen lopen, echt echt echt nu want vandaag weer door omstandigheden er niet aan toe gekomen. Morgen ook 12 graden zie ik dus dat is prettig
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Weet iemand hier trouwens nog een fijne en goedkope fitnessmat om grondoefeningen op te doen? Ik zag er een liggen bij Scapino voor 13 euro, maar hij leek zo dun...know'm sayin?
word? word.![]()
Die ik thuis heb is < 1 centimeter dik en daar kan ik prima core-oefeningen op doen.
Heb er ook al meerdere keren een nacht op geslapen, omdat ik minimieme bepakking met kamperen wilde meenemen, dan was het iets meer afzien en voelde ik wel dat je niet echt veel demping had.Maar tijdens het oefeningen doen eigenlijk nooit!
Okay ja misschien valt het ook wel heel erg mee hoor, maar het voelde zo dun ik dacht daar gaat mijn ruggengraat dwars doorheenquote:Op vrijdag 28 december 2012 23:29 schreef DeeBee het volgende:
Die ik thuis heb is < 1 centimeter dik en daar kan ik prima core-oefeningen op doen.
Heb er ook al meerdere keren een nacht op geslapen, omdat ik minimieme bepakking met kamperen wilde meenemen, dan was het iets meer afzien en voelde ik wel dat je niet echt veel demping had.Maar tijdens het oefeningen doen eigenlijk nooit!
Ik zag ook nog deze van Perry, iemand daar ervaringen mee? Deze lijkt wel lekker stroef voor op een gladde vloer ook.
know'm sayin?
word? word.![]()
Die heb ikquote:Op vrijdag 28 december 2012 23:55 schreef alors het volgende:
[..]
Okay ja misschien valt het ook wel heel erg mee hoor, maar het voelde zo dun ik dacht daar gaat mijn ruggengraat dwars doorheen
Ik zag ook nog deze van Perry, iemand daar ervaringen mee? Deze lijkt wel lekker stroef voor op een gladde vloer ook.
[ afbeelding ]prima mat, lekker dik en dus geen last van de vloer. Hij blijft bij mij ook goed liggen op het laminaat
Nadat ik gister de East Peak via Middle track en Grant's track was opgerend had ik toch een verlangen om te weten wat Richardson track te bieden heeft....
Dus vandaag nogmaal een rondje gedaan daar en dit dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nu het jaar er bijna opzit kan ik zeggen dat het qua lopen een fantastisch jaar is geweest.
Bijna teveel om op te noemen.... ik had een jaar terug nog hele andere doelen en idee-en over wat ik wilde doen qua lopen maar veel geleerd, veel uitgprobeerd...wat past wel en wat past niet bij mij, wat werkt wel en wat werkt niet voor mij en veel leuke mensen leren kennen.
Het lid worden van de Gore Harriers Club heeft mijn lopen letterlijk en figuurlijk in een stroomversnelling gebracht, maar zou nu niet anders meer willen.
hoogtepunten genoeg, met als begin mijn eerste HM in 15 jaar, hardlopen op bijzondere plekken zoals Las Vegas en Grand Canyon en als afsluiting de Luxmore Grunt en eigenlijk maar een minpuntje, het afzeggen van de Southland marathon maar die loopt niet weg.
en o'ja...ook de Fok!challenge gehaald
[ Bericht 5% gewijzigd door rechtsedirecte op 29-12-2012 19:03:50 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Pretty nature RD![]()
En mooie hoogtepunten!
Eerlijk gezegd heb ik ook wel een mooi jaar gehad![]()
• begin dit jaar de Start to Run cursus gedaan, ook al had ik het jaar daarvoor Evy al een keer gedaan. Veel van geleerd!
• de CPC 5km gelopen, en m'n eerste evenement was een feit!
• daarna succesvol doorgetraind naar de 10km.
• de Zomerklassieker van Roosendaal 10km gelopen, een doel op zich. Een jaar eerder was ik toeschouwer, en dacht ik "dit wil ik ook!". Check!
• ook nog de Arnhemse Meisjesloop, de Bridge to Bridge, en de Posbankloop gedaan. Niet allemaal even succesvol, maar voor betering vatbaar!
• fijne nieuwe schoenen gescoord waardoor m'n scheenbeenissues verleden tijd zijn!
• niet geheel onbelangrijk, ik ben dit jaar 10kg afgevallen!
• na een liesblessure loop ik nu weer 5km, en heb ik voor 2013 al een hoop leuke loopjes op de planning staan!
Oh, en wat misschien ook wel leuk is om te vermelden. Door het lopen hebben m'n moeder en ik iets gevonden wat we samen kunnen doen. We wonen niet in de buurt van elkaar, en 'bij elkaar op visite' wordt op een gegeven moment ook zo suf. En nu kunnen we samen een loopevenement doen, dat is zoveel leuker!
Minpuntje wat me nog steeds een beetje dwars zit is de jammerlijke fail op de BtB... Maar goed, dat gaat aankomend jaar vast beter
uh wat gips? Ik heb weer wat gemist, merk ik.... Watskeburt?quote:
Edit: never mind, zie net je reply in mijn fobo. Kut zeg, het zit jou ook niet echt mee...Niet meer actief op Fok!![]()
Mogge! Vandaag laatste 'voorbereidingstraining' voor Egmond. Hierna lopen we nog wel, maar niet zo lang/ver en met wat minder heuvels en los zand. Ik heb wel een beetje last van mijn rug/schouder dus hoop dat ik er niet te veel last van heb.
Mijn streven ging van begin dit jaar 'ik wil ontspannen 5 km kunnen lopen' naar 'op 13 jan wil ik de kwart van Egmond lopen' dit jaar, en ik begin te twijfelen of ik in oktober misschien een HM wil gaan proberen. Behoorlijke vooruitgang dus, dit jaar!
Everything which is not impossible, will eventually happen![]()
Hmm....jaaroverzichten....misschien maak ik er ook nog wel eentje. Nu eerst lopen!F means you're fucked![]()
Mijn jaar was op hardloopgebied een beetje wisselvallig. Het begon matig doordat het glad was en ik een mietje ben, toen ging het weer even super en rende ik met veel plezier een lokaal 5k wedstrijdje. Daarna kwam de deadline voor m'n scriptie akelig dichtbij en gingen mijn schouders op slot en liep ik niet lekker meer. In de zomer wel weer wat meer gelopen, maar in augustus sloeg de luiheid wat toe (na 6 weken vakantie). In september begon ik met m'n master, die heel veel meer werk bleek te zijn dan de bachelor en in combinatie met een nevenactiviteit en werk kwam lopen er niet meer van. Half oktober was ik het zat, heb ik m'n nevenactiviteit opgezegd en ben ik weer gaan rennen. Weer rustig aan begonnen en nu gaat het beter dan ooit. Hopelijk zet dit zich door in 2013.
In 2013 ga ik meer wedstrijdjes lopen: de kwart van Egmond, 10k CPC en 12k Zandvoort en daarna 2 lokale loopjes van 5k (ik moet en zal een studiegenootje inhalen omdat zij mij vorig jaar op 1 seconde inhaalde). Het plan is ook om na Egmond de stoute hardloopschoenen aan te trekken en mee te gaan trainen bij de atletiekvereniging hier. Ik heb het gevoel dat ik tijdens mijn loopjes iets (veel) te lief voor mezelf ben, dus ik denk dat dat wel een goed idee.
Maar morgen eerst gewoon maar weer lopen![]()
![]()
![]()
Ik ben begonnen met hardlopen. Denk dat dat toch wel het hoogtepunt is. Nooit gedacht dat dat zou leuk kon zijn.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik loop nog niet zo lang voor een echt overzicht. Maar ik loop weer. Wou Het alweer zo lang en de druppel was een kennis die ik tegenkwam en die 10km aan het lopen was. Toen dacht ik van ik los mijn belofte aan mezelf nu ook in en hop.
Evy gedaan. 5km doe ik nu sowieso. Vorige week al een keer 6,3...deze week al een x 8.
Doel voor volgend jaar is uitbouwen. Geen idee tot hoe ver. Tot nu toe is het enige evenement de strongmanrun, wat meer survival is dan lopen denk ik, maar toch wel 18km.
Andere loopjes komen tzt wel op de agenda denk ik. De Wiezoloop b.v. (toch sunny?)
[ Bericht 3% gewijzigd door Daywalk3r op 29-12-2012 10:56:04 ]Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Pfoeh..ik kan wel een mooi overzicht schrijven, maar hierbij mijn top 5 hoogtepunten van 2012:
5: In m'n eentje een LDL training gedaan van 100 minuten. Kwam uit op 14 km
4: 1e 10 km wedstrijd gelopen.
3: A'dam marathon experience. Alles: van het winnen v/d prijsvraag tot YUR z'n verbazing en trotse gezicht dat ik al over de finish kwam.
2: Met m'n vader samen een wedstrijd lopen, van begin tot eind.
1: Begonnen bij HAAG. Als ik dat niet had gedaan liep ik nu nog steeds elke training op m'n max en daardoor ook niet kunnen verbeteren![]()
![]()
Ik wilde eerst nummer 5 citeren, en zeggen dat dat inderdaad een heel vet hoogtepunt was. Maar eigenlijk zijn ze allemaal stuk voor stuk heel gaafquote:Op zaterdag 29 december 2012 10:24 schreef GotC het volgende:
Pfoeh..ik kan wel een mooi overzicht schrijven, maar hierbij mijn top 5 hoogtepunten van 2012:
5: In m'n eentje een LDL training gedaan van 100 minuten. Kwam uit op 14 km
4: 1e 10 km wedstrijd gelopen.
3: A'dam marathon experience. Alles: van het winnen v/d prijsvraag tot YUR z'n verbazing en trotse gezicht dat ik al over de finish kwam.
2: Met m'n vader samen een wedstrijd lopen, van begin tot eind.
1: Begonnen bij HAAG. Als ik dat niet had gedaan liep ik nu nog steeds elke training op m'n max en daardoor ook niet kunnen verbeteren![]()
![]()
2 b.v.quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik wilde eerst nummer 5 citeren, en zeggen dat dat inderdaad een heel vet hoogtepunt was. Maar eigenlijk zijn ze allemaal stuk voor stuk heel gaaf![]()
![]()
(dat was toch dat je vader je een stukje hielp GotC?)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Jaaa van die lieve fotoquote:Op zaterdag 29 december 2012 10:57 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
2 b.v.(dat was toch dat je vader je een stukje hielp GotC?)
maar 4 ook, ik weet nog hoe blij ik was toen ik dat dit jaar voor het eerst deed! Dat was bij mij dus die Zomerklassieker waar ik een jaar eerder nog in het publiek stond, als niet-loper.
Moet zelf uberhaupt m'n eerste wedstrijd nog lopen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jaaa van die lieve fotomaar 4 ook, ik weet nog hoe blij ik was toen ik dat dit jaar voor het eerst deed! Dat was bij mij dus die Zomerklassieker waar ik een jaar eerder nog in het publiek stond, als niet-loper.
Pfoe, met moeite net iets meer dan 4 km gedaan.. maar toch 4 km gedaan
Lijstje voor het jaar, tja zoveel dingen eigenlijk die ik aan het begin van het jaar niet had gedacht te doen.
Beginnen met hardlopen, en 12 kilo afvallen, tik nu net de 5 km aan als ik windmee heb, dat zijn mooie dingen!
Nu op het programma volhouden vh stoppen met roken, blijven afvallen!!, doorlopen en succesvol 2 hardloopwedstrijden doen.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Mogguh!
Mijn hardloopjaar afgesloten met 45 minuten pijnvrij door het Veluwse bos. 7.5KM
Mijn hoogtepunten.
Met afstand op 1 het feit dat ik überhaupt nog steeds loop, het nog steeds leuk vind en daarom nog steeds de motivatie vind om weer de deur uit te gaan.
Op 2, het regelmatig lopen van 15KM LDL
Op 3, mijn eerste wedstrijd uitgelopen. Ondanks ambivalente gevoelens ivm een blessure op 2/3 van de wedstrijd was het wel een ervaring.
Heeft BE d'r 10KM gehaald?![]()
Hoogtepunten:
Deze topicreeks
Voor het eerst in jaren weer 15km lopen en dit keer én sneller, én pijnvrij hersteld erna.
Eerste trailrunervaring gehad
Ja doei.![]()
quote:whoehoe!! Wat goed!!
quote:
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Mijn hoogtepunten? Ik denk in willekeurige volgorde
1.) Dat ik op 15 maart überhaupt begon met hardlopen. Nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden.
2.) Voor het eerst volbrengen van 10km op 13 juli, nadat dat een week eerder niet lukte vanwege de hitte en een vergeten drinkfles.
3.) Het weekend van 28 en 29 juli. Kamperen bij GotC en Yur op de camping en dan met Yur een rondje van 9km rondom het parcours van de Zevenheuvelenloop (zo mooi!). De dag erna met Yuki nog een rondje van 7km net buiten Utrecht.
4.) Rondje van 8 kilometer op de vroege zondagochtend van 30 september. Gewoon voor de lol. Maar de zon kwam net op. De mist steeg op uit de sloten in de polder. De vogels floten. Ik liep daar. Alleen. Zo hoort lopen te zijn.
5.) De wedstrijden. Rotterdam Ekiden op 7 juli en Tilburg Ten Miles op 2 september. De eerste met Yuki, MaleDuck, xzaz, Don Vanelli en Maraca. Super gezellig en mezelf zwaar verbaasd over een tijd van 26.25 op de 5km. In Tilburg de 10 km gelopen. Voor de eerste en laatste keer 10km gelopen binnen een uur. Superevenement.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Tx allemaal!Ik loop echt op wolkjes nu. Idd een hoogtepunt!
Vanmorgen ook mijn gewicht zodanig dat ik op een bmi van 29,8 zit. Overgewicht dus ipv ernstig overgewicht!
Mijn 2012 is zeker wel geslaagd!***![]()
quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:11 schreef Daywalk3r het volgende:
Andere loopjes komen tzt wel op de agenda denk ik. De Wiezoloop b.v. (toch sunny?)
echt wel!! Die gaan we doen hoor!!
Pff leuk al die lijstjes![]()
![]()
Voor mij zijn er een paar dingen die er uitspringen voor mezelf:
- in september de stoute (nieuwe) hardloopschoenen aangetrokken en het toch weer eens geprobeerd. En warempel! Nu lukt het! Ik loop inmiddels 5km redelijk makkelijk (al niet zo snel) en hou het ook wel 8km vol. Wie had dat ooit gedacht..
- in die zelfde maand hier een beetje mee gaan lezen en me toch maar eens gemeld hier. Wat een goede beslissing was dat![]()
jullie motiveren als de neten, dank daar voor!
![]()
- mijn 1e officiële loopje/cross in december gedaan. In de achterhoede geëindigd, maar ik heb het toch maar gedaan!![]()
Voornemens: mee trainen voor de Twenterandrun en de Wiezoloop met de atletiekvereniging hier in de buurt. Eens kijken of ik mijn tijden kan verbeteren en wie weet de 10km kan gaan doen!![]()
![]()
Goed!!quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
Vanmorgen ook mijn gewicht zodanig dat ik op een bmi van 29,8 zit. Overgewicht dus ipv ernstig overgewicht!
Mijn 2012 is zeker wel geslaagd!
Ik hoopte op 1 januari weer onder de 70 te duiken, maar dat lukt volgens mij niet (meer), maargoed, we zijn goed op weg
Oh, en m'n nieuwe hardloopschoenen mogen ook bij de hoogtepuntenwat een slofjes
Evenals het ruim halen van m'n challenge
Ja doei.![]()
Goed BE!! Houd die wolkjes vastquote:Op zaterdag 29 december 2012 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn 2012 is zeker wel geslaagd!![]()
![]()
Op hardloopgebied was 2012 het eerste jaar dát ik uberhaupt hardliep en meteen al zoveel hoogtepunten! Kan het bijna niet loskoppelen van dat andere grote ding dat me dit jaar bezighield.....
* Jan 2012: Starten met hardlopen. Moesten wat frustraties uit qua afronden proefschrift en had nog geen nieuwe baan. Ik vond het leuk!
* Mei 2012: Golden Ten Loop in Delft. Mijn proefschrift was af en ik liep mijn eerste 5k wedstrijd. Volgende doel:onder het half uur de 5k lopen.
* Juli 2012: Starten bij een loopvereniging en meteen doorstomen naar een hogere groep. Aantal km's per week steeg.
* Okt 2012: Hoge Veluweloop: eerste 5k wedstrijd onder de 30 minuten!
* Okt 2012: Amsterdam Marathon: 8k wedstrijd met gemak.
* Nov 2012: Laan van Meerdervoortloop: mijn eerste 10k, een hele zware!
* Dec 2012: Bruggenloop: ineens 15k, WTF! Proefschrift verdedigd en met vlag en wimpel dr Q
* Nu: Crossjes lopen, weer wat anders!
* 2013: De 10k tijd moet sneller!![]()
WHAT A YEAR!![]()
![]()
Met al die overzichtjes zie je pas echt goed hoeveel progressie iedereen maakt
Ben jij nog met de CPC ook in NL?quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:57 schreef motorbloempje het volgende:
Zo jammer dat ik zo ver weg woon, anders had ik een nieuwjaarsborrel-loopje georganiseerd
Neen, als ik er al ben in maart dan een weekend later denk ik, maar dat moet ik nog even kortsluiten.Ja doei.![]()
Oh jammer, ik dacht dat je dat van plan was. Dat had een mooi meet-moment geweest[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ja, ik wilde de HM gaan doen, maar weet nog niet of ik dat ga redden om tegen die tijd een (fatsoenlijke) HM te lopen. Dus heb eigenlijk bedacht dat ik dat volgend jaar ga doen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh jammer, ik dacht dat je dat van plan was. Dat had een mooi meet-moment geweestJa doei.![]()
Snap ikquote:Op zaterdag 29 december 2012 12:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, ik wilde de HM gaan doen, maar weet nog niet of ik dat ga redden om tegen die tijd een (fatsoenlijke) HM te lopen. Dus heb eigenlijk bedacht dat ik dat volgend jaar ga doen.het is natuurlijk ook niet naast de deur, anders zou je nog kunnen zeggen "oké, dan doe ik wel de 10km". Maar kan me voorstellen dat je daarvoor de reis te lang vindt
Ja, dat is 't ook wel een beetje. En het weekend erna is er nog een FOK!meet en eventueel een Delfts Hout loopje enzo, dus misschien dat ik dan even langswip, maar dat moeten we nog even zien, ook financieel enzo, zeker met de verhuizing in zicht!quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Snap ikhet is natuurlijk ook niet naast de deur, anders zou je nog kunnen zeggen "oké, dan doe ik wel de 10km". Maar kan me voorstellen dat je daarvoor de reis te lang vindt
Ja doei.![]()
de mijne ook, ondanks dat opbouwen een stuk langzamer gaat dan verwacht/gehoopt.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn hoogtepunten.
Met afstand op 1 het feit dat ik überhaupt nog steeds loop, het nog steeds leuk vind en daarom nog steeds de motivatie vind om weer de deur uit te gaan.
Verder niet echt hoogtepunten nog, behalve misschien het blessurevrij blijven op wat kleine pijntjes na.
Vandaag ging beroerd, zelfs rondje ingekort. Ik denk dat ik toch een extra rustdag had moeten pakken. Dan nu maar doen,dus dit was de laatste keer dit jaar. 1 januari weer.
Om een of andere vage reden wel mijn snelste kilometer tot nu toe neergezet, zou ook wel niet geholpen hebben vrees ik.
verder: goed bezig iedereen!![]()
elk oordeel heeft z'n nadeel![]()
Mijn hoogtepunt is dat ik weer blessurevrij kan rennen de laatste maanden!![]()
Met precies een jaar nadat ik echt even niet meer verder kon, weer m'n eerste halve marathon.Het rustig moeten opbouwen ook gebruikt om actiever met m'n techniek aan de slag te gaan en ren nu heerlijk op neutrale (minimalistische) schoenen (de TT geldt redelijk voor mij dit jaar, al was ik nooit een onwijze haklander...). Het niveau waar je naar toe terugvalt als je geblesseerd bent kan soms even schrikken zijn, maar langzaamaan is het weer steeds wat beter gegaan!
Persoonlijke records zijn er niet gesneuveld (al kwam ik met de Bruggenloop al weer onverwacht dichtbij), maar ga nu proberen m'n beste winter in jaren te 'draaien' en dan te debuteren in Rotterdam op de marathon in april.
Wat leuk om te lezen. Wat is het toch fijn dat hier in deze reeks zoveel verschillende soorten vrouwen/mannen/leeftijden, op 1 punt sowieso samenkomen
BEHeel knap, je 10.2 km en ook je 29.8 BMI.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Ook van mij een jaaroverzichtje:
1 - Op de eerste hardloopdag van 2012 liep ik voor de eerste keer 5km aan een stuk. Dat was meteen al een mooie mijlpaal.
2 - Op 10 juni liep ik bij de marathon van Amersfoort mijn eerste wedstrijd, de 10km. Die ervaring maakte diepe indruk, met zoveel mensen starten en zoveel enthousiast publiek.
3 - Op 16 september was de grote dag: de Halve van Hoogland. Die had ik eigenlijk voor een jaar later gepland, maar ik liep hem dus al na 13 maanden. Streeftijd was onder de 2 uur en dat werd dus 1h54m. Dat is voor mij echt het hardloop hoogtepunt van 2012 geweest, daar loop ik nu nog steeds van na te genieten.![]()
Denk dat ik het liefst direct door wil naar een hogere afstand. Maar goed, de zaak even stabiel houden en iets meer dan de 5k lopen is denk ik ook wel een goed plan ja!quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wil je meteen door, of wil je eerst even 5km blijven lopen tot je die lekker en comfortabel loopt?
Als ik jou was, zou ik even een maandje 5km blijven doen, bijvoorbeeld tot de Safari-run. En dan daarna door opbouwen naar de 10km. Is dat een idee?
Het zou ook leuk zijn om in maart 10k op de Warnsborncross te lopen.Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Ok mijn hoogtepuntenlijst,
- 16 augustus begonnen met Evy.
- 26 oktober laatste les Evy uitgelopen
- 4 november de 5km LVML uitgelopen![]()
- 29 december 6 kilo afgevallen!
- 88 burgers weggerend![]()
![]()
- Vriendelijke mensen ontmoet![]()
- Ontdekt dat lopen eigenlijk leuker is dan dat ik ooit zou kunnen bedenken![quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Uiteindelijk weet je zelf wat voor jou het beste voeltquote:Op zaterdag 29 december 2012 12:58 schreef kwoth het volgende:
[..]
Denk dat ik het liefst direct door wil naar een hogere afstand. Maar goed, de zaak even stabiel houden en iets meer dan de 5k lopen is denk ik ook wel een goed plan ja!
Het zou ook leuk zijn om in maart 10k op de Warnsborncross te lopen.Ik weet nog dat ik ook meteen doorging met de 10km, en dat was voor mij toch iets te snel achter elkaar. M'n lichaam ging een beetje protesteren, en toen moest ik een stapje terug doen.
Als je goed naar je lichaam luistert moet het goedkomen
Good Bizzy allemaal![]()
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Leuk leuk leuk, die jaaroverzichtjes! Lekker een vrije dag met mr Q hier, die alleen wordt overschaduwd door de wetenschap dat ik gebeld wordt of ik de baan heb ja/nee. Niet leuk en te spannend![]()
Ik ga al mijn kadobonnen maar uitgeven vanmiddag, dan is het óf om iets te vieren, óf troostwinkelen![]()
.Ik had precies hetzelfde. Daar moest ik alleen wel eerst achterkomen, dus in eerste instantie ging ik ook gewoon effe doorstomen naar de 10k. Voor ieder idd anders....quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Uiteindelijk weet je zelf wat voor jou het beste voeltIk weet nog dat ik ook meteen doorging met de 10km, en dat was voor mij toch iets te snel achter elkaar. M'n lichaam ging een beetje protesteren, en toen moest ik een stapje terug doen.
Als je goed naar je lichaam luistert moet het goedkomen![]()
Ik tijdens de kerstcross. Heb maar 1 rondje gelopen van de 3, maar iemand heeft me er toch op gekregenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:22 schreef YUR het volgende:
Ik tijdens de kerstcross. Heb maar 1 rondje gelopen van de 3, maar iemand heeft me er toch op gekregenZat net ook te kijken. Ik wil die ene foto die van mij is genomen nooit meer zien. GotC heeft vast veul leukere denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ze is er druk mee bezigquote:Op zaterdag 29 december 2012 13:23 schreef Quoi het volgende:
[..]
Zat net ook te kijken. Ik wil die ene foto die van mij is genomen nooit meer zien. GotC heeft vast veul leukere denk ik
F means you're fucked![]()
quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:22 schreef YUR het volgende:
Ik tijdens de kerstcross. Heb maar 1 rondje gelopen van de 3, maar iemand heeft me er toch op gekregenWat een schatje is het toch hè?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Grappigquote:Op zaterdag 29 december 2012 13:33 schreef mosselmossel het volgende:
Nog meer jaaroverzicht. Gelopen afstand op een kaartje
[ afbeelding ]![]()
![]()
Je moet een keertje linksaf gaan slaan, anders gaat er iets niet goed komend jaar met al die km's voor de boeg....quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:33 schreef mosselmossel het volgende:
Nog meer jaaroverzicht. Gelopen afstand op een kaartje
[ afbeelding ]![]()
Eerst maar eens kijken hoe hij de Pyreneeën door komtquote:Op zaterdag 29 december 2012 13:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Je moet een keertje linksaf gaan slaan, anders gaat er iets niet goed komend jaar met al die km's voor de boeg....![]()
![]()
Via Aken weer terug naar huis komend jaarquote:Op zaterdag 29 december 2012 13:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Je moet een keertje linksaf gaan slaan, anders gaat er iets niet goed komend jaar met al die km's voor de boeg....
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Leuk om te lezen al die jaar overzichten .
Hier het hoogtepunt het rennen op zich, het buiten zijn en de ruimte die ik erdoor in m'n koppie krijg. Nooit verwacht toen ik begon in Maart dat ik het leuk zou (blijven) vinden.
Dit jaar van 0 tot 10 km gekomen en 460 km op de teller. Doel voor volgend jaar: rustig beginnen met het 15 km achema van Renate en hier lekker blijven lezen voor de motivatie![]()
* De_kluizenaar nomineert topicreeks voor beste reeks.
Wat een positieve, lieve en volhardende mensen bij elkaar!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
* motorbloempje duimtquote:Op zaterdag 29 december 2012 13:10 schreef Quoi het volgende:
Leuk leuk leuk, die jaaroverzichtjes! Lekker een vrije dag met mr Q hier, die alleen wordt overschaduwd door de wetenschap dat ik gebeld wordt of ik de baan heb ja/nee. Niet leuk en te spannend
Ja doei.![]()
+1quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:57 schreef De_kluizenaar het volgende:
* De_kluizenaar nomineert topicreeks voor beste reeks.
Wat een positieve, lieve en volhardende mensen bij elkaar!![]()
![]()
![]()
Ik wil eigenlijk nog gaan lopen straks, maar ik hoor en zie overal vuurwerken nu durf ik niet zo goed
Het zijn ook geen rotjes of zo, maar echt harde knallen!!
Hier ook een hoop vuurwerk geknal, heb net m'n schoenen aangetrokken, heb 3 dagen plat gelegen met migraine dus ga een klein piepklein rondje hobbelen. ( 3 km)![]()
Kaartje voor mij vanaf het begin tot aan vandaag!![]()
Van hier tot in Weert!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Was ik toch bijna in Berlijn!
Jaaroverzicht:
* Blessures (oude kuitblessure, knie, voet)
* Loopjes: CPC 5km (6 seconden v PR), Golden Ten: PR op de 10km, Arm Urban Run: 8 km op een legerbasis hardlopen/crossen/tijgeren, Spieren voor Spieren: lopen in m'n geboortedorp, een woord PRACHTIG! Tilburg Ten Miles (10km): vrienden- en familiebezoek. Mudmasters: fantastische dag ondanks een flinke blessure.
* Nieuwe routes in Amsterdam gelopen (Haarlem/Amsterdam), de gipsroute (Erasmuspark is een no-go area geworden, tweemaal op m'n bakkus, eenmaal met "dodelijke gevolgen"). Paar keer samen met vrienden gelopen, wisselt leuk af, hardlopen op Aruba:
* Garmin:
Gelopen afstand, 609/610km.
Als je de autowegen zou pakken:
Als je zou lopen:![]()
Kolding, Denemarken
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Wat een afstanden als je het zo bekijkt he ?!
Ik bedenk me trouwens dat ik ook een mijlpaal heb: ik durf nu overal te gaan rennenIn het begin schaamde ik me echt als ik vanaf huis door de wijk ging maar daar ben ik nu helemaal overheen.
![]()
Ik heb mezelf een kerstkadootje gedaanwant ik mocht van mezelf een hardloopjasje uitzoeken. Dus ik zat op de Zalando-site te kijken (moet je ook niet doen!!
) en daar was sale.
En dus heb ik nu een jasje waarvan ik zei dat ik dat nóóit voor mezelf zou kopen, want véél te duur. Daarom had ik ook een ander jasje op het oog. Maar dat eerste jasje was nu dus de helft van de prijs!!En daardoor hetzelfde bedrag als het tweede-keuze-jasje. Dus tja, toen was de keuze snel gemaakt!
En nu heb ik helemaal happy met m'n nieuwe jasje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op zaterdag 29 december 2012 15:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb mezelf een kerstkadootje gedaanwant ik mocht van mezelf een hardloopjasje uitzoeken. Dus ik zat op de Zalando-site te kijken (moet je ook niet doen!!
) en daar was sale.
En dus heb ik nu een jasje waarvan ik zei dat ik dat nóóit voor mezelf zou kopen, want véél te duur. Daarom had ik ook een ander jasje op het oog. Maar dat eerste jasje was nu dus de helft van de prijs!!En daardoor hetzelfde bedrag als het tweede-keuze-jasje. Dus tja, toen was de keuze snel gemaakt!
En nu heb ik helemaal happy met m'n nieuwe jasje
Tof!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Leuk die lijstjes van iedereen.
Wat was het warm vandaag. Ik was vertrokken met jas aan. Deze ging al snel uit. Was van plan om een nieuw stukje route te verkennen. Op dit stukje ook van de weg afgeweken en het bos in verwenen slalomend langs de modderpelen. Wat dus weer eindigde in verdwaald te zijn. Telefoon kon me ook niet echt helpen. Gelukkig kwam ik naderhand een bekend stukje tegen en vond ik de weg weer terug.
Over de helft weer van de geplande route afgeweken om een pad te nemen wat ik al een tijdje wou lopen. Het pad loopt alleen over weilanden. Het werd dus 5km veldcross. Het eerste stuk ging nog, naderhand was het toch echt meer lopen over drassig weiland. Schoenen en sokken zeiknat en vrij zwaar. Wat heeft dat me gesloopt zeg. En ik moest nog een stuk. Met pijnen moeite en krampkrijgend toch weer bij het beginpunt weten uit te komen. Het eerste half uur moest ik echt bijkomen.
http://connect.garmin.com/dashboard?cid=1184132![]()
Als ik zo terug kom van mijn rondje ga ik ook proberen zo'n kaartje te maken! Volgens mij kom ik net aan bij mijn ouder uit
Nu eerst mijn nieuwe broek testen![]()
![]()
* Serinde meldt zich als nieuweling in het topic![]()
Ik sport 1x per week een uurtje in een groep bij de fysiotherapie i.v.m. een (oude) knieblessure. Wilde daarnaast nog iets doen en besloten maar een harlooppoging te wagen!
Gisteravond Asics Cumulus 14 aangeschaft en net m'n eerste rondje met Evy gedaan.... ka-pot!
Dat uurtje oefeningen doen helpt blijkbaar echt geen bal voor m'n conditie, ben wel heel blij dat ik anderhalf jaar geleden gestopt ben met roken want zelfs nu kreeg ik last van mijn longen net over de helft![]()
Hier in het dorp is een hardloopvereniging die in januari weer met een (absolute) beginnersgroep start, twijfel of ik dat wil doen. Het is wel een goede stok achter de deur en 1x in een groep en 1x alleen lopen is misschien ook wel lekker.
Oh en over schoenmaten gesproken, mijn gewone laarzen zijn 41 maar m'n Asics 42,5! Maar goed, ben ook 1.85 ofzo dus het valt niet heel erg op.. hoop ik![]()
![]()
Welkom Serinde, die schoenmaat boeit niemand iets, gewoon lekker lopen!
Ik heb zojuist gelopen en dat ging ronduit k-u-t. Al na 2 km een zware steek in m'n linker knie en ook onder de zool van m'n linkervoet heb ik last gehad. Wijselijk mijn rondje dus ingekort met 50% en richting huis gegaan:
34m55s, 6,84km, 5:06min/km, 491 cal.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
vanochtend weer een lekkere training gehad.
een tempo loop met als afsluiting nog een stukje duurloop.
tempo ging hartslag 160 tot 190
duurloop tussen de 145 en 155 per minuut.
het is even wennen om met een hartslagmeter te lopen maar ik kan er zeker de voordelen van inzien.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Gup!!!!
Dat is HET jasje waar YUR en ik al een hele tijd op azenEcht te vet
En nu alleen nog maar in een s verkrijgbaar![]()
![]()
Echt hè, ik ben er zooo blij mee!!Moest me echt inhouden om er niet toch mee te gaan lopen nu, maar het is er nu echt te warm voor
En inderdaad, nu hebben ze hem alleen nog maar in een s
Wel te tofquote:Op zaterdag 29 december 2012 16:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Echt hè, ik ben er zooo blij mee!!Moest me echt inhouden om er niet toch mee te gaan lopen nu, maar het is er nu echt te warm voor
En inderdaad, nu hebben ze hem alleen nog maar in een s
Binnenkort moet je maar 's avonds gaan lopen
![]()
![]()
ik zit hier klaar om te gaan lopen, liggen mn schoenen in de auto
waarmee mn vriendin even mee naar steenwijk is
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Februari gestopt met de slechte dingen in het leven: drank/drugs![]()
April gestopt met rokenen gestart met hardlopen.
![]()
Juni 1e 10k gelopen en ingeschreven voor een marathon.
Juli en Augustus hard trainen, maar eind Aug. blessure aan heup opgelopen
September en Oktober niet kunnen lopen![]()
November weer voorzichtig begonnen met trainen.
December training alweer iets opgevoerd. Wel na zware trainingen voldoende rust nemen![]()
Ingeschreven voor CPC en marathon in mei.
5 kilo (spiermassa, denk ik) aangekomen
Feyenoord!!! * Barça![]()
marathon is ambitieusquote:Op zaterdag 29 december 2012 16:15 schreef Bonobo11 het volgende:
Februari gestopt met de slechte dingen in het leven: drank/drugs![]()
April gestopt met rokenen gestart met hardlopen.
![]()
Juni 1e 10k gelopen en ingeschreven voor een marathon.
Juli en Augustus hard trainen, maar eind Aug. blessure aan heup opgelopen
September en Oktober niet kunnen lopen![]()
November weer voorzichtig begonnen met trainen.
December training alweer iets opgevoerd. Wel na zware trainingen voldoende rust nemen![]()
Ingeschreven voor CPC en marathon in mei.
5 kilo (spiermassa, denk ik) aangekomen
Maareh, waar kwam je heupblessure door?Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik loop elke week 's avonds, twee keerquote:Op zaterdag 29 december 2012 16:14 schreef GotC het volgende:
[..]
Wel te tofBinnenkort moet je maar 's avonds gaan lopen
komt wel goed dus
Zo, maar weer gewoon 5km gedaan maar geprobeerd dat op een wat hoger tempo te lopen. Km tijden zijn heel aardig voor mijn doen, alleen jammer van de tegenwind waardoor de 4e en 5e km minder hard gingenhttp://www.endomondo.com/workouts/115546244
![]()
Waarschijnlijk overbelasting, na een weekje met een LDL van 30k en een korte duurloop van 18k schoot die in ene vast zittend op de bank en liep ik mank.quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:18 schreef Jumparound het volgende:
[..]
marathon is ambitieus
Maareh, waar kwam je heupblessure door?
Niet precies vast kunnen stellen wat er mis was (huisarts, orthopeed). conclusie veel rust en alleen pijnvrij lopen. Ging heeeeeeel langzaam over. Na 2 maanden niet trainen was de snelheid en uithoudingsvermogen een eind verdwenen, gelukkig heb ik een goede basisconditie en hart/long-machine.Feyenoord!!! * Barça![]()
Hihi zoals ik al dacht: 165km gelopen dit jaar (althans, sinds ik het bij hou met gps) en dat is van hier tot mijn vader als ik 'wandelen' kies![]()
![]()
![]()
Zo,
http://www.endomondo.com/workouts/115537586
Dit maal de kleding goed bij de weersomstandigheden gekozen![]()
En mooi gelijkmatig gelopen![]()
Ik denk het laatste loopje dit jaar.[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Goed moment om barefoot te proberenquote:Op zaterdag 29 december 2012 16:15 schreef Jumparound het volgende:
waarmee mn vriendin even mee naar steenwijk is
Ja doei.![]()
Ok, verklaar me voor gek, had een rondje van 3 km gedaan stond onder de douche en toen kreeg ik een berichtje van m'n buuf of ik rondje mee ging rennen. Sportkleding weer aan, haren droog geföhnd en met haar nog een 5 km rondje gelopen in rustig kwebbel tempo.![]()
quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:59 schreef Shravani het volgende:
Ok, verklaar me voor gek, had een rondje van 3 km gedaan stond onder de douche en toen kreeg ik een berichtje van m'n buuf of ik rondje mee ging rennen. Sportkleding weer aan, haren droog geföhnd en met haar nog een 5 km rondje gelopen in rustig kwebbel tempo.
Ik sta weer in de leaderboard.
Zou men misschien de mensen die een week niet gelopen hebben schrappen uit de leaderboard ?
Goedenmiddag Allen,
In het nieuwe jaar ga ik samen met mijn nieuwe beste vriendin Evy beginnen met hardlopen. Ik ben 27jaar en woonachtig in Zandvoort. Tot zo'n 9jaar geleden heb ik altijd onwijs veel aan sport gedaan maar toen ik begon met wisseldiensten te werken ben ik overal mee gestopt, en nu is er natuurlijk helemaal niets meer van mijn conditie over. Het wordt tijd om daar weer eens wat aan te gaan doen.
Ik wil eigenlijk meteen mijn eerste vraag bij jullie neerleggen...
Zijn de rustdagen in het schema van Evy richlijnen dus waar 1dag rust staat kan ook 2 dagen gelezen worden of is het raadzaam om echt precies volgens het schema te lopen?
Ik vraag dit omdat ik niet altijd in het weekend kan lopen en ik eigenlijk graag 2januari wil beginnen maar als ik dan het schema nauwgezet volg loop ik dus altijd in het weekend dus dan zou ik tot 7januari moeten wachten.
Ik zie hier van iedereen prachtige kaartjes met de resultaten van dit jaar (KEEP UP THE GOOD WORK), ik hoop dat ik volgend jaar ook zo'n mooi jaaroverzichtskaartje kan maken maar voor nu eerst maar eens mijn goede voornemen waar zien te maken!![]()
Je kunt toch prima op woensdag en vrijdag al gaan lopen en dan daartussen die twee dagen rust doen en dan op maandag les 3?Ja doei.![]()
Wisseldiensten zijn juist een voordeel omdat je dan beter kan kiezen wanneer je gaat trainen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:16 schreef Sharko1985 het volgende:
ja en dan die 2 dagen rust na les 3 laten vervallen en gewoon woensdag les 4 doen?
Je hebt dan vaker vrij overdag dus kan je in daglicht trainen
[ Bericht 0% gewijzigd door N.I.M.B.Y. op 29-12-2012 17:30:10 ][quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Als je niet loopt sta je er ook niet in, goede aanpassing iyam.quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:09 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik sta weer in de leaderboard.
Zou men misschien de mensen die een week niet gelopen hebben schrappen uit de leaderboard ?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ja de aanpassing is wel goed maar je doelgroep inlichten voordat je dit doet kan vragen voorkomenquote:Op zaterdag 29 december 2012 17:25 schreef slacker_nl het volgende:
Als je niet loopt sta je er ook niet in, goede aanpassing iyam.
http://blog.endomondo.com(...)s-up-for-a-makeover/quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:31 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ja de aanpassing is wel goed maar je doelgroep inlichten voordat je dit doet kan vragen voorkomen
Al staat dit specifieke ding er niet bij.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik denk dan aan een mail niet elke gebruiker leest het blog doorquote:Op zaterdag 29 december 2012 17:39 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
http://blog.endomondo.com(...)s-up-for-a-makeover/
Al staat dit specifieke ding er niet bij.
Jaaroverzicht 2012:
* Gestart met hardlopen in april van dit jaar
* Gestart met meelullen op Fok! in plaats van lurken![]()
* Meegedaan met de Marquetteloop in Heemskerk (7km in 39:40)
* Meegedaan met de '30 van Noord' (10km in 54:50)
* Meegedaan met de Mescherbergloop (15km in 1.31:11)![]()
* In totaal 400km gelopen!
Goede voornemens 2013:
* minstens 2x HM lopen
* lekker door de modder ploegen![]()
* 850km in totaal lopenGuard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Ik zou niet vrolijk worden van mailtjes die je krijgt omdat ze $feature hebben aangepast.quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:45 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik denk dan aan een mail niet elke gebruiker leest het blog doorIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ja, anders hadden we je écht niet geloofdquote:Op zaterdag 29 december 2012 18:08 schreef Brighteyes het volgende:
Nog even het bewijs:
[ afbeelding ]
Ja doei.![]()
Ik ben hééél lief geweest vandaag. Ik heb mijn Runnersworld-bon aan mr Q gegeven. Ik heb al best heul veul hardloopdingetjes, en hij niet zo.... Doet altijd zuinig aan enzo. Heeft hij vanmiddag dus een mooi windjack kunnen kopen![]()
niks van solli gehoord![]()
![]()
ARGH! Ik hoopte dat ik goed nieuws kon bejubelen toen ik je naam zagquote:Op zaterdag 29 december 2012 18:13 schreef Quoi het volgende:
Ik ben hééél lief geweest vandaag. Ik heb mijn Runnersworld-bon aan mr Q gegeven. Ik heb al best heul veul hardloopdingetjes, en hij niet zo.... Doet altijd zuinig aan enzo. Heeft hij vanmiddag dus een mooi windjack kunnen kopen![]()
niks van solli gehoord![]()
Ja doei.![]()
Helaas weet ik nog niks. Morgen jarig, en had toch erg fijn geweest om eindelijk de spanning van me af te laten glijden (of ik het nu word of niet)...quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ARGH! Ik hoopte dat ik goed nieuws kon bejubelen toen ik je naam zag
Afijn, rijsttafel besteld, morgen lekker oliebollencross & bier![]()
![]()
Hmmmm zo lekker he.. na het lopen lekker gedoucht met een dekentje op de bank, glaasje witte wijn er bij. Zo een snelle pasta in elkaar knallen en lekker een beetje tv kijken met een knuffelhondje naast meen iedere keer dat ik van de bank op wil sta voel ik het: oei! loofe bienen
![]()
![]()
Ok, verklaar me voor gek, had een rondje van 3 km gedaan stond onder de douche en toen kreeg ik een berichtje van m'n buuf of ik rondje mee ging rennen. Sportkleding weer aan, haren droog geföhnd en met haar nog een 5 km rondje gelopen in rustig kwebbel tempo.lekker toch
Haha ja voel me nu wel heel lekker![]()
Flink bord eten erin en lekker het voorbeeld van Sunny volgen.
@ quoi, balen dat je nog niks gehoord hebt .![]()
Als newbie in dit topic hier mijn nog korte lijstje:
- In september dit jaar weer gestart met hardlopen na 5 jaar niet gelopen te hebben
- Na wat overbelastingsklachten toch flink vooruitgang aan het boeken. Nog 500 meter en ik loop 5 km achter elkaar
- Mij ingeschreven voor mijn eerste wedstrijd
- Hardlopen geeft echt invulling van mijn leven. Het is heerlijk om naar de trainingen toe te leven en dat trotse gevoel te hebben.
- Het geeft mij de ultieme ontspanning. Ik kan gewoon merken dat mijn hoofd leegraakt tijdens het rennen.![]()
Vandaag weer heerlijk vijf kwartier gehobbeld door het bos met een paar loopmaatjes, waaronder een 80-plus dame die ik erg bewonder. Ze loopt vrijwel elke dag 10km of meer en loopt ook jaarlijks een marathon. Als ik op die leeftijd nog zo fit kan zijn ...![]()
Mooi excuus om even een nieuw paar te halen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:15 schreef Jumparound het volgende:
waarmee mn vriendin even mee naar steenwijk is![]()
![]()
Toch baal ik dat ik m'n Challenge niet heb gehaald... Het zag er goed uit; begin mei was ik zelfs even begonnen met opbouwen naar 10k maar diverse (kleine) blessures gooiden roet in het eten.
Voornemen voor 2013 is ook om heel erg goed naar m'n lichaam te luisteren en gewoon lekker door te blijven lopen. En als het ff kan me aansluiten bij een loopgroep
Vanmorgen trouwens wel een warme 5k (ok bijna ... Het was 4,8k) gelopenalle kerstvermoeidheid en zere voeten er uit gelopen
quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik heb de lengte van NZ (en een beetje) gelopen
http://goo.gl/maps/j7n2Q![]()
![]()
![]()
Ok, verklaar me voor gek, had een rondje van 3 km gedaan stond onder de douche en toen kreeg ik een berichtje van m'n buuf of ik rondje mee ging rennen. Sportkleding weer aan, haren droog geföhnd en met haar nog een 5 km rondje gelopen in rustig kwebbel tempo.![]()
vanaf hier dan al een happy birthday!quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:16 schreef Quoi het volgende:
[..]
Helaas weet ik nog niks. Morgen jarig, en had toch erg fijn geweest om eindelijk de spanning van me af te laten glijden (of ik het nu word of niet)...
Afijn, rijsttafel besteld, morgen lekker oliebollencross & bier'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:![]()
Opoe zie altijd, loof ken lang an'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Die van mij ook!quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]![]()
Opoe zie altijd, loof ken lang an![]()
Jaaaaaaaa dankquote:Op zaterdag 29 december 2012 19:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
vanaf hier dan al een happy birthday!![]()
![]()
omdat Cooper oervervelend is en zich op de vroege morgen verveeld ga ik zo maar mijn laatste rondje van het jaar met hem doen....'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wat moet ik me voorstellen bij een zich vervelende Cooper?quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
omdat Cooper oervervelend is en zich op de vroege morgen verveeld ga ik zo maar mijn laatste rondje van het jaar met hem doen....
![]()
![]()
eer dat je biene bai je kniese of benne, ken je nag te wortelewuden.quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]![]()
Opoe zie altijd, loof ken lang an![]()
![]()
![]()
Damn wat is een bord pastapesto (uiteraard zelf gedraaide pesto) toch lekker na een rondje hardlopen![]()
![]()
![]()
of erebeie plukkequote:Op zaterdag 29 december 2012 19:25 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
eer dat je biene bai je kniese of benne, ken je nag te wortelewuden.
inderdaad, dan benne ze dur snel me an met je'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
dit.... come on dad, let's go outside and playquote:Op zaterdag 29 december 2012 19:23 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij een zich vervelende Cooper?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
dat benne zequote:Op zaterdag 29 december 2012 19:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
inderdaad, dan benne ze dur snel me an met je![]()
![]()
En dan te bedenken dat ik nooit écht West-Fries gesproken heb maar meer in een mengsel met het Zaans en Amsterdams, ofwel: AlkmaarsMaar had wel een vriendinnetje uit Warmetuut
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dit.... come on dad, let's go outside and playSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dit.... come on dad, let's go outside and playSupercool beestje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Loopze met z'n 2.
![]()
Alkmaars ken aars ok puur West-Fries weze. Ik heb in Schagen op de middelbare school gezetenquote:Op zaterdag 29 december 2012 19:35 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
dat benne ze![]()
![]()
En dan te bedenken dat ik nooit écht West-Fries gesproken heb maar meer in een mengsel met het Zaans en Amsterdams, ofwel: AlkmaarsMaar had wel een vriendinnetje uit Warmetuut
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
Fluffy!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
![]()
Mwoah de echte kaaskop gooit er toch wat te veel Mokums in volgens mij hoor, maar we komen een heel eind. Zelf zat ik op de middelbare school in Bergen dus de rrrrrrr is mij helaas niet vrrrreemdquote:Op zaterdag 29 december 2012 19:39 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Alkmaars ken aars ok puur West-Fries weze. Ik heb in Schagen op de middelbare school gezeten![]()
![]()
![]()
ontplofte beer zul je bedoelenquote:foto is ouder maar zo ziet hij er nu ook uit, nodig aan een trimbeurt toe dus
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:05 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
en terecht natuurlijk!!
Sam was dól op onze konijnenvriendjes, hij mist ze nog altijd..![]()
![]()
Hardlopen is inmiddels een verslaving geworden, ben ik hier op het juiste adres indien ik met lotgenoten wens te spreken.Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.![]()
verslaving: checkquote:Op zaterdag 29 december 2012 20:09 schreef Zeeland het volgende:
Hardlopen is inmiddels een verslaving geworden, ben ik hier op het juiste adres indien ik met lotgenoten wens te spreken.
adres: check
spreken: check
![]()
![]()
Als jullie hier allemaal fries gaan lullen...zal ik eens aant limburgs beginnen?![]()
Maar ff zonder gekheid, respect voor jullie overzichtslijstjes![]()
Ik ben al blij dak uberhaupt begonnen ben. Wel ingeschreven voor wedstrijd (wil daarna even bekijken of het voor herhaling vatbaar is) en waarschijnlijk doortrainen tot 10k...
Morgen nog een laatste keer lopen en dan heb ik deze maan toch ongeveer 43k gelopen.... En in totaal zon 137k.
Niet echt te vergelijken maar tis een begin...![]()
Sommige honden kunnen er zo leuk mee omgaan inderdaadquote:Op zaterdag 29 december 2012 20:08 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
en terecht natuurlijk!!
Sam was dól op onze konijnenvriendjes, hij mist ze nog altijd..
Mwaquote:Op zaterdag 29 december 2012 20:09 schreef Zeeland het volgende:
Hardlopen is inmiddels een verslaving geworden, ben ik hier op het juiste adres indien ik met lotgenoten wens te spreken.Ik denk dat wij wel kwalificeren... Welkom bij de praatgroep
Toch zie je daar een flink aantal hoogtepunten hoorquote:Op zaterdag 29 december 2012 20:10 schreef Tyler-Girl het volgende:
Als jullie hier allemaal fries gaan lullen...zal ik eens aant limburgs beginnen?![]()
Maar ff zonder gekheid, respect voor jullie overzichtslijstjes![]()
Ik ben al blij dak uberhaupt begonnen ben. Wel ingeschreven voor wedstrijd (wil daarna even bekijken of het voor herhaling vatbaar is) en waarschijnlijk doortrainen tot 10k...
Morgen nog een laatste keer lopen en dan heb ik deze maan toch ongeveer 43k gelopen.... En in totaal zon 137k.
Niet echt te vergelijken maar tis een begin...
Mwoah, of de konijnen het ook leuk vonden weet ik niet hoorquote:Op zaterdag 29 december 2012 20:10 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Sommige honden kunnen er zo leuk mee omgaan inderdaadMaar hij hielp me altijd onthouden dat de nijnen eten moesten hebben, of hooi, of water, of wat dan ook. Eigenlijk alle gelegenheden dat Sam de tuin in kon rende hij meteen naar de nijnen om voor het hok te gaan zitten blaffen en naar het huis te kijken of ik al naar buiten kwam om 'iets te doen met de nijnen'
![]()
![]()
Leuk, ik zal mezelf voorstellen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:10 schreef Guppyfriend het volgende:
MwaIk denk dat wij wel kwalificeren... Welkom bij de praatgroep
Begin juli 2012 ben ik begonnen met hardlopen en heb mij enkele weken daarna ingeschreven een marathon begin oktober. In de voorbereiding veel klachten gehad, omdat die eigenlijk gewoon te kort was. Tijdens de marathon tot 30 km geen problemen, daarna ingestort en toch nog uitgelopen in 4:40.
Voor 2012 richt ik mezelf op de korte afstanden. 5 km in 20' en 10 km in 42'.Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.![]()
We proate heulegaar geen fries hier, maar WéstFries!quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:10 schreef Tyler-Girl het volgende:
Als jullie hier allemaal fries gaan lullen...
Der legt n see tussen hoor!I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Wat zij zeg..quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:26 schreef E.T. het volgende:
[..]
We proate heulegaar geen fries hier, maar WéstFries!
Der legt n see tussen hoor!![]()
Psies, Fries had ik nog wel kunnen volgen......dat taaltje dat jullie uitkramen daarentegen...quote:![]()
@Zeeland: Welkom bij het lotgenotentopic![]()
![]()
quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:29 schreef Quoi het volgende:
[..]
Psies, Fries had ik nog wel kunnen volgen......dat taaltje dat jullie uitkramen daarentegen...![]()
@Zeeland: Welkom bij het lotgenotentopicFries snap ik dan weer de ballen van
Twents daarentegen.. dat versta ik inmiddels aardig
![]()
![]()
Was lekker weer voor een rondje vandaag![]()
http://runkeeper.com/user/691554472/activity/138422278
de 10km gaat nu op zich wel prima (eind juli begonnen met lopen), ik hoop uiterlijk eind maart 15km aan te kunnen. (goed voornemen) Binnenkort ook maar eens mijn eerste wedstrijd gaan inplannen, ben wel benieuwd hoe leuk dat is
![]()
En ja, verslaafdHeerlijk even je hoofd leeg maken, frisse buitenlucht, momentjes voor jezelf, ontstressen, competitie met jezelf
Vooral die keren dat je kapot bent, maar toch het gevoel hebt dat je eeuwig door kunt blijven lopen
![]()
2012 was het jaar van de nieuwe hobby![]()
![]()
Ecosia
Ik wilde vandaag rustige herstelloop doen, maar door mijn enthousiasme toch een beetje te hard gelopen. Het begin was wel op normaal 'trainingstempo'
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.![]()
Ow pardon hoorquote:Op zaterdag 29 december 2012 20:26 schreef E.T. het volgende:
[..]
We proate heulegaar geen fries hier, maar WéstFries!
Der legt n see tussen hoor!maar voor mij is tzelfde hoor
![]()
En heb idd wel wat hoogtepuntjes...kleintjes maar tzijn dr![]()
![]()
30 meter te kort![]()
Ik had nog wat route over aan het einde van mn loopje... Maarja, best tevreden...
Wat lichte knie klachten (echt licht) maar dat komt denk door het zware fysieke werk van de afgelopen dagen. Heb een gips plafonnetje in mn schuur gemaakt... Best wel pittig, alleen ;-)
En dus veel met mn knieeen tegen een trap gehangen om de platen op hun plek te krijgen en de schroeven erin
Ecosia
Hoeveel heb jij dan gelopen dan dit jaar?quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:39 schreef Jumparound het volgende:
inmiddels bijna in Milaan
http://goo.gl/maps/V5FN4
Forum Opties Forumhop: Hop naar: