SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2012 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Zou kunnen ja... Nou ja, hopelijk werkt het!! *duimtquote:Op donderdag 27 december 2012 21:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
misschien laten ze je de oefening wel doen om "je voet te provoceren" en zo te dwingen anders te gaan lopen of andere spieren te gebruiken.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:quote:Op donderdag 27 december 2012 21:15 schreef Sunnythesun het volgende:
En dat zegt dan een tegenvoeter![]()
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Jaja, je kent je plek weer hé?![]()
Lontje is hier even helemaal op. Ik snap het onderzoeksvoorstel dat ik in elkaar heb gezet voor solli morgen zélf niet meer....![]()
![]()
Weer een fijn loopje in de regen gedaan. Wat is het toch heerlijk om af en toe je Garmin aan te zetten en er de hele weg niet op te kijken. En dan na afloop heel blij verrast te zijn door je vlakke kilometertijden![]()
1. - 05:24
2. - 05.29
3. - 05:31
4. - 05:31
5. - 05:32
6. - 05:29
http://www.endomondo.com/workouts/115166332![]()
Da's wel heul vlakquote:Op donderdag 27 december 2012 21:23 schreef GlenHighland het volgende:
Weer een fijn loopje in de regen gedaan. Wat is het toch heerlijk om af en toe je Garmin aan te zetten en er de hele weg niet op te kijken. En dan na afloop heel blij verrast te zijn door je vlakke kilometertijden![]()
2. - 05.29
http://www.endomondo.com/workouts/115166332![]()
![]()
Wegleggenquote:Op donderdag 27 december 2012 21:22 schreef Quoi het volgende:
Jaja, je kent je plek weer hé?![]()
Lontje is hier even helemaal op. Ik snap het onderzoeksvoorstel dat ik in elkaar heb gezet voor solli morgen zélf niet meer....waarschijnlijk is het prima maar zit je er te veel bovenop.
![]()
Goed. Ik ga weer eens beginnen. Niet als 'goed voornemen', want ik begin voor het nieuwe jaar.
Nou heb ik ooit mijn been gebroken en is mijn enkel niet helemaal goed meer. Ik kan mijn voet eigenlijk niet goed meer afrollen. Dit jaar heb ik een shin-splint opgelopen bij het wadlopen. En ik wil dat natuurlijk voorkomen, omdat ik anders weer een paar weken op de bank moet zitten.
Hebben jullie tips?
Ik heb, zeg maar 'vintage' renschoenen: Asics TN424. Ik vind het zelf hele fijne schoenen om mee te rennen. Zijn betere schoenen aan te raden?
Ik gebruik overigens Exertime op mijn Android telefoon: https://play.google.com/s(...)sknab.exertime&hl=nl
Muziekje aan, en Exertime vertelt me wat ik moet doen. Ideaal. Komt met C25K schema's, maar je kan ze ook zelf maken.![]()
vlakke kilometertijden geven zoveel voldoening... !!quote:Op donderdag 27 december 2012 21:23 schreef GlenHighland het volgende:
2. - 05.29
http://www.endomondo.com/workouts/115166332'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wederom 2 zielen 1 gedachte.....ik denk dat dat het is. Het moet maar even klaar zijn. Thanksquote:Op donderdag 27 december 2012 21:25 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Wegleggenwaarschijnlijk is het prima maar zit je er te veel bovenop.
![]()
![]()
Hehe zit zelf midden in het schrijven van een praktijkgericht onderzoek en papers op master-niveau, dus ik ken het fenomeenquote:Op donderdag 27 december 2012 21:27 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wederom 2 zielen 1 gedachte.....ik denk dat dat het is. Het moet maar even klaar zijn. Thanks![]()
![]()
Dat is ERRUG vlak, netjes hoor.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:23 schreef GlenHighland het volgende:
2. - 05.29
http://www.endomondo.com/workouts/115166332In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Was puur voor het stukje op de loopbandquote:Op donderdag 27 december 2012 21:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zou kunnen ja... Nou ja, hopelijk werkt het!! *duimt.
![]()
Het liep ook heerlijk, gewoon op de automatische piloot, gedachten die lekker wegdwaalden, en ineens was ik thuis. Ik ga dat vaker doen, gewoon de Garmin diep in mijn mouw wegmoffelen.quote:![]()
vandaag mijn nieuwe schoenen uitproberen
wow.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
vlakke kilometertijden geven zoveel voldoening... !!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Absoluut !!quote:Op donderdag 27 december 2012 21:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
vlakke kilometertijden geven zoveel voldoening... !!
Zeker als je er niet bewust mee bezig bent en de inwendige metronoom blijkbaar goed werkt![]()
![]()
Een vraagje aan degenen die Egmond of soortgelijke wedstrijden gelopen hebben:
13 januari loop ik de 10,5km. Mijn snelste 10km tijd is 53min en normaal loop ik er zo'n 55 á 56 minuten over. Voor die extra halve kilometer tel ik er voor het gemak 2,5min bij.
Is het, gezien het strand en de duinen (waar ik geen ervaring mee heb) en alle andere horrorverhalen die ik heb gehoord realistisch om uit te gaan van een tijd net boven het uur? Of overschat ik mezelf dan echt?
En hoe bouw je zo'n loop op? Eerst een stuk door het dorp, duin over, over het strand, weer duinen en dan aan het eind nog eens een ernstige hobbel....![]()
Ik denk dat ik er maar niet teveel over na ga denken en gewoon lekker proberen te lopen![]()
![]()
Even teruggekeken: Fraai !! Ben benieuwd of ze net zo goed lopen als ze er uit zien.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
vandaag mijn nieuwe schoenen uitproberen![]()
Denk dat dit gewoon het beste advies is.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:36 schreef GlenHighland het volgende:
Ik denk dat ik er maar niet teveel over na ga denken en gewoon lekker proberen te lopenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ik vind zelf dat het lopen op het strand vaak een beetje erger wordt afgespiegelt dan het in werkelijk is, natuurlijk is het zwaar maar het is echt niet zo dat je tot een piepende stilstand komt.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:36 schreef GlenHighland het volgende:
13 januari loop ik de 10,5km. Mijn snelste 10km tijd is 53min en normaal loop ik er zo'n 55 á 56 minuten over. Voor die extra halve kilometer tel ik er voor het gemak 2,5min bij.
Is het, gezien het strand en de duinen (waar ik geen ervaring mee heb) en alle andere horrorverhalen die ik heb gehoord realistisch om uit te gaan van een tijd net boven het uur? Of overschat ik mezelf dan echt?
En hoe bouw je zo'n loop op? Eerst een stuk door het dorp, duin over, over het strand, weer duinen en dan aan het eind nog eens een ernstige hobbel....![]()
Ik denk dat ik er maar niet teveel over na ga denken en gewoon lekker proberen te lopen
Probeer je passnelheid gelijk te houden, je loopt misschien iets langzamer maar je cadance blijft gelijk., dit werkt voor mij altijd goed op zware stukken zoals heuvel-op etc.
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 27-12-2012 21:55:29 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ze zaten in ieder geval als gegoten, licht als een veertje "and snug as a rug"!quote:Op donderdag 27 december 2012 21:38 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Even teruggekeken: Fraai !! Ben benieuwd of ze net zo goed lopen als ze er uit zien.
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 27-12-2012 21:42:26 (epic fail, thanks Q) ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dus passnelheid gelijk, alleen iets kleinere stappen. Dat probeer ik inderdaad ook altijd als ik heuvelop loop, of bij harde tegenwind. Dat moet me wel lukken.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik vind zelf dat het lopen op het strand vak een beetje eger wordt afgespiegelt dan het in werkelijk is, natuurlijk is het zwaar maar het is echt niet zo dat je tot een piepende stilstand komt.
Probeer je passnelheid gelijk te houden, je loopt misschien iets langzamer maar je cadance blijft gelijk., dit werkt voor mij altijd goed op zware stukken zoals heuvel-op etc.![]()
Toen ik mijn post terug las vond ik dat eigenlijk zelf ookquote:Op donderdag 27 december 2012 21:39 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Denk dat dit gewoon het beste advies is.![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 december 2012 21:26 schreef RetepV het volgende:
Goed. Ik ga weer eens beginnen. Niet als 'goed voornemen', want ik begin voor het nieuwe jaar.
Nou heb ik ooit mijn been gebroken en is mijn enkel niet helemaal goed meer. Ik kan mijn voet eigenlijk niet goed meer afrollen. Dit jaar heb ik een shin-splint opgelopen bij het wadlopen. En ik wil dat natuurlijk voorkomen, omdat ik anders weer een paar weken op de bank moet zitten.
Hebben jullie tips?
Ik heb, zeg maar 'vintage' renschoenen: Asics TN424. Ik vind het zelf hele fijne schoenen om mee te rennen. Zijn betere schoenen aan te raden?
Ik gebruik overigens Exertime op mijn Android telefoon: https://play.google.com/s(...)sknab.exertime&hl=nl
Muziekje aan, en Exertime vertelt me wat ik moet doen. Ideaal. Komt met C25K schema's, maar je kan ze ook zelf maken.
Nummer 8 is voor jou. Welkom!
![]()
Hou er rekening mee dat het strand door de vele lopers flink omgeploegd is en dat je dus niet zo snel gaat als gedacht. Als je harde ondergrond hebt, kun je weer flink doorstomen, als de ondergrond zacht is wat kleinere pasjes en genoegen nemen met een paar langzamere kilometers. Het is niet zo'n ramp hoor, je gaat alleen iets langzamer dan je op asfalt gewend bent.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:36 schreef GlenHighland het volgende:
Ik denk dat ik er maar niet teveel over na ga denken en gewoon lekker proberen te lopen
Het strand weer af en het duin op is waarschijnlijk het zwaarste, mul zand en omhoog.Kleine pasjes, en veel je armen gebruiken om jezelf een zwieper mee te geven.
Af te raden is om te proberen om net zo snel te lopen als standaard en je te focussen op de km-tijden. Zeker met tegenwind heb je de kans dat je jezelf na 3km hebt opgeblazen hebt en dan zijn die laatste 7 nog een heul eind. Bekijk even hoe het met je is als je op de helft bent, en dan weet je of je met wind mee en over het verharde deel nog kunt versnellen of lekker rustig gaat uitlopen.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Goeie tips, dank je welquote:Op donderdag 27 december 2012 21:48 schreef Frsh het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat het strand door de vele lopers flink omgeploegd is en dat je dus niet zo snel gaat als gedacht. Als je harde ondergrond hebt, kun je weer flink doorstomen, als de ondergrond zacht is wat kleinere pasjes en genoegen nemen met een paar langzamere kilometers. Het is niet zo'n ramp hoor, je gaat alleen iets langzamer dan je op asfalt gewend bent.
Het strand weer af en het duin op is waarschijnlijk het zwaarste, mul zand en omhoog.Kleine pasjes, en veel je armen gebruiken om jezelf een zwieper mee te geven.
Af te raden is om te proberen om net zo snel te lopen als standaard en je te focussen op de km-tijden. Zeker met tegenwind heb je de kans dat je jezelf na 3km hebt opgeblazen hebt en dan zijn die laatste 7 nog een heul eind. Bekijk even hoe het met je is als je op de helft bent, en dan weet je of je met wind mee en over het verharde deel nog kunt versnellen of lekker rustig gaat uitlopen.![]()
Ik loop in een business team, direct na de wedstrijdlopers, dus ik hoop dat het strand dan nog niet helemaal omgeploegd is.
Een ding is zeker: het gaat een mooie ervaring worden![]()
![]()
Egmond is altijd een mooie loop GH, ik heb er mooie herinneringen aan.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ja, ik heb dat 2 keer geprobeerd en zelfs wandelen was zwaar. En het is al zo snel 13 januari. Ik heb vandaag wel de 50% korting bij Runnersworld Alkmaar gebruikt voor een nieuw windjack :-) ze hadden alleen wel maar heel weinig in maat S. Uiteindelijk deze gekocht:quote:Op donderdag 27 december 2012 21:48 schreef Frsh het volgende:
[..]
![]()
![]()
*boks* die heb ik ookquote:Op donderdag 27 december 2012 22:06 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat 2 keer geprobeerd en zelfs wandelen was zwaar. En het is al zo snel 13 januari. Ik heb vandaag wel de 50% korting bij Runnersworld Alkmaar gebruikt voor een nieuw windjack :-) ze hadden alleen wel maar heel weinig in maat S. Uiteindelijk deze gekocht:
[ afbeelding ]heel fijn jack!
![]()
![]()
mooi!!quote:Op donderdag 27 december 2012 22:06 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat 2 keer geprobeerd en zelfs wandelen was zwaar. En het is al zo snel 13 januari. Ik heb vandaag wel de 50% korting bij Runnersworld Alkmaar gebruikt voor een nieuw windjack :-) ze hadden alleen wel maar heel weinig in maat S. Uiteindelijk deze gekocht:
[ afbeelding ]
is het ook regenbestendig of alleen een windjack?
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 27-12-2012 22:15:51 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Het is iets waterafstotend, maar als het hard gaat wordt je uiteindelijk wel nat..quote:Op donderdag 27 december 2012 22:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
mooi!!
is het ook regenbestndig of alleen een windjack?![]()
quote:Op donderdag 27 december 2012 22:07 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
*boks* die heb ik ookheel fijn jack!
En voor mij is dat goed zat. Als ie in ieder geval maar minder zweterig is dan m'n huidige windjack.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Het is iets waterafstotend, maar als het hard gaat wordt je uiteindelijk wel nat..![]()
Helemaal niet zweterig is mijn ervaringquote:Op donderdag 27 december 2012 22:15 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
[..]
En voor mij is dat goed . Als ie in ieder geval maar minder zweterig is dan m'n huidige windjack.echt een heel fijn jack gewoon, en lekker opvallend
![]()
![]()
En hij matcht bij m'n schoenenquote:Op donderdag 27 december 2012 22:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Helemaal niet zweterig is mijn ervaringecht een heel fijn jack gewoon, en lekker opvallend
![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 december 2012 22:17 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
En hij matcht bij m'n schoenennice! Bij mij totáál niet (die zijn met licht blauw) maar dat boeit niet, zitten toch nog benen tussen
![]()
![]()
![]()
mooi jackie!!!
pakketje pakketje kom nou gewoon binnen. ik haat de perstbezorg verpest dagen.
ik wil mijn hartslagmeter!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Over hartslagmeters gesproken: heeft iemand ervaring met de Garmin 310xt?
Het lijkt mij een tof apparaat, zeker omdat het horloge naast de uitgebreide renfuncties ook voor het fietsen geschikt is.
Alleen is het uiterlijk (ja, functie gaat eigenlijk boven vorm) en feit dat het een 'oud' model is iets dat mij nog doet twijfelen.Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
daar kijken wij mannen juist naar...quote:Op donderdag 27 december 2012 22:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]nice! Bij mij totáál niet (die zijn met licht blauw) maar dat boeit niet, zitten toch nog benen tussen
![]()
precies, leidt mooi afquote:Op donderdag 27 december 2012 22:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
daar kijken wij mannen juist naar...![]()
![]()
Vandaag endomondo gejoined en m'n Garmin erop gedumpt.
Ook Fokteam aangevraagd
Volgend jaar mooie challenge!Feyenoord!!! * Barça![]()
Er zijn er volgens mij wel meer geschikt voor fietsen. Het is maar net wat je wilt uitlezen tijdens het fietsen.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:25 schreef kwoth het volgende:
Over hartslagmeters gesproken: heeft iemand ervaring met de Garmin 310xt?
Het lijkt mij een tof apparaat, zeker omdat het horloge naast de uitgebreide renfuncties ook voor het fietsen geschikt is.
Alleen is het uiterlijk (ja, functie gaat eigenlijk boven vorm) en feit dat het een 'oud' model is iets dat mij nog doet twijfelen.
Hij heeft wel altijd mooie revieuws. http://www.dcrainmaker.co(...)in-depth-review.html![]()
Na te tegenvallende trail van gister had ik toch een beetje een onvoldaan gevoel en daarom besloot ik van het mooie zomerweer gebruik te maken en naar Dolamore Park/Hokonui Hills te gaan waar in regelmatig loop.
Ik was van plan om een rondje te doen van ongeveer 10km maar kwam onderweg naar Dolamore Park een afslag tegen naar een walking track waarvan ik het bestaan wel wist maar welke ik nog nooit gedaan had.
De track valt buiten D.O.C land (Department of Conservation, de NZ'se staatsbosbeheer) maar wordt onderhouden door de Hokonui Tramping Club.
Toch maar het avontuur opgezocht, ik wist niet wat me te wachten stond, hoe lang de track was of wat de moeilijkheidsgraad was.
Qua lengte stelde het niet zo veel, een totaal van 4km voor maar de moeilijkheidsgraad en de hoogtemeters maakte de korte afstand meer dan goed.
Ik koos er voor om naar de East Peak te gaan via de Middle Track en dit is wat de website van D.O.C. over de Middle Track schrijft:..en dat heb ik geweten, op een afstand van 1.5km een hoogteverschil overbruggen van bijna 350m via een meer dan rotsig, smal pad zorgde er voor dat het soms meer klimmen en klouteren was dan rennen.quote:This route is suitable for more experienced walkers, though it is reasonably easy to follow, and is managed and maintained by the Hokonui Tramping Club. Both Richardson and Middle Tracks are steep, rough and rocky but not difficult to follow
Zwaar en technish gezien meer dan uitdagend, maar alle inspanning werd beloond met een prachtig uitzicht over een groot deel van Southland, in de verte, op 70km afstand kon ik Stewart Island zien liggen.
De afdaling was via Grant's track en dat was heerlijk dalen, Grant's track is een geleidelijke, niet al te steile afdaling over een bospad met weinig "technische obstakels" zoals rotsen, boomwortels, beekjes etc.
Volgende keer, om wat krachten te sparen misschien via Grant's track omhoog en via Middle Track of Richardson Track dalen.
Richardson Track sowieso nog niet gedaan dus er is nog veel te beleven in de nabije toekomst., en een mooi trainingsgebied voor de Trail des Fantomes.
Weersomstandigheden waren behoorlijk warm maar in de herfst misschien een mooie gelegenheid om de diverse trails met elkaar te combineren om er zo een langere loop van te maken.
http://www.endomondo.com/workouts/115231429'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Klinkt goedDat is toch echt iets wat we hier niet hebben
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
was ook heerlijk, warm maar lekker onder de schaduw van de bomen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 05:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Klinkt goedDat is toch echt iets wat we hier niet hebben
En de nieuwe schoenen...
Ik vond het gisteren trouwens nog wel behoorlijk eng met lopener was echt veel vuurwerk, en het ging ook aardig hard
gelukkig is m'n volgende loopje zaterdag overdag. Eigenlijk zou ik dan oudejaarsavond nog moeten, maar dat ga ik maar niet doen. Dat moet dan maar nieuwjaarsdag overdag.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Alleen de namen klikken al mooi.quote:Op vrijdag 28 december 2012 05:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
Na te tegenvallende trail van gister had ik toch een beetje een onvoldaan gevoel en daarom besloot ik van het mooie zomerweer gebruik te maken en naar Dolamore Park/Hokonui Hills te gaan waar in regelmatig loop.
Ik was van plan om een rondje te doen van ongeveer 10km maar kwam onderweg naar Dolamore Park een afslag tegen naar een walking track waarvan ik het bestaan wel wist maar welke ik nog nooit gedaan had.
De track valt buiten D.O.C land (Department of Conservation, de NZ'se staatsbosbeheer) maar wordt onderhouden door de Hokonui Tramping Club.
Toch maar het avontuur opgezocht, ik wist niet wat me te wachten stond, hoe lang de track was of wat de moeilijkheidsgraad was.
Qua lengte stelde het niet zo veel, een totaal van 4km voor maar de moeilijkheidsgraad en de hoogtemeters maakte de korte afstand meer dan goed.
Ik koos er voor om naar de East Peak te gaan via de Middle Track en dit is wat de website van D.O.C. over de Middle Track schrijft:
[..]
..en dat heb ik geweten, op een afstand van 1.5km een hoogteverschil overbruggen van bijna 350m via een meer dan rotsig, smal pad zorgde er voor dat het soms meer klimmen en klouteren was dan rennen.
Zwaar en technish gezien meer dan uitdagend, maar alle inspanning werd beloond met een prachtig uitzicht over een groot deel van Southland, in de verte, op 70km afstand kon ik Stewart Island zien liggen.
De afdaling was via Grant's track en dat was heerlijk dalen, Grant's track is een geleidelijke, niet al te steile afdaling over een bospad met weinig "technische obstakels" zoals rotsen, boomwortels, beekjes etc.
Volgende keer, om wat krachten te sparen misschien via Grant's track omhoog en via Middle Track of Richardson Track dalen.
Richardson Track sowieso nog niet gedaan dus er is nog veel te beleven in de nabije toekomst., en een mooi trainingsgebied voor de Trail des Fantomes.
Weersomstandigheden waren behoorlijk warm maar in de herfst misschien een mooie gelegenheid om de diverse trails met elkaar te combineren om er zo een langere loop van te maken.
http://www.endomondo.com/workouts/115231429Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zo is dat. Soort arbeidsvitaminen zeg maarquote:Op donderdag 27 december 2012 22:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
daar kijken wij mannen juist naar...![]()
![]()
Nog maar twee weken!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
korter dan geplanned of lijkt dat maar zo slacker?quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nee, zes weken, precies zoals geplanned.quote:Op vrijdag 28 december 2012 08:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
korter dan geplanned of lijkt dat maar zo slacker?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik hoop dat de pakketjesboer een beetje op tijd komt vandaag, dan kan m'n Garmin meteen aan de lader en eind van de middag uitproberen![]()
![]()
Bedankt voor de links! DC Rainmaker kende ik. Uitstekende reviews maakt die gozer!quote:Op donderdag 27 december 2012 23:47 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
En voor als je veel verdwaald.
http://www.janivanda.nl/2(...)ls-twonav-ultra-gps/
Het gps apparaat van TwoNav ziet er aardig uit. Denk niet echt iets voor mij, wel een mooie ontwikkeling!Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Als ik nou straks naar de hardloopwinkel ga, voor een loopanalyse... trek ik dan sportkleding aan of niet?
***![]()
Neuh, maar ook geen minirokje!quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:14 schreef Brighteyes het volgende:
Als ik nou straks naar de hardloopwinkel ga, voor een loopanalyse... trek ik dan sportkleding aan of niet?
Net 7km gelopen en zo op weg naar DHEn dan op naar huis! Zondag en dinsdag weer lopen
Ja doei.![]()
Nee, enige waar je rekening mee moet houden is dat je broek over je kuiten omhoog kanquote:Op vrijdag 28 december 2012 12:14 schreef Brighteyes het volgende:
En geen minirokje inderdaad![]()
![]()
Spannend! Ik heb mijzelf zojuist ingeschreven voor mijn eerste wedstrijd. Sinds mijn jeugd geen wedstrijden meer gelopen.
Ter plekke mag ik beslissen of ik 2,5 km, 5 km of 7,5 km loop. Ik ga voor de 5 km in eerste instantie, maar mocht het lekker gaan dan loop ik nog een rondje extra.
Nu al zin in!
[ Bericht 8% gewijzigd door Keteltje1 op 28-12-2012 12:42:01 ]![]()
Sinds wanneer is er zoveel "premium" op Endomondo?
* Nero22 is een goede tijd niet op Endomondo en in dit forum geweest.It's funny
But not ha-ha funny.![]()
Fijn Slacker dat je gips eraf mag.
Vind het zo knap van je rd, wat vind mevr. rechtse ervan? Of loopt ze ook?
Liep vanochtend achter een man aan, heb iets sneller gelopen daardoor maar was ook vreselijk kapot, het ging echt moeizaam en het was koud, net boven vriespunt... Ben al een koukleum.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Je oude schoenen meenemen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:14 schreef Brighteyes het volgende:
Als ik nou straks naar de hardloopwinkel ga, voor een loopanalyse... trek ik dan sportkleding aan of niet?![]()
Sinds de update...quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:41 schreef Nero22 het volgende:
* Nero22 is een goede tijd niet op Endomondo en in dit forum geweest.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ja, ik heb geen idee. Beetje jammer, want Endo was juist zo vol met statistieken. Afijn. Ik ben nog steeds tevreden met Nike+.quote:It's funny
But not ha-ha funny.![]()
IK heb premium, zitten best leuke dingen tussen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:41 schreef Nero22 het volgende:
* Nero22 is een goede tijd niet op Endomondo en in dit forum geweest.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zo, het regende flink (begon toen ik precies de deur uitstapte), maar eigenlijk was het ook wel weer lekker rennen! Iets minder koud dan de laatste keren dat ik was geweest... Vooral fijn omdat de tweede helft lekker windje mee was van m'n rondje, maar niet te gek gedaan qua tempo, dus uiteindelijk 15 kilometer op 5:20 pace en dat voelde prima aan!
Jack does it in real time...![]()
Wat goed DeeBeeNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Mja, ik ben wel redelijk ervaren qua hardlopen, dus dat is voor mij een prima trainingstempo.
Maar moet vooral regelmatiger dit soort afstanden gaan lopen (eigenlijk nog iets vaker 20 en 25 kilometer en een paar keer 30), want wil toewerken naar m'n eerste marathon in het voorjaar!
Maar eigenlijk zijn dit wel lekkere trainingen, niet al te intensief, na afloop ook het gevoel alsof je niet kapot bent, maar oh zo effectief voor je duurvermogen. Plus, je herstelt er relatief snel van, omdat de intensiteit niet zo hoog is, wat de kans op blessures wat verlaagt en ervoor zorgt dat je makkelijker 2/3 keer per week zo'n afstand kan lopen.
Wel mijn grootste verandering dit jaar, eigenlijk relatief rustig trainen, maar merk dat ik daardoor toch een prima basis ontwikkel en zonder echt snelheidstraining al aardig naar m'n PR's toekom weer.
Al blijft voor mij nu het soms ook wel een drempeltje om te gaan als het weer regent, maar vaak valt het toch wel weer mee. En wil gewoon m'n beste winter in jaren draaien, zodat ik in het voorjaar er tegen aan kan!Jack does it in real time...![]()
Mijn Garmin is binnenIk heb het plastic bandje meteen maar vervangen voor de kleinste softstrap die erbij zat, anders was hij echt veel te groot voor mijn polsjes. Hij hangt nu aan de lader en strakjes proberen
![]()
![]()
Tof! Veel speelplezier!quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:08 schreef hatsaflats het volgende:
Mijn Garmin is binnenIk heb het plastic bandje meteen maar vervangen voor de kleinste softstrap die erbij zat, anders was hij echt veel te groot voor mijn polsjes. Hij hangt nu aan de lader en strakjes proberen
Het C25K programma is eigenlijk afgelopen en vanaf maandag kan ik in het wilde weg rennen. Maar ben wel benieuwd naar de opties. De Bridge to 10k lijkt mij aan de ene kant niet fijn omdat het schema weer met wandelpauzes werkt. Aan de andere kant heeft dezelfde opbouw uit de C25K mij enorm goed gedaan.
Of is het handig om gewoon wekelijks een verhoging van 10% renminuten in te voeren?
En de laatste tijd ren ik regelmatig in het Sonsbeekpark en daar heb je enorme hoogteverschillen. Erg leuk en merk dat trailschoenen geen overbodige luxe zijn. Ik ben wel benieuwd of een dergelijke training een beetje te vergelijken valt met een intervaltraining (Vb. http://www.endomondo.com/workouts/115279136).
[ Bericht 3% gewijzigd door kwoth op 28-12-2012 15:16:57 (link) ]Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Leuk! Welke heb je?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:08 schreef hatsaflats het volgende:
En idd, wat een snelheid en afstand, Uniek!Everything which is not impossible, will eventually happen![]()
De 410. Over een half uurtje mag ik me omkleden en proberenquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:27 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Leuk! Welke heb je?
En idd, wat een snelheid en afstand, Uniek!![]()
![]()
http://www.ishetalzondag.nl/quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:48 schreef motorbloempje het volgende:
Is het al zondag? Dan mag ik weer in eigen stad en land lopen![]()
Met kerst is t mij niet gelukt om te lopen en gisteren wilde mijn benen niet, dus vandaag herkansing.
Het ging wel...tempo lag erg laag maar dat komt nog wel....
http://www.endomondo.com/workouts/115320979
Ik ben wel een beetje bang voor volgende week. Mijn laatste week met evy... En dan ineens 30minuten lopen...terwijl ik nu blij ben als die 13minuten om zijn...![]()
![]()
Dit is hem geworden:
Samen met de rechterlinkerschoen uiteraard.
Hele standaard schoen want ik loop keurig, met ietsjes meer demping 'dat lijkt me goed voor jou, als je snapt wat ik bedoel'.
Met een zooltje erin om het doorzakken van mijn voorvoet wat tegen te gaan zodat de doorbloeding naar de tenen beter blijft.
Morgen mijn eerste keer 10km nog op mijn oude schoenen en dan kan ik volgende week deze rustig in gaan lopen.
[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 28-12-2012 16:47:11 ]***![]()
Van 13 naar 30?quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:17 schreef Tyler-Girl het volgende:
Met kerst is t mij niet gelukt om te lopen en gisteren wilde mijn benen niet, dus vandaag herkansing.
Het ging wel...tempo lag erg laag maar dat komt nog wel....
http://www.endomondo.com/workouts/115320979
Ik ben wel een beetje bang voor volgende week. Mijn laatste week met evy... En dan ineens 30minuten lopen...terwijl ik nu blij ben als die 13minuten om zijn...Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Is het echt de linkerschoen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:19 schreef Brighteyes het volgende:
Dit is hem geworden:
[ afbeelding ]
Samen met de rechterschoen uiteraard.
(...)Zou zweren dat dit de rechter was haha.
Altijd relaxed, nieuwe schoenen, veel loopplezier erop!
Jack does it in real time...![]()
ja volgens evy 2011 wel....eerste twee lessen van de laatste week mag je nog 2minuten wandelen in bouwen maar eigenlijk is het de bedoeling om 30minuten aan 1stuk te lopen ja...quote:![]()
quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:30 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Is het echt de linkerschoen?Zou zweren dat dit de rechter was haha.
Altijd relaxed, nieuwe schoenen, veel loopplezier erop!
Je hebt natuurlijk gelijk!![]()
***![]()
Wat is het BE?? Merk, soort, maat .. Veel verschil tussen alles wat je hebt gepast?Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zo, eindelijk weer eens dat gevoel na een loop, dat je spieren lekker voelen, licht tintelend enzo
En voor het eerst sinds bijna 2 maanden ruim 5 km aan 1 stuk gelopen zonder pijn
http://www.endomondo.com/workouts/115346860<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Asics, Gel Fortitude 6, maat heel grootquote:Op vrijdag 28 december 2012 16:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat is het BE?? Merk, soort, maat .. Veel verschil tussen alles wat je hebt gepast?(Sorry, ik ben toch soms een ijdeltuit en grote voeten bij vrouwen vind ik zo stom
).
Ik heb eerst een ander paar asics aangehad, en een paar saucony's (maar die voelden te laag aan) en een paar Brooks. Die laatste zaten op zich lekker maar waren net een half maatje te klein en groter hadden ze niet. En de Asics boden wel meer steun.
Grappig genoeg werd ik de eerste helft door een dame geholpen en de tweede helft door een heer en daar waar zij nog een beetje twijfelde en me in herenschoenen wilde stoppen, kan wel, maar door verschil in bouw is er toch ook verschil in landing zeg maar, kwam bij met deze schoen aan en die was eig. meteen goed.quote:De GEL-FORTITUDE 6 is met zijn stabiele, ondersteunende platform de perfecte schoen voor zwaargebouwde hardlopers met neutrale afwikkeling.
[...]
De GEL-FORTITUDE 6 heeft een nieuwe en lichte bovenkant. De voorvoet bevat een Bunion Window zodat je voorvoet bij elke stap ruimte heeft om comfortabel uit te spreiden.***![]()
Tof BE... Fortidude 6 heb ik ook aangehad, gereserveerd maar toch maar nog niet gedaan omdat mijn Ascics cumulus 13 het nog erg goed doen... Superschoen die 6, die zijn ook wat breder.
Hopelijk maak je er heeeeel veel mooie km op!
Qua hardloopschoen heb ik maat 41.5 terwijl normale schoenen max. 40 isNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Dit is dus 43,5.
Mijn toch al niet kleine maat 41 is geruineerd door mijn eerste zwangerschap en nu dus een 42+.
***![]()
Tja, niks aan te doen hequote:Op vrijdag 28 december 2012 17:41 schreef Brighteyes het volgende:
Dit is dus 43,5.
Mijn toch al niet kleine maat 41 is geruineerd door mijn eerste zwangerschap en nu dus een 42+.![]()
Alsof iemand daar naar kijkt...? Voor jezelf hooguit 'vervelend'Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Forum Opties Forumhop: Hop naar: