abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:05:22 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119799487
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_119799518
TT _O_
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_119799563
Waardeloze TT want dit is nog steeds geen erkenning en Palestina dient dus tussen haakjes te staan.

quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vraag dat aan Israël.
Ik vroeg jou iets.
pi_119799586
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Vrede is de wapens neerleggen in deze, een andere staat erkennen, elkaar helpen in geval van nood dat is vrede willen bijvoorbeeld.
Fatah heeft ook de wapens neergelegd :? Wat kregen ze terug? Nog meer nederzettingen.

Vrede is ook stoppen met nederzettingen bouwen. Niet alleen maar eisen(wapens neerleggen, erkenning, helpen in nood, nederzettingen tolereren) maar ook geven(STOP MET NEDERZETTINGEN BOUWEN!!!!).
pi_119799631
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:07 schreef Peunage het volgende:

[..]

Fatah heeft ook de wapens neergelegd :? Wat kregen ze terug? Nog meer nederzettingen.

Vrede is ook stoppen met nederzettingen bouwen. Niet alleen maar eisen(wapens neerleggen, erkenning, helpen in nood, nederzettingen tolereren) maar ook geven(STOP MET NEDERZETTINGEN BOUWEN!!!!).
Israël wil geen vrede, snap dat dan. Ze willen bouwen, annexeren, moorden, bombarderen en bezetten.
PWBF
pi_119799685
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:07 schreef Peunage het volgende:

[..]

Volgens mij bestaan er anders nog genoeg gewapende brigades daar.
pi_119799698
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Israël wil geen vrede, snap dat dan. Ze willen bouwen, annexeren, moorden, bombarderen en bezetten.
Dan falen ze daar dan bijzonder hard in.
pi_119799708
quote:
VS veroordelen plan bouw nederzettingen door Israël

De Verenigde Staten hebben vrijdag het voornemen van Israël om 3000 huizen te gaan bouwen op de Westelijke Jordaanoever veroordeeld. Volgens Washingtron zal dit plan averechts werken en wordt het alleen maar moeilijker om de vredesbesprekingen te hervatten.

Israël zei eerder vrijdag 3000 huizen te willen bouwen voor kolonisten op de Westelijke Jordaanoever inclusief Oost-Jeruzalem. De bouw is een reactie op de erkenning door de Verenigde Naties van Palestina als waarnemersstaat, aldus een Israëlische functionaris. Israël was hier fel tegen.

De Palestijnen wijzen de Israëlische bouwlust fel af. 'Het is een daad van agressie van Israël tegen een andere staat en de wereld moet haar verantwoordelijkheid nemen,' aldus de PLO.

Duizenden keren gezegd
De Palestijnse president Mahmud Abbas riep Israël ook op te stoppen met het bouwen van huizen in bezette gebieden en om vredesbesprekingen te beginnen. 'Ik heb duizenden keren gezegd dat we er klaar voor zijn om de onderhandelingen te hervatten', zei hij in New York. 'We stellen geen voorwaarde maar er zijn zeker 15 VN-resoluties die bouwactiviteiten als illegaal bestempelen en als een obstakel voor vrede dat moet worden verwijderd.'

Volgens de Israëlische media zijn er huizen gepland in een omstreden gebied, een smalle corridor tussen Oost-Jeruzalem en de joodse nederzetting Maaleh Adumim. De Palestijnen willen Oost-Jeruzalem als hoofdstad. Ze zijn fel tegen uitbreiding van het 5 kilometer oostelijker gelegen Maaleh Adumim, omdat de Westelijke Jordaanoever dan wordt afgesloten van Oost-Jeruzalem. Veel hardliners binnen de Israëlische regering zijn voorstander van een dergelijke uitbreiding. De VS zeiden al eerder hier fel tegen te zijn.

Het Internationaal Gerechtshof in Den Haag, de hoogste juridische instantie in de wereld, stelde in 2004 al vast dat de Joodse nederzettingen in bezet Palestijns gebied illegaal zijn.
bron
pi_119799754
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vrede voor israel is een hoge muur op de grens met Jordanië, Libanon, Syrië en Egypte en alle Palestijnen illegaal verklaren en over de muur heen flikkeren.
pi_119799808
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Volgens mij bestaan er anders nog genoeg gewapende brigades daar.
Niet van Fatah.
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:12:55 #11
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_119799819
Waarom dient Palestina tussen haakjes te staan, De Paro? Je komt steeds kortzichtiger over.

Het maakt uiteindelijk helemaal niet uit of er sprake is en was van Palestijnen of een land dat Palestina wordt genoemd.

Er woonden en wonen simpelweg mensen in het gebied waar de Israelische staat is gevestigd.

Je eigen huis worden uitgegooid, op basis van zogenaamde erfrechten die terug gaan op koning David, waar slaat dat op?

Gefouilleerd worden, bekogeld worden als arabier terwijl je simpelweg in het gebied en huis woont waar je altijd hebt gewoond, en je wordt opeens 'anders' behandeld omdat joodse kolonisten vinden dat dat nodig is.
Ook zonder tanden kan je best een mooi liedje zingen.
pi_119799845
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:11 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Vrede voor israel is een hoge muur op de grens met Jordanië, Libanon, Syrië en Egypte en alle Palestijnen illegaal verklaren en over de muur heen flikkeren.
Je weet niet dat ze al een hoge muur tussen Israel en Palestina gebouwd hebben (nou ja, deels in Palestina, maar een kniesoor die daar op let).
pi_119799855
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:09 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
VS moeten hun veroordelingen eens opvolgen met sancties tegen die terroristenstaat.
PWBF
pi_119799874
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:12 schreef Peunage het volgende:

[..]

Niet van Fatah.
Wel degelijk.

pi_119799884
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:12 schreef Poolhond39 het volgende:
Waarom dient Palestina tussen haakjes te staan, De Paro? Je komt steeds kortzichtiger over.

Het maakt uiteindelijk helemaal niet uit of er sprake is en was van Palestijnen of een land dat Palestina wordt genoemd.

Er woonden en wonen simpelweg mensen in het gebied waar de Israelische staat is gevestigd.

Je eigen huis worden uitgegooid, op basis van zogenaamde erfrechten die terug gaan op koning David, waar slaat dat op?

Gefouilleerd worden, bekogeld worden als arabier terwijl je simpelweg in het gebied en huis woont waar je altijd hebt gewoond, en je wordt opeens 'anders' behandeld omdat joodse kolonisten vinden dat dat nodig is.
Het is niet erg zinvol om in 2012 nog te zitten miepen over het bestaansrecht van Israel. Israel bestaat en een theoretische discussie over z'n bestaansrecht is niet meer dan het verspillen van bandbreedte.
pi_119799890
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:12 schreef Poolhond39 het volgende:

Omdat Palestina nog steeds geen erkende staat is.
pi_119799893
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:09 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
"Het Internationaal Gerechtshof in Den Haag, de hoogste juridische instantie in de wereld, stelde in 2004 al vast dat de Joodse nederzettingen in bezet Palestijns gebied illegaal zijn."

Als ze(VN, internationaal recht) Israel veroordelen en hier op actie gaan ondernemen vreet ik mijn eigen schoenen op.
pi_119799904
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wel degelijk.

[ afbeelding ]
een logo?

tering hee, jij bent echt compleet kansloos he? zit dat nou in het bloed?
PWBF
pi_119799913
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:06 schreef DeParo het volgende:
Ik denk dat ik daar een heel goed idee van heb,
Je hebt een glazen bol, je kan in de toekomst kijken?

quote:
ik denk dat het uiterst onverstandig van de Palestijnen is geweest om dit te doen als hun doel daadwerkelijk vrede is, en met die kennis kan je je afvragen of dat überhaupt wel hun doel is. Dat is niet in het wilde weg gokken, internationale politiek is niet even in het wilde weg gokken, evenmin is het duidelijk voorspelbaar vermoedelijk maar het is mogelijk hierover een gegronde uitspraak te doen en met de kennis wat betreft dit conflict in pacht heb ik dat ook gedaan, wat jij daar verder van vindt, dat zal me om eerlijk te zijn worst wezen.
Jij denkt, juist ja .. meer dan dat is het niet, een van de mogelijke scenario's. Wat dat aangaat is het in de politiek altijd gokken, want hoe iets uitpakt weet je nooit zeker van te voren.

Hoe dan ook, het ging helemaal niet over wat er in toekomst kan gebeuren, en of Iran mogelijk geholpen is met een JA-stem als de Palestijnen er niet mee geholpen zouden zijn. Het ging alleen maar erom dat Iran JA had gestemd en jij andere landen die in een democratisch proces voor hun mening uitkomen en daar ook naar stemmen, JA dus, verwerpelijk noemde .. hoe zei je het ook weer: 'maar het is toch verwerpelijk je op dezelfde lijn te stellen met een land als Iran bijvoorbeeld'. Wat je er voor de rest allemaal bijsleept zal mij een worst wezen, maar landen voor verwerpelijk uitmaken omdat ze hetzelfde gestemd hebben als Iran .. ...

Overigens maakt de reactie van Israël .. meer nederzettingen bouwen .. wel goed duidelijk wie er geen vrede wil. Er wordt nog niet eens afgewacht wat de Palestijnen nu willen gaan doen met hun kersverse status, nee hoor, meteen provoceren met hetgeen al jaren het grote struikelblok is
pleased to meet you
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:15:52 #20
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_119799929
Ik erken Israel, erkennen Israel-aanhangers ook de rechten van de mensen die daar al woonden, ongeacht hun achtergrond?
pi_119799943
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

een logo?

tering hee, jij bent echt compleet kansloos he? zit dat nou in het bloed?
Herken je het niet?
pi_119799948
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wel degelijk.

[ afbeelding ]
Misschien zijn ze wel van

die hebben ook een logo :')
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:17:05 #23
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_119799975
quote:
Omdat Palestina nog steeds geen erkende staat is.
Lul nu eens niet zo afgezaagd.
pi_119799981
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:14 schreef Peunage het volgende:

[..]

"Het Internationaal Gerechtshof in Den Haag, de hoogste juridische instantie in de wereld, stelde in 2004 al vast dat de Joodse nederzettingen in bezet Palestijns gebied illegaal zijn."

Als ze(VN, internationaal recht) Israel veroordelen en hier op actie gaan ondernemen vreet ik mijn eigen schoenen op.
Prima joh maar met een dergelijke uitspraak kan je niet zoveel he blijkt maar weer eens.
Maar misschien gaat Iran Israel boycotten, oh nee, dat deden ze al.
pi_119800038
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

Prima joh maar met een dergelijke uitspraak kan je niet zoveel he blijkt maar weer eens.
Maar misschien gaat Iran Israel boycotten, oh nee, dat deden ze al.
Je kunt wel veel, maar of Uncle Sam dat toelaat is een ander.
pi_119800045
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:15 schreef Poolhond39 het volgende:
Ik erken Israel, erkennen Israel-aanhangers ook de rechten van de mensen die daar al woonden, ongeacht hun achtergrond?
Je weet best wel dat dat een heel hypocriete houding is; die rechten zijn wat mij betreft ondergeschikt aan het voortbestaan van Israel. Net zo goed als ik de rechten van de Joodse kolonisten in Palestina onderschikt vindt aan het bestaan van Palestina.
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:20:16 #27
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119800104
UK warns Israel against lashing out at PA after successful UN bid

quote:
The UK has warned Israel against taking any actions against the Palestinian Authority (PA) after the UN General Assembly on Friday granted Palestine observer status.

It has also called on the US to lead the international community to reactivate peace talks between Israel and the Palestinians with the aim of achieving a two-state solution.

UK Foreign Secretary William Hague urged Israel "to avoid reacting in a way that undermines the peace process and a return to negotiations."

"We would not support a reaction which sidelined [PA] President [Mahmoud] Abbas or risked collapse of the Palestinian Authority," he said in a statement.

Israel had threatened to topple Abbas and eliminate the PA if the Palestinians insisted on taking their case to the UN.

The UN General Assembly on Friday adopted a resolution that endorsed a Palestinian bid to upgrade the Palestinian Liberation Organisation (PLO)'s status from "entity" to "non-member observer state."

During the vote at the UN, the UK abstained because Abbas refused to give guarantees to return to negotiations without preconditions. The UK government also insisted on assurances that the Palestinians would not immediately seek action against Israel at the International Criminal Court. London says that such action would likely make a return to negotiations impossible.

"In the absence of these assurances from President Abbas, the UK abstained on the vote," Hague said.

"It is now time to redouble our efforts to restart the peace process," a UK Foreign Office spokesperson told Ahram Online.

He called on Israel to stop building illegal Jewish-only settlements, and Palestinian factions to reconcile with each other in order to restart peace talks.

The international community, led by the US and supported by European nations, should exert efforts to revive the peace process, the spokesperson added.

The UK government pledged to actively support any US-led peace efforts to "give the Palestinian people the state that they need and deserve, and the Israeli people the security and peace they are entitled to through a negotiated two-state solution."
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_119800118
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Je hebt een glazen bol, je kan in de toekomst kijken?
Ik ben gewoon verstandig.

[..]

quote:
Jij denkt, juist ja .. meer dan dat is het niet, een van de mogelijke scenario's. Wat dat aangaat is het in de politiek altijd gokken, want hoe iets uitpakt weet je nooit zeker van te voren.
Ik heb ervoor geleerd Moussie, mijn masterthesis had een vergelijkbaar onderwerp, kom nou ik weet waar ik het over heb dus dit is wel wat meer dan in het wilde weg gokken als jij kennelijk doet.

quote:
Hoe dan ook, het ging helemaal niet over wat er in toekomst kan gebeuren, en of Iran mogelijk geholpen is met een JA-stem als de Palestijnen er niet mee geholpen zouden zijn. Het ging alleen maar erom dat Iran JA had gestemd en jij andere landen die in een democratisch proces voor hun mening uitkomen en daar ook naar stemmen, JA dus, verwerpelijk noemde .. hoe zei je het ook weer: 'maar het is toch verwerpelijk je op dezelfde lijn te stellen met een land als Iran bijvoorbeeld'. Wat je er voor de rest allemaal bijsleept zal mij een worst wezen, maar landen voor verwerpelijk uitmaken omdat ze hetzelfde gestemd hebben als Iran .. ...
Het ging wel degelijk ook om Iran, een stem voor de Palestijnen in deze is een stem voor Iran, weliswaar hebben die meer met Hamas maar zullen Fatah niet openlijk afbranden en zeker niet op dit niveau. Het is ook niet alleen Iran, het zijn dictators als Assad, het zijn misdadige en corrupte regimes die homo's ophangen en van dieven de hand afhakken.

quote:
Overigens maakt de reactie van Israël .. meer nederzettingen bouwen .. wel goed duidelijk wie er geen vrede wil. Er wordt nog niet eens afgewacht wat de Palestijnen nu willen gaan doen met hun kersverse status, nee hoor, meteen provoceren met hetgeen al jaren het grote struikelblok is
Israel heeft gewaarschuwd, de Palestijnen wisten het, dus als de Palestijnen vrede hadden gewild hadden ze dit misdadige plan simpelweg niet doorgezet.
pi_119800125
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:18 schreef Peunage het volgende:

[..]

Je kunt wel veel, maar of Uncle Sam dat toelaat is een ander.
Israel heeft Uncle Sam niet nodig.
pi_119800158
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:17 schreef Poolhond39 het volgende:

[..]

Lul nu eens niet zo afgezaagd.
Maar je weet dat ik gelijk heb en daarom dient Palestina of niet genoemd te worden of tussen haakjes te staan.
pi_119800164
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:20 schreef DeParo het volgende:

[..]

Uncle Sam zelf niet, maar wel zijn veto-recht.
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:22:14 #32
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_119800181
Laat ik het dan eens anders stellen, de Paro: wat heb je er op tegen dat mensen die in het grondgebied van Israel / Palestina whatever wonen, graag in hun eigen huis willen blijven wonen?

Wanneer iemand op je afkomt met de mededeling: je mag hier niet wonen en moet oprotten, omdat de Germaanse koning x en y dat gezegd heeft, geef je er dan aan toe?

Vooral wanneer je weet dat de mensen die dat van jou eisen helemaal niet wereldwijd erkent zijn, het is een klein groepje dat gebruik maakt van machtsmisbruik.
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:22:36 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119800192
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:21 schreef Peunage het volgende:

[..]

ook niet echt
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:22:49 #34
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119800200
Vertel, wat is er misdadig aan? Moet moeten die 138 landen nu worden gebombardeerd worden door israel en de vs? :|W
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:24:02 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119800238
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:22 schreef gohan16 het volgende:
Vertel, wat is er misdadig aan? Moet moeten die 138 landen nu worden gebombardeerd worden door israel en de vs? :|W
misdadig wil ik het niet noemen maar het is wel een beetje dom
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:25:11 #36
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119800286
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

misdadig wil ik het niet noemen maar het is wel een beetje dom
Dom omdat israel wraak neemt? Wie is hier misdadig.

Overigens was deparo die het misdadig noemde.
pi_119800301
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:21 schreef Peunage het volgende:

[..]

Blijkbaar dus niet zo.
Als Amerika tegen Israel dan grijpt een andere veto-macht wel weer de kans.
pi_119800304
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

ook niet echt
Jawel hoor. Als de VN veiligheidsraad Israel ongeveer 100 keer veroordeelt en ze luisteren niet, dan gaan ze echt wel actie ondernemen.
pi_119800312
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:25 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Het is ook misdadig.
pi_119800322
quote:
Het is misdadig volgens DeParo omdat hij niet wil dat Palestijnen gezien worden als normale mensen. Hij blijft ze liever als üntermenschen zien en wil graag dat de rest van de wereld dit ook doet.
PWBF
pi_119800361
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het is ook misdadig.
Nee, de reactie van Pisrael is misdadig. De Palestijnen doen niks fout, en de overgrote meerderheid van de wereld ook niet. Dat Pisrael er zo heftig op reageert en meteen de fout ingaat is hun fout. Dan moet de internationale gemeenschap dát land op de vingers tikken.
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:27:26 #42
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119800371
quote:

[..]

Het is ook misdadig.
Want? omdat het misdaad uitlokt?
pi_119800390
quote:

[..]

Het is ook misdadig.
Tuurlijk joh, een stemming aanvragen is misdadig. Lekker hoor, die haatwereld van jou.
PWBF
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:28:00 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119800401
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:25 schreef gohan16 het volgende:

[..]

nee zie vorig topic voor verdere uitleg, ik ga dit niet aan iedereen individueel proberen uit te leggen

quote:
I know
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:28:12 #45
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_119800409
quote:
Totale onzin, het blijkt dat veel joden zichzelf voor de gek houden:
- Zonder de Verenigde Staten is er geen Israel in haar huidige vorm (de vele miljarden die de USA jaarlijks in Israel steekt resulteert in nobelprijs-winnaars, een militaire machtpositie, misplaatste goodwill)
- Zonder het veto-recht dat 'uncle sam' regelmatig in de VN heeft toegepast, zou Israel al veel eerder aangepakt zijn wat betreft oorlogsmisdaden, het schenden van VN-resoluties, etc.
- Israel zou godverdomme eens heel dankbaar moeten zijn voor degenen die haar ontzien.
pi_119800410
quote:

[..]

Blijkbaar dus niet zo.
Als Amerika tegen Israel dan grijpt een andere veto-macht wel weer de kans.
Nee hoor, tot nu toe is het altijd Amerika geweest die alles tegen Israel veto't.
pi_119800433
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:22 schreef Poolhond39 het volgende:
Laat ik het dan eens anders stellen, de Paro: wat heb je er op tegen dat mensen die in het grondgebied van Israel / Palestina whatever wonen, graag in hun eigen huis willen blijven wonen?

Wanneer iemand op je afkomt met de mededeling: je mag hier niet wonen en moet oprotten, omdat de Germaanse koning x en y dat gezegd heeft, geef je er dan aan toe?

Vooral wanneer je weet dat de mensen die dat van jou eisen helemaal niet wereldwijd erkent zijn, het is een klein groepje dat gebruik maakt van machtsmisbruik.
Palestijnen mogen daar best blijven wonen.
Maar als ze vertrekken is dat een tweede.

quote:
Het is misdadig omdat ze daarmee voor oorlog zorgen.
Daarom is het dus misdadig dat lijkt me duidelijk.
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:28:54 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119800439
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:25 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jawel hoor. Als de VN veiligheidsraad Israel ongeveer 100 keer veroordeelt en ze luisteren niet, dan gaan ze echt wel actie ondernemen.
zoals wat?

een vredesmacht vol Bangladeshi's erop af sturen? :D
pi_119800465
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:28 schreef Poolhond39 het volgende:

[..]

Totale onzin, het blijkt dat veel joden zichzelf voor de gek houden:
- Zonder de Verenigde Staten is er geen Israel in haar huidige vorm (de vele miljarden die de USA jaarlijks in Israel steekt resulteert in nobelprijs-winnaars, een militaire machtpositie, misplaatste goodwill)
- Zonder het veto-recht dat 'uncle sam' regelmatig in de VN heeft toegepast, zou Israel al veel eerder aangepakt zijn wat betreft oorlogsmisdaden, het schenden van VN-resoluties, etc.
- Israel zou godverdomme eens heel dankbaar moeten zijn voor degenen die haar ontzien.
NsmGGsonmj!
NsmGGsonmj!

Wat een flauwekul deponeer je weer hier zeg je snapt er echt helemaal niets.
De Amerikaanse steun kwam pas na de Jom Kippoeroorlog echt op gang.
pi_119800466
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Palestijnen mogen daar best blijven wonen.
Maar als ze vertrekken is dat een tweede.

[..]

Het is misdadig omdat ze daarmee voor oorlog zorgen.
Daarom is het dus misdadig dat lijkt me duidelijk.
De oprichting van Israel zorgde voor oorlog, dus misdadig!!!!1111!!
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:29:52 #51
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_119800471
Je bent echt gestoord en bevooroordeeld De Paro.

Ieder gezond mens met enig 'common sense' bekijkt de situatie in Israel kritischer.
pi_119800498
DeParo niet, dat is een soort Hendrik Verwoerd die heilig gelooft in zijn eigen debiliteit.
PWBF
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:31:00 #53
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_119800505
Waarom ben je zo kortzichtig pro-israel DeParo?
pi_119800514
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

zoals wat?

een vredesmacht vol Bangladeshi's erop af sturen? :D
Hoeft niet perse. Ik denk dat de VN veiligheidsraad iedere situatie wel goed kan inschatten. Ze hoeven landen niet militair aan te pakken om ze op hun knieën te krijgen. En dan nog zou een militaire oplossing niet onmogelijk zijn.
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:32:08 #55
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119800537
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:29 schreef Peunage het volgende:

[..]

De oprichting van Israel zorgde voor oorlog, dus misdadig!!!!1111!!
Bouw van nederzettingen zorgt voor oorlog, dus misdadig!!!
pi_119800564
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:32 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Bouw van nederzettingen zorgt voor oorlog, dus misdadig!!!
Nee, zo werkt het niet. Israel heeft speciale rechten. vraag maar aan deparo
pi_119800569
De publieke opinie is zich tenminste aan het keren tegen Israël, dat is een mooi begin.
PWBF
pi_119800589
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet. Israel heeft speciale rechten.
Inderdaad. Boek. Beloofd Land. Uitverkoren Volk en anders is het nog altijd holocaust.
PWBF
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:34:08 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119800595
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:31 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hoeft niet perse. Ik denk dat de VN veiligheidsraad iedere situatie wel goed kan inschatten. Ze hoeven landen niet militair aan te pakken om ze op hun knieën te krijgen.
kan me maar weinig voorbeelden bedenken eerlijk gezegd

Zuid Afrika misschien en die situatie lag toch wat anders
quote:
En dan nog zou een militaire oplossing niet onmogelijk zijn.
het is al te moeilijk om peacekeepers te vinden voor landen als Liberia ... niemand gaat zijn vingers branden aan Israel
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:35:22 #60
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_119800634
Ik wordt gewoon moe van mensen die dat soort shit verdedigen.

Bekijk het eens 'sec': en niet als moslims tegen joden, of moslims tegen christenen, of zoiets

Waar is 'likoed Nederland'?
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:36:19 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119800661
waarom begin je nu steeds weer over dat moslims tegen joden verhaal, niemand anders doet dat :?
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:37:02 #62
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_119800683
Het punt is, dat mensen dat nu eenmaal gebruiken.
pi_119800690
zeg sp3c ben jij er zelf een of ben je een knecht*?

* ook wel pakezel zoals sommige Rabijnnen het benoemen...
PWBF
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:37:55 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119800717
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:36 schreef sp3c het volgende:
waarom begin je nu steeds weer over dat moslims tegen joden verhaal, niemand anders doet dat :?
mensen gebruiken ook cocaine, heeft ook niet zoveel met deze discussie te maken
pi_119800719
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

kan me maar weinig voorbeelden bedenken eerlijk gezegd

Zuid Afrika misschien en die situatie lag toch wat anders

[..]

het is al te moeilijk om peacekeepers te vinden voor landen als Liberia ... niemand gaat zijn vingers branden aan Israel
Ze kunnen allerlei restricties opleggen(handel, wapens, financieel, politiek). En Israel wil ook niet haar vingers branden aan de VN veiligheidsraad.
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:37:59 #66
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_119800721
"moslims" zijn automatisch 'eng', joden zijn automatisch 'goed'. niet dus
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:38:13 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119800730
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:37 schreef Nielsch het volgende:
zeg sp3c ben jij er zelf een of ben je een knecht*?

* ook wel pakezel zoals sommige Rabijnnen het benoemen...
een wat?
pi_119800746
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

een wat?
een jood of ben je een knecht?
PWBF
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:39:31 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119800767
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

een jood of ben je een knecht?
geen van beiden?

waarom deze vraag?
pi_119800768
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

geen van beiden?

waarom deze vraag?
knecht dus...

of pakezel die enkel op aarde is voor het (economisch) gewin van Israël...

Wat jij wil...
PWBF
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:40:04 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119800783
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

knecht dus...
want?
pi_119800808
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

want?
pleitbezorger van het Israëlische staatsterrorisme...
PWBF
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:41:29 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119800839
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

pleitbezorger van het Israëlische staatsterrorisme...
ik pleit helemaal niet voor Israel :?
pi_119800848
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik pleit helemaal niet voor Israel :?
okee dan niet :D
PWBF
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:42:07 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119800859
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

okee dan niet :D
quote eens wat dan
pi_119800872
Ik denk dat Nielsch op de Goyim doelt.
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:42:53 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119800889
nee hij doelt op mij want hij noemt mijn naam
pi_119800911
Pakezel = goyim denk ik?
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:44:42 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119800942
weet ik veel

ik ben reuze benieuwd
pi_119800986
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:43 schreef Peunage het volgende:
Pakezel = goyim denk ik?
http://www.jpost.com/Jewi(...)ticle.aspx?id=191782

quote:
Goyim were born only to serve us. Without that, they have no place in the world only to serve the People of Israel, he said in his weekly Saturday night sermon on the laws regarding the actions non-Jews are permitted to perform on Shabbat.
PWBF
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:46:18 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119801009
geen quotes?
pi_119801047
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:46 schreef sp3c het volgende:
geen quotes?
Nee, niet nodig. Heb genoeg gelezen...
PWBF
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:47:59 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119801085
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, niet nodig. Heb genoeg gelezen...
zwak :')
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:49:33 #84
376361 bojan
Het is friet
pi_119801153
Ik zoek die cartoon van

You took:
- my house
- my job
- my house
- etc

But it's my fault
I shot a rocket back

Zoiets was het. Waar kan ik die vinden?
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_119802077
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:20 schreef DeParo het volgende:
Ik ben gewoon verstandig.
Nou, één van de mogelijke scenario's eruit lichten en proclameren dat die het gaat worden lijkt mij anders niet zo verstandig.

quote:
Ik heb ervoor geleerd Moussie, mijn masterthesis had een vergelijkbaar onderwerp, kom nou ik weet waar ik het over heb dus dit is wel wat meer dan in het wilde weg gokken als jij kennelijk doet.
Ach gut, daar issie weer, het 'ik heb ervoor gestudeerd' argument ..
Lieve schat, ik gok niet, ik zeg gewoon dat ik geen idee heb wat er gaat gebeuren, er zijn er meer mogelijkheden dan die ene. Jij gokt wel, want jij legt je fiche vast, jij stelt dat dat hem gaat worden

quote:
Het ging wel degelijk ook om Iran, een stem voor de Palestijnen in deze is een stem voor Iran, weliswaar hebben die meer met Hamas maar zullen Fatah niet openlijk afbranden en zeker niet op dit niveau. Het is ook niet alleen Iran, het zijn dictators als Assad, het zijn misdadige en corrupte regimes die homo's ophangen en van dieven de hand afhakken.
Ja lul er maar weer van alles bij .. maar het ging dus niet 'wel degelijk' om Iran, het ging om het gegeven dat jij andere landen, die net als Iran JA hebben gestemd verwerpelijk noemde

quote:
Israel heeft gewaarschuwd, de Palestijnen wisten het, dus als de Palestijnen vrede hadden gewild hadden ze dit misdadige plan simpelweg niet doorgezet.
Lol, en wat was er gebeurd als de Palestijnen hun 'misdadige' plan .. wat verschrikkelijk misdadig overigens, en hogere diplomatieke status willen hebben .. niet hadden doorgezet? Dan was het volgende week bekend gemaakt? Dat is wat de ervaring de Palestijnen heeft geleerd ..
pleased to meet you
pi_119803550
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou, één van de mogelijke scenario's eruit lichten en proclameren dat die het gaat worden lijkt mij anders niet zo verstandig.
Ik lichte er geen scenario uit.

[..]

quote:
Ach gut, daar issie weer, het 'ik heb ervoor gestudeerd' argument ..
Lieve schat, ik gok niet, ik zeg gewoon dat ik geen idee heb wat er gaat gebeuren, er zijn er meer mogelijkheden dan die ene. Jij gokt wel, want jij legt je fiche vast, jij stelt dat dat hem gaat worden
Nee, ik zeg dat ik wel wat af weet van het onderwerp, verder zeg ik dat het zo al is.

[..]

quote:
Ja lul er maar weer van alles bij .. maar het ging dus niet 'wel degelijk' om Iran, het ging om het gegeven dat jij andere landen, die net als Iran JA hebben gestemd verwerpelijk noemde
Klopt.

[..]

quote:
Lol, en wat was er gebeurd als de Palestijnen hun 'misdadige' plan .. wat verschrikkelijk misdadig overigens, en hogere diplomatieke status willen hebben .. niet hadden doorgezet? Dan was het volgende week bekend gemaakt? Dat is wat de ervaring de Palestijnen heeft geleerd ..
Dan waren er onder Amerikaanse leiding nieuwe directe onderhandelingen opgezet.
  zaterdag 1 december 2012 @ 01:01:16 #87
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119803779
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Uitleg? :')
Uit een andere reactie van me, eerder deze week:
quote:
Je moet daarvoor de kern van het conflict kunnen begrijpen. Die is religieus van aard en heeft weinig tot niets te maken met de manier waarop Israël tot stand is gekomen. Het is tevens de reden dat het conflict zo doorettert.

Dat joden en christenen ongestoord onder islamitisch bewind hebben kunnen leven, eeuwenlang (en nog steeds), komt omdat de islam zichzelf ziet als vervolmaking van het ware geloof, waar het jodendom en christendom eerdere manifestaties van zijn. Binnen het kalifaat (het invloedsgebied van de islam) mogen joden en christenen daarom vrijelijk hun geloof uitoefenen, omdat ze dus manifestaties van hetzelfde geloof zijn en daarom een status aparte hebben. Binnen het kalifaat dus. Daarbuiten zijn joden en christenen, net als ongelovigen, volkeren die nog aan de islam onderworpen moeten worden. Dat laatste lukt echter de laatste eeuwen niet zo best meer dus dat zie je nu veranderen in een wat reëler beeld van "wij versus zij". Eigenlijk is dat "wij" niet eens "wij, de moslims" maar "wij, het kalifaat met daarin alle moslims, joden en christenen die daaronder vallen". Tegen "zij", de buitenwereld met joden, christenen, hindoes, boeddhisten en volgers van het Vliegend Spaghetti Monster.

De import-joden waren anders, omdat die zich niet wensten te onderwerpen aan het kalifaat. Erger nog, ze stichtten een staat die uitdrukkelijk de middelvinger opstak tegen het kalifaat! En dat is de kern van het probleem. Islam heeft, veel sterker dan het christendom, de behoefte om te overheersen. Dat is Gods wil en de reden voor de ji'had (de uitdraging van het geloof, soms nogal valselijk de veroveringsoorlog genoemd). Daar is het indertijd voor gemaakt en dat is lange tijd (zo'n 1000 jaar) ook de realiteit geweest. Een joodse staat, die het kalifaat niet erkent, gaat in tegen de wil van God en daar heb je je religieuze probleem.
pi_119804826
Ik denk niet dat 'godsdienst' het verschilpunt is

Zeker, het wordt gebruikt, maar uiteindelijk wil iedereen vrede.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_119805191
Citaat van de vorige serie:

Vraag: Waarom blijft Israel nog steeds land stelen?

Antwoord: Zucht! Wat ga je bereiken met dit soort domme vragen, laat me jou eens wat constructiever vragen, wat gaan de Palestijnen opgeven in ruil voor de teruggave van land?

Grappig dat in het antwoord de erkenning van de vraag zit: teruggave van land impliceert dat het eerst gestolen is.
Waarom zou je een dief tegemoetkomen met concessies om je gestolen goed terug te krijgen?
En waarom is dat constructiever?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119805225
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 01:01 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Uit een andere reactie van me, eerder deze week:

[..]

Ha Boris.
Ik kom je toevallig tegen.
Moet je ook even mijn weerwoord op deze redenering posten.

Ach, of niet natuurlijk.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 02:32:21 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119805256
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 02:26 schreef Kees22 het volgende:

Antwoord: Zucht! Wat ga je bereiken met dit soort domme vragen, laat me jou eens wat constructiever vragen, wat gaan de Palestijnen opgeven in ruil voor de teruggave van land?

Grappig dat in het antwoord de erkenning van de vraag zit: teruggave van land impliceert dat het eerst gestolen is.
Waarom zou je een dief tegemoetkomen met concessies om je gestolen goed terug te krijgen?
het land is veroverd

das niet helemaal hetzelfde als gestolen
pi_119805263
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:49 schreef bojan het volgende:
Ik zoek die cartoon van

You took:
- my house
- my job
- my house
- etc

But it's my fault
I shot a rocket back

Zoiets was het. Waar kan ik die vinden?
Zelfs zonder cartoon begrijp ik je wel. ^O^
pi_119805333
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 02:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

het land is veroverd

Wat is het verschil dan?

Edit: OK, ik weet het al: dan heet het geroofd.
Edit2: En in feite doet dat aan de vraag niks af: waarom zou je voor de teruggave van iets wat van jou was, een vergoeding geven?

[ Bericht 7% gewijzigd door Kees22 op 01-12-2012 02:52:18 ]
pi_119805374
quote:
Zo he!
Ik wist niet dat dat idee nog leefde.
Daar kan Wilders met zijn verwijt van dhimmitude nog een puntje aan zuigen.

Goyim dienen om de joden te dienen.
Dhimmis dienen om moslims te dienen.
Zigeuners hadden ook een woord voor de sukkels waar ze profijt van trokken. Maar dat woord ben ik even kwijt.
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 03:29:06 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119805542
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 02:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan?

Edit: OK, ik weet het al: dan heet het geroofd.
Edit2: En in feite doet dat aan de vraag niks af: waarom zou je voor de teruggave van iets wat van jou was, een vergoeding geven?
als jij en je vrienden na 50 jaar oorlog maken tegen iemand de handdoek in de ring gooit dan kun je niet verwachten dat je op gelijke voet verder kunt
  zaterdag 1 december 2012 @ 03:51:31 #96
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119805599
Dat Israël nu nog extra nederzettingen gaat bouwen op de Westoever, zegt voor mij meer dan genoeg. Dit is gewoon uitlokking.

Netanyahu zal ooit terecht staan voor oorlogsmisdaden.
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 04:06:00 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119805629
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 03:51 schreef Lemans24 het volgende:
Dat Israël nu nog extra nederzettingen gaat bouwen op de Westoever, zegt voor mij meer dan genoeg. Dit is gewoon uitlokking.
afpersing eerder

quote:
Netanyahu zal ooit terecht staan voor oorlogsmisdaden.
specifiek welke misdaad bedoel je?

civielrechtelijke dingen als uitlokking bestaan niet als het om staten en/of oorlog gaat
  zaterdag 1 december 2012 @ 04:07:41 #98
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119805634
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 04:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

afpersing eerder

[..]

specifiek welke misdaad bedoel je?

civielrechtelijke dingen als uitlokking bestaan niet als het om staten en/of oorlog gaat
Bouwen op bezette grond zou al genoeg moeten zijn.
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 04:17:35 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119805659
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 04:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bouwen op bezette grond zou al genoeg moeten zijn.
niet een beleid dat Netanyahu in gang heeft gezet, gaat hij nog geen minuut voor zitten

ben het ermee eens hoor, dat nederzettingebeleid klopt niet ... mag ook helemaal niet maar iedereen roept hier maar wat en als je zegt dat het niet klopt ben je een knecht van het andere kamp en dat maakt deze reeks zo vermoeiendq
  zaterdag 1 december 2012 @ 04:19:32 #100
104871 remlof
Europees federalist
pi_119805667
Mijn god wat een kinderachtige reactie.

Israël is echt een land met een klein pikkie :')
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 04:20:56 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119805673
een pikkie waar ze de tegenstanders constant tot bloedens toe om de oren weten te slaan
  zaterdag 1 december 2012 @ 04:22:29 #102
104871 remlof
Europees federalist
pi_119805677
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 04:20 schreef sp3c het volgende:
een pikkie waar ze de tegenstanders constant tot bloedens toe om de oren weten te slaan
Met de kunstpiemels gesponsord door de VS ja :')

Echt, wat een sneu nepland is het.
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 04:26:12 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119805685
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 december 2012 04:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Met de kunstpiemels gesponsord door de VS ja :')

Echt, wat een sneu nepland is het.
ook toen de VS het nog niet sponsorde sloegen ze er iedereen mee om de oren

als je iedere keer dat je eraan begint te trekken slaag krijgt dan moet je ophouden ermee te spelen tenzij je het lekker vind wat je krijgt
  zaterdag 1 december 2012 @ 04:27:01 #104
104871 remlof
Europees federalist
pi_119805688
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 04:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

ook toen de VS het nog niet sponsorde sloegen ze er iedereen mee om de oren
Wanneer was dat? :')
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 04:29:36 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119805697
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 december 2012 04:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Wanneer was dat? :')
alles tot 1974
  zaterdag 1 december 2012 @ 04:32:50 #106
104871 remlof
Europees federalist
pi_119805706
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 04:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

alles tot 1974
Onzin, de VS heeft de kunstmatige staat Israël al vanaf de creatie onvoorwaardelijk gesteund.
Dat is het hele probleem.
pi_119805750
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 december 2012 04:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Onzin, de VS heeft de kunstmatige staat Israël al vanaf de creatie onvoorwaardelijk gesteund.
Wat een onzin :') :'), je kent de geschiedenis dus niet eens, Amerika begon pas volwaardig te steunen tijdens of na de Yom Kippoeroorlog en de gezonde oprichting van de staat Israel was mogelijk met meer hulp van de Sovjet-Unie (om Britten te dwarsbomen) dan van de Verenigde Staten toen.
pi_119805754
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 02:26 schreef Kees22 het volgende:

Dat jij dat zo leest betekent niet dat het zo is. Wel erken ik dat veel land uiteindelijk aan de Palestijnen teruggegeven dient te worden.
pi_119806591
Israëliërs die in de bezette gebieden gaan wonen zijn wat mij betreft vogelvrij.
PWBF
pi_119806626
Betekent dit nu dat Palestijnen in ballingschap een Palestijns paspoort kunnen aanvragen en terug kunnen gaan naar de West-Bank en Gaza?
pi_119806641
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 09:54 schreef Peunage het volgende:
Betekent dit nu dat Palestijnen in ballingschap een Palestijns paspoort kunnen aanvragen en terug kunnen gaan naar de West-Bank en Gaza?
Tuurlijk niet, stel je voor dat Israël hen niet als Untermenschen zou zien...
PWBF
  zaterdag 1 december 2012 @ 09:56:43 #112
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_119806643
quote:

[..]

:') Heerlijk als men zich niet laten hinderen door gebrek aan kennis.
pi_119807628
Eens komt de eindafrekening voor Israel, kan niet wachten op de A bom van Iran
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:16:41 #114
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119807666
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:14 schreef plesner het volgende:
Overdrijven is ook een kunst.
Leef en Laten Leven
pi_119807972
Laat Israel zich eerst maar eens houden aan de door de VN vastgestelde grenzen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119808006
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 04:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

alles tot 1974
Vrijwel alles was import, waar denk je dat die mensen vandaan kwamen? Alle kennis m.b.t. oorlogsvoering is dan ook in het Westen opgedaan. Pure braindrain naar het staatje.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119808074
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 02:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

het land is veroverd

De stukken waar ze de muur 'per ongeluk' verkeerd hebben geplaatst is wel degelijk gestolen en niet veroverd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119808102
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 03:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

als jij en je vrienden na 50 jaar oorlog maken tegen iemand de handdoek in de ring gooit dan kun je niet verwachten dat je op gelijke voet verder kunt
En we hebben gezien waartoe dat kan leiden. Denk aan Nazi-Duitsland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119808192
quote:
:') .
Gozer, Iran's bom komt niet eens aan tot Israel, laat staan daar een totale vernieling brengen.

Maar toch hoop ik dat Iran een poging waagt, zodat 't land helemaal weggevaagd wordt :*
#freefrederike
pi_119808209
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:41 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

:') .
Gozer, Iran's bom komt niet eens aan tot Israel, laat staan daar een totale vernieling brengen.

Maar toch hoop ik dat Iran een poging waagt, zodat 't land helemaal weggevaagd wordt :*
Boeie, dan is het MAD. Dus dan zijn er twee kutlanden van de kaart verdwenen, mooi toch.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119808227
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Boeie, dan is het MAD. Dus dan zijn er twee kutlanden van de kaart verdwenen, mooi toch.
Israel zit veilig, die gaat er niet aan. Elk land dat 't aanvalt wel. :)
#freefrederike
pi_119808236
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:43 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Zoals ik al zei MAD.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119808243
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei MAD.
MAD?
#freefrederike
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:46:38 #124
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119808282
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:43 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Weer zo iemand die totaal niet objectief is.
Leef en Laten Leven
pi_119808305
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:46 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Weer zo iemand die totaal niet objectief is.
Dat is toch gewoon de waarheid? Waarom ontken je de waarheid?
#freefrederike
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:48:26 #126
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_119808315
quote:

[..]

Vandaar dat ze zich in 1956 moesten terugtrekken.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_119808318
1-1-2, daar red je levens mee.
pi_119808321
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 09:50 schreef Nielsch het volgende:
Israëliërs die in de bezette gebieden gaan wonen zijn wat mij betreft vogelvrij.
Er zitten ook veel kinderen bij he. Niet toevallig, want dan kunnen ze onschuldige slachtoffers claimen als het op geweld uitloopt. De volwassenen zijn in ieder geval geen onschuldige burgers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119808341
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:48 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Vandaar dat ze zich in 1956 moesten terugtrekken.
Laten we wel wezen, alle kennis was import, het waren namelijk allemaal importmensen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119808343
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er zitten ook veel kinderen bij he. Niet toevallig, want dan kunnen ze onschuldige slachtoffers claimen als het op geweld uitloopt. De volwassenen zijn in ieder geval geen onschuldige burgers.
Die kinderen zijn ook vogelvrij wat mij betreft. Als ze dan om het leven komen is dat de schuld van hun eigen ouders.
PWBF
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:51:41 #131
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119808374
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:47 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon de waarheid? Waarom ontken je de waarheid?
Ook al mag Israël een leger van vanjewelste hebben, dat betekent nog niet dat ze goed zitten in dit conflict.
Ikzelf hoop dat de Palestijnen eindelijk krijgen wat ze toekomt.
Leef en Laten Leven
pi_119808375
Kinderen kiezen hun ouders niet uit....
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:53:24 #133
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_119808395
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Laten we wel wezen, alle kennis was import, het waren namelijk allemaal importmensen.
Dat klopt, maar dat is de ellende van het Midden-Oosten: ze zitten met allerlei kolonisatoren, oud-kolonisatoren en andere grootmachten.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_119808402
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:51 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ook al mag Israël een leger van vanjewelste hebben, dat betekent nog niet dat ze goed zitten in dit conflict.
Ikzelf hoop dat de Palestijnen eindelijk krijgen wat ze toekomt.
De enige reden waarom Israel niets kan doen momenteel is omdat Hamas zich verstopt. Ze willen zo min mogelijk burgerslachtoffers(itt de pallies die richten op Israelische burgers), en daarom is 't wat moeilijker. Elk modern leger in het MO is inferieur aan Israel.
#freefrederike
pi_119808423
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:53 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

De enige reden waarom Israel niets kan doen momenteel is omdat Hamas zich verstopt. Ze willen zo min mogelijk burgerslachtoffers(itt de pallies die richten op Israelische burgers), en daarom is 't wat moeilijker. Elk modern leger in het MO is inferieur aan Israel.
Je denkt nog in termen van traditionele oorlogsvoering. Ik kan je wat vertellen: je gaat met een modern leger alleen geen oorlog winnen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:55:27 #136
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119808434
quote:

[..]

Waarom ga je er niet wonen als je er zo op geilt?
Rechtvaardigheid schijnt je niet uit te maken.
Leef en Laten Leven
pi_119808435
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je denkt nog in termen van traditionele oorlogsvoering. Ik kan je wat vertellen: je gaat met een modern leger geen oorlog winnen.
Jij denkt dat een leger alleen landmacht inhoudt? Wat dacht je van de luchtmacht? Wat dacht je van 't bommenarsenaal? Learn the definition of Army.
#freefrederike
pi_119808447
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:55 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Jij denkt dat een leger alleen landmacht inhoudt? Wat dacht je van de luchtmacht? Wat dacht je van 't bommenarsenaal? Learn the definition of Army.
Nee, ik denk niet dat een leger alleen landmacht inhoudt. Ik weet ook niet hoe jij daarbij komt dat ik dat zou denken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119808500
quote:

[..]

Bullshit Turkey owned Israel keihard in een 1 op 1 oorlog.
pi_119808609
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:52 schreef DeParo het volgende:
Ik lichte er geen scenario uit.
In jouw ogen bestaat er dus maar één scenario ..

quote:
Nee, ik zeg dat ik wel wat af weet van het onderwerp, verder zeg ik dat het zo al is.
Nou nee, dat niet alleen. Jij riep mij op om mijn mening maar aan te passen .. met je 'kom nou, ik weet waarover ik het heb' want jij hebt er immers voor gestudeerd. En vertel, hoe is Iran er nu al beter van geworden

quote:
Klopt.
Geeft wel aan hoeveel waarde jij hecht aan democratische processen .. mensen die stemmen naar eer en geweten uitmaken voor verwerpelijk omdat hun mening je niet aanstaat ..

quote:
Dan waren er onder Amerikaanse leiding nieuwe directe onderhandelingen opgezet.
Ik rol hier zowat uit mijn stoel van het lachen .. ja dat zet zoden aan de dijk. De Palestijnen weten wel beter, na een paar decennia onderhandelingen onder Amerikaanse leiding ..
pleased to meet you
pi_119808615
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:58 schreef plesner het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
#freefrederike
pi_119808677
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:44 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

MAD?
Mutually assured destruction
pleased to meet you
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:11:34 #144
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119808718
quote:
Haat...
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 09:50 schreef Nielsch het volgende:
... en nog meer haat.

Goed bezig, jongens. ^O^
En je maar afvragen waarom Israël doet wat het doet en waarom het in die regio zo onrustig blijft. Als jullie Nederlanders al zo vol haat zitten... *;
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:12:23 #145
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119808736
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Die kinderen zijn ook vogelvrij wat mij betreft. Als ze dan om het leven komen is dat de schuld van hun eigen ouders.
Okee, dus je vindt het ook niet erg dat er vorige week Palestijnse kinderen omkwamen. Toch?
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:13:15 #146
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119808745
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:58 schreef plesner het volgende:

[..]

TÜRKEY STRONG!!! _O_
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:15:21 #147
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119808786
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:11 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Haat...

[..]

... en nog meer haat.

Goed bezig, jongens. ^O^
En je maar afvragen waarom Israël doet wat het doet en waarom het in die regio zo onrustig blijft. Als jullie Nederlanders al zo vol haat zitten... *;
Je bent blind. En daarmee is alles gezegd.
Leef en Laten Leven
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:17:27 #148
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119808825
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:15 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Je bent blind. En daarmee is alles gezegd.
HELP!!! :'( IK BEN BLIND!!! ;( Robijn48 heeft het gezegd! :'(

Wat moet ik doen wat moet ik doen! Nooit meer naar blote tie...

... wacht even, ik zie toch duidelijk lettertjes verschijnen op mijn beeldscherm!

IK KAN ZIEN!!! *O* IK KAN ZIEN!!! *O*

Serieus, wat wil je nou zeggen dan :')
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:17:59 #149
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119808832
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:17 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

HELP!!! :'( IK BEN BLIND!!! ;( Robijn48 heeft het gezegd! :'(

Wat moet ik doen wat moet ik doen! Nooit meer naar blote tie...

... wacht even, ik zie toch duidelijk lettertjes verschijnen op mijn beeldscherm1

IK KAN ZIEN!!! *O* IK KAN ZIEN!!! *O*
Blind en nog erg jong.
Of jong...en daardoor nog erg blind. Dat kan ook.
Leef en Laten Leven
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:19:56 #150
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119808866
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:17 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Blind en nog erg jong.
Ga vooral door! Het gebrek aan argumenten is verfrissend!
pi_119808904
quote:

[..]

Haat...

[..]

... en nog meer haat.

Goed bezig, jongens. ^O^
Dat Israël doet wat het doet is uiteraard ook te begrijpen .. na eeuwen achtervolgingen en pogroms, en om het af te toppen de holocaust willen ze een eigen land en daar in vrede leven. Het domme is alleen dat het volk dat nu de prijs betaald helemaal niets met het trieste verleden van het joodse volk te maken heeft, eerder het tegendeel, als het hier weer eens uit de klauw liep vond wie het kon betalen daar een (meestal) veilig onderdak.

Wat jij vergeet is je af te vragen waarom de Palestijnen doen wat ze doen.
pleased to meet you
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:23:00 #152
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119808919
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:17 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Blind en nog erg jong.
O+
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:23:12 #153
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119808925
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:19 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Ga vooral door! Het gebrek aan argumenten is verfrissend!
Iemand die in dit ingewikkelde conflict dat al tientallen jaren speelt enkel 1 kant kiest, neem ik niet serieus.
Leef en Laten Leven
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:23:53 #154
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119808936
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat Israël doet wat het doet is uiteraard ook te begrijpen .. na eeuwen achtervolgingen en pogroms, en om het af te toppen de holocaust willen ze een eigen land en daar in vrede leven. Het domme is alleen dat het volk dat nu de prijs betaald helemaal niets met het trieste verleden van het joodse volk te maken heeft, eerder het tegendeel, als het hier weer eens uit de klauw liep vond wie het kon betalen daar een (meestal) veilig onderdak.

Wat jij vergeet is je af te vragen waarom de Palestijnen doen wat ze doen.
Nonsens, dat weet ik allang.

Mensen fixeren zich echter zó op één aspect van het hele gebeuren dat het soms om moedeloos van te worden is.
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:24:25 #155
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119808941
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:23 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Mensen fixeren zich echter zó op één aspect van het hele gebeuren dat het soms om moedeloos van te worden is.
Whoeha, jij doet niet anders :D
Leef en Laten Leven
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:24:45 #156
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119808952
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:23 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Iemand die in dit ingewikkelde conflict dat al tientallen jaren speelt enkel 1 kant kiest, neem ik niet serieus.
En wat kan mij dat schelen, wie jij serieus neemt en wie niet?
pi_119808961
quote:
Die heb ik even opgeslagen in mijn bookmarks .. thnx
pleased to meet you
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:25:23 #158
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119808969
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:24 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

En wat kan mij dat schelen, wie jij serieus neemt en wie niet?
Prima. Maar je blaast wel erg hoog van de toren. Al dagen.
Leef en Laten Leven
pi_119808985
quote:

[..]

Haat...

[..]

... en nog meer haat.

Goed bezig, jongens. ^O^
De meeste haat komt van Israël. De reden dat het daar onrustig is, is heel simpel: Israël. Israël wil geen vrede, Israël blijft provoceren en Israël zal altijd met een excuus komen om te doen wat ze doen.

Israël wil blijven uitbreiden en de Westbank bezetten. Als er geen vrede is, kunnen ze dat niet doen. Derhalve heeft Israël behoefte aan oorlog met Hamas. Daarom wordt Hamas ook niet vernietigd door Israël, anders hebben ze geen vijand meer en kunnen ze hun expansiepolitiek niet meer verantwoorden.

Israël wil de status quo helemaal niet doorbreken. Die vinden het prima zo. Af en toe een paar burgerdoden door wat amateuristische raketten maar dat weegt lang niet op tegen al die illegale nederzettingen die ze er voor terugkrijgen op de W. Jordaanoever.
PWBF
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:26:42 #160
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119808994
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:25 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Prima. Maar je blaast wel erg hoog van de toren. Al dagen.
En wat kan mij het schelen wat jij denkt? :D

Nog één keer: heb je iets bij te dragen? Want zo niet, wat dóe je hier dan?
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:27:28 #161
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119809009
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:26 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

En wat kan mij het schelen wat jij denkt? :D

Nog één keer: heb je iets bij te dragen? Want zo niet, wat dóe je hier dan?
Alsof jij iets bij te dragen hebt behalve: Israel, israel israel, en de rest kan stikken.
Ga toch weg, jong.
Leef en Laten Leven
pi_119809026
Boris, ben jij er zelf een of ben je een knecht?
PWBF
pi_119809053
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:23 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Waarom fixeer jij je dan zo op Israël?
pleased to meet you
pi_119809076
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat doen knechten van het volk Israël wel vaker.
PWBF
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:36:26 #165
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119809196
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De meeste haat komt van door Israël.
Zo klopt het wat beter.
quote:
De reden dat het daar onrustig is, is heel simpel: Israël.
Tot zover eens.
quote:
Israël wil geen vrede, Israël blijft provoceren en Israël zal altijd met een excuus komen om te doen wat ze doen.
Wat een onzin, jongen.

Ooit aan gedacht dat alles wat Israël doet, wordt opgevat als een provocatie - inclusief de aanwezigheid van het land, op de plek waar het ligt? Dat land is er allang aan gewend dat alles wat zij doen, in de ogen van hun buurlanden een provocatie is. Het volk dat er de dienst uitmaakt, is zo langzamerhand ook wel gewend dat ze gehaat worden omdat ze tot een bepaald volk behoren (niet dat ze daar wat aan kunnen doen verder) en/of omdat ze zich vestigden op een plek waar anderen het niet mee eens waren, om het maar zachtjes uit te drukken...

Ik heb t idee dat het ze ook niet meer zoveel kan schelen wat anderen over hen denken... ik weet wel dat als de Arabieren/Palestijnen de wapens neerleggen, het in no time vrede is daar. Andersom ook wel - na een nieuwe genocide.
quote:
Israël wil blijven uitbreiden en de Westbank bezetten. Als er geen vrede is, kunnen ze dat niet doen. Derhalve heeft Israël behoefte aan oorlog met Hamas. Daarom wordt Hamas ook niet vernietigd door Israël, anders hebben ze geen vijand meer en kunnen ze hun expansiepolitiek niet meer verantwoorden.
Hezbollah.

Woosh, dat was je argument die overboord vloog met het geluid van een Fajr-5...
quote:
Israël wil de status quo helemaal niet doorbreken. Die vinden het prima zo. Af en toe een paar burgerdoden door wat amateuristische raketten maar dat weegt lang niet op tegen al die illegale nederzettingen die ze er voor terugkrijgen op de W. Jordaanoever.
Nou... ik zeg 't al een paar dagen... maar waarom vliegen die raketten eigenlijk niet op die illegale nederzettingen af?
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:37:00 #166
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119809215
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Daar gebeurt het toch allemaal :? Moet ik me dan fixeren op ijsland? Gebeurt geen fuck joh.
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:37:01 #167
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119809216
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:05 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
NAVO vs Israël. Wie gaat er winnen denk je :')
pi_119809367
En nu weer normaal.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:47:28 #169
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119809474
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:43 schreef Voorschrift het volgende:
En nu weer normaal.
Graag.
Leef en Laten Leven
pi_119809486
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:37 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Alsof dat überhaupt ooit gaat gebeuren :').
pi_119809541
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:37 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Alsof Turkije enige hulp nodig heeft in een oorlog met Israel :) .

[ Bericht 5% gewijzigd door plesner op 01-12-2012 12:55:37 ]
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:50:35 #172
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119809546
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:28 schreef Nielsch het volgende:
Boris, ben jij er zelf een of ben je een knecht?
:')

Hate much?
pi_119809645
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:36 schreef BorisDeLul het volgende:

Nou... ik zeg 't al een paar dagen... maar waarom vliegen die raketten eigenlijk niet op die illegale nederzettingen af?
Omdat de PLO / Fatah blijkbaar geen behoefte hebben aan het starten van agressie... Dit in tegenstelling tot Israël.
PWBF
  zaterdag 1 december 2012 @ 13:03:41 #174
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119809816
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:48 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Alsof dat überhaupt ooit gaat gebeuren :').
Als Israel zo dom is om Turkije aan te vallen en Turkjie geen steun krijgt van alle NAVO-staten, dan zal de derde Wereldoorlog starten.
  zaterdag 1 december 2012 @ 13:19:50 #175
390400 CrzyCMder
Kennis is macht!
pi_119810108
Zoals de meeste van ons weten, is dit conflict ontstaan door 2 grote boosdoeners.

- Amerika die telkens opkomt voor Isreal, dmv haar Vetorecht en heel veel geld (Miljarden per jaar aan zogenaamde Goodwill spendeert)
- Engeland dankzij haar belfort verklaring, om de joden een land te geven.

Door deze 2 boosdoeners overlijden er dagelijks honderden onschuldige kinderen, mannen en vrouwen. Terwijl wij allemaal hopeloos toekijken.

Isreal met zeer geavanceerde wapens, ontwikkeld en gefinanceerd door USA
en Palestina met zelfgemaakte bommen om hun middel, stenen en raketten die hetzelfde schade aanbrengen als onze vuurpijlen tijdens oud en nieuw.

1 woord, schandalig.

[ Bericht 0% gewijzigd door CrzyCMder op 01-12-2012 13:42:48 ]
- Als de angst oprukt, trekt de logica zich terug,
- De geschiedenis leert ons, dat de mens niks leert van de geschiedenis
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:00:41 #176
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119810951
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:47 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Graag.
Ja. Graag. O-)
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:01:40 #177
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119810977
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Omdat de PLO / Fatah blijkbaar geen behoefte hebben aan het starten van agressie... Dit in tegenstelling tot Israël.
En de Palestijnse terroristen, natuurlijk.
pi_119811024
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 13:19 schreef CrzyCMder het volgende:
Zoals de meeste van ons weten, is dit conflict ontstaan door 2 grote boosdoeners.

- Amerika die telkens opkomt voor Isreal, dmv haar Vetorecht en heel veel geld (Miljarden per jaar aan zogenaamde Goodwill spendeert)
- Engeland dankzij haar belfort verklaring, om de joden een land te geven.

Door deze 2 boosdoeners overlijden er dagelijks honderden onschuldige kinderen, mannen en vrouwen. Terwijl wij allemaal hopeloos toekijken.

Isreal met zeer geavanceerde wapens, ontwikkeld en gefinanceerd door USA
en Palestina met zelfgemaakte bommen om hun middel, stenen en raketten die hetzelfde schade aanbrengen als onze vuurpijlen tijdens oud en nieuw.

1 woord, schandalig.
Wow.....Af en toe denk je dat het niet dommer kan.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_119811352
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:05 schreef moussie het volgende:

[..]

In jouw ogen bestaat er dus maar één scenario ..
Nogmaals het is geen scenario :') :').

[..]

quote:
Nou nee, dat niet alleen. Jij riep mij op om mijn mening maar aan te passen .. met je 'kom nou, ik weet waarover ik het heb' want jij hebt er immers voor gestudeerd. En vertel, hoe is Iran er nu al beter van geworden
Jij betwijfelde mijn kennis kennelijk, mijn capaciteiten tot dit inzicht te komen, dat is lachwekkend. Iran heeft hier de politiek op ingericht, hun imago groeit hierdoor, dat is zeer verwerpelijk.

[..]

quote:
Geeft wel aan hoeveel waarde jij hecht aan democratische processen .. mensen die stemmen naar eer en geweten uitmaken voor verwerpelijk omdat hun mening je niet aanstaat ..
Ik kan het geen democratisch proces noemen als Iran stemt zegt wat een dom antwoord weer :') :').

[..]

quote:
Ik rol hier zowat uit mijn stoel van het lachen .. ja dat zet zoden aan de dijk. De Palestijnen weten wel beter, na een paar decennia onderhandelingen onder Amerikaanse leiding ..
Al sinds de val van de Sovjet-Unie heeft Amerika meer belang bij een duidelijke constructieve vrede.
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 14:28:38 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119811608
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vrijwel alles was import, waar denk je dat die mensen vandaan kwamen? Alle kennis m.b.t. oorlogsvoering is dan ook in het Westen opgedaan. Pure braindrain naar het staatje.
tuurlijk was het import, ze hadden toen immers nog geen wapenindustrie

daar hebben we het alleen niet over, het ging om de blinde Amerikaanse steun voor de staat Israel en die kwam pas na de Yom Kippur oorlog echt op gang

daarom heeft Israel bv niet preventief aangevallen want ze zouden van Henry Kissinger nog geen spijker opgestuurd krijgen als ze dat hadden gedaan en ze wisten dat ze verliezen zouden gaan leiden

quote:
10s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De stukken waar ze de muur 'per ongeluk' verkeerd hebben geplaatst is wel degelijk gestolen en niet veroverd.
nope

quote:
10s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En we hebben gezien waartoe dat kan leiden. Denk aan Nazi-Duitsland.
verwachtte hier niet echt een Godwin maar hij is voor de verrandering goed op zijn plaats

Nazi Duitsland is idd een prima voorbeeld, na de 1ste wereldoorlog kregen de Duitsers alle schuld in de schoenen geschoven, ze raakten grote stroken land kwijt en moesten gruwelijk veel geld terug betalen en dat zat ze niet heel erg lekker zeker niet gezien het feit dat ze militair gezien niet echt de mindere waren en de Fransen voor de oorlog ook niet bepaald lieverdjes waren!!

die zagen het verdrag van Versailles als oneerlijk en een belediging en weet ik veel wat en daar hebben Hitler en de Nazi's handig misbruik van gemaakt met WO2, de holocaust en al die shit als gevolg

dit vraagt men van de Israeli's ook die moeten 50 jaar oorlog, Arabische invallen en Palestijns terreur vergeten en gewoon weer terug naar hoe het was om de Palestijnen een pleziertje te doen zonder dat ze er iets voor terug krijgen in de hoop dat het dit keer wel goed gaat

dat is toch niet realistisch?
pi_119811801
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:28 schreef sp3c het volgende:
tuurlijk was het import, ze hadden toen immers nog geen wapenindustrie

daar hebben we het alleen niet over, het ging om de blinde Amerikaanse steun voor de staat Israel en die kwam pas na de Yom Kippur oorlog echt op gang
Ik had het niet alleen over wapens, maar ook over kennis over oorlogsvoering. Afgezien daarvan is het vrij nutteloos om je telkens te beroepen op de oorlogen voor Yom Kippur, we leven nu in 2012 en de situatie is volstrekt anders - al een kleine 40 jaar lang worden er vrijblijvend miljarden dollars naar Israel verscheept, nog buiten de gratis wapens om.

quote:
nope
Yep, er is geen strijd aan vooraf gegaan. Derhalve is van een verovering geen sprake.

quote:
verwachtte hier niet echt een Godwin maar hij is voor de verrandering goed op zijn plaats

Nazi Duitsland is idd een prima voorbeeld, na de 1ste wereldoorlog kregen de Duitsers alle schuld in de schoenen geschoven, ze raakten grote stroken land kwijt en moesten gruwelijk veel geld terug betalen en dat zat ze niet heel erg lekker zeker niet gezien het feit dat ze militair gezien niet echt de mindere waren en de Fransen voor de oorlog ook niet bepaald lieverdjes waren!!

die zagen het verdrag van Versailles als oneerlijk en een belediging en weet ik veel wat en daar hebben Hitler en de Nazi's handig misbruik van gemaakt met WO2, de holocaust en al die shit als gevolg

dit vraagt men van de Israeli's ook die moeten 50 jaar oorlog, Arabische invallen en Palestijns terreur vergeten en gewoon weer terug naar hoe het was om de Palestijnen een pleziertje te doen zonder dat ze er iets voor terug krijgen in de hoop dat het dit keer wel goed gaat

dat is toch niet realistisch?
Erg grappen hoe jij het allemaal (as usual) naar je hand weet te zetten. Echter ik quote een specifiek onderdeel van je post. Het ging namelijk om de underdog positie tijdens de onderhandelingen. Duitsland was praktisch failliet en kreeg alle stront over zich heen. Tijdens de onderhandelingen werden ze uitgewoond. Dat is vergelijkbaar met de positie die de Palestijnen tijdens de onderhandelingen hebben. Je ziet het ook nu weer, ze worden uitgewoond en ze hebben al jaren de underdog positie. Palestijnen hebben meer dan 50 jaar aan Israëlisch staatsterreur moeten ondergaan, vernederingen bij checkpoints, oorlogsmisdaden, gestolen land, gespleten gezinnen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119811866
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:34 schreef Mutant01 het volgende:

Israeliers hebben meer dan 50 jaar aan Palestijns terreur moeten ondergaan, vernederingen in dorpen, oorlogsmisdaden, beschoten land, opgeblazen gezinnen.
For once we agree.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119811896
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:36 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

For once we agree.
Dat wordt nergens ontkend. Jammer he.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119811913
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, ik belicht even je eenzijdigheid.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119811949
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Om nogmaals het nutteloze en eenzijdige van dit VN-plan te onderstrepen.
pi_119811975
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:38 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee, ik belicht even je eenzijdigheid.
Ik belichtte de eenzijdigheid van Sp3c - ergo, je bent blind.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119811995
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Er is niets eenzijdig aan. De oprichting van de staat Israel was net zo goed eenzijdig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119812028
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Laat ze toch lekker Israel tegen 't zere been schoppen.

De gevolgen zijn hun eigen. 8-)
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119812082
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er is niets eenzijdig aan. De oprichting van de staat Israel was net zo goed eenzijdig.
Dat had tweezijdig kunnen zijn als de Palestijnen hun eigen staat hadden geaccepteerd :') :').
Maar jij zegt dat er niets eenzijdig aan is.
Vertel eens, in hoeverre wordt Israel hier beter van, ik ben zeer benieuwd.

quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:42 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Laat ze toch lekker Israel tegen 't zere been schoppen.

De gevolgen zijn hun eigen. 8-)
Abbas al gefeliciteerd met het weer verlengen van het conflict :D :D.
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:45:05 #190
390400 CrzyCMder
Kennis is macht!
pi_119812094
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:04 schreef truthortruth het volgende:
Amerika die telkens opkomt voor Isreal, dmv haar Vetorecht en heel veel geld (Miljarden per jaar aan zogenaamde Goodwill spendeert)- Engeland dankzij haar belfort verklaring, om de joden een land te geven.Door deze 2 boosdoeners overlijden er dagelijks honderden onschuldige kinderen, mannen en vrouwen. Terwijl wij allemaal hopeloos
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:04 schreef truthortruth het volgende:
Wow.....Af en toe denk je dat het niet dommer kan.

Zolang mensen communiseren, zonder kennis op een topic, zul je niks anders tegen komen.
het blijft vervelend. maar de feiten zijn zichtbaar, voor de mensen die ze willen inzien.
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 14:45:30 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119812104
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik had het niet alleen over wapens, maar ook over kennis over oorlogsvoering. Afgezien daarvan is het vrij nutteloos om je telkens te beroepen op de oorlogen voor Yom Kippur, we leven nu in 2012 en de situatie is volstrekt anders - al een kleine 40 jaar lang worden er vrijblijvend miljarden dollars naar Israel verscheept, nog buiten de gratis wapens om.
ik beroep me niet op de oorlogen voor yom kippur er werd een vraag gesteld en daar geef ik antwoord op, als je het daar niet over wilt hebben dan moet je buiten die discussie blijven

de kennis over het oorlogvoeren kwam vooral uit Rusland in/tot die tijd, op de luchtmacht na dat was vooral ex RAF (ww2 ervaring) en het materiaal was veelal ww2 surplus net als bij de buurlanden

daarnaast is de Amerikaanse steun er na die oorlog gekomen door het vredesakkoord met Egypte die dus ook 'gratis' wapentuig opgestuurd krijgen ieder jaar met als resultaat dat er niet meer om het Suez kanaal word gevochten
quote:
[..]

Yep, er is geen strijd aan vooraf gegaan. Derhalve is van een verovering geen sprake.
wel, die entifadah's enzo gingen eraan vooraf

either way, landjepik klinkt mooi in de volksmond maar in het internationaal recht bestaat het niet
het is bezet gebied dat de Israeli's op de Palestijnen hebben veroverd en ongetwijfeld een keer gaan annexeren
quote:
[..]

Erg grappen hoe jij het allemaal (as usual) naar je hand weet te zetten.
stel je niet altijd zo aan zeg
pi_119812109
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:44 schreef DeParo het volgende:

Abbas al gefeliciteerd met het weer verlengen van het conflict :D :D.
Daarom, de eerste maatregelen zijn nog meer Palestijnse uitzettingen in Oost-Jeruzalem.

Wat een vooruitgang voor de Palestijnen. :D
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:45:52 #193
137562 rakotto
pi_119812114
Palestinian dies after Israeli troops fire at Gaza border

quote:
One of six Palestinians shot and wounded by Israeli troops on Friday while protesting at the Gaza Strip boundary fence died on Saturday, hospital officials said.
The fortified fence and a 300-metre-deep zone on the Palestinian side - on which Israel has regularly fired since 2009 with the declared aim of keeping gunmen and infiltrators away from the border - have been a testing ground for the Nov. 21 truce that ended an eight-day surge in Gaza fighting.

Gaza's Hamas government has said the Egyptian-brokered ceasefire would put an end to the Israeli no-go zone, allowing Palestinian farmers back to their land there. Israel has said it would back off if Palestinians did not threaten to strike across the boundary.

Asked about Friday's shootings near the southern town of Rafah, an Israeli military spokeswoman said Palestinians had come up to the fence to vandalise it. Soldiers warned them away, and when that did not deter them, shot at their legs, she said.

Palestinians described the incident as a demonstration, saying that six people were wounded by the Israeli gunfire. One of them, a 21-year-old man, died on Saturday, hospital officials in Gaza said.

Islamist Hamas remains hostile to the Jewish state but has on at least one occasion sent police to evacuate such protests since the ceasefire, saying it sought both to shore up the truce and prevent Palestinian casualties.
pi_119812160
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:44 schreef DeParo het volgende:
Dat had tweezijdig kunnen zijn als de Palestijnen hun eigen staat hadden geaccepteerd :') :').
Maar jij zegt dat er niets eenzijdig aan is.
Vertel eens, in hoeverre wordt Israel hier beter van, ik ben zeer benieuwd.
Waarom MOESTEN de Palestijnen dat toen accepteren. Dat gaat nergens over natuurlijk. Tja, dan MOET Israël dit ook maar accepteren toch?
Allah Al Watan Al Malik
pi_119812185
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom MOESTEN de Palestijnen dat toen accepteren. Dat gaat nergens over natuurlijk. Tja, dan MOET Israël dit ook maar accepteren toch?
Doen ze toch ook?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119812265
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:48 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Doen ze toch ook?
Blijkbaar niet, want ze gaan nu illegale nederzettingen bouwen - als reactie/wraak.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119812286
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, want ze gaan nu illegale nederzettingen bouwen - als reactie/wraak.
Dus accepteren ze het als de nieuwe situatie.

Als ze het zouden negeren dan zouden ze er niet naar handelen. 8-)
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 14:53:16 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119812304
dus eigenlijk veranderd er helemaal niets
pi_119812330
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:53 schreef sp3c het volgende:
Zoiets ja.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 14:55:47 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119812384
ze hebben iig weer een leuk feestje gehad in de gebieden die ze nog over hebben, jammer dat ze geen biertje mogen drinken, viva palestina w/
pi_119812404
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:45 schreef sp3c het volgende:
ik beroep me niet op de oorlogen voor yom kippur er werd een vraag gesteld en daar geef ik antwoord op, als je het daar niet over wilt hebben dan moet je buiten die discussie blijven

de kennis over het oorlogvoeren kwam vooral uit Rusland in/tot die tijd, op de luchtmacht na dat was vooral ex RAF (ww2 ervaring) en het materiaal was veelal ww2 surplus net als bij de buurlanden

daarnaast is de Amerikaanse steun er na die oorlog gekomen door het vredesakkoord met Egypte die dus ook 'gratis' wapentuig opgestuurd krijgen ieder jaar met als resultaat dat er niet meer om het Suez kanaal word gevochten
Er werd geen vraag gesteld, er werd iets beweerd. Jij gaf daar antwoord op, en ik maak daar een behoorlijk nuance bij. Ik heb nergens gesteld dat die kennis van Amerika zou komen. Het gaat erom dat zij kennis hadden die niet uit de lucht is komen vallen, kennis van oorlogsvoering die ook cruciaal is geweest het winnen van de oorlogen. Nog afgezien van het falen van de samenwerking van de legers van de verschillende aanvallende landen, dat was van een niveau lik-mn-vestje. Hoe dan ook, anno 2012 is de situatie volstrekt anders.

quote:
wel, die entifadah's enzo gingen eraan vooraf
Die een antwoord waren op de nederzettingen politiek. Ik had het over de bouw van de muur. Ten tijden van het bouwen was het geen betwist grondgebied. Ik noem het gejat, dat jij er een andere term voor wil gebruiken, maakt het inhoudelijk niet anders.

quote:
either way, landjepik klinkt mooi in de volksmond maar in het internationaal recht bestaat het niet
het is bezet gebied dat de Israeli's op de Palestijnen hebben veroverd en ongetwijfeld een keer gaan annexeren
Dat het in het internationaal recht niet bestaat, betekent niet dat wij het niet zo kunnen noemen. Het is wat het is, gejat grond van een ander. Dat er geen specifieke internationele regel voor is gemaakt, doet er niet toe. Je kan het ook een andere naam geven, geannexeerd grondgebied, bezet grondgebied, maar dat maakt het allemaal niet mooier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 01-12-2012 15:25:59 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_119812415
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:53 schreef sp3c het volgende:
Jawel, de Palestijnen hebben een morele overwinning. Erg belangrijk.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 15:03:12 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119812560
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er werd geen vraag gesteld, er werd iets beweerd. Jij gaf daar antwoord op, en ik maak daar een behoorlijk nuance bij. Ik heb nergens gesteld dat die kennis van Amerika zou komen. Het gaat erom dat zij kennis hadden die niet uit de lucht is komen vallen, kennis van oorlogsvoering die ook cruciaal is geweest het winnen van de oorlogen. Nog afgezien van het falen van de samenwerking van de legers van de verschillende aanvallende landen, dat was van een niveau lik-mn-vestje. Hoe dan ook, anno 2012 is de situatie volstrekt anders.
wel hoor, Remlof vroeg wanneer en ik gaf daar antwoord op

verder is het een knap stukje geschiedenisvervalsing

Israel won die oorlogen door simpelweg slimmer om te gaan met de spulletjes die ze hadden en het heel erg snel op kunnen roepen van reserves en die kennis komt echt niet uit het westen en al helemaal niet uit Amerika

daarnaast opereerden de verschillende Arabische legers op verschillende fronten dus van samenwerking was uberhaupt geen sprake, dat werd pas interessant toen de Jordaniers en Irakezen mee kwamen doen toen Israelische troepen al binnen bereik van Damascus waren en hierbij zijn gewoon succesjes geboekt

de krakemikkige Arabische soldaat is een fabeltje

quote:
[..]

Die een antwoord waren op de nederzettingen politiek.
kip/ei

quote:
[..]

Dat het in het internationaal recht niet bestaat, betekend niet dat wij het niet zo kunnen noemen. Het is wat het is, gejat grond van een ander. Dat er geen specifieke internationele regel voor is gemaakt, doet er niet toe. Je kan het ook een andere naam geven, geannexeerd grondgebied, bezet grondgebied, maar dat maakt het allemaal niet mooier.
voor mijn part noem je het chocolade kersen land met sprinkeltjes bovenop maar dat maakt het niet waar
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 15:04:27 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119812584
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jawel, de Palestijnen hebben een morele overwinning. Erg belangrijk.
je koopt er alleen letterlijk en figuurlijk niets voor en de situatie op de grond verslechterd alleen maar verder

beetje een pyrrhus overwinning dan
  zaterdag 1 december 2012 @ 15:08:20 #205
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_119812671
Wanneer gaat het weer los tussen Hamas en Fatah? Want ze zijn o zo eensgezind. :')
pi_119812674
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:03 schreef sp3c het volgende:
verder is het een knap stukje geschiedenisvervalsing

Israel won die oorlogen door simpelweg slimmer om te gaan met de spulletjes die ze hadden en het heel erg snel op kunnen roepen van reserves en die kennis komt echt niet uit het westen en al helemaal niet uit Amerika
Ik ga mijzelf niet blijven herhalen - ik raad je aan om nogmaals goed mijn post te lezen. Ik stel nergens dat die kennis afkomstig is van het Westen of Amerika.

quote:
daarnaast opereerden de verschillende Arabische legers op verschillende fronten dus van samenwerking was uberhaupt geen sprake, dat werd pas interessant toen de Jordaniers en Irakezen mee kwamen doen toen Israelische troepen al binnen bereik van Damascus waren en hierbij zijn gewoon succesjes geboekt.
En dat is meteen het punt wat ik net ook al maakte. Er was inderdaad geen samenwerking. Dus van een echt gecoördineerde aanval was geen sprake. Iets wat natuurlijk heel van nationalistische Israeliers of Israel-aanhangers doorgaans wel beweren overigens. Het waren separate fronten.

quote:
voor mijn part noem je het chocolade kersen land met sprinkeltjes bovenop maar dat maakt het niet waar
Het is een feit dat het Palestijns grondgebied betreft, waarop de muur nu (gedeeltelijk staat). Of het gejat is, geannexeerd is of wat dan ook boeit niet. Dat het strijdig is met internationaal recht, dat is min of meer duidelijk:

quote:
In a 2004 advisory opinion resulting from a Palestinian-initiated U.N. resolution, the International Court of Justice considered that "Israel cannot rely on a right of self-defence or on a state of necessity in order to preclude the wrongfulness of the construction of the wall". The Court asserted that "the construction of the wall, and its associated régime, are contrary to international law"
Allah Al Watan Al Malik
pi_119812687
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

je koopt er alleen letterlijk en figuurlijk niets voor en de situatie op de grond verslechterd alleen maar verder

beetje een pyrrhus overwinning dan
De situatie op de grond was per definitie verslechterd, dat blijkt ook wel weer uit de afgelopen weken. Maar ook een aantal maanden daarvoor heeft Israel de bouw van nederzettingen gewoon door laten gaan.. dus het boeit wat dat betreft geen reet.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 15:17:08 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119812847
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ga mijzelf niet blijven herhalen - ik raad je aan om nogmaals goed mijn post te lezen. Ik stel nergens dat die kennis afkomstig is van het Westen of Amerika.
dat was nu juist het punt waar we het over hadden, Israel zou enkel bestaan bij gratie van de oneindige Amerikaanse steun en dat betwist ik

quote:
[..]

En dat is meteen het punt wat ik net ook al maakte. Er was inderdaad geen samenwerking. Dus van een echt gecoördineerde aanval was geen sprake. Iets wat natuurlijk heel van nationalistische Israeliers of Israel-aanhangers doorgaans wel beweren overigens. Het waren separate fronten.
natuurlijk was het wel een gecoordineerde aanval, ze hebben dit maandenlang met elkaar besproken, overlegd en beoefend en toen de een in het nauw kwam kwamen de anderen helpen

maar echt samenwerken konden ze niet want Israel zIt daar tussen dus de noodzaak is er simpelweg niet, de punten waar ze elkaar tegenkwamen hebben ze goed joint op kunnen treden
quote:
[..]

Het is een feit dat het Palestijns grondgebied betreft, waarop de muur nu (gedeeltelijk staat). Of het gejat is, geannexeerd is of wat dan ook boeit niet. Dat het strijdig is met internationaal recht, dat is min of meer duidelijk:
deels

de muur an sich is niet echt illegaal, ook niet waar het over bezet gebied heen gaat want het dient een primair militair doel ... het word een ander verhaal waar het ding om de illegale nederzettingen in Palestijnse gebieden heen gebouwt is
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 15:19:11 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119812888
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De situatie op de grond was per definitie verslechterd, dat blijkt ook wel weer uit de afgelopen weken. Maar ook een aantal maanden daarvoor heeft Israel de bouw van nederzettingen gewoon door laten gaan.. dus het boeit wat dat betreft geen reet.
zolang er van beide kanten enkel stappen genomen worden die de relatie tussen de twee kampen verslechterd gaat het er niet beter op worden nee

ik zie dit ook niet zo heel snel veranderen
pi_119812954
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:17 schreef sp3c het volgende:
dat was nu juist het punt waar we het over hadden, Israel zou enkel bestaan bij gratie van de oneindige Amerikaanse steun en dat betwist ik
Vroeger wellicht niet, maar nu lijkt het er verdacht veel op. Maar goed, laten we het er op houden dat dit per definitie een nutteloze discussie is wat dat betreft.

quote:
natuurlijk was het wel een gecoordineerde aanval, ze hebben dit maandenlang met elkaar besproken, overlegd en beoefend en toen de een in het nauw kwam kwamen de anderen helpen.
maar echt samenwerken konden ze niet want Israel zIt daar tussen dus de noodzaak is er simpelweg niet, de punten waar ze elkaar tegenkwamen hebben ze goed joint op kunnen treden
Tja, ik heb een andere definitie van een gecoördineerde aanval. Punt wat blijft staan is dat er van samenwerking geen sprake was.

quote:
deels

de muur an sich is niet echt illegaal, ook niet waar het over bezet gebied heen gaat want het dient een primair militair doel ... het word een ander verhaal waar het ding om de illegale nederzettingen in Palestijnse gebieden heen gebouwt is
Tja, het internationaal strafhof is het toch echt niet met je eens wat dat betreft.:

quote:
The construction of the wall being built by Israel, the occupying Power, in the Occupied Palestinian Territory, including in and around East Jerusalem, and its associated regime, are contrary to international law;
Israel is under an obligation to terminate its breaches of international law; it is under an obligation to cease forthwith the works of construction of the wall being built in the Occupied Palestinian Territory, including in and around East Jerusalem, to dismantle forthwith the structure therein situated, and to repeal or render ineffective forthwith all legislative and regulatory acts relating thereto, in accordance with paragraph 151 of this Opinion;
Israel is under an obligation to make reparation for all damage caused by the construction of the wall in the Occupied Palestinian Territory, including in and around East Jerusalem;
All States are under an obligation not to recognize the illegal situation resulting from the construction of the wall and not to render aid or assistance in maintaining the situation created by such construction; all States parties to the Fourth Geneva Convention relative to the Protection of Civilian Persons in Time of War of 12 August 1949 have in addition the obligation, while respecting the United Nations Charter and international law, to ensure compliance by Israel with international humanitarian law as embodied in that Convention;
The United Nations, and especially the General Assembly and the Security Council, should consider what further action is required to bring to an end the illegal situation resulting from the construction of the wall and the associated regime, taking due account of the present Advisory Opinion.
The opinion were passed 14-1 by the court judges, except for the 4th decision which was passed 13-2.
Thomas Buergenthal, the American judge, was the sole dissenting member of the 15 judges on this ICJ panel. In his declaration [13] he concluded that the court should have declined to hear the case since it did not have before it "relevant facts bearing directly on issues of Israel's legitimate right of self-defense".
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 1 december 2012 @ 15:26:38 #211
104871 remlof
Europees federalist
pi_119813074
Zie ook Wikipedia.

De steun is er altijd geweest, maar sinds begin jaren 70 bestaat die praktisch alleen nog maar uit wapens.
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 15:29:42 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119813165
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vroeger wellicht niet, maar nu lijkt het er verdacht veel op. Maar goed, laten we het er op houden dat dit per definitie een nutteloze discussie is wat dat betreft.
mij best, ik begon hem niet
quote:
[..]

Tja, ik heb een andere definitie van een gecoördineerde aanval. Punt wat blijft staan is dat er van samenwerking geen sprake was.
dat was er dus wel op een aantal fronten en het verdere gebrek daaraan is niet de reden waarom ze verloren, de steun vanuit het buiteland was dit ook niet want de Russen vlogen meer tonnen de regio in dan de Amerikanen

ze verloren door slechte beslissingen van de (politieke) leiding en het feit dat de Israeli's sneller meer man konden mobiliseren dan ze verwacht hadden
quote:
[..]

Tja, het internationaal strafhof is het toch echt niet met je eens wat dat betreft.:

[..]

echt wel

de muur is illegaal en dus vinden ze dat lidstaten er niet aan mee mogen werken, en ze vinden dat bezet gebied dat door die muur in Israel valt niet van status veranderd maar gewoon bezet gebied blijft

het is niet heel erg anders dan wat ik zeg

maar het bouwen van een muur (fortificaties) in bezet gebied an sich is niet illegaal, voorbeelden te over ... Berlijn en Kosovska Mitrovica zijn er 2
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 15:36:46 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119813374
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:26 schreef remlof het volgende:
Zie ook Wikipedia.

De steun is er altijd geweest, maar sinds begin jaren 70 bestaat die praktisch alleen nog maar uit wapens.
voor de jaren 70 was het niet bepaald ongelimiteerd en dat was het punt geloof ik, is ook duidelijk terug te zien in je link

als ze vandaag de dag met de Britten en de Fransen Suez in zouden nemen dan zouden ze niet terug worden gefloten door Washington om maar wat te noemen
pi_119813426
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:19 schreef DeParo het volgende:
Nogmaals het is geen scenario :') :').
Dat zeg jij dus, op basis van wat jij denkt. Nogmaals, dat jij iets denkt maakt het nog geen vaststaand feit.

quote:
Jij betwijfelde mijn kennis kennelijk, mijn capaciteiten tot dit inzicht te komen, dat is lachwekkend. Iran heeft hier de politiek op ingericht, hun imago groeit hierdoor, dat is zeer verwerpelijk.
Iemand die denkt de wijsheid in pacht te hebben omdat die ervoor gestudeerd heeft, dat is pas belachelijk. Voor de rest is er op zich niets verwerpelijks aan het steunen van mensen waarmee jij het eens bent, dat jij het standpunt zelf verwerpelijk vindt verandert niets aan dat gegeven.

quote:
Ik kan het geen democratisch proces noemen als Iran stemt zegt wat een dom antwoord weer :') :').
Say what? Het is geen democratisch proces als Iran stemt? Nou vraag ik mij toch echt af wat jij onder democratie verstaat .. alleen je vriendjes mogen stemmen of zo?

quote:
Al sinds de val van de Sovjet-Unie heeft Amerika meer belang bij een duidelijke constructieve vrede.
Alleen zolang het hun wapenproductie en -verkoop niet in gevaar brengt
pleased to meet you
pi_119813437
quote:
Waar heb jij het over? Ik klik erop en krijg 2x Afghanistan...Wtf :')

BTW: Wat een slechte comparison, kijk a.u.b. de factoren :') :') :') !

Dat laat alleen al zien hoe naïef jij bent, door zo'n site te geloven. :)
#freefrederike
pi_119814348
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:45 schreef CrzyCMder het volgende:
[..]
Zolang mensen communiseren, zonder kennis op een topic, zul je niks anders tegen komen.
het blijft vervelend. maar de feiten zijn zichtbaar, voor de mensen die ze willen inzien.
Als jij roept dat elke dag honderden kinderen, mannen en vrouwen overlijden als gevolg van dit conflict dan ben je echt diegene zonder kennis van zaken.
  zaterdag 1 december 2012 @ 16:22:59 #217
390400 CrzyCMder
Kennis is macht!
pi_119814712

[ Bericht 100% gewijzigd door CrzyCMder op 01-12-2012 16:27:49 ]
pi_119814722
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:39 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Waar heb jij het over? Ik klik erop en krijg 2x Afghanistan...Wtf :')

BTW: Wat een slechte comparison, kijk a.u.b. de factoren :') :') :') !

Dat laat alleen al zien hoe naïef jij bent, door zo'n site te geloven. :)
En welke factoren zijn volgens jou niet relevant dan?
pleased to meet you
  zaterdag 1 december 2012 @ 16:24:24 #219
390400 CrzyCMder
Kennis is macht!
pi_119814751
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:11 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als jij roept dat elke dag honderden kinderen, mannen en vrouwen overlijden als gevolg van dit conflict dan ben je echt diegene zonder kennis van zaken.
[quote]0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:11 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Beste persoon, zodra iemand een duidelijke situatie in beeld brengt en figuurlijke telling gebruikt dan staat dat los van kennis. Kennis berust o.a op personen die het verschil tussen letterlijk en figuurlijk kunnen onderscheiden.
pi_119814929
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:24 schreef CrzyCMder het volgende:
[..]
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 1 december 2012 16:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Beste persoon, zodra iemand een duidelijke situatie in beeld brengt en figuurlijke telling gebruikt dan staat dat los van kennis. Kennis berust o.a op personen die het verschil tussen letterlijk en figuurlijk kunnen onderscheiden.
Als jij het over honderden doden hebt dan moet je dat dus figuurlijk nemen? Sorry maar dat noem ik gewoon dom (iets specifieker kan je het liegen of haatzaaien noemen).
  zaterdag 1 december 2012 @ 16:55:59 #221
390400 CrzyCMder
Kennis is macht!
pi_119815622
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als jij het over honderden doden hebt dan moet je dat dus figuurlijk nemen? Sorry maar dat noem ik gewoon dom (iets specifieker kan je het liegen of haatzaaien noemen).
het valt mij op dat je alleen maar aandacht besteedt aan de tellingen, doet de rest niks met je?
doet het niks met je dat er enkelingen, tientallen of honderdtallen onterecht komen te overlijden of gaat het jou alleen om de tellingen? Je geeft me duidelijk aan door jou beschuldigingen van haatzaaien en liegen dat jou intelligentiegraad behoorlijk onder het gemiddelde zit.
pi_119816225
Cijfers?

Volgens B'Tselem zijn er in de afgelopen 12 jaar 6622 Palestijnen om het leven gekomen door Israëliërs, en 1097 Israëliërs door Palestijnen. Dat zijn dus dik 6 keer zoveel, 1,5 Palestijn per dag, tegenover 0,25 Israëliër per dag.
http://old.btselem.org/statistics/english/Casualties.asp

Iedere dag honderden Palestijnen is dus inderdaad overdreven, maar zeggen dat er iedere dag minstens een Palestijnse dode valt door Israëlisch geweld niet!
pleased to meet you
pi_119816813
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:55 schreef CrzyCMder het volgende:
[..]
het valt mij op dat je alleen maar aandacht besteedt aan de tellingen, doet de rest niks met je?
doet het niks met je dat er enkelingen, tientallen of honderdtallen onterecht komen te overlijden of gaat het jou alleen om de tellingen? Je geeft me duidelijk aan door jou beschuldigingen van haatzaaien en liegen dat jou intelligentiegraad behoorlijk onder het gemiddelde zit.
Als het jou daadwerkelijk om de mensen zou gaan dan zijn er veel schrijnender en ongenuanceerdere situaties op de wereld waar je je aandacht aan zou kunnen besteden.
  zaterdag 1 december 2012 @ 17:36:48 #224
104871 remlof
Europees federalist
pi_119816850
Oftewel het geweld van Israël tegen Palestina is 6x zo groot als omgekeerd.
pi_119816941
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:36 schreef remlof het volgende:
Oftewel het geweld van Israël tegen Palestina is 6x zo groot als omgekeerd.
Als ik tegen een grote kickbokser z'n been aan schop dan zal het geweld waarschijnlijk ook 6? x zo groot zijn wat ik ga ontvangen.
  zaterdag 1 december 2012 @ 17:49:50 #226
104871 remlof
Europees federalist
pi_119817286
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:39 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als ik tegen een grote kickbokser z'n been aan schop dan zal het geweld waarschijnlijk ook 6? x zo groot zijn wat ik ga ontvangen.
Toch vind ik het vreemd, ook gezien het feit dat Israël over veel betere en preciezere wapens beschikt.
Ergo, ze slaan expres veel harder terug dan nodig is.
pi_119817368
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Toch vind ik het vreemd, ook gezien het feit dat Israël over veel betere en preciezere wapens beschikt.
Ik denk niet dat wapens zo precies zijn als jij denkt dat ze zijn, dus je conclusie is nogal kort door de bocht. Maar afgezien van dat, als een militair apparaat wordt aangezet zoals het idf of welk leger dan ook, inclusief het nederlandse dan vallen er onschuldige slachtoffers.
  zaterdag 1 december 2012 @ 18:00:04 #228
390400 CrzyCMder
Kennis is macht!
pi_119817609
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:35 schreef truthortruth het volgende:
u daadwerkelijk om de mensen zou gaan dan zijn er veel schrijnender en ongenuanceerdere situaties op de wereld waar je je aandacht aan zou kunnen besteden.
Aangezien het onmogelijk voor jou is om te weten waar ik al mijn aandacht aan besteed.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:17 schreef moussie het volgende:
Cijfers?

Volgens B'Tselem zijn er in de afgelopen 12 jaar 6622 Palestijnen om het leven gekomen door Israëliërs, en 1097 Israëliërs door Palestijnen. Dat zijn dus dik 6 keer zoveel, 1,5 Palestijn per dag, tegenover 0,25 Israëliër per dag.

Iedere dag honderden Palestijnen is dus inderdaad overdreven, maar zeggen dat er iedere dag minstens een Palestijnse dode valt door Israëlisch geweld niet!
Dit geeft al gelijk aan dat jou bron helaas onmgelijk is om te geloven.
http://www.volkskrant.nl/(...)oopt-verder-op.dhtml
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 18:18:52 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119818097
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:17 schreef moussie het volgende:
Cijfers?

en iedere week een Israelische?

kunnen we nu concluderen dat die 'knutselraketjes' helemaal zo ongevaarlijk niet zijn of valt er zonder context niet zo heel erg veel te doen met dit soort cijfers?

niemand ontkend dat Israel veel sterker is dan de Palestijnen maar wat wil je dat ze doen, hun mannen uitrusten met zwaarden en stenen omdat dat eerlijker is?
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 18:22:55 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119818183
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:49 schreef remlof het volgende:

[..]

die conclusie valt niet te trekken aan de hand van dit soort beperkte cijfertjes

wat bv interessanter zou zijn is om te kijken naar hoeveel militanten/militairen en hoeveel burgerdoden de beide partijen gemiddeld bijschrijven iedere week

of hoevaak er misgeschoten word door beide partijen

etc.

quote:
lies, damn lies and statistics
  zaterdag 1 december 2012 @ 18:23:02 #231
390400 CrzyCMder
Kennis is macht!
pi_119818186
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:35 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als het jou daadwerkelijk om de mensen zou gaan dan zijn er veel schrijnender en ongenuanceerdere situaties op de wereld waar je je aandacht aan zou kunnen besteden.
Jij weet gelukkig niet waar ik al mijn aandacht aan besteed en dat is ook niet van toepassing in deze topic, wat ik wel met je kan delen is dat het daadwerkelijk om de mensen gaat. vandaar mijn interesse in deze topic, los van jou de persoon die gewoon zijn tijd probeert in te vullen door nutteloos op bepaalde tellingen te reageren en maar zit te discussiëren voor het feit om te discussiëren.
pi_119818266
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:23 schreef CrzyCMder het volgende:
Jij weet gelukkig niet waar ik al mijn aandacht aan besteed en dat is ook niet van toepassing in deze topic, wat ik wel met je kan delen is dat het daadwerkelijk om de mensen gaat. vandaar mijn interesse in deze topic, los van jou de persoon die gewoon zijn tijd probeert in te vullen door nutteloos op bepaalde tellingen te reageren en maar zit te discussiëren voor het feit om te discussiëren.
Integendeel, ik besef me alleen dat de waarheid een grotere waarde heeft dan het agressief scanderen van honderden doden. Wat in mijn ogen gewoon dom is.
pi_119818277
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:00 schreef CrzyCMder het volgende:
Dit geeft al gelijk aan dat jou bron helaas onmgelijk is om te geloven.
http://www.volkskrant.nl/(...)oopt-verder-op.dhtml
Net loop je nog te zeiken dat er niet alles letterlijk moet worden genomen, nu neem je het zelf letterlijk terwijl je door de rekensom had moeten begrijpen dat het een gemiddelde is over een periode van 12 jaar ..
pleased to meet you
pi_119819294
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

en iedere week een Israelische?
Zoiets ja

quote:
kunnen we nu concluderen dat die 'knutselraketjes' helemaal zo ongevaarlijk niet zijn of valt er zonder context niet zo heel erg veel te doen met dit soort cijfers?
Nee, kunnen we niet, want een snelle blik op de lijst achter het cijfer leert dat verreweg de meesten zijn gestorven ten gevolge van een zelfmoordaanslag. Die duizenden raketten over al die jaren heen hebben maar enkele slachtoffers gemaakt. Begrijp me ajb niet verkeerd, iedere dode is er een teveel, maar het gevaar van die raketten wordt schromelijk overdreven, dat is meer psychologisch zwaar dan dat het echt gevaarlijk is.

quote:
niemand ontkend dat Israel veel sterker is dan de Palestijnen maar wat wil je dat ze doen, hun mannen uitrusten met zwaarden en stenen omdat dat eerlijker is?
Nee hoor, een eigen staat met een regulier leger .. dat zou eerlijk zijn. Hoeven ze geen zelfmoordaanslagen meer te plegen vanuit hun machteloze situatie. Het is potverdorie de oorspronkelijke bevolking daar, en die hebben volgens velen blijkbaar nog niet eens het recht om zich tegen de overname van hun grondgebied door mensen van duizenden kilometers verderop te verzetten.
pleased to meet you
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 19:20:04 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119819712
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 19:04 schreef moussie het volgende:

[..]

Zoiets ja
lijkt mij reden genoeg voor Israel om heel hard op te treden

quote:
[..]

Nee, kunnen we niet, want een snelle blik op de lijst achter het cijfer leert dat verreweg de meesten zijn gestorven ten gevolge van een zelfmoordaanslag. Die duizenden raketten over al die jaren heen hebben maar enkele slachtoffers gemaakt. Begrijp me ajb niet verkeerd, iedere dode is er een teveel, maar het gevaar van die raketten wordt schromelijk overdreven, dat is meer psychologisch zwaar dan dat het echt gevaarlijk is.
dat was niet helemaal het punt

punt was dat je met loze cijfertjes zonder context weinig conclusies kunt trekken, dat constante gedweep met de hoeveelheid Palestijnen die omkomt vs de hoeveelheid Israeli's is zinloos

we weten dat hun wapentuig niet zo heel effectief was, als dat het wel was en zeg 90 procent van de raketten raak was geweest dan had je nu 1000+ doden in Israel na de laatste ronde, reken maar dat de fluwelen handschoendjes dan uitgaan bij de IDF

quote:
[..]

Nee hoor, een eigen staat met een regulier leger .. dat zou eerlijk zijn. Hoeven ze geen zelfmoordaanslagen meer te plegen vanuit hun machteloze situatie. Het is potverdorie de oorspronkelijke bevolking daar, en die hebben volgens velen blijkbaar nog niet eens het recht om zich tegen de overname van hun grondgebied door mensen van duizenden kilometers verderop te verzetten.
dan hadden ze die staat uit moeten roepen in 1948 ipv met zijn allen oorlog te voeren tegen de grote boze joden

dit hebben ze niet gedaan en het resultaat is tot vandaag de dag zichtbaar

als je op het verkeerde paard gaat gokken dan ben je ook gewoon je geld kwijt als je verliest ongeacht hoe slecht je het eigenlijk wel niet hebt

en Israel vind het prima hoor, die hebben er nauwelijks last van, doen gewoon hun dingetjes en iedere keer als de maat weer eens vol is of de Palestijnen per ongeluk raak hebben geschoten schuiven ze de boel weer een stukje op, zou ik ook doen en dat zou jij ook doen

netjes of eerlijk is het niet nee maar ze hebben die mogelijkheid nu eenmaal en dat er geen enkele Palestijn is die zegt 'hey jongens, dat paard waar wij op wedden met die raketjes van ons heeft maar 1 been en vocht in zijn longen, misschien moeten we een andere uitkiezen' snap ik echt niet
  zaterdag 1 december 2012 @ 19:32:24 #236
137562 rakotto
pi_119820053
Hamas calls on Egypt to halt Israeli truce violations

quote:
Hamas authorities in the Gaza Strip has called for Egyptian intervention to halt Israeli violations of the truce between them and Israel, according to Hamas Deputy Foreign Affairs Minister Ghazi Hamad.

Hamad told reporters in Gaza on Saturday that "deterrant" measures should be taken against Israeli violations. He added that Egypt, as the official mediator of the truce agreement, should take a strong stance by reprimanding Israel.

Hamad also added that resistance factions are ready for any developments, and suggested that the truce violations were an expression of Israeli anger over being "defeated" during its recent assault on the coastal enclave.

Meanwhile, medical sources said that a Palestinian died of injuries suffered Friday after the Israeli Army shot him in the chest.

The man was the second person killed by Israel since the Egyptian-sponsored truce agreement 24 November to bring an end to combat that lasted for a week and killed 177 Palestinians and six Israelis.

Another 10 people were injured by the Israeli army on Friday near the border between Gaza and Israel.

According to sources from Hamas, the agreement stipulated removing a 300-meter deep security buffer zone at the border.
Bron

Niet echt netjes van Israel om zich niet aan de afspraken en te houden... En ook niet echt netjes om ongewapende mensen in hun borst neer te schieten. :N
pi_119822456
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 19:20 schreef sp3c het volgende:
lijkt mij reden genoeg voor Israel om heel hard op te treden
Dan hebben de Palestijnen volgens dezelfde redenatie meer dan genoeg reden om nog harder op te treden ..

quote:
dat was niet helemaal het punt

punt was dat je met loze cijfertjes zonder context weinig conclusies kunt trekken, dat constante gedweep met de hoeveelheid Palestijnen die omkomt vs de hoeveelheid Israeli's is zinloos
Niks loze cijfers, je hoeft alleen maar op de cijfers te klikken voor de context.

quote:
we weten dat hun wapentuig niet zo heel effectief was, als dat het wel was en zeg 90 procent van de raketten raak was geweest dan had je nu 1000+ doden in Israel na de laatste ronde, reken maar dat de fluwelen handschoendjes dan uitgaan bij de IDF
Je zegt het zelf: als. Maar dat zijn ze dus niet, die duizenden raketten hebben maar enkele slachtoffers gemaakt. En over welke fluwelen handschoenen heb je het?

quote:
dan hadden ze die staat uit moeten roepen in 1948 ipv met zijn allen oorlog te voeren tegen de grote boze joden

dit hebben ze niet gedaan en het resultaat is tot vandaag de dag zichtbaar

als je op het verkeerde paard gaat gokken dan ben je ook gewoon je geld kwijt als je verliest ongeacht hoe slecht je het eigenlijk wel niet hebt
Yeah right, een paar vreemden met wie je andere afspraken hebt gemaakt geven je land weg aan derden, die 1 dag voor het aflopen van het mandaat waardoor het gebied onder supervisie van de VN zou komen daar hun staat gaan uitroepen .. en daar leg je je dan zo maar bij neer en neemt genoegen met wat er overblijft voor jou, dat is dan jouw staat. Dat het zeker achteraf bekeken niet verstandig was ben ik het met je eens, maar c'mon zeg, welk volk zou zoiets pikken?

quote:
en Israel vind het prima hoor, die hebben er nauwelijks last van, doen gewoon hun dingetjes en iedere keer als de maat weer eens vol is of de Palestijnen per ongeluk raak hebben geschoten schuiven ze de boel weer een stukje op, zou ik ook doen en dat zou jij ook doen
Waarbij het 'dingetje' dan is dat er weer wat nederzettingen gebouwd worden, er wordt gewoon net zo lang getreiterd tot de vlam weer in de pan slaat en dat is dan een goed excuus om de boel weer een stukje op te schuiven. En nee, dat zou ik niet doen .. ik wil nog niet eens wonen in een land dat dat doet, daarom woon ik dan ook niet in het land dat mij in de genen ingebakken zit maar hier in het koude en vochtige Nederland.

quote:
netjes of eerlijk is het niet nee maar ze hebben die mogelijkheid nu eenmaal en dat er geen enkele Palestijn is die zegt 'hey jongens, dat paard waar wij op wedden met die raketjes van ons heeft maar 1 been en vocht in zijn longen, misschien moeten we een andere uitkiezen' snap ik echt niet
Ze moeten dus stikken in hun trots en blij zijn met de botten die ze toegeworpen krijgen .. daar komt het op neer.
pleased to meet you
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 21:14:20 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119823099
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 20:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Dan hebben de Palestijnen volgens dezelfde redenatie meer dan genoeg reden om nog harder op te treden ..
absoluut, ze hebben de middelen alleen niet

dan kun je stug door blijven gaan gewoon omdat je toch wat moet doen maar de resultaten zijn gewoon niet goed

quote:
[..]

Niks loze cijfers, je hoeft alleen maar op de cijfers te klikken voor de context.
mwah, als ik naar die cijfers kijk kan ik ook stellen dat de Palestijnen reuze slechte mensen zijn want ze doden relatief gezien meer burgers dan de Israeli's (30/70 vs 50/50?) en daar ook allerlei conclusies aan verbinden die zonder de context (hun spulletjes zijn gewoon niet zo goed) niet echt reeel zijn

quote:
[..]

Je zegt het zelf: als. Maar dat zijn ze dus niet, die duizenden raketten hebben maar enkele slachtoffers gemaakt. En over welke fluwelen handschoenen heb je het?
die van de Israeli's natuurlijk, ik neem toch aan dat ik in deze reeks IDF niet meer helemaal uit hoef te typen

quote:
[..]

Yeah right, een paar vreemden met wie je andere afspraken hebt gemaakt geven je land weg aan derden, die 1 dag voor het aflopen van het mandaat waardoor het gebied onder supervisie van de VN zou komen daar hun staat gaan uitroepen .. en daar leg je je dan zo maar bij neer en neemt genoegen met wat er overblijft voor jou, dat is dan jouw staat. Dat het zeker achteraf bekeken niet verstandig was ben ik het met je eens, maar c'mon zeg, welk volk zou zoiets pikken?
[..]

Waarbij het 'dingetje' dan is dat er weer wat nederzettingen gebouwd worden, er wordt gewoon net zo lang getreiterd tot de vlam weer in de pan slaat en dat is dan een goed excuus om de boel weer een stukje op te schuiven. En nee, dat zou ik niet doen .. ik wil nog niet eens wonen in een land dat dat doet, daarom woon ik dan ook niet in het land dat mij in de genen ingebakken zit maar hier in het koude en vochtige Nederland.
dat zal allemaal best wel maar oorlogvoeren heeft gewoon niet zo goed uitgepakt voor ze, dan moet je er mee ophouden

ze kunnen het niet, het werkt gewoon niet voor ze en ieder jaar dat ze ermee doorgaan verliezen ze land en mensen aan de hand van Israel zonder er iets voor terug te krijgen

tijd om te schikken

quote:
[..]

Ze moeten dus stikken in hun trots en blij zijn met de botten die ze toegeworpen krijgen .. daar komt het op neer.
yup ... altijd beter dan met die botten om de oren geslagen te worden
pi_119826854
* PizzaMizza is een baas
#freefrederike
pi_119832812
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat zeg jij dus, op basis van wat jij denkt. Nogmaals, dat jij iets denkt maakt het nog geen vaststaand feit.
Dat zeg ik niet slechts op basis van wat ik denk.

[..]

quote:
Iemand die denkt de wijsheid in pacht te hebben omdat die ervoor gestudeerd heeft, dat is pas belachelijk. Voor de rest is er op zich niets verwerpelijks aan het steunen van mensen waarmee jij het eens bent, dat jij het standpunt zelf verwerpelijk vindt verandert niets aan dat gegeven.
Ik zeg dat ik er wel iets van weet, je bent het weer lekker uit het verband aan het trekken, zonde zeg eerder leek je toch wat meer ontwikkeld te zijn nu twijfel ik daar aan.

[..]

quote:
Say what? Het is geen democratisch proces als Iran stemt? Nou vraag ik mij toch echt af wat jij onder democratie verstaat .. alleen je vriendjes mogen stemmen of zo?
Als een soort dictatuur stemt noemt ik dat geen democratie, immers stemmen vertegenwoordigers, en zij zijn geen democratische vertegenwoordigers dat lijkt me duidelijk.

[..]

quote:
Alleen zolang het hun wapenproductie en -verkoop niet in gevaar brengt
Ik denk niet dat de VS Israel daarom steunt.
pi_119832835
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:26 schreef remlof het volgende:
Zie ook Wikipedia.

Er wordt niet ontkend dat er geen zekere vorm van handel of erkenning is geweest, maar de echte steun ontstond pas aan het eind van de jaren 70, omdat de VS geen symbolische overwinning voor Sovjet-bondgenoten tijdens de Yom Kippoeroorlog en de Koude Oorlog kon veroorloven. Je kan je blijven draaien en wenden maar je snapt er dus duidelijk weinig van.
pi_119832987
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:14 schreef sp3c het volgende:
absoluut, ze hebben de middelen alleen niet

dan kun je stug door blijven gaan gewoon omdat je toch wat moet doen maar de resultaten zijn gewoon niet goed
Tja, als je nou iets positiefs zou bereiken met onderhandelen zou je gelijk hebben, maar de ervaring leert helaas anders. En als het enige wat je nog kan verliezen je trots is, tja, dan sterf ik toch liever rechtop dan kruipend door het leven te gaan ..

quote:
mwah, als ik naar die cijfers kijk kan ik ook stellen dat de Palestijnen reuze slechte mensen zijn want ze doden relatief gezien meer burgers dan de Israeli's (30/70 vs 50/50?) en daar ook allerlei conclusies aan verbinden die zonder de context (hun spulletjes zijn gewoon niet zo goed) niet echt reeel zijn
Waarbij je vergeet dat iedere volwassen Israëliër ieder moment kan worden opgeroepen, dus bij beide partijen is de scheidslijn tussen burger en soldaat nogal wazig .. vandaar dat ik me beperkt heb tot de aantallen zonder daarin onderscheid te maken.

quote:
die van de Israeli's natuurlijk, ik neem toch aan dat ik in deze reeks IDF niet meer helemaal uit hoef te typen
Duh, dat had ik wel begrepen, maar als je hetgeen er nu gebeurd fluwelen handschoenen noemt spoor je volgens mij niet helemaal

quote:
dat zal allemaal best wel maar oorlogvoeren heeft gewoon niet zo goed uitgepakt voor ze, dan moet je er mee ophouden

ze kunnen het niet, het werkt gewoon niet voor ze en ieder jaar dat ze ermee doorgaan verliezen ze land en mensen aan de hand van Israel zonder er iets voor terug te krijgen

tijd om te schikken

[..]

yup ... altijd beter dan met die botten om de oren geslagen te worden
Zoals ik al zei, als ook onderhandelingen keer op keer helemaal niets opleveren, het inpikken van grond en de provocaties van de kolonisten blijven gewoon doorgaan .. met hulp van de 'fluwelen' handschoentjes van de IDF .. wat je ook doet, dan heb je weinig meer te verliezen. Misschien is het een andere mentaliteit dan de West-Europese, wij hechten (tegenwoordig?) meer waarde aan ons leven dan aan onze trots .. maar de Palestijnen en het Joodse volk, die hebben in oorsprong dezelfde roots. En dat de Joden hun trots belangrijker vinden dan alles andere is dacht ik duidelijk, hoe anders is het mogelijk dat je als volk na al die eeuwen in diverse landen zo overduidelijk je eigen identiteit hebt bewaard?
pleased to meet you
  Moderator zondag 2 december 2012 @ 02:57:23 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119833177
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 02:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, als je nou iets positiefs zou bereiken met onderhandelen zou je gelijk hebben, maar de ervaring leert helaas anders. En als het enige wat je nog kan verliezen je trots is, tja, dan sterf ik toch liever rechtop dan kruipend door het leven te gaan ..
ik ben blij dat Winkelman een pragmatischere kijk op het leven had want anders had ik hoogstwaarschijnlijk nu geen opa meer en dus geen papa

quote:
[..]

Waarbij je vergeet dat iedere volwassen Israëliër ieder moment kan worden opgeroepen, dus bij beide partijen is de scheidslijn tussen burger en soldaat nogal wazig .. vandaar dat ik me beperkt heb tot de aantallen zonder daarin onderscheid te maken.
ik vergeet helemaal nix, ik zeg alleen dat cijfers zonder context niet heel erg interessant zijn

quote:
[..]

Duh, dat had ik wel begrepen, maar als je hetgeen er nu gebeurd fluwelen handschoenen noemt spoor je volgens mij niet helemaal
als we dan toch met cijfertjes aan het smijten zijn ... de veldslag in de Baluchi valei (Afghanistan) kostte het leven aan 65 burgers, 71 Taliban en 20 coalitiemilitairen (2 Nederlanders)

dit ging om een dorpje van een kleine 3000 inwoners en duurde een halve week en werd uitgevochten door hele kleine legertjes (naar schatting 500 aan beide kanten)

de afgelopen Israelische acties kostte 180 Palestijnen het leven

fluwelen handschoentjes ja

quote:
[..]

Zoals ik al zei, als ook onderhandelingen keer op keer helemaal niets opleveren, het inpikken van grond en de provocaties van de kolonisten blijven gewoon doorgaan .. met hulp van de 'fluwelen' handschoentjes van de IDF .. wat je ook doet, dan heb je weinig meer te verliezen. Misschien is het een andere mentaliteit dan de West-Europese, wij hechten (tegenwoordig?) meer waarde aan ons leven dan aan onze trots .. maar de Palestijnen en het Joodse volk, die hebben in oorsprong dezelfde roots. En dat de Joden hun trots belangrijker vinden dan alles andere is dacht ik duidelijk, hoe anders is het mogelijk dat je als volk na al die eeuwen in diverse landen zo overduidelijk je eigen identiteit hebt bewaard?
nou 'wat je ook doet' is niet helemaal correct natuurlijk want men heeft nooit iets anders geprobeert, zijn het geen zelfmoordaanslagen dan zijn het raketaanvallen en alles wat er tussen zit en allemaal onder het kopje 'ja we moeten toch iets'

kap er gewoon eens mee, laat de Palestijnen gewoon zeggen 'hier doen we niet meer aan mee' en kijk wat er gebeurt
pi_119834939
Hamas leader to visit Gaza for first time
Khaled Meshaal, the leader of Hamas, is set to visit the Gaza strip for the first time, AP reports citing a Hamas official. The leader of the group which rules the tiny Palestinian enclave has been living abroad and has been previously prevented from entering Gaza by longtime Egyptian President Hosni Mubarak. Mashaal was set to arrive in the Gaza Strip next week by crossing the border from Egypt to mark Hamas' 25th anniversary and congratulate its leaders and fighters for battling Israel during the recent eight-day offensive, according to a senior Hamas official in Gaza. Until recently Mashaal was living in Syria, but then fled the civil war there to Qatar.

rtnews
  zondag 2 december 2012 @ 13:23:08 #245
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_119839692
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_119845128
pi_119845231
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 16:42 schreef DeParo het volgende:
[ afbeelding ]
:').
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  zondag 2 december 2012 @ 16:48:45 #248
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_119845346
quote:
[ afbeelding ]
^O^
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  zondag 2 december 2012 @ 17:32:09 #249
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_119846780
quote:
[ afbeelding ]
Schijt aan iedereen
  zondag 2 december 2012 @ 18:46:39 #250
137562 rakotto
pi_119849330
quote:
[ afbeelding ]
Want dat is de enige generatie dat niet te laf is om te vechten. :') De huidige zit jankend in een hoekje wanneer de lucht-alarm af gaat. :') _O-
  zondag 2 december 2012 @ 18:54:10 #251
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119849578
Gelukkig begint Israël sympathie te verliezen hier in Nederland. Ze laten steeds meer hun ware gezicht zien. Zeker nu met het inhouden van de douanegelden. Daar hebben slechts een paar mensen begrip voor.
pi_119849626
pi_119849694
quote:
Bagdad :') . Ach ja, binnenkort is jouw staatje aan de beurt wanneer de Koerden een eigen staat hebben. Dan is Irak nog minder dan het nu is.

Saddam :')
Bagdad :')
Irak :') :')

'T gebied waar Irak zich bevindt was ooit een centrum voor historie en intelligentie, totdat de Arabieren er kwamen.
#freefrederike
pi_119849715
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2012 18:57 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Bagdad :') . Ach ja, binnenkort is jouw staatje aan de beurt wanneer de Koerden een eigen staat hebben. Dan is Irak nog minder dan het nu is.

Saddam :')
Bagdad :')
Irak :') :')

'T gebied waar Irak zich bevindt was ooit een centrum voor historie en intelligentie, totdat de Arabieren er kwamen.
Ik hoop inderdaad dat de Koerden snel onafhankelijk zijn. Nog iets anders? :)
pi_119849775
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:58 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Ik hoop inderdaad dat de Koerden snel onafhankelijk zijn. Nog iets anders? :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#freefrederike
pi_119849806
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2012 19:00 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_119849892
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:01 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

:)
Hoe zit 't met het sterke leger van Irak? :') . Ach ja, ik snap jouw haat wel hoor...Ik zou 't ook vreselijk vinden als mijn vijand niet alleen sterker was, maar ook welvarender is.
#freefrederike
pi_119849924
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2012 19:03 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hoe zit 't met het sterke leger van Irak? :') . Ach ja, ik snap jouw haat wel hoor...Ik zou 't ook vreselijk vinden als mijn vijand niet alleen sterker was, maar ook welvarender is.
Irak heeft tijd nodig, komt goed inshallah :).

Ik haat niemand hoor. De moslims kunnen veel leren van de joden die uitstekende vooruitgang hebben geboekt op veel aspecten. Anything else?
pi_119850013
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:04 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Irak heeft tijd nodig, komt goed inshallah :).

Ik haat niemand hoor. De moslims kunnen veel leren van de joden die uitstekende vooruitgang hebben geboekt in veel aspecten. Anything else?
Je haat niemand hoor...Hoe beschrijf je dan jouw gedrag naar Israel toe? Je hebt niet eens een reden om Israel te haten, je haat hen alleen maar omdat je je zogenaamde moslimbroeders wilt beschermen. Lekker hypocriet ook als irakees, lekker zelf genocide plegen op minderheden maar wel willen opkomen voor de pallies.

Wat ben ik toch blij dat ik een Jood ben en kan aanzien hoe elke moslim zich dood ergert aan 't feit dat de vijand sterker is dan de zogenaamde allahstrijders.
#freefrederike
pi_119850078
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2012 19:07 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Je haat niemand hoor...Hoe beschrijf je dan jouw gedrag naar Israel toe? Je hebt niet eens een reden om Israel te haten, je haat hen alleen maar omdat je je zogenaamde moslimbroeders wilt beschermen. Lekker hypocriet ook als irakees, lekker zelf genocide plegen op minderheden maar wel willen opkomen voor de pallies.

Wat ben ik toch blij dat ik een Jood ben en kan aanzien hoe elke moslim zich dood ergert aan 't feit dat de vijand sterker is dan de zogenaamde allahstrijders.
Welk gedrag precies? Waar baseer jij dergelijke conclusies op? Ik ben niet voor de vernietiging van de Israelische staat. Ik ben voor een onafhankelijk Palestijnse staat met de 'echte' grenzen die Israel niet respecteert. Ik ben tegen kolonisme en tegen het vermoorden van onschuldige burgers (ongeacht nationaliteit).

Ik heb als Irakees genocide gepleegd? :')
pi_119850140
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:09 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Welk gedrag precies? Waar baseer jij dergelijke conclusies op? Ik ben niet voor de vernietiging van de Israelische staat. Ik ben voor een onafhankelijk Palestijnse staat met de 'echte' grenzen die Israel niet respecteert. Ik ben tegen kolonisme en tegen het vermoorden van onschuldige burgers (ongeacht nationaliteit).

Ik heb als Irakees genocide gepleegd? :')
Ik baseer de conclusies op jouw posts in de reeksen van dit topic. Nou, vertel. Waarom zouden de palestijnen een zogenaamde 'staat' krijgen, gebaseerd op een denkbeeldig gebied genaamd Palaestina dat een deel was van 't Ottomaanse Rijk?
#freefrederike
pi_119850232
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2012 19:11 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik baseer de conclusies op jouw posts in de reeksen van dit topic. Nou, vertel. Waarom zouden de palestijnen een zogenaamde 'staat' krijgen, gebaseerd op een denkbeeldig gebied genaamd Palaestina dat een deel was van 't Ottomaanse Rijk?
Ik ga dit niet weer herhalen. Wel grappig dat import joden wel recht op een staat hebben dan, maar dat terzijde.
  zondag 2 december 2012 @ 19:16:09 #263
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119850281
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2012 19:11 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Omdat de VN dat zegt. De VN waaraan de zionisten hun eigen staat aan te danken hebben. Iets meer dankbaarheid zou ze sieren, of überhaupt laten zien dat ze vrede willen.

En met vrede bedoel ik niet heel Palestina opeisen en de Arabieren de grens over te deporteren.
pi_119850900
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 19:16 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Omdat de VN dat zegt. De VN waaraan de zionisten hun eigen staat aan te danken hebben. Iets meer dankbaarheid zou ze sieren, of überhaupt laten zien dat ze vrede willen.

En met vrede bedoel ik niet heel Palestina opeisen en de Arabieren de grens over te deporteren.
De VN zegt dat? De VN heeft nog lang geen Palestijnse staat aangekondigd hoor, dat het een waarnemerstaat is, wat gelijk staat aan niks, betekent nog lang niet dat het een lidstaat wordt. :)
#freefrederike
  zondag 2 december 2012 @ 19:48:34 #265
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119851382
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2012 19:33 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

De VN zegt dat? De VN heeft nog lang geen Palestijnse staat aangekondigd hoor, dat het een waarnemerstaat is, wat gelijk staat aan niks, betekent nog lang niet dat het een lidstaat wordt. :)
Ok, dan stel ik dezelfde vraag terug.

Waarom hebben de zionisten een 'staat' gekregen, gebaseerd op een denkbeeldig gebied genaamd Palaestina dat een deel was van 't Ottomaanse Rijk?
pi_119851403
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 19:48 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Waarom hebben de zionisten een 'staat' gekregen, gebaseerd op een denkbeeldig gebied genaamd Palaestina dat een deel was van 't Ottomaanse Rijk?
Ik stel jou een vraag, en jij moet met een antwoord komen. Zo werkt het in 't leven. Je komt niet met een vraag op een vraag.

Ontwijk de vraag niet, of zeg iig dat je geen antwoord hebt. Dan zijn we va neen last lichter in de wereld.
#freefrederike
  zondag 2 december 2012 @ 19:54:20 #267
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119851592
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2012 19:33 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Wat is precies je vraag? Hier staat een reactie op mijn reactie. Nu ben jij weer. Ik stelde je een vraag.
  zondag 2 december 2012 @ 19:56:07 #268
16715 Mylene
*schatje*
pi_119851659
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 19:48 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Het was een Brits mandaat voordat het werd opgedeeld.
  zondag 2 december 2012 @ 19:58:56 #269
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119851777
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:56 schreef Mylene het volgende:

[..]

Het was een Brits mandaat voordat het werd opgedeeld.
Ik schuif deze vraag door naar PizzaMizza. Het is zijn formulering.
pi_119852161
pi_119852244
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:07 schreef DeParo het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, een Ethiopiër toch?
pi_119852288
quote:
7s.gif Op zondag 2 december 2012 20:09 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Ja, een Ethiopiër toch?
Mogelijk weet ik niet maar om even het sociaal-liberale en democratische karakter van Israel te onderstrepen.
  zondag 2 december 2012 @ 20:14:26 #273
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119852496
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mogelijk weet ik niet maar om even het sociaal-liberale en democratische karakter van Israel te onderstrepen.

http://www.timesofisrael.(...)ricans-are-a-cancer/

http://www.jta.org/news/a(...)feeling-racisms-pain
pi_119853305
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:07 schreef DeParo het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
[ afbeelding ]
1 volk mensen, zijn allemaal 1 volk :') :') :')

De 12 stammen zijn allemaal een eigen kant op gegaan. Sommigen werden een neger, anderen Russisch. _O-
  zondag 2 december 2012 @ 20:37:02 #275
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
  zondag 2 december 2012 @ 20:39:30 #276
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119853619
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 19:16 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met die 20% van Israël die door Arabieren bevolkt wordt? Zijn die vergeten :?
  zondag 2 december 2012 @ 20:41:02 #277
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119853695
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 20:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

[..]

1 volk mensen, zijn allemaal 1 volk :') :') :')
Hoezo " :') :') :') "? Kunnen die mensen niet joodse voorouders hebben, of van het Joodse geloof zijn? Wat is dit voor racistische opmerking?
quote:
De 12 stammen zijn allemaal een eigen kant op gegaan.
Wat is dit, Battlestar Galactica :?
  Moderator zondag 2 december 2012 @ 20:52:21 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119854332
nee daar ging er maar 1 de andere kant op terwijl de andere 12 bij elkaar in de buurt bleven hangen
pi_119857065
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:41 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Hoezo " :') :') :') "? Kunnen die mensen niet joodse voorouders hebben, of van het Joodse geloof zijn? Wat is dit voor racistische opmerking?

[..]

Wat is dit, Battlestar Galactica :?
Het joodse geloof heeft hier weinig mee te maken toch? We hebben het over een 'volk' en niet over een religie. Kunnen ze geen Joodse voorouders hebben? Weet ik niet, maar stel dat het wel zo was. Hoe ver moet je terug gaan om bij diezelfde voorouder te komen die een Afrikaan en een Rus/Pool delen?

Ik heb Battlestar Galactica nooit gezien, dus ik weet niet of het er op lijkt. Maar ze zijn door de geschiedenis heen tientallen malen heen en weer gestuurd, door de Babyloniers, Assyriers, Romeinen, Perzen etc. Daarom zijn ze over de hele wereld verspreid. Ik ken geen 1 ander volk dat voor zo een lange tijd over zo een groot gebied verspreid is (geweest). Daarom twijfel ik aan de Joodsheid van mensen.
  Moderator zondag 2 december 2012 @ 21:49:48 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119857856
ik durf er geld op in te zetten dat je Nederlanders op meer plekken tegenkomt
  zondag 2 december 2012 @ 21:59:31 #281
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_119858433
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:37 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het joodse geloof heeft hier weinig mee te maken toch? We hebben het over een 'volk' en niet over een religie. Kunnen ze geen Joodse voorouders hebben? Weet ik niet, maar stel dat het wel zo was. Hoe ver moet je terug gaan om bij diezelfde voorouder te komen die een Afrikaan en een Rus/Pool delen?

Ik heb Battlestar Galactica nooit gezien, dus ik weet niet of het er op lijkt. Maar ze zijn door de geschiedenis heen tientallen malen heen en weer gestuurd, door de Babyloniers, Assyriers, Romeinen, Perzen etc. Daarom zijn ze over de hele wereld verspreid. Ik ken geen 1 ander volk dat voor zo een lange tijd over zo een groot gebied verspreid is (geweest). Daarom twijfel ik aan de Joodsheid van mensen.
Ik heb deze discussie al vaak op de inhoud gevoerd, maar uiteindelijk komt het hier op neer:
Wij bepalen lekker zelf wie wij vinden dat tot ons volk/geloof hoort. En wat jij daarvan vindt interesseert ons geen lor. :)
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_119858699
Ik heb vorige week een rondleiding door Hebron gehad van Yehuda Shaul, oprichter van Breaking The Silence. Het is een organisatie van Israëlische veteranen die sinds de Tweede Intifada op de West Bank gediend hebben, en getuigenissen van deze soldaten in boekvorm, tijdens exposities en door middel van video aan de wereld laten zien.

Voor iedereen die in de buurt is een enorme aanrader. Je krijgt een inkijk in de werkwijze van het leger en ziet plekken van Hebron waar je anders niet snel komt.
pi_119859230
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:59 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik heb deze discussie al vaak op de inhoud gevoerd, maar uiteindelijk komt het hier op neer:
Wij bepalen lekker zelf wie wij vinden dat tot ons volk/geloof hoort. En wat jij daarvan vindt interesseert ons geen lor. :)
Mooi!

quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:03 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik heb vorige week een rondleiding door Hebron gehad van Yehuda Shaul, oprichter van Breaking The Silence. Het is een organisatie van Israëlische veteranen die sinds de Tweede Intifada op de West Bank gediend hebben, en getuigenissen van deze soldaten in boekvorm, tijdens exposities en door middel van video aan de wereld laten zien.

Voor iedereen die in de buurt is een enorme aanrader. Je krijgt een inkijk in de werkwijze van het leger en ziet plekken van Hebron waar je anders niet snel komt.
Zou het andersom ook kunnen?

----

zondag 2 december 2012 @ 22:23:31 #284
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119859934
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mooi!

[..]

Zou het andersom ook kunnen?

----

[ afbeelding ]
Een beetje trots zijn op 20jarigen die zich gedragen alsof ze een videogame aan het spelen zijn en daarmee onnodig veel bloed aan hun handen hebben.
pi_119860006
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 22:23 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Een beetje trots zijn op 20jarigen die zich gedragen alsof ze een videogame aan het spelen zijn en daarmee onnodig veel bloed aan hun handen hebben.
Dit. Lees voor een indruk de getuigenissen op de website.
pi_119860211
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:24 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Dit. Lees voor een indruk de getuigenissen op de website.
Nogmaals, zou het andersom ook mogelijk zijn, of niet.
pi_119860294
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nogmaals, zou het andersom ook mogelijk zijn, of niet.
Nee, de Palestijnen hebben niet de mogelijkheid een werkelijk leger op te richten en als er al een Palestijn de andere kant van het verhaal wil laten zien (de impact die de raketten hebben gehad) dan wordt hij op de grens tussen de West Bank en Israël tegengehouden.
pi_119860444
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:30 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Nee, de Palestijnen hebben niet de mogelijkheid een werkelijk leger op te richten en als er al een Palestijn de andere kant van het verhaal wil laten zien (de impact die de raketten hebben gehad) dan wordt hij op de grens tussen de West Bank en Israël tegengehouden.
Dat is niet wat ik vraag, is het mogelijk dat de Palestijnen die de misdaden en misstanden binnen de Palestijnse Autoriteit of Hamas hebben meegemaakt en daar gewetenswroeging bij hebben, een kans krijgen om hun verhaal te doen binnen de Palestijnse grenzen? Is dat mogelijk of is dat niet mogelijk?
pi_119860547
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik vraag, is het mogelijk dat de Palestijnen die de misdaden en misstanden binnen de Palestijnse Autoriteit of Hamas hebben meegemaakt en daar gewetenswroeging bij hebben, een kans krijgen om hun verhaal te doen binnen de Palestijnse grenzen? Is dat mogelijk of is dat niet mogelijk?
Er zijn in ieder geval genoeg Palestijnen die de misdaden van Hamas veroordelen, waaronder het gros van de ondersteuners van Fatah op dit moment (verleden lag dit anders). Het kan dus.
pi_119860633
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:34 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Er zijn in ieder geval genoeg Palestijnen die de misdaden van Hamas veroordelen, waaronder het gros van de ondersteuners van Fatah. Het kan dus.
Tot dusverre zijn er anders niet veel op de zogenaamde 'Groene Prins' na en die kan dat alleen doen buiten Gaza. Ik ben benieuwd welke Palestijnse voorbeelden jij kan aandragen.
pi_119860892
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Tot dusverre zijn er anders niet veel op de zogenaamde 'Groene Prins' na en die kan dat alleen doen buiten Gaza. Ik ben benieuwd welke Palestijnse voorbeelden jij kan aandragen.
Enquête onder de Palestijnse bevolking in November 2011: http://www.jmcc.org/documentsandmaps.aspx?id=848

"The poll showed an ongoing drop in the public’s support of violent resistance. The majority of respondents (56.3%) opposed the resumption of military operations against Israeli targets compared to 45.5% in April 2008. Furthermore, the percentage of supporters of military operations dropped to 29.3% in this poll after it was 49.5% in April 2008. The same trend was found regarding rockets fired from the Gaza Strip, where there was an increase in the percentage of respondents who found them harmful (40.8%) in this poll after it was 35.7% in April 2008."
  zondag 2 december 2012 @ 22:42:28 #292
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119860938
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je bent nu het probleem aan het verplaatsen, want dit past niet zo goed in je straatje. Het gaat om het gedrag van die Israëlische soldaten, niet om het feit dat zij getuigenissen kunnen afleggen.
pi_119860993
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:46 schreef rakotto het volgende:

[..]

Want dat is de enige generatie dat niet te laf is om te vechten. :') De huidige zit jankend in een hoekje wanneer de lucht-alarm af gaat. :') _O-
en wat doe jij lamlul
jij ben niet echt voorgelicht blijk wel
  zondag 2 december 2012 @ 22:43:26 #294
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119860995
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:37 schreef Peunage het volgende:

[..]

Alwéér zo'n racistische opmerking. De vraag is zelfs gerechtigd waar jij je mee denkt te bemoeien. ;)

Los van dat, ik weet dat niet en 't interesseert me bovendien geen flikker. Over 't algemeen zijn het de anti-Israëli die zich er druk over maken, maar zelf de ene na de andere racistische flater begaan. :)
pi_119861032
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 22:42 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Je bent nu het probleem aan het verplaatsen, want dit past niet zo goed in je straatje. Het gaat om het gedrag van die Israëlische soldaten, niet om het feit dat zij getuigenissen kunnen afleggen.
Dit, en als aanvulling: de meeste getuigenissen zijn anoniem, en de oprichters van Breaking The Silence staan onder permanente beveiliging.
pi_119861041
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:41 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Enquête onder de Palestijnse bevolking in November 2011: http://www.jmcc.org/documentsandmaps.aspx?id=848

"The poll showed an ongoing drop in the public’s support of violent resistance. The majority of respondents (56.3%) opposed the resumption of military operations against Israeli targets compared to 45.5% in April 2008. Furthermore, the percentage of supporters of military operations dropped to 29.3% in this poll after it was 49.5% in April 2008. The same trend was found regarding rockets fired from the Gaza Strip, where there was an increase in the percentage of respondents who found them harmful (40.8%) in this poll after it was 35.7% in April 2008."
Dat is nog steeds niet waar ik om vraag.
Ik vraag om een vergelijkbare groep als degene die jou Hebron en dergelijke hebben laten zien.
pi_119861161
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik vraag om een vergelijkbare groep als degene die jou Hebron en dergelijke hebben laten zien.
Wat dacht je van Abbas, die aan de Palestijnen en wereld laat zien dat er ook diplomatieke wegen zijn om je doel te bereiken, en grote steun in de West Bank heeft (en groeiende steun in Gaza)?
pi_119861205
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:47 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Wat dacht je van Abbas, die aan de Palestijnen en wereld laat zien dat er ook diplomatieke wegen zijn om je doel te bereiken, en grote steun in de West Bank heeft (en groeiende steun in Gaza)?
Dat is ook geen antwoord op mijn vraag.
  zondag 2 december 2012 @ 22:48:08 #299
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119861216
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee. Die is er niet. Is dat gedrag wat verklaard is in die getuigenissen nu goedgepraat?
  zondag 2 december 2012 @ 22:50:06 #300
137562 rakotto
pi_119861328
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:43 schreef C_S het volgende:

[..]

en wat doe jij lamlul
jij ben niet echt voorgelicht blijk wel
Ik zit hier fijn achter de computer in een warme kamer. Dat is wat ik doe. Tenminste geen mensen vermoorden.
pi_119861546
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:50 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik zit hier fijn achter de computer in een warme kamer. Dat is wat ik doe. Tenminste geen mensen vermoorden.
zo wat doe jij als je iederen dag 12 jaar lang een raket op je dak krijg ??
daarom blijf lekker achter je PC zitten .dan hoeven ons geen zorgen te maken om jou reacties .
wand als jij het life zou meemaken stond je in je broek te zijken .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')