abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119832835
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:26 schreef remlof het volgende:
Zie ook Wikipedia.

De steun is er altijd geweest, maar sinds begin jaren 70 bestaat die praktisch alleen nog maar uit wapens.
Er wordt niet ontkend dat er geen zekere vorm van handel of erkenning is geweest, maar de echte steun ontstond pas aan het eind van de jaren 70, omdat de VS geen symbolische overwinning voor Sovjet-bondgenoten tijdens de Yom Kippoeroorlog en de Koude Oorlog kon veroorloven. Je kan je blijven draaien en wenden maar je snapt er dus duidelijk weinig van.
pi_119832987
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:14 schreef sp3c het volgende:
absoluut, ze hebben de middelen alleen niet

dan kun je stug door blijven gaan gewoon omdat je toch wat moet doen maar de resultaten zijn gewoon niet goed
Tja, als je nou iets positiefs zou bereiken met onderhandelen zou je gelijk hebben, maar de ervaring leert helaas anders. En als het enige wat je nog kan verliezen je trots is, tja, dan sterf ik toch liever rechtop dan kruipend door het leven te gaan ..

quote:
mwah, als ik naar die cijfers kijk kan ik ook stellen dat de Palestijnen reuze slechte mensen zijn want ze doden relatief gezien meer burgers dan de Israeli's (30/70 vs 50/50?) en daar ook allerlei conclusies aan verbinden die zonder de context (hun spulletjes zijn gewoon niet zo goed) niet echt reeel zijn
Waarbij je vergeet dat iedere volwassen Israëliër ieder moment kan worden opgeroepen, dus bij beide partijen is de scheidslijn tussen burger en soldaat nogal wazig .. vandaar dat ik me beperkt heb tot de aantallen zonder daarin onderscheid te maken.

quote:
die van de Israeli's natuurlijk, ik neem toch aan dat ik in deze reeks IDF niet meer helemaal uit hoef te typen
Duh, dat had ik wel begrepen, maar als je hetgeen er nu gebeurd fluwelen handschoenen noemt spoor je volgens mij niet helemaal

quote:
dat zal allemaal best wel maar oorlogvoeren heeft gewoon niet zo goed uitgepakt voor ze, dan moet je er mee ophouden

ze kunnen het niet, het werkt gewoon niet voor ze en ieder jaar dat ze ermee doorgaan verliezen ze land en mensen aan de hand van Israel zonder er iets voor terug te krijgen

tijd om te schikken

[..]

yup ... altijd beter dan met die botten om de oren geslagen te worden
Zoals ik al zei, als ook onderhandelingen keer op keer helemaal niets opleveren, het inpikken van grond en de provocaties van de kolonisten blijven gewoon doorgaan .. met hulp van de 'fluwelen' handschoentjes van de IDF .. wat je ook doet, dan heb je weinig meer te verliezen. Misschien is het een andere mentaliteit dan de West-Europese, wij hechten (tegenwoordig?) meer waarde aan ons leven dan aan onze trots .. maar de Palestijnen en het Joodse volk, die hebben in oorsprong dezelfde roots. En dat de Joden hun trots belangrijker vinden dan alles andere is dacht ik duidelijk, hoe anders is het mogelijk dat je als volk na al die eeuwen in diverse landen zo overduidelijk je eigen identiteit hebt bewaard?
pleased to meet you
  Moderator zondag 2 december 2012 @ 02:57:23 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119833177
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 02:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, als je nou iets positiefs zou bereiken met onderhandelen zou je gelijk hebben, maar de ervaring leert helaas anders. En als het enige wat je nog kan verliezen je trots is, tja, dan sterf ik toch liever rechtop dan kruipend door het leven te gaan ..
ik ben blij dat Winkelman een pragmatischere kijk op het leven had want anders had ik hoogstwaarschijnlijk nu geen opa meer en dus geen papa

quote:
[..]

Waarbij je vergeet dat iedere volwassen Israëliër ieder moment kan worden opgeroepen, dus bij beide partijen is de scheidslijn tussen burger en soldaat nogal wazig .. vandaar dat ik me beperkt heb tot de aantallen zonder daarin onderscheid te maken.
ik vergeet helemaal nix, ik zeg alleen dat cijfers zonder context niet heel erg interessant zijn

quote:
[..]

Duh, dat had ik wel begrepen, maar als je hetgeen er nu gebeurd fluwelen handschoenen noemt spoor je volgens mij niet helemaal
als we dan toch met cijfertjes aan het smijten zijn ... de veldslag in de Baluchi valei (Afghanistan) kostte het leven aan 65 burgers, 71 Taliban en 20 coalitiemilitairen (2 Nederlanders)

dit ging om een dorpje van een kleine 3000 inwoners en duurde een halve week en werd uitgevochten door hele kleine legertjes (naar schatting 500 aan beide kanten)

de afgelopen Israelische acties kostte 180 Palestijnen het leven

fluwelen handschoentjes ja

quote:
[..]

Zoals ik al zei, als ook onderhandelingen keer op keer helemaal niets opleveren, het inpikken van grond en de provocaties van de kolonisten blijven gewoon doorgaan .. met hulp van de 'fluwelen' handschoentjes van de IDF .. wat je ook doet, dan heb je weinig meer te verliezen. Misschien is het een andere mentaliteit dan de West-Europese, wij hechten (tegenwoordig?) meer waarde aan ons leven dan aan onze trots .. maar de Palestijnen en het Joodse volk, die hebben in oorsprong dezelfde roots. En dat de Joden hun trots belangrijker vinden dan alles andere is dacht ik duidelijk, hoe anders is het mogelijk dat je als volk na al die eeuwen in diverse landen zo overduidelijk je eigen identiteit hebt bewaard?
nou 'wat je ook doet' is niet helemaal correct natuurlijk want men heeft nooit iets anders geprobeert, zijn het geen zelfmoordaanslagen dan zijn het raketaanvallen en alles wat er tussen zit en allemaal onder het kopje 'ja we moeten toch iets'

kap er gewoon eens mee, laat de Palestijnen gewoon zeggen 'hier doen we niet meer aan mee' en kijk wat er gebeurt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_119834939
Hamas leader to visit Gaza for first time
Khaled Meshaal, the leader of Hamas, is set to visit the Gaza strip for the first time, AP reports citing a Hamas official. The leader of the group which rules the tiny Palestinian enclave has been living abroad and has been previously prevented from entering Gaza by longtime Egyptian President Hosni Mubarak. Mashaal was set to arrive in the Gaza Strip next week by crossing the border from Egypt to mark Hamas' 25th anniversary and congratulate its leaders and fighters for battling Israel during the recent eight-day offensive, according to a senior Hamas official in Gaza. Until recently Mashaal was living in Syria, but then fled the civil war there to Qatar.

rtnews
  zondag 2 december 2012 @ 13:23:08 #245
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_119839692
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_119845128
pi_119845231
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 16:42 schreef DeParo het volgende:
[ afbeelding ]
:').
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  zondag 2 december 2012 @ 16:48:45 #248
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_119845346
quote:
[ afbeelding ]
^O^
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  zondag 2 december 2012 @ 17:32:09 #249
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_119846780
quote:
[ afbeelding ]
:')
Schijt aan iedereen
  zondag 2 december 2012 @ 18:46:39 #250
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119849330
quote:
[ afbeelding ]
Want dat is de enige generatie dat niet te laf is om te vechten. :') De huidige zit jankend in een hoekje wanneer de lucht-alarm af gaat. :') _O-
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  zondag 2 december 2012 @ 18:54:10 #251
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119849578
Gelukkig begint Israël sympathie te verliezen hier in Nederland. Ze laten steeds meer hun ware gezicht zien. Zeker nu met het inhouden van de douanegelden. Daar hebben slechts een paar mensen begrip voor.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_119849626
pi_119849694
quote:
Bagdad :') . Ach ja, binnenkort is jouw staatje aan de beurt wanneer de Koerden een eigen staat hebben. Dan is Irak nog minder dan het nu is.

Saddam :')
Bagdad :')
Irak :') :')

'T gebied waar Irak zich bevindt was ooit een centrum voor historie en intelligentie, totdat de Arabieren er kwamen.
#freefrederike
pi_119849715
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2012 18:57 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Bagdad :') . Ach ja, binnenkort is jouw staatje aan de beurt wanneer de Koerden een eigen staat hebben. Dan is Irak nog minder dan het nu is.

Saddam :')
Bagdad :')
Irak :') :')

'T gebied waar Irak zich bevindt was ooit een centrum voor historie en intelligentie, totdat de Arabieren er kwamen.
Ik hoop inderdaad dat de Koerden snel onafhankelijk zijn. Nog iets anders? :)
pi_119849775
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:58 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Ik hoop inderdaad dat de Koerden snel onafhankelijk zijn. Nog iets anders? :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#freefrederike
pi_119849806
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2012 19:00 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_119849892
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:01 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

:)
Hoe zit 't met het sterke leger van Irak? :') . Ach ja, ik snap jouw haat wel hoor...Ik zou 't ook vreselijk vinden als mijn vijand niet alleen sterker was, maar ook welvarender is.
#freefrederike
pi_119849924
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2012 19:03 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hoe zit 't met het sterke leger van Irak? :') . Ach ja, ik snap jouw haat wel hoor...Ik zou 't ook vreselijk vinden als mijn vijand niet alleen sterker was, maar ook welvarender is.
Irak heeft tijd nodig, komt goed inshallah :).

Ik haat niemand hoor. De moslims kunnen veel leren van de joden die uitstekende vooruitgang hebben geboekt op veel aspecten. Anything else?
pi_119850013
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:04 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Irak heeft tijd nodig, komt goed inshallah :).

Ik haat niemand hoor. De moslims kunnen veel leren van de joden die uitstekende vooruitgang hebben geboekt in veel aspecten. Anything else?
Je haat niemand hoor...Hoe beschrijf je dan jouw gedrag naar Israel toe? Je hebt niet eens een reden om Israel te haten, je haat hen alleen maar omdat je je zogenaamde moslimbroeders wilt beschermen. Lekker hypocriet ook als irakees, lekker zelf genocide plegen op minderheden maar wel willen opkomen voor de pallies.

Wat ben ik toch blij dat ik een Jood ben en kan aanzien hoe elke moslim zich dood ergert aan 't feit dat de vijand sterker is dan de zogenaamde allahstrijders.
#freefrederike
pi_119850078
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2012 19:07 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Je haat niemand hoor...Hoe beschrijf je dan jouw gedrag naar Israel toe? Je hebt niet eens een reden om Israel te haten, je haat hen alleen maar omdat je je zogenaamde moslimbroeders wilt beschermen. Lekker hypocriet ook als irakees, lekker zelf genocide plegen op minderheden maar wel willen opkomen voor de pallies.

Wat ben ik toch blij dat ik een Jood ben en kan aanzien hoe elke moslim zich dood ergert aan 't feit dat de vijand sterker is dan de zogenaamde allahstrijders.
Welk gedrag precies? Waar baseer jij dergelijke conclusies op? Ik ben niet voor de vernietiging van de Israelische staat. Ik ben voor een onafhankelijk Palestijnse staat met de 'echte' grenzen die Israel niet respecteert. Ik ben tegen kolonisme en tegen het vermoorden van onschuldige burgers (ongeacht nationaliteit).

Ik heb als Irakees genocide gepleegd? :')
pi_119850140
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:09 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Welk gedrag precies? Waar baseer jij dergelijke conclusies op? Ik ben niet voor de vernietiging van de Israelische staat. Ik ben voor een onafhankelijk Palestijnse staat met de 'echte' grenzen die Israel niet respecteert. Ik ben tegen kolonisme en tegen het vermoorden van onschuldige burgers (ongeacht nationaliteit).

Ik heb als Irakees genocide gepleegd? :')
Ik baseer de conclusies op jouw posts in de reeksen van dit topic. Nou, vertel. Waarom zouden de palestijnen een zogenaamde 'staat' krijgen, gebaseerd op een denkbeeldig gebied genaamd Palaestina dat een deel was van 't Ottomaanse Rijk?
#freefrederike
pi_119850232
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2012 19:11 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik baseer de conclusies op jouw posts in de reeksen van dit topic. Nou, vertel. Waarom zouden de palestijnen een zogenaamde 'staat' krijgen, gebaseerd op een denkbeeldig gebied genaamd Palaestina dat een deel was van 't Ottomaanse Rijk?
Ik ga dit niet weer herhalen. Wel grappig dat import joden wel recht op een staat hebben dan, maar dat terzijde.
  zondag 2 december 2012 @ 19:16:09 #263
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119850281
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2012 19:11 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Omdat de VN dat zegt. De VN waaraan de zionisten hun eigen staat aan te danken hebben. Iets meer dankbaarheid zou ze sieren, of überhaupt laten zien dat ze vrede willen.

En met vrede bedoel ik niet heel Palestina opeisen en de Arabieren de grens over te deporteren.
pi_119850900
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 19:16 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Omdat de VN dat zegt. De VN waaraan de zionisten hun eigen staat aan te danken hebben. Iets meer dankbaarheid zou ze sieren, of überhaupt laten zien dat ze vrede willen.

En met vrede bedoel ik niet heel Palestina opeisen en de Arabieren de grens over te deporteren.
De VN zegt dat? De VN heeft nog lang geen Palestijnse staat aangekondigd hoor, dat het een waarnemerstaat is, wat gelijk staat aan niks, betekent nog lang niet dat het een lidstaat wordt. :)
#freefrederike
  zondag 2 december 2012 @ 19:48:34 #265
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119851382
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2012 19:33 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

De VN zegt dat? De VN heeft nog lang geen Palestijnse staat aangekondigd hoor, dat het een waarnemerstaat is, wat gelijk staat aan niks, betekent nog lang niet dat het een lidstaat wordt. :)
Ok, dan stel ik dezelfde vraag terug.

Waarom hebben de zionisten een 'staat' gekregen, gebaseerd op een denkbeeldig gebied genaamd Palaestina dat een deel was van 't Ottomaanse Rijk?
pi_119851403
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 19:48 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Waarom hebben de zionisten een 'staat' gekregen, gebaseerd op een denkbeeldig gebied genaamd Palaestina dat een deel was van 't Ottomaanse Rijk?
Ik stel jou een vraag, en jij moet met een antwoord komen. Zo werkt het in 't leven. Je komt niet met een vraag op een vraag.

Ontwijk de vraag niet, of zeg iig dat je geen antwoord hebt. Dan zijn we va neen last lichter in de wereld.
#freefrederike
  zondag 2 december 2012 @ 19:54:20 #267
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119851592
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2012 19:33 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Wat is precies je vraag? Hier staat een reactie op mijn reactie. Nu ben jij weer. Ik stelde je een vraag.
  zondag 2 december 2012 @ 19:56:07 #268
16715 Mylene
*schatje*
pi_119851659
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 19:48 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Het was een Brits mandaat voordat het werd opgedeeld.
  zondag 2 december 2012 @ 19:58:56 #269
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119851777
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:56 schreef Mylene het volgende:

[..]

Het was een Brits mandaat voordat het werd opgedeeld.
Ik schuif deze vraag door naar PizzaMizza. Het is zijn formulering.
pi_119852161
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')