abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:46:18 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119801009
geen quotes?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_119801047
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:46 schreef sp3c het volgende:
geen quotes?
Nee, niet nodig. Heb genoeg gelezen...
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:47:59 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119801085
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, niet nodig. Heb genoeg gelezen...
zwak :')
  vrijdag 30 november 2012 @ 23:49:33 #84
376361 bojan
Het is friet
pi_119801153
Ik zoek die cartoon van

You took:
- my house
- my job
- my house
- etc

But it's my fault
I shot a rocket back

Zoiets was het. Waar kan ik die vinden?
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_119802077
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:20 schreef DeParo het volgende:
Ik ben gewoon verstandig.
Nou, één van de mogelijke scenario's eruit lichten en proclameren dat die het gaat worden lijkt mij anders niet zo verstandig.

quote:
Ik heb ervoor geleerd Moussie, mijn masterthesis had een vergelijkbaar onderwerp, kom nou ik weet waar ik het over heb dus dit is wel wat meer dan in het wilde weg gokken als jij kennelijk doet.
Ach gut, daar issie weer, het 'ik heb ervoor gestudeerd' argument ..
Lieve schat, ik gok niet, ik zeg gewoon dat ik geen idee heb wat er gaat gebeuren, er zijn er meer mogelijkheden dan die ene. Jij gokt wel, want jij legt je fiche vast, jij stelt dat dat hem gaat worden

quote:
Het ging wel degelijk ook om Iran, een stem voor de Palestijnen in deze is een stem voor Iran, weliswaar hebben die meer met Hamas maar zullen Fatah niet openlijk afbranden en zeker niet op dit niveau. Het is ook niet alleen Iran, het zijn dictators als Assad, het zijn misdadige en corrupte regimes die homo's ophangen en van dieven de hand afhakken.
Ja lul er maar weer van alles bij .. maar het ging dus niet 'wel degelijk' om Iran, het ging om het gegeven dat jij andere landen, die net als Iran JA hebben gestemd verwerpelijk noemde

quote:
Israel heeft gewaarschuwd, de Palestijnen wisten het, dus als de Palestijnen vrede hadden gewild hadden ze dit misdadige plan simpelweg niet doorgezet.
Lol, en wat was er gebeurd als de Palestijnen hun 'misdadige' plan .. wat verschrikkelijk misdadig overigens, en hogere diplomatieke status willen hebben .. niet hadden doorgezet? Dan was het volgende week bekend gemaakt? Dat is wat de ervaring de Palestijnen heeft geleerd ..
pleased to meet you
pi_119803550
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou, één van de mogelijke scenario's eruit lichten en proclameren dat die het gaat worden lijkt mij anders niet zo verstandig.
Ik lichte er geen scenario uit.

[..]

quote:
Ach gut, daar issie weer, het 'ik heb ervoor gestudeerd' argument ..
Lieve schat, ik gok niet, ik zeg gewoon dat ik geen idee heb wat er gaat gebeuren, er zijn er meer mogelijkheden dan die ene. Jij gokt wel, want jij legt je fiche vast, jij stelt dat dat hem gaat worden
Nee, ik zeg dat ik wel wat af weet van het onderwerp, verder zeg ik dat het zo al is.

[..]

quote:
Ja lul er maar weer van alles bij .. maar het ging dus niet 'wel degelijk' om Iran, het ging om het gegeven dat jij andere landen, die net als Iran JA hebben gestemd verwerpelijk noemde
Klopt.

[..]

quote:
Lol, en wat was er gebeurd als de Palestijnen hun 'misdadige' plan .. wat verschrikkelijk misdadig overigens, en hogere diplomatieke status willen hebben .. niet hadden doorgezet? Dan was het volgende week bekend gemaakt? Dat is wat de ervaring de Palestijnen heeft geleerd ..
Dan waren er onder Amerikaanse leiding nieuwe directe onderhandelingen opgezet.
  zaterdag 1 december 2012 @ 01:01:16 #87
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119803779
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Uitleg? :')
Uit een andere reactie van me, eerder deze week:
quote:
Je moet daarvoor de kern van het conflict kunnen begrijpen. Die is religieus van aard en heeft weinig tot niets te maken met de manier waarop Israël tot stand is gekomen. Het is tevens de reden dat het conflict zo doorettert.

Dat joden en christenen ongestoord onder islamitisch bewind hebben kunnen leven, eeuwenlang (en nog steeds), komt omdat de islam zichzelf ziet als vervolmaking van het ware geloof, waar het jodendom en christendom eerdere manifestaties van zijn. Binnen het kalifaat (het invloedsgebied van de islam) mogen joden en christenen daarom vrijelijk hun geloof uitoefenen, omdat ze dus manifestaties van hetzelfde geloof zijn en daarom een status aparte hebben. Binnen het kalifaat dus. Daarbuiten zijn joden en christenen, net als ongelovigen, volkeren die nog aan de islam onderworpen moeten worden. Dat laatste lukt echter de laatste eeuwen niet zo best meer dus dat zie je nu veranderen in een wat reëler beeld van "wij versus zij". Eigenlijk is dat "wij" niet eens "wij, de moslims" maar "wij, het kalifaat met daarin alle moslims, joden en christenen die daaronder vallen". Tegen "zij", de buitenwereld met joden, christenen, hindoes, boeddhisten en volgers van het Vliegend Spaghetti Monster.

De import-joden waren anders, omdat die zich niet wensten te onderwerpen aan het kalifaat. Erger nog, ze stichtten een staat die uitdrukkelijk de middelvinger opstak tegen het kalifaat! En dat is de kern van het probleem. Islam heeft, veel sterker dan het christendom, de behoefte om te overheersen. Dat is Gods wil en de reden voor de ji'had (de uitdraging van het geloof, soms nogal valselijk de veroveringsoorlog genoemd). Daar is het indertijd voor gemaakt en dat is lange tijd (zo'n 1000 jaar) ook de realiteit geweest. Een joodse staat, die het kalifaat niet erkent, gaat in tegen de wil van God en daar heb je je religieuze probleem.
pi_119804826
Ik denk niet dat 'godsdienst' het verschilpunt is

Zeker, het wordt gebruikt, maar uiteindelijk wil iedereen vrede.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_119805191
Citaat van de vorige serie:

Vraag: Waarom blijft Israel nog steeds land stelen?

Antwoord: Zucht! Wat ga je bereiken met dit soort domme vragen, laat me jou eens wat constructiever vragen, wat gaan de Palestijnen opgeven in ruil voor de teruggave van land?

Grappig dat in het antwoord de erkenning van de vraag zit: teruggave van land impliceert dat het eerst gestolen is.
Waarom zou je een dief tegemoetkomen met concessies om je gestolen goed terug te krijgen?
En waarom is dat constructiever?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119805225
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 01:01 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Uit een andere reactie van me, eerder deze week:

[..]

Ha Boris.
Ik kom je toevallig tegen.
Moet je ook even mijn weerwoord op deze redenering posten.

Ach, of niet natuurlijk.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 02:32:21 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119805256
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 02:26 schreef Kees22 het volgende:
Citaat van de vorige serie:

Vraag: Waarom blijft Israel nog steeds land stelen?

Antwoord: Zucht! Wat ga je bereiken met dit soort domme vragen, laat me jou eens wat constructiever vragen, wat gaan de Palestijnen opgeven in ruil voor de teruggave van land?

Grappig dat in het antwoord de erkenning van de vraag zit: teruggave van land impliceert dat het eerst gestolen is.
Waarom zou je een dief tegemoetkomen met concessies om je gestolen goed terug te krijgen?
En waarom is dat constructiever?
het land is veroverd

das niet helemaal hetzelfde als gestolen
pi_119805263
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:49 schreef bojan het volgende:
Ik zoek die cartoon van

You took:
- my house
- my job
- my house
- etc

But it's my fault
I shot a rocket back

Zoiets was het. Waar kan ik die vinden?
Zelfs zonder cartoon begrijp ik je wel. ^O^
pi_119805333
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 02:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

het land is veroverd

das niet helemaal hetzelfde als gestolen
Wat is het verschil dan?

Edit: OK, ik weet het al: dan heet het geroofd.
Edit2: En in feite doet dat aan de vraag niks af: waarom zou je voor de teruggave van iets wat van jou was, een vergoeding geven?

[ Bericht 7% gewijzigd door Kees22 op 01-12-2012 02:52:18 ]
pi_119805374
quote:
Zo he!
Ik wist niet dat dat idee nog leefde.
Daar kan Wilders met zijn verwijt van dhimmitude nog een puntje aan zuigen.

Goyim dienen om de joden te dienen.
Dhimmis dienen om moslims te dienen.
Zigeuners hadden ook een woord voor de sukkels waar ze profijt van trokken. Maar dat woord ben ik even kwijt.
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 03:29:06 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119805542
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 02:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan?

Edit: OK, ik weet het al: dan heet het geroofd.
Edit2: En in feite doet dat aan de vraag niks af: waarom zou je voor de teruggave van iets wat van jou was, een vergoeding geven?
als jij en je vrienden na 50 jaar oorlog maken tegen iemand de handdoek in de ring gooit dan kun je niet verwachten dat je op gelijke voet verder kunt
  zaterdag 1 december 2012 @ 03:51:31 #96
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119805599
Dat Israël nu nog extra nederzettingen gaat bouwen op de Westoever, zegt voor mij meer dan genoeg. Dit is gewoon uitlokking.

Netanyahu zal ooit terecht staan voor oorlogsmisdaden.
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 04:06:00 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119805629
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 03:51 schreef Lemans24 het volgende:
Dat Israël nu nog extra nederzettingen gaat bouwen op de Westoever, zegt voor mij meer dan genoeg. Dit is gewoon uitlokking.
afpersing eerder

quote:
Netanyahu zal ooit terecht staan voor oorlogsmisdaden.
specifiek welke misdaad bedoel je?

civielrechtelijke dingen als uitlokking bestaan niet als het om staten en/of oorlog gaat
  zaterdag 1 december 2012 @ 04:07:41 #98
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119805634
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 04:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

afpersing eerder

[..]

specifiek welke misdaad bedoel je?

civielrechtelijke dingen als uitlokking bestaan niet als het om staten en/of oorlog gaat
Bouwen op bezette grond zou al genoeg moeten zijn.
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 04:17:35 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119805659
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 04:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bouwen op bezette grond zou al genoeg moeten zijn.
niet een beleid dat Netanyahu in gang heeft gezet, gaat hij nog geen minuut voor zitten

ben het ermee eens hoor, dat nederzettingebeleid klopt niet ... mag ook helemaal niet maar iedereen roept hier maar wat en als je zegt dat het niet klopt ben je een knecht van het andere kamp en dat maakt deze reeks zo vermoeiendq
  zaterdag 1 december 2012 @ 04:19:32 #100
104871 remlof
Europees federalist
pi_119805667
Mijn god wat een kinderachtige reactie.

Israël is echt een land met een klein pikkie :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')