Er werd geen vraag gesteld, er werd iets beweerd. Jij gaf daar antwoord op, en ik maak daar een behoorlijk nuance bij. Ik heb nergens gesteld dat die kennis van Amerika zou komen. Het gaat erom dat zij kennis hadden die niet uit de lucht is komen vallen, kennis van oorlogsvoering die ook cruciaal is geweest het winnen van de oorlogen. Nog afgezien van het falen van de samenwerking van de legers van de verschillende aanvallende landen, dat was van een niveau lik-mn-vestje. Hoe dan ook, anno 2012 is de situatie volstrekt anders.quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:45 schreef sp3c het volgende:
ik beroep me niet op de oorlogen voor yom kippur er werd een vraag gesteld en daar geef ik antwoord op, als je het daar niet over wilt hebben dan moet je buiten die discussie blijven
de kennis over het oorlogvoeren kwam vooral uit Rusland in/tot die tijd, op de luchtmacht na dat was vooral ex RAF (ww2 ervaring) en het materiaal was veelal ww2 surplus net als bij de buurlanden
daarnaast is de Amerikaanse steun er na die oorlog gekomen door het vredesakkoord met Egypte die dus ook 'gratis' wapentuig opgestuurd krijgen ieder jaar met als resultaat dat er niet meer om het Suez kanaal word gevochten
Die een antwoord waren op de nederzettingen politiek. Ik had het over de bouw van de muur. Ten tijden van het bouwen was het geen betwist grondgebied. Ik noem het gejat, dat jij er een andere term voor wil gebruiken, maakt het inhoudelijk niet anders.quote:wel, die entifadah's enzo gingen eraan vooraf
Dat het in het internationaal recht niet bestaat, betekent niet dat wij het niet zo kunnen noemen. Het is wat het is, gejat grond van een ander. Dat er geen specifieke internationele regel voor is gemaakt, doet er niet toe. Je kan het ook een andere naam geven, geannexeerd grondgebied, bezet grondgebied, maar dat maakt het allemaal niet mooier.quote:either way, landjepik klinkt mooi in de volksmond maar in het internationaal recht bestaat het niet
het is bezet gebied dat de Israeli's op de Palestijnen hebben veroverd en ongetwijfeld een keer gaan annexeren
Jawel, de Palestijnen hebben een morele overwinning. Erg belangrijk.quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:53 schreef sp3c het volgende:
dus eigenlijk veranderd er helemaal niets
wel hoor, Remlof vroeg wanneer en ik gaf daar antwoord opquote:Op zaterdag 1 december 2012 14:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er werd geen vraag gesteld, er werd iets beweerd. Jij gaf daar antwoord op, en ik maak daar een behoorlijk nuance bij. Ik heb nergens gesteld dat die kennis van Amerika zou komen. Het gaat erom dat zij kennis hadden die niet uit de lucht is komen vallen, kennis van oorlogsvoering die ook cruciaal is geweest het winnen van de oorlogen. Nog afgezien van het falen van de samenwerking van de legers van de verschillende aanvallende landen, dat was van een niveau lik-mn-vestje. Hoe dan ook, anno 2012 is de situatie volstrekt anders.
kip/eiquote:[..]
Die een antwoord waren op de nederzettingen politiek.
voor mijn part noem je het chocolade kersen land met sprinkeltjes bovenop maar dat maakt het niet waarquote:[..]
Dat het in het internationaal recht niet bestaat, betekend niet dat wij het niet zo kunnen noemen. Het is wat het is, gejat grond van een ander. Dat er geen specifieke internationele regel voor is gemaakt, doet er niet toe. Je kan het ook een andere naam geven, geannexeerd grondgebied, bezet grondgebied, maar dat maakt het allemaal niet mooier.
je koopt er alleen letterlijk en figuurlijk niets voor en de situatie op de grond verslechterd alleen maar verderquote:Op zaterdag 1 december 2012 14:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jawel, de Palestijnen hebben een morele overwinning. Erg belangrijk.
Ik ga mijzelf niet blijven herhalen - ik raad je aan om nogmaals goed mijn post te lezen. Ik stel nergens dat die kennis afkomstig is van het Westen of Amerika.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:03 schreef sp3c het volgende:
verder is het een knap stukje geschiedenisvervalsing
Israel won die oorlogen door simpelweg slimmer om te gaan met de spulletjes die ze hadden en het heel erg snel op kunnen roepen van reserves en die kennis komt echt niet uit het westen en al helemaal niet uit Amerika
En dat is meteen het punt wat ik net ook al maakte. Er was inderdaad geen samenwerking. Dus van een echt gecoördineerde aanval was geen sprake. Iets wat natuurlijk heel van nationalistische Israeliers of Israel-aanhangers doorgaans wel beweren overigens. Het waren separate fronten.quote:daarnaast opereerden de verschillende Arabische legers op verschillende fronten dus van samenwerking was uberhaupt geen sprake, dat werd pas interessant toen de Jordaniers en Irakezen mee kwamen doen toen Israelische troepen al binnen bereik van Damascus waren en hierbij zijn gewoon succesjes geboekt.
Het is een feit dat het Palestijns grondgebied betreft, waarop de muur nu (gedeeltelijk staat). Of het gejat is, geannexeerd is of wat dan ook boeit niet. Dat het strijdig is met internationaal recht, dat is min of meer duidelijk:quote:voor mijn part noem je het chocolade kersen land met sprinkeltjes bovenop maar dat maakt het niet waar
quote:In a 2004 advisory opinion resulting from a Palestinian-initiated U.N. resolution, the International Court of Justice considered that "Israel cannot rely on a right of self-defence or on a state of necessity in order to preclude the wrongfulness of the construction of the wall". The Court asserted that "the construction of the wall, and its associated régime, are contrary to international law"
De situatie op de grond was per definitie verslechterd, dat blijkt ook wel weer uit de afgelopen weken. Maar ook een aantal maanden daarvoor heeft Israel de bouw van nederzettingen gewoon door laten gaan.. dus het boeit wat dat betreft geen reet.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
je koopt er alleen letterlijk en figuurlijk niets voor en de situatie op de grond verslechterd alleen maar verder
beetje een pyrrhus overwinning dan
dat was nu juist het punt waar we het over hadden, Israel zou enkel bestaan bij gratie van de oneindige Amerikaanse steun en dat betwist ikquote:Op zaterdag 1 december 2012 15:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ga mijzelf niet blijven herhalen - ik raad je aan om nogmaals goed mijn post te lezen. Ik stel nergens dat die kennis afkomstig is van het Westen of Amerika.
natuurlijk was het wel een gecoordineerde aanval, ze hebben dit maandenlang met elkaar besproken, overlegd en beoefend en toen de een in het nauw kwam kwamen de anderen helpenquote:[..]
En dat is meteen het punt wat ik net ook al maakte. Er was inderdaad geen samenwerking. Dus van een echt gecoördineerde aanval was geen sprake. Iets wat natuurlijk heel van nationalistische Israeliers of Israel-aanhangers doorgaans wel beweren overigens. Het waren separate fronten.
deelsquote:[..]
Het is een feit dat het Palestijns grondgebied betreft, waarop de muur nu (gedeeltelijk staat). Of het gejat is, geannexeerd is of wat dan ook boeit niet. Dat het strijdig is met internationaal recht, dat is min of meer duidelijk:
zolang er van beide kanten enkel stappen genomen worden die de relatie tussen de twee kampen verslechterd gaat het er niet beter op worden neequote:Op zaterdag 1 december 2012 15:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De situatie op de grond was per definitie verslechterd, dat blijkt ook wel weer uit de afgelopen weken. Maar ook een aantal maanden daarvoor heeft Israel de bouw van nederzettingen gewoon door laten gaan.. dus het boeit wat dat betreft geen reet.
Vroeger wellicht niet, maar nu lijkt het er verdacht veel op. Maar goed, laten we het er op houden dat dit per definitie een nutteloze discussie is wat dat betreft.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:17 schreef sp3c het volgende:
dat was nu juist het punt waar we het over hadden, Israel zou enkel bestaan bij gratie van de oneindige Amerikaanse steun en dat betwist ik
Tja, ik heb een andere definitie van een gecoördineerde aanval. Punt wat blijft staan is dat er van samenwerking geen sprake was.quote:natuurlijk was het wel een gecoordineerde aanval, ze hebben dit maandenlang met elkaar besproken, overlegd en beoefend en toen de een in het nauw kwam kwamen de anderen helpen.
maar echt samenwerken konden ze niet want Israel zIt daar tussen dus de noodzaak is er simpelweg niet, de punten waar ze elkaar tegenkwamen hebben ze goed joint op kunnen treden
Tja, het internationaal strafhof is het toch echt niet met je eens wat dat betreft.:quote:deels
de muur an sich is niet echt illegaal, ook niet waar het over bezet gebied heen gaat want het dient een primair militair doel ... het word een ander verhaal waar het ding om de illegale nederzettingen in Palestijnse gebieden heen gebouwt is
quote:The construction of the wall being built by Israel, the occupying Power, in the Occupied Palestinian Territory, including in and around East Jerusalem, and its associated regime, are contrary to international law;
Israel is under an obligation to terminate its breaches of international law; it is under an obligation to cease forthwith the works of construction of the wall being built in the Occupied Palestinian Territory, including in and around East Jerusalem, to dismantle forthwith the structure therein situated, and to repeal or render ineffective forthwith all legislative and regulatory acts relating thereto, in accordance with paragraph 151 of this Opinion;
Israel is under an obligation to make reparation for all damage caused by the construction of the wall in the Occupied Palestinian Territory, including in and around East Jerusalem;
All States are under an obligation not to recognize the illegal situation resulting from the construction of the wall and not to render aid or assistance in maintaining the situation created by such construction; all States parties to the Fourth Geneva Convention relative to the Protection of Civilian Persons in Time of War of 12 August 1949 have in addition the obligation, while respecting the United Nations Charter and international law, to ensure compliance by Israel with international humanitarian law as embodied in that Convention;
The United Nations, and especially the General Assembly and the Security Council, should consider what further action is required to bring to an end the illegal situation resulting from the construction of the wall and the associated regime, taking due account of the present Advisory Opinion.
The opinion were passed 14-1 by the court judges, except for the 4th decision which was passed 13-2.
Thomas Buergenthal, the American judge, was the sole dissenting member of the 15 judges on this ICJ panel. In his declaration [13] he concluded that the court should have declined to hear the case since it did not have before it "relevant facts bearing directly on issues of Israel's legitimate right of self-defense".
mij best, ik begon hem nietquote:Op zaterdag 1 december 2012 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vroeger wellicht niet, maar nu lijkt het er verdacht veel op. Maar goed, laten we het er op houden dat dit per definitie een nutteloze discussie is wat dat betreft.
dat was er dus wel op een aantal fronten en het verdere gebrek daaraan is niet de reden waarom ze verloren, de steun vanuit het buiteland was dit ook niet want de Russen vlogen meer tonnen de regio in dan de Amerikanenquote:[..]
Tja, ik heb een andere definitie van een gecoördineerde aanval. Punt wat blijft staan is dat er van samenwerking geen sprake was.
echt welquote:[..]
Tja, het internationaal strafhof is het toch echt niet met je eens wat dat betreft.:
[..]
voor de jaren 70 was het niet bepaald ongelimiteerd en dat was het punt geloof ik, is ook duidelijk terug te zien in je linkquote:Op zaterdag 1 december 2012 15:26 schreef remlof het volgende:
Zie ook Wikipedia.
De steun is er altijd geweest, maar sinds begin jaren 70 bestaat die praktisch alleen nog maar uit wapens.
Dat zeg jij dus, op basis van wat jij denkt. Nogmaals, dat jij iets denkt maakt het nog geen vaststaand feit.quote:
Iemand die denkt de wijsheid in pacht te hebben omdat die ervoor gestudeerd heeft, dat is pas belachelijk. Voor de rest is er op zich niets verwerpelijks aan het steunen van mensen waarmee jij het eens bent, dat jij het standpunt zelf verwerpelijk vindt verandert niets aan dat gegeven.quote:Jij betwijfelde mijn kennis kennelijk, mijn capaciteiten tot dit inzicht te komen, dat is lachwekkend. Iran heeft hier de politiek op ingericht, hun imago groeit hierdoor, dat is zeer verwerpelijk.
Say what? Het is geen democratisch proces als Iran stemt? Nou vraag ik mij toch echt af wat jij onder democratie verstaat .. alleen je vriendjes mogen stemmen of zo?quote:Ik kan het geen democratisch proces noemen als Iran stemt zegt wat een dom antwoord weer![]()
.
Alleen zolang het hun wapenproductie en -verkoop niet in gevaar brengtquote:Al sinds de val van de Sovjet-Unie heeft Amerika meer belang bij een duidelijke constructieve vrede.
Waar heb jij het over? Ik klik erop en krijg 2x Afghanistan...Wtfquote:Op zaterdag 1 december 2012 12:08 schreef plesner het volgende:
[..]
http://www.globalfirepower.com/countries-comparison-detail.asp
nuff said
Als jij roept dat elke dag honderden kinderen, mannen en vrouwen overlijden als gevolg van dit conflict dan ben je echt diegene zonder kennis van zaken.quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:45 schreef CrzyCMder het volgende:
[..]
Zolang mensen communiseren, zonder kennis op een topic, zul je niks anders tegen komen.
het blijft vervelend. maar de feiten zijn zichtbaar, voor de mensen die ze willen inzien.
En welke factoren zijn volgens jou niet relevant dan?quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:39 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Waar heb jij het over? Ik klik erop en krijg 2x Afghanistan...Wtf
BTW: Wat een slechte comparison, kijk a.u.b. de factoren![]()
![]()
!
Dat laat alleen al zien hoe naïef jij bent, door zo'n site te geloven.![]()
[quote]quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als jij roept dat elke dag honderden kinderen, mannen en vrouwen overlijden als gevolg van dit conflict dan ben je echt diegene zonder kennis van zaken.
Op zaterdag 1 december 2012 16:11 schreef truthortruth het volgende:
Als jij het over honderden doden hebt dan moet je dat dus figuurlijk nemen? Sorry maar dat noem ik gewoon dom (iets specifieker kan je het liegen of haatzaaien noemen).quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:24 schreef CrzyCMder het volgende:
[..]
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 1 december 2012 16:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Beste persoon, zodra iemand een duidelijke situatie in beeld brengt en figuurlijke telling gebruikt dan staat dat los van kennis. Kennis berust o.a op personen die het verschil tussen letterlijk en figuurlijk kunnen onderscheiden.
het valt mij op dat je alleen maar aandacht besteedt aan de tellingen, doet de rest niks met je?quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als jij het over honderden doden hebt dan moet je dat dus figuurlijk nemen? Sorry maar dat noem ik gewoon dom (iets specifieker kan je het liegen of haatzaaien noemen).
Als het jou daadwerkelijk om de mensen zou gaan dan zijn er veel schrijnender en ongenuanceerdere situaties op de wereld waar je je aandacht aan zou kunnen besteden.quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:55 schreef CrzyCMder het volgende:
[..]
het valt mij op dat je alleen maar aandacht besteedt aan de tellingen, doet de rest niks met je?
doet het niks met je dat er enkelingen, tientallen of honderdtallen onterecht komen te overlijden of gaat het jou alleen om de tellingen? Je geeft me duidelijk aan door jou beschuldigingen van haatzaaien en liegen dat jou intelligentiegraad behoorlijk onder het gemiddelde zit.
Als ik tegen een grote kickbokser z'n been aan schop dan zal het geweld waarschijnlijk ook 6? x zo groot zijn wat ik ga ontvangen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:36 schreef remlof het volgende:
Oftewel het geweld van Israël tegen Palestina is 6x zo groot als omgekeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |