Hoe zit het eigenlijk met die 20% van Israël die door Arabieren bevolkt wordt? Zijn die vergetenquote:Op zondag 2 december 2012 19:16 schreef gohan16 het volgende:
[..]
En met vrede bedoel ik niet heel Palestina opeisen en de Arabieren de grens over te deporteren.
Hoezo "quote:Op zondag 2 december 2012 20:33 schreef Peunage het volgende:
[..]
[..]
1 volk mensen, zijn allemaal 1 volk![]()
![]()
Wat is dit, Battlestar Galacticaquote:De 12 stammen zijn allemaal een eigen kant op gegaan.
Het joodse geloof heeft hier weinig mee te maken toch? We hebben het over een 'volk' en niet over een religie. Kunnen ze geen Joodse voorouders hebben? Weet ik niet, maar stel dat het wel zo was. Hoe ver moet je terug gaan om bij diezelfde voorouder te komen die een Afrikaan en een Rus/Pool delen?quote:Op zondag 2 december 2012 20:41 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Hoezo "![]()
![]()
"? Kunnen die mensen niet joodse voorouders hebben, of van het Joodse geloof zijn? Wat is dit voor racistische opmerking?
[..]
Wat is dit, Battlestar Galactica
Ik heb deze discussie al vaak op de inhoud gevoerd, maar uiteindelijk komt het hier op neer:quote:Op zondag 2 december 2012 21:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het joodse geloof heeft hier weinig mee te maken toch? We hebben het over een 'volk' en niet over een religie. Kunnen ze geen Joodse voorouders hebben? Weet ik niet, maar stel dat het wel zo was. Hoe ver moet je terug gaan om bij diezelfde voorouder te komen die een Afrikaan en een Rus/Pool delen?
Ik heb Battlestar Galactica nooit gezien, dus ik weet niet of het er op lijkt. Maar ze zijn door de geschiedenis heen tientallen malen heen en weer gestuurd, door de Babyloniers, Assyriers, Romeinen, Perzen etc. Daarom zijn ze over de hele wereld verspreid. Ik ken geen 1 ander volk dat voor zo een lange tijd over zo een groot gebied verspreid is (geweest). Daarom twijfel ik aan de Joodsheid van mensen.
Mooi!quote:Op zondag 2 december 2012 21:59 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik heb deze discussie al vaak op de inhoud gevoerd, maar uiteindelijk komt het hier op neer:
Wij bepalen lekker zelf wie wij vinden dat tot ons volk/geloof hoort. En wat jij daarvan vindt interesseert ons geen lor.
Zou het andersom ook kunnen?quote:Op zondag 2 december 2012 22:03 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik heb vorige week een rondleiding door Hebron gehad van Yehuda Shaul, oprichter van Breaking The Silence. Het is een organisatie van Israëlische veteranen die sinds de Tweede Intifada op de West Bank gediend hebben, en getuigenissen van deze soldaten in boekvorm, tijdens exposities en door middel van video aan de wereld laten zien.
Voor iedereen die in de buurt is een enorme aanrader. Je krijgt een inkijk in de werkwijze van het leger en ziet plekken van Hebron waar je anders niet snel komt.
Een beetje trots zijn op 20jarigen die zich gedragen alsof ze een videogame aan het spelen zijn en daarmee onnodig veel bloed aan hun handen hebben.quote:Op zondag 2 december 2012 22:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Mooi!
[..]
Zou het andersom ook kunnen?
----
[ afbeelding ]
Dit. Lees voor een indruk de getuigenissen op de website.quote:Op zondag 2 december 2012 22:23 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Een beetje trots zijn op 20jarigen die zich gedragen alsof ze een videogame aan het spelen zijn en daarmee onnodig veel bloed aan hun handen hebben.
Nogmaals, zou het andersom ook mogelijk zijn, of niet.quote:Op zondag 2 december 2012 22:24 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Dit. Lees voor een indruk de getuigenissen op de website.
Nee, de Palestijnen hebben niet de mogelijkheid een werkelijk leger op te richten en als er al een Palestijn de andere kant van het verhaal wil laten zien (de impact die de raketten hebben gehad) dan wordt hij op de grens tussen de West Bank en Israël tegengehouden.quote:Op zondag 2 december 2012 22:28 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nogmaals, zou het andersom ook mogelijk zijn, of niet.
Dat is niet wat ik vraag, is het mogelijk dat de Palestijnen die de misdaden en misstanden binnen de Palestijnse Autoriteit of Hamas hebben meegemaakt en daar gewetenswroeging bij hebben, een kans krijgen om hun verhaal te doen binnen de Palestijnse grenzen? Is dat mogelijk of is dat niet mogelijk?quote:Op zondag 2 december 2012 22:30 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Nee, de Palestijnen hebben niet de mogelijkheid een werkelijk leger op te richten en als er al een Palestijn de andere kant van het verhaal wil laten zien (de impact die de raketten hebben gehad) dan wordt hij op de grens tussen de West Bank en Israël tegengehouden.
Er zijn in ieder geval genoeg Palestijnen die de misdaden van Hamas veroordelen, waaronder het gros van de ondersteuners van Fatah op dit moment (verleden lag dit anders). Het kan dus.quote:Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik vraag, is het mogelijk dat de Palestijnen die de misdaden en misstanden binnen de Palestijnse Autoriteit of Hamas hebben meegemaakt en daar gewetenswroeging bij hebben, een kans krijgen om hun verhaal te doen binnen de Palestijnse grenzen? Is dat mogelijk of is dat niet mogelijk?
Tot dusverre zijn er anders niet veel op de zogenaamde 'Groene Prins' na en die kan dat alleen doen buiten Gaza. Ik ben benieuwd welke Palestijnse voorbeelden jij kan aandragen.quote:Op zondag 2 december 2012 22:34 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Er zijn in ieder geval genoeg Palestijnen die de misdaden van Hamas veroordelen, waaronder het gros van de ondersteuners van Fatah. Het kan dus.
Enquête onder de Palestijnse bevolking in November 2011: http://www.jmcc.org/documentsandmaps.aspx?id=848quote:Op zondag 2 december 2012 22:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Tot dusverre zijn er anders niet veel op de zogenaamde 'Groene Prins' na en die kan dat alleen doen buiten Gaza. Ik ben benieuwd welke Palestijnse voorbeelden jij kan aandragen.
Je bent nu het probleem aan het verplaatsen, want dit past niet zo goed in je straatje. Het gaat om het gedrag van die Israëlische soldaten, niet om het feit dat zij getuigenissen kunnen afleggen.quote:Op zondag 2 december 2012 22:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Tot dusverre zijn er anders niet veel op de zogenaamde 'Groene Prins' na en die kan dat alleen doen buiten Gaza. Ik ben benieuwd welke Palestijnse voorbeelden jij kan aandragen.
en wat doe jij lamlulquote:Op zondag 2 december 2012 18:46 schreef rakotto het volgende:
[..]
Want dat is de enige generatie dat niet te laf is om te vechten.De huidige zit jankend in een hoekje wanneer de lucht-alarm af gaat.
![]()
Alwéér zo'n racistische opmerking. De vraag is zelfs gerechtigd waar jij je mee denkt te bemoeien.quote:Op zondag 2 december 2012 21:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het joodse geloof heeft hier weinig mee te maken toch? We hebben het over een 'volk' en niet over een religie. Kunnen ze geen Joodse voorouders hebben? Weet ik niet, maar stel dat het wel zo was. Hoe ver moet je terug gaan om bij diezelfde voorouder te komen die een Afrikaan en een Rus/Pool delen?
Dit, en als aanvulling: de meeste getuigenissen zijn anoniem, en de oprichters van Breaking The Silence staan onder permanente beveiliging.quote:Op zondag 2 december 2012 22:42 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Je bent nu het probleem aan het verplaatsen, want dit past niet zo goed in je straatje. Het gaat om het gedrag van die Israëlische soldaten, niet om het feit dat zij getuigenissen kunnen afleggen.
Dat is nog steeds niet waar ik om vraag.quote:Op zondag 2 december 2012 22:41 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Enquête onder de Palestijnse bevolking in November 2011: http://www.jmcc.org/documentsandmaps.aspx?id=848
"The poll showed an ongoing drop in the public’s support of violent resistance. The majority of respondents (56.3%) opposed the resumption of military operations against Israeli targets compared to 45.5% in April 2008. Furthermore, the percentage of supporters of military operations dropped to 29.3% in this poll after it was 49.5% in April 2008. The same trend was found regarding rockets fired from the Gaza Strip, where there was an increase in the percentage of respondents who found them harmful (40.8%) in this poll after it was 35.7% in April 2008."
Wat dacht je van Abbas, die aan de Palestijnen en wereld laat zien dat er ook diplomatieke wegen zijn om je doel te bereiken, en grote steun in de West Bank heeft (en groeiende steun in Gaza)?quote:Op zondag 2 december 2012 22:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is nog steeds niet waar ik om vraag.
Ik vraag om een vergelijkbare groep als degene die jou Hebron en dergelijke hebben laten zien.
Dat is ook geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 2 december 2012 22:47 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Wat dacht je van Abbas, die aan de Palestijnen en wereld laat zien dat er ook diplomatieke wegen zijn om je doel te bereiken, en grote steun in de West Bank heeft (en groeiende steun in Gaza)?
Nee. Die is er niet. Is dat gedrag wat verklaard is in die getuigenissen nu goedgepraat?quote:Op zondag 2 december 2012 22:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is nog steeds niet waar ik om vraag.
Ik vraag om een vergelijkbare groep als degene die jou Hebron en dergelijke hebben laten zien.
Ik zit hier fijn achter de computer in een warme kamer. Dat is wat ik doe. Tenminste geen mensen vermoorden.quote:Op zondag 2 december 2012 22:43 schreef C_S het volgende:
[..]
en wat doe jij lamlul
jij ben niet echt voorgelicht blijk wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |