Waar heb ik het over de regels? Ik heb het all de hele tijd erover de werking in de praktijk, die anders zijn dan resultaten tijdens tests. Al dan niet die van de FIA, of windtunnel tests.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, jij snapt niet wat er te snappen is, en daarom denk je dat je het snapt. Er is een regel die limieten stelt aan de flexibiliteit van de voorvleugel, en in die regel staan precies die limieten inclusief de wijze van vaststelling. Daar voldoet het onderdeel aan of het voldoet er niet aan, de FIA stelt vast of de voorvleugel van de Red Bull voldoet.
Spreek ik ergens tegen dat het volgens de natuurkunde niet kan dan? Het enige wat ik daar over gezegd is dat de essentie van die regels is dat het niet zou mogen bewegen, maar omdat dit in de praktijk onmogelijk is, er een limiet aan vastgesteld is.quote:Het idee dat vleugels helemaal niet zouden mogen buigen verdraagt zich niet met de natuurwetten, want ook een granieten vleugel zal buigen.
Nogmaals, ik heb het over de resultaten op de baan die anders zijnquote:Het idee dat er buiten de gestelde limieten nog een andere regel van toepassing zou zijn verdraagt zich ook niet met de tekst van de regels. Zoveel mag een vleugel doorbuigen bij belasting van zoveel kilo op plek zus en zo. Een andere regel is er wat dat betreft niet.
Daarom spreek ik over resultaten bij test tov de praktijk. Ik heb ook niet gezegd dat die wagen illegaal is, ik heb gezegd dat ik het met LWD-Godius eens was toen hij zei dat alles extreem flexte.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
het meer doorbuigen mag dan niet mogen, zolang de auto slaagt voor de tests is hij legaal, zo simpel is het
En dan terug bij Vosss zijn post:quote:hoe stijf het ook is buiging zit er altijd in, maar de mate waarin het buigt is bij de Red Bull extremer dan bij de andere bolides
En hoef ik het allemaal zelf niet te typen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:04 schreef vosss het volgende:
En toch lijkt ie meer dan 20mm door te buigen tijdens het rijden en dat mag niet. Ofja, tijdens de test met het gewicht erop mag dat niet en daar doet ie dat ook niet.
Als hij onder het rijden 30cm zou zakken dan nog zou hij volgens de test legaal zijn denk ik.
Eigenlijk voldoet die test dus niet, want de intentie is dat het allemaal niet zoveel meeflexed. Dat is alleen erg lastig meten zegmaar.
Maar dat is totaal niet relevant. De FIA meet ook de boring en de slag na om te controleren of het slagvolume wel conform de regels is. Dat er in de praktijk meer mengsel in de motor gaat dan die inhoud bij 1 bar dankzij de airbox doet daar niks aan af.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Waar heb ik het over de regels? Ik heb het all de hele tijd erover de werking in de praktijk, die anders zijn dan resultaten tijdens tests. Al dan niet die van de FIA, of windtunnel tests.
Ja, en nu?quote:Spreek ik ergens tegen dat het volgens de natuurkunde niet kan dan? Het enige wat ik daar over gezegd is dat de essentie van die regels is dat het niet zou mogen bewegen, maar omdat dit in de praktijk onmogelijk is, er een limiet aan vastgesteld is.
[..]
Nogmaals, ik heb het over de resultaten op de baan die anders zijn
tov tests, niet over de regels. Een wagen gedraagt zich anders op de baan als bij tests.
Deze post gaf mij toch echt een andere indruk:quote:Daarom spreek ik over resultaten bij test tov de praktijk. Ik heb ook niet gezegd dat die wagen illegaal is, ik heb gezegd dat ik het met LWD-Godius eens was toen hij zei dat alles extreem flexte.
Iets wat je btw ook zelf heb gezegd:
[..]
En dan terug bij Vosss zijn post:
[..]
En hoef ik het allemaal zelf te typen.
quote:Op woensdag 7 november 2012 18:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee, aerodynamische onderdelen mogen niet flexibel zijn. En de neus valt neem ik aan ook onder earo-onderdelen, aangezien deze ook wind geleiden/herleiden naar de onder- en bovenkant van de wagen.
Edit: sterker nog, de regels praten over bodywork, en geen earo-onderdelen.
[..]
Zoals ik het lees, mag er 80cm voor de voorwielen gn 2cm buiging in zitten.
http://argent.fia.com/web(...)ONS%2009-03-2012.pdf
Over iets wat totaal niet relevant is gesprokenquote:Op vrijdag 9 november 2012 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar dat is totaal niet relevant. De FIA meet ook de boring en de slag na om te controleren of het slagvolume wel conform de regels is. Dat er in de praktijk meer mengsel in de motor gaat dan die inhoud bij 1 bar dankzij de airbox doet daar niks aan af.
[..]
Nu zit ik op de bank.quote:Ja, en nu?
Daar staat ook in:quote:Deze post gaf mij toch echt een andere indruk:
En heb ik mezelf gecorrigeerd.quote:Zoals ik het lees, mag er 80cm voor de voorwielen gn 2cm buiging in zitten.
Daar heb je ook een verschil tussen de praktijk van wat er tijdens een rondje gebeurt en de vaststelling van regelconformiteit terwijl dat ding stil staat. En dat is inderdaad totaal niet relevant voor de toepassing van de regels.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Over iets wat totaal niet relevant is gesproken
quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:00 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/20267305
Dit al gelezen?
Ik vind dat mooi hoorquote:Op vrijdag 9 november 2012 21:56 schreef sasquatsch het volgende:
De Red Bull is legaal, omdat de vleugels niet buigen. De neus buigt wel, maar ook dat is legaal, omdat deze de impact van een crash moet opvangen. Red Bull heeft dat zover geperfectioneerd door hier de ophanging van de vleugel aan te monteren, waardoor deze bij hoge snelheid iets zakt, zonder dat de vleugels buigen. Zie ook http://www.f1technical.net/development/382
quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:00 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/20267305
Dit al gelezen?
Raikkonen schijnt er 500 aan zijn team gegeven te hebben.quote:
Dank voor het antwoord.quote:Op zondag 11 november 2012 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
Goeie vraag. Het heeft er denk ik mee te maken dat de locatie voor de race van volgend jaar nog niet vast staat. Het plan is om de race op de Nrburgring te gaan houden, maar de onderhandelingen hierover lopen nog.
Aan de andere kant is Spa-Francorchamps wel het betere circuit van die 2. By far imo.quote:
Voor de toeschouwer niet hoor....quote:Op zondag 11 november 2012 16:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Aan de andere kant is Spa-Francorchamps wel het betere circuit van die 2. By far imo.
Ben je ooit al eens bij een F1 wedstrijd geweest Anne?
quote:Op zondag 11 november 2012 17:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
Voor de toeschouwer niet hoor....
Lijken mij Hockenheim of de Nurburgring zeker mooier idd dat je ze vaker voorbij ziet komen... plus Spa is prijzig vergeleken met Duitsland...
quote:
Nope! Nog nooit, dus dit gaat de eerste keer worden.quote:Op zondag 11 november 2012 16:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Aan de andere kant is Spa-Francorchamps wel het betere circuit van die 2. By far imo.
Ben je ooit al eens bij een F1 wedstrijd geweest Anne?
Veel plezier; laat je oordoppen thuis en geniet ervan zou ik zeggenquote:Op zondag 11 november 2012 18:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Nope! Nog nooit, dus dit gaat de eerste keer worden.
beelden van/met wat of wie. Een specifieke GP of een compilatie? Is misschien makkelijk als er een een beetje uitgebreidere omschrijving bij zatquote:Op zondag 11 november 2012 20:55 schreef WEST het volgende:
In het begin van het seizoen is er een link voorbij gekomen met beelden met radio communicatie nu heb ik overal gezocht maar kan niks meer vinden. Heeft iemand die link nog?
waren beelden van de Australische en Maleisische GPquote:Op zondag 11 november 2012 21:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
beelden van/met wat of wie. Een specifieke GP of een compilatie? Is misschien makkelijk als er een een beetje uitgebreidere omschrijving bij zat
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104183quote:The HRT Formula 1 team has confirmed it is looking for a new owner after being put up for sale by Thesan Capital.
Spanish investment company Thesan took over the team from previous owner Jose Ramon Carabante in July of last year.
Since then the team has moved to a new factory in Madrid, where the Spanish squad has started working from this season.
HRT has been at the back of the grid this year and is currently in last place in the standings.
AUTOSPORT understands the team came close to a sale to a Middle East-based buyer at the end of last month, and that talks are still ongoing.
Thesan said in a statement on Monday that it was time for the team to find a new owner that would help it move forward.
"The current owners of HRT Formula 1 Team, TC II S.a.rl., would like to confirm that they are currently in talks with a number of groups interested in buying the team," said a statement issued by the team.
"HRT Formula 1 Team's current management hopes to conclude the sale in the upcoming weeks and, with it, enable the team to continue progressing and become a reference in modern-day Formula 1 after the important achievements already accomplished in this 2012 season.
"HRT Formula 1 Team hopes to communicate the name of its new owner in the upcoming weeks.
"We believe the moment to let new investors come through for HRT Formula 1 Team has arrived.
"We're very proud of the work done by the entire team and of the excellent sporting evolution achieved but the time has come for the team to continue growing with new financial backing.
"We're convinced that the sporting potential of the team is huge and that the presence of new investors can give it a big boost."
http://www.dailymotion.co(...)m-radio-feature_autoquote:Op zondag 11 november 2012 20:55 schreef WEST het volgende:
In het begin van het seizoen is er een link voorbij gekomen met beelden met radio communicatie nu heb ik overal gezocht maar kan niks meer vinden. Heeft iemand die link nog?
Ja, hij is lekker bezig met uitspraken over Red Bull. Toch zie ik hem graag als coureur bij Sauber. Ben wel benieuwd wat hij er van bakt als F1-coureur.quote:Op zondag 11 november 2012 15:15 schreef nils7 het volgende:
Ik heb net 't blad Formule1 gelezen en dan met name het interview met Frijns...
Ja ik lees 't nu pas omdat dat blad nog bij mn ouders aan komt en ik dat gister pas heb opgehaald
Anyway ik verbaas me erover dat die Red Bull-rel er in uitgemeten werd en dat het eruit blijkt dat het ANP artikel uit z'n verband is gerukt... maar dan laat hij het blad Formule1 wel in dat artikel zetten dat hij Red Bull ervan verdenkt de auto te manipuleren als hij moet testen..
Dat is juist zo gedaan om ervoor te zorgen dat teams zullen proberen hogerop te komen en niet alleen maar blijven hangen zodat ze prijzengeld kunnen vangen ookal zijn ze niet vooruit te branden.quote:Persoonlijk vind ik het nogal raar dat de prijzenpot verdeeld wordt over plek 1 t/m 10 terwijl er 12 teams zijn.
Ik bedoel geef de nummers 1 t/m 10 net iets minder en de laatste 2 teams krijgen dan ook een beetje geld.
Misschien net genoeg om zo nu en dan eens iets speciaals te kunnen laten zien.
Nee, het minimum is 20 auto's (contractueel vastgesteld met de circuits). En het maximum was gesteld op 26, zodat iedereen kon meedoen aan een race en er geen coureurs afvallen tijdens de kwalificatie. Alleen is dat 13de team er nooit gekomen door het debacle van USF1.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:56 schreef vosss het volgende:
Nouja van HRT is het nog maar de vraag of ze er nog bij zijn komend jaar of het jaar erop lijkt me.
Wat is er tegenwoordig van terecht gekomen dat Bernie 24 auto's op de grid MOET hebben?
Dat was een paar jaar geleden toch een vereiste of iets?
Wat nou als ze geen geld meer hebben en er mee kappen? Dan hebben we er 22. Wat dan?
Ow ok, ik dacht dat het op 24 stond minimum.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, het minimum is 20 auto's (contractueel vastgesteld met de circuits). En het maximum was gesteld op 26, zodat iedereen kon meedoen aan een race en er geen coureurs afvallen tijdens de kwalificatie. Alleen is dat 13de team er nooit gekomen door het debacle van USF1.
In de tijd dat er steeds meer teams afvielen (Super Aguri, Toyota) heeft de FIA de inschrijving voor de andere (max 3 teams) geopend, zodat de 20 auto's gegarandeerd was. Op het moment dat er een team afvalt zal er wel weer een inschrijving gestart worden.
GVD, balen zeg, wij gaan altijd naar de Nurburgring, al vanaf 1998......quote:Op woensdag 14 november 2012 12:29 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/11_november/121114_geen_formule_1_race_op_nurburgring.xml
Zou dit dan eindelijk een mooi kansje zijn voor Dave Richards om in te stappen met Prodrive. En gewoon de boel runnen vanuit Engeland, want in principe koopt de volgende eigenaar, als die al komt, enkel een licentie. Misschien dat er nog wat machines te recupereren valt maar dan heb je 't ook wel ver gehad.quote:Op maandag 12 november 2012 17:06 schreef Tarado het volgende:
HRT F1 team looking for new owners after being put up for sale
By Pablo Elizalde Monday, November 12th 2012, 15:46 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104183
Over een paar jaar gebruiken ze dit circuit om een paar Europese circuits uit het kampioenschap te gooien. "Want de beste delen van Silverstone, Istanbul en Hockenheim zijn ook in Austin te vinden. Toch?"quote:Op woensdag 14 november 2012 17:34 schreef nils7 het volgende:
Google maps is geupdate rond Austin (volgens mij een vrij recente foto)_
http://maps.google.com/?l(...)55,0.027788&t=h&z=16
Hij stapt dus niet zelf op. Vreemd. Hij deed volgens mij gewoon altijd goed werk toch?quote:FIA verlengt contract hoofddokter Hartstein niet
15-11-2012 | Door: Bouke van den Berg
De Formule 1 moet opzoek naar een nieuwe hoofddoktor. Autosportfederatie FIA heeft besloten het contract van Gary Hartstein niet te verlengen. De Amerikaan weet van niets.
“Ik heb zojuist gehoord dat de FIA-president en de president van FIA’s medische commissie mijn Formule 1-contract niet willen verlengen”, schrijft Hartstein op Twitter. “Ik ben niet bekend met het hoe en waarom hiervan. De race in Brazili wordt daarom mijn 247e en laatste Grand Prix. Het was een levens veranderende ervaring dat ik nooit zal vergeten.”
Hartstein werkte lang met de eerder dit jaar overleden Sid Watkins en nam in 2005 het stokje van de Engelsman over. De Amerikaan was verantwoordelijk voor de introductie van nieuwe medische veiligheidsvoorschriften. De FIA heeft nog geen vervanger aangesteld.”
Hij is niet Brits genoegquote:Op donderdag 15 november 2012 13:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij stapt dus niet zelf op. Vreemd. Hij deed volgens mij gewoon altijd goed werk toch?
Hij heeft denk ik nog wel connecties in het ziekenhuis in Luik dus hij zal wel niet lang zonder werk zitten denk ik.quote:
Ze zullen wel een alternatief hebben lijkt mequote:Op donderdag 15 november 2012 13:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij heeft denk ik nog wel connecties in het ziekenhuis in Luik dus hij zal wel niet lang zonder werk zitten denk ik.
Toch vreemd dat ze zijn contract niet verlengen vind ik
Jamaar waarom iemand eruit gooien (ofja contract niet verlengen) die gewoon goed werk levert en alle ins en outs kent en een grote bijdrage geleverd heeft aan de sport?quote:Op donderdag 15 november 2012 13:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze zullen wel een alternatief hebben lijkt me
In zo'n organisatie wordt veel politiek bedreven dus of hij heeft op de verkeerde tenen gestaan of iemand hoog in de rangen heeft een vriendje die het uiteraard veel beter kanquote:Op donderdag 15 november 2012 13:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Jamaar waarom iemand eruit gooien (ofja contract niet verlengen) die gewoon goed werk levert en alle ins en outs kent en een grote bijdrage geleverd heeft aan de sport?
Volgens Joe Saward is Todt langzaam bezig de FIA te verfransen.quote:
quote:Op donderdag 15 november 2012 15:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens Joe Saward is Todt langzaam bezig de FIA te verfransen.
quote:Met ingang van 2013 moeten alle Formule 1-auto's een nieuwe, strengere flextest ondergaan. Het doel van de nieuwe test is het doorbuigen van de neuzen tegen te gaan.
Test
Bij de huidige test wordt een kracht van 1000 Newton uitgeoefend op een gebied dat 790 milimeter voor het midden van de voorwielen ligt. Daarbij mag het bodywork niet meer dan een gestelde marge doorbuigen. De teams slagen voor die test, maar op videobeelden is soms te zien dat de vleugels in de race meer dan de gestelde marge doorbuigen. Reden genoeg om een strengere test in te voeren.
Nieuwe test
In de nieuwe test wordt de kracht vijftien centimeter voor en achter het huidige ijkpunt uitgeoefend. Daarnaast wordt ook de stijfheid gemeten, wat het totaal aan testen aan de voorkant op vier stuks brengt.
Mij gaat het toch meer om het racen en het kampioenschap dan wie er uiteindelijk winnaar wordt, ik heb niets tegen Vettel.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:48 schreef nils7 het volgende:
Ik denk dat ik maar voor Vettel wordt, heb ik tenminste iets om voor te juichen en bij Top Gear en het WK Gala vorig jaar kwam die op zich best leuk uit de hoek.
Ben vanaf 2003 al fan van Alonso en sinds 96 van McLarenquote:Op vrijdag 16 november 2012 14:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mij gaat het toch meer om het racen en het kampioenschap dan wie er uiteindelijk winnaar wordt, ik heb niets tegen Vettel.
Dit jaar is Alonso met stip de beste coureur, maar om kampioenschappen te winnen gaat het om de combinatie rijder/auto en als Vettel dus weer kampioen wordt is het gewoon knap van hem en RBR.
Hij is een Duitser met humor. Ik wist ook niet dat dat bestond.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:48 schreef nils7 het volgende:
Ik denk dat ik maar voor Vettel wordt, heb ik tenminste iets om voor te juichen en bij Top Gear en het WK Gala vorig jaar kwam die op zich best leuk uit de hoek.
Kai Ebel heeft anders ook wel humor, want met die kleren van hem schieten er genoeg mensen in de lachquote:Op vrijdag 16 november 2012 14:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hij is een Duitser met humor. Ik wist ook niet dat dat bestond.
beetje offtopic, maar toch..quote:oerwagencoureur Yau tweede dode in Macau
Gepubliceerd op vrijdag 16 november 2012
Het raceweekend in Macau is voor de tweede keer opgeschrikt door een fataal ongeval. Philip Yau, actief in de CTM Macau Touring Car Cup, kwam om het leven toen hij met hoge snelheid in de muur klapte.
Yau is de tweede dode van het weekend in Macau. Op donderdag kwam de motorcoureur Luis Carreira om het leven, na een zware val. Het ongeluk van Yau leek in eerste instantie niet veel anders dan menig andere toerwagencrash, maar een combinatie van de hoge snelheid en de hoek waarin hij in de muur ging, bleek fataal.
quote:The FIA is set to push for the introduction of a penalty points system that could lead to automatic one-race bans for drivers committing offences repeatedly.
Romain Grosjean became the first driver this century to be given a one-race ban after triggering a first-corner crash at the Belgian Grand Prix this year, although AUTOSPORT understands that his past conduct was taken into account in the decision.
Except for a reprimand system, under which a 10-place grid penalty is triggered when a driver gets three over the course of a season, there is however no direct means to penalise drivers for repeat offences.
FIA technical delegate Charlie Whiting plans to float the idea to Formula 1 teams next week.
"We would like to see a system, and indeed we could discuss it with the teams next Wednesday in Brazil, similar to the sort of thing you have with your road licence where you will accumulate points on your Super Licence," said Whiting when asked by AUTOSPORT about such a measure.
"If you get to 12 points, or whatever it is, you will have a race [ban]. That's the sort of thing we will discuss."
Whiting added that such a system would take into account all offences, not just those that take place on track.
Points would then be applied to the licence on a sliding scale, with one point for minor offences and larger penalties for causing accidents.
"You will accrue points for all sorts of penalties, whereas at the moment we have only got three reprimands and two of those have to be for driving infringements," he said.
"At the moment, if you had a reprimand for being late for a press conference and a reprimand for being late for a drivers parade, that wouldn't lead to a 10-place grid penalty.
"It has got to be for driving infringements. If we looked at the Super Licence approach where you get a point for this, two for that, it would all count."
Whiting admitted that he is keen for the system to be introduced but hinted there could be resistance from the teams.
"That's something that we would like to see but it's probably not simple, nothing in F1 is really.
"It's something we are going to try to discuss with the teams."
Opzich geen slecht plan. Moeten ze echter wel n lijn trekken in wanneer ze straffen, nu is dat niet altijd het geval.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:52 schreef sasquatsch het volgende:
FIA wil puntensysteem voor overtredingen
[..]
Een paar keer geweest, toen reden er geen motoren maar een heel gevaarlijk circuit is het wel, laatste keer dat ik er was werd er s'avonds nog een coureur afgemaakt door de Triads omdat hij zich niet aan de afspraken had gehouden op welke plek te finishenquote:Op vrijdag 16 november 2012 16:02 schreef Schunckelstar het volgende:
ondertussen gaat het lekker in macau
[..]
beetje offtopic, maar toch..
klinkt gezelligquote:Op vrijdag 16 november 2012 16:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een paar keer geweest, toen reden er geen motoren maar een heel gevaarlijk circuit is het wel, laatste keer dat ik er was werd er s'avonds nog een coureur afgemaakt door de Triads omdat hij zich niet aan de afspraken had gehouden op welke plek te finishen
Rare definitie van gezellig heb jij danquote:
Als je niet beter zou weten zou je zelfs denken dat 't niets zou voorstellenquote:Op vrijdag 16 november 2012 17:59 schreef vosss het volgende:
Ziet er niet heel heftig uit. Tuurlijk, flinke klap enzo, maar je zou verwachten dat iemand dat wel overleefd toch?
Heel jammerquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:19 schreef Sinister-D- het volgende:
En voor diegene wat nog hoop hadden in Kubica![]()
Waar heb je die gespeeld? Of is er n demo uit?quote:Op woensdag 14 november 2012 20:51 schreef vosss het volgende:
Even offtopic, die F1 Race Stars game is 3x niks. Zegmaar Mariokart in het zuur.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104458quote:The Coca-Cola company will enter Formula 1 next year, AUTOSPORT has learned, with the soft drinks company understood to have a signed a sponsorship deal with a leading team.
Although it is not clear which outfit has secured the contract, AUTOSPORT understands that the high-profile tie-up is with a team that has won a race this season.
Recent speculation that the team is McLaren, is believed to be wide of the mark however, especially with the team already having ties with the soft-drinks industry through Lucozade owner GlaxoSmithKline.
Several teams have been chasing tie-ups with Coca-Cola, which is set to promote one of its other brands rather than its most famous drink.
Coca-Cola brands include Fanta, Sprite, Vitaminwater, Powerade and Burn. One of the latter energy drinks is understood to be the most likely brand to be used in F1.
That would put it in direct competition with Red Bull - which has achieved huge promotion through its ownership of the championship-winning F1 team.
Confirmation of Coca-Cola's move in to F1 is expected imminently, and could come as early as this weekend's Brazilian Grand Prix.
Coca-Cola branding previously appeared on Tomas Enge's car in F3000 over a decade ago and the company also sponsors the annual 600-mile NASCAR Sprint Cup race at Charlotte.
Williams ook nogquote:Op donderdag 22 november 2012 13:16 schreef Peterselieman het volgende:
blijven dus Ferrari, Lotus en in mindere mate Mercedes over als mogelijke kandidaten
kan ook nog ja. Moeten ze wel Bottas laten racen ipv een van die andere paydrivers.quote:
Lotus dusquote:Op donderdag 22 november 2012 13:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan ook nog ja. Moeten ze wel Bottas laten racen ipv een van die andere paydrivers.
twitter:EliGP twitterde op donderdag 22-11-2012 om 13:21:10Well, it's official now: Burn will sponsor Lotus reageer retweet
Ik had er nog nooit van gehoord, geen idee wat het bedrag isquote:Op donderdag 22 november 2012 13:26 schreef Fiorano het volgende:
Is trouwens best lekker dat Burn. Maar hoeveel centjes zijn er mee bemoeit ?
Gewoon te koop bij de AHquote:Op donderdag 22 november 2012 13:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik had er nog nooit van gehoord, geen idee wat het bedrag is
Ik had Mercedes verwacht. Eerder in het seizoen (voordat Hamilton getekend had) ging het gerucht dat Coca-Cola Hamilton's salaris bij Mercedes zou gaan betalen in ruil voor promotiewerk.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lotus dustwitter:EliGP twitterde op donderdag 22-11-2012 om 13:21:10Well, it's official now: Burn will sponsor Lotus reageer retweet
Die doen toch iets met Monster? Of niet meerquote:Op donderdag 22 november 2012 14:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik had Mercedes verwacht. Eerder in het seizoen (voordat Hamilton getekend had) ging het gerucht dat Coca-Cola Hamilton's salaris bij Mercedes zou gaan betalen in ruil voor promotiewerk.
In 2012 in ieder geval wel ja.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die doen toch iets met Monster? Of niet meer
Ja, maar Coca-Cola aast hier al een tijdje op. Het gerucht ging daar ook over.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die doen toch iets met Monster? Of niet meer
Kan me zo indenken dat aan het sponsoren van Ferrari een hoger prijskaartje hangt. Tevens heeft Ferrari al twee grote sponsoren in Banco Santander en Philip Morris. Kan me dus voorstellen dat een team als Lotus een stuk interessanter voor ze is. Ook qua plaatsing van het logo op de wagen.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:54 schreef Meike26 het volgende:
Die kunnen dan best wel eens fluiten ja naar hun deal.
Jammer, ik had het merk Coca Cola zelf graag op de Ferrari's willen zien
Op de Engelse versie zie ik hem niet staan. Wel Nico Rosberg en Schumacher.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Monster is een persoonlijke sponsor van Jenson Button volgens de wikipedia
http://nl.wikipedia.org/wiki/Monster_Energy
Hmmm ja, de Nederlandse lijkt niet erg up-to-date. Op de site van Monster is veel Mercedes GP te zien.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Op de Engelse versie zie ik hem niet staan. Wel Nico Rosberg en Schumacher.
Zoals ook op de vorige pagina al stond, het gaat niet om het drankje Coca Cola zelf, maar om sponsoring van The Coca Cola Company.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:54 schreef Meike26 het volgende:
Die kunnen dan best wel eens fluiten ja naar hun deal.
Jammer, ik had het merk Coca Cola zelf graag op de Ferrari's willen zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is dus een misverstand. Monster is niet van Coca-Cola, ze willen het graag hebben, maar dat is ze tot op heden nog niet gelukt!quote:Op donderdag 22 november 2012 14:52 schreef ElmarO het volgende:
Lijkt me mede op basis van vorig seizoen een logische combinatie:
[ afbeelding ]
Wel benieuwd of er dan iets gaat veranderen met de deal tussen Monster en Mercedes. Aangezien Monster van Coca Cola is.
Klopt, ze doen wel de distributie in verschillende landenquote:Op donderdag 22 november 2012 15:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is dus een misverstand. Monster is niet van Coca-Cola, ze willen het graag hebben, maar dat is ze tot op heden nog niet gelukt!
Dan heb ik het verkeerd begrepen/gelezen.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is dus een misverstand. Monster is niet van Coca-Cola, ze willen het graag hebben, maar dat is ze tot op heden nog niet gelukt!
was vroeger idd later volgens mij.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:57 schreef vosss het volgende:
Ik zie net dat de race zondag om 17:00 uur is.
Was dat altijd om 17:00 in het verleden?!
Ik zat in mn hoofd met 20:00 uur of iets in die geest?!
Nou zo moeilijk is t toch niet om alle blikjes te kopen?quote:Op donderdag 22 november 2012 15:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is dus een misverstand. Monster is niet van Coca-Cola, ze willen het graag hebben, maar dat is ze tot op heden nog niet gelukt!
Dat heeft ook met de tijd van het jaar te maken, voorheen was het in een periode met geloof ik 5 uur verschil met NL nu is het 3 uur tijdverschil (zij zijn nu op hun zomertijd en wij op onze wintertijd)quote:Op donderdag 22 november 2012 16:57 schreef vosss het volgende:
Ik zie net dat de race zondag om 17:00 uur is.
Was dat altijd om 17:00 in het verleden?!
Ik zat in mn hoofd met 20:00 uur of iets in die geest?!
Vroeger was alles beter, ook de F1...quote:Op donderdag 22 november 2012 16:57 schreef vosss het volgende:
Ik zie net dat de race zondag om 17:00 uur is.
Was dat altijd om 17:00 in het verleden?!
Ik zat in mn hoofd met 20:00 uur of iets in die geest?!
GODVERDEHOERESTERVENDEKANKERKACHELquote:Op donderdag 22 november 2012 18:27 schreef Peterselieman het volgende:
Formule 1 verdwijnt achter decoder
De komende drie seizoenen gaat Sport1 de races uitzenden
En dat kost dan 15 euo.quote:Zenders in dit pakket
Sport1 Select
Op het eerste kanaal van Sport1: Sport1 Select, zijn alle grote live wedstrijden te zien. De focus van dit kanaal ligt natuurlijk op voetbal, maar op die momenten dat er nergens gevoetbald wordt, zal er zoveel mogelijk live golf, tennis of NBA basketball op Sport1 Select te zien zijn. Op geschikte ontvangers ook in HD.
Sport1 Voetbal
Themakanaal met de Italiaanse, Franse, Braziliaanse, Amerikaanse, Engelse, Spaanse, Duitse, Griekse en Portugese grote voetbalcompetities. Ook de UEFA Champions League kunt u volgen bij Sport1 Voetbal.
Sport1 Golf
Op dit kanaal doet Sport1 dagelijks verslag van het golf op het allerhoogste niveau. Sport1 Golf brengt wekelijks alle toernooien uit de Europese en Amerikaanse Tour live en ook de vier Majors en het World Golf Championship zijn rechtstreeks te zien. Daarnaast zijn ook de Challenge Tour, Senior Tour en de Asian Tour te volgen en biedt Sport1 Golf dagelijks het programma Golfing World.
Sport1 Tennis
Op Sport1 Tennis zendt Sport1 per jaar minimaal maar liefst 38 weken live tennis uit. Naast Wimbledon zijn ook alle toernooien uit de ATP 1000 serie en de belangrijkste toernooien uit de ATP 500 en 250 serie live te volgen. Hiermee is Sport1 ook voor de vele tennisliefhebbers in Nederland een absolute must.
Sport1 Extra 1
In de weekends en tijdens de Champions League kijkt u naast de belangrijkste voetbalwedstrijden op Sport1 Select HD ook diverse andere wedstrijden op Sport1 Extra 1 en Sport1 Extra 2.
Sport1 Extra 2
In de weekends en tijdens de Champions League kijkt u naast de belangrijkste voetbalwedstrijden op Sport1 Select HD ook diverse andere wedstrijden op Sport1 Extra 1 en Sport1 Extra 2.
dan rijden ze per 2013 maar massaal de pits in wat mij betreft.quote:Op donderdag 22 november 2012 18:27 schreef Peterselieman het volgende:
Formule 1 verdwijnt achter decoder
De komende drie seizoenen gaat Sport1 de races uitzenden
Slecht nieuws. Zat er al wel aan te komen, maar het is toch veel geld om alleen voor de F1 zo'n abo te nemen. Ik ga dat iig niet doen. Ach, misschien verander ik wel weer van mening als ik het ga missen. Of niet...quote:Op donderdag 22 november 2012 18:27 schreef Peterselieman het volgende:
Formule 1 verdwijnt achter decoder
De komende drie seizoenen gaat Sport1 de races uitzenden
Aan de andere kant, genoeg maanden waar 2 races zijn, dus dat is 15 euro voor 4 uur zegmaar, FP's en Q'1 niet meegeteld. Dat is 4 euro per uur. In de kroeg ben je duurder uit.quote:Op donderdag 22 november 2012 18:33 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Slecht nieuws. Zat er al wel aan te komen, maar het is toch veel geld om alleen voor de F1 zo'n abo te nemen. Ik ga dat iig niet doen. Ach, misschien verander ik wel weer van mening als ik het ga missen.
Ja die streams kun je naar fluiten. Ik ben nog nooit een fullHD stream tegengekomen.quote:Op donderdag 22 november 2012 18:39 schreef Fir3fly het volgende:
Bah, ik heb geen eens digitale tv. Dan maar hopen op fatsoenlijke streams.
BBC blijft doen wat ze nu doen tot 2018 dus zullen volgend jaar wel dezelfde races doen of in ieder geval hetzelfde aantal.quote:Op donderdag 22 november 2012 18:32 schreef vosss het volgende:
De rest van al die flutsporten boeit me niet.
Is al bekend wat de BBC volgend jaar doet? Ik neem aan dat Sky daar nog de rechten heeft toch?
Zijn er wel weer enkele races die de BBC live zal doen?
Moet je daar een topic voor openen? Zo hard lopen de F1 topics nietquote:Op donderdag 22 november 2012 19:21 schreef het volgende:
SPT / [Furmule 1] Formule 1 verdwijnt achter decoder
Idem hier en RTL7 was inderdaad een drama. Helemaal als je dat vergelijkt met vroeger. Ben wel benieuwd of Sport1 de vrije trainingen ook gaat uitzenden. Doen ze dacht ik wel met de MotoGP.quote:Op donderdag 22 november 2012 19:08 schreef Tarado het volgende:
Ik heb Sport1 gelukkig al en slechter dan RTL 7 kan bijna niet
Ze hebben Olav en Allard dan ook het budget gegeven van twee paperclips en een pakje kauwgom. Dus wat dat betreft hebben ze het nog aardig gedaan.quote:Op donderdag 22 november 2012 19:27 schreef Meike26 het volgende:
Door hun slechte aanpak / veul te lange commercials hebben ze de kijkers zelf weggejaagd. Heel erg knap in n van de leukste seizoenen sinds 2008.
Duitse RTL heb je ook niet?quote:Op donderdag 22 november 2012 21:42 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Dat is mooi klote! Ik zou Sport1 wel aan willen schaffen maar de digitaleTV boer (lijbrandt) heeft geen sport1 in het pakket.....
Als ze een beetje slim zijn nemen ze gewoon de Sky uitzending live overquote:Op donderdag 22 november 2012 21:49 schreef Tarahumara het volgende:
Ik vind het geen probleem dat F1 achter de decoder gaat, ik ga er vanuit dat je dan wel een goede rapportage voor krijgt in lijn met BBC of SKY.
Die bagger van RTL en SBS zit ik totaal niet op te wachten.
De mensen die F1 voor de crashes en spectaculaire races kijken, ben je wellicht kwijt. Geen probleem, de echte liefhebber zal echt wel een paar euro over hebben voor een goeie rapportage.
T is crisis. Is gewoon geen geld meer voor.... helaas.quote:Op donderdag 22 november 2012 19:27 schreef Meike26 het volgende:
Niet alleen betreft het tv kijken en wel/niet nemen van zo'n abbonement, Curcuit Park Zandvoort en Assen gaan dit ook voelen.
Alleen tijdens of na het F1 programma kijkt men eigenlijk de programma's waar ook de Nederlandse autosport besproken word. Nu dat verdwijnt, gaan de bezoekersaantallen op Zandvoort en Assen ook terug lopen.
Wat ik trouwens een nog grotere blunder vind, de RTL bobo's hadden totaal geen oog voor autosport, liever nog dikke buiken die pijltjes gooien. En maar wachten tot er weer een Nederlander in de F1 zou komen.
Als ze dit slimmer hadden aangepakt, voor & narogramma, het idee van Olav om Repertator te worden, gewoon een alles omvattend programma, hadden ze helemaal geen Nederlander in de F1 nodig voor goede kijkcijfers en juist het jongere talent veel meer kunnen aanspreken dan het uurtje voor programma en het kwartier na de Finish en er dan snel uit te moeten. Door hun slechte aanpak / veul te lange commercials hebben ze de kijkers zelf weggejaagd. Heel erg knap in n van de leukste seizoenen sinds 2008.
Of niet natuurlijk, want ze hebben je dan al te pakken.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:49 schreef Tarahumara het volgende:
Ik vind het geen probleem dat F1 achter de decoder gaat, ik ga er vanuit dat je dan wel een goede rapportage voor krijgt in lijn met BBC of SKY.
Ja zou perfect zijn, inclusief alle trainingen en onboardcams.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ze een beetje slim zijn nemen ze gewoon de Sky uitzending live over
Eurosport. Doet daar t basketbal. En bij langs de lijn te horen.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
In de tijd dat Canal+ 5 kanalen F1 tegelijk uitzond werd het commentaar geleverd door Ronald van Dam.
Volgens mij werkt hij nu bij de NOS.
http://video.sport1.nl/ma(...)sketball-en-nba-livequote:Op donderdag 22 november 2012 22:36 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Eurosport. Doet daar t basketbal. En bij langs de lijn te horen.
Doet sport1 ook basketbal?
En grandprix.tv dan? :-)quote:Op donderdag 22 november 2012 22:37 schreef kepler het volgende:
Ik hoorde Olav Mol vanmiddag op de radio en hij had er over dat hij (samen met een boel anderen) aan een alternatief werkt. Hij klonk erg optimistisch en zeker van zijn zaak. Nu wil het zo zijn dat hij een tijdje terug grandprixradio.nl heeft opgericht, misschien dat ze met een grandprixtv.nl komen?? (die is nog niet geregistreerd, dus als je snel bent)
Wat jij zegt.... sinds dat Olav helaas niet meer op locatie zit is het minder (maar dat ligt niet aan hem).quote:Op donderdag 22 november 2012 19:02 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme... geen woorden voor dit
En ook jammer voor Olav, ik ben met hem opgegroeid en ondanks zijn foutjes was hij toch genoeg reden om prut rtl7 te blijven kijken.
RIP Formule 1 in Nederland
Ik denk dat Murray Walker hem wel overtreft, die heeft een paar eeuwen commentaar gedaan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:47 schreef vosss het volgende:
Is 370 GP's verslaan niet ook een record zegmaar wereldwijd?
Volgens mij is niemand die er zoveel gedaan heeft toch?
twitter:f1enigma twitterde op vrijdag 23-11-2012 om 12:09:59Official : Caterham F1 Team Confirms Charles Pic As Race Driver On Multi-Year Contract reageer retweet
Jawel, Frijns als testrijder.quote:
Caterham heeft nog maar n coureur vastgelegd, dus er is nog kans voor Van der Gardequote:
Waarom naar Mercedes?quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:36 schreef vosss het volgende:
Frijns 2 jaar testen in de Sauber en 2 seizoenen DTM voor Mercedes, daarna 1 jaar coureur bij Sauber en vervolgens naar Mercedes F1 om de daar compleet gedesillusioneerde Hamilton op te volgen die 3 jaar op rij in een knakenbak rondgereden heeft en achteraf blijkt 1 seizoen te vroeg gestopt te zijn met F1 in zijn geheel, omdat ze nu wl een auto hebben neergezet die mee kan doen voor de overwinningen.
En dat jaar wordt Frijns WC. In de Mercedes dus.
Omdat ie DTM gaat doen natuurlijkquote:Op vrijdag 23 november 2012 12:54 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Waarom naar Mercedes?
Sauber Ferrari...
En ook nog mogelijke steun van Renault?
Wat is het voordeel om van open wheel class naar DTM over te stappen? Alleen voor de MGP connectie? Daar hebben ze bij Mercedes volgens mij Nigel Melker voor.quote:
Omdat GP2 te duur is voor Frijns. Hij heeft geen groot budget (> 2 miljoen euro) achter zich staan om daar te rijden. De afgelopen jaren betaalde hij ook vanuit de winstpremie van het jaar ervoor.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:03 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Wat is het voordeel om van open wheel class naar DTM over te stappen? Alleen voor de MGP connectie? Daar hebben ze bij Mercedes volgens mij Nigel Melker voor.
Dat zeiden jullie ook toen ik zei dat Button het jaar erop WC zou worden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:15 schreef JohnB52 het volgende:
Vosss is alvast aan t weekend begonnen (bier en onzin uitkramen) ;-)
Ok, dat maakt een en ander duidelijk voor mij. Wel jammer dat GP2 een pay driver instituut is geworden. Als hij volgend jaar dat kampioenschap ook weet te winnen of in ieder geval hoge ogen weet te gooien dan is een f1-zitje bij hoger dan middenmoot wel verzekerd.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat GP2 te duur is voor Frijns. Hij heeft geen groot budget (> 2 miljoen euro) achter zich staan om daar te rijden. De afgelopen jaren betaalde hij ook vanuit de winstpremie van het jaar ervoor.
Frijns en DTM? is dat Specula(as)tie of gefundeerde geruchten ?quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:36 schreef vosss het volgende:
Frijns 2 jaar testen in de Sauber en 2 seizoenen DTM voor Mercedes, daarna 1 jaar coureur bij Sauber en vervolgens naar Mercedes F1 om de daar compleet gedesillusioneerde Hamilton op te volgen die 3 jaar op rij in een knakenbak rondgereden heeft en achteraf blijkt 1 seizoen te vroeg gestopt te zijn met F1 in zijn geheel, omdat ze nu wl een auto hebben neergezet die mee kan doen voor de overwinningen.
En dat jaar wordt Frijns WC. In de Mercedes dus.
Ja, koekkoek. Als je dat nog gelooft. Veel te lang stil geweest. Hij moet er gewoon lekker mee stoppen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Caterham heeft nog maar n coureur vastgelegd, dus er is nog kans voor Van der Garde
Het is een optie die zeer wel mogelijk is, maar voor zover mij bekend staat er nog niets vast.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:18 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Frijns en DTM? is dat Specula(as)tie of gefundeerde geruchten ?
Testrijder en DTM coureur is in principe gewoon te combineren lijkt me zoquote:Frijns in beeld voor Mercedes stoeltje in DTM
Gepubliceerd door Frans Gosselaar
woensdag 21 november 2012 - 23:17
Dat Robin Frijns de afgelopen tijd de aandacht op zich heeft weten te vestigen, is de laatste weken niet onopgemerkt gebleven. De kersvers WsR 3.5 kampioen kwam in Abu Dhabi tijdens de Formule 1 Young Driver test tweemaal in actie. De Maastrichtenaar reed na de Formule 1 race op Yas Marina Circuit voor Sauber en Red Bull Racing, nu lijkt hij serieus in beeld als DTM coureur voor Mercedes. Dat wist de Spaanse media te melden.
In de Spaanse media wordt Frijns in verband gebracht met een DTM stoeltje voor Mercedes. De Maastrichtenaar zou binnenkort op Estoril gaan testen voor het merk. Sauber lijkt echter een optie op Frijns te hebben en zal de Limburger mogelijk inlijven als testrijder, waar hij zich eventueel kan voorbereiden op een toekomst als Formule 1 coureur. In principe zou dit voor Frijns uitstekend te combineren zijn met het racen in de DTM. Nu Susie Wolff en David Coulthard bekend hebben gemaakt volgend jaar niet meer in de prestigieuze klasse te zullen rijden, zijn er voor volgend jaar bij Mercedes twee plaatsen beschikbaar.
Fijns zelf was niet voor commentaar bereikbaar. Ook over eventuele contracten die zijn of mogelijk worden afgesloten is momenteel nog niets bekend. De Limburger heeft met geen enkel merk een verbintenis en is vrij om te gaan en staan waar hij wilt.
Niet alleen wij, maar ook het gros van de F1 journalisten gelooft dat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja, koekkoek. Als je dat nog gelooft. Veel te lang stil geweest. Hij moet er gewoon lekker mee stoppen.
Bij Caterham? Ten koste van wie dan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet alleen wij, maar ook het gros van de F1 journalisten gelooft dat.
Kovalainen of Petrov.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Bij Caterham? Ten koste van wie dan?
Dat maakt ook niet uit. Het gaat erom dat je jezelf in de kijker kan rijden en je kan altijd in positieve zin opvallen als je meer laat zien dan wat eigenlijk in die auto zit.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:23 schreef Fiorano het volgende:
Mwah, de stoeltjes van Coulthard en Wolff zou ik nou niet gelijk een stijve van krijgen als ik Frijns was. Waren nou niet de auto's die het snelst gingen afgelopen seizoen
Neuh, maar top 8 rijden is dan toch wel fijn. Ik bedoel rondhakken in de DTM is nou niet echt lekker om op te vallen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat maakt ook niet uit. Het gaat erom dat je jezelf in de kijker kan rijden en je kan altijd in positieve zin opvallen als je meer laat zien dan wat eigenlijk in die auto zit.
Je hoeft niet per se kampioen te worden hoor
Beiden, want Pic is al bevestigd. Kovalainen heeft pech dat Caterham geen top 10 team wordt en dus minimaal 10 miljoen dollar misloopt. Om dat op te vangen hebben ze nog een coureur nodig die geld mee brengt en Giedo maakt volgens velen de beste kans. (Al wil ik niet uitsluiten dat ze een andere coureur met nog meer geld halen, Senna bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:24 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Kovalainen of Petrov.
Petrov is geldloos
quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet alleen wij, maar ook het gros van de F1 journalisten gelooft dat.
twitter:willbuxton twitterde op vrijdag 23-11-2012 om 12:19:46Just a few spaces left. I expect to see @GvanderGarde in the 2nd Caterham, @MaxChilton_ at Marussia, #Bottas at Williams. reageer retweet
Maar het is wel heel anders rijden dan "open wheel" racing, ik weet niet of dat wel zo'n goeie combinatie isquote:Op vrijdag 23 november 2012 13:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat maakt ook niet uit. Het gaat erom dat je jezelf in de kijker kan rijden en je kan altijd in positieve zin opvallen als je meer laat zien dan wat eigenlijk in die auto zit.
Je hoeft niet per se kampioen te worden hoor
Di Resta is ook via de DTM in de F1 terecht gekomen. En in het verleden Christijan Albers ook.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar het is wel heel anders rijden dan "open wheel" racing, ik weet niet of dat wel zo'n goeie combinatie is
Ja en die waren/zijn allebei niet goed genoeg, nogmaals het lijkt mij niet zo'n goeie combinatie, maar als er geen ander alternatief is is het beter dan nietsquote:Op vrijdag 23 november 2012 13:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Di Resta is ook via de DTM in de F1 terecht gekomen. En in het verleden Christijan Albers ook.
Chilton is overrated maar wordt op handen gedragen door de zeer machtige Britse pers.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:28 schreef Fiorano het volgende:
Hoop dat die gozert gelijk heeft, Senna is de F1 niet waard. Bottas lijkt me wel interessant. Chilton ken ik verder niet.
En neemt flink wat geld mee dankzij sponsor Aon, waar zijn vader vice-voorzitter van de raad van bestuur is.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Chilton is overrated maar wordt op handen gedragen door de zeer machtige Britse pers.
Mwa Di Resta kan echt wel een potje sturen hoor.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja en die waren/zijn allebei niet goed genoeg, nogmaals het lijkt mij niet zo'n goeie combinatie, maar als er geen ander alternatief is is het beter dan niets
Chilton is ook niet zo'n slechte coureur. Deklasseert Haryanto (al is dat niet zo moeilijk) en werd afgelopen seizoen vierde in de GP2. Volgens mij rijdt hij er wel al zo'n drie jaar. Aan de andere kant is hij nog jong, net 21 jaar.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Chilton is overrated maar wordt op handen gedragen door de zeer machtige Britse pers.
Vond hem in zijn eerste jaar wel goed, ook gezien zijn achtergrond, komende uit de DTM, hij laat nu weinig progressie zien en is eigenlijk de mindere van Hulkenberg terwijl die er een jaar uit is geweestquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:24 schreef Funzel het volgende:
[..]
Mwa Di Resta kan echt wel een potje sturen hoor.
Cool F1 nieuwtje.quote:Op maandag 26 november 2012 16:46 schreef borisz het volgende:
Roland Scholten loopt kwalificatie WK darts mis. In het kwalificatietoernooi gaat hij onderuit in de kwartfinale tegen Terry Temple
quote:A brawl broke out at ailing F1 team HRT's Madrid headquarters after staff returned from Sao Paulo, El Mundo newspaper reports.
The report said the fight involved drunk mechanics who had gone straight from the airport to the team's factory to collect compensation for their redundancies.
"The atmosphere heated up and police had to be called to intervene," said the report.
A member of the failing team's management confirmed: "They began to threaten, push, hit; and because there was a violent situation we did call the police."
Bron?quote:
Dat zijn de avondwedstrijden dus, waarbij de kijkcijfers hoog genoeg zijn om wat te verdienenquote:Op woensdag 28 november 2012 13:02 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)grands-prix-live-uit
Dan ga ik volgend jaar voor afwisseling tussen BBC, SBS6 en RTL Duitsland.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat zijn de avondwedstrijden dus, waarbij de kijkcijfers hoog genoeg zijn om wat te verdienen
Ik ken daar iemandquote:Op woensdag 28 november 2012 10:56 schreef sasquatsch het volgende:
Dronken HRT medewerkers op de vuist
[..]
Joe Saward hoorde een ander verhaal, namelijk dat ze niet dronken waren maar werden gedwongen om een ontslagbrief te tekenen, anders mochten ze het terrein niet verlaten. Dat is toen uit de hand gelopen, waarop de politie is ingeschakeld.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:54 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik ken daar iemandZal eens vragen wat daarvan klopt
quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt het verhaal ook omdraaien. Het betekent wel dat Pic goed bezig was, anders zouden niet zeventig van zijn directe concurrenten moeite moeten hebben gedaan om hem in te halen
Tja zulke artikelen zullen de komende tijd wat meer voorbij komen bij gebrek aan echt nieuws, nog 106 dagen tot eerste race en iets van 65 tot de eerste tests?quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
ik ga er vanuit dat het ingehaald worden door directe concurrenten is. Anders zou ik het niet kunnen rijmen, tenzij op een rondje zetten ook meetelt.
Jammer dat het artikel daar geen uitsluitsel over geeft
Of juist niet. Goed kwalificeren en vervolgens elke race door meerdere coureurs ingehaald worden omdat ie niet kan racen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt het verhaal ook omdraaien. Het betekent wel dat Pic goed bezig was, anders zouden niet zeventig van zijn directe concurrenten moeite moeten hebben gedaan om hem in te halen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Pos. Team Punten Inschrijfgeld 1. Red Bull Racing 460 $3,26 miljoen 2. Ferrari 400 $2,5 miljoen 3. McLaren 378 $2,39 miljoen 4. Lotus 303 $2,015 miljoen 5. Mercedes 142 $1,21 miljoen 6. Sauber 126 $1,13 miljoen 7. Force India 109 $1,045 miljoen 8. Williams 76 $880.000 9. Toro Rosso 26 $630.000 10. Caterham 0 $500.000 11. Marussia 0 $500.000 12. HRT 0 $500.000 |
Vreemd systeemquote:Op vrijdag 30 november 2012 12:48 schreef vosss het volgende:
[ code verwijderd ]
Het wordt er niet goedkoper op met die nieuwe inschrijfgelden
quote:
quote:Het bedrag is het gevolg van een nieuwe regel. Voorheen betaalden de teams een vast inschrijfgeld van 309.000 euro per jaar. Daarvoor in de plaats is nu een vast bedrag van 500.000 dollar per jaar gekomen, plus 5000 dollar voor elk punt dat het team behaalt. De winnaar van de constructeurstitel moet een hogere succesboete betalen, namelijk 6000 dollar per punt.
Belachelijk maar dat is weer typisch Berniequote:Op vrijdag 30 november 2012 12:52 schreef vosss het volgende:
Red Bull betaald dus in 2013 slechts 440.000 minder dan de totale opbrengst van de inschrijfgelden van alle teams bij elkaar in 2012.
Dat lijkt me niet echt fair
Bij de coureurs geldt een soortgelijk systeem voor de superlicentie. Dus een Alonso en een Vettel zijn duurder uit dan een Perez.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:52 schreef vosss het volgende:
Red Bull betaald dus in 2013 slechts 440.000 minder dan de totale opbrengst van de inschrijfgelden van alle teams bij elkaar in 2012.
Dat lijkt me niet echt fair
De oorzaak ligt bij het feit dat de FIA meer gelden (3%) van de TV gelden en dergelijke wil hebben. Ecclestone wilde niet verder gaan dan 1,5 % en vond dat de FIA maar de rest bij de teams moest gaan halen omdat die toch al de helft van die opbrengsten kregen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:51 schreef Tarado het volgende:
[..]vreemd dus, winnen wordt bestraft
ik vind dat ze het geld maar bij biljonair bernie moeten gaan halen, de vuile oplichter!quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De oorzaak ligt bij het feit dat de FIA meer gelden (3%) van de TV gelden en dergelijke wil hebben. Ecclestone wilde niet verder gaan dan 1,5 % en vond dat de FIA maar de rest bij de teams moest gaan halen omdat die toch al de helft van die opbrengsten kregen.
Om te voorkomen dat de kleine teams veel meer moeten betalen werd er een systeem bedacht dat de meest verdienende teams meer laat betalen dan de mindere teams (een soort belasting dus).
Je kan het unfair noemen, maar teams die geen prijzengeld ontvangen ook meer dan 1 milljoen te laten betalen lijkt mij unfair. Zeker als de topteams ruim 80 miljoen dollar verdienen aan prijzengeld.
klinkt makkelijk, is wel de man die al die bergen geld ook voor de F1 heeft binnengehaald.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind dat ze het geld maar bij biljonair bernie moeten gaan halen, de vuile oplichter!
Zowat alle mogelijke statistieken wat betreft inhalen worden vermeld, behalve dat Vettel degene was met de meeste inhaalacties.quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:55 schreef JohnB52 het volgende:
Marussia-coureur Charles Pic heeft in 2012 een nieuw record gevestigd. De Fransman is van alle Formule 1-piloten degene die het vaakst is ingehaald in een seizoen. Het afgelopen seizoen moest hij maar liefst zeventig maal zijn meerdere erkennen in een ander.
Recordhouder
Pic neemt het record over van de Italiaan Stefano Modena, die in 1989 68 keer werd ingehaald. De Brabham-coureur heeft nog wel een hoger gemiddelde, omdat het seizoen destijds vier races korter was. Modena is ook medehouder van het record als coureur die het vaakst is ingehaald in een enkele race met 15 stuks. Hij vestigde dat record in de Australische Grand Prix van 1989. Later is het gevenaard door Olivier Grouillard bij de race in Canada van 1990, Markus Winkelhock op de Nrburgring in 2007 en Heikki Kovalainen in de Chinese Grand Prix van 2010.
Auto's
De Marussia MR01 waarmee Pic en teamgenoot Timo Glock dit jaar aan de start verschenen gaat de geschiedenisboeken in als de auto die het vaakst is ingehaald in een seizoen, met 134 keer. Dat is vijftien keer vaker dan de Caterham CT01, en twintig keer vaker dan de HRT F112. De auto die het meest heeft ingehaald is de Red Bull RB8, die 113 keer een andere auto langszij kwam.
En sinds DRS zijn de statistieken ook niet meer wat ze geweest zijnquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zowat alle mogelijke statistieken wat betreft inhalen worden vermeld, behalve dat Vettel degene was met de meeste inhaalacties.
Het is er wel: 74 klopt dat? Daar hebben Abu Dhabi en Brasil wel een enorm aan bij gedragenquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zowat alle mogelijke statistieken wat betreft inhalen worden vermeld, behalve dat Vettel degene was met de meeste inhaalacties.
Maar ook qua inhalen van 'concurrende' auto's (RB, Ferrari, McLaren, Lotus, Mercedes) staat hij volgens mij bovenaan.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is er wel: 74 klopt dat? Daar hebben Abu Dhabi en Brasil wel een enorm aan bij gedragen
http://cliptheapex.com/community/overtaking/
Je bedoelt dit jaar of totaal?quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar ook qua inhalen van 'concurrende' auto's (RB, Ferrari, McLaren, Lotus, Mercedes) staat hij volgens mij bovenaan.
Dit jaar. Vorig jaar zal het wel niet zo zijn, omdat hij bijna alleen maar vooraan reed na al vooraan te zijn gestart.quote:
Zou kunnen, maar wat jij over vorig jaar zegt geldt ook voor zijn overwinningen dit jaar, meestal van pole.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dit jaar. Vorig jaar zal het wel niet zo zijn, omdat hij bijna alleen maar vooraan reed na al vooraan te zijn gestart.
Ik kom nog heel even terug op deze post. Volgens een artikel uit de Neue Zrcher Zeitung heeft Red Bull in 2011 585 miljoen Zwitserse Franken uitgegeven. Dus dat bedrag is peanuts voor ze. Als dit klopt natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:52 schreef vosss het volgende:
Red Bull betaald dus in 2013 slechts 440.000 minder dan de totale opbrengst van de inschrijfgelden van alle teams bij elkaar in 2012.
Dat lijkt me niet echt fair
Hoe dan ook ik blijf het vreemd vinden, net als die superlicenties die jij eerder noemde.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:44 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik kom nog heel even terug op deze post. Volgens een artikel uit de Neue Zrcher Zeitung heeft Red Bull in 2011 585 miljoen Zwitserse Franken uitgegeven. Dus dat bedrag is peanuts voor ze. Als dit klopt natuurlijk.
Heeft Ross Brawn ook al vaker aangegeven, door die truc met RBT kunnen ze gewoon meer uitgeven dan de rest, titels zijn ook min of meer gewoon gekocht.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:44 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik kom nog heel even terug op deze post. Volgens een artikel uit de Neue Zrcher Zeitung heeft Red Bull in 2011 585 miljoen Zwitserse Franken uitgegeven. Dus dat bedrag is peanuts voor ze. Als dit klopt natuurlijk.
wat is RBT?quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:56 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Heeft Ross Brawn ook al vaker aangegeven, door die truc met RBT kunnen ze gewoon meer uitgeven dan de rest, titels zijn ook min of meer gewoon gekocht.
Red Bull Technology. Was eerder het vehikel waardoor ze aan zowel RBR als STR hetzelfde chassis konden leveren. Adrian Newey is dus ook in dienst van RBT en niet RBR.quote:
Red Bull Technology, ze schuiven een deel van de ontwikkelingskosten door naar Red Bull Technology, zo komt dit niet op de begroting bij Red Bull Racing, voor een team als Mercedes is dit niet zo creatief op te lossen.quote:
Die 585 miljoen is de turnover, een zin later wordt over 250 miljoen CHF gesproken.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:44 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik kom nog heel even terug op deze post. Volgens een artikel uit de Neue Zrcher Zeitung heeft Red Bull in 2011 585 miljoen Zwitserse Franken uitgegeven. Dus dat bedrag is peanuts voor ze. Als dit klopt natuurlijk.
Dat zijn idd de officile cijfers die ze naar buiten gebracht hebben, maar daar zijn door een accountantsbureau al eerder onregelmatigheden in ontdekt. Ook niet voor niks dat Red Bull zoveel weerstand heeft tegen een nieuw RRA.quote:Op vrijdag 30 november 2012 21:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die 585 miljoen is de turnover, een zin later wordt over 250 miljoen CHF gesproken.
Wat ook in lijn ligt met andere bronnen, zoals AMuS.
http://www.auto-motor-und(...)ie-wand-5957339.html
Denk niet dat Ferrari veel minder uitgeeft eerlijkgezegd.
quote:Op woensdag 28 november 2012 13:01 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Bron?
En maldonado ook dus!!!!
http://www.f1today.net/nl(...)-maldonado-voor-2013
En Frank Williams heeft het over talenten :-)
Jammer? Uitstekend nieuws juist. Rijdende chicanes heeft niemand wat aan.quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt nu zo ongeveer wel stellen dat het over en uit is voor HRT. Jammer maar helaas. het is alleen nog wachten op de officile bevestiging van het nieuws
Jammer in de zin dat er niemand (serieuze partij) in is gestaptquote:Op zondag 2 december 2012 00:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jammer? Uitstekend nieuws juist. Rijdende chicanes heeft niemand wat aan.
Of gewoon weer een uur, 12 rondjes, waarvan 4 in het eerste kwartier moeten.quote:Op zondag 2 december 2012 12:00 schreef mar456 het volgende:
Baai Baai Zwaai Zwaai HRT
Niet ingeschreven, dus waarschijnlijk doen ze niet meer mee.
Tijd voor een nieuwe quali.
Q1: 22
Q2: 16
Q3: 10
Ja jammer. Ok rijdende chicanes heb je idd niets aan, en zeker als ze geen jong talent de kans geven. Maar langzame(re) teams ga je altijd hebben, moeten die dan altijd verdwijnen? Ga je volgend jaar soms hetzelfde zeggen over Marussia?quote:Op zondag 2 december 2012 00:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jammer? Uitstekend nieuws juist. Rijdende chicanes heeft niemand wat aan.
vrijdag en zaterdagtraining en de tijden bij elkaar opgeteld net als vroegerquote:Op zondag 2 december 2012 12:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of gewoon weer een uur, 12 rondjes, waarvan 4 in het eerste kwartier moeten.
Dat kan ook maar dat kan je ook in 2 of 3 sessies op de zaterdag doen binnen het Q uurquote:Op zondag 2 december 2012 12:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
vrijdag en zaterdagtraining en de tijden bij elkaar opgeteld net als vroeger
En hier een artikel die het over een voormalige teammanager heeft, die Ecclestone wil aanklagen. Dit stond blijkbaar in de prospectus van de aandelenuitgifte van de F1.quote:Bernie Ecclestone's next headache could be in the form of former Williams chairman Adam Parr, according to a report in the German language Speed Week.
Earlier this year, Briton Parr - Williams' de-facto team principal - suddenly quit.
His shock departure from the famous team and the sport was met with cynicism, as it coincided with the end to an impasse with F1's chief executive over Williams' stalled Concorde Agreement negotiations.
We reported in March that Parr never saw eye-to-eye with Ecclestone.
The Telegraph hinted at the time that he "was the victim of a power play", while Speed Week journalist Peter Hesseler has now gone one step further.
He repeated rumours that "a former team official" could be set to commence legal action against Ecclestone, because the F1 chief executive earlier this year threatened to call off Concorde Agreement negotiations if he didn't quit.
Writing in Speed Week, Hesseler said the unnamed team official is almost certainly Parr.
quote:Now it has been revealed that someone else has threatened Ecclestone with legal action though this complaint has a very different background to the others.
The revelation appears in the prospectus for the stalled flotation of F1 on the Singapore stock exchange which was due to get off the grid in June. The volatile economic climate put the brakes on the flotation but all the preparation was in place including a 498 page prospectus which was produced in May. On page 318 it states:
"A former manager of a Formula 1 Team (in which the Group has no interest), who recently resigned from his employment, has claimed that his position within the Team had become untenable as a result of Mr Ecclestone's tortious interference and "abuse of a dominant position". He alleges that adverse opinions were expressed by Mr Ecclestone to the Team's board and in the media about the former Team manager's suitability in his role and that we would not make an offer to that Team to renew the Concorde Agreement while he remained in his position, and that as a result, he was forced to leave his employment, resulting in a loss of income and of his minority (1.5%) stake in the Team."
"He has also sought to link his resignation to an issue that he raised while in employment that had to do with cash payments made by the Monaco race promoter to the Teams. We enquired of each of our employees who had been involved in or had knowledge of these practices and we are satisfied that they did not involve any wrongdoing by the Company, nor were there any improper payments made or received by any Group companies, or any of our personnel."
"The former Team manager has not commenced legal proceedings as of the date of this document, and it is not clear if he intends to do so and if he did, against whom, but he claims to be preparing a claim against Mr Ecclestone. While we do not believe his claim has any merit, and his former employer has informed us that he resigned his position voluntarily and the matters that led to his voluntary resignation were not as the former Team manager has claimed and were not to do with us, Mr. Ecclestone, has engaged in a dialogue with him to resolve the matter. However, there can be no assurance as to the outcome of these discussions."
Whilst we wonder who on earth this could possibly refer to, we very much doubt that Ecclestone will be troubled. He is a master in the art of war and considering that he has managed to motor on in the face of the other legal threats this seems like light relief in comparison. No litigation against him by the former team manager has been unearthed in the media since the threat surfaced in the prospectus in May. Having said that, if the former team manager's threat of legal action didn't come to anything one wonders what his next steps might be.
twitter:DavidCushnan twitterde op woensdag 05-12-2012 om 11:45:48Rolex has signed a "long-term" deal to become Formula One's official timekeeper and official timepiece from 2013. #F1 reageer retweet
Lijkt mij goed nieuwsquote:Op woensdag 5 december 2012 11:47 schreef Tarado het volgende:
twitter:DavidCushnan twitterde op woensdag 05-12-2012 om 11:45:48Rolex has signed a "long-term" deal to become Formula One's official timekeeper and official timepiece from 2013. #F1 reageer retweet
want tot nu toe gebeurde het niet goedquote:
Ik denk niet dat TAG ook maar iets te maken heeft met de graphical overlays op tv.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:43 schreef Meike26 het volgende:
Moet wel zeggen dat ik de huidige tijdwaarneming wel erg mooi vond qua vormgeving, overzichtelijk was het nu niet echt. Het liefst zou ik weer Tag Heuer live-timing willen zien, met de bekende gele blokjes en duidelijke tussentijden:![]()
[ afbeelding ]
Benieuwd wat Rolex er van bakt !!
Die graphics waren echt tof ja. Alles wat daarna kwam was rukquote:Op woensdag 5 december 2012 12:43 schreef Meike26 het volgende:
Moet wel zeggen dat ik de huidige tijdwaarneming wel erg mooi vond qua vormgeving, overzichtelijk was het nu niet echt. Het liefst zou ik weer Tag Heuer live-timing willen zien, met de bekende gele blokjes en duidelijke tussentijden:![]()
[ afbeelding ]
Benieuwd wat Rolex er van bakt !!
Waarheid dit. En de 6-uitvoering was toffer dan de 8-uitvoering.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Die graphics waren echt tof ja. Alles wat daarna kwam was ruk![]()
!
Volgens mij hebben Siemens en LG het recentelijk nog gedaanquote:Op woensdag 5 december 2012 12:48 schreef rubbereend het volgende:
Hoelang doet Tag Heuer het eigenlijk al, kan me eigenlijk bijna niks anders herinneren
Deze ziet er iig naar m'n herinnering niet uit zoals ze waren, ander lettertype bijvoorbeeldquote:Op woensdag 5 december 2012 12:43 schreef Meike26 het volgende:
Moet wel zeggen dat ik de huidige tijdwaarneming wel erg mooi vond qua vormgeving, overzichtelijk was het nu niet echt. Het liefst zou ik weer Tag Heuer live-timing willen zien, met de bekende gele blokjes en duidelijke tussentijden:![]()
[ afbeelding ]
Benieuwd wat Rolex er van bakt !!
LG kwam dit seizoen met dit soort pareltjes:quote:Op woensdag 5 december 2012 13:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Volgens mij hebben Siemens en LG het recentelijk nog gedaan
Deed tot 2008 dus... maar je bent niet de enige die dacht dat ze het nog deden hahahahquote:Op woensdag 5 december 2012 12:48 schreef rubbereend het volgende:
Hoelang doet Tag Heuer het eigenlijk al, kan me eigenlijk bijna niks anders herinneren
Dat plaatje lijkt wel een photoshop joh.... zo helder... als ik een screenshot maak van een Full HD krijg ik 't nog niet eens zo scherp gok ik.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:43 schreef Meike26 het volgende:
Moet wel zeggen dat ik de huidige tijdwaarneming wel erg mooi vond qua vormgeving, overzichtelijk was het nu niet echt. Het liefst zou ik weer Tag Heuer live-timing willen zien, met de bekende gele blokjes en duidelijke tussentijden:![]()
[ afbeelding ]
Benieuwd wat Rolex er van bakt !!
http://www.fia.com/news/world-motor-sport-council-2012quote:The date for the 2013 Grand Prix of Germany has been moved to 7 July, and 21 July has been reserved for another F1 European event, subject to the approval of the relevant ASNs.
Amendments have been made to the 2013 and 2014 Sporting and Technical Regulations:
2013 F1 Technical Regulations
More stringent front wing deflection tests have been introduced.
Minor changes have been made to the front roll structure design.
There is an increase in minimum weight to compensate for an increase in tyre weight for 2013.
Deletion of the ‘force majeure’ allowance when a car stops on the track in qualifying. The FIA will determine how much fuel the car would have used to get back to the pits and add it to the one litre sample minimum.
All chassis will now have higher static loads applied to them (formerly only one chassis was tested to the higher loads with subsequent chassis being tested to 20% lower proof loads).
2013 F1 Sporting Regulations
For safety reasons, use of the DRS during practice will now only be allowed in the place(s) it will be used on the track in the race.
The team personnel curfew will be extended from six to eight hours on Thursday night and only two exceptions will be allowed during a season (formerly four).
2014 F1 Technical Regulations
A new draft with numerous changes was discussed and agreed by the F1 Technical Working Group and Powertrain Working Group.
The requirement for cars to be driven exclusively under electric power in the pit lane has been postponed until 2017.
A number of changes have been made to the power unit regulations with the aim of limiting technology in some areas in order to reduce development costs.
Changes made to bodywork design, originally aimed at reducing downforce and drag for increased efficiency, have reverted to 2012 specification.
The minimum weight limit has been raised to compensate for additional power unit weight.
Goedzo.quote:The requirement for cars to be driven exclusively under electric power in the pit lane has been postponed until 2017.
En voila. Heel dat akkefietje van toen dus nu wel duidelijk. Ik zei het destijds al dat ze het op deze manier zouden moeten doen.quote:Deletion of the ‘force majeure’ allowance when a car stops on the track in qualifying. The FIA will determine how much fuel the car would have used to get back to the pits and add it to the one litre sample minimum.
Alleen de pits is prima, heb je toch geen 1000 pk voor nodigquote:Op woensdag 5 december 2012 20:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Goedzo.
Schrap het maar compleet en plak er wat extra cilinders aan vast. F1 moet helemaal niet groen zijn. Dat is het nooit geweest en moet het imo ook zeker niet worden.
Waarom extra cilinders? Zelfs met minder cilinders krijg je er meer pk uit dan met de huidige atmosferische motoren. Kijk maar naar de jaren '80 toen er meer dan 1000 pk kwam uit een 1.5 liter 4 cilinder turbo motor met maar 12000 toeren.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Goedzo.
Schrap het maar compleet en plak er wat extra cilinders aan vast. F1 moet helemaal niet groen zijn. Dat is het nooit geweest en moet het imo ook zeker niet worden.
De motorenbouwers waren er tegen omdat je er zo goed als geen brandstof mee bespaart en het wel een flinke zak geld kost om te ontwikkelen. Daarbij zou het ook gevaarlijker zijn, omdat je de auto's niet meer hoort aankomen.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:41 schreef kepler het volgende:
[..]
Alleen de pits is prima, heb je toch geen 1000 pk voor nodig
makes sensequote:Op donderdag 6 december 2012 15:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De motorenbouwers waren er tegen omdat je er zo goed als geen brandstof mee bespaart en het wel een flinke zak geld kost om te ontwikkelen. Daarbij zou het ook gevaarlijker zijn, omdat je de auto's niet meer hoort aankomen.
Als iedereen op deze manier denkt zal er nooit iets innovatief gedaan wordenquote:Op donderdag 6 december 2012 15:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De motorenbouwers waren er tegen omdat je er zo goed als geen brandstof mee bespaart en het wel een flinke zak geld kost om te ontwikkelen. Daarbij zou het ook gevaarlijker zijn, omdat je de auto's niet meer hoort aankomen.
Alsof dat nog kan in de huidige F1 zonder dat het verboden wordt.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:14 schreef kepler het volgende:
[..]
Als iedereen op deze manier denkt zal er nooit iets innovatief gedaan worden
Er wordt altijd een punt gemaakt over het besparen van extra kosten, dus in dat opzicht is het een prima reden. Waarom hameren op kostenbesparing als er om de zoveel jaar een nieuw iets ontwikkeld moet worden?quote:Op donderdag 6 december 2012 19:14 schreef kepler het volgende:
[..]
Als iedereen op deze manier denkt zal er nooit iets innovatief gedaan worden
Jazeker, zolang het niet tegen (de geest) van de regels is.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alsof dat nog kan in de huidige F1 zonder dat het verboden wordt.
Noem eens een innovatie sinds 2009 die niet verboden werd in het volgende seizoen (of nog tijdens het seizoen).quote:Op donderdag 6 december 2012 20:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jazeker, zolang het niet tegen (de geest) van de regels is.
Wat ik al zei, iets dat niet verboden werd in het volgende seizoen.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
de passieve F-duct
deze is straks niet meer toegestaan, maar is iig niet meteen verboden
het is vier seizoenen toegestaan geweestquote:Op donderdag 6 december 2012 20:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat ik al zei, iets dat niet verboden werd in het volgende seizoen.
Goed punt, maar de F1 mag best toonaangevend zijn en innoverendquote:Op donderdag 6 december 2012 19:55 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Er wordt altijd een punt gemaakt over het besparen van extra kosten, dus in dat opzicht is het een prima reden. Waarom hameren op kostenbesparing als er om de zoveel jaar een nieuw iets ontwikkeld moet worden?
Totdat iemand het ging gebruiken ja.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is vier seizoenen toegestaan geweest
• F-Duct (was mijn eerste gedachte, maar die had Peterselieman al genoemd)quote:Op donderdag 6 december 2012 20:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Noem eens een innovatie sinds 2009 die niet verboden werd in het volgende seizoen (of nog tijdens het seizoen).
Dat is dus slechts n innovatie die nog toegestaan is. En dat sinds 2009.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
• F-Duct (was mijn eerste gedachte, maar die had Peterselieman al genoemd)
• KERS (En dan met name het flywheel systeem van Williams, dat ontwikkeld werd voor de F1, maar nu gebruikt wordt in de Porsche GTR en de Audi e-tron racewagens en Jaguar CX-75 concept car). Hoewel (volgens mij) niet officieel verboden in de F1 is er tegenwoordig wel een overeenkomst tussen de teams om alleen de batterij variant te gebruiken. sowieso was het systeem uiteindelijk te groot om in een F1 wagen te gebruiken, maar wordt dus wel in andere racewagens en straatauto's gebruikt (zelfs Ferrari is er mee bezig).
• Coanda uitlaatsysteem dat nu door de meeste teams gebruikt wordt
twitter:AdamHayNicholls twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 16:46:47Source tells me the Lotus F1 Team will have a new title sponsor next year - US technology giant Honeywell. reageer retweet
Goed nieuws, misschien krijgen we dan weer een fatsoenlijke liveryquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:55 schreef Tarado het volgende:
twitter:AdamHayNicholls twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 16:46:47Source tells me the Lotus F1 Team will have a new title sponsor next year - US technology giant Honeywell. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |