abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:42:23 #1
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_119017094


Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012:
1. Australië (18 maart)
2. Maleisië (25 maart)
3. China (15 april)
4. Bahrein (22 april)
5. Spanje (13 mei)
6. Monaco (27 mei)
7. Canada (10 juni)
8. Europa (24 juni)
9. Groot-Brittannië (8 juli)
10. Duitsland (22 juli)
11. Hongarije (29 juli)
12. België (2 september)
13. Italië (9 september)
14. Singapore (23 september)
15. Japan (7 oktober)
16. Zuid-Korea (14 oktober)
17. India (28 oktober)
18. Abu Dhabi (4 november)
19. Verenigde Staten (18 november)
20. Brazilië (25 november)

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams

Wie staan er in 2012 aan de start:


WCC 2011
Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11
02. Mark Webber


Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008


Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056
KERS: Ja
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa


Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg


Chassis/Motor: Lotus E20 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
09. Kimi Räikkönen WDC 2007
10. Romain Grosjean


Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
11. Paul Di Resta
12. Nico Hülkenberg


Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056
KERS: Ja
14. Kamui Kobayashi
15. Sergio Pérez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056
KERS: Ja
16. Daniel Ricciardo
17. Jean-Éric Vergne


Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
18. Pastor Maldonado
19. Bruno Senna


Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
20. Vitaly Petrov
21. Heikki Kovalainen


Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012
KERS: Ja
22. Pedro de la Rosa
23. Narain Karthikeyan


Chassis/Motor: Marussia MR-01 - Cosworth CA2012
KERS: Nee
24. Timo Glock
25. Charles Pic

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Testschema 2012


De kalender voor 2012 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

De GP's die live worden uitgezonden:

China - 15 April
Spain - 13 May
Monaco - 27 May
Europe - 24 June
Britain - 8 July
Belgium - 2 September
Singapore - 23 September
Korea - 14 October
Abu Dhabi - 4 November
Brazil - 25 November

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2012

De OP is hier te vinden
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:42:35 #2
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_119017102
Laatste post:
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, jij snapt niet wat er te snappen is, en daarom denk je dat je het snapt. Er is een regel die limieten stelt aan de flexibiliteit van de voorvleugel, en in die regel staan precies die limieten inclusief de wijze van vaststelling. Daar voldoet het onderdeel aan of het voldoet er niet aan, de FIA stelt vast of de voorvleugel van de Red Bull voldoet.
Waar heb ik het over de regels? Ik heb het all de hele tijd erover de werking in de praktijk, die anders zijn dan resultaten tijdens tests. Al dan niet die van de FIA, of windtunnel tests.
quote:
Het idee dat vleugels helemaal niet zouden mogen buigen verdraagt zich niet met de natuurwetten, want ook een granieten vleugel zal buigen.
Spreek ik ergens tegen dat het volgens de natuurkunde niet kan dan? Het enige wat ik daar over gezegd is dat de essentie van die regels is dat het niet zou mogen bewegen, maar omdat dit in de praktijk onmogelijk is, er een limiet aan vastgesteld is.
quote:
Het idee dat er buiten de gestelde limieten nog een andere regel van toepassing zou zijn verdraagt zich ook niet met de tekst van de regels. Zoveel mag een vleugel doorbuigen bij belasting van zoveel kilo op plek zus en zo. Een andere regel is er wat dat betreft niet.
Nogmaals, ik heb het over de resultaten op de baan die anders zijn
tov tests, niet over de regels. Een wagen gedraagt zich anders op de baan als bij tests.

quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
het meer doorbuigen mag dan niet mogen, zolang de auto slaagt voor de tests is hij legaal, zo simpel is het
Daarom spreek ik over resultaten bij test tov de praktijk. Ik heb ook niet gezegd dat die wagen illegaal is, ik heb gezegd dat ik het met LWD-Godius eens was toen hij zei dat alles extreem flexte.
Iets wat je btw ook zelf heb gezegd:
quote:
hoe stijf het ook is buiging zit er altijd in, maar de mate waarin het buigt is bij de Red Bull extremer dan bij de andere bolides
En dan terug bij Vosss zijn post:
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:04 schreef vosss het volgende:
En toch lijkt ie meer dan 20mm door te buigen tijdens het rijden en dat mag niet. Ofja, tijdens de test met het gewicht erop mag dat niet en daar doet ie dat ook niet.

Als hij onder het rijden 30cm zou zakken dan nog zou hij volgens de test legaal zijn denk ik.

Eigenlijk voldoet die test dus niet, want de intentie is dat het allemaal niet zoveel meeflexed. Dat is alleen erg lastig meten zegmaar.
En hoef ik het allemaal zelf niet te typen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 09-11-2012 15:05:16 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_119017565
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Waar heb ik het over de regels? Ik heb het all de hele tijd erover de werking in de praktijk, die anders zijn dan resultaten tijdens tests. Al dan niet die van de FIA, of windtunnel tests.
Maar dat is totaal niet relevant. De FIA meet ook de boring en de slag na om te controleren of het slagvolume wel conform de regels is. Dat er in de praktijk meer mengsel in de motor gaat dan die inhoud bij 1 bar dankzij de airbox doet daar niks aan af.

quote:
Spreek ik ergens tegen dat het volgens de natuurkunde niet kan dan? Het enige wat ik daar over gezegd is dat de essentie van die regels is dat het niet zou mogen bewegen, maar omdat dit in de praktijk onmogelijk is, er een limiet aan vastgesteld is.

[..]

Nogmaals, ik heb het over de resultaten op de baan die anders zijn
tov tests, niet over de regels. Een wagen gedraagt zich anders op de baan als bij tests.
Ja, en nu?

quote:
Daarom spreek ik over resultaten bij test tov de praktijk. Ik heb ook niet gezegd dat die wagen illegaal is, ik heb gezegd dat ik het met LWD-Godius eens was toen hij zei dat alles extreem flexte.
Iets wat je btw ook zelf heb gezegd:

[..]

En dan terug bij Vosss zijn post:

[..]

En hoef ik het allemaal zelf te typen.
Deze post gaf mij toch echt een andere indruk:

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:48 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Nee, aerodynamische onderdelen mogen niet flexibel zijn. En de neus valt neem ik aan ook onder earo-onderdelen, aangezien deze ook wind geleiden/herleiden naar de onder- en bovenkant van de wagen.
Edit: sterker nog, de regels praten over bodywork, en geen earo-onderdelen.

[..]

Zoals ik het lees, mag er 80cm voor de voorwielen géén 2cm buiging in zitten.

http://argent.fia.com/web(...)ONS%2009-03-2012.pdf

Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119017608
Als die Red Bulls niet zo hard zouden gaan, buigt t ook niet zo ver door...

Regels zijn duidelijk toch? Daar voldoen ze aan. Dus legaal.
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:59:08 #5
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_119017737
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar dat is totaal niet relevant. De FIA meet ook de boring en de slag na om te controleren of het slagvolume wel conform de regels is. Dat er in de praktijk meer mengsel in de motor gaat dan die inhoud bij 1 bar dankzij de airbox doet daar niks aan af.

[..]
Over iets wat totaal niet relevant is gesproken :')
quote:
Ja, en nu?
Nu zit ik op de bank.
quote:
Deze post gaf mij toch echt een andere indruk:
Daar staat ook in:
quote:
Zoals ik het lees, mag er 80cm voor de voorwielen géén 2cm buiging in zitten.
En heb ik mezelf gecorrigeerd.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_119018163
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:59 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Over iets wat totaal niet relevant is gesproken :')
Daar heb je ook een verschil tussen de praktijk van wat er tijdens een rondje gebeurt en de vaststelling van regelconformiteit terwijl dat ding stil staat. En dat is inderdaad totaal niet relevant voor de toepassing van de regels.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119035390
De Red Bull is legaal, omdat de vleugels niet buigen. De neus buigt wel, maar ook dat is legaal, omdat deze de impact van een crash moet opvangen. Red Bull heeft dat zover geperfectioneerd door hier de ophanging van de vleugel aan te monteren, waardoor deze bij hoge snelheid iets zakt, zonder dat de vleugels buigen. Zie ook http://www.f1technical.net/development/382
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 9 november 2012 @ 22:26:21 #10
34586 kepler
No bounce, no play
pi_119037303
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:56 schreef sasquatsch het volgende:
De Red Bull is legaal, omdat de vleugels niet buigen. De neus buigt wel, maar ook dat is legaal, omdat deze de impact van een crash moet opvangen. Red Bull heeft dat zover geperfectioneerd door hier de ophanging van de vleugel aan te monteren, waardoor deze bij hoge snelheid iets zakt, zonder dat de vleugels buigen. Zie ook http://www.f1technical.net/development/382
Ik vind dat mooi hoor :D Dat hoort echt bij Formule 1, al jaren al zo geweest natuurlijk :D
The line is a dot to you!
  zaterdag 10 november 2012 @ 08:49:36 #12
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_119047158


_O_
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_119062035
quote:
Raikkonen schijnt er 500 aan zijn team gegeven te hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_119075990
Bron?


Oja, mijn post n paar hier boven...
pi_119078257
Ik mag hier vast ook wel een vraag stellen, ofnie?

Ik wil eigenlijk al graag kaarten bestellen voor 2013, maar enkel voor Duitsland (en die wil ik) kun je ze nog niet bestellen. Heeft dat te maken met de toekomst van Hockenheimring? Of is dit vaste prik elk jaar? En zo ja, weet iemand wanneer die kaarten vrij komen, zodat ik weet wanneer ik de websites in de gaten moet gaan houden?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 november 2012 @ 11:00:06 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119078338
Goeie vraag. Het heeft er denk ik mee te maken dat de locatie voor de race van volgend jaar nog niet vast staat. Het plan is om de race op de Nürburgring te gaan houden, maar de onderhandelingen hierover lopen nog.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 11 november 2012 @ 15:15:23 #17
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_119086053
Ik heb net 't blad Formule1 gelezen en dan met name het interview met Frijns...
Ja ik lees 't nu pas omdat dat blad nog bij mn ouders aan komt en ik dat gister pas heb opgehaald
Anyway ik verbaas me erover dat die Red Bull-rel er in uitgemeten werd en dat het eruit blijkt dat het ANP artikel uit z'n verband is gerukt... maar dan laat hij het blad Formule1 wel in dat artikel zetten dat hij Red Bull ervan verdenkt de auto te manipuleren als hij moet testen..
|:(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_119086465
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
Goeie vraag. Het heeft er denk ik mee te maken dat de locatie voor de race van volgend jaar nog niet vast staat. Het plan is om de race op de Nürburgring te gaan houden, maar de onderhandelingen hierover lopen nog.
Dank voor het antwoord.

Hier weet jij vast ook wel iets zinnigs op te zeggen; welke race is leuker om bij te wonen? Die in Duitsland of België? Of maakt het niet veel uit?
pi_119087017
Wat wel uitmaakt is het aantal rondjes dat ze voorbij komen, in Belgie slechts 44, in duitsland toch minimaal 60 rondjes...
pi_119087944
Hmm! Goed punt!
pi_119090332
quote:
3s.gif Op zondag 11 november 2012 16:01 schreef Anne het volgende:
Hmm! Goed punt!
Aan de andere kant is Spa-Francorchamps wel het betere circuit van die 2. By far imo.

Ben je ooit al eens bij een F1 wedstrijd geweest Anne?

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 11 november 2012 @ 16:56:09 #22
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_119090363
Maar SPA is altijd bijzonder.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zondag 11 november 2012 @ 17:04:57 #23
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_119090715
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 16:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Aan de andere kant is Spa-Francorchamps wel het betere circuit van die 2. By far imo.

Ben je ooit al eens bij een F1 wedstrijd geweest Anne?

:)
Voor de toeschouwer niet hoor....

Lijken mij Hockenheim of de Nurburgring zeker mooier idd dat je ze vaker voorbij ziet komen... plus Spa is prijzig vergeleken met Duitsland...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_119091977
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:04 schreef nils7 het volgende:

[..]

Voor de toeschouwer niet hoor....

Lijken mij Hockenheim of de Nurburgring zeker mooier idd dat je ze vaker voorbij ziet komen... plus Spa is prijzig vergeleken met Duitsland...
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:56 schreef Toekito het volgende:
Maar SPA is altijd bijzonder.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119093711
quote:
wat is het toch een BAAS _O_
pi_119094641
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 16:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Aan de andere kant is Spa-Francorchamps wel het betere circuit van die 2. By far imo.

Ben je ooit al eens bij een F1 wedstrijd geweest Anne?

:)
Nope! Nog nooit, dus dit gaat de eerste keer worden.
pi_119096078
quote:
11s.gif Op zondag 11 november 2012 18:52 schreef Anne het volgende:

[..]

Nope! Nog nooit, dus dit gaat de eerste keer worden.
Veel plezier; laat je oordoppen thuis en geniet ervan zou ik zeggen *O*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119096215
Dankje ;) ga ik doen!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 november 2012 @ 19:35:30 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119096464
Zeer veel plezier iig :)

Als je één keer bent geweest dan wil je meteen nog een keer :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 11 november 2012 @ 20:55:52 #30
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_119101138
In het begin van het seizoen is er een link voorbij gekomen met beelden met radio communicatie nu heb ik overal gezocht maar kan niks meer vinden. Heeft iemand die link nog?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 11 november 2012 @ 21:17:58 #31
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_119102771
quote:
2s.gif Op zondag 11 november 2012 20:55 schreef WEST het volgende:
In het begin van het seizoen is er een link voorbij gekomen met beelden met radio communicatie nu heb ik overal gezocht maar kan niks meer vinden. Heeft iemand die link nog?
beelden van/met wat of wie. Een specifieke GP of een compilatie? Is misschien makkelijk als er een een beetje uitgebreidere omschrijving bij zat ;)

Edit: staat me idd ook weer iets van bij. Dat was er een van de offciele F1 site volgens mij.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 11 november 2012 @ 21:20:30 #32
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_119102933
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 21:17 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

beelden van/met wat of wie. Een specifieke GP of een compilatie? Is misschien makkelijk als er een een beetje uitgebreidere omschrijving bij zat ;)
waren beelden van de Australische en Maleisische GP
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 12 november 2012 @ 17:06:07 #33
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119130769
HRT F1 team looking for new owners after being put up for sale
By Pablo Elizalde Monday, November 12th 2012, 15:46 GMT

quote:
The HRT Formula 1 team has confirmed it is looking for a new owner after being put up for sale by Thesan Capital.

Spanish investment company Thesan took over the team from previous owner Jose Ramon Carabante in July of last year.

Since then the team has moved to a new factory in Madrid, where the Spanish squad has started working from this season.

HRT has been at the back of the grid this year and is currently in last place in the standings.

AUTOSPORT understands the team came close to a sale to a Middle East-based buyer at the end of last month, and that talks are still ongoing.

Thesan said in a statement on Monday that it was time for the team to find a new owner that would help it move forward.

"The current owners of HRT Formula 1 Team, TC II S.a.rl., would like to confirm that they are currently in talks with a number of groups interested in buying the team," said a statement issued by the team.

"HRT Formula 1 Team's current management hopes to conclude the sale in the upcoming weeks and, with it, enable the team to continue progressing and become a reference in modern-day Formula 1 after the important achievements already accomplished in this 2012 season.

"HRT Formula 1 Team hopes to communicate the name of its new owner in the upcoming weeks.

"We believe the moment to let new investors come through for HRT Formula 1 Team has arrived.

"We're very proud of the work done by the entire team and of the excellent sporting evolution achieved but the time has come for the team to continue growing with new financial backing.

"We're convinced that the sporting potential of the team is huge and that the presence of new investors can give it a big boost."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104183
pi_119130989
Volgens mij heeft HRT nu elk jaar een andere eigenaar gehad :')
pi_119131421
quote:
2s.gif Op zondag 11 november 2012 20:55 schreef WEST het volgende:
In het begin van het seizoen is er een link voorbij gekomen met beelden met radio communicatie nu heb ik overal gezocht maar kan niks meer vinden. Heeft iemand die link nog?
http://www.dailymotion.co(...)m-radio-feature_auto

http://www.dailymotion.co(...)adio-highlights_auto

http://www.dailymotion.co(...)adio-highlights_auto
pi_119134451
Persoonlijk vind ik het nogal raar dat de prijzenpot verdeeld wordt over plek 1 t/m 10 terwijl er 12 teams zijn.

Ik bedoel geef de nummers 1 t/m 10 net iets minder en de laatste 2 teams krijgen dan ook een beetje geld.

Misschien net genoeg om zo nu en dan eens iets speciaals te kunnen laten zien.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119134455
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:15 schreef nils7 het volgende:
Ik heb net 't blad Formule1 gelezen en dan met name het interview met Frijns...
Ja ik lees 't nu pas omdat dat blad nog bij mn ouders aan komt en ik dat gister pas heb opgehaald
Anyway ik verbaas me erover dat die Red Bull-rel er in uitgemeten werd en dat het eruit blijkt dat het ANP artikel uit z'n verband is gerukt... maar dan laat hij het blad Formule1 wel in dat artikel zetten dat hij Red Bull ervan verdenkt de auto te manipuleren als hij moet testen..
|:(
Ja, hij is lekker bezig met uitspraken over Red Bull. Toch zie ik hem graag als coureur bij Sauber. Ben wel benieuwd wat hij er van bakt als F1-coureur.
pi_119154353
quote:
Persoonlijk vind ik het nogal raar dat de prijzenpot verdeeld wordt over plek 1 t/m 10 terwijl er 12 teams zijn.

Ik bedoel geef de nummers 1 t/m 10 net iets minder en de laatste 2 teams krijgen dan ook een beetje geld.

Misschien net genoeg om zo nu en dan eens iets speciaals te kunnen laten zien.
Dat is juist zo gedaan om ervoor te zorgen dat teams zullen proberen hogerop te komen en niet alleen maar blijven hangen zodat ze prijzengeld kunnen vangen ookal zijn ze niet vooruit te branden.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_119159089
Nouja van HRT is het nog maar de vraag of ze er nog bij zijn komend jaar of het jaar erop lijkt me.

Wat is er tegenwoordig van terecht gekomen dat Bernie 24 auto's op de grid MOET hebben?
Dat was een paar jaar geleden toch een vereiste of iets?

Wat nou als ze geen geld meer hebben en er mee kappen? Dan hebben we er 22. Wat dan?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119169201
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:56 schreef vosss het volgende:
Nouja van HRT is het nog maar de vraag of ze er nog bij zijn komend jaar of het jaar erop lijkt me.

Wat is er tegenwoordig van terecht gekomen dat Bernie 24 auto's op de grid MOET hebben?
Dat was een paar jaar geleden toch een vereiste of iets?

Wat nou als ze geen geld meer hebben en er mee kappen? Dan hebben we er 22. Wat dan?
Nee, het minimum is 20 auto's (contractueel vastgesteld met de circuits). En het maximum was gesteld op 26, zodat iedereen kon meedoen aan een race en er geen coureurs afvallen tijdens de kwalificatie. Alleen is dat 13de team er nooit gekomen door het debacle van USF1.

In de tijd dat er steeds meer teams afvielen (Super Aguri, Toyota) heeft de FIA de inschrijving voor de andere (max 3 teams) geopend, zodat de 20 auto's gegarandeerd was. Op het moment dat er een team afvalt zal er wel weer een inschrijving gestart worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_119169322
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 13 november 2012 @ 18:00:44 #42
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_119171901
En dan heb je nog drie losse schermen met zwarte randen ertussen...
pi_119172958
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, het minimum is 20 auto's (contractueel vastgesteld met de circuits). En het maximum was gesteld op 26, zodat iedereen kon meedoen aan een race en er geen coureurs afvallen tijdens de kwalificatie. Alleen is dat 13de team er nooit gekomen door het debacle van USF1.

In de tijd dat er steeds meer teams afvielen (Super Aguri, Toyota) heeft de FIA de inschrijving voor de andere (max 3 teams) geopend, zodat de 20 auto's gegarandeerd was. Op het moment dat er een team afvalt zal er wel weer een inschrijving gestart worden.
Ow ok, ik dacht dat het op 24 stond minimum.

20 dus. Niks aan de hand voorlopig :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119175336
Bianchi vind dattie een zitje verdient in 2013:

http://www.f1journaal.be/(...)+Dagelijks+F1+Nieuws

Lulhannes :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119196897
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/11_november/121114_geen_formule_1_race_op_nurburgring.xml
pi_119197185
Nou. Hopelijk geven ze de kaarten vlot vrij dan B-).
pi_119198898
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:29 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/11_november/121114_geen_formule_1_race_op_nurburgring.xml
GVD, balen zeg, wij gaan altijd naar de Nurburgring, al vanaf 1998......
pi_119200500
Nouja, 2008 en 2010 ben je ook niet geweest,

Dan maar 2014, ook prima.
  woensdag 14 november 2012 @ 17:34:29 #49
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_119206448
Google maps is geupdate rond Austin (volgens mij een vrij recente foto)_
http://maps.google.com/?l(...)55,0.027788&t=h&z=16
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 14 november 2012 @ 20:42:25 #50
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_119213950
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:06 schreef Tarado het volgende:
HRT F1 team looking for new owners after being put up for sale
By Pablo Elizalde Monday, November 12th 2012, 15:46 GMT

[..]

http://www.autosport.com/news/report.php/id/104183
Zou dit dan eindelijk een mooi kansje zijn voor Dave Richards om in te stappen met Prodrive. En gewoon de boel runnen vanuit Engeland, want in principe koopt de volgende eigenaar, als die al komt, enkel een licentie. Misschien dat er nog wat machines te recupereren valt maar dan heb je 't ook wel ver gehad.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_119214372
Even offtopic, die F1 Race Stars game is 3x niks. Zegmaar Mariokart in het zuur.

:{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119217551
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 17:34 schreef nils7 het volgende:
Google maps is geupdate rond Austin (volgens mij een vrij recente foto)_
http://maps.google.com/?l(...)55,0.027788&t=h&z=16
Over een paar jaar gebruiken ze dit circuit om een paar Europese circuits uit het kampioenschap te gooien. "Want de beste delen van Silverstone, Istanbul en Hockenheim zijn ook in Austin te vinden. Toch?"
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 15 november 2012 @ 01:02:01 #53
39237 crew  H_T
2733
pi_119225867
Gary Hartstein is er vanaf volgend jaar niet meer bij. Onbekend wie zijn opvolger wordt.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_119226317
Jammer. Hij is er in Spa al sinds 90 ofzo bij en sinds eind 90-er jaren bij de FIA.

Overigens vraag ik me af of ze zo een paar maanden voor de start nog geen geschikte kandidaat hebben. Ik bedoel het is nou niet bepaald een alledaags baantje waar er duizenden voor in de rij staan met de juiste papieren. Ik gok zomaar dattie zelf wellicht al gehint heeft naar een opvolger die geschikt is.

Maargoed, we zullen het (zoals altijd in de F1) wel weer zien.
Bedankt in elk geval voor het goeie werk zou ik zeggen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119226327
House in die medcar lijkt me wel wat, maar dat is natuurlijk geen echte arts :X :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119236168
quote:
FIA verlengt contract hoofddokter Hartstein niet
15-11-2012 | Door: Bouke van den Berg

De Formule 1 moet opzoek naar een nieuwe hoofddoktor. Autosportfederatie FIA heeft besloten het contract van Gary Hartstein niet te verlengen. De Amerikaan weet van niets.

“Ik heb zojuist gehoord dat de FIA-president en de president van FIA’s medische commissie mijn Formule 1-contract niet willen verlengen”, schrijft Hartstein op Twitter. “Ik ben niet bekend met het hoe en waarom hiervan. De race in Brazilië wordt daarom mijn 247e en laatste Grand Prix. Het was een levens veranderende ervaring dat ik nooit zal vergeten.”

Hartstein werkte lang met de eerder dit jaar overleden Sid Watkins en nam in 2005 het stokje van de Engelsman over. De Amerikaan was verantwoordelijk voor de introductie van nieuwe medische veiligheidsvoorschriften. De FIA heeft nog geen vervanger aangesteld.”
Hij stapt dus niet zelf op. Vreemd. Hij deed volgens mij gewoon altijd goed werk toch? :?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 15 november 2012 @ 13:21:46 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119236310
quote:
3s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Hij stapt dus niet zelf op. Vreemd. Hij deed volgens mij gewoon altijd goed werk toch? :?
Hij is niet Brits genoeg
pi_119236359
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hij is niet Brits genoeg
Hij heeft denk ik nog wel connecties in het ziekenhuis in Luik dus hij zal wel niet lang zonder werk zitten denk ik.

Toch vreemd dat ze zijn contract niet verlengen vind ik :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 15 november 2012 @ 13:25:38 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119236416
quote:
7s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Hij heeft denk ik nog wel connecties in het ziekenhuis in Luik dus hij zal wel niet lang zonder werk zitten denk ik.

Toch vreemd dat ze zijn contract niet verlengen vind ik :@
Ze zullen wel een alternatief hebben lijkt me
pi_119236445
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ze zullen wel een alternatief hebben lijkt me
Jamaar waarom iemand eruit gooien (ofja contract niet verlengen) die gewoon goed werk levert en alle ins en outs kent en een grote bijdrage geleverd heeft aan de sport?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 15 november 2012 @ 13:31:55 #61
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119236603
quote:
7s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Jamaar waarom iemand eruit gooien (ofja contract niet verlengen) die gewoon goed werk levert en alle ins en outs kent en een grote bijdrage geleverd heeft aan de sport?
In zo'n organisatie wordt veel politiek bedreven dus of hij heeft op de verkeerde tenen gestaan of iemand hoog in de rangen heeft een vriendje die het uiteraard veel beter kan
pi_119236634
Zoiets zal het wel zijn ja.

Wel vreemd dat ie te horen krijgt dat zn contract niet verlengd wordt, maar niet waarom :?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119241371
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hij is niet Brits Frans genoeg
Volgens Joe Saward is Todt langzaam bezig de FIA te verfransen. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 15 november 2012 @ 15:55:32 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119241542
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens Joe Saward is Todt langzaam bezig de FIA te verfransen. :)
:) Dat kan ook natuurlijk, oftewel hij is degene met vriendjes die het beter kunnen
pi_119272813
Naar aanleiding van de controverse rond de neus van de Red Bull wagens worden voor volgend jaar de testen aangescherpt.
quote:
Met ingang van 2013 moeten alle Formule 1-auto's een nieuwe, strengere flextest ondergaan. Het doel van de nieuwe test is het doorbuigen van de neuzen tegen te gaan.

Test
Bij de huidige test wordt een kracht van 1000 Newton uitgeoefend op een gebied dat 790 milimeter voor het midden van de voorwielen ligt. Daarbij mag het bodywork niet meer dan een gestelde marge doorbuigen. De teams slagen voor die test, maar op videobeelden is soms te zien dat de vleugels in de race meer dan de gestelde marge doorbuigen. Reden genoeg om een strengere test in te voeren.

Nieuwe test
In de nieuwe test wordt de kracht vijftien centimeter voor en achter het huidige ijkpunt uitgeoefend. Daarnaast wordt ook de stijfheid gemeten, wat het totaal aan testen aan de voorkant op vier stuks brengt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:48:17 #66
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_119274464
Ik denk dat ik maar voor Vettel wordt, heb ik tenminste iets om voor te juichen en bij Top Gear en het WK Gala vorig jaar kwam die op zich best leuk uit de hoek. :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:02:15 #67
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119274843
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:48 schreef nils7 het volgende:
Ik denk dat ik maar voor Vettel wordt, heb ik tenminste iets om voor te juichen en bij Top Gear en het WK Gala vorig jaar kwam die op zich best leuk uit de hoek. :)
Mij gaat het toch meer om het racen en het kampioenschap dan wie er uiteindelijk winnaar wordt, ik heb niets tegen Vettel.
Dit jaar is Alonso met stip de beste coureur, maar om kampioenschappen te winnen gaat het om de combinatie rijder/auto en als Vettel dus weer kampioen wordt is het gewoon knap van hem en RBR.
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:22:34 #68
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_119275482
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

Mij gaat het toch meer om het racen en het kampioenschap dan wie er uiteindelijk winnaar wordt, ik heb niets tegen Vettel.
Dit jaar is Alonso met stip de beste coureur, maar om kampioenschappen te winnen gaat het om de combinatie rijder/auto en als Vettel dus weer kampioen wordt is het gewoon knap van hem en RBR.
Ben vanaf 2003 al fan van Alonso en sinds 96 van McLaren :P
2007 was dus een leuk jaar op zich hahaha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 14:26:32 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119275614
mja, dat jaar reden Alonso en Hamilton elkaar zo in de weg dat Räikkönen alsnog kampioen kon worden _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119275821
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:48 schreef nils7 het volgende:
Ik denk dat ik maar voor Vettel wordt, heb ik tenminste iets om voor te juichen en bij Top Gear en het WK Gala vorig jaar kwam die op zich best leuk uit de hoek. :)
Hij is een Duitser met humor. Ik wist ook niet dat dat bestond.
  vrijdag 16 november 2012 @ 15:24:09 #71
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_119277527
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:32 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Hij is een Duitser met humor. Ik wist ook niet dat dat bestond.
Kai Ebel heeft anders ook wel humor, want met die kleren van hem schieten er genoeg mensen in de lach :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_119278859
ondertussen gaat het lekker in macau :{

quote:
oerwagencoureur Yau tweede dode in Macau
Gepubliceerd op vrijdag 16 november 2012

Het raceweekend in Macau is voor de tweede keer opgeschrikt door een fataal ongeval. Philip Yau, actief in de CTM Macau Touring Car Cup, kwam om het leven toen hij met hoge snelheid in de muur klapte.

Yau is de tweede dode van het weekend in Macau. Op donderdag kwam de motorcoureur Luis Carreira om het leven, na een zware val. Het ongeluk van Yau leek in eerste instantie niet veel anders dan menig andere toerwagencrash, maar een combinatie van de hoge snelheid en de hoek waarin hij in de muur ging, bleek fataal.
beetje offtopic, maar toch..
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_119280731
Elk jaar zo bij Macao en Isle of Man. Hoort bij de motorsport he.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_119280853
FIA wil puntensysteem voor overtredingen
quote:
The FIA is set to push for the introduction of a penalty points system that could lead to automatic one-race bans for drivers committing offences repeatedly.

Romain Grosjean became the first driver this century to be given a one-race ban after triggering a first-corner crash at the Belgian Grand Prix this year, although AUTOSPORT understands that his past conduct was taken into account in the decision.

Except for a reprimand system, under which a 10-place grid penalty is triggered when a driver gets three over the course of a season, there is however no direct means to penalise drivers for repeat offences.

FIA technical delegate Charlie Whiting plans to float the idea to Formula 1 teams next week.

"We would like to see a system, and indeed we could discuss it with the teams next Wednesday in Brazil, similar to the sort of thing you have with your road licence where you will accumulate points on your Super Licence," said Whiting when asked by AUTOSPORT about such a measure.

"If you get to 12 points, or whatever it is, you will have a race [ban]. That's the sort of thing we will discuss."

Whiting added that such a system would take into account all offences, not just those that take place on track.

Points would then be applied to the licence on a sliding scale, with one point for minor offences and larger penalties for causing accidents.

"You will accrue points for all sorts of penalties, whereas at the moment we have only got three reprimands and two of those have to be for driving infringements," he said.

"At the moment, if you had a reprimand for being late for a press conference and a reprimand for being late for a drivers parade, that wouldn't lead to a 10-place grid penalty.

"It has got to be for driving infringements. If we looked at the Super Licence approach where you get a point for this, two for that, it would all count."

Whiting admitted that he is keen for the system to be introduced but hinted there could be resistance from the teams.

"That's something that we would like to see but it's probably not simple, nothing in F1 is really.

"It's something we are going to try to discuss with the teams."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:54:28 #75
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_119280905
quote:
Opzich geen slecht plan. Moeten ze echter wel één lijn trekken in wanneer ze straffen, nu is dat niet altijd het geval.
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:55:37 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119280955
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:02 schreef Schunckelstar het volgende:
ondertussen gaat het lekker in macau :{

[..]

beetje offtopic, maar toch..
Een paar keer geweest, toen reden er geen motoren maar een heel gevaarlijk circuit is het wel, laatste keer dat ik er was werd er s'avonds nog een coureur afgemaakt door de Triads omdat hij zich niet aan de afspraken had gehouden op welke plek te finishen
pi_119282731
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Een paar keer geweest, toen reden er geen motoren maar een heel gevaarlijk circuit is het wel, laatste keer dat ik er was werd er s'avonds nog een coureur afgemaakt door de Triads omdat hij zich niet aan de afspraken had gehouden op welke plek te finishen
klinkt gezellig :P
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 16 november 2012 @ 17:50:59 #78
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_119282932
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:45 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

klinkt gezellig :P
Rare definitie van gezellig heb jij dan :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_119283175

Ziet er niet heel heftig uit. Tuurlijk, flinke klap enzo, maar je zou verwachten dat iemand dat wel overleefd toch? :?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 16 november 2012 @ 18:38:02 #80
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_119284548
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:59 schreef vosss het volgende:

Ziet er niet heel heftig uit. Tuurlijk, flinke klap enzo, maar je zou verwachten dat iemand dat wel overleefd toch? :?
Als je niet beter zou weten zou je zelfs denken dat 't niets zou voorstellen :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 16 november 2012 @ 18:42:10 #81
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119284722
Alleen mensen in dit topic zouden iemand kunnen veroordelen voor het overlijden bij een ongeluk dat niet ernstig genoeg lijkt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_119285023
Coronel heeft toch in diezelfde muur eens gehangen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 16 november 2012 @ 19:19:10 #83
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_119286264
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 16 november 2012 @ 19:21:50 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119286390
quote:
Heel jammer ;(
pi_119287567
Tja, als ie dat wel kon dat had hij nu niet in rallywagens rondgereden. Comeback kan er nog steeds van komen.
pi_119316999
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:51 schreef vosss het volgende:
Even offtopic, die F1 Race Stars game is 3x niks. Zegmaar Mariokart in het zuur.

:{
Waar heb je die gespeeld? Of is er n demo uit?
pi_119488019
BREAKING NEWS

HRT sluit aanstaande maandag de deuren.

bron: http://www.f1today.net/nl(...)it-maandag-de-deuren
pi_119500315
Mooi, dan zijn we daar ook van af. Toen waren er nog maar 22 auto's...
Ben benieuwd wanneer Marussia of Caterham er mee stopt.
  donderdag 22 november 2012 @ 13:13:16 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119500351
Coca-Cola set to enter F1 with a leading team

quote:
The Coca-Cola company will enter Formula 1 next year, AUTOSPORT has learned, with the soft drinks company understood to have a signed a sponsorship deal with a leading team.

Although it is not clear which outfit has secured the contract, AUTOSPORT understands that the high-profile tie-up is with a team that has won a race this season.

Recent speculation that the team is McLaren, is believed to be wide of the mark however, especially with the team already having ties with the soft-drinks industry through Lucozade owner GlaxoSmithKline.

Several teams have been chasing tie-ups with Coca-Cola, which is set to promote one of its other brands rather than its most famous drink.

Coca-Cola brands include Fanta, Sprite, Vitaminwater, Powerade and Burn. One of the latter energy drinks is understood to be the most likely brand to be used in F1.

That would put it in direct competition with Red Bull - which has achieved huge promotion through its ownership of the championship-winning F1 team.

Confirmation of Coca-Cola's move in to F1 is expected imminently, and could come as early as this weekend's Brazilian Grand Prix.

Coca-Cola branding previously appeared on Tomas Enge's car in F3000 over a decade ago and the company also sponsors the annual 600-mile NASCAR Sprint Cup race at Charlotte.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104458
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 november 2012 @ 13:16:50 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119500465
blijven dus Ferrari, Lotus en in mindere mate Mercedes over als mogelijke kandidaten
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 22 november 2012 @ 13:19:57 #91
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119500548
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:16 schreef Peterselieman het volgende:
blijven dus Ferrari, Lotus en in mindere mate Mercedes over als mogelijke kandidaten
Williams ook nog :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 november 2012 @ 13:21:12 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119500586
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

Williams ook nog :)
kan ook nog ja. Moeten ze wel Bottas laten racen ipv een van die andere paydrivers.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 22 november 2012 @ 13:21:56 #93
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119500601
Edit: never mind :').

[ Bericht 77% gewijzigd door Fir3fly op 22-11-2012 13:27:00 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 22 november 2012 @ 13:22:20 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119500616
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

kan ook nog ja. Moeten ze wel Bottas laten racen ipv een van die andere paydrivers.
Lotus dus

EliGP twitterde op donderdag 22-11-2012 om 13:21:10 Well, it's official now: Burn will sponsor Lotus reageer retweet
  donderdag 22 november 2012 @ 13:26:17 #95
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_119500724
Is trouwens best lekker dat Burn. Maar hoeveel centjes zijn er mee bemoeit ?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 22 november 2012 @ 13:27:26 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119500755
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:26 schreef Fiorano het volgende:
Is trouwens best lekker dat Burn. Maar hoeveel centjes zijn er mee bemoeit ?
Ik had er nog nooit van gehoord, geen idee wat het bedrag is
  donderdag 22 november 2012 @ 13:28:21 #97
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_119500787
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik had er nog nooit van gehoord, geen idee wat het bedrag is
Gewoon te koop bij de AH :)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 22 november 2012 @ 13:39:52 #98
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119501143
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:28 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Gewoon te koop bij de AH :)
Het zal me vanaf vandaag misschien wel gaan opvallen :)
pi_119502283
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

Lotus dus

EliGP twitterde op donderdag 22-11-2012 om 13:21:10 Well, it's official now: Burn will sponsor Lotus reageer retweet
Ik had Mercedes verwacht. Eerder in het seizoen (voordat Hamilton getekend had) ging het gerucht dat Coca-Cola Hamilton's salaris bij Mercedes zou gaan betalen in ruil voor promotiewerk.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 22 november 2012 @ 14:18:01 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119502367
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:14 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik had Mercedes verwacht. Eerder in het seizoen (voordat Hamilton getekend had) ging het gerucht dat Coca-Cola Hamilton's salaris bij Mercedes zou gaan betalen in ruil voor promotiewerk.
Die doen toch iets met Monster? Of niet meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')