Over een paar jaar gebruiken ze dit circuit om een paar Europese circuits uit het kampioenschap te gooien. "Want de beste delen van Silverstone, Istanbul en Hockenheim zijn ook in Austin te vinden. Toch?"quote:Op woensdag 14 november 2012 17:34 schreef nils7 het volgende:
Google maps is geupdate rond Austin (volgens mij een vrij recente foto)_
http://maps.google.com/?l(...)55,0.027788&t=h&z=16
Hij stapt dus niet zelf op. Vreemd. Hij deed volgens mij gewoon altijd goed werk toch?quote:FIA verlengt contract hoofddokter Hartstein niet
15-11-2012 | Door: Bouke van den Berg
De Formule 1 moet opzoek naar een nieuwe hoofddoktor. Autosportfederatie FIA heeft besloten het contract van Gary Hartstein niet te verlengen. De Amerikaan weet van niets.
“Ik heb zojuist gehoord dat de FIA-president en de president van FIA’s medische commissie mijn Formule 1-contract niet willen verlengen”, schrijft Hartstein op Twitter. “Ik ben niet bekend met het hoe en waarom hiervan. De race in Brazilië wordt daarom mijn 247e en laatste Grand Prix. Het was een levens veranderende ervaring dat ik nooit zal vergeten.”
Hartstein werkte lang met de eerder dit jaar overleden Sid Watkins en nam in 2005 het stokje van de Engelsman over. De Amerikaan was verantwoordelijk voor de introductie van nieuwe medische veiligheidsvoorschriften. De FIA heeft nog geen vervanger aangesteld.”
Hij is niet Brits genoegquote:Op donderdag 15 november 2012 13:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij stapt dus niet zelf op. Vreemd. Hij deed volgens mij gewoon altijd goed werk toch?
Hij heeft denk ik nog wel connecties in het ziekenhuis in Luik dus hij zal wel niet lang zonder werk zitten denk ik.quote:
Ze zullen wel een alternatief hebben lijkt mequote:Op donderdag 15 november 2012 13:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij heeft denk ik nog wel connecties in het ziekenhuis in Luik dus hij zal wel niet lang zonder werk zitten denk ik.
Toch vreemd dat ze zijn contract niet verlengen vind ik
Jamaar waarom iemand eruit gooien (ofja contract niet verlengen) die gewoon goed werk levert en alle ins en outs kent en een grote bijdrage geleverd heeft aan de sport?quote:Op donderdag 15 november 2012 13:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze zullen wel een alternatief hebben lijkt me
In zo'n organisatie wordt veel politiek bedreven dus of hij heeft op de verkeerde tenen gestaan of iemand hoog in de rangen heeft een vriendje die het uiteraard veel beter kanquote:Op donderdag 15 november 2012 13:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Jamaar waarom iemand eruit gooien (ofja contract niet verlengen) die gewoon goed werk levert en alle ins en outs kent en een grote bijdrage geleverd heeft aan de sport?
Volgens Joe Saward is Todt langzaam bezig de FIA te verfransen.quote:
quote:Op donderdag 15 november 2012 15:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens Joe Saward is Todt langzaam bezig de FIA te verfransen.
quote:Met ingang van 2013 moeten alle Formule 1-auto's een nieuwe, strengere flextest ondergaan. Het doel van de nieuwe test is het doorbuigen van de neuzen tegen te gaan.
Test
Bij de huidige test wordt een kracht van 1000 Newton uitgeoefend op een gebied dat 790 milimeter voor het midden van de voorwielen ligt. Daarbij mag het bodywork niet meer dan een gestelde marge doorbuigen. De teams slagen voor die test, maar op videobeelden is soms te zien dat de vleugels in de race meer dan de gestelde marge doorbuigen. Reden genoeg om een strengere test in te voeren.
Nieuwe test
In de nieuwe test wordt de kracht vijftien centimeter voor en achter het huidige ijkpunt uitgeoefend. Daarnaast wordt ook de stijfheid gemeten, wat het totaal aan testen aan de voorkant op vier stuks brengt.
Mij gaat het toch meer om het racen en het kampioenschap dan wie er uiteindelijk winnaar wordt, ik heb niets tegen Vettel.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:48 schreef nils7 het volgende:
Ik denk dat ik maar voor Vettel wordt, heb ik tenminste iets om voor te juichen en bij Top Gear en het WK Gala vorig jaar kwam die op zich best leuk uit de hoek.
Ben vanaf 2003 al fan van Alonso en sinds 96 van McLarenquote:Op vrijdag 16 november 2012 14:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mij gaat het toch meer om het racen en het kampioenschap dan wie er uiteindelijk winnaar wordt, ik heb niets tegen Vettel.
Dit jaar is Alonso met stip de beste coureur, maar om kampioenschappen te winnen gaat het om de combinatie rijder/auto en als Vettel dus weer kampioen wordt is het gewoon knap van hem en RBR.
Hij is een Duitser met humor. Ik wist ook niet dat dat bestond.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:48 schreef nils7 het volgende:
Ik denk dat ik maar voor Vettel wordt, heb ik tenminste iets om voor te juichen en bij Top Gear en het WK Gala vorig jaar kwam die op zich best leuk uit de hoek.
Kai Ebel heeft anders ook wel humor, want met die kleren van hem schieten er genoeg mensen in de lachquote:Op vrijdag 16 november 2012 14:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hij is een Duitser met humor. Ik wist ook niet dat dat bestond.
beetje offtopic, maar toch..quote:oerwagencoureur Yau tweede dode in Macau
Gepubliceerd op vrijdag 16 november 2012
Het raceweekend in Macau is voor de tweede keer opgeschrikt door een fataal ongeval. Philip Yau, actief in de CTM Macau Touring Car Cup, kwam om het leven toen hij met hoge snelheid in de muur klapte.
Yau is de tweede dode van het weekend in Macau. Op donderdag kwam de motorcoureur Luis Carreira om het leven, na een zware val. Het ongeluk van Yau leek in eerste instantie niet veel anders dan menig andere toerwagencrash, maar een combinatie van de hoge snelheid en de hoek waarin hij in de muur ging, bleek fataal.
quote:The FIA is set to push for the introduction of a penalty points system that could lead to automatic one-race bans for drivers committing offences repeatedly.
Romain Grosjean became the first driver this century to be given a one-race ban after triggering a first-corner crash at the Belgian Grand Prix this year, although AUTOSPORT understands that his past conduct was taken into account in the decision.
Except for a reprimand system, under which a 10-place grid penalty is triggered when a driver gets three over the course of a season, there is however no direct means to penalise drivers for repeat offences.
FIA technical delegate Charlie Whiting plans to float the idea to Formula 1 teams next week.
"We would like to see a system, and indeed we could discuss it with the teams next Wednesday in Brazil, similar to the sort of thing you have with your road licence where you will accumulate points on your Super Licence," said Whiting when asked by AUTOSPORT about such a measure.
"If you get to 12 points, or whatever it is, you will have a race [ban]. That's the sort of thing we will discuss."
Whiting added that such a system would take into account all offences, not just those that take place on track.
Points would then be applied to the licence on a sliding scale, with one point for minor offences and larger penalties for causing accidents.
"You will accrue points for all sorts of penalties, whereas at the moment we have only got three reprimands and two of those have to be for driving infringements," he said.
"At the moment, if you had a reprimand for being late for a press conference and a reprimand for being late for a drivers parade, that wouldn't lead to a 10-place grid penalty.
"It has got to be for driving infringements. If we looked at the Super Licence approach where you get a point for this, two for that, it would all count."
Whiting admitted that he is keen for the system to be introduced but hinted there could be resistance from the teams.
"That's something that we would like to see but it's probably not simple, nothing in F1 is really.
"It's something we are going to try to discuss with the teams."
Opzich geen slecht plan. Moeten ze echter wel één lijn trekken in wanneer ze straffen, nu is dat niet altijd het geval.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:52 schreef sasquatsch het volgende:
FIA wil puntensysteem voor overtredingen
[..]
Een paar keer geweest, toen reden er geen motoren maar een heel gevaarlijk circuit is het wel, laatste keer dat ik er was werd er s'avonds nog een coureur afgemaakt door de Triads omdat hij zich niet aan de afspraken had gehouden op welke plek te finishenquote:Op vrijdag 16 november 2012 16:02 schreef Schunckelstar het volgende:
ondertussen gaat het lekker in macau
[..]
beetje offtopic, maar toch..
klinkt gezelligquote:Op vrijdag 16 november 2012 16:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een paar keer geweest, toen reden er geen motoren maar een heel gevaarlijk circuit is het wel, laatste keer dat ik er was werd er s'avonds nog een coureur afgemaakt door de Triads omdat hij zich niet aan de afspraken had gehouden op welke plek te finishen
Rare definitie van gezellig heb jij danquote:
Als je niet beter zou weten zou je zelfs denken dat 't niets zou voorstellenquote:Op vrijdag 16 november 2012 17:59 schreef vosss het volgende:
Ziet er niet heel heftig uit. Tuurlijk, flinke klap enzo, maar je zou verwachten dat iemand dat wel overleefd toch?
Heel jammerquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:19 schreef Sinister-D- het volgende:
En voor diegene wat nog hoop hadden in Kubica![]()
Waar heb je die gespeeld? Of is er n demo uit?quote:Op woensdag 14 november 2012 20:51 schreef vosss het volgende:
Even offtopic, die F1 Race Stars game is 3x niks. Zegmaar Mariokart in het zuur.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104458quote:The Coca-Cola company will enter Formula 1 next year, AUTOSPORT has learned, with the soft drinks company understood to have a signed a sponsorship deal with a leading team.
Although it is not clear which outfit has secured the contract, AUTOSPORT understands that the high-profile tie-up is with a team that has won a race this season.
Recent speculation that the team is McLaren, is believed to be wide of the mark however, especially with the team already having ties with the soft-drinks industry through Lucozade owner GlaxoSmithKline.
Several teams have been chasing tie-ups with Coca-Cola, which is set to promote one of its other brands rather than its most famous drink.
Coca-Cola brands include Fanta, Sprite, Vitaminwater, Powerade and Burn. One of the latter energy drinks is understood to be the most likely brand to be used in F1.
That would put it in direct competition with Red Bull - which has achieved huge promotion through its ownership of the championship-winning F1 team.
Confirmation of Coca-Cola's move in to F1 is expected imminently, and could come as early as this weekend's Brazilian Grand Prix.
Coca-Cola branding previously appeared on Tomas Enge's car in F3000 over a decade ago and the company also sponsors the annual 600-mile NASCAR Sprint Cup race at Charlotte.
Williams ook nogquote:Op donderdag 22 november 2012 13:16 schreef Peterselieman het volgende:
blijven dus Ferrari, Lotus en in mindere mate Mercedes over als mogelijke kandidaten
kan ook nog ja. Moeten ze wel Bottas laten racen ipv een van die andere paydrivers.quote:
Lotus dusquote:Op donderdag 22 november 2012 13:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan ook nog ja. Moeten ze wel Bottas laten racen ipv een van die andere paydrivers.
twitter:EliGP twitterde op donderdag 22-11-2012 om 13:21:10Well, it's official now: Burn will sponsor Lotus reageer retweet
Ik had er nog nooit van gehoord, geen idee wat het bedrag isquote:Op donderdag 22 november 2012 13:26 schreef Fiorano het volgende:
Is trouwens best lekker dat Burn. Maar hoeveel centjes zijn er mee bemoeit ?
Gewoon te koop bij de AHquote:Op donderdag 22 november 2012 13:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik had er nog nooit van gehoord, geen idee wat het bedrag is
Ik had Mercedes verwacht. Eerder in het seizoen (voordat Hamilton getekend had) ging het gerucht dat Coca-Cola Hamilton's salaris bij Mercedes zou gaan betalen in ruil voor promotiewerk.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lotus dustwitter:EliGP twitterde op donderdag 22-11-2012 om 13:21:10Well, it's official now: Burn will sponsor Lotus reageer retweet
Die doen toch iets met Monster? Of niet meerquote:Op donderdag 22 november 2012 14:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik had Mercedes verwacht. Eerder in het seizoen (voordat Hamilton getekend had) ging het gerucht dat Coca-Cola Hamilton's salaris bij Mercedes zou gaan betalen in ruil voor promotiewerk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |