Waar heb ik het over de regels? Ik heb het all de hele tijd erover de werking in de praktijk, die anders zijn dan resultaten tijdens tests. Al dan niet die van de FIA, of windtunnel tests.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, jij snapt niet wat er te snappen is, en daarom denk je dat je het snapt. Er is een regel die limieten stelt aan de flexibiliteit van de voorvleugel, en in die regel staan precies die limieten inclusief de wijze van vaststelling. Daar voldoet het onderdeel aan of het voldoet er niet aan, de FIA stelt vast of de voorvleugel van de Red Bull voldoet.
Spreek ik ergens tegen dat het volgens de natuurkunde niet kan dan? Het enige wat ik daar over gezegd is dat de essentie van die regels is dat het niet zou mogen bewegen, maar omdat dit in de praktijk onmogelijk is, er een limiet aan vastgesteld is.quote:Het idee dat vleugels helemaal niet zouden mogen buigen verdraagt zich niet met de natuurwetten, want ook een granieten vleugel zal buigen.
Nogmaals, ik heb het over de resultaten op de baan die anders zijnquote:Het idee dat er buiten de gestelde limieten nog een andere regel van toepassing zou zijn verdraagt zich ook niet met de tekst van de regels. Zoveel mag een vleugel doorbuigen bij belasting van zoveel kilo op plek zus en zo. Een andere regel is er wat dat betreft niet.
Daarom spreek ik over resultaten bij test tov de praktijk. Ik heb ook niet gezegd dat die wagen illegaal is, ik heb gezegd dat ik het met LWD-Godius eens was toen hij zei dat alles extreem flexte.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
het meer doorbuigen mag dan niet mogen, zolang de auto slaagt voor de tests is hij legaal, zo simpel is het
En dan terug bij Vosss zijn post:quote:hoe stijf het ook is buiging zit er altijd in, maar de mate waarin het buigt is bij de Red Bull extremer dan bij de andere bolides
En hoef ik het allemaal zelf niet te typen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:04 schreef vosss het volgende:
En toch lijkt ie meer dan 20mm door te buigen tijdens het rijden en dat mag niet. Ofja, tijdens de test met het gewicht erop mag dat niet en daar doet ie dat ook niet.
Als hij onder het rijden 30cm zou zakken dan nog zou hij volgens de test legaal zijn denk ik.
Eigenlijk voldoet die test dus niet, want de intentie is dat het allemaal niet zoveel meeflexed. Dat is alleen erg lastig meten zegmaar.
Maar dat is totaal niet relevant. De FIA meet ook de boring en de slag na om te controleren of het slagvolume wel conform de regels is. Dat er in de praktijk meer mengsel in de motor gaat dan die inhoud bij 1 bar dankzij de airbox doet daar niks aan af.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Waar heb ik het over de regels? Ik heb het all de hele tijd erover de werking in de praktijk, die anders zijn dan resultaten tijdens tests. Al dan niet die van de FIA, of windtunnel tests.
Ja, en nu?quote:Spreek ik ergens tegen dat het volgens de natuurkunde niet kan dan? Het enige wat ik daar over gezegd is dat de essentie van die regels is dat het niet zou mogen bewegen, maar omdat dit in de praktijk onmogelijk is, er een limiet aan vastgesteld is.
[..]
Nogmaals, ik heb het over de resultaten op de baan die anders zijn
tov tests, niet over de regels. Een wagen gedraagt zich anders op de baan als bij tests.
Deze post gaf mij toch echt een andere indruk:quote:Daarom spreek ik over resultaten bij test tov de praktijk. Ik heb ook niet gezegd dat die wagen illegaal is, ik heb gezegd dat ik het met LWD-Godius eens was toen hij zei dat alles extreem flexte.
Iets wat je btw ook zelf heb gezegd:
[..]
En dan terug bij Vosss zijn post:
[..]
En hoef ik het allemaal zelf te typen.
quote:Op woensdag 7 november 2012 18:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee, aerodynamische onderdelen mogen niet flexibel zijn. En de neus valt neem ik aan ook onder earo-onderdelen, aangezien deze ook wind geleiden/herleiden naar de onder- en bovenkant van de wagen.
Edit: sterker nog, de regels praten over bodywork, en geen earo-onderdelen.
[..]
Zoals ik het lees, mag er 80cm voor de voorwielen géén 2cm buiging in zitten.
http://argent.fia.com/web(...)ONS%2009-03-2012.pdf
Over iets wat totaal niet relevant is gesprokenquote:Op vrijdag 9 november 2012 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar dat is totaal niet relevant. De FIA meet ook de boring en de slag na om te controleren of het slagvolume wel conform de regels is. Dat er in de praktijk meer mengsel in de motor gaat dan die inhoud bij 1 bar dankzij de airbox doet daar niks aan af.
[..]
Nu zit ik op de bank.quote:Ja, en nu?
Daar staat ook in:quote:Deze post gaf mij toch echt een andere indruk:
En heb ik mezelf gecorrigeerd.quote:Zoals ik het lees, mag er 80cm voor de voorwielen géén 2cm buiging in zitten.
Daar heb je ook een verschil tussen de praktijk van wat er tijdens een rondje gebeurt en de vaststelling van regelconformiteit terwijl dat ding stil staat. En dat is inderdaad totaal niet relevant voor de toepassing van de regels.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Over iets wat totaal niet relevant is gesproken
quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:00 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/20267305
Dit al gelezen?
Ik vind dat mooi hoorquote:Op vrijdag 9 november 2012 21:56 schreef sasquatsch het volgende:
De Red Bull is legaal, omdat de vleugels niet buigen. De neus buigt wel, maar ook dat is legaal, omdat deze de impact van een crash moet opvangen. Red Bull heeft dat zover geperfectioneerd door hier de ophanging van de vleugel aan te monteren, waardoor deze bij hoge snelheid iets zakt, zonder dat de vleugels buigen. Zie ook http://www.f1technical.net/development/382
quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:00 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/20267305
Dit al gelezen?
Raikkonen schijnt er 500 aan zijn team gegeven te hebben.quote:
Dank voor het antwoord.quote:Op zondag 11 november 2012 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
Goeie vraag. Het heeft er denk ik mee te maken dat de locatie voor de race van volgend jaar nog niet vast staat. Het plan is om de race op de Nürburgring te gaan houden, maar de onderhandelingen hierover lopen nog.
Aan de andere kant is Spa-Francorchamps wel het betere circuit van die 2. By far imo.quote:
Voor de toeschouwer niet hoor....quote:Op zondag 11 november 2012 16:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Aan de andere kant is Spa-Francorchamps wel het betere circuit van die 2. By far imo.
Ben je ooit al eens bij een F1 wedstrijd geweest Anne?
quote:Op zondag 11 november 2012 17:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
Voor de toeschouwer niet hoor....
Lijken mij Hockenheim of de Nurburgring zeker mooier idd dat je ze vaker voorbij ziet komen... plus Spa is prijzig vergeleken met Duitsland...
quote:
Nope! Nog nooit, dus dit gaat de eerste keer worden.quote:Op zondag 11 november 2012 16:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Aan de andere kant is Spa-Francorchamps wel het betere circuit van die 2. By far imo.
Ben je ooit al eens bij een F1 wedstrijd geweest Anne?
Veel plezier; laat je oordoppen thuis en geniet ervan zou ik zeggenquote:Op zondag 11 november 2012 18:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Nope! Nog nooit, dus dit gaat de eerste keer worden.
beelden van/met wat of wie. Een specifieke GP of een compilatie? Is misschien makkelijk als er een een beetje uitgebreidere omschrijving bij zatquote:Op zondag 11 november 2012 20:55 schreef WEST het volgende:
In het begin van het seizoen is er een link voorbij gekomen met beelden met radio communicatie nu heb ik overal gezocht maar kan niks meer vinden. Heeft iemand die link nog?
waren beelden van de Australische en Maleisische GPquote:Op zondag 11 november 2012 21:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
beelden van/met wat of wie. Een specifieke GP of een compilatie? Is misschien makkelijk als er een een beetje uitgebreidere omschrijving bij zat
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104183quote:The HRT Formula 1 team has confirmed it is looking for a new owner after being put up for sale by Thesan Capital.
Spanish investment company Thesan took over the team from previous owner Jose Ramon Carabante in July of last year.
Since then the team has moved to a new factory in Madrid, where the Spanish squad has started working from this season.
HRT has been at the back of the grid this year and is currently in last place in the standings.
AUTOSPORT understands the team came close to a sale to a Middle East-based buyer at the end of last month, and that talks are still ongoing.
Thesan said in a statement on Monday that it was time for the team to find a new owner that would help it move forward.
"The current owners of HRT Formula 1 Team, TC II S.a.rl., would like to confirm that they are currently in talks with a number of groups interested in buying the team," said a statement issued by the team.
"HRT Formula 1 Team's current management hopes to conclude the sale in the upcoming weeks and, with it, enable the team to continue progressing and become a reference in modern-day Formula 1 after the important achievements already accomplished in this 2012 season.
"HRT Formula 1 Team hopes to communicate the name of its new owner in the upcoming weeks.
"We believe the moment to let new investors come through for HRT Formula 1 Team has arrived.
"We're very proud of the work done by the entire team and of the excellent sporting evolution achieved but the time has come for the team to continue growing with new financial backing.
"We're convinced that the sporting potential of the team is huge and that the presence of new investors can give it a big boost."
http://www.dailymotion.co(...)m-radio-feature_autoquote:Op zondag 11 november 2012 20:55 schreef WEST het volgende:
In het begin van het seizoen is er een link voorbij gekomen met beelden met radio communicatie nu heb ik overal gezocht maar kan niks meer vinden. Heeft iemand die link nog?
Ja, hij is lekker bezig met uitspraken over Red Bull. Toch zie ik hem graag als coureur bij Sauber. Ben wel benieuwd wat hij er van bakt als F1-coureur.quote:Op zondag 11 november 2012 15:15 schreef nils7 het volgende:
Ik heb net 't blad Formule1 gelezen en dan met name het interview met Frijns...
Ja ik lees 't nu pas omdat dat blad nog bij mn ouders aan komt en ik dat gister pas heb opgehaald
Anyway ik verbaas me erover dat die Red Bull-rel er in uitgemeten werd en dat het eruit blijkt dat het ANP artikel uit z'n verband is gerukt... maar dan laat hij het blad Formule1 wel in dat artikel zetten dat hij Red Bull ervan verdenkt de auto te manipuleren als hij moet testen..
Dat is juist zo gedaan om ervoor te zorgen dat teams zullen proberen hogerop te komen en niet alleen maar blijven hangen zodat ze prijzengeld kunnen vangen ookal zijn ze niet vooruit te branden.quote:Persoonlijk vind ik het nogal raar dat de prijzenpot verdeeld wordt over plek 1 t/m 10 terwijl er 12 teams zijn.
Ik bedoel geef de nummers 1 t/m 10 net iets minder en de laatste 2 teams krijgen dan ook een beetje geld.
Misschien net genoeg om zo nu en dan eens iets speciaals te kunnen laten zien.
Nee, het minimum is 20 auto's (contractueel vastgesteld met de circuits). En het maximum was gesteld op 26, zodat iedereen kon meedoen aan een race en er geen coureurs afvallen tijdens de kwalificatie. Alleen is dat 13de team er nooit gekomen door het debacle van USF1.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:56 schreef vosss het volgende:
Nouja van HRT is het nog maar de vraag of ze er nog bij zijn komend jaar of het jaar erop lijkt me.
Wat is er tegenwoordig van terecht gekomen dat Bernie 24 auto's op de grid MOET hebben?
Dat was een paar jaar geleden toch een vereiste of iets?
Wat nou als ze geen geld meer hebben en er mee kappen? Dan hebben we er 22. Wat dan?
Ow ok, ik dacht dat het op 24 stond minimum.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, het minimum is 20 auto's (contractueel vastgesteld met de circuits). En het maximum was gesteld op 26, zodat iedereen kon meedoen aan een race en er geen coureurs afvallen tijdens de kwalificatie. Alleen is dat 13de team er nooit gekomen door het debacle van USF1.
In de tijd dat er steeds meer teams afvielen (Super Aguri, Toyota) heeft de FIA de inschrijving voor de andere (max 3 teams) geopend, zodat de 20 auto's gegarandeerd was. Op het moment dat er een team afvalt zal er wel weer een inschrijving gestart worden.
GVD, balen zeg, wij gaan altijd naar de Nurburgring, al vanaf 1998......quote:Op woensdag 14 november 2012 12:29 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/11_november/121114_geen_formule_1_race_op_nurburgring.xml
Zou dit dan eindelijk een mooi kansje zijn voor Dave Richards om in te stappen met Prodrive. En gewoon de boel runnen vanuit Engeland, want in principe koopt de volgende eigenaar, als die al komt, enkel een licentie. Misschien dat er nog wat machines te recupereren valt maar dan heb je 't ook wel ver gehad.quote:Op maandag 12 november 2012 17:06 schreef Tarado het volgende:
HRT F1 team looking for new owners after being put up for sale
By Pablo Elizalde Monday, November 12th 2012, 15:46 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104183
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |