abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:42:23 #1
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_119017094


Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012:
1. Australië (18 maart)
2. Maleisië (25 maart)
3. China (15 april)
4. Bahrein (22 april)
5. Spanje (13 mei)
6. Monaco (27 mei)
7. Canada (10 juni)
8. Europa (24 juni)
9. Groot-Brittannië (8 juli)
10. Duitsland (22 juli)
11. Hongarije (29 juli)
12. België (2 september)
13. Italië (9 september)
14. Singapore (23 september)
15. Japan (7 oktober)
16. Zuid-Korea (14 oktober)
17. India (28 oktober)
18. Abu Dhabi (4 november)
19. Verenigde Staten (18 november)
20. Brazilië (25 november)

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams

Wie staan er in 2012 aan de start:


WCC 2011
Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11
02. Mark Webber


Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008


Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056
KERS: Ja
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa


Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg


Chassis/Motor: Lotus E20 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
09. Kimi Räikkönen WDC 2007
10. Romain Grosjean


Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
11. Paul Di Resta
12. Nico Hülkenberg


Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056
KERS: Ja
14. Kamui Kobayashi
15. Sergio Pérez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056
KERS: Ja
16. Daniel Ricciardo
17. Jean-Éric Vergne


Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
18. Pastor Maldonado
19. Bruno Senna


Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
20. Vitaly Petrov
21. Heikki Kovalainen


Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012
KERS: Ja
22. Pedro de la Rosa
23. Narain Karthikeyan


Chassis/Motor: Marussia MR-01 - Cosworth CA2012
KERS: Nee
24. Timo Glock
25. Charles Pic

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Testschema 2012


De kalender voor 2012 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

De GP's die live worden uitgezonden:

China - 15 April
Spain - 13 May
Monaco - 27 May
Europe - 24 June
Britain - 8 July
Belgium - 2 September
Singapore - 23 September
Korea - 14 October
Abu Dhabi - 4 November
Brazil - 25 November

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2012

De OP is hier te vinden
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:42:35 #2
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_119017102
Laatste post:
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, jij snapt niet wat er te snappen is, en daarom denk je dat je het snapt. Er is een regel die limieten stelt aan de flexibiliteit van de voorvleugel, en in die regel staan precies die limieten inclusief de wijze van vaststelling. Daar voldoet het onderdeel aan of het voldoet er niet aan, de FIA stelt vast of de voorvleugel van de Red Bull voldoet.
Waar heb ik het over de regels? Ik heb het all de hele tijd erover de werking in de praktijk, die anders zijn dan resultaten tijdens tests. Al dan niet die van de FIA, of windtunnel tests.
quote:
Het idee dat vleugels helemaal niet zouden mogen buigen verdraagt zich niet met de natuurwetten, want ook een granieten vleugel zal buigen.
Spreek ik ergens tegen dat het volgens de natuurkunde niet kan dan? Het enige wat ik daar over gezegd is dat de essentie van die regels is dat het niet zou mogen bewegen, maar omdat dit in de praktijk onmogelijk is, er een limiet aan vastgesteld is.
quote:
Het idee dat er buiten de gestelde limieten nog een andere regel van toepassing zou zijn verdraagt zich ook niet met de tekst van de regels. Zoveel mag een vleugel doorbuigen bij belasting van zoveel kilo op plek zus en zo. Een andere regel is er wat dat betreft niet.
Nogmaals, ik heb het over de resultaten op de baan die anders zijn
tov tests, niet over de regels. Een wagen gedraagt zich anders op de baan als bij tests.

quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
het meer doorbuigen mag dan niet mogen, zolang de auto slaagt voor de tests is hij legaal, zo simpel is het
Daarom spreek ik over resultaten bij test tov de praktijk. Ik heb ook niet gezegd dat die wagen illegaal is, ik heb gezegd dat ik het met LWD-Godius eens was toen hij zei dat alles extreem flexte.
Iets wat je btw ook zelf heb gezegd:
quote:
hoe stijf het ook is buiging zit er altijd in, maar de mate waarin het buigt is bij de Red Bull extremer dan bij de andere bolides
En dan terug bij Vosss zijn post:
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:04 schreef vosss het volgende:
En toch lijkt ie meer dan 20mm door te buigen tijdens het rijden en dat mag niet. Ofja, tijdens de test met het gewicht erop mag dat niet en daar doet ie dat ook niet.

Als hij onder het rijden 30cm zou zakken dan nog zou hij volgens de test legaal zijn denk ik.

Eigenlijk voldoet die test dus niet, want de intentie is dat het allemaal niet zoveel meeflexed. Dat is alleen erg lastig meten zegmaar.
En hoef ik het allemaal zelf niet te typen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 09-11-2012 15:05:16 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_119017565
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Waar heb ik het over de regels? Ik heb het all de hele tijd erover de werking in de praktijk, die anders zijn dan resultaten tijdens tests. Al dan niet die van de FIA, of windtunnel tests.
Maar dat is totaal niet relevant. De FIA meet ook de boring en de slag na om te controleren of het slagvolume wel conform de regels is. Dat er in de praktijk meer mengsel in de motor gaat dan die inhoud bij 1 bar dankzij de airbox doet daar niks aan af.

quote:
Spreek ik ergens tegen dat het volgens de natuurkunde niet kan dan? Het enige wat ik daar over gezegd is dat de essentie van die regels is dat het niet zou mogen bewegen, maar omdat dit in de praktijk onmogelijk is, er een limiet aan vastgesteld is.

[..]

Nogmaals, ik heb het over de resultaten op de baan die anders zijn
tov tests, niet over de regels. Een wagen gedraagt zich anders op de baan als bij tests.
Ja, en nu?

quote:
Daarom spreek ik over resultaten bij test tov de praktijk. Ik heb ook niet gezegd dat die wagen illegaal is, ik heb gezegd dat ik het met LWD-Godius eens was toen hij zei dat alles extreem flexte.
Iets wat je btw ook zelf heb gezegd:

[..]

En dan terug bij Vosss zijn post:

[..]

En hoef ik het allemaal zelf te typen.
Deze post gaf mij toch echt een andere indruk:

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:48 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Nee, aerodynamische onderdelen mogen niet flexibel zijn. En de neus valt neem ik aan ook onder earo-onderdelen, aangezien deze ook wind geleiden/herleiden naar de onder- en bovenkant van de wagen.
Edit: sterker nog, de regels praten over bodywork, en geen earo-onderdelen.

[..]

Zoals ik het lees, mag er 80cm voor de voorwielen géén 2cm buiging in zitten.

http://argent.fia.com/web(...)ONS%2009-03-2012.pdf

Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119017608
Als die Red Bulls niet zo hard zouden gaan, buigt t ook niet zo ver door...

Regels zijn duidelijk toch? Daar voldoen ze aan. Dus legaal.
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:59:08 #5
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_119017737
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar dat is totaal niet relevant. De FIA meet ook de boring en de slag na om te controleren of het slagvolume wel conform de regels is. Dat er in de praktijk meer mengsel in de motor gaat dan die inhoud bij 1 bar dankzij de airbox doet daar niks aan af.

[..]
Over iets wat totaal niet relevant is gesproken :')
quote:
Ja, en nu?
Nu zit ik op de bank.
quote:
Deze post gaf mij toch echt een andere indruk:
Daar staat ook in:
quote:
Zoals ik het lees, mag er 80cm voor de voorwielen géén 2cm buiging in zitten.
En heb ik mezelf gecorrigeerd.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_119018163
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:59 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Over iets wat totaal niet relevant is gesproken :')
Daar heb je ook een verschil tussen de praktijk van wat er tijdens een rondje gebeurt en de vaststelling van regelconformiteit terwijl dat ding stil staat. En dat is inderdaad totaal niet relevant voor de toepassing van de regels.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119035390
De Red Bull is legaal, omdat de vleugels niet buigen. De neus buigt wel, maar ook dat is legaal, omdat deze de impact van een crash moet opvangen. Red Bull heeft dat zover geperfectioneerd door hier de ophanging van de vleugel aan te monteren, waardoor deze bij hoge snelheid iets zakt, zonder dat de vleugels buigen. Zie ook http://www.f1technical.net/development/382
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 9 november 2012 @ 22:26:21 #10
34586 kepler
No bounce, no play
pi_119037303
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:56 schreef sasquatsch het volgende:
De Red Bull is legaal, omdat de vleugels niet buigen. De neus buigt wel, maar ook dat is legaal, omdat deze de impact van een crash moet opvangen. Red Bull heeft dat zover geperfectioneerd door hier de ophanging van de vleugel aan te monteren, waardoor deze bij hoge snelheid iets zakt, zonder dat de vleugels buigen. Zie ook http://www.f1technical.net/development/382
Ik vind dat mooi hoor :D Dat hoort echt bij Formule 1, al jaren al zo geweest natuurlijk :D
The line is a dot to you!
  zaterdag 10 november 2012 @ 08:49:36 #12
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_119047158


_O_
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_119062035
quote:
Raikkonen schijnt er 500 aan zijn team gegeven te hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_119075990
Bron?


Oja, mijn post n paar hier boven...
pi_119078257
Ik mag hier vast ook wel een vraag stellen, ofnie?

Ik wil eigenlijk al graag kaarten bestellen voor 2013, maar enkel voor Duitsland (en die wil ik) kun je ze nog niet bestellen. Heeft dat te maken met de toekomst van Hockenheimring? Of is dit vaste prik elk jaar? En zo ja, weet iemand wanneer die kaarten vrij komen, zodat ik weet wanneer ik de websites in de gaten moet gaan houden?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 november 2012 @ 11:00:06 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119078338
Goeie vraag. Het heeft er denk ik mee te maken dat de locatie voor de race van volgend jaar nog niet vast staat. Het plan is om de race op de Nürburgring te gaan houden, maar de onderhandelingen hierover lopen nog.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 11 november 2012 @ 15:15:23 #17
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_119086053
Ik heb net 't blad Formule1 gelezen en dan met name het interview met Frijns...
Ja ik lees 't nu pas omdat dat blad nog bij mn ouders aan komt en ik dat gister pas heb opgehaald
Anyway ik verbaas me erover dat die Red Bull-rel er in uitgemeten werd en dat het eruit blijkt dat het ANP artikel uit z'n verband is gerukt... maar dan laat hij het blad Formule1 wel in dat artikel zetten dat hij Red Bull ervan verdenkt de auto te manipuleren als hij moet testen..
|:(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_119086465
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
Goeie vraag. Het heeft er denk ik mee te maken dat de locatie voor de race van volgend jaar nog niet vast staat. Het plan is om de race op de Nürburgring te gaan houden, maar de onderhandelingen hierover lopen nog.
Dank voor het antwoord.

Hier weet jij vast ook wel iets zinnigs op te zeggen; welke race is leuker om bij te wonen? Die in Duitsland of België? Of maakt het niet veel uit?
pi_119087017
Wat wel uitmaakt is het aantal rondjes dat ze voorbij komen, in Belgie slechts 44, in duitsland toch minimaal 60 rondjes...
pi_119087944
Hmm! Goed punt!
pi_119090332
quote:
3s.gif Op zondag 11 november 2012 16:01 schreef Anne het volgende:
Hmm! Goed punt!
Aan de andere kant is Spa-Francorchamps wel het betere circuit van die 2. By far imo.

Ben je ooit al eens bij een F1 wedstrijd geweest Anne?

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 11 november 2012 @ 16:56:09 #22
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_119090363
Maar SPA is altijd bijzonder.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zondag 11 november 2012 @ 17:04:57 #23
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_119090715
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 16:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Aan de andere kant is Spa-Francorchamps wel het betere circuit van die 2. By far imo.

Ben je ooit al eens bij een F1 wedstrijd geweest Anne?

:)
Voor de toeschouwer niet hoor....

Lijken mij Hockenheim of de Nurburgring zeker mooier idd dat je ze vaker voorbij ziet komen... plus Spa is prijzig vergeleken met Duitsland...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_119091977
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:04 schreef nils7 het volgende:

[..]

Voor de toeschouwer niet hoor....

Lijken mij Hockenheim of de Nurburgring zeker mooier idd dat je ze vaker voorbij ziet komen... plus Spa is prijzig vergeleken met Duitsland...
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:56 schreef Toekito het volgende:
Maar SPA is altijd bijzonder.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119093711
quote:
wat is het toch een BAAS _O_
pi_119094641
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 16:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Aan de andere kant is Spa-Francorchamps wel het betere circuit van die 2. By far imo.

Ben je ooit al eens bij een F1 wedstrijd geweest Anne?

:)
Nope! Nog nooit, dus dit gaat de eerste keer worden.
pi_119096078
quote:
11s.gif Op zondag 11 november 2012 18:52 schreef Anne het volgende:

[..]

Nope! Nog nooit, dus dit gaat de eerste keer worden.
Veel plezier; laat je oordoppen thuis en geniet ervan zou ik zeggen *O*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119096215
Dankje ;) ga ik doen!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 november 2012 @ 19:35:30 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119096464
Zeer veel plezier iig :)

Als je één keer bent geweest dan wil je meteen nog een keer :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 11 november 2012 @ 20:55:52 #30
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_119101138
In het begin van het seizoen is er een link voorbij gekomen met beelden met radio communicatie nu heb ik overal gezocht maar kan niks meer vinden. Heeft iemand die link nog?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')