abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118949168
Verschillende kenners die zich erover uitgesproken hebben middels een technische analyse komen allemaal tot de conclusie dat er volgens hen niets illegaals aan is.
pi_118950875
Vraag 1:
Wie zijn die kenners?

Vraag 2:
Welke technische analyse?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118951296
quote:
Nadat eerder de namen van Sebastian Vettel, Michael Schumacher, Ryan Hunter-Reay en Jorge Lorenzo zijn bekend gemaakt voor de Race Of Champions in Bangkok, Thailand, zijn er wederom twee namen bekend gemaakt. Dit keer betreft het wederom twee F1-coureurs, namelijk Narain Karthikeyan en Karun Chandhok. Beide coureurs hebben één ding gemeen met elkaar, ze hebben allebei voor het Spaanse F1-team HRT gereden. En zullen tijdens de Race of Champions Team India vertegenwoordigen.

“Het is echt een eer om uitgenodigd te zijn door de Race of Champions om deel te gaan nemen in dit evenement”, zegt Karthikeyan over zijn deelname. “Het is fantastisch dat de organisatoren hebben besloten om een Indiaas team toe te voegen en dat samen met Narian is geweldig”, zegt Karun Chandhok over zijn bekendmaking voor de Race of Champions.

De eerste Aziatische editie van de Race of Champions zal verreden worden in het Rajamangala stadion in Bangkok van viertien tot zestien december.
Alsof ze daar ook maar enig idee hebben waarom die Race of Champions ooit in het leven geroepen is. |:(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118952493
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:28 schreef vosss het volgende:
Vraag 1:
Wie zijn die kenners?

Vraag 2:
Welke technische analyse?
Bijvoorbeeld AMuS:
http://www.auto-motor-und(...)fregung-6054184.html

En deze analyse is ook vrij goed te begrijpen.
http://somersf1.blogspot.(...)-red-bulls-fall.html
pi_118952819
quote:
Um die strengen Sicherheitsrichtlinien einzuhalten, werden die vorderen Spitzen der Formel 1-Autos nur aus einer bis höchstens drei Lagen Carbongewebe gefertigt. Dass sich die Nase im Video so seltsam verbiegt, hat einen einfachen Grund. Bei Vettels Kollision mit dem DRS-Schild aus Polystyrol wurde die Front offenbar derart vorgeschädigt, dass sich die Spitze beim einfachen Hochheben besonders leicht verbiegen ließ.
Dat klinkt leuk.

Tot je dit ziet:


Volledig intacte vleugel en neus en dus voordat hij dat piepschuim bord raakte.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118953191
Toen ik zat een paar dagen geleden ook al aankaartte verklaarde iedereen me nog voor gek en zeiden ze dat het buigen van de neus bij elk chassis voorkomt :') !!!!!!!!!!!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 21:07:56 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118953582
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:02 schreef LWD-Godius het volgende:
Toen ik zat een paar dagen geleden ook al aankaartte verklaarde iedereen me nog voor gek en zeiden ze dat het buigen van de neus bij elk chassis voorkomt :') !!!!!!!!!!!
hoe stijf het ook is buiging zit er altijd in, maar de mate waarin het buigt is bij de Red Bull extremer dan bij de andere bolides
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118953725
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk.

Tot je dit ziet:
[ afbeelding ]

Volledig intacte vleugel en neus en dus voordat hij dat piepschuim bord raakte.
Dan moet je die tweede maar lezen, daarin staat een mogelijke verklaring gegeven voor hoe dat werkt en binnen de huidige regels valt.
  woensdag 7 november 2012 @ 21:21:01 #259
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_118954510
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:02 schreef LWD-Godius het volgende:
Toen ik zat een paar dagen geleden ook al aankaartte verklaarde iedereen me nog voor gek en zeiden ze dat het buigen van de neus bij elk chassis voorkomt :') !!!!!!!!!!!
Nee hoor, ik steun(de) je ook
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_118954997
Gutuirez heeft zich niet echt onderscheiden tov Frijns. Okay hij is iets, verwaarloosbaar, sneller, maar dat hoort hij ook te zijn. Omdat het niet zijn 1e keer in een F1 auto is. Hij kent het circuit, tenminste hij hoort het te kennen. En het is inmiddels de tweede dag testen, het circuit hoort ook sneller te worden.
Als Gutuirez wel snel kan zijn over 1 ronde en die tijd gewoon een goed rondje is dan heeft Frijns het heel erg goed gedaan. Maar goed koffiedik kijken.

Maar laat het dan even gelijkspel zijn. Waar kijk je dan naar? Robin Frijns is de afgelopen drie seizoenen kampioen geworden. Esteban Gutuirez is nu inmiddels twee jaar testrijder bij Sauber. Waar is zijn progressie? Voor mij zou het een makkelijk keuze worden.
Sponsormiljoenen voor Gutuirez? Volgens mij lift hij mee met het succes van Sergio en valt het sponsorgeld wat men bereid is in hem te investeren uiteindelijk wel tegen.
pi_118955352
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dan moet je die tweede maar lezen, daarin staat een mogelijke verklaring gegeven voor hoe dat werkt en binnen de huidige regels valt.
Ja een plausibele verklaring van iemand die een verhuurbedrijfje runt en comments geeft op F1 omdat hij veel onwaarheden ziet.

Waarom denkt hij alle waarheid in pacht te hebben?

Ik denk dat we er het laatste nog niet over gehoord hebben in elk geval.
Misschien dat het met de huidige regels een maas in de wet is; feit is dat de regels bedoeld zijn om dit soort fratsen tegen te gaan.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118956360
Als wij die flex al zien, dan zeker de andere teams en die kunnen dan een protest indienen!
pi_118956420
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:28 schreef Vitalogy het volgende:
Gutuirez heeft zich niet echt onderscheiden tov Frijns. Okay hij is iets, verwaarloosbaar, sneller, maar dat hoort hij ook te zijn. Omdat het niet zijn 1e keer in een F1 auto is. Hij kent het circuit, tenminste hij hoort het te kennen. En het is inmiddels de tweede dag testen, het circuit hoort ook sneller te worden.
Als Gutuirez wel snel kan zijn over 1 ronde en die tijd gewoon een goed rondje is dan heeft Frijns het heel erg goed gedaan. Maar goed koffiedik kijken.

Maar laat het dan even gelijkspel zijn. Waar kijk je dan naar? Robin Frijns is de afgelopen drie seizoenen kampioen geworden. Esteban Gutuirez is nu inmiddels twee jaar testrijder bij Sauber. Waar is zijn progressie? Voor mij zou het een makkelijk keuze worden.
Sponsormiljoenen voor Gutuirez? Volgens mij lift hij mee met het succes van Sergio en valt het sponsorgeld wat men bereid is in hem te investeren uiteindelijk wel tegen.
Giampaolo Dall'Ara:
"Obviously we know Esteban a lot better than we knew Robin before yesterday, and he is also quite familiar with the team and the track. This helps for some procedures and communication but, nevertheless, he isn’t in the car every day. Again he did a good and reliable job for us. We basically ticked off everything from today’s job list. In the morning and early afternoon the focus was on aero work with a set up change over the lunch break. Later in the afternoon we repeated the programme we did yesterday with Robin, giving Esteban a set of medium compound tyres as well as a set of softs. In the end he did a high fuel run on medium tyres. For tomorrow we have some brake testing and suspension work on the list."

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2012 21:49:52 ]
  donderdag 8 november 2012 @ 08:51:32 #264
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_118967784
Jeuh
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 8 november 2012 @ 09:30:51 #265
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118968569
PortalF1 twitterde op donderdag 08-11-2012 om 09:30:00 Telmex boss Carlos Slim says that the company "intends to continue" sponsoring Sauber if they promote test driver Esteban Gutierrez. #F1 reageer retweet
pi_118971586
Tijden van vanochtend:
1
2
3
4
5
6
1. Esteban Gutierrez   Sauber        1:43.394  42  
2. Oliver Turvey       McLaren       1:43.604  44  
3. Davide Valsecchi    Lotus         1:43.998  41  
4. Robin Frijns        Red Bull      1:46.137  23  
5. Luiz Razia          Toro Rosso    1:46.505  33  
6. Alexander Rossi     Caterham      1:46.976  43 
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_118971963
Benieuwd wat ie vanmiddag voor tijd rijdt.

Overigens lijkt Magny Cours volgend jaar door te gaan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 11:32:15 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118972067
je moet niet op tijden letten maar op het programma dat afgewerkt wordt. In dat perspectief bekijkend is het logisch dat hij een stuk langzamer is dan Felix da Costa die de afgelopen dagen de Red Bull bestuurde
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118972098
Ja dat weet ik ook wel, maar meestal worden ze 's middags toch allemaal wel even naar buiten gestuurd om wat snellere rondjes neer te zetten.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 11:34:06 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118972138
uhuh, maar ik kan me ook voorstellen dat Red Bull dat niet doet, vanwege de uitspraken die Robin over het team gedaan zou hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118972163
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
uhuh, maar ik kan me ook voorstellen dat Red Bull dat niet doet, vanwege de uitspraken die Robin over het team gedaan zou hebben
Die zijn niet gedaan en zn manager heeft contact gehad met Red Bull daarover.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118972173
quote:
De Limburger werd op zijn eerste werkdag in de Formule 1 ook op harde wijze geconfronteerd met de valkuilen van de sport en de lading die berichten in de media kunnen krijgen.

Een uit zijn verband gerukte uitspraak dat ‘bij Red Bull coureurs worden behandeld als honden’ leidde er zelfs toe dat de testrit van Frijns met het team van de wereldkampioen op losse schroeven kwam te staan.

Pas na interventie van Werner Heinz, de manager van de coureur, lijkt de ergste storm voorbij en niets meer de test van Frijns donderdag in de weg te staan.
:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118972287
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
uhuh, maar ik kan me ook voorstellen dat Red Bull dat niet doet, vanwege de uitspraken die Robin over het team gedaan zou hebben
En misschien ook wel om Felix Da Costa (uit de eigen opleiding) goed over te laten komen. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 8 november 2012 @ 11:38:18 #274
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118972301
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En misschien ook wel om Felix Da Costa (uit de eigen opleiding) goed over te laten komen. :)
Zoiets ja
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 11:39:32 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118972352
quote:
3s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Die zijn niet gedaan en zn manager heeft contact gehad met Red Bull daarover.
klopt, maar het beeld blijft wel hangen
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En misschien ook wel om Felix Da Costa (uit de eigen opleiding) goed over te laten komen. :)
en dat ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 november 2012 @ 11:44:48 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118972570


Dupont_Ben twitterde op donderdag 08-11-2012 om 11:41:38 @WSR_Live drivers @RFrijns & @a_felixcosta13 chatting on the Pitwall before the afternoon session kicks-off. #F1 http://t.co/m2zLvVBH reageer retweet
pi_118974555
quote:
Van der Garde en Pic rijden in 2013 voor Caterham
08/11/2012 Door Luut Rozenga Reageer

Officieel bevestigd is het nog niet, maar de Finse krant Turun Sanomat weet te melden, dat het team van Caterham voor volgend jaar voor de line-up Van der Garde/ Pic kiest.

De huidige coureurs Petrov en Kovalainen hebben beiden te maken met een aflopend contract en eerder schemerde al door dat Petrov door een gebrek aan sponsorgeld al op de wip zat. Kovalainen brengt überhaupt geen geld in het laatje bij het team en dat zou wel eens in het voordeel kunnen werken van de heren Van Der Garde en Pic.

Pic kan zich beroepen uit ferme steun vanuit Frankrijk, terwijl Van Der Garde met zijn schoonvader Marcel Boekhoorn ook wel wat in de pap te brokkelen lijkt te hebben. De afgelopen dagen leken Caterham en Van der Garde alvast zeer serieus bezig bij de test van Abu Dhabi.

Reuring in de tent bij Caterham dus. Eerder deze week werd namelijk ook al bekend dat de Maleisische teambaas Tony Fernandez aan het einde van dit seizoen opstapt.

Caterham zelf ontkent in ieder geval in alle toonaarden haast te hebben met beslissen voor de line-up voor 2013, laat staan binnen afzienbare tijd een bekendmaking te doen. Wij zeggen: waar rook is, is vuur..
Zou leuk zijn. Wel een achterhoede team natuurlijk, maar een Nederlander in de F1 is altijd goed :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118974837
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Zou leuk zijn. Wel een achterhoede team natuurlijk, maar een Nederlander in de F1 is altijd goed :Y
Staat al op Fok! Sport. :)

en in het silly season topic
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_118975451
Ik zag het. Maargoed, ik vond het ook wel een nieuwtje, hoewel het natuurlijk eik in het silly topic moet :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118976167
Cyril Abiteboul is per direct nieuwe teambaas van Caterham.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118976787
Frijns staat ondertussen op P1 met 1.42.827

Begint er op te lijken!
pi_118976849
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:42 schreef Hansjoh het volgende:
Frijns staat ondertussen op P1 met 1.42.827

Begint er op te lijken!
Waar zie je dat? :? Ik verwacht trouwens een 1:41.5 of sneller. :P
pi_118976950
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:43 schreef Nober het volgende:

[..]

Waar zie je dat? :? Ik verwacht trouwens een 1:41.5 of sneller. :P
1:41.5 is niet realistisch. Ze zullen hem niet met quali hoeveelheid benzine naar buiten sturen om sneller dan Da Costa te zijn. Kan ik mij niet voorstellen. 1:42.5 zou al heel netjes zijn!

Via via, schijnt een app voor te zijn om te volgen.
pi_118977026
Frijns nu 2e, Valsecchi naar 1.42.677.
  donderdag 8 november 2012 @ 14:42:52 #285
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118979249
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:48 schreef Hansjoh het volgende:
Frijns nu 2e, Valsecchi naar 1.42.677.
Ik weet het niet, maar die bron van jou met 1:42.8?

Unofficial Thursday test times from Yas Marina:
1. Davide Valsecchi, Lotus, 1m 42.677s, 86 Laps
2. Kevin Magnussen, McLaren, 1m 42.827s, 51 Laps
3. Esteban Gutierrez, Sauber, 1m 43.093s, 80 Laps
4. Robin Frijns, Red Bull, 1m 43.233s, 53 Laps
5. Oliver Turvey, McLaren, 1m 43.604s, 44 Laps
6. Luiz Razia, Toro Rosso, 1m 45.286s, 68 Laps
7. Alexander Rossi, Caterham, 1m 46.485s, 85 Laps

http://www.formula1.com/n(...)ign=Latest+Headlines
pi_118980067
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik weet het niet, maar die bron van jou met 1:42.8?

Unofficial Thursday test times from Yas Marina:
1. Davide Valsecchi, Lotus, 1m 42.677s, 86 Laps
2. Kevin Magnussen, McLaren, 1m 42.827s, 51 Laps
3. Esteban Gutierrez, Sauber, 1m 43.093s, 80 Laps
4. Robin Frijns, Red Bull, 1m 43.233s, 53 Laps
5. Oliver Turvey, McLaren, 1m 43.604s, 44 Laps
6. Luiz Razia, Toro Rosso, 1m 45.286s, 68 Laps
7. Alexander Rossi, Caterham, 1m 46.485s, 85 Laps

http://www.formula1.com/n(...)ign=Latest+Headlines
Ze konden alleen aantal rondes en tijd zien, aangezien frijns en magnussen tijdelijk de zelfde rondetijd hadden zijn ze door elkaar gehaald helaas..
  donderdag 8 november 2012 @ 18:29:44 #288
34586 kepler
No bounce, no play
pi_118987059
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:34 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Met zijn linkerhand lijkt ie de boel ook naar onderen te drukken. Die bedoelde ik. En als de boel bij de linkercamera (dus de monteur zijn rechterhand) met minder als <100k naar boven getrokken kan worden, lijkt me toch dat hetzelfde gebeurt aan de rechtercamera als ze er <100k naar onderdrukken.
ding ziet er gewoon kaduuk uit op dat gifje :D

Verder zijn de vleugels legaal als ze dor die test komen. Do is heel simpel,dus ook makkelijk t omzeilen :D
The line is a dot to you!
  donderdag 8 november 2012 @ 18:59:35 #289
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_118988126
quote:
En dat is dus precies wat ik bedoelde, in het andere topic, toen ik zei dat tests andere resultaten geven dan in de praktijk 14.gif
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_119008465
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2012 18:59 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

En dat is dus precies wat ik bedoelde, in het andere topic, toen ik zei dat tests andere resultaten geven dan in de praktijk [ afbeelding ]
Andere resultaten dan wat? Je hebt de test of ze wel aan de regels voldoen, en verder heb je niks. Je blijft maar doen alsof er nog een regel is behalve de regel waaraan die vleugel kennelijk voldoet, maar die is er niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119011471
Ik lees net ergens dat die Carlos Slim 28 miljoen per dag verdient. Per dag. WTF!

Die kan dan rustig tig miljoenen in de F1 pompen lijkt me. En als Nederlander zonder noemenswaardige sponsr is daar niet tegenop te boksen.

Jaartje testen bij Sauber lijkt me het meest haalbare. En dan zien we volgend jaar wel verder.

28 miljoen per dag man. Fuck. Jan Modaal moet daar 823 jaar voor werken :D!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119011641
quote:
Brazilië heeft speciale plannen om Schumacher uit te zwaaien

De organisatie van de Braziliaanse Grand Prix is van plan om de laatste Formule 1-race van Mercedes-coureur Michael Schumacher een speciaal tintje te geven. De details van het afscheidsfeestje voor de zevenvoudig wereldkampioen zijn echter geheim.

Zelfs Bernie Ecclestone weet van niets. Interlagos-baas Claudia Ito vertelde aan Agencia Estado en Globo: "Vlak voor de Grand Prix zullen we met Ecclestone overleggen zodat we andere activiteiten niet overlappen. Het zal jullie verbazen. Zelfs Bernie is niet op de hoogte van wat er gaat gebeuren. Het zal Michael Schumacher bevallen, daar ben ik zeker van."
FEESTJE *O*

Mogen wij ook komen? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:27:33 #293
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_119014460
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 10:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Andere resultaten dan wat? Je hebt de test of ze wel aan de regels voldoen, en verder heb je niks. Je blijft maar doen alsof er nog een regel is behalve de regel waaraan die vleugel kennelijk voldoet, maar die is er niet.
Ga nog een jointje roken en verder leven in je fantasie wereldje. Want je doet net alsof je het niet wilt snappen, of je snapt het echt niet.

:W
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_119014562
Houden we het gezellig of gaan we met zn allen Weltschmerz bashen? :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:35:08 #295
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119014705
quote:
18s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:27 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ga nog een jointje roken en verder leven in je fantasie wereldje. Want je doet net alsof je het niet wilt snappen, of je snapt het echt niet.

:W
Hij mag dan wel een ongelooflijke idioot zijn, soms hebben zelfs die gelijk. Red Bull doet het gewoon volgens de regels, niets meer en niets minder.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_119014757
quote:
18s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:27 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ga nog een jointje roken en verder leven in je fantasie wereldje. Want je doet net alsof je het niet wilt snappen, of je snapt het echt niet.

:W
Nee, jij snapt niet wat er te snappen is, en daarom denk je dat je het snapt. Er is een regel die limieten stelt aan de flexibiliteit van de voorvleugel, en in die regel staan precies die limieten inclusief de wijze van vaststelling. Daar voldoet het onderdeel aan of het voldoet er niet aan, de FIA stelt vast of de voorvleugel van de Red Bull voldoet.

Het idee dat vleugels helemaal niet zouden mogen buigen verdraagt zich niet met de natuurwetten, want ook een granieten vleugel zal buigen. Het idee dat er buiten de gestelde limieten nog een andere regel van toepassing zou zijn verdraagt zich ook niet met de tekst van de regels. Zoveel mag een vleugel doorbuigen bij belasting van zoveel kilo op plek zus en zo. Een andere regel is er wat dat betreft niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:39:52 #297
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119014890
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, jij snapt niet wat er te snappen is, en daarom denk je dat je het snapt. Er is een regel die limieten stelt aan de flexibiliteit van de voorvleugel, en in die regel staan precies die limieten inclusief de wijze van vaststelling. Daar voldoet het onderdeel aan of het voldoet er niet aan, de FIA stelt vast of de voorvleugel van de Red Bull voldoet.

Het idee dat vleugels helemaal niet zouden mogen buigen verdraagt zich niet met de natuurwetten, want ook een granieten vleugel zal buigen. Het idee dat er buiten de gestelde limieten nog een andere regel van toepassing zou zijn verdraagt zich ook niet met de tekst van de regels. Zoveel mag een vleugel doorbuigen bij belasting van zoveel kilo op plek zus en zo. Een andere regel is er wat dat betreft niet.
Klopt en ook voor 2013 is dit niet aangepast
pi_119015709
En toch lijkt ie meer dan 20mm door te buigen tijdens het rijden en dat mag niet. Ofja, tijdens de test met het gewicht erop mag dat niet en daar doet ie dat ook niet.

Als hij onder het rijden 30cm zou zakken dan nog zou hij volgens de test legaal zijn denk ik.

Eigenlijk voldoet die test dus niet, want de intentie is dat het allemaal niet zoveel meeflexed. Dat is alleen erg lastig meten zegmaar.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2012 @ 14:07:38 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119015799
het meer doorbuigen mag dan niet mogen, zolang de auto slaagt voor de tests is hij legaal, zo simpel is het
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:41:31 #300
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_119017060
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, jij snapt niet wat er te snappen is, en daarom denk je dat je het snapt. Er is een regel die limieten stelt aan de flexibiliteit van de voorvleugel, en in die regel staan precies die limieten inclusief de wijze van vaststelling. Daar voldoet het onderdeel aan of het voldoet er niet aan, de FIA stelt vast of de voorvleugel van de Red Bull voldoet.
Waar heb ik het over de regels? Ik heb het all de hele tijd erover de werking in de praktijk, die anders zijn dan resultaten tijdens tests. Al dan niet die van de FIA, of windtunnel tests.
quote:
Het idee dat vleugels helemaal niet zouden mogen buigen verdraagt zich niet met de natuurwetten, want ook een granieten vleugel zal buigen.
Spreek ik ergens tegen dat het volgens de natuurkunde niet kan dan? Het enige wat ik daar over gezegd is dat de essentie van die regels is dat het niet zou mogen bewegen, maar omdat dit in de praktijk onmogelijk is, er een limiet aan vastgesteld is.
quote:
Het idee dat er buiten de gestelde limieten nog een andere regel van toepassing zou zijn verdraagt zich ook niet met de tekst van de regels. Zoveel mag een vleugel doorbuigen bij belasting van zoveel kilo op plek zus en zo. Een andere regel is er wat dat betreft niet.
Nogmaals, ik heb het over de resultaten op de baan die anders zijn
tov tests, niet over de regels. Een wagen gedraagt zich anders op de baan als bij tests.

quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
het meer doorbuigen mag dan niet mogen, zolang de auto slaagt voor de tests is hij legaal, zo simpel is het
Daarom spreek ik over resultaten bij test tov de praktijk. Ik heb ook niet gezegd dat die wagen illegaal is, ik heb gezegd dat ik het met LWD-Godius eens was toen hij zei dat alles extreem flexte.
Iets wat je btw ook zelf heb gezegd:
quote:
hoe stijf het ook is buiging zit er altijd in, maar de mate waarin het buigt is bij de Red Bull extremer dan bij de andere bolides
En dan terug bij Vosss zijn post:
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:04 schreef vosss het volgende:
En toch lijkt ie meer dan 20mm door te buigen tijdens het rijden en dat mag niet. Ofja, tijdens de test met het gewicht erop mag dat niet en daar doet ie dat ook niet.

Als hij onder het rijden 30cm zou zakken dan nog zou hij volgens de test legaal zijn denk ik.

Eigenlijk voldoet die test dus niet, want de intentie is dat het allemaal niet zoveel meeflexed. Dat is alleen erg lastig meten zegmaar.
En hoef ik het allemaal zelf te typen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')