twitter:Dupont_Ben twitterde op donderdag 08-11-2012 om 11:41:38@WSR_Live drivers @RFrijns & @a_felixcosta13 chatting on the Pitwall before the afternoon session kicks-off. #F1 http://t.co/m2zLvVBH reageer retweet
Zou leuk zijn. Wel een achterhoede team natuurlijk, maar een Nederlander in de F1 is altijd goedquote:Van der Garde en Pic rijden in 2013 voor Caterham
08/11/2012 Door Luut Rozenga Reageer
Officieel bevestigd is het nog niet, maar de Finse krant Turun Sanomat weet te melden, dat het team van Caterham voor volgend jaar voor de line-up Van der Garde/ Pic kiest.
De huidige coureurs Petrov en Kovalainen hebben beiden te maken met een aflopend contract en eerder schemerde al door dat Petrov door een gebrek aan sponsorgeld al op de wip zat. Kovalainen brengt überhaupt geen geld in het laatje bij het team en dat zou wel eens in het voordeel kunnen werken van de heren Van Der Garde en Pic.
Pic kan zich beroepen uit ferme steun vanuit Frankrijk, terwijl Van Der Garde met zijn schoonvader Marcel Boekhoorn ook wel wat in de pap te brokkelen lijkt te hebben. De afgelopen dagen leken Caterham en Van der Garde alvast zeer serieus bezig bij de test van Abu Dhabi.
Reuring in de tent bij Caterham dus. Eerder deze week werd namelijk ook al bekend dat de Maleisische teambaas Tony Fernandez aan het einde van dit seizoen opstapt.
Caterham zelf ontkent in ieder geval in alle toonaarden haast te hebben met beslissen voor de line-up voor 2013, laat staan binnen afzienbare tijd een bekendmaking te doen. Wij zeggen: waar rook is, is vuur..
Staat al op Fok! Sport.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou leuk zijn. Wel een achterhoede team natuurlijk, maar een Nederlander in de F1 is altijd goed
Waar zie je dat?quote:Op donderdag 8 november 2012 13:42 schreef Hansjoh het volgende:
Frijns staat ondertussen op P1 met 1.42.827
Begint er op te lijken!
1:41.5 is niet realistisch. Ze zullen hem niet met quali hoeveelheid benzine naar buiten sturen om sneller dan Da Costa te zijn. Kan ik mij niet voorstellen. 1:42.5 zou al heel netjes zijn!quote:Op donderdag 8 november 2012 13:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Waar zie je dat?Ik verwacht trouwens een 1:41.5 of sneller.
Ik weet het niet, maar die bron van jou met 1:42.8?quote:Op donderdag 8 november 2012 13:48 schreef Hansjoh het volgende:
Frijns nu 2e, Valsecchi naar 1.42.677.
Ze konden alleen aantal rondes en tijd zien, aangezien frijns en magnussen tijdelijk de zelfde rondetijd hadden zijn ze door elkaar gehaald helaas..quote:Op donderdag 8 november 2012 14:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar die bron van jou met 1:42.8?
Unofficial Thursday test times from Yas Marina:
1. Davide Valsecchi, Lotus, 1m 42.677s, 86 Laps
2. Kevin Magnussen, McLaren, 1m 42.827s, 51 Laps
3. Esteban Gutierrez, Sauber, 1m 43.093s, 80 Laps
4. Robin Frijns, Red Bull, 1m 43.233s, 53 Laps
5. Oliver Turvey, McLaren, 1m 43.604s, 44 Laps
6. Luiz Razia, Toro Rosso, 1m 45.286s, 68 Laps
7. Alexander Rossi, Caterham, 1m 46.485s, 85 Laps
http://www.formula1.com/n(...)ign=Latest+Headlines
ding ziet er gewoon kaduuk uit op dat gifjequote:Op woensdag 7 november 2012 19:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Met zijn linkerhand lijkt ie de boel ook naar onderen te drukken. Die bedoelde ik. En als de boel bij de linkercamera (dus de monteur zijn rechterhand) met minder als <100k naar boven getrokken kan worden, lijkt me toch dat hetzelfde gebeurt aan de rechtercamera als ze er <100k naar onderdrukken.
En dat is dus precies wat ik bedoelde, in het andere topic, toen ik zei dat tests andere resultaten geven dan in de praktijkquote:
Andere resultaten dan wat? Je hebt de test of ze wel aan de regels voldoen, en verder heb je niks. Je blijft maar doen alsof er nog een regel is behalve de regel waaraan die vleugel kennelijk voldoet, maar die is er niet.quote:Op donderdag 8 november 2012 18:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En dat is dus precies wat ik bedoelde, in het andere topic, toen ik zei dat tests andere resultaten geven dan in de praktijk [ afbeelding ]
FEESTJEquote:Brazilië heeft speciale plannen om Schumacher uit te zwaaien
De organisatie van de Braziliaanse Grand Prix is van plan om de laatste Formule 1-race van Mercedes-coureur Michael Schumacher een speciaal tintje te geven. De details van het afscheidsfeestje voor de zevenvoudig wereldkampioen zijn echter geheim.
Zelfs Bernie Ecclestone weet van niets. Interlagos-baas Claudia Ito vertelde aan Agencia Estado en Globo: "Vlak voor de Grand Prix zullen we met Ecclestone overleggen zodat we andere activiteiten niet overlappen. Het zal jullie verbazen. Zelfs Bernie is niet op de hoogte van wat er gaat gebeuren. Het zal Michael Schumacher bevallen, daar ben ik zeker van."
Ga nog een jointje roken en verder leven in je fantasie wereldje. Want je doet net alsof je het niet wilt snappen, of je snapt het echt niet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Andere resultaten dan wat? Je hebt de test of ze wel aan de regels voldoen, en verder heb je niks. Je blijft maar doen alsof er nog een regel is behalve de regel waaraan die vleugel kennelijk voldoet, maar die is er niet.
Hij mag dan wel een ongelooflijke idioot zijn, soms hebben zelfs die gelijk. Red Bull doet het gewoon volgens de regels, niets meer en niets minder.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ga nog een jointje roken en verder leven in je fantasie wereldje. Want je doet net alsof je het niet wilt snappen, of je snapt het echt niet.
Nee, jij snapt niet wat er te snappen is, en daarom denk je dat je het snapt. Er is een regel die limieten stelt aan de flexibiliteit van de voorvleugel, en in die regel staan precies die limieten inclusief de wijze van vaststelling. Daar voldoet het onderdeel aan of het voldoet er niet aan, de FIA stelt vast of de voorvleugel van de Red Bull voldoet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ga nog een jointje roken en verder leven in je fantasie wereldje. Want je doet net alsof je het niet wilt snappen, of je snapt het echt niet.
Klopt en ook voor 2013 is dit niet aangepastquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, jij snapt niet wat er te snappen is, en daarom denk je dat je het snapt. Er is een regel die limieten stelt aan de flexibiliteit van de voorvleugel, en in die regel staan precies die limieten inclusief de wijze van vaststelling. Daar voldoet het onderdeel aan of het voldoet er niet aan, de FIA stelt vast of de voorvleugel van de Red Bull voldoet.
Het idee dat vleugels helemaal niet zouden mogen buigen verdraagt zich niet met de natuurwetten, want ook een granieten vleugel zal buigen. Het idee dat er buiten de gestelde limieten nog een andere regel van toepassing zou zijn verdraagt zich ook niet met de tekst van de regels. Zoveel mag een vleugel doorbuigen bij belasting van zoveel kilo op plek zus en zo. Een andere regel is er wat dat betreft niet.
Waar heb ik het over de regels? Ik heb het all de hele tijd erover de werking in de praktijk, die anders zijn dan resultaten tijdens tests. Al dan niet die van de FIA, of windtunnel tests.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, jij snapt niet wat er te snappen is, en daarom denk je dat je het snapt. Er is een regel die limieten stelt aan de flexibiliteit van de voorvleugel, en in die regel staan precies die limieten inclusief de wijze van vaststelling. Daar voldoet het onderdeel aan of het voldoet er niet aan, de FIA stelt vast of de voorvleugel van de Red Bull voldoet.
Spreek ik ergens tegen dat het volgens de natuurkunde niet kan dan? Het enige wat ik daar over gezegd is dat de essentie van die regels is dat het niet zou mogen bewegen, maar omdat dit in de praktijk onmogelijk is, er een limiet aan vastgesteld is.quote:Het idee dat vleugels helemaal niet zouden mogen buigen verdraagt zich niet met de natuurwetten, want ook een granieten vleugel zal buigen.
Nogmaals, ik heb het over de resultaten op de baan die anders zijnquote:Het idee dat er buiten de gestelde limieten nog een andere regel van toepassing zou zijn verdraagt zich ook niet met de tekst van de regels. Zoveel mag een vleugel doorbuigen bij belasting van zoveel kilo op plek zus en zo. Een andere regel is er wat dat betreft niet.
Daarom spreek ik over resultaten bij test tov de praktijk. Ik heb ook niet gezegd dat die wagen illegaal is, ik heb gezegd dat ik het met LWD-Godius eens was toen hij zei dat alles extreem flexte.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
het meer doorbuigen mag dan niet mogen, zolang de auto slaagt voor de tests is hij legaal, zo simpel is het
En dan terug bij Vosss zijn post:quote:hoe stijf het ook is buiging zit er altijd in, maar de mate waarin het buigt is bij de Red Bull extremer dan bij de andere bolides
En hoef ik het allemaal zelf te typen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:04 schreef vosss het volgende:
En toch lijkt ie meer dan 20mm door te buigen tijdens het rijden en dat mag niet. Ofja, tijdens de test met het gewicht erop mag dat niet en daar doet ie dat ook niet.
Als hij onder het rijden 30cm zou zakken dan nog zou hij volgens de test legaal zijn denk ik.
Eigenlijk voldoet die test dus niet, want de intentie is dat het allemaal niet zoveel meeflexed. Dat is alleen erg lastig meten zegmaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |