Dat ligt er natuurlijk aan wie zijn teamgenoot zou zijnquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:44 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik hoop dat Frijns in 2013 test coureur wordt bij Sauber. Kan hij lekker een jaar ervaring op doen. Ik ben bang als hij gelijk in de f1 komt dat het een Jos Verstappen verhaal wordt.
lijkt bijna alsof Prost op een kussentje zitquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Is die Son of a Prost zo'n lange kerel, of heeft de Lotus zo'n kleine cockpit. Normaal steek je tegenwoordig toch niet meer zo ver boven de randen uit![]()
[ afbeelding ]
Maar de vraag is natuurlijk, wie volgt hem op? Briatore?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:55 schreef Tarado het volgende:
Tony Fernandes to step down as team principal of Caterham
By Jim Holder and Jonathan Noble Tuesday, November 6th 2012, 15:15 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104084
jah!quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:53 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Maar de vraag is natuurlijk, wie volgt hem op? Briatore?
Gevalletje stoeltje niet optimaal denk ik.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Is die Son of a Prost zo'n lange kerel, of heeft de Lotus zo'n kleine cockpit. Normaal steek je tegenwoordig toch niet meer zo ver boven de randen uit![]()
[ afbeelding ]
Voor zover ik me kan herinneren mocht ie gewoon teambaas worden toch?quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
jah!Eindelijk weer een clown met karakter als teambaas
![]()
maar die had daar toch een verbod voor. Dacht dat je als teambaas ook een soort licentie moest hebben, en dat ze die van hem hadden ingetrokken. Ook al had de rechtbank de ban nietig verklaard.
of stoddartquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:53 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Maar de vraag is natuurlijk, wie volgt hem op? Briatore?
dat weet ik dus niet meer. Staat me zoiets bij dat ie geen leidinggevende fuctie meer mocht bekleden. Maar daar ben ik niet zeker vanquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor zover ik me kan herinneren mocht ie gewoon teambaas worden toch?
Dat lees ik op de limburger.nlquote:De Limburger werd op zijn eerste werkdag in de Formule 1 ook op harde wijze geconfronteerd met de valkuilen van de sport en de lading die berichten in de media kunnen krijgen.
Een uit zijn verband gerukte uitspraak dat ‘bij Red Bull coureurs worden behandeld als honden’ leidde er zelfs toe dat de testrit van Frijns met het team van de wereldkampioen op losse schroeven kwam te staan.
Pas na interventie van Werner Heinz, de manager van de coureur, lijkt de ergste storm voorbij en niets meer de test van Frijns donderdag in de weg te staan.
Zag het al op de BBC, jammer dat er hooguit 5 sec van het rijden te zien is.quote:
Stoddart, die was ik al bijna vergeten. Wat doet die tegenwoordig eigenlijk??quote:
Volgens mij mocht hij tot 2012 niet meer in de paddock komen en tot 2013 geen teambaas zijn. Dus het zou kunnen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
jah!Eindelijk weer een clown met karakter als teambaas
![]()
maar die had daar toch een verbod voor. Dacht dat je als teambaas ook een soort licentie moest hebben, en dat ze die van hem hadden ingetrokken. Ook al had de rechtbank de ban nietig verklaard.
Zie je die voorvleugel nou niet zwaar doorbuigen?/herstel: neus hahahaquote:Op woensdag 7 november 2012 02:26 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Le Professeur?
[..]
Beschadigde voorvleugel, daarom moest die dus vervangen worden.
quote:Op woensdag 7 november 2012 13:44 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/11_november/121107_schumacher_redt_marussia.xml
jup, slechts 0,3 seconden. Wat ik zo snel lees was het programma vergelijkbaar met gister, dus de tijden ook. Gutierrez heeft veel meer ervaring met een F1-bolide, dus Robin heeft het imo gewoon goed gedaan. Had hij de foutjes niet gemaakt dan was hij denk ik sneller geweest dan Gutierrez die naar eigen zeggen nog niet het zelfvertrouwen heeft om nog sneller te gaan.quote:
Dit is wat Gutierrez zegt:quote:Op woensdag 7 november 2012 15:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, slechts 0,3 seconden. Wat ik zo snel lees was het programma vergelijkbaar met gister, dus de tijden ook. Gutierrez heeft veel meer ervaring met een F1-bolide, dus Robin heeft het imo gewoon goed gedaan. Had hij de foutjes niet gemaakt dan was hij denk ik sneller geweest dan Gutierrez die naar eigen zeggen nog niet het zelfvertrouwen heeft om nog sneller te gaan.
quote:“The morning session was very interesting for me because we tested a lot of different things, and I hope I gave my most precise feedback to the engineers. After being in the car so recently in India, of course, I feel a lot more confident in handling all the system like KERS and DRS. In the morning session I used only hard tyres, but in the afternoon I certainly enjoyed running the medium as well as the soft compound. The last sector of the track I find a bit tricky, especially turn 20. I don’t have the confidence yet to push harder there.”
Dus hij rijdt niet de FP1 in Austin volgende week.quote:Giedo van der Garde: "It's been a great couple of days here in Abu Dhabi and I want to thank the team for giving me the chance to drive in the rookie test yesterday and today.
"Today we ran considerably more laps than on day one. We spent the morning running through more aero work and ran with a number of different setups that give the team a huge amount of data to work through that will be really useful for the last two races of the season. In the afternoon we switched to longer runs, looking at tyre management and how the car behaves on different fuel loads and I'm pleased with the progress we made. Towards the end of the session we put soft tyres on and I had a couple of runs that were closer to the performance runs we do in FP3 - the car had more fuel than in quali but I'm pretty happy with where I ended up.
"Next up for me is FP1 in Brazil, another track that'll be new for me but with the time I've had on track here, and in the other FP1s I've done this year, I think that'll be a good session for me. I'm not doing FP1 in Austin as the team needs maximum time on track for the race drivers, but I'll be going to the race as Reserve Driver and I'm really looking forward to getting out there - it's going to be a great week for sure."
lijkt me logisch gezien dat geen enkele rijder die baan kent.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:14 schreef sasquatsch het volgende:
En dit is wat Giedo zegt over dag 2:
[..]
Dus hij rijdt niet de FP1 in Austin volgende week.
Ja klinkt allemaal leuk, maar ik denk dat je beter kan zeggen zoals Frijns het deed.quote:I don’t have the confidence yet to push harder there.”
Nou, als je daar al punten voor krijgt, het gaat er gewoon om wat voor indruk hij heeft gemaakt bij het team van Sauber en wat hij morgen bij RBR weer laat zien.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja klinkt allemaal leuk, maar ik denk dat je beter kan zeggen zoals Frijns het deed.
Jongens ik maakte een foutje daar, als ik dat niet had gemaakt had ik iets sneller geweest.
Dan leg je meteen de bal bij jezelf door je fout toe te geven in plaats van te zeggen ja ik vertrouw de auto nog niet genoeg en het af te schuiven.
In de F1 moet je ballen tonen imo en met deze opmerkingen toonde Frijns imo in elk geval over een groter paar te beschikken door gewoon de grens op te zoeken en er net iets overheen te gaan in plaats van een marge onder je grens pakken.
Pluspunten voor Frijns imo
Ik vind dat je dus een betere indruk achter laat als er 2 testen en je bent 2de op 0,3 en zegt dat je een foutje maakte en zonder dat foutje nog wel iets sneller geweest was.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nou, als je daar al punten voor krijgt, het gaat er gewoon om wat voor indruk hij heeft gemaakt bij het team van Sauber en wat hij morgen bij RBR weer laat zien.
quote:
maar dat is voor Frijns niet erg. Het kan andere coureurs bij Sauber buiten de deur houden, zodat mocht Frijns derde coureur worden hij volgend jaar het kunstje af kan kijken. Ook zal hij dan wel enkele malen mogen rijden.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:50 schreef vosss het volgende:
Overigens denk ik dat als meneer Slim nog met wat flappen wappert dat ze gewoon hoe dan ook die Mexicaan erin zetten en niet Frijns.
Frijns neemt niets mee. Die Mexicaan de rijkste man ter wereld.
Dat is (letterlijk) een wereld van verschil.
Nou, zo zou je dus wel een voorvleugel kunnen hebben die niet teveel doorbuigt, maar als de neus dan 1 cm zakt heb je alsnog hetzelfde effect, echter wel binnen de regels...quote:Op woensdag 7 november 2012 16:44 schreef vosss het volgende:
Benieuwd of we daar nog iets van horen. Lijkt wel compleet van rubber gemaakt te zijn dat voorste stuk
Als het binnen de regeltjes valt, respect voor de vinding. Als het erbuiten valt, foei!!!
Dat is dus maar de vraag.quote:echter wel binnen de regels...
Je trekt teveel conclusies uit nietsquote:Op woensdag 7 november 2012 16:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind dat je dus een betere indruk achter laat als er 2 testen en je bent 2de op 0,3 en zegt dat je een foutje maakte en zonder dat foutje nog wel iets sneller geweest was.
Dat komt op mij in elk geval een stuk positiever over dan eerste zijn op slechts 0,3 seconde en dan zeggen ja in die en die bocht durfde ik niet voluit te gaan want ik heb het vertrouwen (nog) niet.
In het eerste geval ben je gewoon zo hard als het kon gegaan, zonde kamikazeacties uit te halen dan. In het tweede geval heb je je grens niet opgezocht.
Zo iemand hoef ik niet in de F1 persoonlijk en al was het alleen maar omdat Frijns onze landgenoot is hoop ik dat de dame en heren er bij Sauber net zo over denken
Maar wat zijn de regels? De vleugel mag niet flexibel zijn, maar dit is niet de vleugel.quote:
Die vlieger gaat niet helemaal op Vosssquote:Op woensdag 7 november 2012 16:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind dat je dus een betere indruk achter laat als er 2 testen en je bent 2de op 0,3 en zegt dat je een foutje maakte en zonder dat foutje nog wel iets sneller geweest was.
Dat komt op mij in elk geval een stuk positiever over dan eerste zijn op slechts 0,3 seconde en dan zeggen ja in die en die bocht durfde ik niet voluit te gaan want ik heb het vertrouwen (nog) niet.
Je zegt zelf dat dat de rijder #2 de grens heeft opgezocht, en #1 sneller kon maar niet deed omdat ie de wagen nog niet kent.quote:In het eerste geval ben je gewoon zo hard als het kon gegaan, zonde kamikazeacties uit te halen dan. In het tweede geval heb je je grens niet opgezocht.
Nee, aerodynamische onderdelen mogen niet flexibel zijn. En de neus valt neem ik aan ook onder earo-onderdelen, aangezien deze ook wind geleiden/herleiden naar de onder- en bovenkant van de wagen.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:40 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Maar wat zijn de regels? De vleugel mag niet flexibel zijn, maar dit is niet de vleugel.
Zoals ik het lees, mag er 80cm voor de voorwielen géén 2cm buiging in zitten.quote:3.17 Bodywork flexibility :
3.17.1 Bodywork may deflect no more than 20mm vertically when a 1000N load is applied vertically to it 800mm forward of the front wheel centre line and 795mm from the car centre line. The load will be applied in a downward direction using a 50mm diameter ram to the centre of area of an adapter measuring 300mm x 150mm, the 300mm length having been positioned parallel to the car centre line. Teams must supply the adapter when such a test is deemed necessary.
The deflection will be measured along the loading axis at the bottom of the bodywork at this point and relative to the reference plane.
-knip-quote:Op woensdag 7 november 2012 18:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee, aerodynamische onderdelen mogen niet flexibel zijn. En de neus valt neem ik aan ook onder earo-onderdelen, aangezien deze ook wind geleiden/herleiden naar de onder- en bovenkant van de wagen.
Edit: sterker nog, de regels praten over bodywork, en geen earo-onderdelen.
[..]
http://argent.fia.com/web(...)ONS%2009-03-2012.pdf
Dat ligt eraan, als dat ding niet doorbuigt als er 100 kilo op gelegd wordt is er niets aan de hand natuurlijk. Maar ik kan me niet aan de indruk ontdoen dat die vent eventjes 100k op die neus aan het drukken is in de GIF met zijn handjequote:Op woensdag 7 november 2012 18:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
-knip-
Wilde hetzelfde posten.
Daarmee zeg ik dat het verboden is.
Ik neem aan dat ze die load er aan de bovenkant opzetten. Hij trekt aan de onderkant.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, als dat ding niet doorbuigt als er 100 kilo op gelegd wordt is er niets aan de hand natuurlijk. Maar ik kan me niet aan de indruk ontdoen dat die vent eventjes 100k op die neus aan het drukken is in de GIF met zijn handje
Daarom dus. Hoe vaak doet de FIA eigenlijk zo'n controle?quote:Op woensdag 7 november 2012 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, als dat ding niet doorbuigt als er 100 kilo op gelegd wordt is er niets aan de hand natuurlijk. Maar ik kan me niet aan de indruk ontdoen dat die vent eventjes 100k op die neus aan het drukken is in de GIF met zijn handje
Ik trek geen conclusies; ik ventileer mijn mening.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je trekt teveel conclusies uit niets
Voor het grote geld van Carlos.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:47 schreef Sinister-D- het volgende:
Waar denk je zelf dat de teams voor kiezen![]()
Met zijn linkerhand lijkt ie de boel ook naar onderen te drukken. Die bedoelde ik. En als de boel bij de linkercamera (dus de monteur zijn rechterhand) met minder als <100k naar boven getrokken kan worden, lijkt me toch dat hetzelfde gebeurt aan de rechtercamera als ze er <100k naar onderdrukken.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze die load er aan de bovenkant opzetten. Hij trekt aan de onderkant.
Dat is een wezenlijk verschil
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |