quote:Op woensdag 28 november 2012 13:01 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Bron?
En maldonado ook dus!!!!
http://www.f1today.net/nl(...)-maldonado-voor-2013
En Frank Williams heeft het over talenten :-)
Jammer? Uitstekend nieuws juist. Rijdende chicanes heeft niemand wat aan.quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt nu zo ongeveer wel stellen dat het over en uit is voor HRT. Jammer maar helaas. het is alleen nog wachten op de officiële bevestiging van het nieuws
Jammer in de zin dat er niemand (serieuze partij) in is gestaptquote:Op zondag 2 december 2012 00:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jammer? Uitstekend nieuws juist. Rijdende chicanes heeft niemand wat aan.
Of gewoon weer een uur, 12 rondjes, waarvan 4 in het eerste kwartier moeten.quote:Op zondag 2 december 2012 12:00 schreef mar456 het volgende:
Baai Baai Zwaai Zwaai HRT
Niet ingeschreven, dus waarschijnlijk doen ze niet meer mee.
Tijd voor een nieuwe quali.
Q1: 22
Q2: 16
Q3: 10
Ja jammer. Oké rijdende chicanes heb je idd niets aan, en zeker als ze geen jong talent de kans geven. Maar langzame(re) teams ga je altijd hebben, moeten die dan altijd verdwijnen? Ga je volgend jaar soms hetzelfde zeggen over Marussia?quote:Op zondag 2 december 2012 00:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jammer? Uitstekend nieuws juist. Rijdende chicanes heeft niemand wat aan.
vrijdag en zaterdagtraining en de tijden bij elkaar opgeteld net als vroegerquote:Op zondag 2 december 2012 12:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of gewoon weer een uur, 12 rondjes, waarvan 4 in het eerste kwartier moeten.
Dat kan ook maar dat kan je ook in 2 of 3 sessies op de zaterdag doen binnen het Q uurquote:Op zondag 2 december 2012 12:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
vrijdag en zaterdagtraining en de tijden bij elkaar opgeteld net als vroeger
En hier een artikel die het over een voormalige teammanager heeft, die Ecclestone wil aanklagen. Dit stond blijkbaar in de prospectus van de aandelenuitgifte van de F1.quote:Bernie Ecclestone's next headache could be in the form of former Williams chairman Adam Parr, according to a report in the German language Speed Week.
Earlier this year, Briton Parr - Williams' de-facto team principal - suddenly quit.
His shock departure from the famous team and the sport was met with cynicism, as it coincided with the end to an impasse with F1's chief executive over Williams' stalled Concorde Agreement negotiations.
We reported in March that Parr never saw eye-to-eye with Ecclestone.
The Telegraph hinted at the time that he "was the victim of a power play", while Speed Week journalist Peter Hesseler has now gone one step further.
He repeated rumours that "a former team official" could be set to commence legal action against Ecclestone, because the F1 chief executive earlier this year threatened to call off Concorde Agreement negotiations if he didn't quit.
Writing in Speed Week, Hesseler said the unnamed team official is almost certainly Parr.
quote:Now it has been revealed that someone else has threatened Ecclestone with legal action though this complaint has a very different background to the others.
The revelation appears in the prospectus for the stalled flotation of F1 on the Singapore stock exchange which was due to get off the grid in June. The volatile economic climate put the brakes on the flotation but all the preparation was in place including a 498 page prospectus which was produced in May. On page 318 it states:
"A former manager of a Formula 1 Team (in which the Group has no interest), who recently resigned from his employment, has claimed that his position within the Team had become untenable as a result of Mr Ecclestone's tortious interference and "abuse of a dominant position". He alleges that adverse opinions were expressed by Mr Ecclestone to the Team's board and in the media about the former Team manager's suitability in his role and that we would not make an offer to that Team to renew the Concorde Agreement while he remained in his position, and that as a result, he was forced to leave his employment, resulting in a loss of income and of his minority (1.5%) stake in the Team."
"He has also sought to link his resignation to an issue that he raised while in employment that had to do with cash payments made by the Monaco race promoter to the Teams. We enquired of each of our employees who had been involved in or had knowledge of these practices and we are satisfied that they did not involve any wrongdoing by the Company, nor were there any improper payments made or received by any Group companies, or any of our personnel."
"The former Team manager has not commenced legal proceedings as of the date of this document, and it is not clear if he intends to do so and if he did, against whom, but he claims to be preparing a claim against Mr Ecclestone. While we do not believe his claim has any merit, and his former employer has informed us that he resigned his position voluntarily and the matters that led to his voluntary resignation were not as the former Team manager has claimed and were not to do with us, Mr. Ecclestone, has engaged in a dialogue with him to resolve the matter. However, there can be no assurance as to the outcome of these discussions."
Whilst we wonder who on earth this could possibly refer to, we very much doubt that Ecclestone will be troubled. He is a master in the art of war and considering that he has managed to motor on in the face of the other legal threats this seems like light relief in comparison. No litigation against him by the former team manager has been unearthed in the media since the threat surfaced in the prospectus in May. Having said that, if the former team manager's threat of legal action didn't come to anything one wonders what his next steps might be.
twitter:DavidCushnan twitterde op woensdag 05-12-2012 om 11:45:48Rolex has signed a "long-term" deal to become Formula One's official timekeeper and official timepiece from 2013. #F1 reageer retweet
Lijkt mij goed nieuwsquote:Op woensdag 5 december 2012 11:47 schreef Tarado het volgende:
twitter:DavidCushnan twitterde op woensdag 05-12-2012 om 11:45:48Rolex has signed a "long-term" deal to become Formula One's official timekeeper and official timepiece from 2013. #F1 reageer retweet
want tot nu toe gebeurde het niet goedquote:
Ik denk niet dat TAG ook maar iets te maken heeft met de graphical overlays op tv.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:43 schreef Meike26 het volgende:
Moet wel zeggen dat ik de huidige tijdwaarneming wel erg mooi vond qua vormgeving, overzichtelijk was het nu niet echt. Het liefst zou ik weer Tag Heuer live-timing willen zien, met de bekende gele blokjes en duidelijke tussentijden:![]()
[ afbeelding ]
Benieuwd wat Rolex er van bakt !!
Die graphics waren echt tof ja. Alles wat daarna kwam was rukquote:Op woensdag 5 december 2012 12:43 schreef Meike26 het volgende:
Moet wel zeggen dat ik de huidige tijdwaarneming wel erg mooi vond qua vormgeving, overzichtelijk was het nu niet echt. Het liefst zou ik weer Tag Heuer live-timing willen zien, met de bekende gele blokjes en duidelijke tussentijden:![]()
[ afbeelding ]
Benieuwd wat Rolex er van bakt !!
Waarheid dit. En de 6-uitvoering was toffer dan de 8-uitvoering.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Die graphics waren echt tof ja. Alles wat daarna kwam was ruk![]()
!
Volgens mij hebben Siemens en LG het recentelijk nog gedaanquote:Op woensdag 5 december 2012 12:48 schreef rubbereend het volgende:
Hoelang doet Tag Heuer het eigenlijk al, kan me eigenlijk bijna niks anders herinneren
Deze ziet er iig naar m'n herinnering niet uit zoals ze waren, ander lettertype bijvoorbeeldquote:Op woensdag 5 december 2012 12:43 schreef Meike26 het volgende:
Moet wel zeggen dat ik de huidige tijdwaarneming wel erg mooi vond qua vormgeving, overzichtelijk was het nu niet echt. Het liefst zou ik weer Tag Heuer live-timing willen zien, met de bekende gele blokjes en duidelijke tussentijden:![]()
[ afbeelding ]
Benieuwd wat Rolex er van bakt !!
LG kwam dit seizoen met dit soort pareltjes:quote:Op woensdag 5 december 2012 13:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Volgens mij hebben Siemens en LG het recentelijk nog gedaan
Deed tot 2008 dus... maar je bent niet de enige die dacht dat ze het nog deden hahahahquote:Op woensdag 5 december 2012 12:48 schreef rubbereend het volgende:
Hoelang doet Tag Heuer het eigenlijk al, kan me eigenlijk bijna niks anders herinneren
Dat plaatje lijkt wel een photoshop joh.... zo helder... als ik een screenshot maak van een Full HD krijg ik 't nog niet eens zo scherp gok ik.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:43 schreef Meike26 het volgende:
Moet wel zeggen dat ik de huidige tijdwaarneming wel erg mooi vond qua vormgeving, overzichtelijk was het nu niet echt. Het liefst zou ik weer Tag Heuer live-timing willen zien, met de bekende gele blokjes en duidelijke tussentijden:![]()
[ afbeelding ]
Benieuwd wat Rolex er van bakt !!
http://www.fia.com/news/world-motor-sport-council-2012quote:The date for the 2013 Grand Prix of Germany has been moved to 7 July, and 21 July has been reserved for another F1 European event, subject to the approval of the relevant ASNs.
Amendments have been made to the 2013 and 2014 Sporting and Technical Regulations:
2013 F1 Technical Regulations
More stringent front wing deflection tests have been introduced.
Minor changes have been made to the front roll structure design.
There is an increase in minimum weight to compensate for an increase in tyre weight for 2013.
Deletion of the ‘force majeure’ allowance when a car stops on the track in qualifying. The FIA will determine how much fuel the car would have used to get back to the pits and add it to the one litre sample minimum.
All chassis will now have higher static loads applied to them (formerly only one chassis was tested to the higher loads with subsequent chassis being tested to 20% lower proof loads).
2013 F1 Sporting Regulations
For safety reasons, use of the DRS during practice will now only be allowed in the place(s) it will be used on the track in the race.
The team personnel curfew will be extended from six to eight hours on Thursday night and only two exceptions will be allowed during a season (formerly four).
2014 F1 Technical Regulations
A new draft with numerous changes was discussed and agreed by the F1 Technical Working Group and Powertrain Working Group.
The requirement for cars to be driven exclusively under electric power in the pit lane has been postponed until 2017.
A number of changes have been made to the power unit regulations with the aim of limiting technology in some areas in order to reduce development costs.
Changes made to bodywork design, originally aimed at reducing downforce and drag for increased efficiency, have reverted to 2012 specification.
The minimum weight limit has been raised to compensate for additional power unit weight.
Goedzo.quote:The requirement for cars to be driven exclusively under electric power in the pit lane has been postponed until 2017.
En voila. Heel dat akkefietje van toen dus nu wel duidelijk. Ik zei het destijds al dat ze het op deze manier zouden moeten doen.quote:Deletion of the ‘force majeure’ allowance when a car stops on the track in qualifying. The FIA will determine how much fuel the car would have used to get back to the pits and add it to the one litre sample minimum.
Alleen de pits is prima, heb je toch geen 1000 pk voor nodigquote:Op woensdag 5 december 2012 20:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Goedzo.
Schrap het maar compleet en plak er wat extra cilinders aan vast. F1 moet helemaal niet groen zijn. Dat is het nooit geweest en moet het imo ook zeker niet worden.
Waarom extra cilinders? Zelfs met minder cilinders krijg je er meer pk uit dan met de huidige atmosferische motoren. Kijk maar naar de jaren '80 toen er meer dan 1000 pk kwam uit een 1.5 liter 4 cilinder turbo motor met maar 12000 toeren.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Goedzo.
Schrap het maar compleet en plak er wat extra cilinders aan vast. F1 moet helemaal niet groen zijn. Dat is het nooit geweest en moet het imo ook zeker niet worden.
De motorenbouwers waren er tegen omdat je er zo goed als geen brandstof mee bespaart en het wel een flinke zak geld kost om te ontwikkelen. Daarbij zou het ook gevaarlijker zijn, omdat je de auto's niet meer hoort aankomen.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:41 schreef kepler het volgende:
[..]
Alleen de pits is prima, heb je toch geen 1000 pk voor nodig
makes sensequote:Op donderdag 6 december 2012 15:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De motorenbouwers waren er tegen omdat je er zo goed als geen brandstof mee bespaart en het wel een flinke zak geld kost om te ontwikkelen. Daarbij zou het ook gevaarlijker zijn, omdat je de auto's niet meer hoort aankomen.
Als iedereen op deze manier denkt zal er nooit iets innovatief gedaan wordenquote:Op donderdag 6 december 2012 15:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De motorenbouwers waren er tegen omdat je er zo goed als geen brandstof mee bespaart en het wel een flinke zak geld kost om te ontwikkelen. Daarbij zou het ook gevaarlijker zijn, omdat je de auto's niet meer hoort aankomen.
Alsof dat nog kan in de huidige F1 zonder dat het verboden wordt.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:14 schreef kepler het volgende:
[..]
Als iedereen op deze manier denkt zal er nooit iets innovatief gedaan worden
Er wordt altijd een punt gemaakt over het besparen van extra kosten, dus in dat opzicht is het een prima reden. Waarom hameren op kostenbesparing als er om de zoveel jaar een nieuw iets ontwikkeld moet worden?quote:Op donderdag 6 december 2012 19:14 schreef kepler het volgende:
[..]
Als iedereen op deze manier denkt zal er nooit iets innovatief gedaan worden
Jazeker, zolang het niet tegen (de geest) van de regels is.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alsof dat nog kan in de huidige F1 zonder dat het verboden wordt.
Noem eens een innovatie sinds 2009 die niet verboden werd in het volgende seizoen (of nog tijdens het seizoen).quote:Op donderdag 6 december 2012 20:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jazeker, zolang het niet tegen (de geest) van de regels is.
Wat ik al zei, iets dat niet verboden werd in het volgende seizoen.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
de passieve F-duct
deze is straks niet meer toegestaan, maar is iig niet meteen verboden
het is vier seizoenen toegestaan geweestquote:Op donderdag 6 december 2012 20:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat ik al zei, iets dat niet verboden werd in het volgende seizoen.
Goed punt, maar de F1 mag best toonaangevend zijn en innoverendquote:Op donderdag 6 december 2012 19:55 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Er wordt altijd een punt gemaakt over het besparen van extra kosten, dus in dat opzicht is het een prima reden. Waarom hameren op kostenbesparing als er om de zoveel jaar een nieuw iets ontwikkeld moet worden?
Totdat iemand het ging gebruiken ja.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is vier seizoenen toegestaan geweest
• F-Duct (was mijn eerste gedachte, maar die had Peterselieman al genoemd)quote:Op donderdag 6 december 2012 20:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Noem eens een innovatie sinds 2009 die niet verboden werd in het volgende seizoen (of nog tijdens het seizoen).
Dat is dus slechts één innovatie die nog toegestaan is. En dat sinds 2009.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
• F-Duct (was mijn eerste gedachte, maar die had Peterselieman al genoemd)
• KERS (En dan met name het flywheel systeem van Williams, dat ontwikkeld werd voor de F1, maar nu gebruikt wordt in de Porsche GTR en de Audi e-tron racewagens en Jaguar CX-75 concept car). Hoewel (volgens mij) niet officieel verboden in de F1 is er tegenwoordig wel een overeenkomst tussen de teams om alleen de batterij variant te gebruiken. sowieso was het systeem uiteindelijk te groot om in een F1 wagen te gebruiken, maar wordt dus wel in andere racewagens en straatauto's gebruikt (zelfs Ferrari is er mee bezig).
• Coanda uitlaatsysteem dat nu door de meeste teams gebruikt wordt
twitter:AdamHayNicholls twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 16:46:47Source tells me the Lotus F1 Team will have a new title sponsor next year - US technology giant Honeywell. reageer retweet
Goed nieuws, misschien krijgen we dan weer een fatsoenlijke liveryquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:55 schreef Tarado het volgende:
twitter:AdamHayNicholls twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 16:46:47Source tells me the Lotus F1 Team will have a new title sponsor next year - US technology giant Honeywell. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |