Nou zo moeilijk is t toch niet om alle blikjes te kopen?quote:Op donderdag 22 november 2012 15:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is dus een misverstand. Monster is niet van Coca-Cola, ze willen het graag hebben, maar dat is ze tot op heden nog niet gelukt!
Dat heeft ook met de tijd van het jaar te maken, voorheen was het in een periode met geloof ik 5 uur verschil met NL nu is het 3 uur tijdverschil (zij zijn nu op hun zomertijd en wij op onze wintertijd)quote:Op donderdag 22 november 2012 16:57 schreef vosss het volgende:
Ik zie net dat de race zondag om 17:00 uur is.
Was dat altijd om 17:00 in het verleden?!
Ik zat in mn hoofd met 20:00 uur of iets in die geest?!
Vroeger was alles beter, ook de F1...quote:Op donderdag 22 november 2012 16:57 schreef vosss het volgende:
Ik zie net dat de race zondag om 17:00 uur is.
Was dat altijd om 17:00 in het verleden?!
Ik zat in mn hoofd met 20:00 uur of iets in die geest?!
GODVERDEHOERESTERVENDEKANKERKACHELquote:Op donderdag 22 november 2012 18:27 schreef Peterselieman het volgende:
Formule 1 verdwijnt achter decoder
De komende drie seizoenen gaat Sport1 de races uitzenden
En dat kost dan 15 euo.quote:Zenders in dit pakket
Sport1 Select
Op het eerste kanaal van Sport1: Sport1 Select, zijn alle grote live wedstrijden te zien. De focus van dit kanaal ligt natuurlijk op voetbal, maar op die momenten dat er nergens gevoetbald wordt, zal er zoveel mogelijk live golf, tennis of NBA basketball op Sport1 Select te zien zijn. Op geschikte ontvangers ook in HD.
Sport1 Voetbal
Themakanaal met de Italiaanse, Franse, Braziliaanse, Amerikaanse, Engelse, Spaanse, Duitse, Griekse en Portugese grote voetbalcompetities. Ook de UEFA Champions League kunt u volgen bij Sport1 Voetbal.
Sport1 Golf
Op dit kanaal doet Sport1 dagelijks verslag van het golf op het allerhoogste niveau. Sport1 Golf brengt wekelijks alle toernooien uit de Europese en Amerikaanse Tour live en ook de vier Majors en het World Golf Championship zijn rechtstreeks te zien. Daarnaast zijn ook de Challenge Tour, Senior Tour en de Asian Tour te volgen en biedt Sport1 Golf dagelijks het programma Golfing World.
Sport1 Tennis
Op Sport1 Tennis zendt Sport1 per jaar minimaal maar liefst 38 weken live tennis uit. Naast Wimbledon zijn ook alle toernooien uit de ATP 1000 serie en de belangrijkste toernooien uit de ATP 500 en 250 serie live te volgen. Hiermee is Sport1 ook voor de vele tennisliefhebbers in Nederland een absolute must.
Sport1 Extra 1
In de weekends en tijdens de Champions League kijkt u naast de belangrijkste voetbalwedstrijden op Sport1 Select HD ook diverse andere wedstrijden op Sport1 Extra 1 en Sport1 Extra 2.
Sport1 Extra 2
In de weekends en tijdens de Champions League kijkt u naast de belangrijkste voetbalwedstrijden op Sport1 Select HD ook diverse andere wedstrijden op Sport1 Extra 1 en Sport1 Extra 2.
dan rijden ze per 2013 maar massaal de pits in wat mij betreft.quote:Op donderdag 22 november 2012 18:27 schreef Peterselieman het volgende:
Formule 1 verdwijnt achter decoder
De komende drie seizoenen gaat Sport1 de races uitzenden
Slecht nieuws. Zat er al wel aan te komen, maar het is toch veel geld om alleen voor de F1 zo'n abo te nemen. Ik ga dat iig niet doen. Ach, misschien verander ik wel weer van mening als ik het ga missen. Of niet...quote:Op donderdag 22 november 2012 18:27 schreef Peterselieman het volgende:
Formule 1 verdwijnt achter decoder
De komende drie seizoenen gaat Sport1 de races uitzenden
Aan de andere kant, genoeg maanden waar 2 races zijn, dus dat is 15 euro voor 4 uur zegmaar, FP's en Q'1 niet meegeteld. Dat is 4 euro per uur. In de kroeg ben je duurder uit.quote:Op donderdag 22 november 2012 18:33 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Slecht nieuws. Zat er al wel aan te komen, maar het is toch veel geld om alleen voor de F1 zo'n abo te nemen. Ik ga dat iig niet doen. Ach, misschien verander ik wel weer van mening als ik het ga missen.
Ja die streams kun je naar fluiten. Ik ben nog nooit een fullHD stream tegengekomen.quote:Op donderdag 22 november 2012 18:39 schreef Fir3fly het volgende:
Bah, ik heb geen eens digitale tv. Dan maar hopen op fatsoenlijke streams.
BBC blijft doen wat ze nu doen tot 2018 dus zullen volgend jaar wel dezelfde races doen of in ieder geval hetzelfde aantal.quote:Op donderdag 22 november 2012 18:32 schreef vosss het volgende:
De rest van al die flutsporten boeit me niet.
Is al bekend wat de BBC volgend jaar doet? Ik neem aan dat Sky daar nog de rechten heeft toch?
Zijn er wel weer enkele races die de BBC live zal doen?
Moet je daar een topic voor openen? Zo hard lopen de F1 topics nietquote:Op donderdag 22 november 2012 19:21 schreef µ het volgende:
SPT / [Furmule 1] Formule 1 verdwijnt achter decoder
Idem hier en RTL7 was inderdaad een drama. Helemaal als je dat vergelijkt met vroeger. Ben wel benieuwd of Sport1 de vrije trainingen ook gaat uitzenden. Doen ze dacht ik wel met de MotoGP.quote:Op donderdag 22 november 2012 19:08 schreef Tarado het volgende:
Ik heb Sport1 gelukkig al en slechter dan RTL 7 kan bijna niet
Ze hebben Olav en Allard dan ook het budget gegeven van twee paperclips en een pakje kauwgom. Dus wat dat betreft hebben ze het nog aardig gedaan.quote:Op donderdag 22 november 2012 19:27 schreef Meike26 het volgende:
Door hun slechte aanpak / veul te lange commercials hebben ze de kijkers zelf weggejaagd. Heel erg knap in één van de leukste seizoenen sinds 2008.
Duitse RTL heb je ook niet?quote:Op donderdag 22 november 2012 21:42 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Dat is mooi klote! Ik zou Sport1 wel aan willen schaffen maar de digitaleTV boer (lijbrandt) heeft geen sport1 in het pakket.....
Als ze een beetje slim zijn nemen ze gewoon de Sky uitzending live overquote:Op donderdag 22 november 2012 21:49 schreef Tarahumara het volgende:
Ik vind het geen probleem dat F1 achter de decoder gaat, ik ga er vanuit dat je dan wel een goede rapportage voor krijgt in lijn met BBC of SKY.
Die bagger van RTL en SBS zit ik totaal niet op te wachten.
De mensen die F1 voor de crashes en spectaculaire races kijken, ben je wellicht kwijt. Geen probleem, de echte liefhebber zal echt wel een paar euro over hebben voor een goeie rapportage.
T is crisis. Is gewoon geen geld meer voor.... helaas.quote:Op donderdag 22 november 2012 19:27 schreef Meike26 het volgende:
Niet alleen betreft het tv kijken en wel/niet nemen van zo'n abbonement, Curcuit Park Zandvoort en Assen gaan dit ook voelen.
Alleen tijdens of na het F1 programma kijkt men eigenlijk de programma's waar ook de Nederlandse autosport besproken word. Nu dat verdwijnt, gaan de bezoekersaantallen op Zandvoort en Assen ook terug lopen.
Wat ik trouwens een nog grotere blunder vind, de RTL bobo's hadden totaal geen oog voor autosport, liever nog dikke buiken die pijltjes gooien. En maar wachten tot er weer een Nederlander in de F1 zou komen.
Als ze dit slimmer hadden aangepakt, voor & narogramma, het idee van Olav om Repertator te worden, gewoon een alles omvattend programma, hadden ze helemaal geen Nederlander in de F1 nodig voor goede kijkcijfers en juist het jongere talent veel meer kunnen aanspreken dan het uurtje voor programma en het kwartier na de Finish en er dan snel uit te moeten. Door hun slechte aanpak / veul te lange commercials hebben ze de kijkers zelf weggejaagd. Heel erg knap in één van de leukste seizoenen sinds 2008.
Of niet natuurlijk, want ze hebben je dan al te pakken.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:49 schreef Tarahumara het volgende:
Ik vind het geen probleem dat F1 achter de decoder gaat, ik ga er vanuit dat je dan wel een goede rapportage voor krijgt in lijn met BBC of SKY.
Ja zou perfect zijn, inclusief alle trainingen en onboardcams.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ze een beetje slim zijn nemen ze gewoon de Sky uitzending live over
Eurosport. Doet daar t basketbal. En bij langs de lijn te horen.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
In de tijd dat Canal+ 5 kanalen F1 tegelijk uitzond werd het commentaar geleverd door Ronald van Dam.
Volgens mij werkt hij nu bij de NOS.
http://video.sport1.nl/ma(...)sketball-en-nba-livequote:Op donderdag 22 november 2012 22:36 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Eurosport. Doet daar t basketbal. En bij langs de lijn te horen.
Doet sport1 ook basketbal?
En grandprix.tv dan? :-)quote:Op donderdag 22 november 2012 22:37 schreef kepler het volgende:
Ik hoorde Olav Mol vanmiddag op de radio en hij had er over dat hij (samen met een boel anderen) aan een alternatief werkt. Hij klonk erg optimistisch en zeker van zijn zaak. Nu wil het zo zijn dat hij een tijdje terug grandprixradio.nl heeft opgericht, misschien dat ze met een grandprixtv.nl komen?? (die is nog niet geregistreerd, dus als je snel bent)
Wat jij zegt.... sinds dat Olav helaas niet meer op locatie zit is het minder (maar dat ligt niet aan hem).quote:Op donderdag 22 november 2012 19:02 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme... geen woorden voor dit
En ook jammer voor Olav, ik ben met hem opgegroeid en ondanks zijn foutjes was hij toch genoeg reden om prut rtl7 te blijven kijken.
RIP Formule 1 in Nederland
Ik denk dat Murray Walker hem wel overtreft, die heeft een paar eeuwen commentaar gedaan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:47 schreef vosss het volgende:
Is 370 GP's verslaan niet ook een record zegmaar wereldwijd?
Volgens mij is niemand die er zoveel gedaan heeft toch?
twitter:f1enigma twitterde op vrijdag 23-11-2012 om 12:09:59Official : Caterham F1 Team Confirms Charles Pic As Race Driver On Multi-Year Contract reageer retweet
Jawel, Frijns als testrijder.quote:
Caterham heeft nog maar één coureur vastgelegd, dus er is nog kans voor Van der Gardequote:
Waarom naar Mercedes?quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:36 schreef vosss het volgende:
Frijns 2 jaar testen in de Sauber en 2 seizoenen DTM voor Mercedes, daarna 1 jaar coureur bij Sauber en vervolgens naar Mercedes F1 om de daar compleet gedesillusioneerde Hamilton op te volgen die 3 jaar op rij in een knakenbak rondgereden heeft en achteraf blijkt 1 seizoen te vroeg gestopt te zijn met F1 in zijn geheel, omdat ze nu wél een auto hebben neergezet die mee kan doen voor de overwinningen.
En dat jaar wordt Frijns WC. In de Mercedes dus.
Omdat ie DTM gaat doen natuurlijkquote:Op vrijdag 23 november 2012 12:54 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Waarom naar Mercedes?
Sauber Ferrari...
En ook nog mogelijke steun van Renault?
Wat is het voordeel om van open wheel class naar DTM over te stappen? Alleen voor de MGP connectie? Daar hebben ze bij Mercedes volgens mij Nigel Melker voor.quote:
Omdat GP2 te duur is voor Frijns. Hij heeft geen groot budget (> 2 miljoen euro) achter zich staan om daar te rijden. De afgelopen jaren betaalde hij ook vanuit de winstpremie van het jaar ervoor.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:03 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Wat is het voordeel om van open wheel class naar DTM over te stappen? Alleen voor de MGP connectie? Daar hebben ze bij Mercedes volgens mij Nigel Melker voor.
Dat zeiden jullie ook toen ik zei dat Button het jaar erop WC zou worden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:15 schreef JohnB52 het volgende:
Vosss is alvast aan t weekend begonnen (bier en onzin uitkramen) ;-)
Ok, dat maakt een en ander duidelijk voor mij. Wel jammer dat GP2 een pay driver instituut is geworden. Als hij volgend jaar dat kampioenschap ook weet te winnen of in ieder geval hoge ogen weet te gooien dan is een f1-zitje bij hoger dan middenmoot wel verzekerd.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat GP2 te duur is voor Frijns. Hij heeft geen groot budget (> 2 miljoen euro) achter zich staan om daar te rijden. De afgelopen jaren betaalde hij ook vanuit de winstpremie van het jaar ervoor.
Frijns en DTM? is dat Specula(as)tie of gefundeerde geruchten ?quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:36 schreef vosss het volgende:
Frijns 2 jaar testen in de Sauber en 2 seizoenen DTM voor Mercedes, daarna 1 jaar coureur bij Sauber en vervolgens naar Mercedes F1 om de daar compleet gedesillusioneerde Hamilton op te volgen die 3 jaar op rij in een knakenbak rondgereden heeft en achteraf blijkt 1 seizoen te vroeg gestopt te zijn met F1 in zijn geheel, omdat ze nu wél een auto hebben neergezet die mee kan doen voor de overwinningen.
En dat jaar wordt Frijns WC. In de Mercedes dus.
Ja, koekkoek. Als je dat nog gelooft. Veel te lang stil geweest. Hij moet er gewoon lekker mee stoppen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Caterham heeft nog maar één coureur vastgelegd, dus er is nog kans voor Van der Garde
Het is een optie die zeer wel mogelijk is, maar voor zover mij bekend staat er nog niets vast.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:18 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Frijns en DTM? is dat Specula(as)tie of gefundeerde geruchten ?
Testrijder en DTM coureur is in principe gewoon te combineren lijkt me zoquote:Frijns in beeld voor Mercedes stoeltje in DTM
Gepubliceerd door Frans Gosselaar
woensdag 21 november 2012 - 23:17
Dat Robin Frijns de afgelopen tijd de aandacht op zich heeft weten te vestigen, is de laatste weken niet onopgemerkt gebleven. De kersvers WsR 3.5 kampioen kwam in Abu Dhabi tijdens de Formule 1 Young Driver test tweemaal in actie. De Maastrichtenaar reed na de Formule 1 race op Yas Marina Circuit voor Sauber en Red Bull Racing, nu lijkt hij serieus in beeld als DTM coureur voor Mercedes. Dat wist de Spaanse media te melden.
In de Spaanse media wordt Frijns in verband gebracht met een DTM stoeltje voor Mercedes. De Maastrichtenaar zou binnenkort op Estoril gaan testen voor het merk. Sauber lijkt echter een optie op Frijns te hebben en zal de Limburger mogelijk inlijven als testrijder, waar hij zich eventueel kan voorbereiden op een toekomst als Formule 1 coureur. In principe zou dit voor Frijns uitstekend te combineren zijn met het racen in de DTM. Nu Susie Wolff en David Coulthard bekend hebben gemaakt volgend jaar niet meer in de prestigieuze klasse te zullen rijden, zijn er voor volgend jaar bij Mercedes twee plaatsen beschikbaar.
Fijns zelf was niet voor commentaar bereikbaar. Ook over eventuele contracten die zijn of mogelijk worden afgesloten is momenteel nog niets bekend. De Limburger heeft met geen enkel merk een verbintenis en is vrij om te gaan en staan waar hij wilt.
Niet alleen wij, maar ook het gros van de F1 journalisten gelooft dat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja, koekkoek. Als je dat nog gelooft. Veel te lang stil geweest. Hij moet er gewoon lekker mee stoppen.
Bij Caterham? Ten koste van wie dan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet alleen wij, maar ook het gros van de F1 journalisten gelooft dat.
Kovalainen of Petrov.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Bij Caterham? Ten koste van wie dan?
Dat maakt ook niet uit. Het gaat erom dat je jezelf in de kijker kan rijden en je kan altijd in positieve zin opvallen als je meer laat zien dan wat eigenlijk in die auto zit.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:23 schreef Fiorano het volgende:
Mwah, de stoeltjes van Coulthard en Wolff zou ik nou niet gelijk een stijve van krijgen als ik Frijns was. Waren nou niet de auto's die het snelst gingen afgelopen seizoen
Neuh, maar top 8 rijden is dan toch wel fijn. Ik bedoel rondhakken in de DTM is nou niet echt lekker om op te vallen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat maakt ook niet uit. Het gaat erom dat je jezelf in de kijker kan rijden en je kan altijd in positieve zin opvallen als je meer laat zien dan wat eigenlijk in die auto zit.
Je hoeft niet per se kampioen te worden hoor
Beiden, want Pic is al bevestigd. Kovalainen heeft pech dat Caterham geen top 10 team wordt en dus minimaal 10 miljoen dollar misloopt. Om dat op te vangen hebben ze nog een coureur nodig die geld mee brengt en Giedo maakt volgens velen de beste kans. (Al wil ik niet uitsluiten dat ze een andere coureur met nog meer geld halen, Senna bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:24 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Kovalainen of Petrov.
Petrov is geldloos
quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet alleen wij, maar ook het gros van de F1 journalisten gelooft dat.
twitter:willbuxton twitterde op vrijdag 23-11-2012 om 12:19:46Just a few spaces left. I expect to see @GvanderGarde in the 2nd Caterham, @MaxChilton_ at Marussia, #Bottas at Williams. reageer retweet
Maar het is wel heel anders rijden dan "open wheel" racing, ik weet niet of dat wel zo'n goeie combinatie isquote:Op vrijdag 23 november 2012 13:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat maakt ook niet uit. Het gaat erom dat je jezelf in de kijker kan rijden en je kan altijd in positieve zin opvallen als je meer laat zien dan wat eigenlijk in die auto zit.
Je hoeft niet per se kampioen te worden hoor
Di Resta is ook via de DTM in de F1 terecht gekomen. En in het verleden Christijan Albers ook.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar het is wel heel anders rijden dan "open wheel" racing, ik weet niet of dat wel zo'n goeie combinatie is
Ja en die waren/zijn allebei niet goed genoeg, nogmaals het lijkt mij niet zo'n goeie combinatie, maar als er geen ander alternatief is is het beter dan nietsquote:Op vrijdag 23 november 2012 13:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Di Resta is ook via de DTM in de F1 terecht gekomen. En in het verleden Christijan Albers ook.
Chilton is overrated maar wordt op handen gedragen door de zeer machtige Britse pers.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:28 schreef Fiorano het volgende:
Hoop dat die gozert gelijk heeft, Senna is de F1 niet waard. Bottas lijkt me wel interessant. Chilton ken ik verder niet.
En neemt flink wat geld mee dankzij sponsor Aon, waar zijn vader vice-voorzitter van de raad van bestuur is.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Chilton is overrated maar wordt op handen gedragen door de zeer machtige Britse pers.
Mwa Di Resta kan echt wel een potje sturen hoor.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja en die waren/zijn allebei niet goed genoeg, nogmaals het lijkt mij niet zo'n goeie combinatie, maar als er geen ander alternatief is is het beter dan niets
Chilton is ook niet zo'n slechte coureur. Deklasseert Haryanto (al is dat niet zo moeilijk) en werd afgelopen seizoen vierde in de GP2. Volgens mij rijdt hij er wel al zo'n drie jaar. Aan de andere kant is hij nog jong, net 21 jaar.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Chilton is overrated maar wordt op handen gedragen door de zeer machtige Britse pers.
Vond hem in zijn eerste jaar wel goed, ook gezien zijn achtergrond, komende uit de DTM, hij laat nu weinig progressie zien en is eigenlijk de mindere van Hulkenberg terwijl die er een jaar uit is geweestquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:24 schreef Funzel het volgende:
[..]
Mwa Di Resta kan echt wel een potje sturen hoor.
Cool F1 nieuwtje.quote:Op maandag 26 november 2012 16:46 schreef borisz het volgende:
Roland Scholten loopt kwalificatie WK darts mis. In het kwalificatietoernooi gaat hij onderuit in de kwartfinale tegen Terry Temple
quote:A brawl broke out at ailing F1 team HRT's Madrid headquarters after staff returned from Sao Paulo, El Mundo newspaper reports.
The report said the fight involved drunk mechanics who had gone straight from the airport to the team's factory to collect compensation for their redundancies.
"The atmosphere heated up and police had to be called to intervene," said the report.
A member of the failing team's management confirmed: "They began to threaten, push, hit; and because there was a violent situation we did call the police."
Bron?quote:
Dat zijn de avondwedstrijden dus, waarbij de kijkcijfers hoog genoeg zijn om wat te verdienenquote:Op woensdag 28 november 2012 13:02 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)grands-prix-live-uit
Dan ga ik volgend jaar voor afwisseling tussen BBC, SBS6 en RTL Duitsland.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat zijn de avondwedstrijden dus, waarbij de kijkcijfers hoog genoeg zijn om wat te verdienen
Ik ken daar iemandquote:Op woensdag 28 november 2012 10:56 schreef sasquatsch het volgende:
Dronken HRT medewerkers op de vuist
[..]
Joe Saward hoorde een ander verhaal, namelijk dat ze niet dronken waren maar werden gedwongen om een ontslagbrief te tekenen, anders mochten ze het terrein niet verlaten. Dat is toen uit de hand gelopen, waarop de politie is ingeschakeld.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:54 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik ken daar iemandZal eens vragen wat daarvan klopt
quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt het verhaal ook omdraaien. Het betekent wel dat Pic goed bezig was, anders zouden niet zeventig van zijn directe concurrenten moeite moeten hebben gedaan om hem in te halen
Tja zulke artikelen zullen de komende tijd wat meer voorbij komen bij gebrek aan echt nieuws, nog 106 dagen tot eerste race en iets van 65 tot de eerste tests?quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
ik ga er vanuit dat het ingehaald worden door directe concurrenten is. Anders zou ik het niet kunnen rijmen, tenzij op een rondje zetten ook meetelt.
Jammer dat het artikel daar geen uitsluitsel over geeft
Of juist niet. Goed kwalificeren en vervolgens elke race door meerdere coureurs ingehaald worden omdat ie niet kan racen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt het verhaal ook omdraaien. Het betekent wel dat Pic goed bezig was, anders zouden niet zeventig van zijn directe concurrenten moeite moeten hebben gedaan om hem in te halen
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Pos. Team Punten Inschrijfgeld 1. Red Bull Racing 460 $3,26 miljoen 2. Ferrari 400 $2,5 miljoen 3. McLaren 378 $2,39 miljoen 4. Lotus 303 $2,015 miljoen 5. Mercedes 142 $1,21 miljoen 6. Sauber 126 $1,13 miljoen 7. Force India 109 $1,045 miljoen 8. Williams 76 $880.000 9. Toro Rosso 26 $630.000 10. Caterham 0 $500.000 11. Marussia 0 $500.000 12. HRT 0 $500.000 |
Vreemd systeemquote:Op vrijdag 30 november 2012 12:48 schreef vosss het volgende:
[ code verwijderd ]
Het wordt er niet goedkoper op met die nieuwe inschrijfgelden
quote:
quote:Het bedrag is het gevolg van een nieuwe regel. Voorheen betaalden de teams een vast inschrijfgeld van 309.000 euro per jaar. Daarvoor in de plaats is nu een vast bedrag van 500.000 dollar per jaar gekomen, plus 5000 dollar voor elk punt dat het team behaalt. De winnaar van de constructeurstitel moet een hogere succesboete betalen, namelijk 6000 dollar per punt.
Belachelijk maar dat is weer typisch Berniequote:Op vrijdag 30 november 2012 12:52 schreef vosss het volgende:
Red Bull betaald dus in 2013 slechts 440.000 minder dan de totale opbrengst van de inschrijfgelden van alle teams bij elkaar in 2012.
Dat lijkt me niet echt fair
Bij de coureurs geldt een soortgelijk systeem voor de superlicentie. Dus een Alonso en een Vettel zijn duurder uit dan een Perez.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:52 schreef vosss het volgende:
Red Bull betaald dus in 2013 slechts 440.000 minder dan de totale opbrengst van de inschrijfgelden van alle teams bij elkaar in 2012.
Dat lijkt me niet echt fair
De oorzaak ligt bij het feit dat de FIA meer gelden (3%) van de TV gelden en dergelijke wil hebben. Ecclestone wilde niet verder gaan dan 1,5 % en vond dat de FIA maar de rest bij de teams moest gaan halen omdat die toch al de helft van die opbrengsten kregen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:51 schreef Tarado het volgende:
[..]vreemd dus, winnen wordt bestraft
ik vind dat ze het geld maar bij biljonair bernie moeten gaan halen, de vuile oplichter!quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De oorzaak ligt bij het feit dat de FIA meer gelden (3%) van de TV gelden en dergelijke wil hebben. Ecclestone wilde niet verder gaan dan 1,5 % en vond dat de FIA maar de rest bij de teams moest gaan halen omdat die toch al de helft van die opbrengsten kregen.
Om te voorkomen dat de kleine teams veel meer moeten betalen werd er een systeem bedacht dat de meest verdienende teams meer laat betalen dan de mindere teams (een soort belasting dus).
Je kan het unfair noemen, maar teams die geen prijzengeld ontvangen ook meer dan 1 milljoen te laten betalen lijkt mij unfair. Zeker als de topteams ruim 80 miljoen dollar verdienen aan prijzengeld.
klinkt makkelijk, is wel de man die al die bergen geld ook voor de F1 heeft binnengehaald.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind dat ze het geld maar bij biljonair bernie moeten gaan halen, de vuile oplichter!
Zowat alle mogelijke statistieken wat betreft inhalen worden vermeld, behalve dat Vettel degene was met de meeste inhaalacties.quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:55 schreef JohnB52 het volgende:
Marussia-coureur Charles Pic heeft in 2012 een nieuw record gevestigd. De Fransman is van alle Formule 1-piloten degene die het vaakst is ingehaald in een seizoen. Het afgelopen seizoen moest hij maar liefst zeventig maal zijn meerdere erkennen in een ander.
Recordhouder
Pic neemt het record over van de Italiaan Stefano Modena, die in 1989 68 keer werd ingehaald. De Brabham-coureur heeft nog wel een hoger gemiddelde, omdat het seizoen destijds vier races korter was. Modena is ook medehouder van het record als coureur die het vaakst is ingehaald in een enkele race met 15 stuks. Hij vestigde dat record in de Australische Grand Prix van 1989. Later is het geëvenaard door Olivier Grouillard bij de race in Canada van 1990, Markus Winkelhock op de Nürburgring in 2007 en Heikki Kovalainen in de Chinese Grand Prix van 2010.
Auto's
De Marussia MR01 waarmee Pic en teamgenoot Timo Glock dit jaar aan de start verschenen gaat de geschiedenisboeken in als de auto die het vaakst is ingehaald in een seizoen, met 134 keer. Dat is vijftien keer vaker dan de Caterham CT01, en twintig keer vaker dan de HRT F112. De auto die het meest heeft ingehaald is de Red Bull RB8, die 113 keer een andere auto langszij kwam.
En sinds DRS zijn de statistieken ook niet meer wat ze geweest zijnquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zowat alle mogelijke statistieken wat betreft inhalen worden vermeld, behalve dat Vettel degene was met de meeste inhaalacties.
Het is er wel: 74 klopt dat? Daar hebben Abu Dhabi en Brasil wel een enorm aan bij gedragenquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zowat alle mogelijke statistieken wat betreft inhalen worden vermeld, behalve dat Vettel degene was met de meeste inhaalacties.
Maar ook qua inhalen van 'concurrende' auto's (RB, Ferrari, McLaren, Lotus, Mercedes) staat hij volgens mij bovenaan.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is er wel: 74 klopt dat? Daar hebben Abu Dhabi en Brasil wel een enorm aan bij gedragen
http://cliptheapex.com/community/overtaking/
Je bedoelt dit jaar of totaal?quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar ook qua inhalen van 'concurrende' auto's (RB, Ferrari, McLaren, Lotus, Mercedes) staat hij volgens mij bovenaan.
Dit jaar. Vorig jaar zal het wel niet zo zijn, omdat hij bijna alleen maar vooraan reed na al vooraan te zijn gestart.quote:
Zou kunnen, maar wat jij over vorig jaar zegt geldt ook voor zijn overwinningen dit jaar, meestal van pole.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dit jaar. Vorig jaar zal het wel niet zo zijn, omdat hij bijna alleen maar vooraan reed na al vooraan te zijn gestart.
Ik kom nog heel even terug op deze post. Volgens een artikel uit de Neue Zürcher Zeitung heeft Red Bull in 2011 585 miljoen Zwitserse Franken uitgegeven. Dus dat bedrag is peanuts voor ze. Als dit klopt natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:52 schreef vosss het volgende:
Red Bull betaald dus in 2013 slechts 440.000 minder dan de totale opbrengst van de inschrijfgelden van alle teams bij elkaar in 2012.
Dat lijkt me niet echt fair
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |