Ja ja, rustig aan, 1 vraag tegelijk hoor, anders is hij het hele uur bezig met jouw postquote:
Dat is wel heel veel dePiraat, hou het even bij één vraag tegelijk, dan kan Dirk daar een keuze uit maken.quote:
quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja ja, rustig aan, 1 vraag tegelijk hoor, anders is hij het hele uur bezig met jouw post
Dus moet ik alle vragen in een aparte post doen of zo laten?quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is wel heel veel dePiraat, hou het even bij één vraag tegelijk, dan kan Dirk daar een keuze uit maken.
We hebben veel punten kunnen beredeneren vanuit onze 3 kernpunten: internetvrijheid raakt erg aan het auteursrecht, maar we hebben ook de punten farmapatenten en het europese unitary patent, wat raakt aan ons patenten standpunt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:30 schreef erikkll het volgende:
Wat me opvalt opvalt (bijv in het interview met powned) is dat élk onderwerp wordt beredeneerd richting het standpunt omtrent (internet)vrijheid. Dat vind ik goed (het is een kwaliteit om elke vraag zo te beantwoorden dat de standpunten die je zelf belangrijk vindt goed in de kijker worden gezet) maar het mag soms wel net wat uitgebreider over verdere standpunten gaan; zo vind ik legalisering van drugs een belangrijk punt waarmee veel geld kan worden bespaard of zelfs verdiend. (minder politieinzet, accijns).
Mensen nemen partijen al snel kwalijk een 'one-issue' partij te zijn. Zou het niet beter zijn je niet álleen te focussen op de main-issues (privacybescherming, een open internet, etc) maar proberen dit deel uit te doen maken van een groter, algeheel beleid?
Je wacht even tot hij antwoord geeft op 1 lijkt me.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:33 schreef dePiraat het volgende:
[..]
Dus moet ik alle vragen in een aparte post doen of zo laten?
Oké, ik wacht geduldig af.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je wacht even tot hij antwoord geeft op 1 lijkt me.
Zéker zijn er doorberedeneerde standpunten, maar nu ga je enigzins langs de vraag heen. Desondanks bedankt voor het antwoord; ik zie dat er belangrijker vragen zijn gesteld dan de mijne die ik liever beantwoord zie.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:33 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
We hebben veel punten kunnen beredeneren vanuit onze 3 kernpunten: internetvrijheid raakt erg aan het auteursrecht, maar we hebben ook het punten farmapatenten en het europese unitary patent, wat raakt aan ons patenten standpunt.
vanuit zowel het oogpunt van privacy als het zelfbeschikkingsrecht hebben we ook al een hoop geschreven over de wietpas. daar zijn we faliekant tegen, wij waren zelfs de enige partij die aanwezig was op het cannabis bevrijdingsfestival
1) Kennis over ICT is het belangrijkst. De Piratenpartij wil graag open source en open standaarden invoeren bij de overheid. Daardoor kunnen veel meer mensen meedenken over hoe de processen beter gestroomlijnd kunnen worden. Bovendien kunnen op termijn andere overheden gebruik maken van onze systemen, en wij hun verbeteringen weer eenvoudig overnemen. Ook is het makkelijker voor derden om de code te controleren waardoor er geen twijfel ontstaat wat er gebeurt met de data van personen, en zal dat ook de veiligheid ten goede komen. Nu is er een groot probleem dat de overheid vaak 'locked-in' is. Daarmee bedoelen we dat als een bedrijf eenmaak software heeft geleverd, de overheid eigenlijk niet bij andere bedrijven terecht kan voor aanpassingen. Daar bestaat dus geen markt en kan het bedrijf bij vervolgopdrachten zelf de prijs bepalen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:30 schreef ACT-F het volgende:
Vraag 1: Overheid en ICT gaan niet samen. Toch moeten we processen automatiseren om kosten te besparen. Hoe denkt de PP een overheidsapparaat te kunnen vormen waarin de overheid wel goed omgaat met ICT-zaken?
Vraag 2: Had er in deze informatiesamenleving niet allang een apart ministerie van ICT in het leven geroepen moeten worden, en zou de afwezigheid hiervan kunnen verklaren waarom de overheid er nu een potje van maakt?
Vraag 3: Is de democratie niet op z'n retour? Elke flapuit kan zich verkiesbaar stellen en daarmee in de Tweede Kamer terechtkomen waardoor besluitvorming bemoeilijkt wordt of een kabinet zelfs valt. Moeten er meer meritocratische elementen komen? Zoals opleidingseisen en/of bewezen resultaten in het bedrijfsleven met daarin voldoende pluriformiteit qua studie en werkervaring en vooral een goed evenwicht tussen alfa en beta. Mij bekruipt het gevoel dat dit land vooral door alfa's geregeerd wordt, waardoor technische zaken als ICT onderbelicht of zelfs compleet onbegrepen zijn.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:39 schreef Debeul het volgende:
Stel jullie zijn nodig om een coalitie te vormen wat zijn je standpunten in
1 - Hypotheek rente aftrek ?
2 - Gezondheidszorg betaalbaarheid ervan ?
3 - En Europa verdere uitbreiding macht of niet ?
Kijk! Dit zijn de redenen waarom ik mijn vraag steldequote:Op maandag 27 augustus 2012 19:38 schreef zoefschildpad het volgende:
Waarom is jullie verkiezingsprogramma op alle gebieden anders dan jullie speerpunten (internetvrijheid, privacy, etc.) zo beperkt? zijn zaken als het begrotingstekort, de aow, de zorg niet belangrijk genoeg?
Piratenpartij is een geuzennaam. Vroeger kon iedereen gewoon kennis en cultuur delen zonder bloot te staan aan ex-partes van rijke lobbyclubjes. Zij hebben gekozen dit piraterij te noemen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:30 schreef fps het volgende:
Vraag : Denkt u serieus genomen te worden met een naam als de piratenpartij of is het gewoon een trol poging?
BoF heeft alle partijen beoordeeld met de wantrouwende blik die je hoort te richten op partijen die hun beloften regelmatig breken, en gezocht naar 'garantie-woorden' in het programma. Voor de Piratenpartij zijn internetvrijheid en privacy nu juist onze voornaamste bestaansreden en is het hele programma daarvan doordrenkt. Daardoor heeft BoF bepaalde formulering niet letterlijk teruggevonden, en ons daarmee langs de meetlat van de oude politiek gelegd. Het is hun goed recht, maar ik denk dat ze door voorbij te gaan aan onze bestaansreden de PP tekort doen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:30 schreef Huisje123 het volgende:
Welkom op FOK!
Vraag:
Hoe kan het dat GroenLinks beter scoord op de Digitale Vrijheidswijzer (http://www.digitalevrijheidswijzer.nl) dan de Piratenpartij?
Jaquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:31 schreef Herpderphawk het volgende:
Zijn jullie het eens met de stelling dat kerk en staat gescheiden moeten blijven?
Als dit waar is is dat zeker een minpunt... Aplefanbois altijd -1.....quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:44 schreef MrBaas het volgende:
Waarom heeft u een Mac thuis in plaats van een Windows?
Waarom een mac in plaats van Linux, zou ik dan willen wetenquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:44 schreef MrBaas het volgende:
Offtopic, niet doen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:45 schreef waxmask het volgende:
[..]
Als dit waar is is dat zeker een minpunt... Aplefanbois altijd -1.....
Die waarin een standpunt genomen moet worden bijvoorbeeld. Het standpunt of de piratenpartij wil bezuinigen op een stemmersgroep van 60 000 man welke al onevenredig hard getroffen is gedurende de overheidsbezuinigingen. Defensie dus.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:45 schreef remlof het volgende:
Alle vragen beantwoorden gaan we natuurlijk niet redden, dus pik er de interessantste uit Dirk.
Als hij hier zieltjes wil winnen zou hij wel moeten, als hij er over een paar uur al de brui aangeeft zegt dat wel weer genoeg...quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:45 schreef remlof het volgende:
Alle vragen beantwoorden gaan we natuurlijk niet redden, dus pik er de interessantste uit Dirk.
Bedankt voor de reactie!quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:44 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
BoF heeft alle partijen beoordeeld met de wantrouwende blik die je hoort te richten op partijen die hun beloften regelmatig breken, en gezocht naar 'garantie-woorden' in het programma. Voor de Piratenpartij zijn internetvrijheid en privacy nu juist onze voornaamste bestaansreden en is het hele programma daarvan doordrenkt. Daardoor heeft BoF bepaalde formulering niet letterlijk teruggevonden, en ons daarmee langs de meetlat van de oude politiek gelegd. Het is hun goed recht, maar ik denk dat ze door voorbij te gaan aan onze bestaansreden de PP tekort doen.
Ik ga ervanuit dat we straks in de kamer laten zien wat het verschil is tussen het overnemen van de gewenste formules in je programma en het opgericht zijn om je idealen op dat gebied te verwezenlijken.
Hiermee zou je de hele sessie kapenquote:
Ik denk dat een lijsttrekker het in deze periode al druk genoeg heeft en ben al blij dat we op een uur van zijn tijd beslag kunnen leggen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:46 schreef waxmask het volgende:
[..]
Als hij hier zieltjes wil winnen zou hij wel moeten, als hij er over een paar uur al de brui aangeeft zegt dat wel weer genoeg...
Prima, dank u welquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:47 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Hiermee zou je de hele sessie kapenAls ik nu je hele lijst af ga werken kom ik niet meer toe aan hen die één vraag stelden. deze bewaar ik dus voor later om de vragen die niet aan bod zijn gekomen in deze sessie alsnog beantwoorden, okay?
Hij heeft vast wel meer te doen dan uren te reageren op Fok.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:46 schreef waxmask het volgende:
[..]
Als hij hier zieltjes wil winnen zou hij wel moeten, als hij er over een paar uur al de brui aangeeft zegt dat wel weer genoeg...
Die vraag is al 4 keer gesteldquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:48 schreef xAuke0 het volgende:
Vraag
Sluiten jullie partijen uit als het gaat om coalitievorming?
Op sites als FOK! en Tweakers is juist de poule waar je je stemmers uit kan winnen en niet met folderen op straat, maar we zullen zien hoelang Dirk het volhoudt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat een lijsttrekker het in deze periode al druk genoeg heeft en ben al blij dat we op een uur van zijn tijd beslag kunnen leggen.
In de stemwijzer staat dat wij vinden dat er inmiddels al heel veel op defensie is bezuinigd.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:32 schreef Esses het volgende:
Wil je heel graag op defensie bezuinigen of liever niet.
O sorryquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:48 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Die vraag is al 4 keer gesteld
Dan hebben we het alleen over de JSF terwijl Defensie een veel breder begrip is. Zouden jullie naast de JSF nog willen bezuinigen?quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:49 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
In de stemwijzer staat dat wij vinden dat er inmiddels al heel veel op defensie is bezuinigd.
We kijken liever naar bijvoorbeeld het nut en de doelmatigheid van de JSF, waar alles bij elkaar 30 miljard tegenaan gegooid zou moeten worden.
IPV bezuinigen is het zinniger om te kijken of de europese alternatieven (Eurofighter, Saab Gripen) niet meer waar voor je geld leveren en beter geschikt zijn voor de NL luchtmacht en haar doelstellingen.
hoe willen jullie de kleine ontwikkelaar of muzikant of schrijver beschermen die nu via het internet zijn geld verdiend door zijn bitjes of freedom via de digitale kanalen te verkopen?quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:40 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Piratenpartij is een geuzennaam. Vroeger kon iedereen gewoon kennis en cultuur delen zonder bloot te staan aan ex-partes van rijke lobbyclubjes. Zij hebben gekozen dit piraterij te noemen.
Wij zeggen, als het delen van je kennis en je cultuur piraterij heet, dan zijn wij de piratenpartij.
LQDF is volledig Open Source, dus iedereen kan meekijken en controleren of er eventuele fraudelekken inzitten. Op dit moment draait het systeem in Duitsland al met 30.000 deelnemers en dat gaat erg goed. Voorlopig hebben wij dus het voordeel dat zij onze beta-testers zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:36 schreef timmmmm het volgende:
Vraag:
Het lijkt me dat, zoals alles op internet, jullie idee van directe democratie via internet erg fraudegevoelig is. Stemmen met je DigiD doen we nog niet omdat het niet veilig genoeg is, fraudegevoelig. Hoe wil je voorkomen dat de nerds die handig met computers zijn ons land gaan besturen, door fraude met jullie liquid democracy
Duidelijkquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:56 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
LQDF is volledig Open Source, dus iedereen kan meekijken en controleren of er eventuele fraudelekken inzitten. Op dit moment draait het systeem in Duitsland al met 30.000 deelnemers en dat gaat erg goed. Voorlopig hebben wij dus het voordeel dat zij onze beta-testers zijn.
Omdat het systeem ook helemaal open is, kan iedereen ook controleren wat er met zijn of haar stem gebeurt.
Het probleem van stemmen met DigID is niet alleen fraudegevoeligheid, maar ook dat je niet meer kan controleren of iemand niet gedwongen wordt een bepaalde stem te geven. LQDF is meer een soort van permanent online congres, wat dus anders is en werkt dan een Tweede kamer verkiezing bijvoorbeeld.
3 a 4 zou mogelijk moeten zijn, denk ik. Maar als VVD en SP er in slagen om iedereen te laten geloven dat de toekomst van dit land afhangt van de vraag Rutte of Roemer kan het ook 2 zetels worden...quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:36 schreef GSMboy het volgende:
Vraag
Hoeveel zetels denken jullie binnen te halen?
Gewoon nieuwsgierig Dirk
Vergeet niet dat je stem dan niet meer anoniem is met Digidquote:Het probleem van stemmen met DigID is niet alleen fraudegevoeligheid, maar ook dat je niet meer kan controleren of iemand niet gedwongen wordt een bepaalde stem te geven. LQDF is meer een soort van permanent online congres, wat dus anders is en werkt dan een Tweede kamer verkiezing bijvoorbeeld.
Die vraag is min of meer al beantwoord:quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:57 schreef P8 het volgende:
Hallo meneer Poot,
Een retorische vraag:
Wordt het niet eens tijd dat jullie dat kinderachtige piratenimago van jullie afschudden?
Mijn stem hebben jullie al, maar dat "Arr!" en "We kapen de politiek" en dat soort uitspraken (die erg veel aanwezig zijn op jullie facebook) zijn niet representatief. Jullie zijn, naar mijn mening, inhoudelijk het sterkste van alle partijen en kinderachtige piratenverwijzingen maakt jullie overkomen niet echt professioneel.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:40 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Piratenpartij is een geuzennaam. Vroeger kon iedereen gewoon kennis en cultuur delen zonder bloot te staan aan ex-partes van rijke lobbyclubjes. Zij hebben gekozen dit piraterij te noemen.
Wij zeggen, als het delen van je kennis en je cultuur piraterij heet, dan zijn wij de piratenpartij.
In het EP en in Duitsland hebben we inmiddels laten zien dat, ondanks de opvallende naam, we hele serieuze en valide punten kunnen brengen.
We hadden natuurlijk ook een naam met 'vrijheid' kunnen kiezen, maar het probleem is dat juist die partijen in NL die dat woord in de naam hebben staan, het meeste doen om de vrijheid te beperken.
Het feit dat we nu op 1 a 2 zetels in de peilingen staan toont denk ik an dat meer mensen 'door de naam heenkijken'.
Ik stel hem nog maar een keertje het is wat stilquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:39 schreef Debeul het volgende:
1) Alle partijen die ons helpen om onze doelstellingen te bereiken zijn welkom. Natuurlijk moet het karakter van die partijen wel passen bij de principes van de piratenpartij, waarbij bijvoorbeeld burgerrechten en het respecteren daarvan een minimale vereiste zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:38 schreef Scarface88 het volgende:
Vraag 1: Zijn er partijen waarmee de Piratenpartij niet wil samenwerken of staat de Piratenpartij open voor samenwerking met elke partij ongeacht de uitkomst van de te vormen coalitie?
Vraag 2: Wat vind de Piratenpartij van de OV-chipkaart? Moet het systeem blijven zoals het nu is of moet de ouderwetse strippenkaart weer mogelijk worden als alternatief?
Er is wel degelijk een verschil. Het gaat mij niet om de naam, maar om wat de leden uitdragen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Die vraag is min of meer al beantwoord:
[..]
quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:31 schreef Stranger het volgende:
Ik kan er vanavond niet bij zijn maar zou het op prijs stellen als iemand deze vraag kan stellen.
Op FOK! is sinds juni veel discussie geweest over de nieuwe telecomwet waarbij websites aan hun bezoekers melding moeten maken van en toestemming vragen voor het gebruik van third party cookies, dit uit naam van netneutraliteit en privacy, iets waarvan uw partij een groot voorstander is.
Wat vindt u van dit gedeelte van de nieuwe telecomwet en de manier hoe de gemiddelde website hiermee omgaat?
Je tweede vraag is al beantwoord, ja:quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
2. Is de PiratenPartij bereid de ov-chipkaart te verbieden en weer terug te gaan naar de strippenkaart en het papieren treinkaartje te behouden? De ov-chipkaart maakt dermate inbreuk op de privacy dat ik weiger dit ding te gebruiken en nu maar met de fiets reis i.p.v. met de bus.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:00 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
2) De OV-chipkaart is niet alleen een ICT-faal maar ook een privacy-faal. Wat ons btreft wordt deze dus afgeschaft. Door bewust gebruik te maken van verouderde technologie neemt de overheid ook doelbewust het risico dat er agv fraude minder inkomsten zullen binnenkomen. Het project is dus niet alleen duur, het vormt straks ook weer een anleiding om de prijzen van het OV verder te verhogen wegens achterblijvende inkomsten. Op alle punten een mislukking dus.
PEC Zwolle staat z'n mannetje wel.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:02 schreef timmmmm het volgende:
Wat een nutteloze vragen zijn dat. Ze doen hun best om met meer dan 1 zetel in de tweede kamer te komen, en dan gaan jullie vragen of ze partijen uitsluiten, en wat ze bij een coalitie hier en hierover vinden. Da's hetzelfde als bij PEC Zwolle vragen wat ze doen als ze de champions leageau gaan spelen. Totaal irrelevant
Dat vind ik een goeie vraag, want die cookiewet is zo vaag dat iedere site er anders mee omgaat.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:03 schreef AnimeFan het volgende:
Namens Stranger die er vanavond niet bij kan zijn:
[..]
Oh, ik zie het.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:03 schreef Huisje123 het volgende:
[..]
Je tweede vraag is al beantwoord, ja:
[..]
Onzin laten ze twee zetels krijgen de Kamerzetels zijn versplinterd ik wil toch dan wel een helder antwoord op mijn vragen voordat ze in een mogelijke coalitie gaan zitten kijk naar Kunduz akkoordquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:02 schreef timmmmm het volgende:
Wat een nutteloze vragen zijn dat. Ze doen hun best om met meer dan 1 zetel in de tweede kamer te komen, en dan gaan jullie vragen of ze partijen uitsluiten, en wat ze bij een coalitie hier en hierover vinden. Da's hetzelfde als bij PEC Zwolle vragen wat ze doen als ze de champions leageau gaan spelen. Totaal irrelevant
Zelfs de huidige gevestigde partijen zijn ooit de kamer ingekomen met één ideaal en 1 of 2 zetels. Deze partijen zijn daarna gaan groeien en hebben op veel meer vlakken experts aangetrokken.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:38 schreef zoefschildpad het volgende:
Waarom is jullie verkiezingsprogramma op alle gebieden anders dan jullie speerpunten (internetvrijheid, privacy, etc.) zo beperkt? zijn zaken als het begrotingstekort, de aow, de zorg niet belangrijk genoeg?
Zeer ernstig dat huidige partijen in de kamer dit niet willen begrijpen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:06 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Daarbij als we uiteindelijk die 6 miljard op volksgezondheid kunnen helpen besparen, die jaarlijkse 5-7 miljard aan weggegooid ICT geld bij de overheid en de 20 miljard aan ICT verspilling in het onderwijs kunnen helpen oplossen, zijn veel van de draconische besparingen waar de gevestigde partijen zich op richten een stuk minder noodzakelijk.
1- Hypotheekrente aftrek werd ons in 2010 ook al naar gevraagd. Wij zeiden toen al dat het systeem op de schop moest en dat partijen die beloofden er nooit iets aan te zullen veranderen de kiezers gewoon aan het bedonderen waren en vroeger of later zouden moeten draaien. QEDquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:39 schreef Debeul het volgende:
Daarom is het ook noodzaak dat er ICT-specialisten in de kamer komen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:08 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Zeer ernstig dat huidige partijen in de kamer dit niet willen begrijpen.
In 2010 had de PP dit al staan in het programma. Geen enkele partij die het over heeft genomen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:12 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Daarom is het ook noodzaak dat er ICT-specialisten in de kamer komen.
En hoe zouden jullie dat willen hervormen en wat is onbespreekbaar ?quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:11 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
1- Hypotheekrente aftrek werd ons in 2010 ook al naar gevraagd. Wij zeiden toen al dat het systeem op de schop moest en dat partijen die beloofden er nooit iets aan te zullen veranderen de kiezers gewoon aan het bedeonderen waren en vroeger of later zouden moeten draaien. QED
Jammer dit inderdaad, de PP heeft interresante punten waar ik achtersta, maar ik wil niet op een partij stemmen die mijn baan te grabbel gooit.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:05 schreef Esses het volgende:
Aangezien ik geen antwoord op mijn wedervraag verwacht, verwijzen naar een stemwijzer en daarnaast de vraag creatief omzeilen met een standaard praatje over de JSF... Zwaktebod van elke politicus. Misschien een idee om Defensie überhaupt in jullie partijprogramma op te nemen. Waarom denk je anders dat ik met de vraag kom.
We wachten allen op antwoord tot de stroom is uitgevallen. Je laat je mensen niet zitten!!quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:46 schreef waxmask het volgende:
[..]
De flop met de OV-chipkaart, het falende DigID, het EPD en dat virus van laatst... Er mist ICT-kennis in Den Haag.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:13 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
In 2010 had de PP dit al staan in het programma. Geen enkele partij die het over heeft genomen.
Omdat GL het er een beetje bij doet en het voor ons één van onze voornaamste bestaansreden is. GL is er voor de ecologie en wij voor de kennisecologie. De andere vraag heb ik hierboven al beantwoord.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:41 schreef RickT het volgende:
Om te beginnen, een hele belangrijke zaak waar jullie voor strijden en tof dat u hier aan mee doet. Ik zag deze vraag hierboven ook voorbij komen maar het kan geen kwaad om 'm te herhalen en een beetje aan te vullen. Waarom is volgens u onze privacy en (internet)vrijheid bij de Piratenpartij in betere handen dan bij GroenLinks?
http://digitalevrijheidswijzer.nl/
De 1e zetel van de Dierenpartij heeft veel meer invloed dan de 30e van de SP. Inmiddels hebben alle partijen een dierenparagraaf, terwijl daar vroeger niet over gesproken werd. De 34e zetel van de SP zal weinig invloed hebben wanneer er in coalitieonderhandelingen onderwerpen gaan sneuvelen (de 34e voor de VVD ook niet trouwens) het enige wat je met zo'n tactische stem bereikt is dat er iemand in de kamer komt die op het juiste moment zijn hand omhoog steekt bij een stemming. Die een of twee zetels voor de piratenpartij tonen andere partijen dat de onderwerpen belangrijk zijn, en garanderen een continue stem in het parlement die niet gebonden is door fractiediscipline.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:43 schreef waxmask het volgende:
Nou Dirk hier nog een potentiële stemmer. Ben vooralsnog van plan op de SP te gaan stemmen, vooral tactisch, maar daar dat soms ook slecht uitpakt zijn jullie mijn 2e keus. Kun je in het kort vertellen waarom ik op jullie zou moeten stemmen i.p.v. de SP? Wat zijn de grote verschillen? En wat zouden jullie kunnen betekenen met 1 a 2 zetels, zonder een soort joker partij te worden ala Dierenpartij?
In 1987 stond er op de universiteit één macje dat nooit gebruikt werd tussen 30 Aster machines (DOS). Sindsdien Mac gebruikt. De laatste jaren begint Apple echter meer te voelen als Microsoft in de jaren 80 en werk ik steeds vaker op Ubuntu. Ik vind het jammer dat er nog geen computers en telefoons zijn met een soort Max Havelaar keurmerk, dan zou ik direct overstappenquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:44 schreef MrBaas het volgende:
Haha, prachtig dat u hier gewoon antwoord op geeftquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:25 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
In 1987 stond er op de universiteit één macje dat nooit gebruikt werd tussen 30 Aster machines (DOS). Sindsdien Mac gebruikt. De laatste jaren begint Apple echter meer te voelen als Microsoft in de jaren 80 en werk ik steeds vaker op Ubuntu. Ik vind het jammer dat er nog geen computers en telefoons zijn met een soort Max Havelaar keurmerk, dan zou ik direct overstappen
Ja, geniaal. Op die beperkte politieke tijd waarin hij een fatsoenlijk standpunt over belangrijke onderwerpen had kunnen vormen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Haha, prachtig dat u hier gewoon antwoord op geeft
quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:25 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
In 1987 stond er op de universiteit één macje dat nooit gebruikt werd tussen 30 Aster machines (DOS). Sindsdien Mac gebruikt. De laatste jaren begint Apple echter meer te voelen als Microsoft in de jaren 80 en werk ik steeds vaker op Ubuntu. Ik vind het jammer dat er nog geen computers en telefoons zijn met een soort Max Havelaar keurmerk, dan zou ik direct overstappen
Je kunt natuurlijk ook het programma van de partij doorlezen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:26 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja, geniaal. Op die beperkte politieke tijd waarin hij een fatsoenlijk standpunt over belangrijke onderwerpen had kunnen vormen.
Waar dus niets in staat. Et voila! Cirkel!quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:27 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook het programma van de partij doorlezen.
Voor ons zijn burgerrechten en het respecteren daarvan van wezenlijk belang. Partijen die burgerrechten niet respecteren zullen wij niet aan een meederheid helpen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:48 schreef xAuke0 het volgende:
Vraag
Sluiten jullie partijen uit als het gaat om coalitievorming?
Bedankt voor het antwoord. Hoewel ik van mening ben dat enkel open source de problemen bij de overheid niet gaat oplossen en soms zelfs geen optie is, is het in elk geval wel een stap in de goede richting. Ik heb bewust geen extra vragen gesteld om anderen ook een kans te geven. Maar toch nog één vraag, kom je weer terug?quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:37 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
1) Kennis over ICT is het belangrijkst. De Piratenpartij wil graag open source en open standaarden invoeren bij de overheid. Daardoor kunnen veel meer mensen meedenken over hoe de processen beter gestroomlijnd kunnen worden. Bovendien kunnen op termijn andere overheden gebruik maken van onze systemen, en wij hun verbeteringen weer eenvoudig overnemen. Ook is het makkelijker voor derden om de code te controleren waardoor er geen twijfel ontstaat wat er gebeurt met de data van personen, en zal dat ook de veiligheid ten goede komen. Nu is er een groot probleem dat de overheid vaak 'locked-in' is. Daarmee bedoelen we dat als een bedrijf eenmaak software heeft geleverd, de overheid eigenlijk niet bij andere bedrijven terecht kan voor aanpassingen. Daar bestaat dus geen markt en kan het bedrijf bij vervolgopdrachten zelf de prijs bepalen.
Dat zijn dus de PVV en SGP?quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:28 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Voor ons zijn burgerrechten en het respecteren daarvan van wezenlijk belang. Partijen die burgerrechten niet respecteren zullen wij niet aan een meederheid helpen.
Bedankt voor het antwoorden!quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:28 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Voor ons zijn burgerrechten en het respecteren daarvan van wezenlijk belang. Partijen die burgerrechten niet respecteren zullen wij niet aan een meederheid helpen.
Ubuntu.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:25 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Wellicht een idee voor een nieuw standpuntquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ubuntu.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Daar werk ik ook mee.
Overigens zou een Max Havelaar keurmerk voor mobiele telefoons en pc's erg wenselijk zijn, want de grondstoffen die worden gewonnen voor deze apparaten, worden o.m. in Congo gewonnen onder zeer onmenselijke en wrede omstandigheden.
Beetje dom dit dadelijk stemmen ze voor iets wat ons allemaal geld kost 1 of 2 zetels kan dadelijk de doorslag geven.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:32 schreef BabeWatcher het volgende:
Dank voor uw komst naar FOK! Ik heb zelf geen vragen, maar ik stem juist vanwege het beperkte partijprogramma op PP. Beter 1 standpunt waar ik het mee eens ben, dan een hele lijst met standpunten waarvan ik iets meer dan de helft onderschrijf. Het is goed als er mee bèta's in de Kamer zitten en bij de Overheid gaan werken. Alle recente gebeurtenissen (OV-chipdebacle, virussen, lekken van EPD) tonen aan dat dit hard nodig is.
De Piratenpartijquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:33 schreef Debeul het volgende:
[..]
Beetje dom dit dadelijk stemmen ze voor iets wat ons allemaal geld kost 1 of 2 zetels kan dadelijk de doorslag geven.
Ik heb eerder Partij voor de Dieren gestemd, mijn stem heeft dan wel gezorgd dat PvdA steeds net 2e werd, maar toch is er meer bereikt dan wanneer er geen PvdD was en PvdA de grootste was, precies zoals dhr. Poot zegt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:33 schreef Debeul het volgende:
[..]
Beetje dom dit dadelijk stemmen ze voor iets wat ons allemaal geld kost 1 of 2 zetels kan dadelijk de doorslag geven.
Onderlinge discussie mag dus hier: De Piratenpartijquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:35 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik heb eerder Partij voor de Dieren gestemd, mijn stem heeft dan wel gezorgd dat PvdA steeds net 2e werd, maar toch is er meer bereikt dan wanneer er geen PvdD was en PvdA de grootste was, precies zoals dhr. Poot zegt.
Maar Dhr Poot is nu toch weg?quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:36 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Onderlinge discussie mag dus hier: De Piratenpartij
Komt er nog antwoord of is de tijd om ?quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:31 schreef Debeul het volgende:
Stel jullie hebben wat zetels veroverd gaan jullie dan ook echte duidelijke standpunten innemen die ook echte belangrijk zijn en die niet ICT gerelateerd zijn.
Komt daar nog voor de verkiezingen echt helderheid over of niet ?Jullie partij programma is erg ICT gerelateerd maar daar stop de wereld niet.
Kinderporno los je niet op door het onzichtbaar te maken, maar door serieus te investeren in ouderwets politiewerk, zoals Alberto Stegeman liet zien. Ook heeft Anon laten zien dat de netwerken met de juiste kennis goed te kraken zijn. De 500 animal cops zouden wat ons betreft dus beter getraind kunnen worden om KP netwerken op te sporen en te ontmantelen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:50 schreef Voorschrift het volgende:
Dag Dhr. Poot,
Waar ik wel naar benieuwd ben is waarom er een heftige fixatie is op de privacy en internetvrijheid, in een tijdperk waarin er toch genoeg makkelijk toegang is tot allemaal zaken waar we niet op zitten te wachten (denk aan kinderporno) en communicatie tussen criminelen, potentiële terroristen en grootschalig misbruik en schending van auteursrechten. Het bepleiten voor vrije YouTube constructies en het beschermen van de individuele tiener die een Justin Bieber lied download tegen stichting BREIN vind ik prima, maar schiet de Piratenpartij niet een beetje het doel voorbij?
Kortom, waarom teugels laten vieren in het algemeen, terwijl de dreigingen en schendingen alleen maar toenemen. Is eigendomsrecht en (staats-)veiligheid niet belangrijker dan 'extreem' vrij internet? Nou zijn er nog wel andere zaken die m.i. belangrijker zijn, zoals zorg, meer asfalt, minder belastingen, geen groene taksen, behoud van onze strijdkrachten, AOW, Begroting, HRA etc, maar die vragen zijn al gesteld.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:40 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Kinderporno los je niet op door het onzichtbaar te maken, maar door serieus te investeren in ouderwets politiewerk, zoals Alberto Stegeman liet zien. Ook heeft Anon laten zien dat de netwerken met de juiste kennis goed te kraken zijn. De 500 animal cops zouden wat ons betreft dus beter getraind kunnen worden om KP netwerken op te sporen en te ontmantelen.
Een beetje censuur bestaat niet, dus wanneer je de moderne bands die voor het contact met hun bands aangewezen zijn op TPB en Youtube niet in bescherming neemt tegen lobbyclubs die hen in het oude model waarin platenmaatschappijen weer alles voor het zeggen hebben niet beschermt, laat je toe dat er een filtertechnologie wordt gebouwd die via een glijdende schaal de vrijheid van meningsuiting nog veel verder beperkt. De technologie die hier met veel geld ontwikkeld wordt gaat daarnaast ook linea recta naar onderdrukkende dictaturen die we daarmee faciliteren.
Terwijl je je uitsluitend zorgen maakt over de vraag of er wel genoeg asfalt komt verdwijnt als je niet uitkijkt je mogelijkheid om daar wat over te zeggen straks. Als de andere partijen de vrijheid van meningsuiting, want daar gaat het uiteindelijk om, serieus zouden nemen, zou de PP niet nodig zijn.
Aan de basis van een democratische rechtsstaat liggen burgerrechten zoals privacy, het briefgeheim en vrije meningsuiting. Dat lijken veel van de gevestigde politieke partijen met hun focus op AOW en asfalt uit het oog te verkiezen.
Aw op deze graag.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:24 schreef AppelCake het volgende:
Wil uw partij de leeftijdsgrens van het kopen van alcohol verhogen?
Anon treed in de publieke sfeer op TV? Je moet je inlezen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:40 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Kinderporno los je niet op door het onzichtbaar te maken, maar door serieus te investeren in ouderwets politiewerk, zoals Alberto Stegeman liet zien. Ook heeft Anon laten zien dat de netwerken met de juiste kennis goed te kraken zijn. De 500 animal cops zouden wat ons betreft dus beter getraind kunnen worden om KP netwerken op te sporen en te ontmantelen.
Een beetje censuur bestaat niet, dus wanneer je de moderne bands die voor het contact met hun bands aangewezen zijn op TPB en Youtube niet in bescherming neemt tegen lobbyclubs die hen in het oude model waarin platenmaatschappijen weer alles voor het zeggen hebben niet beschermt, laat je toe dat er een filtertechnologie wordt gebouwd die via een glijdende schaal de vrijheid van meningsuiting nog veel verder beperkt. De technologie die hier met veel geld ontwikkeld wordt gaat daarnaast ook linea recta naar onderdrukkende dictaturen die we daarmee faciliteren.
Terwijl je je uitsluitend zorgen maakt over de vraag of er wel genoeg asfalt komt verdwijnt als je niet uitkijkt je mogelijkheid om daar wat over te zeggen straks. Als de andere partijen de vrijheid van meningsuiting, want daar gaat het uiteindelijk om, serieus zouden nemen, zou de PP niet nodig zijn.
Aan de basis van een democratische rechtsstaat liggen burgerrechten zoals privacy, het briefgeheim en vrije meningsuiting. Dat lijken veel van de gevestigde politieke partijen met hun focus op AOW en asfalt uit het oog te verkiezen.
En dat is jouw goed rechtquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:43 schreef Esses het volgende:
[..]
Anon treed in de publieke sfeer op TV? Je moet je inlezen.
Animalcops even omscholen? Je bent wereldvreemd.
Echt, ik ga me opnieuw orrienteren. Jullie worden het niet.
Doe eens even normaal. Met het standpunt 'omscholen' bedoelt hij natuurlijk niet letterlijk dat ze moeten worden omgeschoold.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:43 schreef Esses het volgende:
[..]
De Piratenpartij beschermt de kleine bedrijven tegen het juridische geweld dat grotere bedrijven vaak aanwenden bij "intellectueel eigendom"-zaken. Van de dreigbrieven van de Buma tot de patentclaims van Monsanto.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:46 schreef revpolen het volgende:
Wat heeft de Piratenpartij voor voordelen voor mij als ZZPer?
Hij verwijst naar een programma van steegje welke heel simpel als grotendeels fantasie van steegje kan zijn. Maar zal jullie laten.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:44 schreef erikkll het volgende:
[..]
Doe eens even normaal. Met het standpunt 'omscholen' bedoelt hij natuurlijk niet letterlijk dat ze moeten worden omgeschoold.Bovendien wordt nergens beweerd dat Anon op TV iets gedemonstreerd heeft.
Gaan we niet in dit topic besprekenquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:45 schreef erikkll het volgende:
[..]
Eens, maar er gaat in dit geval een zeer kromme beredenatie aan vooraf.
Je kan zeggen wat je wil maar Anonymous 'leden' waren toch echt op TV, of je het nou met ze eens bent of niet:quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:43 schreef Esses het volgende:
[..]
Het verband met de crisis hadden we in onze blogs nog niet expliciet gelegd, wel met de door de industrie geëiste lastenverzwaring van 60 miljoen aan thuiskopieheffingen. Goeie tip!quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:57 schreef achappey het volgende:
Hebben jullie overwogen het verband tussen de vechtende lobby, verdwijnende tussenhandel en de huidige crisis meer te benadrukken in de campagne?
Als je die aflevering gelooft... ben je echt dom.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:46 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil maar Anonymous 'leden' waren toch echt op TV, of je het nou met ze eens bent of niet:
Toegegeven, aan de grondvesten van een moderne en Westerse samenleving ligt de vrijheid van meningsuiting, maar onze samenleving (en vooral ook de economie) is ook gebouwd op eigendomsrecht, wie is de PP om dit recht te ontzeggen?quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:40 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Er zijn serieus mensen binnen Anonymous die zich bezig houden met het opsporen en melden van pedofielen die zich misdragen. Er zijn ook mensen binnen Anonymous die dit niet leuk vinden.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:47 schreef Esses het volgende:
[..]
Als je die aflevering gelooft... ben je echt dom.
Wat klopt er niet aan dan?quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:47 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik had geen vragen, maar met groot plezier meegelezen. Gaaf dat u zo hier op alles antwoord heeft willen gevenquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:47 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Het verband met de crisis hadden we in onze blogs nog niet expliciet gelegd, wel met de door de industrie geëiste lastenverzwaring van 60 miljoen aan thuiskopieheffingen. Goeie tip!
Dat vind ik uitermate sympathiek van dhr. Poot.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:47 schreef Herpderphawk het volgende:
Tijd is al een kwartier voorbij maar nog antwoorden he
Dit dusquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik had geen vragen, maar met groot plezier meegelezen. Gaaf dat u zo hier op alles antwoord heeft willen geven
maar hoe gaan jullie de kleine independant developer beschermen?quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:40 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..][quote]Op maandag 27 augustus 2012 20:40 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Geen vraag, dus hier niet op zijn plaats. Hou discussies onderling aub elders op FOK!quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:47 schreef Esses het volgende:
[..]
De artiesten schaffen zelf al geleidelijk dit soort clubs af door hun muziek beschikbaar te stellen onder een vrije licentie, zoals bijv. Creative Commons - op http://www.jamendo.com vind je o.a. muziek die je ook voor commercieel gebruik gratis mag gebruiken (donaties worden natuurlijk zeer gewaardeerd).quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:59 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Hoe denken jullie over BUMA/STEMRA? Zou het ooit afgeschaft kunnen worden, zodat ik op de website van mijn bedrijf muziek kan gebruiken?
Ik reageer juist ergens waar de PP leest.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Geen vraag, dus hier niet op zijn plaats. Hou discussies onderling aub elders op FOK!
Vandaar mijn vraag ook inderdaad.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar hoe gaan jullie de kleine independant developer beschermen?
dat vrije blije internet waar iedereen alles van iedereen met elkaar kan delen is een volgens mij een doodslag voor deze groeiende tak van sport waar zowel de ontwikkelaar als de consument nu al heel veel voordeel van heeft
deze jongens moeten inpakken of uitgevers gaan zoeken die hun product naar de winkel brengen om geld te kunnen verdienen, dat zijn 2 extra lagen die beiden niet alleen geld kosten maar ook invloed uitoefenen op de creatieve vrijheid
volgens mij is dit het tegenovergestelde van wat u zegt te willen bereiken
Maar de grote artiesten van de wereld doen dat niet. Gaat de Piratenpartij hier nog actief wat aan doen dan?quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:50 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
De artiesten schaffen zelf al geleidelijk dit soort clubs af door hun muziek beschikbaar te stellen onder een vrije licentie, zoals bijv. Creative Commons - op http://www.jamendo.com vind je o.a. muziek die je ook voor commercieel gebruik gratis mag gebruiken (donaties worden natuurlijk zeer gewaardeerd).
In de Volkskrant van 2 weken geleden noemde professor Huub Schellekens de kracht van de lobby van de industrie als belangrijke reden voor dat stilzwijgen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:59 schreef timmmmm het volgende:
Namens een onzer collega's:
Naast uw partij noemt geen enkele andere partij de farmapatenten in haar programma, betreffende besparingen op de uitgaven aan Volksgezondheid.
Dus hoe kan het dat u het afschaffen van de farmapatenten noemt als oplossing, waar geen enkele andere partij dat doet? Is dat omdat het niet haalbaar/realistisch is, of om een andere reden?
quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:54 schreef remlof het volgende:
Beste Dirk, het uur is al ruim voorbij, dus we willen je graag enorm bedanken voor je bijdrage hier vanavond. Het was erg interessant en we willen de piratenpartij alvast veel succes wensen bij de verkiezingen.
Maar we hopen natuurlijk dat je nog even blijft om eventuele nog openstaande vragen nog te beantwoorden en we willen je in ieder geval alvast (nogmaals) bedanken voor je bijdrage.
geen games als minecraft meer?quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:53 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
kan je nagaan wat er gebeurt als we straks een zetel of twee hebben
quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen games als minecraft meer?
de mods van GAM hier op fok! zullen het ongetwijfeld op prijs stellen
Welke partijen hebben dit programma tot nu toe voorzichtig "gecopy-paste"?quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:53 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
In de Volkskrant van 2 weken geleden noemde professor Huub Schellekens de kracht van de lobby van de industrie als belangrijke reden voor dat stilzwijgen.
Inmiddels hebben zowel het AMC als het EMCR het aangedurfd om de farmapatenten ter discussie te stellen en lijken andere partijen ons voorzichtig te gaan copy-pasten. We hebben dus al invloed vóór we in de kamer zitten; kan je nagaan wat er gebeurt als we straks een zetel of twee hebben
Als je meeleest zie je dat ik de vragen op volgorde beantwoordt en dat jouw vraag niet zozeer stilte veroorzaakte maar wat later in de wachrtij binnenkwamquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:59 schreef Debeul het volgende:
[..]
Ik stel hem nog maar een keertje het is wat stil
Eens.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:54 schreef remlof het volgende:
Beste Dirk, het uur is al ruim voorbij, dus we willen je graag enorm bedanken voor je bijdrage hier vanavond. Het was erg interessant en we willen de piratenpartij alvast veel succes wensen bij de verkiezingen.
Maar we hopen natuurlijk dat je nog even blijft om eventuele nog openstaande vragen nog te beantwoorden en we willen je in ieder geval alvast (nogmaals) bedanken voor je bijdrage.
Wij vinden het goed dat er aandacht is voor de cookies die overal gebruikt worden. De piratenpartij zou het echter slimmer doen, bijvoorbeeld door als overheid een plugin aan te bieden waarmee je de keuze die je nu voor elke site moet maken automatisch door kan geven.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:03 schreef AnimeFan het volgende:
Namens Stranger die er vanavond niet bij kan zijn:
[..]
Zonder de Euro zaten we vast aan de DMark en waren onze spaar- en pensioentegoeden belegd in US dollars. de Nixon shock in de jaren 70 heeft laten zien hoe makkelijk de VS ons spaargeld kon inzetten om haar eigen begrotingstekort te dekken. Via de Euro zijn we minder afhankelijk dan we waren, maar in een land dat drijft op voornamelijk Europese export is totale onafhankelijkheid als klein land sowieso onmogelijk.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik vind de PiratenPartij een aardige partij.![]()
Ik heb twee vragen, een is al aan de orde geweest volgens mij:
1. Wat is uw standpunt betreffende de Euro en de E.U. In mijn beleving gaan burgervrijheden en privacy moeilijk samen met een instituut als de Europese Unie, zo had de EU onlangs ingestemd om alle bankgegevens van EU-onderdanen aan de V.S. te overhandigen. Een zeer kwalijke zaak, in mijn overtuiging.![]()
Haha!quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:04 schreef Stefan het volgende:
Dirk
Geen idee of je dit of iets dergelijks al hebt geantwoord, val er net in
1/3e zegt op onze poll te overwegen op julllie te stemmen
1/3e FOK!kers overweegt Piratenpartij
Hebben jullie capabele mensen genoeg als de PP echt groot wordt of krijgen we LPF toestanden?
Ah.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:05 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Zonder de Euro zaten we vast aan de DMark en waren onze spaar- en pensioentegoeden belegd in US dollars. de Nixon shock in de jaren 70 heeft laten zien hoe makkelijk de VS ons spaargeld kon inzetten om haar eigen begrotingstekort te dekken. Via de Euro zijn we minder afhankelijk dan we waren, maar in een land dat drijft op voornamelijk Europese export is totale onafhankelijkheid als klein land sowieso onmogelijk.
De Euro is een gegeven. Een munt wijzigen is niet zo makkelijk.
Hetzelfde wat je hier over de EU schrijft kun je ook van de Nederlandse overheid zeggen, De Nederlandse overheid doet ook braaf wat de VS vraagt. Het maakt niet uit of je door de kat of de hond gebeten wordt. Daarom wil de Piratenpartij op alle niveau's de burgerrechten tegen overheden beschermen.
Is dat veel of juist weinig?quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:04 schreef Stefan het volgende:
Dirk
Hebben jullie capabele mensen genoeg als de PP echt groot wordt of krijgen we LPF toestanden?
quote:
Laten we dit soort discussies even houden in het andere topic s.v.p.quote:
1) Amazon heeft mooi het verband laten zien tussen zwak/geen auteursrecht en een sterk auteursrecht. Het is duidelijk dat een sterk auteursrecht slechts een beperkt aantal 'winnaars' in het systeem ten goede komt, maar dat de creatieve sector als geheel juist verschraalt ten tijde van een sterk auteursrecht:quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:04 schreef Picchia het volgende:
1. Biedt het auteursrecht niet meer vrijheid dan het afschaffen van het auteursrecht?
Dit vanwege het feit dat personen momenteel kunnen kiezen onder wat voor licentie hun werk wordt gepubliceerd: een betaalde of vrije licentie.
2. In jullie partijprogramma staat dat de piratenpartij er veel waarde aan hecht om zoveel mogelijk informatie te delen. Die past niet echt bij jullie privacystandpunt, waarbij jullie liever niet hebben dat burgers ongevraagd informatie delen.
Waarin zit hier het verschil? Mogen personen en rechtspersonen elkaars informatie wel delen, maar de overheid niet?
Wat de Piratenpartij betreft zou er een soort zoekmachine moeten komen waarin alle overheidsoducmenten automatisch gepubliceerd en opgenomen worden. De standaard instelling bij door de overheid geproduceerde documenten zou gewoon 'openbaar' moeten zijn, en slechts bij hooge uitzondering 'vertrouwelijk' of 'geheim'. Hier zouden duidelijke en strenge regels voor moeten komen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:04 schreef Schanulleke het volgende:
Jullie noemen dat de overheid transparanter moet worden, een mening die ik deel. WOB'en moet vanzelfsprekend worden. Hoe denken jullie de cultuuromslag binnen het ambtelijk apparaat te kunnen maken dat dit ook daadwerkelijk kan gaan gebeuren?
Wij zijn dat ook zat. Op wetenschappelijke lijsten staat alcohol vrijwel altijd bovenaan als meest schadelijk en verslavend. Het Nederlandse drugsbeleid is hypocriet en de wereldwijde "War on Drugs" leidt tot meer doden en ellende dan wanneer drugs vrij zouden worden gegeven. De Piratenpartij is daarom voor legalisatie van alle drugs en regulering waar nodig.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:05 schreef GrassofGod het volgende:
Kunnen jullie ervoor zorgen dat iemand die blowt zijn eigen plantjes mag kweken?
...
Ik ben het gewoon zat, al die ophef over dat plantje.
Gr
Wanneer mag een document vertrouwelijk of geheim zijn dan? De overheid handelt toch in mijn belang? Dan wil ik graag weten wat ze doen. De enige reden die ik me kan voorstellen is dat burgers direct gevaar lopen door een document te publiceren.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:21 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Wat de Piratenpartij betreft zou er een soort zoekmachine moeten komen waarin alle overheidsoducmenten automatisch gepubliceerd en opgenomen worden. De standaard instelling bij door de overheid geproduceerde documenten zou gewoon 'openbaar' moeten zijn, en slechts bij hooge uitzondering 'vertrouwelijk' of 'geheim'. Hier zouden duidelijke en strenge regels voor moeten komen.
Bedankt voor je antwoord.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:18 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
1) Amazon heeft mooi het verband laten zien tussen zwak/geen auteursrecht en een sterk auteursrecht. Het is duidelijk dat een sterk auteursrecht slechts een beperkt aantal 'winnaars' in het systeem ten goede komt, maar dat de creatieve sector als geheel juist verschraalt ten tijde van een sterk auteursrecht:
http://cdn.theatlantic.co(...)n%20pub%20domain.png
Ook TechDirt heeft laten zien dat in de tijd van het internet de creativiteit juist opbloeit:
http://www.techdirt.com/skyisrising/
Ons probleem met het auteursrecht is vooral de extreem lange duur ervan - de werking is keer op keer verlengd onder druk van uitgevers en platenmaatschappijen tot nu tot 70 jaar na de dood van de maker.
Een ander probleem is dat het auteursrecht niet is aangepast aan het digitale tijdperk - op dit moment loopt iedereen risico een misdaad te plegen zonder dat hij of zij zich van enig kwaad bewust is. Ook kinderen delen online naar hartelust; hoe leg je die nu nog niet uit dat dat niet mag van de stichting Brein? Delen voor niet-commercieel gebruik moet toegestaan worden, net als het toegestaan is een boek aan vrienden uit te lenen. In tegenstelling tot dat boek ben je bij online delen het origineel nog steeds niet kwijt.
2) op dit moment is de overheid de enige die privacy voor zichzelf claimt, de WOB verder wil uitkleden en veel relevante informatie weigert te delen onder het mom van 'staatsgeheim'. Wij willen de burger weer de privacy teruggeven die hij volgens de grondwet hoort te krijgen, en de overheid weer controleerbaar maken voor diezelfde burger.
Dat is dus geen tegenstelling maar meer de manier waarop het ooit in de grondwet bedoeld was.
Wij wilen graag meedoen aan de komende gemeenteraadsverkiezingen. Ook op gemeentelijk nivo zijn mensen nu nog weinig betrokken bij de gemeentelijke plannen en uitvoering. Een systeem van liquid feedback kan daar heel goed zijn werk doen. In Duitsland zie je dat het LQFB systeem al succesvol op gemeentelijk en provinciaal nivo wordt ingezet. Of het gaat lukken om in alle gemeenten mee te doen, is afhankelijk van de groei van de Piratenpartij.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:09 schreef MrBaas het volgende:
Heeft de PP al plannen om mee te doen aan de gemeenteraadverkiezingen?
Zoja, wat denken jullie op gemeentelijk niveau te kunnen bereiken?
Handig als terroristen zo op internet kunnen opzoeken hoe NL defensie en/of politie te werk gaan.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:26 schreef erikkll het volgende:
[..]
Wanneer mag een document vertrouwelijk of geheim zijn dan? De overheid handelt toch in mijn belang? Dan wil ik graag weten wat ze doen. De enige reden die ik me kan voorstellen is dat burgers direct gevaar lopen door een document te publiceren.
Volgens mij was de tekst in de stemwijzer vrij duidelijk, vandaar dat ik daarnaar verwees.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:05 schreef Esses het volgende:
Aangezien ik geen antwoord op mijn wedervraag verwacht, verwijzen naar een stemwijzer en daarnaast de vraag creatief omzeilen met een standaard praatje over de JSF... Zwaktebod van elke politicus. Misschien een idee om Defensie überhaupt in jullie partijprogramma op te nemen. Waarom denk je anders dat ik met de vraag kom.
Inmiddels is het 21:34 en ben ik nog steeds bezig, dus aan mijn motivatie zal het niet liggen denk ikquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:14 schreef janvanhier het volgende:
[..]
We wachten allen op antwoord tot de stroom is uitgevallen. Je laat je mensen niet zitten!!
Ik zit ook al op de site te kijken en zie dat ze hier in de gemeente nog geen posters hebben opgehangenquote:Op maandag 27 augustus 2012 21:30 schreef Schanulleke het volgende:
Bedankt voor het antwoord. Het geeft een aangenaam gevoel van 'gehoord worden'. Mijn stem zal jullie richting opkomen en ik overweeg ook voor het eerst van mijn leven om lid te worden van een politieke partij.
Yw. Banken/verzekeraars zijn de ultieme tussenhandel, die remmen tot we terug in de tijd gaan. Dat er verandering nodig is moet bij de meeste Nederlanders wel duidelijk zijn, echter niemand die het benoemt. Misschien dat jullie in dat gat kunnen springen en beetje tamtam weten te maken..quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:47 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Het verband met de crisis hadden we in onze blogs nog niet expliciet gelegd, wel met de door de industrie geëiste lastenverzwaring van 60 miljoen aan thuiskopieheffingen. Goeie tip!
Wij zijn het links/rechts denken voorbij. Het is een overblijfsel uit de tijd van de verzuiling en heeft inmiddels weinig waarde meer. Juist het star vasthouden aan dogma's van de vorige eeuw in plaats van elk probleem met gezond verstand en een open blik aan te pakken heeft ertoe geleid dat we nu al voor de 5e keer in 10 jaar naar de stembus moeten.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:22 schreef Debeul het volgende:
Onder welke politieke stroming moeten wij de Piraten partij plaatsen links rechts midden of denken jullie niet links rechts.
Even vraagje tussendoor, waar ga je de overige vragen beantwoorden? Hier op FOK! of ergens anders?quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:47 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Hiermee zou je de hele sessie kapenAls ik nu je hele lijst af ga werken kom ik niet meer toe aan hen die één vraag stelden. deze bewaar ik dus voor later om de vragen die niet aan bod zijn gekomen in deze sessie alsnog beantwoorden, okay?
quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:34 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Inmiddels is het 21:34 en ben ik nog steeds bezig, dus aan mijn motivatie zal het niet liggen denk ik
Als klein land alleen sta je niet sterk wanneer de VS je met een economische boycot dreigt. Wikileaks heeft laten zien hoe bijvoorbeeld de overheid van Zweden weerloos was tegen de dictaten van lobbyisten uit de VS: https://torrentfreak.com/(...)racy-efforts-101207/quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Excuses voor een eventuele herhaling van een vraag, maar ik acht dit toch erg belangrijk.
Nu gebleken is dat de Europese Unie niet veel op heeft met burgerrechten, persoonlijke vrijheden en privacy van haar onderdanen, is het niet beter deze unie te verlaten?
Noorwegen, IJsland en Zwitserland doen het erg goed, zeker ook aangaande burgerrechten, privacy en persoonlijke vrijheden - vooral IJsland is met haar democratisch gekozen nieuwe constitutie een toonbeeld van respect voor het volk - dus zou het niet beter zijn de E.U. te verlaten en als soeverein land verder de toekomst in te gaan?
Nee, wij zien meer in goede voorlichting over de gevaren van drugs dan in het verbieden ervan.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:24 schreef AppelCake het volgende:
Wil uw partij de leeftijdsgrens van het kopen van alcohol verhogen?
Dat siert u.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:34 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Inmiddels is het 21:34 en ben ik nog steeds bezig, dus aan mijn motivatie zal het niet liggen denk ik
Wat vind je ervan om alcohol gebruik te gaan ontmoedigen op dezelfde manier als tabaksgebruik?quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:43 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Nee, wij zien meer in goede voorlichting over de gevaren van drugs dan in het verbieden ervan.
Onze voornaamste doelstelling is het zorgen dat er een update komt voor het auteursrecht en het patentrecht, en dat er een open overheid komt die burgers mee laten kijken en denken en weer de burgerrechten respecteert. Het mooiste zou zijn als andere partijen onze standpunten uiteindelijk copy-pasten, zodat wij onszelf overbodig maken.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:30 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Heeft uw partij in de toekomst de ambitie om een volwaardige partij te worden die mogelijk het land regeert of focussen jullie je enkel op een paar standpunten?
Dank voor deze heldere uiteenzetting.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:42 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Als klein land alleen sta je niet sterk wanneer de VS je met een economische boycot dreigt. Wikileaks heeft laten zien hoe bijvoorbeeld de overheid van Zweden weerloos was tegen de dictaten van lobbyisten uit de VS: https://torrentfreak.com/(...)racy-efforts-101207/
Op sommige gebieden moet je nu eenmaal samenwerken, en zeker als je zaken als auteursrecht en octrooirecht aan wilt pakken kan je dat niet als land alleen doen.
Wel moet Europa veel democratischer worden en zich alleen bezighouden met die zaken die ook echt alleen op EU-nivo geregeld kunnen worden.
Alle partijen zijn begonnen als kleine partij met een ideaal. We verwachten geen 76 zetels te behalen, maar de stemmen van de mensen die onze idealen delen en vinden dat die punten ook gehoord worden in het parlement.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:31 schreef Debeul het volgende:
Stel jullie hebben wat zetels veroverd gaan jullie dan ook echte duidelijke standpunten innemen die ook echte belangrijk zijn en die niet ICT gerelateerd zijn.
Komt daar nog voor de verkiezingen echt helderheid over of niet ?Jullie partij programma is erg ICT gerelateerd maar daar stop de wereld niet.
https://www.piratenpartij(...)otePirate.nologo.pngquote:Op maandag 27 augustus 2012
20:32 schreef AppelCake het volgende:
Ik wil mijn vader overtuigen om op de piratenpartij te gaan stemmen.
Dirkquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:53 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
In de Volkskrant van 2 weken geleden noemde professor Huub Schellekens de kracht van de lobby van de industrie als belangrijke reden voor dat stilzwijgen.
Inmiddels hebben zowel het AMC als het EMCR het aangedurfd om de farmapatenten ter discussie te stellen en lijken andere partijen ons voorzichtig te gaan copy-pasten. We hebben dus al invloed vóór we in de kamer zitten; kan je nagaan wat er gebeurt als we straks een zetel of twee hebben
Uit de stemwijzer kwam de piratenpartij op gelijke hoogte uit als de SP.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:57 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Alle partijen zijn begonnen als kleine partij met een ideaal. We verwachten geen 76 zetels te behalen, maar de stemmen van de mensen die onze idealen delen en vinden dat die punten ook gehoord worden in het parlement.
De wereld stopt niet bij ICT maar draait inmiddels wel voor een groot deel op ICT. Door de verspilling en onkunde daar weg te nemen komt er uiteindelijk een hoop geld vrij dat aangewend kan worden om veel bezuinigingen op andere gebieden overbodig te maken.
De EU heeft vorige maand al aangekondigd daar geld voor vrij te maken; een stap die we van harte toejuichen. Open Acces Publishing en Open Data zijn wat ons betreft een hele belangrijke stap in de goede richting. Een groot probleem is dat veel van de oude publicaties nog heel lang achter slot en grendel dreigen te blijven bij de grote uitgevers van nu.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:34 schreef Bosbeetle het volgende:
In amerika zijn er initiatieven om wetenschappers richting open access publicaties te sturen. Wat vind u van deze 'beweging' en denkt u dat het in nederland ook mogelijk is om de wetenschap richting deze 'opener vorm' van publiceren te krijgen en zijn jullie bereid daar geld voor te reserveren?
top en alleen daarom ga ik al op jullie stemmenquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:44 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
De Piratenpartij beschermt de kleine bedrijven tegen het juridische geweld dat grotere bedrijven vaak aanwenden bij "intellectueel eigendom"-zaken. Van de dreigbrieven van de Buma tot de patentclaims van Monsanto.
Als je als innoverend ZZP'er een kans wil maken met je uitvinding tegen een patentroll die nog nooit iets bedacht heeft maar wel 80 patenten heeft opgekocht, of niet straks je webshop wilt opheffen omdat er als gevolg van de EU ingerommelde softwarepatenten torenhoge kosten bij komen kijken, is de Piratenpartij de enige partij die zich op die zaken focust.
Notch, de ontwikkelaar van Minecraft is ook actief binnen de Piratenbeweging. Zo zijn er meer voorbeelden van indie developers die onze standpunten delen. Mensen betalen uiteindelijk voor games omdat ze ervoor willen betalen, niet omdat ze ertoe gedwongen worden. Kijk ook bijvoorbeeld naar 'humble indie bundle', 'dwarf fortress' en zo nog een legio aan voorbeelden. Het auteursrecht is geen vereiste voor een werkzaam verdienmodel.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar hoe gaan jullie de kleine independant developer beschermen?
dat vrije blije internet waar iedereen alles van iedereen met elkaar kan delen is volgens mij een doodslag voor deze groeiende tak van sport waar zowel de ontwikkelaar als de consument nu al heel veel voordeel van heeft
deze jongens moeten inpakken of uitgevers gaan zoeken die hun product naar de winkel brengen om geld te kunnen verdienen, dat zijn 2 extra lagen die beiden niet alleen geld kosten, geld dat doorberekend word in de prijs aan de kassa, maar ook invloed uitoefenen op de creatieve vrijheid
volgens mij is dit het tegenovergestelde van wat u zegt te willen bereiken
Het zijn juist de rechthebbenden en de lobbyisten die zich schandalig hebben gedragen en de hele maatschappelijke deal waarop het copyright ooit gebaseerd was om zeep hebben geholpen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag ook inderdaad.
Het ontnemen van eigendomsrecht (ofwel het niet erkennen ervan in dit geval) is een schandalig voorstel.
Notch was niet echt blij met Fortresscraft op XBLA wat nagenoeg een rechtstreekse kopie is van minecraft andersquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:20 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Notch, de ontwikkelaar van Minecraft is ook actief binnen de Piratenbeweging. Zo zijn er meer voorbeelden van indie developers die onze standpunten delen. Mensen betalen uiteindelijk voor games omdat ze ervoor willen betalen, niet omdat ze ertoe gedwongen worden. Kijk ook bijvoorbeeld naar 'humble indie bundle', 'dwarf fortress' en zo nog een legio aan voorbeelden. Het auteursrecht is geen vereiste voor een werkzaam verdienmodel.
Bedankt voor het antwoord goed te weten dat er over nagedacht wordt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:12 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
De EU heeft daar vorige maand al angekondigd daar geld voor vrij te maken; een stap die we van harte toejuichen. Open Acces Publishing en Open Data zijn wat ons betreft een hele belangrijke stap in de goede richting. Een groot probleem is dat veel van de oude publicaties nog heel lang achter slot en grendel dreigen te blijven bij de grote uitgevers van nu.
Subsidie is denk ik ook nodig om redacteuren en reviewers over te laten stappen naar Open Access. Voor veel onderzoekers is de reputatie van die reviewers nog een belangrijke reden hun onderzoek aan te bieden bij de traditionele uitgevers.
Het is een investering die zichzelf ook uiteindelijk zal terugverdienen door de lagere abonnementskosten voor universiteitsbibliotheken, die nu veel abonnementsgeld moeten betalen om het onderzoek dat door hun faculteiten geproduceerd is te kunnen opnemen in hun collecties.
Wij hebben niet het marketingbudget dat de LPF indertijd had en groeien gestaag in plaats van explosief. Dus wat ons betreft geen LPF toestandenquote:Op maandag 27 augustus 2012 21:04 schreef Stefan het volgende:
Dirk
Dat zou inderdaad een goede stelregel zijn. Op dit moment lijkt het juist andersom te zijn; alles is in eerste instantie geheim of vertrouwelijk en slechts bij uitzondering openbaar.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:26 schreef erikkll het volgende:
[..]
Wanneer mag een document vertrouwelijk of geheim zijn dan? De overheid handelt toch in mijn belang? Dan wil ik graag weten wat ze doen. De enige reden die ik me kan voorstellen is dat burgers direct gevaar lopen door een document te publiceren.
De explosieve groei lag toch aan de moord op Fortuyn?quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:26 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Wij hebben niet het marketingbudget dat de LPF indertijd had en groeien gestaag in plaats van explosief. Dus wat ons betreft geen LPF toestanden
Bedankt voor u uitgebreide antwoord en met deze laatste paragraaf ben ik het volledig eens!quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:00 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Bovendien is cookiewet een typisch geval van inmenging van de overheid waar ze eigenlijk niets te zoeken hebben. Mensen kunnen zelf met alle gemak ervoor zorgen dat ze geen cookies krijgen, gewoon uitzetten, of toestaan voor bepaalde websites. Waar al die moeite beter in gestoken had kunnen worden is mensen, waaronder kamerleden, voor te lichten over die mogelijkheden. Deze wetgeving biedt slechts schijnveiligheid.
1) https://ecodissident.net/immiquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:25 schreef remlof het volgende:
Waarom is je website in IJsland geregistreerd Dirk?
Absurd en absurder.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:32 schreef fps het volgende:
En nog een vraag wat denkt u er van dat de VS zo veel informatie wil hebben van EU burgers?
En het gehoor geven aan deze vragen
onzinquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:42 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Absurd en absurder.
Als de VS roept 'spring' is het enige dat NL vraagt 'hoe hoog?'
Niet te ongenuanceerd nu hoor.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:42 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Absurd en absurder.
Als de VS roept 'spring' is het enige dat NL vraagt 'hoe hoog?'
Inderdaad. Super! Voorbeeld voor alle partijleidersquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:56 schreef Greys het volgende:
De heer Poot heeft aangegeven er nu echt een einde aan te moeten breien.
Logisch, na zo'n lang 'uurtje'
Dirk, je bent bijna 3,5 keer zo lang gebleven als was afgesproken om onze users te voorzien van heel uitgebreide antwoorden. Nogmaals grote dank daarvoor!
Dit! Echt super!quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:56 schreef Greys het volgende:
Dirk, je bent bijna 3,5 keer zo lang gebleven als was afgesproken om onze users te voorzien van heel uitgebreide antwoorden. Nogmaals grote dank daarvoor!
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:56 schreef Greys het volgende:
quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:05 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik ben er helaas niet bij, dus hopelijk worden mijn vragen beantwoord.
1. Hoe staan jullie tegen klokkenluiders à la Julian Assange die staatsgeheimen lekt op WikiLeaks? Horen jullie dan als overheid hem te vervolgen omdat hij jullie geheimen heeft blootgelegd, of staan jullie als Piratenpartij dan principieel achter hem?
2. Wat vinden jullie van organisaties als Anonymous? Een verrijking voor de wereld of een bedreiging? Eigenlijk is deze vraag van dezelfde strekking als de vorige.
3. Hoe zouden jullie jezelf indelen in het politieke spectrum (links, rechts, conservatief, progressief of een eigen definitie)?
Jullie hebben hele goede punten, maar ik heb nog even dat laatste zetje nodig om van de SP over te stappen!
Zie DMquote:Op maandag 27 augustus 2012 23:03 schreef Gary_Oak het volgende:
Awh, jammer.Had ik een tram eerder moeten pakken.
De laatste dan:quote:
Hartstikke bedankt, meneer Poot!quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:07 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
De laatste dan:
1) Wij staan achter Wikileaks en haar doelstellingen. In 2007 nog werd Wikileaks in de hele wereld bejubeld omdat de organisatie belangrijke misstanden in Kenia had blootgelegd. Het is hypocriet om dezelfde organisatie te gaan vervolgen wanneer het een keer informatie naar buiten brengt die onze overheid of de Amerikaanse overheid in verlegenheid brengt. Het is hetzelfde 2-slachtige beleid van onze overheid dat we ook zien bij andere dissidenten: als ze in een ver buitenland zitten sponsoren we cursussen om hen anoniem het internet op te helpen, maar in eigen land doen we juist alles om die anonimiteit op te heffen en wordt zelfs regelmatig het idee gelanceerd om zaken als TOR en encryptie maar te verbieden.
2)Anon is een uitingsvorm van een generatie die zich bewust is van het belang en de mogelijkheden van internet, en die reageert op bedreigingen daarvan. Vroeger had je demonstraties in Amsterdam en waren na afloop alle stenen uit de straat verdwenen, nu moet er een keer een server opnieuw worden opgestart. Het verbaast me hoe fel en snel de overheid reageerde toen uit protest tegen de Wikileaks boycott door Paypal, Mastercard en Visa de high tech cybercrime unit hier bovenop dook, en hoe stil die zelfde agenten zich hebben gehouden toen de afgelopen weken Wikileaks massaal werd geDDOSt door een amerikaanse club die zich ''Antileaks' noemt. Ook hier zie je weer een dubbele moraal van de overheid.
3) had ik eerder beantwoord.
Jullie heel hartelijk dank voor de uitnodiging, ik vond het erg leuk om de vragen te beantwoorden en de reacties te lezen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:04 schreef remlof het volgende:
Heel erg bedankt Dirk, ik denk dat dit topic veel duidelijkheid heeft geschapen ove de standpunten van de Piratenpartij.
En ik moet zeggen, vast niet als enige, dat ik er heel erg positief tegenover sta.
We gaan meneer Poot nu echt even nog wat rust gunnen vanavond, of tijd om nog andere belangrijke zaken te doen, goed?quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:09 schreef datisstom het volgende:
Misschien mijn vraag nog even als laatst?
quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:08 schreef Dirk_Poot het volgende:
Jullie heel hartelijk dank voor de uitnodiging, ik vond het erg leuk om de vragen te beantwoorden en de reacties te lezen.
Ik kom graag nog eens terug!
* Dirk_Poot Sluit af
Ok.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:10 schreef Greys het volgende:
[..]
We gaan meneer Poot nu echt even nog wat rust gunnen vanavond, of tijd om nog andere belangrijke zaken te doen, goed?Misschien kan je je vraag wel gewoon hier achterlaten, wie weet dat hij nog een gaatje heeft de komende dagen om je vraag alsnog te beantwoorden
Mooi nieuwsberichtje over schrijven?quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:30 schreef Stefan het volgende:
Dirk, ik ga het nog even op mn gemak doorlezen
Gaan we vandaag mee aan de slagquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:54 schreef erikkll het volgende:
[..]
Mooi nieuwsberichtje over schrijven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |