abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116084772
Ik heb geen vragen, ik wil alleen zeggen dat ik het geweldig vind waar jullie allemaal voor staan, en mijn stem hebben jullie!
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  maandag 27 augustus 2012 @ 21:50:38 #202
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_116084841
Hallo meneer Poot.

Je zei in een eerdere post dat de partij zich gaat beperken tot 1 onderwerp om geen schade op te lopen zoals met de D66 gebeurt is.

Beperk je zo het liquid feedback systeem niet te veel? Dit systeem zorgt er toch juist voor dat de partij in potentie een multi issue partij is?

quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:43 schreef Dirk_Poot het volgende:

[..]

Nee, wij zien meer in goede voorlichting over de gevaren van drugs dan in het verbieden ervan.
Wat vind je ervan om alcohol gebruik te gaan ontmoedigen op dezelfde manier als tabaksgebruik?
pi_116084908
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:30 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Heeft uw partij in de toekomst de ambitie om een volwaardige partij te worden die mogelijk het land regeert of focussen jullie je enkel op een paar standpunten?
Onze voornaamste doelstelling is het zorgen dat er een update komt voor het auteursrecht en het patentrecht, en dat er een open overheid komt die burgers mee laten kijken en denken en weer de burgerrechten respecteert. Het mooiste zou zijn als andere partijen onze standpunten uiteindelijk copy-pasten, zodat wij onszelf overbodig maken.

D66 heeft laten zien dat het functioneren als 'volwaardige partij' en het nastreven van je kroonjuwelen elkaar vaak uitsluiten, zodat je originele doelen onbereikbaar blijven.

Regeringsdeelname zullen we voor de toekomst niet uitsluiten, maar dat mag nooit een wortel worden om je grondbeginselen niet meer na te streven.
  maandag 27 augustus 2012 @ 21:54:40 #204
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116085063
Vraag 1:Ik weet niet of deze vraag al gesteld is, maar hoe staat u precies tegenover Europa? Ik heb gelezen dat u bent voor een meer democratisch Europa, maar wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Ik denk persoonlijk dat het beter is als Europa helemaal niet zoveel invloed heeft maar als afzonderlijke landen juist genoeg macht houden, ik zie vele nadelen in een overkoepelend bestuur, dat is al terug te zien in kleine winkels die te lijden hebben onder globalisatie, waarbij ze niet meer goed kunnen concurreren. Wat is de mening van uw partij hieromtrent? Dat de kleine burger steeds minder invloed heeft door een steeds groter Europa?

Vraag 2:Ik weet ook niet of dit al gevraagd is, maar wat is de Piratenpartij van plan te doen aan het onderwijs? Moet ik veel geld betalen als ik ga studeren, of wil de Piratenpartij ervoor zorgen dat studies zoveel mogelijk betaalbaar worden, in plaats van zaken als een langstudeerboete, zoals is ingevoerd door het vorige kabinet?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  maandag 27 augustus 2012 @ 21:55:46 #205
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_116085134
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:42 schreef Dirk_Poot het volgende:

[..]

Als klein land alleen sta je niet sterk wanneer de VS je met een economische boycot dreigt. Wikileaks heeft laten zien hoe bijvoorbeeld de overheid van Zweden weerloos was tegen de dictaten van lobbyisten uit de VS: https://torrentfreak.com/(...)racy-efforts-101207/

Op sommige gebieden moet je nu eenmaal samenwerken, en zeker als je zaken als auteursrecht en octrooirecht aan wilt pakken kan je dat niet als land alleen doen.
Wel moet Europa veel democratischer worden en zich alleen bezighouden met die zaken die ook echt alleen op EU-nivo geregeld kunnen worden.
Dank voor deze heldere uiteenzetting.

Dit overtreft mijn verwachtingen! Ik ga de verwijzing doorlezen, interessante materie. :)

De V.S. is zeer zeker een veel groter kwaad dan de E.U., het ontbreekt thans inderdaad aan democratie binnen de E.U. en de E.U. houdt zich bezig met zaken waar zij zich niet mee bezig dienen te houden.
Ik snap de pragmatische houding dat je samen sterker staat. Een dilemma inderdaad.

Lastig.

Maar nogmaals dank en ik laat e.e.a. bezinken. :)
pi_116085249
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:31 schreef Debeul het volgende:
Stel jullie hebben wat zetels veroverd gaan jullie dan ook echte duidelijke standpunten innemen die ook echte belangrijk zijn en die niet ICT gerelateerd zijn.
Komt daar nog voor de verkiezingen echt helderheid over of niet ?Jullie partij programma is erg ICT gerelateerd maar daar stop de wereld niet.
Alle partijen zijn begonnen als kleine partij met een ideaal. We verwachten geen 76 zetels te behalen, maar de stemmen van de mensen die onze idealen delen en vinden dat die punten ook gehoord worden in het parlement.

De wereld stopt niet bij ICT maar draait inmiddels wel voor een groot deel op ICT. Door de verspilling en onkunde daar weg te nemen komt er uiteindelijk een hoop geld vrij dat aangewend kan worden om veel bezuinigingen op andere gebieden overbodig te maken.
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 21:58:28 #207
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_116085291
Mijn complimenten voor dit gesprek! _O_

Bedankt dat u de tijd wilde nemen om hier vanavond onze vragen te beantwoorden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_116085475
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012

20:32
schreef AppelCake het volgende:

Ik wil mijn vader overtuigen om op de piratenpartij te gaan stemmen. :P
https://www.piratenpartij(...)otePirate.nologo.png
http://piratenpartei-mv.d(...)iratenpartei%204.jpg
:)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 augustus 2012 @ 22:03:14 #209
163650 Greys
pi_116085605
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:53 schreef Dirk_Poot het volgende:

[..]

In de Volkskrant van 2 weken geleden noemde professor Huub Schellekens de kracht van de lobby van de industrie als belangrijke reden voor dat stilzwijgen.

Inmiddels hebben zowel het AMC als het EMCR het aangedurfd om de farmapatenten ter discussie te stellen en lijken andere partijen ons voorzichtig te gaan copy-pasten. We hebben dus al invloed vóór we in de kamer zitten; kan je nagaan wat er gebeurt als we straks een zetel of twee hebben :)
Dirk :W
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag! Ik kon door werk niet live aanwezig zijn bij het gesprek maar mijn collega timmmmm was zo lief mijn vraag aan je voor te leggen.

Ik wil je enorm bedanken ook voor je (vele!) tijd en moeite die je hebt gestoken in het zeer uitgebreid beantwoorden van de vragen. Dat hebben we wel eens anders gezien tijdens live gesprekken op FOK! :) Dus chapeau.

En het quoten is ook helemaal goed gegaan ;) ^O^

Heel veel succes Dirk!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Boks-Chick maandag 27 augustus 2012 @ 22:05:37 #210
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_116085772
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:57 schreef Dirk_Poot het volgende:

[..]

Alle partijen zijn begonnen als kleine partij met een ideaal. We verwachten geen 76 zetels te behalen, maar de stemmen van de mensen die onze idealen delen en vinden dat die punten ook gehoord worden in het parlement.

De wereld stopt niet bij ICT maar draait inmiddels wel voor een groot deel op ICT. Door de verspilling en onkunde daar weg te nemen komt er uiteindelijk een hoop geld vrij dat aangewend kan worden om veel bezuinigingen op andere gebieden overbodig te maken.
Uit de stemwijzer kwam de piratenpartij op gelijke hoogte uit als de SP.

De toelichtingen (in de vergelijkingen van mijn keuzen tov die van de 2 partijen) goed bekeken,en ik kon alleen maar tot de conclusie komen dat de nuancering aan de ene kant, en de duidelijkheid aan de andere kant mij volledig naar de piratenpartij heeft doen brengen. Mijn stem had u al, maar nu na vanavond, de heldere beantwoording, concreet, geen gebakken lucht, mijn stem is nu zeker :).

Maar beloof me een ding *pretty please*. Mocht het zo gek lopen dat jullie daadwerkelijk in een coalitie komen enzo: blijf bij jullie programma. Ik ben zo ziek van partijen die a, b en c zeggen maar als puntje bij paaltje komt, volledig voor x, y en z gaan puur omdat ze zo graag macht willen hebben :r

En nogmaals bedantk voor alle geduld en alle tijd die u gestoken heeft in deze FOK! avond _O_
lolwut
  Boks-Chick maandag 27 augustus 2012 @ 22:06:20 #212
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_116085873
Goed gesprek. Bedankt Dirk!
pi_116085979
Mijn laatste stukje twijfel is weggenomen. Ik ga op de piratenpartij stemmen.
pi_116086162
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:34 schreef Bosbeetle het volgende:
In amerika zijn er initiatieven om wetenschappers richting open access publicaties te sturen. Wat vind u van deze 'beweging' en denkt u dat het in nederland ook mogelijk is om de wetenschap richting deze 'opener vorm' van publiceren te krijgen en zijn jullie bereid daar geld voor te reserveren?
De EU heeft vorige maand al aangekondigd daar geld voor vrij te maken; een stap die we van harte toejuichen. Open Acces Publishing en Open Data zijn wat ons betreft een hele belangrijke stap in de goede richting. Een groot probleem is dat veel van de oude publicaties nog heel lang achter slot en grendel dreigen te blijven bij de grote uitgevers van nu.
Subsidie is denk ik ook nodig om redacteuren en reviewers over te laten stappen naar Open Access. Voor veel onderzoekers is de reputatie van die reviewers nog een belangrijke reden hun onderzoek aan te bieden bij de traditionele uitgevers.

Het is een investering die zichzelf ook uiteindelijk zal terugverdienen door de lagere abonnementskosten voor universiteitsbibliotheken, die nu veel abonnementsgeld moeten betalen om het onderzoek dat door hun faculteiten geproduceerd is te kunnen opnemen in hun collecties.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dirk_Poot op 27-08-2012 23:52:45 ]
pi_116086407
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:44 schreef Dirk_Poot het volgende:

[..]

De Piratenpartij beschermt de kleine bedrijven tegen het juridische geweld dat grotere bedrijven vaak aanwenden bij "intellectueel eigendom"-zaken. Van de dreigbrieven van de Buma tot de patentclaims van Monsanto.
Als je als innoverend ZZP'er een kans wil maken met je uitvinding tegen een patentroll die nog nooit iets bedacht heeft maar wel 80 patenten heeft opgekocht, of niet straks je webshop wilt opheffen omdat er als gevolg van de EU ingerommelde softwarepatenten torenhoge kosten bij komen kijken, is de Piratenpartij de enige partij die zich op die zaken focust.
top en alleen daarom ga ik al op jullie stemmen ^O^
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 22:16:38 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116086446
maar kleine onafhankelijk ontwikkelaars van software die via de digitale distributie geld willen verdienen kunnen de pot op?

zijn vaak net zo goed ZZP'ers en als je die hun verkooppunt af gaat pakken dan hebben ze daar een stuk meer last van dan van patententrollen en grote machtige onzichtbare lobbies waarvan je alleen wat in de kranten leest
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 22:19:12 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116086613
veel van uw stemmers zijn gamers gok ik
pi_116086691
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar hoe gaan jullie de kleine independant developer beschermen?

dat vrije blije internet waar iedereen alles van iedereen met elkaar kan delen is volgens mij een doodslag voor deze groeiende tak van sport waar zowel de ontwikkelaar als de consument nu al heel veel voordeel van heeft

deze jongens moeten inpakken of uitgevers gaan zoeken die hun product naar de winkel brengen om geld te kunnen verdienen, dat zijn 2 extra lagen die beiden niet alleen geld kosten, geld dat doorberekend word in de prijs aan de kassa, maar ook invloed uitoefenen op de creatieve vrijheid

volgens mij is dit het tegenovergestelde van wat u zegt te willen bereiken
Notch, de ontwikkelaar van Minecraft is ook actief binnen de Piratenbeweging. Zo zijn er meer voorbeelden van indie developers die onze standpunten delen. Mensen betalen uiteindelijk voor games omdat ze ervoor willen betalen, niet omdat ze ertoe gedwongen worden. Kijk ook bijvoorbeeld naar 'humble indie bundle', 'dwarf fortress' en zo nog een legio aan voorbeelden. Het auteursrecht is geen vereiste voor een werkzaam verdienmodel.
pi_116086870
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:51 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Vandaar mijn vraag ook inderdaad.

Het ontnemen van eigendomsrecht (ofwel het niet erkennen ervan in dit geval) is een schandalig voorstel.
Het zijn juist de rechthebbenden en de lobbyisten die zich schandalig hebben gedragen en de hele maatschappelijke deal waarop het copyright ooit gebaseerd was om zeep hebben geholpen.
http://dirkpoot.is/blogger/2011/09/13/copyright-the-deal-is-off/
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 22:23:34 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116086937
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:20 schreef Dirk_Poot het volgende:

[..]

Notch, de ontwikkelaar van Minecraft is ook actief binnen de Piratenbeweging. Zo zijn er meer voorbeelden van indie developers die onze standpunten delen. Mensen betalen uiteindelijk voor games omdat ze ervoor willen betalen, niet omdat ze ertoe gedwongen worden. Kijk ook bijvoorbeeld naar 'humble indie bundle', 'dwarf fortress' en zo nog een legio aan voorbeelden. Het auteursrecht is geen vereiste voor een werkzaam verdienmodel.
Notch was niet echt blij met Fortresscraft op XBLA wat nagenoeg een rechtstreekse kopie is van minecraft anders

niemand wil voor games betalen, men betaald ervoor omdat men games wil spelen
als je mijn recht om alles gratis van het web te trekken verankerd in de grondwet dan betaal ik helemaal nergens meer voor

zie ook het 'succes' van Sony's PSP of de belabberde staat van PC gaming
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 22:24:45 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116087026
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:12 schreef Dirk_Poot het volgende:

[..]

De EU heeft daar vorige maand al angekondigd daar geld voor vrij te maken; een stap die we van harte toejuichen. Open Acces Publishing en Open Data zijn wat ons betreft een hele belangrijke stap in de goede richting. Een groot probleem is dat veel van de oude publicaties nog heel lang achter slot en grendel dreigen te blijven bij de grote uitgevers van nu.
Subsidie is denk ik ook nodig om redacteuren en reviewers over te laten stappen naar Open Access. Voor veel onderzoekers is de reputatie van die reviewers nog een belangrijke reden hun onderzoek aan te bieden bij de traditionele uitgevers.

Het is een investering die zichzelf ook uiteindelijk zal terugverdienen door de lagere abonnementskosten voor universiteitsbibliotheken, die nu veel abonnementsgeld moeten betalen om het onderzoek dat door hun faculteiten geproduceerd is te kunnen opnemen in hun collecties.
Bedankt voor het antwoord goed te weten dat er over nagedacht wordt. :) En dat er ook bewustzijn is dat open niet persee gratis is... om open access te publiceren betalen wetenschappers vaak een veel hogere fee, dat is om die genoemde abonnement gelden te compenseren.

Als wetenschapper die zelf al en van plan is vaker in open access journals te publiceren krijgen jullie mijn stem.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:25:33 #223
104871 remlof
Europees federalist
pi_116087084
Waarom is je website in IJsland geregistreerd Dirk?
pi_116087183
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:04 schreef Stefan het volgende:
Dirk

Geen idee of je dit of iets dergelijks al hebt geantwoord, val er net in

1/3e zegt op onze poll te overwegen op julllie te stemmen
1/3e FOK!kers overweegt Piratenpartij

Hebben jullie capabele mensen genoeg als de PP echt groot wordt of krijgen we LPF toestanden?
Wij hebben niet het marketingbudget dat de LPF indertijd had en groeien gestaag in plaats van explosief. Dus wat ons betreft geen LPF toestanden :)
pi_116087374
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:26 schreef erikkll het volgende:

[..]

Wanneer mag een document vertrouwelijk of geheim zijn dan? De overheid handelt toch in mijn belang? Dan wil ik graag weten wat ze doen. De enige reden die ik me kan voorstellen is dat burgers direct gevaar lopen door een document te publiceren.
Dat zou inderdaad een goede stelregel zijn. Op dit moment lijkt het juist andersom te zijn; alles is in eerste instantie geheim of vertrouwelijk en slechts bij uitzondering openbaar.
pi_116087378
Op welke partij zou je zelf stemmen als de Piratenpartij niet bestond?
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:30:33 #227
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116087389
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:26 schreef Dirk_Poot het volgende:

[..]

Wij hebben niet het marketingbudget dat de LPF indertijd had en groeien gestaag in plaats van explosief. Dus wat ons betreft geen LPF toestanden :)
De explosieve groei lag toch aan de moord op Fortuyn?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_116087393
Ik wilde nog even mijn waardering uitspreken voor het feit dat u hier bent gekomen en nog steeds vragen aan het beantwoorden bent. ^O^
pi_116087476
En nog een vraag wat denkt u er van dat de VS zo veel informatie wil hebben van EU burgers?
En het gehoor geven aan deze vragen
pi_116087769
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:00 schreef Dirk_Poot het volgende:

[..]

Bovendien is cookiewet een typisch geval van inmenging van de overheid waar ze eigenlijk niets te zoeken hebben. Mensen kunnen zelf met alle gemak ervoor zorgen dat ze geen cookies krijgen, gewoon uitzetten, of toestaan voor bepaalde websites. Waar al die moeite beter in gestoken had kunnen worden is mensen, waaronder kamerleden, voor te lichten over die mogelijkheden. Deze wetgeving biedt slechts schijnveiligheid.
Bedankt voor u uitgebreide antwoord en met deze laatste paragraaf ben ik het volledig eens!

Heel erg tof dat u de moeite heeft genomen op FOK! vragen te beantwoorden en ik hoop dat uw partij de komende kamerverkiezingen tenmintse één zetel binnen kan slepen.

P.S. kunt u de user 'Nallath' op jullie website eens verwijzen naar de uitleg van d/t-gebruik want dankzij die fouten komen zijn goed onderbouwde reacties altijd wat amateuristischer over
pi_116087837
Erg interessant om te lezen allemaal en ik overweeg een stem op de PP en dat idee is eigenlijk alleen maar sterker geworden door wat ik in dit topic lees. :)
pi_116087881
Ha, hij was ook op TV net :P
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:40:04 #233
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_116087928
steunt u de democratische volksrepubliek Noord-Korea
pi_116087940
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:25 schreef remlof het volgende:
Waarom is je website in IJsland geregistreerd Dirk?
1) https://ecodissident.net/immi
2) Ook de plek waar mijn mailserver staat, vwb dataretentiewetgeving :)
3) .is geeft een leuke comninatie met de domeinnaam
pi_116088050
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:32 schreef fps het volgende:
En nog een vraag wat denkt u er van dat de VS zo veel informatie wil hebben van EU burgers?
En het gehoor geven aan deze vragen
Absurd en absurder.
Als de VS roept 'spring' is het enige dat NL vraagt 'hoe hoog?'
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 22:43:04 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116088078
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:42 schreef Dirk_Poot het volgende:

[..]

Absurd en absurder.
onzin
pi_116088117
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:42 schreef Dirk_Poot het volgende:

[..]

Absurd en absurder.
Niet te ongenuanceerd nu hoor. :P
pi_116088231
NL zou ook op moeten komen voor Assange wat mij betreft.
Engeland gijzelt 'm zo ongeveer, en wij doen er niks aan omdat de VS er belang bij heeft?
Als het om een Iraanse dissident ging had ie wel de steun van onze regering.

Zou het kunnen dat we Dirk_Poot nog terug zien na dit topic?

[ Bericht 2% gewijzigd door AnimeFan op 27-08-2012 22:57:47 ]
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 augustus 2012 @ 22:56:03 #239
163650 Greys
pi_116088745
De heer Poot heeft aangegeven er nu echt een einde aan te moeten breien.
Logisch, na zo'n lang 'uurtje' ;)

Dirk, je bent bijna 3,5 keer zo lang gebleven als was afgesproken om onze users te voorzien van heel uitgebreide antwoorden. Nogmaals grote dank daarvoor! ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_116088869
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:56 schreef Greys het volgende:

Dirk, je bent bijna 3,5 keer zo lang gebleven als was afgesproken om onze users te voorzien van heel uitgebreide antwoorden. Nogmaals grote dank daarvoor! ^O^
Inderdaad. Super! Voorbeeld voor alle partijleiders :)
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:58:47 #241
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_116088884
Nog steeds online? :o

Ik had nog wel een paar prangende vragen ;(
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Boks-Chick maandag 27 augustus 2012 @ 22:58:52 #242
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_116088888
quote:

Dit! Echt super! _O_
lolwut
pi_116088976
quote:

Helemaal mee eens! :)
  maandag 27 augustus 2012 @ 23:02:52 #244
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_116089093
Ik ben thuis, antwoordt u mij! :@

quote:
99s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:05 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik ben er helaas niet bij, dus hopelijk worden mijn vragen beantwoord. *O*

1. Hoe staan jullie tegen klokkenluiders à la Julian Assange die staatsgeheimen lekt op WikiLeaks? Horen jullie dan als overheid hem te vervolgen omdat hij jullie geheimen heeft blootgelegd, of staan jullie als Piratenpartij dan principieel achter hem?

2. Wat vinden jullie van organisaties als Anonymous? Een verrijking voor de wereld of een bedreiging? Eigenlijk is deze vraag van dezelfde strekking als de vorige.

3. Hoe zouden jullie jezelf indelen in het politieke spectrum (links, rechts, conservatief, progressief of een eigen definitie)?

Jullie hebben hele goede punten, maar ik heb nog even dat laatste zetje nodig om van de SP over te stappen! ^O^
  maandag 27 augustus 2012 @ 23:03:24 #245
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_116089127
Awh, jammer. :P Had ik een tram eerder moeten pakken. 8)7
  maandag 27 augustus 2012 @ 23:04:04 #246
104871 remlof
Europees federalist
pi_116089171
Heel erg bedankt Dirk, ik denk dat dit topic veel duidelijkheid heeft geschapen ove de standpunten van de Piratenpartij.

En ik moet zeggen, vast niet als enige, dat ik er heel erg positief tegenover sta.
pi_116089263
quote:
99s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:03 schreef Gary_Oak het volgende:
Awh, jammer. :P Had ik een tram eerder moeten pakken. 8)7
Zie DM :P
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 23:05:59 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116089284
ik ben niet overtuigd maar de genomen moeite is iig prijzenswaardig ^O^
pi_116089349
quote:
99s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:02 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik ben thuis, antwoordt u mij! :@

[..]

De laatste dan:
1) Wij staan achter Wikileaks en haar doelstellingen. In 2007 nog werd Wikileaks in de hele wereld bejubeld omdat de organisatie belangrijke misstanden in Kenia had blootgelegd. Het is hypocriet om dezelfde organisatie te gaan vervolgen wanneer het een keer informatie naar buiten brengt die onze overheid of de Amerikaanse overheid in verlegenheid brengt. Het is hetzelfde 2-slachtige beleid van onze overheid dat we ook zien bij andere dissidenten: als ze in een ver buitenland zitten sponsoren we cursussen om hen anoniem het internet op te helpen, maar in eigen land doen we juist alles om die anonimiteit op te heffen en wordt zelfs regelmatig het idee gelanceerd om zaken als TOR en encryptie maar te verbieden.

2)Anon is een uitingsvorm van een generatie die zich bewust is van het belang en de mogelijkheden van internet, en die reageert op bedreigingen daarvan. Vroeger had je demonstraties in Amsterdam en waren na afloop alle stenen uit de straat verdwenen, nu moet er een keer een server opnieuw worden opgestart. Het verbaast me hoe fel en snel de overheid reageerde toen uit protest tegen de Wikileaks boycott door Paypal, Mastercard en Visa de high tech cybercrime unit hier bovenop dook, en hoe stil die zelfde agenten zich hebben gehouden toen de afgelopen weken Wikileaks massaal werd geDDOSt door een amerikaanse club die zich ''Antileaks' noemt. Ook hier zie je weer een dubbele moraal van de overheid.

3) had ik eerder beantwoord.
  maandag 27 augustus 2012 @ 23:08:38 #250
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_116089411
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:07 schreef Dirk_Poot het volgende:

[..]

De laatste dan:
1) Wij staan achter Wikileaks en haar doelstellingen. In 2007 nog werd Wikileaks in de hele wereld bejubeld omdat de organisatie belangrijke misstanden in Kenia had blootgelegd. Het is hypocriet om dezelfde organisatie te gaan vervolgen wanneer het een keer informatie naar buiten brengt die onze overheid of de Amerikaanse overheid in verlegenheid brengt. Het is hetzelfde 2-slachtige beleid van onze overheid dat we ook zien bij andere dissidenten: als ze in een ver buitenland zitten sponsoren we cursussen om hen anoniem het internet op te helpen, maar in eigen land doen we juist alles om die anonimiteit op te heffen en wordt zelfs regelmatig het idee gelanceerd om zaken als TOR en encryptie maar te verbieden.

2)Anon is een uitingsvorm van een generatie die zich bewust is van het belang en de mogelijkheden van internet, en die reageert op bedreigingen daarvan. Vroeger had je demonstraties in Amsterdam en waren na afloop alle stenen uit de straat verdwenen, nu moet er een keer een server opnieuw worden opgestart. Het verbaast me hoe fel en snel de overheid reageerde toen uit protest tegen de Wikileaks boycott door Paypal, Mastercard en Visa de high tech cybercrime unit hier bovenop dook, en hoe stil die zelfde agenten zich hebben gehouden toen de afgelopen weken Wikileaks massaal werd geDDOSt door een amerikaanse club die zich ''Antileaks' noemt. Ook hier zie je weer een dubbele moraal van de overheid.

3) had ik eerder beantwoord.
Hartstikke bedankt, meneer Poot! ^O^

Veel succes gewenst met de campagne! *O*
pi_116089412
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:04 schreef remlof het volgende:
Heel erg bedankt Dirk, ik denk dat dit topic veel duidelijkheid heeft geschapen ove de standpunten van de Piratenpartij.

En ik moet zeggen, vast niet als enige, dat ik er heel erg positief tegenover sta.
Jullie heel hartelijk dank voor de uitnodiging, ik vond het erg leuk om de vragen te beantwoorden en de reacties te lezen.
Ik kom graag nog eens terug!

* Dirk_Poot Sluit af
pi_116089463
Misschien mijn vraag nog even als laatst? :@
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 augustus 2012 @ 23:10:48 #253
163650 Greys
pi_116089551
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:09 schreef datisstom het volgende:
Misschien mijn vraag nog even als laatst? :@
We gaan meneer Poot nu echt even nog wat rust gunnen vanavond, of tijd om nog andere belangrijke zaken te doen, goed? :+ Misschien kan je je vraag wel gewoon hier achterlaten, wie weet dat hij nog een gaatje heeft de komende dagen om je vraag alsnog te beantwoorden :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 27 augustus 2012 @ 23:10:52 #254
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_116089558
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:08 schreef Dirk_Poot het volgende:
Jullie heel hartelijk dank voor de uitnodiging, ik vond het erg leuk om de vragen te beantwoorden en de reacties te lezen.
Ik kom graag nog eens terug!

* Dirk_Poot Sluit af
_O_
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_116089574
Bedankt voor de moeite!
pi_116089674
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:10 schreef Greys het volgende:

[..]

We gaan meneer Poot nu echt even nog wat rust gunnen vanavond, of tijd om nog andere belangrijke zaken te doen, goed? :+ Misschien kan je je vraag wel gewoon hier achterlaten, wie weet dat hij nog een gaatje heeft de komende dagen om je vraag alsnog te beantwoorden :)
Ok.

Bedankt meneer Poot. :)
  maandag 27 augustus 2012 @ 23:30:47 #257
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116090552
Dirk, ik ga het nog even op mn gemak doorlezen ^O^
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 27 augustus 2012 @ 23:37:53 #258
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_116090889
Toffe gast :) niets mis mee!
graag op anoniem
pi_116092895
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:37 schreef KingRoland het volgende:
Toffe gast :) niets mis mee!
Dirk Poot for President *O* O+
pi_116093381
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:30 schreef Stefan het volgende:
Dirk, ik ga het nog even op mn gemak doorlezen ^O^
Mooi nieuwsberichtje over schrijven? :P
  Admin dinsdag 28 augustus 2012 @ 01:18:26 #261
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_116093918
^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_116095145
Ik kijk uit naar de dag dat de PP de verkiezingen winnen :)
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 07:34:31 #263
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_116096181
Hulde voor deze man ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Forum Admin dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:27:46 #264
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_116096610
Zeer helder om terug te lezen, goede uitgebreide antwoorden!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:44:51 #265
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_116097816
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:54 schreef erikkll het volgende:

[..]

Mooi nieuwsberichtje over schrijven? :P
Gaan we vandaag mee aan de slag ^O^
Laffe huichelaar
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:28:11 #266
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116100103
Voor verdere vragen en discussie met betrekking tot de piratenpartij: zie het centrale topic :)
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:07:29 #267
104871 remlof
Europees federalist
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 september 2012 @ 20:01:22 #268
163650 Greys
pi_116510787
Het is BNR ook opgevallen dat Dirk het goed deed op FOK! :)
'FOK.nl beste voor politieke discussie'
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')