abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116078107
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:39 schreef Debeul het volgende:
Stel jullie zijn nodig om een coalitie te vormen wat zijn je standpunten in
1 - Hypotheek rente aftrek ?
2 - Gezondheidszorg betaalbaarheid ervan ?
3 - En Europa verdere uitbreiding macht of niet ?
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:38 schreef zoefschildpad het volgende:
Waarom is jullie verkiezingsprogramma op alle gebieden anders dan jullie speerpunten (internetvrijheid, privacy, etc.) zo beperkt? zijn zaken als het begrotingstekort, de aow, de zorg niet belangrijk genoeg?
Kijk! Dit zijn de redenen waarom ik mijn vraag stelde ;)
pi_116078112
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:30 schreef fps het volgende:
Vraag : Denkt u serieus genomen te worden met een naam als de piratenpartij of is het gewoon een trol poging?
Piratenpartij is een geuzennaam. Vroeger kon iedereen gewoon kennis en cultuur delen zonder bloot te staan aan ex-partes van rijke lobbyclubjes. Zij hebben gekozen dit piraterij te noemen.
Wij zeggen, als het delen van je kennis en je cultuur piraterij heet, dan zijn wij de piratenpartij.

In het EP en in Duitsland hebben we inmiddels laten zien dat, ondanks de opvallende naam, we hele serieuze en valide punten kunnen brengen.

We hadden natuurlijk ook een naam met 'vrijheid' kunnen kiezen, maar het probleem is dat juist die partijen in NL die dat woord in de naam hebben staan, het meeste doen om de vrijheid te beperken.

Het feit dat we nu op 1 a 2 zetels in de peilingen staan toont denk ik an dat meer mensen 'door de naam heenkijken'.
pi_116078158
Om te beginnen, een hele belangrijke zaak waar jullie voor strijden en tof dat u hier aan mee doet. Ik zag deze vraag hierboven ook voorbij komen maar het kan geen kwaad om 'm te herhalen en een beetje aan te vullen. Waarom is volgens u onze privacy en (internet)vrijheid bij de Piratenpartij in betere handen dan bij GroenLinks? Op Digitale Vrijheidswijzer van Bits of Freedom scoort GroenLinks namelijk beter dan de Piratenpartij. En gaan jullie nog actie ondernemen om op de punten waar jullie nu 'lekker makkelijk' scoren 'vrij' te scoren? Zo ja, heel mooi. Zo nee, waarom niet?

http://digitalevrijheidswijzer.nl/
pi_116078198
Nou Dirk hier nog een potentiële stemmer. Ben vooralsnog van plan op de SP te gaan stemmen, vooral tactisch, maar daar dat soms ook slecht uitpakt zijn jullie mijn 2e keus. Kun je in het kort vertellen waarom ik op jullie zou moeten stemmen i.p.v. de SP? Wat zijn de grote verschillen? En wat zouden jullie kunnen betekenen met 1 a 2 zetels, zonder een soort joker partij te worden ala Dierenpartij?
pi_116078265
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:30 schreef Huisje123 het volgende:
Welkom op FOK!

Vraag:
Hoe kan het dat GroenLinks beter scoord op de Digitale Vrijheidswijzer (http://www.digitalevrijheidswijzer.nl) dan de Piratenpartij?
BoF heeft alle partijen beoordeeld met de wantrouwende blik die je hoort te richten op partijen die hun beloften regelmatig breken, en gezocht naar 'garantie-woorden' in het programma. Voor de Piratenpartij zijn internetvrijheid en privacy nu juist onze voornaamste bestaansreden en is het hele programma daarvan doordrenkt. Daardoor heeft BoF bepaalde formulering niet letterlijk teruggevonden, en ons daarmee langs de meetlat van de oude politiek gelegd. Het is hun goed recht, maar ik denk dat ze door voorbij te gaan aan onze bestaansreden de PP tekort doen.

Ik ga ervanuit dat we straks in de kamer laten zien wat het verschil is tussen het overnemen van de gewenste formules in je programma en het opgericht zijn om je idealen op dat gebied te verwezenlijken.
pi_116078274
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:31 schreef Herpderphawk het volgende:
Zijn jullie het eens met de stelling dat kerk en staat gescheiden moeten blijven?
Ja
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:44:52 #32
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_116078292
Waarom heeft u een Mac thuis in plaats van een Windows?
pi_116078302
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:44 schreef Dirk_Poot het volgende:

[..]

Ja
Prima. Mijn stem gaat naar u.
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:45:39 #34
104871 remlof
Europees federalist
pi_116078344
Alle vragen beantwoorden gaan we natuurlijk niet redden, dus pik er de interessantste uit Dirk.
pi_116078346
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:44 schreef MrBaas het volgende:
Als dit waar is is dat zeker een minpunt... Aplefanbois altijd -1.....
pi_116078374
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:44 schreef MrBaas het volgende:
Waarom een mac in plaats van Linux, zou ik dan willen weten :P
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:46:24 #37
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_116078376
Wat heeft de Piratenpartij voor voordelen voor mij als ZZPer?
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:46:31 #38
104871 remlof
Europees federalist
pi_116078380
quote:
2s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:45 schreef waxmask het volgende:

[..]

Als dit waar is is dat zeker een minpunt... Aplefanbois altijd -1.....
Offtopic, niet doen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:46:50 #39
211797 Esses
Splendide mendax
pi_116078388
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:45 schreef remlof het volgende:
Alle vragen beantwoorden gaan we natuurlijk niet redden, dus pik er de interessantste uit Dirk.
Die waarin een standpunt genomen moet worden bijvoorbeeld. Het standpunt of de piratenpartij wil bezuinigen op een stemmersgroep van 60 000 man welke al onevenredig hard getroffen is gedurende de overheidsbezuinigingen. Defensie dus.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_116078394
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:45 schreef remlof het volgende:
Als hij hier zieltjes wil winnen zou hij wel moeten, als hij er over een paar uur al de brui aangeeft zegt dat wel weer genoeg...
pi_116078414
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:44 schreef Dirk_Poot het volgende:

[..]

BoF heeft alle partijen beoordeeld met de wantrouwende blik die je hoort te richten op partijen die hun beloften regelmatig breken, en gezocht naar 'garantie-woorden' in het programma. Voor de Piratenpartij zijn internetvrijheid en privacy nu juist onze voornaamste bestaansreden en is het hele programma daarvan doordrenkt. Daardoor heeft BoF bepaalde formulering niet letterlijk teruggevonden, en ons daarmee langs de meetlat van de oude politiek gelegd. Het is hun goed recht, maar ik denk dat ze door voorbij te gaan aan onze bestaansreden de PP tekort doen.

Ik ga ervanuit dat we straks in de kamer laten zien wat het verschil is tussen het overnemen van de gewenste formules in je programma en het opgericht zijn om je idealen op dat gebied te verwezenlijken.
Bedankt voor de reactie!

Nog een vraag:
1) Jullie zeggen dat andere beleid dan jullie kernpunten wisselgeld is. Dus jullie zouden ook een coalitie kunnen aangaan met de PVV, waarin de immigratieregels nog veel verder worden aangescherpt?
2) Was de Piratenpartij tegen of voor de eerdere acties van de NAVO in Joegoslavië, Irak, Afghanistan en Libië?

[ Bericht 0% gewijzigd door Huisje123 op 27-08-2012 20:23:46 ]
pi_116078419
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:31 schreef dePiraat het volgende:
14 vragen...
Hiermee zou je de hele sessie kapen :) Als ik nu je hele lijst af ga werken kom ik niet meer toe aan hen die één vraag stelden. deze bewaar ik dus voor later om de vragen die niet aan bod zijn gekomen in deze sessie alsnog beantwoorden, okay?
pi_116078425
quote:
4s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:46 schreef remlof het volgende:

[..]

Offtopic, niet doen.
Voor de privacy zeker niet offtopic...Remlof...
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:47:59 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_116078444
quote:
2s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:46 schreef waxmask het volgende:

[..]

Als hij hier zieltjes wil winnen zou hij wel moeten, als hij er over een paar uur al de brui aangeeft zegt dat wel weer genoeg...
Ik denk dat een lijsttrekker het in deze periode al druk genoeg heeft en ben al blij dat we op een uur van zijn tijd beslag kunnen leggen.
pi_116078447
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:47 schreef Dirk_Poot het volgende:

[..]

Hiermee zou je de hele sessie kapen :) Als ik nu je hele lijst af ga werken kom ik niet meer toe aan hen die één vraag stelden. deze bewaar ik dus voor later om de vragen die niet aan bod zijn gekomen in deze sessie alsnog beantwoorden, okay?
Prima, dank u wel :)
Piraat in hart, nieren en linkerwijsvinger.
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:48:06 #46
382907 xAuke0
Nee ik ben geen meisje :P
pi_116078451
Vraag

Sluiten jullie partijen uit als het gaat om coalitievorming?
pi_116078480
quote:
2s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:46 schreef waxmask het volgende:

[..]

Hij heeft vast wel meer te doen dan uren te reageren op Fok.
pi_116078482
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:48 schreef xAuke0 het volgende:
Vraag

Sluiten jullie partijen uit als het gaat om coalitievorming?
Die vraag is al 4 keer gesteld ;)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_116078509
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat een lijsttrekker het in deze periode al druk genoeg heeft en ben al blij dat we op een uur van zijn tijd beslag kunnen leggen.
Op sites als FOK! en Tweakers is juist de poule waar je je stemmers uit kan winnen en niet met folderen op straat, maar we zullen zien hoelang Dirk het volhoudt.
pi_116078518
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:32 schreef Esses het volgende:
Wil je heel graag op defensie bezuinigen of liever niet.
In de stemwijzer staat dat wij vinden dat er inmiddels al heel veel op defensie is bezuinigd.
We kijken liever naar bijvoorbeeld het nut en de doelmatigheid van de JSF, waar alles bij elkaar 30 miljard tegenaan gegooid zou moeten worden.
IPV bezuinigen is het zinniger om te kijken of de europese alternatieven (Eurofighter, Saab Gripen) niet meer waar voor je geld leveren en beter geschikt zijn voor de NL luchtmacht en haar doelstellingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')