Ja ja, rustig aan, 1 vraag tegelijk hoor, anders is hij het hele uur bezig met jouw postquote:
Dat is wel heel veel dePiraat, hou het even bij één vraag tegelijk, dan kan Dirk daar een keuze uit maken.quote:
quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja ja, rustig aan, 1 vraag tegelijk hoor, anders is hij het hele uur bezig met jouw post
Dus moet ik alle vragen in een aparte post doen of zo laten?quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is wel heel veel dePiraat, hou het even bij één vraag tegelijk, dan kan Dirk daar een keuze uit maken.
We hebben veel punten kunnen beredeneren vanuit onze 3 kernpunten: internetvrijheid raakt erg aan het auteursrecht, maar we hebben ook de punten farmapatenten en het europese unitary patent, wat raakt aan ons patenten standpunt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:30 schreef erikkll het volgende:
Wat me opvalt opvalt (bijv in het interview met powned) is dat élk onderwerp wordt beredeneerd richting het standpunt omtrent (internet)vrijheid. Dat vind ik goed (het is een kwaliteit om elke vraag zo te beantwoorden dat de standpunten die je zelf belangrijk vindt goed in de kijker worden gezet) maar het mag soms wel net wat uitgebreider over verdere standpunten gaan; zo vind ik legalisering van drugs een belangrijk punt waarmee veel geld kan worden bespaard of zelfs verdiend. (minder politieinzet, accijns).
Mensen nemen partijen al snel kwalijk een 'one-issue' partij te zijn. Zou het niet beter zijn je niet álleen te focussen op de main-issues (privacybescherming, een open internet, etc) maar proberen dit deel uit te doen maken van een groter, algeheel beleid?
Je wacht even tot hij antwoord geeft op 1 lijkt me.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:33 schreef dePiraat het volgende:
[..]
Dus moet ik alle vragen in een aparte post doen of zo laten?
Oké, ik wacht geduldig af.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je wacht even tot hij antwoord geeft op 1 lijkt me.
Zéker zijn er doorberedeneerde standpunten, maar nu ga je enigzins langs de vraag heen. Desondanks bedankt voor het antwoord; ik zie dat er belangrijker vragen zijn gesteld dan de mijne die ik liever beantwoord zie.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:33 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
We hebben veel punten kunnen beredeneren vanuit onze 3 kernpunten: internetvrijheid raakt erg aan het auteursrecht, maar we hebben ook het punten farmapatenten en het europese unitary patent, wat raakt aan ons patenten standpunt.
vanuit zowel het oogpunt van privacy als het zelfbeschikkingsrecht hebben we ook al een hoop geschreven over de wietpas. daar zijn we faliekant tegen, wij waren zelfs de enige partij die aanwezig was op het cannabis bevrijdingsfestival
1) Kennis over ICT is het belangrijkst. De Piratenpartij wil graag open source en open standaarden invoeren bij de overheid. Daardoor kunnen veel meer mensen meedenken over hoe de processen beter gestroomlijnd kunnen worden. Bovendien kunnen op termijn andere overheden gebruik maken van onze systemen, en wij hun verbeteringen weer eenvoudig overnemen. Ook is het makkelijker voor derden om de code te controleren waardoor er geen twijfel ontstaat wat er gebeurt met de data van personen, en zal dat ook de veiligheid ten goede komen. Nu is er een groot probleem dat de overheid vaak 'locked-in' is. Daarmee bedoelen we dat als een bedrijf eenmaak software heeft geleverd, de overheid eigenlijk niet bij andere bedrijven terecht kan voor aanpassingen. Daar bestaat dus geen markt en kan het bedrijf bij vervolgopdrachten zelf de prijs bepalen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:30 schreef ACT-F het volgende:
Vraag 1: Overheid en ICT gaan niet samen. Toch moeten we processen automatiseren om kosten te besparen. Hoe denkt de PP een overheidsapparaat te kunnen vormen waarin de overheid wel goed omgaat met ICT-zaken?
Vraag 2: Had er in deze informatiesamenleving niet allang een apart ministerie van ICT in het leven geroepen moeten worden, en zou de afwezigheid hiervan kunnen verklaren waarom de overheid er nu een potje van maakt?
Vraag 3: Is de democratie niet op z'n retour? Elke flapuit kan zich verkiesbaar stellen en daarmee in de Tweede Kamer terechtkomen waardoor besluitvorming bemoeilijkt wordt of een kabinet zelfs valt. Moeten er meer meritocratische elementen komen? Zoals opleidingseisen en/of bewezen resultaten in het bedrijfsleven met daarin voldoende pluriformiteit qua studie en werkervaring en vooral een goed evenwicht tussen alfa en beta. Mij bekruipt het gevoel dat dit land vooral door alfa's geregeerd wordt, waardoor technische zaken als ICT onderbelicht of zelfs compleet onbegrepen zijn.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:39 schreef Debeul het volgende:
Stel jullie zijn nodig om een coalitie te vormen wat zijn je standpunten in
1 - Hypotheek rente aftrek ?
2 - Gezondheidszorg betaalbaarheid ervan ?
3 - En Europa verdere uitbreiding macht of niet ?
Kijk! Dit zijn de redenen waarom ik mijn vraag steldequote:Op maandag 27 augustus 2012 19:38 schreef zoefschildpad het volgende:
Waarom is jullie verkiezingsprogramma op alle gebieden anders dan jullie speerpunten (internetvrijheid, privacy, etc.) zo beperkt? zijn zaken als het begrotingstekort, de aow, de zorg niet belangrijk genoeg?
Piratenpartij is een geuzennaam. Vroeger kon iedereen gewoon kennis en cultuur delen zonder bloot te staan aan ex-partes van rijke lobbyclubjes. Zij hebben gekozen dit piraterij te noemen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:30 schreef fps het volgende:
Vraag : Denkt u serieus genomen te worden met een naam als de piratenpartij of is het gewoon een trol poging?
BoF heeft alle partijen beoordeeld met de wantrouwende blik die je hoort te richten op partijen die hun beloften regelmatig breken, en gezocht naar 'garantie-woorden' in het programma. Voor de Piratenpartij zijn internetvrijheid en privacy nu juist onze voornaamste bestaansreden en is het hele programma daarvan doordrenkt. Daardoor heeft BoF bepaalde formulering niet letterlijk teruggevonden, en ons daarmee langs de meetlat van de oude politiek gelegd. Het is hun goed recht, maar ik denk dat ze door voorbij te gaan aan onze bestaansreden de PP tekort doen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:30 schreef Huisje123 het volgende:
Welkom op FOK!
Vraag:
Hoe kan het dat GroenLinks beter scoord op de Digitale Vrijheidswijzer (http://www.digitalevrijheidswijzer.nl) dan de Piratenpartij?
Jaquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:31 schreef Herpderphawk het volgende:
Zijn jullie het eens met de stelling dat kerk en staat gescheiden moeten blijven?
Als dit waar is is dat zeker een minpunt... Aplefanbois altijd -1.....quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:44 schreef MrBaas het volgende:
Waarom heeft u een Mac thuis in plaats van een Windows?
Waarom een mac in plaats van Linux, zou ik dan willen wetenquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:44 schreef MrBaas het volgende:
Waarom heeft u een Mac thuis in plaats van een Windows?
Offtopic, niet doen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:45 schreef waxmask het volgende:
[..]
Als dit waar is is dat zeker een minpunt... Aplefanbois altijd -1.....
Die waarin een standpunt genomen moet worden bijvoorbeeld. Het standpunt of de piratenpartij wil bezuinigen op een stemmersgroep van 60 000 man welke al onevenredig hard getroffen is gedurende de overheidsbezuinigingen. Defensie dus.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:45 schreef remlof het volgende:
Alle vragen beantwoorden gaan we natuurlijk niet redden, dus pik er de interessantste uit Dirk.
Als hij hier zieltjes wil winnen zou hij wel moeten, als hij er over een paar uur al de brui aangeeft zegt dat wel weer genoeg...quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:45 schreef remlof het volgende:
Alle vragen beantwoorden gaan we natuurlijk niet redden, dus pik er de interessantste uit Dirk.
Bedankt voor de reactie!quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:44 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
BoF heeft alle partijen beoordeeld met de wantrouwende blik die je hoort te richten op partijen die hun beloften regelmatig breken, en gezocht naar 'garantie-woorden' in het programma. Voor de Piratenpartij zijn internetvrijheid en privacy nu juist onze voornaamste bestaansreden en is het hele programma daarvan doordrenkt. Daardoor heeft BoF bepaalde formulering niet letterlijk teruggevonden, en ons daarmee langs de meetlat van de oude politiek gelegd. Het is hun goed recht, maar ik denk dat ze door voorbij te gaan aan onze bestaansreden de PP tekort doen.
Ik ga ervanuit dat we straks in de kamer laten zien wat het verschil is tussen het overnemen van de gewenste formules in je programma en het opgericht zijn om je idealen op dat gebied te verwezenlijken.
Hiermee zou je de hele sessie kapenquote:
Ik denk dat een lijsttrekker het in deze periode al druk genoeg heeft en ben al blij dat we op een uur van zijn tijd beslag kunnen leggen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:46 schreef waxmask het volgende:
[..]
Als hij hier zieltjes wil winnen zou hij wel moeten, als hij er over een paar uur al de brui aangeeft zegt dat wel weer genoeg...
Prima, dank u welquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:47 schreef Dirk_Poot het volgende:
[..]
Hiermee zou je de hele sessie kapenAls ik nu je hele lijst af ga werken kom ik niet meer toe aan hen die één vraag stelden. deze bewaar ik dus voor later om de vragen die niet aan bod zijn gekomen in deze sessie alsnog beantwoorden, okay?
Hij heeft vast wel meer te doen dan uren te reageren op Fok.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:46 schreef waxmask het volgende:
[..]
Als hij hier zieltjes wil winnen zou hij wel moeten, als hij er over een paar uur al de brui aangeeft zegt dat wel weer genoeg...
Die vraag is al 4 keer gesteldquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:48 schreef xAuke0 het volgende:
Vraag
Sluiten jullie partijen uit als het gaat om coalitievorming?
Op sites als FOK! en Tweakers is juist de poule waar je je stemmers uit kan winnen en niet met folderen op straat, maar we zullen zien hoelang Dirk het volhoudt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat een lijsttrekker het in deze periode al druk genoeg heeft en ben al blij dat we op een uur van zijn tijd beslag kunnen leggen.
In de stemwijzer staat dat wij vinden dat er inmiddels al heel veel op defensie is bezuinigd.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:32 schreef Esses het volgende:
Wil je heel graag op defensie bezuinigen of liever niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |